Det kryper i mig. Igen.

Förra gången jag kände en enorm olust, att det riktigt kröp i mig, var när ett gäng som är engagerade i de sk ”ensamkommande” inte bara försvarade en av dem som blivit dömd för sexuellt ofredande av en 14-årig tjej utan i princip gick till attack mot henne. Killen hade ljugit om sin ålder och var vuxen och hade dessutom lurat i kyrkan att han ska vara med när 14-15-åriga tjejer var på något slags konfirmationsläger. Som ledare…

Det jag kände en sådan olust över var HUR de skrev rena kärleksbetygelser till honom. Helt öppet på facebook. Helt bisarrt! De kärleksbombade honom!

Nu ska killen utvisas ur Sverige (OBS utvisas, inte deporteras…) och han sitter i förvar sen ett antal veckor tillbaka. Så han sitter där på förvaret och triggar sin trogna kärlekskranka följarskara med uppdateringar på fb. Och gudarna ska veta att han är extremt medveten om hur han ska skriva och vilka ord han ska använda för att trigga igång… ehhh… känslorna hos batikdamerna. Han vet exakt vilka deras känsliga knappar är.

Så nu är det dags igen för kärleksbombning. Förra gången maskade jag lite, det struntar jag i den här gången.

ensamkommande arif a1.JPG

ensamkommande arif a2.JPG

ensamkommande arif a3.JPG

Arif är Mahatma Gandi reinkarnerad enligt Ewa.

ensamkommande arif a4.JPG

Som sagt, han vet vilka knappar han ska trycka på för att trigga igång dem…

ensamkommande arif a5.JPG

ensamkommande arif a6.JPG

”Ett hjärta stort som rymden”…

ensamkommande arif a7.JPG

Kicki skickar kärlekstankar.

ensamkommande arif a8.JPG

ensamkommande arif a9.JPG

Finaste.

ensamkommande arif a10.JPG

ensamkommande arif a11.JPG

ensamkommande arif a12.JPG

Vad ska vi lära oss av honom? Hur man ljuger om sin ålder och låtsas vara barn för blåsa skattebetalare och för att kunna lura oss in på konfirmationsläger som vuxen man för att få vara ensam med massor av yngre tjejer?

ensamkommande arif a13.JPG

Alla kommentarer ovan kommer från det här inlägget i en av alla grupper som finns om de ”ensamkommande”. Så ni ser vad de svarar på alltså.

ensamkommande arif b1.JPG

Låter det ovan troligt? Att de sagt att de ringt talibanerna osv…? Och det andra? Är det troligt på en enda lite fläck?  Natalie kommer vad jag förstår från familjen som engagerat sig i just Arif.

Men hennes inlägg får ju önskade reaktioner förstås

ensamkommande arif b2.JPG

”Min älskade …”.

ensamkommande arif b3.JPG

Det bevisar faktiskt inte ett dugg. Och att man ska vänta tills han är i ”säkra och kärleksfulla händer”.

Det finns massor av kommentarer till Natalies inlägg. och de är postade på Arifs facebook.

ensamkommande arif d.jpg

Vem skriver så om/till en annan…?

ensamkommande arif e1.JPG

Och vem skriver SÅDÄR på hans fb? Dalai Lama och Nelson Mandela liksom…  o_O

ensamkommande arif f1.JPG

ensamkommande arif f2.JPG

Stora fina hjärtan.

ensamkommande arif f3.JPG

ensamkommande arif f4.JPG

Tror inte en vuxen man som ljuger om sin ålder för att blåsa skattebetalarna och lurar sig in i konfirmationsgrupper för att kunna vara ensam med massa yngre tjejer har något att lära svenskarna om svenska värderingar faktiskt…

ensamkommande arif f5.JPG

ensamkommande arif f6.JPG

Många såna kommentarer, liknande alltså. Det är nåt som skaver, språket känns så… underligt? Finns det verkligen folk som pratar eller skriver sådär högtravande? Krystat liksom?

ensamkommande arif f7.JPG

ensamkommande arif f8.JPG

ensamkommande arif f9.JPG

ensamkommande arif f10.JPG

”Finaste käre …”

ensamkommande arif f11.JPG

ensamkommande arif f12.JPG

ensamkommande arif f13.JPG

ensamkommande arif f14.JPG

Vad triggar denna tsunami av hjärtan och känslostormar? Det är Arif (eller vem som skriver åt honom) som vet precis vad de går igång på såklart.

ensamkommande arif1 free arif12.JPG

Mats tror att Arif kommer att bli Sveriges nästa statsminister.

ensamkommande arif1 free arif11.JPG

De har skapat nåt som heter ”FREEARIF” också.

ensamkommande arif1 free arif6.JPG

Sånt där skriver de på hans fb, ”go’a fina kärleksfulla …”

ensamkommande arif1 free arif5.JPG

Och sånt.

ensamkommande arif1 free arif4.JPG

Lottie är socialdemokratisk politiker i Söderköping och var den som svarade i Arifs telefon när Samhällsnytt försökte ringa honom och ställa några frågor batiktanterna närmast attackerade den 14-åriga tjejen… (länk finns i det förra inlägget om de känslosvallande damerna)

ensamkommande arif1 free arif3.JPG

Marielouice har gjort en kudde med Arif…

Det ovan är bara en del av allt som finns. Det är bisarrt!

Jag har förståelse för att man kanske vill engagera sig på något sätt, det är inget fel i det alls. Men sättet! Kärleksbombningar. Tsunamier av stora bultande hjärtan. Rena kärleksförklaringar! ”Fina du”. ”Älskade” osv i en  oändlig ström. Nästan kärleksbrev till honom på hans fb! Det högtravade språket. Göra kuddar med hans ansikte på! Osv i oändlighet.

FFS, KUDDAR MED HANS ANSIKTE PÅ! Detta till en vuxen man som låtsats vara barn och som med det också lurat sig in i konfirmationsgrupper för att kunna vara ensam kille bland massor av yngre tjejer och han är dessutom dömd för sexuellt ofredande av en av dessa unga tjejer.

Medelålders och äldre kvinnor öser alltså sina kärleksbetygelser över just honom. Det är sjukligt! Deras hjärtan sätts i brand när han skriver på fb. Det svallar i dem! Deras känslomässiga engagemang i honom och de andra åldersbedragarna är osund! Det är mer än engagemang, det är fixering! Sjuklig fixering!

Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

143 kommentarer

  1. lensof

     /  12/26/2017

    Instämmer.
    Jag är kvinna men tar avstånd från allt detta.
    Det är också som jag ser det sjukligt. Något triggar ohälsan i dom. Antagligen förmår den unge mannen i sin roll av barnhybrid väcka både moders och sexuella känslor, förnekade kanske omedvetna men starka.
    Obehagligt som all annan mental ohälsa. Riktigt obehagligt att samhället inte tar avstånd från det.

    Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      Detta kombinerat med att de själva får känna sig goda som kämpar mot de onda som är ute efter denne sexualiserade jesuslike barnhybrid verkar ge full pott i deras libido.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/28/2017

      Enligt min uppfattning, är det en väldigt bekväm utväg att hävda att dessa tanter är sjuka. Det är i grunden samma resonemang som när man säger att muslimska terrorister är ”sjuka”. I båda fallen gäller:

      1. Det finns inget som tyder på att dessa personer är mentalt sjuka.

      2. Att påstå att de är sjuka gör att man slipper att fundera över vad som verkligen ligger bakom deras beteende.

      Svara
  2. Dan

     /  12/26/2017

    Kan inte dessa kåta kvinnor åka med ”finaste” Arif hem till Afganistan och stanna där för alltid. Ta gärna med idioten som tyckte att Arif skulle bli statsminister oxså. Sverige o Europa har ingen som helst användning för dessa människor.

    Svara
  3. Utlandssvensk

     /  12/26/2017

    Så här går det i ett feminiserat samhälle. De inhemska männen blir först utnyttjade, sen föraktade och till slut utbytta.

    Dessa batikhäxor som springer efter Arif och inte tycker att det gör det minsta att han förgriper sig på svenska småflickor sitter sannolikt samtidigt och frossar i hur fruktansvärda de svenska männen är. Det finns absolut ingen hejd för vilka små petitesser man kan blåsa upp till jättetrauman, om förövaren är en vit man. Om det däremot är MENA män som begär de mest brutala och rent barbariska övergrepp man kan tänka sig, då rycker samma tanter ut för att relativisera och ursäkta.

    I hela västvärlden ser vi nu en snabb konvergens mellan islam och feminism. F! i Sverige är ett utmärkt exempel och har i princip ett öppet samarbete med muslimska brödraskapet. De ordnade en konferens med denna organisation i Europaparlamentet förra året, vilket ledde till viss uppmärksamhet internationellt, men noll i Sverige:

    ”European Muslim Brotherhood Holds Event On Women’s Issues At European Parliament; Organizer Inexplicably Represents Swedish Feminist Party”

    European Muslim Brotherhood Holds Event On Women’s Issues At European Parliament; Organizer Inexplicably Represents Swedish Feminist Party

    När man observerar allt detta, måste man faktiskt stanna upp och tänka till. Det förefaller ju helt tokigt att de svenska feministerna nu hoppar i säng med de mest renodlade patriarkaliska männen på planeten, eller hur? Men om något som man kan observera i sinnevärlden verkar omöjligt utifrån de antaganden man gör, då är det dags att ifrågasätta dem.

    Ett bra ställe att börja är att fundera kring kvinnlig rösträtt. År det inte så att vi svenska män ganska snabbt skulle kunna reda ut alla tokigheter och köra ut MENA folket om inte kvinnorna var med i beslutsprocessen? Är det inte också ett faktum att vi inte kommer att komma en millimeter på vägen så länge kvinnorna deltar?

    Är det verkligen värt att bli utrotade bara för att vi vill vara jämställda?

    Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      Fast Arif var väl på väg att bli kristen (i vart fall spelade han det spelet). Kopplingen till islam i just detta fall är rätt svag men i vanliga fall fins den konvergens mellan feminism och islam som du nämner.

      Dina åsikter om kvinnlig rösträtt är jag däremot helt emot.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  12/27/2017

        ”Fast Arif var väl på väg att bli kristen (i vart fall spelade han det spelet). Kopplingen till islam i just detta fall är rätt svag”

        Om du säger det, så är det säkert sant. Jag har ingen koll på detaljerna kring just fallet Arif. Min lust att grotta i detaljerna är begränsad……

        ”Dina åsikter om kvinnlig rösträtt är jag däremot helt emot.”

        Det här med att vara för eller emot åsikter finner jag märkligt. Antingen har jag väl rätt eller fel och det är bara att argumentera om du anser att jag har fel. I slutet av min kommentar finns det några frågor, så om du har lust kan du ju försöka att besvara dessa .

        Svara
    • Eric

       /  12/27/2017

      Jag håller med dig.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  12/27/2017

        @ Eric,

        Tack! Det är givetvis en väldigt känslig fråga, men vi är väl nu vid den punkten att allt måste upp på bordet.

        Som jag har skrivit om här tidigare, har jag en ovanlig infallsvinkel eftersom jag har bott länge i Schweiz. Kvinnorna där fick rösträtt 50 år senare än de i Sverige och det är ganska klart att det är huvudförklaringen till att Schweiz har lyckats så otroligt mycket bättre. Vidare kan jag nu tydligt se vad som händer när kvinnorna efter 50 år börjar ”ta plats”. Det är samma sak som hände i Sverige ungefär på 70-talet, men då såg jag ingen koppling till kvinnligt inflytande. Men när man ser det andra gången, i ett ganska annorlunda samhälle, då blir man tvungen att tänka till.

        Svara
        • Klimathotet

           /  12/27/2017

          Kvinnorna som vill ”ta plats” emigrerar till Sverige, för det är mycket lättare att ”ta plats” här än i CH. ”Jeder Schweizer ist ein Polizist” men det har ibland sina fördelar för omgivningen.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  12/27/2017

            ”Kvinnorna som vill ”ta plats” emigrerar till Sverige”

            Dessvärre inte. De stannar och gör exakt samma saker som kvinnorna i Sverige redan har gjort. Man ser redan hur de tydligt börjar ta över skolan och inleda feminiseringen av de yngre pojkarna och radikaliseringen av flickorna.

            Som tur är lär det väl ta ett tag innan detta får fullt genomslag, men det finns även en risk för att direktdemokratin gör resan till ett svensk tillstånd snabbare. För det är ingen tvekan om att de yngre kvinnorna här jobbar för detta och sannolikt kommer de att lyckas, precis som i alla andra västtländer.

          • Klimathotet

             /  12/27/2017

            Det finns dessa som bor i grannskapet. Kanske ett undantag ?

          • Utlandssvensk

             /  12/27/2017

            ”Det finns dessa som bor i grannskapet. Kanske ett undantag ?”

            Jo, visst finns det undantag! Jag känner också till några kvinnor som har flyttat från CH till Sverige. Men jag gissar att det är betydligt vanligare att svenska kvinnor flyttar hit och CH män flyttar till Sverige.

    • Två principer hjälper mig att förstå vad som sker i västvärlden, speciellt i Sverige.

      Den ene är att anlägga evolutionsperspektivet på kvinnans sätt att förhålla sig till civilisationskamp: Kvinnor har aldrig haft speciellt starka skäl att vara sina mäns allierade då den egna civilisationen hotas av en annan. Männen slåss, kvinnorna fortplantar sig med vinnaren. De underkuvade männen fortplantar sig inte, de underkuvade kvinnorna gör bäst i att anpassa sig. Det finns från evolutionärt pespektiv inte anledning för kvinnor att kunna förutse, vidta åtgärder emot och hjälpa sina män att rusta sig emot ett övertagande från ett annat folk, en annan ‘stam’ om man så vill. Det finns däremot goda skäl för dem att ha sina känselspröt ute, känna av när en förändring är på gång och signalera att de är beredda att byta lojalitet. Det är inget att vara förbittrad över, det är bara så evolutionen fungerar. Kvinnan har historiskt vid civilistionsövertaganden blivit sexslav, konkubin eller hustru, i vilket fall som helst kan hon föra sina gener vidare. Mannen blir mördad eller slav och får inte fortplanta sig, så han har allt att vinna på strid eller flykt.

      Den andra principen är att se fenomenet ‘shit test’. Shit tests är en realitet som sker hela tiden mellan kvinnor och män. Kvinnan utsätter sina män för tester för att se om de möter upp som alfamän eller loosers. Är du killen som går med på att stå och vaktar tjejernas handväskor medan de går ut på dansgolvet? Då har du failat ett shit test. Du trodde att du gjorde rätt men du är dömd att bli kompiskillen och du kommer inta att få fortplanta dig.
      Hela vurmen för asylsökarna och islam kan man se som ett gigantiskt shit test från det kvinnliga etablissemanget. Hur svarar den svenske mannen upp till detta test? Är han redo att bli utbytt eller har han stridsvilja? Vi skulle som manligt kollektiv passera testet om vi nu med kraft sa åt kvinnorna att kliva åt sidan. ”Det här tar vi hand om. Vår tur att hantera situationen. Vi ser ett försvarsbehov, vi män löser detta.” Detta verkar inte ske, inte i Sverige i alla fall. Det betyder att den svenske mannen som kollektiv failar och inte kommer att vara livskraftig, tror jag tyvärr till min stora sorg. På det individuella planet kan vi förstås lyckas ändå i våra livsprojekt (men utan att gå in på detaljer om detta så delar jag personligen strategi med ‘utlandssvensk’).

      Dessa till synes otroligt bizarra och surrelaistiska fenomen (som Arilds kommentarsfält) blir i alla fall lite mer klara och logiska med dessa glasögon.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  12/27/2017

        @ Lev Barkland,

        Mycket bra utveckling av ämnet och jag håller med! Faktum är att jag just skrev lite om ”shit test” (ett finare namn är ”fitness test”) tänkandet längre ner.

        Vi måste inse att det finns väldigt goda skäl till att kvinnor har hållits utanför beslutsprocesserna historiskt. Det är inte fråga om någon elak drift att undertrycka dem, utan bara grundläggande självbevarelsedrift för männen. För de män som låter kvinnor styra över dem, blir utrotade.

        Svara
      • Jans

         /  12/27/2017

        @Lev Barkland
        Delar i stort analysen och det hela skulle troligen se mycket annorlunda ut om immigrationen var dominerad av yngre kvinnor som konkurrerade ut de svenska kvinnorna. Då skulle de män som valde immigrantkvinnorna ”problematiseras” och anses ”patriarkala” och ”utnyttja” och det skulle inte vara särskilt många handhjärtan i deras kommentarsfält. Inte från kvinnor i varje fall.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  12/27/2017

          @ Jans,

          ” det hela skulle troligen se mycket annorlunda ut om immigrationen var dominerad av yngre kvinnor som konkurrerade ut de svenska kvinnorna.”

          Utan tvekan!

          Svara
      • icke-svensk

         /  12/28/2017

        ”…blir i alla fall lite mer klara och logiska med dessa glasögon.” Människan kan va irrationellt och bete sig ologiskt. Också kollektivt. (Jag tror att bästa exemplet på det är ”Women’s March”).

        Det låter intressant med det förekommer mig mest som en rationalisering. Det finns två saker som inte syns stämma. Först finns det många kvinnor (i västra världen) som verkligen kommer att hata dig när du kritiserar immigranternas beteende eller immigration policy. T ex om man säger att det är omöjligt att rädda hela världen eller om man rätter ngn som säger saker om Islam som inte är sanna.
        Sen tror jag att kvinnorna, i allmänt taget, inte är benägna att ta (stora) risker, och detta är en stor risk.

        Om du vill kolla det genom en evolutionär psykologisk brilla så är det nog bäst att hålla i minnet att man har varit beroende av sin medlemskap i gruppen om man ville överleva . Och vi i västra världen har kopplat PK med medlemskapet till samhället. Vägrar man underskriva dogmat så blir man utensluten. (provided that people have the idea that almost everyone believes in it, which seems to be the case. Most people don’t like to speak when a discussion is held, especially in Sweden as some of you have pointed out).

        Men jag kan ha det fel.

        Svara
  4. Leisha Camden

     /  12/26/2017

    Herregud hur många sjuka människor det finns. Jag månne vara lite konstig men jag skulle ALDRIG skriva något sådant ens till mina närmaste vänner.

    Men den där Ewa Ö tog nog inte så alldeles fel ändå, Gandhi var faktiskt även han ett riktigt pervo.

    Svara
  5. MiT

     /  12/26/2017

    Svara
  6. Bevare mig väl för dessa perversa världsförbättrare.

    Svara
  7. Mindfullness

     /  12/26/2017

    Har inte Facebook regler som gör att dömda sexförbrytare portas på livstid? Någon kanske borde tipsa dem.

    Svara
  8. Stockholmssyndromet i kvadrat kubik ×1010, men det räcker inte hur vansinnigt det hela är (hoppas inte styrkoderna filteras bort …)

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/26/2017

      @ QED,

      Vacker sång!

      Jag har haft mycket att göra med Sydafrika och det är verkligen fruktansvärt vad som har hänt. De hade delvis sig själv att skylla som skapade en demografisk situation där de inte kunde vinna, men inte minst Sverige jobbade hårt för att påskynda förfallet.

      Rhodesia är i princip samma historia, det bara skedde lite tidigare.

      Sen kan man tillägga att Sverige hade gynnats extremt om vi hade tagit in vita från Sydafrika istället för MENA folk. Men det ville vi ju inte….

      Svara
  9. Rikard

     /  12/26/2017

    Hej.

    De vill rädda honom. Rädda honom från honom själv, rädda honom från världen, och rädda honom hela vägen tillbaka in i livmodern – skulle en freudian kanske ha sagt som förklaring. Vandrade livmoder som sätter vätskorna i obalans, kanske? Minst lika rationellt som kvinnornas (och tydligen en och annan mans) reaktioner.

    Å andra sidan är det inte ett okänt fenomen att en viss typ av kvinna – eller en viss typ av kvinnopersonlighet snarare – attraheras av män med den hemskaste historia. Det kan vara min fördom, men jag tror att dessa är kvinnor som normala män inte tar i med tång under några som helst omständigheter. Alltså blir män som pensionsräddaren till otuktsman nämnd ovan deras chans att bevisa sin duglighet och sitt mod; endast de är kvinna nog att se hans skönhet, och endast de är kvinna nog att… dressera? Rädda? Nej, nu vet jag! Återföda honom som en ny och skuldfri man, renad i offrets blod halleluja!

    Den sortens kvinna som får en att tänka på ”Bates Motel” från en viss film…

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  10. Peter

     /  12/26/2017

    Här har media en massa som inte är så mycket för #metoo att sätta klorna i

    Svara
  11. Peter

     /  12/26/2017

    Löven kan ju fråga sin kvinnliga partikamrat här vad hon tycker om #metoo.

    Svara
  12. Nisse Huldt

     /  12/26/2017

    Juha Valjakalja (ni vet vem jag menar även om kanske efternamnet är felstavat och han definitivt har bytt namn nu) var ju också otroligt populär bland kvinnorna trots att han begått svåra brott. Men som det sades i radiodokumentären, de flesta övergav honom då han avslöjade sig på rättegången. Men några hårdföra kvinnor fortsatte stödja honom och det är väl något liknande i detta fall.

    Svara
  13. Grodan Boll

     /  12/27/2017

    Helt off topic: Alice Bah Kunke och Ylva Johansson är i farten med feministisk lönepolitik.

    Det verkar som att tiden då man valde yrke själv är förbi:

    Skolverket fått i uppdrag att förebygga könsstereotypa utbildningsval och Arbetsförmedlingen att motverka könsuppdelningen på arbetsmarknaden.

    Geniknölarna är gnuggade:

    Att kvinnor i genomsnitt jobbar mer deltid (…) gör också att kvinnors inkomster blir lägre

    Sedan kommer några klassiker som #triggar gamla minnen:

    Alla arbetsgivare måste nu vidta aktiva åtgärder mot diskriminering. Vi har också infört årliga lönekartläggningar så att orättvisa löneskillnader ska upptäckas.

    Fanns det inte en miljongr…

    För att uppnå målet om ett samhälle fritt från diskriminering avser regeringen även att tillsätta en utredning för att analysera och se över behovet av effektivare sanktionsmöjligheter kopplat till efterlevnaden av bestämmelserna om aktiva åtgärder i diskrimineringslagen, inkl. lönekartläggningar.

    Nog fanns det en miljongranskning alltid. Hur kommer det sig att regeringen inte känner till den? DO var finns utredningen?

    Ja, myndigheten JämO upphörde 2008-12-31 i och med bildandet av Diskrimineringsombudsmannen (DO) 1 januari 2009. Och nej, JämOs gamla material finns inte på DO:s webbplats. Du kan dock kontakta Riksarkivet och se om du kan få tillgång till det därifrån genom begäran om allmän handling. JämO:s material fördes över till Riksarkivet i samband med att JämO. De fick bland annat JämO:s diarium och JämO:s webbplats digitalt sparad.

    Jag tror att rapporten från etapp två diariefördes med ärendenummer M0003/2007 eller M 2007/3 och att rapporten var handling 35.

    Med vänlig hälsning
    DO

    Åhåå…
    Vad bra, då kan vi väl plöja ner skattemedel här istället. Nya myndigheter kan man ju aldrig ha för få av:

    Arbetsmiljöreglerna har skärpts när det gäller organisatorisk och social arbetsmiljö och till sommaren startar en ny arbetsmiljömyndighet sin verksamhet.

    Ylva som satsade stenhårt på miloner till kvinnors arbetsmiljö förr-förra gången en man blev krossad av ett betongblock på arbetet vet hur en feministisk slipsten dras!

    Yay!

    Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      Bara att hoppas att de åker ut ur både regering och riksdag kommande höst. Det ena är ytterst troligt och det andra är inte helt omöjligt. Vi kanske hör de sista brölen från de mest tokiga politikerfeministerna denna vår….

      Svara
  14. MiT

     /  12/27/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  12/27/2017

      Man borde införa en Goodwin Award till Arnstads ära för den som på mest flagrant sätt bekräftar lagen. Problemet skulle vara att han själv oftast tar priset själv. Gångerna han INTE hänvisat till 30-talets Tyskland är lätträknade.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  12/27/2017

        Ingen dålig idé. Men Arnstadism är komplexare än så, jag tror att det skulle behövas en särskild tvärvetenskaplig gren inom historierevisionism, sociologi och psykiatri för att komma närmare fenomenet.

        Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      Frågan är om Arnstad är så dum i huvet som vi tror. Jag tror hela hans trollverkstad är en smart affärsverksamhet. Han skiter i att han betraktas som stolle eftersom det ändå ger tillräckligt mycket inkomstbringande engagemang att hålla på som han gör.

      Svara
      • Jag håller med.

        Folk glömmer bort att innan han började bete sig som en paranoid dåre så var han liksom en ”journalist” som hankade fram sig på att skriva spelrecensioner. Han läste sedan A- och B-kursen i historia, skarvade om sin egentliga utbildningsnivå och blev helt plötsligt ”historiker” och fick föreläsningar som han dessutom antagligen tar rätt bra betalt för. Han kanske i dagsläget kan dra sig fram på två-tre i månaden, lägg sedan till att han har fått lärartjänster på lekskolan Södertörn, medieuppdrag och agerat som rådgivare till statsministern.

        Inte illa pinkat!

        Svara
  15. Åsa Rommel

     /  12/27/2017

    Jag tror att det här beteendet i många fall kan härledas till det som Jordan B. Peterson kallade (fritt översatt) ”en undermedveten längtan efter brutal manlig dominans”. I förlängningen alltså ett oönskat(?) resultat av den feminisering som västvärldens män har genomgått de senaste årtiondena.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/27/2017

      @ Åsa,

      Ja, just så!

      Kvinnorna jobbar rent frenetiskt på att feminisera de inhemska männen i några generation. När de sen är färdiga, föraktar de resultatet och vill ha ”riktiga” män.

      De män som går med på att låta sig feminiseras begår därför i princip självmord, även om det tar ett tag för processen att verka.

      Svara
      • Ivar L

         /  12/27/2017

        Fast om man läser kvinnornas texter så låter det ju snarare som att de tycker han är en mjuk och fin man som har mycket att lära svenskarna. Rimmar inte så bra med teorin tycker jag. Jag tror inte detta riktigt är denna typ av kvinnor faktiskt, även om det säkert finns ett korn av kittlande patriarkal orientalism i långt bakgrunden. Men han verkar ju mer ses som en Jesusgestalt av dem och Jesus var inte macho.

        Svara
        • Jan

           /  12/27/2017

          Det här är sjuka kvinnor som projicerar både kärlekslängtan och mammakänslor på dessa förmenta barn. Flera av dem verkar heller inte ha haft tur i kärlek eller är barnlösa. Sugar mammys är nog en beteckning som ligger nära sanningen.

          Man får inte glömma att den här människosmugglingen från Iran och Afghanistan är business också. Det går att på olika sätt försörja sig på handeln med unga män från Afghanistan. De facto är det en miljardindustri i Sverige. Något de här, i många fall ratade, kvinnorna exploaterar.

          Svara
      • Jan

         /  12/27/2017

        I grunden riktigt. Det är nämligen skillnad på teori och praktik i den feministiska verkstaden. I teorin vill de ha feminiserade män i praktiken ratar de dem. Den kloke mannen blir en ögontjänare. Det gäller nämligen att säga att man är feminist men vara traditionell man när det efterfrågas. Ett slags kvinnlig psykologi det gäller att förstå. Eller dubbelspel snarare.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  12/27/2017

          ” I teorin vill de ha feminiserade män i praktiken ratar de dem.”

          Ja. Som jag ser saken, är det en effekt av något som är helt naturligt och vettigt, nämligen att kvinnor hela tiden testar män. De vill ta reda på om en man är stark eller svag och en effektiv metod är att testa om de kan kontrollera honom. En man som blir ”mjuk” misslyckas i testet och duger sen bara till att utnyttjas och föraktas.

          Det vi ser nu är i grunden samma sak, fast på gruppnivå. De svenska männen har länge gett kvinnorna allt de har pekat på och det leder till att kvinnorna föraktar dem.

          Om man ser saken så, förstår man även varför feministerna blir alldeles till sig inför MENA männen. Äntligen kommer det någon som pekar med hela handen och sätter dem på plats.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  12/27/2017

            Ett tillägg:

            Om man utgår från testtänkandet som jag förklarar ovan, så förstår man också varför kvinnornas krav på de inhemska männen bara blir mer och mer omfattande och tokiga med tiden. När de har fått som de vill i en fråga, så bara fortsätter de med nästa. Efter ett tag ser det även ut som att de går i cirklar. Först bränner de BHn och kräver maximal sexuell frihet. När de sen har fått detta, börjar de gapa rent hysterisk om att de är kränkta bara någon tittar på dem och kräver i princip en återgång till viktoriansk moral.

            Det har inget att göra med vad de ”vill” utan är bara en serie test av männen. Det som de verkligen vill är att någon bestämt säger NEJ. Fast det berättar de självklart inte…..

  16. Frida Gustavlin

     /  12/27/2017

    Språkrådets nyordlista kommer idag, som vanligt helt proppfull med nya peppiga ord för att generaliserat manshat.

    http://www.sprakochfolkminnen.se/sprak/nyord/nyordslistor.html

    Svara
    • Jonas

       /  12/27/2017

      Bästa ordet:
      ”Postfaktisk
      Som hänger ihop med en tidsanda där man inte längre baserar argument och beslut på fakta.”

      Svara
      • Rikard

         /  12/27/2017

        Hej.

        Fullt logiskt efter fyrtio år av kontra-faktisk politik.

        Först fakta, tills verklighet och ideologi går isär.
        Därefter kontra-faktisk, när verkligheten är till besvär.
        Till sist post-faktisk, när man ändå styr enligt
        ”post hoc ergo propter hoc” som princip.

        Kontroll över språket är vad alla totalitära styren eftersträvar, för via språket kontrolleras vad som kan tänkas att man kan tänka. Till slut kan man inte tänka på annat sätt och vis än hur man blir dresserad av (s)taten; att tänka att man kan tänka annorlunda blir omöjligt.

        Den psykologiska effekten är inbyggd färdig att utnyttja – normalitet och normativitet i kognitiva processer är kvantitativt. Om majoriteten tänker ”högskattesamhället är välfärdsskapande” så är det sant oavsett fakta, och den som tänker annorlunda oavsett hur väl de kan belägga sina tankar, framstår automatiskt som störd – den tänker ju annorlunda vilket om skär in till benet är den enda definitionen på psykisk sjukdom.

        Att du tänker annorlunda, tillräckligt annorlunda, enligt den styrande.

        Av dårar och barn får man höra sanningen, sades det ju förr.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS På förekommen anledning: alla stavfel och språkliga grodor är givetvis med flit! Så det så. DS

        Svara
        • Jan

           /  12/27/2017

          Moderattrams. Som vanligt från Rickard. Högtravande trams. Insiktslös smörja. Fast det får man väl inte tycka? Nu kommer väl snart MiT och tar mig i örat…

          Svara
          • Rikard

             /  12/27/2017

            Hej.

            Du Jan, du kan väl åtminstone stava mitt namn rätt?

            Du brukar ju lägga ut texten om vikten av korrekt stavning, och vad korrekt stavning säger om den skrivande.

            Då kan man tycka att det blir lite pinsamt att just du inte kan läsa innantill när mitt namn står både som rubrik på inlägget och som underskrift.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Jan

             /  12/27/2017

            Okej. Tack för påminnelsen.

          • Senior

             /  12/27/2017

            Ja, namnet rättstavat är extremt viktigt fick vi veta av Jan tidigare, man är närmast imbecill enligt Jan om man inte får till detta rätt….

            Det måste ju vara med flit, bara för att trolla, som den gode Jan nu (återigen!) gör exakt vad han ger andra kritik för.

            @MiT:
            Fick trollet en sista chans tidigare, och anses den möjligen förbrukad nu?

          • Jan

             /  12/28/2017

            Senior: Skvallrar du till pappa nu? Lustigt att du kommer undan med att kalla andra för troll. Du är en ryggradslös typ.

          • Senior

             /  12/28/2017

            Ja, precis som dig ditt mänskliga avskum, det enda jag har gjort är att sänka mig till din nivå.

            -Inget jag är stolt över, inget jag kommer att få några upptummar av heller, men det verkar vara det enda språk sådana som du begriper, om ens det.

          • Jan

             /  12/28/2017

            Precis som du heter det. Men det är väl meningslöst att påpeka för dig. Noterar att du kommer undan med vilka otidigheter som helst.

      • Frida Gustavlin

         /  12/27/2017

        Jag diggar verkligen ordet killgissa, sätter fingret precis på hur andefattigt vårt ostrukturerade manshatet år 2017 faktiskt var, precis som vi feministerna så gärna vill ha det.

        ”…påstå något på ett sätt som gör att det verkar som om man vet vad man pratar om fast man egentligen bara gissar.”

        Jag har under året tisslat och tasslat med mina systerkollegor, en har stött och blött vem bland våra mansviniga kollegor som antingen gjort sig skyldiga eller ligger i riskzonen för denna hemska förbrytelse. Själv har jag givetvis hört någon av dessa grisar slänga ut ett påstånde och inte riktigt tillräckligt understrukit att det är en spekulation. De fattar liksom inte att en är kvinna och att en har väldigt svårt att hänga med i luddiga och hypotetiska resonemang.

        Att killgissa är inget att ta lätt på, det är en del i ett problematiskt språk och är därmed en beståndsdel i det feministisk vetenskap så tydligt klargjort, nämligen våldspyramiden. Att killgissa leder oundvikligen till hemskheter som misshandel, våldtäkt och i värsta fall mord.

        Sen vill jag tillägga, ickemanliga och kvinnligt kodade kroppar killgissar aldrig.

        Ps. Hoppas att en var icke-högtravande, vill inte hamna i luven på Janne som verkar vara på allmänt dåligt humör så här inför nyår.

        Svara
        • Ivar L

           /  12/28/2017

          Killgissa och tjejsamla, tycker båda begreppen har sin poäng, för folk med humor vill säga. De som gör sådana där pyramider har garanterat inget av den varan.
          Den mest talande nivån i pyramiden är den understa: varför är det enbart sexistiska, homofoba och transfoba skämt som leder till våld? All humor borde väl rimligen förbjudas för säkerhets skull?

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  12/28/2017

            All humor leder självklart till dödligt våld, ta bara hutuerna i Rwanda, deras skämtsamhet visste inga gränser, samma sak med de Röda Khmererna, rena rama skojarna.

  17. Joy

     /  12/27/2017

    Det är skrämmande! Jag blir alldeles kall när jag ser detta. Jag älskar mina barn högt, men inte får de hjärtan strödda över sig.

    Jag vet inte vad man ska kalla det här, men otäckt är det och utan eftertanke och det saknar verklighetsförankring. Vettlöst och sanslöst. Motbjudande!

    Svara
  18. Ove-Britt och jag.

     /  12/27/2017

    Dags att införa lobotomi i det här landet igen!

    Svara
  19. Skeptisk

     /  12/27/2017

    En vinkel på detta. Kvinnor som åker till Gambia och hittar yngre make. Hela reportaget är utifrån hennes perspektiv. Maken är en anonym bifigur. Lite exotifiering om afrikanska trummor. Undrar hur repotraget hade blivit om en skröplig gubbe hittat en 35årig fru i Thailand? Knappast som detta.

    https://www.expressen.se/nyheter/maire-72-gifte-sig-for-tredje-gangen-i-gambia/

    Svara
    • Alla afrikaner finskan gifter sig med tar hon till Sverige och de får samma rättigheter som ursvenskar.
      Det brukar medfölja skilsmässa när maken fått uppehållstillstånd. Sedan tar afrikanen hela släkten till Sverige – är det någon som tror att är bra för det svenska samhället?

      Svara
    • Såg den där människospillran och hennes syster i Outsiders för några år sedan. Det var så uppenbart att hennes dåvarande ”make” hade en familj (”syster”) och han i princip prostituerade sig för att få pengar, sedan komma till Sverige och få uppehållstillstånd.

      Svara
  20. Fredde

     /  12/27/2017

    Har ett förslag på nytt ord 2017
    ”Tramsslampa”.
    Kvinna som svänger sig med ord som mansplainar, killgissar och återfinns ofta i korridorerna på Sveriges radio.

    Svara
  21. MiT

     /  12/27/2017

    https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/945979599795736576

    Svara
  22. Bra beskrivning av Afgancirkusen:

    Svara
  23. Dreadlock

     /  12/27/2017

    Helt OT, något jag läste just nu och vill ställa en fråga till en kommentar jag blev nyfiken på.

    Hej Roland. Hoppas du är online , det var nästan 10 dagar sedan. Jag undrar om du har studien tillgänglig, och som andra fråga : Vilket år författades studien.?

    Nedan ditt inlägg. Är grymt intressrat att lägga vantarna om den studien

    God fortsättning…

    Roland Salomonsson / 12/09/2017

    Det finns praktisk erfarenhet av att genusidioti är direkt samhällsskadligt!
    Nairobi har en mångmiljonbefolkning och hade en brottslighet lika våldsam och hög (av samma karaktär) som dagens Sverige. Hur löste man detta efter analys av läget?

    Samtliga pojkar i skolsystement ges utbildning i empati och viktigast erhåller en MAN som förebild och mentor. Pojkar skall göras till MÄN!
    Samtliga flickor skolas flera år i självförsvar, samt erhåller en kvinnlig kändis som förebild och mentor. Flickor skall göras till självständiga KVINNOR!

    Alltså är numera Nairobis brottslighet på samma nivå, som genomsnittet för landet. Flera länder med hög brottslighet håller på eller har infört denna metod.

    Kan det vara så att genusköret faktiskt medverkar till förhöjd brottslighet typ våldtäkt, gruppvåldtäkt, sextrakasserier, rån misshandel, könsförtryck etc?

    Svara
  24. Ivar L

     /  12/27/2017

    Tre jurister, varav en SvD:s politiskt korrekte juristskribent Mårten Schultz, propagerar mot eventuella lättnader i lagstiftningen kring yttrandefrihet. D.v.s. denne skribent och hans två kollegor vill se mindre yttrandefrihet i vårt land, inte mer:
    https://www.svd.se/jurister-lat-inte-hatarna-fa-annu-storre-frihet-pa-natet

    ”Det är uppenbart att det finns ett behov av att se över regelverket för att stärka möjligheterna till ansvarsutkrävande vid brottsliga överträdelser. Det är därför olyckligt att regeringen efter sin översyn av mediegrundlagarna väljer att göra det motsatta.”

    Visserligen är jag helt överens med skribenterna om att hot riktade mot namngivna personer, utgivande av adresser och uppmaning till reella brott är viktiga brott att komma åt men dessa tre yttrandefrighetsovänner går mycket längre än så. Framförallt gör de ingen som helst distinktion mellan olika slags ”näthatsbrott”. För mig är det oerhört stor skillnad mellan att t.ex. skriva generella uttalanden som att t.ex. en ”fredagsbön låter som skriande åsnor” (eller vad det nu var härförleden, vilket som jag minns gav fällande dom) och att skriva att ”N.N. bör avrättas här är hans adress:”. Mårten och kompani tar inte alls upp dessa distinktioner vilket talar för att deras ivrande om att komma åt ”brottsliga kränkningar på internet” lika mycket handlar om maktens möjlighet att få tyst på besvärliga meningsmotståndare som omsorg om s.k. ”svaga grupper”.

    Obehagligt men samtidigt nyttigt att se hur förmodligen en stor del av vår juristkår ser på dessa frågor. Alla bekänner sig ju som bekant till Sveriges fantastiska yttrandefrihet men egentligen så är det oerhört många som inte vill ha ”yttrandefrihet på riktigt” som Flashback kallar det och levererar. Schultz lyckas för övrigt också visa sin underdånighet till makten genom att klämma in två servila ”hen” i sin text.

    Svara
  25. Ivar L

     /  12/27/2017

    Jag måste säga att min första reaktion på de Facebookinlägg Toklandet postar är, handlar detta verkligen om samme person? Är detta verkligen han som begick övergrepp? Men, jag förmodar att det är så. Det har inte varit fel särskilt många gånger på Toklandet.

    Arif jämförs med Mahatma Ghandi, Nelson Mandela, Jesus och Dali Lama… Det är rätt starka sektvibbar på det hela. Det är faktiskt häpnadsväckande. Undrar om det finns någon enda som skickar något fint till flickan som utsattes för övergreppet och alltså offrats på Sveriges multikulturaltare för att dessa kvinnor skall kunna känna att de är en del av Jesu flock tillsammans med Arif, Ghandi, Dali Lama o.s.v.

    Varför riktar de sin kärlek med sådan intensitet till förövaren?

    En annan sak att fundera över, vad är det som gör att endast ett fåtal hazarer får denna intensiva lovebombning medan det stora flertalet förmodligen knappt ens träffar några svenska kvinnor. Är det just detta att han är en ”bad boy” som sökt Jesus som kollrar bort tanterna?

    Svara
    • Nyfiken

       /  12/27/2017

      ”Varför riktar de sin kärlek med sådan intensitet till förövaren?”.

      Kanske för att han har en rejäl doning?

      Svara
  26. Eric

     /  12/27/2017

    Det är tydligt att samhällskroppen är sjuk. När varbölden brister blir det inte roligt för somliga.

    Svara
  27. J.G

     /  12/27/2017

    https://9gag.com/gag/azq0znx

    Väntar med spänning på den filmen…

    Svara
  28. Dreadlock

     /  12/27/2017

    Vill man ta och mjölka den kommunala spenen, så hittar man på en förening som är i sig en bristande varböld – Men det KAN innehålla spårämnen av verklighetens riktighet.
    Ingen vet idag. Det finns en saga och en slutkläm på sagan. Ingen idag vet slutklämmen.

    Svara
  29. MiT

     /  12/27/2017

    In och läs kommentarsfältet, även om hon rensat är det mycket underhållande

    *https://www.facebook.com/karin.ragsjo/posts/10156014617169038*

    Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      Ur Heberliens krönika:
      ”Vi måste helt enkelt göra skillnad på människor. Om vi inte gör det, är vi dåliga föräldrar, dåliga vänner, dåliga söner och döttrar och dåliga partners. ”
      Och dåliga politiker (mitt tillägg).

      ”Rädda gärna världen, men se till att ta hand om det som är ditt största ansvar först. Ta hand om dina barn, dina föräldrar, din partner och dina vänner.”
      Utökar man detta steg för steg så blir det landet Sverige som dessa politiker lämpligen tar hand om eftersom det är svenskarna och inga andra som röstar in dem i beslutspositionen.

      Svara
      • Rikard

         /  12/28/2017

        Hej.

        Därav följande slagord:

        ”Familj, fränder, folk, fosterland”. Man kan för all del lägga till ”främling” på femte plats om man så önskar. Man kan jämföra det med fingrarna på en hand; familjen är tummen, som ger en grepp och mänsklig förmåga.

        Man skall alltid fråga den som hävdar allas lika värde om den singlar slant när den har att välja på att rädda sitt barn och en främling. Slanten – ödet eller slumpen – är blint opartisk och tillerkänner därför alla lika värde. Den människa som gör så mot sitt barn…

        Den som väljer sitt barn framför främlingen diskriminerar; gör urval efter kriterier. Den tillskriver olika värde och väljer därefter.

        Erkänner man inte denna fundamentala mänskliga sanning blir allt som därpå beslutas fel.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  30. Dreadlock

     /  12/27/2017

    Händer väldigt sällan, men det händer kanske 2 gånger per decceniom, då jag vill se Peter Gabriel krama om Kate bush.

    Svara
  31. MiT

     /  12/27/2017

    Från Skolverket verkar det som

    Svara
    • Ivar L

       /  12/27/2017

      I alla fall ett av klippen visade på något som såg ut som reella kunskaper (korsordet), resten verkade mest handla om självständighet, normkritik och uppstudsighet. Ger nog inte så högt utslag i Pisa.

      Svara
  32. Ivar L

     /  12/27/2017

    Så istället för att problematisera dessa kvinnors oerhört märkliga manssyn valde alltså Godmorgon Världen att problematisera sagofiguren tomten istället?

    Svara
  33. Ivar L

     /  12/27/2017

    Kyrka angripen i Egypten.
    https://detgodasamhallet.com/2017/12/27/kyrka-attackerad-i-egypten/

    Har inte sett några dödstal men tidigare i år gick det såhär, 43 döda:
    https://www.expressen.se/nyheter/43-doda-efter-attacker-mot-kyrkor-i-egypten/

    Men när islam växer i Sverige så kommer naturligtvis inga problem att uppstå. Fråga Jackelén. Visserligen skar islamister halsen av en präst i Frankrike men det är ju långt bort från Sverige…

    Svara
  34. jr

     /  12/27/2017

    Svara
  35. jr

     /  12/27/2017

    lite mer om afganer och grannar
    https://www.theguardian.com/world/2017/dec/27/honour-killings-in-karachi-shock-pakistans-largest-city

    glömmer inte halalslakten i hallunda
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/article16006310.ab
    https://www.flashback.org/p39027022

    Det är ju inte att seder och bruk försvinner när man byter land

    Svara
  36. G

     /  12/27/2017

    Herreguuud så fint uppmärksammat ❤ Du är bäst kära MiT ❤ ❤ ❤

    Tack för ytterligare ett fantastiskt och viktigt blogginlägg som uppmärksammar denna ❤ -rörelse. Ja, kryper gör det, som när jag var liten och satte mig i en komposthög och fick myror i brallan.
    Som tidigare inläggen om detta… ja, vad man nu ska beskriva det som, det är riktigt sjuk och obehagligt att läsa, men man vill ändå läsa, trots att det kryper så in i helvete, för att se vad som sägs och försöka förstå hur dessa kvinnor tänker och resonerar, men det lär jag aldrig förstå mig på, som från en annan planet.

    Svara
  37. Ivar L

     /  12/28/2017

    Otroligt bra text som bygger på en dansk tidningstext från 2001 om klankultur. Gissa om den var profetisk. En nykter dansk såg redan för över 15 år sedan vartåt det barkade och då är det bara en västanfläkt mot vad vi har i Sverige idag.

    ”Hansen konstaterar kallt: ”de utvandrar till Danmark, där myndigheter betalar dem för att inte arbeta.” Pengar utan arbete ger prestige. Den äldre generationen fastställer vilka som skall skickas iväg och de pengar som skickas tillbaka när migranten väl fått fotfäste här gör det lättare för klanerna i hemlandet att upprätthålla den arbetsfria tillvaron och därigenom reproducera sin kultur, enligt Hansen. Länder som Sverige och Danmark upprätthåller stabilitet och välstånd genom sin protestantiska arbetsmoral och sekulära individcentrerade rättsuppfattning — men vi bekostar och garanterar rättigheter åt grupper med sociala mönster och beteenden som är den diametrala motsatsen till våra egna ideal”
    https://ledarsidorna.se/2017/12/efter-samhallskontraktet-ulstermodellen/

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  12/28/2017

      @ Ivar L,

      Det var en bta artikel! Men det vi nu kallar klankultur var inte bara känt, utan mycket välkänt redan för 100 år sen. Alla svenskar kände t.ex mycket väl till zigenarna och hur de levde. De som hade varit i kontakt med islam rapporterade verkligheten utan omskrivningar. Osv, osv. T.ex skev Churchill 1899 följande:

      ”How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live.

      A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property – either as a child, a wife, or a concubine – must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Thousands become the brave and loyal soldiers of the faith: all know how to die but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world.”

      https://www.goodreads.com/work/quotes/3092281-the-river-war

      Det vi bör fråga oss är inte varför vi inte kände till detta, utan hur vi kunde glömma det. Samt hur det kommer sig att vi nu är nästan helt oförmögna att handla när vi börjar återupptäcka verkligheten.

      Svara
      • Ivar L

         /  12/28/2017

        Jodå det fanns nog västerländska observationer från Mellanöstern förr i tiden där man noterade att det fanns ett problem med mentaliteten där och som berodde på klankultur och även i viss mån islam (klanmenatlitet finns även där islam inte finns). Alla sådana tankar tog sedan postmodernismen och postkolonialismen itu med och gjorde till förbjudna och närmast rasistiska och därmed ogiltiga. Det är det vi nu får betalt med gammal ost för.

        Det speciella med exemplet ovan var att det var nyprofetiskt, från 2001. Arbetet att återupprätta giltigheten i många av de förment rasistiska observationer som gjordes förr i tiden har bara börjat. Det gäller att hitta det som är bra i gamla tiders texter och tankar, för naturligtvis finns där en hel del ganska obehaglig och äkta rasism också. Med tanke på att västerlandet under överskådlig framtid kommer att vara etniskt blandad är rent rasistiska idéer dömda att misslyckas politiskt. Vi måste hitta en kompromiss som inte skyggar från att ta itu med allt problematiskt mellanösterntänk men samtidigt respekterar de som kommit hit men sköter sig och vill leva enligt västerländska ideal.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  12/28/2017

          ”Med tanke på att västerlandet under överskådlig framtid kommer att vara etniskt blandad är rent rasistiska idéer dömda att misslyckas politiskt.”

          Det tror jag inte! Tvärtom kommer rasism i den traditionella bemärkelsen tillbaka med stormsteg. USA ligger här före Europa och om man följer debatten där är detta väldigt tydligt. Hela Alt Right rörelsen, som har vuxit enormt senaste åren, är i grunden öppet rasistisk.

          Den sannolika framtiden i västvärlden är segregering.

          Svara
          • Ivar L

             /  12/28/2017

            Jag pratar alltså om lösningar som inte leder till krig och konflikter. Om vi inte hittar fredliga lösningar så blir det däremot precis som du beskriver i USA.

            Jag är inte så insatt i alt right men har intrycket att det inte enbart handlar om rasistiska idéer. Visst kritiserar de t.ex. black powerrörelsens rasism? Det vore ju ologiskt om de själva alla är fullblodsrasister.

  38. Jag har inte Facebook. Men ni som har, berätta gärna för batikhäxorna att Mahatma Gandhi var en stor beundrare av Adolf Hitler. Bara för att se hur dom ragerar och skärmdumpa resultatet. Så käre Arif kan lika gärna vara en reinkarnation av Adolf som Gandhi. Mandela var ju ingen ängel heller. Både mördare och terrorist men det känner väl de flesta till allaredan.

    Svara
  39. G

     /  12/28/2017

    ”Tonårspojke allvarligt skadad i knivbråk

    En tonårspojke i 15-årsåldern blev allvarligt knivskuren i samband med i ett stort bråk i Trelleborg. Han fördes till sjukhus och hans tillstånd uppgavs vara stabilt senare under kvällen. En annan pojke har fått lindriga rispskador.
    …..
    Pojkarna hittades på Gasverksgatan i Trelleborg, men själva bråket har inträffat ungefär 50 meter därifrån, mellan biblioteket och Söderslättsgymnasiet.

    – Det har varit ett bråk mellan ungdomar i åldrarna 12- till 17 och när jag kom till platsen så lastades den skadade in i en ambulans och kördes i ilfart till sjukhus, säger SVT:s fotograf Mikael Nilsson.”
    http://archive.is/zaQ9c
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tonarspojke-allvarligt-skadad-i-knivbrak

    Svara
  40. G

     /  12/28/2017

    ”Anställd blir varnad – bjöd på ”n-boll” till fika

    En anställd i Malmö kommun bjöd på chokladboll till fikat, men kallade det för ”negerboll”. Trots påpekande fortsatte hon att använda samma ord.
    – Det här är helt oacceptabelt, säger enhetschef Lena Nyström till Sydsvenskan.
    Den anställde har fått en skriftlig varning.

    Redan första gången protesterade en annan anställd men kvinnan fortsatte använda samma ord. Trots att den som protesterade mot ordvalet påpekade att denne hade flera mörkhyade släktingar fortsatte kvinnan gå runt i matsalen, bjuda och kalla dem samma igen, enligt handlingar som Sydsvenskan tagit del av. (forts)”.
    https://www.expressen.se/kvallsposten/anstalld-blir-varnad-bjod-pa-n-boll-till-fika/

    Svara
    • Ivar L

       /  12/28/2017

      Det här är alltså det som ger rubriker från problemstaden Malmö? Det är helt sjukt att detta anses tillräckligt för att hamna i en rikstidning. Lite klumpigt att säga negerboll men det är ju bara en struntsak. Det är väl bara att säga ”bleka kärringjävel” tillbaka eller vad man nu kan komma på.

      Svara
  41. G

     /  12/28/2017

    Bye bye till 17 utlänningar = massutvisning enligt SVT 🙂

    ”Sydkorea massutvisar inför OS

    Sydkorea har utvisat 17 personer inför OS i Pyeongchang. Offensiven är ett led i antiterrorarbetet inför spelen i februari, rapporterar The Korea Times. De utvisade personerna kommer från fem olika länder, däribland länder i Central- och Sydostasien. De ska alla vara medlemmar av kända internationella terroristnätverk, eller finns med på en lista över efterlysta som cirkulerar i runt 50 länder.
    – Vi måste vara vaksamma både före och under OS, säger en företrädare för landets immigrationsmyndighet.”
    https://www.svt.se/svttext/web/pages/318.html
    http://archive.is/0yFuD

    http://www.koreatimes.co.kr/www/sports/2017/12/702_241478.html
    ”We have deported 17 foreigners who could potentially pose a terrorist menace to the Olympics,” an immigration official told The Korea Times. ”It was possible with the close cooperation and intelligence-sharing of spy agencies in 50 countries.”
    http://www.foxnews.com/world/2017/12/27/olympics-in-mind-south-korea-deports-17-foreigners-who-could-pose-terrorist-menace.html

    Svara
  42. Jonas

     /  12/28/2017

    Tittade på Vikingarnas tid på SVT igår och upptäckte till min glädje att man nu uppnått 100% jämlikhet bland arkeologerna.

    Svara
  43. Bea

     /  12/28/2017

    Det kan till del förklara varför det ser ut som det gör i landet. Denna massiva Stockholmssyndrom är så påtaglig att det närmast blir skrämmande. Hela samhället genomsyras av samma sak som blir så självdestruktiv att statistiken över självmorden får en hög uppklaringseffekt.
    Börjar redan i skolan där jantelagen råder in absurdum.

    Svara
  44. Jonas

     /  12/28/2017

    Kanske inte helt rättvisande men….

    Läste att IQ-nivån faller i Sverige med 0,23 poäng om året.
    https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-iq-nivan-faller-i-skandinavien

    Med hjälp av min grundskolematte så blir det, antaget att vi var 8 miljoner och att vi tagit in 2 miljoner personer sen 1990.
    (8 x 100 + 2 x X)/10 = 95
    Svaret blir att medelintelligensen för de 2 miljonerna är 75.

    Svara
    • Cain

       /  12/28/2017

      Stämmer antagligen. Hört på omvägar från statliga kontakter att ett allvarligt hinder för att få nyanlända från vissa områden i arbete är just den nivån.

      Anekdotalt: såg förra året en nyanländ som försökte öppna en lekplatsgrind. Det gick inte vidare bra, trots ihärdiga försök…

      Det där med iq dock är en så sjukt känslig fråga att den aldrig kommer komma på tal i dessa frågor. ”Socioekonomiska skäl” och ”kulturella skillnader” lär gälla även här. Var själv skeptisk en gång i tiden för man vill inte att världen ska se ut så. Inte längre dock.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  12/28/2017

        @ Cain,

        ”Var själv skeptisk en gång i tiden för man vill inte att världen ska se ut så. Inte längre dock.”

        Ja, vi är uppvuxna med en djupt felaktig bild av världen och det är väldigt smärtsamt att inse detta. Men vi närmar oss väldigt snabbt en punkt där vi antingen måste erkänna verkligheten eller gå under. Som det ser ut nu, verkar en majoritet av svenskarna fortfarande föredra det senare alternativet.

        Svara
      • Ivar L

         /  12/28/2017

        Ja, jag fick lite av en chock när jag såg Hjernevaskavnittet som handlade om detta men börjar sakta inse att det kanske inte enbart handlar om kulturella skillnader även om naturligtvis skolsystem och kulturella ideal har en viss inverkan.

        Men vad skall man göra av kunskapen? Det blir ju orimligt att behandla olika grupper olika på kollektiv nivå eftersom det finns begåvade och obegåvade i alla grupper. Samtidigt så ger detta klara problem för dem som vill se jämna representation inom alla yrkesområden och liknande. I grund och botten är antagligen detta (om vi rensar bort den kulturella dimensionen) den egentliga kraft som postmodernismer kallar för ”strukturellt förtryck”, det de ser är egentligen biologiska skillnader men eftersom de förnekar alla biologiska förklaringar måste de uppfinna en annan förklaring.

        Svara
    • mr

       /  12/28/2017

      Evolutionen.
      För att ha kunnat överleva här i kalla norden med max en skörd per år behövdes det bra intelligens, kreativitet och förmåga att planera långsiktigt.
      I varmare delar av världen var inte dessa egenskaper lika viktiga och därför har inte evolutionen gallrat lika hårt.
      Så enkelt är det!

      Svara
      • Senior

         /  12/30/2017

        Planera långsiktigt, samt att kunna se konsekvenser av sitt agerande.

        Nelson Mandela startade ett matprogram som gick ut på att stammar (eller klaner om ni hellre vill kalla dem så) skulle bli självförsörjande.
        De fick en tjur och två kossor var, samt utbildning i avel, hur de skulle använda tjuren och kossorna på bästa sätt för att bygga upp och trygga en köttproduktion.

        -Det som hände var att de slaktade djuren de fick och åt upp dem, tjuren först….

        Svara
  45. weasel

     /  12/28/2017

    Det verkar som om dessa kvinnor har något slags behov av att visa sin kärlek, godhet och empati.
    Och det är väl på ett sätt en ganska så bra egenskap.
    Man önskar bara att dom kunde adressera den till offret istället för till brottslingen…
    :/

    Svara
    • mr

       /  12/28/2017

      Sedan kan man undra om inte ”kärleken” som de visar egentligen är till sig själva och att brottslingen är enbart ett redskap för att tillfredsställa sina egna lustar.

      Svara
  46. Gorby

     /  12/28/2017

    Grattis Stockholms studenter
    http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/studentlyor-i-alvsjo-blir-hem-for-nyanlanda/aRKphk!TPkxf4OZxJ1S1cUOLFEUjA/#disqus

    Intressant att läsa de över 40 kommentarerna. Inte många positiva…

    Svara
  47. Leif

     /  12/28/2017

    Kan de inte åka till Gambia och ragga som alla andra medelålders käringar?

    Svara
  48. ericr45

     /  12/30/2017

    Finns bara ett ord som beskriver detta.
    VIDRIGT!

    Är svenska tjejer/kvinnor verkligen så korkade?
    Det påstår ju att många män tänker med k-en – det tycks inte vara så mycket annorlunda på ”andra sidan”!

    Svara
  1. Arif är Mahatma Gandi reinkarnerad enligt Ewa… | Petterssons gör skillnad!
  2. Vad hände 2017? Del 6 | WTF?
  3. En jävla FARS! | WTF?
  4. Nu och då | WTF?
  5. 1 april varje dag del 43: Batikdam gillar afghan mer än sin egen dotter | WTF?
  6. Då var det dags för den där otäcka krypande känslan igen | WTF?
  7. Sverige blir bara mer och mer bisarrt | WTF?
  8. Den krypande känslan | WTF?
  9. Propagandan rullar på | WTF?
  10. Integrationsprojekt | WTF?
  11. Vad säger Ben & Jerrys till alla som tvingats åka en tur med deras ”kärlekståg”? | WTF?
  12. Carolinas dilemma | WTF?
  13. Precis som i Sverige? | WTF?
  14. Asylaktivist bekräftar bilden av batikhäxors utnyttjande av sk ”ensamkommande” | WTF?
  15. Påminnelse inför valet: Del 12 | WTF?
  16. Lite bisarrt från bl a förra hösten | WTF?
  17. Dont mention the nationalitet! | WTF?
  18. Precis som man trodde i Kil | WTF?
  19. Svansen | WTF?

Lämna ett svar till Ivar L Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.