Sverige, alltid stjärnan i freakshowen

The show must go on. Allt verkar vara en show som måste snurra vidare. En freakshow där Sverige ivrigt kämpar om att få vara stjärnan, den skäggiga damen. Varje gång det finns minsta lilla öppning om att åtminstone inte kämpa om att få vara den där stjärnan i freakshowen, att åtminstone inte vara absolut mest extrem, så slår vi själva effektivt igen den dörren med en fet jävla smäll.

När ett sk ”ensamkommande barn” knivhugger en polis så rycker toppjurister och domare ut till försvar. Inte till polisen utan till den som högg! Hur sinnessjukt är inte det? Är ju så bisarrt att man baxnar! Här har ett gäng afghaner demonstrerat i flera veckor, det har sålts narkotika helt öppet, folk har blivit misshandlade och som topping på glassen blir en polis knivhuggen i nacken men VE den som påpekar det uppenbara! SVT var t ex livrädda för att knivhuggningen skulle ha samband med demonstrationen (som f ö varit kidnappad av vänsterextremister från start…).

Sen går det rykten om att den där ensamkommande som sägs vara 17 år egentligen är 25 år (enligt vad han själv har sagt) och att han går på ett gymnasium bland vanliga ungdomar och är välkänd där…

Såååå, en svensk alltså. Det spelar ingen roll hur ofta maniska media skriver att det är svenskar som gör eller gjort ditt och datt världen över så kommer jag aldrig att anse de är svenskar och jag skulle tro att jag har den absoluta majoriteten av svenskar med mig här. De är på sin höjd papperssvenskar och inget annat. Svenskar är inte kända för att vara folkmördare och terrorister hur mycket media än kämpar för att vi ska vara det. Här hade man haft världens chans att visa att man nyktrat till åtminstone lite men icke då, SvD klämmer till med att ”svensken” är åtalad för folkmord i Rwanda 1994…

Det som i andra länder funkar utmärkt utan större problem är såklart i Sverige ”en rättsteknisk mardröm” av någon anledning. Vi ska alltid utmärka oss från andra normala länder på något sätt. Som om vi minsann är mer utvecklade. Samma sak med alla dessa konventioner och lagar som Sverige var bundna av under massor av år samtidigt som vi verkade vara det enda landet som var bundna av dem, andra länder gjorde som de ville utan större problem. Visst minns ni alla asylrättshaveristjurister som alltid hävdade att vi var bundna av olika konventioner och överenskommelser? Men de nämnde aldrig vilka så man kunde gå in och kontrollera villkoren…

Så här blir det när man skiter i de lagar som faktiskt finns och i stället låter gaphalsaktivister styra, då blir det fler lagar för att åtgärda de problem som gaphalsarna har skapat när de fått folk att skita i de lagar som finns. Hade man använt de lagar som finns från början så hade vi t ex inte haft tiggare i landet då samtliga bryter mot 3-månadersregeln. För att inte tala om alla veritabla soptippar de skapar där de bor under tiden! Försök att som vanlig svensk elda en brädbit som är målad och en miljöinspektör ser det så får du böter fortare än du hinner säga ”tiggare”. Men soptippar skapade av andra länders medborgare? Inga problem! Kriminella ligor som styr? Inga problem, bara myter enligt Erik Ullenhag och Reinfeldtregeringen! Bryta sig in i andras sommarhus och bo och förstöra där? Inga problem! Men ve den som vill minska skiten på något sätt!

Det ovan är så bisarrt att man inte ens vet vad man ska säga. Allvarligt, jag tror de allra flesta svenskar skiter i hans ungdom, hur han mår eller hur säkerhetsläget är i Afghanistan. De som INTE skiter i det kan låta honom bo hos dem tillsammans med deras tonårsdöttrar, är de inte beredda att göra det så ljuger de! Vi andra vill INTE ha honom på gatorna där VÅRA döttrar riskerar att stöta på honom i alla fall!

Sparka ut fanskapet bara! På livstid! Det är hans ansvar att sköta sig! Klarar han inte ens av att inte våldta så kan han bara skylla sig själv, det är inte vi som utvisar, han utvisar sig själv oavsett säkerhetsläget genom att inte ens kunna avhålla sig från att våldta! Sparka ut varenda en som begår grova brott eller upprepade småbrott! Skit i om resten av familjen blir kvar eller något annat som är helt irrelevant. De har själva gjort valet!

För helvete, Sverige är så tokbisarrt!

Ni har väl hört talas om den brutala väpnade konflikten som pågår i Finland? Jaså, inte ni heller? Igår strömmade det över folk från Finland för att söka asyl i Sverige

SVT kallade det t o m för ”massflykt till Sverige. Ni vet, 165 000 st 2015 var inte massinvandring medan 40-50 stycken från Finland är massflykt. Logiskt…

De har alltså sökt asyl i Finland men fått avslag vad jag har förstått. Då går de till Sverige som säger ”jajamen, vi ska minsann titta på det, här är bussar som kör er till boenden, allt är gratis för er förstås! Under tiden medan ni väntar får de svenska skattebetalarna stå för er nota såklart! Att ni redan sökt asyl i Finland skiter vi i, välkomna till Sverige!”

Till råga på allt så kollade man inte identiteten på en enda av dem! Man har alltså inte lärt sig något…

Här hade man världens chans att åtminstone den här lilla gången agera lite normalt genom att bara säga ”Nej, man ska inte syssla med asylshopping, ni får inte komma till Sverige” och bara stoppat dem. Men icke, man stod med mössan i handen och kämpade för att fortsätta vara stjärnan i freakshowen och sa att man skulle köra dem till ett ställe så de också kunde söka asyl! Från Finland! De har redan sökt asyl i Finland! Men från att ha varit Finlands problem och ansvar så förvandlades det i ett nafs till Sveriges ansvar och problem! Bara så där. Som om vi inte har tillräckligt med bekymmer.

Vi ska alltid vara värst! Stjärnan i freakshowen!

Och då har jag inte ens nämnt Transportstyrelsen, Fortifikationsverket och Dan Eliasson i det här. Plus en massa annat!

**********

Apropå tweetar som inte åldras så bra

Shekarabi i maj 2017, vill inte att man ska kunna spela på kredit.

September 2017, det avslöjas att Kombilotteriet, Socialdemokraternas egna lotteri, säljer lotter på kredit till folk, inte accepterade att folk inte ville ha och dessutom skickade folk som inte kunde betala för sitt spel på kredit till Kronofogden…

Till råga på allt så får SSU pengar från Kombilotteriet, samma SSU som Shekarabi varit ordförande för och då ertappades med att fiffla med medlemssiffror för att kunna suga åt sig bedrägeri, förlåt bidrag menar jag. Så Kombilotteriet, som säljer spel på kredit, har bekostat Shekarabi när han var på SSU…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

121 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  09/06/2017

    Rent signalpolitiskt har det uppstått ett intressant dilemma med dom ”finska” asylsökandena. Beviljas dom asyl i Sverige, lär nog Finland bli lätt upprörda, eftersom Sverige då har ”kört över” ett helt land, med sitt eget rättssystem, ifråga om tolkningar och redan fattade beslut.

    Det visar då klart och tydligt att Sverige inte bryr sig om vad andra har bestämt, utan sätter sig högst upp på godhetstronen och anser sig vara bättre och förmer än andra……
    Inte bra, inte bra för framtida samarbeten…..

    Svara
    • Ca 50 har nu passerat över gränsen och Migrationsverket bjöd en bussresa till en anläggning i Boden. Fortsättning följer. Finland är inte så släpphänt med asyl så…

      Svara
  2. Dan

     /  09/06/2017

    Sosse eller moderat, samma gamla Sverigehat

    Svara
  3. Pelle2

     /  09/06/2017

    Irakierna som kommer hit från Finland borde aldrig släppas in i Sverige. Finland är ett säkert land och om dom inte har asylskäl där så är det bara att skicka tillbaka dom för vidarebefordran till Irak.

    Svara
  4. Pelle2

     /  09/06/2017

    Läste Schultz inlägg om tiggeriförbud. Han menade att tiggarna borde få vara kvar om dom inte antastar eller kränker någon.
    Det beror väl på vad man menar med kränker men det det är ju många som är hjärtligt trötta på tiggarna och andra som känner sig illa till mods av att se dom.
    Men det övergripande skälet till förbud är, som jag ser det, att vi har ingen anledning att ta ansvar för andra länders medborgare och låta dom komma hit och tigga…
    Rumänien och Bulgarien, som får massor av bidrag från Eu, borde tvingas ta hand om dom alternativt att dessa länder utesluts ur EU..

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/06/2017

      Ja, men minat 50% av alla tiggare ofredar folk.

      ”Tack tack, lite pengar, tack tack, snälla, tack så mycket…”

      Att inte kunna gå på gatan utan att ständigt bli påkallad för att ge en allmosa är att ständigt bli påhoppad, ständigt, ständigt, ständigt.

      Svara
    • x

       /  09/06/2017

      @Pelle2
      Visst antastar tiggarna oss varje gång vi t.ex. ska gå in i en mataffär.
      Sitter de inte i vägen så att man nästan inte kan gå in så ropar de alltid och försöker få uppmärksamhet.
      Dessutom så skräpar de ner enormt med sina boenden och när de uträttar sina behov.
      På vissa håll har man t.ex. tvingats stänga väntsalar vid järnvägen bara för att de bokstavligen skiter i lokalerna.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/06/2017

        Ja, och låt säga, rent hypotetiskt, att själva tiggeriet inte är en olägenhet, så är all den relaterade småkriminalitet som familjen/klanen/gruppen ägnar sig åt skäl nog till just tiggeriförbud.

        Svara
    • Ivar L

       /  09/06/2017

      Läste också Schultz. Man kan ju undra om han överhuvudtaget gjorde sig besväret att kolla upp det juridiska arrangemangen i några länder som redan har förbud. Så att han så att säga verkligen hade kunnat skriva en juridisk analys och jämföra med det svenska förslaget. Det enda han presterade var lite osannolika hittepåsituationer som han satt och fantiserade om. Varför har de en juridisk expert på SvD som inte orkar öppna en lagbok?

      Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Diplomaten Thomas Hammarberg ondgör sig i dagens Aftonbladet över Moderaternas förslag att förbjuda tiggeri. Det är populism enligt honom.
      Han menar att argumentet att tiggerierna för med sig brottslighet inte är relevant utan då skall man fängsla dom som begår brottet.
      Han menar också att det bara är ett fåtal av tiggarna som tvingas av andra att vara här. Undrar hur han vet det ? Har han några relevanta källor och varför redovisar han inte dom i så fall ?
      Sedan vet inte jag heller hur många som är utsatta för tvång men kan vi få bort någon form av brottslighet så är det väl bra ?
      Vidare menar han att om vi förbjuder i huvudsak romer att tigga här så legitimerar vi deras hemländers förtryck av romerna. Lösningen på det problemet kan knappast vara att vi låter dom komma hit och tigga utan lösningen är väl i så fall att sluta skicka bidrag till deras hemländer om dom inte tar hand om sina medborgare eller slänga ut dom ur EU

      Men Hammarberg kan väl själv finansiera tiggarnas uppehälle om han nu är så angelägen om att hjälpa dom..
      https://www.aftonbladet.se/debatt/a/o085V/tiggeriforbud–ren-populism-moderater

      Svara
  5. Pelle2

     /  09/06/2017

    OT:
    Bloggaren i Otakt skriver bra om hur Sverige är ett avskräckande exempel med en brottslighet i paritet med södra italien eller Mexico.
    http://iotakt.se/pang-pang-du-ar-dod/

    Svara
  6. Pelle2

     /  09/06/2017

    Även bloggaren Fristad tar upp hur politikerna försöker trycka ner sanningen om Sverige genom att smutskasta alla som vågar ifrågasätta sakernas tillstånd.
    http://www.fristad.eu/2017/09/nagot-har-hant/

    Svara
  7. hllviken

     /  09/06/2017

    Instämmer med artikelförfattaren 100%

    Svara
    • x

       /  09/06/2017

      @Senior
      Det ligger mycket i det, genom att utrota människor med vissa egenskaper ändrar man på befolkningens DNA-sammansättning för mycket lång tid framöver.

      Svara
      • Senior

         /  09/06/2017

        DNA?
        Har du läst den?

        Jag tänker snarare på dylika ting:

        ”Ideologi kan med hjälp av propaganda utföra underverk. Den kan upphäva verkligheten, åtminstone temporärt. Jag minns att jag som barn vaknade i ett lyckorus, jag öppnade ögonen med en tanke som fyllde hela mitt väsen: ”Jag lever i världens bästa land!””

        ”Jag visste att det inte fanns någon mat i affärerna, att det var skitigt i trappuppgångarna, att det inte gick att köpa några skor så att jag var tvungen att gå i min storasysters gamla (”de är inte alls så flickaktiga, de ser nästan ut som ett par pojkskor”). Allt detta var ovidkommande, för jag levde i världens bästa land”

        ”Allt var normalt, bra. Och inget kapitalistiskt förtryck fanns i vårt land, ingen förljugen press, rasism, arbetslöshet eller klassklyftor. Rena paradiset, bara att leva lyckligt i alla sina dagar.”

        ”Homo sovieticus är ett resultat av det ideologiska uppfostrandets stålbad. En person som är van att inte lita på sina känslor, sinnen eller analytiska förmågor. En person som är tvungen att leva i två världar samtidigt – en fysisk verklighet och en ideologiskt korrekt beskrivning av den.”

        ”Och ord är viktiga, för ord är farliga, de kan nämligen tolkas och utnyttjas på olika sätt, även de icke korrekta sätten. Därför ska ord helst bara ha en – ny – betydelse och den betydelsen måste motsvara mallen för vad som är rätt och fel.”

        ”Systemet strävar efter ett totalt omfamnande av alla aspekter av människolivet: en ny människa ska leva på ett nytt sätt. Allt det traditionellt mänskliga antingen trängs bort eller får en ny innebörd genom det ordvrängeri som det ideologiserade språket bygger på. De individuella tolkningarna minimeras, idiolekten är samma för alla, formulerad av statsideologerna och förmedlad genom propagandan.”

        ”Det gällde bara att korrekt gissa vad som var vad under de för stunden rådande omständigheterna.
        Sedan kunde man känna sig lycklig i världens bästa land.”

        Svara
        • Kristian

           /  09/06/2017

          Jag tyckte det här stycket var mycket träffande:
          ”Det är inte utseendet, inte kläder, det är blickar, kroppsspråk, sätt att prata: Vi är aldrig uppriktiga och vi tror inte på uppriktighet som sådan. Bakom varje händelse ser vi en dold agenda, ett ont uppsåt. Varje mänsklig gest tycks oss vara ett steg mot någons egenvinning. Ordet ”altruism” finns inte i vår vokabulär, annat än i beskrivning av någon pappskalle som inte vet vad livet går ut på.”

          Svara
        • x

           /  09/07/2017

          Om tillräckligt många människor med vissa för regimen oönskade egenskaper (DNA) mördas så kommer övriga med egenskaper som passar regimen bättre t.ex. att de är fogliga och loja överleva och kan därför föra sina gener vidare.
          Det kallas för evolution.
          I klartext: Stalin lät mörda de mest initiativrika för att de hotade hans makt, övriga fick leva och fortsätta befolka Sovjet.
          Resultatet blev att dagens Ryssland har en stor andel oföretagsamma människor som inte kan klara sig själva och längtar därför tillbaka till sovjettiden.
          Liknande mekanismer har format människor i andra delar av världen t.ex. MÖ.

          Svara
          • Rikard

             /  09/07/2017

            Hej.

            Ditt resonemang om att Stalins utrensningar skulle förändrat de ryska folkens DNA vore kanske (mycket stort kanske!) möjligt , om vi vore bananflugor.

            Den förändring du beskriver tar betydligt längre tid än ca sjuttio år om vi talar om fundamentala förändringar av hjärnan.

            Sociologiska förändringar som Senior beskriver ovan går betydligt snabbare.

            Om man skall argumentera för att en statsbildning som passiviserar människor kommer troligen välfärdsstaten närmast, vilket sovjetväldet endast var på papperet, och MENA aldrig varit.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • x

             /  09/07/2017

            @Rikard
            Du blandar ihop olika saker; det naturliga urvalet som sker långsamt genom anpassning till den yttre miljön och de mycket snabba ”urval” som olika regimer är ansvariga för.
            I det senare fallet räcker med en enda generation för att förändra befolkningens totala DNA-sammansättning permanent genom att till 100 % mörda viss typ av människor och deras barn eftersom de döda inte kan föra sin DNA vidare.

            Om jag tar ditt exempel med bananflugor så är det ju troligt att det blir färre bananflugor med t.ex. vita ögon i nästa generation om man selektivt tar död på större delen av de levande flugor som har vita ögon.

            Jag har aldrig påstått att utrensningarna i Sovjet lyckades till 100 %, därför skrev jag ”stor andel ” istället för alla.

            I Sovjet pågick olika grader av utrensningar i ca 3 generationer, i MENA fallet i säkert över 1000 år.

          • Klimathotet

             /  09/07/2017

            Ryssarna har gjort experiment med att domesticera vargar. Det tog 13 generationer innan vargen blev en hund.

  8. Frida Gustavlin

     /  09/06/2017

    http://www.expressen.se/nyheter/bild-pa-sjuka-juva-6-utnyttjades-av-tiggare/

    ”Julkortet på Jannice Eklöfs dotter Juva, 6, dök plötsligt upp på en gata i Sundsvall.
    Intill satt en tiggare med skylten ”Tack för hjälp med lite pengar att skicka till mina barn”.”

    Ibland blir det tamefan bara för mycket.

    ”Jannice blev uppmanad att polisanmäla händelsen, som just nu utreds som bedrägeri. Men innan polisen hann konfrontera tiggarna hade en grupp som arbetar med EU-migranter fått kännedom om händelsen och sett till att bilden togs bort.

    – Jag hade naturligtvis föredragit om polisen gick dit. Tiggarnas förklaring var att de hittat bilderna i en sopcontainer. Oavsett vem det är som gör så här är det kriminellt, någonting måste göras så att det inte drabbar fler, säger Jannice.”

    Vilka jävla människor. Den där gruppen som hjälper dessa tiggare verkar vara helt immuna mot verkligheten, och sen, är det inte ett dubbelt hån att helt skamlöst blåljuga ihop att de hittat bilden i en sopcontainer – som att de som bryr sig om det här sjuka flickebarnet bara slängt bilden i soporna så där. Alla tecken tyder på att det här är människor som inte bryr sig om andra människor.

    Att de sitter där med en bild på en svensk flicka från en svensk facebooksida, försök att lura mig att de inte fått hjälp av just denna grupp som arbetar för EU-migranter med bilden i första hand, och hur fan kan denna hjälpgrupp fått kännedom om att deras äckliga bedrägeri var på spåren. Det stinker.

    Svara
  9. MiT

     /  09/06/2017

    ”Expo, Tillsammansskapet och valet 2018”

    Expo, Tillsammansskapet och valet 2018

    Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Bra gräv av Uvell igen där hon visar att Expo egentligen är en vänsterorganisation och inga oberoende experter.

      Svara
  10. MiT

     /  09/06/2017

    *https://www.facebook.com/politikfakta/posts/1486695071422223*

    Svara
    • Kristian

       /  09/06/2017

      ”Utrikesfödda kvinnor blev rädda efter att de gjort arbetsplatspraktik – hade aldrig haft träningsvärk förut…”

      Citat ur programmet:
      ”… det var en väldigt ny miljö för dem. […] Så nu har vi sagt att vi inför ett nytt temaområde, det är just att vi måste lära dem hur det är att arbeta generellt: vad är det för regler som gäller, hur förhåller man sig till andra […] man gillar inte alla, hur skall man förhålla sig, hur gör man om man får ont i kroppen, hur kommunicerar man på en arbetsplats?”

      Har inte lyssnat på hela, men det handlar om vuxna människor alltså, utan särskilda fysiska eller mentala ”variationer”?

      Kompetensregn!

      Svara
  11. x

     /  09/06/2017

    Det gamla ordspråket ”Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket” passar in här:
    Nordea flyttar till Finland och vi mister ”Sveriges största skattebetalare” bara för att regeringen är för girig:
    https://nyheteridag.se/nordea-flyttar-till-finland/

    Svara
      • Ivar L

         /  09/06/2017

        Finland är nog rätt nöjda med att byta Nordea mot 50 irakiska migranter.

        Svara
        • x

           /  09/07/2017

          Knappast, det är vi som vinner på ”affären”.
          Först blir vi av med Nordea helt gratis och samtidigt får vi hit 50 nya läkare och ingenjörer.
          Hur korkade kan de vara i Finland när de gör så dåliga bytesaffärer…

          Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/06/2017

        Bra byte, Finnarna får Nordea, Svennarna får asylanter från Finland med avslagen ansökan.

        Svara
        • Kristian

           /  09/06/2017

          Hallå där, ”Finnar” får man väl inte säga längre? Fråga Kajsa Bergqvist.

          ”Svennar” går nog bra…

          Svara
          • Kristian

             /  09/06/2017

      • x

         /  09/07/2017

        Sverige är den stora vinnaren.
        Först blir vi av med Nordea helt gratis och samtidigt får vi hit 50 nya läkare och ingenjörer.

        ”I mars i år sade finansminister Magdalena Andersson (S) att hon inte vill att någon verksamhet ska lämna Sverige, men att det ändå kunde vara bra för Sverige att slippa Nordea.
        – Det finns fördelar om banken gör verklighet av planerna och flyttar. Risken för svensk ekonomi skulle naturligtvis minska. Om de lägger huvudkontoret i ett annat land minskar risken för svenska skattebetalare den dagen det blir en krasch, sade hon till Svenska Dagbladet”.
        https://nyheteridag.se/nordea-flyttar-till-finland/
        https://www.svd.se/ministerns-iskalla-svar-efter-nordeas-flytthot

        Svara
    • Vic

       /  09/06/2017

      Är inte alls förtjust av Nordea som företag, tvärtom, men håller med om att staten inte handlar särskilt rationellt eller strategiskt. Men finska staten blir i alla fall glada så, vafan, kör på.

      Svara
    • Klimathotet

       /  09/07/2017

      Nordea flyttar för att slippa den svenska finansskatten och den höjda resolutionsavgiften. Jag gissar på längre sikt att de stänger de flesta av de kvarvarande svenska kontoren.

      Svara
      • Melmac

         /  09/07/2017

        Skatter och avgifter som måste tas in för att? Jo, för att finansiera migrationshaveriet som t.ex. vandringen över gränsen bevisar! Så vi får in mindre skattekronor till fler munnar att mätta! Smart! Hur jävla korkade får våra folkvalda vara? När ska svensk polis följa svenska lagar? Tja inte så länge vi har bollhuvudet Eliasson som chef!

        Fy fan vad lack jag är u på detta jävla pajasland!

        Svara
  12. Realist

     /  09/06/2017

    Lysande ifall Sverige ger asyl åt dessa personer. Då kan finnarna dumpa alla som skall utvisas ur landet över gränsen i Torneå. Billigt och effektivt 🙂

    Svara
  13. HAHA:

    Svara
    • Jan

       /  09/06/2017

      Djupt tragiskt egentligen. Jag känner med honom. Det är inte lätt att bli gammal.

      Svara
  14. Kristian

     /  09/06/2017

    (tipstack till Benny på iotakt:)

    Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Är någon förvånad ? I den miljön skulle dom väl bli utfrusna om dom ville ta till våld.
      Helt sjukt att placera polisskolan i den extremistmiljön..

      Svara
  15. Ivar L

     /  09/06/2017

    Ja, så var det ju det där med barn och krig och flyktingar.
    Ibland är det som på Medborgarplatsen…

    …och ibland är det på riktigt:
    https://unvis.it/svd.se/manga-ensamma-barn-i-mosul-de-ar-radda-for-vuxna

    Kontrasten är rätt påträngande. Hur stor chans att dessa föräldrarlösa barn någonsin kommer till någon Medborgarplats eller någon Kölndom? Rätt intressant också hur måna barnhemmen är att öka chanserna att eventuella föräldrar hittar sina barn. Inte direkt aktuellt att placera dessa riktiga ensamma barn på några flyktingsmugglarrutter till Europa.

    Det är de här barnens väl och ve via UNHCR som vi tullar på för att husera de som sitter på Medis. Varför går det inte att förklara detta för batikhäxorna och de gloriaföresedda flyktingaktivisterna? Det är ju något som verkligen händer på riktigt. Riktiga barn som har det riktigt svårt och som verkligen behöver vår hjälp på ett eller annat sätt. Varför vill inte aktivisterna ta in denna verklighet?

    Svara
  16. Vic

     /  09/06/2017

    Det handlar nog om att göra politik även av detta flyktingbarn med den goda intentionen att inte hälla mer vatten på ett visst partis kvarn. De är väl rädda att NSDAP… förlåt, Sverigedemokraterna ska bli näst största partiet i Sverige eller nåt. Fast… just det… fan.

    Svara
  17. Ivar L

     /  09/06/2017

    Apropå den folkmördande ”svensken”. Våra svenska myndigheter har ju alltså delat ut medborgarskap till dessa folkmördare helt utan koll. Det handlar om människor som varit svenska medborgare en längre tid, kanske två decennium. Det är ganska vidrigt om man tänker på det. I princip samma sak som de nazister som lyckades gömma sig i Sydamerikanska skurkstater efter 2:a världskriget.

    Det kanske skulle kunna vara lämpligt att ALDRIG dela ut medborgarskap till människor som kan misstänkas varit deltagare i folkmord. Även om de kommer från Mellanöstern eller Afrika. Det är en skam att dessa människor fått asyl i Sverige. Det är äckligt att folkmördare får kalla sig svenskar i och med vårt slarviga sätt att hantera medborgarskapsfrågor och att de rört sig i det svenska samhället i decennier.

    Svara
  18. Dreadlock

     /  09/06/2017

    O.T.

    Någon som hunnit se den, och kan ge en litet referat ?

    http://www.imdb.com/title/tt3686998/?ref_=fn_al_tt_1

    Svara
    • Kristian

       /  09/06/2017

      8.6 av 10?
      Får man förmoda att den stora ”sänk betyget”-kampanjen inte har börjat än?

      Svara
      • Dreadlock

         /  09/06/2017

        Nu hittade jag ett kort anförande av Cassie Jaye …
        Hon har gått över till the dark side och citerar fakta blandat med retoriska frågor som hänger i luften ( på ett bra sätt) Definitivt ingen feminist – Längre.

        Men ändå. Lite av ett ABC i debunking feminism, av den sorten vi alla höll på med för ca. 10 sedan redan.

        Applåd för hennes insats och att hon kan eventuellt plocka in div ambivalenta skyltfönsterfeminister att joina den rätta vägen 🙂

        Svara
  19. Kristian

     /  09/06/2017

    ”Handgranat detonerade utanför lägenhet”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/handgranat-detonerade-utanfor-lagenhet?svtHideCookieInformation=Jag+f%C3%B6rst%C3%A5r

    På Östermalm, alltså. Betyder det att det har hänt på riktigt?

    Svara
    • Vic

       /  09/06/2017

      Gated communities och helikopterplattformar, here we come!!

      Svara
      • Klimathotet

         /  09/06/2017

        Hugo Boss torde snart kunna sälja massor av kevlarkostymer på fina gatan. Gula kostymer, det nya svarta. Keep calm and carry on, Östermalm.

        Svara
  20. Kristian

     /  09/06/2017

    Tack till Dreadlock för tips *https://www.youtube.com/watch?v=8O1cmw8BeRk*

    ”Best Speech Ever On How Millenials Worship The Establishment”

    Min lista över de bästa citatet blev väl lång så jag fick förkorta lite:
    ”[…]
    Not only did they support the EU, not only did they vote for this corrupt, undemocratic, ossified, ridiculous institution, they also wept in the streets when it was defeated by the working classes – who they have no connection with whatsoever
    […]
    So they revolt against those good things, racial equality, sexual liberation, freedom of speech and they accept all the bad things […] the therapy culture. […] they completely buy into the idea that human beings are fundamentally fragile.
    […]
    all you ever hear from millennial women who write in the media or who are active in student politics about sex, is that sex is dangerous
    […]
    the worst argument that is pushed by these influential milennials […] is this notion that free speech is somehow damaging to marginalised groups […] Every marginalised group in history who has fought for a progressive cause has seen freedom of speech as their greatest ally, because it’s the means through which they argue against their opression. What these guys are setting up is like a neocolonialist racket where they see it as their job to protect minorities from speech and ideas.
    […]”

    Svara
  21. Kristian

     /  09/06/2017

    Det tar sig!

    Vi nämnde detta som förslag för minst ett och ett halvt år sedan:

    Drabbad av hatsvansen! Eller…?

    Ensamkommande hockeyspelare

    Svara
    • Inte öka toleransen? Tanto ligger ju i det hjärtevarma söder. Alla måste ju bli jätteglada. Men varför bara 90? Fattades det en nolla?

      Svara
    • Jag gillar Teo Koistinen, men detta luktar NIMBY. Okej att vara tolerant… så länge någon annan tar hand om röran. Nu när det flyttar in i bakgården så blir det lite pikant och besvärligt.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Som sagt var, det är ju inte lika kul med multikulti när det introduceras i det egna området….
      Varför skall innerstan slippa undan när alla andra kommuner i landet tvingas ta emot asylsökare ?
      Dessutom bor ju de flesta eller mest högljudda asylkramarna i innerstan så då borde dom väl vara överlyckliga över att få visa sin solidaritet i praktisk handling istället för till intet förpliktigande pratande..

      Svara
    • Melmac

       /  09/07/2017

      Klart som fan det ska ligga där! Surdegstalibanerna behöver lite multikulturell berikning som de så länge tryckt på alla andra!

      Svara
  22. Frida Gustavlin

     /  09/06/2017

    https://web.archive.org/nyheter/sverige/studie-fler-skjutningar-i-sverige-an-i-manga-andra-lander/

    ”Den nya studien visar att det sker fyra till fem gånger så många skottlossningar med dödlig utgång i förhållande till folkmängden i Sverige jämfört med till exempel Norge och Tyskland. Enligt Joakim Sturup är det svårt att hitta en motsvarighet i andra länder; Sverige är snarare i paritet med södra Italien.”

    ”Forskarna konstaterar också att det grova våldet har gått ner i åldrarna och har flyttat från mc-gängmiljön till storstädernas ytterområden. Men de kan inte förklara varför skottlossningarna ökar.”

    Nä, det är säkert oerhört svårt att lista ut varför skjutningarna ökat – superjättesvårt. Men lugn nu, tryggheten bara ökar och ökar, trots att Sverige är sämst i klassen vad gäller uppklarningsprocent, men det beror ju så klart bara på att mörkertalet sjunkit.

    Svara
    • Dreadlock

       /  09/06/2017

      Här i Götet har polisen haft många framgångsrika kampanjer mot MC-Gängen. Det finns knappast en enda klubblokal kvar på ” traditionell mark ” som tidigare huserades. Hus exproprierades av kommunen , polisbevakning mot infarterna och samkörningsregister med berörda sociala myndigheter inkl. kronofogden har resulterat i många beslag av egendom , inklusive motorcyklar – och undandragandet av felaktiga sociala ersättningar.

      Det vi står inför – Och har fullständig förståelse för – Är att göra livet för kriminella familjer jättesvårt att agera i sin närmiljö.
      Strippa tillgångarna regelbundet ( Bil, bostad, jobb, kronofogdeshitlist o.s.v.) Tills individerna knackar på dörren till Migverket och ber om att bli deporterade till ett land där de kan fortsätta sin specialitet.

      Svara
      • Kristian

         /  09/07/2017

        Intressant. Liknande metod används av Italiensk polis mot maffian. Man väljer ut yngre personer i farozonen som får besök – hemma, hos kompisar, på gatan, på restaurang, i affären – av vänliga civilklädda poliser.
        – ”Tjena, hur är läget? Vad sysslar du med nu? Vad har du för planer? Okej, det var trevligt att träffas, ses snart igen.”
        Alltid artiga, aldrig aggressiva eller påträngande. Tydligt underförstått att ”vi vet var du är och vad du gör.”

        Detta var mest för de som var nära att rekryteras till maffiaverksamhet, men skulle även fungera mot ”radikalisering”. Någon som träffar polisen dagligen är inte så intressant för större ”planer”.

        (Kommer inte ihåg var jag läste det.)

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/07/2017

          Kombinerat med nolltolerans. Skjutsar 12-åriga bruschurna varandra på cykeln, hopp in i polisbilen, skjuts hem till mamma och pappa.

          Hade dessa områden varit kvarterspolisstyrda på riktigt sedan tjugo år tillbaka så hade problemen antagligen varit mindre. Nu har det gått käpprätt åt helvete, så ingen förväntas respektera lagen i smått, och det är i praktiken omöjligt för polisen att tillrättavisa barnen i någon rimlig mån, för då kommer kussarna och stenar dem.

          Polisen har misslyckats, polisen är helt enkelt en skitkass myndighet. Tror verkligen det är dags att på riktigt börja skuldbelägga själva myndigheten, eftersom de är så usla. Att enskilda polismän då råkar bli sura och säger att de inte har ramverket/resurserna struntar jag faktiskt i, myndigheten är totalt bortgjord.

          Svara
  23. x

     /  09/07/2017

    Inte ens döden kan skilja oss åt:

    Svara
  24. x

     /  09/07/2017

    Svara
    • x

       /  09/07/2017

      Svara
  25. Pelle2

     /  09/07/2017

    OT:
    Eva Franchell är en duktig sossemegafon och drar upp deras favoritförsvar vad gäller it-skandaler att det var Alliansregeringen som påbörjade outsorcingen av it-systemen.
    Visst, så var det men bara för att man oustorcar så finns det inget som säger att man måste oustorca all sin it. Många väljer att ha kvar verksamhetskritiska system i egen regi medan man outsorcar andra delar.
    I fallet med Transportstyrelsenoch Polisen så är det enskilda chefer som har tagit beslut om att oustorca it-system med hemliga uppgifter. Det går aldrig att prata bort hur mycket man än försöker göra det…

    http://archive.is/0kTTS

    Svara
    • Kristian

       /  09/07/2017

      Det är som att säga att tidigare regeringar har börjat spara på försvar eller polis, så vi kan inte göra annat än att fortsätta på samma linje till vi når noll.

      Svara
  26. Pelle2

     /  09/07/2017

    Ledarsidornas Johan Westerholm skriver bra om att Irakierna från Finland skulle kunna ha skickats tillbaka till Finland alternativt skickas direkt till Irak men polisen väljer att ducka och skicka dom till invandrarverket för en ny, onödig och dyr utredning som förmodligen kommer leda till att irakierna utvisas. Detta om dom inte avviker och lever som så kallade papperslösa i Sverige.
    Han jämför också med att Polisen borde ha gått in i demonstrationen på Medborgarplatsen för att det förmodligen fanns illegala flyktingar där men man valde att ducka för det förmodligen för all skit dom skulle få av media, politiker och kändisar.
    Vidare undrar han, med all rätt, vad det är för vits med att ha gränskontroller när dom inte leder till att vi använder oss av dom lagar som finns ?
    https://ledarsidorna.se/2017/09/flyktingmatchen-till-haparanda-varfor-inte-touch-and-go/

    Svara
    • Rikard

       /  09/07/2017

      Hej.

      Vad vi alla skall göra är att dra vidare hans resonemang:

      Varför skall vi svenskar betala skatter och respektera lagar annat än när det gagnar oss?

      Kom ihåg att lagens legitimitet och rättfärdigande bygger på lagstiftarens dito; om lagstiftaren och lagens upprätthållare inte stiftar och upprätthåller lagar i linje med hos folket förankrade rättsprinciper äger lagstiftaren ej längre legitimitet, vare sig faktisk eller moralisk, och folket äger ingen skyldighet (som individ eller kollektiv) att respektera vare sig lag eller lagstiftare.

      Den säkraste metoden för en lagstiftare att göra sig själv illegitim är att tillämpa lagen selektivt samt ge sig själv undantag från lagar och ställa sig (sina funktionärer) över lag och rättsmedvetande såsom detta uttrycks och definieras av folket som grupp.

      Kom ihåg att din uppfattning om rättvisa och rätt & fel inte kommer ur lagen, utan tvärtom; lagen skall komma ur din kulturbundna uppfattning om rätt & fel, samt rättvisa.

      Så, svensk: varför följer du lagen annat än när det passar dig?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Jag skulle gärna dra av skatten vissa idiotgrejer som jag inte stöder för fem öre, men det är ju omöjligt för en vanlig skattebetalade.
        Inte så lätt att avvika från det av politiker bestämda.

        Svara
    • Motkraft

       /  09/07/2017

      Möjligt de kommer att få ett avvisningsbeslut. Men så är det den där detaljen med verkställande…. om jag förstått saken rätt så är vi ju inte speciellt bra på det.

      Svara
  27. Pelle2

     /  09/07/2017

    OT:
    Arlandarånaren och Kartellenmedlemmen Leo Carmona skyller i en debattartikel gängvåldet
    och stenkastande på Blåljuspersonal och fordonsbränder på Alliansens skattesänkningar.
    Det är ju inte precis så att sådant inte har skett tidigare och att Tensta, Rosengård och Rinkeby t.ex var mönsterområden under Socialdemokraterna.
    Vad gäller sänkta skatter så nämner han RUT och ROT, slopandet av arvskatt och fastighetsskatt samt ränteavdrag.

    Rot, ränteavdrag och slopandet av arvskatt infördes dessutom av sossarna vilket han inte har koll på, inte var skadligt under sossarnas tid eller används som ett argument gentemot folk som inte har koll..

    Rut infördes av Alliansen och har precis som Rot gjort så att svarta pengar blev vita och skapade flera arbeten inte minst till kvinnor från förorten.
    Fastighetsskatten ersattes av högre reavinstskatt.

    Sedan menar han att nedskärningarna i de sociala skyddsnäten är anledningen till att de attackerar blåljuspersonalen i frustration.
    Det konstiga är att det finns folk i utflyttningsbygder som lever på samma låga ekonomiska nivå som dom i förorten men som aldrig skulle komma på idén att attackera blåljuspersonalen.
    Sedan kan man ju undra varför nedskärningarna i skyddsnäten alltid måste leda till att man attackerar Blåljuspersonalen ?
    Vidare kan man ju undra varför Sosseregeringen under sina snart tre år vid makten inte har återställt samtliga skattesänkningar om dom nu är så dåliga.
    I endast en mening skriver han att våldet beror på hederskulturen. Tror personligen att det är en av de största drivkrafterna….

    Även om det naturligtvis är svårare att lyfta sig om man kommer från utanförskapsområden så är det inte omöjligt. Carmona tillhör ju dock en av dom som vill att någon annan skall göra jobbet och har inget personligt ansvar för sitt liv..
    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/OMqkk/jag-ser-pa-fororten-med-stor-sorg

    Svara
    • Hur många gånger skall man behöva upprepa det: det intressanta är inte skattesatsen utan intäkterna.

      ”Ökade skatteintäkter under alliansåren”
      http://www.di.se/artiklar/2016/8/18/ledare-okade-skatteintakter-under-alliansaren/
      ”Men skatteintäkterna ökade under alliansregeringens tid. Totalt sett steg de med 14 procent till 1.630 miljarder kronor.
      Trots att befolkningen steg med 6 procent ökade den totala skatten räknad per invånare från 157.000 kronor till 170.000 kronor.
      Även om flera skattesatser sänktes under alliansåren ökade alltså de totala skatteintäkterna. Förklaringen är förstås den starka svenska ekonomin under dessa år, trots finanskrisen. Räknat som andel av BNP minskade skattetrycket – från 46 till 43 procent.
      Ändå blev det inte mindre pengar till den gemensamma kassan, utan mer.”

      Räcker det? Inte? Bonus från samma artikel:
      ”Och faktum kvarstår: Göran Persson sänkte skatten på arbete mer än Fredrik Reinfeldt. Hans ”skattereduktion för pensionsavgifter” uppgick till 97 miljarder kronor att jämföra med jobbskatteavdragets 84 miljarder.”

      Svara
  28. Jan

     /  09/07/2017

    Anders Lindberg tar upp ett faktum som inte alla noterat: SD har blivit ett stödparti till M och Alliansen. SD gjorde en omsvängning i frågan om vinster i välfärden efter att ha dinerat med Svenskt Näringsliv (SN). Det här är något Jimmie Åkesson försöker mörka för att inte förlora LO-väljare.

    Det kostliga är att Moderaterna nu ”belönar” SD för stödet genom att säga att man kommer att vägra att förhandla med dem. Något som säkerligen gör Jimmie förbannad. Men han vågar inte bita husse. Trots att SD nu kan sägas vara det största borgerliga partiet.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/LKqj9/akesson-morkar-sds-hogersvang

    Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Det konstiga är att han mest verkar vara upprörd över att SD slutar rösta på sosseregeringens förslag när SD nu gynnar oppositionen.
      Det gjorde uppenbarligen inte ont för sossarna att få stöd för egen del men är för jävligt när stödet går över till den andra sidan…
      Då var det heller inte frågan om att kritisera sossarna för att regeringen tar hjälp av SD.

      Svara
      • Jan

         /  09/07/2017

        Jag skiter blankt i vilka förslag SD röstar på. Jag är ingen partigängare som du. Du försöker komma undan faktum. SD är numera ett stödparti till M. SD har valt sida. Att du förnekar det förändrar inget.

        Svara
        • Melmac

           /  09/07/2017

          Uppenbarligen skiter du ju inte i det. Du konstaterar gång på gång.

          En väldigt intressant vinkel https://www.ekonomism.us/loefven-regerar-med-sverigedemokraternas-motstaand

          ”Stefan Löfven har sagt att han inte vill regera med Sverigedemokraternas stöd. Det han inte tänker på är att det kan vara precis lika farligt och vanskligt att regera med Sverigedemokraternas motstånd. Det finns nämligen inga garantier för att SD kommer att rösta emot regeringen, trots att de utfäst sig att göra det.”

          Svara
          • Jan

             /  09/07/2017

            Visst, förvirra du bäst du vill. Faktum är dock att SD bytt sida i frågan om vinster i välfärden och valt att stödja Moderaterna. Därmed har man valt sida. Det här är ett allmänt accepterat faktum. Varför förneka det? Enskilda omröstningar i riksdagen förändrar inte det.

          • Melmac

             /  09/07/2017

            Förvirringen står du för eftersom du påstår att enskilda omröstningar inte räknas. Vinster i välfärden är EN fråga som kräver EN omröstning. SÅ enligt ditt resonemang så spelar ju detta ingen roll. Klart som korvspad!

          • x

             /  09/07/2017

            @jan
            När SD röstade med regeringen om t.ex. lex Laval så valde de inte sida?
            Varför gjorde de inte det?
            http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M0P3K/sd-stod-till-att-riva-upp-lex-laval

        • Pelle2

           /  09/07/2017

          @Jan
          Jag förnekar inte att SD både har och uppenbarligen tänker stödja Alliansens förslag men jag tycker att Lindberg är en hycklare som blir upprörd först nu när SD väljer att stödja Alliansen istället för regeringen.
          Han sa inte ett skit när SD t.ex tänkte stödja S och V,s förslag om vinster i välfärden och skolan. Då var det helt ok…
          Även om du inte påstår dig vara en partigängare så är 95% av din kritik riktad mot Alliansen och 5% gentemot sossarna.
          Jag står för att mina ideologiska preferenser är höger medan du slåss hårt för att inte erkänna dina vänstersympatier trots att dom är mera än uppenbara.

          Svara
    • Melmac

       /  09/07/2017

      Som vanligt är det fy-fy när SD stöder Alliansen men det är OK när de röstar för regeringen. Hyckleri på politikernivå!

      Svara
      • Jan

         /  09/07/2017

        Antingen spelar du dum eller så är du dum på riktigt…

        Svara
        • Melmac

           /  09/07/2017

          Personliga påhopp av den sorten säger mer om dig än om mig.

          Svara
          • Jan

             /  09/07/2017

            Det är inget personligt påhopp. Det är en åsikt. Du skriver under signatur. Särskilt personligt kan det aldrig bli i alla fall. Vilket larv.

        • Melmac

           /  09/07/2017

          Hur vet jag att du heter Jan på riktigt? Eller det är också en åsikt?

          Svara
          • Jan

             /  09/07/2017

            Vilket larv. Ingen idé att resonera med dig. Vilket jag borde insett från början. Lyssna nu: Om man förnekar att SD valt att stödja Moderaterna samt bytt åsikt i frågan om vinster i välfärden är man dum helt enkelt. Eller en historierevisionist. Det är inget personligt påhopp. Det är ett konstaterande av faktum.

          • Melmac

             /  09/07/2017

            De har bytt åsikt i den frågan men om de röstar med regeringen i 9 andra menar du på fullaste allvar att de då svängt åt höger?

    • Jan

       /  09/07/2017

      Som vanligt förstår partigängare ingenting. SD, som tidigare definierade sig i mitten, har nu svängt högerut och stöttar Moderaterna. Enskilda omröstningar i riksdagen förändrar inte detta faktum. Varför är det så svårt att erkänna en sådan sak?

      Och hyckleriet fortsätter. Nye partiledaren Kristersson måste spela spelet hela vägen ut. Han måste låtsas som att SD är paria men samtidigt förhandla med dem under bordet. Dessutom torde Åkesson inte vara nöjd med att fortfarande, trots att han valt sida, behandlas på det här nedlåtande sättet.

      Svara
      • x

         /  09/07/2017

        @Jan
        Vilken tråkig ton du använder när du anklagar någon för att vara ”dum eller så är du dum på riktigt”, lustigt eftersom du själv är så känslig.
        Jag tolkar dina utfall som att du inte klarar av att argumentera i sak.

        Att det skulle vara ”Enskilda omröstningar i riksdagen” stämmer inte.

        Lite fakta:
        ”SD röstar mer som S än M
        Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna röstade under förra riksdagsåret lika i över hälften av alla voteringar. När S och M är oense går SD åtta av tio gånger på S linje”.
        https://www.svd.se/s-och-sd-rostar-allt-mer-likt-i-riksdagen

        Med andra ord: Löfven och Lindberg har inget emot att regeringen tar emot ”hjälp” från ”nazisterna” bara de röstar ”rätt”.
        Eller har du sett någon ledare i Aftonbladet om att Löfven är nazist eftersom SD röstat som regeringen?

        Svara
      • Melmac

         /  09/07/2017

        Spelar det någon roll om de svängt höger eller vänster förutom att du uppenbarligen tycker det hade varit bättre de svängt vänster och röstat med regeringen? Åh….förlåt…..du brydde dig ju inte om hur de röstade…….VILKET LARV!

        Svara
      • tompas11

         /  09/07/2017

        Moderaterna var förr ett strikt högerparti, men numera kan de mer betraktas som ett mittenparti, dessutom med en dragning åt vänster i vissa frågor.

        Svara
      • Senior

         /  09/07/2017

        Så bra!
        Då kan ju SD och m gå ihop och kasta ut katastrofen vi har till sittande regering nu direkt!

        Svara
  29. Jan

     /  09/07/2017

    Jag ger mig. Mot dumheten och moderata partigängare finns ingenting att göra…

    Svara
    • Melmac

       /  09/07/2017

      Klokt, säg till när färgen torkat så kan vi hjälpa dig ut ur hörnan.

      Svara
      • Klimathotet

         /  09/07/2017

        Man ska inte korka upp flaskan förrän efter klockan fem på eftermiddagen lokal tid, inte när den är fem i Vladivostok.

        Svara
  30. MiT

     /  09/07/2017

    Om ni har problem med att klipp och sånt är blockade på youtube kan man använda
    https://hooktube.com/
    Står där hur man gör

    Svara
  31. Melmac

     /  09/07/2017

    ”Inkompetenta myndighetschefer måste väck”
    http://www.bohuslaningen.se/%C3%A5sikt/ledare/inkompetenta-myndighetschefer-m%C3%A5ste-v%C3%A4ck-1.4609513

    Finns det en inbyggd kultur bland myndighetschefer att man står över lagen och kan göra lite som man vill?

    Svara
  32. Kristian

     /  09/07/2017

    Svara
  33. Jan

     /  09/07/2017

    Moderaten Kjell-Olof Feldt stöttar välfärdskapitalism och ger sig, sin vana trogen, på Socialdemokraterna.
    http://www.expressen.se/debatt/ett-sar-som-blir-svart-att-laka/

    Svara
    • Pelle2

       /  09/07/2017

      Han måste ha dolt sin Moderata tillhörighet väl eftersom han var finansminister i en Socialdemokratisk regering och därmed förmodligen medlem i partiet.

      Tycker att han resonerar väldigt bra kring varför det är en dålig idé att begränsa vinster i välfärden och pekar på det som de flesta förstår att dom har vikt ner sig för Vänsterpartiet
      i rädsla för att V skall fälla deras budget.

      Sedan ser dom det förmodligen som en bra konfliktfråga inför valet som förhoppningsvis kan bidra till en valvinst….

      På sitt sätt skulle det dock vara intressant om dom genomförde vinsttaket.
      Hur skall kommuner och landsting kunna ta hand om alla elever och patienter som blir utan
      skola, vårdcentral och sjukhus när dom privata aktörerna lägger ner ?

      Fast konsekvenserna av V,s och S taskspeleri är ju för allvarliga för att jag skall vilja att det sker….

      Svara
      • Melmac

         /  09/07/2017

        Hur man än vrider och vänder på det kommer skattepengar gå till privata bolag i form av inköp av utbildningsmaterial, vårdutrustning etc.

        Trafikverket asfalterar inte vägarna själva, det gör Skanska, PEAB eller NCC. Skattepengar rakt ner i fickan på onda privata bolag.

        Istället för att fokusera på storleken på vinsten borde man fokusera på vart vinsten tar vägen. Kan man visa på återinvestering förstår jag inte varför vinst ska vara ett problem?

        Man borde också tillsätta en utredning alt. utbildning om slöseriet inom t.ex .Landstingen där de anställda ofta inte förstår att pengarna man handlar för är till viss del ens egen inbetalda skatt. Inte fan slösar man med sina egna pengar i onödan? Har åtskilliga berättelser från enstaka anställda som försöker vara lite ekonomiska men får då frågan ”Varför bryr du dig, det är ju inte dina pengar!?”

        Svara
        • Pelle2

           /  09/07/2017

          Dessutom är min upplevelse av statlig verksamhet att om en avdelning klarar av att gå på sin budget eller under den så straffas dom med sänkt budget året därpå medan dom som misslyckas får mera pengar.
          Med andra ord tar dom bort alla incitament för att hålla sin budget vilket är en delförklaring till att statliga/kommunala verksamheter hela tiden kräver mera pengar för att leverera i bästa fall samma resultat.

          Svara
    • Senior

       /  09/07/2017

      Tyvärr har du faktiskt en poäng här:
      Vissa sossar är mer moderater än vad moderaterna själva är, vilket bekräftar min åsikt om att de i själva verket är socialister allihop! Hela åtta-klövern!

      Svara
      • x

         /  09/07/2017

        Eller som Ian Wachtmeister sade om Anders Borg: ”han platsar som finansminister i vilken socialdemokratisk regering som helst”.

        Svara
    • x

       /  09/07/2017

      Realisten Kjell-Olof Feldt är faktiskt en av de få sossar som man fortfarande respekterar.
      Jag håller inte med honom i allt men hans argumentation är så gott som alltid saklig och välunderbyggd.

      Svara
      • Jan

         /  09/07/2017

        Kanske därför att han sålt sig till välfärdslobbyn och inte är någon sosse längre? Om han någonsin varit det? I min värld är han folkpartisten som blev moderat.

        Svara
  34. Pelle2

     /  09/07/2017

    OT:
    Hörde nyheterna på P3 alldeles nyss och då pratade den manliga uppläsaren om att en plastikkirurg anmälde tillverkaren av ett bröstimplantat som framkallade bröstcancer hos en patient enligt honom.
    Uppläsaren sa då att ”hen drabbades av bröstcancer”

    Hur många män opererar in bröstimplantat så att det motiverar att säga hen istället för hon?

    P3 är verkligen marinerat i radikalfeminism och HBTQRSTUV…

    Svara
    • Senior

       /  09/07/2017

      P3 är snarare marinerat i socialistiskt nyspråk.

      Svara
  35. Heberlein tar upp ”bråklarmen”:
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-varden-ger-vika-for-valdet/
    ”Är det inte märkligt att blivande pappor tycks ha drabbats av en kollektiv paranoia de senaste två åren efter att ha klarat av att hålla nerverna i schack i femtio år?”

    Svara
  36. x

     /  09/07/2017

    Svara
    • Senior

       /  09/07/2017

      Ja, om nu kreti och pleti skall tillåtas fly till sverige för ett bättre liv, då skall de också rimligtvis tillåtas fly från sverige för ett bättre liv….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/07/2017

        Word!

        Flytta Nordea till Afghanistan – dela!

        Svara
  37. x

     /  09/07/2017

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 9 | WTF?

Lämna ett svar till Motkraft Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.