Fiska i grumliga vatten

Så har då fisket i grumliga vatten även nått Partiet.

magdalena andersson.jpg

En riktig rasistskandal är på gång i Socialdemokraterna! Det är en högt uppsatt person i Partiet som uppmanar asylsökande att asylsöka nån annanstans! Värdegrundssammanbrottet är totalt!

Vems ärenden springer hon?

Nazismen visar sitt tryne!

Ställa grupp mot grupp!

Vi och dom!

”Mitt Europa bygger inga murar”!

Enkla lösningar på komplexa problem!

Rasist!

Nazist!

Fascist!

Arnstads fascistindex!

Trygga välfärden!

Säkra pensionerna!

osv

I vilka vatten fiskar hon röster egentligen? Tjernobyls gamla kylvattendammar?

TILLÄGG:

Kommentar har inkommit från statsminister Stefan Löfven om den högt uppsatta S-politikerns rasistiska utspel:

DET ÄR OACCEPTABELT! Ett JA är ett Njä! Kanske! Annars har vi inte ordning och reda!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. Senior

     /  12/22/2017

    Touché!

    Svara
  2. MiT

     /  12/22/2017

    Svara
    • G

       /  12/22/2017

      Hahaha 😀 Instämmer!

      Svara
    • Ivar L

       /  12/22/2017

      Ja, utan tvekan. I och för sig svårt att ta emot pris som anonym bloggare 😀

      Toklandet var tidig med att både uppmärksamma och logga alla artiklar som visade att det var något skumt med åldern på de ensamkommande som på den tiden (fram till 2016?) regelmässigt kallades ”barn”. Inget snack om att det var något annat än välgjord mediekritik. Jag hade möjligen börjat tänka i de banorna men genom att läsa Toklandet fick jag en bred översikt och insikt om hur media lurade oss medvetet. Resten är historia. Idag används nästan aldrig ordet ”barn” och åldersfrågan är rykande aktuell vilket visar att s.k. ”hatbloggar” eller ”trollbloggar” (och allt annat skit som bloggar som Toklandet kallas) hade rätt redan från början och gjorde det arbete mediekritiska program som t.ex. Medierna i SR borde gjort för länge sedan.

      Svara
  3. MiT

     /  12/22/2017

    Svara
  4. G

     /  12/22/2017

    ”Fridolin tar avstånd från asyluttalande

    Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin stödjer inte finansministerns uttalande om att asylsökande bör söka sig till andra länder.

    – Faran är att om alla säger så, så finns det snart ingen fristad kvar för den som verkligen behöver fly, säger han.

    Fridolin, som även är utbildningsminister, betonar att Magdalena Anderssons åsikt inte är regeringens syn.”
    http://tt.omni.se/adcdbf2ffa00295389ab802263d52c3b547046fc
    https://nyheteridag.se/utbildningsminister-fridolin-tar-avstand-fran-finansminister-andersson-inte-regeringens-syn/

    Jag tänkte skriva nåt om att Magda och S inte har någon trovärdighet i denna fråga, men detta är ju ännu bättre. Älskar när regeringspartierna håller på såhär. Fortsätt käbbla via media, onödigt prata direkt med varandra, detta är mycket bättre! Efter detta undrar man ju om Fridolins åsikt är regeringens syn…

    Svara
    • Med tanke på att Frigolit har kopplingar till de som väller in i Europa …

      Svara
    • Ivar L

       /  12/22/2017

      De flesta som är i knipa i världen har ingen ”fristad” att fly till i vilket fall som helst. Det hela är s.k. ”falsk matematik”. Fridolin och andra försöker måla upp en bild där lösningen på våld, svält och förtryck i världen är att den drabbade har 100 000 att langa upp och den fysiska konditionen att vips dra till Europa. Så är det inte och så kan det aldrig bli.

      Svara
    • Hypocrita

       /  12/22/2017

      ”Fridolin, som även är utbildningsminister, betonar att Magdalena Anderssons åsikt inte är regeringens syn.”

      Sedan när fick Fridolin mandat att företräda hela regeringen?

      Svara
      • Törnrosa

         /  12/23/2017

        ”Sedan när fick Fridolin mandat att företräda hela regeringen?”

        Det undrar jag också. Nån form av hybris eller? Skrämmande att han har fått en sådan position med det valresultat han har i ryggen. mvh

        Svara
  5. Missnöjd man.

     /  12/22/2017

    Finansministerns yttrande är helt korrekt och de ironiska kommentarerna ovan hoppas jag verkligen INTE kommer inifrån partiet utan att partiet riggar för en kommande politik som beaktar de gamla svenskarnas intresse också.
    Sverige bör inte ta emot mer än 2% av ett flyktinginflöde till EU för asylprövning. (3% efter genomförd Brexit).
    Sverige ska inte beredvilligt tillåta anhöriginvandring. Återförening är positivt men det ska inte ske i Sverige på svenska skattebetalares bekostnad.
    EU-länder ska erbjuda skydd, men nuvarande tolkning ”ge oss ett nytt liv på er bekostnad” ska ändras till ”flyktingen får på egen bekostnad skaffa sig ett nytt liv och acceptera de värderingar som råder i mottagarlandet”.
    Brottsliga invandrare och personer med utvisningsbeslut/avslag SKA utvisas direkt. Hade detta gällt hade vi sluppit både Drottninggatanterrorn och IKEA-morden som ju är en direkt följd av svag svensk politik.
    Sverige ska se till att hela tiden ha koll på vilka icke EU-medborgare som finns på svensk mark och verka för att alla länder har koll på icke-EU-medborgare. Vi fördömer de som ställde sig upp mot polisens REVA och konstaterar att de som talade mot REVA har en stor del av ansvaret för ovanstående terrorattentat.
    Det är egentligen Miljöpartiet som är roten till alla dåliga beslut inom flyktingpolitiken.

    Svara
    • Senior

       /  12/22/2017

      Nej, det är inte miljöpartiet som är roten till de dåliga besluten.

      Det är de partier som väljer att sälja sin själ till satan genom att ge ett litet j#vla skitparti med 5% av svenska folkets röster ett sådant enormt inflytande bara för att själva kunna sitta vid makten som bär skulden. -dvs hela sjuklövern.

      Svara
    • Det bör inte heller (så vitt jag vet) vara något större problem för de som anländer till landet att finansiera det själva. Det är trots allt just dessa som erbjuds alla jobb och stöd som många andra, födda i landet, inte får. Nu är det visserligen relativt falska jobb men det kvittar för den som får pengarna som sedan kan försörja anhöriga samt deras invandring. Så det är inte alls ett orimligt krav på den som vill komma till landet med tanke på allt stöd som finns.

      Sen är det riktigt hemskt att ingen (förutom vi som läser mycket på nätet och så vidare) verkar reagera på att ett terrorattentat, som dödade flera och kunde dödat massvis, skedde på grund av nuvarande politik. Säger väldigt mycket om hur otroligt hård hjärntvätten sitter i på många svenskar. Egentligen borde man gått man ur huse och kräva att de som stött politiken ska straffas.

      Svara
      • Senior

         /  12/22/2017

        ”Det bör inte heller (så vitt jag vet) vara något större problem för de som anländer till landet att finansiera det själva. Det är trots allt just dessa som erbjuds alla jobb och stöd som många andra, födda i landet, inte får.”

        -Du glömmer att stödet och de konstruerade jobben de får bekostas av våra skattepengar, som skulle ha gått till annat…. Eller har jag missförstått din avsikt?

        Svara
        • Var lite otydlig. Menade från politikernas perspektiv, att sätta krav på invandringen bör ju gå med deras logik då det inte finns några hinder för det genom jobben som redan nu erbjuds, som såklart vi bekostar.

          Så menar alltså inte att jag rättfärdigar det. Min egna åsikter är på tok för mörk för julhelgen :3

          Svara
    • Ivar L

       /  12/22/2017

      ”Sverige bör inte ta emot mer än 2% av ett flyktinginflöde till EU för asylprövning. (3% efter genomförd Brexit).”

      Jag håller inte med. Flyktingflödet skall inte avgöra vilka som tas emot. Det skall styras av skyddsbehovet samt av vad som är möjligt för Sverige på lång sikt. Om flödet blir lågt kanske 2% är ok. Om flödet blir högt är det inte ok. Mottagandet kan inte vara relativt visavi flödet utan måste vara relativt landets absoluta befolkningstal. Ungefär 25% av befolkningstillväxten kan på sin höjd vara netto invandring på sikt. Det ger kanske 5000 per år, oavsett världssituationen. Om vi pratar medborgarskap. Tillfälligt, i händelse av katastrofer kan vi ta fler som efter katastrofen åker hem.

      Svara
    • Motkraft

       /  12/23/2017

      EU-länder ska erbjuda skydd, men nuvarande tolkning ”ge oss ett nytt liv på er bekostnad” ska ändras till ”flyktingen får på egen bekostnad skaffa sig ett nytt liv och acceptera de värderingar som råder i mottagarlandet”.

      Det är möjlig att vi kommer att få se tuffa beslut av den typen som låter bra på papperet.

      Men svenska politiker och myndigheter gillar något som heter ”dispenser”. Detta tillsammans med ”verkställighetsproblem” gör att ingenting kommer att ändras.

      Vi har ju sett det redan. Redan innan den stora flyktingkrisen så fanns bestämmelser att den som tar hit anhöriga måste kunna försörja dessa. I stort sett samtliga fall så lämnades dispens och skattebetalarna får då inte bara betala för den som först kommit hit men också för de anhöriga.

      Svara
  6. Senior

     /  12/22/2017

    ”– Det finns anledning för oss socialdemokrater att vara självkritiska. Vi skulle tidigare ha varit tydliga med att vi inte kan ha ett större mottagande än vad samhället klarar av att ta emot.”

    Återigen ger hon SD rätt, och att de dessutom haft rätt hela j#vla tiden.

    Det hon säger är att vi inte skulle ha suttit i denna sits om folk röstat SD istället för *sossarna.

    De som hon nu indirekt inser att hon borde ha lyssnat på gör hon fortfarande allt för att fortsätta utestänga och frånta inflytande, kan man därmed anse att *sossarna över huvud taget lärt sig läxan?

    Varför anser hon att folk över huvud taget skall rösta på *sossarna som endast varit naiva och gjort fel som förtjänar ”självkritik”.

    Detta är ju mer eller mindre en uppmaning att rösta SD i valet 2018.
    Frågan är om ens SD vill försöka reda ut denna rödgröna sörja, det är ju mer eller mindre ett självmordsuppdrag.

    Detta är från hennes sida bara tom retorik inför valet.
    *Sossarna kommer att gasa på som de alltid har gjort, oavsett vad de lovar i valtider.
    -Inget nytt under solen där…

    Problemen är dock nu så stora att det knappt spelar någon roll längre, hela orter är ”utanförskapsområden” med egna lagar och egna poliser redan idag. Med en våldsmakt som genom fri införsel av vapen och handgranater (med *sossarnas goda minne) vida överklassar de resurser som den svenska regeringen via polisen kan uppvisa.

    *Med sossar avses hela 7-klöversocialismen då uppenbarligen alliansen körde i samma spår mellan 2006-2014, samt skrev DÖ istället för att aktivt försöka åtgärda problemen efter valet.

    Svara
    • G

       /  12/22/2017

      Ja. Magda, S och alla andra i 7-klövern kan säga vad fan de vill, trovärdighetsmätaren rör sig inte en millimeter uppåt ändå. Jag vet inte hur många gånger efter valet -14 som jag hörde Magda säga att SD kommer fälla varje regerings budget som ”inte dansar efter deras främlingsfientliga/rasistiska pipa”, vilket inte alls stämde, utan varje som avsåg öka invandringen från nivån som gällde då, ja, sen kom 2015 och det enligt vissa efterlängtade kompetensregnet som drog in över hela Europa vilket S & MP hyllade ända tills Romson började gråta för ”kollegorna ute i landet” inte orkade med verkligheten längre.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/22/2017

      ”Med sossar avses hela 7-klöversocialismen då uppenbarligen alliansen körde i samma spår mellan 2006-2014”

      Det kan man väl ungefär säga. Inför valet 2006 fanns det dock tydliga skillnader. Sossarna under GP var betydligt mer restriktiva till massimmigration än alliansen, som i princip var öppet tokig från när den grundades. Men när Sahlin tillträdde 2007 försvann skillnaden.

      MP är från början i princip en utbrytargrupp ur FP och dessa två partier hade hela vägen nästan identiskt inställning till asylpolitiken. M anslöt sig till denna när Reinfeldt tillträdde och den som ursprungligen drev fram kursändringen var Tove Lifvendahl, då ordförande i MUF

      Svara
  7. G

     /  12/22/2017

    26 000 retweets, *toppenbra!*

    Hon har bara gjort 110 tweets och har endast strax över 3000 följare på twitter, men spridning fick detta av bara farten. Hon skriver i sin profil att hennes tweets ”self-destruct after a few weeks”, så postade den på threadreaderapp och sparade, om någon vill läsa: http://archive.is/RsGvx

    Svara
  8. MiT

     /  12/22/2017

    Svara
  9. MiT

     /  12/22/2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  12/22/2017

      vilket uppblåst spån Berghé är.
      Spela ut offerkortet och komma med falska beskyllningar. Låter väldigt feminint om ni frågar mig.

      Svara
    • rankov

       /  12/22/2017

      @mit

      bra svar, precis så skall det formuleras.

      Svara
  10. G

     /  12/22/2017

    ”Tidigare frikänd från terrorbrott i Sverige anhållen för nya terrorplaner i Danmark

    En 30-årig syrisk asylsökare som bott i Sverige har gripits av dansk polis för planer på att utföra en terrorattack i Köpenhamn. Han tänkte slumpmässigt attackera människor med kniv samt detonera en bomb, skriver Ekstrabladet. Mannen har tidigare åtalats för terrorbrott i Sverige.
    ..[..]..
    Dansk polis misstänker att det handlar om samme man som skulle ha varit medbrottsling till den syrier som i jul månad dömdes i Tyskland för att ha planerat ett terrordåd i Köpenhamn.

    I så fall rör det sig om den syrier som i mars åtalades misstänkt för terrorbrott i Malmö men sedan friades av tingsrätten.”
    http://www.friatider.se/tidigare-frik-nd-fr-n-terrorbrott-i-sverige-anh-llen-f-r-nya-terrorplaner-i-danmark
    https://ekstrabladet.dk/112/30-aarig-anholdt-for-planlagt-terror-med-knive-og-bombe-i-koebenhavn/6971108

    Svara
    • G

       /  12/23/2017

      Svara
  11. G

     /  12/22/2017

    ”2001 var Sara Mohammad med och grundade organisationen Glöm aldrig Pela och Fadime. Men hennes kamp mot hederskultur i alla dess former inleddes långt innan dess.”
    http://archive.is/y36GZ

    Svara
  12. weasel

     /  12/22/2017

    Vedervärdigt !
    Sverige har en främlingsfientlig nazist som finansminister! 😦
    Vad är egentligen Magdalena för jävla foliehatt ???
    Invandringen är LÖNSAM så det är ju bara bra om det söker sig flera invandrare till Sverige.
    Löfven måste genast sparka ut henne ur partiet.
    Och gör han inte det bör han själv avgå.

    Svara
    • MiT

       /  12/22/2017

      VA!!!??? Menar du att det är Magdalena själv som börjar fiska i grumliga vatten??!!!1?? Vem kunde ana det av den maskade bilden 😛

      Svara
    • Dreadlock

       /  12/22/2017

      Har precis värmt upp Elina. Tänker vara sur och negativ den återstående veckan av året, och lassa av mig ett helt års hårresande MiT läsning. Det kan förekomma att undertecknat använder sig av grabbiga , något nedsättande kommentarer, i någon vecka till – Enbart riktad till självutnämnda gestapo-feminister och deras anhängare. Sedan tänker jag bli vuxen igen, räkna till 10 innan jag postar något inlägg, och svälja förtreten ner till magen ett helt år till.

      God jul på dig !

      Svara
      • Jag har också värmt upp – ugnen alltså för att få lite bullar och bröd till Jul!
        God Jul!

        Svara
        • Dreadlock

           /  12/22/2017

          Det är fint, Elina. Min Julhärd brinner också för att föröka förgylla tillvaron för mina närmsta.

          Svara
    • x

       /  12/22/2017

      Haha!

      Den här är en av de bästa:

      Svara
  13. MiT

     /  12/22/2017

    Svara
    • Senior

       /  12/23/2017

      Jaja, det är ju val snart.
      Efter valet återgår sossarna till Mona Sahlins ståndpunkt igen.

      Svara
  14. Mjölner

     /  12/22/2017

    Maggan har nyktrat till och visat sig vara rasist-nazist-socislistkommunist. Nu annonserar Landsfader Löfven efter ny värdegrund den gamla blev avslöjad.

    Svara
  15. Detta måste stoppas!

     /  12/22/2017

    Nu finns lagrådsremissen angående ”samtyckeslagen” publicerad på regeringens hemsida:

    http://www.regeringen.se/4b00ca/contentassets/3f31cebd430043d59bbd91195721b4b2/en-ny-sexualbrottslagstiftning-byggd-pa-frivillighet

    Oj oj oj…vilken soppa. Samtycket behöver inte visas på något särskilt sätt men du måste hela tiden försäkra dig om att din partner är med på noterna. De allra flesta är väl lyhörda och vill inte göra något mot någon annans vilja. Det sunda förnuftet, folkvettet.

    Men den nya lagen kommer innebära att du när som helst kommer finna dig åtalad för våldtäkt, särskillt om du har sex med fel person, någon som vill hämnas etc. Eftersom vem som helst när som helst kan hävda att du våldtog dom eftersom du missade att inget samtycke förelåg (eftersom det inte definieras hur och tom att inget uttryck för frivillighet behöver ges).
    Och då är det upp till dig att i rätten redogöra för hur du försäkrade dig om att frivillighet förelåg. Good luck! säger jag,

    Detta är ju så sjukt så det är inte sant!

    Svara
    • Det var oklar soppa. men lagrådet har redan sågat det.

      Svara
    • Nur är det ju inte heller några garantier att den går igenom som jag förstått det. Lagrådet sågade också hela förslaget eftersom den undergräver lagsystemet om man faktiskt gör den mer tydligt och som den är nu är den helt omöjlig att döma någon efter. Är trots allt bara en massa snömos, finns ju inga strikta definitioner i utan mera: ”Öh…kolla om ni båda faktiskt gillar det?”, som att vi män och kvinnor inte redan gör det…

      Sen skulle det såklart utnyttjas när förhållanden går i kras, något som redan skrämmer en hel del män som jag förstått det. Själv påverkas jag inte direkt men hoppas ändå att den inte går igenom för andras skull.

      Men jag väljer att se det positiva i det hela. Helt plötsligt fick S/M & Tabu-fantaster något mera att tända på. Helvete vad hett det måste vara att ignorera en samtyckeslag när man har lite tabubelagt sex om man har en sådan inriktning. Går ju att skriva en hel eroticanovell om!

      Svara
      • Regeringen kör över lagrådet

         /  12/22/2017

        Lagrådet har inte yttrat sig om samtyckeslagen men om förslaget att straffa sexköp utomlands i Sverige.

        Svara
        • Amen helsike vilken idiot man är. Helt fel av mig! Tackar för rättningen dock så att det inte blir fel när man argumenterar senare.

          Intressant nog om samtyckeslagen är att varken domare eller åklagare tror på den (iaf enligt ett mindre urval): https://www.legallyyours.se/artikel/domare-och-aklagare-inte-fler-fallande-domar-med-samtyckeslag/

          Oroväckande är väl egentligen både samtyckeslagen och sexköpslagen. För den senare så borde inte Sverige blanda sig i vad andra länder stiftar för lagar. Faktum är att endast ett fåtal länder går åt detta håll, allt fler verkar ju snarare (precis som med cannabis) att gå mot legaliseringen för att just kunna stävja trafficking och den kriminalitet man hittar bland sexhandeln.

          Av de sexarbetare jag känner har ingen av dem varit tvingade till det man gör. Nu har jag inte handlat sex såklart utan som frilansare har man fått en del..udda..kontrakt på nätet kring marknadsföring, det de gör är trots allt helt lagligt i många länder, vilket det bör vara.

          Sen om samtyckeslagen måste man väl egentligen inte säga något alls. Alla vi (iallafall vi som läser här så vitt jag kan förstå) är smarta nog att förstå att det är politiskt snömos som aldrig kommer fungera.

          Svara
      • Problemet som många av oss har är väl att det kommer leda till en jävla massa snömos – inte fler fällande domar. För det första så kommer domstolarna behöva ta ställning till lagen, vilket leder till en massa domar som kanske och kanske inte behövs rivas upp av högre instanser, men för det andra så hatar vi att komplicera lagar. Våldtäkt är inte samtycke. Punkt slut! Utöver det så börjar vi prata om den våldtagne har haft fel kläder på sig osv.

        Svara
        • Per

           /  12/23/2017

          Problemet med den nya lagen är att den kriminaliserar vanligt sex i praktiken. Samt att den är så orättsäker att ingen kommer kunna vara säker från att göra sig skyldig till våldtäkt, eftersom du hela tiden måste försäkra dig om att den andre deltar frivilligt och att lagen inte kräver att den andra ens på något sätt behöver visa eller kommunicera frivillighet, utan det är du som ska försäkra dig om att den andra är med på allt i alla moment.

          Enda sättet du egentligen kan göra det på är att fråga.(och du måste göra det hela tiden). För hur kan du annars vara helt säker på att samtycke föreligger . Blir inte det ett minst sagt lite konstigt samliv?

          Svara
  16. Dreadlock

     /  12/22/2017

    Det här var ju lustigt. Nynazisten Magdalena Anderssons uttalande ( Invandrare borde söka sig till andra länder) renderade i ett minutlångt inslag (telefonintervju) på rapport efter 15 minuters sändning.
    Vill minnas att SD har haft liknande uttalande, men då har rapporthallåan suttit med rynkade ögonbryn , sett väldig allvarlig ut och detta har gått som förstanyhet i nyhetsblocket.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/22/2017

      Kan i den bästa världar bero på att redaktionen fattar att hon fiskar i grumliga vatten, det vill säga, hon försöker fiska röster från SD, inte egentligen syssla med signalpolitik för att minska tillströmningen av ekonomiska migranter till Sverige.

      Vem tror på allvar att Sossarna kommer styra upp sin migrationspolitik?

      Svara
      • Senior

         /  12/23/2017

        Tyvärr finns det alltför många tveksamma gråsossar som låter sig luras strax innan valet, även om de minskar i antal för varje brutet vallöfte.

        Svara
  17. Mjölner

     /  12/22/2017

    Jag tror mig veta vilken behandling den lille vidrige vätten Morgan Johansson skulle ha.

    Svara
    • Dreadlock

       /  12/22/2017

      Typ, bli påsatt av en en klunga lebbar med löspenisar i en speciell kroppsöppning tillägnat specifikt enbart för tarmprodukter ?

      Du behöver inte undra längre. Den lille vätten är sedan länge regeringens stjärtgosse . Regeringen kan dumpa vilken sats som helst på vår lille Morgan. Han kommer att slicka upp och leverera sina flosker dagen efter. Precis som väntat.

      Svara
  18. Rikard

     /  12/22/2017

    Hej.

    Statsministerns Rike inga murar känner
    fritt över dess gränser envar ränner

    Asyl!

    Nu dock hos sossen det bränner?
    Det är opinionen, som ränner

    Åstad!

    Och med sådana vänner
    som Fridolin och dess svenner

    Äsping!

    Sossen bågen spänner
    innan Sverige rakt åt Gehenn’ är

    Arnstad!

    (Det där sista namnet hör kanske inte riktigt dit, men nog känns väl den gode Arnstad som Fridolin och Löfvens kärleksbarn?)

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  19. Jaha, så har ljuset gått upp i Socialdemokraternas topp.

    Sedan många av oss blivit mobbade. Jag skulle säga uteslutade, men Socialdemokraterna älskar våra kronor! Ja, jag är bitter.

    Svara
  20. G

     /  12/23/2017

    ”Rekordhög asylinvandring trots ny flyktingpolitik

    I år har antalet uppehållstillstånd för flyktingar och asylsökande uppgått till 50.100 till och med november, enligt Migrationsverkets senaste statistik. Helårssiffran kommer att bli högre när decembersiffran trillar in så småningom.

    Eftersom asyl- och flyktingpolitiken skärptes hösten 2015 kanske många har förväntat sig en brant nedgång i asyl- och flyktinginvandringen. Men det ser ut att dröja. Inom överskådlig tid ser den ut att ligga på en hög nivå. En del av detta kan förklaras av att antalet invandrade anhöriga till flyktingar ökar.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rekordhog-asylinvandring-trots-ny-flyktingpolitik

    Svara
  21. G

     /  12/23/2017

    ”Första migranterna evakuerade från Libyen

    För första gången har migranter från de ökända samlingsplatserna i Libyen evakuerats direkt till Europa. FN:s flyktingorgan UNHCR förde cirka 160 kvinnor och barn med flyg från Libyen till Italien på fredagen.

    ”Vi hoppas verkligen att andra länder kommer att följa efter”, säger Vincent Cochetel på UNHCR i ett uttalande om Italiens exempel.

    Enligt Afrikanska unionen (AU) sitter cirka 700 000 migranter fast i Libyen, där de hoppats kunna betala människosmugglare för att föra dem över Medelhavet till Italien. Men allt fler av färdvägarna har stängts. För dem som faktiskt kommer iväg är färden farlig och många drunknar längs vägen.

    UNHCR hoppas kunna evakuera omkring 10 000 migranter från Libyen till Italien nästa år. Den katolska kyrkan kommer att driva boenden för många av de nyanlända runt om i Italien.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/f%C3%B6rsta-migranterna-evakuerade-fr%C3%A5n-libyen-1.4976534

    Svara
    • G

       /  12/23/2017

      Ovan sänder budskapet: Ta dig till Libyen och om du har tur evakueras du till Europa av FN:s ”flykting”organ UNHCR, trots att du klassas som migrant och inte flykting. Dubbla budskap är alltid dåligt, 2016…

      ”Enligt socialdemokraten Timmermans flyr inte de flesta personer som tagit sig till EU under det senaste året från kring och förföljelse utan av ekonomiska orsaker.

      – Det handlar om 60 procent av alla flyktingar. Det är människor som man kan anta inte har en enda anledning att ansöka om flyktingstatus, sade Frans Timmermans till nederländska public service NOS tidigare i veckan.

      Enligt Timmermans kommer de flest av dem från nordafrikanska länder som Marocko och Tunisien och bör avvisas.

      – För att hålla kvar stödet för flyktingmottagandet måste de människorna så snart som möjligt avvisas, sade Timmermans som tillade att det skulle göra en ”enorm skillnad” om detta skedde.”
      http://www.europaportalen.se/2016/01/eu-kommissionar-majoritet-flyktingar-har-inte-ratt-att-stanna

      2017….
      ”Vilka är det egentligen som tar sig över Medelhavet till Europa? Den frågan diskuterades i gårdagens SVT Aktuellt 21. SVT:s svar: Ekonomiska invandrare som vill ha ett bättre liv och som tror att Europa är ”en enda stor bankomat”.”
      http://www.friatider.se/svt-invandrarna-ser-europa-som-en-enda-stor-bankomat

      Transkribering från Aktuellt av FT, detta borde göras av SVT själva så att de som vill kan läsa istället för att behöva titta på ett nedrans klipp, dessutom omöjligt ta citat från en video, det går däremot med text.
      Läsvärd är även Erikas s.k ”analys”, ibland har hennes analyser kraftig slagsida och lite väl aktivistisk, men denna är väl verkligheten och inte annat: https://www.svt.se/nyheter/migrationen-fortsatter-att-vara-en-mansklig-tragedi

      Nu var det ju *kors i taket*, kvinnor och barn som ”evakuerades”, men är man migrant så är man inte en flykting. Och UNHCR:s representant hoppas andra länder följer efter Italiens exempel och börjar ta emot migranter ? Skifta fokus från hjälpa flyktingar till migranter. Wtf. Det blir nog bra detta, då finns det ju hur många som helst som UNHCR kan hjälpa, för migranterna blir bara fler och fler, enligt statistikdata från bl.a. UNHCR själva…

      Men pengar är aldrig något problem för er på UNHCR eller, kanske växer pengar på träd ? Jaså, pengar växer minsann inte på träd för er heller (2015)….

      ”Utan mer pengar tvingas UNHCR avsluta flyktinginsatser i Irak”

      Sverige är redan en generös biståndsgivare, men nu behöver FN-organisationen nästan 500 miljoner dollar, säger Grainn O’hara, alltså omkring 4 miljarder svenska kronor som man ber om från omvärlden.”
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6191935

      Och vad står det på skylten som syns i artikelbilden om inte: ”The UN _Refugee_ Agency”

      Svara
      • Rikard

         /  12/23/2017

        Hej.

        500 000 000 $?

        Ett lätt grepp i plånboken för valfri patriarkal diktator i MENA.

        Profeten sade själv att den som har skall giva allmosor tills där ingen nöd finnes, eljest är den rike inte rätt-trogen.

        Men så är i stort sett alla muslimer hycklare; ‘fitna’.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  22. G

     /  12/23/2017

    ”Ung kvinna från Oskarshamn berättar: ”Det är de asylsökande männen som gör staden otrygg”

    Hon ber att få vara anonym och är orolig att någon ska få reda på vem hon är. Men hon vill berätta, och skickar mig därför sin redogörelse om hur livet förändrats för en ung tjej i den tidigare lugna småstaden Oskarshamn. Hon är less på lögnerna om att hennes hemstad är trygg. Oskarshamn fick i oktober utmärkelsen Purple Flag vilket innebär att staden är en trygg stad kvälls- och nattetid. ”Min sanning visar på något annat”, skriver hon. ”Hur ingen kan se kopplingar till att det är den ökade asylinvandringen som är orsaken till problemen är farligt, och naivt. Man vill upprätthålla en fasad att det är mycket synd om dessa män som kommer hit. Dem det är synd om är dock alla vi invånare som tvingas leva i denna stad som sakta men säkert förlorar sin charm, och övertas av män som vill upprätthålla sina seder och traditioner.”
    http://katerinamagasin.se/ung-kvinna-fran-oskarshamn-berattar-det-ar-de-asylsokande-mannen-som-gor-staden-otrygg/

    Svara
  23. G

     /  12/23/2017

    Svara
  24. Corina

     /  12/23/2017

    Men hon i S partiet har helt rätt i sakfrågan, dessvärre är det för sent med tanke på hennes och alla andras s are beslut om att släppa in alla som vill in vare sig de är rövare, etc i landet
    De har ändrat termen! barn benämnd som ensamkommande idag, oavsett antal personer och alla är flyktingar undan krig, elände, terror men det lustiga är att de upprepar samma mönster här som de säger sig fly ifrån?

    Svara
  25. En annan

     /  12/23/2017

    Jo här blir det inte bara grumligt, det blir ju rent bajs, när ashberg förklarar att han inte lirar efter dom pressetiska reglerna.
    Sedan skulle jag vilja veta vad som menas med högerextrem, helt konkret, inget svammel, vad kännetecknar en högerextrem, NMR går fetbort såklart kanske även div MC-klubbar, men utöver det, är det alla som inte delar aschbergs, expo,researchgruppens värderingar samt MSM som ska ha alla i samma fålla.
    Så ge mig en vettig definition av en högerextremist…

    Svara
    • Senior

       /  12/23/2017

      Använder man den gamla klassiska höger/vänsterskalan torde det väl koka ner till kollektivet/individen.

      Då borde en högerextrem människa vara en enstöring som lever ensam med självhushållning, långt bort från samhället. Med så liten kontakt med övriga samhället och myndigheter som bara är möjligt.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  12/23/2017

        Schweiz var länge det enda landet i Europa som var höger på riktigt, enligt mig. Det innebar främst väldigt hårt motstånd mot en stor centralmakt och alla former av skatter. Men samtidigt en väldig stark lokal gemenskap.

        Svara
  26. Gorby

     /  12/23/2017

    Svara
  27. Mjölner

     /  12/23/2017

    Vilka härliga TV-program vi blir serverade. Matkladd, matkladd, matkladd,röra om i byttan. Den grymme djurmördaren och matchofiguren Morberg lagar helstekt älg. Köksassistenten Schyffert hjälper till att släpa in älgen. Full fart vid spisen, fyra stekpannor i aktion. En klöv i var panna, avsnitt 1 av 20, ja va fan det tar tid att steka en älg. Mer matkladd. Paulo Roberto, vad blir det för spaghetti till köttfärssåsen? Bonde söker fru, Kossan Rosa till kollegan Blenda. -Nu är TV-4:s inspelningsbuss på väg hit, hoppas bonndjäveln hittar en fru så vi slipper ha honom springande här i hagen om nätterna. Debatt med Belinda, Alla håller käft när jag talar, i stället för debatt. Hawaii-five-O Danny och gänget paddlar i motvind. Hela Sverige går bakåt, Tilde knådar test…. tittarna. GOD JUL! everybody.

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 6 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: