Motverka

Socialdemokraterna är bekymrade. Med rätta! Partiet krymper och läcker till Sverigedemokraterna och S vill såklart motverka det. För 10 år sedan satte S ihop en arbetsgrupp som skulle motverka SD, gruppen lades ner 2010. Om man är riktigt snäll så kan man kan väl säga att de inte lyckades något vidare. Det är dock inte bara S som är bekymrade utan det gäller nog över hela linjen. Men detta handlar mest om S.

Med i ”demokratigruppen” som den kallades var t ex Metallordförande Göran Johnsson, riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson och förra partisekreteraren Marita Ulvskog. Allvarligt, vad trodde man att just dessa skulle komma fram till? Trodde man verkligen att de skulle våga komma fram till något annat än önsketänkande och tillrättalagda ”orsaker” som gjorde beställaren nöjd? Annars får man nog kraftigt ifrågasätta arbetsgruppens medlemmars analysförmåga.

Enligt Mats Johansson har de etablerade partierna misslyckats med att locka missnöjda väljare till sig.

Om 7 partier för en politik, rent av extremistisk och aktivistisk politik och dessutom ljuger stenhårt om vad det leder till, som få vill ha och väljare då blir missnöjda, varför ska de då gå till något av de 7 partierna som driver den? Är ju totalt ologiskt? Ja det är rent av rubbat att tro det! Väljarna är ju missnöjda pga av de etablerade partierna? Det måste man väl ändå begripa…?

Nej, det begriper man faktiskt inte… Magnus Manboy, förlåt Magnus Manhammar från Blekinge, ska knäcka SD-KODEN! Man ska inpränta VÄRDEGRUND! Good luck…

Nu vet jag inte om de egentligen mycket väl vet vad som ligger bakom men inte vågar säga det eller om de faktiskt inte fattar. Vilken av de två möjligheterna som är värst vet jag inte heller. Det är riktigt illa oavsett.

För det måste vara den enklaste sak i världen att knäcka den sk SD-koden, det räcker faktiskt att bara titta på några saker från verkligheten de senaste dagarna. Det är inga nya fenomen

19-åring döms till skyddstillsyn för våldtäkt på 13-åring. Det är faktiskt hela artikeln från SR man ser ovan. En väldigt informationsfattig artikel där man saknar en massa information. Man liksom anar att det är något man inte vill ska framgå

Mycket riktigt, när man går till Fria Tider så får man se det här som rör exakt samma händelse.

Men inte nog med det

Allmänna handlingar visar att gärningsmannen, Mustafa, är medborgare i Irak. Han är sedan tidigare dömd för ringa narkotikabrott och snatteri.

//

Åklagaren yrkade inte att Mustafa skulle utvisas hem till arabvärlden så han får stanna i Sverige.

Man får även reda på att han är irakisk medborgare och att åklagaren inte yrkade på utvisning. Man yrkade alltså INTE på utvisning. För våldtäkt på en 13-åring. Sånt här har varit ett problem väldigt länge i Sverige men man har istället för att försöka göra nåt åt det har man ljugit, man har mörkat och man har stämplat folk som rasister. Man har försökt skylla på mörkertal, på anmälningsbenägenhet osv. Och detta har bara blivit värre och värre! Både mörkandet och händelser.

Går man in på Fria Tider, Avpixlat och andra alternativa sidor en gång om dagen så hittar man minst ett sådant här fall varje dag. Och en massa annat som kanske är snäppet under.

Vad gör framträdande socialdemokrater åt det här groteska problemet?

De ljuger och hittar på såklart… Medvetet…

Ljuga och hitta på om grov brottslighet som drabbar svenska skattebetalares, och väljares, döttrar ska nog locka tillbaka de missnöjda! Ett enda parti har under massor av år adresserat det här problemet medan resten i bästa fall har ignorerat men vanligast aktivt och medvetet ljugit om det.

Vad har vi mer som kan göra folk lite missnöjda? Från idag

Borås moské bjuder in några rediga hatare. Vem kunde ana liksom… Samma mönster i moské efter moské efter moské efter moské i Sverige. Ständigt dessa hatpredikanter och ständigt samma lögner om att de inte ”kollat upp tillräckligt noga”. Varenda människa ser vad som sker. Samtidigt får man bara höra politiker från de etablerade partierna säga ”men det här är inte riktig islam” osv. Från medierna hör man efter det 10:e terrorattentatet där man skrikit ALLAHU AKBAR” att det inte alls har med islam att göra. Really…

Under tiden så ÖSER man ut miljon efter miljon i bidrag som kommer från skattepengar och från likplundring via Arvsfonden på dessa organisationer som har blivit proffs på bidrag för att sprida sitt gift! Vilka är det som öser ut dessa bidragsmiljoner? De etablerade partierna såklart… Det är de som gjort det möjligt.

Just det, ett av regeringspartiernas ungdomsförbund är STOLTA över att de etablerade partierna låter samma typ av hatare få bygga ett hattempel moské i Karlstad.

Låta extremister etablera sig i Sverige på skattebetalarnas bekostnad (eller på främmande makts bekostnad…) ska nog locka tillbaka de missnöjda! Ett enda parti har under massor av år adresserat det här problemet medan resten har ljugit och hittat på om det.

Vad har vi mer då? Stefan Löfven i september 2016 kanske?

Så sa han för mindre än ett år sedan efter det enorma kompetensregnet som fallit över Sverige åren innan dess. Några stycken med låg eller ingen utbildning.

Vad säger verkligheten?

Verkligheten säger att de enklaste kurserna på Komvux är för svåra

Säga att några få är outbildade när verkligheten, som väljarna möter, säger något helt annat ska nog locka tillbaka de missnöjda som ser sina skattepengar försvinna in i svarta hål! Ett enda parti har under massor av år adresserat det här problemet medan resten har ljugit enormt mycket!

Vad kan det mer finnas som kan tänkas få folk att bli missnöjda?

Vi vet ju att judar kan vara rätt hårt ansatta och vi vet ju att det i Sverige är nazister och högerextrema som hatar judar och trakasserar dem, det har ju medier och de 7 etablerade partiernas företrädare ständigt matat ut under massor av år. Och alla som säger något annat är ju som vi vet nazister/fascister/rasister, det har ju samma människor också sagt under massor av år!

Vad säger verkligheten om det här ganska stora problemet?

Det ovan. Trots att de 7 etablerade partierna och media under massor av år sagt att det nästan bara är nazister och högerextremister som gör sånt och att de som försökt lyfta de här problemen också är just nazister/rasister/fascister.

Kommer det att locka tillbaka dem till de etablerade partierna? Måste ju vara rena röstmagneten att först kalla alla som vill påtala stora samhällsproblem för rasister/nazister/fascister och när verkligheten till slut obönhörligt bevisar att man hade fel så var det fel på VÄLJARENS värdegrund och inget annat! Ett enda parti har adresserat de här problemen medan resten har lekt Sten Andersson i sketchen från helt Apropå, ni vet där det enda svaret han har är ”Men du vet Arafat …”. Här har ALLA de andra partierna bara sagt ”Men du vet högerextremisterna …”.

Finns det något mer som kan påverka?

Kommer ni ihåg 2014 när DN och ekonomer visade att lilla Sandviken tjänade en halv miljard per år på invandringen? De som ifrågasatte detta var såklart bara rasister och fascister!

Vad säger verkligheten om Sandviken?

Verkligheten säger att antingen så ljög ekonomerna och DN MEDVETET 2014 eller så har Sandviken världens sämsta ekonomer anställda. För det måste vara nästan omöjligt att slösa bort MINST 1,5 miljarder som en liten kommun som Sandviken. En halv miljard 2014, 2015 och 2016 har man alltså bara slösat bort? Eller vad har hänt?

Vad tror man väljare säger när man så öppet och grovt ljuger för dem? Lockande att återvända? Det finns ett parti som adresserat kostnadsproblemen under alla dessa år. Observera, det parti som tydligt adresserat alla ovanstående problem är ett och samma parti. Och ALLA de övriga har grovt ljugit, hittat på, mörkat, stämplat osv alla som sett de här problemen. Det ska nog locka tillbaka de missnöjda…

Hur går tankarna hos t ex S i t ex de här frågorna som syns ovan? Var det Göran, Marita eller Jan Emanuel som kläckte något sånt här eller var det någon annan?:

Jag vet, vi kallar alla som ser enorma samhällsproblem för nazister/rasister/fascister! Det ska nog locka tillbaka dem till oss när verkligheten visar att vi har fel och att vi medvetet har ljugit och mörkat om detta under alla år! Perfekt! Vi säger bara att det är fel på deras VÄRDEGRUND så har vi deras röster som i en liten ask!

Det blir skitbra att skylla alla problem på dem som drabbas av problemen, det ska lära dem en läxa så de inte blir missnöjda och går till andra partier! Blir deras döttrar våldtagna av migranter så säger vi helt enkelt att det var ännu värre förr och så ger vi massor av miljoner i bidrag till organisationer som säger att de är de svenska männen det är fel på och att de uppfostrar sina söner till bli våldtäktsmän! Och så säger vi bara att vad de ser och förstår inte alls är sant utan bara är en del av mörkertalet och att det är ökad anmälningsbenägenhet som ligger bakom.”

Vi säger också att det bara är islamofober (och rasister/fascister/nazister såklart!) som tror att islam har med terror i islams namn att göra, med hedersförtryck i islams namn att göra, med religiösa skäggiga poliser som vaktar på hur folk klär sig, vem de pratar med, förbjuder dem att fika, att vistas ute utan manligt sällskap osv i islams namn att göra. Bara islamofober som tror sånt! Vi säger att det är helt normalt att vakta t ex festivaler med automatvapen och skyddsbarriärer pga av rädsla för islamistiska terrordåd! Som såklart inte har med islam att göra! Att det är helt normalt med mängder av sexövergrepp eftersom det alltid varit så i Sverige, ja det var t o m ännu värre för 20 år sedan! Att ALLA vittnesmål och bilder och t o m polisernas egna rapporter säger att det är migranter och att detta är nya fenomen skiter vi i! Vi skyller det på tjejernas föräldrar istället eftersom de säkert är rasister som säger att något är fel i samhället!

Är det så S (och de andra partierna) har tänkt sig att få tillbaka missnöjda väljare? Fortsätta på samma spår som gör väljare missnöjda? Really? Ett tips är annars att testa att göra något åt det som orsakat haveriet, dvs INTE göra som man gjort i 15-20 år nu utan nästan precis tvärtom i nästan varje fråga. Prova vetja, ni kanske blir överraskade. Det kanske t o m löser den hemliga SD-KODEN!!!!

Så här skrev jag 5 december 2014, inför det nyval som inte blev av, om just SD och de andra partiernas framtid

Man kan låtsas som om M:s ras beror på annat om man vill men det hjälper inte. Raset i opinionen hade kommit oavsett valresultat. Samma sak med S och de andra partierna. Man kan fortsätta låtsas ända in i graven om man vill men det hjälper inte mot verkligheten.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

108 kommentarer

  1. Har gossen förläst sig på konspirationsteorier?
    ”Da Vinci-koden är en roman av den amerikanske författaren Dan Brown. Den följer en professor i religionssymbolik, Robert Langdon, som blir indragen i en mordutredning i Paris och upptäcker en kamp mellan Prieuré de Sion och Opus Dei över huruvida Jesus från Nasaret var gift och hade barn med Maria Magdalena. ”
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Vinci-koden

    Svara
  2. tompas11

     /  06/30/2017

    Ah du är en mästare MiT att visa på hur det ser ut och hur imbecilla de ”etablerade” och myndigheterna är. Läser med stort nöje och inte så lite frustration din eminenta blogg. Stort tack!

    Svara
  3. MiT

     /  06/30/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/30/2017

    ”JO-kritik mot bibliotek som vägrar köpa in invandringskritiska böcker”
    http://www.friatider.se/jo-kritik-mot-bibliotek-som-v-grar-k-pa-invandringskritiska-b-cker

    Svara
    • Ivar L

       /  06/30/2017

      En institution i Sverige som fortfarande fungerar. Gör vågen!

      Svara
  5. MiT

     /  06/30/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Där pös det lite luft ur den där moderata pösmunken. Bravo Alexander och Birger! Hoppas att hon inte tar till flaskan igen nu bara…

      Svara
    • michael.

       /  06/30/2017

      Jag har länge misstänkt att SVT har två orsaker för att ha Kristina som ständig gäst i tyckarsoffan
      1 man kan hävda att man har åsiktsmångfald.
      2 att hon är totalt värdelös som borgerlig debattör.
      dvs två flugor i en smäll för SVT.

      Svara
  6. Jan

     /  06/30/2017

    Arbogakvinnan: I sådana här fall önskar jag att vi hade dödsstraff i Sverige. Både ur moralisk och samhällsekonomisk synpunkt vore det det rätta här. Breivik och Mattias Flink är andra exempel där dödsstraff vore påkallat.

    Jag förstår rent filosofiskt varför vi inte har dödsstraff i Sverige men anser inte att det är en självklarhet att det alltid ska förhålla sig så. Vad tycker ni?

    http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/har-far-johanna-moller-rum-med-tv-och-fonster/

    Svara
    • Kvinnan är mer eller mindre ett mord bort från att vara en seriemördare. Att en sådan människa får kommunicera med omvärlden är bortom mitt förstånd – det är uppenbart att hon inte drar sig för att betala hyrda mördare…

      Det är överanvänt i dagens samtal, men människan är en socio/psykopat… någon som ALDRIG bör komma in i samhället igen.

      Svara
      • Johan A

         /  07/01/2017

        Rosa lagboken, min vän, rosa lagboken. Precis som i Knutbyfallet är det mest synd om den som begått det grövsta brottet för att det är en kvinna.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/30/2017

      Jag är emot dödsstraff. Det starkaste argumentet är att den dömde inte kan få resning efter att straffet utdelats. Människor döms felaktigt regelbundet.

      Svara
      • Jan

         /  06/30/2017

        Jag förstår. Fast i de här tre fallen med Arbogakvinnan, Breivik och Flink är ju bevisningen väldigt övertygande. Sedan får man inte glömma att den tekniska bevisföringen (dna m m) är mycket mer utvecklad idag. Finns inte på kartan att någon av dessa tre skulle vara oskyldiga.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/30/2017

          Arbogakvinnan och Flink spelar inte i samma division som Breivik. Flink var dessutom alkoholpåverkad och delvis förvirrad. Arbogakvinnan verkar ju gränsa till rättspsykiatri.

          Breivik och Claver Berinkindi (Rwandamördaren som dömdes i Sverige nyligen, troligen mördat ännu fler) kan jag hålla med om vore prioriterade för dödsstraff.

          Problemet är att alla dömda anses lika säkert skyldiga, det finns ju ingen gradering av en doms säkerhet. Annat än möjligheten att överklaga/resning om nya bevis inkommer.

          Svara
    • michael.

       /  06/30/2017

      Jag är emot dödsstraff just för vad Ivar skriver,England avskaffade dödsstraffet eftersom man avrättade en oskyldig som ledde till en utredning som visade att flera blivit detta.

      Svara
    • Kalle

       /  06/30/2017

      Du vet att Breivik är norsk va?

      Svara
      • Jan

         /  06/30/2017

        Visst. Jag tog bara upp honom på ett solklart exempel på när dödsstraff vore befogat. I så fall skulle han dömas i Norge naturligtvis.

        Svara
      • Hypocrita

         /  07/01/2017

        Har ingen kollat om Breivik har varit i Stockholm och åkt tunnelbana någon gång? För i så fall är han ju Svensk! *ironi*

        Svara
        • Ja och alla vet att nästa breivik år svensk, tacka steffe och fredde hjärnlös

          Svara
        • Klimathotet

           /  07/01/2017

          Breivik var i Karlstad och hämtade material till bomben.

          Svara
    • Olof

       /  07/01/2017

      Även om jag helt skulle bortse från de humanistisika värderingarna eller rättsäkerhetsproblemen som Ivar nämner så har jag svårt att se något värde i dödsstraff.

      Permanent inlåsning tjänar lika väl. Men jag skulle kunna tänka mig något åt hållet där det stramas upp det ytterligare, vi kallar det för livstids dödsstraff istället och håller en liten begravningsceremoni – poängen bör vara att personen är permanent borta som fara för andra.

      Svara
    • Senior

       /  07/01/2017

      Jag är väldigt kluven gällande dödsstraff. Seriemördare och folk som på återkommande basis är konstaterat farliga för andra (typ upprepad misshandel då slumpen avgjort om offret överlevt eller ej) måste onekligen in på livstid för att skydda övriga samhället från dem, utan tvekan.

      Sedan är väl mest frågan vad som är bäst ur samhällsperspektivet. Att ”ta bort” dem som man gör med aggresiva hundar, vilket blir ganska billigt rent ekonomiskt för samhället, eller låsa in dem som djur och aldrig släppa ut dem igen, vilket blir dyrt rent ekonomiskt, med risk att de rymmer och skadar ännu fler på kuppen.

      Vilket av dem är egentligen mest humant? Ur ett helhetsperspektiv sett? Med hänsyn till både offrens förövarens, och samhällets perspektiv?

      Det finns så många sidor i detta, och då har jag begränsat detta till de man till 100% vet är skyldiga för att slippa den aspekten.

      Svara
  7. MiT

     /  06/30/2017

    Hahaha! De ska alltså ha kurs i hur man förbättrar den sociala dialogen 😀

    Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Ja, herregud. Hade de sagt den sociala monologen hade jag förstått dem bättre…

      Svara
      • Senior

         /  06/30/2017

        Det kanske är det som räknas som en förbättring, att gå från dialog till monolog via diverse ”tolkningsföreträden” och härskartekniker. -Då slipper man ju höra meningsmotståndarna och kan fortsätta vara oförstående till varför SD vinner mark….

        Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Undrar om det finns någon slags utvärdering över nyttan av Svenska Institutet? Min gissning är att de kostar pengar och inte producerar något alls av värde för Sverige mer än muntra skratt från kritiker. I värsta fall skadar de bilden av Sverige.

      Svara
  8. Ivar L

     /  06/30/2017

    En sak som faktiskt intresserar mig med Manhammars projekt är vilka de ”intoleranta värderingarna” som de skall motarbeta exakt är.
    Om det handlar om att folk hatar svarta, vill bränna flyktingförläggningar, säger att alla muslimer är våldtäktsmän och terrorister så fine.

    Men om de intoleranta värderingarna är att vara emot den samhällsutveckling som Toklandet beskriver ovan: märklig rättsskipning, ekonomiska och kulturella problem, utträngningseffekter inom det sociala skyddsnätet, otrygghet allt till följd av dåligt planerad, ogenomtänkt ch alldeles för omfattande immigration då är de helt fel ute.

    Om de skall motarbeta riktig intolerans så leder det inte till något för den delen av SD-väljarna som verkligen är rasister och hatare är inte särskilt många och flera har förmodligen gått över till bruna partier och hatar finns dessutom i andra partier också.

    Om de skall motarbeta rimliga åsikter så kommer deras arbete att vara gratis värvning till SD. Om jag var S men började tvivla på invandringen och Manhammar talade om för mig att det är ”intoleranta åsikter” skulle jag nog promenera över till SD tämligen omgående.

    Det är svårt att begripa hur ett parti som styrt landet i decennier kan vara så oerhört vilse i samtiden

    Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Visst är det så. Du kan ju inte nå en grupp människor genom ett, förment, von oben-perspektiv. Det här verkar inte handla om att nå resultat utan om att stärka sin egen position inom partiet. Han kommer bara att nå de likasinnade. Fast det är kanske det som är meningen med föreningen? Att inkassera bidrag, stärka sitt eget CV och övertyga de redan övertygade?

      Svara
      • Ivar L

         /  06/30/2017

        Du är något på spåren. Det kanske handlar om medielogikens konsekvenser. En ung politiker vill göra karriär och få ett positivt bemötande i media. Vad passar då bättre än att lansera värdegrund med udden riktat mot SD. De flesta medier hugger direkt, inte minst i samband med Almedalen då vinnivån är hög och man gärna vill låtsas att allt är som förr…

        D.v.s. medierna belönar de politiker som i realiteten jagar bort väljare från sina partier. Du kan helt enkelt stärka din karriär genom att motarbeta ditt parti en aning. Helt snurrigt men förmodligen inte helt gripet ur luften.

        Svara
      • Kristian

         /  07/01/2017

        Ja, blir det mindre plats kring köttgrytorna får man vässa armbågarna.
        EU- och FN-jobb lär vara ungefär lika många nu och om tio år – där tar det tid att förändra.

        Svara
  9. Rikard

     /  06/30/2017

    Hej.

    En mycket läsvärd genomgång.

    Knäcka SD-koden?

    Gå tillbaka till 1955. Gör om – gör rätt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Ivar L

       /  06/30/2017

      Vad hände 1955?

      Svara
      • Vän av ordning

         /  06/30/2017

        George McFly och Lorraine Baines kysser varandra för första gången på Enchantment under the Sea Dance.

        Svara
        • Klimathotet

           /  06/30/2017

          Marty McFly spelar på en gitarr som började tillverkas 1958.

          Svara
      • Det var då Sverige var som bäst, enligt SD?

        Svara
      • Rikard

         /  06/30/2017

        Hej.

        Det var innan skolans nedmontering påbörjades.

        Det finns en del annat från de tiden vi kan låta bli att återuppliva.

        Däremot fanns det ett slags samförstånd inom alla politiska grupper, kommunisterna undantagna, att politiken skulle vara bra för Sverige istället för att vara utifrån diverse frälsarläror.

        Man kan givetvis välja vilket år man vill, men poängen är att en hel del reformer har visat sig ha mycket negativa effekter, och att den välfärdsstat som byggdes i själva verket medförde en total politisering av alla livets aspekter.

        En välfärdsstat så som den ursprungligen diskuterades gick ut på att ingen svensk skall svälta, att ingen svensk skall sakna tak över huvudet, och att ingen svensk skall sakna utbildning oavsett ekonomiska förutsättningar (men inte oavsett meriter eller förmåga).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  07/01/2017

          Jag brukar annars tänka att 1975 är ett avgörande år eftersom det då skrevs in i grundlagen att Sverige skulle vara mångkulturellt vilket är en av de stora feltänken även om jag är säker på att avsikterna i grund och botten var goda.

          Men i och med att det skrevs in i grundlagen gick det inte längre att kritisera eller ens benämna de problem som följde i spåren av den sedan dess ständigt ökande immigrationen.

          70-talet är ju också tiden då 68-rörelsen på allvar börjar påverka Sverige och 40-talsiterna börjar ta plats i samhället.

          Svara
          • Håller med.

          • Senior

             /  07/01/2017

            Precis så.
            Palme och övriga 68-vänsterns inflytande är roten till dagens problem.

            Första misstaget var att avskaffa tjänstemannaansvaret som innebär att de kan missköta sig å det grövsta utan konsekvenser för dem. Därefter kunde politiker och tjänstemän ta vilka beslut som helst utan påföljd….

    • Motboken avskaffas och sexualundervisning i skolan blir obligatoriskt. Jag antar att nedgången började i och med det.

      Svara
  10. MiT

     /  06/30/2017

    ”De gnider sina svettiga pappakroppar mot oss”
    https://archive.is/VJ6TS

    Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Så var är hennes polisanmälan? Bara det faktum att hon inte omedelbart lämnar dansgolvet tyder på att berättelsen lider av vissa överdrifter. Ingen kvinna utsätter sig för överhängande risk att våldtas för att hävda ”kvinnors frihet”. ”Någon slemmig ”mellanchef” har säkert gjort något närmande, men ett nej var med stor sannolikhet just ett nej eftersom det inte blev någon polisanmälan.

      Fakeish Stories, även om det säkert finns ett litet korn av sanning.

      Sedan kan man ju undra över språket, vad sjutton betyder den här meningen?
      ”Efter att vi föst bort motsvarande en halv svensk skolklass känns hemgång som det enda rimliga.”
      ??? Va???

      Svara
    • Kalle

       /  07/01/2017

      Det är damage control nu när tafsghanerna har börjat köra sitt vanliga race på div festivaler mm.

      Svara
  11. MiT

     /  06/30/2017


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154777529233231*

    Svara
  12. I banan monarkin svergie så är alla facister/nazister och rasister som inte är med i sjuk klöverns sjukliga värdegrundsbaserade sekten. Statsministern har påpekat detta många gånger, vem har glömt när icke licens svetsaren hysteriskt skrek ut att dom döda flyr för sina liv? Lyssna på landsfadern och skit i att steffe har närt nassar i sin familj, ty steffe är ju också socilzt. Svergie har aldrig varit tryggar, upp till kamp steffe just nu vinner sd på
    Walk over(ja vet inte om ni sett rödvinsnäsan?)

    Svara
  13. MiT

     /  06/30/2017

    Då var han Expressen-journalist och skrev så här om Sandviken-rapporten 😛

    Svara
    • Jan

       /  06/30/2017

      Det är fint att ljuga och att hylla lögner, minsann. Att hålla sig till sanningen kan inte vara något annat än rasism…

      Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Så slutsatsen i efterhand blir således att ”arga män” var de som förstod verkligheten bäst och att Expressens journalist och partiledaraspiranten Birgitta Olsson inte hade någon som helst koll på kommunekonomi.

      Svara
  14. hllviken

     /  06/30/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Jag jobbar ibland konstiga tider och på väg hem kvällstid (från 19 ungefär) är det faktiskt inte alls särskilt långt från verkligheten på det tåg jag åker.

      Däremot på väg till(från arbetet på vanliga jobbtider är det klar majoritet svenskar. Det är inte särskilt svårt att dra slutsatser om vem som betalar den andres uppehälle om man säger så. Och ja, det är en hel del beslöjade kvinnor ute och åker udda tider också, repcis som på bilden.

      Svara
  15. MiT

     /  06/30/2017

    Svara
  16. MiT

     /  06/30/2017

    På vilket sätt då? Mer än lite grann bevisar att han har rätt?
    https://twitter.com/dekman/status/880733088665526276

    Svara
  17. Musse

     /  07/01/2017

    Det är väl flera partier som velat förbjuda åsikter som de anser vara extrema?
    Fast det har väl gällt att förbjuda SD och inte islamister.
    Men vilka åsikter man börjar förbjuda brukar inte spela någon roll. Slutstationen brukar vara den samma. (Och självklart är det ”inte samma sak” det tycker alla, vänstern, islamisterna och SD-bloggarna, alla vill bara förbjuda de onda, precis som Stalin.)

    Svara
  18. MiT

     /  07/01/2017

    ”Kille som försvarade tjejer på Länna skola döms till ungdomstjänst”
    http://www.norrteljetidning.se/blaljus/brott/kille-som-forsvarade-tjejer-pa-lanna-skola-doms-till-ungdomstjanst

    Svara
  19. G

     /  07/01/2017

    ”Delsbostämman lyckas där popen misslyckas

    Spelmansstämman i Delsbo har funnits i 65 år. Stämman håller på att lyckas med det som rock- och popfestivaler misslyckats med – en i det närmaste helt jämställd artistbokning.

    – Vi har hållit på med det arbetet i tre år nu och vi är nästan där, säger Tuva Härdelin, nybliven projektledare för Delsbostämman.
    – Exakt hur nära vi är vet vi när vi har gjort sammanställningen i höst över de professionella medverkande och de som deltagit på spellistor för att spela från scenerna.
    Stämman har också fått bidrag från statliga Musikverket för att jobba med jämställdhet på scenen.
    ..[..]..
    Man jobbar också hårt med integration på stämman.
    – Det tycker jag är självklart och hör till allmän hyfs att bjuda in nya människor som kommer till ens hembygd. Vi vill visa våra traditioner, men också lyssna på den musik och de traditioner som kommer med de nya människorna, säger Tuva Härdelin.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/delsbostamman-lyckas-dar-popen-misslyckas

    Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Kul för dem. Men det finns ju en liten detalj som är rätt uppenbar. De lever på bidrag och de har minskat i popularitet till ungefär en fjärdedel av sin forna publik.

      Följande citat är mycket talande:
      ”Förra året var det sju tusen personer som besökte stämman under de två dagarna. Det är långt från glansdagarna när det var mellan 20 000 och 30 000 under en dag.
      – Jag vet inte om vi vill komma dit igen.”

      De vill inte bli populära igen…

      Så talar enbart en person som inte har vinstkrav, som lever på skattebetalare. Således är det helt irrelevant att jämföra med kommersiella musikfestivaler. Dessutom är förmodligen en förfärande majoritet av musikerna på stämman antingen obetalda amatörer eller statsunderstödda spelmän. Det hela är en festival som existerar därför att staten på konstgjord väg vill framställa det som att Sverige har ett musikliv där det inte är någon skillnad mellan kvinnors och mäns insatser och prestationer. Realiteten är en annan. Man behöver inte sträcka sig längre än festivalens egen tillkomsthistoria.

      Svara
      • Johan

         /  07/01/2017

        Vad är det här, spelmän kan en ju inte säga. Spelperson heter det faktiskt, alltså en person från ett spel.. en person som fått spel.. äh, det var inget förresten.

        Nej men den enda riktigt jämställda fördelningen borde vara där de spelmän som uppnått störst skicklighet och uppskattning genom eget engagemang bokas, oavsett vilket kön de har. Om det ändras för att det ska bli 50-50 så är det ren sexism från arrangörernas sida och bör kallas det.

        Svara
  20. G

     /  07/01/2017

    ”Tysk lag mot hatbudskap klubbad

    Det tyska parlamentet har röstat ja till en lag som innebär att sociala nätverk som Twitter och Facebook kommer att kunna dömas till uppemot 50 miljoner euro i böter om de inte tar bort inlägg med falska nyheter och hatbudskap.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/tysk-lag-mot-hatbudskap-klubbad-1.4399168

    Svara
  21. G

     /  07/01/2017

    Via MiT:s retweets…

    Svara
  22. G

     /  07/01/2017

    ”Politiker för mångfald främjar enfald

    Politikerna i Karlstad har sagt jag till det kontroversiella moskébygget. Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet, Centerpartiet och Liberalerna ville ha moskén. En salafistisk moské kommer alltså att byggas i Karlstad.

    Det innebär ett bakslag för integrationen. Svensk kultur har tagit ett steg bakåt, islamisk fundamentalism har tagit ett steg framåt. De salafistiska ledarna får nu en plattform att påverka unga muslimer. Auktoriteten stärks och prestigen höjs. Här kan man skapa en miljö med helt andra värderingar än i det svenska majoritetssamhället och utöva grupptryck mot de som lever på ett svenskt sätt.(forts)”
    https://detgodasamhallet.com/2017/06/30/politiker-for-mangfald-framjar-enfald/

    Svara
  23. G

     /  07/01/2017

    ”Under natten till fredagen anmäldes ytterligare två sexuella ofredanden till polisen under Bråvallafestivalen.
    ..[..]..
    När SVT Nyheter frågar säkerhetschefen på Bråvalla varför sexuella ofredanden och övergrepp sker trots festivalens säkerhetsarbete bollar han den vidare.

    – Det är en bra fråga – fråga de som begår övertrampen istället, säger Ulf Bowein, och tillägger att även om ett ofredande är ett för mycket så är statistiken för i år lägre än för förra året.

    – Vi jobbar hårt, och minsta lilla övertramp ska upp till ytan, säger han.

    Men är det så här det ska vara? Riskerar man att bli utsatt för sexuellt ofredande om man åker till Bråvallafestivalen?

    – Tyvärr ser det ju ut så var som helst i samhället.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sakerhetschef-pa-bravalla-tyvarr-ser-det-ut-sa-har
    .

    ”Simon ingrep mot män som gav sig på kvinna – misshandlades själv
    ..[..]..
    ”Folk har varit jätterasistiska”

    Dagen efter kunde sjukvårdspersonal på plats konstatera att han fått en lättare hjärnskakning.

    Simon har polisanmält händelsen som rubriceras som grov misshandel.

    Efter händelsen har han reagerat på hur folk har uttryckt förutfattade meningar på sociala medier och varit öppet rasistiska.

    – I princip utgick alla som skrivit något från att detta var tre killar med invandrarbakgrund men detta var helyllesvenskar. Den enda som hade invandrarbakgrund i detta är jag, och det var jag som fick stryk.”
    https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/a/qqk7m/simon-ingrep-mot-man-som-gav-sig-pa-kvinna–misshandlades-sjalv

    Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2017

      Så det finns alltså ”hellyllesvenskar” nu plötsligt? När svenskar våldtar är de alltså svenskar. Inte annars?

      Om det nu var svenskar och våldtäkt, det återstår att se.

      Svara
  24. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
    • Jan

       /  07/01/2017

      Snart orkar man inte ens kommentera längre…

      Svara
      • G

         /  07/01/2017

        Kan bara instämma. Saker som detta är liksom bara för mycket!

        Svara
      • Senior

         /  07/01/2017

        Precis.
        Mina funderingar på att lämna skeppet till förmån för ett annat land blir mer och mer konkreta och allvarligare för varje avslöjande.

        Svara
        • Klimathotet

           /  07/01/2017

          Ett förbud mot aktivt utövande av islam i Sverige?

          Svara
          • Johan

             /  07/01/2017

            Inte för att jag är för att införa fler förbud i största allmänhet, men länder som ändå har lagar om hate speech / hets mot folkgrupp, borde som en konsekvens förbjuda radikalfeminism, BLM och islam som första åtgärd.

          • Kristian

             /  07/01/2017

            Scott Adams hade ett inlägg där han med ”Pledge of allegiance” som exempel sade att det inte spelar något roll vilka åsikter en person eller folkvald har, så länge den sätter landet först. Så länge ”riket” eller ”grundlagen” kommer först kan man i övrigt göra som man vill.
            Men det blir svårt för de flesta muslimer att acceptera, låter det som.

          • Ivar L

             /  07/01/2017

            Nej det tycker jag verkligen inte. Islam har många problematiska sidor men naturligtvis måste det gå att vara muslim i Sverige så länge det håller sig i den privata sfären och helt och hållet inom lagen. Det är proportionen på invandringen som är orsaken till att detta börjar kännas påträngande.

            Däremot kan staten definitivt inskränka rätten att ha konfessionella skolor och rätten att bygga påträngande religiösa byggnader som inte passar in i den svenska stadsbilden Jag menar, själv skulle jag aldrig få måla mitt hus randigt men det går bra att bygga stora moskéer. Varför? Det behöver omvärderas. Finansiering från ideologiska stater och organisationer med islamism på agendan skall definitivt hindras på alla sätt.

            Sedan skall bidrag i alla dess former till islam och islamism bort. Kristendom däremot är en tusen år gammal del av Sveriges kulturhistoria och även om vi inte har en statskyrka tycker jag kristendomen skall ges en särställning ur kulturellt hänseende. Verkligen en särställning.

            Lagom invandring, inga bidrag, restriktioner kring islamisk byggnation och mission. Redan där kommer islam att bli lagom marginellt, såsom en nyligen immigrerad religion bör vara.

    • G

       /  07/01/2017

      Läs gärna twitter-tråden, en del intressanta diskussioner, gillar att han kommunicerar med sina läsare.

      Svara
      • MiT

         /  07/01/2017

        Han svarar nästan alltid trevligt dessutom om man själv inte är otrevlig. Men han är hal som en ål, finns alltid en liten liten liten bakdörr som han kan slinka ut genom, typ hänvisa till något som han gjorde 2007 eller nåt…

        Svara
    • Kristian

       /  07/01/2017

      Bra att det rapporteras.
      Men han tar lite för lätt på viss kritik:

      Svara
      • Olof

         /  07/01/2017

        Det handlar väl snarare om att så länge Wolodarski sitter där han gör är det ingen mening att läsa DN generellt. Eventuella bra gräv kommer länkas eller diskuteras på andra ställen och då slipper man vada genom all dynga…

        Svara
        • Kristian

           /  07/01/2017

          Ja, så länge kultursidan skriver som de gjort i decennier (precis som på SvD) är det inte lönt att läsa hela.

          Svara
      • Ivar L

         /  07/01/2017

        ”DN-hatare” selekterar knappast mer än DN självt. Däri ligger problemet. Mängden islamkritiska artiklar jämfört med motsatsen är försvinnande litet. Det Niklas hänvisar till har varit marginellt i decennier.

        Svara
  25. G

     /  07/01/2017

    ”Sammanfattning natt, Norrköping

    Bråvalla Festival Preliminär sammanfattning av nattens händelser.

    Omkring klockan 23 i går kväll påbörjade polisen en utredning om våldtäkt efter att en tonårsflicka anmält ett övergrepp hon blev utsatt för under en konsert på Panorama. En man har hållit fast den drabbade flickan och genomfört en våldtäkt. Polisen lämnar i inledningsskedet inte ut signalement på den misstänkte. Polisen har under natten arbetat med att ta hand om den drabbade flickan och hon har varit på sjukhus där hon har vårdats och genomgått en läkarundersökning. Föremål har även tagits i beslag för att om möjligt säkra bevis och spår efter gärningspersonen. Ytterligare förhör med den drabbade och andra utredningsåtgärder kommer att genomföras under dagen. Polisen är angelägen att komma i kontakt med personer som kan ha sett något misstänkt i publiken framför scenen Panorama under Håkan Hellströms konsert.”
    https://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2017-07-01-0556-Sammanfattning-natt-Norrkoping/

    ”Sammanfattning natt, Västerås

    Två våldtäkter anmälda vid en för övrigt lugn Cityfestival.

    Två fullbordade våldtäkter har anmälts till polisen under natten. Vid 01:39 anmälde en 16-årig kvinna att hon utsatts för ett övergrepp vid Fiskartorget. Det finns i nuläget ingen misstänkt för det övergreppet. Kl 04:35 anmälde en 26-årig kvinna att hon hade utsatts för en fullbordat våldtäkt i centrala delarna av Västerås. Brottet skall ha inträffat ett par timmar tidigare. Kvinnan är transporterad till sjukhuset för undersökning, men inga närmare förhör har kunnat hållas med henne. Hon är i övrigt fysiskt oskadd. Ingen misstänkt finns i nuläget.”
    https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2017-07-01-0718-Sammanfattning-natt-Vasteras/

    Svara
    • Jan

       /  07/01/2017

      Det skulle vara intressant att veta etnicitet på förövarna eftersom det är svenska män som får skulden i slutändan i alla fall. Fast det får man inte veta om man inte är beredd att lägga timmar på att lusläsa Flashback…

      Svara
    • Musse

       /  07/01/2017

      Feminism möter invandringsmotstånd.
      Visst är det värre med brott mot kvinnor än brott mot män?

      Mustafas ”våldtäkt” bestod i att han hade sex med en 13-åring. Något som var ett mycket milt brott i Sverige under hela uppväxten för alla som kommenterar här.

      Svara
      • MiT

         /  07/01/2017

        Är du dum? När har våldtäkt mot en 13-åring setts som ett mycket milt brott? Du är för fan rubbad!

        Svara
        • Olof

           /  07/01/2017

          Om jag inte minns fel var det faktiskt en rätt rejäl förändring av ‘statutory rape’ varianten i Sverige för ett antal år sedan. Faktisk våldtäkt har naturligtvis varit betraktad som ett svårt brott, men jag har för mig att det inte var automatiskt klassat som våldtäkt om ena partnern inte hade ålder inne.

          Svara
        • Musse

           /  07/01/2017

          Det kallades inte våldtäkt innan feministerna började kalla alla sexualbrott för våldtäkt. Han är alltså dömd för att ha haft sex med en 13-åring inte för att ha våldtagit en 13-åring (men båda sakerna faller under samma rubricering).
          Du är gammal nog att veta så sluta larva dig.

          Svara
          • MiT

             /  07/01/2017

            19-åring mot 13-åring har nog väldigt länge kallats våldtäkt, speciellt om det skett med inslag av tvång, hot och/eller våld. Försök inte.

          • Musse

             /  07/03/2017

            I 11 år. Alla över tonåren vet det.
            Nu var inget hot eller våld bevisat. Tjejen verkar inte heller ha uppfattat det så utan har fortsatt ta kontakt för att få cigaretter nyköpta.
            Men du orkade väl inte gå till källan.

          • MiT

             /  07/03/2017

            Var hittar du information om att hon fortsatt gå till honom efteråt? Och i domen står det att han använt visst våld, var hittar du att det INTE skulle vara så?
            Dessutom, han ljög ju uppenbart eftersom han absolut förnekade allt samtidigt som man hittade en kådis med BÅDAS DNA…

          • Musse

             /  07/03/2017

            Det står inte alls i domen, Men enligt åtalet skulle det vara så. Det framgår av både hans och hennes uppgifter.
            Du har inte läst domen, du har läst en ”wennstam-artikel” om domen.

            Jo han ljög nog. Men det har aldrig varit straffbart i Sverige att förneka brott.
            Det kanske blir det när ni nysvenskar får större inflytande däremot.

          • MiT

             /  07/03/2017

            Nä, det är nog du som läst sådana artiklar gissar jag…
            https://www.flashback.org/sp61102116

      • Om två minderåriga (under 15) eller två i åldern ganska nära hade sex frivilligt var det förmildrande omständighet och inte hamnade man i fängelse av det ifall det upptäcktes. Kanske anmälan till soc. (Har haft några fall eftersom tjejen blev gravid) Men den milda bedömningen hade aldrig gällt när någon hoppar på en 13 år gammal tjej i ett vindskydd.
        Idag har man i lagtext stramat åt vad är våldtäkt mot barn, men inte i domar. Den aktuella 19 år gamla mannen hade annars hamnat in bakom lås.

        Svara
        • Klimathotet

           /  07/01/2017

          Jag och tjejen var 14 år första gången men på den tiden fanns det inget förbud som det gör idag. I värsta fall kunde man hamna hos socialen om någon förälder anmälde.

          Svara
          • Gränsen för att ge samtycke till samlag eller jämförbar sexuell handling är i Sverige 15 år. Denna åldersgräns infördes för flickor år 1864 och för pojkar år 1937.(Kollade om jag minns rätt i Wiki.)
            Men de under 15 år kan ju inte straffas de är ju inte straffmyndiga.

          • Två fjortonåringar som har ömsesidigt sexuellt umgänge (av något slag) är inte våldtäkt.

        • Musse

           /  07/01/2017

          Han hamnade bakom lås också. Det är en särskild variant med 3 månaders fängelse plus skyddstillsyn. Kallas 28:3- fängelse.

          Svara
    • Jan

       /  07/01/2017

      Samma artikel i repris? Han vågar i alla fall nämna ordet nyanlända. Alltid något. I övrigt är det samma klyschor som vanligt.

      Svara
    • G

       /  07/01/2017

      På tal om (L). Jag gillar denna mening i Robert Hannahs debattartikel från i mars, då skulle åklagaren yrkat att Mustafa som våldtog flickan i vindskyddet skulle utvisas till Irak, vilket åklagaren nu inte valde att göra, fallet som MiT nämner i inlägget ovan, det finns tyvärr alldeles för många sådana fall.

      ”Vi har redan för många svenska män som begår våldsbrott mot kvinnor. Vi behöver inte fler. Icke-svenska medborgare som begår brott riktade mot kvinnor ska alltid prövas mot utvisning. Det gäller särskilt om man begår hedersrelaterade brott, vålds- och sexualbrott eller våld i nära relationer.”
      http://archive.is/ww58T

      Svara
  26. Jan

     /  07/01/2017

    Bluffar? Är det någon som bluffar så är det du Fredrik Virtanen. Aftonbladets ledarredaktion verkar upptagna med att bevara bilden av Sverige som en 50-talsidyll så länge det går. Jag brukar inte använda den retoriken, eftersom den är förstörd av nyliberaler, men Aftonbladets ledarredaktion ger mig faktiskt DDR-vibbar.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/LV62Q/det-ar-latt-att-syna-sverige-bluffarna

    Svara
    • Senior

       /  07/01/2017

      Aftonbladets ledarredaktion?
      Hela blaskan är rena Pravda!

      Svara
  27. Jan

     /  07/01/2017

    Miljarder hit och dit till polisen. Alla pratar om hur viktig polisen är. Samtidigt pågår det här hela tiden. Tullen kan tydligen inte göra någonting åt det. Politiker kan lova runt men åt de faktiska problemen gör de ingenting. Sverige blir bokstavligen rånat. På så många plan. Länder som Rumänien och Bulgarien borde beläggas med utreseförbud. De ligger övriga Europa till last. Bara det är ett skäl gott nog

    http://www.expressen.se/ledare/stoppa-stoldligornas-sverigeturneer-/

    Svara
  28. Jan

     /  07/01/2017

    Festivalerna igen. Inte konstigt att det händer så mycket. Festivalerna verkar vara rena ungdomskollot. Musiken verkar bara vara ett svepskäl för andra aktiviteter.
    Alla killar är våldtäktsmän om man ska tro retoriken. Här kommer dock några nästan straffbart politiskt inkorrekta råd till tjejer som vill undvika sexuella trakasserier på festivaler. Eftersom ingen av tidningarnas unga yrkesfeminister kommer att nämna dem:

    1) Klä dig anständigt.
    2) Var måttfull med alkohol.
    3) Umgås med väninnor som du kan lita på och söka stöd hos.
    4) Strunta i de skrävliga ”tuffa killarna”.
    5) Håll dig ifrån invandrargäng.
    6) Ta inga onödiga risker.
    7) Undvik trängseln längst fram vid konserterna.
    8) Strunta helst i att tälta på området.

    Sedan är det väl en annan sak att få kommer att lyssna på de här råden…

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8yEg1/ingen-ursakt-i-varlden-kan-forklara-ett-overgrepp

    Svara
  1. Jämförelser | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: