Toksvep

Ett litet toksvep från de senaste dagarna, Sverige verkligen levererar!

Från idag. Så här går det när man låter galningar styra vissa saker och inte protesterar. Sverige skämmer ut sig. Igen. Det var några journalister som sprattlade till lite i dödsryckningar under slutet av förra året när de började inse att den där genusmyndigheten kanske inte är en sån där toppenidé. Felet är bara att de var tysta under många år medan galningarna flyttade fram positionerna, det var tysta i artiklar, de var tysta på facebook, de var tysta på twitter, de var tysta på ledarsidor osv. Och sen en min i tolv, när det redan var för sent, då vaknade några till.

Också från idag. Det var något som skavde direkt när jag läste den, man liksom kämpar för att misskreditera studien, som Ann-Zofie Duvander gör. Jag skulle säga att det inte alls är troligt att de anpassar sig det minsta till svenska förhållanden på något sätt. Eftersom de inte behöver det pga av kravlöshet. Men precis allt i artikeln går ut på att mildra vilka debatter rapporten ev kan skapa. Finns ingen som faktiskt tar upp de problem som det kan innebära utan allt är bara förmildrande.

Men direkt när jag läste så misstänkte jag att det fanns ett syfte med att skicka fram just de här personerna. Och mycket riktigt, Ann-Zofie Duvander är en asylaktivist som är med i ett flertal aktivistgrupper. Hon är alltså inte pålitlig i sådana här frågor men det tyckte inte Expressen var värt att nämna.

F ö övrigt så räcker det att titta ut genom fönstret i Sverige idag för att se att det som gällde för 36 år sedan i Danmark är helt meningslöst att hänvisa till 2018. Apropå att man nämnde en studie i Danmark som startade för 36 år sedan om tillit.

Sen hade Expressen en pro-islamartikel också i samband med den om rapporten för säkerhets skull där bl a en ung slöjaktivist prisade slöjan och allt var såklart heeeelt frivilligt. Det står dock inte om det är lika frivilligt att ta av den.

Bilden ovan är ju en som har några år på nacken, en liten gliring till talibaner och andra extremister som anser att kvinnor ska se ut som spökplumpar.

Men så helt plötsligt 2018 så blir det verklighet när dromedarer har blivit diskade vid en skönhetstävling! Diskade för att man använt botox och annat för att göra dem… eh… vackrare? Detta var dock inte i Sverige men vi är nog inte så långt borta med tanke på kamelfarmer osv.

Sen var det en intervju med Hanna Lidström, Grön Ungdom, om hennes resvanor. Det visar sig att hon flygpendlar till London because pojkvän där och sen åkte till Kap Verde för skön och stärkande solsemester där hon tänker på hru flygresor skitar ner miljön. Men hon har såklart inget ansvar för sitt flygande och nerskitande av miljön tack vare det utan det felet är rika mäns! Och systemets givetvis. Det handlar alltså absolut inte om Hanna Lidström själv och hennes flygresor utan om patriarkatet som tvingar henne att flyga.

Jag tycker det är intressant att höra de som anklagar såna som mig för att i egenskap av medelålders vit svensk man som äter kött och kör lite bil som storskurken i världen och som t o m orsakar kvinnors död i Sudan, själva avslöja att de trots sina ganska få år på jorden redan har skitat ner miljön mer än vad jag har gjort hittills i hela mitt liv. Hela mitt liv som dessutom hittills är nästan dubbelt så långt som hennes. Men ändå är det MIG det är fel på. Det är JAG som ska ändra på mig. Hon säger dessutom FUCK YOU till såna som mig i artikeln…

Steget efter på twitter har fångat själva essensen i Miljöpartiets miljöpolitik i bilden ovan.

Man noterade att det var TUNG åldersdiskriminering bland nomineringar till guldbaggen, män får vänta i snitt hela 7 år längre på en guldbaggenominering än vad kvinnor för göra! Det är ju oerhört! Hur ska man göra så att fler yngre män blir nominerade till guldbaggen? Man pratar med en från Göteborgs universitet

– Det är ju vedertaget. Många, många manliga skådespelare vittnar om hur svårt det är att få bra roller innan man har kommit upp i en viss ålder.

BWAAAHAHAHAHAAAAAAA! Gick ni på den lätta? Så sa hon såklart inte!

– Det är ju vedertaget. Många, många kvinnliga skådespelare vittnar om hur svårt det är att få bra roller när man har kommit upp i en viss ålder

Så där sa hon om det…

Klart man inte ser det som ett problem alls att män inte kan få bra roller förrän de nått en viss ålder. Det nämns överhuvudtaget inte som problem att tjejer kan glida in i unga år och bli nominerade till fina priser medan män faktiskt får vänta i snitt hela 7 år längre. Utan problemet är att inte de äldre kvinnorna OCKSÅ blir nominerade i samma omfattning som män blir. Inte att män inte blir nominerade i unga år.

Och för de som inte begriper hur det kan komma sig att kvinnor är yngre vid nomineringar så rekommenderar jag en biologikurs. Allvarligt alltså, gå en kurs.

Lite mer om Guldbaggen. Sedvanligt tramsigt gnäll, inget annat. Sånt som kommer från krönikörer som är så många att det går 13 på varje dussin av dem eftersom de förmodligen inte kan något annat. Och faktiskt inte blev anställda för nåt annat heller.

Det är faktiskt så vanligt trams att man i princip kan återanvända vad samma person sa 2015 om Guldbaggen. Vad hon sa förra året har jag ingen aning om men jag gissar att jag lika gärna kunde återanvänt vad hon sa förra året som vad hon sa 2015. Tror inte skillnaden är så där jättestor…

Feministisk stadsplanering i Botkyrka. Vilken privat entreprenör kan vara intresserad av sådant snömos? Ingen såklart, enda sättet att få pengar till sånt trams är via skattebetalarna. Den här gången representerade av det galna Vinnova som bidrar med 2,1 miljoner klirrande svenska skattekronor rakt ner i det meningslösa svarta hålet.

Sånt där kan väl bara ske i Sverige va?

Och till sist inlägget från i förrgår med kvinnan som letar toyboys på HVB-hem och låter dem flyttat hem och inte ens kastar ut dem efter att de varit på hennes 12-åriga dotter och tallat innanför trosorna. Så där skrev hon alltså om honom månader EFTER att han varit innanför dotterns trosor…

Och för de som läst domen, inget pris som Morsa Of The Year till henne direkt…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

68 kommentarer

  1. ”Sverige ska stödja FN med genderkompetens genom att erbjuda utbildningsplatser vid Försvarsmakten…..implementering av genderperspektiv i militära operationer”.

    Svara
  2. MiT

     /  01/25/2018

    Svara
  3. MiT

     /  01/25/2018

    Svara
  4. Cain

     /  01/25/2018

    Har försökt att läsa några artiklar om ämnet ”genderperspektiv i militära operationer”. Hittills 4 st. Artiklarna är, inte kanske så oväntat, oerhört vaga med lite konkret innehåll. Mycket självförhärligande prat om hur duktig vår egen försvarsmakt har blivit på området, men mycket lite information om vad det egentligen går ut på. Det enda konkreta jag lyckades hitta var detta:

    ”–Man måste få befälhavare och soldater och förstå vikten av att prata med de andra femtio procenten av befolkningen när man är ute på en insats.”

    Ok… så normalt skiter man helt enkelt i att kommunicera med kvinnor i konfliktområden? Eller är det så att männen bland de krigsdrabbade inte låter sina kvinnor komma till tals? Eller handlar det kanske om genuint värdefulla insikter om kvinnors situation i krigszoner som man inte tagit hänsyn till tidigare?

    Jag är faktiskt nyfiken på om de åstadkommer något av reellt värde för inne i mig bor fortfarande den där förhoppningsfulla optimisten som önskar innerligt att detta inte bara är ytterligare ett fall av meningslöshet, pengaslöseri och galenskap.

    Svara
    • Ivar L

       /  01/25/2018

      Feministiskt krigföring. Känn på den.
      Blir nog bra…
      För fienden.

      Svara
      • Cain

         /  01/26/2018

        Jo, jag vet hur det låter, men vad exakt betyder det?

        Feministisk snöplogning betyder att man fokuserar på cykelvägar vilket resulterar i trafikkaos då bilvägarna eftersätts.

        Feministisk undervisning betyder att man åsidosätter empiriskt vunnen faktabaserad kunskap för att inte utesluta flickor och elever från andra kulturer.

        Feministisk uppfostran betyder att man skam- och skuldbelägger pojkar och förstör deras självbild för att de beter sig som… pojkar.

        etc. etc. etc.

        Feministiskt krigföring betyder…? Jag har ännu inte hittat en enda artikel som förklarar vad exakt det handlar om och hur det är till vår fördel. Jag misstänker, liksom du, att de har strategiska skäl att inte konkretisera konceptet. Snöplogningen är illa, skolan en katastrof. Men försvaret?! Om de agerar på liknande sätt där… bortom vanvett.

        Svara
      • The Perfect Man

         /  01/26/2018

        Jag vet inte det jag, jag tänker på Monty Pythons sketch ”The deadliest joke in the World”. Tänk dig genuskommisarier med megafoner som skriker valda flosker på fiendens språk…

        Svara
        • Kristian

           /  01/26/2018

          Ehrenmark spekulerade under beredskapstiden över huruvida arméns långkalsonger var skapade i syfte att få fienden att skratta ihjäl sig.

          Svara
    • galenskap

       /  01/26/2018

      ”Har försökt att läsa några artiklar om ämnet ”genderperspektiv i militära operationer”.

      Ladda ned försvarets handböcker i PDF-format här:

      https://www.forsvarsmakten.se/sv/om-myndigheten/dokument/handbocker/

      – Handbok Gender – Genomförande
      – Handbok Gender – Teoretiska grunder och ledarskap
      – Handbok Gender – Typscenarier

      Länge sedan jag kollade i någon av böckerna och har inte tid att kritisera dem i sak här och nu, men de innehåller en massa ideologisk nonsens där det radikala svartvita könsperspektivet ska vara det huvudsakliga som trumfar sunda och förnuftiga analyser.

      Det går inte ens att bygga eller reparera en bro utan att svartvitt dela upp världen i män och kvinnor. Jfr. feministisk snöröjning som var en strålande succé!

      Det är samma nonsens som vanligt. Försvarsmakten har kapitulerat och tagit den rosa dildon så långt upp i röven att de låter radikalideologisk teori utgöra rättesnöret med tolkningsföreträde hur situationer bedöms och beslut fattas. Det är såklart skrivet på ett subtilt sätt för att framstå bättre än vad det är, men en vettig människa inser ganska snabbt att det är förenat med livsfara att fjanta runt med feminism i en skarp situation.

      Svara
      • Cain

         /  01/26/2018

        Tack för länkarna. Har läst en del av det nu och din slutsats verkar korrekt. Gillar exemplet där en del av den inhemska befolkningen (vita män?) ansluter sig till fienden (Putin?) för att mörda homosexuella och kvinnor. För inte fan kan de mena att muslimer skulle…?

        Svara
    • Rikard

       /  01/26/2018

      Hej.

      Det är ett tag sedan jag läste på om hur man gör i fält, men redan under det tidiga skedet av Afghanistaninsatsen instruerades svenska soldater att tänka på hur de agerade re: inhemska kvinnor.

      Som ett exempel: det kan gå väldigt illa för en afghansk kvinna om resten av byn ser två vita kristna (de förutsätter att våra soldater är kristna bl a då de bär kors på uniformen – flaggan) män gå in hos henne när ingen man (kusin, bror osv) är på plats.

      Sådant perspektiv är tyvärr nödvändigt för att inte bidra till att skapa ytterligare lidande för civila i en redan trängs situation.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • yeayea

         /  01/27/2018

        Instämmer i allt du skriver om nödvändiga perspektiv som rör kvinnors situation i konfliktområden och främmande kulturer.

        Kritiken bottnar väl i att det finns ett ideologiskt laddat prefix här (feministiskt-, genus-
        eller gender- o s v, kärt barn har många namn) med tillhörande radikal ideologi. Det som är värt att understryka i sammanhanget är att det är stor skillnad på att ta hänsyn till kvinnors perspektiv och att ha ett feministiskt/genus/genderperspektiv.

        Det är klart att dessa kan överlappa varandra ibland, precis som en trasig klocka kan ha rätt mer än en gång per dygn. Och det är klart att inte alla praktiska idéer som produceras inom ramen för försvarsmaktens genderperspektiv är dåliga. Det finns säkert en hel del bra saker, vilket även kan bero på att militären har en tendens att förhålla sig till en bister verklighet och sunt bondförnuft i större utsträckning än en självupptagen kränkt snöflinga på Twitter som trycker upp tuttarna i kameran.

        Kvinnoperspektiv är nödvändiga, men den bakomliggande kollektivistiska ideologin vars primära mål är att till varje pris förändra strukturer och normer i samhället är inte det. Den riskerar att göra mer skada än nytta, eftersom den inte har utsatta kvinnors välbefinnande som högsta prioritet utan istället strävar efter samhällsförändring av strukturer och normer samt jakten på ”rättigheter” som ett slags medel att tillskansa sig makt och fördelar.

        Det kollektivistiska perspektivet som bevisligen inte hjälper den individuella kvinnan som blir utsatt för gruppövergrepp på gatan i Sverige (det finns inget genus- eller genderperspektiv i världen som hjälper den utsatta kvinnan, även om genusperspektivet såklart hjälper en och annan ung kvinna inom media att krossa glastaket på Sveriges Television) är kanske inte det bästa perspektivet att exportera utomlands för att underlätta för utsatta kvinnor i konfliktområden.

        Ideologin återspeglas även i försvarsmaktens genderprogram om än inte lika tydligt. Det går att se ideologiska avtryck om man läser texterna. Det är såklart inga uppenbara provokationer på formen ”Alla män ska dö en plågsam död” (även om krigsmakten om någon skulle kunna gå för en sådan slogan) utan det rör sig mer om subtila vinklingar av verkligheten som avslöjar den bakomliggande synvinkeln. Precis på samma sätt som man matas med vinklad nyhetsrapportering i dagsmedia på daglig basis.

        De förespråkar fler kvinnor i förbanden, minst en i varje patrull, som kan ta den där kontakten med kvinnor i konfliktområden, vilket såklart är bra i en fredsbevarande operation i situationen du beskriver.

        Ur säkerhetssynpunkt är det inte lika självklart att det är fördelaktigt att ha en kvinna i varje patrull, då många menar på att det sänker gruppens operativa förmåga avsevärt och inte minst i en skarp stridssituation.

        Tre kvinnliga poliser är oförmögna att hantera situationen att ett enskilt ensamkommande flyktingbarn som kastar stenar på deras polisbil och sedan kastar omkring poliskvinnorna som flyger som vantar. Det krävs heller ingen Einstein för att räkna ut vilket öde en kvinna kommer utsättas för om hon blir tillfångatagen i Afghanistan (eller på valfri festival i Sverige för den delen).

        Svara
  5. MiT

     /  01/25/2018

    Svara
    • Olof

       /  01/26/2018

      Ummmm…. VA? Är han helt vrickad? Den specifika bilden han debatterar runt är ju extremt specifik och refererar enbart till terrorister, mördare, våldtäktsmän, pedofiler etc. Den innehåller ingen implikation att alla invandrare skulle vara från dessa grupper, och går lätt att tolka som att det inte hade funnits något att invända mot om man helt sonika undvek att släppa in just terrorister, mördare, våldtäktshen, etc.

      ”Om du måste använda en generalisering så skriv en mening om att du givetvis inte pekar ut alla i gruppen.”

      SOM ATT UTTRYCKLIGEN SKRIVA ”TERRORISTER, MÖRDARE, ETC” DÅ ELLER?

      FÖR. HELVETE.

      Svara
  6. Gigas

     /  01/25/2018

    Det skulle vara intressant att. veta hur många privata flygresor som initieras av kvinnor. Min bild är att många medelålders män helst är hemma och pular på semestern.

    Svara
    • Erkänner direkt. Det är bara jag i familjen/nära släkt som flyger flera gånger i året. Fy på alla vita rika män så de drabbar miljön!

      Svara
      • MiT

         /  01/26/2018

        När jag flög senast var t ex Hanna Lidström i Grön Ungdom inte ens född…

        Svara
    • Kristian

       /  01/26/2018

      Kvinnor gör väl 80% av ”konsumentval,” så drygt hälften är väl sannolikt.

      (”Local Girlfriend Always Wants To Do Stuff”
      https://www.theonion.com/local-girlfriend-always-wants-to-do-stuff-1819569613
      ”SALEM, OR—Local resident Steven Bertram is ”fed up” with girlfriend Alicia Maas’ incessant need to do stuff, a visibly frustrated Bertram reported Monday.

      According to the 31-year-old maintenance technician, Maas, 29, regularly insists that the couple engage in an endless series of activities, things, and events, at various times of the day, despite the fact that Bertram would often prefer not to do such stuff. […]”)

      Svara
  7. Melmac

     /  01/25/2018

    Appropå ingenting: Stojans utelista https://youtu.be/fejqu0LDHQU

    Svara
  8. Frida Gustavlin

     /  01/25/2018

    -Kolla, jag har klippt mig älskling!
    -Men vad fin du blev!
    -Så du tyckte jag var ful tidigare?
    -Närå, du var fin tidigare också.
    -Så du tyckte inte att det blev bra?

    Appropå journafeminsterna som grämer sig över att unga kvinnor tycks ha större möjlighet att prisas som skådespelare än unga män. Det är verkligen inte smickrande för journalisten när det blir så uppenbart att de i förväg bestämt vilken vinkel de söker. Behöver de ens göra dessa ”kartläggningar”? De kan väl bara skriva vad de tänker på, går fortare, kostar mindre och skulle bli exakt lika ”bra”.

    Svara
  9. Gorby

     /  01/25/2018
    Svara
  10. Stämmer på kronan

    Svara
  11. Eftersom jag är en sån där gräslig vit kränkt medelålders heterosexuell cis-man har jag ju den där gamla unkna våldsbejakande patriarkala synen på militära operationer att det som framförallt ska implementeras är krigsberedskap… :/
    Nä fy fan vad man skäms för att vara svensk idag.

    Men du Toklandet, tror du rent ärligt verkligen att det finns biologikurser i Sverige som inte utgår från ett genderperspektiv?

    Svara
    • MiT

       /  01/25/2018

      Nja, kan finnas men när jag skriver biologikurs så menar jag ju biologikurs och inte nåt nåt annat som kanske finns och som man kallar biologikurs 😛

      Svara
  12. Ivar L

     /  01/25/2018

    ”Men precis allt i artikeln går ut på att mildra vilka debatter rapporten ev kan skapa. Finns ingen som faktiskt tar upp de problem som det kan innebära utan allt är bara förmildrande.”

    Fast det faktum att Ann-Zofie Duvander tycker det är viktigt att säga att siffran är överdriven är ju i sig ett erkännande av att hon egentligen också tror att det är bättre med färre än 30% muslimer 2050. D.v.s. hon antyder indirekt att stor muslimsk invandring är ett problem. Det är rätt intressant att se hur de faktiskt egentligen försäger sig mellan raderna. Om de tyckte omfattande muslimsk prägel vore något positivt skulle de ju snarare berätta för oss vilken glädjande nyhet det är att Sverige håller på att bli muslimskt. Jag tror alla utom de mest hjärntvättade postkolonianisterna nu inser vartåt vi är på väg, men många har mycket att förlora på att tala klarspråk. De offrar hellre Sveriges framtid och kör på i 190 rätt in i betongen. VIlken djävla tid vi lever i. De här åren kommer att gå till historien.

    Svara
    • Holtzkampf

       /  01/26/2018

      Om dessa åren kommer att gå till historien och hur det låter kan man fundera över. Vem skriver den?

      – segraren skriver historien; dvs muslimer berättar den storartade processen när de fick ett land att lägga under sig.
      – vem av nuvarande politiker och godhetsknarkare skulle erkänna att man körde ett land i diket. Att de gjorde fel?? Aldrig, det som inte blev bra skyller man på vita rika män som krånglade och åbäkade sig (utom Fredrik R förstås, han är godkänd)
      – Vinnova sponsrar en sanningskommision med DN och Jämnställdshetsmyndigheten
      som berättar hur det ligger till (inte hur verkligheten uppfattas).

      Det minst troliga är att det blir räfst och rättarting. Så fungerar inte Sverige idag och troligen inte i framtiden heller.

      Det mest kloka är att dra sig ur den här soppan i tid och ta med så många vänner som möjligt.

      Svara
    • MiT

       /  01/26/2018

      Det där med Duvander har du faktiskt helt rätt i, det tänkte jag inte 😛

      Svara
  13. Gissa vem som får Arvsfondens pengar?

    Svara
  14. QED

     /  01/26/2018

    Stockholms universitet kartlägger ” hat och hot”

    ”Som det stora flertalet känner till, har under hösten personal vid universitetet varit utsatt för hat och hot på Internet. Detta har av naturliga skäl inneburit åtgärder i olika former från universitetets sida.

    Som ett resultat av det arbete som genomförts har, utöver interna erfarenheter inom universitetet, ett nätverk med externa parter byggts upp. I detta nätverk återfinns idag bland annat Polismyndigheten representerade av Dan Eliassons direkt underställda utredare av Demokrati- och hatbrottens utbredning, Demokrati- och hatbrottsgruppen, Brottsoffer- och personskyddsgruppen samt kommunpolisen representerade.
    Under våren kommer en konferens med alla svenska lärosätens säkerhetschefer genomföras. En av punkterna på agendan är att utbyta erfarenheter samt diskutera problemets utbredning och motåtgärder. Även där är Polismyndighetens representanter inbjudna att delta, vilket också bejakats.

    Ansvarig säkerhetschef heter lustigt nog ”Norrmén”.

    Kan det gälla någon genusvetare som blivit emotsagt på internet?

    Svara
  15. MiT

     /  01/26/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2018

      På det stora hela ett bra program men de två gästerna i studion har en hel del likheter med svenskar i motsvarande roller. De är en del av problemet även om de i Finalnd kan uttrycka sig lite rakare.

      Framförallt är det intressant att notera vad som händer vid ungefär 24 minuter när Paula berättat om vad judar råkar ut för om de går in i områden som Rosengård med judiska symboler som kippa. Mannen i studion, som varit korre i Sverige, börjar omedelbart, precis som svenska journalister, tala om rasism mot muslimer istället och drar den gamla vanliga valsen om att det är finnarnas rasism som orsakar invandrarnas dåliga attityder i Finland.

      Detta är en medielogik vi känner igen från Sverige varenda gång det varit t.ex. islamistiska terrordåd, då är det synd om muslimerna. Precis samma här, Paula berättar om att judarna är i en utsatt position och då kontrar journalisten med att det är synd om muslimerna. Det är uppenbarligen inte enbart den svenska journalistkåren som är postmodern vänster.

      Svara
      • Kristian

         /  01/26/2018

        Om tjugo år kommer det att finnas muslimer i Sverige.
        Jag är inte säker på att några judar bor kvar då.

        (För Malmö, läs ”fem år.”)

        Svara
  16. MiT

     /  01/26/2018

    Svara
  17. MiT

     /  01/26/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2018

      Den listan har man inte fått se i mainstreammedia i feministiska Sverige!
      Eller?

      Jag måste säga att jag är förvånad över att Israel placerar sig så högt. Glädjande, eftersom bilden är att det är ganska våldsamt. Men jag antar att våldet är koncentrerat kring känsliga områden.

      Svara
    • Island skulle nog toppa men det skedde ett kvinnomord förra året. Utfört av en besökande grönlänning.

      Svara
  18. MiT

     /  01/26/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2018

      Kul för dem.
      Eller?

      Själv skulle jag tycka det vore rätt trist att gå på ett kvinnofritt evenemang.
      Undrar om det kommer att vara några ”normbrytare” som ställer till problem vid inpasseringen. Dels kan man ju tänka sig aktivistiskt lagda transpersoner av olika slag men även folk på högerkanten som vill retas/testa gränserna.

      Svara
      • Senior

         /  01/26/2018

        Folk på högerkanten brukar bara rycka på axlarna och låta dem hållas, lev och låt leva.

        Det blir väl i så fall som vanligt om det blir bråk, olika konkurrerande vänsteryttringar som bekämpar varann.

        Svara
      • Olof

         /  01/26/2018

        Ja, jag är ju mer intresserad av om människor som t.ex Lotta Brome är välkomna.

        Men tveksamt om det kommer bli speciellt framgångsrikt, vem skulle ens vilja erkänna att man går på sunkigt sexistiska arrangemang?

        Svara
        • Ivar L

           /  01/26/2018

          Det kommer att bli firmafest för vänstertjejer i mediebranschen och därmed skrivas mängder om det men om den kvinnliga publiken i stort kommer att vara intresserad beror nog främst på vad arrangörerna lyckas boka. Men de kommer att ha en extrem medvind, i vart fall hos svenska artister.
          På 1980-talet hade vi Live Aid för att hjälpa svältande i Afrika.
          På 2010-talet har vi internfester för vänsteretablissemangets kvinnor.

          Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2018

      Ja, jädrar. Det är skrämmande att det verkar vara så enkelt att stoppa grejer på den där typen av amerikanska sociala plattformar:

      Kan inte Flashback eller några andra med lite tåga och som verkligen är för ett fritt och öppet samhälle på riktigt starta alternativ till syltryggar som Kickstarter och Facebook?

      Ni som har konto, skriv och fråga varför de stoppat det! Det här är verkligen obehagligt.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/26/2018

      Svara
  19. MiT

     /  01/26/2018

    Nu har jag ingen aning om vilken film hon pratar om men det hon säger här är ju att man skulle dämpa effekterna av de enorma kostnaderna genom att se över kostnaderna inom just sjukskrivning och assistans? Hon säger det ju rakt ut? Den 1:a punkten som skulle dämpa det är bara meningslös eftersom varken hon eller Sverige har minsta lilla att säga till om hur andra länder ska göra.

    *https://www.facebook.com/magdalenaeandersson/posts/1417622535013613*

    Svara
    • Pistolekors

       /  01/26/2018

      ”Så det ni hör mig säga säger jag inte”

      Svara
  20. Kristian

     /  01/26/2018

    Feministisk stadsplanering? Gissar att det betyder moskéer.

    Svara
  21. QED

     /  01/26/2018

    Svara
    • Kristian

       /  01/26/2018

      Även bankkontouppgifter för den som eventuellt befinner sig utomlands.

      Något att slå i skallen på den som invänder ”de flesta begår inte brott”:
      https://ledarsidorna.se/start/crowdfunding-for-boken-valdtakt-och-kultur/
      ”8,2 procent av invånarna begår 38 procent av våldtäkterna. Läs den meningen igen – åtta procent av invånarna begick trettioåtta procent av våldtäkterna.
      […]
      Nästan hälften av överfallsvåldtäkterna utomhus registrerades på invandrare under perioden 1985 och 1989. Om vi bryter ner invandrare i kategorierna personer födda i Norden och personer födda i övriga länder framgår det att 29 procent av våldtäkterna registrerats på utomnordiska invandrare och 9 procent på nordiska invandrare, trots att den senare gruppen är betydligt större.”

      Svara
  22. Mjölner

     /  01/26/2018

    Med anledning av Guldbaggen. Svensk film har väl alltid använt drygt femtioåriga män till studentroller och tjugoåriga flickor som motspelerskor.

    Svara
  23. Melmac

     /  01/26/2018

    Måste säga att jag håller med honom om mycket, men jag är rädd att Björkis och Lööfis sätter sig på tvären så det blir urvattnat som vanligt.
    http://kvartalplay.se/fredagsintervjun/ulf_kristersson

    Svara
  1. Patriarkatet tvingar Hanna Lindström (Grön Ungdoms språkrör) att flyga till Kap Verde och flygpendla till London! | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Påminnelse inför valet: Del 2 | WTF?
  3. Smått och gott från 2018, del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: