Det går inget vidare nu…

Sverige är inte på väg åt rätt håll alltså. Det finns inget som tyder på det i alla fall. Ett exempel

En man som dömts för TVÅ våldtäkter på en skola får två månaders fängelse och skyddstillsyn. Thats it.

Hur kan det komma sig att han får så lindrigt straff?

Det handlar om den man som åtalades för två fall av våldtäkt mot barn i december 2016. Övergreppen ska ha skett vid två tillfällen under december månad. I det ena fallet hade mannen, enligt åtalet, sex med en 14-årig flicka i en lägenhet i Östersund på lucia. I det andra fallet ska en 13-årig flicka ha våldtagit på en gymnasieskola i Östersund 21 december.

Åldern ger reducerat staff

Initialt uppgavs mannen att vara 19-år men tingsrätten godtog hans egna uppgifter om att han är född år 1999.

Initialt så ska han alltså ha varit 19 år vid tillfället men han sa bara att han var 17 år och vips så var han 17 år. HÄPP!

Är det så enkelt i Sverige? Begå vidriga brott och sen bara säga att man är under 18 år så fixar det sig? Gäller det bara vissa brottslingar eller kan vem som helst få en sådan enorm fördel? Gäller det alla brott eller bara vid vissa?

Och vad gör en man som man vet så lite om att man inte ens vet hur gammal han är på en skola? Vad är det mer man inte vet om honom? Vem har släppt in honom där? Hur många sådana finns det på våra skolor runt om i landet?

Man kan inte ha en uppsättning lagar och regler för vissa och en helt annan uppsättning för andra. Det funkar liksom inte.

Godtycklighet är aldrig bra…

Kommer ni ihåg det där ovan? Var en 18-åring som våldtog en 12-årig flicka och fick 180 timmars samhällstjänst som belöning. Jag jämförde det med ett jaktbrott så man verkligen kan se vad som räknas som allvarligt brott i Sverige.

Sen efter att han blev belönad så blev tjejen så hårt trakasserad av mannens familj och vänner med misshandel och hot att de fick flytta (har för mig att det ledde till det till slut). Jag gissar att det inte blev något av misshandel, hoten och trakasserierna. Det brukar ju inte hända något när nyadeln är igång. Först får de rena skämt till ”straff” och sen när de fortsätter så händer ingenting. Han som våldtog hade nog rätt när under våldtäkten sa att ”svart snopp är dyrt” för priset hon och hennes familj har fått betala är rätt högt…

Kommer ni ihåg det här från Mariestad?

Ni vet han som var så väletablerad i Sverige att han våldtar 13-åringar? Våldta 13-åringar är ändå själva definitionen av att vara väletablerad i Sverige verkar åklagaren anse.

Men hur gammal var han egentligen? Passet han hade sa 20 år. Men det går ju inte att vara 20 år och våldta 13-åringar för då kan man ju dömas till fängelse! Så man plockar helt enkelt fram en annan ålder ut gottepåsen! Och vips så slipper man fängelse och utvisning…

Vad har ni gjort med vårt fina land?

Ni förstår väl att det är extremt stötande?

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

83 kommentarer

  1. MiT

     /  02/09/2018

    Apropå det första exemplet i inlägget, står också såhär på SVT

    ”Tingsrätten tog även hänsyn till att mannen inte tidigare var dömd till något brott.”

    Hur vet man det? Man vet ju inte ens hur gammal han är?

    Svara
  2. MiT

     /  02/09/2018

    ”Lottie Fallmans syster träder in i hennes ställe – medlem i #jagärhär och trollfabriken Panikfakta”
    https://samnytt.se/lottie-fallmans-syster-trader-in-i-hennes-stalle-medlem-i-jagarhar-och-trollfabriken-panikfakta/

    Svara
  3. Dumstolarna dömer svenskar hårt och skoningslöst och utländska |¿$£¥¶¿| får endast symboliska ”straff” för syns skull.
    Agendan är väl tydlig, eller?

    Movh Ruben och Hilda.

    Svara
    • Olof

       /  02/09/2018

      Apropå Ruben och Hilda, när vi pratar vinster i välfärden, varför skall advokatfirmor få göra vinst på skattepengar?

      Svara
      • Tor

         /  02/09/2018

        Apropå vinster in välfärden. När vi betalar skattepengar så förväntar vi oss att ni gör jobbet.
        Host host riksdag och regering.

        Svara
  4. Tur att 17-åringen inte gjorde något riktig farligt som att odla plantor t.ex. ”Två män har dömts för grovt narkotikabrott för en stor cannabisodling i en industrilokal i Nyköping. En av männen döms till fyra års fängelse, den andre får tre och ett halvt års fängelse.” https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/fyra-ars-fangelse-for-stor-cannabisodling

    Svara
    • Realist

       /  02/09/2018

      I grund och botten handlar odlingen ovan om att lura staten på skatt, dvs svart pengar. Att lura staten på skatt är det Absolut värsta brottet i Sverige.

      Svara
  5. G

     /  02/09/2018

    ”Araber begärs häktade för attacken mot Skärholmens vårdcentral

    Fyra personer begärs häktade misstänkta för försök till mord efter att de attackerat personalen på vårdcentralen i Stockholmsförorten Skärholmen innan i veckan. En av dem är en läkare som tidigare haft tillträde till vårdcentralen.
    ..[..]..
    En av personerna var en läkare som tidigare haft kopplingar till vårdcentralen och tillgång till rum där. Han kom dit tillsammans med ytterligare fyra personer och krävde att få tillbaka sina rum.

    Men mannen nekades tillträde och då gick han och hans gäng till anfall mot personalen.

    – Det har utbrutit någon form av tumult, sade Sven-Erik Olsson vid polisen till SVT i tisdags.

    Men tumult är kanske i mildaste ordalag.

    Nu har nämligen fyra av de fem personerna som attackerade vårdcentralen begärts häktade på sannolika skäl misstänkta för mordförsök, vilket är den högre misstankegraden.

    Den femte personen har släppts fri, eftersom han är minderårig.

    Enligt häktningsframställan, som Fria Tider tagit del, är alla fyra som begärs häktade invandrare, bara en av dem har svenskt medborgarskap.

    De andra tre är från Irak, pratar arabiska och behöver tolk. De är födda 1968, 1970 och 1988. Den med svenskt medborgarskap är född 1972. Alla fyra är skrivna på samma adress i Skärholmen.”
    http://www.friatider.se/araber-beg-rs-h-ktade-f-r-attacken-mot-sk-rholmens-v-rdcentral

    Svara
    • G

       /  02/09/2018

      ”Skandalläkaren Husham häktas – efter attacken på Skärholmenhälsan

      Läkaren Husham Al-Wasty, 45, har flera gånger varnats och fått allvarlig kritik av Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

      Hans klinik på Östermalm stoppades 2016 efter att han fuskopererat flera kvinnor.

      Efter en attack mot Skärholmenhälsan har han nu häktats misstänkt för försök till mord.”
      https://www.expressen.se/nyheter/skandallakaren-husham-haktas–efter-attacken-pa-skarholmenhalsan/

      Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2018

        Så vad sjutton har han ens haft ”tillgång till lokaler” för? På vilka grunder undrar man ju? Hyr de ut Landstingets resurser till hobbyläkare istället för att använda dem?
        Kompetensregnsläkare…

        Svara
  6. MiT

     /  02/09/2018

    ”Åkesson jämställs med nazister i myndighetsfilm”
    https://www.expressen.se/nyheter/akesson-jamstalls-med-nazister-i-myndighetsfilm/

    Svara
  7. Rikard

     /  02/09/2018

    Hej.

    Varför röstar ni för sådan här politik?

    87% stöder den nuvarande ordningen.

    Varför?

    Jag har min lösning. Gör Sverige svenskt, med alla medel.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Hur i praktiken? Att rösta räcker nog inte.

      Svara
      • Rikard

         /  02/09/2018

        Hej.

        Hur i praktiken låter sig inte skrivas rent ut. De flesta har inte insikten att det är en lösning på Jugoslaviska manér som skall till. Man kan nödrimma lösningen på ‘estnisk resning’ om man så vill.

        För de flesta svenskar är det otänkbart; endast onda fula typer tänker så, tror de. Därför hukar de hellre och låter sig rånas och våldtas.

        Hellre låter svensken bli att göra något som kan kallas ‘fel’ av någon självutnämnd god hets-apostel, än gör något. Fråga dig själv hur två palestinier kan terrorisera Ronneby med omnejd år efter år. Finns där inga hemvärnsmän, eller jägare? Finns där inte tolv fördömda svenska män som kan ta saken i egna händer och ge dessa nidingar och deras eventuella försvarare, allierade och medlöpare vad de så rikt förtjänar?

        Nej, uppenbarligen finns där bara hanrejer och sillmjölken, eller hen och miljöpartister.

        Där finns inte längre utrymme för en trevlig, god, human lösning.

        Där finns bara viljan till makt, och vem som skall vara herre respektive slav. Och det har varit uppenbart sedan före 2005.

        Man kan väl spetsa till det så här: hur många jägare och hemvärnsmän finns i Sverige jämfört med invaderande missdådare?

        Men skulle svensken följa en ledare som sade: ”Ni vet vilka de är i era byar och städer som våldtar, rövar och plundrar, skövlar och bränner. Gör processen kort med dem, och sluta inte förrän den siste främmande dj*veln springer över bron! Och ni Sveriges poliser och soldater; står ni med folket, eller mot det?!”

        Nej, det skulle svensken inte. Så låter ju bara sådana där läskiga rasister – så mycket bättre att huka och inte låtsas om de över sjutusen anmälda våldtäkterna förra året, ett för mig okänt antal rån, och hundratals anlagda bränder mot kyrkor.

        Den som inte slåss för vad den har förtjänar inte att få behålla det.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS Att skriva sådant som ovan räknas som radikaliserad extremism (fyll på med mode-ord från DN och Aftonbladet/Excessen samt SVT/SR). Döm själv om det är det, och om läget är extremt nog för att extrema åsikter och gärningar är påkallade. Att släcka ett ljus med en pulversläckare är extremt, såvida inte hela bordet brinner… DS

        Svara
        • Realist

           /  02/09/2018

          Svenska män, speciellt i progressiva regioner är oftast mentalt kastrerade mähän som närmast skulle få någon form av komplex om de skulle bli tvungna att ingripa mot något.

          Svara
        • Innoperp

           /  02/10/2018

          Det du är inne på här, är vad som gjorde att jag flyttade bort från Sverige 2014.
          Jag kommer ihåg någon Flashback-kommentar som jag läste för kanske 10 år sedan, som pekade på att svensken är samarbetsvillig och oftast ses som vek, men det finns en gräns där svensken byter till iskall självbevarelsedrift.. Om det går så långt och någon lyckas organisera påbörjandet av ett nytt samhällskontrakt, så kommer Reinfeldt få rätt – Ursvenskt är bara bara barbariet. Men kanske inte på det sätt han menade.

          Svara
          • well

             /  02/10/2018

            ”Det du är inne på här, är vad som gjorde att jag flyttade bort från Sverige 2014.”

            Klokt.

            I helvete att jag tänker stanna kvar och betala för kravmaskiner, bidragsparasiter, våldtäktsmän, mördare och mensklet.

            Tänker inte betala för övergången till ett arabiskt U-land och glappkäftade politikers livstidsförsörjning. Ni kan dra åt helvete (alltså inte ni här inne, men etablissemanget och propagandisterna i media).

            Tror självbevarelsedriften ni talar om sitter väldigt långt inne. Om vatten blir en bristvara kommer svensken att slåss om det. Men det krävs en djup kris i någon form som drabbar gemene man personligen för att svensken ska vakna upp och då är det nästan lite för sent.

            Det räcker inte att samhället smulas sönder framför mannens ögon eller att kvinnor våldtas överallt. Svensken har i regel mer att förlora än att vinna på att opponera sig offentligt. Han riskerar att bli karaktärsmördad med medias fulla kraft. Han kommer falskt tillskrivas hemska epitet och stigmatiseras socialt, vilket gör att han riskerar att förlora såväl jobb som inkomst, hem och hus, samt socialt fru och barn. Hans ansvar är trots allt att skydda sin familj i första hand.

            Biter inte social stigmatisering så kommer han hotas till livet. Det var en bloggare som kritiserade feminismen för några år sedan och honom hotade de skära kuken av.

            Men ju fler döttrar som våldtas av asylsökande ”barn” på skoltoaletter desto fler fäder kommer att ta bladet från munnen. Får vi hoppas i alla fall.

            Då spelar det kanske inte så stor roll hur många fettvalkande feministflator och översexuella och håriga batikhäxor som kletar sin mens i medias morgonsoffor.

            Landet/samhället går åt helvete oavsett och svensken kommer bli en minoritet i sitt arabland inom 20-30 år. Det är kört.

    • Tor

       /  02/09/2018

      Han är ju så liten och späd – som ett litet barn.
      Alla som är under 150 cm måste vara barn – oavsett hur gamla de är.
      Inte kan det finnas något ont i honom.

      Svara
      • Det är mycket konstigt från början till slut!
        Han hade dock ett gäng kompisar med sig när han sköt…

        Svara
        • Tor

           /  02/09/2018

          De var säkert under 150 cm långa också och därför utan skuld.

          Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2018

        Handhjärta, du tänker så fint… 🙂 XXXX Gulligt!

        Svara
  8. G

     /  02/09/2018

    ”Över 300 ”giltiga” månggiften i Sverige

    Över 300 folkbokförda personer i Sverige är registrerade i så kallade ”äkta månggiftesrelationer”. Det uppger nu Skatteverket som vill se skärpta regler på området, rapporterar Dagens Juridik. Dessutom finns det 500 ”oäkta” registreringar av månggifte i landet.”
    http://www.friatider.se/ver-300-giltiga-m-nggiften-i-sverige

    Ja, men det är ju bara fullständigt fantastiskt ❤ Från oktober 2017…

    "Svensk asylaktivist hyllar månggifte – sen förklarar muslimska kvinnan att hon är en slav åt sin man

    I ett bisarrt reportage från Sverige intervjuar nederländsk tv araber och asylaktivister om månggifte. Först får en kvinnlig svensk asylarbetare beskriva hur fantastiskt hon tycker den muslimska traditionen är. Sedan intervjuas en av fruarna.

    Reportaget ingår i tv-serien "Allah in Europa", som produceras av det nederländska public service-bolaget VPRO, och sändes den 8 oktober, rapporterar Geenstijl.

    En man från Syrien som intervjuas framför en typiskt svensk röd stuga förklarar först att han har två olika fruar. Han uppger att han nu kan tänka sig att gifta sig med en tredje.

    – Kanske en svenska? skrattar han.

    Den nederländske reportern släpper då ifrån sig följande kommentar, och det är oklart om han är ironisk eller inte:

    – Jag känner att det pågår en berikning av den svenska kulturen här.

    Därefter intervjuas en svensk kvinna som lägger ut texten om hur bra det är med muslimskt månggifte.

    – Det jag har lärt mig efter mina år med att arbeta med folk från olika länder är att man måste vara väldigt respektfull mot olika kulturer. För i alla kulturer finns det något som är bättre än i ens egen kultur, säger hon.

    Kvinnan fortsätter:

    – I den tradition de kommer från måste kvinnan göra mycket. De måste tjäna mannen. Och det är väldigt svårt. Om man har flera barn måste man tvätta, laga mat och handla. Så det finns faktiskt kvinnor som säger åt sina män att skaffa en andra fru. Och de är involverade i sökandet efter en god andra fru. Jag kan känna så själv ibland!

    Den svenska kvinnan ses i reportaget nedlåtande krama om en mager och förskrämd muslimsk kvinna iklädd slöja, som visar sig vara en av fruarna. När frun får komma till tals tonar en annan bild av månggiftet upp sig.

    – Oavsett vad jag säger gör han vad han vill. Jag har naturligtvis inget val, förklarar frun.

    Tolken utvecklar vad den beslöjade kvinnan menar:

    – Hon kan inte säga något. Det är hans val. Han kan gifta sig på egen hand, han säger ingenting till henne. Hon har ingenting att säga till om."
    http://www.friatider.se/svensk-asylaktivist-hyllar-m-nggifte-sen-f-rklarar-muslimska-kvinnan-att-hon-r-en-slav-t-sin-man

    Jag satsar 1 miljon på att den svenska asylaktivistiska kvinnan ser sig själv som en feminist.

    Svara
  9. G

     /  02/09/2018

    ”Illa nog att fyra stora redaktioner går ihop”

    Är den stora mediekonspirationen här? Ekots chef Olle Zachrison och yttrandefrihetsexpert Nils Funcke diskuterar i ”Kultur-Expressen” faror och möjligheter när medier går samman för att skilja sant från falskt.

    – Man etablerar den här vanföreställningen att etablerade medier är en del av etablissemanget, säger Nils Funcke.
    ….
    Olle Zachrizon: Vi som tror på faktabaserad journalistik, kan vi jobba på andra sätt?”
    https://www.expressen.se/kultur/illa-nog-att-fyra-stora-redaktioner-gar-ihop/

    Om man mer än en gång producerat fake news likt DN och public service, sen starta gemensam sajt för att avslöja fake news, men säger sig tro på faktabaserad journalistik, så är väl svaret: ni kan jobba på andra sätt om ni inte tror på era egna fake news.

    Svara
    • Kristian

       /  02/09/2018

      Kommer ni ihåg när Aktuellt och Rapport ”tävlade” med varandra?
      Nu har vi istället hela kanaler och tidningar som kontrollerar att de säger samma sak.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/10/2018

        Tänkte på samma sak. Det var en oerhört big deal att de två redaktionerna slogs ihop. Man menade att det minskade mångsidighet i rapporteringen från SVT. Nu var väl inte redaktionerna direkt väsensskilda och det gäller ju även dessa vi nu talar om men det är ju helt orimligt att nästan alla nyhetsredaktioner går ihop på detta sätt. Skrämmande utveckling.

        Svara
  10. G

     /  02/09/2018

    ”Syriern Mohammed Maaz som bara några dagar innan jul våldtog en 13-årig flicka på en skoltoalett i Östersund dömdes idag till två månaders fängelse och åtta månades skyddstillsyn.”
    http://www.informationskriget.se/2017/02/07/syriern-valdtog-13-arig-flicka-pa-toalett-fick-bara-2-manader-fangelse/

    Också…
    http://www.informationskriget.se/2017/01/25/misstankte-barnvaldtaktsmannen-slapps-fri-i-vantan-pa-dom/

    Fruktansvärt och sinnessjukt. Visst är det bra att SVT är så detaljrika i sina artiklar, om man jämför med SVT:s *gigantiskt långa artikel* om domen så är det typ ingen brist på nånting som man kanske undrar över eller vill veta. Vad ovan är för sajt, om det är en svartlistad avskrädessajt eller annat skiter jag blanka fan i. Tro på det man vill eller avfärda hela alltet, alla kan bilda sig en egen uppfattning. Ja, och tack åklagaren för att du inte yrkade på utvisning efter avtjänat straff för den här godingen.

    Svara
    • G

       /  02/09/2018

      Svara
    • G

       /  02/09/2018

      Nej fy fan, nu blev det fel igen, som om jag inte var tillräckligt irriterad som det är redan, skulle i egen ny kommentar givetvis.

      Svara
  11. MiT

     /  02/09/2018

    Svara
  12. Tor

     /  02/09/2018

    Lite tankar om inte fullt så ensammande vuxna barn;
    Det har ju visat sig att den stora majoriteten av ”barnen” inte alls var några barn.

    När de nu inte är barn längre så skiftas retoriken till att det är synd om de nu vuxna barnen.
    De inte fullt så ensamkommande vuxna barnen får ju stanna ett tag till för att gå ut gymnasiet. Visserligen har i sort sett alla redan en gedigen utbildning inom byggfacket och har jobbat massor av år.
    Finns det någon som på allvar tror att vi ”om några år” kommer att utvisa dessa illegala
    ljugande invandrare?

    Några som vi där emot trodde var vuxna är våra politiker. Man förväntas ta beslut som är lite obekväma när det börjar blåsa.
    Det visade sig att fega politiker inte heller är så ensamma. De finns i alla de sju partierna.
    Vi har alltså att göra med inte så ensamma vuxna som beter sig som barn.

    Sen undrar jag om det helt enkelt kan vara så att svenskar är så blåsta så bara för att Afghaner är korta så tror man att de är barn? En ful batikhäxa som träffar en yngre man som tyr sig till henne och är kortare. Det MÅSTE JU VARA ETT BAAAAARN.
    Väntar med spänning på alla domar mot kvinnor som utnyttjat barn sexuellt.
    Eller är det så att det finns fler saker som växer i sängen….
    Det många inte fattar är att vilken kvinna som helst är bättre än sin killkompis, get eller höna.
    Dessa inte så ensamkommande vuxna barnen har förmodligen aldrig i livet haft en chans att få en kvinna. Mans överskott och månggifte gör att se svagare/fattigare männen aldrig får komma till.
    Förstår ni dragningskraften vi har;
    Du får bidrag så att du är kung i ditt hemland.
    Du får jöka!
    Du behöver inte ändra ditt beteende.
    Du kan ljuga och begå brott och de förlåter dig.

    Till det som artikeln handlar om;
    Det är så sjukt bakvänt det kan vara.
    En gäst i vårt land som vi försörjer begår hemska brott.
    Det är inte så att det är tveksamt om de är skyldiga eller inte. En del filmar till och med sina övergrepp.
    Ett lands rättsväsendes naturliga reaktion borde vara att en främling skulle dömas HÅRDARE!

    Svara
    • Kristian

       /  02/09/2018

      ”Om några år” är de alla genusvetare eller jobbar åt någon nyskapad myndighet …

      Svara
      • Tor

         /  02/09/2018

        ”Om några år” har vi inte några myndigheter kvar.
        Alla hårt arbetande svenskar vägrar att betala skatt som går till icke arbetande icke svenskar.
        Nattväktarstaten here we come. Grattis Reinfeldt.
        Det sovande folket har vaknat.

        Genus – borta
        Socialen – borta
        Arbetsförmedlingen – borta
        Presstöd – borta
        Skolpeng – borta
        Pension – borta
        x
        x
        x
        x

        Läste att Malmö kommun skulle ge 25 miljoner mer till trygghetsskapande åtgärder.
        FEL
        Det är skötsamma kommuner som blir bestulna på sina pengar och dessa skickas till Malmö.
        Malmö går 5 miljarder back varje år.

        Utjämning av kommunalskatten – borta

        Lycka till att driva runt en invandrar kommun på skattebasen.
        Jag har sagt det förut.
        Titta på Hans Jensevik på Youtube.
        Bedrövlig ljud – men dynamit om hur nära kollapsen vi är.
        Hans har varit ekonomichef i Uppsala.

        Svara
      • Klimathotet

         /  02/10/2018

        En dag på donken.
        – Vill du ha en plusmeny?
        – Är du genusvetare?
        – Hur visste du det?

        Svara
  13. MiT

     /  02/09/2018

    Svara
    • Tor

       /  02/09/2018

      Ja det är väl som väntat.
      Kommunister hänger på allt som gör resan mot revolutionen möjlig.
      Fan vad jag ska skratta läppen av mig när muslimerna tar makten och oskadliggör konkurrenterna.
      (inte för att jag vill att muslimerna tar makten, men vi är med rask takt på väg mot det.)

      Svara
      • Rikard

         /  02/09/2018

        Hej.

        Iran 1979.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  02/10/2018

          Ja, och som vanligt var det de båda supermakterna som förde ett pseudokrig mellan varann om makten i ett strategiskt och/eller ekonomiskt viktigt område.

          Alla med lite insikt om strategiska frågor är eniga om att området runt Östersjön är ”nästa” stora konfliktområde mellan öst och väst.
          Jag skriver nästa inom citationstecken eftersom jag hävdar att konflikten pågår för fulla muggar redan nu.

          Läs gärna nedanstående länk om just Iran och supermakternas agerande, säger inte mycket men man får en liten vink.

          Gällande östblocket har de länge haft en väl fungerande strategi som går ut på att destabilisera landet i fråga med inre konflikter innan de själva börjar agera.

          Man uppviglar helt enkelt befolkningen att själva börja slåss mot varann, sedan kan de gå in under falsk flagg i ett FN uppdrag och ”stabilisera” landet…
          Vips, så kan man genom att utnyttja FN få ett ”kasus belli” att invadera landet….

          De har med hjälp av sina nyttiga idioter inom landet lyckats ställa:
          -”arbetare” mot ”överklass”
          -män mot kvinnor
          -invandrare mot svenskar
          -heterosexuella mot övriga

          I Sverige har de nog snart lyckats överträffa sina högsta förväntningar.

          Landet är nu så splittrat och polariserat åt så många håll att det kommer vara fullt inbördeskrig här snart, alla slåss mot alla, som i alla andra länder där stormakterna för sina pseudokrig.

          https://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen

          Svara
    • G

       /  02/09/2018

      Jaha, så hon är där och smider planer tillsammans med V. Ja. Hon berättar kanske för kommunisterna hur hon och afghanbarnen tänkt sig att bygga ”det nya landet”.

      Svara
      • Om man kollar hur folk röstar på vissa områden och sitt eget ser man att V+S är mest poppis på så kallade utanförskapsområden. Sedan har vi röd Norrland.

        (PS. Norrland är allt från Sundsvall till Norra gränsen, Jämtland, Örebro och liten klick Lund enligt Landstinget där uppe. Sist la man under sig lite av Vasa också. Ni hörde väl vrålet från sjukvårds personalen?)

        Svara
  14. MiT

     /  02/09/2018

    Svara
    • G

       /  02/09/2018

      ”förändra manligheten” Så att männen förvandlas till ?….

      Svara
      • Kristian

         /  02/09/2018

        Garanterade guldmedaljvinnare i damklassen!

        Svara
  15. Holtzkampf

     /  02/09/2018

    Är det någon som har koll på ”Ifrågasätt”?

    Verkar länkat med DN och diverse dagstidningar.

    Svara
  16. Är dumstolarna opartiska?

    Svara
  17. G

     /  02/09/2018

    ”Trio döms till livstids fängelse för mordet”
    https://www.expressen.se/gt/trio-far-livstids-fangelse-efter-knivmord/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/10/2018

      Plötsligt händer det, ett riktigt straff.
      Eller är det något ”finstilt” med i bilden?

      Svara
  18. MiT

     /  02/09/2018

    ”Normkritisk funktionalitet”…

    Svara
  19. MiT

     /  02/09/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155089931835825&set=a.387849715824.161402.714830824&type=3*

    Svara
    • Vic

       /  02/10/2018

      Uppenbarligen har de aldrig pratat om bostäder med en svensk för då skulle de veta att resten av oss, oavsett hudfärg, också sitter med bostadsköer på 3-7-10 år cirka. Delvis för att nyanlända får gå före i köerna i flera kommuner. Man tycker att tillfälligt boende i Täby skulle framstå som ytterst angenämt jämfört med att leva i nån krigshärjad bergsdal i Asien. För det är väl därför de är här eller? För att slippa det?

      Svara
  20. MiT

     /  02/09/2018


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534.1073741829.713993068695287/1648850645209520/?type=3*

    Svara
  21. MiT

     /  02/09/2018

    Kunskapen om ekonomi är inte på topp kanske

    Svara
    • Pether

       /  02/09/2018

      I vilken värld då?

      Svara
      • Tor

         /  02/09/2018

        I verkligheten faktiskt.
        På grund av all invandring ökar BNP starkt.
        Enda felet är att det bara är kostnader – inga intäkter.
        Handläggare på;
        Migrationsverket.
        Polisen.
        Socialkontor.
        Sjukvård.
        Skolor.
        Arbetsförmedlingen.
        Fyll på listan…

        Dessutom får alla invandrare pengar som de spenderar på mat o kläder (knark kommer tyvärr inte BNP tillgodo)

        Men där blev det lite överkurs för batikhäxor.

        Vänd på frågeställningen i stället.
        Varför är skolan i kris?
        Varför är sjukvården i kris?
        Varför är bostadsmarknaden i kris?
        Kom igen Jessica. Det är ju högkonjunktur.

        Svara
  22. Vic

     /  02/09/2018

    Frågan är vad man kan göra åt de låga straffen… alltså vad vi vanliga medborgare kan göra? Ska man mejla åklagare och domare till förbannelsen eller protestera utanför domstolarna? Personligen känner jag mig rätt maktlös får jag erkänna.

    Om det fortsätter så här så är det definitivt bara en tidsfråga innan papporna till de här flickorna väcker urdjuret inom sig och går ut och tar hand om fanskapen själva. Personligen tycker jag inte den typen av rättsskipande hör hemma i ett civiliserat samhälle, men det kommer likt förbannat att bli så i sinom tid om inte grova förövare får rimliga straff. Det finns inget som människor, och synnerligen svenskar, är så måna om som rättvisa och upprättelse. Oavsett hur mycket de försöker intala sig att vända andra kinden till så är det så.

    Svara
    • Senior

       /  02/10/2018

      ”Personligen tycker jag inte den typen av rättsskipande hör hemma i ett civiliserat samhälle”

      -Tycker du samhället i övrigt är så civiliserat med alla våldtäkter, brinnande bilar, attentat mot poliser och ambulanser, etc, etc.

      Svara
      • Vic

         /  02/10/2018

        Nej, det tycker jag naturligtvis inte, men det ena beteendet gör ju inte det andra mer civiliserat. Dock gör det det förståeligt. Jag kan ju säga att vore det min dotter och gärningsmannen gick fri…

        Det mest civiliserade vore ju följande: Någon begår ett grovt brott – vederbörande får skaka galler i sex till tio år (och om det är en utländsk medborgare, utvisas utan pardon).

        Fast i slutändan: Om staten inte kan garantera medborgarnas skydd blir det upp till oss att skydda oss själva, civiliserat eller ej, så där tror jag att vi är ense.

        Svara
        • Senior

           /  02/10/2018

          Jorå, vi är nog ense i den frågan.
          Och eftersom både polis och övriga rättsväsendet inte längre står till vårt förfogande innebär detta precis som du säger att vi själva måste sänka oss till samma låga nivå för att skydda oss själva.
          Av ren överlevnad.

          Svara
  23. MiT

     /  02/10/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155454362693251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  24. Ivar L

     /  02/10/2018

    Innan de fall Toklandet tar upp här bestraffas på riktigt så känns allt djävla #metoo-trams rätt meningslöst. Vi har inte tid att prata om chefer som stöter på sekreterare medan folk springer omkring och våldtar skolflickor till priset av skyddstillsyn eller någon månad i buren. Så djävla provocerande.

    Svara
  25. Ivar L

     /  02/10/2018

    Finns det någon enda som tror att MSB:s film är ”ett misstag”? Man klipper inte in politiker i en film av misstag, det tar tid att göra film. MSB bäddar i vart fall mjukt åt Eliasson.

    Svara
  26. Pelle2

     /  02/10/2018

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver ett bra inlägg om att det måste vara skillnad på samhällets åtaganden gentemot landets medbiorgare och de så kallade papperslösa.
    https://ledarsidorna.se/2018/02/om-manskliga-respektive-medborgerliga-ratttigheter/

    Svara
    • Läs! Lite balanserad diskussion i stället handhjärtan eller ilska.

      Svara
      • Olof

         /  02/10/2018

        Ja, Heberlein har som vanligt insikt i och förståelse för vad som borde vara ren och skär allmänbildning men som numera tycks vara samhällskunskapens motsvarighet till hjärnkirurgi i debatten.

        Och hon sätter återigen fingret på det jag skriker mig hes om: ”I Sverige finns ingen framtid för dem – och att invagga dem i falska förhoppningar är grymt. … Det är inte förenligt med idén om barnets bästa att låta barn växa upp i ett skuggsamhälle, utan framtid, utan trygghet.”

        Jag börjar verkligen avsky de vidriga kräken till godhetsknarkare som gör det här mot människor. Vi _VET_ vart det här barkar hän. INGEN har presenterat NÅGON som helst plan för att få det att fungera. Ekonomin håller inte. De sociala förutsättningarna håller inte. Det går inte att nå den integrationstakt som skulle krävas, det finns inte ens viljan att göra det.

        Det som kommer hända i framtiden är inte SD’s fel. Det är inte heller rasisters fel. Människans grundläggande natur sätter parametrarna för vad som är och vad som inte är möjligt att åstadkomma med politik och ignorerar man det så körs man obönhörligen över. Nu har vi satt upp spelplanen och som Heberlein säger – det finns ingen väg framåt som leder till en framtid för dessa människor i Sverige. Att lura dem att stanna här är vidrigt.

        Svara
        • Tor

           /  02/10/2018

          Finns det någon framtid för dessa människor i Sverige?
          Frågan är felställd.
          Finns det någon framtid i deras hemländer som är bättre än deras framtid i Sverige?
          – är den rätta frågan.

          Många tror att ”bara vi sänker bidragen så försvinner de tillbaka till sina länder”.
          Detta är fel.
          Väldigt många av invandrarna kommer från ”ingenting”, vilket gör att vad de än får i Sverige så är det betydligt bättre.
          Skulle det vara så att man selektivt snyter bidrag från invandrare bara för att de är invandrare så tror jag de skulle föredra att bo här ändå.
          Får man inga bidrag av staten startas en egen ekonomi (vilket vi redan ser med kriminella nätverk.)

          Bara möjligheten att få idka sex med kvinna är nog motivation för dessa män.
          I sina hemländer har de noll chans. Här får de doppa gratis.
          Förringa inte den drivkraften.
          (som jag skrev i tidigare inlägg)

          Hur lågt måste staten sjunka för att vi ska låta folk dö utan att hjälpa dem.

          Enda vägen framåt är att skicka dem bakåt – till sina hemländer.

          Svara
          • Olof

             /  02/10/2018

            ‘Väldigt många av invandrarna kommer från ”ingenting”, vilket gör att vad de än får i Sverige så är det betydligt bättre.’

            Jag tror du överskattar Sveriges attraktionsförmåga och underskattar länderna de kommer ifrån till en viss del.

            Om vi talar om faktiska flyktingar så har du naturligtvis rätt. De löper förstås risk att dödas, men de borde i så fall också ha fått uppehållstillstånd.

            Men om vi istället tittar på ekonomiska migranter, som t.ex många av afghanerna, så handlar det om människor som faktiskt har haft arbete i t.ex Iran. Till en viss del har den migrationen varit driven av försöken att rekrytera till kriget mot Isis, men det handlar inte så mycket om människor som inte har någonting alls – bara det faktum att de klarat att betala för smuggling och annat för att ta sig hit tyder på att de och deras familjer har en ekonomisk styrka väsentligt över ingenting.

            De som tar sig hela vägen hit är helt enkelt inte bottenskrapet (vad det nu säger). Om Sverige inte var Sverige, ett land där kostnadsläget gör att det värde de kunde generera i hemlandet genom arbete knappt räcker till mat för dagen, skulle de kunnat ha en chans – familjen Nujen är inte de enda som skulle uppskatta billiga byggjobbare om det legaliserades.

            Sen vad gäller Sveriges attraktionsförmåga… har du tittat ut de senaste tre månaderna? Om jag hade dåliga ekonomiska förutsättningar så finns det i princip inget land i världen jag mindre gärna skulle vilja vara i. Alla länder som erbjuder någon, åtminstone nominell, möjlighet att spendera en dräglig fritid utomhus i naturen skulle vara bättre.

            Sen, visst, det finns säkert de som hoppas få ligga. Innan de fått hela bilden…

            Men visst, det handlar inte bara om att dra in bidrag även om det är en del. Möjligheterna för den kriminella ekonomin måste förstås också slås ut, men det måste ske oavsett. Efter det tror jag den absolut viktigaste faktorn är möjligheten att söka på nytt är det som måste bort. Tio års preskription där det är krav på att kunna bevisa utlandsvistelse under den tiden. Efter det, möjligheten till anhöriginvandring.

            Och till slut… Sverige och EU måste ta en solid jävla ståndpunkt att sluta blanda sig i konflikter och sätta press på USA att göra det samma. Det är en jävla katastrof efter nästa, det *går* inte att ‘bygga demokratier’.

  27. Pelle2

     /  02/10/2018

    Lite mera OT:
    Ledarskribenten Anders Gustafsson på Blekinge läns tidning skriver bra om vänsterpopulisten Jonas Sjöstedt.
    http://archive.is/szrMw

    Svara
  28. Nisse Hult

     /  02/10/2018

    En bra sak med alla dessa domar som är för snälla genom att förövaren är invandrare måste vara att en personlig kunskapsbank byggs upp hos de drabbade och att de drabbade börjar prata med varandra och sina kompisar så att de till sist kan bygga ett nätverk som diskuterar dessa problem.
    Regeringen har ju nu till sist börjat agera mot brottsliga invandrare som utnyttjat fritt tillträde till Sverige för omfattande stöldbrottslighet.
    Medan de inflytelserika och mäktiga kvinnorna ägnar sig åt de svenska männens taffliga och illa utförda kontaktförsök (metod-dabatten) så släpper maktens kvinnor sina drabbade medsystrar som diverse våldtäktsoffer utan att ens försöka skydda dem.
    Men till sist måste mängden svenskar som drabbas av invandrarnas rasism i konkreta termer bli så många så att de blir en dold eller synlig maktfaktor själva.

    Svara
  29. OT. Tror ni att V pratar om broderlandet Venezuela och dess framgångar? http://www.bbc.com/news/world-latin-america-43013635

    Svara
    • Senior

       /  02/10/2018

      De hyllade även Pol-Pot på sin tid….

      -Men det blir väl som vanligt, ”det där är inte riktig kommunism…..”
      Och ytterligare ett land kört i botten på grund av denna vidriga ideologi.

      Svara
    • Senior

       /  02/10/2018

      Var det inte Göran Persson förresten, som hyllade Kina inför ett statsbesök för deras ”stabilitet”. En stabilitet som upprätthålls med våld i en diktatur.

      Svara
  30. QED

     /  02/10/2018

    MSB får en ny generaldirektör. ”Tänk inte på vem det kan bli …. Tänk inte på vem det kan bli …”

    Svara
  31. Rikard

     /  02/10/2018

    Hej.

    Ifall någon vill ha hårresande (eller skrattretande…) läsning såhär på lördagen:

    [http://www.vansterpartiet.se/kongress2018/handlingar]

    Där finns ett och annat skôj bland dessa – bland annat ett förslag om en statlig filmcensur med mandat att förbjuda filmer med korrumperande innehåll.

    Ah, nostalgi! Ah, nostrovia!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  32. Pelle2

     /  02/10/2018

    Ot:
    Bloggaren Fristad skriver bra om den sjuka identitetspolitiken.
    http://www.fristad.eu/2018/02/den-fina-rasismen/

    Svara
  1. Sverige blir bara mer och mer bisarrt | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: