Från Lamottes facebook

Kollade lite på Lamottes facebook under hans inlägg där han tar upp att han blivit stoppad av Gislaveds kommun för att föreläsa för gymnasieungdomar där.

Den var en Socialdemokrat som hade kontaktat kommunens ansvariga och påstått att Lamotte var både rasistisk och antifeministisk vilket fick kommunen att avboka föreläsningen. Trots att han varit där tidigare och enbart fått positiva omdömen av både lärare, elever och föräldrar.

Att det var en Socialdemokrat, som inte ens bor i kommunen eller har annat med gymnasieskolan där att göra, är ganska viktigt

Ansvarig för barn- och utbildningsfrågor i Gislaveds kommun är också socialdemokrat. Behöver inte betyda någonting alls. Men kan också betyda väldigt mycket. Partikultur och påverkan ska man inte förringa.

Men lite från hans fb var det

Jag kollade under ett inlägg med klippet som han delade en gång till. Han säger att yttrandefriheten är hotad och det kanske är att ta i lite men minns det där med att en socialdemokrat kontaktar en annan socialdemokrat för att utöva påtryckningar. Med skvaller och påhitt som grund.

Men det blev ett intressant kommentarsfält. Minst sagt. En del kommentarer är svar på andras men jag har mest med bara de enskilda kommentarerna, det blir mycket nog ändå. OBS, jag har sållat hårt, det är en grotesk mängd kommentarer under varje inlägg och man pallar inte att kolla hur mycket som helst. Jag har inte tagit med dem nedan för att de är extra korkade eller något utan de är en liten del av alla som inte verkar förstå hur det kan ha gått till. Eller så är de bara tramspostare. Spammare alltså.

Tim verkar vara ett troll som enbart är ute efter att spamma, blev en undertråd med över 50 kommentarer där han inte tillförde en enda vettig sak.

Sen dök Loan Sundman upp. Vad nu hon har på Lamotets fb att göra.

En Anton dök upp. Många gånger dessutom.

Loan igen. ”Kritik från kvinnor” kallar hon det att påstå att han har en offerkofta på sig. Trams från en extremist passar bättre.

Som vi kan se i den där kommentaren så är det grundlösa påståenden han kommer med. Och trams. Bara. Och förväntar sig svar…

Ja ska vi se vilka som håller tyst?

Så tycker Linda.

Tror inte Mohseni ens vet vad uttrycket ”snöflinga! betyder i de här sammanhangen.

Eric Sporrong verkar vara en trevlig prick. Hur kan han ha blivit så trevlig?

Jaha, ok. Inget att se. Cirkulera. (jo, det är samma person som bytt namn sen dess…)

Jaha, gör han det? Men seså Erik, marsch iväg till polisen nu och begär att få bli inlåst pga att du är en man som gör tjejer otrygga! Sätt fart! Jaså inte? Du vill alltså upprätthålla patriarkala strukturer? Låt mig gissa, du har också en hand som varit på fel ställen då och då utan att det var du som styrde handen?

Kanske bättre att ha den Mäktige Mediemannen eller någon av alla som hållit tyst och under åren har hyllat honom så han kunnat fortsätta? Så man får en med rätt Värdegrund alltså™? Kanske någon av alla som hyllade Kapten Klänning har rätt Värdegrund™?

Det är klarlagt att det är en socialdemokrat, utifrån dessutom, som utövat påtryckningar, med skvaller och påhitt på skolan/kommunen och deras utbildningsansvariga, som också är en socialdemokrat, fick kalla fötter och avbokade. Socialdemokrater genom hela kedjan alltså. Inte bara politiska påtryckningar utan även mediala då hon varit involverad ordentligt i den största lokaltidningen inom det geografiska området. Och sist jag kollade så styrde Socialdemokraterna landet…

Nu är det så att det inte MÅSTE vara påtryckningar av politisk karaktär, det är kanske inte ens särskilt troligt. Men det KAN vara det. Och bara misstanken om att möjligheten finns där i Sveriges väldigt skruvade samhällsklimat är rätt otäck.

Vad är detta för en sinnessjuk bakvänd tanke? För att inte vara rasist så måste hans videor påvisa att han inte är rasist för annars är han rasist?

Men vad bra att kasta sig in utan ens veta vad det handlar om. Men hur vet hon att andra har mer kunskap och insikt om hon inte lyssnar på honom…?

Avlutar med några poster av Loan Sundman, hon tycker att det passar UTMÄRKT och var mycket lämpligt att länka till sin kompis kvinnomisshandlarens blogg. En kvinnomisshandlare som gått från ena ytterkanten, extremhöger, till den andra, extremvänster. Ett sk ”reformerat svin”, de brukar bli feministiska hjältar. Det visar dock inte att man fått insikt utan att det viktigaste bara är att fortsätta vara en extremist.

Under ett inlägg där Lamotte talar om att han blivit stoppad från att föreläsa om just sådana saker som kvinnosyn och liknande så länkar alltså Sundman till en dömd (flerfaldigt dessutom tror jag) kvinnomisshandlares skruvade tolkningar om Lamotte som om det är sanningar…

Apropå hennes översta länk där den dömda kvinnomisshandlande feministen pratar om hyckleri? Den har med detta att göra för drygt ett år sedan

Hon försöker slingra sig som en metmask på kroken. Men diverse underliga saker.

Ouuupppsss. När man blir överbevisad så var det inget lösryckt inlägg som gällde någon annan helt plötsligt. Då var det ingen ”kul teknik” för att få sympatier. Då var det inte bara som han hävdade. Helt plötsligt alltså. Prata skit om folk är visst ok så länge det sker i en ganska stor sluten grupp. Men det är Loan Sundmans kvinnomisshandlande feministiska polare som har rätt när han anser att Lamotte är en hycklare…? Sånt förtjänar en guldspade!

Minns ni när hon drog igång tidernas hatdrev mot Birro? Det är det längst ner.

Nå, det var en liten del som man kunde hitta under Lamottes post. Med lite bonus om Loan Sundman.

Det är inga grova kommentarer och så men lågintensivt på gränsen hela tiden. Och det är massor…

Men så snurrade jag vidare och kollade lite under han första inlägg när han postade videon. Och blev fast ett tag där också…

Så här kommer lite till

Ja redovisa gärna din undersökning Erik. Det kommer nog att bli en sensation då inte ens svenska ”socioekonomiska faktorer”-krimideologer förnekar det särskilt enträget. Dela gärna med dig av ditt ”resultat”!

Blir rätt komiskt ändå när den där Regina pratar om ödmjukhet. Har för mig att hon läst genus”vetenskap” också. Men det kan vara en av alla andra som också är där med sitt trams. Jag tror att William är rätt ute i sin kommentar, Lamotte gör något. På riktigt och inte bara via en hashtag på twitter eller fb. Och då blir det väldigt tydligt att ideologi predikas på twitter och fb inte hjälper alls.

Är det någon som kan få ut något begripligt av det där?

Tommy igen. Han tycker att GBA är perfekt.

Ja kolla gärna upp de ”feministiska förebilderna”. Gör det för guds skull! En av dem har det allra senaste kommit ut som en äkta NIMBY för övrigt… Anna dyker upp massor av gånger i kommentarsfältet. Antar att det är sektgruppen Rosa apor hon menar med största feministiska diskussionsgruppen. Gruppen där man planerar för att kontakta arbetsgivare och sånt till de vars åsikter man inte gillar. Det finns ingen ”cred” att stjäla helt enkelt eftersom ”ert” arbete i det här inte ens är en kuliss.

Rätt på rödbetan så att säga. Mycket träffande…

Ahhhh, Tommy tycker också att en kvinnomisshandlande människas skruvade tolkningar om Lamotte är passande som ett sorts ”vapen” mot Lamotte i en tråd där han stoppats att föreläsa om just det som leder fram till sånt… Blir nog guldstjärna också för att han anser att folk inte har läsförståelse.

Säger en aktiv miljöpartist. Kanske han borde testa med Allahu Akbar istället?

Ja vilka är det som håller tyst? Jo, välkända feministiska förkämpar

Marie säger att Lamotte är en rasist.

Anna igen. Hon anser att FATTA är en seriös organisation, de som lyckades få övergreppen att öka med över 1000% på Trästockfestivalen förra året… Jomen, kör på det.

Javisst blockar han alla som inte håller med honom? Syns JÄTTETYDLIGT i det här inlägget där de som inte gillar honom tillåts spamma sönder totalt…

Är det inte väldigt intressant att det verkar vara rent hittepå att han blockar de med öppet feministiska åsikter? Han kanske borde rensa upp lite bland de som bara kommer med trams?

Calle rabblar samma mantra ur samma manual som de flesta som försvarar #jagärhär gör. När #jagärhär gör bort sig är det bara några enstaka, när några som följer Lamotte beter sig illa så är det Lamotte själv och alla hans hans följare, som då också är invandringskritiska och bara håller med nätgnäll, som beter sig illa. Vore kul om den där manualen kunde gälla andra också…?

Hurra säger Harriet.

Sandra dyker upp igen med samma kommentar. Hon tyckte säkert den var jättebra. Gunilla svarar och Sandra syns inte till mer.

Konstruktivt!

Men det gör han ju inte?

Som sagt, FATTA som fick övergreppen på en festival att öka med över 1000%, är säkert jättebra att anlita. Hur vet jag att det var FATTA som var orsaken? Jo, de hade en manskritisk panel som problematiserade män. Svenska män alltså. Och så hade de #killmiddag. Där man också problematiserade de svenska männen. Samtidigt som man hade gratis bussar från asylboenden runt om i kommunen till festivalen…

Så går det om man samarbetar med såna som t ex FATTA.

Jaja, det var lite från Lamottes fb i alla fall. Inga sådär jättegrova saker direkt men ett lågintensivt bombardemang med i bästa fall nonsenskommentarer.

Och som sagt, de ovan är bara en mycket liten del av alla liknande. En mycket liten del. Faktum är att jag inte pallade att kolla igenom alla i det andra inlägget…

Deras största problem och fasa verkar mest vara att han faktiskt gör något och dessutom lyckas också. Han lyckas där de har misslyckats. Han lyckas där deras lösning, ideologi, såklart misslyckas. För ideologin är inte ens tillräckligt stark för att t ex den där ideologimarinerade Erik ska trava iväg till polisen och begära att få bli inlåst. För just HAN är såklart en rättrogen och därmed inte skyldig.

Att det kan bli mer fokus på invandrare i hans poster på fb beror säkert på att de är kraftigt överrepresenterade i just sådana brott. Jo, så är det. Kraftigt överrepresenterade. Är det då inte bra om han kan minska det något? Varför då ge sig på honom om han kan minska det åtminstone lite? Hur kan det vara dåligt?

Enda skälet jag kan komma på är att de innerst inne vet att deras egna recept, ”maskulinitetsnormer” och ständiga attacker på den vanliga hyggliga svenska mannen, inte funkar alls.

Paragraf har en märklig krönikör också

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

120 kommentarer

  1. Jan

     /  10/19/2017

    Problemet för Lamotte och även Janouch är att de bytt fot. Så länge Lamotte höll sig inom åsiktskorridoren så var han efterfrågad som föreläsare. När han trampar utanför korridoren så bokas han av. Det är det här som Formgren kallade för värdegrundsdemokrati. Man kan lika gärna kalla det för värdegrundsfascism för den delen…

    Svara
    • x

       /  10/19/2017

      Det var ju inte så länge sedan som Lamotte anklagade i ett debattprogram i SVT alla män för att vara ansvariga för våldtäkter.
      Därför har jag fortfarande svårt för honom.
      Han borde be offentligt om ursäkt för det han sa.

      Svara
    • MiT

       /  10/19/2017

      De har bytt fot ja. Men man kanske får vara lite pragmatiskt här? De är ju just nu starka röster för mer normala grejer?

      Svara
  2. Musse

     /  10/19/2017

    När han gick in i radikalfeminismen så borde han ha vetat att det finns ett omfattande regelverk och att den som bryter mot reglerna åker ut i kylan.

    Svara
    • MiT

       /  10/19/2017

      Jag tror ärligt talat inte han tänkte på det som radikalfeminism utan han trodde nog på riktigt att det handlade om jämställdhet och såna grejer. Eller att han helt enkelt inte visste.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/19/2017

      Lite samma princip som hur islamister ser på sina avfällingarna, dock inte lika blodigt.

      Svara
  3. Pelle2

     /  10/19/2017

    Begriper i och för sig inte varför Joakim eller någon annan man vill kalla sig för feminist men han försöker ju i alla fall belysa bland annat saker som händer flickor och kvinnor i syfte att förbättra deras vardag vad jag förstår.
    Då är det ju ironiskt att samma radikalfeminister som skriker att vi män måste ta ansvar för de brott som män begår mot kvinnor och delta i kampen blir helt skogstokiga när en man faktiskt gör det dom ber oss män att göra.

    Som manlig feminist skall du bara stå bredvid och säga ja och amen till allt som de feministiska översteprästinnorna predikar.

    Jag kommer aldrig kalla mig för feminist och kommer att motarbeta dessa sjuka sekterister allt jag kan.

    Svara
  4. Pelle2

     /  10/19/2017

    Susanna Varis skriver bra om #Mee too.
    http://www.susannavaris.com/blogg/2017/10/metoo/

    Svara
  5. Vic

     /  10/19/2017

    Att säga att yttrandefriheten är hotad är definitivt inte att ta i. Det finns åtskilliga personer i Sverige som mer eller mindre är persona non grata för att de skriver eller föreläser om obekväma ämnen utan att ha gjort sig skyldiga till nån form av hets eller annat brott.

    Jag skulle till och med gå längre och säga att demokratin är hotad i Sverige. Håkan Juholt hade helt rätt i sitt senaste s.k. ”utspel” där han sa att Sverige är på väg mot en teknokrati eller en diktatur. När man tänker efter så finns det så många tecken som pekar på att han har rätt. T.ex:
    – Politiker är historiskt impopulära som yrkesgrupp och fler och fler människor skulle hellre se sakkunniga experter framför förtroendevalda.
    – Folk får sparken från sina jobb för att det framkommit att de röstar på fel parti
    – Samhället har blivit instabilare. Många människor märker förmodligen att staten inte kunnat leverera sin del av samhällskontraktet, vilket märkts genom brister i skolan och brister i vård och omsorg. Detta i sin tur ger minskat förtroende för staten.
    – Svårhanterade kriminella problem.
    – Större splittringar mellan folkgrupper och fler extremistiska organisationer.
    – En allt fulare politisk debatt där mer och mer handlar om populism snarare än partiets ideologi.
    – Majoriteten av media granskar inte makten på samma sätt som förr utan håller makten om ryggen.

    Det skulle inte förvåna mig om dessa problem så småningom löses med en järnhand snarare än med demokrati och jag tycker faktiskt inte det är en orimlig tanke, om än en hemsk sådan. Att Bah Kuhnke tyckte att Juholt var ansvarslös som inte hade en tanke på Sverigebilden är inte särskilt förvånande heller och bekräftar bara tesen ännu mer. När man är mer rädd för vad andra ska tycka än för verkligheten så vet man att det barkar utförs.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/19/2017

      Jag har bunkrat upp med popcorn.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/19/2017

      Jo, det är att ta att påstå att yttrandefriheten ör hotad. Lamotte når ut till väldigt många med det han vill säga och makten kommer inte åt honom på riktigt. OK, en liten skitkommun som Gislaved kan boka av honom ett tag till (vi får se hur det går 2018) men anledningen till att t.ex. Loan Sundman bevakar hans Facebook är ju naturligtvis att han är en stark röst som många lyssnar på, han hotar hennes och många andras maktposition. Folk håller på att vakna ur dvalan. Lamottes stil passar inte mig men om det är någon som bevisar att yttrandefriheten funkar så är det väl han. Åsiktskorridoren kommer inte att bli av med honom hur de än gör.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/19/2017

      Fast varför vill Juholt vara ambassadör till en diktatur i vardande? Hans utspel är ganska konstigt med tanke på det jobb han valt. Han får väl bli Youtuber eller något istället?

      Svara
      • Kristian

         /  10/19/2017

        Kalix har som bekant utbildningen:
        http://norran.se/nyheter/kalix-folkhogskola-startar-utbildning-for-youtubers-877718
        (Distans. Går bra att bo kvar innanför tullarna)

        Svara
      • Vic

         /  10/20/2017

        Alternativet att istället lämna det sjunkande skeppet utan att försöka göra något åt det verkar knappast bättre faktiskt. Sverige är inte en diktatur just nu och det är inte säkert att det nånsin blir det.

        Angående Lamotte’s avbokning i Gislaved så absolut, där håller jag med dig. Det är en skitsak i sammanhanget och han har fortfarande en bred plattform. Men när folk riskerar jobbet för att de råkar yttra sina åsikter och de råkar vara fel, stängs ute från offentliga debatter och när Lars Vilks behöver poliseskort för att kunna visa upp sina (i och för sig provocerande och ofta ganska smaklösa) konstverk så ringer varningsklockor hos mig i alla fall. Jag är också övertygad om att hotet mot yttrandefriheten inte heller kommer enbart från ett håll, utan jag ser det här som en generell förändring i hur folk ser på yttrandefrihet.

        Jag gör en bedömning av vad jag ser och om du gör en annan bedömning så hoppas jag innerligt att du har rätt.

        Svara
      • Island ligger på topp i närapå allting nu mera. Han kanske emigrerar och får betalt. Vem skulle inte göra det när landet är Island? Kan någon betala mig?

        Svara
  6. MiT

     /  10/19/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/19/2017

      Ehsan Fadakar? Något gott för det här drevet med sig i alla fall! Jag antar att brösttonerna klingar av på Aftonbladet nu. Undrar vad Dubbelnollan tar sig till?

      Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/19/2017

      vet att dom brukar säga att offret aldrig ljuger
      antingen stämmer det eller så kanske vi har ett undantag nu 🙂

      Svara
  7. MiT

     /  10/19/2017

    Svara
  8. Kristian

     /  10/19/2017

    Svara
  9. Kristian

     /  10/19/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  10/19/2017

      Haha! Så patetiskt. Kan man få ett tydligare bevis på att kvinnorna som faktiskt drabbats inte är det centrala med kampanjen. Precis som vanligt handlar det om att medieeliten vill synas och maximera sin vinst både pengamässigt och statusmässigt. Som jag skrev tidigare, 14-åringen som råkade ut för bluffafghanen på konfirmationsläger lär nog inte heller vara någon som MeToo vill lyssna på och låta tala om hon skulle vilja. Svårt att vara Malala på hemmaplan, även i Sverige alltså. (Ok kanske lite överdrivet men ändå, mekanismerna är likartade även om våldsnivån är helt olika).

      Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/19/2017

      alla är jämlika förutom vissa som e mer jämlikare
      skillnad på skit å pannkaka

      Svara
    • Junior

       /  10/20/2017

      Allas lika värde”…

      Svara
      • Senior

         /  10/20/2017

        ”Där vi fullständigt skiter i den mänskliga rätten att behandlas med värdighet.”

        Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Man kan börja undra om vänstern allmänt drabbats av nån slags demonstrations tourettes. Det är alltid en vänsterrörelse/organisation som ska höja rösten för eller mot något.

      Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Svara
  10. MiT

     /  10/19/2017

    Svara
    • Kristian

       /  10/19/2017

      Man saknar verkligen de där kombinerade gratulations och kondoleans-korten.
      Grattis, Henrik. Beklagar, Stockholms Universitet.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/19/2017

        Han är snart professor hos på det där hittepåstället Mångkulturellt Center i Botkyrka där Tobias Hübinett håller till.

        Svara
    • Olof

       /  10/20/2017

      Haha, svensk utbildning. Jaja, det är väl bra att vi har en ordentlig buffert av fläsk som kan rensas ur statsbudgeten utan någon förlust när det behövs.

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/20/2017

        ”Fläsk är också gott” sa gubben som omväxling från vattgröt.

        Svara
    • Gurkburken

       /  10/20/2017

      Fantastiskt avsnitt. Höjer sig över den redan höga nivån hos Aron Flam.

      Svara
      • Kristian

         /  10/20/2017

        Svara
  11. Hypocrita

     /  10/19/2017

    Är det bara jag som lite försynt undrar om alla dessa åsiktsmaskiner i texten ovan, någon gång här lyssnat på en föreläsning av Lamotte? Tror inte det…..

    Svara
  12. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/20/2017

      Det är ju sm vanligt med värdegrundstomtarna och radikalfeministerna att dom påstår en massa saker som dom inte kan bevisa..

      Svara
  13. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
  14. Pelle2

     /  10/20/2017

    OT:
    Jens Liljestrand på Expressen projicerar sina tankar om sig själv på alla andra män.
    Han menar att vi som inte begår sexualbrott mot kvinnor eller beter oss svinigt mot dom vill ha beröm för det.

    Han exemplifierar med en händelse där han själv fiskade efter beröm för det….
    Som vanligt menar han alltså att bara för att han tänker på ett visst sätt så kan det tas för allmängilltigt för alla män.

    Jag personligen eftersträvar inget beröm från kvinnor för att jag inte är en sexualbrottsling eller aldrig har förnedrat kvinnor men däremot köper jag inte att bli kollektivt anklagad för det finns män som sysslar med sådant och kommer aldrig köpa att jag skall ta ett ansvar för deras beteende.

    Han citerar också, förmodligen en feminist, som säger att
    ”Du tjänar på att andra män begår övergrepp eftersom du framstår som så otroligt schysst och bra JÄMFÖRT”
    Återigen kvittar det hur du som man beter dig för du tjänar på andra mäns sjuka kvinnosyn.

    Och sedan undrar dårarna varför jag som man inte blir feminist och engagerar mig i deras sektrörelse..
    http://archive.is/V9kPR

    Svara
    • Embryo

       /  10/20/2017

      ”Du tjänar på att andra män begår övergrepp eftersom du framstår som så otroligt schysst och bra JÄMFÖRT”

      Snarare förlorar jag på det genom ökat blodtryck efter att dels blivit förbannad över övergreppet och dels förbannad över hennes korkade uttalande. Vem fan fiskar efter beröm för att ha lyckats motstå frestelsen att våldta eller trakassera någon?!

      Svara
      • Kristian

         /  10/20/2017

        Vänsterlogik: allt är ett nollsummespel.
        Det finns en viss mängd välstånd att fördela.
        Det finns en viss mängd beröm att fördela.
        Det finns en viss mängd elände att fördela.

        Svara
  15. Pelle2

     /  10/20/2017

    En Madeleine Schantz skriver ett inlägg på Metro som på ett tydligt sätt exemplifierar att feministerna å ena sidan säger sig vilja ha stöttning av oss män men å andra sidan inte vill att vi skall ta plats. Vi skall bara sitta tysta och lyssna på det dom säger och piska oss själva för brott som vi inte har begått…

    Hon avslutar sitt inlägg på följande inkluderande sätt apropå Me too:
    ”Tack alla män som stöttar genom att dela, likea, heja på. Men till er som ska förklara, till er som argumenterar emot. Till er som ifrågasätter, håll käften.”

    https://www.metro.se/artikel/debatt-tack-alla-m%C3%A4n-som-st%C3%B6ttar-metoo-men-ni-som-ska-f%C3%B6rklara-h%C3%A5ll-k%C3%A4ft

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      ”Men till er som ska förklara”…

      Varför skriver hon _förklara_ istället för mansplaina (när en man förklarar) ?
      Nä, en kan inte ta Madeleine seriöst….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/20/2017

        Till alla feminister som tar sig tolkningsföreträde och ber alla andra hålla käften vill jag bara säga på renaste danska.

        – Hold du din kæft!

        Svara
        • Bamse

           /  10/20/2017

          Eller ännu bättre ta direkt till finska: ”haluatko turpaan?!”. Att ens försöka diskutera belevat med dem är ju precis dödfött ändå.

          Svara
    • Olof

       /  10/20/2017

      Som sagt, folk som Madeleine är en del av problemet och varför det fortgår. Som man är det inte någon poäng att kommentera det hela, eller kommentera när någon man gör något, det finns igen upside alls. Den långt överlägsna majoriteten av ‘feministerna’ är inte intresserade av att göra något konkret som skulle kunna stävja problemet utan vill mest gnälla och skylla på trolltyg som ‘patriarkatet’ och sagor om ‘mansrollen’.

      Så det enda vettiga man kan göra är i princip – blocka publikationer som blir länkade och avfölj så man slipper se det.

      Svara
    • Bamse

       /  10/20/2017

      Som man är man definitivt ”damned if you do – damned if you don’t”, vilket väl är hela poängen med all radikalfeminism.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  10/20/2017

        Tja, de är ju experter på (att använda) härskartekniker.

        Svara
  16. Pelle2

     /  10/20/2017

    OT:
    Ledarsidorna skriver lite mera om de påfrestningar,milt sagt, som välfärdssystemen utsätts och kommer att utsättas för pg.a av de senaste årens invandringsvåg.
    https://ledarsidorna.se/2017/10/tidsmaskinen-pensionernas-och-kommunernas-enda-raddning/

    Svara
    • Kristian

       /  10/20/2017

      Mig veterligt är det bara Westerholm som har det tydliga tids- och klassperspektivet på automatisering och utbildning.
      Har SAP helt tappat minnet sedan 80-talet? Om de inte både bryr sig om och har lösningar för de mindre bemedlade, vad skall vi då med vänster och ”arbetarepartier” till?

      Svara
  17. G

     /  10/20/2017

    ”20-årig afghansk man häktad för mord – misstänks ha huggit ihjäl 80-årig kvinna i Norsjö”
    https://nyheteridag.se/20-arig-afghansk-man-haktad-for-mord-misstanks-ha-huggit-ihjal-80-arig-kvinna-i-norsjo/

    ”Åklagaren: Mördade kvinnan i Norsjö var nästan 90 år gammal – kan ha utsatts för rånmord. Kommuntopp kritisk till frågor om mottagandet av flyktingbarn.

    Den äldre kvinna som i lördags knivskars till döds i centrala Norsjö var 89 år gammal. Det berättar kammaråklagare Petra Lundberg för Nyheter Idag.

    Kvinnan bodde på Åkargatan i Norsjö och hittades död i det soprum som hör till hennes fastighet.

    – Det är ett soprum i anslutning till hennes bostad, berättar Petra Lundberg.

    – Det vi har gått ut med är att hon varit på Ica, hon har setts på Ica, och sedan har vi tidpunkten då grannar anträffat henne i soprummet. Det är ett snävt tidsspann mellan de iakttagelserna.

    Kvinnan var i butiken och handlade strax före klockan ett. Halv två på eftermiddagen låg hon alltså död i soprummet.

    Den 20-årige man som nu häktats såsom skäligen misstänkt för mordet är en nyanländ afghansk man som bor i grannhuset.
    ..[..]..
    20-åringen är en av flera unga nyanlända invandrarmän som bor på Åkargatan. Officiellt har kommunen ingen verksamhet eller boende för flyktingbarn på gatan, kommunens boende för dem ligger nämligen på Storgatan.

    Patrik Ström är samordnare av Norsjös boenden för ensamkommande flyktingbarn. När Nyheter Idag ringer honom och ställer frågor om de afghaner som bor på gatan och om lägenheterna på något sätt ordnats i kommunens regi blir han defensiv.

    – Jag har ingenting att säga om det, säger han.

    Vet du inte eller vill du inte kommentera?

    – Jag vet ingenting och jag vill inte kommentera heller.

    Istället hänvisar han alla frågor till Ulf Marklund som är kommunens verksamhetschef för omsorgsfrågor. Enligt Marklund har Norsjö stödboenden för ensamkommande flyktingbarn på flera platser i kommunen.

    – För dem som har kommit längre i processen har vi någon form av stödboende­verksamhet och det kan vara i en lägenhet eller så. Det finns på lite olika ställen, säger Marklund.

    Han är dessutom kritisk till att Nyheter Idag ställer frågor om kommunens mottagande av ensamkommande flyktingbarn i samband med mordet på den 89-åriga kvinnan.

    – Det är att generalisera. Det har väldigt lite koppling vilket land man kommer ifrån, säger Ulf Marklund.”
    https://nyheteridag.se/aklagaren-mordade-kvinnan-i-norsjo-var-nastan-90-ar-gammal-kan-ha-utsatts-for-ranmord/

    Svara
  18. G

     /  10/20/2017

    ”Högstadieskolorna i Gislaveds kommun är nöjda med Joakim Lamotte och hans föreläsningar om sexuella trakasserier. Det framgår av en rundringning som Nyheter Idag har gjort till kommunens skolor.”
    https://nyheteridag.se/gislaveds-hogstadieskolor-nojda-med-joakim-lamotte-forelasningen-var-positiv/

    NI har pratat med rektorer och Lamotte själv också. Fortfarande oklart VAD som är problemet.

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Mer…

      ”..[..]..
      – Det är framförallt en kvinna som hört av sig till kommunen, SSU-kvinnan Madeleine Hammarström. Hon säger att jag är rasist och antifeminist, men hon har inga belägg överhuvudtaget för något av det. Ska man rikta sådana anklagelser mot någon så måste man ha belägg för det.

      Lamotte poängterar att kommunen givetvis får boka in vilka föreläsare de vill. Det han reagerar på är främst att han med kort varsel avbokats och samtidigt av kommunen anklagas för att vara rasist och bryta mot värdegrunden.

      – Då får de peka på något jag sagt eller gjort. Det är jävligt luddigt! De har inga exempel på någonting, säger han.(forts)”.
      https://nyheteridag.se/joakim-lamotte-ynkligt-och-ryggradslost-av-gislaved/

      Svara
  19. Frida Gustavlin

     /  10/20/2017

    Expressen kör stenhårt drev mot Martin Timell. Idag publicerar de en film när han är arg och beter sig som en självgod jävla skitstövel.

    Mycket tyder på att gubben de facto är en skitstövel, men jag kan inte riktigt släppa känslan av att Expressens attackdrev och karaktärsmord av hemmasnickraren på något sätt är sanktionerat från högre instans, det är lite för småttigt i detaljerna i kombination med att programmets sponsorer ställs till svar och den ständigt återkommande frågan om TV4 ska ge honom sparken och lägga ner programmet.

    Att Tomas Franzén eller någon annan på Bonnier inte godkänt detta, antingen formellt eller informellt, känns näst intill osannolikt. Kan ju helt enkelt vara så att även TV4 har ledsnat på Timell men att de av någon anledning som vi inte känner till har svårt att bli av med honom.

    /Frida

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Jag säger då det, vilken jäkla soppa. Svårt veta vad man ska tro och inte när det är mediefolk som ”outar” mediefolk, inte direkt som att mediefolk står högt i kurs här, oavsett om det handlar om ”journalister” eller programledare, är man en del av media så är man, och förtroendet för media är inte direkt högt. Ska bli intressant att se i framtiden om det finns någon ytterligare som _inte_ ”outas” av den drabbade eller ”folk som vet”, nu i samband med metoo, då undrar man ju varför de valde att inte göra det nu när Timell, Virtanen, SVT-chef fått anklagelser riktade mot sig, utan höll denne om ryggen nu när stormen blåser på.

      Svara
    • Den cyniska delen av mig undrar om han helt enkelt är ett bondeoffer – han är faktiskt inte en ”riktig” journalist, utan mer en nöjesprofil för ett utomstående bolag och har inte samma tentakler in på redaktionerna. Räddas vad som räddas kan, helt enkelt. Nu kan ingen påstå att de minsann inte skrev om någon!

      Svara
      • Kristian

         /  10/20/2017

        Hantverkarmaffians tentakler finns överallt …

        Svara
      • Min tanke också. Nu offrar vi några skitstövlar och feministerna – våra kompisar – älskar oss. Lugnet kommer snart.

        Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/20/2017

        Äntligen hemma kan byta namn till Äntligen henna – ett fittpysselprogram för dig som vill att mattan och gardinerna ska matcha varandra. 😛

        Svara
        • G

           /  10/20/2017

          *I see what you did there* bilder poppar upp i huvudet 😛 …

          Svara
  20. G

     /  10/20/2017

    ”Nyheter Idag har intervjuat Rebwar Hassan om hans uteslutning. I intervjun utvecklar Hassan om de problem han sett i partiet och med dess företrädare. Bland annat om problemen med massinvandringen av människor som inte är riktiga asylsökande, Hassan skriver också att julskinkan plötsligt försvann från partisammankomsterna i samband med att vissa personer klättrade i partiet.

    – Med Yvonne Ruwaidas val som oppositionsborgarråd, senare statssekreterare, fick även Mehmet Kaplan, som senare blev minister, ett avgörande inflytande för att flytta fram de religiösa islamistiska positionerna i miljöpartiet. Skinkan försvann som pålägg på möten och människor som var övertygade om shariasamhällets framtid i vårt land fick förtroendeuppdrag, säger Rebwar Hassan till Nyheter Idag.”
    https://nyheteridag.se/stockholmspolitiker-utesluten-ur-miljopartiet-kritiserade-politisk-islam-och-klanstrukturer/

    Svara
  21. Pelle2

     /  10/20/2017

    OT:
    Med bakgrund av Virtanen-affären skriver bloggaren Fnordspotting bra om hur den ”förljugna kulturvänstern” har hållit honom bakom ryggen trots att det har varit en offentlig hemlighet sedan länge vad han har anklagats för.
    Han skriver också bra om hur mobbaren Virtanen har tagit heder och ära av t.ex Ivar Arpi för att han inte delar hans ideologiska preferenser och Virtanen har också försökt att framstå som ett moraliskt föredöme trots att ha verkar vara ett svin..
    http://fnordspotting.blogspot.se/2017/10/ledarskribenten-som-blev-hallen-om.html#comment-form

    Svara
  22. G

     /  10/20/2017

    Svara
  23. G

     /  10/20/2017

    Svara
  24. G

     /  10/20/2017

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Lågvattenmärkena är många, och blir bara fler och fler…

      Svara
      • Musse

         /  10/20/2017

        Fast det var ju inte för att hon följde islamistiska frontens svenska krigare som hon blev kallad det, det var ju för att hon hetsade efter mer och fler krig på islamisters sida.

        Svara
      • Det bisarra med uthängningen av iotakt, förutom att han inte hade någon makt, inte gjorde ett piss olagligt, inte ens länkade till ”hatsidor” utan snarare mainstreammedia var ju den stora käftsmällen när SVT själva mindre en två veckor senare körde en stor artikelserie om ”krisen i vården”.

        Svara
  25. MiT

     /  10/20/2017

    Hur kan det vara sjukt? Lamotte är faktiskt, till skillnad från t ex Werner, transparent…

    Och så avslutar han med att länka till den rubbade krönikören på Paragraf…

    Svara
    • Pelle2

       /  10/20/2017

      Och han har inget emot att en socialdemokratisk politiker från en annan kommun kontaktar en annan Socialdemokratisk politiker för att trycka på att Lamotte skall stoppas.
      Han har heller inget problem med att pöbeln i jag är här godtyckligt vill stoppa folk som inte delar deras ideologi från att utöva sitt yrke.
      Ser också att han hånar Lamotte för att han bedriver sin journalistik med hjälp av pengar som hans följare betalar in.
      Egentligen gäller detsamma Werner som är beroende av annonsintäkter för sitt arbete…

      Svara
    • G

       /  10/20/2017

      ”Fucking” korkad är han. Hel del som Jack inte tänker på i sitt ”goda” resonemang öht. Jocke har föreläst förut, då var det toppen och han blev berömd av elever, lärare osv. Nu är han inte längre ”okej” och rumsren, han har ju (gud förbjude) skrivit och undersökt saker som tom tagits upp i Aktuellt, sånt som media inte bryr sig om, våldtäktsoffer och sånt, och vad som ligger bakom, hur skolor hanterar det, e.g låter våldtäktsmän gå kvar i skolan osv. Detta undersökande gillar inte radikalfeminister, han tar fokus från dem och visar deras hyckleri och dubbelmoral. Så en radikalfeminist från SSU tröttnar på honom och klämmer ur sig att han är rasist och antifeminist. Ojdå, det låter inte bra säger kommunen, då avbokar vi honom DIREKT BUMS och hänvisar till värdegrundssnack. Men varken kommunen eller SSU-feministen har kunnat presentera ETT enda verkligt exempel av det som Jocke anklagas för, men snacka skit och anklaga går bra. Hade också varit lite annorlunda om kommunen INTE redan hade bokat honom, och bara ge efter när radikalfeminist trycker på. Som kommunistlärare längre upp som inte bokar honom alls, nog för att han inte kan förklara varför. Men har man som i detta fall bokat så har man, och avbokar man, ge då en VETTIG förklaring och några exempel då han även blir anklagad för saker han varken sagt eller skrivit, men inte ens det klarar idioterna av.

      Svara
  26. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
    • De glömde nämna att de ansökanden gärna skulle har en ”funktionsvariation”.

      Jävla funkofober! Hoppas Aftonbladet hänger ut polisen för detta uppenbara brott…

      Svara
    • Pelle2

       /  10/20/2017

      Polisen goes identitetspolitik…
      Helt sjukt att ovidkommande egenskaper är viktigare än hur väl du motsvarar de krav som yrket ställer på dig.
      Det är precis vad den mer eller mindre havererade Polismyndigheten behöver…

      Svara
    • Johan A

       /  10/20/2017

      Ett par små funderingar här…
      1. Hur definierar de ”tjej”? Vad är kravet för att kallas ”tjej”? Är det innehavandet av bröst och vagina? I så fall vill jag kalla dem transfober eftersom det inte är alla kvinnor som har bröst och vagina nuförtiden.
      2. ”Annan etnisk och kulturell bakgrund” – än vilken bakgrund då? Det kan inte vara svensk etnicitet och kultur för det finns inga ”svenskar” och ingen ”svensk kultur” längre.
      3. ”Annan sexuell läggning” – än vilken då? Detta behöver förtydligas eftersom det skulle kanske finnas någon från hbtqncowiehf-lägret som känner sig kränkt av att eftersom det inte finns en definition skulle det kunna tolkas som att man fortfarande tillåter heterosexuella inom polisen.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/20/2017

        Några av dom feministiska dårarna menar ju dessutom att man kan välja kön. Du kan ju därför välja att vara kvinna vid ansökan och sedan välja att bli man när du antagen till utbildningen 😉

        Svara
    • Undra på att det är polisbrist. På vilket sätt påverkar ens sexvanor polisjobbet? Man knullar väl inte de kriminella till rätta? (Ursäkta om någon blir störd.)

      Svara
      • Kristian

         /  10/22/2017

        Tja, om samtal och korvgrillning är standardmetoder är det kanske en tidsfråga …

        Svara
  27. MiT

     /  10/20/2017

    Man är uppenbarligen livrädd för Lamotte, han gör ju det jobb som de själva inte klarar av.

    Svara
    • Hade de reagerat likadant om en Sverigedemokrat i en ANNAN kommun hade pressat en Sverigedemokratisk kollega att avboka t. ex. Werner på grund av att han har fel ”värdegrund”? När ska dessa förstå att en dag, kanske till och med mycket snart, så finns det en risk att de befinner sig på andra sidan bordet och då har de ingen rätt själva att gnälla?

      Tror inte de kommer komma ihåg detta om det skulle inträffa, men ändå.

      Svara
      • G

         /  10/20/2017

        Bra poäng!

        Svara
      • Gurkburken

         /  10/20/2017

        PK-vänstern projicerar alltid. De är aggressiva och lögnaktiga mot meningsmotståndare just för att de är rädda för att meningsmotståndarna i maktposition ska bete sig som de själva.

        Enkla ordspråk som ”På sig själv känner man andra.” och ”Den som sa’t han va’t.” räcker långt för att analysera deras bevekelsgrunder och metoder.

        Svara
        • Senior

           /  10/20/2017

          Precis.

          Och om det egna tillkortakommandet uppdagas så skall det alltid relativiseras, förminskas och försöka mörkas.

          Detta är en medveten strategi, inget annat.
          Det handlar inte om något ”dåligt minne”.

          Vi har ett färskt exempel på arbetsmetoderna gällande ”Medieprofilen”:

          ”Det kan rimligen inte finnas någon rimlig anledning att sparka Virtanen på grund av ett tjugo år gammalt rättsfall där han dessutom frikändes (åtalet lades ner).”

          (https://toklandet.wordpress.com/2017/10/18/ni-anklagar-och-kraver-saker-av-oss-som-ni-ar-skyldiga-till/#comment-129498)

          Sanningen är att det var 11 år sedan, och polisundersökningen lades ner i brist på bevis. Det har med andra ord inte ens gått till rättegång, så det fanns inte ens ett åtal att lägga ner, än mindre något att fria personen från. (Detta uttryckt av en person som verkligen brukar häkta upp sig på detaljer i hur folk uttrycker sig…)

          -Så han kan omöjligen ha blivit frikänd, inte att förväxla med ”oskyldig tills motsatsen bevisats”. Han skall givetvis inte betraktas som skyldig, men det innebär att han forfarande kan betraktas som misstänkt, stor skillnad från ett frikännande som vederbörande försökte göra gällande.

          Preskriptionstiden om brottet är grovt, vilket anklagelsen om att han drogat offret torde innebära, är 16 år. Alltså kan han mycket väl komma att åtalas för detta 11år gamla brott, inte 20, om nya uppgifter framkommer, vilket är just vad som håller på att ske….

          -Helt plötsligt finns det ganska starka skäl till att ställa honom till svars för ett 11 år gammalt brott vars förundersökning lades ner i brist på bevis, men nu kanske kan öppnas igen då en hel del nya uppgifter kommer fram…

          Detta är åtminstone i min värld en REJÄL skillnad mot ”ett tjugo år gammalt rättsfall där han dessutom frikändes (åtalet lades ner).”

          Tittar man närmare på detta är det på exakt samma sätt som Guilou et al på vänstersidan agerar när de kritiseras. (Jämför hur han bagatelliserar det faktum att han i och med IB affären fällts för spioneri, och på senare år dessutom ertappats med att ha varit betald av KGB.)

          Ett skolboksexempel på denna medvetna taktik.

          Svara
          • Senior

             /  10/20/2017

            Dock motsätter jag mig KRAFTIGT sättet att hantera detta i media, att outa folk till höger och vänster enbart på hörsägen från #valfrijävlahashtag.

      • Klimathotet

         /  10/20/2017

        Ser fram emot det, mer än Kalle Anka på julafton faktiskt.

        Svara
    • G

       /  10/20/2017

      Svårt finna ord för såna här ”journalister”….

      ”Journalist. Facklig ordf. Skriver sport för Jönköpings-Posten”

      Svara
  28. Junior

     /  10/20/2017

    Expressen hänger ut Martin Timell på film:

    Svara
  29. Junior

     /  10/20/2017

    Varför Expressen namnger bara vissa personer av pressetiska skäl:

    Svara
  30. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
    • Kristian

       /  10/20/2017

      Är detta samma advokat som för några veckor sedan ville ha statistik som gick djupare än ”alla män”? Eller blandar jag ihop de många vänsterextremistiska advokaterna?

      Svara
      • Pelle2

         /  10/20/2017

        Nej, det var väl Massi Fritz som ville ha statistik. Persson är asylaktivist och försörjer sig förmodligen på att företräda flyktingar…

        Svara
  31. Kristian

     /  10/20/2017

    Svara
    • Gurkburken

       /  10/20/2017

      ”Varje publiceringsbeslut är unikt”, typ?

      ”These are my principles, if you don’t like them, I have others.”

      Svara
    • Jan

       /  10/20/2017

      Egenintresset är alltid starkare än allmänintresset. Det är närmast en naturlag.

      Svara
  32. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/20/2017

      Det är lustigt hur brottsligheten och föraktet för lag och ordning förenar såväl extremvänstern, nyliberaler och extremhögern. Nyliberaler ser det som ett moraliskt imperativ att komma undan skatt och tv-licenser, extremvänstern att planka på buss och tåg.

      Svara
      • Senior

         /  10/20/2017

        Skillnaden är att den ena hävdar att det är bra med höga skatter och avgifter, och gör sig därmed skyldig till dubbelmoral då de agerar tvärtemot vad de säger sig stå för.

        Den andra agerar efter sin övertygelse och därmed åtminstone stringent i sitt beteende.

        Svara
  33. Anonymouse

     /  10/20/2017

    En lite mer avslappnad inställning i en svartvit värld:
    https://www.svt.se/opinion/anna-e-nachman-om-metoo

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      ”#metoo ställer även krav på männen att ”erkänna”. Många killar slår knut på sig själva för att hitta någon petitess som de kan bikta sig för och vinna kvinnlig sympati.

      Somliga är nere på ”dra flickor i håret på lågstadiet”-nivå i brist på verkliga övertramp medan de verkliga rötäggen givetvis inte ens har märkt kampanjen.

      Det som många klassar som övergrepp kanske bara är allmän mänsklig klumpighet. Folk kan ju inte ens stå i kö, åka tåg eller skriva arga lappar utan att trampa varann på tårna.”

      Svara
  34. G

     /  10/20/2017

    Widar ger en känga till AB Ledare och Lindberg 😀

    ”Skaffa fler sossar istället”
    http://folkbladet.se/opinion/skaffa-fler-sossar-istallet-om4858671.aspx

    Svara
    • Jan

       /  10/20/2017

      Vidar har rätt. Det är därför han är utfryst i partiet. Anders Lindberg är och förblir en arbetarrörelsens dödgrävare. Och i min bok en landsförrädare.

      Svara
  35. MiT

     /  10/20/2017

    Svara
    • Gurkburken

       /  10/20/2017

      Jo, de är de rimligen om man tänker efter. Det är ”sexiga” branscher som kvinnor dras till. Utbudet av skådisar, journalister, konstnärer etc är större än efterfrågan. Det är svårare att objektivt bedöma vad som är bra, och att få ett break betyder mer. Det finns således stort utrymme för godtycklig maktutövning från makthavare, utan att felbeslut framstår som felbeslut när de fattas eller när det slutliga resultatet kommer. Svinaktiga män dras till sådana branscher, kanske blir också icke-svinaktiga män svinaktiga när de anpassar sig till andra eller börjar ge efter för sina mer primitiva drifter pga den maktberusning som svassande kvinnor ger. Kvinnor med dålig självkänsla eller som är beredda att ta genvägar dras dit eller är de enda som stannar, medan övriga kvinnor lämnar för att de inte kommer någon vart. Och motsatserna stöts bort av bristen på objektiv mätbarhet och svineriet.

      Svara
  36. Jan

     /  10/20/2017

    Jag tycker att kölhalningen av Timell och Virtanen är ganska obehaglig. Ingen av dem har begått några brott. Allt är baserat på illasinnat skvaller. Om de kan bli uthängda på det här sättet finns det säkert hundratusentals andra svenskar som också är i farozonen. Allt från den stöddige mobbaren på jobbet till han som blir för full på personalfesterna. Tala om rättsosäkerhet och gråzon…

    Svara
    • G

       /  10/20/2017

      ”Alla program med den anklagade TV4-profilen ställs in”
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/alla-program-med-den-anklagade-tv4-profilen-stalls-in

      Svara
    • Senior

       /  10/20/2017

      Jag håller med dig om att den offentliga kölhalningen är obehaglig. -Riktigt obehaglig till och med. Om de begått några brott låter jag därmed vara osagt. Det kan mycket väl vara så att de har gjort det.

      Finns misstanke skall detta polisanmälas och en förundersökning inledas, osv. enligt konstens regler.

      Media borde därmed också behandla dem enligt konstens regler: som oskyldiga tills motsatsen bevisats i en domstol.

      Det som skrämmer mig mest är att media (och andra) reagerar på ryktesspridning i en jävla #hashtagsgrupp, där vem som helst kan gå in och skriva vad som helst.

      Det räcker ju med att se hur dessa #jagärhärochvaddenuheterallt gaddar ihop sig och går in och får folk avskedade, tänk att de nu eventuellt även getts möjligheten att gå in och få folk fängslade…

      -Välkommen till Folkrepubliken Sverige!

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: