Arg radikalfeminist till hatattack mot Joakim Lamotte

Joakim Lamotte har anmält Lady Dahmer för att hon kallat honom rasist och parasit i en artikel. Det gillar inte annan radikalfeminist som går till frontalangrepp på Lamotte i en fb-video. Kallar honom ”mansäckel”, ”parasit”, ”rasist”, ”kukhuvud”, ”misogynt jävla as”, ”fanskap till människa”, ”skadedjur” osv för att hon vill bli polisanmäld.

Farraj, den arga radikalfeministen, uppmanade själv till stor spridning i klippet så jag följer hennes uppmaning och har lagt upp klippet på Youtube.

Här hittar ni originalet från Farraj.

Tänk, jag har aldrig hört sådant språk från någon som räknar sig själv som seriös på något sätt men som INTE kallar sig radikalfeminist.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

94 kommentarer

  1. Opie

     /  08/18/2017

    Hmm, är inte just denna Farraj känd för att ha svåra psykiska problem? Nu kan man ju tycka att det har dom allihop men i detta fall handlar det om ”riktig” psykiatri. Ingen ursäkt förstås men en möjlig förklaring.

    Svara
  2. J.G

     /  08/18/2017

    Terrorn slår till i Finland.

    Svara
  3. Frida Gustavlin

     /  08/18/2017

    ”Hata inte PÅ kvinnor…” *suck

    Om man hatar kvinnor gör man det varken på, i, under, bredvid, inuti eller utanpå.

    Svara
  4. Frida Gustavlin

     /  08/18/2017
    Svara
    • Ivar L

       /  08/18/2017

      Visst börjar det bli lite som aporna som håller för mun, ögon och öron?

      Svara
  5. Ivar L

     /  08/18/2017

    Problemet med ett uppskruvat debattklimat är ju att de lockar fram människor som är mer eller mindre galna (både i bemärkelsen psykiskt sjuka men även i betydelsen oseriösa idioter som förstör debatten) och att de får uppmärksamhet dessutom.

    Här är en insiktsfull artikel om problemet, författad av Johan Söderberg, Universitetslektor i vetenskapsteori. Det som är bra med artikeln är att han begripit att de som så att säga för samtalet i offentligheten har ett ansvar att se till att debattklimatet blir bra. Både Lamotte och Dahmer borde läsa och ta till sig.
    https://www.svd.se/det-racker-inte-att-peka-finger-at-populisterna

    Svara
  6. MiT

     /  08/18/2017

    Svara
    • Herpderp

       /  08/19/2017

      Precis samma hände i Kalmar med nyårsfesten på Larmtorget. Efter tidigare års övergrepp sjänk incidenterna nästan till noll. För att kvinnor stannade hemma. Nya, ljuva Sverige. :/

      Svara
    • hllviken

       /  08/18/2017

      Riktig journalistik!

      Svara
      • Ivar L

         /  08/19/2017

        Follow the money, Uvell har en metod som klarlägger incitamenten. Det är mycket talande. Det handlar nästan alltid om pengar på det ena eller andra sättet när man går till botten med fenomenen.

        Svara
    • Senior

       /  08/19/2017

      Borde vara obligatorisk läsning!
      Ger en bra bild av hur mycket hänger ihop.

      Personligen gillar jag slutklämmen:

      ”Jag förstår därför inte hur folk som kallar sig borgerliga kan ställa upp på det här jippot. Ja, jag pratar om Folkpartiet och Centern.

      Jan Björklund har gått ut och ”krävt” att utvisningarna stoppas tillfälligt och i Stockholm skrev en borgerlig och socialistisk röra under ett brev.

      Om ni inte såg någon anledning till att inte rösta på Folkpartiet eller Centern innan dess har ni det nu, framför allt ni som bor i Stockholm.”

      Svara
  7. alexander hed

     /  08/18/2017

    Ackliga Hora…Parasit ar Lamott inte da han forsorjer sig nagot valdigt manga av dessa Muslimska Hucklen inte gor….Muslimer respekterar inte mannskliga rattigheter eller andra icke muslimer…stam ihjal denna hora sa att hon blir ruinerad…

    //Lägg av med sånt snack! /MiT

    Svara
  8. Dreadlock

     /  08/18/2017

    Farraj : Förklaringen finns här.

    Svara
    • Johan A

       /  08/18/2017

      Aaah! Daddy issues… De flesta feminister verkar lida av detta. Även Frida Boisen har ju erkänt att hon har det sen hennes pappa inte stannade kvar i det dåliga förhållandet med Fridas mamma utan faktiskt lämnade för ett lyckligare liv:
      http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/jag-sag-pa-nara-hall-nar-karlek-krossar-liv/

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/18/2017

        Lite mer än ” Daddy Issues” läs hela tråden.

        Mycket mer av att projicera sitt personliga öde på helt oskyldiga som råkar inneha positioner av auktoritet , som polis och socialtjänst t.ex.
        Sedan vet man inte om detta är sant hela vägen. Mytomani är som bekant extremt vanligt i politisk feministisk arbete för att skapa opinion …

        Svara
  9. MiT

     /  08/18/2017

    Svara
    • … sedan så finns det ”obekräftat” som i att man inte kan svära det till 103%, speciellt i ett kaos och sedan finns det ”obekräftat” som någonting grannfruns kusins mosters jobbkollega sa…

      Svara
    • Ivar L

       /  08/19/2017

      I princip håller jag med om att man skall vara skeptisk till obekräftade uppgifter men vi vet ju alla att det i riksmedierna ofta slarvas med detta om det passar det önskvärda narrativet, medan det blir superpetigt med bekräftelse om det inte passar narrativet. Något som Lotta Dalenius garanterat blundar för normalt.

      Det är ju bara att börja med Medis. När demonstranterna kallades barn, var det då bekräftade uppgifter? Nix. Jag kan inte heller påminna mig om att en enda av afghanerna som intervjuats och berättat sin historia fått dessa historier bekräftade. De kan vara påhittade till stor del o.s.v.

      Även om Allahu Akbar ännu inte bekräftats så sätter jag klart större tilltro till den uppgiften än till att ”Don’t speak” har sjungits. Kanske 50% chans att det stämmer. Värt att nämna helt enkelt. Det man skall vara mest försiktig med särskilt gällande brott i det egna landet är att namnge misstänkta och gripna så länge läget är oklart. Att bli uthängd trots att man är oskyldig måste vara vidrigt.

      Svara
  10. Gorby

     /  08/18/2017

    Aftonbladet sprider fake news om Donald Trump

    Svara
    • Gorby

       /  08/18/2017

      Intressant att personen som Granskning Sverige talar med påpekar att Donald Trump inte tagit tillräckligt avstånd, utan att själv ha lyssnat på Trumps uttalande själv…
      Inte undra på att MSM minskar i förtroende.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/18/2017

        Som sagt, journalistkåren är en samling förslappade ja-sägare.

        Svara
  11. Frida Gustavlin

     /  08/18/2017

    Det här ”det vet vi rubrikerna” driver mig till vansinne!

    http://www.expressen.se/nyheter/la-rambla-det-har-vet-vi/

    Inte ett jävla pip vilka de misstänkta gärningsmännen var/är för typer, vart de kommer från, vart de har gått i skola, vad de har jobbat med, var de stammar från. Våra tabloider är så jävla lama. Surfar man till en vettig slaskig boulevardtabloid, brittiska The Sun, så får man åtminstone lära sig att gossarna stridit i Syrien och kommer från Marocko.

    De spanska tidningarna har givetvis mer info, men svenska journalister är så jävla lata att de inte ens verkar ha undersökt saken. Det är jävligt relevant info vilka typer det handlar om, även om uppgifterna ej är helt bekräftad kan de vara värda att publicera. Särskilt med tanke på debatten om Schengenområdets eländiga gränsskydd längs medelhavskusten.

    De vet dock att: ”En av de gripna är en spanjor som greps i Alcanar.”Låt mig gissa, en ”spanjor”.

    https://www.thesun.co.uk/news/4265241/manhunt-barcelona-terror-attack-latest-updates/

    För Sverige är det mer än relevant att förmedla om det handlat om återvändande islamistiska massmördare, vi har troligtvis snart flest per capita i Europa inom våra gränser

    Svara
    • Rikard

       /  08/18/2017

      Hej.

      Vill man läsa nyheter från Spanien utan att lära sig spanska:

      [https://elpais.com/elpais/inenglish.html]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  12. Man kan ha mycket kritik om Lamotte. Han var en av de svenska tokfeministerna i den surrealistiska TV-debatten mellan svenskar och danskar och det säger ju en del.
    Men i det här fallet är det tummen upp för honom, BRA att någon äntligen polisanmält Blomberg.
    Vad gäller Farraj vet man ju inte om man ska skratta, gråta eller bara sucka. Hon visar verkligen upp goda exempel på härskartekniker och manshat. Men en sak hon säger stämmer bra: Nyckeln till att vara manlig feminist är att lyssna på en kvinna.
    Just det, för det har INGENTING med jämställdhet att göra. Det handlar BARA om kvinnor. Inget annat.

    Svara
  13. Mikael

     /  08/18/2017

    Det var väl samma rabiata kärring som stod och försvarade skäggISarna på Medis?

    Svara
  14. Kim Kim

     /  08/18/2017

    Jag är ny i denna sväng och vet därför väldigt lite om vem som är vem, och varför den så är och på vilken sida han eller hon må stå. Det sagt. Jag startade videoklippet.

    Kvinnan i videon beklagar sig över en ”Joakim Lamotte”. Han ska enligt henne låta ”något förjävligt” då han pratar. Han är dessutom lättkränkt. Okej.

    Hon beklagar sig över denne Joakims polisanälan som skulle bestå i att någon ”Lady Damer” konstaterat att anmälaren (Joakim) är ”en rasistisk parasit”.

    Min första tanke = men om det är konstaterat borde det väl inte vara mycket att snacka om, eller? Rasistiska parasiter vill vi ju inte ha. Polisanmäl bäst du vill.

    Jag kollade vidare.

    3.35 och lite till: Hon hatar alla män. Ungefär där stängde jag av.

    Kvinnan i videon är en sådan som gör att jag inte längre kan kalla mig feminist (vilket jag gjorde för ett antal år sedan, innan vänsterfolket snodde ordet, förvanskade det och gjorde det till sitt).

    Jag undrare om inte denne Joakim nog haft rätt i det mesta han sagt. Bara en gissning.

    Denna sida kommer jag följa.

    Svara
    • Rikard

       /  08/19/2017

      Hej.

      Om du är nyfiken på Lamotte kan du kanske kolla hans fejsbok-sida när du har tid. Hans inspelad klipp med sig själv finner jag en smula påfrestande (tycke & smak och allt sådant där…) men han uttrycker sig väl i text, där han ofta anlägger en bra balans mellan resonerande, frågande, redovisande och uppmanande/upprörd och tillika håller passabel till god nivå på språket.

      Det blir allt fler som finner det svårt att kalla sig ‘feminist’. Det har hänt förr. På sjuttiotalet besudlades ordet exempelvis solidaritet av den blodsbestänkta bokstavsvänstern (termen har inte med bokstavsdiagnoser att göra utan är äldre), och kvinnosakskvinna blev en synonym för rabiat manshatare; det är dessa som idag utgör den ideologiska ryggraden och stommen för de medelålders till yngre kvinnor som kallar sig feminister. De vettiga och sansade kvinnor som eftersträvade likhet inför lagen (istället för som idag privilegier och att få vara ‘pappas prinsessa’ hela livet ut) och att få visa sig lika goda (eller usla) som män tiger och hukar alldeles för mycket.

      Om du känner någon av det radikalare, progressiva, slaget kan du om du är på illvilligt eller spetsfundigt humör fråga: ”Hur slår man i spik feministiskt?” eller min frus favorit:
      Kund: ”Ursäkta, var är humoravdelningen?”
      Expedit: ”Det här är en feministisk bokhandel! Det finns ingen humoravdelning!”

      Annars kanske man törs önska välkommen i det gröna som Gråpär sade när han satte sig bland nällorna… 🙂

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kim Kim

         /  08/19/2017

        Tack för tipset. Jag ska söka hans Facebook-sida. Jag hoppas den är öppen då jag själv inte är FB-ansluten.

        Svara
        • Rikard

           /  08/19/2017

          Hej.

          Där var den! Callahan är fenomenalt rolig – en väninna kallar hans typ av humor för ‘knogbitare’…

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • Senior

       /  08/19/2017

      Längst upp på denna blogg finns en sammanställning av de inlägg som handlar om ”lady dahmer”.

      Intressant och avskräckande läsning om nutida feminism.

      Svara
    • G

       /  08/20/2017

      Svara
  15. Okey. Men sjutton minuter lilla gumman, jag var rädd att du skulle svälja gomseglet ett tag.
    Jag som kvinna skäms åt dig och dina feminister för ni har noll koll, på nått.

    Svara
  16. Kim Kim

     /  08/18/2017

    Som sagt, jag är ny i sfären. Googlade som fan – för detta var intressant.
    Visst heter kvinnan Carolina Farraj?
    Isåfall lär hon enligt uppgifter presenterat sig med denna devis:

    ”Jag är svensk-palestinsk muslim och lesbisk manshatande feminist.
    Man skulle nog kunna säga att jag är hon som tar jobben och brudarna ifrån er…
    Always a bitch, never your bitch”

    Om det är hon. Hon borde väl vara glad i Sverige och svenskarna. Vi, bland få, har ju erkänt Palestina. Vi (tillsammans med Tyskland) är dessutom det mest välkomnande landet i Europa för flyktingar från de länder hon med sin religion ser sig representera.
    – Varför är hon så arg?
    – Varför är hon muslim om hon hatar män? (Män är ju mer värda än kvinnor enligt koranen)
    – Varför erkänner hon sin homosexualitet då radikala muslimer hatar det?
    – Varför uttrycker hon sig så sexuellt och vulgärt då det är helt onödigt?

    Om jag blandat samman folk och pekat ut fel människa – förlåt.

    Svara
    • MiT

       /  08/18/2017

      Varför hon är så arg? Hon är en radikalfeminist (i Sverige är det lika med feminist och en som kämpar för jämställdhet…) och i det konceptet ingår att hata svenska män och anse att de är avskummet på jorden. Det är inte svårare än så. Tyvärr. Du försöker komma med simpel logik som alla normala förstår men det funkar inte på dem, logik är en patriarkal härskarteknik enligt dem. I januari blir detta en egen myndighet…

      Svara
      • Kim Kim

         /  08/18/2017

        Tack för ditt svar.

        Jag tycker det är tråkigt att ordet ”feminist” blivit missbrukat och felvänt till den grad att det nu står för något annat än vad det en gång gjorde. Nämligen jämställdhet. Jag vill ha jämställdhet. Vem villl inte? Sverige är ett av de mest jämställda länderna i världen.
        Nu verkar ordet ”feminism” betyda så mycket mer – bland annat:
        – vänsterorienterad
        – HBTQ-aktiv
        – globariseringsförespråkande
        – flyktingkramande

        Jag har tidigare aldrig sett ”feminism” som annat än att vara för jämställdhet. Idag är jag mer osäker. Eller övertygad – om att dagens feminism inte har med gårdagens feminism att göra.

        Detta vänstergillande. Vad det har med feminism att göra vet jag inte. Lika lite som jag vet vad ”queer” betyder i HBTQ-förkortningen (nej, jag har inte orkat googla). Likaledes var väl kommunister och annat vänsterfolk just MOT den globalisering de nu förespråkar? Jag kan ha fel.

        Jag står på samma sida som de som kräver jämlikhet mellan kön, ras, härkomst, vad-du-vill etc.

        Men jag ogillar verkligen att de kapat ordet ”feminism”. Precis som jag ogillade att 80-talets skinskallar kapade vår vackra svenska flagga.

        Svara
        • Senior

           /  08/19/2017

          Jag tror att en överväldigande majoritet ställer upp för jämställdhet, dock icke att förväxla med feminism.

          Retorisk fråga:
          Hur jämställt är det tex. med särskilda kvinnofridslagar?

          Vi har en hemfridslag som gäller ALLA, om den var otillräcklig vore väl det logiska att uppdatera den istället för att skapa en egen som bara gäller kvinnor?

          Feminism är exakt som namnet antyder en kvinnolobby.

          Svara
      • Senior

         /  08/19/2017

        ….även känd som politbyrån.

        Svara
    • Dreadlock

       /  08/18/2017

      Kim Kim

      Därför att hennes hatande håller ihop hela hennes persona för att överhuvudtaget kunna fungera i vardagen. Skulle hon någonsin känna efter hur hon mådde skulle hela världen ramla ihop i bitar och överskölja hennes individ med konflikter som hotar att dra undan existensen och därmed – En omnipotent domare över ont och gott.

      Elementär psykologi. Försvarsmekanismer och dess konsekvenser. Hon verkar vara typen som projicerar detta utåt (Alla, utom vissa väldig specifika ytliga kriterier, har felat) Och då finns ingen utväg för uppklarning , än så länge…
      Någonting allvarligt har uppenbarligt hänt i livet. Och det är inte på långa vägar uppklarat.

      Svara
      • Kim Kim

         /  08/19/2017

        Jag är inom detta skrå inte kunnig nog att säga att du har rätt, men det skulle inte förvåna mig om så är fallet.

        Svara
    • Farraj är en människa som folk inte borde ge någon uppmärksamhet till. Jag tror genuint – och jag menar inte detta på ett nedlåtande sätt – att hon har problem som hon bör hantera privat. Att ge henne livsluft i det offentliga hjälper knappast människan.

      Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  08/18/2017

    Repris…

    Ung man skjuten till döds, ett halvt hundratal sörjande, uppretade och hotfulla anhöriga, bruschur och kussar med mera åker till akuten och stör. Har ingen av dessa gått i skolan? Läser ingen av dem tidningen eller tittar på nyheterna? Uppenbarligen inte.

    Social kompetens – betyg: underkänt
    Omsorg om personal, ineliggande patienter och akutvården i stort – noll och inget.
    Värdegrund – obefintlig

    http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/person-skjuten-i-ansiktet-i-tensta/

    https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/augusti/enorm-pafrestning-varda-skottskadade/

    Svara
    • Ivar L

       /  08/19/2017

      Västerås15.30 Två skadade, skjutna med automatgevär
      Uppsala 18.18 En man död, skjuten
      Tensta 20.38 En man död, skjuten

      Kanske lite stökigare än normalt men, handhjärta. Kärleken vinner alltid, var inte rädda.

      Svara
  18. Ivar L

     /  08/19/2017

    ”Frankrike är det land i Europa som drabbats hårdast av islamistisk terror och 61 procent av de tillfrågade fransmännen säger i Chatham House mätning att de vill stoppa all invandring från muslimska länder.
    Men det var inte Nationella Frontens Marine Le Pen som vann presidentvalet. Det gjorde mittkandidaten Emmanuel Macron som vill föra en betydligt öppnare politik.”
    http://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/europeer-vill-stoppa-muslimsk-invandring/

    Ja, frågan är ju vilket man tycker är farligast på sikt: Marine Le Pen eller islamsk invandring. Att 61% av fransmännen vill få stopp på invandringen men ändå inte passar på att rösta på Le Pen är rätt talande. Folk fegar ur när det gäller, de glömmer att de bor i en demokrati och kan rösta bort Le Pen nästa val om hon är dålig. De tror på Arnstadismen, att det omedelbart blir Hitlertyskland med Le Pen.

    Svara
  19. Gorby

     /  08/19/2017

    Nigel Farage sammanfattar det bra.

    Svara
    • Pelle2

       /  08/19/2017

      Völdigt bra skrivet av Heberlein !

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/19/2017

      ” Opinion” är en värre parodi på diskussionspanel än ” Kulturnyheterna” är för kulturbevakning.

      Kul att läsa att AH har humorn i behåll mitt i allt . Det var bitvis dråpligt roligt !!!

      Svara
    • Jan

       /  08/19/2017

      Mycket riktigt har ”Opinion” blivit mer vänstervridet med Belinda som programledare. Det har också vattnats ur med fler oseriösa ämnen typ ”orgasmer”. Hade aldrig förekommit på Sieverts tid. Belinda är trygg i sig själv och verkar snäll. Men svag och tendentiös som programledare. Olle Palmlöf var mindre pk och modigare men ganska svag i programledarrollen. Ann Heberlein borde ta det försiktigare med läppstiftet.

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/19/2017

        ojojoj… Vad jag kommer ihåg av Sievert är att han var den förste som drev en skum agendajournalism i många många program.

        Svara
      • Senior

         /  08/19/2017

        He, nä eller hur?

        Jag minns Sieverts korståg mot hårdrock……..

        -Nu vet jag!
        De lyssnar för mycket på WASP i förorterna!

        Svara
    • Klimathotet

       /  08/19/2017

      SVT Opinion skulle vara mycket bättre underhållning om t.ex. Robert Gustavsson och Per Andersson med diverse ”karaktärer” skulle ha improviserade debatter om ingenting särskilt i stället för som programmet är idag.

      Svara
  20. Mf

     /  08/19/2017

    Käften manshatare

    Svara
  21. Jag kan förvisso tycka att det är lite fånigt att springa runt och anmäla kreti och pleti för ditten och datten, speciellt när polisen har bättre saker för sig. Jag kan däremot förstå att någon till slut blir irriterad nog att göra det efter att ha fått tillräckligt mycket skit kastad på en.

    Svara
  22. Pelle2

     /  08/19/2017

    Det som fascinerar mig är att Lamotte vill kalla sig för feminist.
    Detta inte minst efter att han nu personligen har fått uppleva vilka idioter och manshatare som den rörelsen består av.

    Svara
    • MiT

       /  08/19/2017

      Han är en falukorvsfeminist, dvs den som fanns innan radikalfeminismen satte klorna i den. Jag tror han faktiskt och ärligt ett bra tag trodde att även radikalfeminismen stod för samma saker, att det var därför vi såg honom i t ex Debatt vintern 2015 stå på deras sida. Han trodde att de kämpade för samma saker som han gör och att han skulle få deras stöd. Sen upptäckte han att det inte alls var så. Jag TROR han har vaknat upp rätt rejält.

      Svara
      • Jan

         /  08/19/2017

        Lamotte är en division 5-spelare. Precis som Nyheter Idag, Nyheter 24, Metro och allt vad de heter. Som Blondinbella ungefär. Inte värt att spilla mycket bläck på. Bättre då att sikta högre.

        Svara
  23. Pelle2

     /  08/19/2017

    OT:
    Ivar Arpi på SVD skriver en bra ledare om att vänstern har övergett arbetarna och istället lierat sig med islamister som kräver att kvinnor skall bära slöja.
    De har dessutom svårt att prata om hederskultur och har anammat en identitetspolitik som gör dom till lika stora rasister som de rasister dom säger sig bekämpa.
    Vidare vill dom till varje pris stoppa sina åsiktsmotståndare t.ex genom att försöka få dom sparkade från deras jobb.
    https://web.archive.org/details/https://www.svd.se/vanstern-har-glomt-sina-egna

    https://www.svd.se/vanstern-har-glomt-sina-egna

    Svara
  24. Pelle2

     /  08/19/2017

    Bloggaren i otakt ironiserar,med all rätt, över Magnus Betnérs prat för två år sedan om att Sverige aldrig har varit tryggare. Som han säger så ser vi snart sagt varje dag hur folk skjuts ihjäl på våra gator…
    http://iotakt.se/skjutbanan/

    Svara
    • Jan

       /  08/19/2017

      Väldigt tyst om Magnus Betnér idag. På sätt och vis får man dock beundra honom. Han lyckades göra karriär i ”talkshows” och som stå-uppare trots att han var mer självgod och obehaglig än rolig. Undra om skämten tagit slut nu?

      Svara
      • Embryo

         /  08/19/2017

        Jo, men det beror väl främst på att han bestämde sig för att ta ett break i slutet av maj efter att ha avslutat sin halvårslånga turné på stora teaterscener.
        Jag såg såväl work in progress som ett publikrep långt senare den vanliga föreställningen av En skam 2. Han tonade ganska kraftigt ner det där med hur tryggt det var i Sverige när han och Soran gav sig ut på den riktiga turnén. I wip:en var det i princip med, i publikrepet var det ganska nedtonat och i den riktiga föreställningen var det än mer nedtonat.

        Under hans avslutande show/inspelning av special nere i Scalateaterns källare tror jag inte att han nämnde det alls.

        Svara
  25. Pelle2

     /  08/19/2017

    Tino Sanandaji listar lite omdömen från professorer om hans bok Massutmaningen.
    De allra flesta positiva.Han tar även upp de fåtal professorer som försökte misstänkliggöra
    hans bok och visar på att det handlade om diverse flykting och vänsteraktivister.
    http://tino.us/2017/08/sagt-om-massutmaning/

    Svara
  26. Pelle2

     /  08/19/2017

    Bloggaren Bonde på riktigt skriver bra om att vårt samhälles resurser inte är oaändliga vilket diverse vänsteraktivister tycks tro…
    http://blogg.land.se/bonde-pa-riktigt/om-ensamkommande-flyktingbarn-och-begransade-resurser/

    Svara
  27. Jan

     /  08/19/2017

    ”Terrorns tid är snart ute”. Hur länge får den här skojaren hålla på? Precis efter två terrorattentat skriver han den här texten. Inte nog med att han har fel det är dessutom omdömeslöst.

    Min personliga tolkning: Den identitetsvänster som Anders tillhör känner sig pressad av verkligheten. Den går emot dem. Därför försöker de tona ner eller relativisera terrorn. Den enda terror de vill känna till kommer från nazister eller högerextrema.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/72KqK/terrorns-tid-ar-snart-ute

    Svara
    • Motkraft

       /  08/19/2017

      Det var det dummaste jag läst på länge. Det finns inget som talar för att det kommer att minska och ”bli som förr” igen. Även om IS helt besegras som armé så kommer det inte att betyda att terrorkriget är slut.

      Han skriver ”Om något visar kampen mot IS att jihadisterna går att besegra.”. I krig ja, när fienden syns och därför kan oskadliggöras. Men det har inget med terrorism i Europa att göra.

      De flesta kan inte hantera enkla statistiska samband. Det är sant att väldigt få är kommande terrorister av de muslimer som kommer till Europa. Men om tex dubblar det totala antalet migranter som tillåts komma så dubblas antalet kommande terrorister också.

      Men ”integration” då? Om vi integrerar de som kommer så kommer de inte att radikaliseras?

      Kanske är det sant, det vet jag inte. Men om sant så har vi också statistiska samband. Om tar emot få så klarar ett land som Sverige rätt bra att integrera. Och om då tesen är sann så kommer få att radikaliseras.

      Men nu tar vi emot fler än vi klarar av så får vi ett enormt ”utanförskap”. Och då en otroligt stor grogrund för radikalisering.

      Så att ta emot många och då omöjliggöra integration är statistiskt sett det sämsta vi kan göra om ser till risken för attentat i Sverige. Det spelar ingen roll att 99,9% är ”skötsamma”, den statistiska risken för attentat påverkas inte av det.

      Svara
      • Motkraft

         /  08/19/2017

        Alltså, den länkade ledaren är det dummaste jag läst på länge. Menade inte att Jans kommentar var det dummaste jag läst på länge 🙂

        Svara
  28. Pether

     /  08/19/2017

    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/blottare-i-slottskogen-1.4549759

    Tänka sig vad många signalement man fick med denna gång.

    Svara
  29. Jan

     /  08/19/2017

    Expressens ledarsida blir allt bättre. Det är Karin Pihl ett exempel på. De vågar kritisera både vänster och höger. En pragmatism helt i min smak. Här kritiserar hon nyliberalen Annie Lööfs ensidiga stöd för bankerna.

    http://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/borgerligheten-ar-for-snall-mot-bankerna/

    Svara
    • x

       /  08/19/2017

      @Jan
      Jag brukar inte försvara centern, men i detta fall tycker jag att det Annie Lööf skrev var helt rätt.
      ””Finansministern välkomnar att företag och jobb flyttar från landet. Helt bisarrt”, skrev Annie Lööf (C)”.
      Att kalla alla som inte bär röda glasögon för ”nyliberaler” är enbart löjlig politisk propaganda.
      Tål inte du själv ”politisk propaganda” så sluta med det!

      Svara
      • Jan

         /  08/19/2017

        Ingen oväntad åsikt från en nyliberal som du. Du tycker säkert att det är självklart att skattebetalarna ska gå in och betala storbankernas spekulationsförluster om de randas konkurs. Som Bo Lundgren gjorde senast.

        Svara
        • Senior

           /  08/19/2017

          Ungefär som när Göran Persson tvingade in våra pensionspengar på börsen menar du?

          Svara
  30. Jan

     /  08/19/2017

    Staffan Heimerson har tappat det helt. Knappast ens någon idé att resonera med honom längre.
    http://www.aftonbladet.se/a/01MlB/att-aldersbestamma-barn-ar-ett-jobb-for-charlataner

    Svara
  31. x

     /  08/19/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/19/2017

      Ingen stor sak. Rimligen bör han få bestämma själv vilka han bjuder på födelsedagskalas. Jimmie får väl kontra och inte bjuda Löfvén på sina födelsedagskalas.

      Svara
  32. x

     /  08/19/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/19/2017

      DN borde döpas om till PW. Efter Peter Wolodarski. Det vore ärligare.

      Svara
  33. Kolla diskussionen om henne på Flashback

    Svara
  1. Hatet mot Lamotte | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: