Hur kan man med att ljuga om sådana här saker?

Så här efter festivalsommaren börjar man summera lite om vad som hänt på de olika festivalerna runt om i landet. Så här säger en presstalesperson vid polisen om det

Aha, det är alltså bara Ökad anmälningsbenägenhet™, dvs Minskat mörkertal™, som ligger bakom och inget annat enligt presstalespersonen. Dvs inget som går att bevisa. Eller motbevisa. Som om folk blev våldtagna i parti och minut förr på festivalerna men inte anmälde…

Ökad anmälningsbenägenhet™. Så bekvämt, då slipper man ju göra nåt. Mer än slå sig för bröstet om hur duktig man är förstås, som fått fler att anmäla. Även om man vet att när man säger så så ljuger man folk rakt i ansiktet.

Det är det finurliga med Mörkertalet™, man kan gömma vad som helst i det utan att behöva bevisa någonting. Mörkertalet är ett begrepp för att man ska slippa ta tag i obekväma och jobbiga saker, det heter Mörkertal™ just för att man inte vet någonting. Alls. Det är helt okänt. För om det vore känt skulle det inte längre vara ett Mörkertal™. Det är alltså en direkt lögn när folk påstår att det är Ökad anmälningsbenägenhet™, dvs minskat Mörkertal™, eftersom man inte kan veta. Det är omöjligt att veta.

Hur känns det i magen att som presstalesperson för polisen ljuga om sånt här? Sover man gott på nätterna? Ingen klump i magen? Inte ens en liten molande känsla om att man faktiskt medvetet lurar folk så att fler kan bli drabbade? Att man som presstalesperson för polisen medvetet ljuger om sånt här faktiskt gör att man direkt är medskyldig till att fler drabbas? Säger han samma sak till sina egna ev döttrar, släktingar och vänner som undrar? Säger han ”Det är jättebra, det är bara Ökad anmälningsbenägenhet™ som ligger bakom, inget att oroa sig för. Det är precis som det alltid har varit på festivalerna” även till dem? Har jag ytterst svårt att tro. Men till andra går det bra…

Jag har nämnt det förut när man kommit dragande med Ökad anmälningsbenägenhet™ som förklaring, att man faktiskt är direkt medskyldig.

Man vet att man ljuger stenhårt men ändå gör man det trots att man också vet att det blir otroliga konsekvenser för människor av lögnerna. Man skiter i det helt enkelt. Man ljuger medvetet trots att man vet att det blir konsekvenser av lögnerna för vanliga medborgare. Man gör alltså det som presstalesperson för polisen. I Sverige. Man ljuger rakt ut…

Varje person som förklarar detta med Ökad anmälningsbenägenhet™ är direkt medskyldig eftersom man med det aktivt motverkar problemidentifiering och riktiga lösningar på problemen. Varje person som säger att det som fler anmäler på t ex festivaler beror på Ökad anmälningsbenägenhet™ tack vare bättre och fler säkerhetsarrangemang är direkt medskyldig. För det som med minimala säkerhetsarrangemang förr knappt gav ett enda fall ger nu med massor av säkerhet också massor av anmälningar. När det egentligen ska bli färre med mer säkerhet. Färre fall alltså, inte fler. Det är EXTREMT ologiskt att tro att ju mer säkerhetsarrangemang desto fler anmälningar. Det är inte bara ologiskt att påstå sådant, det är direkt ohederligt!

Förr: Nästan inga säkerhetsarrangemang, lite säkerhetsfolk och nästan inga sexövergrepp och våldtäkter på t ex festivalerna.

Nu: Massor av olika säkerhetsarrangemang, massor av vakter och säkerhetsfolk. Och massor av övergrepp och våldtäkter…

Jag vågar inte ens tänka på hur mycket det hade varit nu om säkerhetsarrangemangen hade varit på samma nivå som förr. Då hade nog den där presstalespersonen fått skriva in en nolla till i slutet på 20. Jävlar vilken Ökad anmälningsbenägenhet™ det hade varit då…

Ni som ljuger om sånt här, hur fan kan ni sova på nätterna? Jag undrar på riktigt alltså? Hur kan ni sova när ni VET att det är tack vare ER som detta kan fortsätta? Att det är tack vare ER som det är 20 fall på festivalerna i stället för kanske i sämsta fall 1? Hur klarar ni av att leva med den vetskapen utan att gå sönder? För ni vet…

Mer på ämnet så att säga

Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik

Jag hjälper självklart Folkp… ”Liberalerna” att sprida det viktiga budskapet om att föräldrarna har ansvaret!

Fattar man inte att Sverige är riktigt illa ute?

Som en missbrukare

Kan vi säga ”FUCK OFF!” till alla relativister nu?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

152 kommentarer

  1. Pelle2

     /  09/11/2017

    Dom skulle hellre dö än att erkänna att antalet övergrepp har ökat och ännu värre undersöka vilka som begår övergreppen.
    Om dom då skulle komma fram till att det är fel grupp som är överrepresenterad bland brottslingarna så skulle det ju bli väldigt jobbigt för dom…

    Svara
    • Ivar L

       /  09/12/2017

      ”Förr: Nästan inga säkerhetsarrangemang, lite säkerhetsfolk och nästan inga sexövergrepp och våldtäkter på t ex festivalerna.

      Nu: Massor av olika säkerhetsarrangemang, massor av vakter och säkerhetsfolk. Och massor av övergrepp och våldtäkter…”

      Precis så enkelt är det.

      Myten om ökande anmälningsbenägenhet (*) är släkt med myten om att våldtäkter mest sker i hemmet. Man ljuger hellre för både sig själv och andra än ser den bistra sanningen i vitögat. Sexvåldsökningen är till stor del invandrarrelaterad.

      (*) Lite har den säkert ökat men när det gäller överfallsvåldtäkter och sexövergrepp från okända tror jag det är marginellt.

      Svara
  2. Pelle2

     /  09/11/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver intressant om den svårt politiserade Svenska Kyrkan.
    https://ledarsidorna.se/2017/09/svenska-kyrkan-agnar-sig-at-historierevisionism-i-direktsandning/

    Svara
    • Senior

       /  09/11/2017

      Här återfinns ganska intressant information om svenska kyrkan.

      https://tankaromib.wordpress.com/?s=Svenska+kyrkan&submit=Sök

      Svara
      • Politbyrågate

         /  09/11/2017

        SVT:s ”AGENDA” HAR EN AGENDA
        Annika Borg om det smutsiga spelet och vad som pågår bakom fasaden på vårt svårt politiserade SVT (som bevisligen är genomkorrupt)

        Uppenbart att Svenska Kyrkan ska bli ett verktyg åt S, vid sidan av LO, Public service, ABF, Tro och solidaritet, IOGT-NTO, Spel- och lotteriverksamheten och allt vad de olika partiorganen/grenarna heter.

        Inget kan lämnas å slumpen i S värld, därav de enträgna kampanjandet och strategiska politiserandet för att kunna ta över och göra om Svenska Kyrkan = Socialdemokratiska Kyrkan. (Eller Socialdemokratiska Moskéen… den aspekten ska inte förglömmas de lobbas febrilt)

        Svara
        • Politbyrågate

           /  09/11/2017

          Annika Borgs facebook-länk (som försvann)
          goo.gl/xJ6E6m

          Svara
          • G

             /  09/12/2017

            Mycket bra att du inkluderar länk till inlägget, stort tack för det!
            Jo, jag såg Agenda, men även om jag inte hade tittat så var detta minst sagt läsvärt!

          • Ivar L

             /  09/12/2017

            ”Genom Agendas agerande att gå dem till mötes går public service tyvärr också den kyrkliga nomenklaturens ärenden.”

            Tänkt så det går till och varför lägger sig SVT platt för maktkotteriet i kyrkan? Antar att det är för kotteriet i fråga är vänster och Södermalmigt. Det raka och rätta från SVT om nu kyrkofolket vägrar debattera med Annika Borg är ju klassikern, att låta Borg komma till studion och säga att de andra har avböjt att medverka om Borg medverkar. Sanningsenligt, publicistiskt korrekt och pinsamt för Sv Ky. Det är ju den som vägrar möta en motståndare som skall stå med svarte petter, inte tvärtom.

  3. Citat av Hitler eller (S)?

    https://mickek69.com/2017/09/07/hur-kunde-det-ga-sa-fel/

    Svara
  4. Pelle2

     /  09/11/2017

    OT:
    Lars Lindström ser demokratin demonteras för att vi är många som tycker att Sverige har tagit emot mer än vår andel av flyktingar de senaste åren samt tycker att vi inte skall ha tiggare från andra länder utanför affärer och andra välbesökta ställen.
    Han klumpar naturligtvis ihop oss med SD och Nordiska motståndsrörelsen i kulturvänsterns
    vanliga brunmålande retorik.

    Vidare anser han att Nordiska motståndsrörelesen inte skall få demonstrera men har naturligtvis inget emot vänsterextremister som demonstrerar.

    jag anser att antingen förbjuder vi alla ytterlighetsrörelsers demonstrationer eller inga.

    http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/hundra-ar-av-demokratibygge-kan-demonteras-sten-for-sten/

    Svara
    • Jan

       /  09/11/2017

      Ingen idé att läsa LL längre. Han skyller SD för allting. Precis allting. Han förstår inte orsak och verkan.

      Svara
  5. Pelle2

     /  09/11/2017

    OT:
    Blekinge läns tidning skriver bra om vänsterns oförmåga att kritisera Rysslands militärövningar och deras aldrig sinande kritik mot Nato och det svenska försvaret.
    http://www.blt.se/ledare/aktivisterna-bor-putsa-sina-glasogon/

    Svara
    • Benny

       /  09/11/2017

      Pelle2, nu är det ju USA:s och Natos fel att vi har denna massinvandring. Utan USA:s krig hade vi nog sluppit skiten så jag tycker Sverige ska kasta ut skurorganisationen Nato också!

      Svara
      • Ja, just det. Därför har alla länder i Europa tagit emot motsvarande antal migranter, och det finns inget man kan göra i respektive land för att …

        (Ber om ursäkt om du var sarkastisk.)

        Svara
      • x

         /  09/11/2017

        @Benny
        Jaså, om jag inte minns fel så var det Sovjet som invaderade Afghanistan 1979.
        Det som följde därefter; talibanerna, Al-Qaida, IS etc har rötter i det kriget och hade inte funnits utan den Sovjetiska invasionen.
        https://sv.wikipedia.org/wiki/Afghansk-sovjetiska_kriget

        Svara
        • Trollfabriken

           /  09/11/2017

          Och vilka beväpnade dessa organisationer?

          Svara
  6. MiT

     /  09/11/2017

    Något skruvad rubrik men…
    ”Nyanlända ska lära sig att inte våldta”
    http://www.friatider.se/nyanl-nda-ska-l-ra-sig-att-inte-v-ldta

    Nämner det där UMO (de som står bakom YOUMO) i det här inlägget
    https://toklandet.wordpress.com/2016/05/29/att-vara-forblindad-i-bubblan/

    Svara
  7. Pelle2

     /  09/11/2017

    OT:
    Svenska Dagbladets Frida Bratt skriver bra om hur vänstern bestraffar sparande men belönar lån.
    Precis som hon skriver är det ju t.ex sjukt att dom lockar folk att spara i investeringssparkonto , ,som skulle ersätta det gamla pensionssparandet, bara för att sedan höja skatten på det sparandet för andra gången.
    Dom var ju dock korkade nog att inte låsa dom pengarna som man gjorde i det gamla pensionssparandet så folk kan ju ta ut pengarna.
    https://www.svd.se/skevt-nar-sparande-straffas–och-belaning-belonas

    Svara
    • Lasse

       /  09/11/2017

      Förvisso läsvärt och en korrekt ekonomisk analys där Pelle2.
      MEN; det handlar inte om att ”vänstern” straffar sparande. Båda politiska blocken har i många års tid drivit en politik som lett både till ökad privat och offentlig skuldsättning. Qui bono? Bankerna.

      Vi lever inte i en demokrati ( så som folk vanligen uppfattar ordet) utan i en oligarki där bankväsendet bestämmer. Under 1900-talet så har en liten internationell klick, genom sin makt att skapa pengar ur intet, tagit över massmedia och därmed haft närapå full kontroll över den politiska diskursen. Genom kontrollen av media så har man haft makten att hänga vilka politiker man vill och lyfta fram vilka politiker man vill. Politiker köps genom löften om jobb i diverse investmentbanker efter mandatperioderna löpt ut.

      Vilken typ av monetärt system ett land har är en av de absolut viktigaste frågorna som finns. Kanske den viktigaste av alla. Likväl så är det en fråga som aldrig, oavsett vilken partikonstellation som har majoritet i riksdagen, röstas om. I den mån frågan uppmärksammas så är det i samband med förklenande omdömen om rättshaverism och foliehattar.

      Varför är nästan alla hushåll belånade? Varför måste staten låna pengar? Varför går det inte att betala av statsskulden? För att systemet är riggat för att göra alla till ränteslavar.
      Det är ett problem som går bortom nuvarande höger/vänsterskalan.

      Svara
      • Herpderp

         /  09/11/2017

        Willys har nog extrapris på folie om du behöver klä om hatten. Låt mig gissa. NWO, jud .. jag menafr, internationella bankirer, Rothschild och Bilderberger-grruppen, ‘aight?

        Svara
        • x

           /  09/11/2017

          @Herpderp
          +10

          Svara
          • Trollfabriken

             /  09/11/2017

            Jag tror inte på dessa konspirationsteorier, men det är inte marknaden som sätter räntorna, och med fyra års mandatperioder liknar allting ett parti svarte Petter.

    • Pelle2

       /  09/11/2017

      Ekonomen Claes Hemberg på Avanza bank har startat en namninsamling mot skattehöjningen. Skriv på om ni vill.

      https://www.skrivunder.com/ror_inte_mitt_isk-konto

      Svara
      • Pelle2

         /  09/12/2017

        Antalet underskrifter har gått från omkring 5000 igår till omkring 11000 just nu.
        Skall bli kul att se hur många det blir 🙂

        Svara
    • Pelle2

       /  09/12/2017

      Kommunisten och manshataren Ulla Andersson i V erkänner att hon var drivande bakom höjningen av skatten på ISK. Hon säger bl.a följande:

      ”– Det är en träffsäker och bra reform på det sättet att den riktas mot den tiondel av befolkningen som har högst inkomster, varav en majoritet i gruppen är män”

      Med andra ord tror hon sig ha riktat in sig på kommunisterna i V,s hatgrupper män och höginkomsttagare. Att ekonomerna menar att hon inte har rätt i att det mest är höginkomsttagare som sparar i isk struntar hon i. Hon får ju höja skatten vilket är ett annat
      favoritnöje för kommunister.

      Hon menar också att regeringen bl.a inför skatteavdrag för fackföreningsavgift som kompensation. Att det gynnar hennes ideologiska kamrater i facket låtsas hon inte om och dessutom så är vi ju ganska många män som är med i facket vilket gör att hon delvis misslyckas straffa de män som hon ville straffa.

      http://www.expressen.se/dinapengar/sparande/drev-genom-kritiserad-hojning-av-isk-skatten/

      Svara
  8. Jan

     /  09/11/2017

    Thomas Agnevik ljuger eftersom omgivningen kräver att han ska det. Om han inte ljög skulle han riskera sitt jobb. Eller om vi ska vara mer precisa: Han undviker att säga sanningen snarare än att ljuga. Något som är ett måste för en polis 2017. Eller vilken myndighetsperson som helst. Den politiska korrektheten är en bärande del av myndighetskulturen.

    Svara
  9. MiT

     /  09/11/2017

    Silhuetterna AB använder är ren desinformation

    Svara
  10. G

     /  09/11/2017

    http://archive.is/MFW11

    Svara
  11. Pelle2

     /  09/11/2017

    S-kvinnorna skriver bra om hederskultur. Den enda smolken i bägaren är att dom naturligtvis inleder med att relativisera hedersvåldet genom att skriva att våld mot kvinnor finns överallt.

    Skillnaden är att våld mot kvinnor inte är accepterat i vårt samhälle vad än radikalfeministerna påstår medan man verkligen kan prata om strukturer i sant patriarkala samhällen…
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/72oJ9/det-ar-inte-rasism-att-stoppa-hedersvaldet

    Svara
    • Jan

       /  09/11/2017

      S-kvinnor är dessvärre inte längre trovärdiga här. De har förnekat, eller duckat för, hedersfrågan under för lång tid. Det är inte trovärdigt att erkänna problematiken 20 år senare… En som påpekade saken var dock Nalin Pekgul. Men hon fick kicken ganska snabbt.

      Svara
      • Pelle2

         /  09/12/2017

        En eloge till dig Jan för att du kritiserar en del av Socialdemokraterna trots dina ideologiska preferenser !

        Svara
  12. Islam flyttar sina positioner.Första islamiska partiet bildat i Sverige men en shejk fri Teheran som ledare. Samhällsnytt (FD Avpixlat) har intervju med talespersonen.
    Hur tänker ni om det? I alla fall blir det inga mer festivaler ifall de skulle ta makten så där om 20 år. Då blir det inga sexbrott heller. Mysigt.
    Om det blir ett parti att räkna med skulle S och V förlora sin stora bas, de som går på bidrag. Det skulle bli, låt oss säga, spännande läge i svensk politik. Eller skrämmande, hur man nu känner för det..

    Svara
    • Från inte fri skulle det stå på andra raden. Ursäkta!

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/11/2017

        Jippie! Undra sa flundra vad som kommer stå på menyn?

        Sharialagar givetvis. Den som fortfarande tror att islam inte är en politisk religion är uppriktigt sagt jävligt jävla dum i huvudet.

        De kommer givetvis inte anföra stening av avfällingar, bögar och äktenskapsförbrytare till att börja med, däremot så kommer de börja med att skrika efter särskilda civilrättsliga regler som gäller äktenskap, affärer och ekonomi – vilka givetvis ska få avgöras i särskillda domstolar.

        Svara
  13. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
  14. hllviken

     /  09/11/2017

    Svara
    • Tänk vad många som vill valarbeta för SD.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/11/2017

      På vilket sätt tror hon dom får makten genom att strejka ?
      Låt dom sitta tills dom tröttnar..

      Svara
    • Alex Nyström

       /  09/11/2017

      Helvete vad jag är trött på den där nunan. Du är inte svensk och kommer aldrig att bli det. Att bryta mot lagar och regler och inte acceptera myndighetsbeslut ger dig INGA pluspoäng hos gemene man. Att dessutom så okritiskt vara språkrör åt vänstern ger det hela ett sken av falskhet som heller inte gynnar ”saken”. Det man ser när man ser ditt ansikte, Fatemeh Khavari, är politikers, myndigheters och opinionsbildares storhetsvansinne personifierat. Det är inte en komplimang.

      Svara
    • Gigas

       /  09/11/2017

      Någon som tror att hon har sagt det på riktigt?

      Svara
      • MiT

         /  09/11/2017

        Uppenbarligen har hon sagt sådär
        http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/i-en-demokrati-bestammer-inte-de-som-skriker-hogst/
        Tror det kommer från det här klippet (inte direkt detta utan det aktuella finns att lyssna på som klickbar länk under ”Lyssna mer” och heter ”Fatameh Khavari, talesperson Ung i Sverige: Afghanistan är inte säkert”) , har dock inte lyssnat själv
        http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6757118

        Svara
        • Gigas

           /  09/12/2017

          Minsann, det var ju ödmjukt sagt.
          Är det det som Sverige behöver, fler människor som inte respekterar lagar och tänker ta makten?

          Svara
        • invaderace

           /  09/12/2017

          Är hon verkligen från Afghanistan? Hennes svenska, framförallt vokalerna, låter inte alls som en invandrare. Hon har ett fantastiskt språköra!

          Svara
          • invaderace

             /  09/12/2017

            Jag har lyssnat igenom hela hennes intervju och jag tvivlar faktiskt allt mer på att hon är invandrare.

          • G

             /  09/12/2017

            Det finns faktiskt folk som gått e.g SFI och talar bättre svenska än en ”svensk” född i orten som knappt kan tala svenska öht, finns även folk som bott här hela livet men inte kan ett ord svenska. Samtidigt sägs Sverige vara bra på integration enligt AB.

          • Jag kollade upp henne och det bor en man på 57, en kvinna på 38, en ung man på 22, dock är hon (18 år) den ende i hushållet som använder Khaveri i efternamn. Rent spontant så kan man få för sig att de är släkt, efternamnet till trots. Men å andra sidan kanske hon aldrig hävdat att hon är nyanländ från Afghanistan?

          • Måste i efterhand rätta mig själv i ovan – jag blev lite förvirrad över hur hon stavar sitt namn (fata/fate) och då finns det ingen. Tyvärr finns det ingen redigeringsfunktion så någa, ovan får väl stå, men förhoppningsvis så läser folk vidare.

        • Skattemedelsfinansierad kriminalitet & flyktingsvindel

           /  09/12/2017

          Budskapet nu är att de är färdigsnyltat på vårat system (de är också sönder nu) och det är dags att åka hem – Backar regeringen nu är de kört, de skulle ge en felaktig signal och flykting-trafficking-smugglingen i deras hemländer snurrar igång igen.

          Btw Varför ser hen ut som en sur trettioårig pojke med handduk på huvudet?

          Svara
      • hllviken

         /  09/11/2017

        Den till flicka utklädde pojken sade:

        http://www.etc.se/inrikes/malet-ar-att-bli-statsminister

        Svara
  15. Svara
  16. hllviken

     /  09/11/2017

    Svara
  17. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
    • Senior

       /  09/11/2017

      Skulle nog hävda att det är hög tid att flytta om du bor i Sverige.

      Svara
  18. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
    • Senior

       /  09/11/2017

      Är väl ungefär samma som när sossarna den första Maj varje år går ut och protesterar mot deras egen politik de själva fört i snart 100 år….. -Inget nytt inom den svenska politiken med andra ord.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/11/2017

      Miljöpartiet brukar ju göra så.
      Dom ställer upp på i stort sett vad som helst för att få vara kvar i regeringen och sedan springer dom ut på gatorna och gråter över den hemska politiken dom är med om att driva.

      Svara
    • Trollfabriken

       /  09/11/2017

      Även en blind höna kan hitta ett korn? ¯\_(ツ)_/¯

      Svara
      • Trollfabriken

         /  09/11/2017

        Förlåt, min kommentar var ogenomtänkt. Jag förstår ironin i det hela, men vilka kan erbjuda nåt alternativ? Ska Jan Björklund mobilisera ett försvar på, vad krävs?, 100 000 man, alla villaga att dö för statsmakten?

        Svara
        • Pelle2

           /  09/12/2017

          Och vad är ditt alternativ ?
          Att stå hand i hand med FI coh MP och göra handhjärtan när fienden kommer ?

          Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Svara
  19. MiT

     /  09/11/2017

    ”SAMHÄLLSNYTT AVSLÖJAR: Knivmannen bakom attacken mot polisen fick uppehållstillstånd – utan att ens komma till asylutredning”
    https://samnytt.se/samhallsnytt-avslojar-knivmannen-bakom-attacken-mot-polisen-fick-uppehallstillstand-utan-att-ens-komma-till-asylutredning/

    Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Undra sa flundra hur fan dessa unga skulle hantera en nyhet som denna från Samhällsnytt, (eller NI, FT eller annan alt-media) då fokus läggs på VEM som gjort nyheten och om de vill påverka mig, inte om det är sant eller falskt, kunna tänka själv, dra en egen slutsats, låter det rimligt eller ej, osv osv…Nej nej, avsändaren är såklart viktigast!

      ”Fria ordets dag uppmanar till källkritik

      För att hjälpa eleverna att bli mer källkritiska har de fått en checklista för källkritik som ser ut såhär:

      1) Vilka har gjort nyheten?
      2) Kan jag lita på dem?
      3) Vill de påverka mig?”
      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vad-ar-sant-och-vad-ar-falskt

      Jag svarar själv…
      1. SVT.
      2. 50/50.
      3. Ganska ofta.

      Svara
      • Gigas

         /  09/12/2017

        Det var ingen bra checklista, men vad an man förvänta sig av regimtv.

        Svara
  20. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  09/11/2017

      Men inte nej till den ryska övningen.
      Kommunisten Schyman visar att ränderna aldrig går ur…

      Svara
    • Pelle2

       /  09/12/2017

      Gunnar Hökmark skriver bra i dagens Expressen om dom nyttiga idioterna i V som i traditionell kommunistisk anda klagar på Sveriges försvarsövning medan dom inte har så mycket att säga om Rysslands anfallsövning.
      http://archive.is/jZlRs

      Svara
  21. Sent med gårdagens nyheter, ser jag.
    Dags att knäppa ihop västen med gylfen för en tyst minut.

    Svara
    • Klimathotet

       /  09/11/2017

      Gammal man gör så gott han kan.
      Han dansar fan så illa.
      Hela kroppen rister till.
      Men ändan den står stilla.

      Tack Hasse för alla roliga stunder!

      Svara
      • ”Jag skall säga som det är: Jag kan helt enkelt inte hitta på mera. Ajö!”

        Svara
  22. MiT

     /  09/11/2017

    ”http://www.barometern.se/kalmar/krav-pa-utredning-av-konsultmiljoner/”
    https://unvis.it/barometern.se/kalmar/krav-pa-utredning-av-konsultmiljoner

    Svara
  23. Holtzkampf

     /  09/11/2017

    Jävla tur att han slips, annars skulle skjortan hänga kring magen.

    Svara
  24. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
  25. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
    • michael.

       /  09/12/2017

      Ett problem för polisen är alla dessa inkvoterade kvinnliga chefer som politiker tvingat på polisen,dessa vars uppgift från politikerna har varit att göra polisen mer jämställd och mindre macho dvs enligt dessa kvinnliga chefers tänk ska en polis bli mer av socialarbetare(vilket i dagligt tal kallas dialogpolis)och mindre av en tuff polis som resolut griper och lagför kriminella.Vilket tyvärr leder till att polisen Nisse batong som vill gripa kriminella slutar,medans polisen Ulla kramdjur som vill prata blir kvar.

      Svara
      • x

         /  09/12/2017

        Alla som fått ta ”glashissen” till toppen är ett hot mot vår trygghet och hela välfärdssystemet.
        Dessutom förstör det för alla kvinnor som fått jobbet tack vare sin kompetens.
        Det måste bli slut på det, låt kompetensen istället för könet avgöra vem som får de olika jobben.
        Vi behöver inte fler ”Kapten Klänning”, snarare färre.

        Svara
  26. MiT

     /  09/11/2017

    Att just det HÄR kontot skulle vara lite bitskt mot hans kameror är lite överraskande faktiskt då det är Dan Eliassons enda vän 😛

    Svara
  27. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
  28. MiT

     /  09/11/2017

    Svara
  29. Frida Gustavlin

     /  09/11/2017

    Förebyggande åtgärder, om de nu skulle fungera, kanske ger resultat om fem, tio eller tjugo år. Det saken gäller är att polisen är en totalhavererad myndighet som inte ens har tid att förhöra en anklagad pedofil våldtäktsman på flera månader.

    Och så sitter den där Nina Runt och dillar om resurser och förebyggande åtgärder. Polisen skulle faktiskt ta och skita i sitt ”förebyggande” arbete om de nu inte har tid med våldtäkter, utan istället ägna sig helhjärtat åt kärnuppgiften, dvs dra brottslingar inför rätta. För sist jag kollade så är det inte, utan tidsmaskin, möjligt att beivra brott som redan begåtts.

    Svara
    • Mångt och mycket så ser vi runt om i landet att man helt enkelt inte har tid med ”förebyggande arbete” eftersom man inte ens hinner med det ordinarie arbetet – detta gäller även t. ex. socialtjänsten och vården. Det kallas undanträngningseffekten när man helt enkelt måste prioritera de värsta fallen.

      Nina Rung kanske borde ta sig en funderare på vad som orsakat att våldtäkter på 12-åringar inte ses som prioriterade fall och vad detta kan bero på?

      Svara
      • I mitt gebit, IT, gör vi förebyggande arbete och underhåll för att det blir billigare, och för att slippa förbannade kunder. Vi har inte tid att inte ha tid med underhåll. Men det är oftast ett väldigt ofarligt yrke.

        Gäller det vägar och infrastruktur kan samma sak vara livsfarlig.

        Inom vård och polis … har samtliga inblandade tur om ”kunderna” bara blir förbannade.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/11/2017

          När man snackar om otäcka och obotliga sjukdommar så är det avgörande med förebyggande arbete, säger sig liksom själv att det är den enda fungerande vägen, men när det kommer till kriminalitet råder lite annan inställning. Att det är oomkullkastligt att hög invandring leder till högre brottslighet tycks inte få förebyggarna av brott att fundera kring tankebanor i begränsad migration, förunderligt kan tyckas.

          Svara
        • x

           /  09/12/2017

          @Kristian
          I din gebit är det bästa förebyggande arbetet att designa och koda rätt från början.
          Tyvärr finns det alltför många i din bransch som kan en eller några programmeringsspråk men som inte kan något om programmeringsmetoder.

          Svara
          • Förvisso.
            För att upprepa min poäng i annan form: innan det jag ”skrivit” går ut i produktion har det passerat en eller flera kolleger i ”pappersform”, testats på mitt eget VM, installerats på testplatform, testats av separata testare …

            I andra yrken går man direkt ut i produktion så att säga. Då måste man träna och lära sig på andra sätt. Med åren får jag allt mer respekt för dessa människor.

            Du har rätt i att det finns många som lärt sig lite programmering men inte ”allt runt omkring”. Som att kunna slå i spik men inte ha en aning om hållfasthet, och ändå tro att man kan bygga hus på egen hand.

    • x

       /  09/12/2017

      @Frida Gustavlin
      Precis, de får göra som brandkåren när de kommer till bränder.
      Först får de släcka bränderna för att sedan när de har tid mellan utryckningarna försöka förebygga fler bränder.
      Enkelt och självklart.

      Svara
  30. Gorby

     /  09/12/2017

    OT: Flumskolan kan inte göra män av pojkar

    ”Om det här landet ska kunna fungera i längden så duger det inte att svenska pojkar uppfostras i den moderna flumskolan – av vuxna ”förebilder” som utgörs av feminister och feminiserade män. Det är hög tid att skrota genuspedagogiken och återinföra pojk- och flickskolor, skriver Liv Ek.

    I decennier har pojkar haft lägre snittbetyg än flickor i samma årskurs, enligt Skolverkets statistik. I grundskolan har pojkar sämre läsförståelse än flickor och det är färre pojkar än flickor som studerar på eftergymnasial nivå. Slutsatsen är självklart inte att pojkar är mindre smarta än flickor eller mindre kapabla till att studera ämnen på högre nivåer. Det handlar om att samhället medvetet gör pojkar till förlorare.

    Det verkar som att skolan inte har gjort sin läxa. Pojkar och flickor är olika. Pojkar slåss, bråkar och härjar medan flickor tidigt sitter stilla, läser och vill vara ”duktiga”. I praktiken innebär det att pojkar behöver en skola som är strängare och mer disciplinerande samtidigt som den kan erbjuda manliga förebilder som pojkarna kan respektera – förslagsvis en magister.”

    http://www.friatider.se/en-flumskola-kan-aldrig-gora-man-av-pojkar#.WbcCrdiig4w.twitter

    Svara
    • Bravo!
      En annan aspekt: den som inte kommer ihåg att motsatta könet var väldigt distraherande under puberteten är nog något slags robot! Visst, man måste lära sig att hantera det, men det kan vara bra för både pojkar och flickor att ta en paus emellanåt och koncentrera sig på skolan.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/12/2017

      Tror snarare att skolan skiter i om det går åt helvete för pojkarna tills det exploderar i ansiktet på dom längre fram.
      Radikalfeministerna har trummat in att det är pojkars ”antipluggkultur” som gör att det går dåligt i skolan och att dom får skylla sig själva. Huvudsaken är att det går bra för tjejerna.
      Därför är dom inte intresserade av att förändra skolan till att passa bägge könen.

      Svara
  31. G

     /  09/12/2017

    Mmm, ja visst ja, bara lite ökad anmälningsbenägenhet här och där i landet…

    https://web.archive.org/web/20160703094150/https://polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Varmland1/2016-07-02-0744-Sammanfattning-dygn-Varmland/

    ökad anmälningsbenägenhet i Värmland…

    ökad anmälningsbenägenhet i Stockholm…

    ”It’s not only Germany that covers up mass sex attacks by migrant men… Sweden’s record is shameful”
    http://archive.is/KZ0P6

    ”Mentaliteten & rasismen är vidrigare – men inte alls något nytt!”
    http://archive.is/htmOk

    Sommaren 2017 i Finland så lyste anmälningsbenägenheten med sin frånvaro, trots att dessa sexualbrott troligen alltså ”begåtts väldigt länge, på tidigare festivaler” även i Finland, då det är ett land som är likt de andra nordiska länderna, eller så mörkar finska polisen + media alla anmälningar som görs ? Hmmm, nånting måste det ju vara….

    ”Inga fall av sexuella ofredanden under festivaler i Finland

    Två stora festivaler ordnades i Finland förra veckoslutet. Provinssi i Seinäjoki lockade 71 000 besökare och Tuska samlade 28 000 metalfans till Helsingfors. Enligt arrangörerna gick allt lugnt till och inga fall av sexuellt ofredande anmäldes under festivalerna.”
    http://archive.is/c1fxq
    http://meritwager.nu/allmant/finland-inga-sexualbrott-pa-festivaler-i-finland-har-det-utvecklats-en-solidarisk-festivalkultur-dar-man-tar-hansyn-till-varandra-och-tar-hand-om-sina-kamrater/

    Finland har även polischefer som talar ur skägget…

    ”Koskimäki står för sin åsikt – nytt sexbrottsfenomen i Finland

    Helsingfors biträdande polischef Ilkka Koskimäki håller fast vid sin ståndpunkt om att Finland drabbats av en ny typ av sexualbrott. FNB intervjuade honom på lördagen om hans uttalanden i The Telegraph.

    I den brittiska tidningen sade Ilkka Koskimäki att sexualbrott i parker och på gator var okända i Finland innan 32 000 asylsökande anlände till landet i fjol.”
    http://archive.is/vhfci

    Svara
  32. G

     /  09/12/2017

    SD och högerns hot/hatsvans är i farten om man frågar twittervänstern, den svansen ligger nämligen bakom alla hot och hat som det skrivs om, så det så….

    ”Personal på Migrationsverket utsätts för hot under asylprocessen

    Dödshot, obehagliga mejl och telefonsamtal på kvällarna. Det är hot som anställda på Migrationsverkets anställda i Stockholm får stå ut med.
    – Man ser sig om bakom ryggen när man går ut från arbetsplatsen, säger huvudskyddsombudet Helena Liss.

    I samband med beslut om avslag får många handläggare ta emot hot.

    – Det vi ser en ökning av nu är en annan typ av hot mot medarbetare. Man söker upp anställda på sociala medier eller söker upp dem privat i hemmet eller via telefon, säger huvudskyddsombudet Helena Liss.

    SVT Nyheter Stockholm har gått igenom incidentrapporter under senaste året och det är tydligt att det är en tuff miljö som handläggarna på Migrationsverket verkar i.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/anstallda-pa-migrationsverket-hotas-ofta
    http://archive.is/rIsYL

    Svara
  33. G

     /  09/12/2017

    ”Kyrka med kopplingar till regimen i Eritrea får statligt stöd i Sverige

    En verksamhet som vänder sig till nyanlända flyktingungdomar från Eritrea får statligt stöd – trots att det finns kända kopplingar mellan kyrkan som driver verksamheten och den totalitära regimen i Eritrea. Det avslöjar P1-programmet Kaliber i dag.
    ..[..]..
    Den eritreanska ortodoxa tewahdo-kyrkan i Sverige har vuxit och bildat församlingar på flera orter i Sverige med hjälp av statligt etableringsstöd.

    Kyrkan har också fått 300 000 kronor i statligt stöd för att integrera nyanlända eritreaner i det svenska samhället. Men exileritreaner som är motståndare till landets diktator varnar för att kyrkan i själva verket fungerar som en förlängd arm åt regimen.
    ..[..]..
    Kyrkan får alltså skattemedel för att integrera flyktingar. Samtidigt berättar källor med god insyn för Kaliber om hur kyrkan används av regimen för att kontrollera eritreaner i Sverige och för att sprida information och propaganda.

    Källorna berättar också att regimvänner använder kyrkan för att spionera på nyanlända, och det finns företrädare för kyrkan som öppet stöder regimen. Så här säger en av dem till oss om landets president – och diktator:

    – Ja för min del är han en bra president, vet du varför, han kämpade och Eritrea blev fri från kolonialism.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6774642

    Och bara för det dök en ledare upp i bakhuvudet som jag läste för inte så länge sen, tycker det är lite konstigt att bara Exp. Ledare skrivit om detta, inte läst detta som en ”nyhet” någon annanstans, ganska märkligt faktiskt….

    ”Flyktingbeslutet om Eritrea är olyckligt

    Migrationsöverdomstolen har beslutat att eritreaner som lämnat sitt hemland utan tillstånd (nästan alla) ska få flyktingsstatus. Det är ett dubbelt olyckligt beslut.
    ..[..]..
    De lämnar på grund av fattigdom, mer sällan på grund av personlig politisk förföljelse. Det finns tecken på att regimen är inblandad i flyktingsmugglingen genom Afrika och över Medelhavet.

    Eritreanerna som bor utomlands skickade 2015 hem pengar som stod för 46 procent av landets BNP. År 2005 handlade det om en tredjedel.

    Hittills har migranterna främst sökt sig till Schweiz, därefter till Tyskland, Nederländerna och Sverige. Men i februari slog domstolsväsendet i Schweiz fast att illegal utresa från Eritrea i sig inte kan ses som en grund för flyktingstatus. Vilket det dittills gjort.
    Bland annat hänvisade domstolen till att många flyktingar raskt gått till Eritreas ambassad, skrivit på ångerblanketten och börjat betala två procent av sin inkomst i skatt till det forna hemlandet. Sedan åkte de på semester dit.

    I Sverige gjorde Migrationsöverdomstolen (MÖD) 21 juni rakt motsatt bedömning. Personen A som fått permanent uppehållstillstånd av Migrationsverket i mars 2016, sju månader efter asylansökan, var inte nöjd. Han ville ha riktig flyktingsstatus i stället för den alternativa skyddsförklaringen.

    Skillnaden är att flyktingstatusen ger rätt till familjeåterförening.
    Precis som kollegorna i Schweiz noterar MÖD att det går att resa tillbaka till Eritrea utan att utsättas för straff om man följer regimproceduren. Men MÖD menar att om A skulle återvända utan denna påbjudna ånger – då skulle A riskera förföljelse på grund av politisk uppfattning, och därför är han att se som flykting.

    Detta beslut är olyckligt av två skäl. Dels för att det bidrar till att fler ekonomiska migranter från Eritrea söker sig till Sverige, som har svårt nog att integrera dem som kommit de senaste åren. Dels därför att många av de migrerande eritreanerna är regimtrogna och håller aktivt vakande ögon på dem som är äkta oppositionella här.

    Att hellre fria än fälla är den givna juridiska grundbulten. Men här handlade inte om att ta ifrån A ett skydd, utan om att tvärtemot vad övriga Europa gör lägga till rättigheter.
    Lika lite som svenska politiker bör tänka isolerat svenskt, lika lite bör jurister göra det.”
    http://www.expressen.se/ledare/flyktingbeslutet-om-eritrea-ar-olyckligt/

    Svara
  34. G

     /  09/12/2017

    ”Tyck till om SVT Nyheter!

    Vi på SVT Nyheter gör just nu en undersökning för att lära oss mer om vår publik i våra digitala kanaler. Vi vore väldigt tacksamma om du kan ge oss några minuter för att besvara frågorna nedan. * = obligatoriskt.”
    https://www.svt.se/nyheter/var-med-i-var-undersokning

    Svara
    • x

       /  09/12/2017

      Undra om vi någonsin kommer få se det verkliga resultatet från undersökningen.

      Svara
      • Ät fibrer och motionera … alternativt kolla priser på att frysa ner sig ett par hundra åt.

        Svara
    • P

       /  09/12/2017

      Error 404 ..

      Que…Varför tog de bort sidan?

      Svara
  35. heraldikern

     /  09/12/2017

    Det värsta är väl ändå att OM det alltid varit så här genom den moderna historien så undrar man hur det kommer sig att de Svenska männen praktiskt taget slutat våldta och att invandrarna tagit över det mesta av våldtäkterna? Eller menar man att det alltid varit invandrare som våldtagit? Denna undring därför att vi kan kontstatera att 90-95% av våldtäkterna genomförts av invandrare. Även utan officiell statistik!

    Svara
  36. Pelle2

     /  09/12/2017

    OT:
    Anne Heberlein på ledarsidorna skriver ännu en gång om sexuella övergrepp begångna av kvinnliga anställda på HVB-hem.
    Hon jämför med katolska präster som sexuellt utnyttjade unga pojkar och den tystnadskultur som gjorde det möjligt för dom att fortsätta.
    https://ledarsidorna.se/2017/09/overgrepp-pa-hvb-hem-tystas-fortfarande-ner/
    Naturligtvis fick hon massor av skit den förra gången hon skrev om detta för alla vet ju att det bara är män som utnyttjar kvinnor sexuellt…

    Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Ja precis. Mycket bra att hon skriver om detta. Övergreppen säger jag inget om, det spelar ju ingen roll om det är män eller kvinnor som utför en våldtäkt eller nåt slags övergrepp, det förstår väl de flesta hoppas jag.
      Men det här med att skicka nakenbilder, det är inte många som skriker högt om den som skickar har ”rätt” kön, har nog aldrig läst en ”debattartikeln” där någon pekar på problem över oönskade ”pussypics”, men så fort den som skickar oönskade bilder är en man så talas det direkt om oönskade ”dickpics” som gigantiskt problem, men *it’s ok when we do it* I guess….

      ”Den fjärde september skriver DN på nyhetsplats om en socialsekreterare i Åstorp som sänt nakenbilder av sig själv till ett ensamkommande flyktingbarn.”

      Nä, jag tror faktiskt inte att flyktingungdomen frågade om hon kunde skicka lite nakenbilder på sig själv till honom, beslutet att skicka bilderna var nog socialsekreterarens helt och hållet.

      Svara
    • invaderace

       /  09/12/2017

      Det är ju ganska känt att på ungdomsfängelser (iaf i USA), kvinnliga vakter står för större delen av de sexuella övergreppen på fångarna.

      Svara
    • hllviken

       /  09/12/2017

      Jag tror inte det behövs något ”utnyttjande” eller ”våldtäkt” för att bli intim med mycket kåta unga män!

      Det var nog en ”win-win-situation”.

      Svara
  37. G

     /  09/12/2017

    Hmmm lets see…

    ”SD måste göra upp med sitt ljugande

    1.)Exempelvis när Jimmie Åkesson och gruppledaren Mattias Karlsson i en debattartikel i Wall Street Journal svartmålade Sverige tidigare i år. Vårt land påstods bland annat ha förbjudit vissa kristna psalmer av hänsyn till icke-kristna invandrare.
    …..
    2.)Eller när partiet för två år sedan delade ut flygblad på ett 20-tal platser vid EU:s gräns och ljög om att Sverige bara kunde erbjuda flyktingar tält, att halalslakt ska förbjudas och att niqab och burka inte ska få användas på offentliga platser. Icke existerande förslag utan stöd.”
    https://unvis.it/expressen.se/kvp/kronikorer/federico-moreno/sd-maste-gora-upp-med-sitt-ljugande

    1. Då artikeln är bakom betalvägg går det ej verifiera om det verkligen står ”förbjudit” i deras debattartikel som Moreno påstår, men exakt ordval spelar mindre roll. Tror inte heller det var om hela psalmer utan ändrade verser. Var allt verkligen en lögn? Finns ingen sanning alls i det? Ljuger FT och pastorn?…

    ”Pastorn i kyrkan där skola firade lucia: ”Kraftigt kryss över” verser om kristen tro”
    http://www.friatider.se/pastor-peter-landalv-kraftigt-kryss-verser-kristen-tro

    2. Förklarar sig självt. Det handlar inte öht om att det ska var sant eller ej. Det gjordes givetvis i syfte om att asylsökare skulle välja andra länder framför Sverige. Om jag inte minns fel gjorde något parti från annat land en liknande kampanj i samma syfte.

    Svara
  38. Jeppe

     /  09/12/2017

    ”Håll nazisterna borta från oss!”
    https://www.svd.se/hall-nazisterna-borta-fran-oss

    Nog för att jag sympatiserar med att judarna vill slippa nazistdemonstrationer i anslutning till att de firar högtider men rubriken och artikeln är ändå intressant eftersom den skulle behöva skrivas en gång till, med pennan riktad mot det andra hotet mot judar:
    ””Håll islamisterna borta från oss!”
    Men det kommer ju aldrig att hända. Det är bra märkligt att det är en sådan extrem skillnad mellan hur judarna väljer att tackla dessa två olika hot varav det islamistiska är både växande och starkare. Min teori är att de inte vågar kritisera islamister eftersom de är rädda för hämnd. Nazister är naturligtvis också ett hot mot judar men de är inte särskilt många och jag måste ställa mig undrande till påståendet i artikeln att man valde att inte etablera en judisk församling i Umeå på grund av nazisthot. Är det verkligen hela sanningen?

    Svara
  39. G

     /  09/12/2017

    ”SVT2 13:00 – Riksmötets öppnande

    Direkt från Riksmötets högtidliga öppnande. Kung Carl XVI Gustaf inleder traditionsenligt och statsminister Stefan Löfven (S) presenterar sin regeringsförklaring. Årets regionala tema, som syns i program, mat och utsmyckning, är södra Sverige. Musikunderhållning av Arméns musikkår med flera. Efter ceremonin intervjuas samtliga partiledare av Mats Knutson. Karin Pettersson, Aftonbladet, och Ivar Arpi, Svenska Dagbladet, kommenterar regeringsförklaringen och partiledarintervjuerna under ledning av Katarina Sandström.”

    Det var väl även idag 12 Sep som den där (!)MASSFLYKTEN(!) från Finland skulle ske längst i norr.

    Svara
  40. G

     /  09/12/2017

    Svara
  41. G

     /  09/12/2017

    Svara
    • x

       /  09/12/2017

      ”Migrationsminister Morgan Johansson menar således att ”Det är läkare, lärare, sjuksköterskor och ingenjörer. Det handlar om att snabbt lära dem svenska och sen få in dem på arbetsmarknaden. Många av de här yrkena är bristyrken i Sverige”.

      Sveriges Radio målar bilden att ”Allt fler flyktingar som kommer till Sverige är högutbildade. Många har utbildning inom bristyrken som läkare, tandläkare och ingenjörer”.

      Aftonbladets ledarsida hävdade nyligen att ”De människor som nu kommer till Sverige från krigets Syrien har ungefär samma höga utbildningsnivå som den svenska befolkningen.”

      Folkpartiets Cecilia Wikström gick ännu längre än Aftonbladet och kritiserade i mästrande ton andra folkpartister för att de inte ”fattar” att ”syrienflyktingarna är mycket mer välutbildade än svensken i gemen”.

      Men bara 10 procent av nyanlända från Syrien och 5 procent av nyanlända från det näst största flyktinglandet Eritrea har alltså en minst treårig högskoleexamen. Ändå fortsätter regeringen att låtsas att problemet är byråkratiskt krångel med att översätta examina från hemlandet till svensk motsvarighet.”

      http://www.realtid.se/regeringens-onsketankande-om-nyanlanda

      Svara
      • Om det nu hade varit så vore det skamligt att behålla dem här. Deras egna länder behöver dem bättre. Skall dessa länder bara ha lågutbildade och analfabeter?

        Svara
        • x

           /  09/12/2017

          Bra poäng!
          De behövs för att återuppbygga dessa länder.

          Svara
        • Precis. Argumentet ”vi behöver arbetskraft” kan fallera på två sätt:

          1) ”Vi behöver högutbildade.”
          Brain drain.

          2) ”Vi behöver barista, städare och billig barnpassning.”
          Eftersom de jobben är för dåliga åt svenskar? Eller är det att vi inte vill betala marknadsmässig lön?

          Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Blir inte Kolle skogstokig nu när LO-medarbetare talar med rassenassemedier! 😛

      ”Trots att grafen går stick i stäv med politiska budskap om att Sverige behöver fler invandrare för att klara välfärden eller fylla ett behov av arbetskraft säger Hållö att han inte hade någon politisk baktanke med sitt Twitterinlägg.

      – Jag är ingen kampanjmakare, jag är ekonom, säger han.

      – Det här är en faktisk beskrivning av hur arbetslösheten ser ut och vilken utbildningsnivå olika personer har. Det är mer en saklig beskrivning av hur läget är.”
      https://nyheteridag.se/lo-fler-an-200-000-arbetslosa-ar-utrikes-fodda/

      Svara
  42. G

     /  09/12/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  09/12/2017

      Aleksandra är bra som vanligt !
      Bra värvning av Alice Teodorescu att anställa henne.

      Svara
  43. G

     /  09/12/2017

    Svara
    • x

       /  09/12/2017

      Vi borde ta reda på vilka dessa ”fredsaktivister” är och se till att aldrig får gå in i ett skyddsrum ifall det blir krig.
      De kan stå utanför med sina plakat.

      Svara
  44. x

     /  09/12/2017

    Svara
    • Det är svårt att vara 8 år och tänka kritiskt när läraren hade sagt att Trump hade tagit presidentposten fast han förlorade. Eller annat som den kritiska svenska kommunala skolan pytsar ut till barnen. (sant, kollat).

      Svara
    • x

       /  09/12/2017

      Bra synpunkt:

      Svara
  45. Intressant. Gissa vem som klagar på följande:

    (Inte retoriskt. Det Gad Saad brukar skriva som [Redacted] är inte närvarande.)

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  09/12/2017

      hehe snygg reklam
      å jvlar va snyggt dom undviker att reta den där speciella religionen
      tydligen blev indiska regeringen upprörd på hinduernas vägnar ?

      Svara
      • Ja, Ganesha är vegetarian, sådeså!
        Tycker den var kul.
        (Sedan kan man klaga på att den enda icke-guden är asiatisk och inte vit som jag förmodar hon borde vara rent demografisk, men vafan. De har Xenu, Jesus, Budda och Hubbard vid samma bord. Det räcker för mig.)
        (Den äldre gråhårige, är det Abraham, tro?)

        Svara
  46. Pelle2

     /  09/12/2017

    OT:
    Norrrmalmspolisen bland andra har med hjälp av den förändrade lagen börjat avhysa tiggarna från deras olagliga boende på allmän mark.
    Naturligtvis leder detta till att gruppen som kallar sig civil rights defenders säger att det är fel bl.a för att man kriminaliserar tiggarna.
    Om någon annan grupp hade fått för sig att bosätta sig på allmän mark så hade dom skickats därifrån illa kvickt men när det rör sig om tiggarna från andra EU-länder så skall andra lagar och regler gälla för det är synd om dom….

    https://www.svd.se/manniskorattsjurist-tydlig-trend-att-kriminalisera-den-har-gruppen

    Svara
    • Senior

       /  09/12/2017

      Ja, faktum kvarstår att detta är olagligt vare sig man kallar det ”vildcamping” eller det senaste nyordet ”fricamping”.

      Jag fattar inte hur svårt det skall vara med samma rättigheter och samma skyldigheter för/åt alla.
      Likhet inför lagen.

      För att inte tala om hur svårt vissa har att förstå kopplingen av ovanstående rättigheter till det svenska medborgarskapet.

      Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Här två Ledare om CDR som jag haft bokmärkta ett tag, bäst läsa hela ledarna om dessa skojare.
      http://archive.is/1GjQn
      https://archive.is/7WhUx

      Svara
  47. G

     /  09/12/2017

    ”SD-politiker tecknade stödmedlemskap i nazistisk organisation: ”En god sak”
    https://nyheteridag.se/sd-politiker-tecknade-stodmedlemskap-i-nazistisk-organisation-en-god-sak/

    Svara
  48. G

     /  09/12/2017

    Svara
  49. G

     /  09/12/2017

    Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Svara
  50. G

     /  09/12/2017

    Svara
  51. G

     /  09/12/2017

    Hahaha. Lägg ägg för fan. Vilket ”folk” det finns….

    http://www.op.se/opinion/ledare/petter-bergner-nar-eddie-meduza-kom-till-mosken

    Svara
    • G

       /  09/12/2017

      Hon har även skrivit denna ”opinionstext”, som jag även postat här tidigare, hon skriver bla.a. att ”det många gånger dyker upp fall där elever får ta del av rasistisk skollitteratur.” Men, än idag har jag inte fått se några exempel på vilken litteratur det skulle vara, tydligen inte alltid viktigt backa upp det man påstår med bevis. Hjärnspöken verkar hon ha gott om.

      ”Den svenska skolan lider av institutionell rasism”
      http://archive.is/I7dmS

      När hon skrev opinionstexten var hon ”Religionsvetare, lärarstudent”.
      Nu är hon ”mediestrateg och antirasistisk samhällsdebattör”.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: