#jagärhär-aktivister försvarar sexualbrottsling och attackerar offret

Det här som sker nu kan nog bara ske i Sverige tror jag.  Eller jag hoppas att det bara kan ske här i alla fall.

Det är den vanliga cirkusen kring ensamkommande, talespersoner, organisationer osv i en geggig sörja. I den sörjan klampar svenska journalister omkring och låtsas som om inget händer. Med några få undantag.

Nu är det alltså #jagärhär-aktivister som på ett mycket obehagligt sätt, nästan aggressivt, försvarar ett sk ”ensamkommande barn” som blivit dömd för sexuellt ofredande mot en 14-åring på ett konfirmationsläger. Detta skedde för nåt år sen eller liknande, jag vill minnas att det kom upp en del redan då. På alternativa sajter såklart. I vanlig media var det traditionsenligt knäpptyst.

Katerina Janouch har skrivit om det här när #jagärhär-aktivisterna gått igång på killens fb-sida

Några exempel från Janouch inlägg, det finns fler där, in och läs och kolla hur många hjärtan ni kan räkna till.

Detta märkliga alltså, gång efter gång efter gång så är det nåt underligt med de sk ”ensamkommande barnen” och de som man sett till har blivit frontfigurer för dem på olika sätt. Den ena efter den andra hamnar i ljuset på ett icke önskvärt sätt till slut. Man kan tycka att de vänsterorganisationer som driver Ung i Sverige och liknande (Expo t ex…) borde vara lite mer noggranna med vilka de utser till talespersoner?

Man kan tycka att om man vill skaffa sympatier för gruppen så kanske inte sexualbrottslingar och åldersbedragare är rätt personer? Eller är det kanske så himla svårt att hitta någon som faktiskt är ”ren”…? Är det faktiskt helt omöjligt att hitta någon som inte ljugit om sin ålder och som bara låtsas vara barn eller som inte begått övergrepp? Är det därför? För visst borde man väl anstränga sig extra mycket i en sådan fråga? Eller har de faktiskt ansträngt sig och detta var det ”bästa” man kunde få fram? Nu väntar man bara på att det ska flyta upp en massa om den där Fatimeh också, förutom att hon verkar vara genuint otrevlig och arrogant alltså, och det är hon förmodligen för att hennes rådgivare är extremister långt ut på vänsterkanten.

Jag har pratat med en som känner den 14-åriga tjejen ifråga (och även vet vem Arif är) och enligt det jag fått berättat för mig så har hon snarare underdrivit problemet med Arif och vad som hände och hur han är och hon lägger massor av skuld och skam på sig själv. Vad som hänt nu är att hon är livrädd för att gå ut för att hon riskerar att stöta på honom, hans kompisar eller hans aggressiva beskyddande damer i #jagärhär som försvarar honom med näbbar och klor. Hon var alltså 14 år och han var vuxen (han hade som så många andra ljugit om sin ålder…). Nu är en massa aggressiva medelålders och äldre kåta tanter ute efter henne också…

Joakim Lamotte har också tagit upp det här med de obehagliga #jagärhär-aktivisterna. Gå in och läs vidare.

ALLT det här har naturligtvis varit känt hos svenska journalister sen länge tillbaka men de har inte varit intresserade av att granska den smutsiga verksamheten som frodas runt de sk ”ensamkommande barnen”. De har tvärtom varit mer intresserade av att aktivt delta, sett till att t ex #jagärhär fått fina priser för sitt arbete med att spamma sönder kommentarsfält i stället för att granska dem. De är själva medlemmar i gruppen trots att det från början varit helt uppenbart vilket syfte de haft: Att attackera allt som inte passar i ett extremt vänstertänk. Det har varit syftet från första början. Den ena av grundarna, Magnus Dennert, sitter på SVT och sköter SVT-Opinions twitterkonto dessutom och sprider hyllningsporträtt på sin fru, Mina Dennert, den andra grundaren. Ett hyllningsporträtt som han förmodligen själv varit med och skapat. Nu är det dessutom tänkt att de ska casha in ännu mer då Mina Dennert har skrivit en bok om gruppen och såklart får massor av gratis reklam av sina vänner. Som också är med i gruppen…

Då är det tur att vi har sådana som t ex Joakim Lamotte!

(In och läs vidare). Han undrade varför ingen media eller journalister på traditionell media granskar det här.

Lamotte skriver

Varför granskar inte svenska traditionella medier dessa personer? Varför skriver de inte en rad om vad de har dömts för? Svenska medier gör dem till kändisar, hjältar och maktmänniskor. Genom att låta dem berätta sina historier inför stor publik höjs deras trovärdighet enormt. När svenska medier ger dessa personer sina plattformar måste de också våga berätta HELA deras historier. Allt annat är ynkligt och går totalt emot idén om konsekvensneutral journalistik.

Han undrar varför de inte granskar. Det beror på att de inte VILL granska eftersom de också är medlemmar i t ex #jagärhär, #vistårinteut, Stoppa utvisningarna osv. De gillar att det inte granskas. De är inte ett dugg neutrala eller objektiva och de skiter i konsekvensneutralitet. De flesta av Sveriges journalister är inte det på riktigt utan de är endast förklädda aktivister som journalistkåren gladeligen släppt in. Man skulle kunna sparka 80% av Sveriges journalistkår direkt och ingen skulle märka någon skillnad mer än att allt förskönande och relativiserande av enorma problem skulle saknas.

De journalister och media som Lamotte undrar över är samma som Lagercrantz vill ska upphöjas till hjältar i Sverige… Det är just därför han vill att de ska vara hjältar.

Kyrkan bjuder alltså in en vuxen man, som man inte vet något alls om och som låtsas vara barn, till ett konfirmationsläger där det bara fanns unga tjejer, ett smörgåsbord där de dukat upp mycket unga tjejer till honom, färdigt för honom att ta för sig av. De gör detta fullt medvetet. Sen när han tagit för sig av dem och de får reda på det så meddelar de inte ens hennes föräldrar…

Ungefär som det bisarra projektet i Östersund för några år sedan…

Men vi har ju Jens Ganman också som tur är!

Man kan skratta åt det ovan för det är jätteroligt! Men man skrattar samtidigt uppgivet för att det också är helt sant. Lamotte gör ett bättre jobb än vad dessa giganter klarar av och han gör det med en telefon, ett swish-konto och facebook. En fråga till er som jobbar på dessa giganter, gör det inte ont att bli krossad journalistiskt av en högljudd kille med en telefon i näven?

Undrar hur nöjd Stefan Löfven är över att le inställsamt på samma bild som Arif…

Hmmm, undrar om hon finns med på fler ställen? Ni får gissa…

Men som sagt, jag är mycket förundrad över att de inte kan skaka fram en ”ren” som företrädare. Inte ens en som inte ljugit om sin ålder kan de hitta tydligen. Inte ens en som inte begått sexualbrott kan de hitta! Det säger en hel del…

Just det, för den som är intresserad av tingsrättens dom så finns den här.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

135 kommentarer

  1. MiT

     /  10/12/2017

    ”Vi måste skapa en ny manlighet”
    https://www.svt.se/opinion/hampus-nessvold-om-manlighet

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/12/2017

      herregud stackars förvirrade pöjk

      Svara
    • Vic

       /  10/12/2017

      ”Jag har skitlätt för att öppna upp mig för kvinnor och för folk som jag litar på som inte är män. Varje man möter jag med en slags fasad, ett skydd som ger mig distans. Jag måste bli bättre på att våga vara mig själv och jag hoppas att andra också ska våga vara det”

      Just denna typ av argument avskyr jag med hela mitt hjärta. Det där är inget annat än projicering av de egna egenskaperna på resten av samhället genom den gemensamma nämnaren män. Ungefär: ”Jag är man och jag känner så här, därför känner alla andra män så här”. Nästan solipsistiskt…

      Svara
      • Nightrunner

         /  10/13/2017

        Exakt! -”Jag har dåligt självförtroende och självkänsla och blir en mes om jag stöter på en man. Därför måste männen skärpa sig”

        Svara
      • Pelle2

         /  10/13/2017

        Det kallas väl som sagt var för projicering och verkar vara frekvent förekommande bland manliga feminister och kanske ännu mer hos de reformerade svinen som också kallar sig för feminister…

        Svara
    • Var inte ofarlig! ”Ofarlig” är inte detsamma som ”snäll” eller ”civiliserad”.
      Önskar att någon hade berättat det för mig när jag var 12.

      Samma tema, samma Jordan Peterson:
      ”Don’t be harmless!”
      *https://www.youtube.com/watch?v=QQ5oqgJWJyw*

      ”The Dangers Of Being Too Agreeable”
      *https://www.youtube.com/watch?v=XVMvQhxN_M8*

      Och så om vad som händer när män skall tävla med kvinnor:
      ”Why men are bailing out”
      *https://www.youtube.com/watch?v=LH16ympCb7Q*
      Två giganter – Peterson och Paglia – diskuterar feminism och filosofi. Klipp ur en längre diskussion.
      Nämner bland annat att kvinnor och män är mer olika i jämställda länder, till exempel Skandinavien. Kvinnor ligger högre på Vänlighet, nervositet och intresse för människor (där män är mer intresserade av saker och idéer).

      https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_%28psychology%29
      https://en.wikipedia.org/wiki/Agreeableness
      https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nlighet

      Måste avsluta med en Bronson. Death Wish (originalet). Han diskuterar självförsvar och ”civilisation” med svärsonen.
      *https://www.youtube.com/watch?v=pwq9pppJvho*

      Svara
  2. x

     /  10/12/2017

    Svara
    • Den här bilden bör sparas till vår historia ifall vi kan skriva något. Vinnaren skriver ju historien…

      Svara
    • Vic

       /  10/12/2017

      Han gör tamejfan allt för att inte vinna nästa val. 😛 Kan inte klandra honom dock. Statsminister är nog det sista jobbet jag skulle ta i dagens Sverige där opportunism och populism är politiken. Förstår om han har tröttnat.

      Svara
    • Musse

       /  10/13/2017

      Är han inte svensk medborgare?

      Svara
      • MiT

         /  10/13/2017

        Så du har inte en aning alltså? Återigen så är du här enbart för att vara motvalls utan minsta lilla kött på benen? Bara för att? Ungefär som MJ ganska ofta gjorde, på ungefär samma sätt…

        Svara
        • Musse

           /  10/13/2017

          Är man inte svensk medborgare så står det i domar vilket land man är medborgare i.

          Svara
          • MiT

             /  10/13/2017

            Så jag upprepar, du bara kastar dig in i det hela med motsatt åsikt utan att veta ett endaste dugg om vad du har motsatt åsikt om? Du vet inte ens att han har utvisning beslut på sig som han överklagat utan bara kastar dig in och tycker motsatt…

          • Musse

             /  10/14/2017

            Vadå tycker?
            Jag har inte kollat upp folkbokföringen på honom men när domstolen skriver en dom så kommer uppgifterna direkt från registret
            Varifrån har du fått dina uppgifter?

      • Sälungsjobbaren

         /  10/14/2017

        Nej, han är inte svensk medborgare och har ingen folkbokföringsadress. Han har samordningsnummer också vilket inte svenska medborgare har. Om du hade bemödat dig att läsa domen ser du också under avsnittet Påföljd att han befinner sig olagligt i Sverige enligt Frivården.

        Jag gissar att han är iransk eller afghansk medborgare.

        Du kan ju alltid ringa Norrköpings tingsrätt och begära ut domen, det är B3301-16.

        Svara
  3. x

     /  10/12/2017

    Läs kommentarerna genom att klicka på tidsstämpeln.

    Svara
  4. hllviken

     /  10/12/2017

    Bra jobbat, MiT!

    Svara
  5. Tomas Fritiofsson

     /  10/12/2017

    blir ju lite konstigt nu
    för ett tag sedan sa dom att tjejerna aldrig ljuger å d skulle räcka i domstol
    nu ska vi tro på förövaren rakt av ?
    nu är det annorlunda precis som om vinden vänt ????

    Svara
    • Det beror helt på vem är förövaren. Det blåser olika vindar på olika offer och förövare.

      Svara
    • Musse

       /  10/13/2017

      Japp.
      Och hade han inte varit svartskalle så hade ingen här ifrågasatt att tjejen kunde hitta på.

      Samma skit inslaget i olika papper.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/13/2017

        Är det sannolikt att en 14-årig flicka hittar på övergreppen oavsett förövarens etnicitet ?

        Dessutom har ju förövaren blivit dömd för brottet så rätten måste ju ha trott på flickans berättelse.

        Tror du själv att de kvinnor som försvarar den här killen hade försvarat honom om det hade varit en svensk man som hade begått brottet ?

        Dessa asylaktivister verkar ju kunna förlåta vad som helst om brottet begås av en asylsökande,

        Själv hade jag fördömt en svensk kille lika mycket om han begick sexuella övergrepp…

        Men du är väl som vanligt ute efter att provocera MIT och oss som läser och kommenterar på denna blogg och är egentligen inte ute efter en debatt…

        Svara
        • Musse

           /  10/13/2017

          Ja det är ganska vanligt. I studier så visar det sig att ca 50% av sexualbrottsanklagelser är falska.

          Trott, ja.

          Nej absolut inte. Det är det jag kommenterar.

          Ja.

          Säkert.

          Nej.

          Svara
          • Pelle2

             /  10/13/2017

            Olof kommenterade saken längre ned i flödet och enligt honom så fanns det bland annat SMS-bevis mot mannen men du kanske har något som motbevisar detta ?
            Skulle inte tro att du har det men vill återigen inta en annan ståndpunkt bara för att visa hur oerhört åsiktsneutral du är medan vi andra är fördomsfulla troll.

            Jag har heller aldrig påstått att det inte finns personer som falskeligen anklagar andra för sexbrott. Jag sa bara att det var osannolikt att en 14-årig flicka gör det även om det säkert kan förekomma.

          • Musse

             /  10/13/2017

            Jag såg den och blev genast intresserad av att läsa domen. Jag har inte läst något, jag bara känner till rättsosäkerheten i sexualbrottsmål och att det i de flesta fall inte finns några bevis men domstolen fäller ändå eftersom kvinnor är mer trovärdiga än män.
            Men ingen här, utom möjligen Olof, har ju tagit reda på ett skit innan man deltar i lynchningen.

            Det är extra vanligt just i puberteten.

          • MiT

             /  10/13/2017

            Som vanligt har du inte läst inlägget utan dyker bara upp med helt motsatta åsikter bara för att. Hade du läst så hade du också sett att precis i slutet så finns en länk till domen och den länken har funnits där från första sekund…

          • Pelle2

             /  10/13/2017

            @Musse
            Om det var någon rasistisk sida på nätet som skrev om påstådda sexuella övergrepp så hade jag hållit med om att vi deltog i en lynchning av en oskyldig.
            Nu är det en dömd brottsling det handlar om…

            För övrigt riktade sig MIT mest mot dom kvinnor som försvarar en dömd brottsling och inte så mycket mot brottslingen i sig själv.

            Du själv vevar på om att flickan eventuellt ljuger utan att ha ett skit som stödjer dina anklagelser och skall först nu läsa domen enligt dig själv.

            Du, precis som asylaktivisterna, satsar istället på att misstänkliggöra flickan utan att ha något som stödjer detta.

            Den enda skillnaden är att du gör det för att misstänkliggöra oss och skiter egentligen i flickan…

          • Musse

             /  10/13/2017

            @Pelle2
            Efter att ha läst domen så tror jag att han är oskyldig.
            Målsäganden har suttit och sms:at med kompisen när de sitter på samma toalett, verkar ha varit ett sätt att skaffa falska bevis.
            När de samma kväll går till lägerledaren och klagar på den misstänkte så klagar de på att han har tittat i deras mobiltelefoner och säger inget om sexuellt ofredande, bara massage som är ostridigt och som både målsäganden och väninnan sagt att målsäganden bett om.
            Dagen efter ger de diffusa uppgifter om att det var något obehagligt med massagen, men är fortfarande mest upprörda över att han rört deras mobiler.
            Först en vecka senare har det utvecklats till sexuellt ofredande innefattande att han under massagen rört hennes rumpa och bröst. Men målsäganden och vittnet ger olika berättelser både om kronologin och om hur rörandet av rumpan skedde (vittnet ovanpå shortsen, målsäganden shortsen neddragna) trots vittnet var precis intill.
            Det andra vittnet i rummet stödjer endast den misstänktes relation, t.ex. att han och målsäganden hade en avslappnad och vänskaplig relation och att hon verkade gilla massagen i sovrummet.

            Verkar som ett klassiskt fall med tonårstjejer som blir osams med en kille och sedan överdriver till varandra om vad som hänt.

            Att domstolen inte redovisat sms:en är också ganska klassiskt för när bevisning inte har någon som helst betydelse.

            Så, dömd men troligen inte brottsling.
            Det är ändå lustigt att när det passar så anser både de som tycker att vi lever i feminismens Saudiarabien och de som tycker att vi lever i ett patriarkalt förtryckarsamhälle att myndigheterna i samhället inte kan göra fel.

      • Nightrunner

         /  10/13/2017

        Du har en poäng där.

        Svara
        • Nightrunner

           /  10/13/2017

          (Vill dock klargöra att jag läst förundersökningen och anser att han självklart är skyldig i detta fall. Rent generellt har dock Musse en poäng)

          Svara
  6. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
  7. MiT

     /  10/12/2017

    ”Twittrade om trollfabriken #jagärhär, då förlorade Bilyana sin universitetspost”
    https://www.nyatider.nu/twittrade-om-trollfabriken-jagarhar-da-forlorade-bilyana-sin-universitetspost/

    Svara
  8. MiT

     /  10/12/2017

    ”S-politiker bakom mötet med Löfven visste om utredning mot sexbrottslingen”
    https://samnytt.se/uppgifter-s-politiker-bakom-motet-med-lofven-visste-om-utredning-mot-sexbrottslingen/

    Svara
    • G

       /  10/13/2017

      Varför är hon politiker ? Jag vill inte ha sådana här sjuka politiker. Låt oss säga att den man som är utpekad misstänkt och är under utredning för sexualbrott mot Hanna Wigh (SD) blir dömd. Kommer Fallman, jagärhär osv gå ut till hans försvar och istället ge sig på Wigh och misstänkliggöra henne, anklaga domstolen för felbeslut osv osv ? Alla vet svaret.

      Svara
  9. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
  10. Rikard

     /  10/12/2017

    Hej.

    Nu har jag försökt skriva något klokt, eller i alla fall resonerande om det här, i cirka tio minuter.

    Det går inte.

    Det blir bara svordomar och äckelkänslor inför dessa kvinnor.

    Frun, som är genusvetare, kommenterade deras resonemang med orden: ‘könsförrädare’, samt svordomar nog att få tapeterna att krulla sig.

    ‘Förrädare’ stämmer nog rätt väl tycker jag.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Vic

       /  10/12/2017

      På sätt och vis är det största hotet mot kvinnor just andra kvinnor. Av samma anledning skulle det aldrig accepteras att det kom in mängder med enbart kvinnliga migranter som som sedan togs om hand om av äldre män. Ingen gillar konkurrens… Det finns dessutom ett stort utrymme inom den moderna radikalfeminsimen för mindre framgångsrika kvinnor att ‘free-rida’ på de framgångsrika och självsäkra kvinnornas bekostnad.

      Disclaimer: Jag talar absolut inte om ALLA kvinnor. Jag kritiserar heller inte alla feminister. Feministrörelsen har gjort och gör ett antal bra saker för både kvinnors och mäns bättre.

      Största hotet mot män är fortfarande andra män, vilket också har med konkurrens att göra. Det är bara så naturen funkar.

      Svara
    • G

       /  10/13/2017

      Ja, så känner jag också. Det går inte klämma fram några ord, det känns bara helt jävla otroligt, som att det inte är sant, men det är ju så här det är, även om det nästa är omöjligt att ta in. Helt sjukt. 😦

      Svara
  11. MiT

     /  10/12/2017


    *https://www.facebook.com/politikfakta/photos/a.341532885938453.79792.274070532684689/1517064191718644/?type=3*

    Svara
  12. Tor

     /  10/12/2017

    Tur att det finns automatsäkringar nu för tiden.
    Mega filmproducenten Weinstein är en av demokraternas största bidragskran.
    När det visar sig att han har fulat ut sig med halva den kvinnliga befolkningen i Hollywood, brinner alla säkringar.
    Det tar fem dagar för H Clinton att formulera ett uttalande. Ytterligare dagar att motvilligt erkänna att hon ska ge bort pengarna.
    Hur kunde det ske!
    En demokrat tillhör ju de GODA.

    Samma sak med de ”stackars ensamkommande”.
    De tillhör också den GODA sidan och då är det omöjligt att göra något fel.

    Det positiva in den här historien är att det kommer ut vilka svin det handlar om.
    På 70- talet hade allt dränkts i förnekelser av partiapparater.
    En som lever kvar på den tiden är Ylva Johansson. Hon jobbar tappert på och förnekar, och förnekar.
    /Tor

    Svara
  13. Ptjae, medias enorma intresse har gett resultat för NMR?

    ”Hela 18,7 procent av svenska befolkningen är oroliga över att en nazist ska attackera en själv eller ens familj. Det visar en specialundersökning som Nyheter Idag beställt från Sentio. Ungefär samma andel bedömer att antalet nazistsympatisörer är lika stor eller större än stödet för Liberalerna.
    – Medieverkligheten spiller över på den egna verklighetsuppfattningen, säger den S-märkta statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.”

    https://nyheteridag.se/nastan-var-femte-orolig-for-nazistattacker-mot-sig-sjalv-eller-sin-familj/

    Vi talar alltså om en inavlad sekt på mindre än 200 aktiva medlemmar i Sverige som nästan 20% i Sverige lever i skräck för. Och visst, det är EN undersökning (värt att påpeka) på en webbaserad panel, men ändå rätt anmärkningsvärt.

    Svara
    • Riktigt intressant.

      Svara
    • Vares

       /  10/13/2017

      Varför använda invektiv som inavlad, gillar du att bli kallad för olika invektiv för att du till exempel vill förhindra ett folkmord på vita.

      Svara
      • Nightrunner

         /  10/13/2017

        Vik hädan nazzesvin.

        Svara
      • Det kanske är bättre att säga att de är en ”mycket liten” grupp?
        Vill minnas att liknande jargong användes mot SD .. fortfarande.

        Håller med om att de är lätta att tycka illa om, för att säga så.

        Svara
  14. Man ska inte förminska Lamotte, även om han är en fattig frilansare med iPhone och bilratt, så är han erfaren SVT-grävare och dokumentärproducent. Uppdrag Granskning, SVT Debatt och Fittstim finns på hans CV

    Svara
    • MiT

       /  10/12/2017

      Nä såklart jag vet att han har varit med förr så att säga, var mest en rolig poäng 😛
      För faktum är att han gör jobbet bättre an alla andra medieaktörer men utan samma tunga resurser bakom sig. Han gör ju jobbet med en telefon, swish och facebook liksom?

      Svara
      • HanUtanKoll

         /  10/13/2017

        Åja, han har allt en selfiepinne också!

        Svara
    • Pelle2

       /  10/13/2017

      Bra skrivet av Widar Andersson !
      Han avslutar med följande ord:
      ”Här finns ett brottsoffer och här finns en dömd person. Skrämmande att se hur den goda sidan rusar fram till stöd för den dömde mannen och vänder ryggen åt offret. Och som sagt. Kyrkan har en hemläxa att göra.”

      Svara
  15. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
  16. MiT

     /  10/12/2017

    Någon som vet något mer om detta? Nog fanns det gott om mentala kalhyggen på både 80- och 90-talet även där jag bodde. Såg nog klotter med bss och liknande.

    Svara
    • Motkraft

       /  10/13/2017

      Har någon källa på att det var Expo som gjorde bildklippningen?

      Svara
      • MiT

         /  10/13/2017

        Nej tyvärr, bara vad den här killen säger. Men får väl anta att det är sant? Bilden är ju friserad för att se ut som en affisch tycker i alla fall jag.

        Svara
  17. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
    • Musse

       /  10/13/2017

      Han är ju en kristen svensk medborgare.

      Svara
      • MiT

         /  10/13/2017

        Icke sa nicke!

        Svara
        • Musse

           /  10/13/2017

          Varför står han som svensk medborgare i domen och varför kallar han sig kristen då?

          Svara
          • MiT

             /  10/13/2017

            Jag vet inte om de alltid skriver medborgarskap, de kanske bara gör det när någon döms till utvisning?

          • Musse

             /  10/14/2017

            Nej alltid.
            Man skriver personnummer och sedan kommer uppgifterna från folkbokföringen automatiskt. Det gäller alla domar, även t.ex. tvistemål.

            Det kan inte vara det där kontot som ofta slirar på sanningen som hittar på då?

          • MiT

             /  10/14/2017

            Nej, ingen slirar eller hittar på, han fick utvisningsbeslut redan 2015 och har själv sagt att är han sk ”papperslös”. Du har ingen aning om något utan kastar dig bara in med motsatt åsikt…
            Det man ser där är nog ett tillfälligt nummer, tror ingen kan vara född den 87 september 1998. ALLA tillgängliga uppgifter runt om, inkl han själv, säger att han har utvisningsbeslut på sig. Utom du som säger att han är svensk medborgare. Då har säkert du rätt…

  18. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
  19. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  10/13/2017

      Vi bygger sjömanskyrkor i muslimska länder. Det är inte byggnaden med en ny form av fallostorn som bekymrar mig, jag tror inte de har tillstånd att sätta upp gigantiska högtalare som kallar till bön kl 06:00, utan vad man lär ut i byggnaden. Vem finansierar? Vad lär man ut? Vilka åsikter har imamerna när det gäller heder, familj, relationsvåld mm? Vilken variant av islam förespråkas? Mycket viktigare frågor än byggnadens utformning.

      Svara
  20. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/13/2017

      Blir nog ingen veckopeng till sonen på en lång tid när han har dragit ner byxorna på morsan och visar vilken lögnare hon är…

      Svara
    • G

       /  10/13/2017

      Svara
  21. MiT

     /  10/13/2017

    ”Mamman till 14-åringen som utsattes för övergrepp: ”Det enda jag vill är att trakasserierna mot mitt barn ska upphöra””
    http://katerinamagasin.se/mamman-till-14-aringen-som-utsattes-for-overgrepp-min-dotter-trakasseras-och-hotas-med-straff-av-vuxna-kvinnor/

    Svara
  22. Mikael

     /  10/13/2017

    De är kåta och förblindade av barnlajvarna.

    Svara
  23. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/13/2017

      Damage control från Minnas sida när hon inser att hennes polare har gjort bort sig genom att visa vilka extremister dom är…
      Om hon menade allvar med sin kritik så borde hon slänga ut dom från gruppen,,

      Svara
  24. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
    • x

       /  10/13/2017

      Hmm, Mira Björkegren har ”kontakt med en hemlös 18-åring” som hon ”hjälper”.
      Visst, tjänster och gentjänster…
      Skatteverket borde ta en titt på vilka som är folkbokförda hos Mira Björkegren och kontrollera om de verkligen bor där.

      Svara
      • Det fanns en lägenhet i Stockholm där 400 tror jag det var, var skrivna men ingen reagerade innan polisen kom efter terrorattacken.

        Svara
        • Senior

           /  10/13/2017

          Jorå, läste någonstans om en naiv soc-tant som tyckte att de ”levde i misär” när de bodde så många så trångt……

          -Att det kunde handla om multipla identiteter och bidragsfusk slog henne aldrig…

          I just det fallet var det om jag minns rätt dryga tiotalet personer som var skrivna i en tvåa.

          Svara
  25. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
  26. Musse

     /  10/13/2017

    Jag har alltid trott att feministen Lamotte hade ett….handikapp. Är det inte så?

    Hur som helst så är det såklart så att tjejer kan hitta på sexualbrott och utan bevis kan man inte veta, oavsett hudfärg på den som anklagas.

    Svara
    • Olof

       /  10/13/2017

      Visst är det rätt vanligt att det hittas på, men efter att ha läst domen känns det väldigt långsökt om det här skulle vara påhittat.

      Det handlar helt enkelt inte om några exceptionella övergrepp, utan ett par oönskade beröringar av någon som pga ålder inte är kapabel att vara tydlig med gränser mot en vuxen i situationen som var. Det är helt klart brottsligt, men frågan är om killen insåg det eller överhuvudtaget fattade sitt ansvar att vara jävligt noga med vad han gjorde i den position han befann sig.

      Tjejens (och vittnets) agerande och sms med mer som skickats i omedelbar närtid till händelserna tycks konsekventa rakt igenom. Inget flörtande, tveksamheter, ändrade känslor, etc, som ofta tycks följa de påhittade fallen. Utan mest bara rakt av det här hände, det var obehagligt, måste prata med någon vuxen. Inget som tyder på påhitt.

      Snarare skulle jag säga att om någon borde lastas för det hela skulle det vara de helt groteskt oansvariga mentalfallen i kyrkan. Att sätta en ungdom som inte är välskolad i svenskt sexual och relationsbeteende i en position med yngre personer av motsatt kön är ju i princip rena fällan. Vad FAN tror de skall hända? Det är så man fan vill se STRAFF för naivitet. Att de dessutom sedan inte tog tag i saken på allvar omedelbart gör det ju ännu värre.

      Men på sätt och vis är det ju ett typexempel på vad mediapsykosen leder till. Någon som varit det minsta uppmärksam på den typ av skillnader i sexualbeteende som många nyanlända tycks ha skulle _aldrig_ satt killen eller de andra ungdomarna i den sitsen. Men visst, är man helt hjärntvättad, och känner att man måste piska sig själv och kalla sig rasist bara för att man tänker att hmm… kanske skulle vara lite försiktig med det här… så…

      Suck.

      Svara
      • Musse

         /  10/13/2017

        Jag har också läst domen nu.
        Vad stod det i sms:en som de skickade till varandra inne på samma toalett?
        Av vittnena framgår det ju både ändrade känslor och ändrade historier. Den vuxna kvinnan i samma rum säger ju att de hade en vänskaplig relation och att målsäganden tycktes gilla massagen. När tjejerna klagar samma kväll är de bara sura för att han ska ha rört deras mobiler, dagen efter klagar målsäganden på massagen men inte vad som var fel med den och påståenden om beröring (som skiljer sig åt mellan väninnan och målsäganden) uppkommer först en vecka senare.

        Svara
        • Olof

           /  10/13/2017

          SMS’en finns i FUP’en som går att hitta länkad från flashback. Men vad jag kan se är det rätt konsekvent – tjej som vill prata med kompisen men inte att någon skall höra, och diskussion om vad hon skall göra.

          När det handlar om ändrade känslor som indikation på påhittade historier menar jag sådant där det finns indikation på att tjejen först är intresserad, typ, sms om att X är så söt, etc, och som oftast fortsätter efter det att något hänt, men först senare ändrar sig.

          Här, bortsett från, som du säger, en extern beskrivning av en vänskaplig relation, kan jag inte hitta något som tyder på att tjejen skulle varit intresserad. Men en vänskaplig relation innebär överhuvudtaget inte en sexuell invit (och till exempel just det skulle vara en fälla för någon med mindre erfarenhet av relationer i svensk kontext).

          Men, de här sakerna tyder för min del mest bara på att tjejens beskrivning av hur hon uppfattar det inte är påhitt.

          Men även _om_ det skulle varit småskillnader i förlopp och signaler så är det stora problemet i situationen är att han är 18, hon 14, och det finns en informell beroendeställning vilket automatiskt skyfflar över i princip hela ansvaret att hålla tassarna långt borta på honom.

          Med det menar jag att han är långt, långt över marginalerna för vad som är ok (i just den specifika situationen med åldrar och relation), även om man skulle gå helt på hans berättelse. Till och med en axelmassage hade varit strax över gränsen för vad som vore lämpligt (om än inte olagligt) om de inte hade haft en annan relation än just den de hade.

          Hade hon varit äldre hade det varit rimligt att kräva tydligare signaler från henne, hade han varit yngre hade inte kanske inte riktigt samma krav på omdöme kunnat krävas av honom. Hade parterna agerat annorlunda och kyrkan omedelbart reagerat hårt, eller han agerat på ett sätt där han fullständigt krälat på golvet av ånger för att han missuppfattat situationen hade kanske aldrig rättsväsendet blivit inblandat. Hade lägerledarna stoppat det hela när det började närma sig ‘olämpligt’ hade det inte hänt något olagligt.

          Från det jag läst tycker jag inte man skall lumpa ihop den här killen med människor som begår våldtäkter för det tycks snarare handla om okunskap och bristande omdöme än illvilja här (fast kanske man kan lägga honom i samma creepy-korg som tafsande feministmän).

          Samtidigt är det helt förkastligt att attackera tjejen. Det här är så våra lagar ser ut, hon har inte gjort något fel, tycker man det här är ‘orättvist’ så klaga på lagen.

          Personligen är jag inte benägen att klaga på lagen i det här fallet eftersom det handlar om just någon som är under 15, det var tydligt att hon var det, vilket gör att reglerma är tydliga och enkla att följa och de är avsedda att hindra just sådant som att äldre kan utnyttja yngres oförmåga att sätta gränser och vara tydliga genom att lägga bördan för ansvarstagandet på den äldre.

          Men som sagt, de som verkligen kan lastas för detta är de som låtit ungdomarna hamna i den här situationen.

          Svara
          • Musse

             /  10/13/2017

            Men det som han säger är att han masserat henne utanpå kläderna efter att hon bett om det.
            Det vuxna kvinnan i rummet har sett samma sak.
            Kyrkan fick information att han rört flickornas mobiler och han sa att han gjorde det för att stänga av ljudet när alla sov. Kyrkan har också rett ut det mellan dem.

          • MiT

             /  10/13/2017

            ”Efter att hon bett om det”, låter som om hon sökt upp honom och frågat, knappast så det beskrivs…

          • Olof

             /  10/14/2017

            Eftersom hon är 14 är det i princip irrelevant om hon bett om det eller inte. Det enda relevanta är om huruvida agerandet kunde anses vara av sexuell natur, och det lilla som skedde som killen erkände var tillräckligt. Som under 15 kan hon inte samtycka till något av sexuell natur och som vuxen har han hela ansvaret att veta om det, förstå det och se till att han följer det.

          • Musse

             /  10/14/2017

            MiT
            Har inte du läst domen?
            De sitter bredvid varandra i soffan och hon ber om massage, det är ostridigt.

            Olof
            vad stod det i sms:en nu då?

            Massage av axlarna utanpå kläderna är knappast sexuellt. Då skulle varenda fotbollstränare vara pedofil.

          • MiT

             /  10/14/2017

            Du är sinnessjuk om du läser ut det av det här:
            Målsäganden:
            Hon har alltid känt en lite obehaglig känsla av Arif, men hon vet inte varför. Allt började uppe i klocktornet. Arif ville ha en kram, sa att hon var fin och strök henne över ryggen. Han sa ”kom hit” och hon blev lite rädd. De lekte kurragömma och han gömde sig hela tiden på samma ställe som henne och sa att hon var fin. I en hiss höll han om henne bakifrån genom att hålla sina armar över hennes armar och bröst. Hon kände att han hade stånd. Han försökte vända hennes huvud och hade pussläppar, som att han ville kyssa henne, m
            en då hittade de övriga vännerna dem. Hon lagade sedan mat med Arif. Hon och Jannike skulle sova i ett rum med en annan person. Arif packade också upp sin säng bredvid hennes. Hon sa inget utan gick till ett TV-rum med Jannike. Han kom dit och började massera
            hennes axlar. Sen frågade han henne och Jannike om de ville ha bröst- och
            rumpmassage. De sa nej. Hon satt i sovshorts och nattlinne utan bh. Helt plötsligt började Arif gå ner mot magen och greppade tag om hennes bröst innanför kläderna. Hon tog bort hans händer och flyttade sig närmre Jannike. Hon frågade vad han gjorde, ”bröstmassage” sa han. Hon sa att hon inte ville det men att han fick ge henne vanlig massage i sådana fall. Han fortsatte massera henne vanligt. Hon hade panik men ville inte åka hem och lämna Jannike.
            Det är alltså en vuxen man som utsetts till eldare på lägret som vi pratar om!

            Du är fan rubbad om du kan utläsa att hon bett honom i det där!

          • Olof

             /  10/14/2017

            Musse: Det stora problemet för honom är som det står i domen: ”men vidgått att han efter fråga från målsäganden masserat hennes rumpa under några sekunder.”

            Det är där han erkänner brott och det, i sig, räcker för att fälla honom. Om hon bett om det eller inte spelar ingen roll.

            Är man under 15 kan man rent juridiskt inte samtycka om man så ber på sina bara knän. Hade han varit 17 hade han kanske inte dömts för det finns en flexibilitet där om/när det varit frivilligt, och då hade det spelat mer roll om hon önskat det eller inte, men 14 åring vs 18 åring så är det kört, hon kan inte samtycka, och hela ansvaret ligger på honom att veta om det och inte utföra något som kan verka sexuellt på henne oavsett andra omständigheter.

            De kringliggande omständigheterna är mest relevanta för att avgöra om han hade uppsåt att alls utföra handlingen, dvs, det var inte så att han slant, tvingades till det, etc. Och oavsett hur man läser och vem man tror på så kvarstår problemet att inget och ingen säger emot att han gjorde den där rumpmassagen och att han gjorde den avsiktligt (om än på vad han påstod sig uppfatta som hennes begäran). Vilket är tillräckligt för dom.

            Som sagt, jag tycker det är lite tragiskt för killen för han hamnar verkligen på fel sida av gränsen med en hårsmån med alla faktorer som åldrar och vad som hände här. Men jag tycker ändå det är riktigt att han döms, för det finns ändå rätt stora marginaler mellan ‘olämpligt’ och ‘olagligt’ och han har valsat över hela olämpliga territoriet för att hamna i det olagliga.

            För SMS’en googla på fup arif site:flashback.org så borde någon av topplänkarna ha länk till bilagan med sms’en. Men som sagt, eftersom han själv erkänt rumpmassge av 14-åring så spelar det i princip ingen roll för domen.

          • MiT

             /  10/14/2017

            Det är ingen idé att försöka diskutera med Musse då hela hans syfte är att alltid bara vara motsatt utan att veta något alls. Som här, han kastade sig in med tvärsäkra uttalanden om vad som hänt men hade inte ens läst domen. När det uppdagades så försöker han tolka om vad som hänt själv med hänvisning till något som inte står alls i förhoppning att ingen ska kolla. När inte det funkar så är det ev teknikaliteter som personnummer, istället för att ta reda på vad t ex killen själv sagt och vad som står på massor av andra källor så hävdar Musse tvärsäkert att han är svensk medborgare. Osv. Det kommer aldrig att ta slut, jag lovar. Till slut kommer det att handla om ett stavfel…

    • x

       /  10/13/2017

      @Musee
      I detta fall finns det bevis i form av SMS, dessutom finns det vittnesmål.

      Svara
      • Musse

         /  10/13/2017

        Vad stod det i sms:en?
        Vittnesmålen stödjer ju inte misstanken, även utifrån det som domstolen antecknat (som ofta är vinklat efter hur domstolen dömer).

        Svara
    • lensof

       /  10/13/2017

      @ musse
      Vilken tarvlig kommentar.
      Har du inget konstruktivare att angripa Lamottes med?

      Svara
      • Musse

         /  10/13/2017

        Jag har alltid trott att han har en intellektuell utmaning av något slag.
        Aldrig varit särskilt intresserad av honom, men sett lite av hans videor och då alltid utgått ifrån att han har någon svårighet. Trodde faktiskt att det var lite hans koncept, att leka journalist trots sitt handikapp.
        Men det kanske är fel.

        Svara
    • Vän av oordning

       /  10/13/2017

      Lågt. Skäms.

      Svara
  27. x

     /  10/13/2017

    Faktaspäckad kvalitetsjournalistik från vår vän Anders Lindberg:

    Svara
    • Pelle2

       /  10/13/2017

      Lindberg är som vänsterdemagoger brukar vara.
      Han avkräver visst beteende av sina motståndare medan han själv anser sig kunna bete sig hur som helst.
      Han har säkert en urusel förklaring till varför han kan smeta Trump på andra medan andra inte får smeta Trump på hans vänsterpolare…

      Svara
  28. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
  29. Pelle2

     /  10/13/2017

    Det Socialdemokratiska Kultur och stadbyggnadsrådet i Stockholm, Rogert Mogert, skrev ju ett sjukt inlägg där han utmålar dom som vill ha lugn och ro på biblioteken som rasister.

    Skulle tro att det dels handlar om att han är en apologet och kulturrelativist och dels om att han inser att han totalt har mislyckats med sitt jobb som ansvarig bl.a för Stockholms bibliotek.
    Han får bra svar på tal i dagens SVD av en bibliotekarie som jobbar på ett bibliotek där gängen har tagit över.
    https://www.svd.se/bibliotekarien-foraldrar-och-aldre-vander-i-

    Även Paulina Neuding kritiserar honom och kräver honom på ett svar på vilka han anser vara rasister.

    https://www.svd.se/svara-mogert-annars-ar-du-feg

    Om han nu anser att det är bra med oordning på Biblioteken antar jag att han menar att detsamma gäller för Stockholms stadhus så jag ser fram emot att Mogert och hans kamrater bjuder in slöddret som trakasserar Bibliotekarierna till att uppehålla sig där.

    Om han inte gör det är han en rasist enligt hans sätt att tänka..

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/13/2017

      Roger Mogert måste antingen vara en ytterst ensam människa, eller så är han så verklighetsfrånvänd att vänner eller bekanta helt saknar inflytande på honom.

      Om han visat den där artikeln för någon med den minsta lilla tankekapacitet så hade denne så klart berättat för bäste kamrat Mogert att det verkligen inte var någon bra idé att låta kulturartikeln gå i tryck, den får ju honom onekligen att framstå som en avancerad idiot.

      Den enda lilla möjlighet till förlåtelse för den där rappakaljan är att han och hans kompisar i Stockholms stadshus har en utstuderad, slug och cynisk plan, att avsikten med tramsartikeln är att locka fram oväntade svar från deras inbillade hothatsrasister som de redan har förberett en lång kedja av finurliga svar på.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/13/2017

        Man borde ju kunna kräva av en topp-politiker att denne besitter ett viss mått av intelligens och jag tror faktiskt inte att han är korkad även om han beter sig som en idiot.
        I detta fall rör det sig väl som vanligt om att han är så angelägen om att framstå som en god antirasist att han inte bryr sig om att hans artikel får honom att framstå som en idiot i en normalintelligent persons ögon.
        Han bryr sig heller inte om att det är just sådana som han som skapar rasism genom att se till att samhället rasar genom att slå knut på sig själva för att inte ”stigmatisera” brottslingar med fel etnicitet…

        Svara
      • SvD kanske har en ”idiotkvot” för att locka klick från folk som annars bara skulle läsa Dumheter24?

        Svara
    • Nightrunner

       /  10/13/2017

      Jag kanske är fånig men…”Rogert Mogert…” *fniss*

      Svara
    • x

       /  10/13/2017

      Svara
    • Gaijin

       /  10/13/2017

      När verkligheten blivit mer bisarr än satiren. Vad kan man då säga?

      Svara
      • Senior

         /  10/13/2017

        Minsta gemensamma nämnare vid dylika situationer brukar vara ”kommuniststyre”.

        Svara
  30. Gorby

     /  10/13/2017

    Svara
  31. Gigas

     /  10/13/2017

    Ett svenskt ordspråk som kanse borde läggas till i Bibeln.
    ”Låt inte vargen vakta fåren”

    Ett annat ordspråk som verkar bortglömt.
    ”Lär dig av andras misstag, du hinner inte själv begå dem alla”

    Svara
  32. G

     /  10/13/2017

    ”Får fängelse för Sverigebesöket

    Bara att mannen satte sin fot på svensk mark gav honom två månader i fängelse. Han var nämligen sedan tidigare utvisad från landet

    Den 45-årige mannen hade 2013 fällts för en rad stöldbrott och i samband med det även dömts till utvisning i fem år. Därför fick han inte återvända till Sverige förrän hösten 2018.

    Men redan i september i år blev han påkommen när han befann sig i Valdemarsvik och han åtalades därför för brott mot utlänningslagen.(forts)”.
    http://nt.se/nyheter/norrkoping/far-fangelse-for-sverigebesoket-om4849007.aspx

    Svara
  33. Per Wikstrand

     /  10/13/2017

    Det är inte så illa som jag trodde, det är värre. Hur slutar detta? Som Syrien, Irak eller Libanon ? Allvarligt oroad.

    Svara
  34. Nightrunner

     /  10/13/2017

    Nja MiT…
    Det som sker i detta fallet kan inte bara hända i Sverige. Som vi vet så är det likadant i stora delar av världen. Se på de muslimska länderna där en kvinna inte blivit våldtagen om inte våldtäkten bevittnats av fyra män. Se på de länder där kvinnor blir stenade eller straffade på något annat sätt för att de blivit våldtagna och därmed raserat familjens heder.

    För övrigt är ditt inlägg klockrent beskrivandes det galna klimatet i samhällsdebatten. Hur kan dessa människor sova gott om nätterna?

    Svara
  35. x

     /  10/13/2017

    Svara
  36. QED

     /  10/13/2017

    Ingen förundersökning mot rikspolischefen.

    ”Åklagaren har granskat fallet och kommer fram till att förundersökning ändå inte ska inledas mot rikspolischef Dan Eliasson eftersom beslutet inte hann orsaka någon skada.

    – Av det material jag som tagit del av framgår att Polismyndigheten inte har sänt eller röjt några hemliga uppgifter eller annan information ur systemet till den externa leverantören. Ingen person har därmed lidit skada, säger överåklagare Anders Jakobsson vid Särskilda åklagarkammaren.”

    Jepp, bomben exploderade aldrig

    https://unv.is/expressen.se/nyheter/ingen-forundersokning-mot-dan-eliasson/?social=twtr

    Svara
    • Har klarar sig alltid, oavsett.. Vad har han för hållhake?

      Svara
    • Sune

       /  10/13/2017

      OK, åtalas inte för att det inte hann orsaka någon skada alltså. Jag ska anföra det som argument nästa gång jag blir stoppad för fortkörning.

      Svara
  37. Svara
  38. Senior

     /  10/13/2017

    Jag är inte ett dugg förvånad, så är det med all vänsterpolitik.
    Det är nämligen precis som vanligt inte alls vad som sägs som är det viktiga utan vem som säger det.

    Säger sektledaren (eller grupptrycket i detta fall) att de skall hoppa så gör de det utan att ifrågasätta något, inte ens om det svänger 180 grader inom två dagar.

    Typiskt vänsterpackets sektbeteende.

    Svara
  39. Moderater ska rädda skolan genom att man går mer i skolan, för få timmar anser de. Det ena receptet efter den andra för skolan – oavsett partiet – men ingen vågar ta reda på varför skolan har kollapsat.
    Finland har färre skoltimmar men de slår oss rejält i PISA. Dock har även finnarna börjat sjunka lite men då blev det krismöte i Regeringen och man sa det magiska förklarings-ordet. Gissa vad.

    Svara
    • Hmm.
      Inte de svenska lösningarna i alla fall: Genus, egna val, frihet, mångfald, temadag …
      Gissar på: läxor, arbete, repetition, ansvar (lärare-elev-föräldrar), arbetsro …

      Svara
      • Fel x 5, för det har man i stort sett. Men de trodde att invandring hade dragit ner PISA så man måste angripa det problemet.i skolan. Vågat!?.

        Svara
  40. Rent bokstavligen är det kanske sant, men …

    Svara
    • Senior

       /  10/13/2017

      Nej, att alliansen skulle vara borgerligt styre är ren lögn….

      Svara
  41. Thomas Gür: Stöd till kulturbevarande blev klanvälde
    http://www.gp.se/ledare/thomas-g%C3%BCr-st%C3%B6d-till-kulturbevarande-blev-klanv%C3%A4lde-1.4705409
    ”Redan när invandrarpolitiken formulerades i mitten av 70-talet tolkades valfrihetsmålet som att invandrare skulle få offentligt stöd att behålla sin ursprungskultur.”

    Svara
    • Senior

       /  10/13/2017

      Precis så.

      Allt Sverige har kämpat för och levt efter ända sedan införandet av våra edsöreslagar i samband med Birger jarls styre, har nu på kort tid ödelagts.

      Svara
  42. I domslutet står det: ”Gärningen har varit ägnad att kränka Sekretess A:s sexuella integritet.”
    Dumheter. Om han tafsat henne på brösten och rumpan är det ytterst osannolikt att han ska ha gjort det med målet att kränka henne. Han har gjort det för att han varit kåt. Det har såklart varit kränkande oavsett, men kränkningen var inte SYFTET. Syftet var att mätta sitt eget sexuella begär. Om hon visat samtycke till tafsandet skulle han bara blivit glad och inte blivit besviken och tänkt ”fan också, hon känner sig inte kränkt som jag hoppades!”, vilket han blivit om målet varit kränkningen.

    Problemet han hade var hennes ålder. Hade han varit ett år äldre skulle han vunnit på att erkänna tafsandet men hävda att han uppfattade det som att hon samtyckte. Då hade åklagaren haft mycket svårt att bevisa att han ljög. Men eftersom hon inte var byxmyndig har har varit tvungen att istället hävda att han inte alls tafsat henne och nu erkänner han ju rentav att han ”masserat” henne på rumpan vilket gör hans försvar rätt dåligt.

    Svara
  43. Lars M

     /  10/14/2017

    7,1 miljarder kostar det att uppehålla propagandamaskinen. Utan att överdriva känns det som om de pengarna kunde använts bättre.
    När man inte kan sätta på radion utan att få en politisk vänsterkänga i örat eller
    inte kan sätta på tvn utan ett tårdrypande flyktingreportage eller en PK-journalist som ställer intetsägande frågor till ansvariga politiker.
    Ja då flyttar man. Eller så startar man en egen radio alternativt tv-station. Med 7 miljarder skulle man kunna göra mycket.

    Svara
  44. Hej

    Vem skriver dess bidrag åt honom undrar jag…perfekt, felfri och välformulerat svenska…likaså Fatemehs…

    Svara
  1. Det kryper i mig | WTF?
  2. Centern- troligen det farligaste politiska partiet i Sverige | Maniac Media

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: