Sexbok för nyanlända mm

Så var det dags igen då, en sexbok för nyanlända. Det kunde man se på TV4:s Nyhetsmorgon idag och är en bok av Inti Chavez Perez.

Måste man alltid vara så bisarr när man ska ta upp sånt här? Mimmi Pigg med människokropp ovanpå en man samtidigt som en annan kvinna sitter bredvid med en sorts piska (eller vad ska det vara?) i högsta hugg? Det är alltså vad nyanlända ska få som en sorts undervisning? På riktigt?

Chavez Perez kan man se här mysa runt på Heterohatets dag, börjar ca 30 sek in. En heterohatare alltså. Visst låter det bisarrt?

Sådär ser det ut när såna som Chavez Perez (RFSU/RFSL/liknande) vill informera.

**********

För ett tag sedan kunde man läsa om att vikingarna i princip var muslimer. Det var i alla fall vad man ville skulle vara sant. Det allah förstod direkt, att det var rent humbug, börjar nu också komma fram mer och mer.

Tecknen man längtat så efter att hitta såg man om man läste dem i en spegel… Jag gissar att allt annat blir helt obegripligt när man läser tecken spegelvänt men vad gör väl det om man hittar ”Allah” och ”Ali” med den metoden!

Så skrev jag då om det. Nu visade det sig att det inte ens räckte med en spegel utan man först hittade på själva tecknen också som man SEN tittade på i en spegel. Eller i alla fall fyllde i tecken som inte fanns men man råkade välja sådana som förekom först flera hundra år senare enligt en professor i medeltida islamisk från Texas…

Så nu vet alla vad Genusarkeologi innebär. För det är nämligen vad de håller på med. Det betyder att man hittar på, fyller i sånt som inte finns osv för att passa en politisk agenda man driver idag. Det här var ett TYDLIGT exempel på det. Genusarkeologi alltså. Det förekommer på massor av museer runt om i landet samtidigt som jag skriver det här…

Historierevision kanske är ett annat namn på det?

**********

Apropå #jagärhär-gänget som säger att de absolut inte massanmäler fb-sidor

Det är säkert bara en slump att just hon råkade bli avstängd efter att sektledaren sagt att Heberlein hängt ut henne. Vilket hon inte har…

Sektvibbarna är mycket starka i den gruppen!

**********

Kanske ska nämna nåt om den Mäktiga Mediemannen på Aftonbladet som anklagas för våldtäkt 2006 vilket varit en offentlig hemlighet sen många år tillbaka. Enligt artikel i Aftonbladet för några år sedan så är det en serievåldtäktsman det handlar om då flera varit utsatta för honom. Jag tänker inte nämna hans namn alls men alla vet ändå vem det handlar om. Det är vanskligt då det skett för så länge sedan.

Nu är massor av folk skadeglada. Och det förstår jag fullt ut! För den Mäktiga Mediemannen har pissat på och spottat på så många människor under så lång tid från sin upphöjda position på Aftonbladet att knappt någon tar hans parti i det här. Trots att han inte är dömd för något.

Vad som är problemet med detta nu är att man kommer att ösa på som om detta är ett vanligt problem bland vanliga män med hänvisning till Hollywood och nu den Mäktiga Mediemannen. Man kommer verkligen att ÖSA på. Enda syftet är att smeta ut på så många som möjligt för att minska skulden för den som är skyldig.

Men vad de som gör så inte begriper är att de med det bara fortsätter med den tystnadskultur som kan finnas inom vissa områden. Om man NU kommer ut och berättar om saker man vet har hänt och samtidigt vill smeta ut på andra så bevisar det bara att man själv är en del av problemet. Man kan lyfta detta utan att låtsas som om det är ett allmänt problem. För det är det inte. Men knappt någon kommer att klara av det. Klart att det KAN förekomma även på fabriksgolvet men risken är enormt mycket mindre.

Gå till er själva, om ni hade en vän som drogat en kvinna för att kunna våldta och du fick reda på det, skulle ni försvara den personen och t o m vara tyst om det inträffade och fortsätta vara polare? Skulle allt vara lugnt? Knappast va…?

Detta är ett ”elit- och maktproblem” som man nu kommer att försöka lösa genom att ge sig på vanlisar och prata om våldtäktskultur. Man kommer att göra som vanligt alltså för att vara säker på att inte kunna lösa problemet, för att det ska kunna fortsätta vara som det alltid har varit. Kåranda…

Artiklarna kommer nu att strömma ut om att det ”är vi män som är problemet” eller ”män måste …” osv.

Men vad man ska komma ihåg är vilka som placerat den Mäktiga Mediemannen på hans piedestal TROTS att det varit känt länge att han är en skitstövel. Det är samma typ av människor som blev alldeles till sig i tr*sorna (välj a eller o själv) av Kapten Klänning. Den Mäktiga Mediemannens skriverier de senaste åren där han varit väldigt flitig med attacker mot män osv är en sorts botgöring.

Och det har funkat, massor av folk har satt honom på piedestalen tack vare hans attacker på män. För som vanligt i radikalfeministiska kretsar så är det de reformerade svinen som är de riktiga männen, de man hyllar och tar till sig som hjältar medan de vanliga männen, de som aldrig från början skulle bete sig så svinaktigt, är de som radikalfeministerna föraktar och anser vara avskummet. Men de reformerade svinen, det är fina killar det! De artiklar som kommer att följa på det här kommer att bevisa detta smärtsamt tydligt. Man kommer att säga att det är ”strukturer” som ligger bakom, inte att den Mäktiga Mediemannen själv har valt att göra som han gör.

För alla förstår väl ändå att Weinstein, den Mäktiga Mediemannen på Aftonbladet osv inte är representativ för någon vanlig man va…?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

183 kommentarer

  1. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/17/2017

      Det är skandalöst det Mogert gör oavsett vilket biliotek han pratar om !
      Sedan är det ju extra skrämmande att han framhåller ett problembibliotek som ett gott
      exempel.
      Han ,precis som så många andra kulturrelativister, skiter på sig vid tanken på att göra något åt problemen istället för att släta över dom.
      Sedan har vi ju normkritikerna som jublar över att något som har fungerat bra tidigare slås sönder…
      Sjuka människor är dom och må historien döma dom så hårt som dom förtjänar !

      Svara
      • Opie

         /  10/17/2017

        Jo, visst är det ”skandalöst” men alla som såg Mogert totalt förintas i debatten mot Neuding igår på SvT inser att varken Mogert eller sossarna har någon som helst vilja att vare sig förstå eller hantera problemen. Det enda de klarar av är att kasta förklenande epitet på sina motståndare. Ju mer den svagbegåvade sossen pratar desto fler lämnar sosseriet bakom sig.

        Svara
    • Jan

       /  10/17/2017

      Mogert är en invandringspopulist. Han tonar ner eller förskönar allt som har med invandringen att göra. I sin egen bok är han Jesus, i min bok är han landsförrädare.

      Svara
  2. Mimmi? Heteronormativist där, det är givetvis trans-Musse!

    Svara
  3. Pelle2

     /  10/17/2017

    Ja, det är helt sjukt vilka bilder av vår sexualitet genustomtarna och HBTQ-aktivisterna i RFSL ger invandrarna…

    Svara
  4. Pelle2

     /  10/17/2017

    Du hade helt rätt MIT i att media skulle gotta sig i Weinsteins och Virtanens svinerier.
    Cissi Wallin, som hängde ut Virtanen igår, skriver idag en krönika där hon kollektivt avkräver oss män ett ansvar för vad vissa svin gör.
    https://www.metro.se/artikel/cissi-wallin-me-too-jag-med

    I P3 har dom också malt på om samma sak under en stor del av dagen…
    Naturligtvis har mer eller mindre alla kvinnor blivit sexuellt trakasserade och de menar att det inte är sant att de flesta män inte säger sig ha sett sådant.

    Kan personligen säga att jag bara känner till ett svin som höll på med sådant men jag umgås inte med vederbörande pg.a det.

    Svara
    • Nilsson

       /  10/17/2017

      Är avlägset bekant med både en förövare och ett offer.
      Hon var berusad, nästintill medvetslös när han våldtog henne, han blev fälld i rättegång och fick sitta i fängelse.
      Har inte träffat honom sedan dess.
      Vad vill Cicci att jag ska göra mer?
      Leta upp honom och förklara att han gjorde fel?
      #ihavenot #notmetoo

      Svara
      • Ivar L

         /  10/17/2017

        Du måste be offret om ursäkt och bättra dig. Det var ju ditt fel att han våldtog henne. I och med att du inte var där och avbröt våldtäkten gav du ditt tysta samtycke och grabbiga ryggdunkningar.

        Ungefär så är ju logiken.

        Svara
    • Jan

       /  10/17/2017

      De politiskt korrekta (som P3) har ett problem här. De vill uppmärksamma våldtäkter mot unga kvinnor utan att beröra invandrares överrepresentation. Detta eftersom invandrare är en pk-grupp som inte får kritiseras. Sålunda får inhemska vita män ta skulden för ett, till stora delar, importerat problem. En import som kvinnor i högre grad än män legat bakom.

      På sätt och vis kan man säga att svenska kvinnor röstat för en ökning av våldtäkter och en ökad otrygghet för svenska kvinnor i allmänna val. Det är bara det att de inte förstår det själva…

      Svara
    • Kalle

       /  10/17/2017

      #inte_er_man
      Med andra ord det är tråkigt det du har råkat ut för, men någon sympati kan du glömma pga allt hatiskt radfem trams som du har öst över oss män år efter år.

      Svara
    • Mikael

       /  10/17/2017

      De som outat Weinstein och Virtanen, är väl de enda som inte frivilligt servat dem, för att få fördelar. Alla penga/makt-positioner drar till sig de mest vidriga människorna.

      Svara
  5. hllviken

     /  10/17/2017
    Svara
  6. Lövet

     /  10/17/2017

    Har redan varit i en Facebook-diskussion där ”alla män-temat” framförts med emfas.
    …av en i i frågan ganska väl profilerad festivalarrangör för övrigt…

    Svara
  7. hllviken

     /  10/17/2017

    Nyanlända stackars ensamkommande flyktingbarn får sexinstruktioner från grovt porrigt – medan TV censurerar Bert????

    Svara
    • Ivar L

       /  10/17/2017

      Rätt kul egentligen. En relativt humoristisk beskrivning av en pojke som är intresserad av tjejer och tänker på tjejer ungefär så som ett genomsnitt av pojkar i den åldern gör (oavsett om de gått genusdagis) är censurmaterial medan tjejer som har sex i mussepigmask och samtidigt blir piskade anses värdefullt att delge nyanlända som behöver skolas in i svenska könsroller. Det borde ju vara tvärt om hela vägen. Censur på mussepiggmasksexet och Bert som förebild till unga migrantgrabbar.

      Svara
  8. Hypocrita

     /  10/17/2017

    Frågan är om ”det sitter i väggarna”?
    Är detta en del av AB:s företagskultur?
    En gång är ingen gång, två gånger är en vana….
    (Minns någon Tom Hjelte?)

    Svara
    • Ivar L

       /  10/17/2017

      Blev Tom Hjelte också sexanklagad? Jag har helt glömt, orkar inte googla.
      Problemet sitter förmodligen i hur mediebranschens informella hierarkier fungerar och vad många unga, särskilt tjejer men inte enbart, kan tänka sig att ställa upp på för att nå egen framgång.

      Svara
      • Opie

         /  10/17/2017

        Visst, Hjelte dömdes för misshandel och kvinnofridskränkning och våldtäkt till 2½ år fängelse. Har varit mycket tyst sedan dess… Kan vi hoppas på samma om det går att leda i bevis att FV har gjort det han anklagas för.

        Svara
        • Dan

           /  10/17/2017

          Det var desutom mot hans egen fru som Hjelte gjorde det. Och han jobbade med Virtanen på Aftonbladet plus

          Svara
    • Jan

       /  10/17/2017

      Inte att förglömma Robert Lauls klassiska videofylla…

      Svara
  9. MiT

     /  10/17/2017

    ”Ny sexanklagelse mot mäktige mediemannen: Frågade 14-åring om hon ville ligga med honom”
    https://nyheteridag.se/ny-sexanklagelse-mot-maktige-mediemannen-fragade-14-aring-om-hon-ville-ligga-med-honom/

    Svara
    • Opie

       /  10/17/2017

      Faller rimligen under grooming-lagstiftningen. Om personen kan belägga det hela med att publicera hela konversationen så borde saken vara utan tvekan. Med förbehåll för preskriptionstiden.

      Svara
    • Motkraft

       /  10/17/2017

      Nu tror jag på att han är ett sexistiskt svin men vill ändå påpeka att Fria Tider skriver att Fridah själv inte vet om han visste att hon var 14 år. Och vi kan inte heller se vad hon skrev som då eventuellt skulle kunnat missuppfattats.

      Han skrev detta kl 7 på en lördagsmorgon. Om inte en morgonpigg typ så kan ha varit en stupfull Virtanen som hemkommen från festande inte riktigt fattade vad hon menade. Och ”Fan jag fattar inte det här så bra – kan jag svara från min wall?” skulle kunna betyda att han hellre ville skriva offentligt, inte privat PM. Dvs att han var obekväm med det han uppfattade att hon skrev.

      Men det kan naturligtvis ha varit som Fridah uppfattade det, en mediaprofil som försökte använda sin position till att få sex. Kanske mer troligt, ville bara peka på möjligheten.

      Det verkar ju vara fri jaktsäsong på Virtanen nu. En näthatare som velat få andra ut i kylan som får smaka på hur det känns.

      Svara
  10. Ivar L

     /  10/17/2017

    Inte för att jag har ett uns till övers för den våldtäktsanklagade mediemannen som person men innan det verkligen bevisats i domstol tänker jag inte anse det klarlagt att han begått dessa våldtäkter. Att han uppfört sig som en gris betyder inte att han begått brott. Men vi får se vad som döljer sig bakom anklagelserna. Reella övergrepp eller bara dåligt sex som tjejer som ville in i branschen ångrar efteråt. Men om minderåriga verkligen är inblandade så ligger han ju definitivt risigt till.

    Svara
    • Opie

       /  10/17/2017

      Nej, om han verkligen begått denna våldtäkt är idag ej klarlagt. Men att han via sin maktposition inom mediavärlden försöker lura till sig sex av ett barn räcker för mig.

      Svara
  11. Gigas

     /  10/17/2017

    Man funderar ju onekligen på i vilka kretsar mediekvinnorna rör sig i om männen de träffar är våldsamma och/eller sexförbrytare.

    Svara
  12. Ivar L

     /  10/17/2017

    Är det inte bra fantastiskt. Att ta körkort har länge varit dyrt och svårt men nu när landet fylls av unga migrantmän så har vi fått en debatt om att det plötsligt skall vara gratis:
    https://www.svd.se/ge-gymnasieelever-utbildning-i-korkortsteori

    Dels är det ju intressant eftersom det påminner om hur kommunerna köper bostadsrätter och ger till migranter, det finns liksom ingen gräns för hur mycket en del tycker att främlingar i landet skall få som inte infödda får, dels är det ju intressant ur trafiksäkerhetssynpunkt. Om det skall bli gymnasieämne och lättare att ta körkort så kommer trafikolyckorna garnaterat att öka. Speciellt om i princip alla får körkort. Gissa om många annars omotiverade elever kommer att ta sig i kragen och gissa om en del mindre seriösa skolor kommer att locka med att antyda att just körkortskurserna är enkla att klara och sänka ribban.

    Samtidigt som var och varannan gata är smällfull med fartgupp och 50-vägar blir trettivägar och det sitter fartkameror i varenda korsning på vissa sträckor så skall vi alltså skicka ut migranter som knappt kan läsa på vägarna med körkort i cornflakespaketet.

    Svara
  13. Rikard

     /  10/17/2017

    Hej.

    Den som ser andra som saker att nyttja
    blir likt en orne insmord i gyttja;
    då hjälper ej avlat och avbön och hat
    ty mobben som hyllat kräva huvud på fat

    Låt säga det sant är att vinekonomen
    begått dåd som skyllas på y-kromosomen;
    vad skall så ske med lådvinets kung?
    Skall han lemmen behålla, och vad med hans pung?

    Men hur skall nån veta vad som har skett
    om vittnen har saknats till hur han betett
    sig? Talar hon sant så är han ett slem
    och förtjänar att skiljas ifrån sin lem

    Så därför så bör den som utstått sånt dåd
    till doktor och snut bege sig så bråd;
    låt spåret ej kallna och känn ej nån skam
    utan larma och skrik och släpa sanningen fram

    Ej väntan gott bådar för den som har sak;
    hugg huv’et av rädslan och kör upp ångest där bak
    på den som dig utsett till blott ett beläte
    Gör livet för nidingen till ett Helvete

    Texten ovan tar inte ställning i skuldfrågan, utan bör endast läsas som en reflexion.

    Personligen anser jag att våldtäktshen skall straffas enligt sin religiösa och etniska eller kulturella tradition.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Hatten av!

      ”sin religiösa och etniska eller kulturella tradition”
      Landsförvisning norr om Tullarna?
      Gå den långa marchen, för att bringa värdegrund till de värdegrundlösa?

      (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Long_Walk_%28Judge_Dredd%29#Retirement”)

      Svara
      • Rikard

         /  10/17/2017

        Hej.

        Tackar mjukost, s.m.s.

        Enligt en eller annan romare lär germanska folk bestraffat kvinnoskändning med att offret eller representant för denne fått driva en trubbig träpåle genom förbrytarens bröst tills dess att inte av pålen syntes (förbrytaren ligger under tiden fastspänd på marken).

        Varför inte tjugofem år på Titan? (även känt som Novaja Zemlja – och då kan de ju dessutom hjälpa till med att röja upp efter det socialistiska paradiset Sovjetunionens över tvåhundra kärnvapen detonationer på ön…).

        Avslutar med ett citat av en annan 2000AD-karaktär:

        ”Be Pure! Be Vigilant! Behave!”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • En av Talhoffers böcker från 1600-talet beskriver hur äkta makar kan duellera på rättvist sätt.
          Mannen står i en grop som räcker upp till midjan och har ena armen fastbunden vid kroppen, hans beväpning är ett antal träpåkar. Kvinnan har några stenar och ett tygstycke att svänga omkring dem i.

          Svara
        • Cain

           /  10/18/2017

          Herregud, män som delar min egen mycket nischade kultur!

          Jag synar dIn Torquemada med: ”BIG JOBS!”

          Svara
    • Lövet

       /  10/17/2017

      Standing ovations!

      Svara
    • HM. Du menar alltså att de män som erkänner sig till islam kan bara stå och titta på när offret får ett antal piskrapp på torget?

      Svara
    • Hej.

      Du är ju en sann poet! 🙂

      Men det här med att bestraffas enligt sin religiösa, etniska eller kulturella tradition, det låter inte så bra… Det skulle ju innebära att för en överrepresentation skulle istället offret straffas!

      Kamratliga hälsningar, Sven

      Svara
      • Rikard

         /  10/18/2017

        Hej.

        Hehe, så snäll är jag inte.

        Om brott har begåtts bedöms inte efter offer eller gärningshens kultur; endast straffsatsen enligt ovan.

        På så vis får vi alla den bästa av världar: offret får både kompensation och vedergällning, gärningshenen straffas androm till akt och varnagel, och vi visar hänsyn och respekt för olika kulturella mönster.

        @Cain:

        Börjar inte Sverige och västvärlden påminna väldigt mycket om planeten Verdus?

        ”Mongrol smush!”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  14. Klimathotet

     /  10/17/2017

    En radikalfeministisk hjälte.

    Svara
  15. Okej, som en certifierad homofil (roligt ord) så måste denna lilla bögen fråga: varför lägger ni så mycket energi på att hata er själva? Seriöst, vita heterosexuella män ska enligt utsago hata sig själv på gigantiska mått, men varför? Jag har lagt oerhört mycket tid på att gilla mig själv och nu ska människor, baserat på hudfärg och sexualitet, lägga lika mycket att ogilla sig själva? Varför?

    Svara
    • Opie

       /  10/17/2017

      Vilka ”ni”? Vad pratar du om? Det finns en liten minoritet av ”män”, reformerade svin och andra som köpt hela paketet av radikalfeministiskt hat. De alla flesta män förstår inte ens vad det handlar om och bryr sig föga. Det du beskriver är förbehållet en liten klick medelklass-”män” med akademisk bakgrund som bor i storstad.

      Svara
    • Melmac

       /  10/17/2017

      Certifierad? 😀 Har du skriftligt intyg på det? Jösses vad jag garvade åt den meningen!

      Svara
      • Ah, du vet, jag fick ansöka hos landstinget. De skickade hem en kontrollant som kollade upp mina vardagliga homosexuella vanor, som att sortera min Madonna-skivsamling och titta på urusla romantiska komedier med Julia Roberts. Det var tuff prövning, men det gick! Speciellt då jag avskyr Julia Roberts.

        Svara
    • Klimathotet

       /  10/17/2017

      Det där med självhatet upphör när tonåren är till ända eller borde göra. Man kan inte vara barn hela livet även om man har barnslig humor.

      Svara
      • Vic

         /  10/17/2017

        Klimathotet, Det gör ju inte det. Självhat av den typen är inprogrammerat. Att hålla befolkningen nere i sin dåliga självkänsla, kognitiva dissonans och sina dysfunktionella familjeförhållanden är a och o för att härska. Kombinera det med de ouppnåeliga ideal som så många ideologier har predikat i tusentals år så är potentialen stor att skapa riktigt rubbade psyken.

        Polyester Poontang, Varför? För att heterosexualitet hänger ihop med de patriarkala normer som förtryckt människor med annan sexuell läggning förstås. Vita män bär en kollektiv skuld för de patriarkala normer och de privilegier som de ärvt i generationer. De vita männen har satt sin överhet i system utan att ens veta om det själva och i historien har det tagit sig uttryck i förtryck av kvinnor och i kolonialism. De är, tydligen, inte heller medvetna om att de tillhör och gynnar det patriarkala systemet och är därför i ständigt behov av självrannsakan.

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/17/2017

          Jag är för gammal för att ha fått det inprogrammerat.

          Svara
          • Vic

             /  10/18/2017

            Det var trevligt att höra! Sanningen är väl nånstans att det är min generation som är värst drabbad, milleniegenerationen. Sannerligen barn av vår tid. Inte jag då i och för sig… Skulle aldrig ta på mig nån kollektiv skuld för vad nån vit gubbe gjorde för 100 eller ens 10 år sen. Jag vet förvisso att jag är privilegierad som har fötts i ett land med hög standard men det är inget jag skäms över.

  16. hllviken

     /  10/17/2017

    Efter teorilektionen – labbjobbet:

    Svara
  17. Sune

     /  10/17/2017

    Har #jagärhär ryckt ut till V*rtanens försvar ännu?

    Svara
    • Olof

       /  10/17/2017

      Den manliga tystnaden kommer av en enda sak – det finns ingen upside alls för män att kommentera.

      Vad skulle vi säga? Yttrar man sig om den lilla, lilla minoriteten som gör sånt får man skit och kallas rasist, etc. Påpekar man den skit som män drabbas av möts man om sarkasmer om män. Påpekar man att det är en helt absurt ide om mansroll som efterblivna feminister har så är man kvinnohatare.

      Kommenterar man med ‘jaaaaa, det är så synd om kvinnor’ så låter det rätt märkbart sarkastiskt vid det här laget.

      Men jag erkänna en liten hemlighet – den största anledningen att jag inte kommenterar sådana inlägg är faktiskt att jag blockerat större delen av källorna redan. Det är en väldigt aktiv liten grupp av kampanjare som sprider alla dessa kampanjer, och jag tröttnade helt enkelt på hur skiten spammade mitt fb flöde. Och enda resultatet som numera kommer från mig när något sånt trillar förbi är ytterligare en block.

      Jag har hört det. Blahblah. Ingen är intresserad av att lösa problemet utan man vill tjata tomma floskler om ‘manlighet’ som aldrig kommer ändra något överhuvudtaget. Så lösningen för mig är att rensa bort gnället. Tills den dag någon faktiskt menar allvar och är villig att prata om verkligheten.

      Svara
  18. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • Mikael

       /  10/17/2017

      ”Det har alltid sett likadant ut i Sverige”-gänget, verkar det som, orkade inte läsa, har börjat bli så hatisk och uppgiven.

      Svara
  19. http://inifran.aftonbladet.se/2017/10/med-anledning-av-anklagelsen-mot-en-av-vara-medarbetare/
    ”Det är polisen som utreder, åklagarna som åtalar och domstolarna som dömer. Det är viktiga principer i en rättsstat.

    Lika viktiga principer som jämlikhet, jämställdhet och ett samhälle fritt från sexuella trakasserier. Det är något jag personligen kämpat för under hela mitt yrkesliv och som jag brinner för nu och i framtiden.”

    Hmm. Intressant.
    a) Skulle vara intressant att se hur AB har varit med att ”döma” folk under åren.
    b) Får man verkligen säga att något är lika viktigt som de tre sakerna?

    Svara
  20. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/17/2017

      Fniss

      Svara
      • Mikael

         /  10/17/2017

        Enkelt: Är du ”feminist” kan du våldta och göra vad du vill. Är du inte feminist är du taliban/potentiell våldtäktsmän, oavsett vad du inte gör.

        Precis som du kan vara hur rasistisk du vill, bara du kallar dig ”antirasist” och hoppar på riktiga antirasister och klumpar ihop dem med nazister, höger och fascister.

        Svara
        • Skruven

           /  10/18/2017

          Den lede Fi verkar vilja inrätta en sorts rasregister.
          Läs också deras ”budget” där står om registret.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  10/18/2017

      Så ännu ett fall av svin som projicerar. Shocker.
      #AllaFeministiskaMän

      Svara
  21. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
  22. Pelle2

     /  10/17/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna lyfter fram en utredning som visar hur invandringen kommer påbverka våra framtida pensioner.
    Är det någon som tror att det är något positivt de skriver om med tanke på kompetensregnet som politikerna pratade om?

    https://ledarsidorna.se/2017/10/pensionerna-migrationens-kostnader-tydliggjorda/

    Svara
    • Det är inte bara lite annorlunda än vad många sade, inte ett litet misstag här eller där. Det är precis tvärtom!

      Att de kan se sig i spegeln …

      Svara
  23. MiT

     /  10/17/2017

    ”En tredje tjej träder fram: Berättar att Aftonbladet-mannen försökte bjuda hem henne på sprit när hon var 16”
    https://nyheteridag.se/en-tredje-tjej-trader-fram-berattar-att-aftonbladet-mannen-forsokte-bjuda-hem-henne-pa-sprit-nar-hon-var-16/

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/17/2017

      Ju större ego, desto hårdare blir fallet.

      Svara
  24. Pelle2

     /  10/17/2017

    Bloggaren Anybodys place skriver om hur Aftonbladet behandlar sexmisstänkta olika…
    http://anybodys-place.blogspot.se/2017/10/fredrik-virtanen.html

    Svara
  25. Pelle2

     /  10/17/2017

    Ävenbloggaren Fristad skriver om hycklerite kring Virtanen och även vi är här-aktivisterna som ömmar för sexualbrottslingar.
    http://www.fristad.eu/2017/10/dubbelmoralens-riddare/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/17/2017

      Visst är det hyckleri när Expressen går ut med att de inte namnger anklagade personer men glömmer bort i att artiklarna brevid så hängs en amerikansk Hollywoodproducent ut med namn och bild trots att det ävem där handlar om anklagelser.

      Svara
  26. Pelle2

     /  10/17/2017

    Bloggaren i otakt tar också upp Virtanen
    http://iotakt.se/en-svensk-weinstein/

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/17/2017

      å andra sidan verkar ju cissi wallins karriär funkat bra efter detta trots att hon inte är någon raketforskare som journalist utan ganska knappt medioker
      kanske en vit begåvad man som inte fick en liknande karriär

      Svara
  27. Gorby

     /  10/17/2017

    Svara
  28. Mikael

     /  10/17/2017

    OT; Pensionssystemet dignar under trycket av pensionsräddare, antisvenska rasister och massmördare vandrar på gatorna, välfärden kollapsar för de med störst behov, svenska folket kommer rösta på partier som kommer välkomna minst ett Malmö med välfärdsbosättare, varje fem år framöver, och så reagerar era ledare som vidriga förrädiska sektmedlemmar med lögnen alltid i högsta hugg:

    https://samnytt.se/forskare-om-vikingatidens-allah-band-hon-maste-ha-fantiserat-ihop-saker/

    Jag kommer inte bo kvar i det här landet, utan fly tillbaka till hemlandet farsan en gång flydde ifrån. Det finns inget hopp för det här landet.

    Svara
    • Mikael

       /  10/17/2017

      Det var inte OT, såg jag efter jag avreagerat mig här, druckit en öl och läst din som vanligt så bra post Toklandet!

      Svara
  29. icke-svensk

     /  10/17/2017

    Too bad for the archeologist that the ‘alif is always written in isolated form, no matter which lettertype is used. I think he or she took the film ”The 13th warrior” a little too serious.

    Svara
  30. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
  31. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/17/2017

      Ett exemplar av Hustler är både billigare och bättre på alla sätt 😛

      Svara
    • Pelle2

       /  10/18/2017

      Men att han själv hatar heterosexuella män är inget problem och tror han verkligen att det är en framgångsfaktor att visa homosexuellt sex tillsammans med lättare S och M när man vill utbilda muslimer om sex ??

      Svara
    • Kalle

       /  10/18/2017

      Inti som har sådan järnkoll på heterosex….

      Svara
    • Är jag pryd när jag tycker att det är för jävligt hur det svenska sexlivet framställs för invandrare, som faktiskt kommer främst från muslimska kulturer där sex är inget man torgför?
      När detta sprids är det inte konstigt om någon/några bara hoppar på en kvinna vart som helst och inbillar sig att det var ok. Vi är inte bara bidragsland nummer ett, vi är den fria sexmarknaden också.

      Eller brukar ni ha gruppsex med piskor som det vanligaste uttrycket med er/era partner?
      Jag kanske är helt ute? Jag vill nog förbli det.

      Svara
  32. Svara
  33. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • G

       /  10/18/2017

      ”Gruppledare MP Tyresö. Pol sek MP Huddinge.”

      Svara
  34. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
  35. MiT

     /  10/17/2017

    Svara
    • Förvånande samling av Kapten Klänningar… eller inte.

      Som sagt så verkar många av dessa människor projicera sina egna tillkortakommanden på andra män för att undvika personlig ansvar.

      Svara
      • Olof

         /  10/18/2017

        Japp. Det verkar ju vara mer regel än undantag att manliga feminister har lite svårt att hålla tassarna och tankarna i styr. Men att ha de problemen är ju i princip ett krav för att bli accepterad som feminist idag, så det är ju inte så konstigt.

        Kan knappt vänta på Sargons kommande genomlysning av problemet.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  10/18/2017

          Om det är sant att det tar sådan tid för att det hela tiden poppar upp nya att lägga till listan, så kan det bli ett enastående reportage.

          Maj 2016

          Svara
  36. Vic

     /  10/17/2017

    Riktigt grymt att du är ute med nyheterna så tidigt, MiT. Ju tidigare reaktioner desto bättre.

    Själv ser jag fram emot att vid min pension ha en maffig samling med burlesk och småfräck kuriosa från vår tid där bland annat ovanstående alster kommer att vara bland kronverken tillsammans med en premium blueray-DVD av ”Snoppen och Snippan” (som jag inte vet riktigt hur jag ska få tag i). Förmodligen spicear jag upp samlingen med lite av de tidiga mästarna som Heronymus Borsch också.

    Svara
  37. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  38. MiT

     /  10/18/2017

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1522163534544899/*

    Svara
  39. MiT

     /  10/18/2017

    *https://www.facebook.com/olafredholm/posts/10155108978544786*

    Svara
  40. MiT

     /  10/18/2017

    Så kvinnor har känt till länge men har hållit tyst men ändå det är vi vanliga hyggliga män som ska få skiten?

    View this post on Instagram

    Jag måste mot bakgrund av mitt argumenterande idag oxå erkänna att jag skäms. Jag har känt @cissiwallin i många år. Jag har känt till våldtäkten mot henne i lika många år. Plus vad som övrigt berättats om denna man. O jag har inte tvivlat på trovärdigheten. Finns för många fler vittnesmål för det, o har funnits i många år. Men ändå. De få gånger jag haft samröre med honom har jag låtsats som ingenting. Bla en kväll i New York för många år sen. Jag visste redan då om. Jag tvivlade inte. Ändå sa jag inget. Jag bara log o hängde på. O nu. Nu skäms jag å både mina OCH kvällstidningarnas vägnar. De slår upp STORT om olika kvinnors vittnesmål men skriver INGET om att svenska modighetslavinen startade med Cissi angående en medarbetare på @aftonbladet . De har ju vetat. Vi i "svängen" har ju vetat. I många år. O vi bör skämmas nu för vår tystnad. Cissi är ju inte ensam. Jag har hört från så många andra håll om samma man. I åratal. Ändå tystnad. Från mig. Till honom. Mot honom. Om honom. – O nu från media. Och det är en samhällssjuka. I aug i år satt jag i en svensk rättssal. På min födelsedag. O vittnade i en rättssak för en vän som utsatts för GROVA övergrepp av sin pojkvän under 4 års tid. Våld. Hot. Strypning. Knytnävsslag. Bitmärken. Under FYRA år. Och jag fick frågan från hans försvarsadvokat: "Vet du om hon PROVOCERADE" honom?" Ridå. Svarade "Mig veterligen är det inte brottsligt att höja rösten i en relation, men det berättigar inte att man ska få stryk". O 2017 borde jag inte behöva svara detta i en rättegång. (Han dömdes för grov kvinnofridskräkning men fick mild dom pga sin ringa ålder. O delar av hans familj skyller på offret o menar hon förtjänade få stryk eftersom hon "provocerade honom".) Så @aftonbladet . Ni skriver en helsida om jag tappar min macka med smörsidan neråt, kan t om bli ett löp om ni har rejäl nyhetstorka. – var är er "nyhetsbevakning" nu? Ni behöver inte o får inte namnge. Jag vet det. Men ni brukar alltid kunna jobba er runt det annars? Men ja. Imorgon kanske jag tappar en macka med smörsidan neråt, eller så går @lailabagge mot rött ljus så har ni nåt RIKTIGT att skriva om! 😳

    A post shared by Camilla Läckberg (@lackberg) on

    Svara
  41. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  42. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  43. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
    • Intressant. Det har annars alltid varit ”Om du behöver fråga är svaret Nej.”

      Svara
  44. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  45. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  46. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  47. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
  48. Frida Gustavlin

     /  10/18/2017

    Han var ”ärlig” i alla fall…

    https://pbs.twimg.com/media/DMXme_VXcAE38ds?format=jpg

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/18/2017

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  10/18/2017

        texten är ju ganska bra

        Svara
        • Pelle2

           /  10/18/2017

          Fast det är ju ironiskt att Virtanen utmålar sig som ett icke-svin…

          Svara
    • Grodan Boll

       /  10/18/2017

      Så det ”reformerade svinet” var inte reformerat den här gången heller?

      Svara
  49. G

     /  10/18/2017

    ”Ingen från #jagärhär ville stötta mig när jag blev sexhånad av män från Ung i Sverige
    ..[..]..
    Jag sparade konversationen, och lägger till den till denna text så ni får se vad som sades, så ingenting blir missuppfattat.(forts)”
    http://katerinamagasin.se/ingen-fran-jagarhar-ville-stotta-mig-nar-jag-blev-sexhanad-av-man-fran-ung-sverige/

    Svara
  50. G

     /  10/18/2017

    ”Arpi: Kan kriminella sköta butikerna som stängs ned?

    ”Ta bort de där kamerorna, jag ska knulla er!” Det är någon av de tre männen som dragit upp jackorna för att dölja ansiktet som säger det. Journalisten från tidningen Market är vid Husby centrum för att skriva om att alla butiker stänger mellan 12 och 13 i protest mot ökad kriminalitet och dålig polisiär närvaro. Inte ens ett år har gått sedan butikerna stängde i protest förra gången.

    Enligt handlarna har inget blivit bättre, utan tvärtom sämre.

    Nebil Mohammed är frisör, Fazil Abood säljer blommor och Riadh Alsayfi driver Ur & Guld. De har alla problem med kriminaliteten i området, skriver Market: ”Det behövs fler poliser och fler vakter. Att bara sätta upp kameror räcker inte. Vi blev lovade fler poliser och vakter, men så har det inte blivit. Man lovar mycket men det händer inget”. (Market 12/10)
    ..[..]..
    Men om butikerna stänger kanske de kriminella kan sköta driften? I Malmö slängde ett gäng kriminella män i 20-årsåldern ut personalen från en butik och tog över själva. De sålde varor som vanligt, men tog betalt via Swish och i kontanter eftersom de inte lyckats bryta upp kassan.

    Kanske kunde detta vara en lösning på butiksdöden på landet också?

    Skämt åsido. Sverige blir alltmer tudelat. För majoriteten har det aldrig varit tryggare, men för en avsevärd minoritet är det precis tvärtom. Det gäller inte bara butiker, utan en mängd offentliga ytor.

    Ett antal bibliotek i utsatta områden har periodvis tagits över av ett fåtal unga män som helt saknar intresse av böcker. Men när Roger Mogert (S), kulturborgarråd i Stockholm med ansvar för biblioteken, kommenterade situationen menade han att det var främlingsfientligt och klassföraktande att påtala stöket (SvD 11/10).
    ..[..]..
    Handlarna i Husby stänger inte på grund av omgivningens främlingsfientlighet eller klassförakt. Ingen vithetsnorm har gjort en smash and grab-kupp eller rånat någon. Det var inte förortsdemonisering som attackerade ordningsvakterna på Rymdtorget. Inte heller förtrycks handlarna av polisen, som en del postkoloniala debattörer på ytterkanten vill göra gällande. Tvärtom kräver de fler poliser.

    Nej, problemet är de kriminella som anser sig äga området och tillåts diktera livsvillkoren för alla andra.(forts)”.
    https://www.svd.se/kan-kriminella-skota-butikerna-som-stangs-ned/av/ivar-arpi

    Svara
  51. G

     /  10/18/2017

    Svara
  52. Pelle2

     /  10/18/2017

    NAturligtvis vädrar radikalfeministen Erika Hallhagen morgonluft när det pratas om Me too kampanjen överallt.
    Hon inleder med rubriken att vi män har ansvaret för övergreppen som begås.
    Hm,när skriver hon artikeln om att muslimer är ansvariga för den islamistiska terrorismen och Romerna är ansvariga för de brott som vissa romer begår ?

    Sedan gör hon en lista på vad vi män förväntas göra/inte göra.

    1.Var vaksam på hur du beter dig mot kvinnor, i synnerhet yngre. Om du är lärare eller tränare eller på nåt sätt har med att barn att göra, fundera en extra gång. Behandlar du tjejer och killar likadant? Ser du barnen som individer eller som kön?

    Behandlar kvinnor pojkar och flickor likadant och ser de pojkar som individer eller kön ?

    2 Ta in rummet – lär dig se hur killar behandlar kvinnor – på tunnelbanan, vid middagsbordet, på dansgolvet. Protestera om du noterar saker som inte känns okej. Ryck inte på axlarna.

    Och kvinnor beter sig aldrig illa mot män och det är inte kvinnors skyldighet att säga ifrån också ?

    3.Göm dig inte bakom inbillad godhet.Om du befinner dig i en sexuell situation och din motpart är yngre än du eller kraftigt påverkad, göm dig inte bakom att och hon inte sa nej. Om du nu ”älskar kvinnan” utsätt henne inte för sexuella övergrepp.

    Vad har ett sådant beteende med godhet att göra och hur många av oss hade utnyttjat en tjej/kvinna i en sådan situation ?

    4 Ingen vill se din snorre.Har någon bett dig skicka en bild på din penis, go for it. Om inte: låt bli,

    Ingen vill se min snorre men ändå skriver hon att man skall go for it om någon vill se den.
    Feministisk logik…

    För övrigt skulle jag aldrig komma på tanken att skicka kukbilder och jag tvivlar starkt på att någon man jag känner heller skulle komma på tanken att göra det.

    5.Skammen är aldrig kvinnans
    Betona för dina söner att det inte under några omständigheter är okej att ta på en person utan hens samtycke. Och lär dina döttrar att larma så fort de är med om något som känns det minsta obehagligt. Skammen ska aldrig vara deras.

    Det ingår väl i en normal familjs uppfostran att man inte utsätter någon annan för sexuella eller andra trakasserier…Fast så är det kanske inte i en feministfamilj ??

    6. Skippa brödraskapet.
    Håll inte din polare, din chef, din kollega, din storebror om ryggen efter att han betett sig tvivelaktigt mot en kvinna. Det finns för övrigt en särskilt jävlig plats i helvetet för den som efteråt hjälper till att smutskasta den utsatta kvinnan.

    Så det är det som en feminist tror att brödraskapet handlar om ??

    Verkar ju som sagt var som om en och annan kvinna har hållit Virtanen om ryggen om hans övergrepp. Är inte det fel av systraskapet ??

    7 Håll dig till ämnet.
    Avbryt inte ett viktigt samtal med att kommentera utseendet hos personen framför dig. I det läget är det ingen komplimang utan en härskarteknik.

    Hur många gör något sådant ?

    8.Ett nej är ett nej
    Tjata inte till dig sex.
    Och kvinnor tjatar sig aldrig till sex ?
    För övrigt är det väl en sak att vara tjatig och en annan att tvinga sig på en annan person…

    9. Inse din makt
    Förstå att du, oavsett hur blyg och bortkommen du kanske känner dig, är en del av en kultur där män fortfarande har den största makten. Tänk på hur det påverkar människan du har framför dig.

    Så hon tror att en blyg man skulle våga trakassera en kvinna sexuellt och hon tror inte att de flesta kvinnorna skulle skratta ut en blyg person om han försökte ?

    Dessutom är det ju skrattretande att den radikalfeministiska idioten Hallhagen menar att
    hon som har en medial plattform skulle vara maktlös i jämförelse med alla män oavsett status i samhället…

    10.Gör nåt åt saken.
    Bli imponerad över modet som ryms i hashtaggen #MeToo. Låt inte skammen du rimligtvis känner som man omvandlas till ett försvarstal, utan använd den som en katalysator till förändring.

    Jag känner ingen skam som man över vad vissa andra män gör.
    Jag tar inget ansvar för vad andra människor gör och jag antar att idioten Hallhagen aldrig kommer ta ansvar för kvinnlig brottslighet.
    Är ju också sjukt att hon menar att vi män som inte är sexbrottslingar ändå skall köpa att bli kollektivt skuldbelagda utifrån vårt kön….

    Vilken jävla extremistisk idiot hon är…
    https://web.archive.org/web/20171018040218/https://www.svd.se/man–overgreppen-mot-kvinnor-ar-ert-ansvar

    Svara
    • G

       /  10/18/2017

      ”6. Skippa brödraskapet.
      Håll inte din Ensamkommande om ryggen efter att han betett sig tvivelaktigt mot en kvinna. Det finns för övrigt en särskilt jävlig plats i helvetet för den som efteråt hjälper till att smutskasta den utsatta kvinnan.”….

      https://toklandet.wordpress.com/2017/10/14/det-kryper-i-mig/

      Svara
      • Noger

         /  10/18/2017

        ”Det ingår väl i en normal familjs uppfostran att man inte utsätter någon annan för sexuella eller andra trakasserier…Fast så är det kanske inte i en feministfamilj ??”

        Nej, där är det bara barn med snopp som ska uppfostras.
        De andra föds nämligen färdiguppfostrade.

        Svara
    • Bamse

       /  10/18/2017

      Börjar osökt nynna på refrängen till en gammal Soundgarden låt:

      ”Don’t come over here
      and piss on my gate
      save it just keep it
      off my wave”.

      Svara
    • Så kvinnor är oberoende och starka, men alla män skall vara frivilliga obetalda livvakter på livstid?

      Svara
  53. G

     /  10/18/2017

    Svara
  54. Gigas

     /  10/18/2017

    Krönika i bidragsblaskan ETC.
    ”Inspirerade av Klimpen i TV-serien ”Bert” jagade och klämde jag och de andra killarna tjejerna i klassen på rumpan medan vi ropade ”balla balla”.

    ”Jag skulle kunna skylla på hur killar uppfostras av samhället, hur killars beteende accepteras och ursäktas redan i småskolan, hur jag ännu inte hade fått på mig genusglasögonen, på alkoholen, men… Varje man har ett individuellt ansvar. Det finns inga ursäkter.”

    Lite självinsikt, eller poserarhan bara?

    ”För varje kvinna som utsätts för sexuella trakasserier eller övergrepp finns det en man som utfört det hela.”

    Och den mannen har tydligen varit han några gånger.

    ”P.S. Syftet med den här texten är alltså INTE att få ryggdunk. Jag vill bara uttrycka en förhoppning om att fler män gör självrannsakan. D.S”

    Skulle nog ha varit:

    ”P.S. Syftet med den här texten är alltså att få ryggdunk. Jag vill bara uttrycka en förhoppning om att de män som betett sig som svin gör självrannsakan. D.S”

    https://www.etc.se/kronika/jag-ar-en-av-mannen-som-utsatt-kvinnor

    Svara
    • Senior

       /  10/18/2017

      ”Det förlåter eller ursäktar inte mitt och ditt beteende, men kanske vore det mer klädsamt och respektfullt om du som är man också rannsakade dig själv och åtminstone gör ett försök att ta någon sorts ansvar för dina handlingar.”

      Det är precis det som vi övriga 99% med impulskontroll och moral gör, tar vårt ansvar. -J*vla idiot.

      Svara
    • Senior

       /  10/18/2017

      Man undrar ju hur dessa personer egentligen tänker…

      ”Idag var en bra dag, jag lyckades återigen avhålla mig från att begå brott.”

      -Men det förklarar ju å andra sidan varför alla länder där identitetspolitisk vänster fått majoriteten alltid slutar med att det sitter despoter vid makten.

      Svara
  55. ”Pensionsmyndigheten fick i regleringsbrevet för 2017 regeringens uppdrag analyserat hur dagens migration, och den förväntade framtida migrationen, påverkar grundskyddet i pensionssystemet. Myndigheten har nu redovisat uppdraget till regeringen och de analyser som Pensionsmyndighetten redovisar ligger i helt linje med vad nationalekonomen Tino Sanandaji samt Ledarsidorna.se tidigare redovisat. Den migration som enligt såväl Alliansen som regeringsunderlaget skulle rädda pensionssystemet ser idag ut att tvärtom nästan fördubbla statens utgifter för garantipensionerna.”

    https://ledarsidorna.se/2017/10/pensionerna-migrationens-kostnader-tydliggjorda/

    Svara
  56. G

     /  10/18/2017

    Emma: ”Content Manager @Centerpartiet. Gift med @afahlstedt. Kristen. Liberal. Feminist.”

    Centerfeministen uppmanas länka exempel, men klarar inte av det…

    Svara
    • Pelle2

       /  10/18/2017

      Hon hade inte räknat med att någon skulle syna hennes påstående utan att vi bara skulle huka och köpa hennes radikalfeministiska lögner rakt av.
      Det mest korkade i det hela där hon frågar om man måste se bevis för hennes påstående.
      I hennes postmoderna värld så räcker det förmodligen att hon känner att hon har rätt…

      Svara
    • Embryo

       /  10/18/2017

      Centerpartiets content manager visar sig vara urusel på att skapa content och Centerpartiets kommunikatör visar sig i tråden vara lika urusel på att kommunicera.
      Är de det bästa C har att komma med kan det nog komma att bli en jobbig valrörelse för dem.

      Svara
    • Senior

       /  10/18/2017

      ”Liberal feminist”
      Man kan inte både ha kakan kvar och äta upp den.
      -Antingen är man liberal, eller feminist.

      Svara
      • Opie

         /  10/18/2017

        Njae, liberal feminist = första vågens feminist. Ni vet, sådana där åsikter om att man skall ha lika rättigheter, vara lika inför lagen och att alla myndiga personer skall ha rösträtt. Högst omodernt och idag antitesen till den moderna radikala feminismen.

        Svara
        • Senior

           /  10/18/2017

          ”lika rättigheter, vara lika inför lagen och att alla myndiga personer skall ha rösträtt”
          -Det är liberalt ja, men knappast feministiskt.

          Svara
  57. G

     /  10/18/2017

    Svara
  58. Pelle2

     /  10/18/2017

    Har lyssnat på P3,s morgonpasset och har då hört hur programledaren Hanna Hellqvist spyr galla på oss män som blir förbannade på feministernas kollektiva skuldbeläggning.
    Hon citerade till och med ett inlägg av den ökända manshataren Lady Dahmer.

    Hon menar, precis som de andra radikalfeministerna, att vi män bara skall hålla käften och köpa deras oförblommerade manshat för det är mera synd om henne och alla andra kvinnorna.
    Vi skall naturligtvis också delta i kampen mot sexuella övergrepp men vi får inte uttrycka någon annan åsikt än att vi alla är skyldiga på grund av vårt kön.

    Trots hennes manshat sitter hon dagligen och gråter över att ingen man vill ha ett förhållande med henne. Om hon funderar lite på sitt eget manshat så kanske det inte är så konstigt att hon lever ensam..
    För vilken man med ett uns av självbevarelsedrift och stolthet vill leva med en hatisk feminist som hon…

    Den manliga programledaren , David Druid, sitter bara helt tyst och tar emot…

    Svara
    • (Heter han Druid? Jag skall se om det går att byta namn till Magic User.)

      Han vill nog behålla jobbet.

      Svara
  59. G

     /  10/18/2017

    Herregud…..

    ”Idag är jag utesluten från MP!

    Mitt politiska engagemang har jag försökt använda till största möjliga nytta för den som är sjuk, går i skolan, är pensionär eller jobbar. Fungera inte vårt komplexa samhälle kan Sverige heller inte hjälpa människor på flykt eller i nöd. En demokrati och ett välfärdssamhälle kan aldrig fungera om vissa människor av olika skäl håller sig undan de gemensamma åtagandena som krävs för bygget av välfärdssamhället. Islamistiska parallella klansamhällen har ingen del i ett demokratiskt välfärdssamhället.
    Etablerandet av islamistiska parallellsamhällen har dessvärre underlättats av den politiska islam flera muslimer i (MP) har lyckats pracka på partiet. Gustav Fridolin ville som bekant att (MP) skulle välja en religiösa muslim som partiledare och välja en annan till partistyrelsen.
    Pengar för arbete mot islamofobi har i praktiken blivit pengar för att sprida politisk islam och cementera klanstyrda parallellsamhällen med shariapoliser och hederslagar.
    Idag nåddes jag via telefon alltså av besked från partistyrelsen att de beslutat att utesluta mig ur det miljöparti jag tillhört så länge.

    Partiet är nuförtiden visserligen något annat än ett miljöparti men tråkigt är det. Jag anses ha skadat partiet genom att kritisera enskilda partifunktionärer. Islamisterna i partiet som verkligen har komprometterat oss är däremot kvar om än rätt så tysta nuförtiden. Men den egentliga orsaken hör försågs samman med enkel matematik. Miljöpartiet behöver islamisterna och deras röster. Att vara kritisk mot islams irrläror och avslöja islamism, sharia, klanstyren, gängkriminalitet, falsk feminism är nog inte bra om man som parti är beroende på dessas röster.
    Mitt politiska engagemang fortsätter dock och jag ska fortsätta att kritisera dem som inte sätter västerländska demokratiska värderingar och vårt lands alla medborgare först och främst!

    Rebwar Hassan / Landstingsledamot/ Stockholm 16-10-2017”

    Svara
  60. Pelle2

     /  10/18/2017

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver bra om att vi måste kunna kritisera islam som religion och ideologi på samma sätt som andra religioner/ideologier.
    Hon menar också, med all rätt, att muslim inte är lika med ras som vissa ”antirasister” menar.
    https://ledarsidorna.se/2017/10/ideologi-och-terror/

    Svara
    • G

       /  10/18/2017

      ”Hennes texter riskerar att bidra till ökad främlingsfientlighet och det finner vi mycket allvarligt” – Miljöpartiet

      Svara
      • Pelle2

         /  10/18/2017

        Det är väl just det som är det sjuka. Man låter bli att kritisera islams avarter i rädsla för att göda främlingsfientlighet.
        Om man istället bekämpade religiös extremism så att det mer eller mindre försvinner ¨så skulle man istället MINSKA främlingsfientligheten eftersom det då bara skulle finnas moderat utövare av islam som inte gör någon annan illa i religionens namn.

        Svara
  61. G

     /  10/18/2017

    ”Gästskribent Dániel Nagy: Universiteten bör ta ansvar för åsiktsmångfalden

    Universitet är oaser för fritänkande. På universitetet är inga frågor för känsliga för att ställas, inga teser för upprörande för att prövas och inga åsikter för obekväma för att vädras. Det är en plats där etablerade sanningar ifrågasätts och nya vinklar utforskas, där stela tankemönster ständigt utmanas.

    Så borde det vara. Efter sex år som student vid ett av Sveriges största universitet har jag tvingats inse att verkligheten är en annan…..”
    https://detgodasamhallet.com/2017/10/17/gastskribent-daniel-nagy-universiteten-bor-ta-ansvar-for-asiktsmangfalden/

    Svara
  62. G

     /  10/18/2017

    Svara
  63. Pelle2

     /  10/18/2017

    Manshataren Hanna Hellqvist sitter, efter att ha kollektivt utmålat oss män som ansvariga för sexualbrotten, i samma program och undrar varför inte hon har något förhållande där hon kan åka och storhandla.
    Så inte ens i samma program kan hon inse att en av orsakerna till att hon inte har något förhållande är att hon är en känd manshatare

    Svara
  64. G

     /  10/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/18/2017

      Dom är verkligen korkade på Aftonbladet som sitter och vevar om andras ansvar för sexualbrott medan dom låter den förmodade sexualbrottslingen Virtanen sitta kvar på en hög position.
      Men naturligtvis är det som vanligt andra än godhetsvänstern som skall ta ett ansvar.
      Blir du sexuellt utnyttjad av en vänstermänniska så är det inte lika farligt…

      Är ju också ironiskt att Virtanen sitter och utmålar sig som en moralisk människa i sina ledartexter..

      Svara
      • G

         /  10/18/2017

        Svara
      • Senior

         /  10/18/2017

        Jag kan i princip hålla med Aftonbladet i sitt resonemang att man är ”oskyldig tills man fått en fällande dom”.

        -Problemet är snarare deras dubbla måttstockar, när det gäller moderater eller SD gäller plötsligt inte detta längre…

        Svara
  65. G

     /  10/18/2017

    Svara
  66. G

     /  10/18/2017

    ”Biskopen: Förlåt oss

    Biskop Martin Modéus ber nu flickan, som sexofredades, och hennes föräldrar om förlåtelse. ”Inget får tystas ner”.
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/biskopen-forlat-oss-om4856477.aspx

    Svara
  67. Melmac

     /  10/18/2017

    Ytterligare en godhetsknarkare som visar upp sin vidriga dubbelmoral:
    http://www.dt.se/opinion/ledare/emma-jaenson-hyckleri-om-sexualbrott-pa-stockholms-filmfestival

    Heder åt Emma Jaenson som visar upp hyckleriet.

    Svara
  68. x

     /  10/18/2017

    Svara
  69. Nu ska AB öppna en internutredning om ”medarbetaren”: https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/aftonbladet-startar-utredning-efter-anklagelserna-mot-medarbetaren-6878430

    Sannolikt kommer väl han åka ut i kylan i ett par månader och får sitta någon städskrubb tills det blåser över.

    Svara
  70. x

     /  10/18/2017

    Svara
  71. x

     /  10/18/2017

    Svara
  72. En fjärde kvinna har nu kommit fram: https://nyheteridag.se/fjarde-kvinna-berattar-aftonbladet-mannen-forsokte-valdta-mig-nar-jag-var-nitton/

    ”Texten fortsätter med att kvinnan berättar om hur hon som nittonåring blev drogad och utsatt för ett våldtäktsförsök på stadshotellet i Eskilstuna. Förövaren var samme kände Aftonbladet­profil som de tre andra kvinnorna tidigare pekat ut.

    ”det var minst sagt ett grovt sexuellt övergrepp även om jag inte vill gå in på fysiska detaljer här”, skriver kvinnan.”

    Svara
    • Jan

       /  10/18/2017

      Det där är inte god journalistik. Det liknar mer ett drev. Går man ut och anklagar någon för brott, dessutom preskriberade brott, så bör man åtminstone framträda med eget namn. Jag är heller inte förtjust i Fredrik Virtanen men det här handlar om principer. Virtanen blev ju dessutom frikänd i rättegången mot Cissi Wallin. Det blev inte ens någon rättegång – åtalet lades ner.
      Att dra upp det här offentligt 20 år senare känns, minst sagt, desperat. precis som hela den här kampanjen (vad den nu heter den här gången). Kampanjen känns mest som ett försök att rikta fokus bort från invandrare till vita män.

      Svara
  73. MiT

     /  10/18/2017

    Svara
    • hllviken

       /  10/18/2017

      Jag har läst att Harvey Weinstein håller på att göra en vaccinkritisk film och det är orsaken till att han hängs ut nu efter 30 års sex-snusk.
      STORA ekonomiska intressen står på spel.

      Svara
      • Du är lite dum va?

        Svara
        • hllviken

           /  10/18/2017

          Du är mycket dum!

          Svara
          • Du tror alltså att vaccin är dåliga?
            Vilka andra konspirationer tror du på?
            Alla från idioten på infowars?
            Ni som tror ni är smarta är på samma nivå som genusvetare….

            Tror du att vaccin skapar autism? Eller att det är för mind control?
            Hur är det med chemtrails?

            Du är en sopa

    • Jan

       /  10/18/2017

      Det är väl knappast någon nyhet att många kvinnor i film- och skådespelarbranschen tagit sängvägen till framgång. Det är också väldigt utseendefixerade branscher. Alicia Vikander, till exempel, tycker jag är en ganska värdelös skådespelerska – men hon har rätt utseende och ålder. Det räckte till en Oscar. Det här försvarar naturligtvis inte Weinsteins beteende men jag tror att det finns gott om Harvey Weinsteins i branschen om man säger så. Och unga kvinnor som vill ta den snabba vägen upp.

      Svara
  74. Jan

     /  10/18/2017

    Det kostliga är väl att den politiska korrektheten slår tillbaka direkt mot Aftonbladet. De har en Kapten Klänning bland sina egna. Och inte den första dessutom. Instinkten blir att tysta ner det förstås. Hade Virtanen jobbat på Expressen hade det varit ett annat ljud i skällan. Undrar hur många fler feministkrönikor det blir från det gamla popsnöret nu? Dags att pensionera hyckleriet kanske?

    Svara
    • Jan

       /  10/18/2017

      Visst. Problemet är att när ensamkommande flyktingbarn (alltså vuxna män från Afghanistan) begår övergrepp så är det tyst från feminister och kändisar. I det senaste fallet så går till och med feminister (här i form batiktanter) ut och fördömer det barn som blev offer för en av de här asylskojarna.

      Svara
  75. Jan

     /  10/18/2017

    Det verkar som alla Sveriges kvinnor blivit utsatta för sexuella övergrepp av vita män om man ska tro kampanjen. Margot Wallström vill att åtgärder vidtas. Vad ska man göra? Fängelsestraff för tafsande? Och hur ska man se till att den skärpta lagstiftningen gäller enbart vita män?

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0ewz0/wallstrom-efterlyser-politisk-aktion

    Svara
    • Senior

       /  10/18/2017

      Här har du en poäng.

      Jag ser en röd tråd i detta, i denna nya #brädstapelgrupp där alla skall outa sina upplevelser av vita, svenska mäns övergrepp.

      -Plötsligt hörs inget längre om Arif och batikhäxorna.

      Tanken var nog att som vanligt skuldbelägga vanliga vita, medelålders, svenska män.

      Att Cissi Elwin hade mage att hänga ut Virtanen var nog inget #vaddennuhettegruppen räknade med.

      Svara
  76. Jan

     /  10/18/2017

    Klokt och nyanserat av Elisabeh Höglund. Många kvinnor blir klokare med åldern. Hon påpekar försynt att många kvinnor inte är så oskyldiga som de alltid hävdar. Hon ringar in hyckleriet.

    https://www.expressen.se/debatt/ett-nyp-i-rumpan-ar-inte-sa-farligt/

    …och blir naturligtvis angripen av en juristflicka. Sverige vimlar av korkade juristflickor. Deras dagis kallas universitet…

    https://www.expressen.se/debatt/elisabet-hoglund-ar-fast-i-en-svunnen-tid/

    Svara
  1. 1 april varje dag del 40: En kufisk story | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: