De arga männen

Under många år nu har det matats ut hur kassa de svenska männen är, hur de är roten till allt ont i världen och att de är det sämsta som mänskligheten har att handskas med. De står alltid för allt det dåliga medan andra alltid står för allt som är jättebra. Så har det låtit i Sverige under många år nu och det finns t o m en akademisk gren där man utgår från att den vita svenska mannen är värst av alla, genusvetenskap kallas den grenen, och den är snart en egen myndighet i Sverige.

Men tänk om de där förhatliga svenska vita männen har rätt då och då? Vad ska alla mailkorgsjournalister göra då?

Tänk om Schönstedt då 2014 i stället för att sticka upp det våta fingret för att känna av vad de gapiga och korkade aktivisterna långt ut på vänsterkanten ville han skulle säga faktiskt lyssnade på de där arga männen? Då hade han inte behövt framstå som en synnerligen korkad idiot?

För hur står det till i Sandviken?

De där arga männen visade sig ha helt rätt och ekonomer, PWC, DN, en partiledarwannabee och väldigt många journalister hade helt fel. Några arga vita män utklassade alltså alla de här bara genom att direkt se att det är hittepå. Direkt alltså. Bara genom att se siffrorna så VISSTE alla med en gnutta sunt förnuft i behåll att det var hittepå. Och de sa det också då men det var ingen intresserad av att lyssna på. Några arga män kan alltså kommunekonomi bättre än alla proffs ovan. Det tål att tänkas på…

Att det inte var som man påstod då är egentligen ingen nyhet alls, det är bara ett enormt tydligt bevis på hur aktivistiska journalister, ekonomer och politiker agerat för bara några få år sedan. Man drog sig inte för att ljuga och hitta på helt öppet och politiker drog sig inte för att av agendaskäl hoppa på tåget. Birgitta Ohlsson partikollega Erik Ullenhag var också flitig med att sprida Sandviken-myten tillsammans med en massa andra hittepå-myter, ja rena lögner, skapade av honom själv. Samma sak med journalister.

Men då var det viktigare att känna av vad extremister ville man skulle säga och inte lyssna på de som kanske kunde något. Tyvärr är det nog bara marginellt bättre idag.

Så kan det bli när mailkorgsjournalistik är viktigare än allt annat, ni vet de där journalisterna som ständigt måste tala om vilka mail de fått och av vem. Och mailen kommer alltid från svenska män enligt mailkorgsjournalisterna. Arga är det nästan alltid också. Mailkorgsjournalisterna använder nästan alltid också mailen som en intäkt för att de har rätt och ju fler mail de får desto mer rätt har de. Tanken har aldrig slagit dem att de kanske får mail för att de har jävligt fel och precis ALLT pekar att de har fel.

Det finns en del mailkorgsjournalister i Sverige som gärna talar om det också, här är några som jag råkat se genom åren, har alltså inte letat utan det är bara sådana som svept förbi och jag kommit ihåg att spara.

Lindström är såklart en mailkorgsjournalist.

Perlenberg hänvisar då och då till sin mailkorg.

Karlsten ser jag inte göra det så ofta men det har hänt. Han har självklart mer rätt när han skriver att rasbiologer mailar i flock. Dock så hade jag faktiskt ingen aning om att Sekretariatet för genusforskning var så heta på gröten och mailar i flock?

Bouvin gillar mailkorgsargumentet för det bevisar såklart att hon har helt rätt och alla som skickar mail har fel.

Massor med män som mailat och alla har såklart jättefel, bara Frändén kan ha rätt! Mailen bevisar det!

Thomsgård efter en krönika i Aftonbladet. Det finns svar på tweeten här. Naturligtvis så har alla som mailat helt fel och Thomsgård helt rätt! Undrar hur det sett ut om hennes budskap genom åren ständigt varit hur kassa och värdelösa alla Achmed, Abdullah, Mohammed, Muhammad, Nbogo osv är? Hur allt dåligt i hela världen beror på dem? Man kanske får reaktioner från dem man orättfärdigt spottar på? Äh så är det såklart inte, det vore ju… logiskt…?

De här var ETT exempel var från några olika, en del är mer flitiga än andra och det finns de som inte är med ovan men som ofta pratar om alla sina mail.

ALLA kännetecknas av ett förakt för män, främst vita svenska män. Utom Perlenbergs kanske men ganska uppenbart varför han postar sådant.

Man kan tänka på Schönsteds tweet när man läser journalister som anser att mailkorgen är argument av stål som bevisar att de har helt rätt. Tänk t ex om det är de där 83 männen som har rätt och Bouvin som har fel? Kommer inte ihåg vad det handlade om, alltså om det baserade sig på annat hon skrivit just då, men det är garanterat något som tiden efter tweeten gett de 83 helt rätt. Det kan jag tänka mig gäller alla ovan faktiskt. Och även alla som jag inte nämnt…

Man kanske ska lyssna lite mer på de där arga vita svenska männen? För visst har de otäckt ofta rätt när man efter en tid tittar bara lite bakåt…? Kanske mycket hade varit både annorlunda och bättre i Sverige om man lyssnat lite mer på dem istället för på gapiga idioter som bara haft som syfte att få bort sådana som kan något?

Det kanske finns en anledning till att svenska vita män blir arga och protesterar då och då?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

96 kommentarer

  1. MiT

     /  07/01/2017

    O_0

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/01/2017

      Vi män ? Har vi inte vakter,polis, räddningstjänst på plats redan i Bråvalla ? Vad mer ska göras. Vill Botström göra något konkret eller vill han ta några lama politiska poäng. Hur svårt är det att organisera frivilliga vuxna som patrullerar området. Det är nya tider nu,det finns idioter där ute som ger blanka fan i konsekvenser…

      Svara
      • vi vuxna vita medelålders män har fått veta hur jvla korkade å värdelösa vi är i många år
        hur fel vi har i allt hur vi bara är ivägen våran ukna syn på rätt å fel
        så nu bryr jag mig inte om detta problemet utan ni unga raketforskare av alla dess kön nu kan ni fixa detta bäst ni vill , tro inte att vi kommer hjälpa er

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/01/2017

          Blir helig förbannat på ett talking head som Botström. Vilket -ursäkta- stolpskott. Ännu en nolla som inte ser någon praktisk lösning på problemet. Använder en bulldozer när det hade räckt med en kofot.

          ” Vi män har ett ansvar” Nej Idiotström. Det är ni politiker som måste ge verktygen till dem som tar ansvar och skyddar oss från ett fåtal sluthuvuden. Inte ens det klarar ni.

          Svara
      • Rikard

         /  07/01/2017

        Hej.

        ”Hur svårt är det att organisera frivilliga vuxna som patrullerar området.”

        Mycket, mycket svårt är min erfarenhet. Vilken av dina grannar är Miljöpartist? (eller med i någon av de andra godhetskulterna). Denne kommer att avslöja dig och andra för såväl polis som media. Din arbetsgivare kommer att kontaktas. Hela din umgängeskrets kommer att informeras.

        Om du, och dina kamrater trots det håller ihop och försöker agera inom vad lagen medger gör ni det väl medvetna om att förövare ni stoppar och/eller griper vet var ni bor, var era barn går på dagis eller i skolan, och ni vet också att det finns människor i detta land som skjuter folk för en inbillad förolämpning.

        Dessutom vet ni att det som kallas vittnesskydd är ett skämt, och att ni inte kommer att få någon hjälp av polis eller andra myndigheter om ni råkar ut för ‘stök’: inte i ett land där den för detta statsministern själv uttalade stöd för våld mot personer med enligt honom fel åsikter.

        Detta ger två alternativ: huka sig och hoppas att det inte är du som råkar illa ut; eller tillämpa SGT (och hur sannolikt är det?).

        I övrigt håller jag helt med dig om dina ord om Botström och dess gelikar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/01/2017

          Rikard. Det låter tragiskt när ens egna erfarenheter lämnat besk eftersmak i en sådan elementär fråga om bevakning av miljöer där barn oftast befinner sig och som är mer utsatta av sexuella predatorer än för 10 år sedan.

          Sedan så kan ju politiker lobba allt de orka för att flytta problemet till en genusfråga, ingen tror på skiten längre. I min stadsdel så finns det nattvandrare som är helt och hållet snusförnuftiga pragmatiker och vill lära känna/identifiera ungdomarna som rör sig på torget fast de inte borde, med tanke på ålder.

          De vi ser ibland (Varit med 5 gånger) är de som inte haft en normal vuxenkontakt på väldigt länge, under en tid då en ledning av en robust vuxenfigur är avgörande för utvecklingen, är alltid samma personer. De som snart dyker upp i brottsregistret. De har gett upp. Dessa ungdomar kan inte hålla igång en dialog mer än 15 sekunder innan de slår över till uppbragt försvarsläge, är totalt impulsstyrda och har redan bestämt sig för att ta hämnd på en svikande vuxenvärld.

          Inget nytt under solen. Så ser det ut, och så reagerar vi människor under stress vi inte kan hantera.

          Nu har vi tagit ombord en nästan ett dussin barn med grava psykiska problem, och de är inte ens tonåringar (Torget,alltså) Prognosen ser riktigt illa ut därför att dessa är lättrekryterade till äldre pojkar som vill använda dem tsom springpojkar för brott som de vet inte kommer att resultera i något straff alls,med tanke på åldern.

          Om en 5-10 år så ser jag i min kristallkula ett försämrat läge, eftersom det inte finns någon direkt brist på traumatiserade underåringar som visar klara tendenser till sociopati redan i denna späda ålder.
          Jag vill inte tänka på utvecklingen riktigt. Men jag kan uppmuntra varenda kotte här på bloggen att gå med i en frivilligorganisation med likande verksamhet. Bara för att skaffa sig en egen uppfattning. Ta inte mina ord för givet. Gå ut där. Och se själva !!!

          Svara
          • Rikard

             /  07/02/2017

            Hej.

            ”Virtuell ryggdunk” för dina/era insatser.

            Jag har varit en av de där ungdomarna, även om Sverige då var ett annat land. Det är därför jag är så hård i mina resonemang om hur stat och samhälle skall reagera och agera.

            Om kringboende vill ägna sig åt mjuka metoder och mjuka lösningar och skapa ett socialt medium för att ‘uppfostra på distans’ s.a.s är det gott om det är goda värderingar som lärs ut – men när stat och kommun häller pengar i ett svart hål via diverse projekt (Åbergs bok ”Framtidsstaden” om Malmö är en ren avrättning av tanken att det skall leda till annat än förvärrat läge) är det som någon sagt ”plåster mot cancer”.

            I alla fall: gott att höra att det kan fås att fungera.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

      • Ivar L

         /  07/02/2017

        När sådana som Philip säger ”vi män” menar han egentligen ”ni män”.

        Svara
    • Varför har alla män ansvar för att tjejerna glömde ta på sig armbanden med ”tafsa inte” på?
      Hade de tagit på sig armbandet så hade inget hänt så klart!

      Svara
    • Han kan väl börja snacka med sina våltäktskompisar. Ra ansvar över sin elitistiska våltäktsmobb, finns nog en och annan pedofil i hans gäng också så han borde ta ansvar för pedlfilerna också.

      Svara
  2. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
  3. Sven

     /  07/01/2017

    Ett rimligt krav är att invandringen, samt genuspolitiken borde riskanalyseras på ett relevant sätt, på samma sätt som alla t.ex. miljöförändringar och arbetsinsatser på praktiska jobb.
    Den enorma samhällsomvandling som skett de senaste 20 åren just genom invandring och genuspolitik har inte alls riskanalyserats.
    Nu finns det terrorforskare, men dom verkar ju inte ha fått jobbat med dessa analyser.

    Sen är fråga om vad som ska hända med den svenske mannen. Jag minns en intervju med en amerikansk vit man för ca 20 år sedan. Han sade: Det är bra att dom slänger skit på oss och hotar. Det gör mig bara smartare och hårdare och innovativare.

    Jag är inte helt säker på att slutsatsen gäller och accepteras gav alla men tills vidare bör vi väl dels: Sluta rösta på partier som driver genuspolitiken, sluta rösta på partier som inte förstår invandringsproblematiken, att dra in pengarna för mailkorgsjournalisterna och deras finansiärer i den mån man kan, samt hävda sanning och rätt i fikarumsamtal och liknande. Det var ju för några år sedan omöjligt att föra sansade samtal om invandringen för att rasisterna (som kallade sig antirasister) alltid hävdade att Sverige och svenskar var skit men nu, efter 2015 års visning av misslyckad svensk politik samt diverse terrordåd utförda av sk flyktingar har ju sansat kommit tillbaka något.

    Svara
  4. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2017

      Jag har lite svårt att köpa att en våldtäkt och en del sexuella trakasserier är det egentliga skälet till att det inte blir festival 2018. Jag menar, det har ju ett flertal gånger inträffat dödsfall på festivaler t.ex. Inte tusan har sådant lett till att en hel festival läggs ner. Nä, jag tror det finns andra skäl (troligen ekonomiska) men att de använder detta som ett svepskäl och för att samla någon slags aktivistpoäng istället för att framstå som snikna eller något i den stilen. Det luktar helt klart PR-tänk om detta.

      Svara
  5. MiT

     /  07/01/2017

    Läs gärna kommentarerna också

    *https://www.facebook.com/bravallafestivalen/posts/1696012000438813*

    Svara
    • Tipstack till Felipe på facebook
      http://www.allabolag.se/5568417496/bokslut
      Om jag kan läsa rätt har förlusten varit:
      2013 12,5 miljoner
      2014 10 miljoner
      2016 35,8 miljoner

      Största kunder är Karlstad Universitet, SMHI, Malmö kommun, Gävle kommun … ?

      Svara
    • Blev ju bara deppig av att läsa kommentarerna… Vad mycket PK-skitsnack!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/02/2017

      Ännu en fantastisk kommentar av en legend:

      Gunnel Gomér Kristina Höök Du slriver att det är ett ”stort” problem med utrikes födda som våldtäktsmän. Hur stort? 99% har aldrig varit misstänkta för våldtäkt.

      Jag undrar när hon kommer ut som konstinstallation.

      Svara
      • 99% av massmördare är ofarliga för 99% av allmänheten!
        (Ni som kör Six Sigma, lägg gärna till ett par nior, det stämmer ändå.)

        Svara
  6. Dreadlock

     /  07/01/2017

    Bråvalla ställs in nästa år !

    Våra myndigheter klarar inte hantera tafsare och våldtäktsmän i ett avgränsat område med bevakning…

    Några dussin idioter vann på walk over – En signal som heter duga.

    Svara
  7. Jan

     /  07/01/2017

    En yrkesfeminist skriver nedlåtande om män för femtielfte gången i sin tyckarspalt. Hundra hör av sig. En håller med övriga håller inte med. Nittionio är män, en kvinna. Är det:

    – Förvånande?
    – Hat?
    – En bekräftelse på att tyckaren har rätt?

    Sedan kan jag undra varför kvinnor knappast deltar i den politiska debatten alls på nätet. Varför kommenterar de aldrig politiska texter i tidningar? Då menar jag allmänheten. Inte yrkesfeministerna som får betalt för sin feminism. Har de fullt upp med att visa solbrännan på Facebook?

    Svara
  8. Jan

     /  07/01/2017

    Festivalerna igen. Inte konstigt att det händer så mycket. Festivalerna verkar vara rena ungdomskollot. Musiken verkar bara vara ett svepskäl för andra aktiviteter.
    Alla killar är våldtäktsmän om man ska tro retoriken. Här kommer dock några nästan straffbart politiskt inkorrekta råd till tjejer som vill undvika sexuella trakasserier på festivaler. Eftersom ingen av tidningarnas unga yrkesfeminister kommer att nämna dem:

    1) Klä dig anständigt.
    2) Var måttfull med alkohol.
    3) Umgås med väninnor som du kan lita på och söka stöd hos.
    4) Strunta i de skrävliga ”tuffa killarna”.
    5) Håll dig ifrån invandrargäng.
    6) Ta inga onödiga risker.
    7) Undvik trängseln längst fram vid konserterna.
    8) Strunta helst i att tälta på området.

    Sedan är det väl en annan sak att få kommer att lyssna på de här råden…

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8yEg1/ingen-ursakt-i-varlden-kan-forklara-ett-overgrepp

    Svara
  9. MiT

     /  07/01/2017

    https://www.svtplay.se/video/12997484/skavlan-jr/skavlan-junior-sasong-2-avsnitt-8?start=auto

    Svara
    • Jan

       /  07/01/2017

      Såg några minuter. Det räckte. Skavlan är tillräckligt jobbig att se på. Lite för pk. Även fast han har den bästa talkshowen på TV. Konkurrensen är inte svår om man säger så.

      Svara
  10. Daniel Hammarberg

     /  07/01/2017

    Problemet i Sverige är att vi har världens bästa män, men världens sämsta kvinnor. Och tyvärr tar vi skit av dem när vi istället borde tvinga på dem munkavle. Ironiskt är det de själva som drabbas när de inte lyssnar på oss.

    Svara
    • Vän av ordning

       /  07/01/2017

      Ditt kvinnohat är avslöjande.

      Svara
    • The Perfect Man

       /  07/02/2017

      Det finns många bra kvinnor i Sverige, men problemet är ju att allt för många svenska kvinnor har anammat en vansinnig totalitär ideologi.

      Svara
  11. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
  12. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
  13. hllviken

     /  07/01/2017

    Talar för sig självt:

    Svara
    • Mycket bra. Hakelius kan skriva längre texter också.
      ”En urban, medial stam avfärdar kritik som högerpopulism och faktaresistens. Oenigheten klyver samhället. Nästa steg är att tvivla på folkstyret.
      […]
      Deras politiker är de som är duktiga på att berätta vad som inte går att göra. […] Varför det inte går att stoppa migrationsflöden (åtminstone inte förrän man måste göra det). Varför man inte kan lagstifta bort tiggeriet. Varför enskilda stater inte har någon egentlig suveränitet, ingen egentlig makt. Varför makten, om den flyttas till överstatliga organ, i första hand bör användas till att se till att inga överilade beslut tas på lägre nivåer.
      […]
      I Jason Brennans »Against Democracy«, försiktigt översatt av Timbro till »Efter demokratin«, är den demokratimisstro Brian Klaas skriver om helt öppen. Väljarna är inte bara monumentalt okunniga, utan kan dessutom inte förväntas vara något annat, eftersom betydelsen av deras röst är så minimal. De politiska besluten skulle hålla mycket bättre kvalitet om de fattades av en mindre grupp, upplysta, rationella, fördomsfria människor.[…]
      De är sakliga och inte föremål för det irrationella. De låter som fysiska manifestationer av Dagens Nyheters självuppfattning.”

      Nämner det här som är nästan lika bra (men översättningen känns lite stel):
      David Goodhart: ”Jag har gjort slut” (”Why I left my liberal London tribe”)
      https://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=3375
      ”En känslomässigt mogen liberalism måste också acceptera att de vita majoriteterna, och inte bara minoriteterna, i de västerländska samhällena även de har etniska band och ett intresse av en viss demografisk stabilitet – och det är varken skamligt eller rasistiskt om människor känner obehag om deras grannskap omvandlas alltför fort, oavsett om det beror på gentrifiering eller etnisk förändring.”

      Svara
  14. Senior

     /  07/01/2017
    Svara
  15. Jan

     /  07/01/2017

    Jag skulle vilja se en heltäckande statistik över gripna eller misstänkta för övergrepp vid festivaler år för år. Jag anar en kraftig överrepresentation av invandrare och asylanter. Men någon sådan statistik lär vi väl aldrig se. De skulle krocka med myndigheternas politiska agenda.

    Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2017

      Om det du anar stämmer kommer statistiken antagligen att lysa med sin frånvaro eller i vart fall pladdras bort och få noll uppmärksamhet.

      Bråvallas volontärkrasch är ju så patetisk så det saknar gräns. Att hellre utsätta sina besökaande kvinnor för risken att antastas än att helt enkelt ställa ordentliga krav på volontärer eller ännu bättre, betala dem som jobbar på festivalen. Vad tror man att man får för människor om man inte betalar lön till dem? Vad har de att förlora på att försöka ta betalt i natura? Det är så dumt, så dumt. Helt rätt att lägga ner även om det egentliga skälet är ekonomiskt.

      Svara
  16. Jan

     /  07/01/2017

    Det skulle också vara bra med en lista över politiker som skönmålat eller ljugit mest om invandringen de senaste decennierna. Bengt Westerberg, Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt, Erik Ullenhag och Maud Olofsson är sådana som borde ligga bra till på en sådan lista.

    Svara
    • I den parallella verklighet där Sverige överlever kommer åtminstone ett dussin personer att ha sitt levebröd av att skriva böcker och göra föreläsningar om detta. Och det är dem förunnat, både sagesmännen och våra ”historiska personligheter”.

      Svara
    • Varför glömde du svetsarn och alla runt hen?

      Svara
      • Jan

         /  07/02/2017

        Nedlåtande att kalla honom svetsaren. För övrigt är svetsare ett hederligt yrke. Mer hederligt än advokat eller folk med högskoleexamina i yrken som de sedan inte arbetar i.

        Till saken: Löfvén har fått ärva invandringspolitiken. Han tillhör inte de som har skapat och drivit på den här utvecklingen. Det finns andra, före honom, som är väsentligt mer skyldiga här.

        Svara
        • G

           /  07/02/2017

          ”Han tillhör inte de som har skapat och drivit på den här utvecklingen.”

          S vann valet 2014. Fått ärva eller inte, man kan behålla saker och ting som man ärver när någon avlider (avgår) eller direkt kasta sakerna på tippen om man inte vill behålla sakerna, det väljer man helt själv. Jag skriver tippen och inte återvinningscentralen, för det han ärvde (mig.pol) ska inte återvinnas och användas någonsin igen, av något parti. Han valde att behålla allt han ärvde när det kommer till mig.pol. Mitt minne är inte så kort att jag inte kommer ihåg vilken retorik Löfven körde med och vad som hände med folkvandringar över hela Europa under våren/sommaren 15 – fram till hösten 15. Löfven var helt klart mycket stolt över politiken han förde och hela tiden förklarade för svenska folket att ”vi har ett ansvar”, och alternativet med minsta lilla rörelse åt mer restriktiv mig.pol var rasistisk och fascistisk med hänvisningar till SD. Så var det med det.

          Om inte Löfven tillhör politiker/ledare som har skapat och drivit på den här utvecklingen så gör väl inte Angela Merkel det heller i såna fall.

          Svara
          • Jan

             /  07/02/2017

            Visst, han har också en skuld men tillhör inte dem som skapat och drivit på saken. Hans position som nyvald partiledare och statsminister var heller inte särskilt stark. Det hade nog varit att kräva för mycket att han ensam skulle lägga om flyktingpolitiken under sitt första år som statsminister. Men visst, utan skuld är han inte.

          • G

             /  07/02/2017

            Nej, det är inte att kräva för mycket om informationen om vad som kunde ske med migrantströmmar fanns. Hade han gjort omläggning direkt istället för att vara orolig över att han springer SD:s ärenden så hade han inte varit en falsk kappvändare som en dag började driva en politik han själv kallat rasistisk och fascistisk, och inte heller hade hans politik skapat dessa sjuka aktiviströrelser med batiktanter som #vistårinteut pga politiken under 2015, många sängvärmare hade antingen stannat hemma eller valt ett annat land om politiken varit annorlunda och mer i nivå med andra EU-länder, e.g ålderstester, och högljudda krav på amnesti för alla sängvärmare hade aldrig hörts från aktivisterna.

        • Lövet

           /  07/02/2017

          …och definitivt mer hederligt än en make-belive vänsterpolitiker.

          Svara
        • MiT

           /  07/02/2017

          Jag håller med om att Löfven faktiskt fått ärva en stor del av problematiken. Men man ska inte förringa nuvarande regerings ansvar heller, de kunde dirett efter regeringsbildningen gått och och sagt att nu blir det helt annan politik på det här området. Istället väntade man till nov 2015. På ett sätt var det bra, då fick folk upp ögonen hur sjukt allt var. Men de har ansvar för att det kom in 163 000 2015 varav 35 000 sk ensamkommande…

          Svara
          • G

             /  07/03/2017

            Ja, det är så jag känner och menar också. Arvet må ha varit gigantiskt stort då det byggts upp under många år av ansvarslöst förd politik. Arvet kunde börjat brytas ner och bli mindre, men istället fortsatte Löfven bygget på arvet tills det inte gick att bygga mer när allt blev ett stort kaos Nov -15. Känslan är att Löfven gjorde omläggningen i Nov -15 för att han pga verkligheten var tvungen att göra något, inte för att han egentligen ville, det gick ju emot allt som han stolt pratade om på torget med refugees welcome, men det gick inte bara att titta på tills kanske helvetet bröt loss på riktigt, om han inte hade gjort något när alla platser var slut och asylsökare fick sova i regnet utanför Migränverket, vad hade kunnat hända då, vill inte ens tänka tanken. No hard feelings Jan, men jag anser att hans skuld är allt annat än liten just pga 2015 som inte gjorde situationen här bättre på något sätt. Hade han tagit tag i mig.pol långt tidigare hade saken kanske varit en annan.

      • Klimathotet

         /  07/02/2017

        Löfven är ”svetsare”. Jag är svetsare och har varit det mer än halva livet. Det är ett hantverksyrke, antingen har man anlag för det eller inte. Citattecknen betyder att han inte fungerade i yrket och passade bättre att nöta byxbaken på fackkontoret hos Hägglunds i Ö-vik.

        Svara
        • Ja, det är besvärligt, det där, vad man skall kalla folk.
          ”Fackpampen” behövs just nu för Thorwaldsson, men är väl ett slags vandringspris.

          Svara
    • G

       /  07/02/2017

      @Jan.

      På tal om Löfven. Jag såg en intervju med honom igår i Nyhetsmorgon. Postar ifall du eller andra vill se. Han avfärdar helt att SD skulle vara störst bland arbetare som en mätning visade: ”jag köper inte den bilden”. Istället hänvisar han till vad SCB:s mätning visar.

      Svara
  17. MiT

     /  07/01/2017

    Svara
  18. MiT

     /  07/02/2017

    Svara
    • G

       /  07/02/2017

      Ja, det vore verkligen ett ”framsteg” för jämställdheten och feministerna skulle jubla. 😦

      Svara
    • The Perfect Man

       /  07/02/2017

      Jag ser inga problem med att Nathalie vill ha en festival bara för kvinnor, om hon och hennes likar finansierar allt själva.

      Svara
    • Svara
    • G

       /  07/02/2017

      Ja just det. Inte glömma det där med jämställd artistbokning också, i detta fall vill det säga enbart kvinnliga artister, annars rubbas ju jämställdheten om det helt plötsligt står en man på scen, det går inte för sig.

      Svara
  19. MiT

     /  07/02/2017

    Svara
    • Men han är ju historiens viktigaste person!
      WP: ”For Russians, Stalin is the ‘most outstanding’ figure in world history, followed by Putin”
      https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2017/06/26/for-russians-stalin-is-the-most-outstanding-figure-in-world-history-putin-is-next/
      ”Without prompting, 38 percent named Stalin, followed by Putin at 34 percent, in a tie with Alexander Pushkin, the renowned 19th-century poet often referred to as “the Shakespeare of Russia.””

      Svara
      • https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
        ”The Holodomor (Ukrainian: Голодомо́р)[a] was a man-made famine in Soviet Ukraine in 1932 and 1933 that killed an officially estimated 7 million to 10 million people[11]. It was part of the wider Soviet famine of 1932–33, which affected the major grain-producing areas of the country.
        […]
        ‘Survival was a moral as well as a physical struggle. A woman doctor wrote to a friend in June 1933 that she had not yet become a cannibal, but was ”not sure that I shall not be one by the time my letter reaches you.” The good people died first. Those who refused to steal or to prostitute themselves died. Those who gave food to others died. Those who refused to eat corpses died. Those who refused to kill their fellow man died. Parents who resisted cannibalism died before their children did.'”

        Svara
    • Dreadlock

       /  07/02/2017

      Parodin Kulturnyheterna levererar. Den journalistiska konsekvensneutraliteten lyser som vanligt med sin frånvaro. Filmen ” Bitter Harvest” passar inte in i SvT:s världsåskådning och boy o boy det går inte att säga det tydligare.

      Bert Sundström förklarar i några hafsiga uttalanden :

      ” Svältkatastrofen var egentligen onödig därför att det rådde ingen brist på mat egentligen”

      Efter att ”Filmexperten” Fredrik rödstrumpa avkunnat sin dom så tar speakern vid :

      ” Men i Ryssland ses industrialiseringen och andra anledningar (!) stå bakom svältkatastrofen ”

      Bert Sundström igen : ” Svältkatastrofen sågs inte ( I Ryssland) aktivt skapad av Stalin, utan det hade att göra med dåliga skördar…visst…en del skuld faller på Stalin…”
      Säger Rysslands officiella kanaler så, då är det naturligtvis helt sant. Allt som stått i Pravda i alla tider är sanningen och tror du inte på det så kan vi åtminstone hjärntvätta dina barn eftersom vi har agenter posterade i svensk grundskola som representerar den riktiga läran 🙂

      Snacka om att gå som en katt runt het gröt…

      Svara
      • Dreadlock

         /  07/02/2017

        Hej Bert Sundström SvT-Journalist

        Här kommer lite mer research angående Ukraina.

        ” The final report of the ”International Commission of Inquiry Into the 1932–33 Famine in Ukraine”, delivered to the UN Under-Secretary for Human Rights in Geneva on May 9, 1990, concluded that the famine in Ukraine was, in fact, genocide.[15] At same time the commission majority (5 of 6) deems it plausible that the constituent elements of genocide were in existence at the time of the famine.[16] Commission is unable to affirm the existence of a preconceived plan to organize a famine in Ukraine, in order to ensure the success of Moscow policies.[17]

        Lite skillnad till skillnad från din förvirrade sakupplysningar :

        ” Svältkatastrofen var egentligen onödig därför att det rådde ingen brist på mat egentligen”
        samt : ”
        ” Svältkatastrofen sågs inte ( I Ryssland) aktivt skapad av Stalin, utan det hade att göra med dåliga skördar…visst…en del skuld faller på Stalin…”

        Hur vill du ha det Bert ? Fanns det mat eller var ladorna tomma ??? Du glömde en mycket viktig del i ekvationen och det är oförlåtligt amatörmässigt.

        Svara
  20. Jan

     /  07/02/2017

    På sätt och vis tycker jag att det är bra att de här megafestivalerna läggs ner. De enda vinnarna i slutändan är de stora akterna som får miljoner i gage för att spela 90 minuter på någon åker eller ett torg. Förlorarna är desto fler. Ungdomarna (eller deras föräldrar) som tvingas betala höga entréer. Kommunerna – som i slutändan får vara med och betala kalasen. För att inte tala om drogerna, de sexuella trakasserierna, nedskräpningen och stölderna.

    Svara
  21. G

     /  07/02/2017

    ”Flera sexuella ofredanden har skett under lördagskvällen på festivaler runt om i Sverige, så även i Värmland. Både i Höljes och Karlstad.

    I samband med Rallycross VM i Höljes så har två misstänkta fall av sexuellt ofredande anmälts. Det ska ha inträffat på campingområdet runt Finnskoga motorstadion under natten till lördag. I nuläget är en man identifierad och polisen går vidare med ärendet.

    På Putte i Parken festivalen anmäldes igår två fall av sexuellt ofredande. Där är både gärningsmännen identifierade.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6730543

    Putte i Parken förra året:
    http://archive.is/Thwm0
    http://archive.is/VGxvW

    ”Våldtäktsförsök på restaurang i Gävle

    En man ska sent i natt ha försökt att våldta en kvinna på en restaurang i Gävle.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6730853

    ”Misstänkt sexuellt ofredande på Ockelbo marknad

    En tjej har polisanmält att hon blivit utsatt för ett sexuellt ofredande på Ockelbo marknad.

    Enligt de första uppgifterna till polisen ska en grupp killar ha kommit fram till tjejen. En av dem ska sedan ha tafsat på henne.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6730637

    ”Sexuella ofredanden på Kirunafestivalen

    Under fredagskvällen anmäldes två sexuella ofredanden på Kirunafestivalen. I båda fallen är det kvinnor som blivit utsatta.

    Vad kvinnorna ska ha utsatts för kommenterar inte polisen.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6730528

    ”Misstänkt våldtäkt på Bråvalla

    En kvinna har anmält att hon blivit våldtagen av två män på Bråvallafestivalen. Enligt polisen inträffade händelsen strax efter midnatt. Den drabbade kvinnan angreps av männen i anslutning till campingområdet.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6730854

    Svara
    • G

       /  07/02/2017

      ”Man gripen för sexuellt ofredande, Larmtorget, Kalmar.

      En kvinna i 20 årsåldern befinner sig på restaurangens dansgolv då en man tar på kvinnans bröst. Han blir tillsagd och lämnar platsen tillfälligt men återkommer och tafsar igen på kvinnans och också hennes väninnas bröst och rumpor. Kvinnorna kontaktar en ordningsvakt som griper mannen.”
      https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Kalmar-lan/2017-07-02-0215-Sedlighetsbrott-Kalmar/

      Svara
    • G

       /  07/02/2017

      Preliminär sammanfattning sexuella brott Bråvalla…

      ”Totalt är det fyra misstänkta våldtäkter och minst 22 anmälningar rörande sexuellt ofredande som anmälts under festivalen fram till midnatt på söndagen, enligt polisen i Östergötland.

      – Minst 22 är det. Troligen är det uppåt 25, säger Thomas Agnevik och berättar på söndagsförmiddagen att materialet inte är fullt sammanställt ännu.”
      http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-overfallsvaldtakt-pa-bravalla/

      ”En slutlig sammanställning av brotten på Bråvalla kan förväntas bli publicerad tidigast om någon dag.”
      https://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2017-07-02-1207-Ovrigt-Norrkoping/

      Svara
      • G

         /  07/02/2017

        ”Löfven om Bråvalla: Det är vidriga handlingar av ynkliga män
        ..[..]..
        På söndagen besökte statsministern den västsvenska ön Tjörn där han träffade Kustbevakningen och sjöräddningen. Då fick han frågor om Bråvallafestivalen och övergreppen på musikfestivaler.

        – Det är fruktansvärt. Jag blir så upprörd. Unga kvinnor går för att lyssna på musik och ha roligt, och så blir de utsatta för det här. Det här är vidriga handlingar av ynkliga män. Vi måste få stopp för det, säger Stefan Löfven och säger också att polisen måste bli bättre på att utreda de brotten.

        Statsministern säger också att det är en prioriterad fråga för regeringen.

        Vad kan ni göra förutom att säga åt polisen att bli bättre?

        – Vi behöver uppenbarligen mer förebyggande arbete. Det är helt uppenbart. Vi får se vad vi kan göra vad gäller utbildning och information i skolor och idrottsrörelse. Vi tittar också på möjligheten att titta på kameraövervakning. Det är klart att det försvårar om man vet att det sitter en kamera där som ser vad man gör.”
        http://www.dn.se/kultur-noje/lofven-om-bravalla-det-ar-vidriga-handlingar-av-ynkliga-man/

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/02/2017

          Såhär sa Lövfen redan i Februari i år :
          ”Vi behöver nya initiativ för att stärka rättssamhället. Vi accepterar inte i vårt samhällsbygge att vi har organiserad brottslighet som tar över vissa bostadsområden eller delar av städer […] När det gäller den organiserade brottsligheten så är den av en helt annan kaliber än den var för ett tiotal år sedan.”

          Löfven fortsätter med att det nu krävs hårdare tag och hårdare straff för brottslingar.

          ”Vår lösning är både hårdhet mot brotten men lika tydligt är att om vi långsiktigt ska lösa det här så måste vi ha ett samhälle som håller ihop.”

          Lägg ihop det med uttalandet om Bråvalla så backar Löfven tydligt. Det ska läras ut i skolorna att sexualbrott är olagligt och kameror för dem som vill känna sig trygga.

          Svara
        • Har svetsarn blivit rasist eller t.o.m. nazist, nu när han helt öppet kritiserar invandrare?

          Svara
  22. G

     /  07/02/2017

    Svara
    • Jag är uppväxt på 80/90-talet och en sak som jag kommer ihåg är hur måna chilenarna var att deras barn skulle ha svenska kompisar – till gränsen att de mutade (vi fick se på häftiga videoband!). Tyvärr hamnade fortfarande många utanför, men de försökte verkligen. Och många ligger mig varmt om hjärtat ska tilläggas.

      Det jag ser idag är motsatsen. Människor vill _inte_ – absolut _inte_ – att sina barn ska ens ha svenska kompisar – vilken chans har dessa i svenska samhället?

      Men istället för att konfrontera dessa martyr-lika föräldrarna så fegar man… ja ja. Jag tänker inte skaffa barn. Ert problem.

      Svara
  23. Jan

     /  07/02/2017

    Den som är kritisk till massinvandringen från Mena är nazist menar Aftonbladets Andrev Walden. Det verkar som han skriver samma artikel om och om igen…

    http://www.aftonbladet.se/a/yqOXE/rubrikerna-fran-1943-ekar-bekant

    Svara
    • Jan

       /  07/02/2017

      Apropå det. Hur många judar tog Sverige emot före, under och efter andra världskriget? Kan det röra sig om tjugotusen kanske? Jämför det med en miljon från Mena. Jämförelsen med judar är dessutom barock. Judarna integrerade sig väldigt fort och tillhör numera samhällseliten inom många områden.

      Svara
  24. Jan

     /  07/02/2017

    Robert Perlskog kackar i eget bo. Det är inte studion eller stolarna som är det viktiga. Dessutom tycker jag att de kommersiella kanalernas studior är för stora och sterila. Däremot är jag emot kvoteringstänkandet. Kvinnan här blir tredje hjulet, inget annat. Kuttersmycke möjligen, men hon behövs inte. Daniel Nannskog är okej även om jag tycker att hans svada är för stor. Han är nästan för självsäker…

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LVjBQ/kritiken-mot-svt-slut-pa-pengar

    Svara
    • michael.

       /  07/02/2017

      Tycker Nannskog är bra eftersom han vägrar underkasta sig det feministiska förtrycket och fortsätter med sin manspreading,jag gissar att SVT inskaffade dessa stolar i ett försök att sätta stopp för detta hemska beteende.

      Svara
  25. G

     /  07/02/2017

    Svara
  26. Gammelmedia har inte förstått, vill inte förstå och kommer inte förstå.

    MSNBC’s ”Kekistan: A Rising Internet Threat”

    Svara
  27. G

     /  07/02/2017

    Bråvalla ställs in 2018. Malin Colllin, nöjeskrönikör Expressen och Lars Stjernqvist (S) ordförande i kommunstyrelsen i Norrköping, kommenterar beslutet.

    ”Ett samhällsproblem när tjejer inte kan åka på festival”

    Svara
  28. G

     /  07/02/2017

    ”Linda Snecker (V): Prata om männen på Bråvalla
    ..[..]..
    Antalet anmälda våldtäkter har enligt BRÅ ökat, vilket i ett avseende faktiskt är bra eftersom det visar på att acceptansen för våldtäkter har minskat, vilket resulterar i att flera anmälningar görs. Den statistikkunnige vet att ett ökat antal anmälningar inte är detsamma som ökad antal begångna våldtäkter.(forts)”
    http://www.nt.se/asikter/debatt/prata-om-mannen-pa-bravalla-om4717110.aspx

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/02/2017

      Ids inte ens klicka på länken. Snecker har ett hack i grammofonskivan sedan hon började som politiker, och vill inte bli bestulen på 5 minuter av mitt liv samt riskera att mina synapser retardera en smula i hjärnan. Det är den enda hjärnan jag har 🙂

      Svara
    • Jan

       /  07/02/2017

      Linda Snecker är en del av problemet snarare än en del av lösningen. Vem som helst förstår väl att man måste ringa in problemet för att kunna vidta rätt åtgärder. Man ringar knappast in problemet genom att skuldbelägga halva Sveriges befolkning. Linda Snecker verkar bara vara ute efter att agitera. Hon verkar inte bry sig om själva problemet.

      Svara
  29. Trolletplit

     /  07/02/2017

    ”Feministiskt initiativ har därför i budgetförslag till kommunen föreslagit en satsning på 6 miljoner kr för att anställa genuspedagoger med normkritisk inriktning med uppdrag att utbilda kommunens personal inom förskola och skola och sprida goda erfarenheter av normkritiskt arbete mellan enheter. Att säkerställa att skolan i Norrköping har ett genusperspektiv är en pusselbit för att våldtäkter i framtiden inte ska ske vare sig på Bråvalla eller någon annan stans.”

    Men kan dessa genuspedagoger verkligen persiska, arabiska somaliska och andra språk därnerifrån.

    Svara
  1. Inte ”vi” utan DU lever i en kollektiv masspsykos | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: