Ingen dålig stämning i Nyhetsmorgon i alla fall

Özz Nujen besökte TV4:s morgonprogram igår för tuffa utfrågningar om han och hans familjs samröre med Akilov och där Özz hade tagit reda på vad som egentligen hände när hans syrra och farsa satte in 85 000 kr på Akilovs konto. Enligt Akilov själv hade han jobbat svart på Gotland som allt i allo på byggen vid den tidpunkten och som av en händelse så äger familjen Nujens gemensamma bolag fastigheter på just Gotland och som har/haft behov av renovering. Äntligen skulle vi får svar på frågorna!

Äh, skoja bara! Varför skulle TV4 vilja vara relevanta på något sätt i sitt morgonprogram? Hur skulle det se ut liksom. Det skulle ju kanske skapa ”dålig stämning” i studion…

Det är ju mycket mer intressant att Özz spelar teater och har rollen som Carlsson i Hemsöborna! Fuck svarta löner, terrorister, asyladvokater, överföringar mellan bankkonton osv!

Kolla gärna intervjun själva. En sak som jag noterar är hur uppenbart nöjd Pihlblad är, han VET att folk skiter i teatern men väldigt gärna vill veta mer om Nujens inblandning i svartaffärer med en som senare blev Sveriges värsta terrorist. Pihlblad är enormt nöjd med att inte behöva fråga utan i stället lalla om teater. Han sitter riktigt och myser. Ingen risk för dålig stämning där inte!

Undrar hur goda vänner de båda egentligen är privat?

”Varför är du som klippt och skuren för den rollen?” Nujen får faktiskt just den frågan men den är inte alls svår att svara på. Oavsett om han är en bra skådis eller ej. Det är en del i det medvetna arbetet med att sudda ut den svenska historien. Få den till att vara något den inte är.

Det är ungefär som reklam, det ska alltid vara en svart, en vit, en asiat, en sydamerikan två halta, två lytta, två enbenta, en i rullstol, en hen med mångfärgat hår och ring i näsan och så några kombinationer mellan dem också. Sen låtsas man att det är helt vanliga svenskar, ungefär majoriteten i landet.

I viss reklam så består den helt vanliga svenska familjen av en svart vuxen man och en vit vuxen kvinna och de har tre gemensamma barn, en svart tjej, en asiatisk kille och en inuit där man inte vet. Typ IKEAS reklam.

Nu kanske jag överdrev lite grann men visst är reklamen väldigt tydlig på just sånt här? Det är ungefär så det ser ut idag. Det är också därför Nujen är med och spelar Carlsson. Han är inte med för att han är en bra skådis (han kanske är skitbra, jag har inte en aning) utan han är med just för att han passar bra i ett politiskt syfte. Finns ingen anledning att ha med honom annars eftersom alla vet att en Carlsson på den tiden i Sverige inte var en Nujen. Och chansen för det var ännu mindre på en ö. Han passar helt enkelt inte oavsett hur bra skådis han är. Om inte syftet är politiskt alltså.

Ta bara den där fjantiga reklamen med kvinnan som går runt i en skog och helt plötsligt sparkar på ett träd och säger att man får smink från skogen? Är det bara en tillfällighet att just hon är med tror ni? Vilken koppling kan man tänka sig att en som hon har till svensk skog? Nu eller historiskt? Nu är det reklam så det spelar inte så stor roll egentligen men det är väldigt tydligt även i reklam att det är politiska aktivister långt ut på vänsterkanten som utformar den. Man låtsas som om en kvinna med utländsk bakgrund är ett med den svenska skogen sen generationer tillbaka fast alla vet att det bara är löjligt.

Undrar förresten vad en übernationalist som Nujen skulle säga om han bodde i kurdiskt område och man där satte upp en teater om kurdisk historia och kurdiska personligheter av någon välkänd kurdisk författare och besatte rollerna med lintottar från Sverige?

Skulle Pihlblad anse att lintottarna var som klippta och skurna för rollerna…?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

70 kommentarer

  1. Rikard

     /  02/26/2018

    Hej.

    Varför skall en turk spela någon roll i Hemsöborna?

    Då kan ju i och för sig en svensk spela Saladin.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • En annan

       /  02/26/2018

      Tja, kanske i bakgrunden till Bombi Bitt…

      Svara
  2. Micke

     /  02/26/2018

    Hej din blogg är det första jag kollar varje morgon. Det är fantastiskt att läsa hur du sätter ord på mina tankar. Har aldrig läst något du skrivit som jag inte håller med om till 100%

    Du är fan bäst…

    Svara
  3. Precis så är det, MiT!
    Bra att du skriver raka, tydliga artiklar. Det är att stå still när det är kaos omkring.

    Svara
  4. MiT

     /  02/26/2018

    Svara
  5. lensof

     /  02/26/2018

    Var gång jag ser en reklampelare där Nujen försöker vara Carlsson så vet jag att till Stadsteatern går jag inte. Ändå tillhör jag dom som teatern lever på (förutom bidrag så klart) en s.k. äldre kvinna med litterära intressen.

    Men i mina intressen finns ingen Nujen. Inte går jag på teater för att titta på en terroristfinansiär.

    Så sparar jag dom kronorna.

    Svara
  6. MiT

     /  02/26/2018

    Det handlar om Bard

    https://twitter.com/CharBerg1/status/968093713812676608

    Svara
    • Pelle2

       /  02/26/2018

      Det händer väl varje dag att valfri radikalfeministisk kvinna i media kallar vita,svenska män en massa nedsättande saker om än inte hora av naturliga skäl,
      Kakan Hermansson är ju ett typexempel på en radikalfeministisk manshatare som får utrymme i media så vad klagar dom på ?

      Svara
    • Anledningen till att Bard inte får en skitstorm på sig är för att media vet att de inte kan vinna mot honom och få honom krypa till korset.

      Svara
    • weasel

       /  02/26/2018

      Tja, som svar på Jenny maria Nilssons tweet ;
      Zara Larsson skrev ju att hon hatar män – och det resulterade i att hon inte bara blev hyllad som sanningssägare utan dessutom berättade finansministern och en hel del journalister att hon var mer eller mindre ett geni…

      Svara
    • G

       /  02/27/2018

      ”Alexander Bard – den kontroversiella predikanten

      Han väcker ständigt starka känslor med sina kontroversiella uttalanden och i veckan var det dags igen. Vad vill Alexander Bard? Söndagsintervjun söker svaret och håll i er – det kommer att gå undan.”
      http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1042875?programid=4772

      Svara
    • G

       /  02/27/2018

      Svara
    • janzorn

       /  02/27/2018

      Va? Män kallas för svin, idiot, intelligensbefriad och en uppsjö av könsord i media varje dag. Missat det?

      Svara
    • janzorn

       /  02/27/2018

      Det Kakan sa i public service borde ha lett till sparken direkt.

      Svara
  7. Pelle2

     /  02/26/2018

    OT:
    Expressens ledare toksågar Feministiskt initiativs politik 🙂
    Rubriken är ”Feministiskt Initiativ förstår varken ekonomi eller politik”
    http://archive.is/t41Kn#selection-939.0-939.59

    Svara
  8. Pelle2

     /  02/26/2018

    Ledarsidorna skriver intressant om att regeringen nu vill sno åt sig a-kassan och fördela ut den till personer som aldrig har jobbat eller åtminstone jobbat lite.
    Helt jävla sjukt !
    Men det är väl en fortsättning på att vi skall finansiera sjukvård till ”Eu-migranter” och asylsökare som inte ens är medborgare i landet.
    https://ledarsidorna.se/2018/02/a-kassan-avlastar-kommunernas-socialbudget/

    Svara
  9. Pelle2

     /  02/26/2018

    Bloggaren fnordspotting sågar förtjäsntfullt Peter Wolodarski som tydligen har skrivit en ledare om desinformation. Snacka om att kasta sten i glashus ..
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  10. SVT är ännu mer extrem i sin ”bort-med-svenska-folket” –propaganda:

    http://www.bitchute.com/video/Tqa150scYeS2/

    Svara
  11. Embryo

     /  02/26/2018

    Carlsson är en tämligen osympatisk person som tror att han är bättre än vad han i själva verket är och i slutändan så leder hans okunnighet i kombination med sitt självförtroende till att han begår ett misstag som får rejält negativa konsekvenser för alla inblandade.

    Ärligt talat är väl Özz oerhört passande för rollen som Carlsson? 😀

    Svara
    • lensof

       /  02/26/2018

      En rolig tanke som jag verkligen kan hålla med om.

      Tveksamt ändå om jag skulle orka med hans självgodhet på scenen den tid pjäsen tar. Osympatisk dumhet är de facto påfrestande att titta på.

      I Allan Edvalls Carlsson fanns något att känna igen sig i, en allmänmänsklighet, värme och en väl förankring i Strindbergs budskap som gjorde att man orkade med figuren Carlsson. Frågan är om Nujen har något av detta?

      Svara
      • Embryo

         /  02/26/2018

        Jag såg Claes Malmberg i rollen som Carlsson här på Stockholms stadsteater och det gjorde han riktigt bra. Men till skillnad från Özz känns han sympatisk.
        Jag har svårt för Özz. Jag älskar standup, och han är typ medioker/duglig. Alldeles för populär i förhållande till kompetens. Det finns ju ett antal komiker som harvar på gratisklubbar, men är fasiken så mycket roligare än Özz.
        Största problemet är att han är så jäkla lazy och primärt satsar på ytlig humor.
        Hans dubbelmoral och höga hästar gör mig inte direkt till ett större fan.

        Svara
      • michael.

         /  02/27/2018

        Om jag inte missminner mig säger frun ägaren till gården att Carlsson ska vara förmer,vilket passar bra hur svenska kvinnliga feminister ser på invandrarmän att dom är förmer än svenska män och då passar Özz utmärkt i rollen.

        Svara
  12. GL

     /  02/26/2018

    Känns igen på nåt sätt… ”De fortsatte med en lång diskussion om hur man går vidare mot de här målen genom att inrätta en nationell organisation för kvinnor. Det var tydligt att vad de ville ha var inget mindre än en fullständig dekonstruktion av det västerländska samhället. Strategin var att invadera varenda amerikansk institution. De måste alla infiltreras av “revolutionen”: media, utbildningssystem, universitet, gymnasium, skolstyrelser. Sedan rättsväsendet, lagstiftarna, och även bibliotekssystemet.” https://nyadagbladet.se/kultur/radikalfeminismens-facit-sa-manga-forstorda-liv/

    Svara
  13. Om SVT eller TV4 har nåt program med en panel av något slag så ska det vara en radikalfeminist, en bög, en svart och en med nån psykisk diagnos. Annars blir ju nån kränkt.

    Svara
  14. Berit

     /  02/26/2018

    Özz är faktiskt inte ett så dåligt val till att spela Carlsson som man först kan tro. Carlsson är ju en opålitlig inkräktare på Hemsö, som flinar in sig hos änkan Flod för att lura till sig hennes pengar genom giftermål. Om Özz är Carlsson, är Sverige Hemsö.
    Madame Flods son, Gusten, är inte särskilt förtjust i smilfinken Carlsson, men hans mor vill inte höra på det örat. Gusten = alla normala svenskar. Madame Flod= PK-media.

    Svara
  15. weasel

     /  02/26/2018

    Så en person som anställer svart arbetskraft och dessutom är delägare i ett bolag som sätter in 85.000 kronor till den personen som begår det värsta terrorattentatet i svensk historia är en person som man kan sitta och mysa med i morgonsoffan utan att ställa en enda kritisk fråga till, enligt TV4.
    Tack, då vet vi vad den kanalen har för värdegrund.

    Svara
  16. MiT

     /  02/27/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  02/27/2018

      Det är helt sjukt att man daltar och gullar med kommunister som Wollter och Wiehe som hyllar en av historiens värsta massmördarideologier.

      Svara
    • x

       /  02/27/2018

      ”Vi kommunister tillhör inte krokodilklubben”.
      Nej, kommunisterna verkar tillhöra en helt annan klubb som stavas ”Alzheimer” eftersom de redan ”glömt” vad de ställt till med.
      Sedan får man också ta set där med ”krokodil” med en nypa salt, för om de skulle lyckas manipulera sig till makten så skulle de lika väl kunna byta namn till krokodilpartiet, för så har det fungerat i samtliga kommunistländer.

      Svara
  17. MiT

     /  02/27/2018

    *https://www.facebook.com/viktorsval/videos/155509688444207/*

    Svara
    • Pelle2

       /  02/27/2018

      Man kan ju undra vilka som Fi har gjort sig till ovän med eftersom media helt plötsligt börjar granska dom kritiskt ?
      Oavsett hur det har gått till så är det ju dock skönt att dom blir granskade så att dom vilsna själar som kan tänkas rösta på dom får veta vilka världsfrånvända dårar Fi är.
      Jens Liljestrand sågar t.ex Fi,s valfilm och kallar den för en orgie i gulliga floskler.
      http://archive.is/IgyqZ

      Svara
  18. Pelle2

     /  02/27/2018

    OT:
    Krönikören Emelie Roslund på Metro beklagar sig över att kvinnors utseende blir bedömt hela tiden. Skulle nog tro att hon själv och andra kvinnor bedömer män efter vårt utseende också även om dom kanske inte pratar om det.
    Den här gången beklagar hon sig över att ett ragg sa att hon ser bra ut utan smink.
    Personligen hade jag varit glad om någon sa något positivt om mitt utseende men för en feminist är det ett övergrepp och en objektifiering.
    Hon tycker också att det är jämförbart att recensera hennes utseende utan smink med att hon skulle säga att du har en liten penis för din längd, har en krypande hårlinje och acne.
    Dv.s att förolämpa en man och att tycka att en kvinna är snygg utan smink är samma sak..

    Tur att man inte behöver umgås med en sådan som henne…
    http://archive.is/0q0uL

    Svara
    • G

       /  02/27/2018

      Själv tycker jag ofta att många tjejer och kvinnor är vackrare utan smink, men det är säkert jag som är konstig och felprogrammerad som man när jag ser och uppskattar naturlig skönhet utan ett, två, tre eller fyra lager smink av olika slag.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/27/2018

        Håller med dig G. Är inte snyggt med för mycket smink utan hellre helt utan..

        Svara
  19. Pelle2

     /  02/27/2018

    OT:
    Elisabet Massi Fritz gloria börjar halka snett ordentligt.
    Nu blir hon anklagad för att säga till sina anställda att lägga till flera timmar
    på sina räkningar än vad dom faktiskt har arbetat.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1vbAb/mejlen-som-kan-falla-massi-fritz

    Svara
    • lensof

       /  02/27/2018

      Såvida det inte handlar om underdebitering, att tjejerna vill framstå som duktiga och inte förstår hur hårt timmar som glider bort slår på byråns ekonomi. Kvinnor och underdebitering är ett inte helt okänt fenomen.

      En tjej fick ju också uppmaningen att inte sätta upp 15 minuters debitering. Detta är inte ovanligt för oftast krävs tid att sätta sig in i ärendet även vid korta samtal. När s.k. ställtid behövs så har man inte sällan minimitid.

      Ett fall var dessutom gammalt och krävde därför säkert inläsning. Kanske var tjejen lat och fuskade vilket kan bli till låg avgift.

      Massi Fritz är säkert tuff och obekväm både i rätten och utanför. Får därför många fiender. Om hon har gjort fel så vill nog jag ha en annan källa än Aftonbladet som knappast har stöttat heders eller gruppvåldtäktsproblemen direkt.

      Svara
  20. Pelle2

     /  02/27/2018

    Lite mera OT:
    en insändare i BLT tar upp hur problematiskt det blir att föra en feministisk kamp om könet enbart sitter i huvudet. Är ju lite kul när feministernas retorik slår tillbaka mot dom själva 🙂
    http://www.blt.se/ledare/att-bortse-fran-biologiskt-kon-aventyrar-feminismens-landvinningar/

    Svara
    • Olof

       /  02/27/2018

      Jag är ärligt talat inte emot den utvecklingen.

      ”Vad vi gör med den halva av mänskligheten som riskerar i högre grad att aborteras, könsstympas, nekas skolgång, våldtas, giftas bort som barn, misshandlas i hemmet, få lägre lön, utsättas för sexuella trakasserier, diskriminering på arbetsmarknaden och utföra större delen av hemarbetet – ska denna grupp inte ha något eget namn alls?”

      Varför skall den? Är det inte lika viktigt att hjälpa dem som drabbas av de här sakerna oavsett formen på deras könsorgan? Att bara bry sig om dessa problemen när det drabbar offer av en uppsättning skrevutformning är att osynliggöra och lägga ytterligare börda på de andra.

      Svara
  21. Gorby

     /  02/27/2018

    Svara
  22. G

     /  02/27/2018

    ”Studie: Samhällsnytt större i sociala medier än Aftonbladet och Göteborgs-Posten

    Den borgerliga digitala tjänsten Idagora har tillsammans med vänsterradikala Aftonbladet mätt de nya alternativ- och framtidsmediernas genomslag i sociala medier jämfört med genomslaget för de största gammelmedieaktörernas ledarsidor. Man fann då att Samhällsnytt, Nyheter I dag och Fria Tider har större spridning än både Aftonbladet och Göteborgs-posten.”
    https://samnytt.se/studie-samhallsnytt-storre-i-sociala-medier-an-aftonbladet-och-goteborgs-posten/

    Svara
  23. G

     /  02/27/2018

    När jag tittade på Agenda tänkte jag: *Sakine, du tittar väl & skriver en ledare om detta?!*…

    Men som flera gånger tidigare vill hon inte glömma ge en känga åt SD-hållet heller såklart, trots att importansvaret för detta ligger hos några andra…

    Svara
    • G

       /  02/27/2018

      I ledare nämnder hon även detta från NA, (är bakom betalvägg så meningslöst att länka artiklarna)

      Svara
      • G

         /  02/27/2018

        Svara
    • Pelle2

       /  02/27/2018

      På det stora hela är jag glad att Sakine jobbar emot hedersvåld och inte vill relativisera bort det.
      Är väl förmodligen nödvändigt för henne att markera mot SD för att det inte skall användas emot henne och göra så att hon blir tystad.
      Det är ju om möjligt ännu värre att myndigheterna vänder bort sitt ansikte och låter hedersvåldet få fortsätta utan några större åtgärder. Sakine skriver om att rätten i Närke inte tyckte att det fanns grund för att ta hand om en 15-årig flicka som tvingades gifta sig med en jihadist.
      Dv.s de accepterar både barnäktenskap och tycker att det är lämpligt för en flicka att vara tillsammans med en jihadist. Det är ju inte det enda exemplet heller där samhället accepterar barnäktenskap om flicka kommer från vissa kulturer…

      Svara
      • G

         /  02/27/2018

        ”På det stora hela är jag glad att Sakine jobbar emot hedersvåld och inte vill relativisera bort det.”

        För att förtydliga. Ja, givetvis. Jag är också glad för alla seriösa som arbetar mot allt sånt här. Men precis som det är sjukt tröttsamt att se Fi och andra förminska och relativisera bort allt sånt här, hedersvåld och annat, så lämnar dessa markeringar att ge en känga till SD då och då en lite sur eftersmak när de så att säga inte har något ansvar i att ha skapat detta, som med Westerholm och hans ”Samnytt, eller vad de heter”. Hon vet ju att SD inte medverkat i att skapat problemet och samtidigt tycker hon att SD inte har någon lösning värd namnet, det är okej, men ändå bättre att ge en känga till någon som verkligen förtjänar den eller mer detaljerat förklara varför deras lösningar är fel. Hon ser sig själv som *Liberal* om jag minns rätt, så prata istället om ”Liberalerna” och deras s.k lösningar då, partiet som fortfarande är för iden utföra manlig könsstympning på pojkar i Sverige…

        ”Är väl förmodligen nödvändigt för henne att markera mot SD för att det inte skall användas emot henne och göra så att hon blir tystad.”

        Ja precis. Det är väl något sådant.

        Svara
    • G

       /  02/27/2018

      Svara
  24. G

     /  02/27/2018

    “Att inte lämna ut signalement vid gruppvåldtäkter är inget annat än ett polisiärt självmål”

    Några månader efter gruppvåldtäkterna i Malmö är det tyst från polisens sida. I Danmark ges signalement och uppklarningsprocenten är högre än i Sverige. Att inte lämna ut signalement vid gruppvåldtäkter är inget annat än ett polisiärt självmål, skriver idag Katerina Magasins poliskälla, som har lång bakgrund på Rikskrim och polisens nationella operativa avdelning (NOA).”
    http://katerinamagasin.se/att-inte-lamna-ut-signalement-vid-gruppvaldtakter-ar-inget-annat-ett-polisiart-sjalvmal/

    Svara
  25. G

     /  02/27/2018

    Anette: ”Ekomjölkbonde 135 kossor.”
    Jonas: ”The future is vegan.”….

    https://twitter.com/JonasPaulsson1/status/967385309494304769
    https://twitter.com/JonasPaulsson1/status/967474578611163136
    https://twitter.com/JonasPaulsson1/status/967512389813002240
    https://twitter.com/JonasPaulsson1/status/967474838788067328

    Svara
    • lensof

       /  02/27/2018

      Jonas Paulssons argumentationsförmåga verkar vara på topp.

      Han kanske behöver lite mer proteiner.

      Svara
  26. G

     /  02/27/2018

    Svara
  27. G

     /  02/27/2018

    https://twitter.com/PontusPersson5/status/968074357686796293

    https://twitter.com/Rigwarl_bristle/status/968079778774507525

    Svara
  28. weasel

     /  02/27/2018

    Förresten, jag hoppas verkligen att Jonna Sima tog tåget till sin middag i Wien…?
    Annars är hon ju en MILJÖBOV 😦

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/28/2018

      Hon har ju haft lite otur med taxi förut, så det gjorde hon säkert.

      Svara
  29. Handhjärtan

     /  02/27/2018

    Sanningen … Situationen har politikerna mot bättre vetande skapat.

    Svara

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.