SVT upplyser: Vi har sex på fel sätt, samhället orsakar ett orgasmglapp!

SVT upplyste oss igår om att vi (de flesta) har sex på fel sätt pga samhället och att det orsakar ett orgasmglapp! Fel sätt är alltså sex som innebär penetration med penis i vagina, så kallat ”PIV-sex”, det orsakar bara ett orgasmglapp vilket SVT nu alltså vill motverka. Beviset för att vi har sex på fel sätt är att lesbiska får fler orgasmer än heterosexuella. Så sluta genast med PIV och bli lesbiska!

Orättvisa

Ojämlikhet

Ojämställdhet

Maktskillnader

Vi har sex på fel sätt

Samhälleliga förklaringar

-Olika villkor i samhället. Du tror det alltså? – Så är det ABSOLUT!

Samhälle och sex kopplas ihop

Andra mönster i samhället

Kvinnor dubbelarbetar mer

Kvinnor är mer utsatta för sexuellt våld

Alla möjliga saker

Samhället i stort och ojämställdheten

Samlagsnorm

Klitoris sitter inte i slidan, det fungerar inte för alla och DÄR ser vi också samhället och ojämställdheten

O_0

Penis in och ut i slidan fungerar mycket bättre för dem med penis än för dem med slida. Ändå fortsätter man att ha det.

Ja, undrar varför, vilket mysterium…

Då vet vi att det inte BARA är samhället i stort att kvinnor blir fostrade att …

Inte på lika villkor

Kopplingar till jämställdheten i samhället

-Är det vettigt att göra den kopplingen mellan sex och politik? – Ja ABSOLUT!

Radikalfeministisk maktanalys på orgasmer liksom… I SVT. 8 minuter offrades på det…

Förmodligen kommer SVT att blocka det här klippet så en backup finns här.

RFSU och RFSL har jag nämnt innan:

RFSL och RFSU när de riktar sig till nyanlända ser vi ovan.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

128 kommentarer

  1. Musse

     /  08/02/2017

    Kolla länken till den amerikanska studien.
    Jag läste bara sammanfattningen och såg genast att forskarna ger en förklaring som inte stämmer med feministernas. De har bara ryckt tre av sex procentsiffror från studien och fantiserar om dem.

    Kvinnor som ofta får orgasm är mer troluga att bl.a:
    Berätta vad de ville ha sexuellt
    Berömma sin partner när denne gjorde som de ville sexuellt.
    Ha sexuellt förspel per telefon eller e-post.
    Testa nya sexpositioner.
    Agera ut sina fantasier.
    Uttrycka kärlek under sexakten.

    Sååååå….kan förklaringen vara att ett större sexuellt intresse leder till fler orgasmer?
    Att homosexuella kvinnor (med mer maskulin hjärna) har fler orgasmer och homosexuella män (med mer feminin hjärna) har färre kanske stämmer bra med den förklaringen också?

    Svara
  2. Olof

     /  08/02/2017

    … och penis + mun, hand, anal, etc, funkar ofta ännu bättre för dem med penis än just penis + vagina. Your point was?

    Men är det främst orgasm som eftersträvas så är det ju bara att plocka fram Hitachin och köra.

    Svara
  3. icke-svensk

     /  08/02/2017

    Tjejen 3:14 är väl välindoktrinerad…

    Inget är för konstigt i Sveariket vad?

    Svara
  4. Jans

     /  08/02/2017

    RFSU:s bilder är rätt roliga. Det är som en modern variant av sådana där paradisbilder i häften som Jehovas Vittnen brukade dela ut där lejon och kaniner lever i harmoni tillsammans på gröna ängar tillsammans med lyckliga kristna människor. I båda fallen beskriver bilderna en slags paradislängtan som har mycket litet med verkligheten att göra.

    Lejon och kaniner i harmoni är i och för sig mer overkligt än alla varianter på sex som RFSU har i sina broschyrer men deras verklighetsbeskrivning är i varje fall oerhört orepresentativ och beskriver mer deras egen variant på idealsamhälle. Jag undrar vilka som egentligen är målgruppen för detta eftersom det är en så liten del av både svenskar och immigranter som kan identifiera sig med bilderna? Antagligen tror RFSU att de kan omprogrammera heterosexuella och motverka benägenhet att starta förhållanden inom den egna kulturella sfären. De tror fel. Istället gör bristen på identifikation att de når ut mycket dåligt med sin information till de som verkligen skulle behöva den.

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/02/2017

      Det går att få lejon och kaniner att leva på samma äng. Tillsätt nya kaniner varje dag. Mätta lejon jagar inte, så ett tag lever de i harmoni sida vid sida. Tills lejonen är hungriga igen…

      Svara
  5. Skeptisk

     /  08/02/2017

    Det finns en stor orättvisa att kvinnor kan få multipla orgasmer medan män måste varva ner nån halvtimme emellan. Samhällets fel!
    Har de hört talas om G-punkten? Och att klitoris inre delar går ner runt slidan? Att penetrationssex inte behöver vara av kolv-i-cylinder-typ?
    Kontentan är att de inte gillar att män åtrår kvinnor och de flesta kvinnor åtrår män. Svårt att hitta partner som lesbisk och så lite reklam för det.
    Btw, relationsvåldet är också större i lesbiska förhållanden.

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Lesbiska som gifter sig är mer benägna att skilja sig så det finns uppenbarligen en hel del problem att ta upp för SVT om de vill vara mångsidiga och neutrala men det vet vi ju att de inte vill. De vill vara marinerande, alla skall ner i samma spad och bli bleka, färglösa och likartade.

      ”Manliga homosexuella par har ungefär samma skilsmässofrekvens som heterosexuella par. Men hos kvinnliga homosexuella par är skilsmässofrekvensen avsevärt högre.”
      http://fof.se/tidning/2016/11/artikel/kvinnor-har-hogre-krav
      Bry er inte om den fjantiga rubriken, faktan talar sitt tydliga språk.

      Intressant påpekande om multipla orgasmer. Räknade de på det eller ”glömde” denkolumnen? En annan aspekt är ju hur långa orgasmerna är. Hur ser det ut om man summerar i tid? Rent bilogiskt är det i alla fall ganska trivialt att konstatera att fortplantning kräver att mannen får orgasm medan det inte är nödvändigt (men en fördel) om kvinnan får det. Så ”orättvisan” har inget med dagens ”patriarkala” mansförtryckande samhälle att göra utan är äldre än Homo Sapiens. Hur vanligt är utlösningslika reaktioner bland primater i övrigt är ju en intressant fråga om man är lite nyfiken på mer än standardfeministiskt trams kring ämnet.

      Svara
  6. Män får flera orgasmer? Menar de räknat under hela livet eller under varje enskild sexakt? Jag som trodde tvärtemot, i varje fall under det sistnämnda
    Så fel jag måste ha haft.
    Bäst jag håller tyst. Orkade inte se hela filmen så jag förblir felunderrättad. Troligen har jag också gett fel råd till mina patienter. Skämskudde fram.

    Svara
    • Musse

       /  08/02/2017

      Frågan som ställdes var om de normalt eller oftast fick orgasm när de hade sex.
      Ja svarade:
      95% av heterosexuella män.
      89% homosexuella män
      88% bisexuella kvinnor
      86% homosexuella kvinnor
      66% bisexuella kvinnor
      65% heterosexuella kvinnor

      Så det säger inget om antalet orgasmer egentligen.

      Svara
    • Klimathotet

       /  08/02/2017

      Antalet orgasmer för män minskar med stigande ålder och när det sinar helt kan man likna eventuella försök med att spela biljard med ett skosnöre. 😛

      Svara
  7. ★★★

     /  08/02/2017

    Svara
  8. MiT

     /  08/02/2017

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      TIttandet på Barnkanalen är väl på upphällningen men det är ändå ganska skrämmande att de kör sådana här Sovjettakter. Vem vet, de kanske retuscherar bort saker i repriser också? Klipper gör de garanterat men på ett sätt är det värre att retuschera på detta vis och visa upp en falsk version av vad upphovspersonerna ville med sin skapelse. Hade vi bott i ett land som dubbar vuxentv så hade väl en mängd manliga skådisar dubbats med kvinnliga eller henliga röster och vice versa.

      Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      För övrigt heter det väl ”könsförstärkning” numera, inte ”könskorrigering”. Också något att fundera på. Om jag är man och opererar om mig till kvinna så har jag alltså förstärkt mitt kön… Korrigering lät i och för sig lite obehagligt men förstärkning är ju direkt missvisande.

      Svara
    • Kristian

       /  08/03/2017

      Sjukt.
      Tack och lov att vi inte har eller kommer att se det.

      Svara
  9. MiT

     /  08/02/2017

    Svara
    • Musse

       /  08/02/2017

      65% avrundades också till sex av tio.
      Lågstadiematte är inget för SvT tydligen.

      Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Gillar expert två som försöker lura i oss att sex inte har en biologisk grund men samtidigt formulerar sig så det finns en exit om det skulle bli debatt… Fegt.

      Svara
  10. Pelle2

     /  08/02/2017

    Svt sysslar verkligen med ren ideologiproduktion.
    Vad tusan har samhället med vårt sexliv att göra. ?

    Det är väl upp till var och en att se till att utveckla sitt sexliv så att de blir nöjda.
    Bara för att man har vanliga samlag så hindrar det ju inte att man tillfredställer varandra på andra sätt också.

    Vi skulle förmodligen inte fortsätta med vanliga samlag om inte både kvinnor och män njuter av det.

    Fast förmodligen är väl pudelns kärna att vi män kanske njuter mera än kvinnor av ett samlag och det kan ju aldrig vara bra för en radikalfeminist.

    Dessutom brinner ju dårarna för att vara normbrytande och det skaver förmodligen i deras sjuka hjärnor att folk fortsätter att ha heterosexuellt sex..

    Vi kanske skall övergå till att bara ligga med varandra i akt och mening att alstra barn och därutöver enbart onanera…

    Man kan ju kanske dra det ännu längre så att alla barn skall komma till med konstgjord befruktning och sedan får var och en fixa sin egen njutning på (för) egen hand…

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Allt handlar i grund och botten om social kontroll, som i det Viktorianska England, eller valfri diktatur. Det är bara definitionen av vad som är rätt och fel som varierar. Grundtemat är detsamma, vi som bestämmer talar om för dig vad som är rätt och fel genom dekret via offentliga kanaler. Vi har koll på dig. Tro inte att du är fri. O.s.v. Detta i sin tur bottnar till stor del i rädsla för folket, rädsla för demokrati, rädsla för att förlora sina privilegier.

      Svara
    • Senior

       /  08/03/2017

      Precis, och vi som kommenterat här, inklusive undertecknad har onekligen svalt betet med hull och hår. 😳

      Istället för att kritisera om ens behovet finns av en dylik undersökning, och vilken nytta den gör sitter vi nu och granskar undersökningen i fråga och dess resultat.

      Jag kan nu tycka att denna undersökning får vara hur jävla rätt eller fel som helst, men ge fan i mitt privatliv!

      Frågan som kanske borde diskuteras: Varför görs en dylik undersökning, och med vilket syfte?

      Svara
  11. Rikard

     /  08/02/2017

    Hej.

    Från den av Musse länkade abstract:en tillhörande uppsatsen som refereras i SVT-inlägget kan man utläsa antalet deltagare:

    ”We analyzed a large US sample of adults (N = 52,588) who identified as heterosexual men (n = 26,032), gay men (n = 452), bisexual men (n = 550), lesbian women (n = 340), bisexual women (n = 1112), and heterosexual women (n = 24,102).”

    Kan vara intressant för den med erfarenhet av statistik och data-hantering, kanske.

    Tyvärr ligger själva huvudtexten bakom betalvägg – kostar 43 euro, avrundat.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Hur var det nu? Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.

      Svara
      • Jans

         /  08/03/2017

        Nej, statistik är varken lögn eller sanning. Rätt hanterad är den extremt värdefull och orsak till många framsteg för mänskligheten, inte minst i medicinsk forskning. Lögnen uppstår när makthavare och opinionsbildare tror sig finna sanningar som inte finns genom att vara slarviga eller genom att ta saker ur sitt sammanhang.

        Svara
    • Olof

       /  08/03/2017

      *host* Scihub tycks servera rabatterade exemplar. *host*

      Efter en snabb genomläsning tycker jag den ser rätt ok ut, men det är rätt tunt på innehåll bortsett från det statistiska datat.

      Det jag tycker saknas mest är korrelation med sexfrekvens – ytterligare en intressant faktor är skillnaden i hur ofta partners är intresserade av sex. Om det är en skillnad där (vilket är sannolikt) mannen är intresserad oftare än kvinnan så är det mycket möjligt att kvinnan inte alltid är ute efter orgasm utan snarare bara är ute efter intimiteten (eller till och med bara är ute efter att glädja mannen).

      Svara
  12. ★★★

     /  08/02/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2017

      Håller med om att det är fel men resten av diskussionen under tweeten ägnas åt judeparanoja. Dessutom med fel utgångspunkt eftersom det handlar om straffrätt men det som diskuteras är Bonniers mediedominans och judiskhet.

      Svara
      • ★★★

         /  08/03/2017

        Jag såg inte det.
        MiT, kan du vara vänlig och ta bort inlägget?

        Svara
        • MiT

           /  08/03/2017

          Äh, spelar ingen roll, normalt folk vet att de dyker upp med sina konspirationer överallt. Poängen HÄR var ju att våldtäkt av 12-åring ger belöning medan rita bilder ger fängelse, är ju bara den som är postad inte resten liksom.

          Svara
  13. ★★★

     /  08/02/2017

    Svara
  14. Mike E

     /  08/02/2017

    Sverige är det sjukaste landet i världen och förtjänar att gå under (som är på väg att ske).

    Svara
  15. Pether

     /  08/02/2017

    Det här man patriarkatet… alla verkar inte ha förstått att det existerar.

    http://www.dailywire.com/news/19251/female-student-harassed-threatened-college-after-amanda-prestigiacomo

    Svara
  16. MiT

     /  08/02/2017

    Där kom förklaringen till varför hon blåljög danska tittare rakt i ansiktet
    ”Pia Rehnquist: Jag är mer feminist i dag än vad jag någonsin varit”
    https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/08/02/pia-rehnquist-jag-ar-mer-feminist-i-dag-an-vad-jag-nagonsin-varit/

    Här är när hon ljög i dansk tv

    Svara
  17. G

     /  08/02/2017

    ”Ungdomsgäng attackerade brandmän under utryckning

    Under natten mot onsdagen larmades räddningstjänsten till ett flertal mindre bränder i Uddevalla.
    Vid en brand i några lastpallar på en gångbro blev brandmännen attackerade av några ungdomar som kastade sten mot dem.

    – Det är nog första gången i Uddevallas historia det händer, så det är jättetråkigt, säger Mattias Bergenheim, styrkeledare på räddningstjänsten i Uddevalla.”
    http://www.expressen.se/gt/larmades-om-brand-fick-stenar-kastade-mot-sig/

    ”Martins buss attackerades med stenkastning och ägg

    Bussar i Kungsbacka utsätts för stenattacker.
    Nu kräver busschauffören Martin Andreasson och hans kolleger att någonting sker – innan någon får sätta livet till.

    – Jag älskar mitt jobb, men nu är jag skärrad och undrar vad fan det är frågan om. Det här måste få ett slut innan någon dör, säger Martin Andreasson.”
    http://www.expressen.se/gt/martins-buss-attackerades-med-stenkastning-och-agg/

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Kanske ännu mer skrämmande är att detta bara pågår och pågår runtom i Sverige utan att det leder till några konsekvenser för våldsverkarna annat än i extrema undantagsfall. Bilbränderna är kanske värst av allt, där har ju knappast någon gripits någonsin trots att det brinner precis varje natt på minst en plats i Sverige. Hur kan det bara få pågå på detta vis samtidigt som jag kan få dryga böter om jag kör 83 km/h på en 80-väg? Jag blir faktiskt djävligt sur på detta.

      Svara
  18. G

     /  08/02/2017

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Jodå, de klarar det på 470 månader (39 år). Men Frigolit kanske fixar det på 470 dagar om vi röstar på MP… 😀

      Svara
  19. G

     /  08/02/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/03/2017

      Effekten kommer bli att män inte kommer dela med sig av idéer till kvinnliga kollegor. De kommer bara diskutera när män är närvarande och då kommer feministerna klaga över hur män utesluter kvinnor från samtalet.

      Svara
      • Senior

         /  08/03/2017

        ”Damned if you do, damned if you don’t.”

        Svara
  20. G

     /  08/02/2017

    Svara
  21. G

     /  08/02/2017

    Svara
    • G

       /  08/02/2017

      Svara
      • Casey Jones

         /  08/03/2017

        Nä, för den här regeringen har ju gjort allt så bra hittills…

        Svara
        • Jans

           /  08/03/2017

          Klockrent, först öppnar de slussdörrarna till Sveriges största immigrationsvåg och sedan, när de dragit igen luckan en smula, tycker de vi skall rösta på dem igen för att de säger sig vara bäst på att lösa problemen de skapade.

          Svara
          • Musse

             /  08/03/2017

            Hur gjorde de när de öppnade slussdörrarna?

  22. G

     /  08/02/2017

    Svara
    • Bamse

       /  08/03/2017

      Ser ut som en Google-annons, så det KAN ju tänkas att Åhléns testat vad som fungerar. I vilket fall som helst kan de ju stänga av annonsen nu när de fick massor av gratis publicitet i stället. Win-win?

      Svara
  23. G

     /  08/02/2017

    Svara
  24. G

     /  08/02/2017

    Svara
  25. G

     /  08/02/2017

    ”Okända män hade bosatt sig i Maries sommarstuga

    Marie och Ingvar Karlsson tipsades av en bekant att någon höll till i deras sommarstuga.

    När de kom dit upptäckte de att sju personer hade bosatt sig sommarstugan och de verkade ha bott där en längre tid, som Norran först rapporterade.

    – De hade tagit ut våra möbler ut ur huset och satt där och rensade bär, säger Marie Karlsson.
    …..
    Förutom att männen hade plockat ut möblerna i stugan var platsen även fylld av saker som familjen själva inte ägde.

    – Sängar var installerade i stugan. I boden hittade vi bland annat en hårfön, bilbarnstol och en cirkelsåg. Och det fanns mer saker. Jag stod bara och gapade, säger Marie.”
    http://www.expressen.se/nyheter/okanda-man-hade-bosatt-sig-i-maries-sommarstuga/

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Har hänt förr. Det var ju någon familj i Västmanland som i princip inte fick hjälp av polisen eftersom de inte hade inkräktarnas personnummer. Helt sjukt.

      Svara
  26. MiT

     /  08/02/2017

    Svara
    • G

       /  08/03/2017

      Svara
      • Motkraft

         /  08/03/2017

        Låt inte så glad ännu. Beroende på intervjuarens och redaktionens agenda den dagen kan de klippa intervjun så de får fram vilken dödsnazist de tycker Janouch är. Om hon inte lyckats förhandla sig till att hon ska godkänna texten innan publiceringen. Betvivlar att hon har fått den rätten.

        Svara
  27. MiT

     /  08/03/2017

    Här har ni lite lektyr 😛
    ”How Sweden Is Fast Tracking Refugees Into The Workforce”
    https://www.fastcompany.com/40446055/how-sweden-is-fast-tracking-refugees-into-the-workforce

    Svara
  28. MiT

     /  08/03/2017

    Svara
  29. MiT

     /  08/03/2017

    Svara
    • Olof

       /  08/03/2017

      … och precis den här typen av argument gör mig övertygad om att man om 50 år kommer att diskutera migrationsvågen på samma sätt som slavhandeln, där de, fortfarande fattiga och ointegrerade grupperna i ghettona, kommer vara skitförbannade över hur deras föräldrar lurades hit för att skapa en ny rumptorkande underklass på existensminimum.

      Svara
      • Jans

         /  08/03/2017

        Nix pix, det är urinvånarna i Sverige som kommer att få skulden för alltihop. Det kommer inte att riktas någon kritik mot immigrantbarnens föräldrar. Snarare tvärt om, det var ju deras rättighet att komma hit och bli raketingenjörer men eftersom svenskarna är rasister så blev de arbetslösa bidragsberoende istället. Ungefär så kommer det att låta, eller rättare sagt det låter så redan nu. Enda lösningen är som bekant att ta hit ännu fler så att den lönsamma multikulturalismen skall komma igång någon gång. Det är bara en tidsfråga innan allt blir strålande.

        Svara
        • Olof

           /  08/03/2017

          Ja, det jag säger är att man kommer att se ‘urinvånarna’ (eller åtminstone våra politiker) i Sverige (och EU) som jämförbara med slavhandlare som lurade hit immigranterna med löften om raketutbildningar och om inte det gick, så bra jobb som stjärttorkare, och om inte det blev bra heller så åtminstone goda bidrag. (varav naturligtvis inget kommer att finnas).

          Så länge man insisterar på ‘multikulturalism’ är det naturliga resultatet rasism och segregering, och eftersom europeiska länder inte klarar av att kompensera med någon form av samhörighet genom nationalism på samma sätt som USA så kommer utvecklingen bli mycket värre här.

          Visst, sen kommer alla att skylla på alla, men vissa kommer vara tydligt på pappret sägandes att ‘vi vill ha hit mer billig arbetskraft för att hålla tillväxten igång!’. Vilket också skapar en logik för att jämställa dessa med slavhandlare.

          Svara
    • Jan

       /  08/03/2017

      I mina ögon är det här landsförräderi. Vi behöver inte fler invandrare från u-länder som inte kan försörja sig själva inom rimlig tid. Centerpartiet är landsförrädarnas parti. Johanna Jönsson och Annie Lööf är landsförrädare. Centerväljarna likaså. Även om de själva föreställer sig som ”goda”. 40 procent av svenska folket är idioter.

      Svara
  30. Pelle2

     /  08/03/2017

    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver bra om att vi inte skall benämna is-terroristerna för soldater och inte att säga att de som återvänder kommer hem utan just återvänder.
    https://ledarsidorna.se/2017/08/atervandarna-namn-terroristerna-vid-dess-ratta-namn/

    Svara
  31. MiT

     /  08/03/2017

    Läs hela tråden

    Svara
  32. MiT

     /  08/03/2017

    Svara
    •  /  08/03/2017

      Ygeman har verkligen levererat, synd att en sådan duglig karl fick gå.
      Är han lika duktig som gruppledare i riksdagen så bådar det gott för framtiden.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/03/2017

        Så att han inte informerade Löfven om it-skandalen var inget problem ?
        Han var väl också ansvarig för Polisen och lät den inkompetenta politrucken Dan Eliasson
        sitta kvar som Rikspolischef trots polisens monumentala haveri.

        Svara
        • Senior

           /  08/03/2017

          Det måste vara menat som ironi…

          Svara
        •  /  08/03/2017

          He,he är det förbjudet vara lite ironisk?

          Svara
          • Senior

             /  08/03/2017

            Nejdå, det är bara svårt att veta om någon ironiserar eller menar allvar i dagens Sverige. Så illa är det.

  33. MiT

     /  08/03/2017

    Svara
    •  /  08/03/2017

      ”Besökarna på mässan borde vara vuxna nog att hantera budskapen från både Nya Tider och Oktoberförlaget”.
      https://www.sydsvenskan.se/2016-08-21/mats-skogkar-massfall-for-yttrandefriheten

      Svara
    • Motkraft

       /  08/03/2017

      Den som ringde menade troligtvis inte ”sätta lite färg” som att spela narren eller att handlade om Davids hudfärg. Fast helt otroligt är det inte nu när icke-rasisterna blivit de värsta rasisterna.

      I vilket fall otroligt klantigt av uppringaren. Nu skulle så klart uppringaren ha gett upp när David sa att han inte kommer att vara där som politiker. Men om nödvändigtvis vill trycka på mer så kunde ha sagt

      Vi försöker ha en varierad panel med människor av olika erfarenhet, ursprung och politisk åskådning. Förutom att vi tror panelen och publiken skulle uppskatta just din medverkan så av de som tackat ja så har vi just nu en slagsida åt vänster och av människor som saknar erfarenhet av hur det är att komma till ett nytt land. Vi skulle därför lite extra uppskatta om du kunde medverka”.

      Även det skulle naturligtvis kunna uppfattas som stötande av en invandrare som vill se människor som människor, oavsett ursprung. Inte stöder den nuvarande strömningen där hudfärg och etnicitet är det som avgör vem som får tycka och säga vad.

      Svara
  34.  /  08/03/2017

    ”Hon fick frågan ingen man skulle fått”:
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nya-zeelands-nya-oppositionsledare-jacinda-ardern-fragas-ut-om-hon-ska-skaffa-barn

    Är det så konstigt att de undrar om hon ska vara på jobbet eller hemma de närmaste två åren?

    Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Jag har fått frågor om mina barn på anställningsintervjuer. Visserligen om redan födda men ingen tvekan om att de fiskade efter hur gamla de var och vad det kunde betyda gällande föräldraledighet.

      Sedan kan man ju fråga sig hur det ens finns nyhetsvärde vilka frågor en oppostionsledare i lilla Nya Zeeland på andra sidan jordklotet får när det inte ens verkar sannolikt att hon kommer att få vara något annat än oppositionsledare. Hur många svenskar följer Nya Zeelands politik på den nivån? De som gör det lär ju läsa engelskspråkiga tidningar i vilket fall som helst eftersom 99% av det som händer politiskt på Nya Zeeland ändå inte rapporteras av SVT.

      Svara
  35. Pelle2

     /  08/03/2017

    Marcus Leifby på Aftonbladet slickar arslet på radikalfeministerna och sågar de manliga kommentatorerna i fotbolls-EM för damer.
    I sedvanlig radikalfeministisk stil kan han inte nöja sig med att hylla de kvinnliga kommentatorerna utan måste skriva nedlåtande om de manliga.
    Han kallar bl.a tv-sporten för en pungvägg.
    Undrar om han hade fått publicera en krönika där han kallar en grupp med kvinnor för pattvägg eller fittvägg ? Naturligtvis skulle det aldrig kunna hända för då hade det handlat om kvinnohat.
    Han glädjer sig också åt att nästa dam-VM kanske enbart kommer att kommenteras av kvinnor. Hade det enbart varit män hade han legat i gråtkramper på golvet tillsammans med ”Rättviseförmedlingen” och alla andra feministiska gråterskor.
    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1L4xl/leifby-herrarna-de-kunde-stannat-hemma-redan-fran-borjan

    Svara
    • Jan

       /  08/03/2017

      Den artikeln är inte värd papperet den är skriven på. Marcus Leifby är nog den som borde stanna hemma. Mitt korta omdöme om sändningarna:

      – SVT håller högre klass än TV4. Ur alla synvinklar. Även rent tekniskt.
      – Daniel Nannskog är den ende som säger som det här. Han daltar inte med damfotbollen som de kvinnliga experterna gör.
      – David Fjäll är totalt intetsägande. Är han ens intresserad av fotboll?
      – Chris Härenstam är alltid bra. Och ger ett trevligt och välkomnande intryck.
      – Malin Swedberg är bäst på 4:an. Alltid glad och trevlig dessutom.
      – Anna Brolin och Hanna Marklund är snyggare än bra.

      Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      En kvalificerad gissning: Marcus är totalt ointresserad av damfotboll och vet inte vad han skall skriva så det fick bli en för-mycket-män-drapa, det brukar ju alltid funka.

      Svara
  36.  /  08/03/2017

    Svara
    • Senior

       /  08/03/2017

      Japp, där kom den!

      Svara
    • Jans

       /  08/03/2017

      Vi känner igen retoriken från islamismen som ju som bekant inte är riktig islam.

      I båda fallen försöker man sig på trixet att låtsas som att ideologin inte är det som ideologins utövare gör utan någon slags platonsk idévärld. Naturligtvis ett oerhört stelt och gammalmodigt sätt att tänka. Ideologier bygger på idéer om utopier men huruvida dessa utopier någonsin kommer att infrias och se ut är bara viktigt för den som vill försöka sig på att begripa ideologins innersta väsen. Ideologin som sådan, den verkliga ideologin, dess uttryck är naturligtvis summan av vad alla dess utövare gör varje dag och vad det leder till. Naturligtvis är det socialism som går av stapeln i Venezuela precis som att det är islam (en av många varianter) som gick av stapeln med IS i Syrien eller med islamistiska terrorister i Europa.

      Svara
  37. Senior

     /  08/03/2017

    Framförallt riskerar man ju inte att bli gravid om man låter bli ”penis i vagina” sex.

    Det är ju bättre, då slipper ju välfärden belastas av Svenska barn och vi kan istället lägga med resurser på de importerade ”barnen”.

    Man undrar ta mig f*n ibland om det inte pågår ett folkmord mot etniska svenskar.

    Svara
  38.  /  08/03/2017

    Svara
  39.  /  08/03/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/03/2017

      Vad är det för idé att tjata om det här? Sydamerika har alltid varit instabilt med en historia fylld av diktatorer och misslyckade presidenter. Socialism, kapitalism eller militärstyre tycks vara en bisak. Det går nästan alltid åt helsicke. Att använda Venezuela som paradexempel på att socialism inte fungerar är nog att dra för långgående slutsatser. Ingenting annat fungerar ju där heller.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/03/2017

        Vänsterpartister som Sjöstedt med många flera ville utmåla Venezuela som ett socialistiskt föredöme under Chavez precis som många av dom har hyllat Castro ända fram till hans död.
        När vi sitter med facit i hand så är det kanske inte så konstigt att många vill driva med det.
        Sedan finns det definitivt exempel på högerdiktaturer som t.ex Chile under Pinochet som inte direkt var något paradis heller…

        Svara
        • Senior

           /  08/03/2017

          Och som vanligt kommer vänstertomtar och relativiserar och hävdar att det beror på aaaalllt annat än socialismen. Trots 100% utfall i alla länder som försökt…

          Svara
      •  /  08/03/2017

        @Jan
        Tydligen känsligt ämne det här, känner du dig personligt träffad?
        Den gemensamma nämnaren på misslyckade länder i hela världen (oavsett kontinent) är att de saknar fungerande marknadsekonomi.
        Det är en del av socialismens ideologi är att försöka styra marknaden och därför kommer de alltid misslyckas.
        För förr eller senare kommer verkligheten ikapp alla reglerade ekonomier…

        Svara
      • Senior

         /  08/03/2017

        Vad sägs om DDR, Sovjet, Kuba, Polen, Rumänien, Ungern, Tjeckoslovakien, Kina, Kambodja, Lettland, Litauen, Estland?
        Fungerar Socialismen där också?

        Svara
        • Senior

           /  08/03/2017

          Fungerade, givetvis.
          Frågan känns ganska retorisk med facit i hand, men det verkar ju som att vissa är helt ideologiskt blinda för facit.

          Svara
        • Jan

           /  08/03/2017

          Länderna du nämner (utom Kambodja, Kina och Kuba) var ju Stalins krigsbyte efter andra världskriget. De hamnade bakom järnridån. Vilket var en tragedi. De var satellitstater, knappast fria, demokratiska länder. Du har fått socialistdille.

          Svara
          • Senior

             /  08/03/2017

            Bakom järnridån ja, styrda av……….. Socialister!

            För din information kan tilläggas att alla länder bakom järnridån levde med påtvingad socialistiskt styre, som satellitstater till det……… wait for it……..Socialistiska Sovjetunionen!

            Så du menar alltså att det inte var socialism ”på riktigt” i dessa länder?
            Menar du att Stalins Sovjet inte var Socialistiskt ”på riktigt”?

          • Senior

             /  08/03/2017

            Socialistiska Nordkorea kanske?

            som jag tidigare sagt:
            ALLA länder som provar socialistiskt styre slutar alltid, utan undantag med diktatur och ekonomisk misär. ALLA!

            Du som nu är så positivt inställd Jan, nämn ETT land som är en bra socialiststat.

          • Senior

             /  08/03/2017

            Tycker du Kambodja, Kina och Kuba är fria demokratiska länder?

      •  /  08/03/2017

        @Jan
        Att samtliga länder i Sydamerika oavsett system skulle vara lika dåliga som Venezuela stämmer inte.

        ”Det pratas om Chile som det ekonomiska miraklet. Landet har blivit känt för att ha Sydamerikas mest välskötta och välmående ekonomi”.
        https://affarsutvecklingsbloggen.wordpress.com/2011/11/15/chile-sydamerikas-foredome/

        T.o.m. SVT medger att Chile har bra ekonomi:
        ”Trots att Chile är Sydamerikas starkaste ekonomi…”.
        https://www.svt.se/nyheter/utrikes/jamstalldhet-langt-fran-angelaget-i-chile?

        NE:
        ”Den starkt marknadsstyrda, nyliberala ekonomiska politik som bedrivits i Chile efter militärkuppen 1973 hade vid 1980-talets slut lett fram till en – med latinamerikanska mått – konkurrenskraftig ekonomi, men också till kraftigt ökade sociala klyftor. Tillväxttakten har efter demokratiseringen 1990 varit fortsatt hög”.
        http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/chile

        Svara
      • Jans

         /  08/03/2017

        Fast Venezuela hyllades ju nyligen av socialisterna i Europa så det är väl viktigt att peka på att, nej det gick inte den här gången heller. Det är ju inte heller som att det är okänt vad fascistiska ideologier ställt till med i Latinamerika. Jag ser ingen motsättning i detta. Men just nu är det ju vad som händer i Venezuela som är mest intressant.

        Sedan tycker jag gärna man kan ta upp att en del av de socialistiska rörelserna i Latinamerika kanske har eldats på av USA:s marknadsekonomiska imperalism, som en slags motreaktion. Men det förefaller mig som att motreaktionen är värre än det som den är en reaktion mot, men det kan ju alltid diskuteras.

        Svara
      • Kristian

         /  08/03/2017

        Det har väl varit sällsynt att hela länder lidit av svält och brist på allt?

        Svara
  40. MiT

     /  08/03/2017

    Svara
  41.  /  08/03/2017

    Värst vad tekniken krånglar nuförtiden!

    ”Ikea-varuhuset i Kalmar fick utrymmas efter bråk”:
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/ikea-varuhuset-utrymt-i-kalmar

    Svara
  42.  /  08/03/2017

    Hoppas de flyttar till Södermalm hela bunten.
    Var inte rädda!

    Svara
    • Kristian

       /  08/03/2017

      Kan vi få Slottet till Göteborg blir det änna marockad.

      Svara
  43. Frida Gustavlin

     /  08/03/2017

    Låt mig gissa, lesbiska får faktiakt inte fler orgasmer, eftersom de, enligt kin gissning, har mindre sex än heterosexuella, men kanske får de fler orgamser per tillfälle med sex. Men aldrig inte i absoluta tal. Men detta redovisas givetvis inte i Aktuellts inslag.

    Svara
  44. Gorby

     /  08/03/2017

    Svara
  45.  /  08/03/2017

    Svara
  46.  /  08/03/2017

    Svara
  47.  /  08/03/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/04/2017

      MiT:s blogg börjar mer och mer likna en moderat propagandablogg. Dessvärre. MiT är ju dessutom före detta sosse.

      Svara
      • MiT

         /  08/04/2017

        Ja, fd sosse, kommer ALDRIG mer att göra om misstaget. Trodde faktiskt att det skulle bli lite mer pragmatiskt med Löfven, det blev ännu värre i stället.

        Svara
  48.  /  08/04/2017

    Svara
  49. Det är intressant att ”sexologen” lutar huvudet bakåt hela tiden. Det är garanterat för att hon vill kunna se ner på karlen som intervjuar henne. En typisk härskarteknik…

    Svara
  1. Orgasmglappet – Lisas lappar
  2. Vad hände 2017? Del 4 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: