Glasklart med Annie

Annie Lööf var ju med i Agenda igår och allt blev såklart glasklart som alltid när Annie är igång. Hon svarade faktiskt på frågor men synd bara att det inte var på frågorna som Kvartoft ställde utan några helt andra som vi inte har en aning om vem som ställde.

Så jag samlade ihop lite från Agenda men också lite från hennes tidigare glasklara saker.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

210 kommentarer

  1. Dreadlock

     /  02/05/2018

    Ibland tror jag faktiskt att Lööf positionerar sig själv till höger om Ayn Rand.

    Svara
  2. En annan

     /  02/05/2018

    Snygg redigering, fattas bara applåder och skratt!

    Svara
    • Tor

       /  02/05/2018

      Alfred E Neumans hemliga syster.
      ”Vadå – jag dyster?”
      Herre jösses, Centerpartiet är MAD!

      Svara
  3. Olof

     /  02/05/2018

    Det finns ingen åldersuppskriven från Afghanistan eller Iran som inte uppenbart ljugit. Inget av dessa länderna är befolkat av djungelstammar utan tideräkning, tror man det har man en väldigt rasistisk uppfattning om länderna. Människor som kommer därifrån kan alltså väntas vara helt på det klara med sitt födelsedatum.

    Har de blivit åldersuppskrivna innebär det att de inte lyckats göra sin ålder trovärdig för asylaktivisterna på migrationsverket. Att en människa idag, i 18års åldern, skulle misslyckas att framföra en trovärdig livshistoria genom tillräcklig detaljrikedom och tillhörande material för att styrka den är i sig rätt osannolikt. Sedan har de efter det misslyckats att styrka sin ålder genom medicinsk åldertest.

    Det sker inte av misstag. Det handlar om uppenbara och ytterst medvetna lögner.

    Som jag sagt tidigare, jag anser inte att de enskilda migranterna bör bära speciellt stor del av skulden för lögnen. Det är framförallt vårt helt vrickade system som skapar incitamentet och de vidriga aktivisterna som försöker lura i migranterna att de kan komma undan med det som orsakat detta.

    Men det innebär inte att människor av någon ålder utan asylskäl bör få uppehållstillstånd.

    Svara
  4. Dan

     /  02/05/2018

    Ännu en galen ide för att indoktinera barnen. Kommer säkert uppskattas av Malmös fördomsfria invånare.
    http://www.friatider.se/drag-queens-ska-l-sa-sagor-f-r-barnen-i-malm-j-ttenyttigt-f-r-barnen

    Svara
    • Ja, nya invandrare direkt från MENA skickar säkert barnen dit istället för till koranskolan.
      Det är precis den här typen grepp vi behöver för integrationen!

      Svara
  5. Olof Johansson var den ende svenske patrioten i C de senaste decennierna – varför försvann han från politiken?

    Svara
    • Han förlorade sin riksdagsplats 98, tror jag det var, efter samarbete med S, då la han av nu är han 80 år.

      Svara
      • Jo, nu är han för gammal för att delta på topp-positioner men när han avgick fick jag intrycket att han var bortmotad av en mäktig grupp bakom kulissen. Han yttrade bl.a. ”det illojala kapitalet…”

        Svara
  6. Frida Gustavlin

     /  02/05/2018

    Jag tittar på nyheterna, Aktuellt på SVT, avbrott för kulturnyheterna, som enligt standard började med #metoo, som det gjorde igår, i förgår, och alla dagar de senaste månaderna. Har de ingen fantasi? Blir de inte trötta? Så högt är inte nyhetsvärdet.

    Svara
    • Vic

       /  02/05/2018

      Som George W Bush sa: In my line of work you have to repeat things over and over again for the truth to sink in. To kind of… catapult the propaganda.

      Svara
    • what

       /  02/05/2018

      Håller de på med den skiten fortfarande?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/05/2018

        Varenda kväll är det förstanyhet på SVT-kulturnyheterna. Kolla imorgon, övermogron eller vilken dag som helst fram till sommaren så får du se,

        Svara
    • MiT

       /  02/06/2018

      Det är de som driver det och har gjort det sen oktober.

      Svara
    • Senior

       /  02/06/2018

      Nej, men propagandavärde….

      Svara
  7. Lamotte kallar en kvinna ‘expert’. Hur vågar han näthata EN KVINNA? SKÄMMES!!!!

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155936755510281&id=750110280

    Svara
    • Ligneto

       /  02/07/2018

      ”Experten” använder ordet ”övergreppa” gång på gång. Beskriver väl nivån på ”expertkunskaperna”.

      Svara
  8. Rikard

     /  02/05/2018

    Hej.

    I det andra klippet (tro jag, de sitter i en TV-studio) säger Lööf:

    ”Svenska föräldrar till de här ensamkommande barnen…[plus någonting om att dessa föräldrar än centerpartister]”

    Centerpartister från Sverige har alltså för ca sexton år sedan (enligt den angivna åldern) rest till Iran och Afghanistan och avlat barn med kvinnor där.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Triggar igång fantasin, verkligen… 🙂

      Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      Alternativ två är att de adopterat barnen illegalt. Trafficking alltså.

      Det är ju det som hela tiden glöms bort i hela debatten. De fåtal barn som faktiskt ÄR minderåriga är ju i princip offer för trafficking. De är nämligen i huvudsak ankarbarn skickade av anhöriga i hemlandet. Så om de kallas för ”våra barn” av batikhäxor i Sverige och faktiskt är minderåriga så har de ju i princip blivit kidnappade och illegalt adopterade. De har med största säkerhet legala föräldrar i hemlandet och bör omgående skickas hem till dessa.

      Svara
    • MiT

       /  02/06/2018

      Det var med i Agenda men jag tog bort det, fanns precis innan Lööf pratar för första gången i mitt lilla klipp, man hör sista delen av det när hon pratar om deras barn som ska utvisas. Men det lilla syftningsfelet är nog bara ett misstag, är nog inte så enkelt att sitta där i direktsändning.

      Svara
      • Rikard

         /  02/06/2018

        Hej.

        Då gör hon syftningsfel med väldigt hög frekvens och på väldigt konstiga ställen.

        Snarare beror det på att hon saknar genomtänkt åsikt, inte har resonerat sig fram genom sin egen tankegång om varför hon tycker som hon gör (eftersom hon, enligt mig, inte tycker något alls egentligen – hon säger som en automat det hon tror ger bäst utdelning just nu) eller om det hon tycker är rätt, eller ens om det kan och bör genomföras.

        Hon har inte otur när hon tänker; hon tänker inte.

        Om hon varit smart, slipad och erfaren hade hon istället svarat ”För mig är de här barnen som levt i svenska familjer så länge nu, ja de är svenskar och ett par som är centerpartister sade…”

        Inte att en eller annan är centerpartister till helgen, som hon säger.

        En ren svammel kärring av Löfvenska mått. Till och med den förhatlige äspingen är mer slipad.

        Jag tror briefing för inspelning/sändning gick i linje att Lööf redogör för hur tänker svara principiellt, så att journalisten kan välja rätt följdfråga. Det som sänds är i Sverige aldrig fråga om spontana intervjuer, om det inte rör sig om rena bakhåll som Josefssons valstugereportage eller Frick:s eskapader, eller Granskning Sverige för den delen. Våra politiker, med få undantag (Schyman, Reinfeldt, Schlaug, kanske några till) klarar inte av spontana intervjuer om komplexa politiska frågor (de klarar i regel inte av att hantera komplexa frågor alls!) eftersom de blir livrädda utan manus.

        Detta för att de Lööf-likt inte står för något, inte tror på något och inte bryr sig om något…

        …utom mer makt och härlighet åt sig själva och partiet.

        En person som Jan, eller Senior, eller du, eller Frida eller… har bestämda åsikter och uppfattningar – och kan därför svara även på komplexa frågor. Vi står hellre för våra åsikter än försöker täcka alla baser.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Vic

           /  02/06/2018

          Absolut Rikard! Visst är det så att det för deras egen del kanske ytterst handlar om att de vill ha makt och karva ut en bit av världen till sitt själva.

          Dock är det knappast det enda skälet till att politiker allt som oftast inte kan argumentera för sina åsikter. Jag tror att det beror mycket på att politiker har en agenda som de väntas följa vare sig de kan argumentera för det eller ej. Sverige är ett pytteland i det geopolitiska landskapet och svenska politiker har en hel radda med piskor över sig från partiet, EU, FN, våra allierade och handelspartners och inte minst extremt mäktiga NGO’s som Romklubben, TLC och Bilderbergruppen. Pengarna kontrollerar politiken och politikerna lyssnar på pengarna. Jag tycker till exempel att Lars Berns (https://anthropocene.live/) åtskilliga redogörelser för detta förlopp är väldigt klargörande. Även F. William Engdahl går mycket grundligt igenom de geopolitiska förhållandena på ett förståeligt sätt.

          Jag säger naturligtvis inte detta för att försvara viljelösa politiker. Jag tycker det är ryggradslöst att inte stå för vems ärenden man springer.

          Svara
          • Rikard

             /  02/06/2018

            Hej.

            Tål man snärten kan man fånga piskan, dra ner slavdrivaren på marken och stampa av hans nacke!

            Eller doppa honom i en tunna kokande tjära, (Få se vem som känner igen den referensen; den är nog för lätt för den här bloggen.) så bättrar det sig snabbt med ens lycka.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • ”Toke gjorde en strof till Kroks ära:

            Värre än piskslag kände
            piskaren själv, när hans huvud
            doppades djupt i havshästbogarnas
            varma tvättkar.
            Krok, som av olycksödet
            sattes som slav vid åran,
            vann sig sin hämnd och frihet:
            nu är hans lycka bättrad.

            När de rodde ut igen, hade de fått en ny uppsyningsman; men alla tyckte sig märka att denne tagit lärdom av det som hänt och var försiktigare med piskan.”

  9. Tor

     /  02/05/2018

    Först: Tack till Granskning Sverige.

    Sen förstår jag inte varför du tycker om Olof Johansson. Har har ju varit delaktig i nedmonterande ta Sverige.
    Efter politiken ordförande i Systembolaget = förbudstyp.
    Vindkraftssamordnare. He He.
    Samarbete med Socialdemokraterna.

    Den sista Centerpartisten som jag har respekt för är Feldin.
    Jag delar inte hans politiska uppfattning men han gjorde som han trodde.
    Han trodde att kärnkraften var farlig och vägrade att ladda reaktorerna. Tog all skit för det och avgick.
    Jämför med Frigolit. Han är med och stänger gränsen och sen sitter han kvar och ojar sig över sitt eget beslut, eftersom han vill vara kvar vid köttgrytorna.

    Svara
    • Tor

       /  02/05/2018

      Kommentaren är till klippen med Olof Johansson

      Svara
  10. Tor

     /  02/05/2018

    Är det någon som ens förstår vad Centerpartiet står och tycker idag.
    De har gått från att vara ett nationalistiskt parti för bönder och landsbygd till globalister.
    På 60-talet var de näst största partiet.
    Man gled bort från att stötta landsbygden och med det landet.
    Dessutom tappade man helt miljöfrågan till ”Miljöpartiet”, viket är helt obegripligt.
    Centern var ju nästan bara miljö.

    Ja tänk så fel det kan bli.
    Hade C hållit fast vid landsbygd och miljö hade vi kanske sluppit MP?
    Jag förstår inte heller hur det kunde ske.
    MP var när de startade ett mittenparti. Som C men lite mer idealister och blåsta.

    Svara
  11. Ja Annie Lööf har aldrig gått att lita på. Men innan hon blev partiledare svarade hon faktiskt ärligt på en fråga jag ställde, nämligen ”ja” (ganska ovanligt för en politiker):
    https://bergersjo.wordpress.com/2017/07/30/lita-inte-pa-annie-loof/

    Svara
    • Olof

       /  02/06/2018

      Tja, jag vet inte, jag tycker nog hon går att lita på. Men det gäller ju att veta hennes faktiska värderingar. Och det verkar ju som de ligger rätt nära objektivismen och Ayn Rand hållet. Åtminstone tycks hennes ståndpunkter rimliga sett genom den linsen.

      I det läget blir t.ex hennes ståndpunkt kring migration helt rimlig. Egentligen skulle hennes filosofi för att ha en chans att fungera behöva kombinera öppna gränser med en nedlagd välfärdsstat, åtminstone för nyanlända. Samtidigt vet hon (precis som Reinfeldt) att hon inte behöver kompromissa i den frågan alls eftersom öppna gränser automatiskt _leder_ till en nedlagd välfärdsstat. Är man sociopat eller helt naiv behöver man inte ta hänsyn till de former som nedläggandet kommer att ta sig uttryck i och det lidande det kommer orsaka.

      Sen går det inte att lita på enskilda uttalanden, men det gör det ju aldrig med politiker. Men det är ändå en viss skillnad på de som tycks ha en konsekvent ideologi och de som inte riktigt klarar av att hålla en sådan. Och där tycker jag nog Lööf är bland de mer pålitliga, tillsammans med Åkesson.

      Svara
      • Hon har ju aldrig stått för sina väljare. Först gick hon helt i Reinfeldts led och nu har hon helt gå i DÖ-ledet.

        Svara
  12. MiT

     /  02/06/2018

    Vad är det Malmö stad är sura på? En gif, klicka på bilden i tweeten

    Och den här bilden

    Svara
  13. michael.

     /  02/06/2018

    Annie är lika glasklar som ett frostat toalettfönster.

    Svara
  14. what

     /  02/06/2018

    Jag tror dig.

    Tack för tipset.

    Går man in på hemsidan svt.se/kultur vad möts man av där:

    – Årets homo på gaygalan
    – Dramaten tillsätter tjänst… efter höstens metoo-rörelse
    – Hederspristagaren Juliette… ”Alla borde kalla sig feminister”

    I högerspalten återfinns bland annat:

    – Nytt pris för böcker utan sexuellt våld mot kvinnor
    – BBC-profiler sänker sina löner för att minska bolagets ojämlika lönesättning
    – ”Vad hade du på dig?” – våldtäktsoffers kläder ställs ut
    – Kanadas nationalsång görs könsneutral

    Är det för mycket att säga att det går att skönja en viss ideologisk inriktning.

    Just att de kör #metoo varje dag: Har det möjligtvis något att göra med att lagen om samtycke är tänkt att träda i kraft den 1 juli 2018 och att det är valår?

    Det finns många intressen och pengar att tjäna på en sådan lagstiftning och det finns många som vill vara med och kapitalisera på den honungskakan.

    Det ”rör om i grytan” såklart bland interna strider och en del personer ser chansen att positionera sig och göra sig av med konkurrenter och fiender. Hur många är det som ens tror på de ideologiska premisserna?

    ”45 procent av svenska män tycker me too-uppropen är överdrivna”

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/45-procent-av-svenska-man-tycker-metoo-ar-overdrivet

    Lustigt nog utelämnades i rubriken (som vanligt är det män som ska svartmålas) att 30 procent av kvinnorna också hade tröttnat på metoo (och det var länge sedan undersökningen gjordes).

    ”På påståendet ”Jag känner att det är överdrivet” svarar 45 procent av männen att de instämmer helt eller delvis i att me too-uppropen är överdrivna och även 30 procent av kvinnorna.”

    Kan inte tolka det på annat sätt än att SVT (SVerige Tillsammans, det finns ingen svensk kultur) är en propagandakanal som har till uppgift att ploga vägen för lagstiftningen. Det har lobbats för samtycke i 10 år minst (vem minns Assange, Rudling & Co).

    Lyssnade på ett BBC-reportage för någon vecka sedan om en manlig tillställning med kvinnlig serveringspersonal. Den kvinnliga serveringspersonalen varnades i förväg att vissa män kunde bete sig svinigt. Det rörde sig alltså inte om Timell-greppet TM. Det var kanske en hand på höften, en komplimang samt ett eller annat skamligt förslag från en handfull överförfriskade män. Bland hundratals skötsamma män. Det sades att kvinnorna blev väldigt kränkta över detta. Försvarar inte de överförfriskade männens beteende på något sätt, men det lustiga var att kvinnorna valde ändå att ta detta jobb flera år i följd, om och om igen, eftersom det var bra betalt och om sanningen ska fram var det många av kvinnorna som kände sig uppmärksammade och bekräftade. De blev varnade i förväg och hade kunnat välja att inte ta jobbet. Det är feminism i ett nötskal.

    Svara
  15. G

     /  02/06/2018

    “Varför har Annie Lööf köpt lögnen om att vuxna män är barn?”

    Många förundrades över Annie Lööfs politiska magplask i SVT:s Agenda igår kväll. En av dem är Kerstin Hofgren Ingasdotter, som undrar varför nästan alla politiker köpt lögnen om att vuxna män som sökt sig till Sverige är minderåriga barn. “Ingen av de män jag känner skulle lämna sina kvinnor och barn för att resa till väst. Min empati sträcker sig så långt att jag vill att rätt ska vara rätt. I det ingår inte att man ljuger och utnyttjar ett generöst land”, skriver hon i dagens krönika.”
    http://katerinamagasin.se/varfor-har-annie-loof-kopt-lognen-om-att-vuxna-man-ar-barn/

    Svara
  16. G

     /  02/06/2018

    ”Brev till politiker: Sverige behöver ett asylstopp nu”
    http://katerinamagasin.se/brev-till-politiker-sverige-behover-ett-asylstopp-nu/

    Svara
  17. G

     /  02/06/2018

    ”Treårig pojke tog cupcake – slogs ihjäl med basebollträ”
    https://www.expressen.se/nyheter/trearig-pojke-tog-cupcake-slogs-ihjal-med-basebolltra/

    Svara
  18. G

     /  02/06/2018

    ”Danska S asylutspel ger systerpartier bryderi
    ..[.]..
    S-ledaren Mette Frederiksen säger att den danska befolkningen på kort tid förändrats.

    – 1980 hade vi en procent med icke-västlig bakgrund. Nu är siffran lite över åtta procent. Så fort har befolkningen inte förändrats vid någon annan tidpunkt i modern tid.

    – Vi kommer med det här utspelet för att vi, liksom resten av det danska samhället, kan se att vi har stora utmaningar med integrationen. Det är enligt vår uppfattning den största utmaningen i det danska samhället i dag.”
    http://tt.omni.se/danska-s-asylutspel-ger-systerpartier-bryderi/a/e1EEe9

    Kommentarer i artikeln från bl.a. Löfven och norska S.

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Ja, det är ju faktiskt så. Väldigt intressant hur öppensinnade danskarna (och andra grannländer) är jämfört med här, där stängs inga dörrar (inga naiva hjärtan öppnas heller) och troligen är det sakinnehållet och den faktiska politiken som fokuset ligger på, inte partier och partiers historia, värdegrund och allmänt tjafs. Det känns fint och mer demokratiskt på nåt vis, ingen får igenom allt, men alla får möjligen igenom något, om partiet vill vara med och möjlighet att komma överens i någon sakfråga finns, det är bra ur väljarens synvinkel.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      ”1980 hade vi en procent med icke-västlig bakgrund. Nu är siffran lite över åtta procent. Så fort har befolkningen inte förändrats vid någon annan tidpunkt i modern tid.”

      Och det är Danmark det…
      I Sverige är siffran gott och väl det dubbla.

      Svara
  19. G

     /  02/06/2018

    ”Finland: Terrorister ska förlora finskt medborgarskap.

    Inrikesministeriet har tillsatt ett projekt för att ändra medborgarskapslagen. Syftet är att föreskriva om förlust av finskt medborgarskap hos personer med dubbelt medborgarskap som gjort sig skyldiga till terroristbrott.

    I regeringens asylpolitiska åtgärdsprogram konstateras att medverkan i organisationer som FN och EU klassificerat som terroristorganisationer samt resor utomlands för att begå terrorbrott och finansiering av sådana resor ska kriminaliseras. Efter detta ska det föreskrivas om en möjlighet att sådana personer med dubbelt medborgarskap som deltagit i terrorverksamhet fråntas sitt finska medborgarskap.”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-terrorister-ska-forlora-finskt-medborgarskap/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      Personligen tycker jag att man rent generellt skall se över rimligheten med dubbla medborgarskap. Jag tycker nog att man bör tvingas välja att vara medborgare i ETT land.
      En annan orimlighet i förlängningen med dubbla medborgarskap i t.ex. Sverige är att människor som bor utomlands fortfarande får rösta. Varför? Varför skall man vara med och fatta beslut i ett land man inte bor i? Jag tycker att efter två mandatperioder ungefär så skall den rätten upphöra till dess man återvänder till Sverige om man nu behåller sitt medborgarskap.

      Svara
      • G

         /  02/06/2018

        Men om en brottsling är medborgare bara i Sverige så går det ju inte utvisa till annat/hemlandet och dra in det svenska medborgarskapet som individen fått, eller tänker jag fel? Om alla tvingas välja och majoritet väljer att ”säga upp” sitt medborg. i hemlandet för att behålla det svenska, då blir ju alla dessa omöjliga att utvisa vid ev. brott, det vill iaf inte jag. Jag vill att så många brottslingar som möjligt som kan utvisas till hemlandet ska göra det, med förbud att återvända och att det svenska medborgarskapet dras in, men har individen enbart svenskt medborgarskap så är väl det omöjligt?

        Ang att folk får rösta i valet fast de bor i annat land, där håller jag dock med helt i det du skriver.

        Svara
        • Ivar L

           /  02/06/2018

          En brottsling som är medborgare i enbart Sverige kan inte utvisas. Alltså måste vi ställa höga krav innan vi gör folk till medborgare.
          Jag tror att många av dem som har en i grunden svag relation till Sverige inte kommer att säga upp sitt medborgarskap i det andra landet. Särskilt inte de med ideologiska agendor. Men som sagt, med höga krav på medborgarskap så bör problemet med brottslingar som inte kan utvisas inte vara särskilt stort. Dessutom är det ju även nu sällsynt att utvisa de som fått medborgarskap. Händer det ens?

          Svara
          • MiT

             /  02/06/2018

            Att man inte utvisar nu beror väl mest på att man av någon anledning inte vill tillämpa de lagar som faktiskt finns? För visst finns det lagar som säger att vi har rätt att utvisa brottslingar? Gäller väl för övrigt det mesta av problemen, lagar finns men man tillämpar dem inte ordentligt osv.

          • Ivar L

             /  02/07/2018

            Absolut. Men jag hävdar ändå att det rimliga är att man är medborgare i ett enda land, och att detta även innefattar rätten att rösta. Lämpligtvis i det man bor i. Men som sagt, det kräver att man gör ungefär som Schweiz; ställer ordentliga krav innan man tillåter någon att bli medborgare.

            Det fina med detta är också att det blir mycket lättare att göra sig av med dem som inte vill anstränga sig att bli en del av Sverige och som kan bli framtida problem.

      • Kristian

         /  02/06/2018

        Det som skulle försvinna över natt är i så fall en massa M och SD-röster.

        Svara
        • Senior

           /  02/06/2018

          Ett fåtal svenska immigranter, ja.
          Flertalet är dock ”nysvenskar” som reser hem med alla bidrag….

          Svara
          • Kristian

             /  02/06/2018

            Okej, du menar så.
            Jag menar att utlandssvenskar i allmänhet röstar på dessa partier.

            Är det så många som kommit till Sverige, fått medborgarskap, och sedan flyttat hem?

            Hmm, intressant fundering. Kanske tar det ut varandra.

        • Ivar L

           /  02/06/2018

          Man kan väl inte bygga ideologiska principer på dagsopinioner? Jag kan inte se att det är rimligt att någon som levt och arbetat 20 år i USA, som har sina barn i skolan där o.s.v. skall bestämma över skatter, immigration, skolväsende med mera i Sverige. Varför? På vilket sätt är det demokratiskt riktigt?

          Svara
        • Ivar L

           /  02/06/2018

          Dessutom, utlandssvenskar var med och röstade fram katastrofen Reinfeldt så deras ansvarstagande för landet ger jag inte mycket för. Gissningsvis hade vi sluppit EU också utan dessa spökröster.

          Svara
      • Senior

         /  02/06/2018

        Varför?
        -För att säkra sosseröster!

        Svara
  20. G

     /  02/06/2018

    ”Så här svarar Försäkringskassan på svenskarnas rop om hjälp: ”Sidan är avsedd för frågor på arabiska”
    https://samnytt.se/sa-har-svarar-forsakringskassan-pa-svenskarnas-rop-om-hjalp-sidan-ar-avsedd-for-fragor-pa-arabiska/

    Fy fan så illa att det får gå till såhär!

    Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      Det är ju rena rama reklamen för att få hit välfärdsimmigranter.

      Svara
  21. G

     /  02/06/2018

    ”Domstolarna river upp alltfler utvisningsbeslut

    Andelen utvisningsbeslut fattade av Migrationsverket som ändras i Migrationsdomstolarna ökar. I stor utsträckning handlar det om utvisningar till Afghanistan.

    Fler än vart tionde utvisningsbeslut undanröjs nu av Migrationsdomstolarna och omvandlas till ett uppehållstillstånd. Och trenden är att ökningen fortsätter.”
    https://samnytt.se/domstolarna-river-upp-alltfler-utvisningsbeslut/

    Finland…

    ”Säkerhetsläget i Afghanistan och utvisningarna till landet har varit på tapeten de senaste dagarna. Migri kommer inte att stoppa utvisningarna till Afghanistan och klargör här situationen:…”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-migri-om-laget-i-kabul-valdsnivan-ar-trots-den-senaste-tidens-handelser-inte-sa-hog-att-alla-manniskor-i-omradet-skulle-vara-i-fara-pa-grund-av-attackerna/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      SvD skriver om ett närliggande ämne:
      https://www.svd.se/m-vill-utvisa-fler-pastas-det/i/senaste/om/ledare

      ”I dag är utvisning inte norm ens vid grova brott. Exempelvis får mer än fyra av fem dömda utländska våldtäktsmän som bor i Sverige stanna kvar. Det visar statistik från Brottsförebyggande rådet. Inte heller gärningsmän på tillfälligt besök utvisas. Vid exempelvis våldtäkt mot barn eller synnerligen grov misshandel utvisas exempelvis bara knappt hälften av dem.”

      Svara
      • G

         /  02/06/2018

        Bra av Gudmundson 🙂 Forts….

        ”Antalet utvisningar har varit märkligt konstant över tid. På 1970-talet föll omkring 500 utvisningsdomar om året. Nuförtiden drygt 600 om året, trots den radikalt förändrade kriminaliteten.

        Vill man åstadkomma fler utvisningar är det i stället tolkningen av den förmildrande anknytningen till landet, samt de olika undantagen, som bör granskas. 2004 förstärktes principen om barnens bästa. 2006 satte EU:s rörlighetsdirektiv ytterligare hinder för utvisning. 2010 stärktes flyktingars skydd mot utvisning.

        M vill utreda praxis gällande EU-medborgare. Det är bra. Men det är bara en del av frågan. Att säga att utvisning kommer att ske oftare med M:s förslag gränsar till falsk marknadsföring.”

        Svara
  22. G

     /  02/06/2018

    ”Professor: ”Om du är vit och utövar yoga bidrar du till rasism”

    Shreena Gandhi är professor i religiösa studier vid Michigan State University i USA. Tillsammans med Lillie Wolff, som kallar sig ”antirasist och helare” har hon skrivit och gett ut en bok med titeln ”Yoga And The Roots Of Cultural Appropriation” i vilken hon driver tesen att vita västerlänningar som praktiserar yoga bidrar till ”vit makt-rörelsen” och ”strukturellt förtryck”.
    https://samnytt.se/professor-om-du-ar-vit-och-utovar-yoga-bidrar-du-till-rasism/
    http://www.news.com.au/technology/online/social/white-people-who-practise-yoga-contribute-to-racism-professor-claims/news-story/0ac1012dca9197115ad27b50d7df2f91

    Well…

    Svara
  23. G

     /  02/06/2018

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Svara
      • Senior

         /  02/06/2018

        Hela vitsen med epitetsvänstern är att lägga sakfrågorna åt sidan, av den enkla anledningen att deras argument i debatten om sakfrågor inte håller för en granskning.

        Svara
        • G

           /  02/06/2018

          Ja. Det har jag noterat mer och mer. Hela tiden attack på person och inte sakfrågan, gärna med tillhörande psykisk diagnos av något slag. Mycket ohederlig debatteknik.

          Svara
  24. G

     /  02/06/2018

    Jodå. Förslagen är toppen, det kan man inte säga annat om. Men M är i karantän pga korkad ärthjärna-uppförande och måste tyvärr där förbli ett tag framöver, till skillnad mot kriminella så får M ingen straffrabatt av mig. Det blir konsekvensen och straffet från mig som väljare, då M inte brydde sig om att göra några konsekvensanalyser innan konsekvenserna redan var verklighet.

    ”M vill göra det enklare att utvisa

    Moderaterna vill göra det enklare att utvisa personer. Det ska räcka med sex månaders fängelse för utvisning även om det inte finns någon återfallsrisk.

    -Om man är utländsk medborgare som bryter mot ett kontrakt som ska gälla i Sverige, då ska man utvisas, säger partiets rättspolitiske talesperson Tomas Tobé.

    M vill också se över lagstiftningen för att underlätta utvisningar av EU-medborgare. De vill också kunna överföra fler personer som dömts för brott för avtjäning av straffen i hemländerna.”

    SVT-text

    Svara
    • Jag är generös idag: genomför allt detta innan valet, så skall jag fundera på M redan till nästa val.

      Svara
  25. G

     /  02/06/2018

    Svara
  26. G

     /  02/06/2018

    Svara
  27. G

     /  02/06/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  02/06/2018

      Det får ju helt klart mindre uppmärksamhet än bröstcancer trots att minst lika många dör av det per år. Dock skall man vara medveten om att screeningen inte fungerar alls lika bra som i fallet bröstcancer. Det finns för närvarande ingen bra metod att fånga in de som reelt är på väg att utveckla cancern utan att mängder med män som inte kommer att få den inom rimlig tid också ”testar positivt”.

      Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  02/06/2018

      men det drabbar mest bara vita äldre män så vem bryr sig
      dom e ju mest ivägen ändå
      obs kan finnas spår av ironi

      Svara
      • Johan A

         /  02/06/2018

        Kvinnor är skyddsvärda medan män, särskilt vita heterosexuella män, är förbrukningsbara. En sanning i dagens ”jämställda” feministiska Sverige.

        Svara
        • Holtzkampf

           /  02/06/2018

          Självklart är det så att kvinnor är mer skyddsvärda.

          Vem skulle annars ta hand om alla ensamkommande barn!

          Svara
        • Ivar L

           /  02/06/2018

          Det finns en sådan dimension men prostatacancer är också en mer komplex sjukdom än bröstcancer. Det är faktiskt biologi/anatomi som är inblandat i problemet.

          Svara
        • Ivar L

           /  02/06/2018

          Exempelvis kan man ju i princip plocka bort brösten utan att kroppens funktion påverkas (dock är det naturligtvis psykiskt jobbigt) efter det att man haft barn. Det går inte med urinvägssystemet/prostatan. Det är ett mycket omfattande ingrepp med svåra konsekvenser. Bland annat är det stor sannolikhet att bli mer eller mindre impotent.

          Bara så vi pratar om de reella problemen och inte hemfaller åt gnäll av samma slag som feminister.

          Svara
          • Noger

             /  02/07/2018

            Hehe,

            Kommer ni ihåg den kvinnliga socialdemokratiska politikern som på sin blogg ondgjorde sig över att män får vara sjukskrivna längre än kvinnor efter prostata- resp. bröstcanceringrepp?.
            Hon ansåg att det var en jämställdhetsfråga.
            Minns inte hennes namn dock…

          • MiT

             /  02/07/2018

            Var säker den där Monica Green eller vad hon heter.

    • Kristian

       /  02/06/2018

      I Storbritannien är det i stort sett bara ”högerextrema” Daily Mail som drivit detta i omkring tjugo år.
      Prostatacancer har gått om bröstcancer i antal döda. Det senare får dubbelt så mycket pengar och ligger många år före i forskning och behandling.

      (http://www.dailymail.co.uk/news/article-5346405/Lets-save-lives-7-000-prostate-cancer-sufferers-year.html)

      Svara
  28. G

     /  02/06/2018

    Svara
    • Ja, vi borde omgående skamlöst kopiera Danska Socialdemokraternas förslag, men det kommer nog att dröja. Först så måste vi komma över puckeln där vi anklagar dom för att vara fascister, rasister, nazister (eller som Arnieparnie uttryckte det – ”koncentrationsläger!) osv. tills det återigen flippar ut och vi tvingas erkänna att de hade rätt.

      Svara
      • G

         /  02/06/2018

        ”Arnieparnie” hahaha, den lille fascistexperten. 😛

        Svara
      • Kristian

         /  02/06/2018

        Nja, sjuklövern kommer aldrig att erkänna att de andra hade rätt.
        Man kommer helt skamlöst att göra helt om över natt och sedan ignorera frågor om varför man ändrat sig.

        Svara
  29. G

     /  02/06/2018

    Det är han den där läraren som skriver ”klokt” igen 0_o Ta gärna ett djuuuuup andetag innan ni börjar läsa …

    ”Hanif Bali, Ann Heberlein, Katerina Janouch, Joakim Lamotte – listan kan göras längre än så. De har alla startat som relativt normala samhällsdebattörer och sedan alltmer radikaliserats till oigenkännlighet. Det som förenar dem idag är ett starkt hat mot det svenska samhället och ett lika starkt hat mot vår invandringspolitik. Vad hände? Varför blev ett gäng helt vanliga medieprofiler och politiker skogstokiga systemkollapsprofeter?”
    https://archive.is/LLH0k

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Svara
      • Ivar L

         /  02/06/2018

        ”Det som förenar dem idag är ett starkt hat mot det svenska samhället…”
        Really. Hur sjutton kom de fram till att Bali, Heberlein, Lamotte m.fl. hatar det svenska samhället?

        Möjligen det multikulturella samhället i Sverige, men knappt det ens en gång. De vill bara ha lite ordning och reda så att det skall finnas kvar ett svenskt samhälle i framtiden. De som hatar det svenska samhället är ganska tydliga med det och de brukar vi hitta på vnsterkanten och bland mer eller mindre kriminella immigranter.

        Svara
        • Senior

           /  02/06/2018

          Man kan nog säga att de hyser ett visst hat mot det svenska samhället, åtminstone som vänstern definierar det:
          -Du är svensk om du åkt tunnelbana.
          -Illegala invandrare får billigare vård och omsorg än skattebetalande invånare.
          -politiskt styrda skolor.
          -politiskt styrd media.
          Etc. etc.
          Listan kan som vanligt göras lång

          Med vänsterns skeva definition kan även jag sägas hata deras version av det ”svenska samhället”.

          Svara
      • Pether

         /  02/06/2018

        För det kan ju absolut inte vara så att det är vänstern som tar sig allt längre ut till oförståndet och klassar allt mer som fanatiskt? Ketchup på moset blitt till vitt ariskt motstånd efter en dag.

        Svara
  30. G

     /  02/06/2018

    Svara
  31. G

     /  02/06/2018

    Först SVT Opinion, nu Sydsvenskan….

    facebook.com/boriana.aberg/posts/2013780585536522

    Svara
    • Jans

       /  02/06/2018

      Men nu får de väl för sjutton ge sig? Är allt bara bluff och båg i gammelmedia? Vad är det här för obegriplig publicistisk idé?

      Svara
      • Senior

         /  02/06/2018

        Men nu får de väl för sjutton ge sig?
        -Nej, kommer inte att ske.

        Är allt bara bluff och båg i gammelmedia?
        -Ja.

        Vad är det här för obegriplig publicistisk idé?
        Kalla det för propaganda istället, då blir det begripligt.

        Svara
  32. Ivar L

     /  02/06/2018

    ”Antalet utvisningar har varit märkligt konstant över tid. På 1970-talet föll omkring 500 utvisningsdomar om året. Nuförtiden drygt 600 om året, trots den radikalt förändrade kriminaliteten.”
    https://www.svd.se/m-vill-utvisa-fler-pastas-det/i/senaste/om/ledare

    Rätt fascinerande att vi utvisade lika många på 70-talet som idag. För det första tyder det på att det fanns en hel del immigrationsrelaterad brottslighet redan då men framförallt visar det ju hur släpphänt vårt rättssystem blivit sedan dess. Antalet kriminella invandrare måste ju vara minst tio gånger fler idag så om utvisningarna ligger kvar på samma nivå som för 40 år sedan betyder det alltså att en extremt stor mängd brott som begåtts sedan dess kunde undvikits om man hade varit lika hård som på 70-talet och utvisat brottslingarna med en gång. Undrar hur många mördade som hade fått leva, hur många våldtagna som hade sluppit och hur mycket rån och inbrott vi hade undvikit.

    Svara
  33. G

     /  02/06/2018

    ”För att ligga steget före…” Hahaha, fyndigt 😛

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      ”Hur ser du på möjligheterna att göra satir på dagens Sverige? Är det inte svårt att driva med något som är så galet?

      – Jag skulle nog snarare säga att det underlättar. I ett land med kamelintegration och menskonst i tunnelbanan så kommer många skämt helt av sig självt. Det hade nog varit svårare om man bott i ett mer normalt land, som Finland eller Norge.”

      Svara
  34. G

     /  02/06/2018

    På Aspebodaskolan i Falun ”duschas” barnen i jämställdhet, detta enligt pedagogerna på förskolan (DT 21/12). Skolan jämställdhetscertifierades 2001 genom det då ideella utbildningsinitiativet ”På lika villkor”, vilket i dag är en integrerad del av Falu kommuns likabehandlingsarbete.

    Förskolepedagogerna på den certifierade skolan genomgår bland annat utbildning hos genuspedagog. Årligen träffas en kvalitetssäkringsgrupp utsedd av kommunen bestående av skolchef, genusvetare och andra sakkunniga inom genus- och jämställdhetsarbete för att granska så att skolan uppfyller kraven för ”ett normkritiskt arbetssätt”.

    Oförmåga att göra detta kan leda till att skolan blir av med jämställdhetsmärkningen.

    På Aspebodaskolan bestod det normkritiska arbetssättet under 2017 bland annat i att ha en manlig Lucia (flickorna var stalledrängar), man höll månatliga värdegrunds­arbeten och ifrågasatte olika typer av könsnormer – exempelvis varför flickor har långt hår. Förskolan deltog även i Falu Pride.
    ..[..]..
    På förskolan Paviljongen i Stockholm har normkritiksarbetet gått så långt så att man helt slutat fira barnens födelsedagar. Även ålder är en diskrimineringsgrund och enligt en pedagog på skolan som uttalat sig i media ”har människor i åldern 30–50 mest talan i samhället”.
    …..
    Barnen uppfostras helt enkelt i att tänka och tycka på ett visst sätt kring det som är manligt respektive kvinnligt, och ifrågasätta det som anses vara socialt givna förhållanden.(forts)”

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      ”Regeringen vägrar ny studie av invandrares brottslighet – Trots alarmerande siffror från Norge

      I ett inslag i Aktuellt presenterades nya siffror från Norge som visar på invandrares överrepresentation i brottslighet. Trots det vill inte den svenska regeringen göra en liknande studie i Sverige.

      SVT:s Aktuellt sände på måndagskvällen ett inslag om kriminellas ursprung och huruvida det bör kartläggas i Sverige. I Norge har man gjort just en sådan studie.

      – Totalt sett ser vi att andelen gärningspersoner är högre bland invandrare och norskfödda med invandrarföräldrar, än hos den övriga befolkningen, säger Synøve Andersen, forskare vid norska Statistiska sentralbyrån.

      Statistiska sentralbyråns siffror visar att andelen misstänkta för brott är 4,5 procent för övriga befolkningen (utan invandrarbakgrund), 6,7 procent bland invandrare och hela 11,3 procent bland barn till invandrare, vilket förvånar de norska forskarna.

      – Så det är ett resultat som visar på något som vi behöver lära oss mer om, säger Synøve Andersen till SVT.

      När det gäller våld och misshandel är skillnaderna synnerligen stora mellan invandrare och övriga. 6,3 promille av övriga befolkningen, 11,2 promille av invandrare och 22,9 promille av barn till invandrare är misstänkta för sådana brott, enligt den norska studien.

      Det finns dock skillnader mellan olika grupper av invandrare.

      – Överrepresentationen är störst bland flyktingar, medan de som kommer hit för att studera och arbeta är underrepresenterade, med hänsyn tagen till den stora andelen unga män i gruppen, säger Synøve Andersen.

      Men trots dessa uppseendeväckande rön från vårt grannland är justitieminister Morgan Johansson (S) helt ointresserad av att göra en ny, liknande studie i Sverige.

      – För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit, begår man brott så ska man buras in, det är min utgångspunkt, sade justitieministern i Aktuellt.

      Enligt honom visar tidigare undersökningar att invandrares överrepresentation försvinner om man rensar för socioekonomiska faktorer och ålder.(forts)”
      https://nyheteridag.se/regeringen-vagrar-ny-studie-av-invandrares-brottslighet-trots-alarmerande-siffror-fran-norge/

      Men vem fan bryr sig öht om hudfärg och tror att hudfärg öht har med detta att göra 2018 förutom ”anti”rasisterna?!?!? Så jäkla tröga.

      Svara
      • MiT

         /  02/06/2018

        Det här med ”rensa” som Johansson säger (jag hörde det själv igår) har jag svårt med. Gör man en undersökning så ska man kolla hur läget ser ut i verkligheten och inte ”rensa” för något. ”Rensar” man för något så blir det med automatik en falsk bild som presenteras. Man ska alltså FÖRST ta fram fakta över hur det ser ut, rakt av. SEN kan man försöka hitta ev förklaringar. Men först måste man veta hur det ser ut, så naket som möjligt.
        Det man INTE ska göra är ”rensa” för något utan att underlaget först finns. Man ska inte heller klumpa ihop brottskategorier som t ex Brå gärna vill göra numera för enda skälet till det är att dölja vissa problem som rakat iväg. Går man t ex efter totala antalet anmälningar och säger att de går ned så säger det ingenting om t ex våldtäkt. Gäller att vara vaksam framöver.

        Svara
        • G

           /  02/06/2018

          Just så. Bra skrivet!

          Svara
        • Jans

           /  02/06/2018

          Dessutom vill jag minnas att skillnader kvarstår även då man ”rensar” för socioekonomiskt. D.v.s. problemen är delvis invandrarrelaterade.

          Sanandaji har ju dessutom påpekat att om man skall debattera invandring så är denna faktor inte relevant eftersom man redan vet att invandrare hamnar längre ner socioekonomiskt oeftersom de till stor del kommer från kulturer med lägre socialt kapital, har lägre utbildning, sämre kunskaper e.t.c. De soicioekonomiska faktorerna hänger helt enkelt ihop med invandringen.

          Svara
          • MiT

             /  02/06/2018

            Ja, enligt Brå 2005 (vars data kommer från åren 1998-2001. Rätt mycket har hänt sen dess…) så minskade överrepresentationen med hisnande 16%. Inte direkt svepte bort allt om man säger så.

          • Det är ju samma sak som när man argumenterar att det minsann är män som våldtar och ja, då vi ökar på antalet män via invandringen så sker fler våldtäkter. Lägg sedan till dom ”socioekonomiska” faktorerna och att majoriteten kommer från länder där kvinnor inte har samma ställning och du får en bomb i knäet.

            I slutändan så blir fortfarande invandringen den stora gemensamma nämnaren när det gäller den drastiska ökningen.

    • G

       /  02/06/2018

      Men fy fan. Jag glömde klicka på ”avbryt svar” och backa ut från denna kommentaren. Klickade in mig här för jag tänkte även posta artikeln i DT från 21/12, men den var gömd bakom en oerhört envis betalvägg så det var bara att skita i det. Därför hamnade ovan som svar till Emmas artikel. Jaja…

      Svara
    • Johan A

       /  02/06/2018

      Kan rapportera från en säker källa att nyutbildade förskolelärare blivit så indoktrinerade att de anser att om en pojke på 2 år säger att en kvinnlig pedagog är söt eller liknande objektifierar han henne, och därigenom även alla andra kvinnor. En pojke anses alltså redan vid 2 års ålder vara en patriarkalisk kvinnoförtryckare av pedagoger i förskolan.

      Svara
  35. MiT

     /  02/06/2018

    Kalla vilka intellektuella giganter som svarar honom också

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Nu postade du under senaste blogginlägget 😉 😛 😀
      Ja, vet inte var jag ska börja… Tar med några av Johanna 😦 …

      Svara
    • https://www.dagenssamhalle.se/kronika/debatten-ar-er-egen-skapelse-20605

      ”Förra veckan väcktes åtal mot lastbilsterroristen från Drottninggatan, Rakhmat Akilov. Förundersökningen och den kommande rättegången väntas ge värdefull kunskap om hur en radikaliseringsprocess kan se ut. Men inte bara Akilov har blivit radikaliserad. Radikalisering har även drabbat exempelvis den moderata riksdagsmannen Hanif Bali och författaren Katerina Janouch. När migrationskritiker radikaliseras tar det sig tydligen uttryck som i jämförelse framstår som beskedliga. I en välspridd artikel av krönikören Andreas Magnusson beskrivs hur radikaliseringen i det senare fallet leder till att den radikaliserade personen i sociala medier börjar använda sig av en hårdare jargong än förr.”

      Svara
    • G

       /  02/06/2018

      På tal om ”radikaliseras”. Thomas Engström & Margit Richert, ska Magnusson skriva om detta numera oerhört *trevliga* och avradikaliserade par härnäst, de båda har ju anslutit sig till håll god ton-sidan? 🙂

      Svara
    • Dreadlock

       /  02/06/2018

      Bara älskar den här passagen i Magnussons retorik ( Med adress till Bali, Janouch, Heberlein):

      ” Någonstans hände någonting. Alla människor förändras. Några av oss blir bara mer av det vi en gång var. De flesta tappar gradvis våra ideal och blir lite mesigare, lite fegare.

      Men en del radikaliseras till att bli alltmer destruktiva, hatiska och våldsamma. Livet i den offentliga debatten är inte lätt. Med hårda ord får man hårda törnar och hårda törnar kan göra att människor isoleras och förhärdas.”

      Nej Magnusson. Du har fel. Du låter som en präst från 1800-talet som gått vilse i samma tidsperiod. Det är DU som är mesig och feg för att du moraliserar över dina meningsmotståndare och delar ut etiketter för att de inte följer din fundamentala svartvita tro.

      Svara
  36. https://www.dagenssamhalle.se/kronika/lugnt-slaskvader-i-vantan-pa-den-kommunala-vinterkylan-20526

    ”Dagens Samhälle har under lång tid belyst den kommande skattechocken som väntar ute i många kommuner. Den 9:e januari påpekade DS-krönikören Peter Santesson att det lugn som råder nu är bedrägligt, och att avsaknaden av skattehöjningar har mer med valåret att göra än med den faktiska ekonomiska situationen.

    En sak att fundera på i dessa tider är huruvida det fortfarande är smart att lägga bördan för försörjningsstöd (tidigare socialbidrag) på kommunal nivå. Försörjningsstöd utgör det yttersta stödet för människor; pengar som är tänkta att kopplas in när uppehället måste klaras och inga bättre alternativ finns. Problemet är dock att många av de nyanlända som idag stationeras ut i våra olika kommuner antagligen kommer att hamna där, och detta tämligen snart. Etableringstiden på arbetsmarknaden för nyanlända i Sverige är inte direkt något att vara avundsjuk över, och inget talar för att något mirakel kommer att ändra på det de närmsta åren.”

    Svara
    • Olof

       /  02/06/2018

      Jag tror vi kan räkna med att försörjningsstödet kommer avskaffas i sin helhet i en rätt nära framtid.

      Många svenskar kan ändå inte utnyttja det längre, då de bor i bostadsrätter och situationen på bostadsmarknaden omöjliggör för dem att flytta till hyresrätt. Det blir mer och mer helt enkelt en riktad allmosa enbart till nyanlända, och ärligt talat, varför skall det då ha den nivån det har då? Det är ju inte längre en del av samhällskontraktet utan bara för dem som inte bidrar.

      Lägg det då på en nivå som möjliggör kollektivboende i sovsalar, med basråvaror till mat.

      Svara
      • En tredjedel av vad fattigpensionärerna får, som sagt var.

        Hur går det med bidragsröstandet om stödet blir statligt? Blir det någon skillnad?

        Svara
  37. MiT

     /  02/06/2018


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1645287238899194*

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Wow…

      ”Exempelvis hävdar Nina Rung, i samma Aftonbladet-intervju, att situationen är mycket värre i Finland än i Sverige. Detta får stå helt oemotsagt eftersom de dåligt pålästa programledarna inte ställer några motfrågor. Men när jag kollar upp fakta visar det sig att Sverige har ungefär sex gånger så många anmälda våldtäkter per år jämfört med Finland.

      Vad är poängen att med att ljuga om detta Nina Rung? Hur motverkar det utvecklingen i Sverige att hitta på att det är värre i våra grannländer?

      Det här inlägget handlar inte om att göra personpåhopp, utan om att lyfta problemet med att experter som anlitas av media inte vågar tala klarspråk, utan endast ger fragment av sanningen.

      Att jag då anklagas för kvinnohat är absurt. Jag hade kritiserat Nina Rung på samma sätt om hon varit man. Jag bryr mig inte om hennes kön, utan om hennes kompetens.(forts)”

      Men lägg bara ner ert jävla bortförklarande och vilseledande trams era förbaskade krimideologer!. Jag är så jävla trött på er. Såg en repris av Fråga Docktorn i SVT häromdagen, vem var gäst om inte Rung, det var lite om metoo också, enligt Rung det största som hänt ”kvinnors kamp” sedan (om jag minns rätt) rösträtten. (Det svarade även Prins Daniel i en intervju under hösten!) På frågan om Metoo gjort och gör skillnad svarade Rung att jo absolut, ”vi såg en kraftig uppgång av anmälda sexualbrott under förra hösten” (2017). Proggramled. sade till Rung att det är en himla tur att vi har sådana som dig som kan förklara hur det ligger till. Ja fy fan vilken jävla tuuuuuuur tänkte jag!!!!!!

      Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Som alltid sparade jag, även roligt att kommentarsfältet kom med i sparandet, det gör det inte alla gånger.
      https://archive.is/asQ8X

      Svara
  38. Uppdaterat: KÄRLEKSFULLA SVENSKOR

    Margaretha Ingridsdotter hade redan 1983 fin kontakt med utländska män…

    Svara
  39. Kristian

     /  02/06/2018

    Gissar att alla sett den här? Det första enfärgade diagrammet jag sett från Ganman.
    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10155438619103251*

    (Via http://www.invandringsdebatten.se/skribent/2525)

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      *Annie* Haha! 😀 Bra genomgång i FB-inlägget också.

      Då gissade du fel, hade inte sett denna av Ganman tidigare, tack kompis!

      Svara
      • Kristian

         /  02/06/2018

        Hade missat tidigare diagram
        ”Godkända stereotyper”, med svar ”Alice Teodorescu som vampyr”, som också var helt grön, även om andra svar fanns i listan.
        ”Därför blir Kristersson ny partiledare” med enda svar ”Bildt ville inte.”

        Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Lite kul men felaktigt.

        Ulf Kristersson tillhör i grunden Reinfeldtismen. Luras inte att tro något annat! Annie är inte hans problem utan hans alibi om de får framgång i valet. Han vill att vi skall tro att hon är ett problem däremot. Med hänvisning till att C ingår i regeringen och sätter sig på tvären kommer Ulf inte kunna föra den hårda immigrationspolitik han tutat i väljarna att han skall föra. Detta är precis så Nya Moderaterna vill ha det. De har inte förändrats nämnvärt. De vill avveckla välfärden och invandringen är en av metoderna. En gigantisk överföring av skattemedel från folket rätt ner i fickorna på alla de företag som tjänar direkt på asylindustrin eller indirekt på den ökande skattematade befolkningen som måste äta, bo, köpa TV o.s.v.
        https://petterssonsblogg.se/2017/09/06/blivande-moderatledaren-ville-ha-helt-fri-invandring/

        Svara
    • Kristian

       /  02/06/2018

      C nämns lite här och var
      *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10155345234843251*
      ”Det vore mig FRÄMMANDE att lyfta fram Göran Persson som ett föredöme på ledarskapssidan, men han skulle a-l-d-r-i-g ha tolererat den här situationen, hur låga riksdagsmandat han än haft att spela med.
      Han hade satt ut MP på förstubron tillsammans med resten av soporna för länge sen.
      Kristersson borde göra samma sak med Centern.
      Redan ikväll.”

      En gång var MP det nya C, nu är C det nya MP.

      Svara
  40. G

     /  02/06/2018

    Snacka om att utnyttja media till fullo, medger att det INTE handlar om att han nekades rollen, skyller på diskriminering fast det inte handlar om diskriminering fattar han dessvärre inte!….

    ”Skådespelaren ratades till Ikeas reklamfilm – ”kan inte vara svart”

    Han kan inte vara svart för den grekiska marknaden. Det mejlet från ett castingbolag hamnade av misstag hos skådespelaren och ståuppkomikern Fernando efter att han hade sökt jobb i en av Ikeas reklamfilmer.

    – Rasism är så vanligt i den här branschen, säger han till SVT Nyheter.

    – I den här branschen skriver man att man vill ha en person som ser ”nordisk eller europeisk ut” om man vill ha en vit skådespelare. Men det stod inget om det, säger skådespelaren och ståuppkomikern Fernando.

    – Jag blev ju ledsen. Rasism och diskriminering är så vanligt i den här branschen, men man får det aldrig så här svart på vitt på mejl, säger han.

    – Man måste bli lite avtrubbad. Det går inte att ta det personligt eftersom man får så många nej och många gånger har det inte ens med min hudfärg att göra, det kan handla om att du helt enkelt inte var rätt för rollen, säger Fernando, och fortsätter:

    – För mig handlar det inte om att jag inte fick jobbet. Jag är trött på att bli diskriminerad på grund av min hudfärg.

    Ikea bekräftar för SVT Nyheter att man haft specifika krav på hudfärg till just denna roll, i denna specifika reklamfilm avsedd för den grekiska marknaden.

    – Ibland söker man en blond man. Ibland söker man en mörkhyad kvinna, en asiat eller sydamerikan, säger Jakob Holmström, pressansvarig på Ikea i Sverige, och fortsätter:

    – Det är inget konstigt med det i sig. Det olyckliga är hur det formulerades sedan när han fick ett negativt besked.

    Fernando säger att han från flera håll fått höra att han i och med att berätta om händelsen ”gör mord på sin karriär, det är så här branschen ser ut”.

    – Men bara för det är det inte rätt. Om det kostar mig jobb i Sverige att gå ut med det här får det göra det. Jag hoppas att någonstans på något kontor så kommer de framöver tänka på hur de behandlar folk.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ikea-ville-inte-ha-svart-skadespelare-i-reklam-1
    https://archive.is/6dgeK

    ”Ikea beklagar formuleringen – Fernando fick beskedet att han ”inte kunde vara svart”

    – Ibland söker man en blond man. Ibland söker man en mörkhyad kvinna, en asiat eller sydamerikan, säger han, och fortsätter:

    – Det är inget konstigt med det i sig. Det olyckliga är hur det formulerades sedan när han fick ett negativt besked.

    Men om detta varit tydligt specificerat av Ikea så kanske aldrig Fernando Carabalí hade sökt rollen till reklamfilmen överhuvudtaget, eller hur?

    – Det vet inte jag, vad som gick snett där. Det jag vet är att när svaret gick tillbaka till Fernando så formulerades det på ett väldigt olyckligt sätt.

    Den olyckliga formuleringen i fråga kom i det mejl som castingbolaget skickade till Fernando där de kort och koncist konstaterade att han ”kan inte vara svart för den grekiska marknaden”.

    – Alla inblandade parter här har bett om ursäkt. Jag har pratat med Fernando igen, och jag har bett om ursäkt å Ikeas vägnar. Jag gör det gärna igen. Det hela är oerhört olyckligt.

    Fernando säger till SVT Nyheter att det hela egentligen inte handlar om att han ratades för reklamfilmsjobbet.

    – Jag är trött på att bli diskriminerad på grund av min hudfärg, säger han.

    Jakob Holmström, Ikeas pressansvarige i Sverige, beklagar vid flera tillfällen hela händelsen.

    – Det är ju ett misstag på det sättet att det inte funnits något ont uppsåt någonstans, så vi ber verkligen om ursäkt, säger han.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ikea-beklagar-formuleringen-fernando-ratades-med-forklaringen-att-svarta-inte-funkar
    https://archive.is/ycSgK

    Jag är trött på en jävla massa, bland annat sådana här diskrimineringshistorier i media.

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      ”Liseberg redigerade bort ljushåriga

      Tio ungdomar fotograferades för Liseberg i utbyte mot ett åkpass. Men när bilden dök upp på hemsidan hade två av ungdomarnas hårfärger bytt ut.”
      http://www.gp.se/nyheter/göteborg/liseberg-redigerade-bort-ljushåriga-1.4147034

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Hur var det nu Pravda jobbade på dekret från Stalin och kompani?

        Svara
      • lol

         /  02/07/2018

        ”Vi vill bättre spegla hur Göteborg ser ut i dag i vår personal och där är vi inte i mål än.”

        Kan dom inte redigera in några afghanska knarkare med kniv?

        …och en svensk tjej i mitten av ringen

        Det borde återspegla hur Göteborg ser ut i dag.

        Svara
    • G

       /  02/06/2018

      ”För vit för att få jobb

      Brasilianske Lucas Nogueira, 27, blev mycket glad när han fick reda på att hans resultat på ett antagningsprov gav honom en plats på diplomatprogrammet på Utrikesdepartementet i Brasilien. Varje år söker flera tusen men endast 30 personer anställs. Men nålsögat visade sig vara ännu smalare än så.

      Socialistregeringen i Brasilien införde raskvotering 2014 – svarta och blandade ska inneha 20 procent av alla myndighetsjobb. I varje ansökan måste man ange sin rastillhörighet, men eftersom Nogueira ser sig själv som blandad angav han det och tänkte inte mer på saken. När man offentliggjorde vilka som hade anställts på UD kom kritiken. Nogueira var för vit. Folk gick in på Nogueiras Instagram och Facebooksida och skickade hans privata foton till myndigheten. De påstod att han hade ljugit för att kunna kvoteras in. Drevet växte och UD vek ned sig – drevande verkar fungera i hela världen numera – hans anställning blev det inget med.(forts)”
      http://www.svd.se/for-vit-for-att-fa-jobb/av/ivar-arpi
      http://archive.is/6N64u

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Identitetspolitik = rasism.
        Någon som är förvånad? Om några decennier är det nog läge för vita att lämna vissa länder under ekvatorn om detta får fortsätta några varv till. Vi vet hur det kommer att gå annars. Precis som vanligt när rasismen sticker ut sitt vidriga tryne.

        Svara
        • Rikard

           /  02/06/2018

          Hej.

          ”Om några decennier”? Du mena ”för något decennium sedan”, väl?

          Sydafrika? Zimbabwe? Nicaragua, Honduras, Colombia, Sudan, Tchad, Algeriet, Libyen, Indien, Bangladesh, […].

          Det som det är läge för at driva ut här ej hemmahörande folkgrupper, ur Sverige och ur Europa. Skall de komma skall de komma som enstaka synnerligen önskvärda och välartade, med vilja till assimilering och naturalisering.

          Flyktingar kan vi hjälpa till att skydda i läger på plats.

          Annars är det faktiskt läge att snegla på migration till Polen, Rumänien, Ungern, Ukraina, Baltikum eller Schweiz – utrymmet för dig som vit västerlänning krymper för var dag.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Jans

             /  02/06/2018

            Jodå, fast vi har inte ännu sett rasistiskt mördande av vita med samma intensitet som kolonialismen/nazismen/kommunismen eller vissa rasistiska massmord av annat slag mellan ickevita, t.ex. Turkarnas massmord på Armenier m.m. Det kan bli bra mycket värre och jag tror också det kommer att bli det. Särskilt i Afrika när befolkningen ökar och de åter hamnar i svältnöd.

  41. Jans

     /  02/06/2018

    Jag tror Nyheter Idag har framtiden för sig. Det här är större än man först kan tro. En journalist med bakgrund i gammelmedia blir redaktionschef. Nyheteridag kommer att öka i betydelse gatanterat. Jag tror vi står på tröskeln till en ny era inom journalistik och medier. Det här skulle aldrig hänt om folk fortfarande kände att de gamla medierna är de viktigaste och relevantaste.
    https://nyheteridag.se/nyheter-idag-rekryterar-redaktionschef-fran-mittmedia/

    Undrar hur länge till DN och kompani skall kunna fakenewsa folk att tro att Nyheteridag är rasistnazisthatmediatrollarmé?

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Wow, så intressant! Och verkligen roligt för Chang och NI! Ja, det är större än vad man kan tro. Nu hade jag velat ha en hemlig mikrofon på Pelles nuvarande arbete och höra hur det surras bland medarbetarna, och vad de säger och tycker om detta. …

      ”Va?! Pelle? Näää, hur har han kunnat smyga med att han är rasistfascistnazist så här längre. Wow, det trodde jag verkligen inte om honom! Vilken äcklig människa han är, usch! Så jävla skönt att bli av med det lilla svinet!”

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Ja, högt säger de det men det är nog fler som går i liknande tankar. När är det dags att hoppa av det sjunkande skeppet?

        Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Svara
    • G

       /  02/06/2018

      twitter.com/pelle_z

      Pelles twitter.

      Svara
    • Ja, de har nog framtiden för sig om de lyckas fortsätta expandera sitt innehåll, speciellt då de inte verkar vara ”låsta” i ett politiskt läger när det gäller att rekrytera. Att de även lyckas blanda högt och lågt med glimten i ögat hjälper såklart att människor klickar in.

      Kan vara kul att se på reaktionerna hos hans forna kollegor dock.

      Svara
  42. MiT

     /  02/06/2018

    När man vill driva agenda som reporter

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Verkligen. Både Ewa och Amanda jobbar på DN.

      Svara
    • Bara i Sverige tror man att ”alla som vill får vara här.”
      Inget land har någonsin fungerat så.

      Svara
    • Jans

       /  02/06/2018

      Återstår att se om Moderaterna kommer att trycka på rätt knapp den dag det verkligen gäller. Jag tvivlar starkt på det. Det brukar de väl inte göra?

      Svara
    • Olof

       /  02/06/2018

      DN – när du vill ha dina politiska kommentatorer så obildade att de inte kan ha klarat mellanstadie-SO…

      Jag antar att anställningskriterierna var ‘has bobs and vegana’.

      Svara
  43. G

     /  02/06/2018

    ”Danska regeringen vill införa burkaförbud

    Danmarks regering vill införa burkaförbud. Det föreslår den danska justitieministern Pape Poulsen. Att trotsa förbudet kan leda till böter på uppemot 13 000 svenska kronor.

    – Det är inte förenligt med värderingarna i det danska samhälle, säger Poulsen i ett pressmeddelande från danska justitiedepartementet.”
    https://nyheteridag.se/danska-regeringen-vill-infora-burkaforbud/

    Svara
    • Ptjae, man skulle inte ens behöva argumentera för en sådan sak ur en värderingssynpunkt utan helt enkelt att det ska vara maskeringsförbud rent allmänt av säkerhetsskäl. Sedan så har väl svenska polisen tillräckligt att göra i dagsläget, men men….

      Nåja, vi kommer säkert att få se liknande utspel av sju-klövern efter de har kallat förslaget för rasistiskt, nazistiskt, fascistiskt, islamofobiskt, osv osv

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Niqab och burka på offentlig plats och i arbetslivet borde vara förbjudet.
        Hijab (och andra starka religiösa symboler) borde vara förbjudet i alla officiella sammanhang, inkl. skola.
        Sekularismen har bidragit till att göra Sverige till det det är. Vill man inte ha det utan leva i ett religiöst samhälle finns det gott om länder att söka sig till.

        Svara
        • Lägg sedan till att det är tämligen svårt att fungera i ett samhälle om man går runt och täcker ansiktet – bilkörning är ett nej. I princip allting där man behöver legitimera sig – såsom vid uttag i bank eller hämtning av post går bara inte. Sedan så har vi såklart det att vi beror mer och mer på övervakningskameror för att lösa brott och då kan vi inte ha människor som springer runt med maskerade ansikten på offentlig plats…

          Svara
  44. MiT

     /  02/06/2018

    ”NTI-gymnasiet ville få elever att fundera om maskulinitet – avbröt vanlig undervisning”
    https://samnytt.se/nti-gymnasiet-ville-fa-elever-att-fundera-om-maskulinitet-avbrot-vanlig-undervisning/

    Svara
    • G

       /  02/06/2018

      Åh herregud. FATTA fattar inget…

      Svara
    • Vad i hel..a havet stormar …

      ”Enligt en förälder till en elev på gymnasiet som Samhällsnytt varit i kontakt med stoppades den vanliga undervisningen i tre dagar för att låta eleverna ”förstå maskulinitetskultur och dess destruktivitet mot samhället”.”

      Tre dagar?

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Tror vi att de som verkligen skulle behöva ändra sin attityd mot kvinnor ens var med och lyssnade och om de gjorde det trots allt, tror vi de tog tills sig tramset?

        Svara
  45. G

     /  02/06/2018

    Svara
  46. G

     /  02/06/2018

    Ska hindra radikaliserade Moderater hahaha….

    Svara
  47. G

     /  02/06/2018

    ”Allianspartierna sågar M-förslag om papperslösa – Vill hålla SD borta från inflytande

    Moderaternas senaste utspel om att begränsa papperslösas rätt till sjukvård kritiseras av de övriga allianspartierna. Centerpartiet rättspolitiske talesperson menar att den tidigare överenskommelsen med Miljöpartiet om papperslösa fungerade för att hålla SD borta från inflytande.”
    https://nyheteridag.se/allianspartierna-sagar-m-forslag-om-papperslosa-vill-halla-sd-borta-fran-inflytande/

    ”Även Liberalerna och Centern är kritiska till M-förslagen.

    Centerns rättspolitiske talesperson uppger i en skriftlig kommentar att den förra Alliansregeringens överenskommelse med MP var rätt ”inte minst för att hålla SD borta från inflytande”.
    http://tt.omni.se/a38f28730120749d64fbb0836ed9ad7d7c7098d9

    Svara
    • Har lite att göra idag, skall se om det här fungerar:

      Svara
    • Sune

       /  02/06/2018

      Noterar att det på svt.text står ”illegala invandrare” (utan citattecken!) och INTE ”papperslösa”. Vad har hänt, har statstelevisionen ochså blivit nazister nu?

      Svara
      • Jans

         /  02/06/2018

        Någon på SVT får ett telefonsamtal från Stjärne?

        Svara
    • Och där ser vi ju problemet – istället för att göra politiska beslut som är rätt så baserar man allt på vad SD gör, eller ja, göra tvärtom egentligen oavsett om det är rätt eller fel. De måste verkligen släppa det där.

      Svara
      • x

         /  02/07/2018

        Det är verkligen sandlådenivå på den svenska politiken, istället för att granska varje förslag helt sakligt så granskas det vem det kommer från.
        Ville SD verkligen få igenom sin politik så borde de varje gång de har ett nytt förslag istället presentera ett förslag som är precis tvärtom.
        Hehe, då dröjer det nog inte mer än en vecka innan det ursprungliga förslaget är implementerat.

        Svara
  48. Det känns som om Herr Frick inte tar den hemska narkotikan på allvar.

    ”Knark-kaos i Kungsängen: Kalaskasse med kilovis av knarkkakor konfiskerad”
    https://nyheteridag.se/knark-kaos-i-kungsangen-kalaskasse-med-kilovis-av-knarkkakor-konfiskerad/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/06/2018

      Skön rubrik ivf.

      Svara
      • Ja. Kommer inte längre än till ”bängen beslagtar brass,” och som Ehrenmark sade kan man väl lika gärna köra med fraser från rökstenen.

        Svara
  49. MiT

     /  02/06/2018

    Kolla alla svar

    Svara
  50. MiT

     /  02/06/2018

    Svara
    • Jans

       /  02/06/2018

      ”Koncentrationsläger” som de får lämna när de vill. Alla flyktingläger kan ju sägas vara en form av koncentrationsläger med Arnstads definition. Men behöver man inte hjälp så drar man väl därifrån? Det lär ju inte vara ett nöje att bo där direkt om man har bättre alternativ.

      Svara
  51. MiT

     /  02/06/2018

    Svara
  52. MiT

     /  02/06/2018

    ”En trollfabrik med starka band till #jagärhär och rödgröna riksdagspolitiker”
    https://samnytt.se/en-trollfabrik-med-starka-band-till-jagarhar-och-rodgrona-riksdagspolitiker/

    Svara
    • Jans

       /  02/06/2018

      Rätt fascinerande läsning. Man kan ju säga att Toklandet också är en slags satirsajt som anonymt kommenterar dagsaktuella händelser utifrån ett ideologiskt perspektiv. Men i jämförelse med ”Panikfakta” är detta rena rama tebjudningen. I positiv bemärkelse. Vårdat språk och rimliga logiska jämförelser blandat med bitsk humor med udden riktad mot etablissemang och dubbelmoral. ”Politikfakta” verkar ju vara verket av proportionslösa tonåriga Kubadyrkare. Det är ju nästan synd om dem.

      Svara
  53. Är ”islamofobi.se” den nya migrationsinfo?

    Svara
    • Jans

       /  02/06/2018

      Ännu en trolldegsfabrik? Det är väl Putin som jobbar på att destabilisera Sverige med lite fejknyheter om islams positiva inverkan på samhällsfunktionerna?

      Svara
  54. Ivar L

     /  02/07/2018

    Då skall vi se, vilka var det nu som sysslar med s.k. ”påverkanskampanjer” som hotar det demokratiska samtalet?
    https://nyheteridag.se/kickstarter-avbrot-annu-ett-borgerligt-projekt-nu-pudlar-de-och-ber-om-ursakt/

    Det är ju ta mig tusan inte klokt det här.

    Svara
  55. x

     /  02/07/2018

    Det skrivs en hel del om den Hongkongbaserade förläggaren Gui Minhai som Kina arresterat.
    Nu är den svenska regeringen så angelägen om att alla ska kunna uttrycka sig fritt samtidigt som allt fler blir straffade för sina åsikter här hemma.
    Jag tycker kineserna ska fråga Wallström nästa gång hon kritiserar dem vem den där Dan Park är och vad ”hets mot folkgrupp” innebär…

    Svara
  56. Jo men tjena:

    https://www.expressen.se/debatt/vad-sverige-behover-nu-ar-fler-nyanlanda/

    Problemet är, givetvis, att många av de s. k. ”nyanlända” helt enkelt inte har den kompetensen som efterfrågas på arbetsmarknaden. Så nej, vi behöver inte fler ”nyanlända”, vi behöver försöka få ut de vi har tagit in på arbetsmarknaden innan vi åtar oss fler.

    Svara
  57. Melmac

     /  02/07/2018

    Var är rapporteringen i svensk media om Grassley-Graham memo? Det var ett jävla gapande i media när Trump sa att detta skulle släppas, nu är det tvärt dött!

    Man blir kräkfärdig av detta hyckleri!

    Svara
    • Pether

       /  02/07/2018

      Fast, de kan ju inte skriva om saker som totalt raserar all deras upplagda agenda kring Trump.

      Svara
  58. Grodan Boll

     /  02/07/2018

    Apropå politik (och att tacka för sig), Trey Gowdy lägger ner 😦

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: