Landet Bizarro

Normala saker i Bizarro.

Om man blir gripen med automatvapen t ex så häktas man i ett normalt land fram till rättegång men i Bizarro så släpps man omgående och kan hånflinande peka finger åt poliserna som gripit. En självklarhet i landet Bizarro!

Om ens fingeravtryck!! finns på handgranater som barn hittar och leker med så blir man i Bizarro friad från det.

Förmodligen blir man friad eftersom det verkar vara en så hyvens kille och det säkert inte alls var hans handgranater som man hittade vid en skola. Så går det till i Bizarro. Ordning och reda!

I Bizarro så släpps man ut efter mindre än ett dygn efter att ha gått bärsärk i en affär med en kniv och hotat folk. Nå, det kan ju vara ett misstag för såna kan ju begås även i Bizarro.

Vad jag hört kommer gärningsmannen att dömas för misshandel trots att han låg i bakhåll och hade kniv och höll på att punktera lungan på den han anföll.

– Andra gången hölls kvar i 23 timmar. Sedan släpptes han igen.

Annika är skeptisk till tidningens uppgifter om gärningsmannens ålder.

– Han ska gå i skola i Sala och bo i familjehem. Men av vad jag sett så är denna afrikanska kille inte en ung tonåring, jag skulle snarare säga att han är mellan 20 och 30…

Men det var inget misstag såklart. Nästa gång, efter ett rent mordförsök med hämndmotiv mot killen som stoppade hans vevande i butiken, där han ligger i bakhåll och hugger honom i ryggen så åtalas han tydligen för misshandel… Och släpps återigen fri inom mindre än ett dygn…

I landet Bizarro går sådana ”16-åringar” i helt vanliga skolor med dina och mina barn. För politiker i Bizarro har bestämt att även vuxna som säger att de är barn ska få vara barn. Här kan man se exempel på hur sådana politiker resonerar.

I landet Bizarro vet alla medborgare att ”ungdomsgäng” är en omskrivning för invandrargäng och att de härjar loss t o m på biblioteken är bara rasistiskt att påstå enligt kommunpolitiker i Bizarro. Det är enligt politikerna även rasistiskt och klassförakt att anse att det ska vara tyst på biblioteken för politikerna verkar anse att de där utlänningarna, de klarar minsann inte ens av att bete sig hyfsat mot andra människor och därför är det rasistiskt att klaga på vandalism, knarkförsäljning, misshandel, hot, trakasserier, drogmissbruk osv på biblioteken. I Bizarro tar man absolut inte tag i sånt här ordentligt utan man anser att utmana tysthetsnormen på biblioteken ska lära ligisterna en läxa!

I Bizarro så utrustar man personal på bibliotek med personlarm. Men det har absolut inget med något att göra för i Bizarro är allt finfint och det fanns redan på 70-talet ett enormt behov av personlarm på bibliotekspersonal! Ingenting har hänt och har det hänt något så är det bara positiva saker! Man utrustar dem med larm bara för skojs skull!

I Bizarro lägger man ner BB för att spara pengar så landstingsanställda kan behålla sina höga löner och ha kvar dyra konsulter. Medborgarna få gå på kurs i bilförlossning om de vill.

”Utan byxor eller skor, med navelsträngen hängandes och vår dotter på bröstet får jag kliva ur bilen i snön, i minusgrader. Blottad för allmänheten. Väl i ambulansen kände jag mig trygg och allting brast känslomässigt.”

Bilförlossning tas dock inte emot jätteväl bland medborgarna. Men i Bizarro så tar ansvarig minister ansvar för utmaningen inom vårdområdet med en ansvarsfull tweet

Ja ministern är en mästare i att sprida ansvarsfulla tweetar om de ”utmaningar” som Bizarro står inför. #snabbspår ner i diket.

 

Utmaningar som smartaste bästa tjejgänget ska tackla!

I Bizarro så anser man att de egna medborgarna är värda lite mindre än nyanlända så de nyanlända får förtur till bostäder. Becuase värdegrund!

I Bizarro så blir man sällan utvisad om man är utländsk medborgare och begår grova brott.

Och OM man blir utvisad i Bizarro så börjar tiden räknas av direkt i samband med domen. Så om du döms till 5 års fängelse, och mot all förmodan får sitta i 5 år, så är utvisningen avklarad när du kommer ut igen. Och OM man mot all förmodan döms till utvisning men håller sig undan utvisningen så tickar den på som om inget har hänt och vips så har man varit utvisad ur Sverige trots att man befunnit sig där hela tiden.

I Bizarro är det också så att om utvisning av grova brottslingar inte kan ske så släpps de omedelbart ut på Sveriges gator igen så fort det går för utvisningen räknas på något konstigt sätt inte som en del i straffet verkar det som.

Men som sagt, i Bizarro döms man inte så ofta till utvisning oavsett brott eller om man är utländsk medborgare. Eftersom Bizarros medborgare inte är så viktiga antar jag.

Ministrar i Bizarros regering ljuger dessutom öppet och helt iskallt i utländsk media och säger att ”levels are going down and going down and going down” när det gäller sexualbrott.

I Bizarro så uppmanas svenska tjejer i skolan att sluta gå på ett erotiskt sätt när de blir attackerade av killar.

Jodå, så är det. Rektorns reaktion säger otroligt mycket om vad det är för en kille som gjort det här. Han säger så pga att Värdegrunden i Bizarro som stipulerar att svenskar inte är lika mycket värda som andra. (Hade det varit min dotter så hade rektorn fått leva på finmald soppa under rätt lång tid framöver).

– Första gången vi pratade med honom sa han att anledningen till att de tafsade var att vi ”gick erotiskt” och att vi inte täckte oss tillräckligt mycket, säger den 15-åriga flickan.

I Bizarro kan sånt här ske och anses vara helt enligt Värdegrunden. Man ska täcka sig för det nya herrefolket verkar det som.

Lamotte ringde upp rektorn på skolan som finns i en av de större städerna i Bizarro. En riktig Värdegrundsrektor minsann! Just det, killen är nu misstänkt för att ha våldtagit en tjej på skolan efter att rektorn tyckte att tjejerna skulle sluta gå så erotiskt…

I Bizarro kan en åldersbluffande afghan dömas för sexualbrott och ÖVERÖSAS med kärlek av div underligt folk. Men media i Biazzaro reagerar inte alls över det eftersom det är Bizarromedia vi pratar om. Personen ovan är lärare för övrigt och har har helt rätt Värdegrund!

Detta ovan är bara en lite bråkdel av det som är normalt i Bizarro. Jag har inte ens nämnt polisen och deras problem, sjukvården i övrigt där patienter dör i köer, skolorna i övrigt som kastat in handduken, bostadskrisen som passerat akut för flera år sedan, gängkriminalitet, stenkastning, bilbränder, barnäktenskap, terror, rån, våldtäkter, misshandel, sexualövergrepp, Kapten Klänningar i massor på våra medieredaktioner, charlataner på universiteten osv i oändlighet.

Men i övrigt är allt fint i Bizarro! Och glöm inte, det är VI som tycker att sånt ovan är underligt som är de riktigt onda människorna i Bizarro! Ja vi är knappt människor faktiskt.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

153 kommentarer

  1. Pether

     /  11/01/2017

    Flertalet personer som fått sina dokument låsta på google drive, inte bara den svenske politikern som skrev bok. Google har gått ordentligt på vänsterideologin och försöker tysta alla oliktänkande på många olika sätt. Censurering och manipulering av sökresultat, avstängning och censurering på youtube. Låsta konton, låsta dokument.

    Glad att jag börjat migrera ifrån att använda googles tjänster.

    Svara
    • Pether

       /  11/01/2017

      Länken verkar inte synas, kanske bara nått filter på wordpress som gått igång o inte visar den än, men gör ett till försök. Plus så ser det så bra ut när man svarar på sina egna inlägg.

      Svara
      • G

         /  11/01/2017

        Nej, inget filter. Alla inlägg ”bäddas in” automatiskt, vill man få med länk måste man posta e.g såhär: facebook.com/joakim.lamotte/posts/1536209573140295

        @MiT
        Går det få länk till Lamottes FB-inlägg ? Videon i inlägget laddar inte, och länken (den ovan) som du postade under förra blogginlägget leder till: ”Sidan kunde inte hittas. Du måste logga in för att fortsätta.”

        Har Jocke tagit bort inlägget eller ändrat inställningar får åtkomst ? Brukar ju alltid fungera bra annars :/

        Ännu en mycket bra sammanfattning av en liten del av allt sjukt och bisarrt som pågår i detta land, fy helvete.

        Svara
        • G

           /  11/01/2017

          Never mind MiT! 😛 Denna fungerar:

          facebook.com/joakim.lamotte/videos/1535541199873799/

          Svara
        • Pether

           /  11/01/2017

          Mjo, det jag mena med filter. Men inget dyker ju upp, så det är la trasigt för stunden.

          facebook.com/madmansknowledge/posts/1396911693764607

          Svara
          • G

             /  11/01/2017

            Sådär ja. Tack för länken! 🙂

    • Ivar L

       /  11/01/2017

      Tänk att man skulle få George Orwells telescreen via Google Drive.

      Fast jag tror de gör ett stort misstag. Idén var väl att företag och grupper skall kunna samarbeta via Google, men om det inte går att veta om dokumenten blir låsta från en dag till en annan så kan ju ingen seriös verksamhet någonsin våga sig på att ha något viktigt där.

      Tips på alternativ, jag har lite grejs liggande som jag kanske lika bra borde flytta på. Undrar om de kommer att blockera mejlanvändare med fel värdegrund också? S.k. ”troll” enligt den nya (felaktiga) nomenklaturen. I modern svenska är ett internettroll alltså en person som inte är tillräckligt PK och vänster och säger det.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/01/2017

        Det var alltså en fråga: är det någon som har tips på alternativ till onlinedokument i Google-drive stil?

        Svara
        • Asobi

           /  11/01/2017

          OneDrive, Dropbox eller liknande bör funka. Använder själv Dropbox i företaget när kunder ska dela dokument. Är inte exakt som GDrive men liknande iaf.

          Svara
          • Ivar L

             /  11/02/2017

            Dropbox är inte samma sak. Det geniala med drive.google.com är att man kan jobba med dokumenten i valfri webbläsare, inget behöver installeras. Dropbox är enbart fillagring.
            Hur OneDrive, mina erfarenheter av Microsoft är inte direkt av det positiva slaget men det kanske är bra? Har det redigeringsåtkomst direkt i webbläsaren?

  2. Dreadlock

     /  11/01/2017

    OT

    Frankrike visar vägen ! Ny terrorlagstiftning på plats. Ger befogenheter att helt enkelt stänga ner moskeér som tillåter hatpredikningar bl.a.
    Äntligen är något på gång.

    https://www.svt.se/svttext/web/pages/132.html

    Svara
  3. Dan

     /  11/01/2017

    Folkutbytet försätter i oförminskad takt. Snart är Sverige ett uland som styrs av klaner och ökenlagar. Och ändå röstar svenska folket på landsförädarna som sitter i riksdagen. O får sina nyheter från (s)(v)t. När ska hjärntvätten ta slut. När ska svenskarna vakna.

    Svara
    • Ivar L

       /  11/01/2017

      Inte för att du sagt något om det men för att klargöra: Även en röst på M, L, C, KD kommer att betyda fortsatt folkutbyte. Det är inte bara vänstern och media som skapat Sveriges immigrationsproblem.

      Svara
  4. x

     /  11/01/2017

    Så här går det när man tvingar pappor ta pappamånader mot deras vilja;

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/01/2017

      Tyckte ett tag att Strandhäll verkade ha en ärlig och förnuftig politik, tills man såg hennes twitterreklam för regeringens orubbade tunnelsyn i samhällsanalysen. En mycket viktig valarbetare för SD, m.a.o.

      Svara
  5. x

     /  11/01/2017

    Svara
    • Jan

       /  11/01/2017

      Katastrof. Inget annat. Men afghanerna ska ha pengarna antar jag. Nu ser vi undanträngningseffekterna av den vettlösa invandringspolitiken. Vi sätter utlänningar före våra egna. Skam.

      Svara
      • Olof

         /  11/01/2017

        Ärligt talat – vill man prioritera afghanska migranter så fine. Men då skall fan pengarna tas från skit som ‘Jämställdhetsmyndigheten’, MUCF, meningslösa tramsutbildningar, etc, tills dess att det inte går ett öre till sådant, innan man börjar skära in på de centrala bitarna av välfärden.

        Det skulle kunna skäras bort rätt mycket parasiter ur de skattefinansierade sektorerna innan man skulle behöva prioritera bort sådant här. Om man hade den minsta skam i kroppen.

        Svara
  6. Musse

     /  11/01/2017

    Nu överdriver du allt?
    Inte är den här bottennivån av galopperande populism och jönserier seriöst menat från dig?
    Känns dock svårt att bedöma på grund av Poes lag.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/01/2017

      Rebecca Weidmo Uvell skriver bra om effekterna av invandringsvågen, som du hånar Jan för att han pekar på, och pekar på hur invandrade familjer går före i bostadskön och hur socialtjänst och vård bland annat är satt under hård press.
      Det enda du möjligen kan kritisera Jan för är att han skrev Afghaner för flyktingarna kom från många olika håll.

      https://uvell.se/

      Svara
      • G

         /  11/01/2017

        Postar även en direktlänk till det inlägget:
        https://uvell.se/2017/10/31/undantrangningseffekt-elefanten-debatten/

        Svara
        • Pelle2

           /  11/01/2017

          Tack G !
          Jag scrollade bara i inläggen och därför är min länk till startsidan..

          Svara
          • G

             /  11/01/2017

            Ja, inga problem. Postade direktlänk då Rebecca redan hunnit göra inte mindre än två nya inlägg efter inlägget om undanträngningseffekter, hon är väldigt produktiv minst sagt 😀

      • Musse

         /  11/01/2017

        Det är inte ett svar till Jan utan en kommentar till blogginlägget.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/02/2017

          Om du menar MITs inlägg så tycker jag att dom sakerna är bara ett axplock av sådant som sker i dagens samhälle och allt visar hur samhället viker ner sig..
          Istället för att bestraffa brottslighet så relativiserar vi den och de straff vi delar ut är ofta en smäll på fingrarna och inget som känns.
          Är ju t.ex absurt att man får straffrabatt om man begår många brott istället för att man får ett ännu strängare straff för att man är en seriebrottsling.

          Svara
          • Musse

             /  11/02/2017

            Det är bara extrem populism. Förenklingar och överdrivna missförstånd.
            Varför ens tro att domstolar och andra skulle ha motsatta fördomar mot ens egna?
            Svartskallar får högre straff för samma brott. Det är samma fördomar där som här.
            De som skriker om mångfald och ”jagärhär” m.m; de blir också skakis när de möter ett invandrargäng på gångbanan, det är samma fördomar.

            Ta bara det där med att fingeravtryck skulle bevisa ägande. Väldigt få i det här kommentarsfältet är så urbota korkade att de tror att ett fingeravtryck bevisar mer än att någon har tagit i en sak. De som är så korkade kommer också väldigt snabbt att bli smartare om t.ex. en biltjuv kör ihjäl någon med deras bil. Då kommer de inte att tycka att deras fingeravtryck i bilen bevisar att det var de själva som körde på ungen

            Men det var också insikten om att nästan alla människor är idioter som gjorde att jag slutade tro på allmänna val (det ni nog skulle kalla demokrati). Den insikten fick jag genom populister som jag egentligen står ganska nära politiskt (eller stod, den gruppen har ju drivits ut till riktigt geggiga avkrokar av fascistoida dumheter).

          • MiT

             /  11/02/2017

            Ja alla är så jävla korkade utom du MJ. Hela världen består av korkade människor som inte fattar någonting. Utom du förstås. Alla är idioter. Utom du förstås. Du kommer med så smarta jämförelser att man tappar andan av beundran för ditt otroligt skarpa intellekt.
            Jag är så otroligt jävla less på dig och ditt konstanta bullshit! Skaffa en egen blogg för helvete! Där kan du beundra dig själv hela dagarna. Du kan posta bilder på dig själv hela tiden som du kan titta beundrande på. Du kan göra precis vad du vill där. Gör det i stället för att ständigt bara ha som syfte att vara motvalls och klaga på alla andra!

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            Du tar upp ett exempel av mänga som MIT tog upp.
            Visst är inte ett fingeravtryck ett definitivt bevis för att någon är skyldig men väldigt få av oss kommer i närheten av att hantera handgranater. Den enda gången jag har gjort det var i lumpen..

            Vad är populistiskt i att ifrågasätta hur i helvete en rektor kan ge en tjej skulden för sexuella trakasserier genom att påstå att hon gick sexigt ?

            Hur kan man i första hand utrusta bibliotekspersonal med larm och inte göra något åt dom som trakasserar och förstör ? Det finns ju dessutom politiker som menar att det är fel att kräva tystnad i biblioteken för man upprätthåller en tystnadsnorm.
            Hur kan man ge folk asyl som inte ens kan avhålla sig från brottslighet under tiden dom väntar på besked?

            Hur kan man ge brottslingar straffrabatt ?

            Är ju också symtomatiskt av dig att visa din narcissism genom att påstå att nästan alla människor är idioter medan du själv naturligtvis är extremt intelligent.

          • Musse

             /  11/02/2017

            Det är riktigt att jag bara tar upp ett exempel.
            Tycker du att de andra håller högre kvalitet?

            Visst är det så. Men det är inte brottsligt att hantera en handgranat. Killen var ju kriminell och umgås antagligen med andra kriminella där det kan finnas möjlighet att hålla i någon annans handgranat.

            Ja visst skulle det vara upprörande och vara exakt i expressens PK-intresse att framställa det så? Expressen som ju alltid framställer allt korrekt måste man ju lite på när de framställer något extremt konstigt på ett extremt vinklat sätt, eller hur?
            Om någon faktiskt orkade läsa artikeln så framgår det ju också att rektorn förnekar påståendet (eftersom rektorns kön inte är anmärkt så är det troligen en kvinna). Så hur kom MiT fram till att expressens rubrik var Sanningen, med stort S?

            Ja, larm används ju aldrig som en åtgärd för att hindra olika saker….
            Tänker ni ALDRIG längre än näsan räcker?

            För att asyl är ett skydd från förtryckande regimer och inte en hedersutmärkelse. När det gäller andra former av invandring så ska skötsamhet däremot ha avgörande betydelse.

            Hur alla västländer kan ge straffrabbatter? Tja, det kommer främst från den romerska rätten och har funnits i hela västvärlden sedan medeltiden. Det är väl helt enkelt så att i princip alla intellektuella i västvärlden har tyckt att det har rimmat väl med västerländsk kultur.

            De flesta är idioter. Du märker väl själv hur det känns nu när du t.ex. klagade på att bibliotekspersonal fick larm, känns det inte ganska korkat nu när du tänkte ett varv till? Eller att du utgick ifrån att en expressenrubrik måste vara sann, gäller det alla rubriker i expressen?

          • MiT

             /  11/02/2017

            MJ, nu blockar jag dig IGEN! Skaffa dig en egen jävla blogg och va motvalls på den så mycket du vill!

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            Härligt att du blockar MJ/Musse MIT !
            Är också less på den narcissistiska människan MJ/Musse med sitt otroliga behov av att framhäva sin egen intelligens och kunskapsnivå och sitt behov av att kalla alla andra för okunniga idioter.

          • Ivar L

             /  11/02/2017

            Egentligen vore det intressant att ha lite diskussioner med en sann antidemokratisk kommunist (eller vad det nu är han ä) som Musse/MJ om det gick men det går ju uppenbarligen inte. Det blir såhär hela tiden och eftersom bloggen fungerar i vanliga fall trots att det finns tydliga meningsskiljaktigheter och både vänster och högeråsikter så är det ju uppenbart att block är den enda lösningen.

    • Pelle2

       /  11/01/2017

      Fyra moderatpolitiker skriver en debattartikel i dagens SVD angående undanträngningseffekten på bomarknaden där Sossarna och MP vill ge flyktingarna förtur till bostäderna. Dom skriver bl.a:
      ”Ylva Johansson vill se en gräddfil för ny­anlända till bostadsmarknaden. Det är den slutsats som går att dra av hennes uttalande att boendet som kommunen tillhandahåller ska vara permanent. Vilka andra grupper ska ha förtur, före hårt arbetande medborgare och unga som är redo flytta hemifrån? Varför vill Socialdemokraterna öppna upp en diskussion som ställer grupp mot grupp? Redan i dag ser 60 procent av kommunerna undanträngningseffekter. Det slår inte minst mot personer som blir kvar på kostsamma institutioner. Kommunernas kostnader stiger och skattebetalarna får stå för notan.”

      Svara
      • Jan

         /  11/01/2017

        Moderaterna har rätt här. Men de är inte särskilt trovärdiga. Det var själva med och öppnade upp massinvandringen och de besvarar heller ej frågan hur bostadsfrågan ska lösas för denna stora grupp invandrare. Ska de bo kvar på flyktingförläggningen för evigt?

        Svara
        • Ivar L

           /  11/01/2017

          Grejen är ju att det är såna här bisaker M kommer att syssla med om de får makten. Putsa lite på fasaden. Men någon egentlig omläggning av politiken kommer inte att inträffa förrän vi hamnat i ett läge som efter valet som i Österrike.

          Det skall bli intressant att se vad högerns seger där leder till. Vågar de ta i ordentligt och om de gör det vad händer då? Blir det Tredje Riket del 2 eller vänsterkravaller och intervention från EU?

          Det är patetiskt med människor som tror att detta i grunden är en fråga om s.k. ”populism” (vad är det ens), det här är rent existensiella frågor om Europas framtid. Västeuropa befinner sig utan tvekan i en brytningstid och de som tror att motståndet mot immigrationspolitiken är lättledda populister lever antingen i något höginkomstreservat eller är själva förda bakom ljuset.

          Svara
          • Musse

             /  11/01/2017

            Om ni bara fattade hur migrationshelvetet uppkom och vilka allianser i storpolitiken som ligger bakom….då skulle ni inte föreslå era enkla populistiska lösningar och samtidigt fortsätta att stödja de bakomliggande orsakerna.

          • Ivar L

             /  11/02/2017

            Om du bara fattade hur patetisk du är med dina fjantiga hobbyteorier och totalt havererade bortförklaringar varje gång du trampar i klaveret. Du är å andra sidan något så ovanligt som ett äkta internettroll enligt den ursprungliga definitionen vilket kan vara pedagogiskt intressant.

          • Musse

             /  11/02/2017

            Vad som skulle bevisas.

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            @Musse
            Skall inte oraklet Musse berätta för oss korkade människor vad som ligger bakom migrationshelvetet komplett med referenser ?

          • Jans

             /  11/02/2017

            @Pelle2
            Helst inte säger jag.

            Du kommer inledningsvis att få ett antal tvärsäkra uttalanden varav minst ett innehåller någon märklig uppgift som du vill få bekräftad. När du ber om lite mer kött på benen får du ett långt svar om något närliggande men irrelevant, inte sällan med något ytterligare mer eller mindre märkligt påstående som även det kräver sin förklaring och sedan fortsätter det sådär. Fram och tillbaka om närliggande men oftast irrelevanta sidospår och ju mer du pressar desto längre och irrelevanta svar kommer du att få.

            Och ovanpå det en allestädes närvarande megalomani som ständigt måste få sitt utlopp i antydningar om alla andras bristande insiktsförmåga.

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            @Jans
            Nej, jag är egentligen inte heller intresserad av se hans malande..

        • Pelle2

           /  11/02/2017

          @Jan
          Tror inte att det är lokalpolitikerna som stod bakom de Moderata rikspolitikernas massinvandringspolitik för dom borde ganska snart ha insett att det var dom ute i kommunerna som skulle få städa upp i röran.
          Jag har ingen bra lösning på var asylsökarna skall bo framöver men jag kan tycka att det är rimligt att dom får ett boende under några år men sedan måste dom lösa det själva. Dv.s söka sig någonstans där det finns bostäder.
          Men framförallt är det rikspolitikerna som måste hjälpa kommunerna för det är deras fel att problemet uppkom.

          Svara
          • Musse

             /  11/02/2017

            Är det inte bra att fint folk också drabbas?
            I Nacka räckte det ju med 340 invandrare så vände opinionen. Att andra kommuner fick tusentals tyckte ju folket i Nacka bara var fin mångfald.

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            Tror inte att folket i Nacka var mera positíva till massinvandringen än folk i gemen men som den socialist du är så gläds du naturligtvis extra när en borgerlig kommun drabbas.

            Nacka har ju dessutom historiskt tagit emot många flyktingar som bor och bodde i områden som Fisksätra, Henriksdalsringen och Orminge så dom har tagit ansvar.

            Vidare skall man inte glömma bort att många av dom glesbygdskommuner som tog emot flyktingar gjorde det för att fylla upp tomma lägenheter och för att skapa nya jobb. Att det sedan kommer att leda till kostnader i form av socialbidrag valde dom att inte tänka på.

            Det är ju absurt av regeringen att tro att storstadsområden som redan lider av bostadsbrist sedan årtionden med kort varsel skall kunna skaka fram nya bostäder. Men regeringen vill ju som vanligt skjuta över sitt misslyckande på någon annan så att dom vid nästa val kan peka finger åt dom dåliga kommunerna som inte gör vad dom skall.
            Sedan skall jag redan nu säga att även den förra regeringen är skyldiga till haveriet….

          • Musse

             /  11/02/2017

            I Nacka röstade 37% på ”öppna era hjärtan” och SD fick hälften så mycket röster som riksgenomsnittet.

          • Pelle2

             /  11/02/2017

            @Musse
            Att man röstar på ett parti innebär inte med nödvändighet att man köper allt dom står för. Det kanske bara är det bästa alternativet eller det minst dåliga.

          • Jans

             /  11/02/2017

            @Pelle2 Ja, vad det visar är ju att immigrationspolitiken måste vara mycket mer samordnad och planerad. Det är ju fullständigt orimligt att inte immigrationen går hand i hand med en plan för var och hur de man tar emot skall bo både på kort och lång sikt. Allt talar naturligtvis för kvoter så det går att planera.

            Allt därutöver är att betrakta som antingen välfärdsimmigration som möjligen kan få vara en liten tilläggskvot, men det borde vi nog ha folkomröstning om, samt arbetskraftsinvandring där företagen som behöver arbetskraften rimligtvis tar huvudansvaret för mottagande och boende, inte bara stjälper över det på skattebetalarna.

            Arbetskraftsinvandring skall dessutom inte kopplas ihop med automatiskt permanent uppehållstillstånd efter x antal år. Vill vi ha någon slags ordnad kompetensinvandring så bör den i stället samordnas centralt via kvoter per yrkesgrupp som vi vill ta emot. Så gör Schweiz och kvoterna står dessutom i proportion till den inhemska arbetskraften så man inte spelar ut immigranter mot arbetare i landet. Något som tyvärr en del riksdagspartier tycker är en utmärkt idé eftersom den sätter press på lönerna. Rent fientligt mot det egna folket att tänka så.

            Sedan har vi naturligtvis de fall då det handlar om rena nödsituationer, med flyktingar i extremt utsatt position som kommer till landet. Sådant kan naturligtvis inte planeras och kvoteras. Senast det hände i någon nämnvärd skala var andra världskriget.

          • MiT

             /  11/02/2017

            Är svårt det där men folk som haft som uppdrag att säga ifrån har ju inte sagt ifrån? Lokalpolitiker skulle för många år sedan larmat och larmat och larmat. De skulle ha gapat och skrikit om att det kommer att braka ihop men de var tysta. Ja de sjöng t o m samma lov.
            Så är det ju över hela kedjan, de som SKA larma har inte gjort det helt enkelt.

          • Ivar L

             /  11/02/2017

            @MiT: Ja, nog har lokalpolitiker av uppenbara skäl hållit inne med kritik men samtidigt är det ju svårt för lokalpolitikerna att ens veta hur rikspolitikerna egentligen från tid till annan har tänkt hantera immigrationen. Det är verkligen helt orimligt att inte staten tar hela ansvaret om det är staten som bestämmer immigrationen. Alternativet vore ju att kommunerna helt enkelt hade rätt att bestämma vilka och hur många de skall ta emot. Jag tycker huvudansvaret till mycket hög grad ligger hos rikspolitikerna.

          • Ivar:
            Jobbade en gång med ett projekt där kundens ”huvudkontor” beställde, satte mål och bestämde vad de ville ha, och ”lokalkontoren” fick utvärdera (från sina premisser) när vi levererat produkten.

            Gick sådär.

          • Pelle2:
            Ja, i fallet ”SD eller Sjuklövern” är det ju frågan om ”riktigt kass eller helt åt helvete.”

  7. Pelle2

     /  11/01/2017

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna sticker ut hakan och menar att vi måste lära oss mera om Islam samt att vi måste kunna kritisera Islam utan att bli uthängda som rasister,
    Ingen har ju något emot när kristendomen kritiseras..
    https://ledarsidorna.se/2017/11/festligt-hur-lite-vi-vet-om-islam/

    Svara
    • Pelle2

       /  11/01/2017

      Även Per Wästberg på SVD skriver om att man måste kunna kritisera Islam och även skoja om den religionen.
      https://www.svd.se/vaga-diskutera-islam-utan-skygglappar

      Svara
      • Ivar L

         /  11/01/2017

        Han är ju inte direkt SvD:s vassaste tänkare och vanligtvis präktigt PK så jag blev rätt förvånad över texten. Det råder ingen tvekan om att vi ser en politisk förändring nu, men den är förrädisk för mycket handlar om att lura SD:s väljare att rösta på Ny-nya moderaterna.

        Svara
    • Jan

       /  11/01/2017

      En språkfråga: Islam skrivs, precis som kristendom eller hinduism, med liten bokstav. Således islam, inte Islam.

      Svara
    • Senior

       /  11/01/2017

      Ja, det är väl bara att de föregår med gott exempel och börjar.
      -Eller snarare fortsätter, Lars Wilks var där en pionjär gällande detta…..

      Svara
    • Musse

       /  11/01/2017

      Ingen har något emot när män, vita eller heterosexuella kritiseras heller.
      Det är intersektionalitetstanken som ligger bakom.

      När det gäller att skoja om så är det väl mest naturligt att skoja om kristendom eftersom det är den religion de flesta kan mest om.

      Svara
      • G

         /  11/02/2017

        Inte bara ”mest naturligt”, utan mest okej också, alla religioner är inte lika O.K. att skoja om. Kan ärligt talat inte minnas när jag senast såg en artikel i media om en kristen som säger sig blivit kränkt pga ett skämt eller att någon drivit med religionen på ”fel” sätt.

        Svara
        • Musse

           /  11/02/2017

          Nej, för de är vana vid att det skämtas.

          Det är sant att det inte är ok enligt PK. Men det jag menade var att det ju är svårt att skämta om t.ex. hinduism eller majafolkets religion eftersom de flesta inte skulle fatta skämtet.

          Svara
          • Japp. Jämför reaktionen från Indien när Ganesha avbildades på grillfest i Australisk reklam för lammkött. Det var nog det sista de trodde de skulle få kritik för.

            (Eller kanske det näst sista. De såg till att Muhammed som ensam av alla religiösa figurer som nämndes inte syntes på bild.)

    • ”If Gays for Palestine was in Palestine they’d have to move to Israel.”

      Svara
    • Pelle2

       /  11/01/2017

      Hon måste ju vara mer än lovligt korkad som framhärdar sina dumheter.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/01/2017

      Rätt intressant hur snälla SVT är här och hjälper henne med damage control. Inga kritiska frågor, bara en enda av alla de som har haft invändningar nämns och dessutom är det försåtligt skrivet om feldateringen av kufiskan och 500 år. Det centrala där var väl att det finns ett liknande norskt band daterat till innan islam (typ 500-talet) vilket garanterat stjälper hela lasset.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/01/2017

      Och så det ständiga hatstormsparadigmet:
      ”Det är helt sjukt, det går inte att beskriva, det är absurt. Den här frågan är så laddad. Det är jätteläskigt det här, säger Annika Larsson, textilarkeolog på Uppsala universitet.”

      Vaddå frågan är laddad? Skitforskning skall sopas ut från universiteten. Det vore bra mycket mer deprimerande om det inte vore laddat att presentera arkeologiska klippochklistrafantasier. Undrar om hon tycker kritiken mot Macchiarinis fiffel med lufstrupar också är för ”laddad” och jätteläskig?

      Svara
    • ”Efter utställningen avslutats ska rönen om Allah-banden lämnas till en vetenskaplig tidskrift för granskning och publicering.”

      En riktig vetenskaplig tidskrift, eller en svensk sådan?

      Svara
      • Senior

         /  11/02/2017

        Det torde vara ”illustrerad vetenskap” eller liknande alster med mycket fantasier baserade på fragmentariska fakta.

        Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2017

        Här kan nog vän av ordning tycka att vetenskapliga resultat skall peer-reviewas INNAN man bygger stora utställningar på dem. Men då hade det ju inte blivit någon politiskt korrekt propagandautställning och så kan det ju inte vara. Vi måste ju ha sådana här utställningar för att motverka rasism!

        Svara
  8. G

     /  11/01/2017

    ”Är det inte lite pinsamt för journalistkåren att det var Lamotte som avslöjade de här graverande uppgifterna att inte ens våldtäkt mot barn prioriteras?”

    Titta gärna på detta klipp och säg vad ni tycker!

    All heder till journalisten Paulina Neuding som ofta är rätt ute i de här frågorna.”

    facebook.com/joakim.lamotte/videos/1536926779735241/

    Svara
  9. Pelle2

     /  11/01/2017

    OT:
    Fil dr i arkeologi,Alexander Gill, stöttar Ola Wong i hans skriverier om politiseringen av museerna som kritiserades av arkeologihistorikern Ingrid Berg.
    Gill menar att denna politisering har pågått sedan år 2000.
    https://www.svd.se/kulturarvet-har-anvantsi-politiska-syften-i-aratal

    Svara
    • Ivar L

       /  11/01/2017

      Det är ju bara att gå in på museum och kolla. Jag har åtskilliga gånger noterat diverse PK-anstrukna revisionismer på muséer.

      Svara
    • Vrb

       /  11/02/2017

      Här är ett annat svar från Per Bauhn, professor i praktisk filosofi, angående Ingrid Bergs utsaga om humanistisk forsknings förhållande till sanning.

      https://www.svd.se/varfor-gora-sig-lustig-over-sanningssokande

      Svara
    • Jans

       /  11/02/2017

      Per Bauhns text är verkligen mycket bra. Han skriver klart och okomplicerat men prickar samtidigt in exakt var motsägelserna och bristerna ligger i det postmodernistiska synsättet. Imponerande med en sådan klarhet och tydlighet. Den texten skall jag spara.

      Svara
  10. G

     /  11/01/2017

    ”Svenska våldtäkter del 5, en mammas förtvivlade vittnesmål: ”Finns det ingen rättvisa för min minderåriga dotter?”

    Det kom ett desperat mejl från en mamma vars 12-åriga dotter blev våldtagen i december 2015. Händelsen anmäldes i maj 2016. Jag har fått tillstånd att publicera mammans berättelse om hur ett barn offras som följd av nonchalans, ointresse, polisens omorganisation och ett rättsväsende i fritt fall.

    Vi anmälde en våldtäkt på vår dotter den 6 maj 2016, på eftermiddagen. Jag ringde 112 och gjorde anmälan. Så här efteråt minns jag att jag hörde suckar från 112, då våldtäkten hade skett tidigare, rättare sagt 30 december 2015. De lovade skicka en patrull. Strax före klockan åtta på kvällen ringer två unga poliser på dörren, en kvinna och en man. Vi sätter oss i köket. Där får min dotter berätta vad som hände. Poliserna antecknar och filmar förhöret. Vi visar också bilder på gärningsmannen från skolkatalogen och Facebook, där han har två konton, och från hans Instagram. Anledningen till att hon inte berättat tidigare var för att hon skämdes och trodde det var hennes fel. Gärningsmannen var minst femton år. Han är flykting så hans ålder är inte fastställd, har jag förstått. Han kommer från Syrien.(forts)”.
    http://katerinamagasin.se/svenska-valdtakter-del-5-en-mammas-fortvivlade-vittnesmal-finns-det-ingen-rattvisa-for-min-minderariga-dotter/

    Svara
  11. MiT

     /  11/01/2017

    ”Avslöjar: Regeringen tillsatte ”öppna gränserna”-aktivist som utredare i migrationsfrågor – föreslår flyktingamnesti”
    https://samnytt.se/avslojar-regeringen-tillsatte-asylaktivist-som-utredare-i-migrationsfragor-foreslar-flyktingamnesti/

    Svara
  12. Gorby

     /  11/01/2017

    Svara
  13. G

     /  11/01/2017

    Svara
  14. G

     /  11/01/2017

    Inte bara sidor på FB som jagärhär anmäler….

    Svara
    • Spännande! Alinsky skulle ha haft något att säga, men jag vet inte vilken regel som passar bäst.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rules_for_Radicals#The_Rules

      Svara
      • Eller kanske det är anti-Alinsky?
        ” … his use of conflict backfired and the community was unable to achieve the policy adjustments they were seeking.
        […] He would produce an enemy for them to conflict with, but the purpose of the conflict was ultimately left up to the community.”

        Med andra ord, de har en hammare, men de har glömt vad spikar är till för.

        Svara
  15. G

     /  11/01/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/01/2017

      Skulle vara intressant att höra genmälet när FMSF håller boksläpp om en peppig bok om Pinochet.

      Svara
      • Men han var ju jätteond!
        Inte för det han gjorde själv – det var ju bara sydamerikansk kultur – utan för att han var kompis med Thatcher.

        Svara
  16. G

     /  11/01/2017

    facebook.com/RWUvell/posts/1903128413270533
    och
    facebook.com/RWUvell/posts/1903325736584134

    Svara
    • G

       /  11/01/2017

      facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/posts/523460414674118

      Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2017

        Till skillnad från många av De goda™ så får vi se äkta skärmdumpar istället för påståenden om hot och hat.

        Rätt intressant med historikern @vpressfeldt som försöker sig på att en vuxen man utanför dörren kör ”bus eller godis”. Hur djävla dum får man vara, hon har ju polisanmält. Klart det inte är bus eller godis. Det råder väl knappast någon tvekan om att hon har många fiender?

        Svara
    • Med tanke på att de börjar grina om någon ens ringer på deras dörr så kan jag inte ens tänka mig vad de skulle tycka om någon hällde coca cola genom en vänsterdebattörs brevinkast…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/02/2017

      Håller med Rebecca att det är sjukt att en vänsterextremist som Ayman Osman anlitas av Expressen. Hörde igår hur P3-nyheter refererade till den vänsterextrema Researchgruppen som något slags sanningsvittnen också..

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2017

        Skriv kort och protestera mot att de använder Researchgruppen som källa. Jag tror det kan ha effekt på sikt. Det känns generellt som att Expo och Researchgruppen citeras allt mindre. Man kan ju även inrikta kritiken mot det faktum att de är opinionsbildande sammanslutningar och inte forskare.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/02/2017

          Tror dessvärre inte att det hjälper att klaga.
          Jag har skrivit till ”klagomuren” på SR vid ett par tillfällen och vid bägge tillfällen fick jag skriva till VD Cilla Benkö och ifrågasätta varför man inte får svar på mejlen.
          Då brukar man få ett blaha svar med uppgift om vilka som är ansvariga för inslagen. När man sedan mejlar den ansvariga chefen så får man aldrig svar…

          Svara
    • Ja, visst var det väl helt ofarligt när nazister stod beväpnade utanför Pascalidous dörr? De knackade ju inte ens på. Helt ofarligt, kan man i efterhand konstatera.

      Svin är svin oavsett härkomst.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2017

        Fast det var ju en kvällstidning med om att arrangera så det var nog faktiskt ganska ofarligt.

        Svara
      • MiT

         /  11/02/2017

        Och det var väl inte ens sant? Var väl, surprise, Aftonbladet som fejkade det hela för att få en bra story?

        Svara
  17. G

     /  11/01/2017

    Svara
    • G

       /  11/01/2017

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2017

        Jag vet inte riktigt twitterdiskussionens sammanhang men det centrala är ju att dåden gjorts i deras guds namn och inte i någon annan tros eller ideologis namn.

        Svara
  18. G

     /  11/01/2017

    Svara
    • Mikael

       /  11/02/2017

      Tror klankurden vaknat i Evin på senare år.

      Svara
      • (((Hrafn)))

         /  11/02/2017

        Nåja. Evin Rubar gjorde dokumentären Könskriget redan 2005. Jag kan nog tycka att det i sig räcker ganska långt i jämförelse.

        Svara
  19. MiT

     /  11/01/2017

    Svara
    • G

       /  11/01/2017

      Herregud, det är illa. Men oavsett ska hon (precis som alla andra som ställer upp/inte slänger på luren) ha kudos för att hon svarar på frågorna, och inte tjafsa om värdegrund osv. Gillar verkligen dessa utfrågningar/intervjuer som Egor gör, bra exempel på varför alt-media har en plats att fylla. Vissa granskningar görs inte av media, vissa frågor ställs inte av media, då är det bra att någon annan finns som faktiskt gör det!

      Svara
  20. G

     /  11/01/2017

    Era fega korkade jävlar….

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Lite som: ”polisen begär medel för att kartlägga gångkriminalitet i staden X. Avslås, gängkriminalitet finns i alla större städer.”

      Svara
      • Standardmetoden: Använd själv svepande generaliseringar, kräv exakta fakta från motståndare.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/02/2017

      Bra av Sakine att ifrågasätta politiker som inte vill göra något åt hederskulturen.

      Svara
  21. Landet Bizzaro… Är det samma land som Toklandet kanske? 😀

    Svara
    • G

       /  11/01/2017

      Ja, det är det. Åk aldrig dit, det är fan helt sjukt där 😀

      Svara
  22. G

     /  11/01/2017

    Svara
  23. G

     /  11/01/2017

    Svara
  24. G

     /  11/01/2017

    Hahahaha!

    Svara
  25. G

     /  11/01/2017

    Svara
  26. G

     /  11/01/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Korthuset rasar verkligen ihop nu känns det som.

      Svara
  27. dårarnas tid är nu

     /  11/02/2017

    Vad trevligt och mysigt det blivit av me too. Precis detta som var tanken att hänga ut vem som helst för vad som helst. Nu hänger de ut killar som faktiskt inte gjort något mer än sökt kontakt. lägger ut deras tel nr och hetsar andra att kontakta dom. Se rt på c wallins twitter.. vart ska detta sluta..?

    Svara
    • Musse

       /  11/02/2017

      Klart att det skulle.
      Metoo var så extremt PK att alla läger flöt med strömmen.

      Svara
  28. G

     /  11/02/2017

    Svara
    • G

       /  11/02/2017

      ”– Det viktiga nu är: vad gör vi? Vilka slutsatser ska vi dra? Vad behöver man göra för att åstadkomma förändring i kvinnosyn och komma tillrätta med diskriminering mot kvinnor, säger Wallström.

      Att diskutera könsroller i skolan är ett sätt anser utrikesministern som också vill gå vidare med vad hon beskriver som ”mer kontroversiella frågor”.

      – Hur formas pojkars syn på flickor och kvinnor? Det kanske till och med är så att man måste börja titta på pornografin. Tydligen är medelåldern för när pojkar börjar kolla på porr på nätet 11 år. Hur ser kvinnosynen ut i dagens porr?

      Hon utesluter inte att ändra lagstiftningen kring pornografi men har inte kommit så långt ännu.

      – Det vet jag inte men vi måste i alla fall börja fundera över var synen på kvinnor formas, vad man tycker är okej att göra. Och det här är dessvärre kopplat till sexualitet. Jag vet inte om det är lagstiftning men kanske bara medvetenhet om vad det är för bild som förmedlas.”
      https://www.expressen.se/nyheter/wallstrom-vill-se-over-porren-efter-metoo/

      Ja, Wallström. VAR formas den här kvinnosynen tror du?….

      ”En flicka blir sexuellt trakasserad och tafsad på av några pojkar i skolan. Händelsen polisanmäls. När flickans storebror säger till pojkarna svarar de att flickan ”ser ut som en hora och ska knullas”. Tre dagar senare när flickan tillsammans med en kompis är på väg hem på cykel, blir de jagade av gänget som skriker att de ska våldta henne och hela hennes familj.”
      http://archive.is/Fku9z

      ”Hon får veta att hon är en ”jävla hora” och anklagas för att ha ”bajsat på” familjen i tre års tid. Hon får även veta att hennes jämnåriga tjejkompis har ett ”horrykte” och förbjuds därför att träffa henne.”
      http://archive.is/vaaB1

      Svara
      • Äsch, vad tråkigt. Roligare att sitta och titta på porr på skattebetalarnas bekostnad.

        Det kommer att bli en lång utredning där man nogsamt undviker att nämna ”Fifty Shades of Grey”.

        Svara
  29. G

     /  11/02/2017

    Svara
    • Musse

       /  11/02/2017

      Var hade IS varit nu utan Assad som en enande kraft i Syrien?

      Svara
    • Ja, det är lite tråkigt att ”enda verkliga alternativet” SD har en utrikespolitik på SSU-nivå (Westerholm).

      Svara
  30. Ivar L

     /  11/02/2017

    Ledarsidorna om vikten av att Syrierna nu återvänder och bygger upp sitt land igen:
    ”Europa kommer göra ett stort misstag om vi inte repatrierar flyktingarna vartefter förhållandena medger detta. Vi riskerar att bli en del av ett framtida problem med radikaliserade flyktingar som återexporterar instabilitet till regionen från sina nya värdländer.”
    https://ledarsidorna.se/2017/10/syrien-europa-och-sverige-ar-en-del-av-problemet-inte-losningen/

    Jag har inte hört ett knyst om detta i gammelmedia eller från våra politiker. En sak att fundera på är ju också vilka sympatier som dominerat bland de Syrier som kom hit under kriget. En hel del av dem kanske inte alls har lust att återvända till ett icke sunnidominerat Syrien när de istället kan bygga på en stark sunnidiaspora i Västvärlden istället. En del kanske till och med har brott att sona om de återvänder…

    Svara
    • Listan över vad islamisterna i Egypten gjorde är intressant:
      * Deras exkluderande politik skrämde bort investerare och skapade socialt kaos.
      * Istället för att bygga en inkluderande regering riktade de de sig mot kristna och konfiskerade deras företag och fastigheter.
      * Säkerheten försämrades och den ekonomiska tillväxten stagnerade medan islamister kämpade över sekundära frågor som ordentliga islamiska klädkoder och moralisering.

      Hmm. Ingen praktisk förmåga, skrämmer bort investerare, konfiskerar egendom, lägger all energi på småsaker.

      Låter bekant, inte bara bland religiösa extremister.

      Svara
  31. Melmac

     /  11/02/2017

    ”Jävla syltryggar” twittrade Hanif Bali om domarna. Tja, kan ju bara hålla med.

    Svara
  32. ”gå på ett erotiskt sätt” låter som en recension av tågavsnittet av Flexnes.

    Svara
  33. MiT

     /  11/02/2017

    ”Aftonbladet anlitar genusexperter för att utreda sexistisk internkultur”
    https://nyheteridag.se/aftonbladet-anlitar-genusexperter-for-att-utreda-sexistisk-internkultur/

    Svara
    • x

       /  11/02/2017

      Hehe, kommer att tänka på det gamla ordspråket ”ur askan i elden”.

      Svara
      • ”Fråga aldrig en frisör om du behöver klippa dig.”

        Mitt tips är att utredningens slutsats kommer att bli att AB behöver fortsätta anlita genuskonsulter.

        Svara
        • G

           /  11/02/2017

          Jodå, har man samma ”frisyr” som Jocke Lamotte går det bra att fråga 😛

          Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Genusvetare utreder varför feminister inte är feminister alltså?
      Blir säkert objektivt, självkritiskt och bra på alla sätt.

      Svara
    • G

       /  11/02/2017

      Haha, va? Jag trodde AB ville att det skulle bli BÄTTRE från nu och framåt, men nä, vill tydligen ha mer koko istället. Är alla feministhjärnor på AB ? Finns det inga helt vanliga normala män och kvinnor som de kan fråga om råd om hur man beter sig som folk ? :/

      Svara
    • ”Gestaltterapi beskrivs som en existentiell, alternativ psykoterapiform.”

      En annan som sysslar med ”alternativ terapi” är Hans Scheike.

      Svara
  34. G

     /  11/02/2017

    Finns såklart på SVT Play om man vill se den vägen, annars sänds dokumentären som det skrivits och pratats lite om under veckan ikväll, och efter det Opinion Live, med bl.a. Greider, Gudmundson och Sarnecki…..

    ”Tvärvändningen – om svängningen i flyktingpolitiken
    SVT1. 21:00 – 22:00

    Svensk dokumentär från 2017. Under flyktingkrisen hösten 2015 läggs hela den svenska flyktingpolitiken om. En politik som varit vägledande för Sverige i decennier förändras över en natt. Hur hamnade vi där? En dokumentär av Pontus Mattsson.”
    ——————————
    ”Opinion Live
    SVT1 22:00 – 22:45
    Svenskt samhällsmagasin från 2017. Enligt lagen får nyanlända förtur till bostäder. Hur ska bostadsbristen lösas? Debatt med bland andra Göran Greider och Per Gudmundson, politiker och bostadssökande. Hur kan man stoppa attacker mot polisen? Med bland andra polisen Ted Eriksson och kriminologen Jerzy Sarnecki.
    Programledare: Belinda Olsson.”

    Svara
  35. x

     /  11/02/2017

    Fördjävligt att de egna medborgarna ska behandlas sämre än några som aldrig betalat ett öre i skatt!

    Liberaler vill halvera stöd till EU-migranter
    ”Varför får EU-migranterna sovplats och frukost gratis, på kommunens bekostnad, medan utsatta svenskar som bor på Piletorps härbärge får betala en avgift för att få en nattplats?
    Det är orättvist menar Philip Sandberg (L), kommunalråd, och föreslår att kommunens stöd till EU-migranterna halveras.”.

    Svara
  36. G

     /  11/02/2017

    ”Facebook bekräftar: Använder ”oberoende faktagranskare” för att censurera inlägg

    Jag har försökt reda ut hur Facebook arbetar, inte minst eftersom denna betydelsefulla plattform används av över 60% av svenskarna, varav ett ökande antal känner sig felaktigt behandlade då deras konton stängs av och diskussionsinlägg raderas utan motivering. Eftersom det kommit till min kännedom att det finns nära band mellan svenska Facebook-teamet och nätaktivistgruppen #Jagärhär, har jag kontaktat Facebooks kommunikationschef Peter Münster för att få svar på mina frågor. En annan av Facebooks anställda, public policy manager Janne Elvelid, bedyrade att Münster skulle tala med mig, något som alltså inte visade sig stämma då mina frågor nu har besvarats anonymt av en PR-byrå.”
    http://katerinamagasin.se/facebook-bekraftar-anvander-oberoende-faktagranskare-att-censurera-inlagg/

    Svara
  37. Ivar L

     /  11/02/2017

    Plötsligt händer det!

    Något snille i regeringen har kommit på att det kan vara bra att hålla koll på vilka man släpper in i landet. No shit:
    ”Propositionen innehåller förslag som innebär att en utlänning, på samma sätt som redan gäller för svenska medborgare, ska vara skyldig att låta sig fotograferas och lämna fingeravtryck vid in- och utresekontroll för kontroll av identiteten och resehandlingens äkthet. Förslaget omfattar såväl EU-medborgare som övriga nationaliteter.”

    Att det alltså inte fungerat på detta sätt tidigare och att det är först nu polletten trillar ner är rätt diskvalificerande för såväl sosseriet som alliansen som haft regeringsmakten under de senaste decenniernas urspårade immigrationspolitik.

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 6 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: