Religionens plats i framtidens Sverige?

Det ska bli en konferens om religionens plats i framtidens Sverige

och det är Myndigheten för stöd till trossamfund som ligger bakom.

Vad ska de diskutera?

Ökande konstruktiv aktivism och dess effekter bland annat. Vad nu ”konstruktiv aktivism” i de här sammanhangen är för något. Låter suspekt tycker jag…

Punkt 4 är rätt intressant, den enda religion som nämns är islam. Vad kan vara ”främjande kulturarbete” när det handlar om islam? För islam är ju den enda religion som överhuvudtaget nämns i texten i hela det korta dokumentet om man bortser från presentationen av föreläsarna.

Det hjälper liksom inte att man har den här bilden med. Islam är den enda religion som nämns någonstans i texten.

Bakgrunden till konferensen.De vill ”förhandla fram ett nytt inkluderande samhällskontrakt” och ”mejsla fram ett kompletterande religiöst språk” till det sekulära sättet att tala om demokrati mm. Horribelt!

De anser också att för att lyckas med det så behöver man ta sig förbi ”aggressiv sekularism”. Smaka på det några gånger. Smaka ordentligt. Vad betyder ”Aggressiv sekularism”? Någon som har en idé?

Konferensen ska ju handla om religionens plats i framtidens Sverige och den ”frågan” är jättelätt att svara på, det behöver man inga skattepengar till en konferens eller bidrag till trossamfund eller andra mer/mindre skumma organisationer för att svara på.

Svaret är att religionens plats är i hemmet. Religion ska inte ha en plats alls i det offentliga Sverige!

Så där, nu kan ni ställa in konferensen och spara skattepengarna, onödigt att slösa dem på strunt, eller hur? Frågan är hur enkel som helst att svara på!

Helmerson har tagit upp SST (som ju står för konferensen ovan) och deras samarbete med Ibn Rushd och sajten islamofobi.se och dess extremistiska ”experter”. Men kolla bildtexten, det står ”hur kunde det bli så fel?”, har det verkligen blivit fel från Bah Kuhnke? Tänk om det inte alls har blivit fel utan rätt i hennes och Miljöpartiets ögon? Det som Helmerson med rätta anser är att ta lätt på kritiken kanske beror på att hon anser att det är orättfärdig kritik? Om det är vad hon vill så finns ju ingen kritik att försvara sig mot och då blir det ju att man tar lätt på det?

Hon försvarar sig dock i en debattartikel i Dagens Samhälle efter kritik från Amineh Kakabaveh om samma sak, och det är bl a från den debattartikeln Helmerson baserar sin ledare, men det är ju bara för att hon ertappats. Ingår inte detta med t ex Ibn Rushd i hennes arbete för att utbilda svenskarna i islam som hon utlovade för några år sedan? I alla fall jag tycker det verkar väldigt planerat med tanke på det och vilka som skulle vara med på det.

Hon kritiserade Kaplan när det begav sig.

Men hade tidigare glatt leende ställt upp på selfies med andra extremister i samband med att hon skulle utbilda svenskarna i islam. Bl a med hjälp av de på bilden.

Hela hennes gärning från första början har ju handlat om detta. Rakt av. När hon var generaldirektör för Ungdomsstyrelsen (nuvarande MUCF) så ÖSTE hon ut skattemiljoner över välkända islamister. Det var inte en liten bidragskran som sipprade lite utan det var en brandslang med fullt tryck!

Miljöpartiet är Sveriges absolut farligaste parti på flera olika sätt. Finns ingen konkurrens på det området. De är överlägsen etta på den prispallen.

Det skulle behövas en ordentlig revision av hela Kulturdepartementet. Eller förresten, en ordentlig revision av varje område där miljöpartister har haft minsta lilla inflytande!

Efter valet i höst där Miljöpartiet förhoppningsvis har åkt ur riksdagen så tillsätt Inga-Britt Ahlenius att gå igenom åtminstone Kulturdepartementet, ge henne obegränsad befogenhet och obegränsade resurser till sitt arbete. Inget får raderas när Bah Kuhnke lämnar över utan att först ha gåtts igenom minutiöst! Varenda mail och varenda liten mötesnotis ska kontrolleras. Allt ska givetvis vara helt transparent. Varenda kontakt med t ex organisationer måste redovisas! Samtliga! Osv. Skadan Miljöpartiet via Kulturdepartementet har åsamkat Sverige måste redovisas helt öppet! Om det betyder att varenda miljöpartist måste lämna Sverige för att inte doppas i tjära och fjädrar så få det vara så.

Och varför vi skulle behöva utbildas i islam är dock helt obegripligt för normala svenskar, det är ju snarare extremt tydligt att det är islam som behöver utbildas i Sverige! Och det är ju faktiskt de som kommit hit, det är inte Sverige som kommit till dem.

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. G

     /  02/22/2018

    Japp japp japp 🙂 Jag skriver under på detta MiT. Den utredningen av Ahlenius ser jag fram emot väldigt mycket!!! 😀

    Svara
  2. G

     /  02/22/2018

    Svara
  3. G

     /  02/22/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  02/22/2018

      Bra av Sakine att sätta ljuset på regeringen som böjer sig för sjuka sedvänjor som månggifte och könsseparatism så länge det inte är en svensk som sysslar med sådant. Dom vill verkligen ha ett regelverk för oss svenskar och ett annat för invandrarna.
      Hoppas folk kommer ihåg det på valdagen och ser till att Sossarna och MP förpassas till historiens skräphög där dom hör hemma.

      Svara
  4. Skeptisk

     /  02/22/2018

    Konstruktiv aktivism är det ”vi” sysslar med.
    Destruktiv aktivism är det ”de” sysslar med.
    Aggressiv sekularism är när folkinte accepterar att mina religiösa påbud ska påverka deras liv. Ex att de inte vill ge speciella badtider för kvinnor på allmäna badhus.

    Svara
  5. G

     /  02/22/2018

    Svara
    • Uffe

       /  02/22/2018

      Nja…. det kanske stämmer om man begränsar sig till annat än tex trafikförseelser. För ärligt talat så är det i stort sett ingen vuxen med körkort som inte kört för fort någon gång. Och hur många har inte cyklat utan ljus på cykeln? Men sådana brott har inget uttalat offer, så jag kan förstå att man lätt glömmer bort dem.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/22/2018

        Arbetslöshet är ju givetvis inte anledningen, men det är så klart att om arbetslösheten sjunker i de områden som präglas av mest kriminalitet så kommer det i någon mån påverka beottsligheten.

        Om arbetslöshet var svaret, varför har då inte många av inlandskommunerna i Norrlands periodvis plågats av våldsbrott.

        Arvidsjuar hade under en period många mord per capita, ej att jämföra med Malmö idag, men det räcker ju knappast som indicium för att arbetslösheten i sig skulle ha någon avgörande betydelse då det under perioder fullständigt kryllat av arbetslösa människor i det här avlånga landet utan att det påverkat mängden våldsbrott i någon proportionerlig skala.

        Svara
    • Olof

       /  02/23/2018

      Alltså, återigen handlar det här ju om hur vi trixar med arbetslöshetssiffrorna. Om vi istället tar en mer seriös syn på problemen i de här områdena – och istället betänker att de här unga killarna i sitt hemland hade varit långt in i sin karriär som barnarbetande byggjobbare (enligt vissa…), ja, då är de ju egentligen arbetslösa fast bara satta i sysselsättningsprogram i svensk skola.

      Svara
  6. Ivar L

     /  02/22/2018

    Att detta handlar om att öka acceptansen för islam råder det väl knappast någon tvekan om? Judendomens och Kristendomens plats i samhället har utvecklats dynamiskt genom århundradena och kompatibiliteten är stor. Det finns ingen direkt konflikt mellan religiösa kristna eller judar och det omgivande samhället. Bortsett från ett fåtal nästan harmlösa extremister typ Livets Ord möjligen.

    En konferens som skall avhandla religionens (läs islams) plats i samhället men inte har en punkt om sharialagar och hedersproblematik vet vi är en konferens som vill sopa de jobbigaste ämnena under mattan. Varför skall sekulära svenskar acceptera medeltidsseder som vi lämnade bakom oss för flera hundra år sedan? Detta är spel för gallerierna och pressen kommer att rapportera i positiva ordalag om hur bra det är med islam och hur viktigt det är att vi respekterar isl… alla religioner. Och att vi inte förstår islam och bla bla bla…

    Synd att de inte gav exempel på konstruktiv religiös islamisk aktivism. Det skulle vara kul att se vad det är för något.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/22/2018

      Islam, är det kanske en sådan där speciell sak som kanske inte kan fungera i ett samhälle utan så kallad ”acceptans”? Om de nu vill öka acceptansen för islam föreslår jag en konferans på temat: Hur ska vi muslimer öka vår acceptans för det sekulära samhället.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/23/2018

        Som jag ser det är det grundläggande problemet att invandringen är alldeles för stor i förhållande till majoritetssamhällets ”absorpbtionsförmåga”. Paul Davies har förutsett dessa problem i sin bok ”Exodus”. Det leder till delade samhällen på sikt, vi kan tydligt se att processen påbörjats i vissa förorter. Det handlar om mer än religion men om jag skulle peka ut en av de starkaste krafterna som motverkar assimilation så får det nog bli islam. Inte enbart för religionens egen skull utan för hela det komplex av ”antirasism” och islamiska aktivister med trådar långt in i de politiska partierna som omger islam. Det är uppenbart att många företrädare för religionen strävar efter att skapa parallellsamhällen. Den destruktiva kraften i denna utveckling är mycket oroande.

        Svara
  7. En sak till som jag retade mig på idag. https://www.di.se/nyheter/delade-en-film-pa-natet-doms-till-fyra-miljoner-i-boter/
    Hur mycket brukade man få för våldtäkt?
    Film är viktigt! Akta er att dela !

    Svara
    • Ivar L

       /  02/23/2018

      Sett i den kompletta samhälleliga kontexten är det helt bisarra straff på dessa struntbrott. Det är upprörande faktiskt. Straff skall utmätas men i rimlig proportion.

      Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  02/23/2018

      Fast de får inte ”fyra miljoner i böter”. Det är viktigt att hålla isär begreppen. De döms till dagsböter, 80 resp. 180, och det är straffet. De fyra miljonerna är skadestånd till upphovsrättsinnehavarna. Det är inte böter eller något straff utan ersättning till målsägaren för skada.

      Man kan diskutera belopp men innan man gör det bör man förstå grunderna (att journalister inte gör det är inte så svårt att förstå…). Annars blir allt bara dumt.

      Svara
  8. Pelle2

     /  02/22/2018

    Håller med MIT om att vi inte behöver mera utan snarare mindre religion i samhället. Vi behöver definitivt inte mera av en religion som för samhället tillbaka till stenåldern..

    Svara
  9. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
  10. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
    • Bo

       /  02/23/2018

      ”Delegationen FÖR segregation” ? Borde fet inte vara MOT?

      Svara
      • Bo

         /  02/23/2018

        ”Det” ska det vara! (autocorrect)

        Svara
      • Olof

         /  02/23/2018

        Nej. Det är meningsfullt att arbeta mot segregation när man är under nivån för självsegregering hos majoritetsbefolkningen. Men när man kommer över den nivån går det inte längre att lösa segregationen, försök att göra det leder till att majoritetsbefolkningen igen försöker självsegregera, och kan de inte det så flyttar de ur landet istället.

        Så vill man bibehålla ett fungerande samhälle när man nått den nivån måste man istället jobba för etniska enklaver, som i framtiden kan organiseras om i en mer federal struktur eller kanske till och med separata stater.

        … nu tror jag inte det är det de menar. Men om de hade det minsta intresse av att minimera det framtida lidande som nu skapats så borde det vara det de menar.

        Svara
  11. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  02/23/2018

      Man vill inte förlora det förtroendekapital man köpt från immigrationsklassen, arbetarklassens ersättare som S/MP-röstboskap.

      Svara
  12. En annan

     /  02/22/2018

    Kolla denna totala fuck news:
    http://everykindapeople.blogspot.se/

    Svara
  13. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  02/23/2018

      Som sagt var,varför startar inte kvinnorna egna advokatfirmor om dom nu vill bli företagare ? Finns inte något mer än deras egen vilja som hindrar dom.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/23/2018

        Eller hur! Och vem har sagt att det är de skickligaste som är just delägare, de skickligaste kanske jobbar mer som jurister än som delägare. 🙂

        Svara
    • weasel

       /  02/23/2018

      ”Kvinnorna är i majoritet på juristutbildningarna och går ut med högre betyg än männen”

      Det var en jävla tur att det inte var tvärtom – för då skulle det ju ha varit strukturell diskriminering… :/

      Svara
    • fackpampenfrånhelvetet

       /  02/23/2018

      Dags för fackmuppar och politiskt prostituerade att leva som de lär.

      Kliv åt sidan och lämna plats för en kompetent kvinna.

      En kvinna med ryggrad och stake att inte jämföra äpplen och päron. För att vinna billiga politiska poänger.

      Feministens bristande slutledningsförmåga uppmanar till överseende. Ty inget kopplar som det ska i hennes huvud.

      Ideologins knähund däremot kännetecknas av sin bruna tunga som spetskompetens. Han förtjänar blott förakt.

      I vilket annat land är det svårt att skilja på den felande logiken mellan ledande fackföreningsfolk och fjortonåriga flickor som kletar mens på målningar.

      Tur att kompetensregnet når rekordnivåer i Svea-rabien-rike

      Det skapar åtminstone en marknad att ge sig in i pepparspray-branschen.

      Svara
  14. Rikard

     /  02/22/2018

    Hej.

    Aggressiv sekularism?

    Troligen syftar det på troendes patologiska behov av att skära sönder könsdelarna på små pojkar och flickor. Kanske är det även ett utslag av insikten att nästan ingen väljer att följa en kyrka, moské eller liknande predikoställes läror om de inte indoktrinerats till det från barndomen.

    Men å andra sidan kan jag gå med på religiösa personers krav, om de går med på att straffas enligt sin läras straffsatser.

    Vilket de aldrig vill.

    Vilket gör alla troende till hycklare då de behandlar sin lära och guds ord som ett smörgåsbord – om man skall uttrycka sig aggressivt sekulärt.

    Troende som kan hålla sig själva, och endast sig själva efter sin läras bud utan att antasta eller skada andra behöver inte känna sig träffade, men så är de heller inte av nytta för de politiska kampförbund vilka kallas kyrkor, sekter och trossamfund.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  15. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  02/23/2018

      Ja, man undrar hon har läst DN som har stått i frontlinjen för att brunsmeta alla som inte håller med dom i flyktingfrågan t.ex.
      Men det är väl som vanligt att när dom med rätt åsikter, oftast vänster, tar heder och ära av sina åsiktsmotståndare så är det helt rätt men när någon kritiserar ”dom goda” så handlar det om oacceptabelt hat,

      Svara
  16. Frida Gustavlin

     /  02/22/2018

    Tittade på aktuellt, något anmärkningsvärt när de rapporterar om att SÄPO anser att hotet mot Sverige aldrig varit högre, och endast väljer att nämna islamistisk terror som kortast, för att sedan dyka ner i det riktigt allvarliga hotet, nämligen fake news från Ryssland.

    Som att detta är så allvarligt att det överskuggar de högst reella hotet av att ett gäng vidriga galningar faktiskt dödar och skadar en massa människor här i landet.

    http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2018-02-22-nytt-normallage-praglade-2017.html

    I Säpos egna pressmeddelande är saken den omvända, där står islamistisk terror i fokus, medan påverkan på årets val tar betydligt mindre plats.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/22/2018

      Rapport 22:45 – inte ett jävla knyst om Islamism…

      Svara
  17. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
  18. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
  19. MiT

     /  02/22/2018

    Svara
    • Senior

       /  02/23/2018

      Här finns inget att se, Cirkulera!

      Svara
      • Ivar L

         /  02/23/2018

        Siffror som berättar vart vi är på väg.

        Svara
        • Senior

           /  02/23/2018

          Nejdå, det är bara mörkertal.
          Alla tal är bara mörker…

          Titta bara på siffrorna ovan så mörka de är. -Mörkertal!

          Svara
          • Äh, det där är ingenting. I mitt grannområde finns tolkbehov på 96 språk. Det är förtryckande att alla inte har fått tolk.

  20. MiT

     /  02/22/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155488254098251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  21. MiT

     /  02/23/2018

    Svara
  22. G

     /  02/23/2018

    ”Unga kvinnor misshandlade av flera män

    Två unga kvinnor har misshandlats av flera män i centrala Örebro. Kvinnorna och vittnen har tagits med till polisstationen för förhör, uppger polisen.

    Hur många män som låg bakom misshandeln är oklart, skriver Nerikes Allehanda.

    – Det är oklart. Det var väldigt stökigt på platsen, säger Tommy Lindh, till tidningen.”
    https://www.expressen.se/nyheter/unga-kvinnor-misshandlade-av-flera-man/
    http://www.na.se/orebro-lan/orebro/unga-tjejer-misshandlades-pa-oppen-gata-polisen-soker-garningsman-valdigt-stokigt

    Svara
  23. G

     /  02/23/2018

    ”Vittnesmål från 16 tidigare anställda hos Massi Fritz”
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJb01G/vittnesmal-fran-16-tidigare-anstallda-hos-massi-fritz

    Money money money…must be funny…

    Svara
    • Ivar L

       /  02/23/2018

      Intressanta vittnesmål. Nu är det ju frivilligt att jobba där men hon verkar ju vara en synnerligen diktatorisk och manipulativ människa. Fast advokatbranschen är väl rätt hård överhuvudtaget har jag hört. Men jag gissar att om hon varit man hade det blivit mer uppmärksammat. Hon verkar ju förbruka unga kvinnliga jurister på löpande band.

      Men det som journalisterna verkligen borde gräva i är det att så många talar om överdebitering. Det kan ju knappast vara lagligt att sätta överdebitering i system? Dessutom, eftersom det mest handlar om brottmål, så är det väl skattepengar det handlar om? Hon stjäl från dig och mig alltså?

      Svara
    • lensof

       /  02/23/2018

      Överdebitering kan vara något ”alla” gör och något som ”alla” vet men håller tyst om för att det ska kunna fortgå.

      Tills den dag man vill ha något att angripa en obekväm person med. Då passar det att lyfta fram det men man är förstås noga med att koppla det till just denna person och ingen annan. ”Alla” tar naturligtvis nu avstånd från allt sådant beteende.

      Märkligt att detta kommer fram just nu. Och att det drabbar just den person som arbetat och hörts mest i sitt arbete mot hedersbrotten. Massi Fritz är säkert både tuff och styrande. Det måste hon vara i den kamp hon utför. En kamp som många framför allt s.k. hedersmördare och vissa gruppvårdtäktsmän vill får tyst på. En kamp som har starka religiösa och kulturella kopplingar.

      Slump???

      Svara
      • lensof

         /  02/23/2018

        Naturligtvis ska det vara gruppvåldtäktsmän. Men plattan gillade tydligen inte ordet. Jag gillar inte killarna.

        Svara
    • lensof

       /  02/23/2018

      Nu inleder advokatsamfundet dvs Ramberg ärende mot Massi Fritz.

      Har de gjort det än mot Nujens syster??? Eller är finansiering av terrorist inte av betydelse.

      Luktar tuppkamp mellan två damer med motstridiga intressen.

      Svara
  24. G

     /  02/23/2018

    ”Finland: Vid ansökan om finländskt medborgarskap ska brott begångna av den sökande under minst fem år tillbaka tas i beaktande.”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-vid-ansokan-om-finlandskt-medborgarskap-ska-brott-begangna-av-den-sokande-under-minst-fem-ar-tillbaka-tas-i-beaktande/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/23/2018

      Personligen förstår jag inte varför man sätter fem år som gräns men naturligtvis är det en sund inställning att ge denna aspekt vikt. I Schweiz är det väl nästan omöjligt att bli medborgare om man begått brott? Helt rätt. Vill man vara brottsling får man vara det i sitt hemland istället.

      Svara
      • G

         /  02/23/2018

        Det låter bra. Ser gärna en nolltolerans för brott om man vill bli medborgare, oavsett om begånget brott är stort eller nästan obetydligt litet, ett brott är ett brott, punkt. Ser även gärna att medborgarskapet dras in med omedelbar verkan om brott begås vid något tillfälle efter att man beviljats medborgarskap, och det ska inte finnas någon tidsgräns för det, nolltolerans för brott gäller även efter man fått medborgarskap. Exakt. Detta kan man i så fall lika gärna hålla på med i hemlandet, inget som behöver exporteras till andra länder.

        Svara
        • Dreadlock

           /  02/23/2018

          I Sverige gäller :

          (Saxat från Mig.verkets sida) Det är bitvist svårare att bli svensk medborgare beroende på straffskala än finsk medborgare som räknar 5 års skötsamhet överlag)

          Väntetid efter brott

          Om du har begått något brott kan du ändå bli svensk medborgare, men då måste du vänta en tid. Hur länge du måste vänta beror på vilket straff du fick.

          Den tid som måste gå efter brottet innan du kan få svenskt medborgarskap kallas karenstid. Karenstiden räknas vanligen från brottet, men om du har fått ett långt fängelsestraff börjar tiden att räknas först när straffet är avtjänat.

          Ett fängelsestraff måste vara avtjänat, prövotiden i samband med en villkorlig frigivning ska ha gått ut och böter som du dömts till ska vara betalda innan du kan bli svensk medborgare.
          Karenstider Straff Karenstid
          Dagsböter 30– Tidigast 1 år efter brottet. Om du t.ex. är dömd till 50 dagsböter kan karenstiden beräknas till 1,5 år.
          Dagsböter 60– Tidigast 2 år efter brottet.
          Dagsböter 100– Tidigast 3 år efter brottet
          Villkorlig dom Tidigast 3 år efter det att domen vunnit laga kraft (börjat gälla)Om du samtidigt dömts till fängelse eller dagsböter blir karenstiden längre.
          Skyddstillsyn Tidigast 4 år från den dag skyddstillsynen började. Om du samtidigt dömts till fängelse eller dagsböter blir karenstiden längre.
          Fängelse 1 månad Tidigast 4 år efter brottet
          Fängelse 4 månader Tidigast 5 år efter brottet
          Fängelse 8 månader Tidigast 6 år efter brottet
          Fängelse 1 år Tidigast 7 år efter brottet
          Fängelse 2 år Tidigast 8 år efter avtjänat straff
          Fängelse 4 år Tidigast 9 år efter avtjänat straff
          Fängelse 6 år Tidigast 10 år efter avtjänat straff

          Om du har begått brott flera gånger, kan karenstiden bli längre än i tabellen.
          Särskild vård

          Om du har dömts till särskild vård efter ett brott, tittar vi på vilket straff du normalt skulle få för det brottet.

          Sidan senast uppdaterad: 2017-02-08

          Fick du hjälp av informationen på den här sidan?

          Svara
  25. G

     /  02/23/2018

    Svara
  26. G

     /  02/23/2018

    Svara
  27. G

     /  02/23/2018

    Svara
  28. Pelle2

     /  02/23/2018

    OT:
    Två debattörer på Aaftonbladet tycker inte att även yngre personer skall kunna straffas hårdare för de brott dom begår.
    Man skall arbeta brottsförebyggande istället. Problemet är väl att många yngre brottslingar inte får någon som helst reaktion från samhället när dom begår brott eller möjligen en smäll på fingrarna.
    Dom hävdar också att ungdomsbrottsligheten inte ökar och även om det är sant så har det ändå inte med saken att göra.
    Dom som begår brott måste ju få en reaktion från samhället i form av inlåsning och förhoppningsvis någon form av försök att få dom att sluta.
    Vi har daltat med brottslingar av alla åldrar i många år och ingen kan ju säga att det har varit framgångsrikt…
    http://archive.is/D4pVu

    Svara
    • G

       /  02/23/2018

      Nej gud nej, varför inte utöka straffrabatten när ni ändå är i farten, det har vi ju inte provat, det kanske är lösningen! Hade jag bott i ett av ghettona hade jag nog tyckt det varit skönt om alla kriminella bara försvann och fick sitta bakom lås och bom, eller utvisas om möjligt, oavsett om det hjälper brottslingen ”komma in på rätt väg” eller inte för det skiter jag nog i i ett sånt läge, bara för att få det lugnare och tryggare i området för alla icke-kriminella. Men såååå kan man ju inte tänka i detta land.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/23/2018

        Ja, det är fantastiskt att se hur metoder som prövats i decennier utan framgång forfarande presenteras som lösningar. Det är visserligen sant att unga kriminella inte blir bättre av att sitta i fängelse heller men hur man än vrider och vänder på detta så måste väl prio 1 vara att skydda allmänheten från farliga personer?

        Svara
    • G

       /  02/23/2018

      Feb 2017…

      ”Rinkebybor trötta på våldet: ”Deras familjer borde utvisas”

      Våldsamt upplopp, bilar i brand, stenkastning och plundring. Efter oroligheterna i Rinkeby natten mot tisdagen kräver de boende SvD talat med fler poliser, hårdare straff och utvisning.

      – Jag har flytt från mitt hemland en gång. Jag tänker inte fly en gång till, säger en man som bott i Rinkeby i över 20 år.”
      https://www.svd.se/kraven-fran-rinkeby-fler-poliser-och-hardare-straff/om/upploppet-i-rinkeby
      http://archive.is/iZoQB

      Svara
    • Rikard

       /  02/23/2018

      Hej.

      Tacka mina kollegor för sådana resonemang.

      Det är i hög grad vi SO-lärare som lärt ut den falska dikotomin mellan påföljder och förebyggande arbete. Varför kan man förstås spekulera i men mjunigt flum förklätt till humanism samt gammalt gott polishat från vänster är min hobbyhypotes.

      För att använda en målande parallell eller tre:
      -”Doktorn, Göte har lungcancer pga av sitt mångåriga rökande, doktorn. Skall vi boka tid för operation?”
      -”Nej vet syster vad?! Här gäller det att jobba förebyggande!”

      Eller:

      -”Ey, Hikhmet har kört i diket, mannen. Skall vi inte hjälpa honom dra opp bilen?”
      -”Sho badak, bru, nej. Vi skall sätta bättre stolpar så man ser vägen!”

      Eller:

      -”Gummit sprack din bock, och jag är på tjocken!”
      -”Ajajaj, då måste vi komma ihåg att kolla datum på kådisen i framtiden, samt använda glidmedel istället för 5-56!”

      Att det är för svårt för bildat (nåja) folk att se enkla simpla orsak & verkan-sammanhang eller ens se om saker hänger ihop rent sekventiellt är i min mening ett starkt argument mot allmän rösträtt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Dreadlock

         /  02/23/2018

        Axiomatiska (självklara, ovedersägliga, ) falska dikotomier , viktigt för folkbildningen för hur man klär av sanningar som har vunnit närmast religiös status ,anser jag.

        Falska dikotomier är en av hörnpelarna för hur politiska argument bärs fram till underdåningarna. Det är till 99% logiska felslut för att lova ett 100% Utopia till medborgarna, och det försvaras tills 200% tills väljarna avger sin röst. Således har vi blivit invaggade i tron att falska dikotomier är politikens levebröd och -vi- spisar anrättningen .

        Och ju mer sinnessjuka falska dikotomier politikens spindoktorer uppfinner, desto mer osäkra, förvirrade och apatiska blir vi . Gyllene tider för auktoritära ledare att kliva in i manegen , göra sig kvitt oppositionen ( Eftersom alla ändå är dödens trött på dem) och etablerar en närmst repressiv statsbildning som slår ner på varje uppflammande politisk yttring som inte faller regimen i smaken. Vi har sett detta i vår omvärld. Låt inte vår lilla ö av någorlunda sekulär demokrati i väst bli förvandlat till ett slagfält av satans spindoktorer som uppviglar och splittrar …

        Svara
  29. heraldikern

     /  02/23/2018

    ”varför vi skulle behöva utbildas i islam är dock helt obegripligt för normala svenskar” Det är ju inte så konstigt när det är bestämt på ”högre ort” att Sverige SKALL islamiseras. Och det märks ju när alla i beslutande befattning har just den inställningen, att det är vi som skall rätta oss! Allt från högre tjänstemän till rektorer, lärare, socialarbetare, präster, biskopar och klart och tydligt ärkebiskopen. Förutom alla politiker. Vi kar 349 riksdagsledamöter! Är det någon som hört en enda av dom som har uttryckt en avvikande uppfattning i någon fråga? Än mindre i invandringsfrågan. Så, oavsett vem som vinner valet så sitter hela detta etablissemang kvar och fortsätter islamiseringen! Det är kört!

    Svara
    • Pelle2

       /  02/23/2018

      Förstår inte heller varför jag skall lära mig mera om Islam eller någon annan religion heller för den delen.
      Jag har haft religionskunskap i skolan och den informationen räcker för mig.
      Man skulle ju i så fall kunna vända på det hela och tvinga muslimer och andra religiösa att gå på föreläsningar med personer som inte tror på någon gud.

      Jag har lika stor rätt att inte vara religiös som dom har rätten att vara det.

      Svara
  30. MiT

     /  02/23/2018

    Svara
    • …och den självgoda 7-klövern tror att svenskarna röstar på svenskfientliga partier?

      Svara
    • Det är vissa ord som skaver: anständig, borgerlighet…
      Så kvickt la den ”anständiga borgerligheten” ner oppositionen och kramade sossarna och vänstern och vänstervänstern (MP). Jag hoppas att ni får på käften i valet men folk har så kort minne att det är redan förbi – länge sedan.

      Svara
    • G

       /  02/23/2018

      8-9 st (V) & (S) personer i tråden som håller med och gillar det Kenta säger…

      Svara
    • Lövet

       /  02/23/2018

      Four more years!!!

      Svara
  31. Bamse

     /  02/23/2018

    Är det inte konstigt ändå att ”all the usual suspects” vurmar så för att införa islamska påbud i västvärlden? Var inte deras egen husgud (Marx) väldigt starkt för total sekularisering?

    Eller ja, kanske inte konstigt alls egentligen. Den bästa definitionen för vad dagens radikalvänster (feminister, genus”vetare” med flera) ägnar sig åt vore kanske ”konsten att tro på två, varandra ömsesidigt uteslutande saker samtidigt”.

    Svara
  32. MiT

     /  02/23/2018

    Tråden som länkas:

    Och här är tråden som avses

    Svara
  33. Pelle2

     /  02/23/2018

    OT:
    Löfven skall åka landet runt och prata om att Sossarna skall kapa vårdköerna.
    Regeringen Löfven har haft tre och ett halvt år på sig att göra det men istället ökar köerna.
    Vad talat för att dom skall lyckas med detta om dom får sitta i fyra år till ?
    Är väl lite som Fridolin som skulle fixa skolan på 100 dagar…

    Naturligtvis tjatar han även om nya Karolinska även om Sossarna i Stockholm också röstade för lösningen.
    Man kan ju också fråga sig varför han inte pratar om nedläggningen av BB i norrland med
    födande i bilar som följd. Kan väl inte bero på att det var sossarna som tog det beslutet ?
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0EoB4B/lofven-vill-kapa-vardkoer–och-kritiserar-m-ledaren-for-nya-karolinsk

    Svara
  34. G

     /  02/23/2018

    ”Annie Lööf öppnar för S och MP: Centern måste vara ”berett att smutsa ner fingrarna för att styra landet” ”.
    https://nyheteridag.se/annie-loof-haller-dorren-oppen-for-bade-s-och-mp-centern-maste-vara-berett-att-smutsa-ner-fingrarna-for-att-styra-landet/

    Svara
  35. G

     /  02/23/2018

    ”Hotet mot yttrandefriheten, del 2: Så vill EU tysta din röst via det europeiska “Sanningsministeriet”
    http://katerinamagasin.se/hotet-mot-yttrandefriheten-del-2-sa-vill-eu-tysta-din-rost-via-det-europeiska-sanningsministeriet/

    Svara
  36. Pether

     /  02/23/2018

    270 jävla miljoner för en lekpark för vänsterextremister, så in i helvetes sjukt.

    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/park-f%C3%B6r-270-miljoner-ska-byggas-utan-detaljplan-1.5219561

    Svara
  37. Dreadlock

     /  02/23/2018

    OT

    Sympatisk version av ” Grenade” ( Bruno Mars)

    Svara
  1. Religionens plats i framtidens Sverige? – Tokige Torstens Tankar…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: