Utländska grova brottslingar är Sveriges ansvar tycker Fi

Igår var det ju en mycket underhållande artikel i etc om hur det nästan är inbördeskrig i Fi där medlemmar med åtminstone lite erfarenhet hamnar väldigt långt ner på riksdagslistan till förmån för såna med absolut noll erfarenhet. Medlemmar i Fi är sura för att Fi anser att t ex hudfärg är viktigare än kompetens.

Det gäller t ex partiets Hitan&Ditan-talesperson (ni vet, ekonomisk talesperson…) som hamnar jättelångt ner medan en ”metoo-debattör” hamnar högt upp. För det vet vi ju, Hitan&Ditan är ju inte så viktigt!

Kommer ni ihåg förra partiledarens åsikter om utvisning av utlänningar som begått grova brott? Dåvarande partiledaren:

Hon tyckte att de ska få stanna, kanske t o m få svenskt medborgarskap. Hon motiverade det med att ”vita svenskar” som begår grova brott inte utvisas. Då tänkte man att visst, hon har inte tänkt klart riktigt i sin postmoderna hjärna, för så kan väl ingen mer i Sverige resonera? Det är ju bortom bisarrt?

Hold my beer säger Gita Nabawi, som valdes till ny partiledare igår, till Rapport

Hon anser att hela världens grova brottslingar är Sveriges ansvar bara de satt foten på svensk mark. Hur man ska göra med det ”ansvaret” om inga gränser finns är dock lite luddigt för var börjar Sverige och slutar t ex Danmark då?

Man kan se samma bisarra tankar hos henne som vi såg hos Kawesa vad gäller utvisningar av grova brottslingar. Gissar att vi ser tankarna hos resten av Fi också för den delen och inte bara hos ledarna…

Men visst, kör på det, ska man vara korkad så ska man vara det ordentligt! Vi utvisar ALLA grova brottslingar till deras hemländer. Vi utvisar syrier till Syrien, norskar till Norge, afghaner till Afghanistan, somalier till Somalia, eritreaner till Eritrea osv. Och svenskar till Sverige. Vi kör stenhårt på det vid alla brott som har fängelse i straffskalan! Utan undantag! Sen att det blir löjligt onödigt att utvisa svenskar till Sverige spelar liksom ingen roll för Fi för de har nog inte ens begripit att svenskar i så fall utvisas till Sverige utan de verkar tro att om en Pelle Persson ska utvisas så blir det till Somalia eller nåt. Eller att man inte skulle veta vilket land han skulle utvisas till.

Gita Nabawis ”Var skulle de hamna” mer än antyder att hon inte begriper att svenskar då skulle utvisas till Sverige.

Postmoderna hjärnor i arbete.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. Rikard

     /  02/24/2018

    Hej.

    Jag tror på fullt allvar att om vi säger till regimen i t ex Palestina att från och med nu så kräver Sverige att de tar emot en utvisad person (oavsett var denne ursprungligen kommer ifrån) för varje etthundratusen kronor de vill ha i ‘bistånd’, så löser vi flera problem.

    Den palestinska ledningen behöver det svenska ‘biståndet’ för sin terror, sina lyxvillor och sina konton (som inte är i Palestina – terrorismens fader Arafat dog inte precis fattig) och lär knappast neka. De är dessutom inte så blödiga att de skulle tveka att skicka folk vidare till sina hemländer.

    Dessutom skulle presumtiva illegala invandrare tänka sig för innan de kommer till Sverige; risken finns ju att du utvisas till Palestina.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  2. G

     /  02/24/2018

    Kopierar in min egen kommentar från föregående blogginlägg här 😛 …

    ”Fi siktar på riksdagen – Gita Navabi ny partiledare
    …..
    När andra partier i dag talar om lag och ordning har Fi ett annat fokus.

    – Vi behöver sociala satsningar och stärka civilsamhället. Vi vet att det har en lugnande effekt om mammor från Rinkeby är ute och går i området, det är sådant vi måste stödja, säger Sissela Blanco Nordling som sitter i kommunfullmäktige i Stockholm.
    …..
    De 137 kongressombuden sade enhälligt ja till Gita Navabi, som var den enda kandidaten till posten. I sitt första tal som partiledare sade hon:

    – De frågor jag brinner för är arbetstidsförkortning och en human asylpolitik, säger Gita Nabavi.

    Hur menar du – ska ingen utvisas?

    – Helst skulle jag se att vi har helt öppna gränser, att ingen utvisas, vi jobbar åt det hållet.

    Brottslingar? Mördare? Aklilov?

    – I så fall kanske vi skulle utvisa alla som begår brott och mördar, vart skulle de hamna någonstans? Bara för att de inte är födda här innebär det inte att de inte är vårt ansvar, säger Gita Navabi.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fi-siktar-pa-riksdagen
    https://archive.is/Ki6Lw

    Fattar inte hur hon tänker, men så är jag inte Fi:are heller.

    Svara
    • Olof

       /  02/24/2018

      Suck. Kan vänstern *snälla* hålla sig borta från arbetstidsfrågan, deras förbannade krav på ‘bibehållen lön’ gör att inget kommer hända.

      Inför laglig rätt till kortare arbetstid, och låt marknaden hantera lönejusteringen om behov av mer arbetad tid kvarstår.

      Svara
    • G

       /  02/25/2018

      ”För Expressen utvecklar hon resonemanget:

      – Vårt långsiktiga mål är att Sverige ska ha öppna gränser. Det är något vi ser att hela världen behöver ha. Vi har många människor på flykt och det kommer vara fler som flyr så småningom. Vi har faktiskt möjlighet att ge människor ett värdigt mottagande. Vi har råd att göra det och har avsatt pengar för det i vår statsbudget. Men vi ser också att det är ett långsiktigt projekt. Det är inget vi gör i morgon.

      Det spelar heller ingen roll för Nabavi om det rör sig om mördare och terrorister – ingen ska utvisas.

      – Jag tycker att det är jättekonstigt att utvisa människor. Det är märkligt att vi inte pratar om var vi då ska placera alla människor vi vill utvisa. Ska vi också utvisa människor som råkar vara födda här eller inte är födda här? Det är ett sluttande plan. Varför gör vi skillnad på folk och folk. Är inte människor människor? säger hon till Expressen.”
      https://nyheteridag.se/helt-oppna-granser-fis-nya-partiledare-vill-stoppa-alla-utvisningar/
      https://www.expressen.se/nyheter/-12-fragor-till-nya-fi-ledaren-gita-nabavi-/

      Svara
  3. dolf

     /  02/24/2018

    Som jag konstaterade i Dags att utvisa feminister? för ett par år sedan så är fängelse en form av utvisning.

    Svara
  4. Nisse Hult

     /  02/24/2018

    Vi får hoppas Fi synas ordentligt i valrörelsen. Ett antal människor attraheras tyvärr av den gränslösa attityden men genom att åsiktkorridorerna vidgats betydligt av flyktingkrisen, Akilov och den (eretrianske) rasistiske IKEA-mördaren borde Fi få lite tuffare frågor om sin invandringspolitik.
    Sen har väl i och för sig Meetoo gynnat Fi men de andra partierna kan ju plocka upp de trådarna för att inte ge bort detta till Fi även om Meetoo typiskt verkar vara ett Gudrun-jippo.

    Svara
  5. weasel

     /  02/24/2018

    Detta är nu andra gången som en partiledare för Feministiskt initiativ berättar att vi inte kan utvisa folk eftersom ”svenskar inte utvisas”.
    Om dom ljuger, sprider fake news eller bara är fullständigt obildade och dumma i huvudet vet jag inte, men det sker så gott som varje månad att svenskar utvisas :

    ”Svensk utvisas efter supporterbråk
    Två svenska män har av portugisiska domstolar fällts för olika brott i samband med fotbolls-EM.”

    https://www.svd.se/svensk-utvisas-efter-supporterbrak

    ”Den svenska falungongutövaren Pirjo Svensson från Göteborg, som varit häktad i en månad i Thailand, ska nu utvisas därifrån, uppger Sveriges Radios Ekoredaktion.”

    https://www.svd.se/falungongare-utvisas-fran-thailand

    Svara
    • dolf

       /  02/24/2018

      Att man inte skulle utvisa invandrande brottslingar därför att svenskar inte utvisas bygger också på en grundligt (”grudligt” i betydelsen ”inte djupt”) tänkande där man inte förstått vad fängelse är. Jag tog upp detta i Dags att utvisa feminister?

      Svara
      • weasel

         /  02/24/2018

        Jo, det har du rätt i , dolf.
        Men oavsett det så utvisas ständigt ”vita svenska män” – och det tycker jag att någon av de så kallade ”journalisterna” borde påpeka för feministiskt initiativs partiledare.
        I många fall utvisas vita svenska män till och med trots att dom inte har begått vare sig mord eller våldtäkter – att vara en ”papperslös” vit svensk man i Australien leder garanterat till just utvisning.
        Och om den vita svenska mannen dessutom begår en våldtäkt så lär han inte få uppehållstillstånd.

        Felet som clownen som kallar sig ”partiledare” gör är att hon bara utgår ifrån det svenska perspektivet. Hon verkar tro att Sverige är universums mittpunkt. Att personer som har svenskt medborgarskap inte utvisas från Sverige är inte direkt något konstigt – för oss som har förmåga till ett logiskt tänkande på förskolenivå. Tyvärr har uppenbarligen inte ”partiledaren” det.

        Men att vita svenska män inte utvisas från Sverige betyder inte att vita svenska män aldrig döms till utvisning.
        Det hela är alltså lika totalkorkat som om jag skulle berätta för ”partiledaren” att hon har fel när hon påstår att de som inte är vita utvisas , eftersom det inte finns en enda färgad somalier som har utvisats från Somalia.

        Det mest bisarra är att medlemmarna i feminazistiskt initiativs partistyrelse säkerligen har suttit på diverse universitet och högskolor i sammanlagt 100 år – och ändå begriper dom inte skillnaden mellan ”medborgarskap” och ”hudfärg” :/

        Svara
  6. G

     /  02/24/2018

    http://kvartalplay.se/fredagsintervjun/hanif_bali

    Svara
  7. G

     /  02/24/2018

    Svara
  8. G

     /  02/24/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  02/25/2018

      Även Sakine skriver bra om den tänkta ändringen i tryckfrihet och yttrandefrihetslagarna.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/25/2018

      Jag kontaktade Medborgerlig samling och frågade hur dom ställer sig till det tänkta lagförslagen och dom är stark emot detta. Det är ytterligare ett skäl att rösta på dom tycker jag.

      Svara
  9. Det är inte kul att se vart Fi har sina supportar. I min kommun är det bara sk multikulturella områden utöver någon enstaka ströröst. De röda MP, S, V områdena alltså.
    Det finns ju en bra lösning för kriminella invandrare. Fi medlemmar tar hand om en var och bekostar deras liv. Någon gång borde man gå från ord till handling.

    Svara
  10. MiT

     /  02/24/2018

    ”Före detta asylaktivist gör en u-sväng: ”Många asylsökare föraktar oss djupt””
    https://www.nyatider.nu/fore-detta-asylaktivist-gor-en-u-svang-manga-asylsokare-foraktar-oss-djupt/

    Svara
  11. MiT

     /  02/24/2018

    Om ni inte pallar med att kolla SVT-play så finns det aktuella avsnittet, som bilderna i inlägget kommer från, i tweeten här. Klicka på tweeten bara

    Svara
  12. MiT

     /  02/24/2018

    Svara
  13. Nej, öppna gränser vill vi inte ha i Ungern!

    Svara
  14. MiT

     /  02/24/2018

    Svara
    • Rikard

       /  02/24/2018

      Hej.

      Vänta du bara, snart drar de upp ”Varning på stan” eller swingpjattarnas och den motorburna ungdomens eskapader…

      …fast zigenarligor, hembrännargängens strider och lösdrivande tattare lär de utelämna när de gräver om gäng och ligor förr kontra nu.

      Statens media skall man bara ta del av för att veta vad man förväntas veta, inget annat.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  15. En stor mängd ”knasiga” invandrare ylar om hur de vill styra Sverige ––
    de sitter på toppen av isberget och inbillar sig att de vet allt som är värt att veta om det svenska folket:

    Svara
  16. Vill FI promota Islam?

    Svara
    • Rikard

       /  02/24/2018

      Hej.

      Fyndig bild.

      Den skall troligen läsas:

      ”UK needs freedom” respektive ”Islam go to Hell”

      Lär av denna bild; så bekämpar man censurlagar. Hade skyltarna skrivits som jag föreslår de skall läsas, hade de kunnat rendera de två förklädda personerna dryga böter och fängelse.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  17. MiT

     /  02/24/2018

    Svara
  18. Cain

     /  02/24/2018

    ”STATLIGT RÅDGIVANDE: TVIVELAKTIG VÄRDEGRUND”. Baserad på den klassiska ”PARENTAL ADVISORY: EXPLICIT CONTENT”. Sprid gärna. (Hoppas detta funkar, har inte postat bilder förut…)

    En mer lömsk och trogen översättning antar jag vore ”FOLKLIGT RÅDGIVANDE” då man gärna försöker få det att se ut som om det är för folkets skull. Kände bara att ”STATLIGT” drev hem poängen bättre…

    Svara
  19. G

     /  02/24/2018

    ”Italiensk stad övertagen av kriminella migrantgäng

    Badorten Castel Volturno norr om Neapel har tagits över av kriminella gäng bestående av migranter från Nigeria som förvandlat platsen till ett centrum för knark och prostitution.

    De flesta italienare har flytt staden. Av den nuvarande befolkningen på cirka 30 000 invånare uppskattas runt 20 000 vara migranter och delar av staden är numera svårt förslummad.
    ..[..]..
    Även de afrikaner som bor i staden har börjat klaga över de stora mängder av illegala migranter som väller in i staden. En invånare som intervjuats av media konstaterade: ”Vi lever på en plats som lämnats åt sitt öde. Vi kan inte ta emot alla dessa människor eftersom vi inte har de resurser som behövs för att ta hand om och utbilda dem. Det här är inte Afrika, utan ett civiliserat land, och de här människorna måste utbildas.” ”.
    https://samnytt.se/italiensk-stad-overtagen-av-kriminella-migrantgang/
    http://www.breitbart.com/london/2018/02/22/italian-town-taken-over-by-nigerian-migrant-gangs/

    Svara
  20. G

     /  02/24/2018

    ”Annie Lööf vill göra om lagförslaget om ”ensamkommande” – så ännu fler får stanna

    Centerledaren Annie Lööf förklarar nu att hon är tveksam till regeringens lagförslag om så kallade ”ensamkommande” flyktingbarn. Det säger hon i en intervju med SR Ekot på lördagseftermiddagen. Inte för att hon vill utvisa invandrarna, utan för att fler av dem ska få stanna.”
    http://www.friatider.se/annie-l-f-vill-g-ra-om-lagf-rslaget-om-ensamkommande-s-nnu-fler-f-r-stanna

    Nej, och tydligen har inte Annie förmåga att förstå eller bry sig om kritiken från remissinstanserna heller, så trött på alla aktivistpolitiker! 😦 ….

    ”Att Justitiedepartementets lagförslag så starkt ifrågasättas och kritiseras av den ena tunga remissinstansen efter den andra är mycket allvarligt. Frågan är om ett departement som på allvar sänder ut ett sådant har förmågan att förstå kritiken?

    Nu har tunga instanser som bland annat Migrationsverket, Kammarrätten, Förvaltningsrätten, Polismyndigheten och Säkerhetspolisen sagt sitt.

    Regeringen kan knappast – och har knappast rätt att – förbigå deras och andras starkt kritiska yttranden.

    Folket har inte röstat för den här nonchalanta hanteringen av afghanska män som inte har rätt att vistas i Sverige. Deras dyra asylprocesser och försörjning här i 2,5 år har redan kostat oräkneliga tiotals miljarder skattekronor som kunde ha gått till gamla och sjuka; till löner till lärare och poliser med flera…”
    http://meritwager.nu/allmant/val-2018-polismyndigheten-med-ett-sankt-beviskrav-for-identiteten-minskar-kontrollen-over-vilka-som-vistas-i-landet/

    Svara
  21. MiT

     /  02/24/2018

    Svara
  22. michael.

     /  02/24/2018

    Fisarna anser att Sverige är hela världens egendom därför kan man t,ex inte utvisa utländska våldtäktsmän,även dom är en del av Sverige precis som alla andra i världen och därför vårt ansvar.
    Därför fisarnas helt absurda kommentarer om vart ska man då utvisa svenska brottslingar.

    Svara
  23. QED

     /  02/25/2018

    Så nu är partiet

    ”Harriet Potter och de flummiga bögarna” ?

    Svara
  24. G

     /  02/25/2018

    ”Johan och Agnieszka: Våldtäktsförsöket har förstört vårt liv

    Det har gått över ett år sedan Johan Widéns fästmö Agnieszka utsattes för ett brutalt våldtäktsförsök av två unga, arabisktalande killar, en händelse som uppmärksammades i media. Johan Widén och Agnieszka funderade länge och väl innan de bestämde sig för att publicera vad som hade hänt. Inte bara händelsen i sig, utan också hur det är att vara anhörig samt konsekvenserna efteråt, när man får vänta i nästan ett år på hjälp för att kunna bearbeta traumat. Det är fruktansvärd läsning, det som Johan och Agnieszka beskriver. I februari 2017 våldtogs även en 13-årig flicka i samma område. Det är samma signalement på gärningsmannen som på en av dem som överföll Agnieszka.”
    http://katerinamagasin.se/valdtaktsforsoket-har-forstort-livet-var-familj-pa-fem-personer/

    Svara
  25. G

     /  02/25/2018

    ”12 frågor till nya Fi-ledaren Gita Nabavi

    Expressen ställer den nya Fi-toppen till svars om partiets politik – öppna gränser, skattehöjningar och arbetstidsförkortning.”
    https://www.expressen.se/nyheter/-12-fragor-till-nya-fi-ledaren-gita-nabavi-/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/25/2018

      Läste intervjun.
      Hon, som tydligen också skall vara ekonomiskt ansvarig, hade väldigt dålig koll på deras ekonomiska politik. Hon hänvisade till deras statsbudget när reportern frågade hur arbetstidsförkortningen skall finansieras. När reportern pressade henne så skulle de avskaffa rut och rot, återinföra förmögenhetsskatt och återinföra fastighetsskatten.

      Personligen skulle jag fråga henne varför skattepengar skall finansiera mera ledighet ?
      Eftersom hon dessutom vill släppa in alla som vill komma hit så lär inte skattepengarna räcka till någon arbetstidsförkortning.

      Sedan pratar hon svepande om att flera måste utbilda sig för att fylla ut de luckor som skulle uppstå på arbetsplatserna om arbetstiden kortades.
      Alla vill eller kan inte läsa till ingenjör,läkare,lärare och så vidare så hur säkerställer dom att luckorna i arbetsmarknaden fylls ? Tror hon att analfabeter från andra länder kommer gå sådana utbildningar ?
      Det sjukaste är kanske ändå hennes inställning till utvisning av brottslingar

      – Jag tycker att det är jättekonstigt att utvisa människor. Det är märkligt att vi inte pratar om var vi då ska placera alla människor vi vill utvisa. Ska vi också utvisa människor som råkar vara födda här eller inte är födda här? Det är ett sluttande plan. Varför gör vi skillnad på folk och folk. Är inte människor människor?
      Det är väl inget problem med var de som utvisas skall skickas ? Dom skickas tillbaka till sitt ursprungsland. Det är ju inte så att vi skall skicka dom till samma ställe.
      Det är heller inget problem vad gäller dom som är födda här. Är dom svenska medborgare så får vi naturligtvis ta hand om dom precis som vi förväntar oss att andra länder tar hand om sina brottslingar.
      Förstår inte varför inte varför reportern inte pressade henne hårdare för maken till idiotiska uttalanden får man leta efter..

      Svara
      • weasel

         /  02/25/2018

        Verkligen en fullständigt genialisk idé att finansiera arbetstidsförkortningen med återinförd förmögenhetsskatt och fastighetsskatt ;
        Och den dagen då VD Stefan Persson flyttat till Schweiz och börsen och taxeringsvärdena och konjunkturen fallit så…finns det inte längre några pengar till reformen så då får vi höja arbetstiden igen :/

        Svara
      • G

         /  02/25/2018

        Roligt att du kunde kommentera något iaf lol 😛 Själv kom jag inte på vad jag skulle skriva, klok på Fi, dess företrädare och det jag hör lär jag aldrig bli, det verkar snarare bara bli värre och värre.

        ”Förstår inte varför inte varför reportern inte pressade henne hårdare för maken till idiotiska uttalanden får man leta efter..”

        Nej, inte jag heller. Men det finns kanske en förklaring till det som vi inte vet om, personliga preferenser hos reportern osv hummm. Det behövs ställas flera och mycket tuffare frågor ang allt som sägs, rita upp några exempelscenario och fråga på, och om jag känner Fi rätt skulle resultatet bli att Fi gräver sin egen grop djupare med varje svar de levererar.

        Svara
        • Pelle2

           /  02/25/2018

          Ja, det är svårt att veta var man skall börja någonstans med all kritik man kan ha emot dom huvudlösa stollarna och kryptokommunisterna i FI.

          Svara
  26. G

     /  02/25/2018

    Svara
    • Gorby

       /  02/25/2018

      Verkligen en riktigt flamsig intervju. En massa, eeeh,öööh som Jonas skriver. Och naturligtvis ska hon förbjuda dåliga åsikter. Förvånad, nej.

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  02/25/2018

        så suddig i kanterna hon är en ny boll-bunke
        trodde verkligen hon skulle vara mer skärpt och vassare kniv i lådan
        detta är bara en rik kärring som tycker

        Svara
  27. G

     /  02/25/2018

    Svara
  28. G

     /  02/25/2018

    Svara
  29. G

     /  02/25/2018

    Svara
    • G

       /  02/25/2018

      Svara
      • Men herrejävlar. Låt barnet äta vegetariskt. Skulle de be halal mat skulle det säkert tillgodoses.

        Svara
      • Senior

         /  02/25/2018

        Alex Rudinski, curlad så till den grad att hans mentala utveckling stannade vid 4 års ålder.

        Tyvärr ganska vanligt inom vänstern, eget ansvar vet de inte vad det är, det är alltid ”någon annan” som skall se till att tillvaron fungerar för dem.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  02/26/2018

        Som vänstervegan är det under all kritik att skaffa barn i den industrialiserade världen.

        Skaffar man inte barn kan man flyga till Argentina och skjuta sig sin biff varje vecka, utan att komma i närheten av den miljöpåverkan det innebär att skaffa ungdjäveln.

        Åh, de har skaffat två?

        Då kan man långdistanspendla med stridsvagn till jobbet också utan att komma ifatt som miljöbov.

        Svara
  30. G

     /  02/25/2018

    Någon har skapat ett fakekonto i hennes namn och trollar för fullt:
    twitter.com/JuIiaCaesar08

    Riktiga: twitter.com/JuliaCaesar08 ….

    Svara
  31. G

     /  02/25/2018

    November 26, 2016
    The Prime Minister, Justin Trudeau, today issued the following statement on the death of former Cuban President Fidel Castro:

    “It is with deep sorrow that I learned today of the death of Cuba’s longest serving President.

    “Fidel Castro was a larger than life leader who served his people for almost half a century. A legendary revolutionary and orator, Mr. Castro made significant improvements to the education and healthcare of his island nation.

    “While a controversial figure, both Mr. Castro’s supporters and detractors recognized his tremendous dedication and love for the Cuban people who had a deep and lasting affection for “el Comandante”.

    “I know my father was very proud to call him a friend and I had the opportunity to meet Fidel when my father passed away. It was also a real honour to meet his three sons and his brother President Raúl Castro during my recent visit to Cuba.

    “On behalf of all Canadians, Sophie and I offer our deepest condolences to the family, friends and many, many supporters of Mr. Castro. We join the people of Cuba today in mourning the loss of this remarkable leader.”

    Svara
  32. G

     /  02/25/2018

    ”Skulle våldta på hotelltoalett – Mohamed utvisas, resten går fria

    Kvinnan lyckades fly när hon var på väg att bli våldtagen av afrikaner på ett hotell i Göteborg. Nu har en av männen, ett somaliskt ”flyktingbarn” som visade sig ljuga om sin ålder och vara vuxen, dömts till fängelse och en kortare utvisning för brottet.”
    http://www.friatider.se/skulle-v-ldta-p-hotelltoalett-mohamed-utvisas-resten-g-r-fria

    Svara
  33. G

     /  02/25/2018

    @MiT….

    ”Inbördeskrig” i Fi när riksdagslistan fylls med invandrare”
    http://www.friatider.se/inb-rdeskrig-i-fi-n-r-riksdagslistan-fylls-med-invandrare

    Så roligt att det du gör & skriver får spridning och att din utmärkta blogg även länkas till från alt-media 😀
    Vet att NI nämnt Toklandet vid något tillfälle (1 gång vet jag med säkerhet, kommer dock inte ihåg exakt vad det handlade om), men detta är första gången på FT vad jag sett iaf.

    Svara
  34. G

     /  02/25/2018

    ”Val 2018. Om remissvaren på Justitiedepartementets lagrådsförslag Ny möjlighet till uppehållstillstånd, Ju2018/00750/L7.

    Här finns länkar till hittills publicerade texter som rör yttranden gällande Justitiedepartementets lagrådsremiss Ny möjlighet till uppehållstillstånd, Ju2018/00750/L7 och som publicerats här på sajten. Med korta utdrag ur texterna.”
    http://meritwager.nu/allmant/val-2018-om-remissvaren-pa-justitiedepartementets-lagradsforslag-ny-mojlighet-till-uppehallstillstand-ju201800750l7/

    Svara
  35. G

     /  02/25/2018

    ….

    Svara
  36. Frida Gustavlin

     /  02/25/2018

    Så här när OS rundar av kan vi konstatera att de svenska damerna gjort historiakt bra ifrån sig. Många fina guldmedaljer, silver och brons. En riktigt jävla stark insats.

    Den feministiska analysen: nu ska damerna ha mer stålar. Helt rätt i någon mening. Men vad hade den feministiska analysen varit om det gått uselt, jo, ännu mer pengar, eftersom de behöver det för att bli bästigast. För feminister handlar det alltid om pengar, pengar och pengar. Något ironiskt när det är en av de mer steortypa bilderna av kvinnlig lättja.

    Hörde någon anhörig till vinnarna uttrycka sin glädje med curlingdamerna med följande något märkliga affirmation: Girl power! Som om att det hade varit män som vunnit damfinalen om de svenska damerna nu tagit silver i damfinalen.

    Girl power / Frida Gustavlin

    Svara
    • G

       /  02/25/2018

      Innan OS tänkte jag varken att Sverige kommer ta få eller många medaljer totalt, jag var ganska neutral, trodde varken på toppresultat eller bottenresultat, men om någon sagt att vi kommer ta såhär många medaljer som det faktiskt blev till slut, då hade jag nog sagt ”njaaa, så många tror jag nog inte vi tar”. Men men, så pga det är jag positivt överraskad att det gick så bra och vi blev så framgångsrika trots allt. Ja, en riktigt jävla stark och fin insats av många. Swede power! 😛

      Svara
  37. G

     /  02/25/2018

    Svara
    • G

       /  02/25/2018

      Svara
      • x

         /  02/26/2018

        Män som är gravida – ha, snacka om plågsamma förlossningar…

        Svara
        • Grodan Boll

           /  02/26/2018

          Jag undrar fortfarande hur det går i Sverige när ogifta transmän föder.
          Barnet tillfaller då den biologiska modern.
          När det inte finns någon ”moder” borde barnet tillfalla …staten?

          Svara
    • Pelle2

       /  02/25/2018

      Ja, hur kan Roks motivera sin existens eftersom man inte ens kan definiera vem som är kvinna utifrån deras könsdelar ??

      Svara
  38. G

     /  02/25/2018

    ”Staten bör ställas till svars för brott mot Istanbulkonventionen: Ett svek mot Sveriges flickor och kvinnor

    Den svenska staten bryter mot Istanbulkonventionen, som Sverige undertecknade 2011 och som trädde i kraft 2014. Enligt Istanbulkonventionen (artikel 5.2.) har stater som ansluter sig till konventionen ett ansvar för att vidta nödvändiga lagstiftningsåtgärder och andra åtgärder för att förebygga, utreda, straffa och gottgöra våldshandlingar som omfattas av konventionen och som begås av icke-statliga aktörer. Som det är nu sker icke detta i Sverige. I stället orsakar den lavinartat ökande kriminaliteten och sexualbrottsligheten ett oerhört lidande för landets flickor och kvinnor och hotar hela den svenska populationens liv och hälsa. Dessutom ökar det hedersrelaterade våldet. Sverige har misslyckats att värna dem, man förbundit sig att skydda. Därför måste de ansvariga ställas till svars.”
    http://katerinamagasin.se/staten-bor-stallas-till-svars-brott-mot-istanbulkonventionen-ett-svek-mot-sveriges-flickor-och-kvinnor/

    Svara
  39. Gorby

     /  02/25/2018

    Svara
    • Motkraft

       /  02/25/2018

      De icke-demokratiska krafterna kommer numera i annan skepnad än unga arga män med snaggat huvud och läderstövlar. Det sorgliga är att godhetsknarkarna själva inte ens förstår vad de håller på med. Så uppfyllda av sig själva att de tror sig se ”fienden” i alla som ens andas kritik eller frågar vanliga frågor. Och ”fienden” ser de inte som en människa, oroliga vanliga medborgare har inget värde om de inte har samma godhetssyn.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/26/2018

        Och det är därför saker som Venezuela händer.
        ”Jo, men jag är rättfärdigad. Min kommunism kommer fungera!”

        Svara
    • Trolletplit

       /  02/25/2018

      Herregud. Bland det värsta jag hört från en anställd kommunman nånsin.

      Svara
    • Leif

       /  02/26/2018

      Roligt att se hur kommunen redovisar befolkningsökningen 2008 – 2017 i staplar också:
      https://sala.se/?page=message&type=news&id=14745
      En grov uppskattning av den visuella presentationen visar på en stapelökning med omkring 90%, medan den i själva verket är knappt 6%.
      En enkel youtubekurs för den som lägger upp kanske?

      Svara
  40. ladulaas

     /  02/25/2018

    Ja, jösses!
    F! ger fjolliga kafferepskäringar ett ansikte. Kul att de svenska batikhäxorna – av båda könen – nu faller på eget grepp.

    Etiketten ”Toklandet” på den här bloggen är sanslöst träffsäker. Sveriges styre är nu så sinnessjukt, att man skulle sätta upp ett stängsel runt hela landet, för att hålla dårarna inne, så att de inte kan förstöra resten av världen..

    Svara
  41. Frida Gustavlin

     /  02/25/2018

    F!:s partiledare, ang hedersvåld och förtryck i agenda, begrep endast att det var samhällsstrukturerna och patriarkatets fel, och finns i alla miljöer. Det finns i sverige, men det tar sig andra uttryck, en annan kultur är rätt och en annan är fel, och så får man inte resonera enligt partiledaren, det är jättefarligt, därför är hedersförtryck och tillhörande våld inte en särskilld förbrytelse, utan rymms inom fridskränkning, trots att skillnaden är glasklar för alla. Det här fattar nog nästan även alla F!:are, måste vara jobbigt att somna på kvällen när man vet om att man är en populist.

    Fridskränkning = ett partner eller fd partner som förstör livet av personliga skäl.

    Hedersförtryck = partner, familj, släkt och deras vänner som förstör eller tar livet av personer som inte lever upp till förtryckarnas syn på vad som är kulturellt acceptabelt.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/26/2018

      Helt jävla sjukt att dom relativiserar hedersvåld och allt det förmodligen pg.a deras urspårade identitetspolitik i kombination med att dom är rädda för att stöta sig med dessa grupper:
      Men vi får hoppas att denna information sprider sig så att förhoppningsvis ingen röstar på dom mer än möjligen deras indoktrinerade medlemmar…

      Svara
    • Olof

       /  02/26/2018

      F!’s inställning till hedersvåld är det som tydligast framställer dem som bortskämda småbarn. De har överhuvudtaget inte i närheten av någon som helst koll på vad människor som utsätts för hedersvåld är drabbade av.

      Som du säger, fridskränkning är när en enskild partner förstör ditt liv.

      Hedersförtryck är när din partner, syskon, föräldrar och annan släkt själva riskerar att bli ihjälslagna om de inte hjälper till att förstöra ditt liv.

      Vid fridskränkning har de flesta stöd av sina sociala nätverk och åtminstone hjälpligt stöd från myndigheter.

      Vid hedersförtryck måste offret ofta bryta med hela sitt sociala nät, får sällan adekvat hjälp och riskerar rent sabotage från naiva myndighetspersoner som tror att det offret utsätts för är någonstans i närheten av vad en fridskränkning är. Att ens byta namn och fly till ett annat land är kanske inte ens tillräckligt.

      Svara
  42. x

     /  02/26/2018

    ”Oroande tecken i den spanska demokratin
    En rappare döms till 3,5 års fängelse för grova texter.
    En provokativ konstnär får verk utrensade från en utställning.
    Trenden i Spanien oroar Amnesty International”.
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/oroande-tecken-i-den-spanska-demokratin

    Visst, men vad anser Amnesty International om domarna mot Dan Park för hans konst och alla de som blivit dömda efter att uttryckt sin oro och åsikt på Facebook?
    Vad jag kan påminna mig så har inte Amnesty varit speciellt ”oroad”.
    Endera har medierna inte rapporterat eller så har Amnesty helt enkelt glömt kommentera den svenska ”trenden”.
    OK, det kan finnas ytterligare en anledning till att Amnesty International inte kommenterat fallen, nämligen att Amnesty är en enögd aktivistorganisation som inte ”oroar” sig när motsvarande övergrepp görs av ”de goda”…

    Svara
  43. Pelle2

     /  02/26/2018

    Sofia Löwenmark på Expressens skriver an bra ledare där hon kritiserar Allmäna arvsfomdens amvändande av de dödas pengar för att främja religiös extremism och normkritik.
    https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/mormors-guldtander-finansierar-normkritik-/

    Svara
  44. Pether

     /  02/26/2018

    ”Privatspaning bakom stor ökning av åtal för näthets.”

    Mjo.. om man kallar facsistiska grupperingar som attackerar oliktänkande med alla medel, för ‘privatspanare’ så visst…

    https://www.svd.se/privatspaning-bakom-stor-okning-av-atal-for-nathets

    Svara
    • Tydligen är det kvinnor som jag – gamla alltså – som är riktigt elaka rasister på Internet. Det är märkligt med kvinnor. De unga hatar män, de medelålders gullar men invandrarbarn och de äldre är bittra som fan.
      Kan det bero på att med livet kommer viss visdom och erfarenhet?
      Nej, så kan det väl inte vara utan vi är bittra elaka och helst borde vi gå och dö så de yngre kan ta över som en professor i Umeå sa( glömt lyckligen namnet).

      Svara
  45. Gorby

     /  02/26/2018

    Valfilmen från F!.

    Svara
    • Embryo

       /  02/26/2018

      Den var märklig. Jag har svårt att se att den kommer att locka en enda väljare och det tycker jag givetvis enbart är positivt.
      Skulle jag inte ha vetat att det var F! som låg bakom skulle jag ha gissat på att det var en kristen sekt.

      (Om de skulle ha velat nå ut med den där borde de ha skippat c:a 80% av snacket och haft det som intro till en helt ny låt med ett par av de artister som stöttar F!.)

      Svara
    • Nykteroklok

       /  02/26/2018

      Kan inte se klippet, men jag läste den korta texten intill. Tjejerna presterar alltså bättre ”trots att de har sämre förutsättningar, både ekonomiskt och socialt, än de manliga idrottarna.” Som Frida Gustavlin var inne på tidigare så är det en inkorrekt jämförelse. Det som påverkar hur många medaljer svenska tjejer tar är ju inte vilka förutsättningar de har i förhållande till killarna, utan vilka förutsättningar de har i förhållande till tjejer i andra länder. I det avseendet kan mycket väl de svenska killarna ligga sämre till, även om jag inte säkert kan säga att det är så.

      Svara
    • Johan A

       /  02/26/2018

      Jag hade en kompis i tonåren som blev mördad. Det var skitjobbigt men det som var ännu jobbigare var tjejen i skolan som gick ut i tidningarna och i tv, och grät över hur jävla ledsen hon var över att hennes kompis blivit mördad. Saken var den att de inte var kompisar alls. De råkade bara läsa vissa ämnen i samma grupp ibland. Men skolgårdens egna, iband mycket effektiva, rättsskipning gjorde klart för henne att hon gjorde fel. Det slutade med att hon lämnade skolan. Den enda gången jag inte har haft någon emot mobbning för vissa saker gör man bara inte.

      Svara
  46. MiT

     /  02/26/2018

    Svara
  47. Pether

     /  02/26/2018

    Och sådana här vill folk ha in i sverige? Det är inte första gången…

    https://www.dangerous.com/41810/pampers-jihad-muslims-torch-pile-diapers-call-arrests-cartoon-cat-video/

    Svara
  1. Smått och gott från 2018, del 1 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: