Bråklarm på sjukhuspersonalen

Det senaste som visar att Sverige går framåt från det hemska tillståndet som rådde för 25 år sedan till dagens öppna och trevliga samhälle där alla sjunger kumbaya tillsammans är att man nu har ”bråklarm” på sjukhuspersonal.

”Bråklarm” alltså. Och det har absolut inget med alla klaner och gäng som direkt när någon medlem i klanen eller gänget blivit skjuten dyker upp på akutmottagningen och hotar, vandaliserar och skriker. Oh nej! Det är bara det lilla problemet får vi veta. Det stora är de med en ”skev verklighetsuppfattning” och påverkade. Absolut inget annat!

**********

Ni vet väl om att SVT numera rapporterar var brott INTE har begåtts?

Attacken inträffade inte heller i Bakvattnet, Rakvattnet, Sexdrega, Stenkåta, Snålkuk, Mensträsk, Ålem eller i Gretas hål.

Är ju ganska uppenbart att SVT är LIVRÄDDA för att det ska vara en av de som demonstrerar. Sen visar det sig att det nästan är en av dem i alla fall, enligt Nyheter Idag som varit i kontakt med en polis så är den misstänkta ett sk ”marockanskt gatubarn”. Eller som de också kallas i Sverige, ensamkommande flyktingbarn. Är nog ingen tillfällighet att det hände i närheten av demon.

**********

Kan detta vara sant?

Tja, vi pratar ju om Sverige så det är fullt rimligt faktiskt…

**********

Sen det här, det är obligatoriskt att lyssna på!

Det finns en del text också som hör till

De som pratar om att det inte är en systemkollaps i Sverige får nog stå med dumstruten på huvudet. För om polisen inte ens griper och förhör sådana som är misstänkta för våldtäkt på 3-åringar (eller 12-åringar…) när de vet vilka det är så är det en systemkollaps de luxe! Polisen som Lamotte pratar med låter rätt uppgiven…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

186 kommentarer

  1. Reblogga detta på Life, Death and all between och kommenterade:
    Det går bra för Sverige, eller….

    Svara
    • Noger

       /  08/31/2017

      Menar du ”rebloggade detta”, eller är det en uppmaning att någon ska ”reblogga detta”?
      (har inte klickat på länken)

      Svara
      • MiT

         /  08/31/2017

        Tror den texten kommer automatiskt via WP om någon rebloggar.

        Svara
  2. Sä jävla sorgligt att få se sitt eget land monteras ned och alla om drabbas av detta!

    Svara
  3. Frida Gustavlin

     /  08/31/2017

    Appropå medborgarplatsen, polisen är sannerligen ett enda stort misslyckande. Många brukar föra upp andra myndigheter som sämst i klassen, men rent objektivt så måste man väl ändå säga att polisen är allra kassast, helt oberoende om det är myndighetens eller styrande departement som är orsaken. Kan verkligen inte vara kul att arbeta som polis idag.

    Ska också bli väldigt intressant att se vad BRÅ:s trygghetsundersökning för 2017 säger, och minst lika intressant att läsa hur DN med sin sedvanliga journalistiska magi lyckas vinkla sin rapportering till att tryggheten ökat.

    Svara
  4. Jag minns den tiden då jag som socialsekreterare hade en kontaktpolis och jag fick omedelbar hjälp av polisen vid behov. Och polisen fick omedelbar hjälp av socialsekreteraren. Han och jag brukade fika en gång i månaden och gå genom situationen på området.

    Jag hade ett enda våldtäktsfall gällande barn på tre år. Det handlades omgående när larmet kom tillsammans med polis och terapeut. Boven fångades in, barnet undersöktes,fick hjälp och jag stannade kvar hos familjen tills lugnet hade lagt sig. Samma personer var med under hela processen till slutet.
    Ja, detta var på 80 talet.

    Men det måste väl bara vara anmälningsbenägenhet på alla plan som gått upp? Därför hinner man inte utreda på dagen.

    Eller är det faktiskt systemkollaps?

    Svara
  5. WJ

     /  09/01/2017

    Allas vår favorit Behrang Miri är inte så uppskattad i sina egna kretsar

    Svara
    • Varför är någon förvånad?

      Dessa så-kallade ”progressiva” killar skyller ju hela sitt beteende på ett allsmäktigt patriarkat, vilket är ett billigt sätt att att slippa ta personligt ansvar. Fortsätter de bete sig svinigt så är det trots allt inte DERAS fel – Satan made me do it!

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      ”This Facebook post is no longer available. It may have been removed or the privacy settings of the post may have changed.”

      Länk ? Vill läsa och se vad detta handlar om 🙂

      Svara
    • michael.

       /  09/01/2017

      Feministiska män påminner en hel del om pedofiler,pedofiler söker sig ofta till arbeten och organisationer där många barn vistas för att kunna begå övergrepp.
      Män som säger sig vara feminister gör det för att inom dessa miljöer vistas många kvinnor som man kan begå övergrepp på.

      Svara
      • Senior

         /  09/01/2017

        Ja, bara en sådan sak att de skriver under på feminismens bild av män….
        -Det måste ju betyda att de ÄR den typen av man själva.

        Svara
      • x

         /  09/01/2017

        @michael.
        Det mest kända fallet på det du skriver är ”kapten klänning”.

        Svara
      • Sune

         /  09/01/2017

        Och så får de manshatande feministerna vatten på sin kvarn…

        Svara
    • Pelle2

       /  09/01/2017

      Är heller inte förvånad att Behrang Meri visar sig vara ett svin.
      Alldeles för många av de ledande manliga feministerna har ju visat sig vara svin som utnyttjar kvinnor.
      Ingen man med någon självbevarelsedrift eller självrespekt kan kalla sig för feminist.
      Den rörelsens ledande personer är manshatande rasister med enda målet att trycka ner män och lyfta fram kvinnor.

      Svara
      • Kalle

         /  09/01/2017

        Det brukar bara så med bedragare.

        Svara
      • x

         /  09/01/2017

        @Pelle2
        Jag tror inte målet är att ”lyfta fram kvinnor”, snarare att synas själv.

        Svara
  6. Motkraft

     /  09/01/2017

    Nej, Maria Sveland, du behöver inte ta en debatt om och med nynazister.

    Men är det lågt att kalla människor för nynazister som inte är det för att slippa att ta debatten.

    https://www.etc.se/kronika/vi-behover-inte-ta-en-debatt-om-och-med-nynazister

    Svara
  7. Obelix

     /  09/01/2017

    It starts to backfire… Det där statliga bidragsfinansierade ”konstverket” uppsmällt på sergelstorg, med krökt flaggstång avsett att håna folk med svenska flaggan hängandes upp och ner. Blev snarare en perfekt illustration av “det svenska tillståndet” ett Sverige som inte finns mer.

    Sverige har onekligen ändrats. En utveckling som gått från topples på 80-talet när tjejer kunde springa ute hur länge de ville på kvällarna, till en nutid med separerade badplatser och Burkini-uthyrning (påbjudet av kommunerna) t.om i barnstorlekar.. Och ett normaltillstånd där tjejer inte kan vara ute efter åtta- halv nio på kvällen, alltid måste ha någon med sig till affären, aldrig gå ensam.. inte konstigt de inte vill gå ut längre. Norska ministern hade rätt de var därför den svenska ministern inte vågade visa nyllet.

    Svara
  8. G

     /  09/01/2017

    Ja, uppgifterna till Nyheter Idag verkar stämma bra då nu även ”traditionella” media och TT skriver ut ålder. Men om 17år är korrekt eller ej återstår väl att se då identiteten på dessa s.k ”barn” sällan stämmer. Det är möjligt att 30år som ett vittne uppgav ligger närmare sanningen, om vittnet kan se skillnad på nån som är 17 och 30, vissa verkar ju av någon anledning inte klara av det.

    ”Pojke anhållen för knivattack

    En 17-årig pojke har anhållits misstänkt för försök till mord efter den oprovocerade knivattacken mot en polis vid Björns trädgård på Södermalm i centrala Stockholm.

    – Han är anhållen, misstänkt på sannolika skäl, säger Karl Jigland på Åklagarmyndighetens presstjänst, till Aftonbladet.

    Pojken greps i anslutning till händelsen.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/pojke-anh%C3%A5llen-f%C3%B6r-knivattack-1.4589318

    ”– Vi vet ingeting om vad som har hänt. Själv satt jag på ett möte med SSU i Söderhallarna. Jag beklagar det inträffade och hoppas att polismannen klarar sig, säger Fatemeh Khavari, talesperson för Ung i Sverige som anordnar sittstrejken på Medborgarplatsen.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gdw2V/polis-knivskuren-i-nacken-vid-medborgarplatsen

    Satt i möte med SSU, varför ? Vad håller ni på och kokar ihop nu för dumt.

    Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Ah, detta förklarar vad mötet med SSU handlar om….

      ”../../..I onsdags hade alla riksdagspartiers ungdomsförbund, utom Sverigedemokraternas, bjudits in till ett möte med Ung i Sverige. Efter mötet lovade Grön ungdom, CUF, LUF och Ung Vänster att stödja arbetet för att stoppa utvisningarna, skriver SVT.

      När SVT:s reporter frågar Fatemeh Khavari när demonstrationen kommer avslutas, svarar hon:

      – Det är upp till politikerna. Vi slutar när utvisningarna stoppas och när Migrationsverkets bedömningar är rättsliga och inte politiska.”
      http://www.friatider.se/afghanerna-flyttar-sin-demonstration-vi-kommer-inte-sluta
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sittstrejken-pa-medborgarplatsen-flyttar-till-city

      Svara
    • Rikard

       /  09/01/2017

      Hej.

      Ful glidning i språket:

      ”…vid Björns trädgård på Södermalm i centrala Stockholm.”

      För den som inte hittar i Stockholm så ligger Björns Trädgård på andra sidan från Medborgarplatsen, och kant-i-kant med en stor moské. På Tjärhovsgatan, vilken löper längs med Björns Trädgård ligger extremvänsterns anrika tillhåll Kafé 44 där svart-röda aktivister av värsta sort samlats sedan åttiotalet.

      Man hade lika gärna kunna skriva ”…nära Medborgarplatsen” eller om det varit en person från NMR eller liknande ”…nära ett känt tillhåll för politiska extremister”.

      Slump eller avsikt? Trist att frågan ens behöver ställas, men så är det numera.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  9. G

     /  09/01/2017

    ”Bytte namn för ”rasistiskt” Hollywood”
    http://www.gp.se/n%C3%B6je/bytte-namn-f%C3%B6r-rasistiskt-hollywood-1.4589361

    Hahaha, såklart hade det med ditt asiatiskt klingande efternamn att göra, och hade inte namnbyte hjälpt så hade du väl sagt att det är ditt något asiatiska utseende som gjorde att du hade svårt få jobb. Måste alltid hitta något att skylla på.
    Ja, jättebra att Ed inte gjorde rollen i Hellboy, det hade väl varit ”kulturell appropriering” eller annat tjafs annars va? Men fan, om tom Hollywood som knappast består av ”right-wing white supremacists” är ”rasistiskt”, ja då är det nog kört. Vilket folk det finns.

    Svara
    • Siddig El Fadil (eller Siddig El Tahir El Fadil El Siddig Abderrahman Mohammed Ahmed Abdel Karim El Mahdi) bytte namn till Alexander Siddig för tjugo år sedan. Gissar att arabiska namn inte slog så bra heller.
      Sedan har vi ESPNs reporter Robert Lee (med kinesiskt påbrå) som plötsligen inte fick rapportera om en match i Virginia efter diverse upplopp. Det var nog inte högerflygeln ESPN var rädda för …

      Svara
    • ”Forskarna har gått igenom perioden 1990-2014. Efter fem år i Sverige har omkring 45 procent etablerat sig och efter 15 år är andelen 80 procent. Definitionen är att man på ett år ska ha tjänat minst hälften av medianinkomsten för en 45-åring.”

      Har inte kollat efter ålder, men då hamnar man på kanske 15000 före skatt.

      Svara
  10. G

     /  09/01/2017

    ”Beviljade uppehållstillstånd – nämndemän misstänks för brott”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6766608

    Svara
    • Olof

       /  09/01/2017

      Ajaj, som tjänsteman måste man ju förstå att man först måste bevilja avsteg från lagen innan man bryter mot den.

      De behöver nog en uppfräshningskurs i god tjänstemannased.

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      ”Om de tre nämndemännen igen, som i migrationsdomstolen fattade ett lagstridigt beslut.
      ..[..]..
      För att ytterligare spä på märkligheterna så fattar de tre nämndledamöterna Bo Björksten, Kristdemokraterna, Charlotte Wester, Miljöpartiet och Lena Lindkvist, Socialdemokraterna, ett beslut som de vet inte följer lagen – ”oaktat lagtextens ordalydelse” – och beviljar permanenta uppehållstillstånd (inte uppehållsrätt) till två EU-medborgare! Rådmannen, den ende juristen i sammanhanget (!) körs över av de tre nämndemännen.”
      http://meritwager.nu/allmant/om-de-tre-namndemannen-igen-som-i-migrationsdomstolen-fattade-ett-lagstridigt-beslut/

      Svara
  11. Pether

     /  09/01/2017

    Enligt min fb är det 6 år sedan aftonbladet körde med sin demokratiska process att välja granskningsämne. Självklart vann genusindustrin och vårdnadstvister, självklart valde aftonbladet något annat då röstarna röstade fel.

    Svara
  12. G

     /  09/01/2017

    ”Du måste!”: Våldtog 13-årig flicka i källare – slipper utvisning

    Malmö tingsrätt har nu dömt våldtäktsmannen till ett kort fängelsestraff och åklagaren yrkade aldrig på utvisning. Han är fortfarande medborgare i Irak.”
    http://www.friatider.se/du-m-ste-v-ldtog-13-rig-flicka-i-k-llare-slipper-utvisning

    Svara
  13. G

     /  09/01/2017

    ”Finland:
    Terrorister ska förlora medborgarskap – ska bli straffbart att gömma papperslösa

    Regeringen ska revidera lagstiftningen i anslutning till terrorism. Dessutom kan det bli straffbart att gömma undan papperslösa.

    Europaminister Sampo Terho (Blå) lovar att regeringen ska justera lagstiftningen om dubbelt medborgarskap. Planen är att den som har dubbelt medborgarskap och gör sig skyldig till terrordåd ska förlora sitt finska medborgarskap.

    – Vi vill utvisa alla som dömts för terrorbrott. Det är klart att vi inte fullständigt kan förhindra våldsbrott i ett öppet samhälle, men vi gör vad vi kan för att trygga säkerheten och förhindra terrordåd, säger Blå riksdagsgruppens ordförande Simo Elo.

    – Det här är en klar signal om att den senaste tidens händelser hos oss och utomlands tas på allvar, och att man förmår reagera på dem, säger riksdagsledamoten Kari Tolvanen
    (Saml).

    – De som har fått avslag på sin asylansökan ska hotbedömas, och vid behov genast omhändertas i förvar. Och så ska det bli tydligare straffpraxis för att inhysa människor som uppehåller sig illegalt i landet, säger Elo.

    Elo lovar också att regeringen ska justera utlänningslagen och lagen om medborgarskap så att man, utifrån ett nationellt säkerhetsintresse, kan inhibera uppehållstillstånd, utfärda inreseförbud, återta medborgarskap och inhibera flyktingstatus.

    – Alla dess åtgärder är nödvändiga för finländarnas säkerhet, säger Elo.

    Regeringen säger också att det ska bli möjligt att ta riskgrupper i förvar och straffbart att hjälpa folk att gömma sig om de uppehåller sig illegalt i landet. Frågan om att straffa dem som gömmer papperslösa är eldfängd, och kommer garanterat att möta motstånd i riksdagen.

    Regeringen har också beslutat att Finland inte höjer flyktingkvoten utan att den förblir på samma nivå (750). Det är en klar besvikelse för Finlands flyktinghjälp. Nyligen vädjade 40 organisationer och över 11 000 finländare om att höja kvoten, och Inrikesministeriet var med på noterna.(forts)”
    http://archive.is/uHU1H

    Svara
    • Pelle2

       /  09/01/2017

      Och som vanligt har dom inget som styrker deras påstående utan vi förväntas köpa det rakt av utan frågor.
      Är ganska säker på att elevernas resultat beror på hur duktiga lärarna är, att lärarna ställer krav på eleverna, hur begåvade eleverna är, hur studiemotiverade eleverna är och hur mycket stöttning eleverna får hemifrån.
      sedan kan man införa hur mycket feministiskt mumbo jumbo som helt och det kommer aldrig vara anledningen till framgångsrika studieresultat. Snarare det motsatta.
      Det handlar enbart om social ingenjörskonst det dom håller på med i Katrineholm.

      Svara
      • Rikard

         /  09/01/2017

        Hej.

        Jag har ingen insyn i det specifika fallet, men rent allmänt med sådana här projekt så vet man som lärare vilket resultat man förväntas uppnå. Eftersom man inte prövar objektiva faktorer som elevernas kunskap utan istället gör en subjektiv utvärdering (eller ännu värre en enkät) så kan man alltid leverera önskat resultat. Detta resultat brukar alltid vara att jämställdhets- (eller annat mjunigt modeord) arbetet gett god effekt, men inte nått ända fram, vilket bevisar behovet av nyss slutförda projekt men även behovet av fortsatt och utökat mandat att bedriva sådan verksamhet, detta då man inte nått ända fram. Anledningen till att man inte når ända fram är givetvis att inget konkret mål existerar; endast en morot på en käpp för de åsnor som tvingas dra lasset.

        Upptäcker ni att dylikt bedrivs på era barns skola så kräv redovisning av resultat, kräv att få ta del av instruktioner, protokoll från möten och så vidare. Eftersom så gott som ingen gör det slarvar man å det grövsta och flyter på i mysig konsensuskultur där vi alla tycker lika och gör lika.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Pelle2

           /  09/01/2017

          Tack för insyn i skolans värld som du förmedlar.
          Visst är det så att dessa genusprojekt är ett självspelande piano så fort det har påbörjats.
          Dom kommer aldrig erkänna att deras ideologiproduktion aldrig leder till förbättrade skolresultat utan med all sannolikhet kommer att försämra dom.
          Precis som du skriver så kommer dom då hävda att det krävs mera genustrams när resultaten inte förbättras.
          Det är ju heller inte bara en konsensuskultur dom eftersträvar utan dom introducerar förföljelse och helst avsked för dom som inte köper genusideologin.

          Antar att du själv är ett offer för ovanstående ?

          Kan tänka mig att du inte kunde hålla tyst och därför valde att kliva av innan dom sparkade dig med hänvisning till värdegrunden eller något i den stilen..

          Svara
          • Rikard

             /  09/01/2017

            Hej.

            Utan att bli för personlig så kan jag säga att det för mig brast åt andra hållet tills slut: inåt.

            Alla har sitt pris, och alla har sin gräns och den frihet jag upplevt sedan jag slutade arbeta som lärare är mig en glädje.

            Vissa kan sitta av tiden på oändliga seminarier, konferenser och fortbildningar om den senaste frälsarläran eller pedagogikens heliga Graal eller silverkula, utan att inse att det är samma bedrägeri om och om igen; vissa kan sitta där och genomskåda allt och rycka på axlarna och knoga på.

            Någonstans mellan en elev som inte polisanmäldes trots mordhot mot personal, misshandel av en HBTQ-elev och hot om våldtäkt mot en lärare, samt mordbrand och stöld, och en elev som undrade varför ingen vuxen hjälpte hans storasyster som dagligen utsattes för sexuella trakasserier tappade jag förmågan att hoppas och tro att de som bestämmer har en plan eller vet vad de gör.

            Den som har lärare i bekantskapskretsen bör konfrontera dessa med spetsiga frågor om vad man gör rent konkret om [händelse] inträffar. Passa på att fråga om man tränat ”inrymning” på skolan. Vi skall nämligen göra det regelbundet numera, men blev när instruktion kom för några år sedan tillsagda att inte nämna det om ingen frågar.

            Har man verkligen tråkigt kan man fråga Skolinspektionen och skolverket om hur många pennor en elev i grundskolan har rätt att få per termin – jag har efter flera års frågande aldrig fått andra svar än att antalet ligger mellan en och oändligheten.

            Sådan är den svenska skolan idag: dess tillsynsmyndighet kan inte svara på en fråga om hur många pennor en elev har rätt till, och läraren själv får egentligen inte sätta någon gräns.

            Puh. (stöter med käppen i golvet)

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Har sagt det förut att det är tragiskt eller egentligen en skandal att skolan jagar bort sådana som du som har civilkurage och som vill lära ut något bra och nyttigt för eleverna.

          • Senior

             /  09/01/2017

            Tack Rikard!

            ”Passa på att fråga om man tränat ”inrymning” på skolan. Vi skall nämligen göra det regelbundet numera, men blev när instruktion kom för några år sedan tillsagda att inte nämna det om ingen frågar.”

            Mitt nästa föräldramöte skall bli mig ett sant nöje! 😄

            Googlade runt och hittade lite skrifter från skolverket att ta med mig!

            Exempelvis:
            http://www.gotland.se/89507

  14. MiT

     /  09/01/2017

    Svara
    • Köp genast filtar, värmeljus, oljelyktor, gengas, får, vad som helst!
      Det kommer att bli kallt …

      Svara
    • Jämlikt? Jag vill ha kompetens och det får man genom att studera och sedan arbeta upp sig även med skitjobb att börja med samt att själv vara anhängare av jämlikhet, inte hata män.

      Kolla elbolagen som deltar. Skall byta bolag efter 15 år med lägst el pris men någon måtta får det vara på konstruerad ”jämlikhet”.
      Har förstås elkatastroflåda väl tillgänglig med ficklampor, värmeljus, laddare (fulladdade) mm

      Svara
  15. MiT

     /  09/01/2017

    Tror detta drivs av en som varit inblandad i MFJ också…

    Svara
    • G

       /  09/01/2017

      ”Samtal om jämställdhet med män är viktigt.”

      Mmm, speciellt med svenska män i Sverige…

      Svara
  16. MiT

     /  09/01/2017

    Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Ena skriven 19 Jul och den andra 28 Jul, kan tydligen hända mycket på 9 dagar LoL!

      Svara
    • Johan A

       /  09/01/2017

      Intressant… En kvinnlig reporter som dömer kvinnor pga deras klädsel. Som vanligt. Det måste vara det vita patriarkatet som tvingar henne att göra det. Som vanligt.

      Svara
  17. Pelle2

     /  09/01/2017

    Allas vår radikalfeminist Cissi Wallin känner att hon måste rättfärdiga att hon hellre vill jobba än att vara hemma med sitt barn mer än två dagar i sträck.
    Hon blir naturligtvis också jätteprovocerad när en kvinna i hennes närhet menar att hon är glad över att vara hemma med sitt barn ”precis som naturen velat”.

    Personligen skiter jag fullständigt i om Cissi eller hennes man delar lika eller om hennes man tar huvudansvaret för att ta hand om barnet. Det är upp till dom.
    Men naturligtvis måste hon säga att hon gör precis som majoriteten av män gör men ingen ifrågasätter männens val. Om hon inte kan stå för sina beslut på egna meriter utan måste peka på val som andra gör så måste hon lida av ett svagt självförtroende.

    Dessutom förstår jag inte varför hon känner behov av att ta avstånd från kvinnor som gör mera traditionella val. Om hon anser att hon skall få göra vilka val hon vill så måste ju även andra personer få göra andra val utan att få verbala spyor från Wallin.

    Vidare skulle det vara intressant att veta hur många män det är som inte har fått ta så mycket föräldraledighet dom vill eftersom kvinna anser att det är hennes privilegium att välja hur mycket hon vill vara hemma.

    https://www.metro.se/artikel/cissi-wallin-jag-skaffade-barn-utan-att-vilja-vara-med-honom-nonstop

    Svara
    • Omedelbart under texten (när jag läser den nu):

      ”Mer i ämnet
      Misstänkt för våldtäkt släppt”

      Svara
  18. Pelle2

     /  09/01/2017

    OT:
    En Anders Gustafsson skriver ett debattinlägg i Blekinge läns tidning där han ännu en gång tar upp argumentet att insamling till välgörenhet är lika mycket tiggeri som de EU-medborgare som sitter utanför affärer i stora delar av landet.

    Är ju rent oförskämt mot dom som jobbar ideellt för andra att jämföra dom med tiggare.
    Dom har ingen personlig vinning av att samla in pengar mer än den personliga tillfredställelsen att hjälpa andra.

    De som samlar in pengar till välgörenhet gör det inte för egen vinning, skapar inte illegala bosättningar, är som regel svenska medborgare, är som regel inte påträngande, sitter inte med filtar och annat utanför butikens dörr, står inte utanför butikerna i stort sett varje dag och
    har som regel ett riktigt jobb.

    Han menar också att Vellinges försök att förbjuda tiggerier handlar om att behålla trivsamheten i Skanörs hamn. Om så vore fallet vad är felet med det ?
    Politikernas uppdrag är bl.a att göra det bra för sina kommuninvånare och där ingår trivseln.

    Varför skall vi låta människor komma hit och tigga på ”turistvisum” ?
    Är man turist förväntas man kunna försörja sig utan arbete eller tiggeri samt ha ett riktigt boende.
    Han köper heller inte att det inte hjälper människor utan konserverar deras fattigdom men kan/vill inte förklara varför.

    Förstår inte varför så många människor tycker att det är eftersträvansvärt att låta andra medlemmars medborgare komma hit och tigga.
    Det vore mycket bättre att lägga pengar och energi på att hjälpa länder som Rumänien att bygga sitt samhälle så att deras medborgare inte behöver sitta i andra länder och tigga…

    http://www.blt.se/ledare/det-ar-skanors-hamn-vellingemoderaterna-bryr-sig-om/

    Svara
    • Han förglömmer icke att kalla kommunen ”välmående”. Det är nästan så man ser 20-talets gulaschbaron i andanom.

      ”Själv har jag aldrig riktigt förstått varför människor provoceras så av att någon tigger, det vill säga att utan erbjudande av någon motprestation be om bidrag”

      Tag steget fullt ut och nämn skatter! Eller Presstöd!

      (Sedan skulle jag aldrig ge till Röda Korset och sannolikt inte heller till Amnesty – som väl är en genomfeministisk organisation, i varje fall i Sverige.)

      Svara
      • Rikard

         /  09/01/2017

        Hej.

        Fråga Amnesty Sverige om de vill uttala stöd för Dan Park eller Lars Vilks.

        Avgör sedan om de lever upp till sina ideal.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Senior

       /  09/01/2017

      Något som både du och skribenten förbiser är att dessa brukar tillhöra en folkgrupp/ideologi(? I brist på bättre benämning) som gjort ett aktivt val att ställa sig utanför de vedertagna källor till försörjning som strävsamma människor ägnar sig åt både i Sverige och Rumänien.

      Svara
  19. G

     /  09/01/2017

    Bra textad genomgång av programmet i Studio Ett av Merit.

    ”De allra flesta utvisade afghaner möts av sina familjer, vårt mottagningscenter i Kabul står tomt.”
    http://meritwager.nu/allmant/de-allra-flesta-utvisade-afghaner-mots-av-sina-familjer-vart-mottagningscenter-star-tomt/

    Svara
  20. G

     /  09/01/2017

    Svara
    • Å andra sidan har man också Millwall, Toon Army, Gooners …
      Vilket innebär att man har mer polis och annat.

      Svara
    • Kan man tänka sig ”Vad gör regeringen hela dagen” i Richard Scarry-stil?

      Svara
    • Noger

       /  09/01/2017

      Nån som vet vilket program man kan använda för att göra egna skojiga barnböcker av ovanstående sort?

      Svara
  21. G

     /  09/01/2017

    Svara
  22. G

     /  09/01/2017

    ”Kvinnor och barn är förlorare i mångkulturmyten!”…

    Svara
    • Pelle2

       /  09/01/2017

      Han är ju i ”gott sällskap” med diverse vänsterpolitiker och kändisar.
      Om man inte är totalt ideologiskt förblindad så måste man ju inse att det finns
      ett antal områden i Sverige där samhället helt eller delvis har förlorat kontrollen.
      Lösningen är inte att sticka huvudet i sanden och skönmåla verkligheten…

      Svara
      • Jan

         /  09/01/2017

        Måste du nämna vänsterpolitiker så fort en moderat, helt riktigt, utsätts för kritik? Varför denna skyddsreflex? Kan man inte kritisera en moderat utan att samtidigt nämna andra politiker? Jag tycker att det är väldigt avslöjande och ganska patetiskt att du ständigt gör så. Sedan när blev du Moderaternas partisekreterare?

        Svara
        • Pelle2

           /  09/01/2017

          Man får definitivt kritisera en moderat och jag har själv gjort det flera gånger.
          Jag kan definitivt ställa upp på kritiken mot moderaten i Rinkeby och ställer inte på minsta sätt upp på hans uttalande.
          Du själv brukar ju för övrigt vara den förste att kritisera Moderaterna och andra allianspolitiker medan du inte är särskilt angelägen om att kritisera vänstern även om jag har sagt tidigare att du definitivt kritiserar även dom.

          Så sedan när blev du Sossarnas partisekreterare ?

          Svara
          • Jan

             /  09/01/2017

            Har jag aldrig varit. Jag slår åt båda hållen. Du slår bara åt ett håll och blir väldigt kinkig när högerpolitiker kritiseras. Det är därför du alltid måste nämna vänsterpolitiker när högerpolitiker kritiseras. Du kanske inte lägger märke till det själv. Men jag gör det.

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Nej, eller hur ?
            Det är bara en tillfällighet att du i huvudsak försvarar vänsteråsikter och i huvudsak kritiserar högeråsikter.

            Jag slår bara åt ett håll ?

            Vad var det du inte förstår i följande kommentar från mig ?
            ”Jag kan definitivt ställa upp på kritiken mot moderaten i Rinkeby och ställer inte på minsta sätt upp på hans uttalande.”

            Är inte det kritik mot en moderat i dina ögon ?

            Det finns flera kommentarer från mig där jag kritiserar moderata politiker om du letar i Toklandets flöde.

            Var följande uttalande från mig om dig också obegripligt och inte ett bevis på att jag håller med om att du slår åt båda håll ?

            ”Du själv brukar ju för övrigt vara den förste att kritisera Moderaterna och andra allianspolitiker medan du inte är särskilt angelägen om att kritisera vänstern även om jag har sagt tidigare att du definitivt kritiserar även dom.

            ÄVEN OM JAG HAR SAGT TIDIGARE ATT DU DEFINITIVT KRITISERAR ÄVEN DOM. Jag syftar då på vänstern vilket torde framgå för dom flesta…

            Visst, jag tar med kritik mot vänsterpolitiker i mina kommentarer kring när t.ex du kritiserar moderater om jag anser att det är relevant i sammanhanget.

            I detta fall väger det tyngre när ministrar och höga kommunpolitiker förnekar de problem som finns i Rinkeby än när en lokal moderatpolitiker håller med.

            Sedan förhindrar det inte att det är lika förkastligt att en okänd lokalpolitiker gör detsamma..

            Men jag förstår att du skulle vilja att jag helt okritiskt sväljer dina åsikter och inte argumenterar emot. Det är ju så ni vänstermänniskor brukar vilja ha det..

          • Jan

             /  09/01/2017

            Varje gång en moderat kritiseras så nämner du vänsterpolitiker trots att det är irrelevant i sammanhanget. Inte bara en gång utan nästan varje gång. Det är bara en notering. Fakta. Sedan kan du svamla på bäst du vill och anklaga mig för ditten och datten. Jag påpekar bara ett sakförhållande. Att du förnekar det förändrar inget.

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Nej, det händer inte varje gång men det händer ofta att jag tar med vänsterpolitiker i mina kommentarer.
            Om man tycker att det är relevant eller ej beror förmodligen mest på läsarens politiska åsikter.
            Nej, jag har på intet sätt förnekat att jag ofta tar med vänsterns görande och låtande i mina kommentarer och då oftast negativt. Jag erkänner det ännu en gång i detta inlägg.

            I mitt förra inlägg, som du besvarar, skrev jag följande erkännande:
            ”Visst, jag tar med kritik mot vänsterpolitiker i mina kommentarer kring när t.ex du kritiserar moderater om jag anser att det är relevant i sammanhanget.”

            Detta till skillnad mot dig som låtsas som om du slår lika mycket åt båda hållen medan alla som läser här vet att du till ungefär 95% kritiserar högern och till 5%
            vänstern.
            Så ledsen Jan, jag är helt öppen med att jag står mera till höger politiskt medan du låtsas att du är neutral.

        • G

           /  09/01/2017

          Det har inget med att han råkar vara ”Moderat”. Utan vad han säger, hur han tänker, hur han ser verkligheten och vad han tycker och tänker om den, om problemen, vad borde göras eller inte göras. Hör han hemma i M med tanke på vad han skrivit tidigare, att han tom skäms vara med i samma parti som Hanif ? Troligen inte. Han borde även vara närmare Sylvis verklighetsuppfattning om man ser till partitillhörighet, (M) står närmare Sylvis parti än e.g (V) och deras verklighetsuppfattning ang förorten och annat, men det kan man ju inte tro om man ser till hans verklighetsuppfattning som helt är ur funktion. Något annat driver honom. VARFÖR är han med i M egentligen, det är det som är frågan, inte att han kritiseras, han kritiseras inte för att han säger sig vara Moderat, utan för det han skriver och budskapet han framför, något vi har för vana att höra från just vänstern, och inte vänstern bara i Sverige, av någon anledning hittar vi ofta dessa människor just på vänsterkanten, det går inte att förneka det. Men det spelar ingen roll om han är V eller M. Han ska kritiseras oavsett givetvis. För min del kan han lämna politiken helt och hållet! (han får gärna lämna Sverige också).

          ”Moderat: Jag skäms över att vara med i samma parti som dig, Hanif Bali”
          http://archive.is/HoiHd

          ”Moderat: Du är inte välkommen i förorterna, Jimmie Åkesson!”
          http://archive.is/pDtgT

          Svara
          • Jan

             /  09/01/2017

            Moderaterna är som Liberalerna: Helgarderade partier. De tycker 1,x,2 i flyktingfrågan. Beroende på när och vem man frågar.

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Skulle vilja påstå att Moderaterna har svängt över till en mera kritisk hållning till invandringen men dom har definitivt vänt kappan efter vinden.

            Då är det ju värre med MP som ställer upp på en restriktiv flyktingpolitik i regeringen medan dom sedan springer ut och gråter i media när inte alla som vill komma hit och bli medborgare får göra det.
            Maken till hyckleri och maktkåthet får man leta efter..

          • Senior

             /  09/01/2017

            ……”Sjuklövern”…….

            Moderaterna är som liberalerna som är som…… -Övriga sjuklövern!

            …Som i sin tur är ungefär som det åttånde, enda riktigt konkurrerande partiet.

            Synd bara att inga av dem är äkta, frihetliga liberala partier.

  23. G

     /  09/01/2017

    Svara
    • Jan

       /  09/01/2017

      De vågar inte, antar jag. Av rädsla för sina liv.

      Svara
  24. G

     /  09/01/2017

    Ett av flera knep är att snabbt stoppa laddning av sidan om ni vill läsa…

    Svara
  25. MiT

     /  09/01/2017

    Svara
  26. G

     /  09/01/2017

    Twittraren Stockholmssnut skriver bl.a. om senaste mordförsöken på poliser i ett inlägg hos Iotakt…

    ”På mindre än 12 timmar utsattes två poliser för mordförsök i Stockholm….”
    http://iotakt.se/stockholmssnut-officer-down/

    Svara
  27. G

     /  09/01/2017

    Svara
  28. G

     /  09/01/2017

    https://twitter.com/effiekarabuda/status/902851169650913280

    Svara
    • Karabuda är alltså 22 år gammal.
      Då vet man redan allt om hur man ”ser potential”!

      Svara
      • G

         /  09/01/2017

        Vet ej om du såg tweetarna igår. Men om du missade, se följande där hon själv visar upp sin egen potential lol….

        Förlåt oss Norge men förnekelsen är stark i Sverige

        Svara
        • Jo, jag såg det!

          Wikipedia: ”Karabuda är syster till artisten Robyn och dotter till regissören Wilhelm Carlsson och manusförfattaren Denize Karabuda.”
          Tänk vad hon måste ha fått kämpa för ett kulturarbetarjobb med den bakgrunden! Direkt från kolgruvan, typ.

          Svara
          • G

             /  09/01/2017

            Bra.
            Syster till Robyn?! Haha wtf, I didn’t see that one coming!

      • x

         /  09/01/2017

        @Kristian
        Eller som Oscar Wilde sade:
        ”Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting”.

        Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Nej fan, trodde det var 1 tweet, var flera, viktigt få med hela…

      Fenjima: ”Rockin it as a gaming expert at TV4 nyhetsmorgon”

      Paula är 34 år. Kan tycka hon borde vara lite mognare då. Speciellt då hon 2015 skriver såhär: ”jag har turen”, det var 2015, nu är hon ”expert” i tv4:s nyhetsmorgon. Men hur hon själv avancerade från bloggare ända till nyhetsmorgon spelar tydligen ingen roll.

      ”Jag har turen att jobba med mina intressen så i den här bloggen kommer ni att få läsa en massa om teknik, film och tv-spel. Jag är bland annat den första kvinnliga spelbloggaren som kommer att blogga på en sajt bland så många tjejer. Det är jättekul att få göra det då spelmedia är en enda stor korvfest.”
      http://blogg.improveme.se/fenjima/2015/06/02/antligen-ar-jag-har/
      http://archive.is/q2Lms

      Korvfest ? Ja, alla fattar väl vad hon menar med det, herregud.

      Svara
      • G

         /  09/01/2017

        Kunde även tagit med följande från hennes blogginlägg ovan (länkar till artikel hos Metro ang nätmobbandet)….

        ”Jag jobbar som skribent på nördsajten feber.se och bland våra läsare är 99% män! Fast vi skriver om spel, teknik, vetenskap och film för alla. Inte nog med det så blir många av oss tjejer som jobbar med sånt här nätmobbade utav killarna. Jag har fått uthärda en del och ni ska få höra om det men det tar vi någon annan gång. Just nu vill jag bara låta det här sjunka in.”

        Svara
      • G

         /  09/01/2017

        Det fanns mera i en av tweetarna. Herregud vilken människa….

        Ja, kram och puss, tack för ryggdunkar för mitt ruttna beteende….

        Svara
        • Pelle2

           /  09/01/2017

          Radikalfeminsiter som Effie är så förutsägbara. Backar deras polare till varje pris och är dryg och nedlåtande mot dom som kritiserar dig.

          Svara
  29. Pelle2

     /  09/01/2017

    Är någon förvånad att kulturvänstern, den vänsterantrukna KG Hammar med flera från vänsterkanten stödjer ship to Gaza ?

    Svara
  30. Pelle2

     /  09/01/2017

    OT:
    Den före detta rånaren Maria Moraes tycker inte att man skall höja straffen för brottslingar för det hjälper inte för att avskräcka dom menar hon.
    Hon har naturligtvis ingen förslag på hur man skall göra för att sänka brottsligheten utan övergår till att berätta om att de som slutar med brott gör det på grund av frälsning, flickvänner eller barn.
    Nej visst, vi kanske inte avskräcker någon från brott genom längre straff men då har i alla fall brottsligheten fått en tydlig konsekvens i form av fängelsestraff och brottslingen hålls borta från gatorna under en längre tid vilket är bägge är något positivt i mina ögon..

    Men vi kanske skall göra handhjärtan och gråta ut över brottslingens taskiga barndom ??

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/22j0a/att-sitta-i-fangelse-ar-en-merit-i-gangen

    Svara
    • Bamse

       /  09/01/2017

      Liten motfråga (till artikeln): om du plötsligt blir våldsamt överfallen och knivhuggen – spelar det just då och just där någon roll för din del om våldsverkaren har en taskig bakgrund eller inte? Hur tror du anhöriga till den lemlästade eller mördade personen reagerar om förövaren inte får något kännbart straff?

      Svara
    • Motkraft

       /  09/01/2017

      Strafflängderna vi använder kommer alltid vara en avvägning mellan ”straff men med möjlig rehabilitering” och ”skydda samhället från farliga individer så länge som möjligt”.

      Då brottslingarna verkar bli mer och mer empatilösa så betyder det att varje person som släpps ut tidigt gör att många fler oskyldiga kommer att drabbas. Vilket gör att jag personligen hellre ser en person drabbas av en negativ konsekvens av sitt handlande än att många oskyldiga gör det.

      Hårdare straff betyder naturligtvis att en och annan som faktiskt skulle ha slutat med brott och blivit produktiv i samhället istället får sitta bakom lås och bom. Men så är livet, inget system är perfekt. Hellre brottslingen får skit än att oskyldiga får det.

      Svara
  31. Jan

     /  09/01/2017

    Jag tycker att asylaktivisterna bär ett stort ansvar för knivhuggningen av polismannen vid Medborgarplatsen. Konstigt nog är det helt tyst om det i medierna. Den illa skötta svenska asylpolitiken drabbar helt oskyldiga svenskar. Minns Ikea-morden. Kasta ut de här storljugande ”barnen” illa fort. De har redan ställt till med stor skada. De har ingenting här att göra.

    Svara
  32. Jan

     /  09/01/2017

    Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson: Moderaternas framtidsnamn? Tillåt mig småle…

    Svara
    • Pelle2

       /  09/01/2017

      Är väl lite som Kajsa Warg att man tager vad man haver när en ny partiledare skall tas fram på kort tid.
      Tror inte så många vet vad kristersson och Svantesson står för för dom har ju inte gjort något större avtryck i mina ögon.
      Men det kan ju tänkas att någon av dom växer med uppdraget….

      Se där Jan,.lite mild kritik av mig mot moderata kandidater !!

      Ger dom dock chansen att bevisa om dom är dugliga innan jag sågar dom helt.

      Sedan skall jag reta dig lite Jan och jämföra med sossarna.

      Var Juholt en framtidskandidat och var Löfven det vid tillträdet ?

      Juholt visade sig vara en katastrof medan Löfven har klarat sig ganska bra fram till It-skandalen .Är väl få sossar som dag ifrågasätter Löfvens partiledarskap och ingen kan väl påstå att det finns några självklara arvtagare inom socialdemokratin ??

      Svara
      • Jan

         /  09/01/2017

        Nu nämner du sossar igen. Du kan inte hjälpa det. Det handlar faktiskt om Moderaterna här. Kristersson och Svantesson är svaga kort. Partigängare båda två. Dessutom starkt förknippade med AKB. Ingen av dem har någon utstrålning. Två bleka figurer. Sparka AKB och utse Kristersson istället: Vad blir skillnaden? Broiler som broiler…

        Svara
        • Pelle2

           /  09/01/2017

          Japp, det gör jag eftersom jag anser att det är relevant.

          Både socialdemokraterna och Moderaterna har tvingats att på kort tid utnämna
          en ny partiledare när den förre har avgått ganska snabbt.
          I bägge fallen, så tvingas man fixa fram en ny partiledare på kort tid och det utmynnar förmodligen även i Moderaternas fall i att man väljer en kompromisskandidat i brist på en person som de flesta verkligen vill ha.

          Som jag skrev så valde Sossarna en usel kandidat i Juholt och en ganska bra kandidat i Löfven. Kan inte komma ihåg att du kritiserade valet av dom men jag kan ha fel.
          Ingen kan ju anklaga Löfven för att vara färgstark men Juholt var definitivt just färgstark men inte lyckades han bättre än Löfven för det..

          Med andra ord kan en ganska grå kandidat vara lyckad…

          Juholt var för övrigt definitivt en partigängare vilket du kritiserar Svantesson och kristerson för. Löfven var ju mera en lojal gråsosse med facklig bakgrund.

          Håller med om att både kristersson och Svantesson är bleka vilket jag menade när jag skrev att dom inte har gjort något större avtryck. Håller med om att dom är en stor del i AKB,s misslyckande eftersom dom ingår i samma partiledning.

          Men M har ingen klar kandidat och måste hitta någon som kan driva partiet åtminstone fram till valet. Får som sagt var se om den valde är stark nog för att få fortsätta efter valet oavsett vem det blir. Tillåter mig tvivla.

          Och vad är för övrigt alternativet för M ? Antingen hittar dom en partiledare eller så lägger dom ner.
          I M,s fall kan ju dessutom den valde partiledaren sägas upp efter valet om det går dåligt. sedan har dom fyra år på sig att vaska fram en ny.

          Svara
          • Senior

             /  09/01/2017

            Fan vet om inte Göran Persson är det hittills bästa förslaget för ny partiledare i m; mer moderat än de flesta moderaterna, och har dessutom lite stake också.

      • x

         /  09/01/2017

        @Pelle2
        Du har fel ang. vad Cajsa Warg sade.
        För du menar väl henne?
        Egentligen heter hon ju Anna Christina Warg.
        Det är en j**la stor skillnad på ”man tager vad man haver” och ”Man tager om man så hafva kan”.

        ”Uttrycket ”man tager vad man haver” är tillskrivet Warg, men förekommer inte i hennes verk. I sin Hjelpreda använder hon däremot formuleringar av typen att vissa ingredienser kan användas när ”sådant är för hand”.[3] Ett annat uttryck, som sägs förekomma i någon eller några av de många utgåvorna är ”Man tager om man så hafva kan”. Det synes troligt, att det är detta, som förvanskats till ”man tager vad man haver”.”.
        https://sv.wikipedia.org/wiki/Cajsa_Warg

        /m.v.h. besserwisser

        Svara
        • Pelle2

           /  09/01/2017

          Jo, jag vet att det inte är sant att Kajsa Warg sa man tager vad man haver men det har ju blivit lite av ett talesätt som dom flesta känner till och använder som jag gjorde.
          Men det var ju definitivt en folkbildande insats du gjorde X 🙂
          Sådant gillar en gammal besserwisser som jag 🙂

          Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Ja, känns om som M lika gärna hade kunnat ha kvar Kinberg Batra. Jag trodde det fanns någon sorts plan bakom med tanke på att så många ville ha bort AKB, men det verkar det inte ha gjort. Kristersson, Bildt, Odenberg, Svantesson, ser helst att ingen av dessa finns bland PL-förslagen. Men om jag skulle bli tvungen välja bland dessa namn så faller lotten på Kristersson. Men det hela känns mycket oplanerat, fattar inte riktigt hur de tänkte, det var nog det som partifolket missade att göra, inte första gången iofs, snart dyker väl Reinfeldt upp som kandidat också…

      Svara
      • Jan

         /  09/01/2017

        Man kan se det så här: Kristersson förstärker den redan svaga palett av partiledare vi har. Jag ser inte direkt fram emot Aktuellts partiledarutfrågningar om man säger så…

        Svara
      • Jan

         /  09/01/2017

        Jag är inte förtjust i Bildt. Jag har sett igenom honom för länge sedan. En skojare i mina ögon. Men han hade utstrålning och lite flärd i alla fall. Han flöt inte in i tapeten om man säger så. Hans kändisfaktor är skyhögt över Kristerssons.

        Svara
      • G

         /  09/01/2017

        ”Ulf Kristersson kan bli ny M-ledare: ”SD har fel – men får gärna rösta på våra förslag”

        Moderaternas nuvarande ekonomisk-politiska talesperson, Ulf Kristersson, kandiderar till partiledarposten för Moderaterna. Det meddelar han på sin Facebook på fredagen. Kristersson påpekar att SD är ett främlingsfientligt parti men säger samtidigt att partiet ”gärna” får rösta på Alliansens förslag, så att han kan styra landet.”
        http://www.friatider.se/ulf-kristersson-kan-bli-ny-m-ledare-sd-har-fel-men-f-r-g-rna-r-sta-p-v-ra-f-rslag

        facebook.com/UlfKristerssonM/posts/2005614646340882

        Svara
        • G

           /  09/01/2017

          Bra kommentar till Ulf i hans kommentarsfält på FB-länken ovan…..

          Lars:
          Hmm, det känns som Kristersson inte riktigt kan släppa den av Fredrik Reinfeldt etablerade beröringsskräcken:

          ”I dessa kommande samtal ska Moderaterna ha några ingångsvärden: DÖ var dåligt. Sd har fel. Och Alliansen ska maximera sitt politiska inflytande. Alliansen ska försöka bilda regering och lägga fram en budget efter nästa val, oavsett om de rödgröna blir större eller mindre än Alliansen. Det är vi skyldiga våra väljare. Med den linjen vill jag gå till förhandlingsbordet med våra vänner i Alliansen.

          Till sist. Nu får det vara slut med ett debattklimat där så mycket handlar om politiskt spel och taktiserande, och så lite om idéer och vart Sverige borde vara på väg. Jag har stor respekt för att det parlamentariska läget är svårt och kan bli svårare. Men det är vår uppgift som politiker att förvalta väljarnas val.”

          Varför inte erkänna att även en blind höna kan finna ett korn. Vad man än tycker om SD:s historiska rötter bör man kunna ge dem ett erkännande för att de, långt före alla andra partier, pekade på allvarliga problem som de övriga partierna sent om sider också erkände och började åtgärda med de lösningar som SD redan föreslagit, dock flera år efter att problemen var uppenbara för SD och många av dess sympatisörer.

          Att därmed, som Kristersson gör, skriva att ”vårt ingångsvärde är att SD har fel” tyder på en omognad och osäkerhet som inte pryder en partiledarkandidat.”

          Svara
      • Pelle2

         /  09/01/2017

        Tror att de som startade upproret mot AKB mest såg det som om vem som helst är ett bättre alternativ än AKB och att hon hade lett M till ett katastrofval.
        Dom borde dock ha tagit ett ansvar genom att föra fram en tydlig kandidat som var beredd att ta över och som man trodde hade en klar chans att bli accepterad av majoriteten och som dessutom kunde ha blivit en valvinnare.
        Nu verkar dom mest ha chansat på att det ordnar sig.

        Svara
        • G

           /  09/01/2017

          Ja. Alltså, valresultatet blir nog bättre med Kristersson än med AKB, så känns det iaf. Men om M tror att 25%+ ligger inom räckhåll så tror M nog fel. Jag tror just nu att M kan nå 25% max i valet, och då ska M vara mer än nöjda, nånstans mellan 15-22% känns mer realistiskt. Men drar hederliga media igång ännu en smutskampanj mot SD strax innan valet så kan det bli annat.

          Svara
  33. Dagens läkarjobb enligt en ”superspecialist” jag känner väl i ett stort akutsjukhus någonstans:
    Leta efter i hela sjukhuset för att hitta en plats åt patienten som måste läggas in, inte bara på adekvat avdelning. (Sekreterare? Nix, finns inte)
    Skriv ut någon som du bedömer inte kommer tillbaka på några dagar, så du får en ledig plats, om ingen dör självmant.
    Försök komma ihåg var du la patienten, denne kan ju ligga vart som helst oavsett sjukdom.
    Ha bra skor på dig när du rusar runt i sjukhuset. Det kan bli en rejäl träningsrunda.
    Ha aldrig telefonen på när du är ledig för de ringer in dig garanterat. Avslöja inte din privata telefon.
    Må inte illa att du har 500 patienter i kön för din bedömning. Det visar bara att du är en suverän eftersökt läkare.

    Svara
  34. G

     /  09/01/2017

    Det blir bara bättre och bättre…

    ”Brottsmisstänkt nämndeman gav kriminell albansk familj permanent uppehållstillstånd

    En av de nämndemän som just nu utreds för brott efter att ha gett ett äldre par från Grekland permanent uppehållstillstånd i Sverige har tidigare varit med och delat ut uppehållstillstånd på tvivelaktiga grunder. Det kan Nyheter Idag nu berätta.

    Nämndemannen det handlar om är en 79-årig kristdemokrat från Tyresö. I januari 2012 får en hel asylsökande familj från Albanien permanent uppehållstillstånd i Sverige av migrationsdomstolen i Stockholm. KD-nämndemannen har då tillsammans med två nämndemän från Vänsterpartiet och Miljöpartiet rivit upp Migrationsverkets utvisningsbeslut. Även i det fallet opponerar sig rådmannen mot beslutet och skriver en skiljaktig mening.”
    https://nyheteridag.se/brottsmisstankt-namndeman-gav-kriminell-albansk-familj-uppehallstillstand/

    Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Men men MP säger ju… varför lyssnar han inte på MP 😦 MP vet bäst.

      Svara
      • https://www.mp.se/varnamo/mindre-kott-i-skolan
        ”Att ställa höga krav på de svenska bönderna och sedan välja bort den svenska maten för att köpa motsvarande billigare produkter från utlandet som produceras under sämre förhållande är ologiskt och ohållbart.”

        Översättning: Vi förstår inte ekonomi!

        Svara
    • x

       /  09/01/2017

      Och då ska man veta att mycket av det Fridolin äter och som han kallar för vegetariskt skulle vi andra kalla för kött.
      Ungefär på samma sätt som att de blev påkomna att åka enormt mycket taxi trots att de var emot personbilar.
      De löste problemet genom att kalla taxi för kollektivtrafik…

      Svara
  35. G

     /  09/01/2017

    Svara
  36. G

     /  09/01/2017

    Svara
  37. G

     /  09/01/2017

    Svara
    • Jan

       /  09/01/2017

      Visst är det tendentiöst men icke desto mindre sant. Ulf Kristersson är naturligtvis en skojare värd att föraktas. Kanske inte bland moderater; där man ser upp till den här typen av beteende. Men i min bok i alla fall. En liten skojardvärg är vad han är.

      Svara
      • Pelle2

         /  09/01/2017

        Som före detta Moderat ser jag inte upp till ett sådant beteende och tror inte att speciellt många andra aktiva moderater gör det heller.
        Däremot finns det gott om Socialdemokratiska personer i ledande ställning genom tiderna som har predikat solidaritet samtidigt som dom har skott sig på oss andra.

        Se t.ex Sahlin och Vanja Lundby Wedin.

        Svara
        • G

           /  09/01/2017

          Jag är inte Moderat och ser inte heller upp till sådant beteende, det gör nog inte många oavsett parti, hoppas jag inte iaf. Men detta handlar dock varken om Moderaterna eller Kristersson och vad han gjort eller inte gjort, utan om SR Ekots s.k journalistik, den är riktigt jävla dålig här.

          Svara
          • Jan

             /  09/01/2017

            Visst, den är tendentiös. Dock är den sann. Och ganska avslöjande för Ulf Kristersson. Som naturligtvis är en skojare. Olämplig som ledare för någonting överhuvudtaget. Allraminst Sverige.

        • Jan

           /  09/01/2017

          Quod erat demonstrandum. Det går inte att nämna en moderat utan att du ska dra upp sossar samtidigt. Ofelbart. Varje gång!

          Svara
          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Det var helt onödigt av dig att påstå att de flesta moderater gillar folk som skor sig på andra som Kristersson gjorde vid sina lägenhetsaffärer och det är enligt mina upplevelser heller inte sant.

            Kanske ett fall av som man känner sig själv känner man andra ?

            Hade du inte gjort det hade jag faktiskt inte brytt mig om att kommentera din kommentar.

            Det är ju som sagt var ett monumentalt hyckleri från dig och andra vänstergängare att säga att Moderater gillar fiffel när det finns ett ganska stort antal Sossar som är fifflare.Dessutom låtsas sagda sossar att dom är solidariska med andra när dom egentligen skor sig själva. Det gör deras hyckleri ännu större.
            Om vi skall prata om folk som fifflar till sig lägenheter kan vi ju prata om Margot Wallström som vid åtminstone två tillfällen har trängt sig före i kön och Peter Hultqvist som fixade till sig en centralt belägen lägenhet av försvaret..

            Så bespara oss dina moralkakor over Moderaterna och koncentrera dig på att sopa rent framför dina socialistiska kamrater..

            Kan ju tillägga att jag känner ett hyggligt antal Sossar som samtidigt som dom predikade högskkattesamhällets lov inte hade något problem med att betala svart för hantverkstjänster innan rot och rut kom till…
            Sedan har vi ju Mona ”jag tycker att det är häftigt att betala skatt” Sahlin som när det kom till henne själv inte var så sugen på att betala mera skatt än nödvändigt och knappt det..
            Vi hatr jiu också kändissossar som Schyffert och Timbuktu som har svart bälte i skatteplanering och knappast lever ett liv som en vanlig arbetare…

      • x

         /  09/01/2017

        @jan
        Det verkar som alla ni socialister är livrädda för att Kristersson ska bli partiledare för (m).
        Varför?
        Om han är så usel som ni säger så borde ni ju vara glada.
        Jag har mina aningar om varför ni inte är det.

        Svara
        • Jan

           /  09/01/2017

          Vem är rädd för Kristersson? En gråare och mer färglös broiler är svårt att tänka sig. Även om han bakom den grå ytan är en vämjelig person.

          Svara
      • Senior

         /  09/01/2017

        ”Kanske inte bland moderater; där man ser upp till den här typen av beteende.”

        När kommunister som du försöker kleta ner samtliga moderater som skojare med dylika påståenden får du nog finna dig i att folk (med lätthet) gräver fram desto fler sossar för att motbevisa dig.

        Svara
        • Jan

           /  09/01/2017

          Nu är du ute och seglar igen. Uppenbarligen ser man upp till den här typen av beteende. Varför skulle man annars belöna honom med en partiledarpost? Måhända är det svårt att avgöra vad som var tungan på vågen. Kanske var det den där lägenheten avsedd för utsatta som han snillade till sig som tilltalade partidistrikten alldeles särskilt? Vad vet jag…

          Svara
          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Tja,Sossarna belönade Magot Wallström med en partiledarpost trots att hon redan innan hon blev utrikesminister hade trängt sig före i bostadskön den första gången.
            Man hade ju heller inget problem med att låta fifflaren Mona Sahlin komma tillbaka som partiledare.
            Så därmed är det väl dags för dig att skriva att Sossar belönar fifflare med minister och partiledarposter…

          • Senior

             /  09/01/2017

            Då säger jag bara Mona Sahlin……

            Uppenbarligen ser med ditt resonemang sossar upp till ett sådant bedrägligt beteende eftersom hon sedermera blev partiledare efter både bedrägeri och betalningsanmärkningar.

            https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin

            Varför belönades hon med partiledarposten?

            Var det över 50000:- privata inköp på skattebetalarnas bekostnad?

            Var det hennes timeout på Mauritius med familj betald av skattebetalarna?

            Var det hennes likviderade företag?

            Var det närmare 100000:- i obetalda p-avgifter?

            Jag utgår från att hon vid den tiden inte fifflat tillräckligt för en andra chans till partiledarposten. Jag har endast tagit med någta exempel innan hon valdes till partiledare, men hon har ju fortsatt i god kommunistisk anda.

            Efter de senaste affärerna med livvakten och falska intyg har hon kanske förbättrat chanserna till nästa gång det är dags för ny partiledare?

            Och alla andra fifflande sossar……
            Är det bara det det hänger på ligger samtliga partier långt i lä efter sossarna.

            Sosseskandaler – hela listan uppdaterad

          • Jan

             /  09/01/2017

            QED. Du upprepar dig själv. Som en papegoja. Hur vore det att hålla sig till sak någon gång. För mycket begärt kanske?

          • Senior

             /  09/01/2017

            Uppenbarligen ser man upp till den här typen av beteende. Varför skulle man annars belöna henne med en partiledarpost?

            Eftersom du inte verkar fatta: Det är dig jag upprepar, fast med sosse exempel istället.

            -Och om du hade hållit dig till sak istället för att klistra epitetet på alla dina meningsmotståndare hade jag inte svarat emot.

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            Ser att jag skrev fel. Wallström blev utrikesminister och Sahlin partiledare.

          • Pelle2

             /  09/01/2017

            @Jan
            Förstår att det svider när någon visar upp sossarnas hyckleri och vilja att sko sig själva.
            Naturligtvis skall man bara acceptera ett sådant beteende när dom skyldiga är vänsteranhängare.Finns en lång tradition i Sverige att ha en moral för sossar och en annan för oss andra…

          • Senior

             /  09/02/2017

            Kommunisten här ovan har fortfarande inte förstått vilka som är de riktiga motståndarna, och att de finns i alla samhälls”klasser” och politiska partier.

            http://me.me/embed/i/1392224via me.me

    • G

       /  09/01/2017

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Svara
    • G

       /  09/01/2017

      ”NI PLUS: SR Ekots skandalisering av Ulf Kristersson kan få politiska konsekvenser

      Jan Ericsson (M) i public service-kommittén rasar ”Jag ska begrunda detta ordentligt”
      https://nyheteridag.se/plus/sr-ekots-skandalisering-av-ulf-kristersson-kan-fa-politiska-konsekvenser/

      Svara
    • x

       /  09/01/2017

      Oj, har de inte hittat mer på Kristersson.
      Han är nog den ”renaste” politikern jag sett.

      Svara
  38. G

     /  09/01/2017

    https://twitter.com/KettilsMead/status/903594410637754368
    https://twitter.com/KettilsMead/status/903595028651679744
    https://twitter.com/KettilsMead/status/903595677976072192

    Svara
    • Jan

       /  09/01/2017

      Saxat ur artikel om de nya Moderaterna ovan:

      ”Skälet till att Ulf Kristersson och hans del av ungdomsförbundet och många andra hade sin inställning var att man ville krossa det svenska välfärdssystemet. Det ville ju Fredrik också i sin bok ‘Det sovande folket’. Det är lite hemskt att säga det men delvis förespråkade man en fullkomligt fri invandring till Sverige för att vi då inte skulle kunna bibehålla väldigt mycket av de här av de här olika förmånerna. Då skulle människor tvingas att försörja sig själva eller inte klara sig själva.”

      Glöm inte!

      Svara
      • Senior

         /  09/01/2017

        Nejdå, det vet vi.
        Dock finns det med detta resonemang en medveten tanke bakom, en agenda.

        Varför gör dina partikamrater på den vänstra planhalvan exakt samma sak?
        Vad är deras agenda?

        Svara
        • Jan

           /  09/01/2017

          Vad den än är kan den knappast vara mer ondsint än denna.

          Svara
          • Senior

             /  09/01/2017

            Du vet alltså inte ens varför de gör det?

            Nu låter du plötsligt som en typisk sosse:
            Har alltid röstat på dem, men vet inte varför…

      • Vic

         /  09/01/2017

        Mycket intressant. Men det är vansinne! Vansinne! Jag förstår visst poängen med att begränsa välfärdsstaten och ge mer incitament för individer att bli företagsamma och att ge individen mer frihet, men att totalt krossa välfärdsstaten till pre-stenålders-anarki är både ondskefullt och totalt sinnessjukt.

        Jag tror att agendan är något som är större än Sverige. Produktiva länder som Sverige och Tyskland måste ständigt kuvas för att passa i sin förutbestämda form i världen.

        Svara
  39. G

     /  09/01/2017

    Svara
  40. G

     /  09/01/2017

    o_0

    Svara
    • Utanför Sverige finns Tredje världen. Där har man bland annat U-land. Där är det alltid krig.

      Har jag förstått rätt?

      Svara
  41. G

     /  09/01/2017

    ”JUST NU: Elev skadad i knivdåd på skola

    En elev på en gymnasieskola i Halmstad har blivit skadad i samband med ett bråk på skolan.
    Den skadade har knivskador i nacken – och polisen jagar gärningsmannen.

    Det var vid 13.20-tiden på fredagen som polisen fick in larmet om en knivskärning på en Kattegattgymnasiet i Halmstad. En elev har fått en knivskada i nacken och har förts till sjukhus.

    – En elev på skolan har fått en knivskada i nacken efter att ha talat på en annan person på skolan. Han blir omhändertagen och är lindrigt skadad, säger Stefan Gustafsson hos polisen.

    Gymnasiechefen, Susanna Härenstam, säger att skolan aldrig tidigare har varit med om den här typen av händelser.

    En misstänkt gärningsman – enligt polisen vet man vem det är – har avvikit från platsen.

    – Men man rubricerar det som försök till mord, säger Stefan Gustafsson.”
    http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-elev-skadad-i-knivdad-pa-skola/

    Svara
  42. G

     /  09/01/2017

    Svara
  43. G

     /  09/01/2017

    ”Kvalitetsjournalistik” ala DN…

    https://twitter.com/fluxc80/status/903576284374196225

    Svara
    • Pelle2

       /  09/01/2017

      Dn har väl lärt sig av Eliasson att det alltid är mera synd om brottslingen än brottsoffret…

      Svara
  44. MiT

     /  09/01/2017

    Svara
    • G

       /  09/01/2017

      Försök inte, igår sa ju fru Jansson att det mesta berodde på knarkare och fullisar med skev verklighetsuppfattning…

      Svara
    • Så märkligt. Är det också anmälningsbenägenhet? Vad är det för konstig folk i Malmö?

      Under min tid som kurator för MVC/BB (10 år) kastade jag ut en gång en pappa från BB och sa att han bör gå hem och nyktra till. Han gafflade lite men gick sedan ut.

      Svara
  45. G

     /  09/01/2017

    Diskussionen med/om Ellie och en kollega fortsätter, postade längre upp bland kommentarerna då det passade under en kommentar där, men kan vara svårt hitta om man inte scrollar förbi, så postar länk dit, vad är grejen med att försvara beteende bara pga att hon är kvinna, så jävla idiotiskt….https://toklandet.wordpress.com/2017/08/31/braklarm-pa-sjukhuspersonalen/#comment-124303

    Svara
  46. Vic

     /  09/01/2017

    Fy fan… baxnade totalt när jag hörde Lamottes intervju. Blir totalt fly förbannad och ledsen över att en grundläggande myndighets funktion PÅ BARA NÅGOT DECENIUM degenererats till den grad att samhället närapå kan betraktas som en styggelse. Att Polisen inte ens klarar av att ge medborgarna det mest basala skyddet mot våld är skrämmande. Samtidigt pumpas resurser till gratis ‘stuff’ åt en massa människor och flashiga byggnader. Nu är det väl fan dags att prioritera resurserna och framför allt att, från politiskt håll, berätta att Sverige inte är så framgångsrikt utan att vi har en skenande kriminalitet. Ygeman gjorde ju ett försök och sa öppet (på ett ungefär: Gå inte hem på kvällarna. Ta en taxi eller fixa skjuts för vi kan inte garantera för individens säkerhet. Som om någon minns det… nu är det Hallelujah-stämning igen i det progressiva Sverige.

    Och om någon skulle få för sig att bilda ett medborgargarde för att täcka upp för polisen (vilket jag definitivt INTE har för avsikt att göra och jag avråder även alla som läser det här från att göra), ska vi gissa vilka som skulle få mest problem med lagen? Medborgargardet eller de kriminella?

    Nu är det dags att prioritera de ekonomiska resurserna och att göra polisyrket attraktivt igen, samtidigt som andra enheter jobbar på att förebygga brott och socialt utanförskap. Kom för fan igen alltså, Sverige är ett land av entreprenörer. Politiker borde kunna lista ut de här sakerna, även om mycket, mycket få politiker har mitt fulla förtroende.

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 4 | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.