VAD I HELVETE HÅLLER PÅ ATT SKE I DET HÄR LANDET?

Dagen efter midsommarafton så vaknar man upp till vad som verkar vara ännu en ny svensk tradition, ”IS-återvändare”. Expressen har kartlagt vilka det är som kommit ”hem” igen efter att ha varit i t ex Syrien.

Nej, det är inga svenskar. Bara sluta med sånt trams eftersom folk bara blir provocerade av det!

Man tror inte sina ögon när man läser!

Då poserade de öppet på Facebook som oövervinnerliga krigare, ofta med dödade fienders skändade kroppar.

I dag lever de som skuggor och gör allt för att undvika att bli igenkända.

Expressen har kartlagt återvändarna, de 150 svenska misstänkta IS-terrorister som i tysthet återvänt till Sverige.

– Vi har tillräckligt med problem, säger en av dem – och vägrar mötas.

Så de har tillräckligt med problem. Stackarna…

– Min son försöker förtränga det han har varit med om. Han vill inte öppna upp gamla sår. Han har gått genom ett helvete och vi försöker hjälpa honom att gå vidare, säger mamman.

Vilken tur att han har gamla sår som kan öppnas och han har gått igenom ett helvete…! Stackaren! Offren har inte ens gamla sår som kan öppnas eftersom de är döda…

Men sen kommer det absolut jävla sjukaste av allt

Andra har bett om samhällets hjälp och fått skyddade personuppgifter. Skälen kan vara många, men ett par av dem har haft kontakt med svensk Säkerhetspolisen efter hemkomsten.

De har fått skyddade personuppgifter! Så otroligt makabert!

VAD I HELVETE HÅLLER PÅ ATT SKE I DET HÄR LANDET?

Skälen kan inte alls vara många för att få skyddade uppgifter eftersom det inte finns ett enda skäl till att terrorister ska ha skyddade personuppgifter i Sverige! INTE ETT ENDA SKÄL! Vad fan, består svenska myndigheter enbart av folk som är totalt dumma i huvudet?

Vad i helvete är det frågan om? VEM har beslutat att terrorister och massmördare ska ha skyddad identitet i Sverige? Den människan ska ha sparken på stående fot!

– Jag vill bara glömma allting, säger han och berättar att resan till konfliktområdet fått konsekvenser för arbetslivet.

– Jag söker många jobb, men får inga, för att mina bilder finns ute.

Vilken tur att han vill glömma allt. Det finns massor av folk som aldrig får chansen att glömma det han och hans polare gjorde. En del är ju döda t o m…

Han ska fan inte ”få” något jobb! Det enda han ska ”få” är en blåslampa i röven tills han dukar under av utmattning! Jaga bort honom! Vem fan har beslutat att normala människor ska kunna möta honom på gatan i Sverige utan att veta vem det är? VEM?

Så här beskrivs vad han ovan gjort

Mannen gjorde sig känd för sina makabra bilder från striderna i Syrien. Några av de värsta lade han själv upp på sociala medier i december 2012. Då hade han och ett tiotal andra svenska jihadister anslutit sig till kriget i Syrien. Han poserar vid människolik och skriver ”det är en av Assads hundar”.

Lever nu under nytt namn i en sydsvensk ort… Vem som helst kan alltså möta honom på gatan.

Vi lever i ett jävla skämt och inte i ett land! Jag är fan så provocerad att jag skakar!

Finns massor av mer att läsa i Expressens granskning!

Ord som ”återvända” ska inte ens vara ett alternativ för sådana här! De ska inte släppas in i landet igen. Är de svenska medborgare så drar man bara tillbaka det medborgarskapet. Rakt av bara! Man ska också upplysa ALLA andra länder vilka de är och vad de har gjort och uppmana dem att jaga de här personerna med allt de har. Jaga dem tills de dör och gräv ner deras kvarlevor i nån jävla anonym gödselhög av grisskit! Ta gärna bilder när man sänker ner dem grisskiten också och sprid vem det är och varför! Vet man vilka som dragit så vet man också när de kommer tillbaka. För vi har väl haft ordning på identiteten på de som kommit in i landet de senaste 10 åren…?

Visst har vi haft ordning på det, Alliansen och Miljöpartiet?

Så tusentals IS-sympatisörer i landet, det som man sa för bara något år sedan var ett par hundra. IS-terrorister som fått skyddade uppgifter går på våra gator. Antal no go-zoner bara ökar i antal och rikspolischefen, som för några månader sedan sa att allt var på väg åt rätt håll, vädjar om hjälp och massor av pengar eftersom allt är på väg åt fel håll. Pengarna han vill ha nu ville han inte ha tidigare eftersom allt var på väg åt rätt håll. Osv osv osv.

Under den pågående offensiven mot Raqqa i Syrien förväntas fler försöka återvända till Sverige. Det visar sig genom att fler vänder sig till konsulat i Turkiet, enligt terrorforskaren Magnus Ranstorp som är en av författarna bakom rapporten ”Swedish Foreign Fighters in Syria and Iraq”. Kvar på plats kan det finnas mer radikala personer som tillbringat en lång tid under IS.

– De riktigt farliga har inte kommit tillbaka ännu, säger Magnus Ranstorp.

– De kan vara på väg och då kommer Säkerhetspolisen att hantera dem.

De riktigt farliga har inte ens börjat ”återvända” än. Fint, självklart släpper man inte in dem i landet igen! Dra ev medborgarskap direkt, tipsa andra länder om att den här personen är en statslös terrorist och IS-sympatisör, gå ihop inom EU och finansiera ett extremt högsäkerhetsfängelse och lås in dem.

Så kommer såklart inte Sverige att agera, det vore ju att använda sunt förnuft.

När de kommer så ska Säpo hantera dem, samma Säpo som för inte så länge sedan ansåg att det fanns ett par hundra IS-sympatisörer i Sverige men som visade sig vara tusentals. Right, det blir nog finfint det här!

Vad säger andra mer normala länder om sånt här? Nästa person som reser in i deras land för besök kan vara en IS-terrorist som fått skyddade personuppgifter eller nytt namn av Sverige?

Det går bra nu!

Förra året så var UD väldigt bekymrade över Sverigebilden som spreds utomlands, man t o m gav direktiv på hur man skulle desinformera i andra länder om läget i Sverige. Undrar hur det går med det arbetet numera…?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

93 kommentarer

  1. Expressen borde haft en triggervarning på artikeln. Provocerad var ordet.

    Svara
  2. Senior

     /  06/24/2017

    Det är väl Löfvens plan B om sverigedemokraterna får majoritet 2018, väpnat övertagande med hjälp av röstboskapens privatarme som håller på att byggas upp i förorterna.

    Jag ser precis hur Irans historia håller på att upprepas här i Sverige.

    Precis som i Iran lär Islamisterna inte låta nöja sig med andrafiolen.

    Svara
    • alexander Hed

       /  09/03/2017

      Sverige ar ett Nordkorea..Enpartistaten(S) for landet mot en Islamistisk avgrund?

      Svara
  3. Hypocrita

     /  06/24/2017

    Den sinnessjuka svenska logiken:

    Kvinna (med eller utan barn, född i Sverige eller ej, spelar ingen roll), som tvingas fly för sitt liv från sin våldsamme make – ingen hjälp till fristad av samhället med nytt personnummer/skyddad identitet…….
    Frivilligt stridande med IS som ”återvänder” till Sverige för vård och rekreation, ”gråter ut” och ångrar sig BELÖNAS med nytt personnummer/skyddad identitet…..

    Jag…finner…inte…ord…

    Svara
  4. Cain

     /  06/24/2017

    De ska åtalas och dömas för terrorism och alla andra brott man hittar bevis för i en internationell domstol. Om de dessutom har svenskt medborgarskap (kommer aldrig att kalla detta avskum ”svenskar”) ska de dessutom åtalas för landsförräderi.

    Svara
  5. hllviken

     /  06/24/2017

    Denna blogg beskriver på ett intressant och relevant sätt vad som är sjukt i Sverige men det är förbjudet att beskriva de skyldiga bakom kulissen.

    Svara
    • alexander Hed

       /  09/03/2017

      Sverige har blivit sinnesjukt efter 80 ars dominans av Enpartistaten (S)…..

      Svara
  6. Frågan verkar vara om Libanon eller Iran skall ses som ”målet”.
    Eftersom vi sannolikt inte blir invaderade av grannländerna, kanske Libanon är mindre dåligt?

    Svara
  7. MiT

     /  06/24/2017

    Svara
  8. Jan

     /  06/24/2017

    Fredrik Virtanen tror sig vara vänster men är i själva verket inte:

    ”Enligt mig är svenska värderingar fett GAL. Möjligen inte tillräckligt vänster för min smak men, hey, man kan inte få allt.
    Svenska värderingar är: humanistiska, feministiska, solidariska, miljövänliga, moderna, progressiva. Det verkar ha glömts bort. Den politiker som påminner om vilka vi är kommer bli en framgångsrik politiker. Det är vad jag tror. Ljuset!”

    Den som lyssnat på Per Albin, Branting, Wicksell, Wigforss eller Erlander känner väl knappast igen dagens ”vänster”. Dagens vänster står för kaos, landsförräderi och brist på ledarskap.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/MVomB/svenska-varderingar-hittas-inte-i-botten-av-tan-flaskan

    Svara
    • Svar på tal:
      Välfärdsstaten förutsätter en nationalstat
      https://ledarsidorna.se/2017/06/valfardsstaten-forutsatter-en-nationalstat/

      Svara
    • Senior

       /  06/24/2017

      Det är snarare så att Per-Albin, Branting och de du nämner stod för en ekonomi baserad på tillväxt i samklang med industrin, det som idag kallas höger. Till skillnad mot ”68-vänstern” med Palme i spetsen som styrde över mot fördelnings/planekonomi istället, även känt som socialism. Idag glider vi än mer vänsterut mot renodlad kommunism.

      Svara
      • Kristian

         /  06/24/2017

        För att inte tala om ”gör din plikt.” Så gott som okänt för dagens (S).
        Det var skamligt att ligga andra och samhället till last.

        Svara
        • Senior

           /  06/24/2017

          ”Av envar efter fårmåga åt envar efter behov” tar till slut knäcken på vilket land som helst.

          Eller som Margret Thatcher uttryckte det:

          ”Problemet med socialism är att man förr eller senare får slut på andras pengar.”

          Svara
  9. Dan

     /  06/24/2017

    Vi är alla Svenskar i detta land nationalitet är så 1930 tal. Länge leve swedestan det nya kalifatet.

    Svara
  10. Klimathotet

     /  06/24/2017

    På tal om grisar… låt de ta hand om skitjobbet.

    Svara
  11. MiT

     /  06/24/2017

    Svara
  12. lensof

     /  06/24/2017

    Expressen verkar arbeta hårt på att få SD växa maximalt inför valet.
    Man kan undra varför…
    För inte kan de vara fullt så här korkade och omedvetna som denna artikel antyder.
    Eller kanske…

    Svara
  13. Ove-Britt och jag.

     /  06/24/2017

    Skälet till att dom får hjälp med bostad, jobb och hemliga personuppgifter är för att dom har krigat för globalisternas och finanselitens räkning där nere ! Vakna för helv-te!

    Svara
  14. Hej trötta terrorister! Res till Sverige, vi bjuder förturer och identitetsbyte. Helt gratis!

    Kanske borde vi stå med blommor på Arlanda och köra dem med limousine så de slipper trampas med andra på allmänna kommunikationer tills de har fått körkort och bil förstås.

    Det är svårt att få skyddad identitet om du är en vanlig hotad svensk. Men terrorister tycks gå bra.

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/24/2017

      Det är nästan enbart kriminella som får skyddad identitet.

      Svara
  15. Sälungsjobbaren

     /  06/24/2017

    Fast det verkar föreligga en del missförstånd och man bör ha lite korrekt bakgrundskunskap.
    1. Byta namn kan vem som helst göra, det är inget konstigt. Det är bara att anmäla till Skatteverket.
    2. Skyddad identitet heter egentligen skyddade personuppgifter och innebär att namn och folkbokföringsadress är sekretessmarkerade i folkbokföringen. För att få det ansöker man om det hos Skatteverket, det är de som bestämmer det (inte Säpo, Polisen, globalisterna eller Illuminati). De kan ta kontakt med Polisen om det behövs, tex för att stämma av en hotbild.
    Att få nytt personnummer, eller fingerade personuppgifter som det heter, är nästan omöjligt eller i vart fall väldigt svårt. De som får det är personer som lever under starkt hot tex vittnen (”golare”), brända informatörer, förföljda kvinnor och liknande.
    3. Svenskt medborgarskap kan inte återkallas.
    4. Det kändes väldigt tillfredsställande när de två terrordömda i Göteborg fick livstid, mera sånt. Tårta på det!

    Men likväl är det provocerande att dessa får gå lösa fast svensk lagstiftning har inte hängt med. Hade vi haft samma som tex Sydafrika (som förbjuder sydafrikanska medborgare att ta krigstjänst utomlands utan tillstånd) hade vi haft ett bättre läge.

    Svara
    • MiT

       /  06/24/2017

      Om svensk lagstiftning inte hängt med så är haveriet kring migrationen ett ännu större haveri än vad man tidigare vetat om. Detta är helt nyskapade problem, problem vi ALDRIG skulle haft utan haveriet.
      Och OM man inte inte kan återkalla ett medborgarskap (vilket man kan om man vill, vem ska hindra oss?) så får man fanimej fixa så man kan det omedelbart och att beslutet gäller även retroaktivt! Medborgarskapet SKA återkallas från sådana här! Får fan vara slut på sån här skit nu! :-/

      Svara
      • Sälungsjobbaren

         /  06/24/2017

        Svensk migrationspolitik de senaste 15-20 åren är ett haveri av enorma mått även om haveriet har accelererat de senaste fem åren, sedan migrationsöverenskommelsen 2011. Jag har svårt att komma på ett enda samhällsproblem av vikt som inte är skapat eller rejält förvärrat av migrationen. Så är det.

        Ja, jag håller med, ett svenskt medborgarskap ska kunna återkallas om en person fått det på felaktiga grunder eller annars är ett hot mot allmän ordning och säkerhet. Men idag strider det mot grundlagen (regeringsformen 2:7) vilket innebär att det krävs två beslut med val emellan. Men det kom en utredning redan 2006 som föreslog detta men inget har hänt. Dessutom, om en person bara är svensk medborgare blir personen statslös och det går inte (tror det strider mot någon FN-konvention att göra folk statslösa). Är man svensk medborgare av födsel men aldrig bott här så blir man av med medborgarskapet när man fyller 21-22 om man inte anmäler att man vill ha kvar det.

        Så ibland undrar man vad det är för tokland man är medborgare i. Bara allt genustrams gör ju att man vill rösta på SD bara för att ge ett långfinger åt alla ”hen”-människor.

        Svara
      • Sven

         /  06/25/2017

        Det är ju här haveriet på något sätt visar sig. Det är för lätt att få hit hela familjen, det är för lätt för ekonomiska flyktingar att få skydd, det är för lätt att bli svensk medborgare. Det handlar om volymer människor och att det finns familjer med ruttna värderingar som tillåtits bli svenska medborgare. Det hela ligger ju just i volymerna och att det varit dålig koll samt att ”familjeåterförening i Sverige på svenska skattebetalares bekostnad” varit norm istället för ”familjeåterförening i hemlandet på egen bekostnad”.
        Vi kan ju också se det franska problemet. Algeriet var ju en del av Frankrike men viss befolkning i landsdelen Algeriet (araberna) kom att hata ”riksfranskar” på ett sätt så att inbördeskrig genomfördes av araberna och Frankrike delades och araberna fick eget land, Algeriet. Vita fransmän i sydfrankrike (nu Algeriet) måste evakueras till Frankrike. Vad händer då sen? Jo, de rasistiska araberna flyttar sen ändå, trots att dom hatar den vite mannen, till Frankrike och bygger upp terrorverksamhet. Genom att Frankrike är så extremt blandat kommer nu ofta araber vägen för terroraktioner men arabterrorn mot Frankrike har ju främst den vite fransmannen som mål.
        Det tog ju trettio år innan det bröt ut med terrorn i Frankrike, dom tränade ju från 1990-2010 med att bränna förorter, på samma sätt som träningen nu sker i svenska förorter. Jag misstänker att vi i Sverige får mer terror utförd av svenska medborgare med invandrarbakgrund för att många av dom människorna egentligen föraktar svennen och blir förbannade för att vi inte viker ner oss från får samhällsmodell som individer, även om våra politiker till stor del svikit oss.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2017

      Att svenskt medborgarskap inte kan dras tillbaka tycker jag är en lag som bör omprövas. TIll att börja med kan vi förbjuda dubbla medborgarskap, vill man vara svensk får man ge upp det andra medborgarskapet. Därefter får det sättas i relation till hur länge men haft svenskt medborgarskap. Den som haft det hela livet bör inte kunna få det tillbakadraget men de som fått det som vuxna bör kunna få det tillbakadraget.

      Ännu bättre vore naturligtvis att ställa oerhört stora krav på den som vill bli svensk medborgare och en karens på minst tio år.

      Svara
      • MiT

         /  06/25/2017

        Eller så ska man kräva att alla som kommer som vuxna ska ha dubbelt, då kan man dra in det svenska och de blir inte statslösa?

        Svara
  16. MiT

     /  06/24/2017

    Svara
  17. hllviken

     /  06/24/2017

    Likadan snedvridning av info om de skyldiga i GB.
    Dock har, mig veterligen, inget annat land en generös välkomst väntande på återvändande IS-mördare;

    Svara
  18. MiT

     /  06/24/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/24/2017

      Förbannade landsförrädare. Skicka dem till Syrien i regeringsplanet. Och stanna där. Syrien behöver säkert arbetskraften så att deras välfärd ska fungera…

      Svara
  19. Dreadlock

     /  06/24/2017

    Nu får ni inte ta illa upp…
    Som blatte invandrat från ett land strax söder om Danmark, och varit i många låååånga diskussioner med andra invandrare ( Från vitt skilda kontinenter) så finns det ett antal återkommande teman som nya invånare observerat och det finns no way att detta kan vara svenskt eller ens en del av kulturen, utan den har under väldigt många blivit inpräntat sedan barnsben sedan ett antal generationer :

    1. Antiintellektualism premieras , citerande ur myndighetsfacit belönas. Naiviteten styr på alla nivåer. Polemiseringar är i det närmaste avskaffat i skolan och utbildningar,eftersom någon kan ju bli stött.
    2. Den ständiga konflikträdslan gör att man kan bokstavligen använda svensken som en dörrmatta ,driva hen till vansinnes brant och hen förstår inte varför det finns så elaka människor som vill hen så illa ( Som är en så bra människa i grund och botten)
    3. Återvända IS-slaktare blir styvmoderligt behandlade i offentlig media, eftersom ändå ingen vet hur man ska närma sig saken ,eftersom intellektuella problematiseringar är avskaffade sedan länge. Det råder ett slags medvetslös känslotöcken som försöker beskriva den oerhörda stigmatiseringen som det innebär att ha varit IS-slaktare.

    4. Och Ja, Sverige har vandrat den vägen sedan minst 3 generationer tillbaka. Välfärdsstaten kommer att bli en parantes. Utbildningen är sedan länge rutten i sin kärna. Förlorarna i ett sådant system är de väldigt unga (Som indoktrineras i en statsreligion) och de väldigt gamla som behöver hjälp för att komma igenom vardagen.

    Svara
    • Kristian

       /  06/24/2017

      Tar inte illa upp!
      Stämmer på pricken. Tyvärr.

      Svara
    • Senior

       /  06/24/2017

      Precis så. -Tyvärr!

      Svara
    • Vic

       /  06/25/2017

      Inget specifikt svenskt med dessa saker som du säger, samma tendenser syns i hela västvärlden (även om vi i Sverige är lite extra duktiga och progressiva). Jag skulle säga att det är resultatet av den långa marschen genom institutionerna. (se en utmärkt wikipedia-artikel om ämnet https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_långa_marschen_genom_institutionerna . Sakernas ordning är inte en slump. Och det är större än bara Sverige.

      Jag menar, utan postmodernismen och vår extremt depraverade självbevarelsedrift och dignitet skulle vi knappast acceptera IS-krigare i landet.

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/25/2017

        M-y-c-k-e-t intressant Vic !

        Förklaringen finns just där. Alla borde läsa artikeln som påven läser bibeln !

        Man kan lugnt påstå att de har lyckats med föresatsen, nu återstår bara för rödingarna att bryta ner det ett par bastioner till sedan så har vi ett nytt socialistisk drömsamhälle, inklusive tankepoliser och informatörer…

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/25/2017

          …Och dessutom har jag bestämt mig. Det blir en röst på SD nästa val. Det minst dåliga valet av alla. De har åtminstone en uppfattning om hur politiken bör sköta sakfrågor i den förvirrade hönsgården som ska föreställa en representativ demokrati.

          Svara
        • Vic

           /  06/25/2017

          Ja, med hårda påfrestningar i de flesta svenska institutioner kan man lugnt säga att de är halvvägs. Jag får intrycket att många av de problem vi ser idag är artificiellt skapade, inte minst om man läser om Hegels ”Tes-antites-syntes”.

          Svara
      • Senior

         /  06/25/2017

        Japp, kolla dessutom vilka det är som idag sitter i beslutsfattande ställningar inom media, skolor och stat. Samma typer som satt och sippade rödvin på östtyska ambassadens ”kulturcentrum” där de påverkades och indoktrinerades. -Undrar just varför Sverige har hemligstämplat Stasi arkiven och Rosenholtz kartoteken? Kan det bero på att det finns så många fler än Jan Guillou som varit betalda av KGB?

        Detta förklarar allt ifrån att Guillou, Maria Sveland och andra kommunister får sitta ostört och sprida sin farsot i tidningar och tv, samtidigt som våra medier vrider alla, precis alla, nyheter till en vänstervriden politisk vinkel. Allt medan våra lärare och pedagoger på dagis och skolor ostört indoktrinerar våra barn. Kunskap har nu i skolorna fått ge vika åt ”värdegrund” istället.

        Detta är dessutom bara ett litet skrapande på ytan.

        Kolla medias extrema vinkling av nyheter från Israel/palestinakonflikten, där Israel uppges ha brutit vapenvila genom att skjuta tillbaka när de blir angripna. Kolla upptakten till att Israel idag har ”ockuperat” västbanken och Gaza.

        Hade inte Israel slagit till först i sexdagarskriget hade det inte funnits något Israel idag. Att Israel inte väntade ut att bli anfallna var just vad som räddade landet, att de nu räknas som ockupanter är en ren formell fråga.

        Hade de väntat på att bli samtidigt anfallna av Jordanien, Syrien, Egypten, Irak, Saudiarabien och Kuwait som de planerat skulle Judeutrotningen under andra världskriget framstått som ett skolslagsmål i jämförelse.

        Jag kan hålla på hur länge som helst gällande (S)venska skolans samarbete med skolväsendet i DDR.

        Svensk vapen/ammunitionsförsäljning, smugglat via DDR, något som kan ha kostat både Jornalisten Cats Falks liv liksom krigsmaterielsinspektören Carl-Fredrik Algernon.

        Gör en enkel googling på var huvuddelen av Svensk olja inhandlas.

        Sverige har ända sedan Palme fick inflytande inom politiken spelat mer och mer på den röda planhalvan.

        Svara
  20. MiT

     /  06/24/2017

    Kolla hur Svensson bemöter folk, vilken oerhört dryg och obehaglig översittarattityd han har…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/24/2017

      -Din kostym är ful.
      -Alla dina kläder är fula, inklusive dina skor.
      -Demokratiohot, man får inte hata utan att mötas av hat.

      https://nyheter24.se/debatt/871964-moderat-jag-skams-over-att-vara-med-i-samma-parti-som-dig-hanif-bali

      ”Han skyr inga medel för att utsätta muslimer för grovt kränkande behandling genom att kalla profeten Mohamed för pedofil.”

      Ja, men nu är det faktiskt så att med svenska mått, och svensk lagstiftning som måttstock så betraktas profeten Mohameds som pedofil i och med att han fullbordade äktenskapet med sin tredje fru när hon var nio år.

      Antingen anser Kahin Ahmed att detta inte stämmer, och att Koranen följdaktigen är felaktig. Eller så anser han att giftemål mellan en femtioåring och en nioåring inte är pedofilt, och att pedofili är acceptabelt, eftersom koranen inte kan ha fel.

      Går man på första alternativet så blir frågan, varför får man då inte kalla profeten för pedofil? Koranen har ju då sina fel och brister, och då kan man knappast vara säker på att något annat som står skrivet är så pass heligt, inklusive profeten, att det inte går att driva med.

      Går man på andra alternativet, att pedofili är okej när det handlar om profeten, alla muslimers måttstock och rättesnöre, så kan det väl inte vara någon kränkning att säga som det är.

      Nåja, Kahin Ahmed, är knappast någon som sätter heder i att föra logiska resonemang.

      /Frida

      Svara
    • Dan

       /  06/24/2017

      För det är ju mycket bättre med en odemokratisk islamist Moderat. Jomshof har helt rätt.

      Svara
      • Senior

         /  06/25/2017

        Moderat?
        Det finns inget moderat i hans åsikter och uppträdande.

        Svara
        • Dan

           /  06/25/2017

          Nej men så länge Moderaterna inte sparkar honom från partiet så är o förblir han Moderat.

          Svara
          • Senior

             /  06/25/2017

            Precis, och härvid ger jag SD helt rätt i deras retorik om ”sjuklövern”.

            Det finns endast (S)ocialism, socialis(m) eller S(ocialism)D att välja på idag.

          • Ivar L

             /  06/25/2017

            Naturligtvis är det så. Är han med i partiet så är han moderat. PR mässigt har nog AKB förlorat mycket här. Precis som Frigolit gjorde med t.ex. Kaplan.

        • Frida Gustavlin

           /  06/25/2017

          Det vore väl det enklaste möjliga för en journalist att begära en intervju med Kahin Ahmed, sätta honom i en skön och behaglig stol, titta honom djupt i ögonen och börja ställa relevanta frågor.

          Man kan för all del låta honom berätta om sig själv, sin bakgrund, varför han är i Sverige. Hur han ser på politik och demokrati, hur hans syn på demokrati och politik skiljer sig från Muslimska länder, klankultur men även vardagliga frågor på området jömställdhet.

          Journalisten skulle gissningsvis behöva föra tillbaka samtalet minst tusen gånger till Kahin Ahmed, då han, som alla hans islamistkompisar ogärna pratar om faktisk sakpolitik, och deras egen syn på saker och ting, utan endast jobbar för att måla ut sig själv som offer för rasism med målet att vinna ekonomiska och klankulturella fördelar.

          De vill helt enkelt inte avslöja vad de tycker och tänker, eftersom de vet att det genererar rättfärdig så kallad islamofobi.

          /Frida

          Svara
      • G

         /  06/25/2017

        Bra sammanställning, undrar hur länge Moderaterna vill ha kvar honom, om de nu tänkt att M:s opinionssiffror ska vända uppåt igen…

        Svara
    • Alice Bah Kuhnke

       /  06/25/2017

      Kommer ihåg den här artikeln från förra året och tänker lite *snart i en förort nära dig*….

      ”Brinnande polisbilar, attacker mot poliser och en ordningsmakt som svarar med tårgas. Nära 50 000 muslimska demonstranter i Jakarta kräver att den kristne guvernören Basuki Tjahaja Purnama ska dömas för att ha hädat Gud.

      Protesten startade lugnt och fridfullt, men när mörkret föll över jättestaden bröt våldsamheter ut. Hårdföra radikala demonstranter, klädda i vita uniformer, löper amok och kastar flaskor. Flera försöker också sätta eld på sköldar som ingår i polisens skyddsutrustning.
      ..[..]..
      Purnama är den förste indonesen ur en etniskt kinesisk folkgrupp som innehar guvernörsposten i huvudstadsregionen.

      Kampanjen mot honom har också rasistiska undertoner, och i sociala medier har det postats uppmaningar om att döda honom.
      ..[..]..
      Kring 20 000 poliser, militärer och annan säkerhetspersonal bevakar protesterna, och det fanns planer på att låta kvinnliga poliser i hijab inta frontlinjerna eftersom det kunde ha en lugnande inverkan på demonstranterna.”
      http://archive.is/6K776

      Svara
      • G

         /  06/25/2017

        Hahaha vafan, glömde ändra namnet tillbaka, tänker inte vara Alice längre nu 😛

        Och han dömdes tidigare i år….

        ”Jakartas kristne guvernör Basuki Tjahaja Purnama döms till två års fängelse för blasfemi.

        Hundratals islamister jublade utanför domstolsbyggnaden i Indonesiens huvudstad Jakarta när domen mot Basuki Tjahaja Purnama, som kallas Ahok, tillkännagavs. Anhängare till guvernören, med blommor i händerna, brast ut i gråt.

        Guvernören borde ha förstått att religion är känsligt, resonerade domaren Abdul Rosyad
        …[..]..
        – När du tittar på blasfemi så är det nästan 100 procent som fälls i Indonesien. Så när Ahok anklagades för det innebar det slutet på hans politiska karriär och början på vägen mot fängelse, säger Phelim Kine, vice Asienchef för HRW, till TT.
        ..[..]..
        – Vi vet att samma militanta islamistiska grupp som var emot Ahok för att han är etnisk kines var bidragande i hans politiska korsfästning och senare åtal, säger Phelim Kine.

        Human Rights Watch ser med oro på utvecklingen i Indonesien, där religiösa minoriteter och hbtq-personer den senaste tiden har utsatts för övergrepp.

        – Vi ser att militanta islamistiska grupper fått växande muskler. De brukade befinna sig i det indonesiska samhällets utkanter, men har nu en mycket mer framträdande roll, säger Kine.”
        http://archive.is/0DDRz

        Svara
        • Är det nu äntligen slut på argumentet ”ja, men Indonesien, världens största muslimska land fungerar utmärkt.” ?

          Svara
      • Senior

         /  06/25/2017

        Snart i en stad nära dig.

        Svara
  21. Häng ut de!! De har inget att göra på våra gator!! Deras handlingar har lett de till den situation de befinner sig i. Självförvållat.

    Svara
  22. MiT

     /  06/24/2017

    Svara
  23. Olof

     /  06/25/2017

    Dags för utlämningsavtal med Syrien. Assads rättssystem klarar säkert av att hantera dessa as.

    Svara
  24. G

     /  06/25/2017

    ”Gravida pappan: ”Jag älskar att se bebisen växa inuti mig”
    http://www.expressen.se/omtalat/livet/gravida-pappan-jag-alskar-att-se-bebisen-vaxa-inuti-mig/

    Svara
    • Storbritanniens nästa premiärminister talar på Glastonbury, som bara han kan.

      ”Glastonbury wouldn’t survive under a Corbyn government”
      https://blogs.spectator.co.uk/2017/06/glastonbury-wouldnt-survive-corbyn-government/
      ”Only Jeremy Corbyn could speak at Glastonbury and think he was addressing the oppressed proletariat. Glastonbury, he said, […], shows ‘that another world is possible if we come together’.

      To most observers, rather, it shows what is possible when the middle classes pay £228 a head
      […]
      What would happen to Glastonbury if Jeremy Corbyn really did win a general election rather than just think he did? Don’t count on it continuing to exist at all. You might still get a few big acts flying in for a few days to perform there, but they certainly wouldn’t be living in Britain any more. […]”

      Svara
  25. Realisten

     /  06/25/2017

    Jag har bevittnat ett antal propagandafilmer som IS gjort i syfte att värva. De är absolut det värsta jag har sett. Kan inte Sveriges feministiska regering samlas på en filmafton och verkligen se de absolut fruktansvärda mord man kan tänka sig. Dessa individer anammar den ideologi som ligger bakom de mord som begås pa de sätt som får magen att vändas ut och in med mardrömmar som följd.
    Snälla den Svenska feministiska regeringen. Se några mord och om ni inte ändrar uppfattning och policy när det gäller dessa satans mördare är ni väldigt sjuka.

    Svara
  26. Alice Bah Kuhnke

     /  06/25/2017

    VAD I HELVETE HÅLLER PÅ ATT SKE I DET HÄR LANDET?

    Det är en viktig fråga, tycker jag.

    Svara
  27. G

     /  06/25/2017

    Svara
  28. G

     /  06/25/2017

    Svara
  29. Leif

     /  06/25/2017

    Förbud och straffbart att resa/ansluta sig till terrororganisationer, men inga problem med att återvända till Sverige i lugn och ro, skaffa sig en skyddad identitet, peta sig i naveln och leva på bidrag.

    Fy fan, idiotin vet inga gränser i Sverige numera

    Svara
  30. Realisten

     /  06/25/2017

    Clarte var ledstjärnan för Jan. Jag försökte hitta bilden med Jan och en AK 47 i högsta hugg redo att attackera Judiska bosättningar men google är ju numera lika PK som Aftonhoran.

    Svara
  31. Jan

     /  06/25/2017

    Jan Guillou i en, i mitt tycke, omdömeslös och stötande relativisering av urskiljningslös islamistisk terrorism i dagens Bladet: ”För närvarande utgör hala badkar en betydligt större fara för liv och hälsa i Sverige än islamistisk terrorism”. Ponera att en nära anhörig till honom hade drabbats: Hade han vidhållit den stilen då?

    http://www.aftonbladet.se/a/gqdpk/framtiden-ar-ratt-ljus–terroristerna-blir-alltid-skjutna-eller-infa

    Svara
    • Ivar L

       /  06/25/2017

      Orkar inte läsa men om hans vinkel är ”det fixar sig till slut” så är han ju inte lite dum i huvudet. Det är endast för dem som överlever terroristerna som det i bästa fall fixar sig. Den typen av argumentation hör hemma på mellanstadiet.

      Svara
  32. icke-svensk

     /  06/25/2017

    En väninna till mig är psykolog och vill specialeras i schizofreni, så jag sa till henne att hon får forska inom vänsterns ideologiska elit, där kan hon lära sig om vad alogia innehåller.

    Hon ska bli världens specialist om hon gör så!

    Svara
  33. G

     /  06/25/2017

    Svara
    • G

       /  06/25/2017

      ”Fewer than 3% of migrants who reached Italy after crossing the Mediterranean in 2016 were deemed refugees, UN report shows.

      UN said 181,436 migrants arrived in Italy last year, mostly across Mediterannean.
      Only 4,808 were granted asylum in Italy and 90,334 became ‘clandestini’ ”.
      http://archive.is/Qivuc

      Svara
    • Jan

       /  06/25/2017

      ”EU behöver en helt ny migrationspolitik” säger man i inslaget. Har de någonsin haft någon?

      Svara
    • Har AB kommenterat? Hittar inget via sökning och tänker inte läsa mer än nödvändigt.

      Svara
  34. G

     /  06/25/2017

    Svara
  35. G

     /  06/25/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/25/2017

      Byggbolagen blir i vilket fall glada, tills dess att kommunerna börjar få svårt att betala för sig.

      Säg att 100000 får stanna, lågt räknat, och att hälften inte har jobb om åtta år, mycket lågt räknat, och att hyran i snitt ligger på 5000:- per person, lågt räknat, så är bara det en kostnad för kommunerna på 24 miljarder.

      För 24 miljarder kan man finansiera ca 6000 sjuksköterskor, lärare, poliser i åtta år.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/25/2017

        Det är precis den där typen av vinster som gör att det enbart är vanliga skattebetalare som protesterar. Det privata näringslivet tiger still eftersom många branscher har mängder av goa slantar att hämta i detta.

        Svara
    • Och dom där sovsalarna kommer inte uppstå av sig själv heller, för den delen.

      Så vart ska dessa sovsalar sättas upp och vilka kommer knuffas ut till förmånen av dom?

      Svara
    • Kan för övrigt nämna att fastighetskontoret i Göteborg slutade lämna ut uppgifter digitalt och ta utgifter i mars förra året:

      http://www.goteborgdirekt.se/nyheter/avgift-for-allmanna-handlingar-efter-okat-intresse/lgcypcc!sKgWa0MWElwla55bsCK6zw/

      En cyniker kan tro att det berodde på alla överklagelser på dessa ”temporära” modulhus (vilka med all säkerhet kommer bli mer eller mindre permanenta)…

      Svara
  36. Frida Gustavlin

     /  06/25/2017

    Malmö får för all del betala ut alla pengar de har till personer som befinner sig i kommunen illegalt. Helt okej. Men låt oss för guds skull jämka summan från vad Malmö får genom det kommunala utjömningssystemet.

    http://www.expressen.se/kvallsposten/malmo-fortsatter-ge-bidrag-till-papperslosa-trots-dom/

    ”– Man får inte glömma att det handlar om barnfamiljer. Vi måste ha ett bra underlag när vi fattar beslutet, och vi vill inte påskynda det, säger Arif.
    Blir det inte konstigt att staten beslutar att en person ska lämna landet – och att Malmö samtidigt erbjuder försörjningsstöd?
    – Nej, det tycker jag inte. Staten har ansvar för att göra en bedömning ifall de här människorna har rätt att befinna sig här. Och om de ska utvisas, i så fall utvisa dem. Det som vi tar ställning till är socialtjänstslagen som säger att kommunen har ansvar för alla som vistas här.”

    Ja, kommunen har också ett ansvar för att se till att de som fått ett utvisningsbeslut lämnar landet. Dessa familjer bör återvända omgående för att i sitt hemland kunna bygga upp erfoderlig trygghet och stabilitet. Att det handlar om barnfamiljer är inte något som gör saken mer klämmande, snarare tvärt om.

    /Frida

    Svara
  37. Dan

     /  06/25/2017

    https://www.svd.se/m-kritik-mot-jomshofs-utspel-odemokratiskt/om/sverige Modearternas ledning stödjer sin lokala islamist komihåg det 2018.

    Svara
  38. Melmac

     /  06/25/2017

    Se till att Iraks armé få ta hand om dem innan de ens hinner lämna krigszonen. De lär inte dyka upp här i så fall. Nånsin.

    Svara
    • Senior

       /  06/25/2017

      Halva IS består av Saddam Husseins gamla Irakiska arme.

      Svara
  39. Ingrid Lindgren

     /  06/25/2017

    När är det slut på den svenska flatheten??? När ska SVENSKA FOLKET resa sej och för jävla gångs skull säga ifrån till detta vansinne?? Rensa vårt land från skiten och skicka dom härifrån. Varenda en som inte har rent mjöl i påsen ska ut. Varenda en som begår brott som inte är svensk . Våra egna luspudlar ska låsas in . Sexförbrytare kastreras. Så kanske vi kan bli en rättsstat igen. Detta är katastrof som det är nu.

    Svara
  40. Ivar L

     /  06/25/2017

    On Topic:
    Ja det är sannerligen skandal. I första hand bör de naturligtvis inte få släppas in i landet. Nu när det går åt helvete för IS i Syrien kanske de får sitt straff omgående om de förhindras lämna landet de skändat.

    OM de nu ändå lyckas ta sig hit så skall de naturligtvis straffas med alla tillbuds stående medel eller tycker rättsväsendet att det är okej att vänta över 20 år även denna gång?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22825731.ab

    ”Claver Berinkindi åtalades för folkmord och grovt folkrättsbrott i Rwanda 1994.
    Han ledde och deltog själv i massakrer på flera tusen tutsier, kanske ett av de grövsta brotten som någonsin avhandlats i en svensk domstol.
    I dag föll domen i Stockholms tingsrätt: Livstids fängelse. Och omfattande skadestånd till överlevande.”

    Svara
  1. IS-krigare”Borde hängas ut” för folkmord säger folkmordsforskare - Dissidenter.com

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: