Genushockey i Karlstad i stället för ishockey den här säsongen!

Framöver är det Genushockey som gäller i Karlstad. Nu tror ni jag skämtar förstås? Men nej, det är inget skämt.

Såg på Sportnytt 18:25 idag och i slutet så dök det upp ett inslag om Genushockeyn i Karlstad. Kolla själva.

Det är Region Värmland och ett projekt som problematiserar mansnormerna och att flera fd hockeyprofiler från Färjestad är med i genusprojektet. Om de faktiskt förstår vad de gett sig in på och lånat ut sig till är dock oklart.

Jag kollade lite och såg det här

Och där är det glasklart att det är genusfolk inblandat…

Det är ”skeva normer” som ska ”brytas”. Man säger att det handlar om ”jämställdhet”.

Jag kollade vidare lite och såg det här på NWT

Det är mycket som talar för att ”skeva mansnormer” är boven i dramat! Säger genusfolk antar jag…

Men de har kampanjen på helt fel ställe vilket man skulle veta om man inte vände sig till genusfolk utan till sådana som vet hur det funkar. Rätt ställe är ju såklart VM i hästhoppning t ex där det finns mest kvinnor och tjejer, inte till den manliga hockeypubliken eftersom det enda som kan ändra något är att kvinnor efterfrågar annat hos män.

Vill kvinnor ha män som gråter så får de också se till att sådana män belönas för det beteendet. Vill de ha män som klagar på att en nagel har gått av så får de också belöna den sortens män redan tidigt och inte låtsas vara intresserade av dem när de själva är 40+. Vill kvinnor ha en man som lipande piper iväg med svansen mellan benen i stället för att stå upp när de (kvinnorna alltså) hotas av något så får de också belöna just sådana män. Osv. Belönar man inte män som beter sig så utan bara säger att de vill ha dem samtidig som de själva dras till machomännen som flugor till en sockerbit så hjälper inget alls. Säger man att män ska vara mjuka och gråta samtidigt som man flockas runt machokillen så kommer det inte att funka.

Det har givetvis INGET att göra med att gråta när man fått sin femte hjärnskakning och huvudet håller på att explodera eller när man brutit benet för tredje gången och man håller på att dö av smärtan och inser att karriären är slut osv som Lindström vill ge sken av. Vid rätt tillfälle är det aldrig några problem att vara ledsen, gråta eller visa sin känsliga sida. Tror dock inte att Lindström inser att vad genusfolk menar är att man ska lipa över ett blåmärke och åka till båset och vägra spela mer för att man har lite ont. Eller säga att man inte kan komma till träningen för att nagellacket inte har torkat.

Även genusfolk vet förstås att sånt här drivs fram av kvinnor och inte av män men de låtsas som om det inte är så eftersom genusfolk bara är charlataner. Bara en sådan sak som med föräldraledighet, rätt fråga att ställa är inte ”Varför tar pappor bara ut en fjärdedel?” utan ”Hur ska vi få kvinnor att inte vilja vara hemma så mycket med barnen?”. För jag tror att nästan alla som har barn känner igen sig när frun/sambon inför födelsen säger ”Jag vill vara hemma i minst ett år!” med ett tonfall som indikerar att det inte är något som kan eller ska förhandlas om.

Jag kollade vidare lite och hittade detta på Region Värmland

Det är själva projektet alltså, en satsning på ”mer tillåtande och modern manlighet i Värmland”.

Visste du att sju av tio killar i Värmland struntar i att plugga vidare efter gymnasiet? Eller att en fjärdedel av alla killar anser sig ha större rätt än sina partners att bestämma hur de ska ha sex, att värmländska pappor står för bara en fjärdedel av all föräldraledighet men nästan alla misshandelsfall – och att självmord är den vanligaste dödsorsaken bland unga män i Värmland?

Ungefär samma som står i NWT. Vilket ju inte är så konstigt eftersom de förmodligen bygger sin artikel på just det som står på Region Värmland.

Men vad beror allt ovan på?

Fördomar och förväntningar
Vad beror det på? En förklaring är fördomar om hur en riktig man ska vara. Det behövs en bredare och mer tillåtande mansnorm, menar Marianne Nilsson, projektledare för Jämställd regional tillväxt på Region Värmland.

En Marianne Nilsson som är projektledare tycker så.

Målet är skapa insikter, eftertanke och diskussion.

– Vi förstår så klart att vi inte kan förändra världen med en kommunikationskampanj. Men om vi kan få människor att förstå, fundera och prata med varandra så har vi öppnat en dörr till förändring. Vi har även andra insatser kring maskulinitet och mansnormer planerade framöver. Det här är lite av ett startskott.

Sedär, det här är bara startskottet för ännu mer genus i Värmland. De har redan planerat för ännu fler attacker mot män. Orden är avslöjande, de säger inte attacker på män men det är vad de menar och inget annat. Attacker mot de vita svenska heterosexuella männen som är världens avskum enligt genusfolket. Det är vad hon menar.

I slutet av inlägget på Region Värmlands sida finns en länk till en sajt som de skapat för detta, ”en riktig man” och under fliken ”fakta om manlighet” (där man kan läsa lite fakta om självmord) kan man i slutet se det här

Män för jämställdhet finns alltså med.

De som tror att mord sker för att folk skämtar vilket de bevisar med Den Vetenskapliga Triangeln. Ordföranden för MFJ ritar upp den med händerna i aktuelltstudion. Jodå, han ritar upp den här triangeln med händerna samtidigt som han berättar om den.

MFJ är radikalfeminister som har som affärsidé att vara just radikalfeminister eftersom det ger en möjlighet att kunna leva gott på dem man ständigt attackerar samtidigt som man inte ger något tillbaka. Som parasiter helt enkelt. De drar in mångmiljonbelopp i bidrag varje år. Gå in på Arvsfonden eller MUCF och sök på dem så får ni se. De får groteska summor varje år!

Jag sökte på den där Marianne Nilsson och hittade en annan sak på Region Värmland

Nämligen ”Schyst”, en sida om ”jämlik kommunikation”.

Man kan där läsa det vanliga yada yada om representation, inkludering osv. Vilket man även kan ana av bilden ovan som man ser direkt.

I slutet kan man efter en massa genustips se det här

Och där ser man Genusfotografen minsann. Man kan misstänka att han varit inblandad i det här hos Region Värmland. Om inte texten innan övertygar om det alltså. Man kan även se Jämställ.nu som styrs helt och hållet från Sekretariatet för genusforskning fast den även ägs av t ex SKL. Enbart från Sekretariatet på den sidan alltså. Och självklart måste Rättvise vara med också, ni vet de som tyckte att Yasri Khan från Miljöpartiet var ett utmärkt alternativ när man ville diskutera jämställdhet. Rättvise är ENBART ett extremistvänsterprojekt, inget annat.

Där kan man se att Marianne Nilsson har varit sk ”Genusutvecklare” och att Genusfotografen har genusgranskat klabbet tillsammans med Hanna Lemoine. Allt finansierat av Tillväxtverket…

Kommer ni ihåg när amerikanerna i Allt för Sverige besökte en helt vanlig svensk familj i Köpenhamn? Ni vet, en helt vanlig familj som har idolporträtt på Marx i fönstret? Det var hemma hos Hanna det. Slumpens vägar på SVT äro outgrundliga.

Eftersom man den här säsongen i Karlstad ska få se på genushockey så förväntar jag mig att Färjestad inte får en enda utvisning för ruff, inte startar ett enda slagsmål, inte står upp för sin målvakt när HEN bli pååkt eller blir slagen över handskarna med klubban utan slinker iväg till båset i stället, inte ”tar” en utvisning vid farlig läge, inte trashtalkar, inte får en enda utvisning mot sig för t ex en armbågstackling osv.

För om man INTE lever som man lär i Löfbergs Lila så hycklar man! Om man EN enda gång står upp för sin målvakt och skyddar i stället för att med svansen mellan benen åka till båset så hycklar man! Om Färjestad verkligen menar allvar kommer ALLA andra lag att varje gång kunna åka dit och plocka tre mycket enkla poäng.

Så jag undrar om de fd hockeyprofilerna från Färjestad verkligen inser vad de gett sig in på och lånar ut sig till.

För kom ihåg, detta är bara startskottet, de har fler attacker mot de vita svenska heterosexuella männen planerade. För det är ju dem man vänder sig mot i den här kampanjen…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

98 kommentarer

  1. MiT

     /  09/19/2017

    Här finns den där Nilsson också med
    ”Förebilden Marianne Nilsson Region Värmland”
    http://jamstalldhetsexperten.se/forebilden-marianne-nilsson-region-varmland
    (Hos jämställdhetsexperten hittar man också Hanna Lemoine)

    Svara
  2. Pether

     /  09/19/2017

    Någon som sett ens en liten notis om Trumps känga mot Venezuela och socialism i någon tidning? Allt man hör är det vanliga fradgan som tuggas och ett oerhört försvar av den fria världens fiender.

    T.ex:
    https://www.louderwithcrowder.com/trump-venezuela-socialism/

    Svara
    • Melmac

       /  09/20/2017

      Det mest komiska är att det verkar visa sig som att Trump hade delvis rätt med avlyssningen. Hans kampanjledare har blivit avlyssnad av FBI både innan och efter valet 2016. Killen har sitt kontor i Trump Tower.

      Svara
      • Pether

         /  09/20/2017

        Han hade rätt redan i jan/feb då det visat sig att de blivit avlyssnade och man avanonymiserade trumps stab.

        Svara
  3. x

     /  09/19/2017

    Ja, någonstans ska ju pengarna tas.

    ”Matlådor två gånger i veckan i stället för två gånger per dag. Ingen mer fotvård eller snöskottning och ett äldreboende som läggs ned. Så kan pensionärerna i Malå drabbas av kommunens tuffa besparingsmål.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/sa-kan-kommunens-tuffa-sparforslag-drabba-pensionarerna

    Svara
    • Nääää men asså nu ställer du ju grupp mot grupp här och då blir det sådär dålig stämning jue, man får absolut inte ställa grupp mot grupp.

      Svara
    • Det är lugnt. Vi är rika. Vi har råd.

      Svara
    • Rikard

       /  09/20/2017

      Hej.

      Varför agerar inte deras barn och barnbarn?

      Polis och politiker har under senaste tio åren visat att pöbelvälde och våld är vad som gäller för att få gehör och genomslag.

      Så varför agerar inte deras anhöriga genom att exempelvis ockupera kommunhusets lobby? Nog måste där finnas anhöriga i Malå med tillgång till hjullastare, skogsmaskiner och liknande?

      Man kan inte agera och resonera utifrån hur det borde vara – man måste resonera och agera utifrån hur det faktiskt är. Vill man då som politiker ha ett klimat där man diskuterar med ord ser man till att upprätthålla ett sådant via det som kallas det sociala kontraktet (och nej, kära Norbergare, det begreppet är en liknelse, inte en bokstavlig jämförelse) – om man som politiker tydligt visar att det är skillnad på folk och folk har man ingen rätt att klaga om medborgarna svara på samma vis.

      Gissa vilket parti som Malå-borna gav över 50% av rösterna?
      [http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/24/18/index.html]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Barn och barnbarn har flyttat till större städer för att hitta arbete.
        Men rätt, varför reagerar man inte? Man är sossevaggad till tron att Pappa Staten och Mamma Socialbyrån tar hand om allt. Vilken kalldusch det blir när ingenting fungerar och kommunkassan är tom.

        Svara
    • Porta

       /  09/21/2017

      Ånej, nu är jag här igen… 😎
      Lämnat bergen en stund och vågat mig ut på de Östgötska slätterna för lite utbildning… Som offtopic kan jag nämna att de hade middag för 800 pers med välkomstbubbel och hela baletten på flygvapenmuseét ikväll. För vilka och vem som stod för kalaset vet jag tyvärr inte i skrivande stund, kanske hade det med Aurora att göra, något annat skattefinansierat eller rentav privat abonnerat…
      Skönt i alla fall att vi inte ställer grupp mot grupp här i vårt socialistiska (liberala? 😜) land som driver den mest perfekta humanistiska stormaktspolitiken enligt genuscertifierad värdegrund. (Glöm nu bara inte att alla kulturer är lika mycket värda förutom den svenska som inte finns eller bara är barbariet…blir alltid lite osäker där… men vi är iaf humanistisk stormakt och bäst… fast alla är lika mycket värda och vi är sämst… men bäst… eller…!?? 🤥) Pensionärerna får ju mat fortfarande så vad är problemet liksom… Pengar har vi ju i överflöd, vi ett av världens mest privat belånade folk med skyhöga skatter… (Förövrigt har vi ingen bubbla på bostadsmarknaden och lever inte alls på ökande låneutrymme av värdestegring dopad med manipulerade räntor och en styrd inflation… cirkulera… inget att se…) Kan någon påminna mig vad matkostnaden var per dag för de pensionsräddarna som bodde i Trängslet, har för mig att den måste varit låg då de klagade på maten!??
      Psst x… Blev verkligen både Jan och Musse tyst i tråden om Robin Hood några inlägg tillbaka? 😎

      Svara
  4. x

     /  09/19/2017

    Apropå genushockey i Karlstad:
    Det är inte OK att ”en fjärdedel av alla killar anser sig ha större rätt än sina partners att bestämma hur de ska ha sex.”.
    ?
    Jaha, så det är helt OK att 75 % av ”partners att bestämma hur de ska ha sex.”?
    Varför?

    Jag fattar nada.

    Svara
  5. Klimathotet

     /  09/20/2017

    Använd rikligt med vaselin Färjestad så skaver det mindre när ni blir rövkn*****e av Region Värmland. 2018 blir det adjö SHL och hej-hej Hockeyallsvenskan.

    Svara
  6. MiT

     /  09/20/2017

    En sak är väl klar i alla fall, uppdraget har aldrig varit och ska aldrig vara att agera smak- eller åsiktspoliser. Vilket de har gjort och Anja verkar tycka det är alldeles utmärkt.

    ”Beslutet i ärendet kom i somras, och JO gick på anmälarens linje: Bibliotek får inte låta bli att köpa in böcker på grund av de åsikter som förs fram.
    – Eftersom vi inte får bedöma åsikter i böcker när vi fattar beslut om vad vi ska köpa in, måste vi och många andra bibliotek nu göra om våra inköpspolicys. Men det leder ju också till en större diskussion om vad vårt uppdrag ska vara, säger Anja Dahlstedt.”

    Det stora problemet för biblioteken är tydligen högerextrema som vill låna böcker? Jag kan nog tänka mig betydligt värre problem än att sk högerextrema (vilket i de flesta fallen nog är helt vanliga och normala svenskar…) säger till att biblioteken inte ska agera censur vad gäller helt vanliga faktaböcker…
    https://kit.se/2017/09/19/93437/hogerextrema-hotar-bibliotekarier-for-att-sprida-sitt-politiska-budskap/?ksid=04d98ca0-9cfb-11e7-87ef-b31f7d720e52

    Svara
    • Senior

       /  09/20/2017

      ”Men det leder ju också till en större diskussion om vad vårt uppdrag ska vara, säger Anja Dahlstedt.”

      JO har just talat om för dem vad som är deras uppdrag.
      De nöjer sig inte med detta, de skall införa sin censur…

      Svara
  7. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  8. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  9. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  10. Johan A

     /  09/20/2017

    Det är absolut inget fel med att erkänna sina känslor, varken som kvinna eller man. Däremot att låta sig styras av sina känslor är en helt annan sak. Det roliga är att de som säger åt män som uttrycker sina starka känslor (ilska, sorg etc) att de ska dämpa sig är just de feminister som ”vill” att män ska bejaka sina känslor med motiveringen att eftersom männen är privilegierade i samhället har de ingen rätt att ”tycka synd om sig själva”.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/20/2017

      Det här handlar om att bygga idealet med überhensch, män ska vara som kvinnor är mest och tvärt om. Det kommer givetvis att hånskrattas åt tvåtusentiotalsfeminismen om några år.

      Svara
  11. Gorby

     /  09/20/2017

    Svara
  12. hllviken

     /  09/20/2017

    FÖRSTÅNDIG MANLIG FÖREBILD –
    Finske professorn Paul Lillrank:

    Svara
  13. Konrad

     /  09/20/2017

    Detta är ett klassiskt shit test från feminismen; propagerar för att männen skall vara mjuka och de män som anammar detta ratas för maskulina män, inhemska eller importerade.

    Svara
  14. Pelle2

     /  09/20/2017

    En intressant del av det feministerna skriver är att ”killarna struntar i att plugga vidare”
    Dom ställer sig inte frågan varför är det så att kvinnorna har dominerat högre utbildningar under många år. kan det bero på att skolan har anpassats efter kvinnornas sätt att tänka och vara ?
    Hade det varit killarna som hade dominerat högre utbildningar så hade dom skrikit om patriarkalt förtryck och letat efter fel i utbildningarnas utformning och naturligtvis infört speciella kvinnosatsningar. När killar inte går vidare till högre studier så är det naturligtvis deras eget fel och några satsningar på att förändra detta är inte att tänka på….

    Tror heller inte att kvinnorna vill ha förhållande med en manlig mes.
    Vi som är tillräckligt gamla kommer ihåg 70-talets mjukismän och det hån dom
    har utsatts för genom åren. Nu vill radikalfeministerna skapa en mjukisman 2.0
    som dom kan hunsa på samma sätt.
    Stackars dom som är tillräckligt korkade att gå på det..

    Svara
  15. Pelle2

     /  09/20/2017

    OT:
    Ylva Karlsson på centrum för rättvisa tar tiggeridebatten till nya höjder av dumhet
    i en debattartikel i dagens Aftonbladet.
    Hon skriver bl.a följande angående Vellinges omröstning om att införa tiggeriförbud på vissa platser:
    ”Det är det också väldigt motsägelsefullt rent juridiskt. Det bryter dels mot grundläggande rättigheter såsom yttrandefriheten att inte låta människor berätta för allmänheten om sin ekonomiska situation. ”
    Så hon menar att de som sitter och tigger berättar om sin ekonomiska situation ?
    Varför ber dom i så fall om pengar om dom bara vill berätta om sin situation ?
    Hon menar också att förbudet riktar sig enbart mot romer men vad jag vet är förbudet
    generellt. Att romerna är i en majoritet bland tiggarna är en helt annan sak.

    Naturligtvis drar hon återigen upp jämförelsen med att organisationer och skolklasser då och då gör insamlingar och undrar om det skall förbjudas.
    Som jag har sagt tidigare så är det en helt annan sak att samla in pengar till en organisation och att tigga pengar till sig själv. organisationer samlar inte in pengar för egen vinning och dom sitter heller inte och stör ordningen dag efter dag utan oftast vid ett par tillfällen per år under några timmar.
    Hon jämför dessutom tiggeriet med reklam och menar att de som gör reklam tigger pengar på samma sätt. Skillnaden är väl att företagen som gör reklam ger något tillbaka i form av varor och tjänster för de pengar man betalar..

    Även partistöd i form av att pengar ges till partier utan att det redovisas från vem ifrågasätts av henne och jämförs med tiggeri på offentlig plats. I det fallet är det enbart problem med bidrag till Moderaterna och SD men inte övriga partiers bidrag.

    Hon avslutar med att påstå att samhället utsätter tiggarna för rasism och utarmande fattigdom. De romer som tigger är inte svenska medborgare och utsätts knappast för rasism av samhället eftersom vi erbjuder sjukvård och i vissa fall skolor åt deras barn.
    Hade dom blivit svenska medborgare hade dom fått tillgång till det svenska samhällets resurser rakt av.

    Sammantaget måste detta ha varit den mest idiotiska debattartikeln om tiggare jag har läst
    hittills…
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GpEVl/galler-tiggeriforbudet-aven-er-moderater

    Svara
    • Olof

       /  09/20/2017

      ”Som jag har sagt tidigare så är det en helt annan sak att samla in pengar till en organisation och att tigga pengar till sig själv.”

      Ah, fast då kommer ju hela problemet lösa sig självt. Då är det ju bara att vara ärliga och säga att de samlar in pengar åt organiserad brottslighet så kan de ju runda förbudet…

      Svara
    • x

       /  09/20/2017

      Normkreativ?
      ”Att jobba normkreativt är delvis att jobba med ett normkritiskt tänkande. Ett normkritiskt tänkande innebär att skärskåda det vi tar för givet, att se vilka normer som skapat en själv och det samhälle en lever i. Att vara normkritisk är inte att vara kritisk mot dem som lever efter normer, utan att uppmärksamma vilka normer som finns och vad det skapar för typ av samhälle.”.
      https://jamlikretorik.com/vad-kan-jag-gora-for-dig/jamstalldhet-genusarbete-och-normkritik/vad-ar-normkreativ-retorik-2/

      Enligt den definitionen är jag definitivt normkreativ och normkritisk då jag skärskådat genustänkandet och kommit fram till att jag är helt emot de rådande genusnormerna som genuseliten försöker tvinga på oss…

      Svara
    • Kristian

       /  09/20/2017

      Svara
  16. Pelle2

     /  09/20/2017

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver bra om hur vi hanterar följderna av invandringen och vad vi borde göra för att få ordning på situationen.
    https://ledarsidorna.se/2017/09/nacka-kommun-alla-goda-gavors-givare/

    Svara
  17. Vic

     /  09/20/2017

    MiT sätter fingret på något väldigt intressant: Skillnaden mellan den typ av man som dessa feminister talar om och den typ av man de flesta kvinnor väljer att umgås med.

    För mig så verkar det som att kvinnor så gott som alltid föredrar en man som är självsäker, jobbar mot sina mål, struntar i vad andra tycker och som vågar utmana kvinnor (på ett respektfullt sätt naturligtvis). Självklart finns det undantag och om man är en väldigt ”mjuk” man så behöver man ju inte hänga läpp över det.

    Jordan Petersons (har jag för mig att det var) teori om att hela feministrörelsen är ett gigantiskt ”shit-test” är kanske inte så tokig ändå… fast den kommer å andra sidan från en man som är fascist-sexist och… *flämt*.. konservativ.

    Svara
  18. Pelle2

     /  09/20/2017

    Brommapojkarna hänger på genus och HBTQ-tåget.
    Dom skall eventuellt byta namn till BP.
    Det ena skälet är att man internt och i sin kommunikation mest använder sig av namnet BP
    men också för följande:
    ”En fråga som diskuteras flitigt i nuläget handlar om namnet Brommapojkarna: är det inkluderande?”
    Antar att ordet pojkarna exkluderar de flickor som också spelar i olika lag.
    Det konstiga är att de flickor/damer som redan spelar dels tydligen inte har känt sig mera exkluderade än att dom väljer att spela för BP och föreningen exkluderar inte tjejer/damer eftersom dom har skapat lag för flickor/damer.
    Med andra ord är namnbytet en ren symbolhandling för att blidka radikalfeminister och genustomtar.
    Sedan skall dom också införa kaptensbindlar i regnbågsfärger för att ta ställning för alla människors lika värde”
    Med andra ord verkar dom vara rejält indoktrinerade av genusmaffian !
    https://www.metro.se/artikel/brommapojkarna-överväger-namnbyte-en-del-känner-inte-igen-sig-i-namnet
    Skulle väl för övrigt tro att det finns ett antal föreningar med ordet flickorna i namnet men att detta inte problematiseras…

    Svara
    • Johan A

       /  09/20/2017

      Hm. Undrar om vårt jämställdhetssträvande socialdemokratiska regeringsparti kommer ändra på S-kvinnornas namn? Det känns ju lite unket gammaldags och patriarkalt heteronormativt att dela in folk i kön sådär…

      Svara
      • Pelle2

         /  09/20/2017

        Ingen risk att det skulle ske. I deras fall handlar det om att peppa kvinnorna och att kvinnor måste ha separata rum där dom kan ta plats och inte anpassa sig efter männen.

        Om de socialdemokratiska männen däremot hade bildat en egen förening så skulle det handla om kvinnohat, kvinnoförtryck, unkna patriarkala sammanslutningar som exkluderar kvinnorna utifrån deras kön…

        Svara
    • Pelle2

       /  09/20/2017

      P3 hade naturligtvis ett inslag om Bp,s namnbyte för det passar ju deras ´feminist och HBTQ-agenda…

      Svara
    • HanUtanKoll

       /  09/20/2017

      Brommahensen/BH?

      Svara
    • G

       /  09/20/2017

      British Petroleum

      Svara
    • x

       /  09/20/2017

      Hehe, ändrar de namnet till BP, blir genusambassadörer och går i HBTQ-tåget så tror jag B:et i BP ändras i folkmun till något annat än Bromma efter det.

      Svara
  19. https://www.svd.se/migrationsverket-forsoker-tysta-ned-en-skandal

    ”Jag har av gränspolisen begärt ut och fått tillgång till de 288 fall där vi alltså för en gångs skull har ovedersägliga fakta, låt vara för en specifik grupp. Samma uppenbara motiv som gör att dessa unga män från Marocko felaktigt uppgivit sig vara barn finns dock hos även för asylsökande från andra länder.

    Efter viss bearbetning framgår att av 222 personer som uppgivit sig vara barn under 18 är det 203 (det vill säga 91 procent) som är vuxna män och mer än 2 år äldre än vad de påstått. Av dessa är 81 personer mer än 5 år äldre och 16 är mer än 9 år äldre än vad de har uppgivit. I genomsnitt är den verkliga åldern 4,25 år högre än den uppgivna.”

    Svara
    • G

       /  09/20/2017

      Det är alltså herr Danielsson som skriver detta haha 😀 Fan, vet ej vad jag ska tro om Danielsson efter hans debattartikel som länkades under förra blogginlägget, och nu den här hmmm.

      Svara
      • Rikard

         /  09/20/2017

        Hej.

        Ang. den andra artikeln av Danielsson kan man spekulera i om det inte är så att de som ljugit sig in i Sverige för att leva som parasiter blir billigare som ålderspensionärer med den lägsta möjliga pensionen istället för den kostnad de är som socialbidragstagare?

        Det kan också vara så att han lyfter frågan på det sättet för att tvinga igång Centerpartiets interna debatt, särskilt mellan landsorten och Stureplan.

        Vidare kan han senare spinna loss på att Centern med vett och vilja vägrar arbeta för att bedragare skall lagföras och utvisas.

        Vill poängtera att jag spekulerar, då jag inte frågat Danielsson, men vet av tidigare meningsutbyten med honom att han kan vara tämligen slug.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • x

       /  09/20/2017

      Äh, det där att de skulle ha uppgett fel ålder är ju bara en myt.
      Om du inte tror mig, så fråga Anders Lindberg på Aftonbladet…

      Svara
  20. Melmac

     /  09/20/2017

    Vi har ju sett haveriet efter Charlottesville demonstrationerna och även demonstrationer i Stor Britannien. Vanligt folk skäller ut dessa extremistgrupper på vänsterkanten eftersom de bara är ute efter bråk och inte tillför nånting.
    Det som är nästa grej är att inom dessa extremrörelser är att det kommer att bli interna krig. De kan inte hålla sams för de ska övertrumfa varandra om vem som är godast.
    Är övertygad om att det kommer att läcka om rygghugg, rasism, intern smutskastning och sexism inom Fi, BLM, Antifa etc. etc.

    Svara
    • Kristian

       /  09/20/2017

      BRIAN: We mustn’t fight each other! Surely we should be united against the common enemy!
      EVERYONE: The Judean People’s Front?!
      BRIAN: No, no! The Romans!

      Svara
  21. Jan

     /  09/20/2017

    Om man bortser från själva invandringsfrågan (där Daniel och jag tycker olika) så har Daniel faktiskt en poäng här om Nacka kommun:

    ””Jag har stor respekt för den kommunala självstyrelsen. Men att i ett klubbslag och utan återvändo sälja ut allt det som byggts upp under generationers kommunalpolitiska strävanden är något helt annat.”

    Så sa dåvarande bostadsminister Jörgen Andersson (S) när riksdagen för 21 år sedan debatterade att Nacka gjorde sig av med sitt kommunala bostadsbolag. 5 100 kommunala lägenheter såldes till fyra privata bolag, och snart kom rapporter om att hyrorna skenade.”

    ”När Nacka sålde ut sin allmännytta lämnade man ifrån sig ett verktyg för att kunna planera för hur kommunen ska se ut. Det blev i det närmaste omöjligt för politikerna att ta ett bostadsförsörjningsansvar.
    Och det var själva tanken. I Nacka ska det gemensamma inte ha några sådana strävanden eller möjligheter.”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/jR50A/politikerna-i-nacka-vill-bara-smita-undan

    Svara
    • Pelle2

       /  09/20/2017

      Nu finns det ju även kommuner med ett ganska stort bestånd av hyresrätter som även dom tvingas ta emot flyktingar trots att dom inte kan erbjuda några bostäder och därför måste bygga nytt och köpa bostadsrätter för att klara av flyktingsituationen.
      Det Socialdemokratiska ”skyltfönstret” Malmö är ett exempel.

      Swedin vill enbart göra en ideologisk poäng av utförsäljningen av allmännyttan i Nacka.
      Sedan skiter han i att regeringen först öppnar gränserna på vid gavel och sedan låter kommunerna lösa problemen åt dom. Alliansen i ohelig allians med MP är också ansvariga för dagens ohållbara boendesituation.

      Jag tycker inte heller att det var en bra idé att sälja ut alla bostäder i allmännyttan i Nacka eftersom det alltid behövs en kvot av bostäder för sociala ändamål. De borde ha ställt krav på köparna att en viss mängd bostäder skall finnas till kommunens förfogande.

      Men regeringen borde definitivt ställas till svars för att dom skjuter över deras egenskapade
      samhällskris på kommunerna. Är helt orimligt att dom kommer undan med det samtidigt som dom t.ex vill subventionera inköp av elmopeder och elcyklar och ge gratis glasögon till alla barn oavsett familjens ekonomiska status…

      Svara
      • Jan

         /  09/20/2017

        Var sak för sig. Regeringen kan knappast ha ansvar för beslut som moderatstyrda Nacka kommun fattade för 21 år sedan. Du blandar bort korten. Invandringen är en annan fråga. Där tycker vi nog lika.

        Jag kan tycka att hyckleriet är särskilt stort i rika moderatkommuner. Först har man propagerat för mer eller mindre fri invandring för att sedan vägra ta emot flyktingar till sina kommuner. Istället har man låtit fattiga kommuner ta ett oproportionerligt stort ansvar.

        Svara
        • Pelle2

           /  09/20/2017

          Det var Swedin som relaterade dagens invandrarsituation med Nackas gamla och nuvarande bostadspolitik så det var därför jag jämförde med t.ex dagens Malmö.

          Skulle heller inte tro att det var Moderata kommunalråd som drev frågan om fri invandring utan mera Reinfeldt och hans moderata regeringskamrater som gjorde det.
          Kan inte påminna mig att jag har sett några Moderata kommunalråd uttala sig om att de vill ha fri invandring.
          Kommunalråd brukar i regel vara mera jordnära och inser vidden av att ta emot många människor med behov av stöd i många år.

          Men visst, även många kommuner har tänkt väldigt kortsiktigt och har tagit emot många flyktingar eftersom dom har haft tomma lägenheter pg. a av att svenskar har flyttat därifrån bl. a pg.a arbetsbrist. Sedan har man väl då tyckt att flyktingmottagningen skapar jobb åtminstone kortsiktigt. Att de sedan sitter med försörjningsbördan i många fall blundade man för…

          Svara
          • Jan

             /  09/20/2017

            Det var ministrar, särskilt statsministern, som talade sig varma om massinvandring. Knappast kommunalråden. De ser till sitt. Däri bestod hyckleriet. Ledningen sa en sak, längre ner tyckte man annat. Även om man låg lågt med kritiken.

          • Pelle2

             /  09/20/2017

            Jo, visst var det fegt av kommunalråden och andra kommunpolitiker att inte ta bladet från munnen men partipiskan i kombination med platsen vid köttgrytorna vägde väl tyngre.
            Fast det hade ju varit ännu värre om dom dessutom hade sagt sig vara för fri invandring för att därefter beklaga sig när dom drabbades av följderna.

            Det är ju många partiledningar som ända fram till 2016 sa att vi klarade av att ta emot alla som ville komma bara för att sedan säga att vi inte klarar mera..

            Ännu värre är ju extremister som C,V, MP och FI som fortfarande säger att vi aldrig hade och inte har en flyktingkris och vill öppna kranarna på full kräm igen.

    • Rikard

       /  09/20/2017

      Hej.

      Jan, känner du till området Fisksätra i Nacka?

      Det har varit invandrarghetto sedan det byggdes. Även Orminge har varit tämligen kulturberikat genom åren, de senaste allt mer så.

      Att säga att Nacka kommun smiter undan är helt enkelt inte sant (vilket denne Daniel gör).

      Nacka har tagit emot sin andel genom åren. Det är helt enkelt Reinfeldts agerande som fyllt kärlet över alla bräddar, vilket Löfvens taffliga och valhänta fummel endast förvärrat då man valde att stödja sig på MP och kommunisterna istället för sitt ideologiska systerparti Sverigedemokraterna. Både borgerliga och socialdemokratiska regeringar bär skulden; att gräla vem som bär störst skuld blir som att gräla om vilken kula som dödade Bonnie Parker.

      Att det var unket av Nacka kommun att rea ut Nackahems lägenhetsbestånd kan jag hålla med om.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  09/20/2017

        Även Henriksdalsringen i Nacka har väl en stor del invandrare har jag för mig.

        Svara
      • Jan

         /  09/20/2017

        Rikard: ”Att det var unket av Nacka kommun att rea ut Nackahems lägenhetsbestånd kan jag hålla med om.”

        Det var det som var min, och Daniels, poäng. Ni tycks hålla med. Men talar emot för sakens skull. När det gäller invandringen tycker vi nog lika.

        Svara
        • Rikard

           /  09/20/2017

          Hej.

          Nej, Jan, jag påpekar att du och Swedin har fel i att Nacka inte axlat sin del av bördan. Där har ni grovt fel, helt enkelt. Att hävda att Malmö tagit ansvar över huvud taget när man i själva verket gjort allt för att förvärra situationen (för övrigt något den Reepalu tidigt insåg men han lät Sahlin kuva honom via partipiskan – han kanske inte var informerad om partilinjen fullt ut?) är rent komiskt, även just du inte påstår det här.

          Däremot är jag enig om att det var dumt att sälja kommunens hyreslägenheter. Varför kräver en längre utläggning om bostadspolitiken, som inte hör till ämnet.

          Att kommunalpolitiker kunde och borde ha agerat annorlunda är sant, men det enda konkreta resultatet hade varit petning ur partiet, och möjligheten för ett kommunuppror över partigränserna är i princip noll givet rasism-stämpelns magiska kraft.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
      • Pelle2

         /  09/20/2017

        Hade Swedin stannat vid att prata om utförsäljningen av Nackahem och inte blandat in flyktingkrisen så hade jag kunnat hålla med honom.
        Han verkar ju dock vilja koppla ihop utförsäljningen med bostadskrisen trots att det i stora stycken är flyktingkrisen som orsakar dagens bostadskris.
        I Stockholm har det ju dessutom varit bostadskris i hur många år som helst beroende på stor inflyttning, många ensamhushåll och låg takt i byggandet. Detta oberoende av politisk majoritet i kommunerna.

        Nu har ju dock bostadskrisen brett ut sig i hela Sverige pg.a av den stora mängden flyktingar.
        Att bygga bostäder är ett långsiktigt projekt med många överväganden involverade..

        Svara
      • Orminge var i början hälften bostadsrätter, hälften hyresrätter och bostadsrätt sidan var en nästan idyll. När kommunen tog mot flyktingar från Grekland på 60-70 talet köpte de några lägenheter hos HSB för att grekerna skulle lättare integreras. Det var två (2) familjer och de var självförsörjande efter två månader. Det var då det. Familjerna åkte hem efter några år.

        Svara
  22. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
    • Rikard

       /  09/20/2017

      Hej.

      I Sverige har vi yttrandefrihet, åsiktsfrihet och ingen får straffas eller sanktioneras för sin privata åsikt, eller hur?

      Vilket parti införde åsiktslagarna, och vilka partier vägrar avskaffa dem?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • G

       /  09/20/2017

      Och hur många av de ”goda” högstadieeleverna med ”öppna hjärtan” som anmälde honom (och rektorn som vek sig) är villig att göra det Jan gjorde i ett halvår, överraska mamma och pappa med lite nya gäster en dag? Nä. Käften då…..

      ”Det går att vara SD:are – och hjälpa främlingar

      Hur mycket Sverigedemokrat är man om man upplåter sitt hem åt asylsökande?
      Jag vet, efter att ha haft två afghaner boende hos mig i ett halvår, skriver Jan Sjunnesson.”
      http://www.expressen.se/debatt/det-gar-att-vara-sdare–och-hjalpa-framlingar/
      https://sjunne.com/2015/12/14/inlagg-i-expressen-om-vanlighet-mot-framlingar/

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  09/20/2017

        jaha så röstar man på sd så är man inte dödsknarkarnazistrasist per automatik ?

        Svara
    • Daniels

       /  09/20/2017

      Rätt skeptisk till att eleverna klagade. Förvånar mig inte ett dugg om det var vänsteraktivister egentligen.

      Svara
  23. G

     /  09/20/2017

    ”Åkte fast för haschrökning – får jobba kvar på HVB-hem”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/kritik-mot-drogliberal-som-arbetar-pa-hvb-hem

    Svara
  24. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
    • Olof

       /  09/20/2017

      Najs, lite hjälp för unga killar att hitta en sugarmommy som ‘tar hand om dem’.

      ”Detta är väldigt viktigt för ungdomars psykiska hälsa”

      Japp, just att bli utsatt för känslomässiga och sexuella övergrepp är väldigt viktigt för att de skall må bra…

      Svara
    • Stadsmissionen fick just nu en vacker slant (SVT nyheter kl. 18) diskade just så jag missade siffran men X miljoner för att fixa bostäder till de barn som inte längre är barn.

      Svara
  25. G

     /  09/20/2017

    ”Spanare: Gängen har blivit fler och vi poliser färre

    – Förr jobbade vi mot orsaken, nu jobbar man mot effekten, säger en spanare.

    Stadsdelen Östberga har präglats av våld, skjutningar och mord de senaste åren. I området har ett kriminellt nätverk, som i media kallas för Östberganätverket, stor inverkan på de boende.

    – Nätverket äger området. De unga pojkarna ser de grovt kriminella som kungar. De parkerar sina bilar hur de vill, betalar ingen böter och gör precis som de vill, säger en poliskälla som vill vara anonym.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/spanaren-gangen-har-vaxt-till-sig-och-blivit-fler-och-vi-poliser-farre

    ”Östbergabo: ”Jag vågar inte gå ut ensam”

    – Jag har haft problem med inbrott och det händer mycket i området, säger Anbumalar Arokianathan.

    Hon är orolig för sin familj och vågar inte gå ut ensam om kvällarna på grund av risken att utsättas för brott.

    – Kommer mina tjejer hem levande och kommer min man bli rånad på vägen? Man blir hela tiden orolig.

    Föräldrar i området vill inte släppa ut sina barn av rädsla för att de ska dras in i kriminaliteten.

    – Jag har en 21-årig son och en yngre, ingen av dem vågar röra sig fritt i området på grund av alla kriminella som tagit över området. De hänger på torget och fridsgården. Jag är rädd att det kan hända mina söner någonting, säger en mamma, som vill vara anonym.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ostbergabo-jag-vagar-inte-ga-ut-ensam

    Gäng hänger på fritidsgårdar? Hmm, vad synd, då kan ju inte AB Ledare skriva att fler fritidsgårdar är lösningen!

    Svara
  26. G

     /  09/20/2017

    ”Vi ska bygga Sverige svagt!” – om köp av bostadsrätter i Storstockholm till ”nyanlända”
    http://meritwager.nu/allmant/vi-ska-bygga-sverige-svagt-om-kop-av-bostadsratter-i-storstockholm-till-nyanlanda/

    ”Migrationsöverdomstolen: ”Barnens bästa väger mindre tungt än samhällets intresse av att motverka månggifte.”
    http://meritwager.nu/allmant/migrationsoverdomstolen-barnens-basta-vager-mindre-tungt-an-samhallets-intresse-av-att-motverka-manggifte/

    ”En migga: ”En stor del av ‘anhöriginvandringsbranschen’ är ju mer eller mindre förklädd människohandel.”
    ..[..]..
    Jag funderar varje dag på vad som krävs för att svensken ska vakna. Väldigt mycket verkar det som. Vi verkar helt faktaresistenta trots skjutningar, gruppvåldtäkter, balkongflickor, månggifte, bilbränder och allt annat som vår invandringspolitik fört med sig. Jag kan verkligen inte sluta att förundras. Det är som att vi har nån kollektiv mental låsning.”
    http://meritwager.nu/allmant/en-migga-en-stor-del-av-anhoriginvandringsbranschen-ar-ju-mer-eller-mindre-forkladd-manniskohandel/

    ”Linköpings kommun använder 5 miljoner skattekronor till att fortsätta behandla 50 asylsökande som fyllt 18 år som minderåriga”
    http://meritwager.nu/allmant/linkopings-kommun-anvander-5-miljoner-skattekronor-till-att-fortsatta-behandla-50-asylsokande-som-fyllt-18-ar-som-minderariga/

    Svara
    • hllviken

       /  09/20/2017

      Många sover vidare…

      Svara
    • Cain

       /  09/20/2017

      ”Jag funderar varje dag på vad som krävs för att svensken ska vakna. Väldigt mycket verkar det som. Vi verkar helt faktaresistenta trots skjutningar, gruppvåldtäkter, balkongflickor, månggifte, bilbränder och allt annat som vår invandringspolitik fört med sig. Jag kan verkligen inte sluta att förundras. Det är som att vi har nån kollektiv mental låsning.”

      Det går onekligen sakta. Men i min erfarenhet så låter lunchkonversationerna idag mycket annorlunda från vad de gjorde för bara ett år sen, både bland svenskar och invandrare. Framförallt ungdomar. Bra ungar, både svenska och utomeuropeiska som vill göra rätt för sig verkar fatta läget allt bättre. De mest högljudda och raka i språket jag själv bevittnat är ungdomar från mellanöstern som vuxit upp här. De är kokande arga angående den nuvarande politiken, då det ofta är de som betalar det högsta priset för invasionen på flera plan.

      Svara
      • Dreadlock

         /  09/20/2017

        Välgjort dokumentär av en brittisk frifräsare :

        Följ historien om bl.a Göran Adamsson (Doktor i politisk sociologi) Som blev uppsagt när en muslimsk konvertit klagade på att han citerade John Stuart Mill på en föreläsning. Man tror inte det är sant. Man vill inte ta in. Det går inte att fatta …

        Roligt också när gamla invandrare från forna öst under järnridåns tid får uttala sig om dagens pressetik ( ” Precis som gamla sovjet”)

        Svara
  27. Steerpike

     /  09/20/2017

    ‘The Game of Life’ är onekligen svårt och tungt. Ett tips för de som tycker det känns för mycket:

    Svara
    • Dreadlock

       /  09/20/2017

      Ironi, när den är som levererar ironin, inte vet ett dugg om ironi

      Svara
      • Steerpike

         /  09/21/2017

        Jaså? Jag trodde det var vad ironi var till för, att hjälpa till när det är tungt.

        Svara
  28. MiT

     /  09/20/2017

    Så veckans @sweden är en aktivist igen…

    Svara
    • Pelle2

       /  09/20/2017

      Sara måste ha levt väldigt isolerad om hon inte har hört ordet batikhäxa förrän i år.
      Det är ett gammalt skällsord från säkert 70-talet.
      Men det kanske är så att ordet har börjat användas mera frekvent om sugarmommys som tar hand om flyktingbarn???

      Svara
    • Dreadlock

       /  09/20/2017

      Är Sara helt bränt i proppskåpet ?
      Först påstår hon att om en ” rasist” nämner ordet batikhäxa, så är det för att hen är ond
      När hon omkonfigurerar ordet batikhäxa när det uttrycks av en troende godhjärtat kämpe, så är det helt o.k.

      Jag vill inte förstå sådana människor. Risken är att de resonerar på en 5 årings nivå. Och det finns det alldeles för många utav nu.

      Svara
  29. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  30. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  31. MiT

     /  09/20/2017

    Vem vet inte vilka de är…?

    Svara
    • G

       /  09/20/2017

      Herregud, vissa borde verkligen sluta kalla sig journalist. Den här gången var jag på Owes sida 😀

      Svara
    • Kristian

       /  09/20/2017

      ”läsaren får ingen direkt objektiv fakta om vilka de är.”
      Mmm, objektiva fakta. Kan vi få det om våldsvänstern också?

      Man får vara bra insnöad för att inte veta ha en aning om var NMR står.

      Svara
  32. MiT

     /  09/20/2017

    När man tror att man har ett scoop och bara vill platta till sin ”motståndare men inte begriper hur det funkar och dessutom frågar om FEL person 😛

    Svara
    • G

       /  09/20/2017

      Hahaha, Robert! 😛 Det kanske är han från Boxer…

      Svara
    • Kristian

       /  09/20/2017

      Jerlerup är ”Socialdemokrat och liberal.”
      Jag vet att ”liberal” knappt har någon betydelse längre, men vad betyder egentligen ”Socialdemokrat och liberal?”

      Svara
  33. MiT

     /  09/20/2017

    Svara
  34. G

     /  09/20/2017

    Kommer ihåg att Sanny även uttalade sig i artikel när C-more lurades av RFSL…

    ”C More ska hbtq-certifieras”
    http://www.gp.se/sport/c-more-ska-hbtq-certifieras-1.4313754

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 5 | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 9 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: