En skam för Sverige

De där männen som är hyllade radikalfeministiska ikoner faller en efter en nu. Virtanen föll tungt men han är ju inte den enda på Aftonbladet så att säga utan det är flera röster från Aftonbladet som plötsligt bara har tystnat på twitter av någon underlig anledning. De har gått från att ha haft en hög och dryg svansföring till tystnad på fem röda.

Erik kallar två av dem för Ojsan Klantarsle och Hejsan Fanskap.

Men så är det vad Expressen kallar en ”komiker” som också är aktuell i det här

Expressen vill såklart inte skriva ut vem det är men av silhuetten att döma är det en 17-åring vars hela släkt bott i Sverige sen Hedenhös.

Men så är det såklart inte.

Så jag har gjort en ny och i alla fall lite mer rättvisande silhuett på komikern. Expressen, min silhuett som jag har gjort är helt fri för er att använda nästa gång ni skriver om komikern.

Något heeeeeelt annat så här i spåren efter de tunga fallen

Undrar om Hanna är nöjd med de fina vettiga feministiska killarna…?

Elle är säkert jättenöjda idag! Han har verkligen bejakat det där omanliga stenhårt har det visat sig…

Svenska kyrkan har självklart jobbat med en kille som har en så fin och fantastisk värdegrund! Honom vill de ha!

soran och kakan

Kakan och Soran. Soran och Kakan. Kakan tycker Soran är en bra förebild för killar.

 

De fina killarna, de med rätt värdegrund, är vad man vill ha och är de man hyllar unisont. Vi andra, som är helt jävla normala och aldrig beter oss illa, är avskummet som man ska hata i Sverige.

Men vet ni, det går inte sådär jävla bra för era feministiska förebilder just nu. Man kan säga att de har lite motvind.

Vad säger det om omdömet hos de som hyllat dem innan TROTS att varningssignalerna larmat?

Man har alltså inte lärt sig ett enda skit av Kapten Klänning-affären. Inte ett enda litet skit har man lärt sig. Organisationerna och folket som hyllade Kapten Klänning blev lite stukade ett tag men sen kom de tillbaka med förnyad kraft och tänkte ”YESSS! Äntligen riktiga feministiska förebilder! Fantastiska män!” om precis samma typ av män. Dessa organisationer och folk utsåg t o m Kapten Klänning till Årets Man! Helt fantastiskt…

Vet ni vad som mer är en skam för Sverige?

Det där. Det är en riktig jävla skam för Sverige! Men jag gissar att det börjar bli lite tajt med ekonomin och bostäder och att andra har förtur. Så därför väljer Skellefteå att krossa en 82-åring som drabbats av en stroke. Man vill ju inte ställa grupp mot grupp…

Det här är helt fantastiskt, Aftonbladet anlitar två genusexperter för att utreda hur Virtanen et al på Aftonbladet kunde ske. Jag bara flinar fånigt för mig själv, man har verkligen inte lärt sig någonting och man vill inte heller lära sig någonting   😛

På Sveriges Television kan sexbrott faktiskt vara en merit. Inte bara på SVT utan på samtliga medieredaktioner…

Det här är helt fantastiskt, det är tyvärr en plusartikel för er som prenumererar så alla kan inte se den men jag har dock sett hela på fb. Och det är helt makalöst och visar på ett tydligt sätt HUR illa det egentligen är.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

146 kommentarer

    • Jans

       /  11/02/2017

      Han tar upp det mycket besvärande faktum att svensk polis är inriktad på att i efterhand sätta dit våldsverkare istället för att konfrontera och gripa dem omedelbart. Varför avväpnade ingen somaliern med slungan i samband med nazistdemonstrationen t.ex? Eller på nyår när Möllevången förvandlas till Bagdad, vad gör polisen… filmar. Helt åt helvete, de skall ju göra dit stora fängelsetrucken och bara mata in alla idioter i finkan. O.s.v.

      Svara
    • hllviken

       /  11/02/2017

      Nya polishuset i Rinkeby blir farlig arbetsplats för de enskilda poliserna.

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/02/2017

        Om det blir byggt alls. Jag är skeptisk.

        Svara
  1. Jans

     /  11/02/2017

    På ett sätt blir vissa mediefeministiska kvinnors texter generaliserande texter om män som del av en våldtäktskultur faktiskt mer begripliga och rimliga i ljuset av vad #metoo dragit upp ur dyn. Det verkar ju som en hel del redaktioner haft mer än lovligt många manliga grisar och att mediekvinnor då kanske tror att det är såhär det ser ut överallt är visserligen usel journalistik men ändå mer begripligt.

    Svara
    • Olof

       /  11/02/2017

      Det är det som är problemet med den feministiska retoriken kring ‘män’ och ‘mansrollen’. Den leder till att enbart män som passar in på deras retorik accepterar att vara i närheten av dem, resten kanske gör ett tappert försök att argumentera och påpeka att de inte har en aning om vad de pratar om, konstaterar att det inte är välkommet att argumentera emot (på nivån att gör du det så utsätts du för vuxenmobbing) och håller sig sedan långt borta.

      De sållar alltså bort alla utom svinen. Och i synnerhet sållar de bort rakryggade individer som skulle kunna tänkas konfrontera dåligt beteende, vilket gör att hela kulturen i gruppen drar sig åt de mer kvinnliga homosociala mönstrena som sällan handlar om objektivt rätt eller fel.

      Och det föder naturligtvis tillbaka i sig själv, en växelverkan mellan retorik -> självselektion -> observation -> retorik. Vilket gör att vi nu ser en situation där det snarare verkar vara regel än undantag att manliga feminister är svin.

      Svara
    • Det är faktiskt väldigt mycket som går ihop i efterhand när man hör om dessa historier.

      #prataomdet var ju en annan tagg de körde, då om ”gråzonssex”. Vad detta innebar var det ingen som riktigt visste då det inkluderade allt från ”tjatsex” till rätt brutala beskrivningar av pedofila våldtäkter (!). Det som sipprade ut mot slutet var ju att till slut vissa av dom i tråden kom på att de OCKSÅ hade tjatat på sin partner om sex. D’oh!

      Nu så förstår jag bättre vad det handlar om – det handlar helt enkelt om ångesten från vissa kvinnor inom media att göra valet att ligga sig fram med den framfusige och tjatige ”mediemannen” eller hålla hedern i behåll.

      Svara
    • Olof

       /  11/02/2017

      Det är fascinerande hur svårt de har att skilja på ‘provocerande’ och ‘äckligt’.

      Väntar med spänning på de ‘provocerande’ bajshakkorsen och bukakke festivalen. Följt av varböldsfontänen?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/03/2017

        Eller varför inte stöpta smegmaljus. En doftupplevelse så här under den mörkare årstiden.

        Svara
      • Pelle2

         /  11/03/2017

        Vet inte om jag tycker att menskonst är särskilt äckligt.
        Jag tycker mera att det är skrattretande med deras barnsliga fascination för sina kroppsvätskor. LIte som ett barn som fascineras av kiss och bajs..
        Verkar som om dom mentalt inte blev äldre än 6 år.

        Svara
        • Olof

           /  11/03/2017

          Nej, man kan ju diskutera vad som är rätt ord, men som du säger så handlar det bara om kroppsvätskor. Det är inte det minsta ‘provocerande’, utan är exakt samma sak som om det vore konst med någon annan kroppsvätska. De som upprörs av det gör det inte för att det är tabu eller politiskt, utan mer sannolikt av anledningar som har med obehag kring hygieniska brister att göra.

          Svara
  2. hllviken

     /  11/02/2017

    SWEDEN – HAVE YOU LOST YOUR MIND?

    Svara
  3. Grodan Boll

     /  11/02/2017
    Svara
    • x

       /  11/02/2017

      Inte så svårt räkna ut vad dessa ”genusexperter” kommer att komma fram till i sin utredning.
      Jag kan slå vad om att de kommer föreslå att samtlig personal på Aftonbladet behöver gå på upprepade genuskurser och att det behövs några genuskonsulter nästan på heltid som övervakar att inte kulturen spårar ur igen.
      Det är inte heller så svårt att gissa vem som ska hålla kurserna och att de kommer kosta multum, vilka genuskonsulter som Aftonbladet behöver anlita för ”övervakningen” behöver inte ens diskuteras…

      Svara
  4. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Melmac

       /  11/02/2017

      Vad händer med Mors dag då?

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  11/02/2017

        ja vad tror du
        alla e jämlika å vissa är jämlikare

        Svara
  5. ”Sveriges självförsörjningsgrad är 0” (2015)
    http://www.atl.nu/lantbruk/sveriges-sjalvforsorjningsgrad-ar-0/

    Svara
  6. Ivar L

     /  11/02/2017

    Redan för ett år sedan rekryterade SVT en annan manlig (och flerfaldigt dömd) gris utan att det knystades i gammelmedia, Mohamed Touzari:
    http://www.friatider.se/kvinnomisshandlare-visas-upp-naken-i-svt-program
    Då hade han redan avverkat Nyheter24, Metro och Arbetarbladet:
    https://www.flashback.org/t2479887

    Snacka om att vi haft en otroligt märklig tysthetskultur. Där allt manligt problematiserats in absurdum samtidigt som det drällt av manliga svin i media. Om någon okänd SD:are sagt ”negerboll” har det blivit uthängning med namn samtidigt som våldtäktsmän rekryterats som medarbetare.

    Svara
  7. MiT

     /  11/02/2017

    ”Anställda på Facebooks PR-byrå är medlemmar i #Jagärhär”
    http://katerinamagasin.se/anstallda-pa-facebooks-pr-byra-ar-medlemmar-jagarhar/

    Svara
    • Klimathotet

       /  11/02/2017

      Jag har för några år sedan registrerat mig på Facebook och sen blockade jag dem på alla mina mailadresser.

      Svara
    • hllviken

       /  11/02/2017

      Svara
  8. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Men jag fattar inte detta… ”kurslitteraturen” menar de alltså källmaterial, historiska dokument? Om 40% av det materialet måste vara skrivet av kvinnor så försvinner ju en stor del av världshistorien. Om det handlar om läromedel så behöver väl inte de som skriver OM fascism vara fascister själva..??? Det ligger bakom betalvägg men verkar ju helt snurrigt.

      Svara
    • Anne-Hedvig

       /  11/03/2017

      Hva i huleste er fascismetourettes??!
      TS er et nevrologisk syndrom, og er helt uavhengig av personens politiske synspunkter. Bare til orientering.

      Svara
      • Anne-Hedvig

         /  11/03/2017

        Dette var en kommentar til Tommy Hansson.

        Svara
      • Kristian

         /  11/03/2017

        En del brukar använda ”-tourettes” som en förkortning för ”har ett tvångsmässigt behov att nämna något hela tiden.”
        Så många svenska feminister sägs lida av ”könstourettes.”

        Det är ett lingvistiskt grepp som är frikopplat från det neurologiska.

        Svara
  9. Jan

     /  11/02/2017

    Samtidigt är det lustigt att den här feministinkvisitionen främst drabbar deras egna, det vill säga pk-männen…

    Svara
    • Senior

       /  11/02/2017

      ”Vad som är utmärkande för socialism är utrensningarna på den egna sidan.”
      -okänd

      Svara
  10. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Populism! Klart gängkriminella med fäbless för vapen skall få löpa fritt. Hur skulle det se ut om vi låste in grovt kriminella i väntan på dom eller placering, de kan ju bli ledsna och ringa FN.

      Svara
  11. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Det är ju som bekant lite si och så med svenska kunskaperna både här och där men priset för den mest obegripliga svenskan vinner definitivt inte s.k. Sverigevänner. På den goda sidan™ finns det en ofta ganska hatisk del som skriver helt obegripliga texter.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2017

        Haha… jag lyckades själv;-/sär skriva ovan… Episkt.

        Svara
  12. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2017

      Att ordna något feministiskt är tveklöst det enklaste sättet att få riksmedial uppmärksamhet.

      • Sveriges första feministiska speedwaytävling
      • Sveriges första feministiska kattutställning
      • Sveriges första feministiska patriark
      • Sveriges första feministiska husvagnscamping

      Svara
  13. MiT

     /  11/02/2017

    Poes lag

    Svara
  14. Rikard

     /  11/02/2017

    Hej.

    Den svenska media-feminismen påminner allt mer om katolska kyrkan eller islamska madrasas; övergepp och våldtäkter mörkläggs och förtigs och skall hanteras som interna överträdelser av uppförandekoden istället för som den brottslighet det är och av världslig rättvisa.

    Dessutom verkar man hålla tätt inom skrået och ge varandra nya anställningar och chanser så länge man kan rabbla trosbekännelsen och fem gånger om dagen twittrar ”Feminism akbar, amen!”.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Ja, det är fascinerande hur klubbar för innebördes beundran fungerar psykologiskt. Samma mönster upprepas gång på gång helt oavsett klubbens påstådda ideologiska grundsyn.

      Svara
  15. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Jan

       /  11/02/2017

      Skellefteå kommun är i praktiken mamma och pappa till de här ”barnen”. En väldigt rik mamma och pappa dessutom med stor makt och kontaktnät. Klart att allt ska vara gratis för de här barnen. Sedan ordnar säkert mamma och pappa en gratis lägenhet och förtur i jobbkön också. Vad gör inte en mamma och pappa för sina barn?

      ”Barnens” verkliga föräldrar i Afghanistan måste tycka att det är skönt att Skellefteå kommun tagit över deras föräldraansvar. Ett ansvar som Skellefteå kommun, dessvärre, inte tar för sina egna medborgare. Se fallet med den 82-åriga kvinnan…

      Svara
    • Pether

       /  11/02/2017

      Är det så bra att ge barn körkort? Måste man inte vara över 18 för att använda sig utav det?…

      Svara
    • lensof

       /  11/02/2017

      Vissa kommuner i vårt land sticker ut och är värre än andra. Skellefteå är en sådan. Dvs en kommun man ska undvika så mycket man kan om man är självförsörjande skattebetalare.
      Dessa kommuner dyker upp hela tiden med de mest galna historier om vansinniga beslut.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/02/2017

        Är de en havererad kommun som Botkyrka och Malmö som lever av utjämningsbidrag eller är det enbart Skellefteborna själva som får äran att finansiera godheten™?

        Svara
        • Ja, vi andra bidrar med 605 miljoner i olika utjämningsbidrag.

          Svara
          • Ivar L

             /  11/02/2017

            Varför blir jag inte förvånad?

      • Tja jag känner en kommunist i Vänsterpartiet som lämnat in en motion där om att val ska gå så långt ner som till 11-åringar… Men konstigt nog verkar majoriteten av kommunisterna inte stå bakom den idén. 😉

        Svara
        • Pelle2

           /  11/03/2017

          Det gäller väl för kommunisterna att hitta några lättledda personer som dom kan lura att rösta på dom så barn passar väl in alldeles utmärkt.
          Även MP ville väl sänka rösträttsåldern av samma orsaker ?

          Svara
          • Ja, men tidigare har jag bara sett förslag om att sänka den till 16 år. Aldrig så långt ner som till 11.

  16. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • ”Då finns det ingen som tar en. Man är kung, kung, kung i baren.
      Det är värt å leva fattigt ett tag om man får vara kung för en dag!”
      -Magnus Uggla, ”Kung för en dag”

      Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  11/02/2017

    Atrium Ljungberg löser integrationen. Erbjuder personer som nyss fått uppehållstillstånd bostad, praktik och en fadder. Inte mig emot. De får göra precis som de vill, det är deras pengar.

    http://www.realtid.se/ingen-kan-gora-allt-men-alla-kan-gora-nagot

    ”Hur många personer deltar i programmet under ett år? – Fem personer deltar i programmet under det första året.”

    Det kom alltså 165000 personer som sökte asyl 2015, av dem beräknas 80000 få uppehållstillstånd. Så Atrium Ljungberg kan inte göra allt, utan nöjer sig med 0,00625%.

    Riktigt smart grej. De får extremt billiga godhetspoäng. Förnekar givetvis inte att de är gott för dem de hjälper. Men vem tror att de agerar utifrån något slags andlig godhet? Så vad är det för jobb? Gissningsvis något inom fastighetsskötsel. Vem är fadder? Låt mig gissa igen, en vaktmästare av något slag.

    Så vad är det för aktiebolag vi talar om?

    • Börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 1994
    • Antal fastigheter: 54
    • Fastighetsvärde: 41 mdkr
    • Hyresintäkter 2016: 2 150 mkr
    • Nettoomsättning 2016: 2 299 mkr
    • Total uthyrningsbar yta: 1 170 000 kvm
    • Uthyrningsgrad: 94 procent inklusive projektfastigheter
    • Kontrakterad årshyra: 2,4 mdkr
    • Antal anställda: 286
    • Största ägare: Familjen Ljungberg, Konsumentföreningen Stockholm, Familjen Holmström

    Resultat, en knapp miljard kronor.

    Så om de nu var så goda, varför hjälper de inte fler än fem personer?

    ”Vilka är era samarbetspartners?

    – Uppsala Kommun, Arbetsförmedlingen och SIU-samarbetsorganisation för invandrarföreningar i Uppsala. Men även de så kallade vänföretagen, det vill säga de företag som tackat ja till att ta emot deltagarna på praktik.”

    Va fan, så detta företag med 286 anställda som gör en vinst på en miljard kan alltså inte ta emot 5 stycken utländska praktikanter?

    Godhet 2.0

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  11/02/2017

      du glömde nog att nämna
      lönebidraget och soc som betalar hyran
      kostnad noll kronor
      vinst??

      Svara
  18. Jan

     /  11/02/2017

    PK-Daniel har en poäng här oavsett vilka sympatier man har. Sverigedemokraterna bedriver ett lustigt spel. Ena dagen låter man sig köpas av Svenskt Näringsliv och välfärdslobbyn, andra dagen av Putins kommunistdiktatur för att tredje dagen umgås med al-Assads mördardiktatur…

    https://www.aftonbladet.se/ledare/a/VO26p/sd-pa-propagandaresa-i-arabdiktaturen-syrien

    Svara
    • Senior

       /  11/02/2017

      Precis som alla andra politiker……
      Konstigt nog reagerar varken du eller ”PK-Daniel” när Löfven gör detsamma.

      Svara
    • Senior

       /  11/02/2017

      Vad hände förresten med Löfvens resor till Sydafrika i samband med försäljningen av Gripen?
      Var väl lite misstankar om bestickning och mutor där om jag inte minns fel?

      Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      SD är sannerligen inte några helgon lika lite som de är nazister (numera). Men att de skulle vara värre än andra politiker i praktiken återstår att se. Än så länge har de inte innehaft någon reell makt. Vad gäller Assad så är det ju varken värre eller bättre än i en massa andra liknande fall där politiker besöker problematiska länder. SD verkar ju krökt rygg mindre än då regeringens feminister krökte rygg iklädda slöja i Iran i varje fall.

      Svara
      • Senior

         /  11/02/2017

        De skulle nog vara samma skrot och korn om de fick makten, även de har ju en socialistisk agenda. Dock skulle de nog dra in på alla dessa bidrag till invandring/flykting mottagning. Skillnaden i övrigt skulle nog vara att tex. olika bidrag skulle gå till en massa föreningar och grupper med buzzwords som ”nationella”, ”svenska” etc. istället för de med dagens buzzwords.

        -Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det rent av var samma individer som plötsligt byter fot för att säkerställa ett fortsatt bidragsmjölkande….

        Svara
    • Ivar L

       /  11/02/2017

      Putins Ryssland är väl för övrigt inte någon kommunistdiktatur? Diktatur(ish) visst men knappast kommunistisk.

      Svara
      • Ja, det är kommunistisk. Man bestämmer bara att det är det och så är det. Jämför våra vänsternissar som bestämmer att de inte är kommunister och så blir det.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/02/2017

          Nu förstår jag inte vad du menar. Att det sitter en massa gamla sovjetkommunister på diverse poster tvivlar jag inte på men landet styrs ju knappast efter kommunistiska principer längre. Att det är en slags diktatur betyder ju inte automatiskt att det handlar om kommunism.

          Svara
          • Var jag otydlig? Kommunism kan se ut hur som helst.

          • Senior

             /  11/02/2017

            Jämför din egen kommentar ovan Ivar:

            ”Ja, det är fascinerande hur klubbar för innebördes beundran fungerar psykologiskt. Samma mönster upprepas gång på gång helt oavsett klubbens påstådda ideologiska grundsyn.”

          • Kristian

             /  11/02/2017

            Tolkade det som sarkasm.

          • Ivar L

             /  11/03/2017

            Jag förstår inte hur ni resonerar. Diktaturer och kotterier kommer i alla möjliga smaker. Kommunism kan väl inte se ut hur som helst heller? Då förlorar ju ordet sin innebörd. Till att börja med är ju kommunism inte ens en särskild gammal förtryckarideologi så redan där inser ju den som vill förstå historien lite mer på djupet att det knappast är särskilt insiktsfullt att kalla allt förtryck man ser för kommunism.

            Nuvarande Ryssland ser jag som någon slags postkommunistisk-posttokliberal halvdiktatur. Tokliberal med tanke på hur landet mer eller mindre utsattes för någon slags nyliberal huggsexa under Jeltsin där alla som kunde roffade åt sig allt vad de kunde både inom landet och utifrån. Allt i namnet av att riva den gamla kommunistregimen.

            Naturligtvis hade allt en mycket djup förankring i sin kommunistiska historia, men dess förtryckarmekanismer kan man ju i sin tur förankra i det gamla tsarväldes strukturer, även det en förtryckarregim med folkutrotningar på menyn.

            @Senior: Att mönster upprepas oavhängigt ideologisk grundsyn betyder ju i så fall att vi likaväl kan kalla Ryssland för nazistiskt. Poängen jag ville göra var att ideologier förändras och organiseras på olika sätt men förtrycket ser ungefär likadant ut i slutändan. Just feminism tillhör dock inte kategorin som skapat diktaturstater ännu, jag talade ju snarare om gruppdynamik och psykologi där. Inte statsvetenskap.

          • Senior

             /  11/03/2017

            Du tror inte de mänskliga mekanismer du själv beskriver ovan påverkar de som sitter i ”proletariatets diktatur” och styr? Du tror inte de som alla andra blir en klubb för inbördes beundran efter en stund? Jag misstänker att det är precis det de redan är när de inrättar denna instutition.

            -och det är en av anledningarna att kommunismen hittills slutat i diktatur i 100% av fallen i de länder som försökt sig på detta.

            ”Att mönster upprepas oavhängigt ideologisk grundsyn betyder ju i så fall att vi likaväl kan kalla Ryssland för nazistiskt.”

            -Ja, det är nog precis den poängen Elina ville få fram.
            Precis som diktaturerna idag själva kallar sig ”demokratiskt” och ”folkstyre”.

            Den praktiska skillnaden mellan kommunistländer (diktaturer) och demokratier är att en demokrati har en konstutition som förhindrar denna möjlighet till styre.
            (Se min kommentar nedan.)

      • Senior

         /  11/02/2017

        Nej, alla stater (hittills 100% utfall) som försöker sig på kommunism fastnar av en outgrundlig anledning* i ”proletariatets diktatur” och kommer aldrig längre än så.

        Kommunism låter fint i teorin, tyvärr fungerar inte människor på det viset, hur mycket de än försöker ”socialisera” dem eller utrota oliktänkande via Gulag eller värre. Det gäller även det styrande proletariatet av någon anledning, de visar sig vara människor med dess fel och brister de också*.

        Tyvärr är ju detta proletariat enväldigt vilket är anledningen till det 100%-iga utfallet av diktatur. I demokratiska länder är man medveten om dessa mänskliga brister och skriver grundlagar som omöjliggör ett sådant styre utan ett fientligt maktövertagande.

        Demokratier kanske inte är perfekta, men ändå bra mycket bättre än alternativen.

        *avsett som ironi.

        https://www.so-rummet.se/kategorier/kommunism

        Svara
      • Rikard

         /  11/03/2017

        Hej.

        Auktoritär kleptokrati med stark nationalism, patriotism och religiositet skulle jag klassa det ryska styret som. Kommunism är det inte frågan om, men man kan tänka sig att korporativism är en passande term.

        Sedan är ju i praktiken inget styrelseskick renlärigt eftersom alla ideologiska konstruktioner är rena teoribyggen. Jag skulle faktisk rentav påstå att det som gjort att just västerländsk värdekonservativ liberal kapitalism manifesterad i den i etnicitet förankrade nationalstatstanken är att denna kombination utvecklats dels i konkurrens (Europas fols och sedermera staters eviga konflikter sedan Roms fall) och dels via empiri.

        De idéskolor som vinner mark från och med Rousseau (för att välja en avgränsning) är allt mer renodlat teoretiska och allt mindre förankrade i bevisat fungerande praktik – först olika former av kollektiv vilket bland annat inspirerar till kommunismen, som permuterar till fascism och nationalsocialism för att sedan metastasera som socialdemokrati och socialistisk liberalism hoprört med postmodernism och feminism och på senare år genusteori och postkoloniala studier och även öppen rasism, med vilket cykeln verkar sluta sig och denna Ouroboros biter sig i sin egen svans.

        När de vars tankar de styrande hör och de som tyder järtecknen åt härskarna inte längre förstår eller bryr sig om den process som krävs för att deras tjänare skall kunna ställa fram mat åt dem…

        …faller den staten, det folket eller den civilisationen samman.

        Det är där risken med teoretiker ligger; få är de akademiker, från studenter till professorer, som har sådan bakgrund och sådan insikt att de minns att svälten, sjukdomen, kriget och annan ofärd alltid är en reell möjlighet. Så mycket tryggare att fly in i trons värld där man kan bygga det perfekta samhället och himmelriket på jorden.

        Ähum, ‘ite missa est’, timmen är sen och jag tror jag spårat ur, men Ryssland är inte en kommunistisk stat mer än Sverige är det.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  11/03/2017

          Viktig poäng att religionen är en betydelsefull komponent i förståelsen av Ryssland. Intressant nog fanns den även närvarande under den kommunistiska eran. Den var ju så att säga helt flygfärdig i samma ögonblick som Sovjet brakade samman vilket visar att den aldrig legat i dvala.

          Svara
          • Rikard

             /  11/03/2017

            Hej.

            Å, inte dröjde det tills Sovjetunionen föll innan staten tog kyrkan till heders. Kamrat Stalin var inte sen att bli bundis med patriarkerna och att använda dessas moraliska förankring hos folkflertalet för att piska fram stridsvilja mot tyskarna. Även för insamling av medel var kyrkan ett ytterst nyttigt verktyg. Det var egentligen bara de ideologiskt renläriga som sökte utrota religion och religiositet i sig – en fåfäng kamp då religionen uppstår ur vårt sinne och där troende dagligen återuppfinner gud/ledaren/ideologen/profeten.

            Se bara på vår hemodlade rasistiska socialdemokrati – inte har man krossat svärdet, korset och penningpungen. Man har assimilerat dem in i sig själv och lagt sig som benröta och mögel över och genom dessa istället; äkta fascistisk korporativism.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Senior

             /  11/03/2017

            Precis så Rikard.

          • Min svåger – en mycket kristen man – smugglade Biblar skrivna på ryska förstås, till Sovjet, säkert tiotusen ex om inte mer. Han mutade sig över avlägsen gränsövergång från Finland med sprit, cigaretter, nylonstrumpor och Biblar förstås. Folk gråt när de fick en Bibel. Han smugglade också mer livsnödvändiga saker som husgeråd och kläder, barnvälling och lyxen kaffe.

            Sedan föll riket. Då började han åka dit lagligt för att reparera kyrkor. Han var takläggare till yrket.
            Vinden vänder ibland snabbt.

  19. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
  20. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/03/2017

      Födda 86 och 89, samt dokumenterat historielösa. De har alltså inte en susning om hur planekonomi fungerar i praktiken. Bygger på att några ska ha koll på vilka behov folket har i de nästkommande fem åren, eller hur nu länge planen är. För att sia fem år in i framtiden måste man antingen vara synsk eller ha ett samhälle som knappast förändras. Vilket världen och samhället gör. Det innebär att planen alltid slår fel på slutet. Och utvecklingen av teknik hämmas eftersom man redan bestämt de nästkommande årens produktion och teknik. Migrationskrisen 2015 hade verkligen blivit en kris i en planekonomi. Då hade man planerat matproduktionen till en viss folkmängd. Om den mängden ökar med 2% innebär det att maten blir mindre per person. Och kommer så förbli ett tag. Blir det i slutet på en plan som redan slår fel blir det brödkö.
      Sometimes it better to shut up and let people think you are stupid, than open your mouth and remove all doubts.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/03/2017

        Vaddå tror Rebecca och Fiona att de är kommunister alltså? Vi kan nog vara ganska säkra på att de jobbar kreativt med skatteplanering. Ren och skär PR för att lura Aftonbladsläsande bebisar att gå på deras konserter och tro att det är ett vänsterevent. Jämför med stenrika syskonen Drejers (The Knife) väl genomförda ideologiska pr-kupper. Mångmiljonärsbarn som låtsas att de är kommunister och hela svenska mediekåren går helt bananas och blir frälsta.

        Svara
        • michael.

           /  11/03/2017

          Planekonomi leder alltid till en stor svartmarknad där eliten och personer med kontakter slipper köa till allt från dasspapper till bilar dvs planekonomi leder alltid till ett korrupt klassamhälle under socialistisk flagg.

          Svara
    • Johan A

       /  11/03/2017

      De är väl feminister antar jag. De kan väl göra det feminister är så förtjusta i: Googla och läsa på vad planekonomi innebär för folk på riktigt.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/03/2017

      Dom är två gåsleverproletärer med noll koll på historian.
      Patetiskt att så många gillar deras inlägg.

      Svara
    • Kristian

       /  11/03/2017

      Svara
      • Skeptisk

         /  11/03/2017

        Skillnaden mellan marknadsekonomi och planekonomi är som mellan evolution och intelligent design. För att den senare ska fungera krävs det en designer som kan tänka och planera för allt. Eftersom både samhällen och människokroppen är för komplexa för att någon människa ska kunna överblicka måste det till någon gudomlig varelse för det. Eftersom ingen sådan hittills påvisats är det med största sannolikhet omöjligt att designa varken ekonomi eller liv.
        I en marknadsekonomi testas olika varianter på människors efterfrågan. Vissa saker går under, vissa blir succéer. Det är svårt att veta på förhand. Om efterfrågan stiger kommer fler att göra produkter som motsvarar den. På samma sätt som en evolutionsprocess där varianter avkomma testas mot selekterande mekanismer i verkligheten. Några blir mat, andra får mer avkomma. Evolution i verkligheten och konstgjord i datorn har visat sig vara det snabbaste sättet att utveckla nya bättre varianter av djur, mobiltelefoner och vindkraftsvingar.

        Svara
  21. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  11/03/2017

      Rätt skoj att han har Addidaströja om han nu är radikaliserad åt islamisthållet. Inte direkt Mohammedanskt att springa omkring i västerländska märkeskläder.

      Svara
      • Skeptisk

         /  11/03/2017

        Eller med keps från NY Yankees och Chocago Bulls…

        Svara
        • Grodan Boll

           /  11/03/2017

          Han är bad-ass. Han är special. Det är allt som betyder något.

          Svara
  22. MiT

     /  11/02/2017

    Hur kan folk vara så mycket tjänstlediga, lediga, bortresta, på semester osv? Och alltid när någon har frågor. Jobbar de bara 10%? Man borde fan kolla upp deras arbetade tid kontra deras lön, så ofta som PS-anställda är råkar vara borta så är något skumt om de får full lön…

    Svara
  23. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Jag tror många underskattar vilket uppfostringsprojekt ”folkhemmet” egentligen var. Det är nog inget som går att genomföra i nutid, men det har ändå satt sina spår i generationer efter det. I princip alla förorter jag bott i haft problem med nedskräpning, även om bostadsbolagen faktiskt kämpar med att försöka få människor in på ”rätt väg”.

      Svara
  24. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/03/2017

      Varför finns det inga doktorander i normkritisk och feministisk högspänningslära?

      Svara
      • Det finns säkert. De håller på att prova om högspänning är patriarkaliskt.

        Svara
        • Kristian

           /  11/03/2017

          Ja, varför skall plus och minus vara så viktigt, man får väl koppla hur man vill?

          Svara
        • Skeptisk

           /  11/03/2017

          Inte så länge…

          Svara
  25. MiT

     /  11/02/2017

    Svara
    • Tänk så konstigt, när det är något man gillar så är det ”satir med glimten i ögat” och när det är något man inte gillar så är det ”hatsajt” och ”troll”…

      Svara
  26. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/03/2017

      Förutom att det är fruktansvärt dåligt, som någon sketch på högstadiet, är det intressant att de gör den på kajen till TV-huset. Där är det ju lugnt. Finns inga gäng på Eriksberg, Lindholmen eller Risön heller. De hade ju kunnat dra upp till Biskopsgården, Länsmansgården eller Svartedalen och spelat in lite ”köpa billig pistol”. Lycka till…

      Svara
  27. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/03/2017

      När vänsterfeminister låter som kristdemokrater. Nej, men usch. I min tv?
      Porr är knappast vad den var när Private gjorde vhs-film på 90-talet. Fråga Puma Swede hur hon blir ”kapitaliserad”. Är hon som äger produktionsbolaget har jag för mig. Tjejen som ansågs utnyttjad i anti-porrdokumentären Shocking Truth, som visades för riksdagen för att hindra tv1000 att visa nattporr, var i själva verket filmskaparen som drog in kulorna och styrde allt. Robert Aschberg som faktiskt sökte upp tjejen. Med internet och bredband har amatörscenen vuxit inom porren. Men lycka till Veronica att stoppa något som funnits sedan människor lärde sig knacka in figurer i berghällar, karva i bärnsten och forma lera… Fruktbarhetssymboler? jodåsåatteee

      Svara
      • Kristian

         /  11/03/2017

        Dessutom går det inte att plocka isär voyerism och exhibitionism.

        Skall vi tala om miljardindustri vill jag nämna Duluthmodellen som ligger till grund för tusentals skattefinansierade jobb inom sjukvård, politik och media.
        (https://en.wikipedia.org/wiki/Duluth_model)

        Svara
  28. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
    • Kristian

       /  11/03/2017

      Omedelbart svar på frågan jag hade:

      (Pluspoäng för att han har hittat promille-tecknet.)

      Svara
  29. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
    • Nilsson

       /  11/03/2017

      Nästa gång nån vill säga att alla feministiska män inte är våldtäktsmän, ok, men hur ska vi veta VILKA?

      Svara
    • Johan A

       /  11/03/2017

      Eftersom det bevisligen finns kvinnor som ljuger om våldtäkt och andra sexualbrott måste vi fråga Isobel och alla andra feminister hur vi ska veta VILKA kvinnor det är som inte kan ljuga om det.

      Svara
    • Bamse

       /  11/03/2017

      Men andra män borde, på basen av hur feminister brukar resonera, inte bara veta VILKA – utan även sätta P för dem innan de hinner göra något otrevligt.

      Svara
  30. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
  31. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/03/2017

      Det är ju precis det Tino säger. Invandring är bara lönsam om man snabbt kommer i arbete. Idag är mediantiden 7 år för utrikesfödda, vilket innefattar arbetskraftsinvandring som har jobb från dag 1. Asylinvandring från vissa länder innebär över 10 år på bidrag och kanske aldrig ett arbete. Arnstad är ingen forskare i a f. Och SKL har vax i öronen.

      Svara
      • Mediantiden på 7 år är inte lönsamhetspunkten heller – det är då man kommer i ”sysselsättning”, alltså inte egenförsörjande. Räknar man egenförsörjande ger det nog en värre siffra.

        Svara
    • Lövet

       /  11/03/2017

      Well – it takes one to know one…

      Svara
    • Ivar L

       /  11/03/2017

      Tino har ju doktorerat i den vetenskap han utalar sig om. Hur är det nu med Arnstad… 😀 -D

      Svara
      • Kristian

         /  11/03/2017

        Ja, och nej.
        Det är väl mest statistik han uttalar sig om i Massutmaningen.

        Fast jag tror jag kan slå Sarnecki på fingrarna i det mesta som har med verkligheten att göra.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/03/2017

          Ja och nej?
          Menar du att ekonomer inte har utbildning i att hantera statistik och siffror?
          Jag skulle vilja påstå att bortsett från statistiker och en och annan naturvetare och läkare som jobbar mycket med statistik så är ekonomer nog de som har bästa kunskaperna inom fältet.

          Svara
          • Det jag menar är att TS själv har sagt att kriminologi kan han inte, så därför använder han endast andras forskning.
            Du har naturligtvis rätt om statistiken.

    • Kristian

       /  11/03/2017

      ”… utan invandring hade vi alltså haft ett lägre arbetskraftsutbud, det vill säga en minskning av antalet personer som står till arbetsmarknadens förfogande.
      […]
      Om vi inte hade haft någon invandring hade vi inte haft något tillskott i arbetskraften.”

      Arbetskraft? Har den här ”arbetskraften” någon utbildning eller erfarenhet som arbetsmarknaden vill ha? Det är den intressanta frågan, Wallenskog!
      Finns det någon som vill anställa dem utan att få skattepengar?

      Hon är alltså Chefsekonom på SKL. Arma land.

      Svara
    • Jans

       /  11/03/2017

      Hmmm…. det finns inga direkt siffror att ta ställning till i hennes text men jag noterar två problematiska passager:

      ”Det är ett faktum att antalet inrikes födda i arbetsför ålder minskar framöver och att andelen unga och äldre ökar i betydligt snabbare takt. Och det är enbart på grund av att antalet utrikes födda ökar som vi ändå får fler personer i arbetsför ålder.”

      Observera att hon i första meningen inte enbart anger ökat antal äldre som ett problem utan också antalet unga. Hur kan det ökande antalet unga vara ett problem måntro? Vilka kan dessa belastande unga vara? Gissa själva! Andra meningen är ju mer av en besvärjelse; att vi får bidragstagare i arbetsför ålder hjälper ju knappast.

      Och så denna, klockrena:

      ”Vi drar även slutsatsen att invandringen, med en avsevärt förbättrad integration och ökad sysselsättningsgrad för utrikes födda, delvis skulle kunna mildra demografins utmaningar.”

      Notera det avgörande lilla abret: ”med AVSEVÄRT förbättrad integration”. För att tala klarspråk, integrationen fungerar avsevärt dåligt. Och vi vet ju redan att det där med integration har vi testat med både borgerliga och sossiga regeringar och ingenting hjälper så det hon säger är att invandringen aldrig kommer att fungera. Och till och med om den skulle göra det så skulle den enbart ”mildra demografins utmaningar”… Vilket ju alla egentligen vet vid det här laget. Annars hade ju inte Malmö, Södertälje eller Botkyrka legat i kommunal kuvös med livsuppehållande behandling.

      Svara
  32. Hate-chan

     /  11/03/2017

    Jag har läst ganska lite om den här härvan men vad jag sett verkar det vara brist på konkreta bevis. Mycket verkar bara baserat på påståenden, anklagelser och erkännanden.

    Även om mycket säkert stämmer, bästa sättet att hitta våldtäktsmän verkar vara att fråga om de är feminister, undrar jag om allt stämmer. Det vore inte oväntat om en del handlar om ren kannibalism i de här små sekterna. Kollegor som röjer rivaler ur vägen och de anklagade vet att om de försvarar sig blir det bara värre. De ifrågasätter inte, de ber om ursäkt och hukar sig till det värsta blåst över tills de kommer ut som gay/trans eller något annat för att deflektera med.

    Jag har inget emot att låta Virtanen &co. malas i köttkvarnen de själva byggt men principiellt är jag emot att bara lyssna på anklagelser och låta drevet gå. Att göra det känns som någon sorts erkännande att deras häxjakter kan vara ok om de riktas mot rätt människor.

    Svara
  33. MiT

     /  11/03/2017


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155197332088251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  34. MiT

     /  11/03/2017


    *https://www.facebook.com/hanif.bali/posts/10155081935540686*

    Svara
  35. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
  36. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
  37. Gigas

     /  11/03/2017

    OT

    ”Kalla mig klassens tönt, men jag kan inte låta bli att tänka att det är just i en sådan tid som någon snarare borde stå upp för de barnsliga dygderna: uppriktighet, naivitet och nyfikenhet.”

    Naivitet har det inte varit någon brist på i Svergie, däremot uppriktighet och nyfikenhet.
    Jag tror faktiskt inte att hon själv är uppriktig när hon skriver så där.

    https://www.expressen.se/kultur/ida-olmedal/vad-vilja-de-vuxna-i-rummet/

    Svara
  38. Ivar L

     /  11/03/2017

    Per Gudmundson kommer med en lite mer djuplodande analys av problemen med Hanif Balis syltryggstweet och sätter in den i en kontext där föregångare gjort ungefär som han utan resultat. Inte ens i regeringsställning:
    ”Beatrice Ask försökte som alla minns skärpa straffen. När hennes lagändringar inte ledde någonvart vände hon sig mot domarkåren. ‘Domstolarna följer inte våra direktiv om straffskärpning’, skrev hon i en debattartikel i Dagens Nyheter (4/3-13).
    Men domarna tolkar lagen. Lagen skrivs av de folkvalda. Självständiga domstolar är en omistlig del av maktdelningen i en demokrati.”
    https://www.svd.se/ett-smorgasbord-for-kriminella

    Så slutsatsen blir väl att det i slutändan är lagarna som behöver ses över och att det i grund och botten handlar om vilka vi röstar in i Riksdagen, det är ju i slutändan de som röstar om lagarna. Så länge lagarna låter domarna vara syltryggar kommer de uppenbarligen också att vara det.

    Svara
    • Kristian

       /  11/03/2017

      Sedan har vi väl inte så självständiga domstolar som man kunde önska.

      Men visst finns det möjlighet att skärpa straffskalan.

      Svara
  39.  Vi vet att en bra sexualundervisning är helt avgörande för att säkra flickors rätt till skolgång, säger utbildningsminister Gustav Fridolin. Han (vi) betalar det FN projektet som skall lära Afrikas flickor om sex..
    Ja, vi har ju undervisningsmaterialet för invandrare att använda!

    Jag trodde i min enfald att fria böcker, skollokaler, skolmat och lärare var det som behövdes i första hand om resurserna är skrala.
    Kanske lära mammorna att läsa och ge dem mödravård för det brukar ge effekt med färre barn.

    Svara
    • Kristian

       /  11/03/2017

      Visst, men tänk vad mycket bättre det hade sett ut i Afrika om RFSU hade fått lära ut analsex till 13-åringar …

      (Ja, jag vet att ”Afrika” inte är den där tredje världen-klichén vi fick oss itutat för ett par decennier sedan.)

      Svara
  40. Senior

     /  11/03/2017

    Operation ”Rädda MP” har dragit igång på Expressen inför valet.
    Jag har aldrig sett så mycket rappakalja i ett taffligt försök att låta vetenskapligt.

    https://www.expressen.se/nyheter/qs/klimat/reportage/det-ar-varre-an-du-tror–atta-satt-jorden-kan-ga-under-pa/

    Svara
    • Kristian

       /  11/03/2017

      Oavsett hur illa det är, är väl MP de sista att göra nytta praktiskt? Man kan lika gärna kvotera in F! i ett hockeylag eller gammelmarxister i företagsledning.

      Svara
      • Senior

         /  11/03/2017

        Visst är det så, men för gemene man som inte satt sig in i politiken låter ju namnet ”miljöpartiet” som något man kan rösta på om man är mån om miljön.
        Nu börjar Expressen en kampanj för att göra folk måna om miljön.

        Hade de kört en kampanj för att göra folk medvetna om politik och den politik partierna de facto står för hade de ju inte längre kunnat lura och styra dem…

        Gällande din kommentar om kvotering är det ju precis det man försöker göra.

        Svara
  41. MiT

     /  11/03/2017

    Direkt när jag läste den artikeln igår så tänkte jag att hon som skrev den garanterat är med i #jagärhär

    Svara
  42. MiT

     /  11/03/2017

    Svara
  43. Ivar L

     /  11/03/2017

    Soran 2009, innan järnrörsskandalen och långt innan #metoo:

    En sak som är intressant med denna gamla video, bortsett från hur otroligt mycket vatten som flutit under broarna sedan dess och hur pinsamt det är när han pratar om våldtäkt, det är att han såhär i början av sin karriär inte lyckats få till den där hyckeltrevliga mys-Soran som han sedan lyckades arbeta fram. Det går lättare att se hans rätta jag i denna gamla video, mycket mungiporna neråt och oattraktivt minspel. Titta och rys!

    Svara
  44. Soran förstod inte att detta inte var seriöst:

    Svara
  1. En skam för Sverige | WTF? – Life, Death and all between
  2. Vad hände 2017? Del 6 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: