Reformerade svin. Igen.

De dyker upp med jämna mellanrum de där reformerade svinen, de som tidigare varit riktiga svin men NU minsann har de skådat ljuset och välkomnas in i värmen och ses som förebilder och får predika det rätta ordet. Ni vet, de där som erkänner sina tidigare övergrepp och blir radikalfeministiska hjältar tack vare det. Det är dags igen.

En variant på ”handen med egen vilja” som dök upp för ett bra tag sedan. Självklart är Philip nu med i FATTA och har i dem funnit att han bekvämt nog kan skylla sina egna beslut på ”samhället” och ”strukturer”. Dvs det var inte HAN som gjorde något utan det var strukturerna och samhället som tvingade honom. Puhhh, vilken tur han har, att det inte var han som gjorde något!

Vi andra då? Vi som då också enligt Philip är uppfostrade till att bli känslokalla robotar och våldtäktsdjur som kastar oss över allt som förknippas med kvinnor om det så bara är en damcykel men ÄNDÅ inte gör som han? Hur kommer det sig? Vi är de allra värsta enligt organisationer som FATTA, det är VI som uppfostrar våra söner till att bli våldtäktsmän, det är VI som är svinen trots att vi aldrig gjort något. Hjältarna och förebilderna är de som bevisligen är svin. De får öppna, varma och bultande hjärtan av radikalfeministerna medan vi som aldrig gjort något möts med hat och hjärtan av kallt stål.

Visst är landet upp och ner? Borde det inte vara tvärtom? Det är ju sådana som Philip som ÄR problemet, inte alla vi andra?

Och sexualbrotten minskar inte, trots att vi uppenbarligen är medvetna om att sex på lika villkor är viktigt.

Det finns fullt logiska förklaringar på det ovan men logiska förklaringar är inte radikalfeminister intresserade av.

MVH

MiT

Annons
Föregående inlägg
Lämna en kommentar

138 kommentarer

  1. Skeptisk

     /  07/27/2017

    Enligt honom själv är det bristen på manliga förebilder som gjort honom till det svin han är. Då kan det just inte vara en machokultur som förs över mellan män. Han borde jobba för att stärka barns rätt till sin pappa.

    Svara
  2. MiT

     /  07/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Ebba Busch är en omogen populist. För ung och fåfäng för sin befattning. Särskilt kristen verkar hon inte vara. Däremot äregirig och skrupelfri. Det här sättet att bedriva opposition är oseriöst. Det kommer enbart att driva på hämndbegäret hos de utpekade. Vi kommer att få se regeringar falla och ombildas stup i ett. Det politiska fulspelet kommer att öka. Ingenting blir bättre av det här.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/27/2017

        Jag begriper inte resonemanget och på vilket sätt Ebba skiljer sig från de andra i Alliansen och SD. Ett års underlåtenhet att meddela en allvarlig säkerhetsöverträdelse till statsministern måste väl få konsekvenser och om statsministern inte själv vill agera så är det väl alldeles självklart att oppositionen gör det. Detta är demokrati när det fungerar. Tillgängliga demokratiska verktyg används av oppositionen när regeringen uppträder oansvarigt. Om detta instrument användes oftare skulle ministrar bli bättre på att sköta sitt jobb och hålla sig till lagar och regler. Allt trams om att Sverige skulle hamna i fara på grund av regeringskris eller avsatt försvarsminister är rent nonsens. Det som är farligt är när de demokratiska verktygen stoppas undan och saker kohandlas och fifflas istället.

        Det skall däremot bli intressant att se om alliansen ändå fäller Hultqvist, min gissning är att L och C inte gör det och då skall det bli intressant att höra motivationen till varför Yggeman skall bort men inte Hultqvist. Båda har ju varit skyldiga till samma underlåtenhet och det är ju denna som skulle beivras i båda fallen. Anna Johansson är en annan sak, hon kan fällas separat men jag ser inte hur Yggeman kan fällas och Hultqist klara sig. Det är ologiskt.

        Svara
        • Jan

           /  07/27/2017

          Trams. Du har inte tänkt tanken att din åtråvärda alliansregering kommer att falla med samma lätthet så fort något fel begås i någon myndighet? Vill du att Sverige ska bli ett nytt Italien? Två regeringar per år? På vilket sätt gynnar sådan populism Sverige?

          Svara
          • Senior

             /  07/27/2017

            ”Så fort något fel begås…”

            -Detta är ingen liten bagatell, i stort sett hela försvaret är röjt i och med detta.

            Allvaret med dessa MEDVETNA avsteg, och att man var MEDVETEN OM KONSEKVENSERNA är anmärkningsvärt, tillsammans med att vissa ministrar, eller hela regeringen visste om detta och var informerade om det utan att påbörja åtgärder är ju rena högförräderiet. Minst samma påföljd som Stig Bergerling vore det enda rätta.

          • ivar L

             /  07/27/2017

            Jag är inte intresserad av någon särskild regering utan det jag propagerar för är maximalt demokratiskt inflytande. Parlamentet är folket och när regeringen inte sköter sig så är det bra om parlamentet visar att det leder till konsekvenser. Detta är en åsikt jag har oavsett regering. Det finns helt klart fördelar med minoritetsstyre och ”svaga” regeringar eftersom det minskar risken för maktmissbruk.

            Vad är ens vitsen med lagar och instrument som misstroende om man inte använder misstroende när lagar brutits och saker skötts illa. Det är precis så här det skall gå till. Att alliansparier nu backar på Hultqkvist handlar inte om något annat än rävspel. De borde löpa linan ut och vara konsekventa.

          • Senior

             /  07/28/2017

            ”Vill du att Sverige ska bli ett nytt Italien? Två regeringar per år? På vilket sätt gynnar sådan populism Sverige?”

            På vilket sätt är Italien så mycket hemskare än Sverige för sina medborgare?

            Jag har inte sett några Italienska flyktingar direkt.

            Möjligen är det hemskare för Italienska politiker som måste sköta sig och vara kompetenta för sin uppgift.

    • Pether

       /  07/27/2017

      Eh? Har vi fem högerpartier i sverige?

      Svara
      • Skulle vilja påstå att vi har högst noll. Åtminstone i riksdagen.

        Svara
      • Jan

         /  07/27/2017

        Från vänster till höger i Alliansen: L – C – M – KD – SD. SD är tungan på vågen för Alliansen.

        Svara
        • ivar L

           /  07/27/2017

          Vänster-höger är knepigt och delvis otillräckligt. På ett sätt är det väl snarare SD som är mest vänster, i stil med folkhemsossar och C eller L som är mest höger. C är för (nästan) öppna gränser vilket kan sägas vara en extrem form av marknadsliberal åsikt. Men samtidigt är L och C de som kommer att ha lättast att hitta överenskommelser med S så din skala har sina poänger också. Jag tycker kanske den främst visar hur långt från SD de andra partierna är men SD står knappast längst till höger egentligen.

          Svara
          • Jan

             /  07/28/2017

            Håller med. Centern är en hydra. Lööf och Olofsson har positionerat partiet långt till höger om den egentliga basen (småjordbrukare). Håller delvis med dig om SD – men de har svängt till höger på sistone. Plussar du på den invandringskritiska agendan och deras omdebatterade ursprung så hamnar de längst till höger. Trots att de de drar många väljare från LO-kollektivet.

      • Rikard

         /  07/27/2017

        Hej.

        Semantiskt taktiserande.

        Att låta väljarna upptäcka att SD är så lika socialdemokraterna att de kunde vara siamesiska tvillingar vore förödande för sosseriet.

        För samtliga partier gäller att den falska uppdelningen i höger-vänster måste upprätthållas. Om den illusionen rämnar måste man prata för sin egen politik istället för mot andras, och kan inte gömma sig bakom meta-debatt om vilket parti som hör till vilken sida.

        Sossarna har allt att tjäna på att få det till att handla om binärt tänkande, och att hela tiden behålla det retorisk fokus som gör att de uttalar sig som om social”demokratiskt” styre vore ett naturtillstånd istället för en mjukt totalitär korporativ oligarki.

        Det finns inga borgerliga partier i Sverige, om man med det menar borgerlig som i representerande borgarklassen; begreppet ‘de borgerliga’ är även det ett maktmedel för att framställa dessa som avvikare, onaturliga och felaktiga mot den socialdemokratiska normen och normaliteten.

        Inte heller har vi några höge-r eller vänsterpartier i Sverige. Vi har olika partier. Dessa har olika mer eller mindre konkreta sakfrågor, och mer eller mindre fläckigt förflutet.

        De enda som tjänar på den falska dikotomin i höger/vänster är Socialdemokraterna.

        För övrigt är Löfven snäppet sämre än Ringholm som talare. Han är fullständigt oförmögen att tala utanför manus och kan bara rapa upp samma fraser om och om igen.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Jan

           /  07/27/2017

          Du skriver långa, ganska snirkliga inlägg med lite innehåll. Jag blir sällan klok på dem. Att du är borgerlig har jag dock förstått. Trots att inget borgerligt parti duger åt dig. Om Sverigedemokraterna har du fel i sak. Kärnan i partiet (pojkarna runt Jimmie) är före detta ungmoderater. SD kan ses som moderater med en invandringskritisk agenda. Samarbetet med AKB och SN är inte en slump. SD har valt sida.

          Svara
          • Rikard

             /  07/27/2017

            Hej.

            Vad bra att du vet var jag hör hemma politiskt, så att jag slipper undra, sade han sarkastiskt.

            Om du läser något jag skriver som är så illa formulerat att jag inte gör mig förstådd, så ställ för all del frågor, ifall du vill.

            Om kärnan i SD är f.d. ungmoderater som numera driver ett eget parti är partiet alltså ett borgerligt parti, är det rätt förstått? Socialdemokraterna är alltså ett revolutionärt kommunistiskt parti som avser att införa proletariatets diktatur, eftersom en viss Ulf Bjereld har sitt förflutna i KPML(r).

            Vilken sida är det SD valt? De röstar ju i riksdagen efter sitt eget gottfinnande i enlighet med vad de utifrån sin agenda bedömer som önskvärt, och vem kan klandra dem för det? För den som inte sitter vid regeringsmakten återstår bara opposition i en demokrati, och i en demokrati har de partier som inte innehar regeringsuppdraget inga förpliktelser av något slag att rösta med den sittande regeringen. Det är typiskt för alla slags socialister/kommunister, som socialdemokraterna är enligt ditt resonemang om SD, att de anser att demokrati är när andra röstar som de blir tillsagda då det socialistiska partiets agenda är den enda som kan finnas.

            Om man sedan uppnår det tillståndet med öppet våld som i nittonhundratalets början, eller i korporativ symbios med fack och oligarkiska företagarfamiljer (”Du kan inte rösta bort Wallenberg” var ju en populär slogan hos vissa röda grupper) över flera generationer i en naturaliseringsprocess som i Sverige ändrar inte på detta. För en socialist är val och omröstningar endast medel för makt; demokrati, yttrandefrihet, valfrihet, äganderätt, åsiktsfrihet, och andra klassiska liberala självklarheter med rötter i vår historia som folkslag är för socialisten i bästa fall rökridåer och hävarmar vilka kastas väl de tjänat ut, i värsta fall hinder som skall utplånas.

            [Ovanstående samt förra inlägget sammanfattat]:

            Det finns ingen höger/vänster-skala. Det finns inget som heter ”borgerliga partier”. Det finns endast sakpolitik, vilken vara sprungen ur ideologiska teorier och skolor.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • Senior

           /  07/28/2017

          ”en mjukt totalitär korporativ oligarki.”
          -klockren beskrivning!

          Svara
      • Senior

         /  07/27/2017

        Nej, men vi har 8 socialistpartier.

        Svara
        • Jan

           /  07/27/2017

          Din syn på politik är nog lite egen. Nämn ett borgerligt parti som uppfyller dina konstiga kriterier då? Trump?

          Svara
          • Senior

             /  07/27/2017

            Möjligen Josefin Utas parti, Medborgerlig samling, eller vad de nu heter efter turerna..

            Fråga:
            Hur kan ett parti som av alla andra partier sägs vara nationalSOCIALISTISKT av samma partier betecknas som högerextremt?

            När blev socialism höger?

            Häri ger jag Rikard helt rätt att detta endast är en retorisk fint.

          • Senior

             /  07/28/2017

            Jag ger f.ö. Rikard helt rätt i allt han skriver i ovanstående kommentarer

          • Jan

             /  07/28/2017

            Ett parti som vill fälla den socialdemokratiska regeringen, stöttar AKB och inleder valsamverkan med Moderaterna samt låter sig köpas av Svenskt Näringsliv kan väl knappast beskrivas som socialistiskt?
            SD är till och mer mer ”moderata” än dagens Moderater eftersom de har starka inslag av socialkonservatism i sitt program. Något som dagens moderater delvis övergivit till förmån för den mer moderna nyliberalismen.

          • Senior

             /  07/28/2017

            Nej, de kommer inte och vill inte fälla sossarna, det bevisade de redan med DÖ.

            Allt är bara ett skådespel inför väljarna. Det räcker med att läsa nedanstående länk så inser man att allt handlar om att (sjuklövern skall) klamra sig fast vid makten. Det är endast ett schackspel om strategi för att hänga kvar vid köttgrytorna, vilken politik som skall föras är redan bestämt. Sakfrågan ligger helt i skymundan, här handlar det enbart om hur man skall kunna sitta kvar, oavsett vad folket tycker eller vad man ställt till med.

            http://www.expressen.se/nyheter/statsvetare-lofven-gar-starkt-ur-krisen/

          • Senior

             /  07/28/2017

            Ps. Socialism är fortfarande socialism, även om man kallar sig ”m” och ”nyliberal”….

  3. Jan

     /  07/27/2017

    Den här mannen vidarebefordrar bara det de här statsunderstödda vänsterfeministiska politiserade organisationerna och föreningarna säger till honom. Förmodligen får han också betalt för det. FATTA måste göra sådana här utspel för att bidragsmiljonerna ska rulla på.

    FATTA bidrar inte till att lösa problemet med våldtäkter eller sexuella trakasserier. Snarare tvärtom. De bidrar till att försvåra problemet genom att föreslå fel eller helt verkningslösa åtgärder. Åtgärder som passar deras politiska mission men inte har någon bäring på verkligheten.

    Svara
    • x

       /  07/27/2017

      Din beskrivning stämmer exakt in på svetsar’n.
      För det är väl honom du menar när du skriver ”Den här mannen”, eller hur?

      Svara
      • Jan

         /  07/27/2017

        Är du ett troll?

        Svara
        • G

           /  07/27/2017

          Ja. Alla Toklandare är troll om du frågar DN och Wolodarski.

          Svara
          • ivar L

             /  07/27/2017

            Fast Jan använder trolltermen korrekt till skillnad från gammelmedia som alltid använder den på det nya sättet i meningen anonym åsiktsmotståndare.

      • Senior

         /  07/28/2017

        Ja, hade man bara bytt ut FATTA mot FACKEN, hade det stämt lika bra på Löfven.

        Svara
  4. G

     /  07/27/2017

    Vad är det som han har på huvudet ?…

    Svara
  5. G

     /  07/27/2017

    ”Sluta omyndigförklara kvinnor med slöja

    Vad slöjan står för och hur den ska bäras är faktiskt upp till varje muslimsk kvinna är avgöra.
    Vi som samhälle kan inte definiera vilka relationer personer ska ha till sin gud, skriver debattörerna.
    ..[..]..
    Många har kommit till Sverige för att kunna få vara sig själva. Som Özz Nûjen sa en gång i en av sina shower: ”Jag kom till Sverige för att kunna få vara kurd”. Och det gäller de allra flesta. ”
    http://www.expressen.se/debatt/sluta-omyndigforklara-kvinnor-med-sloja/

    Replik:…………….

    ”Sverige bör ta efter länder med slöjförbud

    Samhället bör rikta sin solidaritet och sina skyddsåtgärder till dem som påtvingas hijab, skriver Devin Rexvid.”
    http://www.expressen.se/debatt/sverige-bor-ta-efter-lander-med-slojforbud/

    Svara
    • Varje individ bör få avgöra vad religiösa symboler betyder.
      Varje individ bör få avgöra vad hakkors betyder.
      Varje individ bör få avgöra vad den svenska flaggan betyder.
      Varje individ bör få avgöra vad den israeliska flaggan betyder.

      Svara
      • Senior

         /  07/28/2017

        *Inte med våra lagtolkningar där mest kränkt vinner… 😉

        *avsett som ironisk humor.

        Svara
  6. G

     /  07/27/2017

    ”Vi måste våga knacka på hos den misshandlade grannen

    Den senaste tiden har sexualbrott på festivaler fått stor uppmärksamhet. Det är märkligt att det är relativt tyst om det vanligaste våldet som kvinnor utsätts för – det i hemmet.

    Tjejer mellan 16 och 34 år är som mest utsatta för våld i sin partnerrelation. När jag utredde grovt våld i nära relation så träffade jag många av de unga tjejer som utsatts av sina något år äldre pojkvänner. Undantagslöst så hade de också utsatts för våldtäkter och annat sexuellt våld, även om de inte anmält det. Också statistiken bekräftar att det är just de unga tjejerna, mellan 16 och 24 år, som är mest utsatta för det sexuella våldet.

    En ung man, som var ovanligt pratsam och villig att berätta om sina motiv, berättade för mig att han hade slagit och hotat sin tjej till livet för att ”hon skulle välja den rätta vägen, stanna med honom och inte bli en hora”.

    Nina Rung
    Kriminolog och grundare av Huskurage”
    http://www.expressen.se/debatt/vi-maste-vaga-knacka-pa-hos-den-misshandlade-grannen/

    Svara
  7. https://detgodasamhallet.com/2017/07/27/varfor-migrationen-maste-upphora/
    ”Ett problem inte minst i Sverige är att ett stort antal människor, företag och organisationer har sin utkomst av att ta sig an människor som inte anser sig kapabla att klara sig själva. De vill naturligt nog behålla och utvidga denna lönsamma verksamhet. Samma sak gäller inte minst de kriminella band som försörjer sig på att transportera människor från länder där de inte vill bo till någonstans där det kan bli omhändertagna.

    Dagens europeiska migrationspolitik har ingen framtid och kommer endast att leda till ett socialt sammanbrott som redan har påbörjats. Den måste snarast möjligt helt upphöra.”

    Svara
    • Ivar L

       /  07/27/2017

      Alla som säger detta kommer att få rätt till slut. Frågan är bara när politiken ändras. Ju senare desto värre på precis alla sätt. Men den kommer att ändra, garanterat. Det finns ingen ideologisk grund i påståendena ens en gång, det är bara att räkna, det är matematik och konsekvens. Det enda ideologiska är frågan om hur immigrationsbegränsningen skall genomföras och vilka kvoterna kommer att bli.

      Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Precis. Asylbaroner, flyktingsmugglare, assistansbolag, jurister, gode män och underleverantörer till ovanstående gör allt vad de kan för all hålla den gyllene verksamheten gående. Man kan bokstavligen tala om en asylbransch. Fråga Bert Karlsson eller Robinson-Janne. Eller alla landets kaninmän och batiktanter. Miljarderna flödar…

      Svara
      • ivar L

         /  07/27/2017

        Sedan skall man inte glömma att även många andra näringar – bortom Asylklondyke – i absoluta tal tjänar pengar på en ökad befolkning eftersom det leder till ökad konsumtion. Givet att de kan möta den ökade efterfrågan utan att behöva öka sina egna utgifter i samma grad (d.v.s. sälja mer i samma butik utan att anställa fler e.t.c.) kan vinsterna för många företag ökas. De som sitter på rätt poster nu håvar in mängder med extragodis tack vare immigrationen och det hela finansieras av skatter. Så länge dessa inte höjs för företagen och deras ägare finns det således ingen anledning för dem att protestera. Oavsett om de inte tror att immigrationen är positiv på sikt. Sedan när korthuset faller ihop så kommer de att säkra upp vinsterna på olika sätt, likvidera bolag, gå i konkurs på rätt sätt och stoppa undan pengarna så de inte kommer folket som uppoffrade sig till godo.

        Svara
  8. G

     /  07/27/2017

    ”Miljonregn över ministrar som lämnar Löfvens regering”
    http://www.expressen.se/dinapengar/miljonregn-over-ministrar-som-lamnar-lofvens-regering/

    Svara
  9. Ivar L

     /  07/27/2017

    Jag vill minnas att jag i vart fall läst en feminist som tyckt att den där typen av bekännelser inte skall belönas. Hoppas fler hakar på för den där skenheligheten är rent ut sagt äcklig. Dessutom är det nog högst troligt att många av de där männen fortfarande är svinaktiga mot kvinnor, men på ett mer subtilt sätt.

    Fatta Man är en födkrok så det handlar som vanligt om pengar.

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Inte belönas ? Ajdå….

      ”Jag lät min hand ta tag i hennes rumpa

      Jag tror inte längre att det finns nån som ”aldrig skulle”. Ingen kan ställa sig helt och hållet över våra sociala normer.

      Men jag vet också att de flesta inte skulle skämmas. Det är så införlivat i vår kultur att vi knappt märker det. Vårt eget kvinnoförtryck har blivit till vår vardag.

      Måns Vestin
      Ledamot i Vänsterpartiet Storstockholms antirasistiska utskott”
      http://www.aftonbladet.se/debatt/article22095680.ab
      http://archive.is/cObSQ

      Svara
  10. MiT

     /  07/27/2017

    Om den nya migrationsministern, från 2011
    ”En röst fällde förslag till beredning”
    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/en-rost-fallde-forslag-till-beredning/

    Svara
  11. MiT

     /  07/27/2017

    Svara
  12. Svara
    • ivar L

       /  07/27/2017

      Ja, det måste ju till förr eller senare så det är lika bra att sätta igång med jobbet. Om inte annat räddar det en och annan från att drunkna även om livet i Afrika naturligtvis inte är något lyxliv så länge det inte blir ordning på länderna.

      Svara
  13. Svara
  14. x

     /  07/27/2017

    Ygeman: ”Blev inte hållbart att fortsätta”
    https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1501152807/svts/article14612392.svt/alternates/extralarge/ygemanintervju-jpg

    ”Det är tre år som ändå har gått fruktansvärt fort och andra får utvärdera min tid. Men jag kan ändå inte låta bli att känna lite stolthet”.

    Stolthet?
    För vad?

    Svara
    • ivar L

       /  07/27/2017

      Ingen idé att sparka på en som ligger. Det som de avsatta säger nu är inget att lägga kraft på att kritisera. Det viktiga var att han fick gå och nu är det gjort. Vad han gör för att försvara sin stolthet får vi respektera. Han är människa också.

      Svara
  15. x

     /  07/27/2017

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  07/28/2017

      Vad menar du med det?
      ”Reblogga detta” är ju en uppmaning. Menar du ”Rebloggade detta”, dvs imperfekt?

      Jag bara undrar…

      Svara
      • MiT

         /  07/28/2017

        Tror det är en autotext av WP om någon rebloggare. Är dock inte säker men tror det.

        Svara
  16. Peter

     /  07/27/2017

    Vad är preskriptionstiden på sexuellt ofredande? Funderar på att anmäla…

    Svara
  17. G

     /  07/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Nja, att man skrattade åt Göran Hägglunds tal om ”verklighetens folk” har väl att göra med att Göran själv representerade eliten snarare än verklighetens folk. Alla politiker vill ge sken av att de representerar ”verklighetens folk”. I verkligheten representerar de sällan annat än sig själva och sin egen grupps särintressen.

      Svara
  18. Såg ni presskonferensen? Morgan Johansson kläckte ur sig att han har minsann gett kvinnor rätt att inseminera sig. Viktigt!
    Hörde jag fel? Stirrade inte precis på rutan.
    Om det är vad han har lyckats får vi vänta med spänning på de kommande döviktiga reformer.
    Dokusåpan fortsätter snart med nya avsnitt.

    Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Stängde av när dvärgen blev långrandig. Tråkigare, medelmåttigare och mer självgod politiker är svårt att tänka sig. Jag antar att de andra på podiet skruvade på sig också när han malde på utan vett att sluta. Mannen har noll utstrålning.

      Svara
  19. G

     /  07/27/2017

    Svara
  20. G

     /  07/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Visst. Sparka hela regeringen. Klona AKB, Jimmie, Annie och Ebba och låt dem få dubbla ministeruppdrag. Det kommer att bli så bra, så bra! Åtminstone till nästa tabbe på något departement…

      Svara
  21. Motkraft

     /  07/27/2017

    Philip måste lära sig att använda ”jag” istället för ”vi”. Visst kan ”vi” när unga, dumma, hormonstinna och kanske berusade ha gjort misstag som vi bittert ångrar. Men det är misstag vi äger själva, har inget med någon manlighetsnorm att göra. Vi visste då och vet nu att man ska samtycka och respektera andra människor.

    Vi upplever inte att samtalen kring sex präglas av samtycke.

    Klart som fan att bland normala människor så präglas samtalet kring sex av samtycke. Om du Philip umgås med män där samtalet inte präglas kring sex och samtycke så tycker jag du ska prata med dina vänner om detta. Blanda inte in oss andra.

    Och sexualbrotten minskar inte, trots att vi uppenbarligen är medvetna om att sex på lika villkor är viktigt.

    Nej, de minskar inte av flera skäl. Den största är att vi importerar horder av män som inte i uppväxten deltagit i de där för oss självklara diskussionen om att män och kvinnor är lika värda, att kvinnor inte omfattas av ett annat regelverk hur de får klä sig, respekten för varandra osv.

    Du Philip kan göra en jätteinsats genom att åka runt på flyktingförläggningar och prata med män från andra kulturer om samtycke. De kommer att skratta ut dig eller låtsas hålla med för de hoppas på någon form av belöning. Men du kan ju få känna dig duktig att du tror du med samtal lyckats nå fram till män med medeltida uppfattningar.

    Människor som tror de är överlägsna ett annat kön och åtnjuter fördelar av sitt kön (backade av sin religion) kommer inte frivilligt att ge avkall på sina fördelar. Samtal hjälper inte, det måste till fler poliser, hårdare straff, kortare tid mellan gärning och straff, starkare skydd för offren, obligatorisk utvisning vid grövre brott och upprepade småbrott osv osv……

    Svara
    • ”Vi” eller ”jag” är ytterligare en aspekt av dagenst postmodernism: ingen egen vilja, inget egen ansvar.

      Svara
  22. G

     /  07/27/2017

    ”Sluta frysa ut Sveriges förorter”
    Media måste börja rapportera om det positiva med förorten, skriver mediestudenten Nisrit på Aftonbladet debatt. Hon menar att det är viktigt att lyfta upp problem i samhället, men att man samtidigt måste lyfta upp andra saker.
    ”Om man bara får läsa om att folk bråkar och dödas i förorterna så är det inte så konstigt att det växer en rädsla hos människor”, skriver Nisrit Hon menar att det till exempel borde skrivas om alla talanger som förorten producerar.
    ”Vi kommer aldrig komma någon vart om inte man slutar frysa ut Sveriges förorter”, skriver hon.
    http://omni.se/sluta-frysa-ut-sveriges-fororter/a/OVAGk

    Frysa ut?! Det finns otaliga sjuka postmoderna projekt/grupper i ”orten” som får bidrag för att kunna driva sina projekt, till vilken nytta! Dessa idioter fattar inte att felet sitter i deras huvuden, som en slags mental låsning, och inte hos många vita som idioterna kommer i kontakt med i detta land. Så varsågod, här är inte en artikel om ”farliga kriminella förorten” som ingen vill åka till, utan om ”positiva” rörelser, iaf sett från dessa idioters egen synvinkel. Dessvärre så är det barn till invandrare som gillar och pushar för skiten, men det blir säkert bättre med tiden…Typ om de får inflytande över politiken och kan ändra allt som de blir ”kränkta” av så blir allt bra och de klassas som ”inkluderade” ? Pffft. Mycket mycket lång artikel, tar med en del….

    ”../../..grupper som Megafonen och Pantrarna, gräsrotsrörelserna som vill upprusta förorten och som har fått efterföljare i miljonprogram landet över. Sedan kom Rummet, det omskrivna kollektivet för feminister och antirasister som rasifieras. Andra initiativ som kan nämnas är Orten i fokus, Rörelsen Gatans Röst och Ansikte, Black Coffee, Förenade förorter och Grammofonen.
    ..[..]..
    Jag frågar Nachla varför hon och många andra icke-vita drar sig för att arbeta i sådana ”vita rum”.

    – Många börjar må dåligt, orkar inte fortsätta, bränner ut sig själva. När vi väl tar oss in i de byggnaderna blir vi utbrända av rasismen. Är du för radikal, för svår, vill förändra för mycket, så motarbetas du. Det är ett tyst våld, många vita är kanske till och med välmenande, omedvetna och vill ”hjälpa” men i våra huvuden pågår ett krig, säger hon
    ..[..]..
    – Organisationer, partier, föreningar och institutioner är våldsamma rum för oss icke-vita. Det krävs dubbelt så mycket energi för mig att jobba på LSU. Så därför borde jag tjäna dubbelt så mycket i lön, skrattar Lewend.

    Lewend menar att samhället vägrar erkänna att de rasistiska tankemönster som skapades under kolonialtiden lever kvar och påverkar oss än i dag. Socialt, materiellt, kulturellt och demokratiskt. Han säger att många ungdomar i förorterna internaliserar rasismen och påverkas psykologiskt. Han talar om mindervärdeskomplex och självförakt, låg självkänsla och ”krabbmentalitet” – en upplevelse av att ”kan inte jag lyckas, så ska inte du heller göra det”.

    – Vi måste förstå hur rasismen har påverkat våra liv, tankar och känslor. Många unga män från förorten bygger muskler, köper stora hundar, bär vapen eller stora sedelbuntar för att distansera sig, hålla andra på avstånd. Bakgrunden är social utsatthet, internaliserad rasism och ett slags kompensation för underskott av demokrati och kapital.

    Självkänslan är så låg att vissa icke-vita inte ens vill inträda i vita sammanhang, säger han.

    – Vi är redan underordnade i en rasistisk maktordning och lever i en tid som både kategoriserar och delar in människor. För att skapa ett mer inkluderande samhälle behöver vi erkänna vår samtid som postkolonial. Vi behöver bygga våra egna strukturer inom kultur, journalistik, juridik. Först då kan vi utveckla rätt metoder och strategier för att övervinna hindren. Då kan vi stärka oss själva, varandra och våra områden. Och då krävs det att vi talar om oss själva, inte om andra. Att vi slutar se oss som själva som motpoler till vitheten.
    ..[..]..
    Ett par veckor senare träffar jag Lewend igen i Hässelby gård.

    Det är årsmöte för Hyresgästföreningen Vällingby. Vid ingången uppenbarar sig två köer. I den ena ställer sig helvita, mestadels föranmälda pensionärer. I den andra unga, bruna och svarta ungdomar. En äldre kvinna artikulerar instruktionerna med stor noggrannhet vänd mot ungdomarna:

    – De som har röstsedel ställer sig här. De som inte har ställer sig där borta!

    Ungdomarna är här för att de vill påverka, söka medbestämmande och delaktighet i sitt område. Målet är att få tillbaka den lokal som de blivit fråntagna av samma hyresgästförening. Det går rykten om att spritfester och droger förekommit. Ungdomarna själva menar att de blivit misstänkliggjorda och orättvist behandlade.

    Mötet spårar sånär ut. Anklagelser haglar i luften. Någon talar om ordningsproblem, en annan om valberedningens fantastiska arbete – alla namn tillhör äldre, vita personer. Det slutar med att ungdomarna bara får två ersättarplatser i styrelsen, förlorar sin lokal och lämnar salen i protest.

    Den sista pojken, en 16-åring, slår igen dörren och skriker:
    – Rasister!

    I rörelser som Revolution Poetry, Pantrarna och Megafonen ser vi ett nytt Sverige träda fram, en politiskt medveten folkrörelse där framförallt barnen till dem som en gång invandrat till Sverige söker medbestämmande, jämlikhet, rättvisa och metoder att stärka sina bostadsområden. I många fall handlar det direkt eller indirekt om en sorts separatism – den vita majoriteten är ingen prioriterad målgrupp, i vissa fall är den överhuvudtaget inte välkommen. De aktiva i rörelserna talar gärna om en gemenskap i delade erfarenheter av diskriminering och rasism som inte kan delas av vita. Det är ett tankesätt som står i skarp kontrast mot den färgblinda idétraditionen kring antirasism i Sverige.

    Följaktligen har kritiken mot dessa separatistiska rum också varit hård från många håll. Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg skrev i en uppmärksammad text om hur det hon klassar som identitetspolitik leder till polarisering och stänger ute alla som inte själva tillhör utsatta grupper: ”Man ska känna skuld för att man inte deltar i kampen, men får inte vara med för att man inte fattar hur det är att vara svart, homosexuell, transperson etc.” På SvD:s ledarsida hävdade Naomi Abramowicz att separatistiska grupper som Rummet säger sig föra en antirasistisk kamp – men i själva verket gör motsatsen: ”Man använder sig av rasistens världsbild genom att dela upp människor efter hudfärg.””.
    http://archive.is/n90rB

    Svara
  23. Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Haha 😀 Dessa ”tårtor” som Ganman började göra (iaf inte sett många innan han började) har blivit lite av en trend inom svensk politik på soc.med. Ofta mycket fyndiga och roliga.

      Svara
    • Jan

       /  07/27/2017

      Greider har onekligen ett rätt dock. Outsourcingen av myndigheters databaser till privata aktörer i utlandet (eller i Sverige) är den grundläggande problemet. Varje vettig utredning kommer att komma fram till det. Och det var den borgerliga regeringen som grundlade dessa reformer. Eftersom de är nyliberaler.

      Det politiska spelet är bara fulspel. Inget annat. Det förvånar mig hur många som går igång på det fulspelet här. Förmodligen på grund av att ”deras” partier nu kan dra tillfällig nytta av fulspelet.

      Har alla glömt de åtta Alliansåren? Bara vi blir av med sossarna så löser sig allt?
      AKB blir nog storslagen som statsminister? Och Lööf uträttade storverk som näringsminister? Jimmie drömmer säkert om en taburett (man kan spela ganska mycket kasino på nätet med 140 tusen kronor i månadslön) men lär inte få någon…

      Svara
      • Vän av ordning

         /  07/27/2017

        Tänk på att alla våra försvarsanläggningar och vapensystem är framtagna och tillverkad av säkerhetsklassade privata aktörer.

        Svara
      • x

         /  07/27/2017

        Du pratar goja som vanligt.
        Problemet med svetsar’n & Co är att de inte kan något om IT.
        I kombination med att de gärna begår lagbrott blir allt de tar i fel.
        Att då skylla på outsourcing visar hur obegåvade de är.

        Svara
      • Senior

         /  07/28/2017

        Närå, alliansen är samma skrot och korn som dina sossar, tyvärr.
        Olika grenar på samma socialist-träd, där även SD ingår.

        Allianspartier liksom sossarna och kommunisterna i V kan kalla sig demokrater, liberaler eller utesluta ordet kommunist bäst de vill, så länge de uppför sig som socialister ÄR de socialister, oavsett vad de kallar sig.
        -Skit är skit, även om man kallar det parfym…

        Svara
        • x

           /  07/28/2017

          @Senior
          Så sant, finns det något parti riksdagen som inte är socialistiskt.
          T.o.m. de som kallar sig för liberaler är halvkommunister och vill tvinga på folk sina ”lösningar”, t.ex. så får föräldrarna inte själva bestämma vem som ska/kan vara hemma med barnen.
          Och vem minns inte att Anders Borg höjde mängder av skatter.
          Att samtliga partier blivit hell eller halvkommunister beror på den långa hjärntvätt vi alla utsatts för av framförallt sossarna.

          Svara
          • Senior

             /  07/28/2017

            Precis så.

            De tjafsar om detaljer så som dagar hit eller dit på föräldraförsäkringar, ekonomiska nivåer på bidrag ett par 50-lappar hit eller dit i en metadebatt. Men i det stora hela är de socialister allihop.

  24. MiT

     /  07/27/2017

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Whaaa! Hur vågar hon glöma Q. Chelsea glömde Q:et! LGBTQ

      Svara
  25. Precis så:

    Svara
  26. G

     /  07/27/2017

    Hm, både Ludvigsson och Holdstock brukar vara mycket klokare och vettigare i resonemang än så här :/

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Vafan, andra gången idag som svaret hamnar fel 😦 Skulle postas under Kristian.

      Svara
  27. Dreadlock

     /  07/27/2017

    Prof. Jordan Peterson startar ett online-Universitet.

    Kul, inte minst när man läser kommentarerna under YT klippet. Det verkar finnas ett enormt sug efter faktiska kunskaper och på det sättet han idealiseras (Av purunga studenter) inger något slags hopp.

    Svara
    • Peterson är spännande. De flesta andra inom anti-postmodernismen eller vad man skall kalla det nöjer sig med fakta och saklig debatt. Peterson kan därtill Jung, Bibeln och mytiska arketyper. Det blir en helt annan sorts djup på diskussionen.

      Det blir intressant att se hur en svensk version av dataprogrammet kommer att slå ut för våra universitet. Kommer det att finnas något kvar som inte är postmodernt?
      Sedan kan vi börja köra myndigheters hemsidor genom samma algoritm.

      Svara
      • Dreadlock

         /  07/27/2017

        Ingen svår uppgift direkt. Det bokstavligen surrar av postmoderna nyckelord i kursbeskrivningarna till våra universitet. Otroligt användbar dock för studenter som eventuellt slipper bli rånade på både utbildning ( Inbillning snarare) och omfattande studielån som kommer att ta decennier att betala av med en substantiell andel av hushållsekonomin.

        Dessutom riskerar vi få total likriktade generationer av akademiker som inte förmår att uttrycka en enaste egen tanke. De är endast designerade att bli förvaltare åt ett system som premierar förprogrammerade och lydiga lågpresterande kasparfigurer.

        Svara
        • Kristian

           /  07/28/2017

          Och eftersom dessa examina är värdelösa ute i verkligheten, kommer man att ha lydig röstboskap som röstar på vem som helst bara låtsasjobben skapas.

          Svara
          • Senior

             /  07/28/2017

            Omsvängningen har börjat på den privata marknaden:

            I många platsannonser kan man nu mer läsa i kravbilden ”relevant utbildning eller 4 års erfarenhet i motsvarande yrke”.

            Sug på den, fyra år med lön har samma värde för arbetsgivaren som dyra studielån på högre utbildningar.
            -Vilket jag kan förstå om utbildningen mestadels består av vänsterpolitiskt flum.

            Fortsätter flummet kommer snart delen om utbildning helt att strykas i annonserna.
            Vilket jag kan förstå, i tex en utvecklingsmiljö måste ju personen kunna tänka själv för att kunna hitta nya lösningar och innovationer, då duger det inte med ”lydiga kasparpersoner”.

          • x

             /  07/28/2017

            @Senior
            I vissa (de flesta yrken?) kan man inte lära sig och bli duktig i om man inte har de rätta anlagen.
            Utan de rätta anlagen kvittar det hur länge någon går i utbildning för de kan aldrig bli bättre än högst medelmåttor ändå.
            Personer med rätt anlag som sadlar om kan bli väldigt duktiga på bara ett par år.
            Jag har själv sett detta i flera fall.

          • Senior

             /  07/28/2017

            Precis så.

            Samtidigt som de som verkligen presterar beskattas till bristningsgränsen för att bekosta denna nedåtgående spiral.

  28. Dreadlock

     /  07/27/2017

    Observera kommentaren ” The self proclaimed Professor ” av programledaren under inledningen. Någon semestervikarie har inte gjort hemläxan . Peterson är ” Full Professor” i psykologi på universitetet i Toronto sedan 15 år tillbaka.

    Svara
  29. JW

     /  07/28/2017

    Denna karl får t.o.m. de tidigare ensamkommande barnen att se yngre ut.

    Svara
    • Motkraft

       /  07/28/2017

      Nu låter det som att det stora engagemang han haft gör det troligt att han faktiskt inte ljuger om att konverterat till kristendomen och att detta kan ställa till problem för honom. Rejäla sådana

      https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Afghanistan

      Men mannen på bilden är definitivt äldre än 22 år. Så han chansade och ljög om sin ålder. För att fullfölja ljugandet kunde han hållit tyst om att blivit kristen för att försäkra sig om att om inte får uppehållstillstånd så råkar han inte illa ut i hemlandet.

      Han chansade och förlorade. Så är det när man ljuger sig till fördelar, att man kan förlora, det visste han. Ledsen för hans skull men det ingår i spelet om ljuger för att få fördelar.

      Svara
    • G

       /  07/28/2017

      ”This Facebook post is no longer available. It may have been removed or the privacy settings of the post may have changed.”

      Kan någon posta länk till FB-inlägget ? 🙂

      Svara
      • MiT

         /  07/28/2017

        *https://www.facebook.com/mirabjorkegren/posts/10159130509840596*

        Svara
    • How old fick honom till 36. Då körde jag mig och mina barn och de blev exakt så gamla de är men jag blev ett år yngre. Tackar för det.

      Men detta med åldersfusk är vårt naiva fel. Vi lät personer hitta på namn, nationalitet, flyktplats, förhållanden och så klart ålder utan att blinka.

      Svara
  30. x

     /  07/28/2017

    Svara
  31. Frida Gustavlin

     /  07/28/2017

    ”– De yngsta är ungefär tolv år, i de fall där kunnat göra en någorlunda säker bedömning. Det vet vi genom det uppsökande arbete socialtjänstens ungdomsjour har med polisen, säger han till tidningen.”

    http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/polisen-gatubarn-ligger-bakom-stockholmsranen/

    /Frida

    Svara
  32. x

     /  07/28/2017

    Svara
    • Senior

       /  07/28/2017

      Kyrkan är sedan länge infiltrerad av socialisterna.

      Om nu kyrkan är fri från staten, hur kommer det sig då att man istället för att som sig borde rösta på olika kristna kandidater, präster, biskopar och annat som borde styra kyrkan, i kyrkovalet nu röstar på de olika politiska partierna? Vad har de politiska partierna öht att göra i kyrkan?

      Rimligtvis borde ju Kristdemokraterna få 100% av rösterna om partierna och de förment kristna medlemmarna i kyrkan levde som de lär i kyrkovalet…

      Svara
  33. x

     /  07/28/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/28/2017

      Vi lever helt uppenbart i ett klent samhälle som inte förmår att hålla reda på dessa kringstrykande små busfrön. Hur långt bort är det att fotbollshuliganerna eller liknande sammanslutningar gör gemensam sak igen och ställer dessa små odågor i skamvrån. Om nu varken polisen eller socialtjänsten förmår att hantera problemet är det naturligt att sådan skit uppstår. Sedna kommer givetvis hela twittervänster och klagar på nazism.

      Vi har alltså utländska personer som skulle få fängelsestraff för den skit de pysslar med, i detta fall rån och misshandel, om de nu bedömdes vara aningen äldre, istället skickas de till något undermåligt LVU-hem utan lås på ytterdörrarna, sedan är de tillbaka på gatan i huvudstaden två dagar senare.

      Kanske dags att börja fundera om det inte behövs mer ensligt placerade LVU-hem.

      Svara
      • Senior

         /  07/28/2017

        ”Hur långt bort är det att fotbollshuliganerna eller liknande sammanslutningar gör gemensam sak igen och ställer dessa små odågor i skamvrån.”

        -Då finns det resurser vill jag lova! Kolla bara hur många kravallpoliser man på kort tid kunde skicka till Gotland i samband med demonstrationen mot de som våldtog den rullstolsbundna flickan/kvinnan.

        Kolla bara hur man omhändertog och punktmarkerade nattvandrarna när det var ”sons of Odin” (hette de så?).
        -Då finns det minsann resurser!

        Svara
        • Kristian

           /  07/28/2017

          Undrar hur många platser de kan göra det samtidigt? När det blir ”lång sikt,” menar jag …
          Förr eller senare återgår de till att ropa ”allt lugnt”.

          Svara
        • 14 fulla polisbilar när Jimmie höll möte i vårt lilla centrum. Det finns resurser!

          Svara
      • Kristian

         /  07/28/2017
        Svara
  34. x

     /  07/28/2017

    Svara
  35. x

     /  07/28/2017

    Svara
  36. G

     /  07/28/2017

    ”En 14-årig flicka utsattes under torsdagskvällen för ett våldtäktsförsök i centrala Gävle.

    Flickan kom till Gävle sjukhus med sin bror strax efter halv ett på natten. Men hon hade svårt att berätta vad som hänt på grund av chock.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/14-arig-flicka-overfallen-i-centrala-gavle

    ”Samtliga dömda överklagar ”Facebookvåldtäkten” till HD

    Alla de tre män som dömdes i samband med den så kallade ”Facebookvåldtäkten” har nu överklagat hovrättens dom till Högsta domstolen.

    Den 19 juli överklagade 21-åringen domen, och nu har även 24-åringen och 18-åringen överklagat domen, det bekräftar Högsta domstolen för SVT Nyheter Uppsala.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/alla-tre-overklagar-facebookvaldtakten-till-hd

    ”En misstänkt gärningsman har gripits efter våldtäktsförsöket mot en 9-årig flicka i Örebro på onsdagen. Det meddelar polisen på sin hemsida i dag.”
    http://www.friatider.se/en-person-gripen-f-r-v-ldt-ktsf-rs-ket-p-nio-riga-flickan

    ”Sex av tio svenska kvinnor känner sig otrygga på kvällen

    Minst trygga är invånarna i Stockholm, Södermanland och Uppsala. 57 procent av människor i Stockholm känner sig då och då otrygga.”
    http://www.friatider.se/sex-av-tio-svenska-kvinnor-k-nner-sig-otrygga-p-kv-llen

    Svara
  37. G

     /  07/28/2017

    ”Asylsökande fick avslag av migrationsverket: Då tände han eld på asylboendet

    En 25-årig man, boende vid Grytans asylboende, har erkänt för polisen att det var han som tände eld på boendet under gårdagskvällen. – Det han har uppgivit i misstankeförhöret, det är olika anledningar, men bland annat ett negativt beslut från migrationsverket och sen övriga omständigheter som har spelat in, säger polisens förundersökningsledare Mikael Gruvelgård till Nyheter Idag.”
    https://nyheteridag.se/asylsokande-fick-avslag-av-migrationsverket-da-tande-han-eld-pa-asylboendet/

    Svara
  38. Frida Gustavlin

     /  07/28/2017

    http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/doms-for-gruppvaldtakt-men-slipper-utvisning/

    ”De tre männen – två 19-åringar och en 20-åring – tog stryptag och höll fast armarna på den tonåriga kvinnan medan de våldtog henne. Nu döms två av dem för grov våldtäkt till tre års fängelse, medan den tredje får två års fängelse för medhjälp till samma brott. Åklagarens begäran att två av männen ska utvisas får avslag hos tingsrätten.”

    Undra sa flundra om inte FATTA MAN! borde ta och åka till utlandet, det verkar milt sagt finnas ett litet uppdämt behov av svensk manlig vänsterakademiska medelklassförebild. Börja gärna med att HBTQ-certifiera Afghanistan, Marocko, Irak och Syrien är ni snälla. De är i stort behov av era kunskaper.

    Svara
    • G

       /  07/28/2017

      ”Åklagaren yrkade på att två av männen skulle utvisas från Sverige. Tingsrätten menar att det allvarliga brottet motiverar utvisning, men har slutligen landat i att männen ska få stanna kvar. I ett av fallen hänvisas till mannens koppling till Sverige, i det andra fallet humanitära skäl.

      – Jag kommer under alla förhållanden att överklaga straffen och utvisningsyrkandet. Två av de här killarna saknar svenskt medborgarskap och jag anser inte att de ska få stanna i Sverige, säger Elisabeth Massi Fritz.”

      Tack för det, vi har brottslingar så det räcker och blir över.

      Svara
    • Kristian

       /  07/28/2017

      Känns lite som det där gamla skämtet om matematikern som fick i uppdrag att bygga staket runt så stort område som möjligt med tio meter hönsnät. Han gjorde en cirkel med diameter strax under en meter, ställde sig i den och sade:
      – Jag står utanför!

      FATTA kan slå en ring runt Sverige eller Norden eller Europa eller Västvärlden, och sedan utbilda alla andra.

      Svara
  39. G

     /  07/28/2017

    ”Ministrar oroar sig för fler misstroendevotum

    Man nyttjar misstroendevotumet som ett politiskt vapen, säger socialminister Annika Strandhäll (S).
    Enligt henne är regeringen orolig att ”man nu vattnar ur misstroendevotumet som verktyg”.
    ..[..]..
    Infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) är inne på samma linje.

    – Jag har ju lång tid i riksdagen och har aldrig varit med om att man på så lösa grunder kastar ut misstroendevotum och sätter både Sverige och regeringen i ett svårt parlamentariskt läge.
    Jag tycker att oppositionen måste fundera över vilken samtalston och vilket ansvar man har, säger han och tillägger att han tycker att man borde ha väntat in konstitutionsutskottets granskning.

    Även justitie- och inrikesminister Morgan Johansson är kritisk till hotet om misstroendeförklaring.

    – Normalt sett så håller man sig till de former som är föreskrivna och de traditioner som vi har. Det här är något helt nytt. Jag tror att det är hetsporrarna i Alliansen som fått bestämma, och då kan det bli så här tokigt, säger han.”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-07-28/ministrar-oroar-sig-for-fler-misstroendevotum

    Ja, fan vad tokigt det blev Morgan! Pffft.

    Svara
  40. G

     /  07/28/2017

    ”Ygeman festivaltalar trots skandalen

    I går fick Anders Ygeman (S) lämna posten som Sveriges inrikesminister, men han kommer ändå att tala under årets Way Out West i Göteborg, meddelar festivalen.

    Bland de sedan tidigare bokade talarna finns höjdhopparen Patrik Sjöberg, artisten Annika Norlin och författaren Maria Sveland.”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-07-28/ygeman-festivaltalar-trots-skandalen

    Hahaha. I fint celebert sällskap med Sveland som också talar 😀 Så vad ska Ygemannen tala om ? Så här har det alltid varit på festivaler…

    Svara
    • Kristian

       /  07/28/2017

      Skandal? Vilken skandal? ”I see no ships.” Härifrån syns ingen skandal.

      S har makten och Gud är i sin himmel.

      Svara
    • Han skall prata om hur man blir en ny människa genom fjällvandring.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: