Äntligen! Det tog bara 3 år…

Äntligen är det någon annan som försiktigt skrapar lite på MSB:s yta!

Det är Timbro som fått tummen ur.

För snart 3 år sedan skrev jag ett par inlägg om MSB och deras satsning på ”Genus och Mångfald” som de ansåg vara ett särskilt viktigt område för dem

Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap

och

Det skaver rätt mycket det där om MSB

Det lilla jag visade där var ett monumentalt pengaregn över genusfältet till det ena meningslösa ”projektet” efter det andra  och de meningslösa tramsrapporterna stod på kö.

Några exempel från MSB:s EGNA material, alltså sådant som de beställt av genusfolk

”Föreställningen om vem som kan vara brandman”. MSB själva verkar anse att det bara är en föreställning, en kvinnlig nagelskulptris är minst lika passande som en kille som arbetat flera år som deltidsbrandman. Annars skulle man ju inte beställa just de ”slutsatserna”? Ville man ha fakta och kunskap hade man ju för det första inte vänt sig till genusfältet alls utan till riktiga forskare inom riktig vetenskap?

Vad får man för miljonerna till charlatanerna?

Nytt namn på yrket brandman, en normkritisk film och delta i Pride. Japp, om man gnuggar på talismaner och uttalar besvärjelser så sker magi!

Mångfald och ”jämställdhet” ska särskilt beaktas vid översyn av utbildningssystemet enligt MSB. Och kan det verkligen finnas en enda inom räddningstjänsten ute i kommunerna som uttryckt missnöje över bristande genus och mångfald? Jag tvivlar på att det finns en enda som är så korkad utan detta är rent påhitt från MSB. Vad det däremot är helt rimligt att de är missnöjda med är att när man trycker in genus och mångfald och ”föreställningar om vem som kan vara brandman” så blir resultatet oanställningsbara personer. Behövde man verkligen utreda varför det blir så? Really? Det är lätt att förstå, man har skitit i kraven för att trycka in folk så charlatanerna blir nöjda. Så, utredning klar, en enda mening.

Och det var inget missnöje ute i kommunerna bland räddningstjänsterna alls över bristande genus och mångfald, rent hittepå och ljug från MSB alltså. Det står i klartext i nästa punkt i rapporten att det är önskemål från genusfolk. Att man ska tvinga in det politiskt.

Vad sägs om det ovan? Man satte munkavle på de som ville lyfta problem med genus- och mångfaldsarbetet… Jodå, det ovan kommer från en rapport som MSB publicerat.

Sådär uttrycker sig en genuslektor, förlåt, en charlatan, om yrket brandman. Det är Ulrika Jansson, som av någon märklig anledning tillfrågas av t ex SVT när det handlar om just brandmän så hon kan sprida sitt hittepå. ALLA vet att det finns skäl till att t ex brandman är ett speciellt yrke, det ställer stora krav inte bara på en själv utan på samtliga som är där, man måste kunna lita på att personen bredvid fixar sin uppgift, att personen bredvid är beredd att riskera sitt eget liv för kollegans liv och för andra helt okända osv. Detta gäller vid varje utryckning. Hon jämför det med vårdyrket…

Brandskyddsföreningen vill hemskt gärna införa vänsterextremistisk politik i sin verksamhet. För det är vad det handlar om, det är vad man får. Det finns inte en enda inom genusfältet som står till höger om Miljöpartiet. Inte en enda. De driver inte en enda fråga som inte är politiskt långt ut på vänsterkanten. Såna som Jansson skiter i bränder, hur man räddar folk, vad som krävs osv. Det är helt oväsentligt. Förändringen hon pratar om är enbart till för att föra in extremvänsterideologi i verksamheten men man låtsas som om det är något annat. För en sak är helt säker och det är att för folk långt ut på vänsterkanten så trumfar ideologin verkligheten alla gånger. De bryr sig inte om folk brinner inne.

Media måste sluta tillfråga dessa charlataner om någonting! Kan någon säga vad hon kan tillföra räddningstjänster och MSB mer än ideologiskt hittepå? Saker som har ”kritisk” före ÄR ”forskning” med vänsterperspektiv där man alltid har slutsatserna klara först och sen desperat letar bevis för slutsatsen vilket betyder att man kallt bortser från precis allt som talar emot det man vill visa. Så är det bara. Charlataner håller på med sånt!

Sådär gjorde MSB för att komma tillrätta med protester mot charlatanerna. Man gav charlatanerna massor med miljoner för att komma på hur man motarbetar de som protesterar mot dem själva. Vinnova ställde såklart upp med pengasäcken! Kolla första stycket, att protestera mot charlataner och deras hittepå är bara ett bevis för att man behöver mera hittepå från charlatanerna. Att protesterna bevisar att de är helt rätt ute…

MSB har genomfört genuskurser också

Carolina Johansson Wennerholm, Genusrådgivare på MSB, berättar om upplägget på kursen:

– Vi skapade kursen för att implementera intentionerna i FN:s säkerhetsresolution 1325 om kvinnor, fred och säkerhet i vårt internationella insatsarbete och ge verktyg för hur man kan arbeta med genusfrågor i fält.”

”– I år ändrade vi dessutom upplägget på kursen och nu riktar den sig även till personer som arbetar i roller där de kan påverka arbetet med genus strategiskt, b.la. HR-handläggare, utbildare, insatsledare och projektledare. Vi vill att genusperspektivet ska påverka både det operativa och strategiska insatsarbetet.”

”Linda Stegander, HR-handläggare på MSB:s enhet för operativ personal håller med:
– Jag gick den här kursen eftersom jag har hand om rekrytering av genusrådgivare för MSB:s räkning. Jag ville få en inblick i vad de gör och hur de arbetar i fält.

MSB har alltså ”Genusrådgivare” anställda! Man vill att genusperspektivet ska påverka både det operativa och strategiska insatsarbetet! Man har t o m en ansvarig för rekrytering av ”genusrådgivare”…

 

Kolla på filmen ovan, det är väl värt 1 timma av ert liv…

Så jag tog upp det där med genus på MSB för snart 3 år sedan och inget har hänt egentligen förrän nu. 3 år och massor av miljoner ner i det svarta hålet där charlataner girigt greppar sedlarna samtidigt som de gör allt för att sänka verksamheten. För det är det enda tänkbara resultatet när de får något att säga till om, sänka det som funkar.

Intressant också att MSB pratar om ”föreställningar om vem som kan bli brandman” och vill trycka in genus och mångfald i verksamheten osv TROTS att man själv har publicerat RIKTIG forskning från RIKTIGA forskare som totalt motsäger samtliga charlataner från genusfältet som man släppt in i pengapåsen. Och då också motbevisar MSB själva när de som papegojor upprepar vad charlatanerna säger utan att tänka själva.

Kolla deras rapporter själva så får ni se, det finns 3 stycken…

Men tänk ändå att det krävdes att Hesa Fredrik havererade och att samtliga servrar kraschade innan någon blev intresserad av MSB och deras verksamhet och kollar vart deras miljoner tagit vägen? Jag vet var miljonerna är, de är i fickorna på skojare som kämpar stenhårt för att rasera allt som funkar i samhället…

Om inte media och andra verksamheter slutar att tillfråga dem som om de kunde något mer än att bara trycka in ideologi så kommer det bara att fortsätta. Miljonerna kommer att rulla ner i charlatanernas giriga svarta hål.

Det slutar sådär. Har ni sett nåt större haveri någon gång? Vuxna karlar med fittmössor på huvudet… Byggnads har haft en ”mångfaldsexpert” anställd, jag GARANTERAR att den experten inte ens vet vilken ände av en hammare man slår i en spik med. Lyssnar man på sådana så slutar det med fittmössor på huvudet. Garanterat.

I samma inlägg som länkas precis ovan kan man också se vad som händer när Arbetsmiljöverket låtsas att man vill veta varför så otroligt många fler män än kvinnor dör på arbetet. För att vara helt säker på att absolut inte få reda på något användbart så anlitade de en genusforskare för rapporten…

Vad kom genusfors… charlatanen fram till då?

Att det är machokultur som ligger bakom…

Det tycks inte ens föresväva charlatanen att vissa jobb faktisk är mycket farligare än andra, det betyder inte att man inte ska försöka minska olycksriskerna utan det betyder att vissa jobb är farligare än andra och att de jobben ändå måste göras. Det ÄR t ex extremt mycket farligare att vara bonde än att sitta och släppa genusfisar på en stol inom en skojarakademi på ett universitet. Så är det bara. En bonde vet om riskerna och gör sitt bästa för att minimera dem men det går inte att får bort alla. Vissa saker är farligare än andra att utföra men också nödvändiga. Det finns ingen som vill dö på arbetet.

Hur ser det ut bland charlataner inom genusfältet? Inte speciellt många olyckor där va? Däremot borde risken för tjära och  fjädrar vara stor för dem, i alla fall i ett normalt land eftersom de sysslar med stöld av skattepengar genom skojeri, pengar som annars skulle gått till något viktigt och nödvändigt!

Men hennes viktigaste slutsats om olyckorna på arbeten var såklart att genusfältet behöver ännu mer skattepengar på att utforska området som ALLA vet enbart är hittepå…

Så sluta anlita dem, sluta tillfråga dem och sluta ge pengar till dem! NU! Idag! Stäng pengakranen omedelbart!

Apropå Hesa Fredrik och det haveriet:

En på twitter skrev om MSB och deras bortkastade miljoner på charlataner, senast 10 miljoner på ett bräde, man har väl fått direktiv om hur man ska motverka manspreading i skyddsrummen för pengarna.

Och ännu en som skrev apropå att Hesa Fredrik havererade totalt, inget alls funkade ju! Han skrev ungefär ”Är allt en jäkla tur att Sverige inte har kärnvapen, vi kan ju inte ens hantera en tuta”.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

106 kommentarer

  1. Kalle

     /  07/13/2017

    Min gud vilket jävla haveri…jag blir helt uppgiven, stackars våra barn.

    Svara
  2. Kristian

     /  07/13/2017

    ”Motstånd mot jämställdhetsarbete behöver inte betyda att arbetet är på fel spår. Tvärtom kan protester tyda på att de som kämpar för förändring verkligen skakar om gamla maktordningar.”

    Kom just på varför det där lät bekant. I en fotokopierad broschyr om pyramidkraft (80-tal?) stod att läsa hur man kunde konstruera sin egen pyramid, vilka vinklar som var intressanta, sannolikt något om currykryss, och så vad som kunde botas av att man sov eller satt i sin pyramid. Fritt från minnet: ”Gamla krämpor kan göra sig påminda igen innan de ger sig av för gott.”

    Genuskraften måste få tid på sig att verka!

    Svara
  3. Senior

     /  07/13/2017

    Det är så j*vla uppenbart att det enda det egentligen handlar om är att få in en zampolit på plats, en åsiktspolis.

    Svara
  4. Frida Gustavlin

     /  07/13/2017

    ”MSB:s årliga budget för forskning är ca 110-120 miljoner kr. Cirka 60 satsningar pågår samtidigt (inklusive internationella samarbetsprojekt som inte är beskrivna i detta informationsmaterial) och varje år startar ungefär ett tiotal nya projekt. MSB:s finansiering kan ske på flera olika vis. Läs mer nedan om vad som kännetecknar de olika formerna.”

    Att kasta tio miljoner på genus framstår som fullständigt obegripligt. Men det är så det ser ut. Genusindustrin har blivit ett självspelande piano. Vi har tusentals genusutbildade personer, och vad de än sätter tänderna i är slutsatsen den samma, patriarkatet härskar och det behövs mer pengar till genusindustrin.

    De två tidigare ”forskningsprojekten” brakade loss på 16 miljoner.

    ”I början av 2010 beslutade MSB att satsa sexton miljoner kronor på två stora projekt. Åtta miljoner går till Centrum för genusforskning vid Karlstads universitet och projektet ”Den genuskodade räddningstjänsten – Jämställdhetens förutsättningar”.

    Lika mycket får Luleå tekniska universitet för ”Genus och räddningstjänst: teknik, organisation och jämställdhetsintegrering”.
    Arbetet ska pågå under fyra år. Några områden som forskarna tänker undersöka är de här:”

    ”Redan i början av 2009 startade ett annat projekt som rör räddningstjänsten och genusfrågor, med särskilt fokus på övergångar mellan olika verksamheter. Då fick Centrum för genusvetenskap vid Uppsala universitet 2,6 miljoner från MSB för det treåriga projektet ”Från novis till nestor – ett aktionsforskningsprojekt om maskulinitet och risk i svensk räddningstjänst”.”

    Så totalt kommer myndigheten ha brännt 28,6 miljoner kronor på att försörja genusforskare.

    /Frida

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/13/2017

      Kan någon snälla förklara för mig hur man kan behöva åtta miljoner och fyra år för att besvara frågorna nedan? Hur är det möjligt? De där frågorna skulle man kunna besvara med lätthet till max en tiondel av kostnaden på två månader. Hur jävla kass är de att de behöver fyra fucking år, två miljoner per år. Jo, för man måste producera idologi, förlåt kunskap kallas det tydligen, det tar en jävla tid. Och givetvis besvaras ingen av frågeställningarna i slutrapporten. Proffsigt.

      https://www.msb.se/Upload/Kunskapsbank/Forskningsrapporter/Slutrapporter/Slutrapport%20Genus%20och%20räddningstjänst.pdf?epslanguage=sv

      ”Några områden som forskarna tänker undersöka är de här:

      – Varför är andelen kvinnor större bland deltidsbrandmännen än bland de heltidsanställda? Beror det på hur arbetet är organiserat?

      – Vilken roll spelar ny utrustning och nya verktyg för hur man ser på arbetet? (Fråga brandmännen, tar typ fem minuter.)

      – Fysisk styrka värderas mycket högt bland brandmän. Hur rimmar det med att en erfaren brandman kan ha hög status, även om han inte längre är så stark? (Kommentar Frida: Fråga brandmännen, hur svårt kan det vara, tar max en kvart?)

      – Finns det viktiga hinder mot jämställdhet som snarare ligger i samhället utanför än inom räddningstjänsten? (Kommentar Frida: vad är det för jävla frågeställning?)

      – Vilken roll spelar det till exempel att en småbarnspappa förväntas kunna jobba nätter, men inte en småbarnsmamma? (Kommentar Frida: om de nu vet att de är så, varför besvarar de inte bara frågan?)

      Ulf Mellström, professor i genus, tillika ledamot på MSB.

      ”– Räddningstjänsten förändras allt mer från en reaktiv till en proaktiv förebyggande verksamhet där man möter medborgarna och då måste man också ha en mycket mer jämställd räddningstjänst, säger Ulf Mellström.”

      Snickesnack, räddningstjänsten har arbetat proaktivt hur länge som helst, helt utan genusvetenskaplig hjälp. Den typer av bränder och olyckor som ökat är som alla vet unga män med utländskt ursprung som kör ihjäl sig själva och andra, samt unga män med utländskt påbrå som bränner bilar. Men för all del, skicka in några genuskommissarier och se vad det gör för nytta.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/13/2017

        Kollade mer på slutrapporten, och de hänvisar stolt till en massa rapporter, artiklar och bokkapitel som de menar ha finansierats inom ramen för projektet, det är sådant här vi får när vi ger pengar till genusforskare.

        Angående verktyg som nämns som en frågeställning, läs abstract och gråt:

        http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/18902138.2016.1217693?journalCode=rnor20

        Angående förortsbränder i bilar, så jävla oförskämda antaganden attt man spyr.

        http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/18902138.2014.951175?journalCode=rnor20

        ”Recent years have seen riots in metropolitan suburbs in Sweden which have raised public debates on segregation processes in Sweden and the downsizing of the welfare state. In this process attacks on firefighters are highlighted as indicators that the welfare state of Sweden is in trouble. At the same time the firefighters’ profession could also be seen as exceptional in terms of resistance towards gender equality and diversity work [..] It is proposed that the growing field of studies on firefighters and masculinity may contribute to understanding how the masculine and heroic imaginary of firefighters may reproduce normalizing intersections of heroism, nationalism and masculinity.”

        Angående ålder och att äldre brandmän får respekt från yngre brandmän, de berättar machohistorier som skymmer att de blivit gamla och värdelösa för att orättfärdigt behålla sin status. Machohistorierna kretsar kring verktyg/redskap, vilket är manligt. Gäsp.

        https://www.idunn.no/norma/2011/01/art07

        Angående brandmän som konstruerar ett behov av att prata med varandra och att det exkluderar kvinnor.

        http://ojs.ub.gu.se/ojs/index.php/tgv/article/view/1736/1520

        Grattis skattebetalarna, och till alla brandmän för ert jobb, det är det här ni får som tack / Frida

        Svara
        • Bamse

           /  07/14/2017

          ”Recent years have seen riots in metropolitan suburbs…intersections of heroism, nationalism and masculinity.”

          Alltså, jag har läst ovanstående citat fem gånger nu och fattar fortfarande ingenting. Är det månne skrivet med postmodern generator eller?

          Attacker mot brandmän är ett samhällsproblem som beror på normalisering av heroism och maskulinitet i brandmannayrket. Är det faktiskt vad de vill påstå?

          Svara
        • Johan A

           /  07/14/2017

          Jag sitter hellre och lyssnar i en vecka på ”manliga hjältehistorier” om hur folk räddningstjänsten släcker bränder och faktiskt räddar liv än fem sekunder på kärringgnäll över hur jobbigt det är att behöva göra saker som kan bryta naglar och smutsa ner håret! Sen kan jag berätta av egen erfarenhet att om det är några som är ärliga med hur jobbigt det är att gå in och hämta ut döda kolbitar till före detta människor eller lyfta upp drunknade barn så är det folket i räddningstjänsten. Men det bortser genustokiga feminister bekvämt ifrån.

          Svara
        • Senior

           /  07/14/2017

          ”Angående ålder och att äldre brandmän får respekt från yngre brandmän, de berättar machohistorier som skymmer att de blivit gamla och värdelösa för att orättfärdigt behålla sin status. Machohistorierna kretsar kring verktyg/redskap, vilket är manligt. Gäsp.”

          Det handlar om respekt.
          De har arbetat hela livet, slitit och utfört hjältedåd som nu har tagit ut sin rätt på kroppen. Att de berättar och sprider sina kunskaper och erfarenheter till de yngre är endast positivt. Då sporras de yngre att vara minst lika duktiga som sin förebild, samt att slippa göra samma misstag

          *Så jävla otacksamt att kalla dem gamla och värdelösa! Skall vi ta och slänga dem utför ättestupan också, så vi slipper försörja dem med pension nu när de är värdelösa och gamla? -Då kan vi ju dessutom spara in massor med pengar på vårdpersonal!

          *Om någon politiker läser detta stycke är det avsett som ironi, inte ett besparingsförslag.

          Svara
          • Noger

             /  07/14/2017

            Dessutom har ju administrativa tjänster och chefsposter varit en naturlig karriärsväxling när kroppen börjar säga ifrån. Då kan man fortsätta att bidra med sin mångåriga erfarenhet flera år till.
            Detta blir ju omöjligt om dessa tjänster prompt måste fyllas av unga mångfaldsmänniskor som först kvoteras in framför bättre lämpade kandidater för att sedan ockupera administrativa poster eftersom de inte klarar av kärnverksamheten. Där har du dina ”värdelösa” människor – de skapar inget värde för organisationen.

          • MiT

             /  07/14/2017

            Det är huvudet på spiken!

          • Kristian

             /  07/14/2017

            Som IT-arbetare vet jag att det är stor skillnad på att ha en chef som är före detta mjukvaruutvecklare och en som är allmän projektledare, ekonom, eller marknadsförare.

  5. Per Wikstrand

     /  07/13/2017

    Hur orkar du undersöka all j-a idioti som genussverige håller på med? Jag håller på att explodera av ursinne över hur korkade människor får bestämma agendan på myndigheter. T o m företag håller med genusskiten. Jag bugar mig.

    Svara
  6. Detta med genusbrandkåren är direkt livsfarligt. Vissa arbeten kräver kroppskraft och förmåga att bedöma läget snabbt – samtidigt.

    MSB är förlorad, de slösar bort både pengarna och det de skulle sörja för fungerar illa. Se till att du har egen beredskap. Mat, vatten …

    OT: Av antagna till högskola/universitet är 62 %, det vill säga 166 830 personer, kvinnor och 38 %, 102 461 personer, är män. Det är samma könsfördelning som förra hösten. Fattas alltså 38 % till reell jämlikhet. Hur blir det när genuskvinnorna besitter alla betydande poster? Ja, det vet vi ju redan.

    Svara
    • Bo

       /  07/14/2017

      Kolla även vilka utbildningar som väljes. Samhällsnyttiga, vetenskapligt ”tunga” utbildningar har stor manlig dominans. Mängder med ”mjuka” utbildningar, inkl juridik, samhällsvetenskap etc, men även många rena skitutbildningar (inkl genusutbildningar i ett aldrigt sinande antal varianter) har tung övervikt av kvinnor. Framtiden är mörk, minst sagt.

      Svara
      • Ja, man borde städa bland den högre utbildningen innan den havererar helt. Kurser om ditten och datten hör till studieförbund och självfinansiering.

        Svara
  7. Tor

     /  07/13/2017

    Hur mycket av statens budget tillför någonting annat än ”terapijobb” för de som utför dem?
    – Genus
    – Invandringsindustrin
    – Kultur
    – Rättsväsendet som inte bryr sig om brott.
    – Skolan som slukar enorma resurser men som inte levererar.
    Jag vill lugnt påstå att vi skulle kunna skära ner skatten till hälften och ändå behålla välståndet på nuvarande – eller bättre nivå. En lägre skatt skulle dessutom ge mer intäkter, då lägre skatt gör att folk och företag jobbar mer.

    I USA stöts och blöts den nya sjukvårdsreformen i Senaten. Det är 10 konservativa senatorer som vägrar att skriva under på massa statliga miljarder till sjukvården. Rand Paul är en person ni kan titta mer på.
    Obama Care har visat på just det som hela svenska välfärden bygger på. Ger man massa pengar till offentlig verksamhet så vill den bara ha mer. Inte det att den blir bättre när den får mer – den blir sämre!

    Svara
    • Jan

       /  07/13/2017

      Slöseriet har knappast med driftsform att göra. Det har med tidens vansinne att göra snarare. Ingenting blir bättre med ytterligare nyliberala reformer. Tvärtom. Nyliberalismen går hand i hand med identitetspolitiken. Båda är lika destruktiva och bidrar till moral- och samhällsupplösning.

      Svara
      • x

         /  07/14/2017

        Det har visst med ”driftform” att göra.
        Slöseriet beror på att myndigheterna tappat kontakten med sina kunder och lever i sina egna ankdammar.
        Dessutom har det varit alldeles för lätt att höja skatterna.
        Därför borde myndigheterna bantas så att de handhar endast myndighetsbesluten, själva utförandet borde läggas ut på flera olika konkurrerande utförare med vinstintresse.
        Vinstintresset gör att verksamheten effektiviseras nästan helt automatiskt.

        Svara
      • Tor

         /  07/14/2017

        Ok Jan, ett tankeexperiment:
        Du får 1000 kr om du går ut med soporna – eller inte gör det.
        Eller
        Du får 1000 kr om du går ut med soporna. Gör du inte det får du ingenting.

        Svara
  8. Mjölner

     /  07/13/2017

    Den svenska manligheten håller långsamt på att sippra ut genom genusavloppet. Sverige står i dag upp till knät i genusträsket medan den svenske mannen feminiseras allt mera och verkar trivas med att vara fjollig och certifierad pride kandidat. Det kan inte hjälpas, man måste fråga sig varför finns det inga riktiga karlar i detta arma land. Varför finns det inte i Sverige någon Ernest H eller Norman M som visserligen söp slogs och knullade, men som däremellan skrev läsvärd litteratur. De var gifta så där fyra fem gånger och producerade sex till åtta barn inom och utanför äktenskapen. Det var karlar det. Mössorna på byggnads styrelse indikerar tydligt det oändliga tomrummet mössorna sitter på. Där finns det inte ens en gnutta sågspån.

    Svara
  9. Ragnarok

     /  07/13/2017

    Judesvin !!!
    EDIT: Stick din jävla idiot och visa dig inte här igen! //MiT

    Svara
    • Vän av ordning

       /  07/13/2017

      Dags att börja blocka alla nazister i kommentarsfältet?

      Svara
      • Dan

         /  07/13/2017

        Nej men det är dax att ignorera alla vänstretroll som bara skriver skit för att provocera. Tex idioten Rangnarok.

        Svara
        • Dan

           /  07/13/2017

          För vem bestämmer vem som är Nazist du eller???

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  07/13/2017

            En kommentar som får 12 likes, den typen av kommenarer brukar vanligvis landa på minus 20. Gissar att det är någon som sitter och trycker tummen upp gång på gång efter att webhistoriken raderats.

          • MiT

             /  07/14/2017

            Jag bestämmer det i det här kommentarsfältet och jag håller med Vän av ordning till 100%!

        • MiT

           /  07/14/2017

          Nä, det är inte alls bara vänstertroll utan faktiskt en hel del som drar åt nassehållet på riktigt. Jag tänker börja blocka dem och också alla som försvarar dem.

          Vill helst inte blocka folk men tydligen blir jag tvungen när det börjar postas länkar till div mer eller mindre nasseliknande sidor osv. Jag har ganska hög tröskel för både länkar och vad folk säger men det börjar bli lite väl mycket nu, de allra flesta sköter sig med den äran men så finns det några som tydligen inte fixar det. Förstår dock inte vad de gör här, borde finnas hundratals andra sidor de kan hänga på och där de faktiskt är önskvärda.

          Svara
          • icke-svensk

             /  07/14/2017

            Vet ej, Dan kan ha rätt, genom att länka din sida med nassesidor (stämmer ordet?) så kan de si: ”Ser du ikke det? MiT er med de nazister, ser på alla länkar hans commentator skickar..” Black flag.

            Men det du gjorde var bra. 🙂

      • x

         /  07/14/2017

        Det är svårt att veta om det är riktiga nassar eller om de är vänsterextremister som skriver nazistiska kommentarer här och försöker förstöra denna blogg.
        Den taktiken har de använt på flera andra bloggar.

        Svara
    • Janne

       /  07/14/2017

      Hllviken igen…

      Svara
    • MiT

       /  07/14/2017

      Fuck off din jävla idiot.
      Samma IP som en annan med multipla identiteter…

      Svara
    • G

       /  07/14/2017

      Svara
  10. michael.

     /  07/13/2017

    Märkligt att inte fler ser det uppenbara,att på alla arbetsplatser där feminismen släpps in och tillåts styra desto sämre blir dessa på att leverera det dom ska leverera inte minst inom olika myndigheter,vi har sett detta t,ex inom skola och polis.
    När feminismen släpps in på beslutsfattande positioner inom olika arbetsplatser så ägnas alltmer resurser och tid på interna saker dvs arbetsplatsen blir till ett slutet kretslopp av byråkrati,övervakning,värdegrundkurser osv det viktiga är hur arbetsplatsen för dom anställda är dvs genuscertifierad,att den sedan blir alltmer ineffektiv att leverera utåt vad den är satt att göra genom detta tänk spelar ingen roll i dårhuset Sverige.

    Svara
  11. Sven

     /  07/13/2017

    Politikerna och tjänstemän på regeringen har makten över myndigheterna. MSB har antagligen försatt sig i denna situation genom att slaviskt följa trycket om att vara politiskt korrekta.
    Man kan ju fråga sig varför vissa myndigheter mer slaviskt än andra ”levererar” det politiken vill ha, typ SVT/SR, vissa museer, Södertörns Universitet, medan andra faktiskt mer försöker leverera på det som ett namn eller tidigare målsättningar fått allmänheten tro man ska leverera.
    MSB har ju varit ute och cyklat förut då de levererade trasiga brandslangar till det som kommit kallas Sala skogsbrand, MSB varnar för datastörningar men hade själv placerat viss data i USA som blev blockerat av hackers, MSB har helt enkelt inte levererat det människor förväntat sig.
    Men det blev i varje fall några retoriskt tjusiga pamfletter om jämställdhet….

    Svara
  12. Johan

     /  07/14/2017

    Det är sånt här som får mig att undra om det kanske borde vara brottsligt att betala skatt.

    Svara
  13. MiT

     /  07/14/2017

    Svara
    • Pether

       /  07/14/2017

      Bra! Hur kan folk tro att det är ok att ha andra åsikter än de som vet bäst?

      Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Konstnärer….
      Hmm, då blir det förbjudet att förfölja Dan Park…

      Svara
      • Rikard

         /  07/14/2017

        Hej.

        En specialdomstol avgör om ett verk har ‘verkshöjd’ och om konstnären därmed åtnjuter skydd av lagen.

        Vilka är det som bemannar (behenar?) Sveriges domstolar?

        Är det:

        A) svenska medborgare av god vandel
        B) jurister som följer värdegrunden
        C) politiker som följer värdegrunden
        D) branschfolk som följer värdegrunden
        E) jurister som endast iakttar lagens bokstav
        F) domare och åklagare med examina valda av folket i sin domkrets

        Vilka vill att folk skall dömas lika, och vilka vill ha olika måttstockar?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/14/2017

          Dumheter. Anders Lindberg har ju sagt att vi inte har politiska domstolar i Sverige.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  07/14/2017

      De där extremisterna lär definieras annorlunda efter nästa val, har Alice koll på det?

      Vidare ser jag att befolkningen inte är en del av de skyddsvärda eller en central aktör i det demokratiska samtalet. Märkligt hur det är grupperna med penthouse i elfenbenstornet som en längre tid pissat ut genom fönstren som är det.

      2.1 Värna centrala aktörer i det demokratiska samtalet
      Det är allvarligt när aktörer som har centrala funktioner i det demokratiska samtalet utsätts för hot och hat. Förtroendevalda, journalister och konstnärer bidrar i sina roller till att bära upp det demokratiska samtalets infrastruktur.

      Svara
  14. MiT

     /  07/14/2017

    Svara
  15. MiT

     /  07/14/2017

    Svara
  16. MiT

     /  07/14/2017

    Svara
  17. G

     /  07/14/2017

    ”Bråk på Ikea – barnavdelning stängdes

    Två grupper slogs och någon av de inblandade kan ha haft kniv, enligt polisen.
    Avdelningen där man lämnar in barnen på varuhuset stängdes efter bråket.
    Det finns obekräftade uppgifter om att någon kastade knivar och stolar omkring sig.

    – Två grupper av människor blev osams och bråkade med varandra. Enligt larmrapporten från Ikea kan någon av de inblandade haft kniv, säger Tor Sevelius, vakthavande befäl på polisens region Öst.
    – Fyra, fem personer deltog i bråket. De var borta när vi kom till platsen, nu är det lugnt. Vi har inga uppgifter om skadade, men Ikea har anmält skadegörelse.”
    http://www.expressen.se/nyheter/ikea-fick-utrymmas-person-kastade-knivar-/

    Svara
  18. G

     /  07/14/2017

    ”Yoga och skumparty ska öka tryggheten

    Hörby kommun har satt av 250 000 kronor till att anställa en ungdomssamordnare, och att jobba med olika typer av aktiviteter runt torgen. Detta för att försöka komma tillrätta med bråken och oroligheterna mellan ungdomsgängen i Hörby.”
    http://www.skd.se/2017/07/11/aktiviteter-for-unga-ska-oka-tryggheten/

    Tidigare artikel på samma ämne…

    ”Kommunens recept mot våldet – korvgrillning”
    http://www.skd.se/2017/06/10/kommunens-recept-mot-valdet-korvgrillning/

    Svara
  19. G

     /  07/14/2017

    ”16-årig pojke knivrånades när han var på väg hem

    En 16-årig pojke rånades i närheten av Lågehallarna i Hörby på söndagskvällen. Ett gäng på 4-5 unga män gick fram till honom och viftade med en kniv och tvingade honom att lämna ifrån sig bland annat en dyrbar klocka, cigaretter och en mindre summa kontanter.
    ..[..]..
    Gärningsmännen ska därefter ha lämnat platsen i en mörkblå Audi, enligt polisen.

    – Utredningsläget är hyfsat gott. Killarna som låg bakom rånet är mellan 18 och 25 år, och vi kunnat identifiera åtminstone en av de misstänkta. Vi har en god bild av vilka de är, säger Gunilla Lindqvist.
    Polisen ser allvarligt på händelsen.
    – Ja, det här är ett högprioriterat ärende för oss.”
    http://www.skd.se/2017/07/12/16-arig-pojke-knivranades-nar-han-var-pa-vag-hem/

    Svara
  20. G

     /  07/14/2017

    ”Gothia cup-kampanj mot sextrakasserier

    Nu lanserar Gothia cup en kampanj mot sexuella trakasserier.

    Det är vår skyldighet att försöka göra något, säger generalsekreteraren Dennis Andersson.

    Det här är inte en festivalepidemi, det här ett beteendeproblem som ju har funnits och finns kvar i vårt samhälle varje dag, säger Dennis Andersson, generalsekreterare på Gothia cup.

    Det är väldigt bra att det här har börjat belysas mer och mer. ”
    https://www.metro.se/artikel/gothia-cup-kampanj-mot-sextrakasserier-xt

    Problemet är bara HUR Dennis och c/o väljer belysa det. Vårt samhälle ligger nämligen inte i Nordafrika, Tunisien (står inte i just denna artikeln) kom lagledaren ifrån för att vara exakt, har Dennis möjligen blivit genuscertifierad eller nåt…

    ”Efter sextrakasserierna – Nu får fotbollslaget åka hem från Gothia Cup

    Tjejerna som blev utsatta för sextrakasserierna lyckades påkalla hjälp och en polis lyckades gripa en 35-årig man som är ledare för ett av fotbollslagen under turneringen. Samtidigt ska ytterligare 30 till 40 tonåringar närvarat…

    Enligt en polis som arbetar i Göteborg ska de inblandade i sexövergreppet vara hemmahörande i Nordafrika. Det berättar han på Twitter.

    En mamma till en av flickorna som utsattes har talat med SVT Väst och hon beskriver kortfattat vad som hände.

    – Gruppen kom närmre och höll fast tjejerna. De började ta på dem, försökte få in sina händer under deras kläder. De tog på deras kön. De pussade på dem och min dotter fick den vuxne mannens tunga i sin mun, säger mamman.

    Inledningsvis reagerade Dennis Andersson, generalsekreterare för Gothia Cup stark på det som hade inträffat. Han hade även en uppmaning till killar i Göteborg efter det inträffade.

    – Kan inte alla vi män och killar en gång för alla inse att vi måste respektera kvinnor och tjejer, att de inte ska behöva riskera att bli utsatta för övergrepp i något sammanhang, sade han i ett pressmeddelande.”
    https://nyheteridag.se/efter-sextrakasserierna-nu-far-fotbollslaget-aka-hem-fran-gothia-cup/

    Svara
  21. G

     /  07/14/2017

    ”De två män som är misstänkta för en grov våldtäkt på Hälleviksbadet har förhörts och är släppta.”
    http://www.sydostran.se/solvesborg/tva-misstankta-for-valdtakt-slappta/

    Svara
  22. G

     /  07/14/2017

    Svara
  23. G

     /  07/14/2017

    ”Polishundar hjälper i jakten på män som sexuellt ofredar barn och vuxna

    Stockholmspolisens hundar deltar nu i en extra insats för att hitta spår efter män som ofredat barn och vuxna sexuellt, bland annat genom att onanera utanför förskolor.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6737644

    Svara
  24. G

     /  07/14/2017

    ”Färre sexuella ofredanden på festival med kameraövervakning

    Förra året anmäldes 40 fall av sexuella ofredanden på den turnerande festivalen Putte i parken. I år har arrangörerna satsat hårt för att minska antalet – bland annat genom kameraövervakning.

    – I Linköping har vi haft noll anmälningar och i Karlstad hade vi två, som skedde utanför festivalområdet. Och det känns jättebra – vi hade 40 förra året, säger arrangören Niclas Lagerström.

    Kamerorna sitter vid scenen och filmar publikhavet. Och Niclas Lagerström tror inte att besökarna känner sig kränkta av att filmas.

    – Det tror jag absolut inte, jag tror att det känns säkert, säger han.

    Och de flesta som Kulturnytt frågar är åtminstone för kameraövervakningen.

    – Att ständigt vara bevakad kanske inte är ett bra samhälle. Men om det behövs är det bra, säger Martin Abrahamsson.

    Tror du att det finns andra lösningar?

    – Att gå in i tid och lära killar hur man beter sig. (forts)”.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6738133

    ”vi hade 40 förra året”….

    ”PUTTE I PARKEN. Nio gripna. Fem ensamkommande. Tre utländska. En svensk. Män. 32 anmälningar där majoritet har sign unga invandrarkillar.” http://archive.is/VGxvW

    Lösning: ”gå in i tid och lära killar hur man beter sig”.

    Svara
  25. G

     /  07/14/2017

    ”Sverige vann EM-silver med omklädningsrumssnack”
    http://folkbladet.se/nyheter/finspang/sverige-vann-em-silver-med-omkladningsrumssnack-om4737354.aspx

    I onsdags blev en av killarna intervjuad via telefon i Gomorra Sverige ang silverplatsen. Igår torsdag var samma kille med via telefon i Gomorra Sverige, ska han kanske vara med i Gomorra Sverige idag också ?…

    Svara
  26. G

     /  07/14/2017

    ”Tonåring gripen för syraattacker i London

    En tonåring har gripits misstänkt för inblandning i fem syraattacker i nordöstra London, där frätande ämnen kastats i människors ansikten, rapporterar BBC.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ton%C3%A5ring-gripen-f%C3%B6r-syraattacker-i-london-1.4443524
    http://www.bbc.com/news/uk-england-london-40604002

    ”The attacks began at 22:25 BST on Thursday in Hackney Road.

    One 32-year-old man on a moped was left with facial injuries after a moped, with two male riders, pulled up alongside him in Hackney at about 22:25 BST.

    The pair threw a corrosive substance in the victim’s face, say police, with one stealing his moped and the other driving away on the vehicle they arrived on.

    At 22:49 a man was reported to have had a corrosive substance thrown in his face by two men on a moped in Islington.

    Following this incident, at 23:05 BST a corrosive substance was reported to have been thrown in the face of a person by two men on a moped in Shoreditch High Street.

    At 23:18 police received reports of a robbery in Cazenove Road, Stoke Newington, where a corrosive substance had been thrown.

    In a fourth incident, in Chatsworth Road, Clapton, at about 23:37, a man on a moped was in traffic when two men on a moped pulled up alongside him and sprayed liquid in his face, before stealing his vehicle.”

    Svara
  27. Senior

     /  07/14/2017

    ”Arbetsmarknadsminister Ylva Johansson (S) spelar högt och har byggt in en fallucka i utredningen.”

    Ministerstyre kallas det för i andra länder, men i Sverige är det mer regel än undantag att politiker på alla nivåer beställer skräddarsydda utredningar med i förhand givna slutsatser. Artikeln handlar egentligen om hamnstrejken men detta kryper fram i förbigående.
    Jag har sett otaliga ”utredningar” genom åren där det politiskt ideologiska slutresultatet är beslutat i förhand.

    http://www.expressen.se/gt/ledare/csaba-perlenberg/vagar-hamnfyran-avsluta-konflikten/

    Svara
    • Olof

       /  07/14/2017

      Ja, och de riktigt dåliga är ju dessutom beställda för att ge slutsatser de redan vet inte stämmer. Typexempel är t.ex utvärderingen av sexköpslagen eller utredningen av datalagringslagens laglighet. Man kan ju fråga sig hur sådana utredare/utredningar någonsin kan ha någon trovärdighet… och hade vi haft faktiska journalister så kunde man ju förvänta sig att de skulle skratta ut den som presenterar utredningen.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/14/2017
      Svara
  28. G

     /  07/14/2017

    ”Nio pojkar åtalas för våldsamt upplopp

    Alla åtalade, utom en, är under 18 år och åtalas alltså för våldsamt upplopp i samband med en konsert som ägde rum i Gamlestan 2016.

    Det var den 10 december som en fest arrangerades i Gamlestans medborgarhus. Det blev oroligt när fler ville komma in på festen än det fanns plats för och polis kallades till platsen. I samband med det började maskerade personer kastat gatstenar, ägg och bangers mot polisen som kallade till förstärkning upp till 30 man. Ingen person kom till skada – men polisbilar skadades.(forts)”.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6737579

    Svara
  29. Jan

     /  07/14/2017

    Makthavare och pressen ska alltså skyddas från misshagliga åsikter. Men det står inte hur. Jag har tre konkreta tips på hur de kan undvika ”hat”:

    1) Stryk kommentarsfältet. (Vilket redan gjorts till stor del).
    2) Stryk mejladress under artikeln.
    3) Undvik twitter.

    http://www.aftonbladet.se/a/OVPMV/regeringen-gar-antligen-fran-ord-till-handling

    Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Jag har ett ännu bättre förslag till makthavare och pressen:
      sluta ljug

      Svara
  30. Jan

     /  07/14/2017

    Nya tider. Biskopar låter som gruppledare för Vänsterpartiet.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/nqbyL/mans-vald–en-bold-i-samhallskroppen

    Svara
  31. MiT

     /  07/14/2017

    ”Demokrati är din rätt att tycka som vi”
    http://katerinamagasin.se/demokrati-ar-din-ratt-att-tycka-som-vi/

    Svara
    • G

       /  07/14/2017

      Hahaha wow, vilket jävla skämt denna s.k handlingsplan är. Hoppas många fler skriver och uppmärksammar detta!

      Svara
  32. G

     /  07/14/2017

    ”Tillväxten går på högvarv – tack vare flyktingarna

    Att flyktingar skulle vara en finansiell börda är en myt. En expansiv flyktingpolitik stimulerar efterfrågan i ekonomin och gynnar tillväxten, skriver professor Peo Hansen.”
    https://www.etc.se/ekonomi/tillvaxten-gar-pa-hogvarv-tack-vare-flyktingarna

    Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Ja, Sandviken är ett lysande exempel på hur bra det går.

      Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      Man kan ha olika uppfattningar om Keynesiansk stimulans. Men kan man inte bara investera i en massa infrastruktur? Behöver man verkligen flytta en massa folk kors och tvärs och medvetet öka brottslighet? ”Broken Window Fallacy” är väl fortfarande fel?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_window_fallacy
      Eller kan man ha olika åsikter om det också, Hansen? Vore det bra om Ryssland invaderade i en månad, så vi fick bygga upp landet igen?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/14/2017

      Så vad har då resultatet blivit av denna påstått vådliga ström av flyktingutgifter? För varje person som har det minsta hum om keynesiansk efterfrågestimulans är detta en dum fråga. Det finns ju bara ett svarsalternativ: det har naturligtvis gått väldigt bra.

      Sådana här människor glömmer alltid att ställa frågan ”för vem?”.

      I Sverige larmade Magdalena Andersson om att flyktingmottagandet inte var ekonomiskt hållbart. ”Vi kommer både låna och spara”, sa hon till Dagens Industri i oktober 2015: ”Det handlar om att kapa kostnader för migration och titta på kostnader för andra områden. Men det kommer också handla om att låna mer pengar.”

      Låter inte som ekonomisk vinst direkt.

      Behövde Sverige låna? Svar nej. Gjorde statsbudgeten underskott? Svar nej. Både Sverige och Tyskland gjorde stora överskott såväl 2015 som 2016, vilket bara visar att länderna borde spendera så mycket mer

      Om invandringen är dyr så in i helvete, men inte finansierats genom lån, var kom pengarna som betalade kalaset ifrån? (Pro tip: fråga SJ).

      De har fått extra medel som öronmärkts för flyktingmottagning, men har också fått ett allmänt bidrag från staten. Detta bidrag är avsett att användas till personal, sociala tjänster och infrastruktur, till exempel barnomsorg och sjukhus.”
      Kommuner flyktingpositiva
      Detta förklarar också varför så många kommuner varit positiva till flyktingar. De många extramiljarderna som pumpats ut i kommunerna är ju en direkt följd av flyktingarna,

      De har fått en klumpsumma som de inte kommer få fler gånger. Senare kommer de istället få finansiera samma utgiftsmaskin själva och var kommer pengarna att finansiera dte komma ifrån?

      men bidrar till att stötta upp välfärden för alla.

      ”Tvingas föda barn i bilen”.

      ja hela den falska föreställningen om att en statsbudget i princip bör skötas på samma sätt som en hushållsbudget.

      Det finns inget soc för Sverige, så det är väl lämpligt att inte trampa i lyxfällan, utan istället ha balans på ekonomin?

      Flyktingarna, de som nu blivit ”flyktingbördan”, lät oss med andra ord ana hur samhällena i EU skulle kunna kasta av sig åtstramningsoket. I åtskilliga regioner och kommuner i EU – från Norrbotten till Basilicata i södra Italien – har man fått syn på just detta. ”Welcome Refugees” alltså? Nja, snarare: ”Thank You Refugees”. På vilket flyktingarna svarar: ”You’re Welcome”.

      Malmö? Vi ska förvandla hela Sverige och EU till Malmö? Och det är en förbättring?

      Peo Hansen är professor i statsvetenskap
      Jo men då så. Stryk allt ovan, för jag måste ju ha fel.

      Svara
  33. G

     /  07/14/2017

    ”Regionpolischefen: ”Stolt över Matthijs”

    Det var under tisdagen som Lena Matthijs, polisområdeschef för Älvsborg, skrev ett uppmärksammat inlägg på Facebook där hon sågar den svenska asylpolitiken. Nu får hon medhåll av sin chef – regionspolischefen Klas Friberg. – Det är bara bra för organisationen, säger han.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/regionpolischefen-stolt-%C3%B6ver-matthijs-1.4437626

    Svara
    • G

       /  07/14/2017

      ”Hon ifrågasätter även sin roll som polischef där hon måste upprätthålla de lagar som gör att ungdomar, vars hemländer anses som säkra, blir utvisade:

      ”Jag anser att vi silar mygg och sväljer kameler. Vi utvisar ungdomar som förankrat sig i det svenska samhället, samtidigt tar vi emot återvändare från striderna i Syrien som inte har någon annan plan än att förstöra vår trygghet. Vi lyckas inte heller verkställa utvisningar av grovt kriminella, utan de får stanna eftersom deras liv riskeras om de skickas tillbaka”.

      För GP berättar Lena Matthijs om reaktionerna som kommit efter Facebook-inlägget:
      – Jag har kollat igenom kommentarerna nu på morgonen och vi verkar vara många som tycker att Sverige inte tar vara på laglydiga ungdomar, och istället har svårt att utvisa belastade kriminella. Det är ett dilemma, säger hon och fortsätter:
      – Mina kollegor har gett mig massor av stöd. De känner en stolthet i att jag skrev inlägget.

      Hon valde att skriva om det hela efter att en person i hennes närhet dragit paralleller till 30-talets Tyskland där ”polischefer tyst följde med”, som hon uttrycker det.
      – Om jag inte hade gjort det, hade jag inte kunnat leva med att det här hänt henne och alla andra som utvisas, säger Matthijs.

      – Det finns alltid en risk att min saklighet ifrågasätts. Men jag är inte beslutsfattande i dessa ärenden, heller inte den som verkställer utvisningar. Så jag är inte jävig i uttalandet, men det är en svår balansgång.

      Lena Matthijs tillägger:

      – Jag blev högtalare för en stor andel människor där många är högt uppsatta lärare, läkare och chefer inom socialen. Det är en sakfråga. Om inte jag hade sagt något, vem hade då gjort det? Vad är mod egentligen?”
      http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-s%C3%A5gar-asylpolitiken-k%C3%A4nner-en-stor-skam-1.4436454

      Må så vara. Dessvärre har jag en känsla av att ganska många av dessa lärare och folk inom socialen håller med om allt som #vistårinteut framför, e.g amnesti åt alla oavsett asylskäl. Högtalare åt den gruppen skulle jag inte vilja vara, den rörelsen är tillräcklig högtalare av egen kraft.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/14/2017

        Det är som sagt svårt att utvisa Marockanska gatukriminella eftersom Marocko, av förklarliga skäl, inte vill ha något att göra med dem, det finns inte heller något stöd i lagen för att hålla dem i förvar tills utvisning kan verkställas. Så ser det ut, och om man vill ändra den saken så är man tvungen att bilda opinion för en lagändring i

        Det finns tyvärr inte några välfungerande civila lobbyorganisationer som med framgång driver den här typen av frågor, inte om man jämför med rörelser som #Fatta och #jagärhär, som med framgång får fram sitt budskap. En förklarling är givetvis att de har starkt med stöd från rådande regeringspartier plus stora delar av oppositionen, den opinionsbildande pressen och att många kändisar och kulturmänniskor står till vänster.

        Så här ser lagtexten ut

        ”4 § En utlänning får inte hållas i förvar för utredning med stöd av 1 § andra stycket 1 längre tid än 48 timmar.

        En utlänning får inte hållas i förvar för verkställighet med stöd av 1 § andra stycket 3 längre tid än två månader, om det inte finns synnerliga skäl för en längre tid. Även om det finns sådana synnerliga skäl får utlänningen inte hållas i förvar längre tid än tre månader eller, om det är sannolikt att verkställigheten kommer att ta längre tid på grund av bristande samarbete från utlänningen eller det tar tid att införskaffa nödvändiga handlingar, längre tid än tolv månader. Tidsgränserna om tre och tolv månader gäller dock inte om utlänningen av allmän domstol utvisats på grund av brott.

        I andra fall än som avses i första och andra styckena får en utlänning som har fyllt 18 år inte hållas i förvar längre tid än två veckor, om det inte finns synnerliga skäl för en längre tid. Lag (2012:129).

        5 § Ett barn får inte hållas i förvar längre tid än 72 timmar eller, om det finns synnerliga skäl, ytterligare 72 timmar.”

        Det som är förunderligt är att dessa gatukriminella nordafrikaner, som beslås med brottslighet gång på gång, inte ställs inför domstol, varför begriper jag inte. Men jag är ingen jurist å andra sidan. Men nu när vi har en princip för ålderstester så borde man rimligtvis kunna använda dessa på nordafrikanerna, som ofta hävdar att de är barn, och därigenom faller under 5 §, och därför kan springa omkring och förstöra bäst de vill.

        Sedan kan man undra varför barn inte får förvaras längre än 72+72 timmar, lagtexten borde kunna kompletteras med att barnet ska hållas i förvar om vårdnadshavare saknas. Det är väl samhällets skyldighet att ta om hand de mest utsatta, dvs barn utan vårdnadshavare. Visst, de skickar dem till olika vårdhem som de givetvis avviker från, och då återstår, för barnets bästa dessvärre endast förvar.

        /Frida

        Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Visst är det märkligt, om hon varit missnöjd med asylpolitiken och tyckt den varit för slapp så hade hon troligtvis fått sparken och ett stort drev efter sig.
      Nu när hon är missnöjd med asylpolitiken och tycker att den är för hård så får hon beröm.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/14/2017

        Inte heller några banderoller som kräver att hon och hennes chef ska avgå, trots kombinationen av myndighetsutövande och politisk opinionsbildning. Tycker mig minnas att det var annat ljud i skällan när Springare gjorde samma sak.

        Svara
  34. G

     /  07/14/2017

    ”Ehrenberg: När allt kan bli gratis”
    https://www.etc.se/ledare/nar-allt-kan-bli-gratis

    Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      ”När du läser detta har jag 60-årskalas. En dansbana är byggd, gräset liat …”
      Aha! Han bor naturligtvis i Tensta! Rosengård? Rinkeby?

      Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Enligt logiken i artikeln behöver ingen ”tvångs-arbeta” varken i Nordkorea eller Kuba eftersom de saknar kapitalister, t.o.m. arbetet i arbetslägren är helt frivilligt.
      Dessutom har de där har högre levnadsstandard än vi som tvingas försörja en massa kapitalister.
      Dock finns det ett enda undantag till att ”allt ska vara gratis”:
      BRA JOURNALISTIK ÄR INTE GRATIS
      Gillar du det vi gör?
      Swisha en peng till: ..”.

      Undra hur de kommit fram till att just det ska vara undantaget?

      Svara
  35. G

     /  07/14/2017

    Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      Helt omedvetet. Tror jag säkert. De har ingen aning om vad moskéerna sprider. Just det.

      Svara
  36. G

     /  07/14/2017

    ”I’ve Worked with Refugees for Decades. Europe’s Afghan Crime Wave Is Mind-Boggling.
    ..[..]..
    This brings us to a third, more compelling and quite disturbing theory—the one that my Afghan friend, the court translator, puts forward. On the basis of his hundreds of interactions with these young men in his professional capacity over the past several years, he believes to have discovered that they are motivated by a deep and abiding contempt for Western civilization. To them, Europeans are the enemy, and their women are legitimate spoils, as are all the other things one can take from them: housing, money, passports. Their laws don’t matter, their culture is uninteresting and, ultimately, their civilization is going to fall anyway to the horde of which one is the spearhead. No need to assimilate, or work hard, or try to build a decent life here for yourself—these Europeans are too soft to seriously punish you for a transgression, and their days are numbered.

    And it’s not just the sex crimes, my friend notes. Those may agitate public sentiment the most, but the deliberate, insidious abuse of the welfare system is just as consequential. Afghan refugees, he says, have a particular proclivity to play the system: to lie about their age, to lie about their circumstances, to pretend to be younger, to be handicapped, to belong to an ethnic minority when even the tired eye of an Austrian judge can distinguish the delicate features of a Hazara from those of a Pashtun.

    I see his point. In the course of my research, I encountered thirty-year-olds with family in Austria who were passing themselves off as “unaccompanied minors.” I met people misrepresenting an old traffic injury as proof that they had been tortured. I learned of an Afghan family that had emigrated to Hungary two decades ago. The children were born there and attended Hungarian schools. When the refugee crisis erupted, enticed by news of all the associated benefits, this family decided to take on a new identity and make their way to Sweden on the pretense of being brand-new refugees. Claiming to have lost their papers during their “flight,” they registered under new assumed names and reduced the ages of their children; the mother declared herself a widow. Now ensconced in comfortable free housing along with their hale, hearty and very much alive father—whom they pass off as an uncle—with a monthly welfare check, they are smug parasites leeching off the gullibility of Sweden’s taxpayers.
    ..[..]..
    For the record, I am not convinced that there is a deliberate plan behind this, but I do agree that angry and unstable young men are susceptible to destructive paths. Those paths can lead to ideological extremism and terrorism, or to the formation of gangs and packs that attack, harm and destroy. As we have seen, presently many of their attacks are inept and easily blocked by random civilian passersby. But they will get more skillful over time, and Europe had best develop a defense against them.

    What to do? The necessary measures, I think, are obvious.

    Anyone convicted of a felony or any kind of sexual crime should be immediately deported, and that consequence should be made known to new arrivals as part of their initial orientation. This is the only way to stop the accelerating problem. (Doing so will, of course, require changes to European law.)

    Every arriving refugee and asylum seeker must be subjected to rigorous fact-checking of their story, including validation of their asserted age by lab testing if there is any doubt. Yes, it’s troublesome and costly, but not nearly as troublesome and costly as letting the wrong people in, or putting hundreds of thousands of foreigners permanently or semipermanently on the dole with benefits they are not entitled to. And European countries must share the resultant data with each other, and identities must be linked to fingerprints, not to documents of dubious authenticity or no documents at all.(forts)”
    http://nationalinterest.org/feature/ive-worked-refugees-decades-europes-afghan-crime-wave-mind-21506?page=show

    Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      Herrejävlar …

      ”Once you have set foot in Europe, it will be almost impossible to get rid of you; indeed, you can literally commit murder.”

      Svara
  37. G

     /  07/14/2017

    Ulf värdelös svenne: ”Antirasist, feminist, rödvinsvänster, röstar på F!. SD=rasister, antifeminister och homofober.”

    Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/09/the-coddling-of-the-american-mind/399356/

      ”Common Cognitive Distortions
      […]
      1. Mind reading. You assume that you know what people think without having sufficient evidence of their thoughts.
      […]
      4. Labeling. You assign global negative traits to yourself and others.
      […]
      11. Emotional reasoning. You let your feelings guide your interpretation of reality. […]
      12. Inability to disconfirm. You reject any evidence or arguments that might contradict your negative thoughts.”

      Svara
  38. G

     /  07/14/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/14/2017

      Genialt! Varför stanna där? Total kastrering av jordens alla män, effektivaste sättet att motverka spridningen av HIV/AIDS, överbefolkning, miljöpåverkan går också ner, som bonus, inga våldtäkter. Det enda vi behöver fixa är en enorm X-spermabank så når vi snart total jämställdhet med 100% kvinnor.

      /Frida

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/14/2017

        Män?
        Flaskhalsen stavas ”cervix” 🙂

        Svara
    • Grodan Boll

       /  07/14/2017

      Givet.

      En person som dör utan att föröka sig har en finit åverkan på miljön.
      En person som har barn har en oändligt stor påverkan (eller tills alla dennes ättlingar dött ut).

      Som sagt. Är miljön det viktigast för ögonen, skaffa inte barn och arbeta aktivt mot att andra gör det.

      Svara
    • Skaffa i alla fall inte 6 – 7 barn utan max 2 och enbart om du kan försörja dem.

      Svara
  39. G

     /  07/14/2017

    Fy faaaaaaaaaaaa vilken jävla idioti, snälla sluta!

    ”Staten borde betala för alla kvinnors läppförstoringar”
    https://nyheter24.se/debatt/889206-emzidelli-staten-betala-kvinnors-lappforstoringar
    http://archive.is/fw8gp

    Svara
    • x

       /  07/14/2017

      Jag har aldrig förstått varför kvinnor frivilligt skaffar sig schimpans-läppar.
      Kan någon förklara för mig varför?

      Svara
      • G

         /  07/14/2017

        Nej, jag förstår inte heller! 😦 Lika lite som jag inte förstår mig på kvinnorna som gör ”skönhetsingrepp” fast då motsatt ingrepp till _förstora_ på läpparna på ”nedre våning”, opererar bort/förminskar läpparna, för att de fått för sig allt ifrån att killar ”inte gillar” det, eller att det skulle vara onormalt eller fult på något sätt. Tvärtom är det som gäller! Behåll det vackra naturliga som ni har, oavsett del på kroppen! De gånger jag sett bild på före/efter en ”skönhetsoperation/plastikkirurgi”, exempelvis på en s.k kändis, då tycker jag alltid att det jag ser i bilden ”före” är finare på alla sätt och vis. Som om den naturliga skönheten opererats bort på kuppen. (Medicinskt motiverade ingrepp en helt annan sak).

        Svara
      • Kristian

         /  07/14/2017

        Schimpans? Tänker snarare på babian. Och andra änden.

        Svara
    • Kristian

       /  07/14/2017

      ”It’s not easy, being green!”

      Nej, nej, vänta, mer aktuell:
      ”Free Kekistan!”

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/14/2017

      borde vara något man kan ansöka om utav vårt samhälle, som med födelsemärkesborttagning

      *komplex!*
      #MoleShaming

      Svara
    • Johan A

       /  07/14/2017

      Och så påstås det att det är män som är ytliga…

      Svara
  40. Jan

     /  07/14/2017

    Aftonbladets Martin Aagård vill förbjuda Pippi Långstrump och alla svenska barnböcker som inte korrigerats för mångkulturen.

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/VVkkV/du-ska-dansa-for-jultomten

    Svara
    • Bamse

       /  07/14/2017

      Nej, Pippi är inte som du, och inte som någon annan heller. Hon är Pippi Långstrump – det är liksom det som är poängen Martin!

      Precis som sin ”kollega” Tintin är hon dessutom allmänt taget väldigt schysst med alla som är svagare och/eller råkat illa ut, om du råkat missa den detaljen…nåväl, hä löns int förklar för den som int begrip.

      Svara
  1. Lite mer om MSB | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: