Virtanens svans

Apropå gårdagens inlägg om att svenska journalister är så jävla dåliga att riksdagsledamöter får göra deras jobb också, det är ju alltid ett jävla tjafs om ”svansar” hit och dit? Det var samma häromdagen sak när Hanif Bali gjorde det jobb som svenska journalister inte klarar av att göra, nämligen att skrapa lite på ytan av det största bedrägeri som någonsin drabbat Sverige: Åldersbedrägerierna som kostar svenska skattebetalare ca 25 miljarder kronor per år. Det började genast brölas om svans osv.

Hur ser t ex Virtanens svans ut? Tar han ansvar för den?

Virtanen postade ledaren från sig själv.

Gurra dyker upp. Men Gurras tweet är det inget fel på, det kan ingen tycka. Han brukar heller aldrig gå loss på twitter, inte vad jag sett i alla fall. Så det är inte Gurras svar som är dåligt eller nåt.

Men efter hans svar blir det intressant.

Bibi dyker upp och svarar Gurra med längdhån mot Hanif Bali som är under medellängd för män vad jag förstått. Inte anmärkning mot Hanifs åsikter utan mot hans längd alltså.

Han är inte bara kort utan han blir ännu mindre enligt Bibi.

3 äpplen hög. En smurf alltså. Red Rosie tycker alltså att Hanif Bali är lika lång som en smurf. Längdhån igen.

Batty boy tycker att Hanif Bali är en gnom med kromosomfel.

Bibi är själv kort och tycker därför att hon har rätt att driva med ”gnomen”. Gnomen med kromosomfel alltså…

Han har napoleonkomplex tycker långa Red Rosie.

Det här är bara som jag såg direkt under Virtanens twittertråd. Den fina svansen. Kallar folk ”gnom med kromosomfel”, hånar för att han är kort, kallar honom för en smurf pga av hans längd osv.

Jag har sett Hanif Bali säga ifrån många gånger när andra kliver över gränsen i hans twittertrådar men jag har inte sett Virtanen säga ifrån mot sånt här en enda gång någonsin…

Virtanen har f ö haft (har?) en hangup på Marcus Birro också, exempel finns här.

Det var några aktuella exempel på Virtanens svans.

Mer exempel på sk svansar finns ju när det började spridas att Hanif Bali gjorde de totalt värdelösa svenska journalisternas jobb, de dök upp i en konstant ström under div tweetar. Kolla gärna vilka argument de har.

Hans argument är vadå? Tycker han att det är nazistiskt att anse att bedrägeri på ca 25 miljarder kronor per år mot svenska skattebetalare är fel? Då får han nog fila lite på argumenten…

Åsikter av en speciell sort sitter alltså i huden enligt mattisdotter som hon kallar sig och om man har den speciella huden så har man också en skyldighet att acceptera bedrägerier på ca 25 miljarder kronor varje år begångna av de som borde ha samma sorts hud eftersom man kommer från samma del av världen? Det är alltså vad hon anser.

Samma sak som ovan. Hanif var väl 4 år eller nåt när han kom, inte så mycket att ljuga om så att säga när man är 4 år. Drar man bort 5 år från 4 år så blir han en spermie igen och vilka fördelar bekostade av svenska skattebetalare det ger är för mig okänt. Så Gustafs argument är vadå?

”Hänger ut enskild” och ”osanna uppgifter”. Han är talesperson för Expodrivna Ung i Sverige och media och jurister verkar svärma runt dem med glittrande ögon. Bali presenterade mycket starka bevis för att Amir har ljugit om sin ålder för att lura till sig fördelar han inte har rätt till bekostade av svenska skattebetalare. En bedragare alltså. Fullt jämförbar med de som tränger sig in hos gamla och dementa och lurar av dem pengarna!

”Flykt för sitt liv”… Han har bott i Iran och haft det relativt bra jämfört med riktiga flyktingar på andra ställen i världen. Har man flyktingskäl finns ingen anledning att ljuga. Har man inte flyktingskäl däremot, då finns anledning att ljuga så mycket som går… Så hennes argument är alltså vadå?

Stenhårda argument.

Enligt Bibi, Red Rosie och Batty boy har han ju gett sig på sådana som är mycket större än han själv är? Enligt dem är han ju en smurf eller en gnom med kromosomfel?

Ja vad tror du? Åldersbedragare lurar till sig ca 25 miljarder kronor av skattebetalarnas pengar varje år och svenska journalister är så värdelösa att de inte kan granska en sådan enkel sak så Bali är tvungen att göra deras jobb också. Jag gissar att Bali vill sätta sökarljuset på alla detta gigantiska bedrägeri som svenska journalister och många politiker verkar tycka är jättebra? Kan han göra det och samtidigt ev få tillbaka några röster från SD så är det ju perfekt för honom? Sätta ljus på enormt bedrägeri och vinna röster samtidigt? Jackpot!

Varför ska han byta parti? Han är ju moderat? Och vad ska han i nmr och göra? De vill knappast ha just med honom att göra…

Ja nazisterna med Hitler i spetsen är ju kända för att de kartlade människor på internet.

Rövhatt är ju ett fantastiskt argument… Och ”enligt advokaten” är inte värt någonting då hon är känd för att hitta på och överdriva på twitter för att gynna sig själv och få sympatier från andra.

Ex 1: Varning för advokaten

Ex 2: Vad är en ”skitvåg” från högertroll för något?

Ex 3: Drabbad av hatsvansen! Eller…?

Det är tre exempel på hennes beteende på twitter som jag har tagit upp. Sånt som jag bara råkat se alltså.

Han har belyst att ett sk ”ensamkommande barn” har ljugit om sin ålder för att lura till sig fördelar bekostade av svenska skattebetalare. En bedragare alltså. Och det andra om att hetsa mot transpersoner, han länkade till en artikel om att det är ett enormt uppsving av personer som vill byta kön (tror jag det var) och att man i USA antog att det var en fluga eller liknande, att det för många kanske var en modegrej och inte på riktigt. Jag har inte läst artikeln men det var Hanifs information om det i alla fall. Ett fenomen i USA alltså och en artikel därifrån som jag antar att de som hojtade inte heller har läst.

”Även om det är sant”… Smaka på det några gånger… Det där med att om något är sant och relevant så ska man belysa det har man visst kastat på sophögen för länge sedan inom svensk media.

Det är samma tweet från advokaten som Swedin länkar. Och som sagt, hon är inte känd för att hålla sig till sanningen direkt…

Ja det är hemskt att svensk media tycker tycker det är skitbra att bedragare kan stjäla arbetares inbetalade skatt genom att lura till sig fördelar de inte har rätt till och som bekostas av svenska skattebetalare! Det är lika hemskt att svensk media har sina näsor uppkörda i bedragarnas arslen!

Folk fick för sig att det var Hanif som hade skapat Amirs blogg från 2012!

Så, lite om svansar och sånt.

Har nämnt det där med vad som är en riktigt farlig svans, farlig för demokratin alltså, tidigare.

**********

Det som kan läsas här är bara för mycket, jag vågar inte ens posta bilderna på vad som i kommentarsfältet sägs vara ungdomar från HVB-hem. Det sägs alltså av den ansvariga för projektet. Jag hoppas verkligen att jag har missförstått det han säger.

Det är för bisarrt annars.

Men naiviteten fullkomligen lyser om alltihop…

MVH

MiT

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

215 kommentarer

  1. hllviken

     /  10/09/2017

    Instämmer helt med artikelförfattaren!

    Undrar hur ställningen är i procent mellan samhällsförstörarna och kloka samhällsbyggare?

    Twitter-exemplen ovan visar på horribla mentaliteter!

    Svara
    • hllviken

       /  10/11/2017

      DAGENS INDUSTRI:

      Erik Ullenhag – Svenska ambassadens hemsida i Amman – informerar på engelska, arabiska, ryska och kinesiska vilka bidrag invandrare får.
      Rubrik: ”10 things that make Sweden family-friendly”.

      Svara
    • hllviken

       /  10/11/2017

      Får se hur reaktionen blir efter DI´s avslöjande!?!

      Svara
      • Mikael

         /  10/11/2017

        Svenska staten lockar alltså tredje världen mest bråkiga och misslyckade människor till Sverige – med att de kommer tjäna mer än 99% av sina egna länders befolkningar – bara genom att resa hit och skita ut bidragstagare.

        Samtidigt som de inte klarar av att upprätthålla svensk välfärd åt sina egna svagaste medborgare. Och svenne kommer inte bara fortsätta rösta för det, utan kämpa med sina klor, att vansinnet inte ska stoppas!

        Svara
  2. Malte

     /  10/09/2017

    Twittermobsdemokrati

    Svara
  3. Moralen verkar genomgående vara ”allt åt alla” och ”skit i lagen” och det är så synd om alla från andra länder. Ja, jösses! Inte är det inte intelligentian som uttalar sig i dessa tweets, den saken är klar! 😉

    Svara
  4. Malin

     /  10/09/2017

    Vad är det för fakta som de syftar på? Att han har sagt att han är under 18?

    Svara
    • MiT

       /  10/09/2017

      Han säger att han är född 1999 och har varit i Sverige några år. Samtidigt som han har flera gamla bloggar och på andra ställen sagt att han är född 1994.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/09/2017

        Det kan ju finnas motiv att ljuga om att man är äldre än vad man är, ger vissa attraktiva fördelar i vissa skeden i livet, som att t.ex. köpa snus, cigg och starköl. Men något säger mig att så inte är fallet här.

        Svara
      • Malin

         /  10/11/2017

        Ja, det framgår ju tydligt av Balis redogörelse, men då är den andra gruppens s k fakta alltså vad Ali sagt. Med tanke på hur den gruppen av flyktingar ljugit så är det inte speciellt trovärdigt.

        Svara
  5. MiT

     /  10/09/2017

    Lite från Elisabeth Dahlin:
    https://toklandet.wordpress.com/2016/02/18/25-manader-tog-det-for-radda-barnen/
    och
    https://toklandet.wordpress.com/2015/11/29/radda-barnen-visar-vad-de-gar-for/
    Och så hennes lilla mytsamling, speciellt guldkornet, myt 3

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Internationella klimatavtal är ju ett slags ”hjälp pa annan plats” så Annika skjuter ju sig själv i foten en aning här. Nu hörde jag inte vad Jimmie sa men att miljö och klimatarbete enbart kan fokusera på det egna landet är ju knappast en rimlig ståndpunkt vilket Annika verkar antyda.

      Svara
    • LOL, kol-14 används för att bestämma hur länge någon varit död

      Svara
      • Kristian

         /  10/10/2017

        – Är det inte en ensamkommande som sitter där borta?
        – Ensamkommande, jag trodde han var död.
        – Det är han inte, han rör ju på sig!

        Svara
  6. MiT

     /  10/09/2017

    Veckans NIMBY
    ”Vänsterfeministen upprörd och orolig för att socialt utsatta ska bosätta sig i närheten”
    https://nyheteridag.se/vansterfeministen-upprord-och-orolig-for-att-socialt-utsatta-ska-bosatta-sig-i-narheten/

    Svara
    • Pelle2

       /  10/09/2017

      Hycklaren Lady Dahmer vill alltså inte ta sitt ansvar utan någon annan skall göra det…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  10/09/2017

      ”Sveriges största hycklare lever inte som hon lär!”
      mmm. verkligen shockerande och otippat.

      Svara
  7. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/09/2017

      Det kommer ändras, var så säker.

      Svara
    • Diverse utbildningar i ett av de mest jämställda länderna. Mest som förväntat, men en och annan överraskning.
      (Från och med VT 2017)

      —Grund:
      Teknisk Fysik: 70% Män.
      Psykolog: 74% Kvinnor.

      —Tvååriga ”Master”-program. (Efter tre eller fyra år ”grund”, gissar jag.)
      Master i Astronomi: 100% män.
      Biomedicinsk ytvetenskap: 100% män.
      Applied Physics: 100% män.
      Masterprogram i biologi – Evolutionsbiologi: 100% kvinnor.
      Masterprogrammet i molekylärbiologi: 100% kvinnor.
      Matematik och modellering, masterprogram, Inriktning analys och matematisk fysik: 100% kvinnor.
      Nuclear Science and Technology, Msc Progr: 100% kvinnor.
      Masterprogram i kemi – Bio- och nanomaterial: 100% män.
      Matematik och modellering, masterprogram, Inriktning algebra med kryptering och kodning: 100% män.
      Masterprogram i medicinsk forskning: 100% män.
      Masterprogram i biomedicin: 100% kvinnor.
      Biomedical Engineering, Msc Progr: 100% män.

      Och naturligtvis …
      Masterprogram i genusvetenskap: 100% kvinnor.

      (http://antagningsstatistik.se/)

      Svara
      • Jan

         /  10/09/2017

        Visst, kvinnorna dominerar våra universitet. Det blir många fina titlar och doktorsavhandlingar. Men inga Nobelpris. Inte många uppfinningar och företag heller.

        Svara
        • Precis. Det är lite av det kinesiska kejserliga examensväsendet eller intellektuell triathlon. Många ”faller bort” i varje steg, blir anställda hos privata sektorn eller bestämmer sig för att familjen kanske kan få en halvtimme här och där.

          Svara
        • Hmm

           /  10/10/2017

          Jan: Du är dåligt påläst. Är det manligt att vara det?

          Svara
          • Noger

             /  10/10/2017

            Vad är det som är ”dåligt påläst” i den kommentaren?

    • Men de ska ha nu någon program för att hitta kvinnorna. Dom har tydligen gömt sig.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Jobbar det inga kvinnor på ICAN?
      En hel del av personerna på den här bilden har kvinnliga drag och kläder men vad vet jag? Det kan ju ha varit maskerad.
      http://www.icanw.org/campaign/structure-and-people/

      Svara
  8. MiT

     /  10/09/2017

    Undrar om den här övertygade radikalfeministen (har nämnt henne på bloggen för några år sedan) är medveten om att hon svär i kyrkan nu?
    Klicka på tidsstämpeln och läs alla tweetar

    Svara
  9. MiT

     /  10/09/2017

    De är igång med sina kampanjer. Man måste ändå ge extremisterna som styr det hela att de är framåt i alla fall.
    https://www.facebook.com/events/488041131572075/

    Svara
  10. Heh, Byline/Bibi har jag stött på på Flashback. Så… tjae.

    Svara
    • Vill för övrigt tillägga att jag inte har något mot människan i sig – hon är faktiskt riktigt trevlig i andra frågor, men kan bli lite åt det rabiata hållet om andra. Kände att det var ett viktigt tillägg.

      Svara
  11. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  12. Pelle2

     /  10/09/2017

    På tal om huvudinlägget så vet vi ju alla att vänstern är en samling hycklare och dubbelmoralister:
    Dom är dom första att ta till invektiv och håna och frysa ut alla som inte delar deras politiska övertygelser men när någon,som Hanif Bali, ger tillbaka så börjar dom skrika och gråta och prata om god ton och hatsvansar.
    Förstår inte att dom står ut med sig själva…

    Svara
  13. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  14. Gorby

     /  10/09/2017

    Ett gammalt samtal från 2014 av Gransknings Sverige gällande asylbedrägerier.
    I detta inlägg har de ringt till polisen, gränspolisen, åklagarväsendet samt Tomas Bodström.

    Text från beskrivningen:
    ”Granskning Sverige kan avslöja den största rättsskandalen i svensk historia. Asylrätten står över svensk grundlag och sätter demokratins grundpelare, tanken om allas lika rätt och värdighet, ur spel.

    Granskning Sverige kan avslöja hur svensk åklagarväsen är genompolitiserat. Argument som att det är synd om de asylsökande och att det inte är någon idé att utreda eftersom det är omöjligt att bevisa, slår ut hela rättsväsendets grundprincip om likhet inför lagen.”

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Ja, detta kommer att gå till historien garanterat. På ett eller annat sätt. Oklart hur beroende på hur situationen i Sverige utvecklas. Det kommer förmodligen aldrig bli riktigt svart/vitt men insikten om att det hela inte är vare sig rimligt, moraliskt riktigt eller rationellt sjunker nu sakta in i allt bredare folklager.

      Fast jag tror det kommer att ta decennier innan man kan prata om det utan att det blir laddat och känsligt.

      Svara
  15. Gorby

     /  10/09/2017

    Har ni läst Ledarsidornas inlägg gällande CSN och hemutrustningslån.
    CSN beräknar att bli tvungna att göra betydande kreditförluster.

    Ledarsidorna skriver bl.a:

    “Migranter till Sverige har rätt till svenskt studiestöd om de har ett giltigt uppehållstillstånd
    ▪ Som flykting
    ▪ Som skyddsbehövande
    ▪ På grund av synnerligen ömmande omständigheter.

    Det spelar ingen roll, enligt CSN regelverk, om tillståndet är tidsbegränsat eller permanent. Även de med TUT, tillfälligt uppehållstillstånd, har rätt att söka. Den som bedöms vara flykting med tillfälligt uppehållstillstånd får ett uppehållstillstånd som gäller i tre år och den som bedöms vara alternativt skyddsbehövande får ett tillstånd för 13 månader. Lånet skall börja betalas tillbaka, om inte anstånd ges, först efter två år. Även de alternativt skyddsbehövande med tillfälliga uppehållstillstånd är berättigade till att ta lån från CSN för studier.

    För att få sitt hemrustningslån avskrivet krävs att något av följande kriterier är uppfyllda:
    ▪ Dödsfall
    ▪ Att det är osannolikt att låntagaren får en inkomst tillräcklig egenförsörjning inom överskådlig tid för att kunna betala tillbaka
    ▪ Att låntagaren går i pension
    ▪ Att låntagaren helt enkelt inte går att nå.

    CSN kreditförlust, om 19,4 + 15 procent skall sättas i relation till Swedbanks kreditförluster under perioden 2009-2010. Swedbanks kreditförlustnivå beräknades till 1,77 procent satt i relation till bankens utlåning.  Swedbank riskerade komma på obestånd med de historiskt höga kreditförlusterna. CSN visar idag upp mellan tio och tjugo gånger så stora kreditförluster på lån till nyanlända migranter för bosättning. Samtidigt är denna kreditmöjlighet från staten stängd för inrikesfödda med högre återbetalningsförmåga.”

    Så det verkar vara riskfritt att begära ett hemutrustningslån, sedan flytta tillbaka (eller till någon annat land) och då få med sig pengarna då CSN inte har möjlighet att kräva tillbaka pengarna då de inte har en giltig adress!!!

    Visst är det underbart att dela ut andras pengar…

    Som Camila Kristina skiver i en kommentar:
    “Medans sjuka/skadade utförsäkrade som har noll kr/månad skickas till kronofogden! Med hemlöshet och noll chans till bostad samt ÄNNU mer problem med sjukdomar/skador pga av den stress och oro som tillkommer”

    Svara
    • Orkar inte lyssna, ens om Mats Olsson är med. Hade dock gärna hört Olsson som sommarpratare eller dylikt.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      ”Oavsett om könsskillnaderna är påhittade eller biologiska kvarstår frågan varför män är så överrepresenterade i all våldsstatistik.”

      Nej, frågan blir mycket mindre förbryllande om man begriper att människan är ett däggdjur som lyder under samma biologiska principer som alla andra däggdjur, och i princip alla andra djur överhuvudtaget. Det är mycket ovanligt att könen är identiska. Det är nästan pinsamt att höra denna fråga ältas om och om igen trots att ”gåtans” lösning finns mitt framför näsan på de som ältar.

      Svara
  16. Pistolekors

     /  10/09/2017

    Nysvenskt ord” ”Högriskbegravningar”……..GP idag…..

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Gangsterbegravning eller vad handlar det om?

      Svara
    • Ja, begravningar brukar ju inte behövas förrän ‘risken’ på Tage Danielssonskt manér rusat upp till 100%, så alla begravningar är väl högrisk?

      Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2017

      Handlade om begravningen av gangsters där de som var på begravningen bar vapen…
      Men så har det ju alltid varit i Sverige.

      Svara
  17. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  18. Frida Gustavlin

     /  10/09/2017

    F! föreslår skatteökningar på 60 miljarder. Ska framförallt läggas på

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/fi-vill-höja-skatterna-med-60-miljarder-1.4713764

    ”Partiet vill se en avtrappning av jobbskatteavdragen, ränteavdragen och rut- och rotavdragen. Därtill föreslås en införd förmögenhetsskatt, en ny fastighetsskatt samt höjd skatt på kapital och arbete. Totalt uppgör skattehöjningarna till 60 miljarder kronor nästa år.”

    Vill satsa 5 miljarder, ja, ni hörde rätt, på det de kallar för jämställdhet men som vi andra kallar för radikalfeminism, denna siffra ska sättas i relation till det de tänker sig satsa på sjukvården, 10 miljarder.

    Svara
    • Tja, det var ju i alla fall intressant att få veta vad ”hitan och ditan” betyder!

      Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2017

      F! är ju bara en variant av kommunism så vem är förvånad att dom vill höja skatterna så mycket som möjligt ?
      Kärrringen Schyman har väl kanske dessutom kommit på att hon behöver pengar för att kunna försöka finansiera sin allt åt alla politik kryddad med extra pengar till radikalfeminism.
      Då kickar hennes kommunistiska skattehöjarreflexer in…

      Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2017

      @Frida
      Dom måste ju belöna sina kärnväljare av radikalfeminister genom att skapa hittepåjobb så att dom kan försörja sig…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/10/2017

        Jepp, hur många gånger har man inte hört företrädare för vänsterfeministiska skattefinansierade tankesmedjor stå och tjata om vikten av mera skattepengar till just dem och deras kollegor med motveringen att det behövs mera ”kunskaper”.

        Svara
        • Senior

           /  10/10/2017

          ”Genustrumpeten”
          ”Androstolen”

          Exemplen är otaliga…….

          Svara
  19. MiT

     /  10/09/2017

    Nu helt plötsligt så förstår man hur Knyckare kunde få så mycket gratisreklam på GP Kultur och nöje, redaktören tillhör förmodligen samma sekt

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Världen är ju helt bakvänd. Politiker gör journalisternas arbete.

      Svara
  20. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  21. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  22. MiT

     /  10/09/2017

    Alla hennes krönikor är stöpta i exakt samma form. Den här är inget undantag, har ni läst den här har ni läst 20.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Orkar inte läsa men vinkeln verkar vara att det är synd om tjejerna som lyckas bättre i skolan. Verkligen högklassig logik.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Men vem vet, snart lyckas de bättre i arbetslivet också och får kanske till och med högre löner och då gäller det ju att ha fräschat upp offervinkeln så den passar det nya läget. Ni kan ju räkna ut det själva, männen latar sig medan kvinnorna måste dra in huvuddelen av inkomsten e.t.c.

      Svara
      • Kristian

         /  10/10/2017

        Vid det laget har de gjort sig av med männen – en hemmaman är det ganska få kvinnor som kan tänka sig att försörja.

        Svara
  23. MiT

     /  10/09/2017

    Svara
  24. MiT

     /  10/09/2017


    *https://www.facebook.com/IngerStojberg/posts/1607174265988951*

    Svara
  25. Ivar L

     /  10/10/2017

    Den Goda Svansen™ går all in. Uppenbart att Hanif hotar luftslottet. Det verkar ju faktiskt inte som att det finns ett enda argument mot det han sagt.

    Möjligen kan jag hålla med om att han kanske borde byta till SD. Om Hanif har starka åsikter i flykting och migrationsfrågor så är ju moderaterna ett ganska märkligt val. Vem vet när det dyker upp en Reinfeldtjoker igen? Men han kan ju trivas i moderaterna av andra skäl så det är ju en rätt liten fråga.

    Svara
    • Grejen är väl att konservativa moderater har alltid haft rätt strikt politik i invandringsfrågan. Så han kanske räknar sig till den gruppen. Det var trots allt Reinfeldt som lade om politiken helt i den frågan, vilket nu moderaterna gjort en kovändning i.

      Svara
  26. Ivar L

     /  10/10/2017

    Detta är rätt uppseendeväckande. Antalet som lämnar landet har ökat lite grand. Samtidigt har polisen dragit ner på antalet avvisningar så att totalen inte blir högre i vilket fall som helst. Orsaken uppges vara gängskjutningar, gränskontroller m.m. Men sådana hade vi ju förra året också så det köper jag inte. Snarare verkar det finnas folk inom flyktingbranschen som inte vill att antalet som frivilligt eller under tvång lämnar landet skall överstiga den lilla nätta siffran 2500-3000/år.
    https://www.svd.se/fler-lamnar-sverige-frivilligt-efter-utvisningsbeslut

    ”Samtidigt som alltså det frivilliga utresandet har ökat så har polisens egna verkställigheter minskat rejält i år. Fram till augusti har 1 134 personer utvisats med tvång.

    Om trenden håller i sig kommer årets totalsiffror att landa betydligt lägre än tidigare. De senaste fem åren tvångsutvisades i snitt 2 700 personer per år.

    Polisen har under året flaggat för att minskningen beror på att man tvingats lägga stora resurser på de tillfälliga gränskontrollerna, terrorhot och gängskjutningar.”

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2017

      Antalet som lämnar landet FRIVILLIGT har ökat lite grand skulle det stå i början…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/10/2017

        Om vi relaterar denna siffra till Morgan Johanssons siffra på förväntade utvisningsbeslut omkring 60-80000 så kommer detta vara klart någonstans 2045.

        Svara
  27. Kalle

     /  10/10/2017

    Jag vet inte vad detta är för sida, men kolla igenom bilderna en viss Amir dyker upp
    http://www.informationskriget.se/2017/08/01/rasframlingar-atalas-for-gruppvaldtakten-i-eksjo/

    Svara
    • MiT

       /  10/10/2017

      Jag ser då inte honom där, han bor väl i Västsverige vad jag vet och inte i Eksjö?

      Svara
      • Nykteroklok

         /  10/10/2017

        Fjärde bildraden uppifrån, till vänster, finns en kille som liknar honom en del. Har en t-shirt som det står något med ‘New York’ på. Likheten är dock inte direkt slående, och jag skulle själv inte tro att det är han.

        Svara
    • Vän av oordning

       /  10/10/2017

      Det kan jag berätta för dig; det är en nazistsida.

      Svara
  28. Pelle2

     /  10/10/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver om att det finns misstanke om att UD har byggt upp ett parallellt mailsystem så att vissa dokument inte diarieförs.
    En rejäl skandal om det stämmer.
    Fast Löfven och Wallström kommer säkert säga att dom inte vet något och skyller på någon tjänsteman…
    https://ledarsidorna.se/2017/10/regeringens-it-kris-utrikesdepartementets-darknet/

    Svara
  29. QED

     /  10/10/2017

    Nästa radfemtrend? När kommer den hit?

    http://www.eatliver.com/hairy-nostrils/

    Svara
  30. Pelle2

     /  10/10/2017

    OT:
    Ledarskribenten Anders Gustafsson på Blekinge läns tidning skriver bra om hur den Socialdemokratiska nomenklaturan kommer undan med nästan vad som helst utan att få sparken.
    http://www.blt.se/ledare/s-fralset-kommer-alltid-undan/

    Svara
    • Senior

       /  10/10/2017

      Detta är i sig inget nytt.

      Exemplen är många, allt ifrån Geijer affären till Sigvard Marjasin.

      De har helt enkelt haft en liten svacka sedan muren föll, men nu försöker de återgå till det normala igen.

      Hoppas bara att de alternativa medierna vi nu har kan lyfta detta fenomen och belysa det så att det kommer fram i ljuset, något som den etablerade pressen aldrig gjort på allvar.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/10/2017

        Nej, det är inget nytt men det är ju bra att någon pekar på hur dom anser sig stå över lagar och regler som dom förväntar sig att vi andra skall följa…

        Svara
  31. Pelle2

     /  10/10/2017

    OT:
    Vänsterpartiets flyktingpolitiska talesperson. Christina Höj Larsen skriver en debattartikel där hon klagar på Migrationsverkets” rättsosäkra” åldersbedömning.
    Hon drar upp ett par exempel där det verkar som om Migrationsverkets personal har gjort fel och tar det till intäkt för att döma ut hanteringen generellt.
    Naturligtvis drar hon upp påståendet att de rättsmedicinska undersökningarna inte är rättssäkra i Sverige medan andra länder bedömer dom som rättssäkra.
    Det var tydligen mera rättssäkert förut när Migrationsverket bedömde åldern utifrån vad den asylsökande påstod och eventuellt kunde styrka med någon form av dokumentation.

    Naturligtvis landar hon i att de asylsökande skall få en allmän amnesti precis som Miljöpartiet tycker. Hur vi skall finansiera detta och hur vi skall ta hand om de asylsökande har hon naturligtvis inget svar på..
    Blir väl som vanligt att någon annan skall betala med sina skattepengar och genom att stå tillbaka i bostadsköer och sjukvårdsköer
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/mOOGv/alderstesterna-baddar-for-livsfarliga-misstag

    Svara
  32. Pelle2

     /  10/10/2017

    Lite mera OT:
    Karl-Petter Torwaldsson på LO är sur på SD för att dom inte kommer rösta på att införa avdragsrätt för fackföreningsavgifter. Dom är då inte ett arbetarparti menar han som är den som kommer tjäna mest på ökad facklig anslutning…

    Undrar för övrigt varför det inte är förkastligt av LO,S och V att söka stöd hos SD för att genomdriva sin politik medan de klagar högljutt om de Borgerliga söker stöd i sakfrågor med SD ?
    Normaliserar inte vänstern nazismen genom att söka stöd av SD ??

    Hyckleriet och dubbelmoralen bland vänstern är monumental som vanligt..
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Xvqwo/los-ordforande-till-attack-mot-sd-inget-parti-for-vanligt-folk

    Svara
  33. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2017

      Undrar om hon tänker ta upp deras kulturrelativism som innebär acceptans av barnäktenskap och månggifte för personer med visst ursprung samt relativisering av hedersbrott ?

      Svara
    • Johan A

       /  10/10/2017

      Titta, nästan 100% jämställt! 14 personer varav 1 man nere i högra hörnet. Den med glasögon som gömmer sig uppe i vänstra hörnet kan kanske också vara man, det är svårt att avgöra. Observera hur han nere i högra hörnet manspreadar. Det måste vara han som tillåts vara ”beviset” för att alla dessa kvinnor i bilden är förtryckta och mer feminism behövs i samhället.

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  10/10/2017

        ja jvla män som förtrycker överallt
        ser tydligt hur kvinnorna hukar sig under hans tyranni

        Svara
  34. MiT

     /  10/10/2017

    Lite varning för innehåll…

    Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      Många batikhäxor som önskar att de hade kunnat förlora oskulden med skäggbödlarna i denna video.

      Kanske borde ”mysrummen” på Söders hendagis, fyllas med återvändande Syrienresenärer?

      Svara
  35. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
  36. Frida Gustavlin

     /  10/10/2017

    En programledare på SVT är ledsen att samhället blivit kallt och hårt.

    ”Har människor verkligen blivit mer hårdhudade, egocentriska och mindre medmänskliga? Sprickor i den moral som förenat oss i det svenska folkhem jag blev vuxen i? Är det en tillfällig förändring i en osäker tid? Bäst att värna om sitt. Eller har någonting varaktigt förändrats i hur vi förhåller oss till nästan?”.

    https://www.expressen.se/noje/profilens-ilska-mot-sverige-jag-kanner-inte-igen-mig/

    Jag tror att hon har har helt rätt, människor i sverige har blivit hårdare och kallare. Men det är givetvis inget som skett av en slump, samhället har helt enkelt blivit hårdare och kallare, det är ju inget som folk bara hittar på att vara, det är en naturlig konsekvens av sakernas tillstånd.

    Hon tar upp EU-tiggarna och asylsökande som sina exempel. I romfallen så beror knappast denna kyla på någon fundamental brist på medmänsklighet, kylan sitter i att vi mot bättre vetande åtar oss att försörja vuxna människor som rimligtvis har ansvar att ta i sina hemländer, och när det kommer till de åldersuppskrivna fullvuxna asylsökarna från länder utan skyddsskäl, en felaktig fördelning av våra resurser jämte personer med betydligt tyngre skäl till skydd.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2017

      Det är motsägelsefullt, men ju mer vi agerar som humanistisk stormakt desto mer rasism, kyla och hat kommer vi se bland människor. Det borde rimligtvis vara en läxa för de som på allvar arbetar för mindre rasism och polarisering, och om man som SVT-profilen önskar, att denna kyliga tendens ska vara övergående, så bör man hon fråga sig följande, är det mer av samma medicin som gäller, eller är det dags att ändra på något.

      Svara
      • Mikael

         /  10/11/2017

        ”Pensionsräddarna” beter sig bäst i de länder där de behandlas sämst, och är som mest otacksamma, fräcka, rasistiska och hatiska, i de länder där de behandlas ”bäst” (aka: Sverige).

        På så sätt är de väldigt lika hundar, fast tvärtom. De smörar också först, och biter sen, när de känner sig trygga och säkra. Illojala och fientliga. Men vad ska man göra, när Svenssons röstar för skiten.

        Svara
    • Jan

       /  10/10/2017

      Nästan brottsligt naivt av Marianne Rundström. Hon är exempel på ett fenomen som är svårt att beskriva men som jag kallar godhetsparadoxen. De här medelklassmänniskorna känner inga gränser. De begriper inte skillnaden mellan att ta hit hit 30 000 sydeuropéer som allesammans får jobb dag ett eftersom de behövs i den växande industrin och att ta hit 1,5 miljoner asiater där lejonparten måste bidragsförsörjas under långa tider.

      Marianne Rundström tror sig vara god men är i själva verket lika mycket ond. Eftersom det blir resultatet av sådan gränslöshet. Hybris kallade grekerna det. Gudarna straffar det alltid…

      Svara
  37. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/10/2017

      Tyvärr håller många av socialdemokratiska statsråden inte högre klass än så här. Dessutom underskattar de väljarkåren intelligens. Strandhäll och Johansson är klassiska medelmåttor. Det vimlar av dem i regeringskansliet.

      Svara
      • Melmac

         /  10/10/2017

        Tyvärr vimlar det av dem i hela riksdagshuset med tillhörande utskott också. Medelmåttornas högborg, riksdagshuset!

        Svara
      • Grodan Boll

         /  10/10/2017

        Dessutom underskattar de väljarkåren intelligens

        Jag håller inte med dig.

        Jag anser att de uppskattar väljarkårens intelligens ganska pricksäkert. Den är precis så djävla korkad.

        Svara
    • Kristian

       /  10/10/2017

      Svara
      • Jan

         /  10/10/2017

        Aftonbladets ledarsida, under Karin Pettersons regi, är ett hundra procent identitetspolitik. En liberal ledarsida med en ytterst vag anknytning till arbetarrörelsen. En filterbubbla helt enkelt. Karin Pettersson har förmodligen aldrig ens sett en arbetare.

        Svara
        • I en bättre värld hade vi en vänster som brydde sig om arbetare och en höger som visste vad ”konservativ” betyder.

          Svara
  38. Jan

     /  10/10/2017

    Christina Höj Larsen vill ha fri illegal invandring till Sverige. Till vilka kostnader och samhällspåfrestningar som helst. Ingen ände är på hennes ”godhet”…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/mOOGv/alderstesterna-baddar-for-livsfarliga-misstag

    Svara
  39. Kristian

     /  10/10/2017

    Personligen har jag kommit såpass långt att jag inte längre bryr mig om uttalanden om att ”då är vi inte bättre än talibanerna.”

    Jag vill se ett samhälle där man inte döljer ansiktet. Punkt slut.
    Böter? OK. Fängelse? OK. Förlora jobbet? OK.

    Svara
  40. MiT

     /  10/10/2017

    Svenska Institutet gillar såklart radikalfeminism väldigt mycket som vi vet, nu fyller de på med mer. Den där Thomas är fd ordförande i Män för jämställdhet…

    Svara
    • MiT

       /  10/10/2017

      Generalsekreterare för Män för jämställdhet har han visst varit, nu tydligen på Rädda barnen. Ca 5 min in i klippet är han med

      Del 1 finns här

      Svara
  41. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
  42. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
    • MiT

       /  10/11/2017

      Svara
  43. MiT

     /  10/10/2017

    ”Afghanledaren vill stå upp för svenska äldre – själv bor hon i fd äldreboende”
    https://samnytt.se/avslojar-afghanledaren-vill-sta-upp-for-svenska-aldre-sjalv-bor-hon-i-fd-aldreboende/

    Svara
  44. Amnesty mm klagar att Kabul är inte säker att vistas i och utvisas till. Då tycker jag att vi tömmer Kabul och flyttar hit de 3,8 miljoner som bor där.
    Vilka andra städer är oroliga och behöver tömmas?

    (Kan innehålla grinig ironi och trötthet över länder som väljer att föra ständig krig i stället att bygga upp välstånd så folk kan leva där.)

    Svara
    • Jan

       /  10/10/2017

      Det finns säker tusen städer till som är fattiga och inte säkra. Ska vi ta oss an dessa också? Om Kabul är säkert eller inte ger jag blanka fan i. Det är inte vårt ansvar. Deportera dem till Iran då där många av dem uppenbarligen kommer ifrån. Vi skulle inte ha släppt dem över gränsen till att börja med. Flödet tar aldrig slut. Snart har vi en miljon afghaner i Sverige.

      Svara
      • Kalle

         /  10/10/2017

        Hallå Indien då? Tänk på all kastlösa analfabeter som skulle kunna trygga cår välfärd.

        Svara
  45. Frida Gustavlin

     /  10/10/2017

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v4eE5/mordutredningen-laggs-ner-ingen-vill-sta-for-vad-de-vet

    Åklagaren lägger ned dubbelmordsutredningen, ingen vill/vågar vittna. Det har för länge sedan gått för långt i dessa områden, inget tyder dock på att det inte kan gå ännu mer åt helvete. Vilken plåga för alla de som bor där, stackars människor.

    Svara
    • Finns inte ”skyddad identitet” i Sverige?
      Vad säger jag, skyddade identiteter är väl offentligt handling. Det skulle krävas något samarbete på europeisk nivå, men det lär inte hända.

      Svara
      • Ska jag vara helt ärlig så gissar jag på att skyddad identitet hjälper mycket för att skydda sig mot dessa grupper. Låga straff + ingen utvisning + klanmentalitet att andra runtomkring ska ta ut blodshämnd och du har inte en jävel som vill vittna. Visar potentiella vittnen nunan i någon av Sveriges förorter så tar det nog inte lång tid för dessa människor att hitta dom.

        Möjligtvis kan de erbjuda att de kan flyttas utomlands efter vittnat…

        Svara
        • Ja, du har naturligtvis rätt i det. Sverige är för litet och förövarna är för många för att det skulle fungera.

          Svara
        • Klimathotet

           /  10/10/2017

          De enda som får skyddad identitet är brottslingar som hamnat på den förlorande sidan i en intern maktkamp. Med ny identitet kan de börja om på en ny brottskarriär. Sven Svensson kan bara att dra ner byxorna till anklarna och böja sig framåt om man inte lovar och svär att man förblir döv, stum och blind.

          Svara
  46. Frida Gustavlin

     /  10/10/2017

    Här kommer kort referat från Aktuellt.

    Givetvis lite obligatoriskt tjat om att det är för få kvinnliga nobelpristagare. En ickenyhet som givetvis illustreras med lite intervjuer med studenttjejer som reagerar starkt. Vetenskapsakademins ständiga sekreterare att det är få kvinnliga professorer inom naturvetenskaperna och att priserna belönar upptäckter som gjorts för länge sedan, typ tio-tjugo år sedan, då fördelningen var ännu lägre. Sedan står det en genusforskare som hävdar att det ändå finns kvinnor, och att de trots att de är minst lika produktiva och publicerade ändå inte får priset. Som att kvanitet är ett vinnande kriterium. Gäsp.

    Isabella Lövin (MP – som trots allt ger ett hyfsat normal framtoning) tycker att det för ett land som Sverige är ovärdigt att utvisa personer som kom 2015 och var under 18, men som nu utvisas som vuxna på grund av de orimligt långa handläggningstiderna.

    Vad är det för jävla konstig resonemang och påhittad historieskrivning? Det kom ju orimligt många asylsökare till Sverige, det fick hennes företrädare Åsa Romsson att vara med att driva igenom skärpningarna av migrationspolitiken, men nu får hon det att låta som att antalet aldrig var orimligt.

    Sedan säger hon något i stil med följande, när nyhetsuppläsaren frågar varför MP inte fått något vettigt gjort på miljöområdet.

    ”Ingen kunde förutsätta det som hände 2015 (med avseende på migrationsvågen), inget parti.”

    Say what!

    Svara
  47. G

     /  10/10/2017

    Bra där TV4, som inte hittade nån vettigare att fråga än Rättviseförmedlingen!

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2017

      Varför är kvinnliga naturvetenskapliga nobelpristagare färre? Genusapologeternas svar: Därför inte fler kvinnor fått priset, och därför inte inspirerats till att få priset, och därför inte kämpar på som forskare.

      Jag tror nog att man kan räkna dem på ena handens tumme, de forskare som tilldelats nobelpriset som haft nobelpriset som den avgörande drivkraften för sin revolutionerande forskning. Här snackar vi om djupt dedikerade människor, inte sådana som ger upp för att de inte känner att bilden av dem själva inte är tillräckligt representerad.

      Vänsterfeminismen gör en aldrig förvånad, det är onekligen en offerkultur som ständigt levererar det man förväntat sig.

      Svara
      • Noger

         /  10/11/2017

        Ja, jag tycker också att det resonemanget är konstigt.
        Är man intresserad av ett område så graviterar man mot det på ett eller annat sätt (om inte andra intressen konkurrerar). De som lockas av löften om grova pengar och ära kommer antagligen inte att kunna uppbringa den motivation som kräva för att excellera.

        Kolla exempelvis idrott:
        En absolut majoritet av de som spelar fotboll gör det för att det tycker att det är kul, och betalar ur egen ficka för att få träna och spela match på udda tider och undermåliga avlägsna fotbollsplaner. De flesta vet att man inte kommer att bli nån ny Zlatan eller ens kommer att kunna försörja sig på fotbollen.

        Svara
    • Skeptisk

       /  10/11/2017

      Behöver man inspireras utifrån för att lägga ner jobbet som kan leda till nobelpris kommer man nog inte få det. Nobelpristagare är ofta genuint nyfikna och är beredda att gå mycket långt för att nå sina mål. Med inre driv. Nobelpriset är en bonus, inte ett mål.

      Svara
  48. G

     /  10/10/2017

    ”Polis fick ingripa i Kållered i Göteborg då runt 100 männsikor samlats för att protestera mot utvisningen av en grupp afghanska flyktingar.”

    Svara
    • G

       /  10/10/2017

      Såg det nu. Varför skriver TV4 afghanska _flyktingar_ ?!
      Sverige utvisar vad jag vet inga riktiga flyktingar, som bedömts ha flyktingstatus. Ord spelar roll era nötter.

      Svara
      • De lyckades inte utvisa alla. Verkställighetshinder.

        Svara
        • G

           /  10/11/2017

          ”Verkställighetshinder.”

          Ja. Banke är nöjd och Ramberg berömmer honom.

          Svara
  49. MiT

     /  10/10/2017

    Svara
    • Till skillnad från de där frivilliga ”deportationerna”? 🙂

      Missade detta, intressant poäng:

      Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      ”Massdeportation” skulle alltså användas som synonym till utvisning av enskilda, idag, enligt denna tidning?

      Svara
  50. G

     /  10/10/2017

    Det är ju lite roligt. Bara en massa vänsteridioter, feminister, intersektare, marxister, SSU:are osv som försvara s.k plankare, för alla som gör det är såklart fattiga, detta försvarar idioterna gärna. Men om tråden handlade om någon som fuskat med skatten, skatteparadis eller nåt, då jävlar hade det låtit helt annorlunda i tråden! (nej, försvarar ej skattesmitare, men inte hycklare och dubbelmoralister heller.).

    Svara
  51. G

     /  10/10/2017

    Hahaha. Och så undrar journalisterna hur det kommer sig att de har lågt förtroende i frågor rörande migration/invandring!!! Typ pga sånt här! Läs!…..
    http://meritwager.nu/allmant/sveriges-statsminister-den-som-inte-har-asylskal-ska-lamna-landet-men-satts-inte-handling-bakom-orden-sa-ar-orden-tomma/

    Svara
    • G

       /  10/10/2017

      ”Flera som skulle utvisas har fått stanna
      ..[..]..
      Planet lyfte från Landvetter runt 22.40 utan några incidenter och enligt TT var det då totalt tio personer, nio män och en kvinna, som följde med planet.

      Ekot har sökt flera juridiska ombud till de utvisade och fem stycken av sammanlagt ett 15-tal har fått stanna i Sverige för ytterligare beslut och utredning.

      Två av dessa har till exempel konverterat till kristen tro och deras juridiska ombud har fått nytt prövningstillstånd för dem.

      Charlotta Lagnander är ombud för tre personer och en av dem har fått en ny prövning av sina asylskäl, medan de andra två nu är på väg till Kabul via Österrike.

      Charlotta Lagnander säger att när så många får en ny prövning så nära utvisningen visar på att alla inte haft en rättssäker process.

      – Det handlar om vad de här barnen, som de var när de kom, de har i mångt och mycket varit helt ensamma och inte förstått vad som har krävts av dem och vad som hänt dem, kan jag kort säga.”
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6795875

      Svara
    • G

       /  10/10/2017

      ”Få afghaner återvänder hem – trots asylavslag

      17 000 afghaner ska lämna Sverige den närmaste tiden
      ..[..]..
      Hittills i år har polisen tvångsutvisat 50 personer till Afghanistan och ytterligare drygt 800 har rest hem frivilligt.

      Men detta är en droppe i havet om man jämför med det stora antal som fått avslag på sina asylansökningar. Om man räknar ihop de som fått avslag hittills i år med de som fortfarande väntar på beslut, och som väntas få nej, handlar det om minst 17 000 afghaner som ska lämna Sverige den närmaste tiden.

      Gränspolisen har just nu 1300 personer från Afghanistan på sin lista över personer som ska utvisas med tvång. Näst efter syrier och irakier är afghanerna den största gruppen asylsökande i EU, men de flesta får beskedet att de inte får stanna.

      EU har tecknat en principöverenskommelse med Afghanistan om att ta tillbaka egna medborgare. Sverige och en handfull andra EU-länder har också tecknat bilaterala så kallade återtagandeavtal med Afghanistan, men trots det går det alltså trögt.

      För att effektivisera tvångsutvisningarna hjälper också EU:s gränsmyndighet Frontex till och samordnar flyg där flera EU-länder deltar. Hittills i år har knappt 200 afghaner flugits hem.

      Kvällens tvångssutvisning från Landvetter är också en sådan Frontexoperation där två länder förutom Sverige medverkar.”
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6795588

      Svara
  52. G

     /  10/11/2017

    ”Utvisningar till Afghanistan stoppades – Anne Rambergs uppmaning: ”Fortsätt”
    ..[..]..
    ”Febrilt arbete under dagen för att förhindra utvisning till Kabul ikväll. Har flera unga klienter som känner stark rädsla och ångest nu”, skriver Banke på Twitter.

    Ramberg kommenterar Bankes tweet och uppmanar honom att fortsätta. ”Detta är advokatens uppdrag”, skriver hon.(forts)”.
    https://nyheteridag.se/utvisningar-till-afghanistan-stoppades-anne-rambergs-uppmaning-fortsatt/

    Svara
  53. G

     /  10/11/2017

    ”Tomma stolar efter sommarlovet

    På sommaren ökar risken att föras utomlands mot sin vilja för unga som är utsatta för hedersrelaterat våld och förtryck. I Göteborg utreds just nu 14 misstänkta fall – varav minst ett ska polisanmälas.
    ..[..]..
    – Vi har ett ärende där vi inte har fått tag på en flicka. Vi har varit i kontakt med släktingar i Sverige som säger att allt är bra och att vi inte har någon anledning att bry oss, men det räcker inte för oss. Där ska vi initiera ett samarbete med polisen, säger Mikael Kurdali Jonsson.”
    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/tomma-stolar-efter-sommarlovet-1.4715131

    Svara
  54. G

     /  10/11/2017

    Svara
  55. G

     /  10/11/2017

    Svara
  56. G

     /  10/11/2017

    Svara
    • The Perfect Man

       /  10/11/2017

      Utvisas??? Vad sägs om utlämnas till landet där dom begick brotten för att få sin rättvisa dom…

      Svara
    • Kristian

       /  10/11/2017

      OT.
      Läser detta och titta i högermarginalen. Jag vet att det är ”Debatt” och inte betyder alls, men ta en titt på fem i topp:
      * I vårt Sverige möter vi polisen med respekt (SD)
      * Stoppa Bodström – och ryggdunkandet inom S (Ernlund, C)
      * Alternativet till tiggeri är hederligt arbete (Heberlein)
      * Förbjud burka och niqab i offentlig verksamhet (KDU)
      * IS-återvändare ska inte etableras – de ska utvisas (M)

      Åtminstone fyra av dem känns som vore de omöjliga att publicera för ett par år sedan.

      Det mullrar, som S skulle ha sagt en gång.

      Svara
  57. G

     /  10/11/2017

    Svara
  58. G

     /  10/11/2017

    Svara
  59. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • Pele2

       /  10/11/2017

      Javisst, om man ökar världens högsta skatter till ännu högre nivåer som F! vill så kanske vi har råd ett tag till.
      Det förutsätter dock att ”de rika” stannar kvar i Sverige och att vi medelinkomsttagare fortsätter arbeta lika många timmar trots att det inte lönar sig…
      Någon utöver kommunisterna och Sossarna som tror att det kommer att hända ?

      Svara
      • Kristian

         /  10/11/2017

        Är det någon som orkat läsa i detalj? Vad svamlar han om här:

        Vilka är ”vanliga löntagare”?

        Svara
  60. Mikael

     /  10/11/2017

    ”Flyr hit för sina liv”, genom semester/turist-paradis och välfärdsstater som Danmark och Tyskland, innan de skjuter in roffarsnabeln i Moder Sveas naiva fylliga corpus.

    Beta-Åre-tönten får dock känna sig lika viktig, som asylkvinnorna som ligger under dem och särar, hela vägen till banken. Svenne betalar.

    Svara
  61. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
  62. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  10/11/2017

      Om någon nu missat det, Migrationsverkets utsände i Afghanistan Terje Torvik berättar i Studio Ett

      De som möter på flygplatsen och som hanterar de här olika stödprogrammen säger att de flesta som anländer från Europa till Afghanistan, hämtas av sina familjer. En indikation på det är att mottagningscentret i Kabul, där man har möjlighet att vistas i två veckor, står tomt. Det finns hundra bäddar och det är väldigt, väldigt få som behöver det. De afghaner som jobbar där säger själva att i princip alla som anländer från Europa hämtas av sina familjer. Det måste inte vara mamma eller pappa, det kan vara kusiner eller morbröder, farbröder.

      http://meritwager.nu/allmant/de-allra-flesta-utvisade-afghaner-mots-av-sina-familjer-vart-mottagningscenter-star-tomt/

      Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      Min farsa kom som flykting, och jag är själv uppvuxen med muhammedaner, kommunistkurder och fascistturkar, etc. Både mina och farsans erfarenheter från den tiden han kom (1970), är att invandrare generellt typ; alltid ljugit, fuskat, slagits, tagit med nya sorters brott, sett ner på svenska killar och tjejer, etc, att många svenskar är så naiva att de blir korkade, osv.

      Jag tror att dessa batikhäxor till advokater och aktivister, tror på allt dessa skäggbarn tutar i dem. Även helt uppenbart vidriga och falska psykopat-talibarn, kan de säkert sitta och tindra med ögonen och titta på, och gå på allt fjäsk och falskhet. Hela mitt liv har jag t.ex. sett svenska tjejer flockas till de mest falska, knepiga och ruskiga utländska monster. Såna som en själv har insett att man måste hålla sig undan, om man inte vill få evighetslånga blodskonflikter med, osv.

      Mitt liv (är fortfarande i 30-årsåldern), har med all tydlighet visat att Darwin hade rätt om att vi ”härstammar från aporna”. Narcisstiska babianflockar i kläder, som tror de är skitsmarta för att de kan lära sig hantera de 5 procentens uppfinningar (som är designade för att även idioter ska kunna använda dem).

      Era honor parar sig alltmer med fienden, era egna ledare har tagit deras sida, och de dödar, kränker, misshandlar och våldtar i större och större utsträckning våra barn, och snart är de fler än oss i hela landet. Som tur är har jag ett annat land att flytta till, men jag tycker synd om alla svenska medborgare som inte bett om detta, och inte kommer ha möjlighet att fly en dag.

      Hur kan några generationer riva ner, spotta på, och ge bort all den trygghet och alla friheter, som deras förfäder kämpat, blött och stridit för, genom årtusenden? Hur kan folk skit så i sina gamla föräldrar, sina barn, barnbarn, och sina rötter?

      Svara
  63. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  10/11/2017

      Varför islamister och feminister verkar vara överens.

      Svara
  64. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • Pele2

       /  10/11/2017

      Och där blev mitt obefintliga intresse för Saade som artist ännu mindre..

      Svara
  65. MiT

     /  10/11/2017

    ”Fatima Khawari till svensk man: “Du tillhör ingenstans””
    https://samnytt.se/fatima-khawari-till-svensk-man-du-tillhor-ingenstans/

    Svara
    • G

       /  10/11/2017

      Det är ju helt sjukt detta!!! Det är två klipp tillhörande artikeln så titta/lyssna på båda.
      Postar texten som inte är så lång….

      ”Mannen ifrågasatte afghanernas påstådda rätt till Sverige och frågade bland annat varför de inte hjälper till att bygga upp sitt eget land, Afghanistan.

      – Jag vill inte, svarar Khawari i klippet och ler hånfullt mot mannen.

      Då mannen säger att han tillhör Sverige, svarar Khawari “du tillhör ingenstans”. Enligt Khawari behöver världen inte såna som mannen ifråga, som hon menar står för “hat” medan hon i sin tur står för “kärlek”. Trots afghanledarens påstådda kärlek hörs det i klippet ovan hur hon beklagar sig över att polisen “ser på” och inte ingriper mot den man som vågade uttrycka en mening som skiljer sig från Khawaris.

      Lite längre fram i diskussionen påstår Khawari även att hon har lika mycket rätt till det här landet som svenskar.

      I ett senare skede i samma klipp riktar sig Khawari till regeringen angående utvisningarna från Migrationsverkets förvar i Kållered idag. I ett högt tonläge lovar hon bland annat att hon aldrig ska glömma “vad de gjort” och att de borde skämmas – för vilket hon får medhåll av en annan afghan som lägger till att “den svenska regeringen är lika dålig som den afghanska” (klippet kan ses på länken ovan).”

      Svara
      • hllviken

         /  10/11/2017

        Fast jag tror att det är en HAN.
        En man med huckle, helt enkelt.

        Svara
  66. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • G

       /  10/11/2017

      Haha, varför vara oberoende när man inte behöver! Jag såg den där Märta i nyhetssändningen både 18 och 19:30. Såg inte Aktuellt 21 men tydligen var hon med även där alltså, det enda man hör är hur hon beklagar sig, inte en enda motfråga från reportern.

      Svara
  67. G

     /  10/11/2017

    ”Polisen flyttade undan demonstranter som försökte hindra utvisning av asylsökande vid Migrationsverkets förvar på Sagåsen i Kållered, Göteborg.”

    Svara
    • x

       /  10/11/2017

      Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      Blonda lockar, i ormgrop med fientliga muhammedanska intränglings-snyltdjur, what’s new? 😀

      Svara
      • Mikael

         /  10/11/2017

        Googlade en synonym på ”parasit”, som ju låter lite för rättvisande, enligt vissa. Men snyltdjur är väl rasistiskt, inser jag nu i efterhand 😀 och nu kan jag inte radera kommentaren ser jag *buhu*

        Nåväl, som slavisk ”untermensch”, med flyktingfarsa, boendes i ett getto, så åberopar jag mitt invandraralibi!

        Och passar därmed på att hindra eventuella fientliga PK-tjuvläsare, som vill skapa en rasisthöna av en invandrarfjäder, och sen skylla det på vita svenska män (som har som vana att dra ner byxor och batiktrosor på; de som gjort mycket av min uppväxt till ett helvete).

        PS: Radera away of course, och jag ber om ursäkt till dig Toklandet (ingen annan), om min berusning, min ADHD, min socioekonomiska ställning, mitt invandrarskap och din onda pursvenska strukturella rasism, fick mig att skriva något ”plumpt”

        😉

        Svara
        • Mikael

           /  10/11/2017

          Jag ska bättra mig, sen jag insett att man inte kan ändra kommentarer i efterhand!

          (Brukar gilla att skriva såsom jag pratar, dvs utan eftertanke).

          Svara
  68. G

     /  10/11/2017

    ”Dubbelt så många avvisade i Skåne

    Antalet personer som direktavvisas från Sverige har dubblerats sedan de skärpta gränskontrollerna infördes i Malmö och Helsingborg.

    524 personer avvisades till Danmark under de tre senaste veckorna, jämfört med 227 veckorna dessförinnan, enligt Sydsvenskan. De som avvisas saknar rätt handlingar för att komma in i landet och de flesta söker inte asyl.

    -Om vi inte varit på plats hade dessa personer tagit sig in i landet och uppehållit sig illegalt i Sverige, säger Martin Svensson, chef för gränskontrollerna, till tidningen.”
    http://archive.is/b2KuL

    ”Skärpta gränskontroller har lett till dubbelt så många avvisningar.”
    Betalvägg: https://www.sydsvenskan.se/2017-10-10/skarpta-granskontroller-har-lett-till-dubbelt-sa-manga-avvisningar

    Svara
  69. Gorby

     /  10/11/2017

    Fatima Khawari till svensk man: “Du tillhör ingenstans”

    Svara
  70. Gorby

     /  10/11/2017

    Svensk man ifrågasätter afghanernas strejk på SJ:

    Svara
  71. Gorby

     /  10/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/11/2017

      Islamistvänstern på bild. Gillar du hedersvåld, kusingiften och brända bilar? Tycker du att Sveriges välfärd byggts upp för fripassagerare från Mellanöstern? Rösta på V i så fall…

      Svara
  72. Junior

     /  10/11/2017

    Svara
    • x

       /  10/11/2017

      Jag ger Ulla rätt, det ser hur trevligt ut som helst.

      Svara
  73. Pele2

     /  10/11/2017

    OT:
    Jämställdhetsminister Åsa Regnér säger att vi män skall sluta gnälla och ta vårt ansvar för att våldet mot kvinnor skall minska och helst försvinna.
    Hon refererar till män som på sociala media säger att vi inte tänker ta ett ansvar för vad andra män gör och menar faktiskt att män inte har en kollektiv skuld för de män som begår dessa brott.
    Problemet är att hennes feministpolare inte ställer upp på detta utan tjatar dagligen och stundligen om att det är män som begår dessa brott och att vi skall ta ansvar för det.
    Det är ju just det kollektiva skuldbeläggandet av oss män utifrån vårt kön vi vänder oss emot och inte att vi skall hjälpa till att förhindra våldet mot kvinnorna.
    Så prata med din feministpolare om att dom skall sluta med att kollektivt skuldbelägga oss män så kommer med all säkerhet vårt engagemang öka…

    Som vanligt uppmanas vi män att prata med våra kompisar att det inte är ok med våld mot kvinnor trots att majoriteten av oss män inte sysslar med sådant..

    Personligen har jag inga vänner som sysslar med sådant vad jag vet och om jag fick reda på att någon av mina vänner gjorde det så hade jag sagt upp bekantskapen med vederbörande…
    .

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/7E7yv/sluta-gnall-man–ta-ert-ansvar-mot-kvinnovald

    Svara
  74. x

     /  10/11/2017

    Svara
  75. x

     /  10/11/2017

    Även jag var en av dessa ”rasister”:

    Svara
  76. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • hllviken

       /  10/11/2017

      Individen med huckle är högst sannolikt en ung man.

      Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      Kom igen nu rassar, stäm in i PK-kören:

      Svenskar som ser det minsta till sitt eget folks intressen = rasister!

      Afghaner, romer, araber, kurder och andra folk – som enbart kämpar för sina egna folks intressen – och dessutom på ”svennes” bekostnad = människorättskämpar!

      Konsekvens/likabehandling = rasism!

      Att hata vita = antirasistiskt!

      Svara
  77. Holtzkampf

     /  10/11/2017

    Hittade detta hos Rocki.

    https://theoldcontinent.eu/sweden-poly/

    Fy f-n!!!

    Svara
  78. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • x

       /  10/11/2017

      Snacka om att kasta sten i glashus!
      Det råder så gott som total kvinnotystnad kring alla de övergrepp som sker på mycket närmare håll utan att skribenten reagerar.
      Varför ska vi som skattebetalare tvingas bekosta användningen av afghanska barn som sängvärmare?
      Är det för att det är kvinnor som begår övergreppen under täckmantel att de vill ”hjälpa” barnen?

      Svara
    • Kristian

       /  10/11/2017

      Vi har haft tjugo-trettio år av kvinnotystnad kring Clinton.

      Svara
    • Jan

       /  10/11/2017

      Det där är kolumn nummer 23 456 av kvinnlig kverulans och mansförakt. Förtjänar inte någon uppmärksamhet längre. Den är lika vanlig som bryggkaffe. Inte en dag i pressen utan att någon ung kvinna ska uttrycka sitt hat mot vita västerländska män. Det hon kanske inte noterat är att Weinstein är jude. Således en utsatt grupp av män hon ger sig på. Men så länge han inte är muslim så går det väl bra antar jag att hon tänker…

      Svara
  79. MiT

     /  10/11/2017

    Svara
    • Mikael

       /  10/11/2017

      På välfärdsbosättare. De har alla ratat freden i land efter land, för att komma hit, så det var inte freden de var ute efter.

      Och – oavsett vad PK-sekten inbillar sig – kan man inte fly genom turistparadis, välfärdstater och slutligen passera Tyskland och Danmark, om detta hot inte förföljt en genom hela Europa.

      Svara
    • Jan

       /  10/11/2017

      Mikael har rätt. Skojare som Banke och Ramberg tjänar pengar på människohandeln. Skattepengar som vore värda ett bättre öde än att förvandlas till advokaters lyxkonsumtion. Noterar också den överväldigande majoriteten av kvinnor som önskar Banke lycka till. Svenska kvinnor tycks drivas av en längtan till att den svenska mannen ska bytas ut mot afghanska män som utger sig för att vara barn.

      Svara
  80. Kristian

     /  10/11/2017

    Svara
  81. Mikael

     /  10/11/2017

    OT: Slavdrivarättlingen, feministen och antirasisten Ben Affleck, visste att Harvey Weinstein förgrep sig på kvinnor:

    Svara
  82. Mikael

     /  10/11/2017

    OT:

    Kvinnorna som drabbats, hållt tyst och tjänat på sin tystnad, efter de utsatts av Weinstein, har inget ansvar.

    Istället är det alla vi andra män, som varken drabbats av honom, eller känt till det, som har ett ansvar att outa personer som honom:

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: