Aktivism på Sveriges Radio?

För några dagar sedan var det en artikel på Sveriges Radio som var uppenbar aktivism, det handlade om ett par som fått avslag på utvisning men som vägrade lämna Sverige

Ni får gå in och läsa om Ivan och hans mamma. En artikel i uppenbar aktivistisk anda.

Sen såg jag den här idag

Det handlar alltså om att bibliotek har små politiska kommissarier som beslutar vilka åsikter som man ska få ha men att JO har sagt ifrån.

Vilka exempel på främlingsfientliga böcker tycker då artikelförfattaren är lämpliga att nämna i sammanhanget?

De senaste åren har det stormat kring bibliotek som valt att inte låna ut kontroversiella böcker med hänvisning till att de sprider hat och fördomar, eller på andra sätt strider mot principen om alla människors lika värde.

Hösten 2012 valde flera bibliotek att försvåra utlåningen av seriealbumet ”Tintin i Kongo” för att boken ansågs sprida fördomar om svarta personer.

En liknande debatt fördes i våras när några bibliotek valde att inte köpa in nationalekonomen Tino Sanandajis bok ”Massutmaning”.

Tintin i Kongo och Tino Sanandaji… De sprider tydligen hat och fördomar…

– Det ser vi lite grann som en trend att man utövar stora påtryckningar för att styra folkbibliotekens inköp utifrån yttrandefriheten och önskan om fri åsiktsbildning. Och där har det ju tyvärr förekommit hot och hat mot enskilda bibliotekarier. Det är ju ett allvarligt hot mot demokratin, säger hon.

Nu har man alltså haft med Tinos bok som exempel på bok som sprider hat och fördomar och då ska man också försöka förknippa den med ev hot som kommit in till biblioteken för att de inte köpt in den. Det var flera som försökte med det när det var aktuellt för ett tag sedan men det fanns inte en enda anmälning som hade samband med hans bok och hot mot bibliotek på något sätt.

Svensk biblioteksförening verkar av någon anledning inte tycka det är ett allvarligt hot mot demokratin med lokala politiska små kommissarier som sitter och beslutar att folk inte ska få ta del av viss information. DET tycker jag är anmärkningsvärt! Det var ju uppenbart att det var aktivister som av politiska skäl inte köpte in boken.

Nu är det nog inte artikelförfattaren som sätter rubriken på SR men visst är det ett aktivistiskt drag även över själva artikeln? Då båda artiklarna är skrivna av samma person, Per Kudo, så kollade jag lite på hans facebook och vad får man se där

En bild på en person i Antifa-tröja som Kudo har postat. Det är inte han själv utan någon han verkar ha träffat på en resa, kan vara i Argentina eller i Spanien. Det verkar ha varit på en fest då det finns flera bilder på personen. Om Kudo känner killen? Inte en aning. Men troligtvis gör han det på något sätt, varför annars posta flera bilder där han är med? Och vilka kretsar rör man sig i där det är helt normalt att bära en sådan tröja på en mindre fest…? Och ”råkar” man bara hamna på en Antifa-fest om man kommer från Sverige och besöker ett annat land? Jag tvivlar på det i alla fall…

Och apropå afa och liknande och det som händer i Hamburg, har någon sett svensk media kalla det vänsterextrema kravaller eller liknande? Har inte kollat så noga men jag har i alla fall inte sett något.

En annan sak är det här från SVT och Novus

Varför frågar man om flyktingar? För jag tror de flesta tänker på riktiga flyktingar om man får frågan om flyktingar när man i själva verket borde få frågan om man vill ta emot fler eller färre ekonomiska migranter som lockats hit av bidragen. För det är vad det handlar om.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

88 kommentarer

  1. hllviken

     /  07/08/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  07/08/2017

      Från början är det ett italienskt citat. Ett annat italienskt citat som passar dagens Sverige är: Där en maffia styr utses idioter till ledande poster. (Giovanni Falcone)

      Svara
  2. hllviken

     /  07/08/2017

    Svara
  3. ”Det ser vi lite grann som en trend att man utövar stora påtryckningar för att styra folkbibliotekens inköp utifrån yttrandefriheten och önskan om fri åsiktsbildning.”

    Varför försöker man antyda att detta är negativt? Inser de att biblioteken är till för folket, inte för bibliotekariernas egna vilja att styra människor politiskt?

    Svara
  4. G

     /  07/08/2017

    Hm. Ja, den där bilden med ”Anti”fascisten säger ju nånting. Tummen upp också. Per skulle gjort tumme ner ? *Tvivlar*

    TT satte följande rubrik till samma nyhet…

    ”Bibliotek får inte vägra utlåning”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-07-08/bibliotek-far-inte-vagra-utlaning

    Svara
  5. G

     /  07/08/2017

    En kan söka asyl, eller två, eller hundra, eller hundrasextiotusen.

    Svara
    • ”På distans”?
      Jag visste att Hermods höll på med SFI, men det här var nytt.

      Svara
  6. Jan

     /  07/08/2017

    Det förvånar mig att fortfarande en minoritet av svenska folket vill ha mindre flyktinginvandring. Jag tror att de här undersökningarna kan vara missvisande. Folk är så rädda att bli rasistförklarade att de inte vågar säga vad de egentligen tycker? Det är fint att vara för en generös flyktinginvandring? Ibland undrar man hur folk tänker. Jag har en känsla av att många inte tänker alls utanför hamsterstegen.

    Svara
    • Kristian

       /  07/08/2017

      Svara mu.
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Mu_%28zen%29

      Eller kräv ärliga och rättvisande kategorier: kvotflyktingar, migranter inifrån och utanifrån EU, lycksökare, arbetskraft …
      Men det lär inte ske.

      Svara
    • Kalle

       /  07/08/2017

      Det beror helt på hur man ställer frågan.

      Svara
    • Senior

       /  07/08/2017

      Dels är de rädda precis som du skriver, sedan är också hur frågan formuleras väldigt viktig. Som man frågar får man svar.

      ”Vill du hjälpa flyktingar som riskerar döden i sina hemländer?”

      ”Vill du avstå den svenska välfärden i form av vård, skola och omsorg för att istället lägga pengarna på uppehälle för våra migranter?”

      Svara
      • Rikard

         /  07/08/2017

        Hej.

        Som vi sade på grundkursen i statistik:

        ”som man frågar får man svar”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Musse

       /  07/08/2017

      Det kan ju också vara en fråga som kommer långt ned i prioriteringen. Om man frågade svenskar om de ville ha mer personal på äldreboenden så kanske 70-80% svarar ja, men det är kanske 90% som vill det bara det att det inte är en viktig fråga för så många.

      Sen är det en fara att utgå från sin egen sfär. Som journalisten som bara kände folk som skulle rösta på Fi och därför var säker på att de skulle komma in i riksdagen (hon trodde väl att de skulle få 20-30%).

      Folk på SD-bloggar tror ofta att SD ligger omkring 50% och att alla har ”förstått sanningen”. Men förra valet fick de 13% och däri fanns samtliga som tyckte att minskad invandring var en viktig fråga.
      Nu är de omkring 20-25% och de andra partierna börjar apa efter. I andra länder så har SD-partierna stannat på den nivån och sedan minskat efter .

      Svara
  7. Jan

     /  07/08/2017

    Aftonbladets yrkesfeminister blir allt mer infantila. Vad blir nästa strategi? Att anställa yrkesfeminister i yngre tonåren? Frida skriver här en krönika om ingenting förutom att hon tycker synd om sig själv och alla ”unga tjejer”. Nummer 75 i ordningen…

    http://www.aftonbladet.se/a/gqr59/i-dag-ar-en-ny-dag-att-vara-modigare

    Svara
  8. G

     /  07/08/2017

    ”Handmaids protesterade mot Trump i Polen

    ”Trump, åk hem”, det skanderade demonstranterna, när de iklädda långa röda klänningar och vita huvudbonader intog torget i Warszawa.

    – Vi vill visa vårt missnöje med hans politik och hans mur. Vi tror på solidaritet mellan människor. Vi är emot alla som begår sexuella övergrepp och förnedrar dem som utsätts. I synnerhet som Donald Trump är ledare för ett land, säger en av demonstranterna till AFP.

    – Vi gillar inte Trumps rasistiska, kvinnofientliga och militaristiska politik. En politik som fördärvar vår planet och bara främjar eliten och världens rikaste, säger ytterligare en av de demonstranter som protesterade mot Trump vid Krasinski-torget.”
    https://www.svt.se/kultur/handmaids-protesterade-mot-trump-i-polen

    Svara
  9. Jan

     /  07/08/2017

    Möhippor och lyxfruar som lever på hockeyspelare (det är tydligen höjden av jämställdhet). Så ytlig blir TV4:s morgon-tv när kvinnorna tar över. Tv:s motsvarighet till Hänt i veckan eller Damernas Värld? Lägg ner TV4. Vem behöver TV4?

    http://www.expressen.se/sport/hockey/kuppen-under-nyhetsmorgon/

    Svara
  10. G

     /  07/08/2017

    Svara
    • G

       /  07/08/2017

      ”Mys-pys, pinsamt SVT!”
      ”Så vad tycker du om tidigare progr…”
      ”Jag tittar och recenserar bara när Åkesson är med. Mys-pys med andra är OK.”

      Hahaha…

      Svara
      • Jan

         /  07/08/2017

        Det där handlar om att Helle Klein tillhör den falang som vill portförbjuda Jimmie Åkesson i TV. På allvar. Om man bortser från det så har hon rätt i sak. De där intervjuerna med Belinda har varit mer än lovligt infantila. Kan hon inte bättre än så här bör hon bytas ut. Jag förstår att det ska vara lättsam sommarunderhållning också men blir det så här infantilt kan de lika gärna låta bli. Belinda har blivit sämre i samma takt som hennes klädsmak också sjunkit…

        Svara
      • Jan

         /  07/08/2017

        För övrigt så förvånar mig hur genomskinliga partigängare många av de här journalisterna och yrkestyckarna är. ”Deras” politiker har alltid gjort bra ifrån sig. Lena Mellin håller viss distans, även Stig-Björn Ljunggren. Det inger ett visst mått av respekt. De övriga är förutsägbara partipapegojor. Oavsett färg.

        Särskilt korkade är vissa borgerliga företagare eller lokalpolitiker. Samma hurtfriska ramsa om och om igen. Entreprenörer, småföretagare bla, bla, bla. Bla, bla, bla. De svarar aldrig på frågor och tänker aldrig utanför Mall 1A. Värsta formen av patologiskt revirpinkande. Aldrig en unik tanke. Som vore de annonskampanjer för direktörsklubben SN.

        Svara
      • G

         /  07/08/2017

        Vill ej dra igång en diskussion, men kortfattat…

        Problem = Mys-pys med 1 PL under veckan.
        Inget problem / lika stort problem = Mys-pys med alla PL under veckan.

        Klein såg bara intervjun med Åkessons, om hon öht ska ha en uppfattning om hur intervjuerna görs under veckan borde hon givetvis se ALLA intervjuer, för att sen kunna avgöra om någon PL blev mer mys-pysad än någon annan. Nu kritiserar hon SVT:s intervju med Åkesson och kallar den pinsam, oavsett om det var lika mycket/lite mys-pys i de andra intervjuerna, men det bryr hon sig möjligen inte om, eller så vill hon att SVT ska gå hårdare åt Åkesson och mys-pysa med alla andra PL. Intervjuerna ska utföras så lika som möjligt då ”alla PL är lika mycket värda” och ingen bör särbehandlas bättre eller sämre.

        Svara
        • Jan

           /  07/08/2017

          Visst, hon vill inte se JÅ i TV överhuvudtaget. Däremot har hon rätt i kritiken av Belindas väldigt lättviktiga intervjuer. Oavsett partiledare.

          Svara
          • G

             /  07/08/2017

            Ja, men jag ser heller att det är som nu när Belinda intervjuar och Petter håller i Opnion Live delen efter. Med tanke på hur ”bra” hon brukar vara när det är hon som leder Opinion Live under torsdagarna. 🙂

  11. G

     /  07/08/2017

    Svara
    • G

       /  07/08/2017

      Tröttsamt för att inte alla får ”bra vibbar” från VPK…

      Svara
    • G

       /  07/08/2017

      Finns ingen som försvarar och gillar NMR förutom folk so gillar det som NMR gör. Precis, dina vänsterkompisar i Tyskland, vad håller de på med egentligen ?….

      Svara
  12. Frida Gustavlin

     /  07/08/2017

    ”De menar att de tillhör den ryska minoriteten i Turkmenistan, och att de bland annat därför riskerar att dödas. Detta är alltså något som Migrationsverket och domstolarna inte håller med om.”

    Nä, inte jag heller. Men hur skulle det vara om de valde att åkte till Ryssland då, istället för Sverige och de nu misstrivs så jävla mycket i Turkmenistan på grund av att de anser sig vara ryssar?

    Turkmenistan ligger 0 millimeter från Ryssland, om man räknar Kaspiska havet som en gemensam gräns, en färja, inkl. bil kostar runt en tusing. Att flyga från Ashgabat till Moskva tar 3 timmar, direktflyg blåser loss på ca 2000 spänn, men man kan också hitta flighter för runt en tusing.

    Visst, en lön i Turkmenistan ligger omkring 6500 spänn i månaden, efter skatt. Levnadsomkostnaderna ligger omkring 45% lägre än i Sverige det betyder i runda slängar att Ivan, om han är en standardturkmen har lite drygt 10 lax per månad att jobba med.

    Svara
    • Musse

       /  07/08/2017

      Kan det vara för att Turkmenistan inte tar emot dem?
      Vilket framgår av programmet.
      Det framgår också att de vill till Ryssland.

      Svara
      • MiT

         /  07/09/2017

        Är ju JÄTTENORMALT att sticka från Turkmenistan till Ryssland via Sverige. Säkert enklaste och närmaste vägen…

        Svara
        • Musse

           /  07/09/2017

          Så inte ens efter att jag avslöjat att det är lögn så har du kontrollerat.
          Eller så visste du att det var lögn hela tiden.

          Svara
          • MiT

             /  07/09/2017

            Vad har jag ljugit om? Jag konstaterar att SR skrivit en uppenbart aktivistisk artikel? Hur kan det förvandlas till att JAG ljuger och hittar på?

          • Musse

             /  07/09/2017

            Vad är det för aktivism då?
            Är något i artikeln osant? Är något vinklat? Vad är problemet med artikeln?

            Om du trodde att de försökte åka till Ryssland via Sverige så har du ju inte ens läst artikeln eller lyssnat på inslaget. Så varför tror du att det är aktivistiskt?

  13. Kim

     /  07/08/2017

    Apropå Löfvens nya censurlag:

    Svara
    • tompas11

       /  07/08/2017

      Hahaha tack för den bilden. Ska ramas in och sättas upp på väggen.

      Svara
  14. Jan

     /  07/08/2017

    En särskild form av hyckleri som bara tillåts yngre kändiskvinnor: Att ondgöra sig kvinnliga kroppsideal i medier och sedan vika ut sig i samma medier…
    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WVxmj/wozniacki-det-ar-inne-med-kurvor

    Svara
    • G

       /  07/08/2017

      Det har alltid varit inne med fina kurvor. Bara kvinnorna som inte hajat det… nä kanske inte hela sanningen. Men om någon ska ändra kroppsidealen så är det nog kvinnorna själva, män kan inte ”vika ut sig” och få kvinnor som borde tänka om lite att faktiskt göra det. Skylla på den s.k ”porr industrin” för det ena efter det andra gör feministerna gärna, men det är inte ”porr industrin” som skapat sjuka trender likt seize zero där det är ”inne” att se halvt anorektisk ut, ”gud vilken vacker feminin kropp”…tänker inte många. Det är en verklig industri, till skillnad mot ”porr industrin” som knappt existerar längre. Kör på Carro.

      Svara
  15. Det går bra att leva på flygplats bara det blir inte för många som delar på utrymmet. Hade en patient (svenskt barn faktiskt) som hade bott där över vintern ca 6 månader med sin fästman. Nej, hon var inte narkoman hennes föräldrar hade bara kastat ut henne. Henne hade vi skyldighet att ta hand om men ingen ville.

    Svara
  16. G

     /  07/08/2017

    ”Johanna Möllers angrepp på familjen

    Hon har önskat livet ur sin mamma.
    Pekat ut sin son som mördare.
    Kallat systern för svartsjuk och riktat anklagelser mot sin mördade far.
    Här är Johanna Möllers verbala angrepp – mot sina närmaste.”
    http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-angrepp-pa-familjen/

    Svara
    • en ganska vanlig svensk kvinna
      ser och hör dom överallt
      grunden är alltid att dom inte gjort något fel utan felet är alltid andras

      Svara
  17. G

     /  07/08/2017

    ”Vem vill erkänna att man är fängslad i ett fritt land?

    Inom Islam räknas du som kvinna när du får din första menstruation. Jag fick min redan vid 10-års ålder. Det innebar att jag redan i tredjeklass fick sluta gå på simlektionerna eftersom jag nu var ”kvinna”.
    ..[..]..
    Rädslan att kallas rasist har tagit över. Men vi kan inte blunda för de tiotusentals unga i Sverige som är utsatta för hedersvåld på grund av att främlingsfientligheten kan växa sig starkare.
    Jag blir ledsen när jag får meddelanden som säger att jag göder rasismen när jag skriver om dessa frågor. Att jag ska hålla tyst. Jag gör detta för 15-åriga Elaf och för alla andra unga tjejer i Sverige som lever med samma skam och rädsla som jag gjorde.”
    http://www.expressen.se/kronikorer/elaf-ali/vem-vill-erkanna-att-man-ar-fangslad-i-ett-fritt-land/

    Svara
    • G

       /  07/08/2017

      Samme Elaf har skrivit denna, läs hela!

      ”Svenska män, ni är minst lika skyldiga som männen i Köln

      Just de män som höjer rösten nu om incidenterna i Köln och Stockholm, är desamma som står för dessa hot mot våra egna svenska tjejer i Sverige.

      Som tjej i Sverige blir man utsatt för sexuella trakasserier från tidig ålder. När det senast hände på min arbetsplats och jag gick vidare med det till ansvarig chef fick jag höra: ”Du får väl säga ifrån”. Inte att han absolut inte ska säga eller göra så.

      För vi har väl vant oss att det är så män gör. Från att vi är små, så ”retas” de bara med oss och det tänket följer med in i vuxenlivet. Svenska män är inte immuna mot taskig kvinnosyn, det är varje fikapaus på varenda arbetsplats i Sverige ett bevis på.

      Vi blir sexualiserade innan vi förstår vad det betyder. Vi blir sedda som kvinnor medan vi fortfarande känner oss som barn. Vi får blickar och kommentarer från äldre män innan vi ens är byxmyndiga. Vi måste alltid vara på var vakt, alltid ha koll på vår omgivning sökandes efter möjliga hot.”
      http://archive.is/gOgzI

      Hur jävla trovärdig är krönikan i Expressen om hennes egen uppväxt med hederskultur nu, när hon skriver följande text om svenska män.
      ”Vi blir sedda som kvinnor medan vi fortfarande känner oss som barn”.

      Jaså? av svenska män. Du skriver just liknande mening om hur det var för dig när du fick menstruation för första gången. Var det hederskulturen inom Islam eller pga svenska män som du blev sedd som kvinna skriver i N24. När jag läst krönikan i Exp kände jag stor respekt, nu ? Pfft!

      Svara
    • G

       /  07/08/2017

      Denna tweet av MiT på förr blogginlägget, ang just Barakat…

      Elaf har även skrivit följande kraftfulla replik till en debattartikel av just Barakat!. Alltså, vad fan ska man tro om Elaf, skit, skitbra, skit, skitbra, skit, skitbra. *Förvirrad!* 😦
      https://www.svd.se/skrammande-slutsatser-om-muslimer/om/kaplans-avgang

      ”Om jag förstår det rätt menar Salahuddin att man ska få sitta i en svensk regering fast man vägrar skaka hand med kvinnor, och tycker att Sverige annars har sig självt att skylla om dessa personer sedan går och blir IS-soldater, för att vi inte godtog det. Det är för mig en skrämmande slutsats han drar.

      Det är oerhört respektlöst att sitta som ordförande för Islamakademin i Sverige och samtidigt säga till statsministern när han följer grundläggande värderingar och utesluter de som inte gör det, att han, medierna och vi andra som reagerat är skyldiga till att folk radikaliseras.”

      Svara
  18. Tor

     /  07/08/2017

    Skillnaden mellan könen är betydande i Sifos undersökning om Svenskarnas attityd till invandring.
    62% av männen och 42% av kvinnorna, vill ha färre ”flyktingar”.

    Som vanligt helt irrationellt beteende av många kvinnor.
    De som drabbas mest av invandring från Mellanöstern och Afrika är kvinnor.
    Att det är så förbannat svårt att skilja på sina känslor och den faktiska verkligheten.

    Svara
    • Flowers

       /  07/09/2017

      Kvinnor agerar rationellt utifrån sitt kön. Mer ”flyktingar” som mest är män ökar utbud av män vilket ökar värdet på det egna könet. Kvinnor gillar även maskulina män för att de ökar möjligheter till bättre reproduktion. Gör motsvarande tankeexperiment att asiatiska fertila kvinnor varit i majoritet i emigrantströmmar. Vi har redan idag ett hat mot män som åker till Asien eller träffar en tjej där. Det mesta är rationellt om vi tänker på människorna som på en sexuell marknad där alla försöker maximera reproduktion.

      Svara
  19. MiT

     /  07/08/2017

    Svara
  20. MiT

     /  07/08/2017

    Svara
    • Kalle

       /  07/08/2017

      Att mucka gräl med nassar för att sedan bli knivskuren och framställa sig som ett offer, DET å andra sidan är inte att tänja gränserna liiiite grann.

      Svara
    • Olof

       /  07/08/2017

      Hmm, gränser alltså? Finns det ‘särskilt utsatta områden’ i Hamburg där andra lagar gäller, tro?

      Men jag undrar vad avsikten var. Incidenterna med Tim Pool och några andra oberoende journalister visade tydligt på hur skadliga antifa har blivit, att det inte handlar om något försvar mot ‘rasister och fascister’, utan att vem som helst kan blir angripen.

      En push för att ge den autonoma vänstern rep nog att hänga sig själv i?

      Svara
    • Psst! Låt höger- och vänsterextremister döda varandra. Sedan så kan vi vuxna ha ett samtal.

      Svara
  21. Tor

     /  07/08/2017

    Kommunistfascister skapar kravaller i Hamburg under G20 mötet.
    Om jag fattat det rätt så vänder de sig mot ”den globala kapitalismen”.
    Då borde dessa nassekommunisterna hylla Trump. Han är ju MOT en global världsordning – till skillnad från Obama….
    Trump jobbar mot globalisterna och för nationalstaten.

    Svara
    • Senior

       /  07/08/2017

      Nu pratar du sunt förnuft och logik, det är ju inte direkt vänsterns starkare sidor….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/08/2017

        Eller hur, såg en rolig bild på temat ”allt vi vänsteraktivister hatade 2001, är idag vad hatar Trump för att också hata.”

        Svara
  22. G

     /  07/08/2017

    ”Varuhusets larm om de hänsynslösa gängen

    Under sommaren flockas besökare till Allums köpcentrum för att handla – men den stora massan drar också med sig tjuvarna.
    Efter flera larm om sönderslagna bilrutor och försvunna värdesaker varnar nu köpcentrumet för gängen som slår till på parkeringsplatsen.
    – Det kommer i vågor, vi har tillsammans med polis och vakter försökt komma till rätta med det, säger Johan Torge, centrumchef på Allum.”
    http://www.expressen.se/gt/varuhusets-larm-efter-brottsvagen-/

    ”Gäng stormade villa – knivskars av ägaren

    Flera män stormade under natten mot lördagen under kaosartade former en villa i Falkenberg.
    Villaägaren drog kniv mot männen – och knivskar en av dem.
    – Han menar att han försökte skydda sig och bostaden, säger polisens presstalesman Tommy Nyman.”
    http://www.expressen.se/gt/knivattack-vid-villa-en-person-skadad/

    ”Tiggare till brutal attack mot kvinna

    En hemlös kvinna utsattes för ett brutalt och hänsynslöst rån i köpcentrumet Knalleland i Borås. En tiggare tog stryptag på henne och utdelade sedan flera slag i ansiktet – sedan tog han hennes pengar.
    Nu döms mannen till fängelse och utvisning för attacken mot kvinnan, rapporterar Borås Tidning.”
    http://www.expressen.se/gt/tiggare-till-brutal-attack-mot-kvinna-/

    Svara
  23. MiT

     /  07/08/2017

    Svara
    • Lövet

       /  07/08/2017

      Nämen Mathias Wåg åker på ligistcharter… …vilken överraskning!

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/10/2017

        Tyst nu. Han är faktiskt en objektiv researcher.

        Svara
  24. Om en bibliotekarie vägrar köpa in en bok eller göra fjärrlån undrar jag hur hon har bedömt boken som olämplig.
    Läst den aktuella boken?
    Hoppar på något en mediepersonlighet skriker?
    Håller koll på folk vilka inte tycker som hon?
    Annat, som inre känsla vad som är rätt och PK?

    Svara
  25. G

     /  07/08/2017

    ”Kommer F! in i riksdagen 2018? Vem ska samarbeta med Sverigedemokraterna? Hur kommer blocken se ut? Vad kommer hända med Kristdemokraterna? Marcus Oscarsson analyserar i Almedalen.

    Oscarsson siar: ”Föreställ dig debatterna mellan SD och F!”

    Svara
  26. Musse

     /  07/08/2017

    Varför ljuger du om p1-programmet?
    Om man lyssnar på det så framgår det ju att de varit behjälpliga med att utvisas (krav för att få boende och bidrag som de fick tidigare) men att Turkmenistan som de kommer ifrån vägrar ta emot dem (utfärda ID-handlingar). Det framgår också att de vill åka till Ryssland (de är ryssar från Turkmenistan) men inte kan utan papper.

    (Jag vet att du bara kopierat det från alternativa fake news och inte lyssnat på det själv. Men det kan vara bra att kontrollera källor från både alternativ och reguljär lygenpresse.)

    Svara
    • MiT

       /  07/09/2017

      Så du kallar Sveriges Radio för alternativa fake news, det var intressant måste jag säga. Du har alltså inte läst artikeln det handlar om.

      Svara
      • Musse

         /  07/09/2017

        Nej.
        De är reguljära fake news.
        Jo jag har lyssnat på det. Det var så jag gjorde för att avslöja din lögn.

        Men du ser i kommentarsfältet att ingen av dina läsare kontrollerar dina lögner. Precis som att de som litar på Aftonbladet inte kontrollerar deras lögner.
        Ni ljuger bara om olika saker.

        Svara
        • MiT

           /  07/09/2017

          Så det är JAG som ljuger när SR skriver aktivistiska snyfthistorier? Ok…

          Svara
          • Musse

             /  07/09/2017

            Vad är det för aktivistiskt med det?

            Du har inte ens fattat vad inslaget handlar om va?

            Testa att faktiskt ta del av det så märker du att du istället borde tycka om det. (Det förklarar varför färre avvisas trots att de kan avvisas. Och vill man se någon vinkel så skulle det vara att problemet bör åtgärdas, men det uttalas inte.)

  27. Dreadlock

     /  07/08/2017

    En ganska bra sammanfattning ( Om man tänker bort det jobbiga soundtracket) sammanfattning över Europas nuvarande situation för det vinnande Genusteoretiska laget som dyker upp överallt på dagis och grundskola.

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/09/2017

      Men, kan någon flytta på betongarslet Eliasson innan valet tack ?
      Morgan Johansson är mycket inblandat i utnämningen sedan 2014, så vi har ett gäng cementerade ideologiska fluffskallar som fullkomligt demolerat ett av de viktigaste instrumenten för en demokratis fortlevnad. Tack så mycket.

      Svara
      • Glöm inte bort att Eliasson även satt på Försäkringskassan och Migränverket… dessa körde han i botten. Han är så insyltad i allt! Och det handlar inte ens om Alliansen och övriga – vilket får en att undra: VAD hände i Bangkok som har fått denna karln att hänga sig kvar?

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/09/2017

          vilket får en att undra: VAD hände i Bangkok som har fått denna karln att hänga sig kvar?

          Trekant med Morgan och Ygeman ?

          Svara
  28. MiT

     /  07/09/2017

    Någon som vet vem det är?

    Svara
  29. MiT

     /  07/09/2017

    Svara
  30. MiT

     /  07/09/2017

    Svara
  31. MiT

     /  07/09/2017

    Svara
  32. MiT

     /  07/09/2017

    Svara
  33. SR-SVT(r)

     /  07/09/2017

    #ligistcharter

    Mathias Wåg och Afa verkar haft lite semester i Hamburg G20

    Syns 0:51 & 1:22 i denna video
    – Death threats to Journalists at G20 –

    Svara
  34. MiT

     /  07/09/2017

    Svara
  35. Tor

     /  07/09/2017

    Anders Lindberg på Aftonbladet är bekymrad över fattigpensionärerna.
    Han tycker det är ovärdigt.
    Han tycker att de får för lite pengar.

    Statens utgifter för pension 2016 var 38 miljarder.
    Statens utgifter för (inte så) ensamkommande vuxna barn lär ha kostat 35 miljarder.
    Inte ett ord skriver Lindberg att ställa grupp mot grupp, för det är PRECIS vad det är.
    Invandringen mot pensionärerna.
    Vi ger 32 miljarder i bistånd, men lyckas inte hålla våra pensioner på en värdig nivå.
    Vi ger 44 miljarder till EU. Nästan lika mycket som vårt lilleput-försvar kostar (48 miljarder).
    Att gå in och läsa statens budget är inget för svaga hjärtan. Det finns hur mycket pengar som helst till verksamheter som inte bidrar till något.

    Kolla in Det goda samhällets intervju med Hans Jensevik.
    Se även Jenseviks youtubekanal. Bedrövlig kvalité med skrämmande innehåll.
    Enligt Jensevik kommer kommunerna att skära ännu mer i äldreomsorgen. Det är det enda som finns att hämta pengar ur innan kommunerna går bankrutt.

    Svara
    • Snart dags till val – dags för S att fjäska (men inte leverera).

      Svara
    • Osthyvla äldreomsorgen är lilla räddningsplankan. Vad påhittiga politikerna är. Här har de förvandlat servicehusen till ingenting med något nytt namn med noll service, skyller att husen är brandfarliga. Sparkat sjuksköterskor, skyller att det blir jämlikare standard i alla hem.

      Daghem är också bra besparingsmål. Nu vill man ha mastodontvarianter, det kräver mindre personal när man kan skyffla barn runt morgon och kväll.
      De små dagisen får någon annan driva, om de vill.

      Men det gick bra att stänga och lyxrenovera ålderdomshem för det nya folket som kallas barn. Då fattas inga pengar.
      Låter jag grinig? Helt rätt.

      Svara
  36. Håll nu i era prylar. Fånga inte tjuvarna utan bjud på kaffe. http://norrkopingnews.se/grep-tjuvar-pa-bar-garning-polisen-lat-dem-lopa/
    Alternativt gräv ner dem eftersom ingen kommer att efterlysa dem?

    Svara
    • Klimathotet

       /  07/09/2017

      ”You can kill a guy up here and nobody would ever know” sa en bekant på besök från USA.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/10/2017

      Skjut, gräv, tig.
      Det är en djävla tur att ingen någonsin lyssnar på mig…

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: