Ensamkommande gifta barn med barn är det nya

Det där konceptet med ensamkommande barn utvecklas och blir ännu mer bisarrt. Nu har socialstyrelsen svårt att hitta boenden till de tjejer som kommer eftersom de boenden som finns är anpassade efter vuxna män! Och då blir det problem eftersom de nya ensamkommande är tjejer som kan vara både gifta och ha barn…

Så, man utvisar några stycken ensamkommande vuxna män, kåta batiktanter ylar om massutvisningar när ett par stycken av deras sängkamrater ska flygas hem igen och samtidigt strömmar det in ännu fler i landet, bl a gifta tjejer som har barn? Har jag fattat det rätt? Så snart har vi alltså deras män här också? Som i sin tur ska ha hit ännu fler? Kanske t o m fler fruar…? Det är så det är tänkt att funka? Det här är alltså folk som kommer över halva jordklotet till Sverige som ligger nästan på nordpolen. För vad? Vädret? De milda vintrarna? Solsken på midsommar? Rutten strömming? Bidrag?

Speciellt komplicerat kan det vara att hitta lösningar för de flickor som är gifta och har egna barn. De intervjuade kommunerna ansvarar för 905 flickor och 41 av dem uppges vara gifta. 53 av flickorna, 7 procent, har ett eller flera barn. Det är en hög andel jämfört med rikssnittet på 0,1 procent för flickor 13–17 år. Föräldraledighet anges av flera kommuner som skäl när flickorna inte går i skolan, vilket är fallet för 3 procent av de 905 flickorna.

7% av dem mellan 13 och 17 år har ett eller flera barn… Föräldraledighet uppges vara orsaken till att 3% inte går i skolan… Ser inte Socialstyrelsen själva hur bisarrt det är?

Nu tror jag personligen att det blir oändligt mycket lättare att få in unga tjejer i samhället än de vuxna män som hittills har kommit i massor till glädje för medelålders och äldre batiktanter. Men det funkar bara så länge de inte sätts i klorna på den gamla skitkulturen igen. Så vad gör Sverige då?

En majoritet av både flickorna och de mindre barnen placeras i så kallade nätverkshem, där de bor tillsammans med släktingar eller andra vuxna som de redan känner.

Sätter dem i klorna på den gamla skitkulturen igen såklart. Det är ju Sverige det handlar om… Jag förstår om det känns tryggare att vara bland släktingar och andra man känner. Men det är samtidigt en garanti för fortsatt skitkultur. Som nu helt plötsligt har blivit ett svenskt problem på svensk mark!

Står en del till i Socialstyrelsens lilla pressmeddelande.

Sverige blir allt mer bisarrt för varje vecka som går.

Jag skulle inte protestera med en enda stavelse om resten av våra grannländer införde visumkrav för oss att besöka deras länder för vi har tappat det så enormt under de senaste 10 åren att det hade varit helt befogat. Sverige borde sättas under förvaltning.

Vi klarar inte av att sköta oss på egen hand. Gäller inte bara detta utan hela migrationspolitiken och allt som hör till är ett enda stort haveri från första stavelsen till den sista.

Nästa år är det val, det hinner hända massor av fler rena vansinnigheter fram till dess…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

102 kommentarer

  1. hllviken

     /  06/29/2017

    Man blir bedövad till slut eftersom man utsätts för en daglig chockdos av maktelitens vanstyre.

    Svara
  2. Enligt alla undersökningar så går det (givetvis) lättare att få in unga tjejer och barnfamiljer i samhället. Ändå så satsar vi på ”ensamkommande män”. Riktigt bisarrt.

    Å andra sidan finns ingen svensk kultur att integreras i enligt vissa…

    Svara
    • Olof

       /  06/29/2017

      Det kallas för ‘patriarkatet’. Male privilege is the shit. (Ja, ja, visst, även här kan det ju tyckas primärt vara något som upprätthålls av kvinnor till nackdel för andra kvinnor, men *lalala jag hör inte vad du säger*).

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/29/2017

      Å andra sidan är det inte kulturen som man behöver integreras i första taget.

      Som primär uppgift ,tycker jag, att det är numero uno att integreras in i en demokrati , dess rättigheter och skyldigheter. Ett osynligt medborgarkontakt som vi tagit för givet efter att ha levt och fötts med den per automatik.

      Sedan kommer integreringen in i kulturen av bara farten. Så länge man kan acceptera spelreglerna. Vilket kanske inte är helt självklart.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/29/2017

        Låt oss vara ärliga. De som kommer/kommit får räkna med att bosätta sig i något av landets utsatta, eller särskillt utsatta områden. Kanske inte direkt, men så snart de på något sätt ska klara sig själva så är det dessa som står till buds. Vad väntar där, goda möjligheter till integration kanske?

        /Frida

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/29/2017

          ” Vad väntar där, goda möjligheter till integration kanske?”

          Med integration menas ett slags sammansmältning in i en gemensam samhällskropp som delar samma värderingar. Det kommer inte att hända såklart. Och det är lika bra att släppa den värderingen vid närmare eftertanke…Inte ens vi födda i demokrati och säkerhet tycker att det är ett prioriterat mål i en helhet och verklighet där självförverkligande står överst på agendan.
          Frågan om integrering tycker jag egentligen är överspelat. Viktigare är att våra politiker gör klart att de som finns här även har plikter och inte endast agerar som valboskap. Och där finns ju mycket att göra.

          Svara
          • Dreadlock

             /  06/29/2017

            I en frisk demokrati , inte vår något ansatta och ruttnande, så borde det inte finnas några politiska tvång att prägla ord som ” Assimilering” eller ” Integrering”.

            Vi behöver endast städa i bidragssystemen så det blir mindre attraktivt att söka sig till all-inclusive-sverige och slå undan benen för politiker som håller på som bäst att försätta hela nationen i konkurs. Fler skattepengar till det offentliga gapet som håller igång en hel näring av missnöjeskultur i förorterna för att köra igång integrereringsprojekt och försök till regelrätt assimilering tjänar inte någon på.

          • Rikard

             /  06/29/2017

            Hej.

            Vet inte var den här hamnar – får inte fram någon ‘svar’-knapp under din replik.

            För att förtydliga: ett lands lagar är alltid en manifestation av hur makthavaren tolkar och använder samt söker rikta den i folk-kulturen grundade moralen. Därmed blir underordning under landets lag liktydigt med assimilering in i landets kultur. I länder där kulturen är snarlik, historien gemensam samt själva föreställningen om moral och etik även den snarlik sker det relativt lätt, särskilt om den inflyttade är stadd vid kassa, välartad och själv har ambitionen och attityden att den bör söka passa in och är beredd att jämka sina egna värderingar för att så skall ske.

            Jag menar exakt vad jag skrev: den som invandrar till Sverige, oavsett hur och oavsett varifrån, skall meddelas (snarare: borde ha meddelats) att i Sverige gäller vad svenskarna säger är rätt och fel. Kan man inte anpassa sig efter det bör man välja ett annat land.

            Det hindrar inte mig från att ha synpunkter på andra kulturers skick och bruk (eller personer därifrån om mitt) och om Spanien skulle ställa krav på inflyttade svenskar att de skall lära sig spanska för att komma ifråga för medborgarskap så bueno. För övrigt säger Kristian det bättre: äpplen och päron – bägge må vara frukt, men det är bättre att jämföra Cox Pomona med Granny Smith.

            För att vara övertydlig: jag anser att det inte är en rätt att bosätta sig i vilket land man vill. Det är varje lands folks rätt att besluta om man är välkommen, och vad man skall uppfylla för att vara välkommen.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

      • Men, nu får ni slå upp ordet integration. Det är meningen att vi och de nya just integreras och tar hälften eller en del av varandras kultur. Blir liksom en ny svensk.

        Vilken del av muslimsk kultur vill ni ha och bli integrerade med? Kvinnors kläder? Religionen? Maten? Hederskultur? Sharia? Månggifte? Barnbrudar? Det sista är ju nu möjligt med de nya barnflyktingarna av kvinnligt kön.

        Assimilering har vi aldrig pratat om.

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/29/2017

          Är du säker på att definitionen integration betyder just 50/50 delandet av en minoritetskultur/nya hemlandets kultur ?

          Svara
          • Senior

             /  06/29/2017

            Nej, men bl.a. Mona Sahlin har uttryckt att det är ”Svenskarna som måste integreras i det nya Sverige.”

          • Rikard

             /  06/29/2017

            Hej.

            En pekpinne:

            Vilka minoritetskulturer är det som invandrar? Så gott som samtliga är från dominanta kulturer i sina respektive hemområden, och från dominanta civilisationer (eller kultursfärer).

            Araber, somalier, etiopier, afghaner, syrier, och så vidare ser sig inte som minoriteter med behov av att anpassa sig till ett större kollektiv. De är alla dominanta kulturer med en stark ådra av att dominera och framtvinga anpassning av omgivande folkgrupper.

            Skall människor från dessa grupper kunna leva i ett svenskt Sverige måste de tvingas assimilera sig via ultimatum: i Sverige gäller svenskarnas regler, traditioner och normer; följ dem eller bli utkastad utan undantag oavsett vad.

            (Integration innebär mycket riktigt ömsesidig anpassning av både delen och helheten till en ny enhet – rötterna från fascismen och socialismen går i öppen dager i det svenska invandringsprojektet.)

            Svenskar finns det färre än tio miljoner i hela världen. Är det några som är ett minoritetsfolk rent kvantitativt är det vi.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Dreadlock

             /  06/29/2017

            @Rikard

            Tror inte att ditt argument håller vatten tillräckligt mycket. Ny kultur är alltid överväldigande för en nykomling .Det finns en förväntan att nya invånare skall anpassa sig till omgivningen i vilken kontext det än gäller (Utanförskapsområden eller i områden där olika kulturer möts i vardagen)
            Lite förvånat blir jag av ditt argument : Assimileras eller bli utkastad. I så fall hade många svenska pensionärer blivit vräkta från sina köpta bostäder på solkusten , Thailand . För att inte säga svenska studenter i London som bor i svenskkorridor eller alla utbytesstudenter över alla språkgränser. Skall dessa göra ett undantag eller gäller samma regel om assimilering ?

          • Dreadlock: Jag vill påstå att alla dessa grupper anpassar sig till landets seder och inte bryter mot några lagar. De kräver inte ständigt att landet skall förändras för att passa dem.
            Äpplen och päron.

          • Dreadlock

             /  06/29/2017

            @Kristian

            ” Dreadlock: Jag vill påstå att alla dessa grupper anpassar sig till landets seder och inte bryter mot några lagar.”

            Ja, annars är det ju ingen mening att flytta frivilligt dit och köpa egendom. Men har du hört några krav på att alla permanenta boenden i svenskolonin i söder ska anpassa sig och bli integrerade eller t.o.m bli assimilerade. Det var frågan.

            Vi kan ju inte hålla på och bli kulturchauvinister helt ur det blå för vissa grupper,medan man tolkar närvaron av andra grupper som önskvärda. Det är en fälla som många går i. I samma analys så efterlyser man hårdare tag för utvalda grupper, när det är våra politiker som står i försvarslinjen totalt sett. Det är inte fel på invandrarna, de har blivit lovade en bekymmersfri tillvaro – Av VEM?

          • Kristian

             /  06/30/2017

            @Dreadlock:
            Vi kan nog vara helt överens om att svenska politiker länge (trettio år?) har gjort allt för att ge en helt felaktig bild om vad Sverige erbjuder och förväntar sig.
            Och, tyvärr, att folk har röstat för detta.

  3. Detta projekt:

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/manhammar-ska-knacka-sd-koden

    Misslyckas redan när man börjar slänga runt ordet rasist.

    Till att börja med – de flesta Sverigedemokrater är inte rasister. Redan där är detta ett misslyckande och visar på att man inte helt enkelt förstår.

    Svara
    • Jan

       /  06/29/2017

      Man undrar ju om ”politiker” som Manhammar är efterblivna. Hans analys eller snarare ansats är definitivt efterbliven. Den här begåvningshandikappade pojken sitter alltså i Sveriges riksdag och kasserar in drygt sjuttiotusen kronor i månaden…

      Svara
      • Olof

         /  06/29/2017

        Ja, man skrattar ju sig harmynt åt pojken. Hur man skall ”nå” SD väljare? Lol, de sitter i den här skiten explicit för att just nå SD väljare ju är vad de inte ville göra.

        Priset för att ägna sig åt smutskastning på den nivån som de traditionella partierna gjort är att många av SD’s väljare har fått ta ett stort mentalt steg för att bli just SD väljare. För att de skall lämna krävs, så länge barriären upprätthålls, ett ännu större steg på grund av den stigmatisering som bytet inneburit. Skulle de flesta SD väljare känna sig bekväma med att komma ut med att de brukar rösta på SD på ett (s) märkt kafferep? Inte…? Hur skall de då nås…?

        Så den dagen han föreslår något åt hållet ”vi inom (s) har omprövat vår inställning i grunden och är nu villiga att sitta i regering tillsammans med SD” så skulle jag ge honom en chans att lyckas.

        Och det lär ju hända…

        Svara
      • Jans

         /  06/29/2017

        De är mer än efterblivna, de är kontraproduktiva. Han kommer förmodligen att hamna i någon variant av brunsmetande av SD (redan i artikeln lägger han i princip ihop SD och nazister som likställda) och därmed värva ytterligare röster till partiet han tror sig motarbeta
        .
        Det finns ingen SD-kod, det finns enbart en verklighet som beror på sossepolitik (och innan det allianspolitik) som tillräckligt många inte ställer upp på längre. Det är inga konstigheter alls, men idéer om ”koder” och konsigheter beror på att sådana som Manhammar lever i förnekelse. Han tror att vi som inte gillar immigrationspolitiken missuppfattat något och att vi behöver talas tillrätta. Det är säkert terapi och snuttefilt för honom men hans parti kommer inte att ha någon som helst nytta av ansträngningarna.

        Svara
        • Senior

           /  06/29/2017

          Påminner mig om Mona Sahlins yttrande vid valnederlaget 2006 där hon omyndigförklarade väljarna.

          ”Väljarna har inte förstått vad vi socialdemokrater vill och var vi står med vår politik.”

          -Tanken föresvävade henne inte ens att väljarna äntligen hade sett igenom deras politik, var missnöjda med den och helt enkelt inte ville ha den.

          Svara
    • Dreadlock

       /  06/29/2017

      ” – Vi kommer arbeta med många olika aktörer och ta in kunskap från människor med erfarenhet som lyckats motverka rasistisk politik och intoleranta värderingar.”

      Jag säger som Christopher Hitchens i en debatt med liknande innehåll.

      Name one

      Vilka är människorna med erfarenhet och har lyckats motverka rasistisk politik och intoleranta värderinga ? Name one
      Det har inte funnits en enda politiker, politisk frifräsare, folkbildningsaktör, yrkesförbudsivrare,journalist, batikkärring, och fan och hans moster som kunnat motverka SD. Inte en enda. Allt har gått motsatt väg. HALLLLLÅÅÅÅ ??? Wakey wakey

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/29/2017

        Har modifierat ingressen till artikeln, så att den stämmer med verkligheten.

        ”Nu ska Socialdemokraterna ta upp kampen mot Sverigedemokraterna.
        Magnus Manhammar (S), riksdagsledamot från Blekinge, har initierat Nätverket för progressiv samhällsutveckling, vars syfte är att hämta pengar från centralorganisationen, LO, söka bidrag från MUCF, diverse fonder, och, om de har tur – även näringslivet.

        Det lovvärda syftet är självklart att sprida kunskap om hur man bäst arbetar mot rasistisk politik.

        Men den egentliga anledningen menar Magnus Manhammar är att han vill göra sig gällande, slipa på sitt CV, hämta många sköna peppoäng på Twitter, Facebook och privatfesten hemma hos partikamraterna Joachim och Lotta (Manhammar har givetvis inga så kallade rasifierade kompisar, och ja, jag har kollat vem han följer på Twitter, för att uttrycka mig lite Zara Larssonskt – White as Fuck – standardsmörjan av vänstertyckare uppblandat med lite pliktskyldiga godhetsapostlar från högern och kritvita medelsvenssons). Som grädde på moset kommer givetvis nätverket trygga en ersättning på plus 40 tkr i månaden till Manges bästa polare, som givetvis kommer få peppiga och viktiga uppdrag, allt på skattebetalarnas och partimedlemmarnas bekostnad.”

        Mange Man-hamer (vilket bra namn på ett ironiskt rockband på temat ”New Wave of British Heavy Metal”) kommer givetvis misslyckas. Han, och sossarna har verkligen fattat noll. Det går givetvis att krossa SD på nolltid, det handlar helt enkelt bara om att lösa de problem som SD och deras väljare uppmärksammat.

        /Frida

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/29/2017

          ” Det går givetvis att krossa SD på nolltid, det handlar helt enkelt bara om att lösa de problem som SD och deras väljare uppmärksammat.”

          Word

          Svara
        • Olof

           /  06/29/2017

          ”Det går givetvis att krossa SD på nolltid, det handlar helt enkelt bara om att lösa de problem som SD och deras väljare uppmärksammat.”

          Ja, man undrar ju hur det kan vara så svårt att förstå.

          Kanske problemet är att de inte tror det går att lösa problemen. Men att de ändå vill inbilla sig att det finns ett annat resultat på en sådan situation än att partier som anser sig ha lösningar så småningom kommer att ta makten.

          Det är i så fall det mest obehagliga scenariot jag kan tänka mig – då kör man vidare på samma spår och låter medvetet bli att lösa problemen, vilket gör en mycket obehagligare framtida situation oundviklig.

          Svara
          • ”Kanske problemet är att de inte tror det går att lösa problemen.”

            Delvis är ju ”problemen” framtidens S-väljare, så det ligger något i det.
            Om vissa grupper skulle bli för integrerade eller för rika skulle de kunna få för sig att rösta mer till höger. Och så kan vi inte ha det.

          • Olof

             /  06/30/2017

            Jo, det är säkert en tanke vissa inom vänstern har med det… men den tanken missar ju helt problemet att det rent ideologiskt handlar om rätt konservativa väljargrupper som inte alls är svårt för högern eller ens SD att plocka upp om de spelar sina kort rätt. Kvar blir egentligen bara klient/klan/identitetsröstande där vänstern kan hävda sig men även det är ohållbart pga bristen på homogenitet i gruppen.

    • G

       /  06/29/2017

      ”Strategin att mota SD misslyckades”
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/vi-misslyckades-totalt-i-gruppen

      De verkar helt lost och förvirrade, de verkar inte fatta nånting, möjligen är de korkade på riktigt.

      Svara
      • @G
        ”I arbetsgruppen ingick förutom före detta kommunalrådet Mats Johansson (S) bland andra tidigare Metallordförande Göran Johnsson, riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson och förra partisekreteraren Marita Ulvskog”.

        Ha, ha vilket gäng!
        Emanuel och Ulvskog!
        Hade någon frågat mig 2007 om de skulle lyckas eller inte, så hade jag kunnat svara på det direkt…

        Svara
    • Kristian

       /  06/30/2017

      Ledarsidorna: Kvaliteten på svenska politiker har inte förändrats sedan 2002
      https://ledarsidorna.se/2017/06/kvaliteten-pa-svenska-politiker-har-inte-forandrats-sedan-2002/
      ”… allt tyder på att Manhammar ingenting lärt eller förstått. Alls.”

      Jag kan inte välja vilka av Westerholms punkter jag vill citera. Allt är lika bra.

      Svara
    • Melmac

       /  06/30/2017

      Johan Westerholm skriver klarsynt på Ledarsidorna om just detta:
      https://ledarsidorna.se/2017/06/kvaliteten-pa-svenska-politiker-har-inte-forandrats-sedan-2002/

      Man har uppenbarligen inte fattat nånting!

      Svara
      • Kristian

         /  06/30/2017

        Visst är det fantastiskt!
        Minst 15 år har gått, problemen har blivit värre, man kör nästan exakt samma strategi och förväntar sig ett annorlunda utfall!

        Svara
  4. Maria

     /  06/29/2017

    Om utgångspunkten vore denna:
    1. Sverige har inget ansvar för andra än sina medborgare. 2. Sverige ska bara ta emot flyktingar från sina närmaste grannländer. Gissa hur mycket resurser som skulle frigöras?

    Svara
    • Jan

       /  06/29/2017

      Hundra miljarder per år. Eller mer…

      Svara
    • Rikard

       /  06/29/2017

      Hej.

      Antedatera punkterna till 1975 och ompröva samtliga TUT, PUT och medborgarskap samt samkör med belastningsregistret, så blir det ordning på torpet.

      Annars ser demografin till att vi runt ca 2050 till 2065 är hälften svenskar och hälften andra, ej europeiska, folk i landet.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/29/2017

        Om alla kostnader som tillhör invandringen, direkt eller indirekt, kunde tas bort skulle skattekvoten av BNP ligga runt 30-33% eller samma som 1964-1966. Aktuellt genomsnitt för OECD-länderna är 34.4% Sverige har idag 42.7%

        Svara
  5. Senior

     /  06/29/2017

    På tal om vansinne, har inte sverige legat efter tidigare är detta tillsammans med den ohejdade invandringen en garanti för att Sverige kommer att vara ett U-Land 2030, senast 2045:

    ”Den andra februari i år lade regeringen fram ett förslag till Sveriges första klimatpolitiska ramverk. Den består av tre delar, klimatlag, klimatmål och ett klimatpolitiskt råd.
    Upplägget liknar hur vårt finanspolitiska ramverk styr finanspolitiken.
    Ramverket baseras på en överenskommelse inom Miljömålsberedningen, där representanter från sju av våra riksdagspartier ingår.

    Klimatmålen innebär bland annat att Sverige senast år 2045 ska Sverige inte ska ha några ”nettoutsläpp ” av växthusgaser till atmosfären, för att därefter uppnå ”negativa utsläpp ” och att utsläppen från inrikes transporter ska minska med minst 70 procent senast år 2030 jämfört med 2010. Utsläppen i Sverige som inte omfattas av EU ETS ska senast år 2030 vara minst 63 procent lägre än utsläppen 1990 och senast år 2040 vara minst 75 procent lägre.”

    http://www.expressen.se/nyheter/experter-tre-ar-kvar-att-stoppa-farlig-klimatforandring/

    Svara
    • Senior

       /  06/29/2017

      Hur fan har man ens ”negativa” utsläpp av växthusgaser?

      -En förutsättning för liv är ju för f*n koldioxid och andra växthusgaser.
      En förutsättning för en befolkningsökning är mer av dessa livgivande ämnen i form av tex.

      Kolväten (CH, människor, djur och växter), Väteoxider, (främst i form av diväteoxid, mer känt som H2O, vatten), samt den del som gör kretsloppet däremellan möjlig tillsammans med energi i form av fotosyntesen, förmultning etc. -Olika former av koloxider/koldioxider.

      Detta regleras i ett kretslopp varav de är förutsättningar för varandras existens.
      Minskar man ner på koldioxid minskar man direkt ner på övriga ingredienser som förutsätter liv….

      Svara
      • Senior

         /  06/30/2017

        Sak samma med kväveoxid…
        exempel:
        Vår ”övergödning” med kväveoxid av östersjön ger enorm algblomning,
        Vilket ger en j*vla massa mat till smådjuren som äter alger, vilket ger mer mat åt fiskarna som äter dessa smådjur, vilket ger
        mer mat åt de som äter dessa fiskar, vilket ger oss mer föda som äter dessa fiskar, vilket producerar mer näring åt algerna när vi går på toan…..

        Man undrar om dagens beslutsfattare över huvud taget var med på de naturvetenskapliga lektionerna i skolan…

        Svara
    • Dan

       /  06/29/2017

      Sverige komer att vara ett u land 2030 enligt FN rapport.
      http://www.informationskriget.se/2016/02/15/sverige-ett-u-land-om-14-ar-enligt-fn/

      Svara
      • Flowers

         /  06/29/2017

        Nja, gjorde efterforskningar om denna rapport och det stämmer inte. Forskarna som skrev den har också dementerat detta. Svångrem på välfärden tror jag innebär att lycksökarna söker sig till andra länder, kanske flyttar hem. De flesta kommer trots allt från behagligare klimat, bättre vara fattig i ett behagligt klimat.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/29/2017

          Nu har jag inte läst rapporten men det måste till oerhört stora svångremmar innan folk från t.ex. Västafrika, Afghanistan och Somalia tycker det känns bättre att flytta hem. I alla fall de som inte har ett socialt skyddsnät eller sammanhang att flytta hem till.

          De som fått PUT kommer nog inte att dra i första taget.

          Svara
          • RP

             /  06/30/2017

            De behöver ju inte välja mellan Västafrika eller Sverige. Valet kan ju stå mellan Sverige och Tyskland .

  6. Majsan

     /  06/29/2017

    Det var en tanke som slog mig då den procentuella uppgången av flickor var så stor.. Men då jag tänker på det, så gäller det alla ensamkommande och om jag fattade saken rätt, alltid gjort det.

    Barn tas det inte fingeravtryck på då de anländer, vare sig som asylsökande eller med sina föräldrar som anhöriga. Tror jag, ska ha läst det hos Merit Wager. Men om sant, hur vet man att ensamkommande inte redan har sin familj någonstans i Europa? Tas det fingeravtryck på föräldrar om de får ansluta till sitt barn från … ‘utanför Europa’? (Har man alltid kollat varifrån föräldrar egentligen reser in då fått inresetillstånd?)

    Helt apropå att det ska gå att fixa sig flera identiteter och då även över nationsgränserna.

    Svara
  7. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
  8. goodluck

     /  06/29/2017

    Det går bra för Sverige nu.

    Lobotomerade ideologer på samtliga positioner.

    Tur att Sverige inte har kärnvapen med självskadebeteendet ledande politiker uppvisar.

    Lycka till!

    Svara
    • goodluck

       /  06/29/2017

      Fettklumpen är dock bra på en sak: Klä upp sina feministkärringar med hucklor och ställa upp dom på rad när männen ska göra affärer. Priceless.

      Svara
  9. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
  10. MiT

     /  06/29/2017

    Svara
    • Rikard

       /  06/30/2017

      Hej.

      Jag älskar hur hans uttalande:

      ”Du kanske inte ska arbeta i skolans värld om du inte vet vem Therese Lindgren är, aldrig redigerat en wikipedia-artikel eller aldrig testat att sända live på Facebook?”

      så smidigt och snabbt sammanfattar felet med skolutvecklare (vad är det för ett ord förresten?).

      Tänker här på kollegor med fleråriga utbildningar på universitetsnivå inom sina ämnen, och med själva lärarutbildningen som påbyggnad – han underkänner i ett svep deras ämneskunskaper. Tre års studier inom matematik, komplett med examen från universitet? Oväsentligt enligt Jardenberg ifall du inte redigerar wikipedia-artiklar.

      Någon som vill jobba i en skola där sådana som Jardenberg är normen?
      Någon?
      Ingen?
      Bueller?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  11. G

     /  06/30/2017

    ”Canada’s top court rules Google must block some results worldwide”
    http://www.reuters.com/article/us-canada-google-idUSKBN19J27N?il=0

    Svara
  12. G

     /  06/30/2017

    Johnny Depp at Glastonbury 2017: ”When was the last time an actor assassinated a president?”

    ”Johnny Depp apologises for Trump comment

    Depp said on Friday: ”I apologise for the bad joke I attempted last night in poor taste about President Trump.

    ”It did not come out as intended, and I intended no malice. I was only trying to amuse, not to harm anyone.”

    The star acknowledged that his comments – which may have been a reference to the assassination of President Abraham Lincoln by actor John Wilkes Booth in 1865 – would prove controversial.

    Depp is not the first US celebrity to allude to killing the president.

    At a rally in Washington DC, Madonna said she thought ”an awful lot about blowing up the White House” and the US rapper Snoop Dogg shot a toy gun at a Donald Trump character in a music video.

    Comedian Kathy Griffin apologised after posing in photographs with a fake severed head resembling Mr Trump.”
    http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-40387824

    Svara
    • Peter

       /  06/30/2017

      Efter att Mr Depp backade Free WM3-rörelsen så har jag haft väldigt svårt för den mannen.

      Svara
  13. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  06/30/2017
    Svara
    • G

       /  06/30/2017

      https://www.svd.se/afghanistan-pavag-saga-upp-flyktingavtal-med-sverige

      Var dessa två de bästa och mest neutrala i denna fråga som SvD kom på att ringa upp. Sanna t.o.m säger rakt ut att hon hoppas på att avtalet sägs upp.

      Karin Gyllenring, advokat på Stockholms Asylbyrå.
      Sanna Vestin, ordförande i Flyktinggruppernas Riksråd.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/30/2017

        Lägg märke till det märkliga som nämns i artikeln (och även en tidigare i samma ämne i SvD) nämligen att Afghanistan har stora skaror flyktingar från Iran och Pakistan att ta hand om? Är inte det oerhört märkligt om nu Afghanistan är i så dåligt skick? Särskilt att det skulle komma flyktingar från Iran låter väldigt konstigt.

        Svara
        • Jag reagerade också på Iran eftersom de har många flyktingar just från Afghanistan och också ett slags bidragssystem för dem. Hellre ”fly” man till Sverige.

          Svara
  14. G

     /  06/30/2017

    ”Barnvagnspromenader ska främja integration

    Växjö kommun vill få nyanlända och svensktalande föräldralediga att mötas genom barnvagnspromenader. Projeketet kallas ”Promenera för att integrera”.

    Projektet har fått 320 000 kronor av länsstyrelsen. De pengarna ska bland annat läggas på att marknadsföra projektet till nyanlända.”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6724977

    Svara
    • Kan folk inte ens gå ute med varandra utan att skattepengar måste till?

      Svara
      • Kristian

         /  06/30/2017

        Statsdirigerat skall det vara!
        (Stulet, ej ordagrant, från Ehrenmark.)

        Svara
  15. G

     /  06/30/2017

    ”Krog i Göteborg bojkottas eftersom delägaren är sverigedemokrat

    DJ: 90 procent av de som vistas där är antirasister

    Det handlar om krogen Station 16 i Majorna i Göteborg, där det ofta anordnas klubbar. När klubbarrangören Johan Hammarlid fick veta att en av krogens delägare är aktiv i Sverigedemokraterna skrev han en varning till sina vänner på Facebook, som han vet inte vill samarbeta med sverigedemokrater.

    – 90 procent av de som vistas där är antirasister och står för det motsatta. De kämpar för det motsatta och gör vad de kan för att mota det partiet. Sedan så vet man att krogen delägs av en person som är politiskt aktiv i partiet och det ser jag som problematiskt, säger Johan Hammarlid.

    Facebookinlägget har fått spridning och flera klubbarrangörer och DJ:s säger att de har ställt in sina event på krogen.

    – Det vi håller på med är väldigt mångkulturellt. Jag tycker att det motsäger sig lite, framförallt inom hiphop. Det kan ju inte spelas på ett ställe som är fyllt av SD, säger DJ:n Joakim Andersson, som skulle ha spelat där i veckan, men som nu har ställt in.”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6726714

    Svara
    • Det blir svårare och svårare att undvika SD. Kanske säkrast att sluta hälsa på grannarna? Tänk om kassörskan är SD? Och frisören? Eller blomsterförsäljaren på torget. Kocken och du äter den maten?
      Det blir nog att fly till skogs och bli självförsörjande för Hammarlid och många andra..

      Svara
      • MiT

         /  06/30/2017

        De vet inte var de ska jaga sitt glutenfria bröd och var latten växer någonstans…

        Svara
        • Kristian

           /  06/30/2017

          Blanda du till hälften icke-fairtrade i latten, ty i bilkö står din grannes ekologiska.

          Svara
      • Dreadlock

         /  06/30/2017

        Bojkott av postmodern vänsterpropaganda :
        Slå av SvT kanal 1och2 , p1 p2 p3. Läs inte AB,Expressen, DN, SvD,Nöjesguiden,metro m.m. Stoppa vax i öronen under skolans samhällslektioner. Ropa LALALALALA när någon politisk engagerad bekant talar om jämställdhet . Ett jäkla bestyr.

        Några DJ som får för sig att inte kunna spela, får en halvsida i media för sin bojkott. När rapporteras det om motsatsen , hundratusentals individer som redan är inne i en av de största skattesubventionerade mediebojkotter i landets historia. Det borde vara något att skriva om Arnstad ?

        Svara
    • Fredrik

       /  06/30/2017

      Är det där verkligen något av nyhetsvärde för SR?

      Svara
      • Absolut. Det handlar ju om SD, den stora faran för någonting vad som helst.

        Svara
  16. G

     /  06/30/2017

    ”Kvinna utsatt för våldtäktsförsök

    En kvinna blev angripen av tre män och utsatt för ett våldtäktsförsök i Örträsk under midsommardagen.”
    http://www.vk.se/2038968/kvinna-utsatt-for-valdtaktsforsok-3

    Svara
  17. G

     /  06/30/2017

    ”En statistisk undersökning visar att våldtäktsmän med utomeuropeisk bakgrund står för 92% av grova våldtäkter – och samtliga överfallsvåldtäkter.

    Det har gått tolv år sedan Brottsförebyggande rådet (BRÅ) gjorde sin senaste undersökning om invandrare och kriminalitet. Krav på regeringen har rests från flera håll på att ge BRÅ i uppdrag att ta fram färsk statistik, men de har mötts av kalla handen.

    Sedan en tid tillbaka har jag därför ägnat mig åt att själv ta fram sådan statistik och valt att inrikta mig på sexualbrott. Första artikeln i min serie kan läsas här. Undersökningen bygger på offentliga uppgifter och kan lätt reproduceras…
    ..[..]..
    Jag kontaktade RFSL om statistiken över homogruppvåldtäker, men de avböjde att kommentera.”
    http://avpixlat.info/2017/06/28/statistik-utomeuropeer-begar-nastan-alla-grova-valdtakter/

    Svara
  18. G

     /  06/30/2017

    Amerikansk media (och Trump) i ett nötskal. Det ena efter det andra. Men jag känner lite, what comes around goes around. Och Dailymail goes Toklandet med en mix av skärmdumpar 😀 Får väl säga att DM:artikel var lite mer neutral pga mer information om vad hela situationen handlar om, till skillnad mot TT:s.

    ”Mika and Joe postpone their vacation to hit back at Trump: MSNBC hosts will sling ‘bad blood’ back at the President on air tomorrow morning over ‘bleeding from a facelift’ tweet”
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4653010/Morning-Joe-hosts-delay-vacation-fire-Trump.html

    Svara
    • G

       /  06/30/2017

      ”CNN Brings Back Hillary Clinton Ad Portraying Trump As A Sexual Predator [VIDEO]”
      http://dailycaller.com/2017/06/29/cnn-brings-back-hillary-clinton-ad-portraying-trump-as-a-sexual-predator-video/

      Svara
    • G

       /  06/30/2017

      Svara
    • G

       /  06/30/2017

      youtube.com/watch?v=Mb6a859ScPM
      youtube.com/watch?v=BLctkkxEDTs

      Hahahaha åh CNN asså. Jag fattar att Trump lackar ur rejält då och då. Men Trump ska inte sänka sig till de andras nivå, oavsett hur låg nivån nu är. Men media är ju helt ruttna, jag blir fan mer förbannad på hyckleriet och dubbelmoralen som kommer från anti-trumps med medie/kändispersoner i spetsen. Den är så tydlig så man kan ta på den. Nivån på de tweetas från medie/kändispersoner som riktats mot Trump har varit långt mycket värre, grövre och mer hatiska, jämfört med vad han själv via twitter adresserat till andra, både före och efter han vann valet. Men det är väl det fina hatet, I guess. De gillar inte Trump för fem öre, alla jävlar fattar det vi det här laget! Men nu får de väl för fan skärpa sig, och journalisterna beter sig inte längre som journalister, som om de inte har någon yrkesstolthet kvar verka det som, och president Trump beter sig inte som han egentligen borde, han är ändå Mr. President nu, valspurten är över. Visst, han är frispråkig och gillar att säga ifrån, på både passande och mindre passade sätt, speciellt om en ”komiker” halshugger honom och håller i hans avhuggna huvud och kallar det ”konst”, eller nån skådis som bara ”skojar” lite om att mörda honom inför tusentals Corbyn-extremister på musikfestival. Men Trump måste hålls sig inom den s.k gränsen, även om många just uppskattar honom för den han är så får inte media ges möjligheten att skapa en sådant gigantiskt ”nyhet” över några jävla tweets (vissa vet inte ens vad twitter är för fan) och ha det som ”huvudnyhet” hela jävla dagen medan IS och Boko Haram slaktar människor i andra delar av världen. Oavsett om media behandlat honom illa de senast 2 åren och fortsätter än idag tillsammans med Dems, så kan det inte fortsätta på den här låga nivån för alltid, även om det givetvis är exakt lika mycket name-calling från motståndarnas håll som någon både svara på, men dessvärre inte lika många som bryr sig om det pga *it’s ok when we do it*, det blir bara tydligare och tydligare att det är så det är.

      Svara
  19. Kristian

     /  06/30/2017

    Peter Boghossian ger en bra grundkurs i postmodernism (hos Dave Rubin):

    (Det är en diskussion och skulle göra sig ännu bättre som planerad föreläsning.)

    Huvudpunkter:
    * Det är inte så att humaniora är på väg att förstöras, snarare har den delen av universiteten redan tagits över.
    * Postmodernister skapar sin egen verklighet, skriver om den i diverse publikationer, och citerar den sedan. (Där har ni feministernas ”hela bibliotek”. De har skapat dem själva ur ingenting.) Detta är saker som inte har någon verklighetsförankring.
    * Man skapar sin egen epistemologi för att kunna komma till de slutsatser man vill.
    * Vänstern ser alla som kritiserar dåliga idéer som ”Höger”.
    * Man har egna definitioner av ord. Svarta kan aldrig vara rasister, jämlikhet har blivit ”skall motsvara fördelning i samhället plus rätta till historiska missförhållanden.”
    * #intellectualCesspool
    * Dialog är ointressant.
    * ”Privilege is the original sin for the left”.
    Och till sist, och viktigast:
    * Till skillnad från till exempel kristendomen finns det ingen möjlighet till frälsning från denna arvsynd.

    (Boghossian är en av personerna bakom ”The conceptual penis as a social construct”.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Boghossian

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Epistemologi#Feministisk_epistemologi
    ”Andra har ägnat sig åt det som ett led i en attack av den traditionella uppfattningen om sanning och en objektiv verklighet. Den senare formen av feministisk epistemologi är nära förknippat med postmodernismen.”)

    Svara
  20. MiT

     /  06/30/2017

    Svara
  21. Kommer ni ihåg Sandviken och deras halva miljard i ren vinst för några år sedan?

    ”Sandviken och Söderhamn ligger i topp bland kommuner som förväntas gå mest back under 2017.

    Söderhamn hamnar på tredje plats med 44 miljoner kronor i underskott och Sandviken på andra plats med 52 miljoner kronor. Det visar prognosen för årets fyra första månader som Dagens Samhälle först rapporterat om. ”

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6728295

    Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Kan det möjligtvis vara så att kostnaderna för försörjningsstöd, skola, socialtjänst och vård skjutit i höjden på grund av flyktinginvandringen? En försynt fråga bara…

      Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Bara 52 miljoner? Det är väl bara att ta från den där halva vinstmiljarden då? Eller hur DN?

      Svara
  22. Jan

     /  06/30/2017

    Johanna Frändén värnar om utländska yrkesflyktingar:

    ”Fotnot: Ali heter något annat i verkligheten. Det spelar ingen roll, hans historia är allas. Han finns i hela Europa, han är sexton, sjutton, tjugo år. Skäggbarn. Våldtäktsmän. Råttor. Det pågår en intensiv kampanj för att avhumanisera afghanska pojkar som flytt ensamma.
    Stå emot.”

    Stå emot? Vadå? Illegal invandring?

    http://www.aftonbladet.se/a/dVLE1/alis-historia-ar-allas–las-lar-och-sta-emot

    Svara
    • Ivar L

       /  06/30/2017

      Precis huvudet på spiken, hon blandar med flit ihop saker. Illegal och oönskad invandring blir inte legal eller önskvärd enbart därför att vi konstaterar att merparten av ynglingar från Afghanistan är medmänniskor och att de för det mesta inte våldtäktsmän eller för att man kan tycka att uttrycket ”skäggbarn” är nedsättande. Visst kan man stå emot att avhumanisera ynglingarna men det ger dem inte rätt att stanna i Sverige. Jag avhumaniserar inte grannen men det betyder inte att han får sova i min säng.

      Svara
      • Jan

         /  06/30/2017

        Det är det här ”de goda” har svårt med. Gränser. Att alla människor är våra medmänniskor innebär inte att människor i andra länder har automatisk rätt till svensk välfärd.Det är ett moraliskt och logiskt felslut.
        Petar man lite i fasaden så kommer man att upptäcka sprickor i godheten dock. När Johanna prickat av sin godhet vill hon nog återvända till sin bekymmerslösa medelklasstillvaro. Godheten är beroende av att någon annan tar notan. Man är god på någon annans bekostnad.

        Svara
  23. Jan

     /  06/30/2017

    Och så var det det här med konsekvenstänkande. Bokföringsbrott, judeskämt och nidvisor om mordet på Olof Palme är tydligen okej. Att tappa humöret i krogkön är det inte. Jag får också känslan av det pågår en maktkamp inom SD nu. Anpassningen till Moderaterna och SN kräver sina offer. SD blir ytterligare ett nyliberalt, borgerligt parti.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/bVL4k/internt-missnoje-inom-sd-efter-ekeroth-domen

    Svara
    • Kristian

       /  06/30/2017

      Som Ganman sade: ”Är du ostraffad? Då kan du sitta i riksdagen för SD!”

      Förlåt min okunnighet, vad betyder ”SN” i sammanhanget?

      Svara
      • Jan

         /  06/30/2017

        Svenskt Näringsliv (före detta SAF). Okej, jag bryr mig inte om Ekeroth får gå. Det kanske är rätt. Han har gjort bort sig. Men det verkar vara en maktkamp inom SD nu. Förmodligen för att tillmötesgå Moderaterna.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/30/2017

          Det handlar troligen om att framstå som attraktiva för tveksamma i största allmänhet. Jag tror nog SD även fiskar i sossevatten. Bara moderatväljare räcker inte.

          Fast å andra sidan, Ekeroth kanske framstår som mer arbetarklass än t.ex. Jomshof. Jag tror ändå en hel del LO-medlemmar, särskilt kvinnliga, inte gillar Ekeroth.

          Svara
          • Jan

             /  06/30/2017

            De manliga LO-väljarna får de gratis. De gillar inte invandringen helt enkelt. Det andra struntar de i så länge de får sin lön den 25:e varje månad. Helt klart har SD valt sida politiskt. Så nära M som möjligt. De har tröttnat på att stå utanför makten. Kvinnliga LO-medlemmar röstar knappast på SD alls. De röstar på Fi, MP, V, S och C.

        • Kristian

           /  06/30/2017

          OK, tack.
          Ja, får man LO-väljarna ändå kan man flörta med ”kapitalet” när man ändå håller på.

          Ekeroth känns lite mer som ”historiskt SD” – eller, skyndar jag mig att tillägga, som medias bild av ”historiska SD”. Men jag vet inte hur fotfolket tänker. Förhoppningsvis sitter han där han sitter av fler orsaker än att han kan fylla en kostym.

          Svara
  24. Jan

     /  06/30/2017

    Som vanligt på Aftonbladets ledar- och debattsida: Det är islamofobin som är det stora problemet, inte de muslimska terroristernas urskillningslösa mördande av europeiska civilister. Mohamed skriver bland annat:

    ”Jag undrar hur människor kan hata så pass mycket att de blir förblindade. Det handlar inte längre om okunskap, utan vi pratar om individer som är utbildade i ett modernt land som är känt för sin höga utbildningsgrad.”

    Min kommentar: Mohamed drar generella slutsatser av några elaka kommentarer på nätet. Det får man nog finna sig i efter alla islamistiska terrordåd. Konstigt vore det annars. Det förvånar mig snarare att folk inte är argare än så.

    ”När vi pratar om våra svenska värderingar rimmar det illa att misstänkliggöra en hel grupp människor.”

    Min kommentar: Först och främst görs det nästan aldrig. Och om det görs i någon anonym kommentar på nätet så är det fullt förståeligt. Islam har dåligt rykte i väst. Och det finns goda anledningar till det. Om en religion mest är känd för självmordsbombningar, kaos och annat våld så har man problem. Det är sådant du skulle behöva reflektera över Mohamed. Men det kommer du aldrig att göra.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/OVjel/islamofobin-sprider-sig–vi-maste-agera

    Svara
    • Ivar L

       /  06/30/2017

      Det behövs verkligen en debatt bortom de två positionerna idag som är ungefär:
      Islam är fredens religion och all kritik är fobi.
      Islam är dödens religion och alla muslimer är terrorister.

      Framförallt vill jag se en debatt om rätten till sin kulturella identitet i sitt hemland.

      Likaväl som muslimerna har en hel region som helt och hållet är präglad av deras 1500 år gamla religion och dess historia borde jag ha rätt att bo i en region där jag och mina landsmän får behålla den miljö som präglats av först 1000 år asatro (och dess föregångare) och därefter 1000 år Kristendom. Jag vill inte att islam skall bli en dominerande kulturell kraft i mitt hemland, det är verkligen inte en fråga om fobi. Att avfärda oro för att en annan av de stora världsreligionerna skall omstöpa hela samhället såsom fobi är ohederligt och föraktfullt. Varför skall inte vi svenskar ha rätten till vårt ursprung och vår livsmiljö precis på samma sätt som t.ex. muslimer? Det är klart att det finns plats för en rimlig mängd av alla möjliga religioner i Sverige men det är ju inte det som är fallet längre.

      Svara
      • Jan

         /  06/30/2017

        Framförallt har jag svårt för partiernas (i det här fallet Ygeman och S) knäböjande för islam. Islam är en ideologi som på nästan alla punkter går tvärsemot svensk socialdemokrati. eller demokratiskt tänkande överhuvudtaget. Ska det vara så svårt att förstå?

        Svara
  25. Jan

     /  06/30/2017

    Här är en bild på allt som är fel med Sverige. Tre kulturmarxister och en nyliberal gör en podd tillsammans. Kan det någonsin komma något gott ur det?

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/dVkjJ/livsfarligt-med-den-utlandska-sverigebilden

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: