Alarmerande siffror

Lite siffror från Brå

Kolla förändringen jämfört med samma period föregående år…

Det tycker i alla fall jag är alarmerande. Och det handlar inte om ett litet antal där några få anmälningar får stor effekt på siffrorna utan om massor av anmälningar som får redan högt antal att öka ordentligt. Mot barn under 15 år alltså…

**********

I Dalademokraten kunde man igår läsa en mycket märklig insändare från en Liza Lundberg

Hon anklagar en polischef som sagt att man borde kunna dra medborgarskapet för de som gjort terrorresor, åtminstone för de som har dubbla medborgarskap. En ganska rimlig tanke som jag tror att de allra flesta normala håller med om vore en utmärkt idé.

Den oerhört – i min bok i alla fall – mörkbrunt influerade polischefen Erik Nord har under sommaren förekommit i flertalet debatter där han tycker att Sverige bör göra som i Storbritannien och dra in det svenska medborgarskapet för de så kallade terroristsvenskar som har dubbelt medborgarskap. Han menar både att de som rest för att strida för IS förlorat sin rätt att vara svenska medborgare, men även att det är en oerhörd säkerhetsrisk för vårt fina svenska samhälle med dessa potentiella återvändare.

Men det tycker inte Lundberg. Jag vet att det finns en del som säger ”men då straffas de ju inte alls, då innebär det straffrihet” osv. Tramsiga argument! För det är klart att de ska överlämnas till en internationell domstol. Det enda vi kan vara säker på är att om de släpps in igen så innebär det garanterad straffrihet och dessutom belöningar!

Det finns en massa märkligheter från Lundberg men jag tar bara upp en sak förutom det ovan.

Ni vet, att vara terrorist och slakta och mörda andra är samma sak som att begå ett brott utomlands enligt Lundberg. Jag håller inte med utan anser att det finns en skala. Fortkörning i Danmark t ex är enligt mig inte lika allvarligt som att vara terrorist.

Så skriver hon under insändaren. Inget mer.

Men vem är Liza Lundberg?

Jaha se där. Hon är visst engagerad i Socialdemokraterna. Det tyckte varken hon själv eller Dalademokraten var intressant att tala om för läsarna.

Och Dalademokraten kan inte säga att de inte visste

eftersom det ovan kommer från just Dalademokraten 29 april i år.

**********

Gårdagens Posör

är Lisa Nilsson. Hon kämpar hårt för att visa alla sina likasinnade vänner att hon fortfarande är rättrogen och inte vacklar. Det finns flera liknande tweetar från henne, bl a om att hon minsann inte är rädd när hon går ut på kvällen. Dock oklart var hon bor men gissar att det inte är Rinkeby i alla fall…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

182 kommentarer

  1. hllviken

     /  08/12/2017

    Även resten av samhället är vanskött –

    Svara
  2. MiT

     /  08/12/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/12/2017

      En smaklös jämförelse. De här akademikerna borde skämmas.

      Svara
      • Rikard

         /  08/12/2017

        Hej.

        Du är alltför snäll.

        De borde steglas för sin äckliga liknelse.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • hllviken

       /  08/13/2017

      Svara
  3. G

     /  08/12/2017

    Svara
    • lensof

       /  08/12/2017

      Jag börjar alltmer tro att den afghanska s.k. strejken är arrangerad och styrd.
      Vem pratar eller skriver om IT gate nu? Vem bryr sig om de petade ministrarna eller varför de fick gå? Tyst är det om barnafödande som måste ske utomlands, om våld i förorter, om studenter som inte kommer att ha någonstans att bo och om skolbarn som inte kommer att möta kompetenta lärare nu när skolan startar.
      Nej, nu har det mediala Sverige fokus på galenskaperna i Stockholm där allt är så uppenbart galet och förvridet att det inte kan gå förbi den mest ointresserade. Att de s.k.stejkande är uppenbart vuxna och t.o.m. lite åldrade män gör antagligen det hela bättre. Oavsett om läsaren är sektblind eller blir förbannad så har man fångat dennes intresse.
      Bilden på den döda gossen på stranden kunde få oss att öppna våra hjärtan för den berörde. Men vem blir berörd av vuxna rökande män som bara sitter och är arga? Kan de verkligen få någon att öppna sitt hjärta? Så vad är avsikten?
      Varför sker detta? Och just nu? Vem vinner på detta? Politiskt. Ekonomiskt. Medialt.
      Kan det vara för att avslöja åldersbluffen på ett sätt som på ytan ska ge sken av att vara på bluffarnas sida?
      Eller kanske för att avslöja korkade politiker som tror att de gör något gott och därmed kan vinna något politiskt på att framträda i detta?
      Eller kan det vara en medvetet försök till rensning av småpartier när de i sin desperata kamp för överlevnad går för långt i sin extremism.
      Jag undrar alltmer varför detta sker just nu.

      Svara
      • Senior

         /  08/13/2017

        Exempelvis för att dölja några små bagatellartade skattehöjningar på flera hundra procent på fordonsskatt och annat för att finansiera detta?

        Svara
    • hllviken

       /  08/12/2017
      Svara
  4. G

     /  08/12/2017

    Jävligt märkligt att DD inte skriver att hon är aktiv inom S, speciellt då det är en sossetidning. Nyheter Idag skulle lätt kunna göra en nyhet av detta:
    ”Socialdemokrat anklagar erfaren polischef för att vara rasist”. Vilken jävla kärring.

    Sparade hennes s.k ”debattartikel” här: http://archive.is/NJ2su

    Polischef Nord skriver en replik till henne….

    ”Replik: Nej, jag är inte rasist – vi måste kunna föra en öppen dialog

    För att vi ska kunna skydda oss mot terrorismen behöver vi kunna föra en öppen dialog där olika alternativ diskuteras från olika perspektiv. Den dialogen tycker jag inte du bidrar till genom att kalla mig rasist, skriver Erik Nord, chef för polisområde Storgöteborg, i en replik.

    Nej, Liza Lundberg – jag är varken rasist eller mörkbrun! Du och jag har inte samma uppfattning i en sakfråga bara.
    ..[..]..
    När det gäller din lite haltande jämförelse mellan terrorister, sexualbrottslingar och narkotikasmugglare har jag absolut inget emot att man ser över möjligheterna att återkalla uppehållstillstånd och dubbla medborgarskap även för dem. Det sker ju till viss del redan idag – i vart fall när det gäller de med uppehållstillstånd och som döms till utvisning.

    Nej Liza Lundberg – att nervöst och överspänt utmåla människor som rasister och fascister bara för att de har en annan uppfattning än du tycker jag signalerar ängslig enfaldighet. För att vi ska kunna skydda oss mot terrorismen behöver vi kunna föra en öppen dialog där olika alternativ diskuteras från olika perspektiv. Den dialogen tycker jag inte du bidrar till.”
    http://www.dalademokraten.se/opinion/debatt/replik-nej-jag-ar-inte-rasist-vi-maste-kunna-fora-en-oppen-dialog
    http://archive.is/7ZOxE

    Svara
    • G

       /  08/13/2017

      Bra att han sprider sin replik på twitter…

      Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2017

      Håller med Nord. Det är så jäkla sjukt att radikalfeministerna ,godhetsapostlarna och andra likasinnade hela tiden försöker brunmåla och anklaga folk för hat bara för att de inte håller med dom i någon sakfråga.
      Dom måste ju helt sakna förmåga att argumentera för sin sak när dom hela tiden försöker tysta folk med sådana metoder.

      Svara
    • Dan

       /  08/12/2017

      Kan ingen blocka denna spammare. Som dyker upp i varje trå.

      Svara
    • Dan

       /  08/12/2017

      Kan ingen blocka denna spammare. Som dyker upp i varje trå.

      Svara
      • När man rebloggar något på en WordPress-plattform så skickar det automatiskt meddelande. Det är samma sak när WP-plattformar länkar till varandra så dyker det upp en liten länk längst ned.

        Svara
        • MiT

           /  08/12/2017

          Och för min del är det bra, det betyder att fler får möjlighet att ta del av det jag för fram.

          Svara
      • MiT

         /  08/12/2017

        Såna stora problem kan du inte ha med att han rebloggar detta och det blir en länk här. Det vägrar jag tro.

        Svara
      • Peter

         /  08/12/2017

        Håller med dig. Samtidigt lite roligt att din kommentar dubbelpostades.

        Svara
    • Klimathotet

       /  08/12/2017

      ”Det är en viktig fråga tycker jag”

      Svara
  5. hllviken

     /  08/12/2017

    Svara
  6. hllviken

     /  08/12/2017

    Svara
  7. MiT

     /  08/12/2017

    ”Regeringens nya stjärnrekrytering: Alexandra Pascalidou”
    https://nyheteridag.se/regeringens-nya-stjarnrekrytering-alexandra-pascalidou/

    Svara
    • Jeppe

       /  08/13/2017

      Det borde diskvalificera henne från alla public service-engagemang. För övrigt känns det väl som att Pascalidou och regeringen befinner sig på samma nivå, långt ner alltså.

      Svara
  8. hllviken

     /  08/12/2017

    Alarmerande siffror:

    Svara
  9. hllviken

     /  08/12/2017

    Svara
  10. Den där texten i Politism som Lisa Nilsson sprider är verkligen mycket märklig. Här ska alltså Borg ha tafsat på MÄN- och då är det nån manshatare som skriver den där skiten och rentav pissar på offren.

    Svara
    • hllviken

       /  08/12/2017

      Bra skrivet om Borgs jättefadäs:

      Svara
      • Jeppe

         /  08/13/2017

        Rent principiellt håller jag med postaren. Borg förtjänar att bo i en hyrestvåa och äta kattmat (inte för att han partade hårt utan för vad han gjorde i regeringen) men tyvärr kommer det inte att hända. Han kommer att få något annat lite mer undanskymt gig och han kommer att kunna äta gåslever till frukost livet ut. Troligen på vår bekostnad.

        Såvida inte något viktigt politiskt inträffar.

        Svara
    • Jan

       /  08/12/2017

      Lisa Nilsson har problem. Vilket märktes på hennes minst sagt ljumma framträdande på Allsången. Vek röst, lika mycket väsande som sång, en alltmer växande kroppshydda och trettio år gamla Mauro Scocco-hits som tiden inte varit allt för snäll emot.

      Svara
      • MiT

         /  08/12/2017

        Hahaha, som alltid en brutalt ärligt från dig Jan 😛

        Svara
      • Jeppe

         /  08/13/2017

        Japp, men utan godhetsimagen hade hon inte stått på scenen i SVT:s regi. Där ligger den egentliga anledningen till att föredettingar som Lisa eller Sven Melander plötsligt upptäcker att de är PK och basunerar ut det för full hals. Att det lönar sig är otvetydigt. Sven Melander fick väll till och med sommarprata. Han har varit mer eller mindre bortglömd i 20 år, men så försvarade han Zara Larsson och häpp….

        Svara
  11. Gorby

     /  08/12/2017

    Svara
  12. MiT

     /  08/12/2017

    Svara
    • Icke-svensk

       /  08/13/2017

      ”The extremely complicated issue of the gender pay gap…” I see, as far as I know it Always comes down to discrimination against women which I doesn’t sound very complicated.

      Svara
      • Icke-svensk

         /  08/13/2017

        And why does the word always alway come automatically with a bloody capital ?

        Svara
  13. MiT

     /  08/12/2017

    Den här killen jobbar inte direkt för deras sak, funkar säkert att förolämpa vanliga svenskar…

    Den länkade:

    Och den länkade i den tweeten:

    Svara
    • Sven

       /  08/13/2017

      Det som står i blåa rutan är frågor som alla journalister, politiker och Migrationsverket borde ställa till alla asylsökande. Varför görs inte det? Varför ska Sverige och svenska skattebetalare passivt ta ansvar för orsakssamband som vi inte alls har med att göra???

      Svara
  14. sosse

     /  08/12/2017

    Svara
  15. sosse

     /  08/12/2017

    Svara
  16. Dreadlock

     /  08/12/2017

    Sällan har man skådat en insändare av en lärare (Och förälder) som fått det hela bak och fram.

    https://www.svd.se/hur-ska-vara-ungdomar-slippa-psykisk-ohalsa

    Ett axplock :

    ” Grundproblemet, som jag ser det, är den destruktiva individualiseringen och konkurrensutsättningen av alla samhällsfunktioner.”

    ( Individualisering är destruktiv ? )

    ” Sedan början på 1990-talet styrs vårt gemensamma samhällsbygge av ett nyliberalt tänkande, vilket bygger på att frigöra individen men också minska statens makt.”

    ( ” men också att minska statens makt” Skulle det vara negativt ? )

    ” Min dotter fyller snart 20. Som för många andra duktiga flickor blev hennes skolgång en blandning av motgång och medgång. Plus krav på att lyckas, krav på att vara någon och en konstant känsla av otillräcklighet. Det ska inte behöva vara så. ”

    ( Hur ska pappa ha det ? En tonåring i gymnasieåldern åker en utvecklingsmässig berg-och dalbana. Känslan av att inte räcka till finns där av en anledning. Att växa sig större än de hinder som läggs i vägen för en)

    För att knyta an till titeln ” Hur ska våra ungar slippa psykiskt ohälsa” Har ett tips : Genom att man som förälder inte förminskar gymnasielevers förmåga att hantera personlig stress eftersom det är en helt naturlig jobbig fas i livet som de flesta går igenom, oavsett kön.

    Det ligger något gammal inpyrt socialism a´la´ folkhemmet över hela insändaren. Stärka statens makt över kollektivet som gått vilse i nyliberalismens labyrinth. Som om det skulle hjälpa.

    Svara
    • Rikard

       /  08/12/2017

      Hej.

      Filosoferna (lärarna) skall fungera som rådgivande och vägledande råd och kontrollorgan för administratörerna vilka i sin tur styr via väktarna, och arbetarna följer filosofernas instruktioner eftersom de varken har förmågan eller behovet av att kunna tänka själva.

      Mer originell än så var inte Marx. Tur det finns andra filosofer.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Senior

       /  08/12/2017

      Jag är själv förvånad över hur många av ”det sovande folket” som Reinfeldt uttryckte det, som vägrar vakna, och som när de väl vaknat försöker vända sig om och somna om igen….
      Denna insändare ligger helt i linje med detta.

      Jag hör dagligen kommentarer som ”det var bättre förr när det var televerket, då slapp man krångla och välja olika abonnemang.”

      Det ser mörkt ut för Sverige, majoriteten verkar vilja ha en statlig förmyndare som tar alla beslut åt dem, vare sig det handlar om att vara hemma med barn, pension, eller annat.

      Svara
      • Jan

         /  08/13/2017

        Så alla som inte älskar nyliberalism tillhör ”det sovande folket”? Din guru, nyliberalen Reinfeldt, fick sina åtta år vid makten. Nu vill få veta av honom. Det finns högre moraliska värden än egenintresset och girigheten. Fråga den kristna kyrkan. De betraktar nyliberalismens dygder som dödssynder. En annan av dina idoler, Thomas Idergard, har övergivit Mammon för att bli katolsk präst. Ganska talande. Även om jag inte tror på honom nu heller…

        Svara
        • Senior

           /  08/13/2017

          Du borde lärt dig vid detta laget att jag är lika anti Reinfeldt som Löfven. Dock är hans beskrivning av ”det sovande folket” ganska träffande och passade i detta fallet.

          Men det är kul att se att även du börjar gnugga dig i ögonen så smått, du vaknar nog du också vad det lider…..

          Svara
        • Senior

           /  08/13/2017

          Jag vet inte ens vem denne Tomas som du refererar till är, jag har till skillnad mot dig bildat mig en egen uppfattning istället för att blint lyssna på någon ”guru” och låtit mig indoktrineras.

          Svara
          • Jan

             /  08/13/2017

            Det borde du veta. En av nyliberalismens pionjärer i Sverige. Före detta ordförande i MUF. Ville, likt Lööf, Borg och Reinfeldt ha en ”nattväktarstat”. Numera jesuitpräst. Men lika hal som vanligt. Välsmort munläder.

        • x

           /  08/13/2017

          Fungerande marknadsekonomi och sparsamhet med skattebetalarnas pengar är inget ”egenintresse”.
          Det är meningslöst fråga dagens ”kristna kyrka” om det, då den är genompolitiserad av vänstertomtar.
          Reinfeldt kan inte kallas för nyliberal då han är skadad genom den socialistiska indoktrineringen, han är sosse-light precis som de flesta andra.

          Svara
          • Jan

             /  08/13/2017

            Du verkar ha en blind tilltro till marknaden. Du är ingen pragmatiker. Mer en marknadsfundamentalist. Därför är det meningslöst att resonera med dig.

          • Senior

             /  08/13/2017

            Precis så.

          • Senior

             /  08/13/2017

            Du Jan, verkar ha en blind tilltro till Socialism.
            Trots diktatur och misär i s a m t l i g a länder som försökt.
            Du är ingen pragmatiker, du är snarast religiöst troende socialist.
            Därför är det meningslöst att resonera med dig.

        • x

           /  08/13/2017

          @Jan
          Du skriver ”Du är ingen pragmatiker”.
          Det är precis vad jag är, det finns inget system som kunnat gå emot ”marknaden” i det långa loppet, just nu ser vi exempel på det i Venezuela.
          Marknaden är inget annat än konsumenternas fria val.
          Varför ska vi inte kunna välja vad vi vill köpa och i så fall, vem ska välja åt oss istället och varför?

          Svara
          • Jan

             /  08/13/2017

            Som sagt du är marknadsfundamentalist. Det är inte jag. Jag anser inte att marknadslösningar ska gälla i samhällets alla områden. Därför är det meningslöst att resonera med dig. Eller Senior. På det här området i alla fall. Fortsätt ni med er blinda tilltro till privatiseringar och marknadslösningar. Det är lustigt att ni ogillar Reinfeldtministären. Det var ju deras hjärtefråga också. Det och jobbskatteavdrag.

          • Senior

             /  08/13/2017

            Det du inte förstått i din socialistiska iver är att marknadskrafterna styr i ALLA system. skillnaden mellan en reglerad socialistisk marknad är alla matköer framför butikerna, eftersom de befintliga varorna redan sålts på den svarta, helt oreglerade marknaden som alltid blir resultatet av en hårt statligt reglerad marknad.

            Ja, jag är ”marknadsfundamentalist”.
            -Det är nämligen så att tillgång och efterfrågan med medföljande marknad ÄR en fundamentalt mänsklig mekanism, en naturlag som man inte kan ”socialisera” bort då den endast byter skepnad när du försöker.

            Du behöver lära dig korrelationen mellan regleringars storlek och storleken på den svarta marknaden.

            Exempelvis när Göran Persson för ett antal år sedan höjde tobaksskatten så smugglingen och den svarta marknaden skött i höjden så till den grad att skatteintäkterna sjönk på tobak. De fick sänka skatten igen för att försöka få tillbaka affärerna till den reglerade marknaden, vilket blev väldigt svårt då de nya skattefria varorna och dess rutter nu hade blivit etablerade.

            Precis som i USA när man införde alkoholförbud, något som i stort sett möjliggjorde maffians inflytande och makt då de blev rika på smuggelsprit.

            Men det är ju som vanligt gällande socialister, när kartan och verkligheten inte stämmer överens följer man kartan ända tills katastrofen är ett faktum….

        • lensof

           /  08/13/2017

          Är denne Tomas som du skriver så borde det vara en merit att inte känna till honom.

          Svara
          • x

             /  08/14/2017

            @Jan
            Du får kalla mig ”marknadsfundamentalist” om du vill, jag själv kallar mig för realist.
            Att du inte vågar ta diskussionen och endast vill ”diskutera” med de som tycker exakt som du säger en hel del.

  17. Olof

     /  08/13/2017

    ”För det är klart att de ska överlämnas till en internationell domstol.”

    Håller inte med. De bör överlämnas till Assad rakt av. De har ägnat sig åt terror, tortyr och mord i Syrien, och det Syriska rättsystemet tycks kapabelt att hantera sådant. Det finns ingen anledning att hantera det i internationell domstol, de är inte del av en legitim militär från någon erkänd stadsbildning eller liknande part.

    Be om samma ‘garanti’ (*winkwink*) som vi brukar göra att de inte skall torteras eller avrättas… åtminstone inte så vi får veta det… om det inte råkar bli något adminstrativ misstag…

    Så som IS betett sig, vilket inte någon kunnat missa, har de förverkat sin rätt till humanistiska hänsyn. Det här handlar inte om fredliga dissidenter eller oliktänkare, eller ens respektabla stridande. Det här är människor som bränner andra människor levande och är stolta över det. De kan ruttna i ett Syriskt hål.

    Svara
    • x

       /  08/13/2017

      Precis!
      Mördare och terrorister ska hanteras av rättsväsendet i det land där de begått brotten.
      Om det landet har hårda lagar skulle de ha tänkt på innan de begick sina brott…

      Svara
    • G

       /  08/13/2017

      Hahaha, så bra! 😀 😛
      Första kommentaren under videon var inte heller dålig…

      ”Fan vad dina videor är bra! Du ger mig hopp om Sverige. Om jag, en fd vänsterfeminist, nu äntligen har öppnat ögonen så kan vem helst det. Hoppas din kanal bara växer och växer!”

      Svara
    • Motkraft

       /  08/13/2017

      HA HA HA, Özz lyckades säga emot sig själv gång på gång i samma intervju!

      Det Özz säger egentligen är ”jag vill ha jag vill ha jag vill ha…..”, dvs han säger vad som helst som gynnar honom själv utan någon som helst logik.

      Lysande analys av ”En arg blatte”.

      Svara
  18. G

     /  08/13/2017

    ”Man brutalt överfallen – stampad på huvudet

    En man i 60-årsåldern har förts till sjukhus efter en brutal misshandel i centrala Göteborg.

    En yngre man överföll mannen när han var på väg hem från affären.

    – Han blev slagen till marken, sen ska gärningsmannen ha sparkat och stampat på huvudet, säger Peter Adlersson, polisens presstalesperson i Region Väst.

    – Enligt vittnesuppgifterna vi fått så var den misstänkte gärningsmannen i 20-25-årsåldern.”
    http://www.expressen.se/gt/just-nu-man-overfallen-stampades-pa-huvudet/

    ”Pojke sparkad i huvudet av man

    Polis har gripit en man i 25-årsåldern efter att han gått till attack på Plikta lekpark i Slottsskogen i Göteborg.
    Mannen ska först ha gått till attack mot en pojke i sjuårsåldern. Kort därefter gett sig på fler vuxna inne på lekplatsen.

    – Han har gett sig på ett barn, helt oprovocerat, med sparkar och slag mot huvudet, säger Joakim Hansson, vakthavande befäl på polisen.
    Pojken fick föras till sjukhus efter attacken.”
    http://www.expressen.se/gt/man-till-attack-pa-lekplats-flera-slagna/

    Svara
    • Sven

       /  08/13/2017

      Handlar detta nu om en invandrare som begått brottet eller är det en ”riktig” svensk som är gärningsman? Det framgår ju inte av G:s inlägg.

      Svara
  19. G

     /  08/13/2017

    ”Nyhetsbyrån TT i mediesamarbete med scientologer”
    https://www.svt.se/kultur/medier/nyhetsbyran-tt-inleder-scientologsamarbete

    Svara
    • Olof

       /  08/13/2017

      Hmm, inte med scientologer, men med KMR som utan tvekan har kopplingar till och stöd av scientologer.

      KMR bör tas med en (stor) nypa salt, men samtidigt pekar de ibland på stora problem inom psykiatrin och har arbetat med att avslöja och väcka uppmärksamhet för en del fruktansvärda övergrepp som gjorts (och görs).

      I dagens avsaknad av seriösa journalister så fyller tyvärr även KMR en funktion.

      Svara
  20. G

     /  08/13/2017

    ”Misstänkt våldtäkt mot 15-åring

    En flicka anmälde till polisen att hon blivit våldtagen i Norrköping på lördagen.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/ostergotland/misstankt-valdtakt-mot-15-aring-om4771240.aspx

    Svara
    • G

       /  08/13/2017

      ”Två anmälda våldtäkter under lördagskvällen

      En 15-årig flicka och en 28-årig kvinna ska ha drabbats på två olika platser.

      Den 15-åriga flickan ska ha utsatts för en eventuell våldtäkt utomhus i centrala Norrköping under kvällen.

      Ytterligare en våldtäkt har anmälts under kvällen. En 28-årig kvinna ska eventuellt ha utsatts för en misstänkt våldtäkt i en mindre ort utanför Norrköping.”
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6755477

      Svara
  21. G

     /  08/13/2017

    Lite om de vuxna männen på Medborgarplatsen, lite om EU:s framtida asylpolitik, lite om ensamkommande och deras åldersprövningar, dock svagt att hon inte kan svara rakt på frågan vad hon tycker när det kommer till PUT eller TUT, framtidens EU-politik på asylområdet spelar noll roll för min egen uppfattning, men känslan är att det gör det för henne….

    ”Migrationsministern: ”Väntan på asyl måste kortas”

    Migrationsverkets handläggningstider måste kortas. Det säger nya migrationsministern Heléne Fritzon (S) i sin första stora intervju som statsråd.”
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsministern-vantan-pa-asyl-maste-kortas/

    Svara
    • x

       /  08/13/2017

      De flesta av ”demonstranterna” har ju redan fått sin sak prövad en eller flera flera gånger och därför hjälper inte kortare handläggningstider.
      Vi har fått lära oss att ett nej är ett nej, varför gäller det inte i asylärenden?

      Svara
      • G

         /  08/13/2017

        Wow…

        Svara
      • Precis, vi pratar om människor som har fått avslag flera gånger, men vägrar ändå lämna landet. De är inte outredda eller orättvist behandlade. Var det inte någon som hade fått avslag tre gånger? Delvis kan man undra med de långa handläggningstiderna hur någon då fortfarande kan vara ”barn” men också hur många gånger man ska behöva säga nej tills det betyder nej?

        Svara
      • hllviken

         /  08/13/2017

        Svara
      • exakt

         /  08/13/2017

        Gambiatanterna är måna om sina kassakalvar.

        Dessutom sparar de in onödiga utgifter på resor.

        De kan gott sitta på den där trappen tills de har uppnått myndig ålder.

        I synnerhet eftersom merparten redan uppnått den. Några för 20-30 år sedan.

        De kan resa sig upp och gå när de vill bekänna sina lögner.

        De kan ta gambiatanterna med sig.

        Svara
    • G

       /  08/13/2017

      Det är Amanda nedan som gjorde intervjun i DN med Fritzon. Och ja, det finns väl en agenda om man ser till vinkeln som frågorna ställdes i intervjun, Amanda hoppades klämma fram ”rätt” svar ur Fritzon, gick väl sådär….

      Svara
      • G

         /  08/13/2017

        Svara
        • Olof

           /  08/13/2017

          ”Det Svenska samhället är underbar för det välfärdssystem vi har!Ungdomarna är bara resurser!”

          Ja, det frågar jag mig. Jag betalar 60% skatt på delar av min lön, blir ändå tvungen att ha privat vård för att vara säker på att få vård i rimlig tid eller ens hjälp med en del problem. Jag har vänner som i 40 års ålder lever på föräldrar för att de inte får ut pengar från försäkringssystemen jag betalar till, trots läkarintyg.

          SÅ VAR FAN ÄR PENGARNA JAG BETALAR?? VILKET JÄVLA VÄLFÄRDSSYSTEM?? VEM FAN ÄR DET SOM TÖMMER DET??

          Svara
  22. G

     /  08/13/2017

    ”Konsertrecensioner: Linnea Henriksson körde brandtal mot våldtäkter

    Bäst: Att hon tar ställning på scen och kritiserar våldtäkter, sexuella ofredanden och misshandel.

    Sämst: Att hon ens ska behöva göra det.”
    http://www.gp.se/n%C3%B6je/musik/linnea-henriksson-k%C3%B6rde-brandtal-mot-v%C3%A5ldt%C3%A4kter-1.4526825

    Svara
  23. G

     /  08/13/2017

    ”Försök till överfallsvåldtäkt i Borås – gärningsman eftersöks”
    http://www.bt.se/nyheter/forsok-till-overfallsvaldtakt-i-boras-garningsman-eftersoks/

    Svara
  24. G

     /  08/13/2017

    ”Tre skadade i skjutning i Malmö

    Flera personer ringde polisen och larmade om skottlossningen strax innan klockan sex på söndagsmorgonen, enligt polisens sajt.

    Händelsen ska ha skett i Föreningarnas hus, som ligger i stadsdelen Sofielund, enligt Sydsvenskan. Mellan 70 och 100 personer tog sig ut ur lokalen efter skottlossningen. När polisen kom dit ska situationen ha varit kaosartad och polisen fick flytta på skadade för att ambulanspersonal skulle kunna hjälpa dem, enligt tidningen.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/tre-skadade-i-skjutning-i-malm%C3%B6-1.4528183

    ”Vittne: ”Han sköt hej vilt i lokalen”

    Enligt vittnen på platsen ska en okänd man kommit in i lokalen och skrikit ”Vem slog min bror?” Sedan ska han skjutit mot festdeltagarna.
    –Jag tror det var fem eller sex skott, säger ett vittne.”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-08-13/minst-tva-skjutna-i-malmo

    Svara
  25. x

     /  08/13/2017

    Svara
  26. x

     /  08/13/2017

    ”4 miljoner. För dyrt för att medverka i högskole-PISA, enligt regeringen. Påhitt för att slippa extern granskning”.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/regeringen-ratar-oecds-hogskoleprojekt/

    Svara
    • MiT

       /  08/13/2017

      https://toklandet.wordpress.com/2015/05/05/larare-den-svenska-skolan-ar-fucked-up/

      Har för mig att jag nämnt just att Sverige fått kritik av OECD för att högskolevärlden är för politiskt styrd. Eller nåt sånt. Men jag hittar inte nu.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/13/2017

        Fyra miljoner, det är jämfört med diverse vänsterprojekt rena rama småpotatisen, om något, ring arvsfonden – de har uppenbarligen gräsligt mycket stålar.

        Nu verkar det dock som att den här undersökningen inte verkar vara särskillt poppis, och egentligen spelar det ingen roll om vi är med, vi vet ändå vad som kommer fram. Eftersom grund- och gymnasieskolresultaten sjunkit många år på raken så kommer resultaten på högskola och universitet även göra det med en viss eftersläpning.

        Svara
  27. x

     /  08/13/2017

    Svara
  28. x

     /  08/13/2017

    Svara
    • exakt

       /  08/13/2017

      En svensk pensionär i Sverige 2017 tvingas leva på en burk gammal honung för att inte svälta ihjäl.

      Citat från artikeln:

      ”En äldre, ensamboende kvinna i Älvkarleby kommun fick ingen mat handlad till sig av omsorgspersonalen under två veckor.”

      ”Den gamla kvinnan hade mycket lågt blodsocker och fick äta honung för att få upp det tills någon kunde handla mat åt henne.”

      Tur att hon hade gammal honung sparad annars hade hon varit död i dag.

      Jämför med:

      http://www.dt.se/blaljus/asylsokande-protesterade-i-fredriksberg

      ”På onsdagskvällen demonstrerade en grupp asylsökande i Fredriksberg, eftersom de är missnöjda med maten som serveras på boendet Anneforsgården.”

      ”Det stora problemet, enligt talespersonen, är att personalen på asylboendet inte respekterar dem, maten kommer i plastförpackningar där kyckling, ris och sallad kan ligga blandat, vilket inte uppskattas av demonstranterna.”

      Flyktingar eller kravmaskiner?

      De har gjort en investering att resa genom alla säkra länder i Europa och nu vill de ha avkastning.

      Svensken må vara förslöad och förslappad i avsaknad av historiska konflikter, men politiker och mediapersoner ska vara försiktiga att uppmuntra till människohandel och skapa samhällsmotsättningar.

      Förr eller senare väcker de den björn som sover. Förr eller senare kommer någon att lära dem vad respekt innebär.

      Svara
  29. x

     /  08/13/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  08/13/2017

      Bara för att förtydliga, bilden ovan är inte äkta.

      I originalet så står det ”Belive in your damn self”. Dvs den som gjort bildmontaget har bytt ett sansat citat av Zara Larsson till ett annat citat av den mer extrema typen.

      Svara
  30. x

     /  08/13/2017

    Svara
  31. x

     /  08/13/2017

    Svara
    • Ärligt talat – hur många tror inte att bildandet av myndigheter/råd/osv har mer att göra att man vill ge de partilojala slappa jobb snarare än att de behövs?

      Svara
      • Jan

         /  08/13/2017

        Jag tror snarare att bildandet av nya myndigheter fyller samma funktion som att tillsätta utredningar. Då känns det som man gjort något. Trots att det enda man har gjort är att öka på statens utgifter. Det handlar också om att tillmötesgå opinioner. Särskilt politiskt korrekta sådana.

        Svara
  32. x

     /  08/13/2017

    ”Arvodesreglerna bör ändras på så sätt att arvodena bör höjas men ingen som helst ersättning skall utgå efter uppdragets slut. Politiker får ansöka om A-kassa, om de är medlemmar, som alla andra. Därmed förhindras den mycket stötande situation som uppstått när tidigare riksdagsledamöter som Lars Ohly och Göran Hägglund helt enkelt väljer att försörjas av det allmänna, även om det skett en skärpning av reglerna”:

    Svara
  33. G

     /  08/13/2017

    ”Lever SVT upp till villkoren i sändningstillståndet?”
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-lever-svt-upp-till-villkoren-i-sandningstillstandet/

    Svara
  34. G

     /  08/13/2017

    ”Granskning: En grön kulturpolitik

    Miljöpartiets dokument ”Kultur – det fjärde välfärdsområdet” drar upp linjerna för en ambitiös kulturpolitik med betoning på ”politik” snarare än på ”kultur”. I tolv punkter med namn som ”intersektionalitet” och ”internationalisering” drivs tesen att kultur är ett medel – till demokrati, omställning av samhället och inkludering, bara för att nämna något – snarare än ett mål.
    ..[..]..
    Flera av de kulturpolitiska magplask som vår miljöpartistiska kulturminister åstadkommit finner sin förklaring i detta dokument. Det tyder i alla fall på en viss konsekvens.”
    https://ledarsidorna.se/2017/08/granskning-en-gron-kulturpolitik/

    Svara
    • MiT

       /  08/13/2017

      Det har jag sagt flera gånger, det vi ser är att Miljöpartiet försöker implementera sitt kulturmanifest, det som de sa bara var ett utkast när det fick massiv kritik. Manifestet är bl a framtaget av Behrang ”flytta Tintin-böcker” Miri…

      Svara
  35. G

     /  08/13/2017

    Svara
    • G

       /  08/13/2017

      Inger Støjberg tirsdag besøgte afviste asylansøgere, der klagede over regler og forhold. Men ministeren stod fast.

      Svara
    • Jan

       /  08/13/2017

      Svar: Ingen. Vilken fräckhet att klaga på maten. Det visar vad vi har att göra med. Jag vill påstå att det dessutom är farligt med en stor invandring av män från Asien. Bättre att inte släppa in dem alls. Inte ens för att söka asyl. Han som sa att han med 100 procents säkerhet blir ihjälslagen vid återvisning ljuger med, förmodligen, lika stor säkerhet. Alla tycks säga så.

      Svara
    • Jan

       /  08/13/2017

      Dessutom betyder inte det faktum att Danmark är en demokrati att man är skyldig att försörja och dela ut medborgarskap till horder av unga män från Asien. Tala om misstolkning av ordet demokrati. Däremot betyder det att den som får avslag på sin asylansökan ska lämna landet. Inte stanna och demonstrera.

      Svara
    • G

       /  08/13/2017

      Han som ”demonstranterna” ville skulle komma dit i egen hög person har förklarat vad som gäller, två gånger nu tom! Första gången träffade han ”organisationen”, och nu har de fått svar i brevform, de fattar tydligen ändå inte. Och SvD fortsätter envist kalla männen för barn….

      ”Migrationsverket avslår demonstranternas begäran

      Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik svarar demonstranterna som sedan i söndags sittstrejkar i Stockholm för att stoppa utvisningarna av ensamkommande flyktingbarn till Afghanistan.

      I brevet skriver Ribbenvik att Migrationsverket följer lagprocessen och den innebär att alla inte kan beviljas uppehållstillstånd.
      ..[..]..
      Enligt Migrationsverket har Mikael Ribbenvik i dag inga planer på att möta demonstranterna direkt men generaldirektören har svarat på inbjudan i ett mejl. Där hänvisar han till ett tidigare möte han haft med organisationen där han ska ha förklarat Migrationsverkets hållning.

      ”Jag uppskattade vårt samtal för några veckor sedan då vi tillbringade mer än en timme tillsammans och då du framförde de frågor ni lyfter idag,” skriver Mikael Ribbenvik och fortsätter:

      ”Jag besvarade era frågor och försökte förklara varför vissa människor behöver skydd i Sverige och andra inte. Svaren jag gav då är de samma som idag.”

      Mikael Ribbenvik skriver också att han förstår att det är en stor skillnad på att vara ung i Afghanistan och att vara ung i Sverige, men att asylrätten inte tar hänsyn till sådana skillnader utan handlar om vilka som behöver skydd, enligt de kriterier som finns i lagstiftningen.

      Ribbenvik fortsätter med att redogöra för hur Migrationsverket bedömer säkerhetsläget i Afghanistan och säger att även om säkerhetsläget försämrats de sista året så finns stora skillnader mellan olika delar av landet och att Migrationsverket bedömer att konflikten inte är på den nivå att den drabbar alla i landet.”
      https://www.svd.se/generaldirektoren-avslar-demonstranternas-begaran

      Nej precis, den drabbar inte alla i landet med tanke på att vissa är där på semester…

      Svara
  36. x

     /  08/13/2017

    Svara
    • Sven

       /  08/13/2017

      Sånt här skit har vi sett förut utan att politikerna reagerat och slutat med idiotin med permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap i Sverige för flyktingar.
      Kurder som semestrat i Irak för att gifta bort döttrarna, Libaneser med svenskt medborgarskap som fastnade i ett inbördeskrig och måste räddas till Sverige under stora kostnader för oss. Etiopiske läkaren som åker tillbaka till Etiopien och sen blir arresterad. Men han trodde väl att han var säker. Och alla andra som utan problem reser fram och tillbaka på semester i det land de flytt från utan trots att de i ett utredningsskede säkert hävdat att de inte kan återvända till hemlandet.

      Svara
  37. G

     /  08/13/2017

    Svara
  38. Gunde

     /  08/13/2017


    Svara
    • Pelle2

       /  08/13/2017

      Är det inte fint med människor som Katja som gillar yttrandefrihet så mycket att hon vill tvinga bort en idrottare från hans klubb för att hon inte delar hans åsikter ?

      Svara
  39. Gorby

     /  08/13/2017

    Svara
  40. Frida Gustavlin

     /  08/13/2017

    Eftersom mängden sexuella ofredanden och våldtäkter är en oföränderlig storhet som står i direkt relation till mängden män per kvinna, helt oberoende av genetik, kultur, tid och rum så kan jag med stöd av feministisk vetenskap dra någon av följande två slutsatser.

    1. Det var högst tre män på Way out west, resterande besökare utgjordes av 29997 kvinnor.
    2. Mörkertalet har gått upp och borde bekymmra oss alla.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dVX31/tre-fall-av-sexuellt-ofredande-under-way-out-west-festivalen

    ”Det har kommit in en anmälan om sexuellt ofredande per dag, totalt tre stycken under årets Way Out West-festival i Göteborg.”

    Svara
  41. Gorby

     /  08/13/2017

    Svara
  42. MiT

     /  08/13/2017


    *https://www.facebook.com/vikinglinesverige/posts/10154702683345671*

    Svara
  43. x

     /  08/13/2017

    Svara
  44. x

     /  08/13/2017

    Svara
  45. x

     /  08/13/2017

    Svara
  46. x

     /  08/13/2017

    Svara
  47. x

     /  08/13/2017

    Svara
  48. x

     /  08/13/2017

    Svara
  49. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/14/2017

      Samhällsintresserad historiker med hjärtat i teoribildningar. Känner mig som en prins. Är övertygad om en sak: Det goda segrar alltid!

      Fucking Poe’s law…

      Svara
  50. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  51. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Förstår att vänsterextremister som Sundman njuter om Janouch får sparken eftersom hon inte delar Sundmans extremistiska ideologier.
      Även låtsashistorikern Arnstad gillar att sparka människor som inte delar hans ideologi.
      Om jag skulle bli kritiserad av sådana som dom skulle jag ta det som beröm.

      Svara
  52. MiT

     /  08/13/2017

    Jag tycker nog att det är ganska specifikt just Schyman och Dinamarca, inte kvinnor

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Fast det är väl inte vänsterextremisterna och radikalfeministerna som bestämmer vem som får fota på allmän plats ?
      vem som helst får göra det och behöver inte inhämta tillstånd från extremister…
      Men jag förstår att sådana som inte rasist men enbart vill låta deras ideologiska kamrater fotografera som dom vill…

      Svara
  53. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Ja, eller hur Sundman ?
      Att säga att de som inte har fått asyl i Sverige skall åka hem är ju verkligen hemskt.
      Lagarna skall man förstås bara lyda om man själv tycker att dom är ok.
      Annars är det bara att strunta i dom…

      Svara
  54. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  55. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  56. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  57. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Han är inte så lite självgod låtsashistorikern..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/14/2017

        UD-personal, obestämd form pluralis, kan med andra ord handla om så mycket som en person.

        Svara
  58. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  59. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  60. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  61. Mjölner

     /  08/13/2017

    Alla PK-idioter har ju kommit överens om att raser inte existerar, alla är lika och har lika värde. Detta är bevis för att ordet rasist är en tom floskel som inte betyder något. De som envisas att skrika rasist måste betraktas som gammalmodiga, rigida och ute ur diskussionen.Har man som PK-it förklarat sig färgblind får man väl stå upp för detta, likväl som man ihärdigt och ständigt står upp för allas lika värde.

    Svara
  62. Mjölner

     /  08/13/2017

    Henrik Arnstads hjärna blir ett intressant studieobjekt för framtida forskare, post mortem.Nuvarande psykiatri står chanslös. Frågan är om inte hans chef är snäppet galnare.

    Svara
  63. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  64. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Om det är en promille av kvinnorna som identifierar sig som män och har mens så är det extremt löjligt att man skall ta hänsyn till det och inte skriva att det är kvinnor som har mens.
      En man med manligt könsorgan kan aldrig få mens.
      Är så jävla trött på transaktivister som är så jäkla ömfotade så att alla andra människor måste anpassa sitt språk för att inte såra dom..

      Svara
      • Motkraft

         /  08/14/2017

        De som tillhör dessa extremt små minoriteter har naturligtvis, om inte helt bakom flötet, full förståelse för att samhället inte kan anpassa sig till dem. Förutom då ”acceptans” vilket är något helt annat än att en text om menskopp skulle behöva skriva ”hen” istället för ”hon”.

        Detta fick mig att tänka på denna videon där en tysk politiker i parlamentet driver med den inflation det gått i att hitta på olika köns och sexuella identiteter

        Nu är jag inte emot att människor får känna sig som de vill och kalla sig vad de vill. Men samhället kan inte anpassa sig till alla de olika varianterna, acceptans får räcka.

        Svara
  65. MiT

     /  08/13/2017

    Svara
  66. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  67. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      På vilket sätt är dom det bästa som har hänt Sverige på länge ?
      Vad har dom gjort för oss som bor här mer än att leva på bidrag.
      Visst, några av dom kanske kommer att utbilda sig och skaffa jobb men några kommer
      säkert aldrig arbeta och ligga samhället till last.
      Men det är ju egentligen oväsentligt. Det väsentliga är huruvida dom har asylskäl eller ej.

      Men en flyktingaktivist som Persson tycker väl att alla som vill skall få komma hit och skiter i konsekvenserna tills dom en dag drabbar henne själv..

      Svara
  68. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  69. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  70. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  71. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  72. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  73. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  74. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
  75. x

     /  08/14/2017

    ”Wallström öppnar för att medla mellan USA och Nordkorea”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstrom-oppnar-for-att-medla-mellan-usa-och-nordkorea

    Ha, ha, snacka om hybris.
    Jag kommer osökt tänka på det gamla ordspråket ”Tala med bönder på bönders vis och med de lärde på latin”.
    Den feministiska sosseregeringen och Kim Jong-Un är av samma skrot och korn och talar säkert därför samma språk, det blir värre att medla då hon måste även tala med USA, vilket blir värre.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/14/2017

      Nu hör väl till saken att Sverige har ambassad och agerar skyddsmakt åt USA, då de inte har någon representation i landet, så så konstigt är det inte. Sveriges ambassad represemterar även de övriga nordiska länderna.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/14/2017

        Så är det men det gör ju inte Wallström till en lämplig medlare.
        Med en ”meritlista” som hennes, där hon har gjort sig till ovän med halva mellanöstern,
        är det ju inte troligt att hon kommer att kunna mäkla mellan USA och Nordkorea.

        Svara
    • Klimathotet

       /  08/14/2017

      ”Unleash the fury”

      Svara
  76. x

     /  08/14/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  08/14/2017

      Jag såg filmen ”The Interwiew” förra veckan. Un var visst inte så förtjust i den.

      Svara
  77. x

     /  08/14/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2017

      Ja , det är verkligen patetiskt med en minister som är med och bestämmer om att införa mera åtstramade regler för invandring bara för att sedan springa ut och demonstrera för generösare regler.
      Avgå din jävla tomte om du inte kan stå för den politik du är med och inför.

      Svara
  78. x

     /  08/14/2017

    Svara
  79. x

     /  08/14/2017

    Svara
  80. x

     /  08/14/2017

    Svara
    • Rikard

       /  08/14/2017

      Hej.

      Testa den här moralfrågan på din lokala kvartersfeminist:

      ”Anser du att det ultimat är den gravida kvinnan själv som skall avgöra om hon får genomföra en abort, och att hon inte behöver ange annan orsak än att hon vill?”

      De flesta lär troligen svara ‘ja’.

      Följdfråga:

      ”Anser du att en kvinna, som fått reda på att fostret kommer att födas som ett gravt multihandikappat barn, får genomföra en abort med just fostrets handikapp som anledning?”

      Glöm inte popcorn till det kommande fyrverkeriet av kognitiv dissonans.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Claes, (ej längre) Centerextremist

         /  08/14/2017

        Kanske är det en generationsfråga, men jag har minst tre gånger fått svaret ”Ja”!

        Svara
  81. x

     /  08/14/2017

    Svara
  82. x

     /  08/14/2017

    Svara
  83. MiT

     /  08/14/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  08/14/2017

      I Bolivia kanske?

      Svara
    • x

       /  08/14/2017

      Wow, jag kanske röstar på henne nästa år eller så väntar jag tills jag sett de kvinnliga partiledarna…

      Svara
  84. x

     /  08/14/2017

    Svara
  85. Jan

     /  08/14/2017

    Nora, Fi, menar att det bara är svenska medelålders män som begår övergrepp mot barn som henne: ”Jag är bara ett barn, som känner en massa andra jämnåriga barn, som allihopa utsatts. Inte ett enda av fallen har begåtts av invandrare, nej, bara av svenska vita män”.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/AAOAA/du-har-tva-barn–och-skickar-mig-sexbilder

    Svara
    • bara att anmäla till polisen
      lägg ut vem som gör det åxå
      vi vill se vem alla dessa män är

      Svara
    • x

       /  08/14/2017

      @jan
      Sluta läs kommunistblaskan Aftonbladet så slipper den här typen av oseriösa artiklar.
      Varenda ”nyhet” är författad genom röda glasögon.
      Nu förstår jag varifrån du fått din märkliga världsbild som hyllar socialismen.

      Svara
  86. x

     /  08/14/2017

    Rossana Dinamarca polisanmäler Katerina Janouch
    https://www.svt.se/kultur/medier/rosanna-dinamarca-polisanmaler-katerina-janouch

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: