#jagärhär jackar in bidragssnabeln

Så blev det då bekräftat, det som vi alla sen länge trott trott var själva meningen med alltihop. #jagärhär har skickat in bidragsansökningar. De har jackat in bidragssnabeln för att börja suga så fort det bara går.

Det är Rebecca Weidmo Uvell som fått tag på en bidragsansökning från #jagärhär där de beskriver sin verksamhet för att kunna börja casha in. Man kan väl säga att beskrivningen inte matchar verkligheten så bra.

För i verkligheten går deras verksamhet ut på att massanmäla bort sidor och profiler de inte gillar. Oftast sådana då som inte står lika långt till vänster som de själva gör. För även om de kallar sig ”politiskt oberoende” så är de absolut inte det. Tvärtom, de är väldigt politiska i sitt arbete. Så för mig är det helt obegripligt hur andra än vänsterextremister kan vara med i gruppen utan att syftet är att hålla koll på vad de gör. Och inte bara vara med utan dessutom frenetiskt försvara gruppen också. Då är man hjärntvättad på riktigt.

De massanmäler alltså sidor och profiler på fb för att fb ska ta bort dem. Och det är effektivt. Även om det mesta på fb säkert sköts rent maskinellt så HAR det effekt om 200 samtidigt anmäler en sida eller profil. Det flaggas garanterat på fb om det är många anmälningar på kort tid mot en sida, profil eller grupp.

Men själva säger de att de inte alls massanmäler någon utan de att bara går in i kommentarsfält för att stödja. Låter fint. Vad de menar är att går in och spammar med oväsentligheter för att sabba ett kommentarsfält, blir det många svarskommentarer osv på en annan kommentar så hamnar den tidigare automatiskt när man läser det osv. Så rätt ord är alltså spammar sönder. Det är vad jag sett i alla fall.

Men hur är det med massanmälningarna då? Massanmäler #jagärhär fb-sidor?

Tja, de säger ju själva att de gör det. Duger åt mig i alla fall. Fast när de gör det så är det med självinsikt tydligen. Massanmälning med självinsikt, det var nåt nytt. Självinsikten att man frenetiskt officiellt förnekar att man just massanmäler verkar dock saknas internt i gruppen. De verkar tro att en grupp som är större än Kalmar bevarar hemligheter. Dumpen kommer från gangrapeswedens twitterkonto. Det finns mer på deras sida men ni får hitta dit själva då de sprider adresser och telefonnummer till de som är aktiva i t ex #jagärhär vilket jag inte är så bekväm med utan tycker är onödigt. Det finns massor av mer liknande där dock.

De massanmäler alltså men säger officiellt att de inte alls gör det. Ni ser det där A” som Rolf skriver om? Det betyder att personen har anmält. De skriver alltså det själva under ”Aktionsinlägg” i #jagärhär-gruppen. När #jagärhär har en sk ”aktion om att attackera någon sida så lägger de upp inlägget ifråga och uppmanar medlemmarna att störta dit och sen kan man skriva in under det vad man gjort, t ex ”A” för anmält. Sen finns det annat för att ha kommenterat och gillat andras nonsenskommentarer (spam) osv. Meningen är att andra från #jagärhär ska dit för att hjälpa till att spamma sönder, eller vad aktionen nu var, och sen redovisa vad man gjort. De skriver det alltså själva. Sen kan de inte begripa hur folk kan veta vad de gör.

Ännu ett exempel på vad medlemmar i #jagärhär håller på med EGENTLIGEN. Robsahm är en Fisare, var med i Folkpartiet tidigare.

Så här kan det se ut när de spammar sönder, det kommer från Lamottes fb i februari i år. OBS, bara ett litet fåtal som jag direkt såg alltså och jag kommer inte ihåg vad Lamottes inlägg handlade om. Kanske nationalekonomen Schyffert hade kläckt nåt genialt i klass med Einstein om Fanta, Netflix och pizza igen. Samtidigt som han själv plockar ut miljoner i utdelning för att slippa betala in så mycket skatt. Porschen ska ju ha sitt!

Syftet är att bara spamma sönder med nonsens. Det enda syftet alltså. Man taggar för att locka dit fler spamtroll som ska göra på samma sätt.

Mikael ställer nonsensfrågor och genast dyker det upp en flock med hejarop.

Deras syfte är alltså enbart att spamma sönder och massanmäla. Inget annat. Nu vill de ha skattepengar för att kunna massanmäla bort sidor de inte gillar och spamma sönder kommentarsfält. Håll koll för snart kommer garanterat ansökningarna till Arvsfonden och MUCF också. Och sen finns ju kommuner och landsting också. Bidragsmöjligheterna är oändliga…

De tänkte väldigt praktisk och startade en förening. Ja det är ju väldigt praktiskt när man vill börja leva på bidrag från skattebetalarna. Jag förstår att de tänkte så. Och klart de är rädda för att andra ska få inflytande i gåsen som ska värpa guldägg åt dem, hade jag också varit. Nu när det snart ska börja casha in så att säga. Och det finns nog inget som är mer ideellt än en rejäl påse skattekronor i bidrag för att främja det ideella! Så man kan anställa grundaren på heltid med lön t ex. Jätteideellt! De säger att verksamheten inte är till för dem själva men det är såklart en ren lögn, är ju ingen tillfällighet att Mina Dennert är heltidsanställd. Och de hoppas som sagt att det ska börja regna guld snart i form av skattekronor. För att inte tala om bok, föredrag osv.

En av grundarna avslöjar sig stå extremt långt till vänster. Men pengar gillar han. Ungefär som de flesta gåsleversocialister. Annars hade han ju inte börjat ansöka om bidrag för #jagärhär.

Och som ni kan läsa i Uvells inlägg så är inte alls gruppen öppen för alla. Har man t ex skämtat om Mikael Wiehe så är det tvärstopp för medlemskap i den heeeelt opolitiska gruppen. Verkar vara ungefär som att spotta på ett foto av Kim Jong-un i Nordkorea. Men är säkert en fördel om man ska söka bidrag antar jag.

För skämta om t ex regim-tv:s egna husmusiker gör man såklart inte! Gissa vem som också sköter SVT-Opinions twitterkonto? Är kanske ingen slump att Wiehe får sjunga protestsånger Opinon Live och att man inte får skämta om honom i #jagärhär…?

Här är lite annat som #jagärhär- medlemmar håller på med.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

172 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  10/21/2017

    Sådant som detta får en att inse hur mycket bättre moral högern har. Dagens vänster består egentligen bara av två sorts människor: Huliganer och bidragssökare. Och möjligen några som är båda saker. Det finns ingenting ideellt med dagens vänster, för den har inga lösningar överhuvudtaget – eller ens verklighetsförankring.

    Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Högern har inte bättre moral. Det här är ingen höger-vänsterfråga. Det handlar mer om politisk korrekthet kontra realism. Däremot kan jag hålla med om att det finns fler politiskt korrekta på vänstersidan. Dessvärre.

      Svara
      • Senior

         /  10/22/2017

        Det är precis det det handlar om, se nedanstående kommentar om detta beställningsjobb från vänstern för att skapa opinion inför omröstningen.

        Svara
      • Ivar L

         /  10/22/2017

        Äsch, det är bara olika varianter av politisk korrekthet. Näringslivet dräller ju av politiskt korrekta människor och diverse välgörenhetsbusiness som egentligen bara handlar om att marknadsföra sitt varumärke.

        Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Högern, om vi menar marknadsliberaler, har andra sätt att suga skattepengar. Privatisering av skattefinansierade verksamheter är t.ex. en enormt stor inkomstkälla som de gärna propagerar för. T.ex. såldes ju diverse skolor och dagis för spottstyvrar till privata uppköpare under den borgerliga regeringen. Verksamheter som vi betalat för på skatten gavs i princip bort till krämare. Likadant med infrastruktur som järnvägar, postverket m.m.

      Svara
      • Jan

         /  10/22/2017

        Visst har du rätt Ivar. Men Senior, Junior, X med flera är dogmatiska marknadsliberaler (eller nyliberaler snarare). De ser inga fel på högersidan men desto fler på vänstersidan. Ett slags svart-vitt tänkande helt befriat från pragmatism. Du verkar klokare.

        Svara
    • Senior

       /  10/23/2017

      Du glömde en sorts vänster.
      -De indoktrinerade stackars satar som röstar på dessa charlataner.

      Svara
  2. Jagärhärmedlem

     /  10/22/2017

    Det uppmanades i veckan i gruppen att de skulle sluta skriva a i trådarna när man hade anmält. Minns inte om det var mina själv eller någon annan admin.

    Svara
  3. Musse

     /  10/22/2017

    Kan påpeka att Robsam är dömd för ekobrott tidigare också. Fast då hade hon ett annat efternamn.

    Svara
    • MiT

       /  10/22/2017

      Carlshamre var det va?

      Svara
      • Missnöjd man

         /  10/22/2017

        Och med ny namnlag blir det ännu lättare att byta namn. Så nu kan vem som helst dyka upp närsomhelst med nytt namn för att mörklägga sina tidigare dåliga utspel och insatser.

        Svara
  4. MiT

     /  10/22/2017

    Ja jävlar i det! han är tydligen medförfattare med journalisten Anna Björk och deras bok.
    https://toklandet.wordpress.com/2017/03/23/forbannade-apspel/
    Eller är det aktivisten Annah? Svårt det där när hon ena dagen är i morgonsoffan som journalist och nästa dag som aktivist/författare.

    Svara
    • Pelle2

       /  10/22/2017

      Om du känner skuld Mattias så får du gärna göra det men blanda inte mig.
      Jag kommer aldrig någonsin ta ett ansvar för vad andra personer gör.

      Svara
    • Johan A

       /  10/22/2017

      Tja, eftersom det är kvinnor som står för 100% av alla falskanmälda sexualbrott tycker jag nog att Mattias även borde kräva att alla kvinnor ska inse sin kollektiva skuld i detta och ta ansvar för det. Men det kommer nog aldrig hända, kvinnor är ju förtryckta och sparkar bara uppåt när de ljuger om dessa brott.
      Förresten, min sambo frågade mig igår om jag vill följa med till en metoo-manifestation idag och helst vill jag inte men måste ändå för husefridens skull. Jag tycker ärligt att det är förjävligt med sexuella övergrepp, oavsett vem som gör det och vem som blir utsatt (jag har själv blivit utsatt av ett flertal kvinnor), men denna hathysteri känns inte bra. Jag kommer följa med för min sambos skull men om det blir prat om att alla män är dåliga och måste dö osv kommer jag sticka hem. Jag har fan så mycket mer självrespekt än så! Ni får önska mig lycka till!

      Svara
      • MiT

         /  10/22/2017

        Lycka till! 😛

        Svara
      • Mikael

         /  10/22/2017

        Jag tycker #metoo är jättebra. Borde hänga ut pedofiler, PK-pack, folk som är konstant otrogna mot sina partners, etc också. Du kanske inte vill ha en tjej som alla haft snoppen i, så då är det ju bra med offentliga register över alla folks vidrigheter 🙂

        Svara
        • Mikael

           /  10/23/2017

          Det var ett skämt, men någon blev sur 😀

          Svara
    • Casey Jones

       /  10/22/2017

      Han får inte mycket stöd i svaren till sin tweet 🙂

      Svara
      • Johan

         /  10/22/2017

        Man återfår onekligen lite av tron på våra medmänniskor av att se responsen.

        Svara
  5. #metoo ett beställningsjobb

     /  10/22/2017

    Bakgrunden till att #me too kommer just nu är att det börjar bli dags för röstning om samtyckeslagen och jämställdhetsmyndigheten i riksdagen. Kort efter förra kampanjen #tala om det, klubbades beslutet om utredningen för nya samtyckeslagen igenom med motivet att tusentals kvinnor vittnade om övergrepp under #Tala om det. Nu går ju strandhäl ut och säger i princip samma sak om #me too och den nya lagen och myndigheten. Det är ingen slump det är väl planerat och förberett av aktivisterna-
    Om samtyckeslagen blir enligt utredningens förslag så blir det rena julafton för den som önskar använda den som ett maktmedel. Och jämställdhetsmyndigheten är en ren feministisk myndighet, Den kommer inte göra något för mäns problem. Önskar media verkligen läste utredningarna och berättade för folket om vad dessa egentligen kommer innebära. och dessutom granskade innehållet och påståendena i dessa.

    Svara
    • Med tanke på att taggen kom från USA, påstår jag att du pratar skit

      Svara
      • Senior

         /  10/22/2017

        Med tanke på att taggen egentligen är gammal, men lyfts fram i Sverige vid en strategisk tidpunkt precis innan en riksdagsomröstning kan jag tycka att det ligger något i det.

        Svara
        • Vän av oordning

           /  10/22/2017

          Precis, Schyman och Dennert & Co inväntade precis rätt tillfälle inne de skickade Rose McGowan till att anklaga Weinstein, och lyckades få Alyssa Milano att dra igång hela skiten. Tajmat och klart, in i minsta detalj, för att få igenom… samtyckeslagen?

          LOL

          Svara
          • MiT

             /  10/22/2017

            Men att den kapades blixtsnabbt av extremister här i Sverige är obestridligt. Man såg nog rätt snabbt att den är användbar för det syftet.

          • Kristian

             /  10/22/2017

            Som Ganman och andra säger: det behövs ingen konspiration när alla tycker likadant och ”tänket” sitter i väggarna.

            Om man river TV-huset, så kommer luften där det stod att ha en tydlig röd-grön-rosa nyans i flera år.

          • Klimathotet

             /  10/22/2017

            Stäng TV-huset och gör om det till flyktingförläggning. Det ligger strategiskt till på Östermalm och alla goa batiktanter. 😉

          • Jan

             /  10/22/2017

            Som sagt, det är de privata produktionsbolagen som har dessa problem inte ”tv-huset”. Ska vi göra om Meter television till en flyktingförläggning? Vad tycker du, Klimathotet?

          • Ivar L

             /  10/22/2017

            @Kristian:
            Även Noam Chomsky (som är mycket mer än vänsterideolog för de se orkar gå se förbi sina fördomar) konstaterade för länge sedan att det fungerar på det sättet med nyhetsredaktioner. De behöver inte tvinga sina medarbetare att skriva på ett visst sätt. Grupptrycket fixar det alldeles av egen kraft. De fåtal som går mot strömmen är snart utfrusna i vilket fall. ”Manufacturing consent”, som han kallar det, att mediemakten används för att producera samtycke till den av eliten föredragna politiken är centralt i en demokrati. Det är därför det som händer i sociala medier och bloggvärlden är så skrämmande för medieeliten. Hur skall man kunna producera samtycke om folket börjar läsa andras åsikter än elitens?

          • Pelle2

             /  10/22/2017

            @Jan
            Det var väl en SVT-chef som sa upp sig efter att hans sexövergrepp kom ut och TV4-cheferna är väl åtminstone skyldiga till att inte ha sparkat ut Timell trots att dom förmodligen kände till hans sexuella trakasserier.
            Så inte är det bara på produktionsbolagen som sexuella trakasserier förekommer.

          • Klimathotet

             /  10/22/2017

            Aktuellt, Rapport, Kulturnyheterna, Agenda, Opinion live, Babel, producerat av…….. vem då? Vill man inte se skiten ska man inte behöva betala för det via TV-licens eller skatten. Kommersiella kanaler visar också mycket skit men man kan välja vilka kanaler man vill abonnera på i utbudet. SVT har inte gjort något bra program sen Visst nappar det med Bengt Öste. Sveriges Radio är det lika illa med. Finansieringen av SVT är samma sak som asylbedrägeriet. Vill man inte ha det måste man ändå betala för det. Om SVT skulle vara egenfinansierade betalkanaler med samma agendasättande kulturmarxism utan några inköpta program så hade intäkterna antagligen räckt till en Youtube kanal men inte till ett sändningstillstånd i det svenska TV-nätet. Det är det fina med marknaden, om inte folk köper varan eller tjänsten försvinner den. Slutligen, det finns annat i livet att göra än att glo på TV.

          • Jan

             /  10/22/2017

            Visst klimathotet, du väljer ”Vem tar vem” på Kanal 5 eller substanslös kommersiell radio. Men vi som vill ha högre kvalitet än så värnar nog public service i alla fall.

          • Vic

             /  10/22/2017

            Jan: Ja, särskilt nyhetsrapporteringen på public service håller ju oerhört hög kvalitet…

            Klart som korvspad att det inte är rätt att tvinga folk att betala för TV som de inte vill ha.

    • Grodan Boll

       /  10/22/2017

      Det näst värsta med samtyckeslagstiftningen är att de som propagerar för den (Fatta) inte tror på den heller, utan att den bara är en Godhetssignal.

      Efter att ha pressat dem på vad de hoppas att lagen ska bidra till (raka svar är inte oärliga vänstermänniskors forte) blev svaret i stil med

      ”Vi hoppas att den kanske kan komma att ha en normerande verkan”

      Med andra ord vet de att den inte kommer förändra något rent juridiskt och försöker försvara detta uppenbara med snömos och undanflykter.

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/22/2017

        Antingen ska en samtyckeslag vara skriftlig eller så ska den inte finnas.

        Svara
        • Sex godkännt av staten

           /  10/22/2017

          Om man läser utredningen så ser man att det inte kommer räcka med ett samtycke ens innan. Det föreslås vara ogiltigt att ge ett samtycke på förhand med andra ord.

          Det innebär att man inför varje handling måste försäkra sig om att den andre samtycker. Tex: – får jag smeka dig på bröstet? osv. Så sex där t.ex. tjejen säger du får göra vad du vill med mig. Eller hon ligger passivt och njuter av smekningar och hon gett sitt tillstånd till det innan kommer innebära brott mot samtyckeslagen.

          I en eventuell rättegång kommer domstolen fråga hur du försäkrade dig om att hon samtyckte. Och kanske du under den intensiva akten missade hennes sublima uttryck för inget samtycke längre gavs.

          Detta förutsätter att lagstiftaren klubbar igenom utredningens förslag rakt av. Vi får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga. Självklart ska man inte ha sex mot någons vilja men det här handlar som det verkar mer om ett radikalt politiskt maktmedel där man även ska detaljstyra folkets sexliv, dvs det allra mest privata.

          Svara
          • Vic

             /  10/22/2017

            Man tycker ju att staten i alla fall kan ta ansvar för att utforma vettiga samtyckesblanketter för att göra det lättare både för användare och för det juridiska. Dessa bör sen sparas i kopior. En kopia till varje part och en som ska skickas in och registreras hos lämplig myndighet. De bör vidare arkiveras i 12 år.

          • Caspar David

             /  10/22/2017

            Jag är inte insatt i vad lagförslaget innebär men framför mig såg jag en sån där parodi av SVTs ”anslagstavlan” som Varantv-gänget gjorde:

            ”Funderar du på att ha sex? Glöm då inte att din partner ska ge sitt samtycke. Det kan hen göra genom att ladda ner socialstyrelsens samtyckesapp. Glöm inte att signera med bank-id.”

          • Klimathotet

             /  10/23/2017

            Tja det finns bordeller i Tyskland. Se bara till att man inte är skuggad av någon statlig spion.

          • Inge Post

             /  10/24/2017

            Fast varför stanna vid samtycke av sex?
            Varför inte samtycke av att behålla eventuellt barn som kan bli till via akten ?
            Dvs en klausul i samtyckes-kontraktet där en eller båda kan avskriva sig ansvaret att ta hand om/uppfostra ett eventuellt barn,vare sig ekonomiskt eller annorledes.

  6. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Nilsson

       /  10/22/2017

      Att Matte är en idiot visste jag redan men ska drevet som går innefatta alla som beter sig svinigt? Inte bara sexuella övergrepp/trakasserier?
      Vad blir nästa steg?

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/22/2017

        Enda ursäkten att titta på bygglov är Willy.

        Svara
      • Kristian

         /  10/22/2017

        * sexuella trakasserier
        * allmänt svineri
        * otrevlig
        * inte trevlig
        * mindre trevlig än andra
        * inte ständigt glad och snäll mot mig personligen
        * man som talar

        Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Det verkar som det är i produktionsbolagsbranschen de värsta svinerierna pågår. Inte förvånande med tanke på hur mycket skit de producerar.

      Svara
    • Musse

       /  10/23/2017

      Är det bara de snygga och kända killarna hon jobbat med som försökt stöta på henne?
      Där gick hon upp ett par pinnhål i den kvinnliga hierarkin.

      Svara
  7. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  10/22/2017

      Åja, det finns ett par Hervé Villechaise-tatueringar i omlopp.)

      Svara
  8. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Vän av oordning

       /  10/22/2017

      Får man be om unvis-länkar, så att man slipper ge AB onödiga klick?

      Svara
      • Inge Post

         /  10/24/2017

        Unvis-it ger 403 på aftonbladet(för mig iaf) det verkar nästan som om aftonbladet täppt till det hålet på något sätt ?
        Men http://archive.is/599Cc fungerar fortfarande som det ska

        Svara
  9. Ang. Anders Lindbergs verklighetsfrånvarande krönika om islam – majoriteten av de jag träffat gillar till exempel inte homosexualitet. De ser det som ett val och den liberala synen inom islam har en tendens att vara ”vi ska inte döda dem”. Och jo, jag har haft många djuptgående diskussioner med följare av islam. Detta är vad de tror på (i bästa fall).

    Detta är ett exempel som herr Lindberg kanske inte förstår.

    Svara
    • Rikard

       /  10/22/2017

      Hej.

      Enligt Lindberg och annan folkmordsvänster är det väl så att det är muslimerna som inte förstår islam?

      Jag har liknande erfarenheter av att diskutera diverse stötestenar med muslimer; ofta är de respektfulla i sådan måtto att eftersom jag är gudlös så är det inte lönt att bli arg på mig (om jag varit avfällig muslim eller jude hade det kommit i annat läge) men de hymlar heller inte med att islam står över allt, och sharia skall råda över alla och överallt, och att detta är profetens ord och därför oföränderligt.

      Att många av dem sedan är … kreativa som en jesuit med sina tolkningar är bara typiskt för religioner.

      Var försiktig, är mitt råd. glöm inte att islam innehåller taqqiya (stavning?): att ljuga för otrogna räknas inte som lögn.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  10/22/2017

        Precis. Det handlar inte bara om slutstationen, utan om färdriktningen.

        De flesta kommunister vill inte ha ryska stridsvagnar på gatorna. Det är tillräckligt illa att de inte förstår varför vi skall ha privat äganderätt.
        (Vad är högerversionen? Något om Ayn Rhand?)

        Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Det är klart att det är så, PP. Det här är svårt att hantera för identitetsvänstern (och ID-högern) eftersom det blir en pk-krock. Både muslimsk invandring och homosexualitet är pk. En motsägelse omöjlig att hantera. Därav Lindbergs överslätande ledare.

      Svara
  10. Pelle2

     /  10/22/2017

    OT
    Sanna Rayman skriver bra i Expressen om hur media i vissa fall hänger ut människor med namn och bild och i andra fall inte gör det.
    Hon menar att det verkar ske ganska godtyckligt och är beroende på vilken person det rör sig om och även om det är en invandrare eller svensk.

    http://archive.is/hOC8w

    Svara
    • Pelle2

       /  10/22/2017

      Även Johan Westerholm på Ledarsidorna ifrågasätter varför man inte hänger ut t.ex Virtanen men inte tvekade att hänga ut Sven-Otto Littorin.
      Han ställde den frågan till Lena Mellin på Aftonbladet,som tydligen var ansvarig för uthängningen, men har inte fått något svar…
      Han pekade alltså inte ut Virtanen utan ifrågasatte uthängningen av LIttorin.
      https://ledarsidorna.se/notis/notis-metoo-pressetiska-obesvarade-fragor/

      Svara
      • Senior

         /  10/22/2017

        Inget nytt, vänstern har alltid jobbat på detta vis.

        Det nya är möjligen hur de under sin feministiska falskflagg lyckas nästla sig in i fler och fler organisationer.

        Svara
      • Missnöjd man

         /  10/22/2017

        Satt och tittade på ett inspelat inslag av Fuskbyggarna. Där syndas inget av att Timell skulle kladda på kvinnorna men däremot Arga Snickarn var ju tydlig. Samtidigt så kan man fundera på hur kinkiga kvinnorna ska vara, jag hoppas dessa kvinnor som fått en stor tjänst från Fuskbyggarna inte figurerar på Metoo.
        Tänker också Weinstein och skådespelarkvinnorna. Han kanske lade in ett villkor till t.ex. Angelina Jolie, du får 18 miljoner USD för din roll, 19 om jag får knulla med dig. Jag tror ju inte han fysiskt har verkligen våldtagit dessa kvinnor utan han har med lockande villkor ”tvingat” dem att hora för rejäla pengar. Sen inser dom sin snikenhet några år efteråt. Jag vägrar tro att dessa kvinnor gått med på samarbete i filmproduktion ifall Weinstein verkligen våldtagit dem allihopa. Då skulle dom ha polisanmält direkt.

        Svara
  11. Här är grejen: det finns ingen kunskapsnivå eller ”tröskel” för att bli ”mediapersonlighet”. Därför så går många till världens äldsta yrke – sex. Både nyttjarna av dessa och de som kan tänka sig nyttjas. Tyvärr finns det i dessa fall ALLTID någon som vill ligga med en överviktig äcklig man med makt att ge en bra roll.

    Detta är hur verkligheten ser ut. Välkommen.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/22/2017

      Ja de har 2 val. Världens näst äldsta yrke som inte heller kräver någon kunskapsnivå är politiker. Prostitution och politik är i stort sett samma sak. Det ena görs nedanför naveln, det andra med käften. Gör man båda är man som klippt och skuren för svensk media.

      Svara
  12. Pelle2

     /  10/22/2017

    Erik van der Heeg på Ledarsidorna totalsågar Annika Larsson från Uppsala universitet som menade att vikingarna var påverkade av islams begravningsseder.

    Han skriver bland annat följande om bedrägeriet som han kallar det.

    ”En fråga som inställer sig är hur denna högst problematiska utställning överhuvudtaget har kunnat bli möjlig. En annan är varför Uppsala universitet, liksom Larssons egen institution, ser så flegmatiskt på detta exempellösa bedrägeri. Varför avskiljs inte Larsson från sin tjänst och förs i tjära och fjäder ned till Svartbäcken i procession ackompanjerad av förstämda trummor, samt anförd av dekan och pedeller? Svaret på detta är möjligtvis obehagligare än själva utställningen i sig och dess bedrägliga budskap. Det handlar om att politik numera har blivit viktigare än kunskap och att själva bilden av något har blivit viktigare än verkligheten. Det handlar om att ytterligare en välfungerande svensk institution är på väg att tillintetgöras av något slags oidentifierad värdegrund. Kritiken haglar just nu mot utställningens slutsatser, men denna kritik är internationell och reflekteras knappast i svensk
    Han citerar också vad som skrevs i den ansökan om pengar för att finansiera utställningen:

    ”Nyckeln till varför lögner och rena falsifikat kan passera som ”forskning” i vårt land kanske återfinns i den ansökan till Riksbankens jubileumsfond, som så välvilligt bejakades och ledde till att utställningen på Enköpings museum kunde genomföras. Så här skriver Annika Larsson i sitt pengaäskande:
    ” Projektet ifrågasätter, genom dräkten, myter om genus och sociala roller, estetik och nationell identitet under vikingatiden. Stor del av Skandinaviens vikingatida textilfynd har sitt ursprung i samma områden som dagens flyktingströmmar från Mellanöstern, vilket gör sig tydligt gällande i hos oss ännu levande slöjd- och hantverkstraditioner. Utställningen är viktig för ökad förståelse av komplexa historiska skeenden, och har dessutom hög relevans för integration samt för att motverka främlingsfientliga strömningar.”

    Med andra ord det vanliga i form av genus,förnekande av svensk kultur och försök att tona ner kritik mot massinvandringen som skedde.

    https://ledarsidorna.se/2017/10/slow-culture-vikingabedrageriet-i-birka-case-closed/

    Svara
  13. Pelle2

     /  10/22/2017

    OT:
    Feministerna tjatar om att vi män skall ta ansvar för att det finns män som begår sexuella övergrepp och att vi skall hjälpa dom i deras kamp.
    Nu har ju ett antal män bekänt sina sexuella övergrepp under en hashtag och många uttrycker tydligen sin ånger och att som skall göra bot och bättring.
    Då skriver i dagens Aftonbladet en feminist att dessa män skall hålla käften och inte ta bort fokuset från Mee too.
    Det enda jag håller med om är att det inte är synd om svinen som sysslar med sexuella övergrepp.
    http://archive.is/H8mx1

    Sedan kommer Linnea Claesson in och tjatar om att vi som inte vill bli kollektivt skuldbelagda av feministerna och säger inte alla män skall hålla käften och sluta klaga på det.
    Hon säger sig inte mena att alla män är sexualbrottslingar men ändå är det så jätteviktigt för henne och andra radikalfeminister att säga att män gör si och män gör så.

    Hon tar naturligtvis upp det retoriska knepet som dom älskar att det till 98% är män som begår sexualbrott.Att det sedan är omkring 6% av männen som begår sådana brott är hon inte intresserad av att höra eller berätta om…

    Du måste väl vara en masochist om du som man vill bekänna dig till en ideologi som till stor del handlar om att trycka ner oss män.

    Det roliga är att när hon har vräkt ur sig om vilka svin män är så vill hon att vi skall bli feminister och gå med i män för jämställdhet.

    Om vi män nu är sådana svin så begriper jag inte att hon vill att vi skall bli feminister.

    Hon menar också att vi män skall uppfostra vår son och inte vifta bort hans oacceptabla beteenden med ”det är så pojkar är”.
    Jag säker på att de flesta fäder uppfostrar sina barn att inte vara elaka eller begå sexuella brott eller andra brott och har inte kvinnorna något ansvar för att uppfostra sina söner ?

    Annars brukar ju feministerna hävda att kvinnorna tar huvudansvaret för barnuppfostran.
    Sedan är det ju intressant att hon verkar utgå ifrån att pojkar har ett oacceptabelt beteende medan flickorna inte har det.

    Hon avslutar sin drapa med följande:
    ”Med detta vill jag parkera ”Inte alla män”-debatten för all evig tid då vi nu kan utgå från att alla vet att inte alla män är sexualförbrytare. Det anstår mig inte att svara på fler intervjufrågor om det är så att jag hatar alla män för att jag är feminist. Bra.
    Avklarat. Slutdiskuterat. Nu måste vi fokusera på att lösa problemet för medan vi har tjafsat om detta har kvinnor mördats och våldtagits.
    ”If you are not angry, you are not paying attention.”

    Trevlig tjej den där LInnea ….
    http://archive.is/RkUMG

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/22/2017

      ingen vill se en lösning för då försvinner problemet å då finns d inget att gnälla om
      meningen är att bara prata å gnälla ta fram problemet när man behöver

      Svara
    • Olof

       /  10/22/2017

      ”Du måste väl vara en masochist om du som man vill bekänna dig till en ideologi som till stor del handlar om att trycka ner oss män.”

      Eller känna igen sig i beskrivningen alternativt villig att hålla käft och ignorera det för möjligheten att få tafsa senare.

      ”Det roliga är att när hon har vräkt ur sig om vilka svin män är så vill hon att vi skall bli feminister och gå med i män för jämställdhet.”

      Ah… nej, de verkar vara riktigt obehagliga typer. Skulle inte känna mig säker i närheten av dem ens som man, och att umgås med folk jag helst skulle be vakten hantera är inte riktigt min grej…

      ‘Hon menar också att vi män skall uppfostra vår son och inte vifta bort hans oacceptabla beteenden med ”det är så pojkar är”.’

      Ja, för det är ju sånt som händer… eller, ja, låt oss säga så här – det händer inte i mina umgängeskretsar, fast vi har ju sett exempel på det nyligen i #jäh. Fast det var ju mest kvinnor. Och kan tänka mig att det händer rätt ofta i en del folkgrupper som tycks ha en liten annan inställning till jämställdhet.

      Och som Tomas säger, jag tror inte det finns någon vilja att lösa problemet, utan det här tycks återigen handla om en av de där aningen könsstereotypa beteenden som skiljer män som grupp från kvinnor som grupp – själva poängen är att prata av sig och bli bekräftad.

      Jag har en liten liten svag förhoppning att några kanske vill göra något eftersom även virt***nsignallers verkar bli mer uthängda denna gång, men det att man låter ‘feministerna’ ta över gör att jag är rätt säker på att inget lär hända utan det mynnar ut i mer meningslöst tjafs om halmgubbesrollen, snarare än konkreta insaster som skulle kunna verklig skillnad.

      Svara
    • Lurven

       /  10/23/2017

      Linnea söker poäng av att provocera. Hon är snart glömd, liksom Lady Dahmler mfl.

      Svara
  14. Urgh, jag ser nu människor som relativerar Fadime och Pela – om något så är de offer Sveriges ignorans. Sluta låtsas och kom med i leken.

    Svara
  15. Klimathotet

     /  10/22/2017

    Fler statligt avlönade mentala ollongnidare.

    Svara
  16. Senior

     /  10/22/2017

    Ytterligare en av skattemedel finansierad propagandamaskin på vänsterkanten alltså.

    Man måste ändå beundra deras förslagenhet att kunna sko sig på detta vis och samtidigt propagera för att fler och fler av deras ideologiska kompisar skall dras in i detta och få försörjningen tryggad.

    Kejsaren är inte bara naken längre, han är dessutom fullständigt rövknullad.
    -Och den perverse fan betalar desutom rövknullarna bra med pengar för att försöka tysta opponenter och övertyga övriga att det är bra!

    Svara
  17. Ivar L

     /  10/22/2017

    Rent opinionsmässigt kan man ändå fundera på om sånt som #jagärhär håller på med kanske trots allt är kontraproduktivt? Att spamma och massanmäla kanske tilltalar deras egna fans men alla som är vacklande och läser t.ex. Lamotte och Heberlein blir inte de misstänksamma mot tilltagen och kanske ännu mer benägna att lyssna till Lamotte och Heberlein.

    Vi vet ju sedan tidigare att massmedias och vissa politikers och debattörers utfrysning av SD med största sannolikhet hjälpt till att lyfta SD. Jag tror att detta kan ha liknande effekter så det är bara attt låta dem hållas. De kommer inte att ”vinna” i det långa loppet. Inte så länge de demokratiska mekanismerna inte satts ur spel. Om ett år kommer facit. Har vi tur kanske bidragskranen stängs en aning efter valet dessutom.

    Svara
    • Kristian

       /  10/22/2017

      Ja, vi behöver en sida någonstans där man kan meddela hur man räknat antalet spammande #jagärhär-taggar under någons inlägg, och hur mycket man skänkt till personen på pin kiv.

      Jag är gammaldags som säger sida. Hashtag skall det väl vara.

      Svara
  18. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/22/2017

      nja tystnad är det ju inte om timell
      är ju virtanen miri å klenell det är väldigt tyst om
      d klart timell är ju inte en del av dom goooda människorna

      Svara
    • Casey Jones

       /  10/22/2017

      Är det någon jag skulle vilja se falla hårt så är det Johannes Klenell. Har verkar så sjukt osympatisk…

      Svara
  19. Pether

     /  10/22/2017

    http://www.gp.se/donald-trumps-psyke-i-rampljuset-1.4755484

    Det är rätt tydligt att trumphatet inte är mer än en allvarlig psykisk sjukdom…

    Svara
  20. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  21. Mikael

     /  10/22/2017

    Svenskar är kända för att generellt sett: vara konflikträdda och dra sig för att prata politik etc (som kan störa konsensushysterin), samt att knappt bry sig om sin familj eller sina gamla ensamma föräldrar… Men att hata ”häxor” i grupp, tysta folk etc, och låtsas bry sig om invandrare för PK-status, det är skitläckert!

    Svara
    • Mikael

       /  10/22/2017

      Bryr man sig inte om sina gamla föräldrar, eller egna släktingar av kött och blod etc, då har man väldigt svårt att övertyga mig att man bryr sig om massa rasistiska fientliga islamister i andra änden av stan, etc. Men PK lyckas övertyga varandra om sin godhet i alla fall… sjuka land.

      Svara
  22. Junior

     /  10/22/2017

    Genom sig själv känner man andra – om jag inte minns fel så sade han sig vara feminist strax innan ”händelsen”.
    Ännu en som bytt fot?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/22/2017

      Efter några år på ambassaden känner han sig kanske lite bitter och att han inte längre har möjlighet att hålla uppe samma fasad som de övriga feministiska männen.

      De är trots allt narcissistiska och själviska svin.
      Om fasaden inte är han förunnad så ska den fan inte vara dem det heller!

      Svara
    • Mikael

       /  10/22/2017

      Julian känns väldigt oskyldig, efter man satt sig in i fallet.

      Svara
    • peber

       /  10/22/2017

      Har du källa på det?

      Dvs. uttalandet att Assange kallade sig feminist. Det är ett tag sedan ”händelserna” inträffade 2010 och vederbörande har utsatts för en smutskastningskampanj av media.

      Personen Assange må enligt elaka rykten vara ett ”sleaze bag” men det är inget brottsligt i sig om så är fallet. Det man ska komma ihåg är att fallet Assange är så mycket större än personen Assange.

      Fallet Assange är ett tydligt exempel på hur feminism underminerar rättssäkerheten. Hur media bedriver smutskastningskampanj och publicerar någon som våldtäktsman av ideologiska skäl utan några som helst bevis och ett exempel på svensk rättsröta i största allmänhet av feministiska åklagare etc.

      Den första kvinnligs åklagaren som granskade fallet ansåg inte att det förelåg något brott och avskrev såväl våldtäkt som sexuellt ofredande.

      För den som inte känner till fallet så handlade det om två groupies som enskilt vid olika tillfällen idkat sexuellt umgänge med Assange.

      Den ena lånade ut sin lägenhet och hade frivilligt sex med Assange där (trots att hon meddelat att hon inte skulle vistas i lägenheten under tiden) medan den andra drog med Assange hem till sin lägenhet i en annan stad och hade frivilligt sex med honom där.

      Assange föredrog att ta sina kvällsdopp utan grodmansdräkt och det föreföll sig så att åtminstone den ena damen lät sig bli besudlad på sådant vis. Vid något tillfälle genomförde han detta förfarande och damen avbröt inte själva akten trots att hon inte (åtminstone efter några dagars eftertanke) var helt samtyckt med detta.

      Damerna gick sedermera till polisen tillsammans(!) med förevändningen att de endast ville tvinga Assange att göra ett STD-test.

      Den ska dock ses i ljuset av att en av damerna var väldigt fascinerad av hämnd och hade skrivit en ”sjustegsmodell för laglig hämnd”. Även var givetvis var givetvis plagiat för det är lite så feminister jobbar, men det säger ändå något om de inblandade personerna.

      Lagligheten av hämden kan ifrågasättas av att den här damen senare kom att försöka förfalska bevis genom att klippa sönder en oanvänd kondom med förklaringen att Assange skulle ha förstört den under själva akten. Trots att en blind person kunde se att den var avklippt. Att det dessutom saknades DNA på gummit gjorde inte den saken bättre.

      En korrupt feministisk åklagare tog såklart över fallet efter att den första kvinnliga åklagaren lade ner det. Det var ett drömtillfälle att sola sig i rampljuset och skapa sig en karriär då Assange hade blivit något av en världskändis 2010.

      Det hela tog såklart en oväntad vändning när Assange sökte skydd på Ecuadors ambassad. En seglivad dragkamp följde. Åklagaren ville mjölka karriärskon och bevara ansiktet och Assange fruktade amerikanarna som ville ha tag i honom pga. spionerianklagelser.

      Det ryktades att någon av damerna (ev. den minst impulsiva som inte var en del av arrangemanget men ändå lyckades nästla sig in) varit anlitad av utländsk underrättelsetjänst men det har aldrig kunnat styrkas.

      Assange hade manipulerat Manning (transan som arbetade som underrättelseanalytiker i den amerikanska armén i Bagdad som senare dömdes till 35 års fängelse för spionage, bytte kön och fick straffet avkortat av Obama himself… Den här storyn har verkligen allt) att stjäla känslig konfidentiell information bland annat om det sk. ”Collateral murder” där skjutglada skyttar i attackhelikoptrar löpte amok i Bagdad och dödade oskyldiga däribland två journalister samt skadade två barn. Assange betedde sig inte bara som en paranoid. De var ute efter honom också.

      I media kapades fallet av ideologiska samtyckeslobbyister som efter en bombmatta av smutskastning (märk väl att Assange aldrig var dömd för något brott). Feminister startade en falsk gräsrotsrörelse där de hetsade unga kvinnor som utsatts för övergrepp att blotta sig för okända på nätet utan att tänka på konsekvenserna. Feministtanterna bakom kampanjen ville göra mediekarriär genom ”gråzoner” och samtyckeslagstiftning.

      Assangefallet var tillfället som samtyckeslobbyisterna hela tiden gått och väntat på men trots massiv propaganda misslyckades de kapitalt med att genomdriva samtyckeslagstiftning. En sådan chans uppenbarar sig ungefär vart sjunde år och nu är det dags igen med kändisar, våldtäkter och mediabrus. På’t igen bara och skam den feminist som rakar armhålorna och ger sig.

      Endast en snabb recap med förebehåll för ev. felaktigheter. Det krävs trots allt en bok för att reda ut hela den soppan.

      Svara
      • Inge Post

         /  10/24/2017

        tyckte den recapen sammanfattade ganska bra vad dokumentären om Assange visade.

        Det finns såklart MASSOR mer att gå igenom i bara det här fallet du gjorde en bra TL:DR

        Svara
  23. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Annars kanske uppfinningsrika teknikintresserade kvinnor skulle ta och starta lite företag så slipper de tjata. De lär ju få bra mycket mer stöd från Vinova och liknande så några formella hinder föreligger knappast. Och bra idéer säljer alltid om man är driftig.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Det är ju på något sätt symptomatiskt att texten är bildsatt med en kvinna i kontorskläder som sitter i en designsoffa. Den borde väl vara bildsatt med en kvinna framför någon tekniskt apparat, i ett labb eller med svets/lödkolv/skruvdragare i högsta hugg?

      Svara
    • Kalle

       /  10/22/2017

      Svenska kvinnor, sluta prata om hur ni borde få glassiga jobb i teknikföretag som män byggt upp från grunden.
      GÖR NÅGOT! Tex starta upp ett eget jävla företag!

      Svara
      • Senior

         /  10/22/2017

        ……alternativt utbilda sig så de blir anställningsbara och jobba sig upp som alla andra….
        -Hur gick det med den feministiska slogan ”kvinnor kan”?

        Svara
  24. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  25. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Olof

       /  10/22/2017

      Tja, eftersom man de senaste decennierna skapat stora delar av kvinnors ‘skolframgång’ genom att på stor skala införa universitetsutbildningar på dagisnivå så föreslår jag att man inför motsvarande som passar för män. En 3-4 årig dataspelarutbildning för att matcha genusvetenskap kanske?

      Jag tror män generellt är bättre på att avgöra hur mycket samhälls/gruppnytta utbildningar tillför och rent instinktivt undviker de parasiterande ämnesområdena.

      Svara
      • Mikael

         /  10/22/2017

        Genuskunskap = hatisk religiös könsnazistisk skvallersyjunta.

        Svara
      • Pelle2

         /  10/22/2017

        Och desutom har väl även grundskolan anpassats för att passa tjejer bättre så varför inte se till att skolan passar killar och tjejer lika bra ?

        Svara
    • Kalle

       /  10/22/2017

      Mera genus! Mera radikalfeminism! Mer kollektiv mansarvsskuld! Mer blind tro på ”tabula rasa”!

      Svara
  26. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Fy fasen vad sur jag blir när jag ser den undre bilden. Jag vet inte vilka skolor de har sett men mina på barns skolor stämmer det inte ett dugg. Nog för att tjejer och killar tenderar att föredra att leka tillsammans men att tjejerna skulle haft mindre tillgång till exempelvis gårdsplaner stämmer extremt dåligt. På min dotters dagis var det snarare tjejerna som dominerade och killarna som var lite i periferin.

      Men kanske det ser ut så i invandrartäta förorter med patriarkala strukturer och patriarkal uppfostran? D.v.s. ett problem som i så fall kräver specifika åtgärder, inte generella.

      Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Okej, förbjud pojkar i förskolorna då. Då är de av med problemet. 100 procent kvinnor och flickor. Då blir det minsann jämställt!

      Svara
  27. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  10/22/2017

      När man når en viss mängd genustroende i organisationen …
      * går företaget i konkurs
      * slutar myndigheten att fungera
      * upphör föreningen med allt utom genusprat.

      Har jag förstått rätt? 🙂

      Svara
    • Lövet

       /  10/22/2017

      Precis – det blir till slut en djävla smäll och efteråt sprids det mest en massa skit…

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/22/2017

        Det blir som när vinterkräksjukan bryter ut.

        Svara
  28. MiT

     /  10/22/2017

    Hahaha, jag såg faktiskt det avsnittet och tänkte att det kommer att brinna i huvudet på många 😛
    Men obs, detta är ett satirkonto (tror jag…)

    Svara
    • x

       /  10/22/2017

      När hon särskriver högskolan i sin profil så är det nog frågan om satir.
      Eller?
      Döm själv:
      ”Äkta feminist som läst pegadogik på hög skolan!! Kan inte skilja på allvar och ironi när en glömt ta medicin”

      Jag hittade en annan twittrare i hennes flöde som verkar vara en satiriker:

      Svara
    • Kristian

       /  10/22/2017

      Ja, misstänker det:

      Svara
      • Vän av oordning

         /  10/22/2017

        ”Pegadogik” är en annan give-away.

        Lustigt hur skevt klimatet är när folk tvekar om uppenbara tramsprofiler är äkta eller satir…

        Svara
  29. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Vic

       /  10/22/2017

      Jag agerar gärna, alltså, ingen invändning alls mot det men exakt vad tycker hon att jag ska göra? Anmäla när jag ser ett brott (duh)? Rannsaka mig själv? Ha pedagogiska samtal med alla mina manliga vänner och tala om att det är oacceptabelt att tafsa på och våldta andra?

      Svara
    • Inge Post

       /  10/24/2017

      Näää-

      #inteerkvinna var det senaste jag hörde.

      Svara
  30. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Svaret är ju ganska givet. Starta företag!

      Svara
      • Grodan Boll

         /  10/22/2017

        Vilka ironiskt mest finns inom vård och städ. Två privata områden vänstern/feminister vill avskaffa.

        Svara
        • Ivar L

           /  10/22/2017

          Dessutom branscher som är rätt ointressanta ur teknikutvecklingssynvinkel. Renodlade tjänstenäringar som inte producerar något som gynnar Sverige som internationell handelsnation.

          Städbranschen i sig har väl inte vänstern några idéer om att avskaffa? Du menar väl i så fall skattesubventionerna RUT/ROT som man inte behöver vara vänster för att vara emot. Generella skattesänkningar är mycket bättre än en snårskog av undantag för att försöka styra människors handlingsmönster. RUT/ROT tycker jag är mer socialism än kapitalism. Det är ju på sätt och vis en form av AMS-bidrag.

          Svara
          • Jan

             /  10/22/2017

            Innovationer och sådant är de inte intresserade av. Det är stabsfunktioner de strider för. Ekonomichef, personalchef, chefsjurist och liknande. Akademikerjobb med hög status. De vill så att säga ta över företagen inifrån. Men vad händer med företag som domineras av administratörer i förlängningen?

          • Ivar L

             /  10/22/2017

            Japp, typiskt sekundära yrken i företagen. Visserligen viktiga (fast inte alltid, en del HR-avldeningar är ju t.ex. befolkade av 100% improduktiva människor) men inte del av produktionen, innovationen eller strategiarbetet.

  31. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Samtidigt är det ynkligt hur de låter sig bli ”mansplainade” med tanke på att kvinnor i deras ålder i regel har längre utbildning än männen. 15 års utbildning men du behöver ändå få den enklaste sak förklarad för dig? Vad säger det om dig?

      Svara
      • Ivar L

         /  10/22/2017

        En bra gissnings är att Paula anser sig mansplainad varje gång en man inte tycker som hon.

        Svara
        • Jan

           /  10/22/2017

          En bra gissning är också att Paula har en uppblåst självbild. Så uppblåst att den krockar med verkligheten.

          Svara
  32. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  33. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/22/2017

      Den vanlliga feministiska Tourettesen alltså där man tvångsmässigt refererar till sitt könsorgan..

      Svara
  34. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Bevare oss!

      Svara
    • Bamse

       /  10/23/2017

      Okej ett snabbt test då. Vad tycker Höglund månne om Paolo Robertos ”beviset för att män kan fokusera på två saker”? Skämt eller förkastlig sexism??

      Svara
  35. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  36. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  37. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Jan

       /  10/22/2017

      Nu fick de luft under vingarna. Nu krävs det bara en gängvåldtäkt utförd av asylsökande ”barn” för att tysta debatten ett tag…

      Svara
  38. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  39. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
  40. MiT

     /  10/22/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/22/2017

      Du hann före med denna komiker, sorry för dubbelpostning

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/22/2017

      Jag kan låtsas erkänna hennes kollektiviska ansvarsutkrävelse den dagen hon även säger ”vi måste inse att IS och annan islamistisk terror är ett muslimskt problem, och att muslimer måste ta sitt ansvar, både individuellt och kollektivt.” Men det gör hon ju givetvis inte, tvärt om.

      https://www.expressen.se/debatt/sluta-be-mig-att-ta-avstand-fran-is/

      ”Så snälla, be mig inte ta avstånd från IS som om jag någonsin hade haft någonting med dem att göra.
      PS. Män är överrepresenterade bland terroristerna i IS, så killar – tar ni avstånd?”

      Med andra ord, en första klassens ärthjärna utan konsistens. Snart kommer hon väl krypandes och påstår att samtliga män är ansvariga för vad IS pysslar med.

      Svara
  41. Grodan Boll

     /  10/22/2017

    ( ”spotta på ett foto av Kim Il-sung” hade stämt mer. )

    Svara
  42. Frida Gustavlin

     /  10/22/2017

    Vilka dyker upp på den där #metoo-galan i Stockholm?

    https://web.archive.org/save/https://www.expressen.se/nyheter/roster-fran-demonstrationen/

    ”Carolina Farraj, 30, Stockholm, personligassistent.

    -Vi måste inse att det är ett mansproblem. Och att män måste ta sitt ansvar, både individuellt och kollektivt.”

    Hur kan det komma sig att den där galningen dyker upp i tid och otid, nu är hon inte längre slöjbärare, inte heller frilansjournalist och debattör.

    https://web.archive.org/web/20171022110905/http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=416&artikel=5688809

    https://www.expressen.se/debatt/sluta-be-mig-att-ta-avstand-fran-is/

    Svara
  43. Ivar L

     /  10/22/2017

    Vad tusan är detta? Var är rubrikerna i pressen?

    Det verkar ju nästan som en händelse likt bombdådet 2010.
    Eller har restaurangen problem med kriminella, skulder, utpressning?

    Svara
  44. Kristian

     /  10/22/2017

    ”Det är upp till nyanlända att klara av kulturkrockar”
    https://www.svt.se/opinion/tonchi-percan-om-kulturkrockar
    ”Jag vill hävda att det inte spelar så stor roll hur stora kännare av klankulturer och strukturer vi är. Det går inte att undvika kulturkrockar helt enkelt.
    Som nyanländ måste du ta dig genom en flerårig integrationsprocess. Och det finns inga genvägar.”

    Svara
    • Ivar L

       /  10/22/2017

      Ur immigrantens synvinkel kanske hans observation är korrekt. Men för oss som bor i landet och byggt det är det av synnerligen stor vikt att ha koll på hur väl olika immigrantgrupper kan tänkas anpassa sig till landet. Ju svårare de har desto större anledning att vara restriktiv. Immigration är inget självändamål och måste styras upp. Ju mer vi håller koll på hur immigrationskulturerna fungerar desto större chans att det blir ordning på det kaos som 30 års naivitet skapat.

      Sedan en liten detalj: ”Det tar dig minst ett decennium innan du kan mäta dig med dina svenska kompisar i språket.” Tror han ja. Många immigranter lär sig aldrig svenska på riktigt, jag har jobbat med en hel del och inte bara från problemländer utan även från Västländer. Många haltar sig fram på svenska efter decennier i landet. Det funkar visserligen men de bemästrar inte svenska även om de tror det själva.

      Svara
      • Kristian

         /  10/22/2017

        Det är sant.
        Percan talar om ett idealtillstånd där polis och dylikt är dimensionerat för uppdraget och de som kommer har utbildning som passar jobben. Som när han kom (för minst 25 år sedan?) ungefär.
        Han hade tydligen jobb från början och använde väl svenska hela dagen varje dag.

        Svara
    • Senior

       /  10/22/2017

      ”Som nyanländ måste du ta dig genom en flerårig integrationsprocess. Och det finns inga genvägar.”

      -Hur många kulturkrockar i form av våldtäkter och annat skall vi utstå under tiden denna fleråriga integrationsprocess pågår?

      Svara
  45. Jan

     /  10/22/2017

    Någon bevisbörda finns det väl?
    Kan man påstå vad som helst och komma undan med det?

    https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Qp7Mq/lagrell-vet-att-gunilla-var-missnojd

    Svara
  46. Jan

     /  10/22/2017

    Apropå hyckleri. Det var ju de här problemen invandringen skulle lösa. Välfärden och pensionerna för en åldrande befolkning skulle säkras genom invandringen. Nu när det visar sig vara precis tvärtom glömmer man de tidigare löftena och talar om skattehöjningar istället.

    https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Lypz4/skatten-maste-betala-for-framtida-valfard

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/22/2017

      Det finns givetvis några krux med hans förslag, någon ska ju betala skatten. Att finansiera välfärdsbehovet med ökad skatt är givetvis ett alternativ, ett annat är att dra ner på välfärden och låta befolkningen hitta privatfinansierade alternativ med försäkringar och dylikt. Jag tror dock knappast att det går att vinna ett svenskt riksdagsval genom att föreslå radikalt höjda skatter, väljarna förväntar sig nog att staten hellre rättar munnen efter matsäcken.

      ”Om allt ska bekostas av kommunalskatt betyder det ännu större klyftor, eftersom låg- och höginkomsttagare betalar en lika hög andel.

      Vadå ”Därför måste staten ta ett ansvar.”

      Staten har inga egna inkomster förutom de stålar som möjligtvis kommer in från bolag som typ LKAB, Systembolaget, Svenska spel eller försäljning av statlig egendom. Om staten höjer skatten så att det slår mot medel- och höginkomsttagare blir det dessa som ”tar ansvar”, inte staten. Och staten är inget mer än den parlamentariska majoriteten i riksdagen. Jävligt konstig och falsk retorik.

      Bra att även vänsterdebattörerna börjar förstå sakernas tillstånd.

      Svara
      • Olof

         /  10/22/2017

        Ja, visst, höj skatten, I dare you, I double dare you. Gör det på statlig nivå så drar jag ner arbetstiden tills jag kommer under statlig skatt, det är knappt värt det som det är. Gör det på kommunal nivå så, tack och hej, dags att dra.

        Den dagen de skurit bort allt från föreningsbidrag till genusforskning och fortfarande har problem att lösa polis, sjukvård och skola med nuvarande skattenivå skall jag fundera på saken, men tills dess, plocka bort parasiterna och sätt dem i mer samhällsnyttigt förvärv om det är svårt att uppfylla samhället grundåtaganden.

        Svara
  47. Junior

     /  10/22/2017

    Svara
  48. Ivar L

     /  10/22/2017

    Det här är ju nästan lite gulligt. Barnrumporna på Södra Teatern, Södermalm vill att SD skall ”självdö” och lanserar bland annat det mogna budskapet ”F*ck SD” i en affischkampanj:
    https://samnytt.se/teater-i-politisk-kampanj-fck-sd/

    Stor risk att SD kommer att självdö… Undrar vad de tror de åstadkommer med några affischer på politiskt korrekta Södermalm där det står ”F*uck SD”. Vilka stollar.

    Jag noterar samtidigt att de haft problem med sexuella trakasserier i sin nattklubbsverksamhet:
    https://petterssonsblogg.se/2017/04/01/sodra-teatern-pausar-klubbar-efter-sexuella-ofredanden/
    Man får lite We Are Sthlmvibb här…

    Svara
  49. Nykteroklok

     /  10/22/2017

    Nu sa Åsa Regnér i Agenda att män begår övergrepp för att de har mer makt än kvinnor. Fler kvinnor på maktpositioner kommer i så fall innebära att de kommer börja begå fler övergrepp. Det är lite feminismen i ett nötskal – det spelar ingen roll i och för sig om kvinnor utsätts för övergrepp, så länge män drabbas lika ofta. Eländet ska vara jämnt fördelat.

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  10/22/2017

      nej nej kommer alltid vara mäns fel
      hur kan dessa kvinnor göra fel ?
      dom är inte ens kapabla att skapa sina egna fel
      alltid någon annans fel

      Svara
  50. Jans

     /  10/22/2017

    Jag vet inte om denna redan länkats men se en skrämmande film om islamiska skolor. Man blir tusan illamående av att tänka på att vi släppt in det här kulturella/religiösa uttrycken i Västvärlden. Tänk att detta pågår i skolor i Västvärlden, helt sjukt:
    https://petterssonsblogg.se/2017/10/22/fran-en-muhammedansk-skola-i-storbritannien/

    Det finns ju inget positivt överhuvudtaget med detta. Varför har vi gjort på detta vis?

    Svara
  51. MiT

     /  10/22/2017

    Är hon så van vid att komma undan med sånt här att hon inte ens tänker på det?

    Svara
    • Jans

       /  10/23/2017

      I och för sig tror jag en hel del framgångsrika kvinnor kan gå med i sådana där grupper, det finns ju helt klart ett starkt systerskap i många branscher som är starkt exkluderande mot män och där kvinnor med framgång verkar känna ett behov av att hjälpa till. Men de kvinnor som inte är så framgångsrika och som tror att det i grunden hjälper att gå med i peppgrupper på Facebook kommer garanterat att bli förbiåkta av männen. Man måste ju faktiskt GÖRA något för att nå framgång, i vart fall om inte allt skall bli ett enda kvinnligt svågervälde.

      Svara
    • blaj

       /  10/23/2017

      Aj aj! Sluta genast upp med dina ”härskartekniker” att kommentera soffans… nej jag menar kvinnans utseende… Vänliga hälsningar White Male… nej jag menar Knight…

      Hörde på en demonstration häromdagen att kommentera soffors utseende är en del av en möbelpyramid. Det börjar med blickar och kommentarer om vilket fint plyschtyg och slutar med att män sätter sig på dem och grisar ner bredbent med en öl i handen och kliar sig i skrevet.

      ”Svenska teknikföretag: sluta PRATA om att ni vill bli mer jämställda – GÖR NÅGOT istället”

      Byter hon ut ”teknikföretag” mot ”kvinnor” så är hon hemma.

      Är jämställdhet något som man får till skänks av pappa staten som en rosa present inlindad i mjuka silkessnören för att man anser sig berättigad enkom i egenskap av sitt kön?

      Är jämställdhet att bli curlad som en flicka genom hela livet och kräva saker utan motprestation?

      Eller är jämställdhet att leva och konkurrera med män på lika villkor.

      För feminister har jämställdhet inget med lika villkor att göra. De vill bara äta kakan och ha den kvar så de kan plocka russinen ur den.

      Det finns många skickliga teknikkvinnor där ute och sedan finns det tidningsskribenter och ”projektledare” (betyder projektledare ens något i dag?) som bara gillar att höra sin egen röst och sitta i designsoffor om dagarna, fika och starta kvinnogrupper på Facebook.

      Svara
      • Jans

         /  10/23/2017

        På min arbetsplats som är relativt teknikintensiv finns det en ganska betydande grupp kvinnor i hög position som jobbar nära själva teknikverksamheten. De är oerhört benägna att söka sig till precis de delar som ger makt och position men där de aldrig behöver komma i kontakt med själva tekniken eller vara insatt i detaljer kring hur den fungerar. En del gör till och med en grej av att inte vara riktigt teknikintresserade. Att det satsas på dem beror naturligtvis på jämställdhetsplaner, de kostar företaget massor men gör oerhört liten nytta och är ibland ett rent hinder.
        Däremot finns det en hel del kvinnor som faktiskt jobbar med det tekniska på riktigt och som har reell yrkeskompetens. Men de satsas det inte på alls på samma sätt. Eller rättare sagt, de jobbar under samma villkor som männen. Det hela är verkligen konstigt men påminner lite om soffbilden. Tjejer i teknikbranschen som det skall satsas på sitter i designsoffor istället för har hjälm och overall, eller lödkolv och verktygsbälte.

        Svara
  52. MiT

     /  10/23/2017

    Svara
    • x

       /  10/23/2017

      Stadsminister…

      Svara
    • Pelle2

       /  10/23/2017

      Det säger väl något om Fisarnas bildningsnivå när dom tror att det heter stadsminister…

      Svara
  53. Kristian

     /  10/23/2017

    ”Valet 2018: Socialdemokraterna har 321 dagar på sig att sjunga en annan sång”
    https://ledarsidorna.se/2017/10/valet-2018-socialdemokraterna-har-321-dagar-pa-sig-att-sjunga-en-annan-sang/
    ”Budskapet är att den svenska välfärden behöver skyddas med hjälp av gränskontroller. Statsvetaren Jonas Hinnfors säger i DN att socialdemokraterna tar en stor risk genom att byta kurs och närma sig en politik som normalt förknippas med SD och M. Risken är dock större att socialdemokraterna går till val med en oengagerad och oförstående valorganisation. Stefan Löfvens nyhårda socialdemokrati ifrågasätts mer eller mindre öppet i partiet mindre än ett år före valet.”

    Hehe, eller kanske Huhu:
    ”112 000 i arbetsför ålder saknar grundskolekompetens”

    Svara
    • De flesta fattar att importera lågutbildade inte är gynnsamt för arbetstagare. I bästa fall så är det lönsamt för arbetsgivare då de kan dumpa lönen, men å andra sidan har de inte kompetensen som eftertraktas.

      Sååå…..

      Svara
  1. Vad hände 2017? Del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: