Jag hjälper Bråvalla Festival motverka sexövergrepp!

Det är dags för Bråvalla Festival igen och med tanke på hur det sett ut på festivalerna i Sverige de senaste åren med massexövergrepp och liknande så tänkte jag att jag självklart ställer upp och sprider hur Bråvalla ska motarbeta detta!

De ska arrangera Killmiddag! Nu ska tafsarna minsann lära sig en läxa! Första gången man hade Killmiddag var på Trästock i Skellefteå förra året och det var en sådan braksuccé att antalet anmälningar på den festivalen sjönk från en (1 st) 2015 till endast tolv (12 st) 2016!

”Killmiddag är ett sätt för män att i en trygg miljö kunna umgås och prata om hur det är att vara snubbe utifrån olika teman. Initiativet startades av jämlikhetsstiftelsen Make Equal som en reaktion på folkets frustration över de sexuella övergreppen som skedde under förra sommarens festivaler”, skriver Scorpio i ett pressmeddelande.

Killmiddag är en uppfinning av Make Equal och går till som så att radikalfeminister ska vid en middag berätta för vanliga vita svenska heterosexuella män att de har en destruktiv manlighet som tar sig uttryck i sexuella övergrepp på t ex festivaler. För att motverka de svenska övergreppsmännens dominans på området så ordnade Trästock också gratis transport till festivalen från asylboenden runt staden. Och direkt så såg man resultat, anmälningsbenägenheten ökade enormt så fort de vita männens makt över tjejerna minskade! I Skellefteå hjälpte nog Manspanelen, bestående av ännu fler radikalfeminister som enbart vände sig till svenska män, till att sänka antalet övergrepp från 1 till 12. Eller om man så vill, att anmälningsbenägenheten ökade enormt och naggade mörkertalet hårt i kanten.

Men jag tänkte att det ändå är något som skaver lite, det KAN ju faktiskt finnas någon/några av alla som kommit till Sverige de senaste åren som beter sig som vanliga vita svenska män och tillsammans med 10-12 vänner överfaller ensamma småtjejer, hur når man dem om man bara informerar på svenska?

Jag kan bara dra mitt lilla strå till stacken och göra vad jag kan, nämligen översätta artikeln via google translate till lite olika språk. Då kanske man får ut informationen lite mer? Sen får Bråvalla och Killmiddag, på olika språk, se till att arrangera middagar där man diskuterar hur man ska motverka de vanliga vita svenska männen på festivalerna. För som Make Equal, genom FATTA MAN så klokt uttrycker det, vanliga svenskar uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän!

Artikeln i Folkbladet på arabiska.

Artikeln i Folkbladet på persiska.

Artikeln i Folkbladet på pashto.

Nu kan man hjälpa till att motverka de vita svenska männen på lite olika språk!

Alla vet ju att det är fullständigt naturligt att de vita svenska männen börja våldta och sexuellt trakassera tjejer i massor över hela Sverige så fort det blev en stor invandring från just de länder som man vet är grovt överrepresenterade i sådana här brott! Vilken otrolig slump att enorm ökning av sexövergrepp begångna av svenskar sammanfaller med stor invandring! Och vilken tur svenskarna hade va? Att det precis råkade sammanfalla med en enorm invandring så svenskarna fick några att skylla på? Jäkla röta alltså!

För att minska risken för sexövergrepp på Bråvalla så hoppas jag att de inte bara nöjer sig med Killmiddag utan att de även följer Trästock och ordnar Manspanel som är kritisk mot vita svenska män och att de också fixar gratis transport till festivalen från olika asylboenden och HVB-hem runt om i Östergötland. Kanske även gratis inträde för dem vore nåt? För som alla vet, ju färre vita svenska män det är på en festival desto färre sexuella övergrepp blir det!

Tidigare har jag även hjälpt

Frida Boisen

Folkp… ”Liberalerna”

i den här viktiga frågan!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

96 kommentarer

  1. MiT

     /  06/28/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2017

      ”Fotograf Gabriel driver eget. Marie är projektledare på Bonnierförlagen och jobbar bland annat med marknadsföring av feministisk litteratur.”
      Vilken tur att de båda har högbetalda låtsasjobb där närvaro och resor inte är ett krav!

      ”Barn är inte ”mammiga” av naturen, de knyter an till den person de är med. Astrid-Lo är ”föräldrig”, säger Marie.”
      Stackars unge. ”Sagan om Rättvisa Gudrun” hette den här när Tage Danielsson skrev sina sagor.

      ”Med Astrid-Lo funkade amningen först bra, sedan blev det problem när hon var tre månader. Så då löste det sig av sig självt.”
      Det ”löste” sig … (Folk får amma eller flaskmata precis hur de vill. Men att det löste sig är väl inte vad jag skulle ha sagt.)

      (”Astrid-Lo”?)

      Svara
      • Astrid-Lo är ett namn som hyllar de två mest svenskigaste sakerna vi har – Astrid Lindgren och LO!

        Gabriel och Maria har utsvenskat oss alla. Lika bra att söka asyl i mellanöstern nu.

        Svara
    • Melmac

       /  06/28/2017

      Det gör vi med! Min fru och jag har alltid gjort det och behöver inte vara med i nått ”ryggdunkar reportage”. Fast skillnaden är att vi inte kallar det för jämställt utan nåt som ovanstående saknar, nämligen Sunt Förnuft!

      Svara
    • 100 %! Så fantastiskt! Hur mäter man det?

      Så pappan gick halva graviditeten, hade hälften av förlossningen, ammade hälften och ..nu var jag spydig mot denna ideala PK familj. Det finns inget jämställt i en graviditet och väldigt små barn. Barn är mammiga i början eftersom de har bott inuti mamman och redan präglats.
      Sedan har man nära 18 år att vara perfekt jämställda men det låter väldigt jobbigt att hålla koll på det hela tiden.

      Jag tror barn mår bäst av sunt förnuft och föräldrarna med.

      Svara
      • Kristian

         /  06/29/2017

        Hälften av kejsarsnittet, hälften av stygnen, hälften av extratjocka bindorna i en månad …

        ”Your breasts are gonna get bigger. Your ass is gonna get bigger. You’re gonna lose bladder control. God! It’s just such a magical time!”
        -Rachel, Friends S9E16

        Svara
        • Och garanterat hälften av spyende!

          Svara
          • Kristian

             /  06/29/2017

            ”You’ve got to sympathise with your wife, you’ve got to identify with your wife and I do just that, man. First thing I get up in the morning, I throw up. And I wear suits that are too big for me and shoes that don’t fit. And I cry a lot. And I walk around like this.
            But I’m coppin out the last month, man, ain’t nobody getting me in that delivery room, no way!”

            -Bill Cosby: Why is there Air

  2. Man får hoppas det finns en kycklingvariant på korvfesten, så det inte blir exkluderande?

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2017

      ”Sällskapsresan 7” eller ”Finns det halal på grisfesten?”

      Svara
  3. MiT

     /  06/28/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/28/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/29/2017

      Vilken tur att ingen har gjort fel eller behöver åtgärda något!

      Svara
    • Ivar L

       /  06/29/2017

      Mårten Schultz är ju inte direkt opolitisk. Hans texter i SvD har nästan undantagslöst en vänsterliberal prägel.

      Svara
  5. Kristian

     /  06/28/2017

    (Fortsätter lite till. Sariaslan är noggrann och ärlig.)

    Svara
  6. Jan

     /  06/28/2017

    Eftersom det bara är etniskt svenska män som gör sig skyldiga till sexuella övergrepp så kunde man väl neka dessa inträde och på så sätt eliminera sexuella övergrepp? Istället borde väl kommunerna, som fallet i Skellefteå, ställa upp och bussa afghaner och andra asylsökande direkt till festivalerna eftersom dessa tydligen inte gör sig skyldiga till sådana övergrepp. Trästocksfestivalen torde vara en förebild här. De har förstått vilka de verkliga skurkarna är.

    Svara
    • Senior

       /  06/29/2017

      😂👍🏻

      Svara
    • Senior

       /  06/29/2017

      Det beryktade mörkertalet skulle nog bli rena skitzot och få spinn åt alla håll och kanter…..

      Svara
  7. G

     /  06/28/2017

    Jag ser att Hilda nu hittat in i politiken på riktigt 😀

    Hilda: ”Utbildningspolitisk talesperson Ungsvenskarna”

    Frans: ”Migrations- och integrationspolitisk talesperson för CUF”

    William: ”Identitetspolitisk vänsterman, Ordförande för Miljöpartiet i Norrtälje kommun.”

    Svara
  8. Jan

     /  06/28/2017

    Apropå Kent Ekeroth. Det är lustigt vilken moralism och brist på empati som drabbar honom. Han fick ett bötesstraff. 60 dagsböter tror jag att det var. Nu kräver alla att han ska sparkas från allt. Tänk om alla som fick bötesstraff blev av med sitt arbete. En fortkörning och vips – hejdå! Ska vi ha ett samhälle som straffar ut folk för minsta misstag? Ska Ekeroth gå så borde väl alla andra riksdagsledamöter med böter eller skulder hos kronofogden få gå. Det torde röra sig om åtminstone en fjärdedel av kammaren (obs. min gissning).

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2017

      … och ett antal ministrar.

      Svara
    • Jag tycker absolut att Eketok ska förlora sin plats i riksdagen! Och någon annan som begår den typen av brott han gjort – bland annat en viss Anna bör sparkas från allt inflytande.

      Vad Eketok – och en viss rasist vid namn Anna – gör sedan bryr jag mig inte om.

      Svara
      • Jan

         /  06/28/2017

        Personligen tycker jag att det räcker med att han blir av med sin plats i utskottet. Och en personlig erinran. Begår han brott igen så får de gärna sparka ut honom för gott. Jag kommer ihåg att vi hade en rikspolischef, Sten Heckscher, som var dömd för ringa misshandel och narkotikainnehav. Om Ekeroth sparkas för ett bötesbrott bör det i så fall gälla alla riksdagsmän eller ministrar. Fast då kanske det inte blir lika roligt?

        Svara
    • Det som är märkligt journalistik att han är på varenda nyhetssändning mm och det var ett obetydligt oklart brott. Alla mord, inte ens terrorbrott har fått samma utrymme.
      SD = stor nyhet? Ett slags mobbning.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/28/2017

        Vän av ordning. Kent Ekeroth är riksdagsman för SD, duh.

        Alt. 1. Det är SD:s sak att bedömma om han ska lämna sin plats eller inte. Om han lämnar sin riksdagsplats frivilligt så är saken ur vägen. Sedan kan SD välja att utesluta honom ur partiet, men det gissar jag att de inte skulle kräva. Det är trots allt en örfil det handlar om.

        Alt. 2 Kent Ekeroth vägrar lämna sin riksdagsplats. Då återstår för SD att utesluta honom ur partiet och han sitter kvar som politisk vilde.

        Att SD skulle låta honom sitta kvar tar jag för osannolikt, om de nu vill uppfattas som ett seriöst parti. Man kan helt enkelt inte ha olaglydiga lagstiftande riksdagsmän om man vill uppfattas som seriös. Det blir ett sänke, Kent Ekeroth är dels omdömeslös men även en högprofilperson i partiet. Klart han åker. På samma sätt som Juholt, Sahlin och mpnga med dem.

        Men, Svårt att veta hur det slutar. Det mesta pekar på Alt. 2. Men det är Kent Ekeroth och SD:s partistyrelses sak att avgöra.

        /Frida

        Svara
        • Peter

           /  06/29/2017

          Att Kent blev fälld och eventuellt nu blir kickad ur partiet (eller satt på avbytarbänken ett tag) behöver nödvändigtvis inte betyda något negativt för SD. Känner flera som sympatiserar med stor del av deras politik men som inte kunnat tänka sig lägga sina röster på en person som Ekeroth och därför röstat på något annat. Jag kan till stor del förstå deras tankesätt.

          Svara
          • Kristian

             /  06/29/2017

            Gör man det på rätt sätt får man både ”parti som kraftfullt markerar mot oegentligheter” och ”martyr för sina åsikters skull.”
            Ju längre andra partier pratar om det desto mera ”folk gnäller om småsaker medan skutan läcker” får man på köpet.

    • michael.

       /  06/29/2017

      Eftersom Kent förespråkar strängare straff borde hans överklagan bestå i att böterna ska omvandlas till fängelse.

      Svara
  9. G

     /  06/28/2017

    ”Arbetsbefriad direktör har lyft ut 2 miljoner i lön – Fortsätter fakturera landstinget”
    https://nyheteridag.se/arbetsbefriad-direktor-har-lyft-ut-2-miljoner-i-lon-fortsatter-fakturera-landstinget/

    twitter.com/lenathelin1

    Svara
  10. Jan

     /  06/28/2017

    En relationssåpa om några gymnasietjejer i Oslo får ständiga lovord av medelålders kvinnor i Sverige. Själv har jag inte sett ett avsnitt men undrar vad det är som får medelålders kvinnor att bli så lyriska över detta.

    http://www.expressen.se/kronikorer/frida-boisen-1/alt-er-love-och-det-borjar-med-mig-och-dig/

    Svara
    • Kristian

       /  06/28/2017

      Hmm. Har inte sett, men ”Bullens Brevfilm slår till igen”?
      Man vänjer sig vid att en viss sak beskriver ens verklighet och är ”bra och viktig.”

      Kanske skulle en kombination av The Karate Kid och Star Wars (de två första) kunna lyckas hos män i min ålder? Vet inte vad motsvarigheten är.

      Svara
  11. Jan

     /  06/28/2017

    Jag förstår mig inte på den rika medelklassen i Stockholm. Ett par timmars försening på midsommartåget och världen går under? Oj, så bråttom man kan ha…

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/VVQVV/tagresor-ska-inte-ge-angest

    Svara
    • Pendeln stod också. Det var många jobbare som hade svårt att ta sig hem efter arbetsdagen. De femtiotusen eller nåt sånt som pendlar till jobbet. Centralen var smockad. Inget info utan ”inga tåg går”. Inga ersättningsbussar för de som brukar åka pendel. Och dagen efter rev man ledningarna igen på ett visst ställe med tågstopp och par dagar innan var det brand och inga tåg eller pendel gick då heller.
      Sen tycker MP att inga bilar ska finnas i stan.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/28/2017

      ”Regeringen har aviserat stora satsningar på tågunderhållet – men inte förrän 2019. Det är en märklig prioritering av en regering med ambitionen att vara världens första fossilfria välfärdsland.”

      Jonna Sima tror kanske att det finns oändligt med pengar.

      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6520824

      ”Efter att regeringen förra året höjde anslaget till järnvägsunderhåll med drygt 1,2 miljarder kronor per år så ligger den årliga potten på knappt 9 miljarder kronor under åren 2016 – 2018. I dagens budgetproposition blev det ingen ytterligare satsning de närmsta två åren.

      Däremot aviseras en kraftig ökning av anslaget för 2019 och 2020. Då kommer enligt finansminister Magdalena Anderssons besked i dag ytterligare 6 miljarder att satsas på investeringar i järnvägen, varav det mest på underhåll.”

      2019-2020 är det högst oklart vem som författar statsbudgeten, men men.

      2016-2018 – 9 miljarder per år
      2019-2020 – 15 miljarder per per år.

      Totalt 57 miljarder på fem år, 11,4 miljarder per år i snitt.

      Så låt oss sätta denna siffra i relation till andra kostnader för vår lilla stat, närmare bestämt Migrationsverkets.

      2013 – 14,5 miljarder
      2014 – 18,6 miljarder
      2015 – 26,8 miljarder
      2016 – 59,0 miljarder

      Om kostnaden för denna myndighet hade legat på 2013 års nivå fram till 2016 så hade det funnits ca 60,9 miljarder att räta ut spåren med.

      /Frida

      Svara
    • Kristian

       /  06/29/2017

      Jag vet att många är trötta på ”ständigt denna NN”, men …
      ”[…] Anders Ygeman, som då var ansvarig för infrastrukturfrågor […]”

      Svara
  12. Jan

     /  06/28/2017

    Den där Arbogakvinnan. Mörda sina föräldrar, sin före detta make för…….pengar. Som hon redan hade gott om men förslösade. Antingen är hon samvetslös eller psykiskt sjuk. Det här är bland det värsta jag hört i brottsväg.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/28/2017

      Kvinnan åker på livstid, något annat verkar långsökt. Det ska dock bli väldigt intressant att se vad som händer med Mohammed Rajabi. Han är med stor sannolikhet över 25 år. Han är ekonomisk flykting från Iran. Han är en iskall mördare. Något annat än livstids fängelse + livstids utvisning vore en skymf.

      Att han skulle ha varit totalmanipulerad av kvinnan tar jag för osannolikt. Han vet vad han har gjort – sådana som honom klarar vi oss utan.

      Svara
      • Jan

         /  06/28/2017

        Aja baja, nu blir batiktanterna arga. Han är väl ett baaarn han också. Det står säkert nya batiktanter i kö för att ta hand om honom och skydda honom från rasisterna…

        Svara
      • Klimathotet

         /  06/28/2017

        ”Mohammed and Johanna Make a Porno” En svensk dokumentär med dagsaktuella samhällsfrågor blandat med erotiska inslag. ”En intim närstudie i brott, True Romance möter Wild at Heart” säger en enad kritikerkår.

        Svara
    • michael.

       /  06/29/2017

      Om några år kommer Arbogakvinnan vara hjälte hos feministerna som en förebild för en självständig och stark antirasistisk kvinna,kan Arbogakvinnan bara klämma in lite sexuella övergrepp av pappan i unga år i sin berättelse,så kommer hennes status bli lika stor som Valerie Solanas hos svenska feminister.

      Svara
  13. Jan

     /  06/28/2017

    Sima: ”Norska ministrar baktalar Sverige.” Baktalar? De säger som det är. Det må komma som en chock för de verklighetsavskurna Sima och Löfvén. Men för oss som lever i samtiden är det bara en bekräftelse på verkliga förhållanden.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/GV0Qx/norska-ministrar-baktalar-sverige

    Svara
    • Och i den andemeningen – baktalade Löfven Danmark, Finland och resten av Europa 2015?

      Mitt minne kanske inte är lika långt som en elefant men betydligt längre än en guldfisk.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/28/2017

        Det är någon typ av märklig metapatriotism som dessa vänsterdebattörer kör med. De kanske inte kan lägga munkavel på opinionsbildare i utlandet, så det som återstår är att försöka sätta hörselkåpor på alla de som lyssnar på vad de har att säga – eller snarare – sätta hörselkåpor på dem som kan tänkas lyssna till de som återberättar vad dessa fräcka okunniga dödsknarkarnazistutlänningar fört fram.

        Svara
        • Jag ska erkänna så fattar jag inte denna underliga, som du bättre uttrycker det, ”metapatriotism” som man helt plötsligt för efter åratal av förnekandet att det ens finns en svensk kultur. Har ska man ens svara på det? Okej, men dåså. Typ.

          Min mor är finsk och jag kan redan där säga att det finns en rejäl skillnad mellan svensk och finsk kultur. Men vad vet jag? Svensk kultur existerar inte.

          Svara
        • Kristian

           /  06/29/2017

          Metapatriotism är riktigt bra uttryckt.

          En liknelse jag ständigt snickrar på är den med ”överpatriotiska” (med europeiska mått mätt, om det inte är fotboll) Amerikaner: vid minsta lilla börja de vifta med flaggan, stå upp, sjunga nationalsånger. Till och med andra Amerikaner kan tycka att de tar i lite, när ingen kritik kan framföras utan att den möts av ”åk hem till ditt kommunistland om du inte trivs”.

          Många svenskar är precis så patriotiska och osäkra. Men … det syns inte utanpå, och de kommer aldrig att erkänna det.

          (Kanske handlar det om omedvetenhet om vad som utgör ens självbild.
          http://www.paulgraham.com/identity.html
          Det finns ett standarexperiment där professorn blåser upp en papperpåse och ber åskådarna på något sätt identifiera sig med den. Sedan stampar han på påsen.)

          Svara
    • Kristian

       /  06/29/2017

      Detta kommer att taga en ÄNDA med förskräckelse!

      (Ramel, ”Bondkomik”.)

      Svara
  14. Dreadlock

     /  06/28/2017

    تاسو ٹھیک یاست او جیل ته یې نه لیږئپه ښوونځي کې ښایسته پاتې شئ. د نجونو لاسونه او

    كن البقاء بارد في المدرسة. أيدي الفتيات وكنت على ما يرام وعدم إرسالها إلى السجن

    Svara
    • hllviken

       /  06/29/2017

      Ööh???

      Svara
      • Kristian

         /  06/29/2017

        Google translate ger upp!

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/29/2017

          Eventellt så har jag klantat mig vid kopierandet och inklistringen. Arabiska och Afghanska meningar läses från vänster till höger..

          Inget stötande innehåll kan jag försäkra . Ungefär : ” Be cool stay in school , tafsa inte annars hamnar du i fängelse, det enda du behöver komma ihåg. (Ungefär)

          Svara
  15. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
  16. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/29/2017

      Lappar! Favorit i repris:

      32 sekunder in om länken inte fungerar.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/30/2017

      Låter lite som den där svenska kulturen jag hört inte existerar.
      Problem (som vi alltid har haft i Sverige) :

      Det har varit olika typer av ordningsstörande incidenter, allt från vuxna som gått på småflickor och stört till barn och unga som skapat ordningsproblem och utfört stölder och skadegörelse.

      Lösning:

      Biblioteket har försökt att få bort problemen genom att bland annat sätta upp lappar om vilka regler som gäller. Det har också skapats ett tydligare arbetsmiljödokument, något som gjort att personalen blivit bättre på att läsa av

      Fantastiskt!
      …vad? Återstår problemen?
      #Handfallna

      Svara
  17. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
  18. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/29/2017

      Tja, handlar det om utförsåkning så skulle det kunna gå.
      Slalom Olympiaden 2010
      (https://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_skiing_at_the_2010_Winter_Olympics_%E2%80%93_Men%27s_slalom
      https://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_skiing_at_the_2010_Winter_Olympics_%E2%80%93_Women%27s_slalom)
      ”The start was lowered 66 vertical feet (20 m), the same start as the women’s race”
      Män och kvinnor körde alltså samma lopp? Stämmer det? Någon som vet?

      Snabbaste kvinnan det året skulle hamna på 25e plats bland männen. Kanske hjälper det att vara tyngre?

      Svara
      • Peter

         /  06/29/2017

        Torde vara svårt att jämföra även om de startade på samma plats. Banorna lär knappast varit satta likadant för herrar och damer. Eller var de det? Sedan kan det även varit olika snöförhållanden etc. Lite samma som att man inte kan jämföra miltider sprungna på olika elljusspår.

        Svara
        • Kristian

           /  06/29/2017

          Du har nog rätt, svårt att jämföra.

          Svara
          • Peter

             /  06/29/2017

            För att förtydliga mitt resonemang så tror jag dock hon knappast varit så högt uppe som 25:e plats om de tävlat på samma villkor. Sedan gillar jag inte riktigt att jämföra män och kvinnor vad gäller sport. Olika förutsättningar. Tex tycker jag Marit Björgen är en lika stor idrottare ( om inte större ) som Björn Daehlie trots att han troligen kunnat åka åttor runt henne om de tävlade i samma lopp.

    • Jan

       /  06/29/2017

      Ge henne dispens att tävla med herrarna en säsong så får vi ser hur det går. Då blir det slut på tjatet efter ett tag antar jag.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/29/2017

        Brukar det behövas dispens ens en gång. Är inte herrklassen oftast öppen medan damklassen är sluten?

        Svara
        • Peter

           /  06/29/2017

          I vissa idrotter ja. Tror inte det är så för de flesta.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  06/30/2017

          Det finns undantag, t.ex. Schack och Dart.

          Svara
    • Som jag skrivit förut: skicka hem männen, för varje man som skickas hem tar man mot en ung kvinna /flickebarn som riskerar tvångsgifte.
      De blomstertanter som då gråter kan ju följa med sina pojkar.

      Svara
      • @elina
        Om man, som du skriver skickade hem männen med sina ”blomstertanter” så kan man ju undra vad som skulle hända med dessa ”flickvänner” där nere.
        Skulle männen presentera sina svenska ”flickvänner” för sina familjer?
        Skulle männen gifta sig med ”flickvännerna” från Sverige?
        Skulle de fortsätta vara tillsammans?

        Svaret på frågorna är lika självklar som på frågan ”Sover Dolly Parton på rygg?”.

        Svara
        • Bra fråga. De kanske skulle hålla så länge pengarna räcker. Man kan ju presentera tanten med något lämpligt annat än ”flickvän” finns säkert något ord som passar.
          Sedan kommer tanten hem ifall hon är i livet och gråter i massmedia.

          Svara
          • Senior

             /  06/29/2017

            Ni missar en liten detalj i resonemanget: inte en enda blomstertant skulle följa med…

      • Ivar L

         /  06/29/2017

        Nej, det finns ingen bra etik i det. Det finns kvinnor i andra länder med större behov av räddning i så fall. Vi kan inte bygga immigrationspolitik på någon slags rangordning av vilka det är mest synd om. Det skall istället ligga till grund för biståndspolitik i så fall. Vi skall hjälpa dem med störst behov och oftast på plats.

        Svara
  19. Jan

     /  06/29/2017

    87-årige Gunnar Fredriksson om samtiden. Intressant att läsa. Jag håller med i mycket. Samtidigt som det är ledsamt och tragiskt.
    http://bloggar.aftonbladet.se/gunnarfredriksson/2017/06/vi-aldre/

    Svara
  20. Jan

     /  06/29/2017

    Aftonbladets ledarsida fortsätter att sparka på SD. Hur har den taktiken funkat hittills?
    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/7rVbV/sd-ar-ett-helt-onodigt-parti

    Svara
    • Aftonbladet och LO är skiträdda för Sverigedemokraterna.

      Nej, inte för att de är rasister, nazister eller vad man nu säger – utan för att de är en vågmästare av rang. Skulle ”Alliansen” (eller det som finns kvar av den…) så är det adjöss med Socialdemokratin i Sverige.

      Svara
  21. Kristian

     /  06/29/2017

    Fnordspotting beskriver som vanligt problemet perfekt:
    http://fnordspotting.blogspot.co.uk/2017/06/om-sverigedemokrater-och.html
    ”Detta är viktigt av den enkla anledningen att Sverigedemokraterna, alldeles oavsett vad man råkar tycka om dem överlag, gång på gång faktiskt utmärkt sig genom seriösa utspel i migrationsdebatten. Detta samtidigt som övriga partier i denna fråga länge utmärkte sig genom lögner, vilseledande retorik, plattityder, känsloutbrott och regelrätta pajaskonster.
    […]
    Det är just i ljuset av detta det sverigedemokratiska vurmandet för välfärdsstaten blir så både djupt ironiskt och tragiskt. Det är nämligen just den välfärdsstat sverigedemokrater så ettrigt försvarar som orsakat den fullständigt ohållbara invandring partiet ser det som sin huvudfråga att stoppa.”

    Nödbroms med en fot på gasen.

    Svara
    • Jan

       /  06/29/2017

      Nå, jag tror att sverigedemokrater och (riktiga) socialdemokrater avser en välfärdsstat avsedd för svenskar. Inget annat. För övrigt så har SD tydligt närmat sig M. Bland annat så har de låtit sig köpas av Svenskt Näringsliv (SN) i vinster i välfärden-frågan. SD kan idag ses som moderater med en invandringskritisk agenda. Knappast som socialdemokrater. Jag tror att Fnordens egna partisympatier vilseleder honom lite här.

      Svara
  22. Dreadlock

     /  06/29/2017

    ”Var finns de muslimska ledarna i Sverige, när det handlar om att ta avstånd från Islamiska staten?”

    https://ledarsidorna.se/2017/06/separatism-och-slutenhet/

    Svaret finns i detta klipp. En avhyvling som heter duga och totalt befriat från nonsen,kan inte misstolkas,kan inte missförstås . Ett svar på en stackars muslimska som undrar om islamofobin kommer att förstärkas i.o.m jihadslaktarna och endast bryr sig om sitt eget skinn..Inte ett enda ord om gärningarna av denna stackars snöflinga…

    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=the+peaceful+majority+were+irrelevant

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/29/2017

      Damen med de hårda nyporna är en Libanon-Född konservativ journalist .
      Här får FN sig en rejäl avlusning

      Svara
  23. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/29/2017

      Ska vi vara hela världens socialbyrå är det väl så här det kommer att se ut. Barn som har barn. Det är klart de ska till Sverige. Hela världens socialbyrå.

      Svara
    • Senior

       /  06/29/2017

      Det är svårt att vara komiker eller att försöka sig på ironi när verkligheten överträffar alla fantasier…

      Svara
  24. Jan

     /  06/29/2017

    Två kulturmarxister från interasistmen.se och CUF (Alltså en nyliberal kulturmarxist. Kan det bli värre?) har mage att skylla den jihadistiska terrorismen på Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Snacka om att vara blinda för sin egen skuld…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/BpryE

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/30/2017

      Två valarbetare för SD.
      Vill minnas ett par bevingade ord från en snart avgående riksdagsledamot om just den typen av valarbete och annalkande sommarledighet.

      Svara
  25. Det går bra nu (för Sverigedemokraterna, för alla andra suger läget):

    https://ledarsidorna.se/notis/notis-tro-mig-jag-vet-vad-jag-gor-historien-kommer-ge-mig-ratt/

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/29/2017

      Lindberg har varit en mycket duktig valarbetare under alla dessa år som partiet funnits. Nu är tiden mogen att tacka denne med att belöna honom med en viktig post på SD:s kansli.
      Vem vet. Konstigare saker har hänt…

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/29/2017

        Tror (Dessvärre) att Westerholms nyktra socialdemokrati inte kommer att få nämnvärt utfall till valet 2018. Snarare så är det troligt att fler gamla (s) röstare går till SD. Fast då ska man kanske ta i beräkningen att valet 2022 kommer att bli något helt extra för (s)

        Är i.a.f. glad att jag är delägare i Westerholms mediehus och jag önskar förstås all lycka till i framtiden.

        Svara
        • Om man över huvud taget ska kunna vända kursen inom S så kommer flera kallduschar behövas. Uppenbarligen så är inte under 30%-strecket nog. Kanske under 25% är det som behövs?

          Sedan så måste det ske en rejäl utrensning från toppen av identitetspolitikerna – Löfven, hur mycket man än kan beklaga sig om honom, är inte problemet. Men om man ska gå till botten av det identitetspolitiska problemet så måste man gå ned till rötterna och tjae… är det inte lättare att starta ett nytt parti?

          Identitetspolitiken är ett gift.

          Svara
          • Klimathotet

             /  06/29/2017

            S under 10% ”Vi har inte nått ut med vår politik” ursäkter, bortförklaranden…

  26. Århundradets klickporr? Aftonbladet släpper ut 112-samtal från mördare:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LVPeQ/mordarna-som-larmade-sos–har-ar-deras-nodsamtal-ord-for-ord

    Lite smått bisarrt för att uttrycka det milt.

    Svara
  27. Intressant fenomen: jag har sett att papperskorgar i vissa områden börjat utrustas med ”släng inte dina hushållssopor här”-skyltar. I Alelyckan i Göteborg (ni vet där Willys / ÖoB / Orienthuset finns) så har man till och med tagit bort sopkorgarna på grund av denna epidemi att slänga sina hushållssopor i papperskorgarna på hållplatsen.

    Ännu en sak som vi får vänja oss i Nya Sverige – brist på papperskorgar.

    Svara
    • Har du besökt ett grovsoprum eller så kallad återvinningsrum? Spännande. Man går aldrig in mer.

      Svara
      • Har levt 10+ år i olika förorter och alla har ett problem gemensamt: sophantering.

        Jag förstår inte riktigt varför eftersom det inte är svårt att förstå men ja, återvinningsrum och speciellt grovsoprummet är N-A-S-T-Y. Finns inget undantag i förorten.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  06/30/2017

          En av många anledningar till att jag blev den bittre rasist jag är idag.

          Svara
  1. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 6 | WTF?

Lämna ett svar till Grodan Boll Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: