Bisarr julkalender

Hade missat förra årets i särklass mest bisarra julkalender. Utan konkurrens.

Det var såklart en av alla grupper med äldre och medelålders svenska kvinnor som svärmar runt de ”ensamkommande fd barnen som nu är snickare med livslång erfarenhet byggen och som inte dött psykiskt än” eller vad man nu kan kalla dem.

Eller julkalender, verkar nästan vara nån sorts auktion. Eller kontaktannons.

Ett exempel redan under lucka 1. Det saknas dock det obligatoriska att han gillar skogspromenader och mysiga hemmakvällar. In och kolla själva, helt bisarrt! Bläddra ner en bit bland deras foton så dyker de upp. Under en del bilder så finns en del av det bekanta ”älskade”, ”finaste” osv.

En annan sak är det där i Göteborg, filmen ”Burka Songs”, med idel välkända extremister som ligger bakom. Nu ställdes det in till slut efter att det blivit känt vad det var för nåt och vilka som var med. Frågan är HUR sådana saker släpps igenom i första steget? Vem sitter och godkänner det från början? För det är till 100% finansierat med skattepengar förstås. Så vem tyckte att det är så bra skit att det ska finansieras med skattepengar och marknadsföras av Göteborgs stad? Någon måste ju ha tyckt det? Finns det verkligen ingen med minsta lilla vett i behåll på viktiga positioner som bara kunde sagt ”STOPP! Vad fan håller ni på med?”? Ingen?

Det är samma sak med sånt här som med böneutrop, man ska bara säga nej. Finns inget att diskutera ens. Bara säg nej direkt så slipper man skiten sen.

För skit har det blivit såklart, med Rashid Musa i spetsen och andra extremister

Han skickar på riktigt extremister på kommunen för att de till slut fattade att det inte var en så bra idé att glorifiera extremism (om de nu fattat det alltså, jag tvivlar egentligen…). Ut med mejladress och telefonnummer så islamister kan kontakta…

Ylva Habel, lektor på Södertörns högskola (var det innan i alla fall…), dyker upp. Masoud är tydligen med i Fi. Såklart…

Ylva Habel var nog en av twitters värsta extremister förut när hon twittrade i eget namn. Hon är också lite känd för att ha uppmanat till vandalism av Sverigedemokraternas valmaterial där hon själv gick i främsta ledet och kastade ägg. Och var så smart att hon filmade det och lade ut filmen…

Tillbaka till kommentarsfältet igen

”det vita majoritetssamhället, ”en kolonial dans som tråddes för länge sedan”…

Behrang ”jag kan det här, jag är jurist” Kianzad dyker såklart upp. Inget extremistkommentarsfält är ju komplett utan honom!

Ylva och Rashid hetsar islamister att ringa upp kommunen via ett alternativt nummer.

Och det är inte Musa som ska diktera det heller…

Det kokar ner till att de är upprörda över att kranen av skattepengar till deras religiösa extremism så sakta börjar vridas åt och inget annat.

Jag tror det var alla kommentarer från hans inlägg men det tillkommer säkert flera så gå in och kolla då och då!

Den där Burka Songs handlar det ju om, vilka står bakom?

Vad har Svayam hittat?

Spermahoran har jag faktiskt nämnt en gång tidigare, det var i samband med att Antiffa Vänsterfitta skulle visa sin film ”Vem ska knulla pappa” på Göteborgs filmfestival.

Tweetarna hittar ni här. Och om ni har twitter och inte följer Svayam så åtgärdar ni det problemet omedelbart såklart!

Så vad tror ni, har han rätt i att det är små grupper som satt i system att kunna leva på skattepengar? Utan att göra nåt som faktiskt efterfrågas? För vem efterfrågar Burka Songs, Spermahoran och Vem ska knulla pappa och andra extremistiska sk ”normkritiska filmer”? VEM efterfrågar sådana och tycker det är en så bra ide med dem att de ska finansieras av skattepengar? Och VEM godkänner att skattepengar finansierar tramset? Vem sätter OK på ansökan? Vem har beslutat att de ska få leka för andras pengar i stället för att jobba?

Hur många sådana som sätter OK på att skattepengar ska finansiera ren skit finns det i stat och kommun…?

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

131 kommentarer

  1. jr

     /  03/02/2018

    lite rysk valpropaganda

    Svara
  2. Ja, vem har beslutat att de ska få leka för andras pengar i stället för att jobba?
    Det undrar jag med.

    Svara
  3. Det vore bra om de hade med denne uppriktige afghan i adventskalendern!

    Svara
  4. Vissa muslimska aktivister är mycket offensiva i Sverige, det skulle inte de vara om de inte hade ett starkt nätverk bakom sig.

    Svara
  5. weasel

     /  03/02/2018

    Jag har inte riktigt hängt med i burkasong-debatten, men om jag har förstått det hela rätt är det ungefär så att….jag kan spela in en film och sedan kräva att skattebetalarna i Göteborg finansierar den…och om det inte skjuts till skattepengar till min film är det bara för mig att börja skrika om ”rasism”, ”näthat” och att det onda svarta majoritetssamhället som hindrar min yttrandefrihet…?

    För övrigt verkar antirasisterna närmast sjukligt fixerade vid hudfärg.
    :/

    Svara
  6. MiT

     /  03/02/2018

    Svara
  7. Frida Gustavlin

     /  03/02/2018

    Integration hade med 100% säkerhet fungerat till 98% om man lagt 100% av ansvaret att integreras på den som behövde integreras.

    Vad är då integration i praktiken?

    1. Klara sin egna försörjning…
    2. …utan att organisera sig i kriminella gäng…
    3. ..eller för den delen ägna sig åt kriminalitet i någon annan form och…
    4. …lära sig skriva, läsa och tala svenska på en grundläggande nivå.

    Om man nu inte klarat av dessa fyra så enkla punkter över en begriplig tid, förslagsvis 3 år, är det väl bara att säga tack och adjö, givetvis undantaget de som av någon anledning saknar funktion för att leva upp till dem, rimligen 2%.

    Svara
    • MiT

       /  03/02/2018

      5: Och ge fan i den gamla ruttna kulturen/religionen. Borde vara efter 1 eller 2.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/02/2018

      Och jag uppskattar svarta uppblåsta bidragsmatade hatpredikanter som Musa när de packar resväskan och åker på en varaktig semester så långt bort från vita människor som möjligt.

      Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Är den tweeten av Musa verkligen äkta? Med tanke på hans position är den ju exempellöst idiotisk.

      Svara
      • Den är äkta. Han fattar nog inte att han avslöjar sig själv.

        Svara
        • Jans

           /  03/04/2018

          Det är talande att en känd radikal missionerande muslim med inflytande kommer undan med det där samtidigt som någon pensionärstant som är lite sur över att äta kattmat blir polisanmäld för strunt om islam på Facebook.

          Svara
  8. MiT

     /  03/02/2018

    Svara
  9. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
    • weasel

       /  03/03/2018

      Mycket märkligt.
      Kanske kan det bero på en ökad anmälningsbenägenhet från butikerna om hur mycket lamm dom säljer…?
      :/

      Svara
    • Senior

       /  03/03/2018

      Precis vad jag tänkte gällande de andra siffrorna också, innan jag såg detta med lammkött.

      Köttkonsumtionen hade minskat per person, inte totalt.
      Om vissa människor av religiösa skäl bojkottar griskött är det väl helt naturligt att köttkonsumtionen per person sjunker ju fler de blir.

      Svara
  10. Pelle2

     /  03/03/2018

    Rashid Musa och Kianzad är mera rasister än någon av deras kritiker. Det enda dom hakar upp sig på är deras kritikers hudfärg och inte deras åsikter.

    Islam är ingen ras utan något du själv väljer att ansluta dig till precis som Kristendom.

    Är ju också skrattretande att dom säger att det strider mot deras yttrandefrihet att inte ge dom skattepengar för att sprida sitt hatiska budskap.

    Vidare är det ju sjukt att kvinnor som Habel och Wenngren försvarar islamisten Musa.
    Dom kommer nog bli ordentligt överraskade om Musas samhälle tar över i Sverige och dom själva blir tvingade att ha på sig slöja och heltäckande dräkt med mera…

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Houllebecq: Underkastelse.
      I princip en exakt beskrivning av vad Musa och Muslimska Brödraskapet (och faktiskt svenskar i Tro och Solidaritet också) har för mål. Händelseförloppet i boken är faktiskt fullt realistiskt.

      Svara
  11. Pelle2

     /  03/03/2018

    Bloggaren i Otakt tar upp det löjliga straff de som släpade folk efter bilar fick.
    Helt sjukt. Det borde klassas som grov misshandel.
    http://iotakt.se/galenskapen/

    Svara
    • Måste vi lära oss att aldrig hjälpa någon, även om de ligger på vägen? Är det sådant samhälle vi ville ha?

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/03/2018

        Jag stannar inte om det inte är någon bekant. Ingen vågar heller stå i vägen för min 2 meter höga bil. Varje gång jag kör i närheten av en miljöpartist får de både yrsel och huvudvärk.

        Svara
      • Jans

         /  03/04/2018

        Efter att nästan blivit motorvägsrånad så är jag ytterst restriktiv med att stanna för folk som ber om hjälp.

        Svara
  12. Pelle2

     /  03/03/2018

    Lite mera OT:
    Peter Hultqvist går till angrepp mot Ulf Kristersson.
    Naturligtvis inleder han med att försöka smeta SD på Kristersson och menar att han kommer ta stöd av dom för att få igenom sin politik. Han glömmer dock att nämna att sossarna själva har gjort detsamma. Skulle ju heller inte vara stolt över att regera med stöd av kryptokommunisterna i V som S gör…
    Tror för övrigt att oavsett vem som bildar regering så kommer dom behöva ta hjälp av SD för att kunna driva igenom sin politik om inte SD skulle falla ihop på ett halvår.

    Han påstår också att Kristersson har sagt att den grova kriminaliteten är här för att stanna
    och att en person med den inställningen inte är lämplig som statsminister.
    I sak har Kristersson förmodligen rätt men det gäller ju att minimera den typen av kriminalitet.
    Han verkar ju också mena att den duktiga regeringen har varit framgångsrika med att bekämpa brottsligheten men jag tror inte att många håller med honom…

    Så här skriver Moderaterna i sitt program vad gäller rättspolitiken:
    De kriminella gängen ska stoppas, brotten som drabbar vanligt folk ska bli färre och poliserna ska bli fler. Sverige ska ha minst 10 000 fler polisanställda senast år 2025. De förtjänar högre lön, starkare skydd mot angrepp och en ny polisledning. För att bekämpa brott och otrygghet i hela landet, se till att fler brott klaras upp och för att bättre ta kontroll över särskilt utsatta områden bör möjligheterna till kamerabevakning förstärkas. Vi föreslår därför att polisen ska kunna bedriva kameraövervakning på brottsutsatta och strategiskt viktiga platser utan tillståndsplikt.

    Våra förslag:

    Antalet poliser i Sverige ska närma sig nivåerna i andra europeiska länder och Sverige ska ha minst 25 000 poliser senast år 2025. Därutöver lika många fler civilanställda under samma period. Det innebär 10 000 fler anställda inom svensk polis till 2025.
    Polisernas löner ska höjas med i genomsnitt 3 000 kronor per månad.
    Straffen ska skärpas för bland annat bostadsinbrott, vapenbrott, sexualbrott och för attacker mot blåljuspersonal.
    Öka möjligheterna till kamerabevakning och att polisen bland annat ska kunna bedriva kamerabevakning på brottsutsatta platser och strategiskt viktiga platser utan tillståndsplikt.”

    Kan inte minnas att sossarna har gjort något mera än att föreslå skärpta straff för vapenbrott men vet inte om dom har genomfört det.

    Vidare menar han att Moderaterna tävlar med SD om att strama upp flyktingpolitiken.
    Själv tycker jag att det är alldeles utmärkt att dom gör det för det kan ju inte fortsätta som nu.
    Sedan står ju Löfven och utlovar skärpningar i flyktingpolitiken men där handlar det naturligtvis inte om någon budgivning utan den enda vägens goda politik…

    Han avslutar med att försöka kleta nya Karolinska sjukhuset på Kristersson trots att det är Landstinget i Stockholm som är ansvariga för det. Verkar vara Sossarnas taktik att ta upp NKS i rikspolitiken men dom glömmer gärna bort haveriet med det stängda BB i norrland som deras partikamrater står bakom..
    Sedan förtjänar ju NKS all kritik men det är en annan sak.

    Fast mest skrattretande blir han när han menar att Löfven skall väljas pg.a hans politiska erfarenhet och stabilitet medan Kristersson är ett oprövat kort. Kristersson har väl varit politiker i stort sett hela sitt liv medan Löfven blev partiledare för fyra år sedan…

    Kan ju inte vara svårt att ersätta Löfven heller. Är ju bara att anlägga en bekymrad min och säga att det inte är ok och sedan händer inget mera…

    http://archive.is/ltYr5

    Svara
    • Senior

       /  03/03/2018

      Tyvärr (eller som tur är, eller hur man nu skall se det) har ju moderaterna och övriga alliansen bekänt färg flera gånger om nu. Sjuklövern är verkligen en bra benämning.

      Först sossepolitik i två mandatperioder, sedan DÖ när folk envisades med att fortsätta rösta på alliansen. De valde DÖden istället för att fälla Löfven och regera i fyra år till när de hade chansen.

      Och den senaste; även moderaterna är för förslaget till grundlagsändring för att strypa yttrandefriheten.

      Nä, det finns bara två (i praktiken ett nu i år) alternativ kvar:
      Kortsiktigt i närmaste val SD, för det är de enda som kan bli stora nog att göra skillnad nästa mandatperiod, även om det bär mig emot att rösta på ett åttonde socialistparti.

      Därefter medborgerlig samling förutsatt att de nu till 2022 lyckas växa till sig som ett borgerligt alternativ med möjlighet att göra skillnad. Det kommer de tyvärr inte att hinna i år i alla fall, och röstar man inte SD i år kommer det att vara för sent att rösta medborgerlig samling 2022.

      Jag sitter redan nu och funderar på hur ett ”felaktigt” valresultat nu i år kommer att tas emot bland den våldsbenägna vänstern och deras religiösa samarbetspartners i förorterna.

      Frågan är om (s)ocialisterna har hunnit bakbinda polis och militär tillräckligt för att de inte skall kunna förhindra deras efterlängtade revolution.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/03/2018

        Jag håller med om att Moderaterna också har svikit deras sista mandatperiod och dessutom de senaste åren i opposition. Men jag tycker ändå att sossarna har gjort bort sig ännu mer.
        Själv kommer jag rösta på Medborgerlig samling näst val oavsett om dom har möjlighet att komma in i riksdagen eller ej.Dom är borgerliga på riktigt och jag kan inte förmå mig att rösta på SD.

        Svara
        • Senior

           /  03/03/2018

          Ja, detta dilemma har jag också.

          Men min bedömning är som tidigare skrivet att en röst på medborgerlig samling 2018 är en bortkastad röst som istället stärker sjuklövern. En röst mindre på SD är ekvivalent med en röst mer på Löfven.

          Annars vore nog medborgerlig samling det närmaste även för mig, även om de fortfarande har en bit att gå innan de blir borgerliga på riktigt, ur ett internationellt perspektiv.

          Nästa val 2022 kommer det att vara för sent. Då har redan grundlagsändringarna gått igenom och allt utom msm och sjuklövern förbjudits om Löfven får makten igen.

          (Att sossarna gjort bort sig ännu mer är inget nytt, enda skillnaden i modern tid är att vi nu via internet och alternativ media får vetskap om det.)

          Svara
        • G

           /  03/03/2018

          Att mer eller mindre kasta bort sin röst i detta val finns det inte tid till. 2010 röstade jag *fel* första gången, jag behövde inte ”förmå” mig att göra det, det var enda alternativet av naturliga skäl, jag tänkte redan då hur utvecklingen i landet kunde bli om inte de s.k ”riktiga, seriösa, trovärdiga” partierna tog sig i kragen och skärpte till sig. Utvecklingen i landet blev dock liiiite mer extrem än vad jag hade kunnat föreställa mig, listan är jävligt lång. Skärpte partierna till sig ? Åh nej, tvärtom blev de ännu mer extrema bara för att visa att de inte allsssss var jämförbara och lika förskräckliga som det där extremistpartiet SD, utan totala motsatsen med sin ”öppenhet, tolerans, medmänsklighet, mitt Europa bygger inga murar”. Dessa partier är extrema på sitt egna lilla sätt, och det är fan inte bättre. Sunt förnuft och konsekvensanalyser lyser helt med sin frånvaro, och gör det även än idag, inget parti som varit en av byggingenjörerna till #detnyalandet har öht lärt något av alla sina naiva beslut och misstag, men jag har lärt av partiernas misstag! SD är ensamma med att vara öppen för att samarbeta med alla partier där man tycker lika och möjligen kan komma överens, men det tankesättet är SD ensamma om, fast det är de andra som kallar sig ”liberala/öppensinniga”, men samarbeta/kunna komma överens med alla riksdagspartier i sakfrågor går tydligen inte pga värdegrunden sätter stopp, fast man vill genomföra liknande om nu inte helt identisk politik på en rad områden, då är man inte seriös med att man gör allt för att få igenom sin egen politik. Om någon frågar om jag ”är” SD.are svarar jag nej, jag ”är” ingenting. Jag är inte som en gammal rostig sosse som röstat S hela livet och inte klarar av att rösta något annat, då kan man sägas vara lojal ”S” oavsett vad. Jag klarar inte med att rösta på partier som har ljugit eller fortfarande ljuger om verkligheten, eller vill att verkligheten ska vara något som den inte är. Relativiseringar. Bortförklaringar. Inte vill föra en viss typ av brottsstatistik. Jag förväntar mig att politikerna jag röstar på ska lösa problem och utveckla landet, inte skapa nya problem och elände för befolkningen, s.k utmaningar. Är SD lösningen på allt ? Nej, det tror jag inte öht. Jag håller inte ens med SD om allt, att hålla med något parti om allt är omöjligt. Men SD är det minst dåliga och minst osäkra valet av partierna som har en plats och fortsatt kommer ha en plats i riksdagen efter valet. Jag har enorma trovärdighetsproblem med alla andra partier, och en raserad trovärdighet byggs i min värld inte upp lika fort som den raserades, det tar X antal år av konsekvent handlande att återuppbygga. Och sen har vi journalisterna…nej, nu orkar jag inte skriva längre.

          MED blir säkert ett alternativ i framtiden, men inte detta val. Jag vill inte ens veta vad vissa av politikerna som hoppat över till MED skrev och tyckte om SD 2010, jag tror inte att dagens insikter fanns på deras karta då, nej, då satt nog många av dessa fortfarande på sina höga hästar och anade inget om framtiden som låg och lurade bakom hörnet. Men okej, bättre sent än aldrig.

          Lite förenklat kan man ersätta Merkel med Reinfeldt och AfD med SD, och efter valet 2014 även klämma in Löfven. Varken Löfven eller någon annan verkar förstå att det är fler väljare som håller med SD i e.g migrationsfrågan men inte förmår (eller vågar) att faktiskt rösta SD. Samma med vissa CDU:are som håller med AfD men inte förmår att rösta på partiet. Det är ganska tragiskt.

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/03/2018

            Jag brukar säga att jag bara kan rösta på ett parti som har en häst som partiledare. En häst kan inte sko sig själv.

          • Senior

             /  03/03/2018

            Amen.

          • G

             /  03/03/2018

            Hahaha, ja det kan jag hålla med om! Politiker/PL som helst av allt ser om sig själv och sina egna är aldrig något att ha och borde avgå eller sparkas från sina uppdrag. Men existerar hästpartiet än då? Om inte så får jag väl nöja mig med det parti vars PL jag tror är bäst lämpad genomföra ett hästjobb för Sverige…

          • Klimathotet

             /  03/03/2018

            Jo den slutsatsen, att det blir ett hästjobb, hade jag klart för mig 2010. Eftersom Sverige aktivt samlar på problem, inte löser dem, så måste ekonomin gå åt helvete innan något stort händer på allvar.

          • Pelle2

             /  03/04/2018

            Jag kan förstå att man röstar på SD för att dom förmodligen kommer bli ett vågmästarparti efter valet.
            Jag undrar dock hur SD kommer förvalta sitt mandat?
            Det är ju sällan som någon debatterar med SD i sakfrågor utan det handlar ju mest om att kasta epitetet rasister på dom så frågan är vilka saker de kommer att driva utöver minskad invandring.

          • SD är de enda som stoppar grundlagsändringen.

          • Pelle2

             /  03/04/2018

            @Hllviken.
            Jo,det är ett starkt argument men utöver det och invandringspolitiken vad har dom mer att komma med ?

          • Pelle2 – vad har 7-klövern att komma med?
            Jag kommer ge SD min röst pga grundlagsändringen – det är så viktigt för vår framtid så det går inte att rösta på 7-klövern.

          • Senior

             /  03/04/2018

            Ja, SD är ju i och för sig att köpa grisen i säcken lite då de ännu inte fått leva upp till bevis.

            Men å andra sidan har sjuklövern på senaste tiden verkligen levt upp till bevis, de har INGET positivt att komma med.

            -Sjuklövern har satt oss i detta klister.
            -Noll motåtgärder eller ens antydan till ansvarstagande nu när resultatet av deras katastrofala politik visar sig, endast fortsatt med gasen i botten åt samma håll.
            -Struntar i, och försöker kringgå, de lagar de själva stiftat och försöker hitta omvägar för att ytterligare förstärka krisen.
            -Grundlagsändringar som begränsar demokratin och yttrandefriheten för deras kritiker.

            Det är endast de diktaturer som sjuklövern sponsrar med bistånd som ägnar sig åt dylikt. Att sjuklövern nu sneglar på de fördelar den styrande diktaturen har att kontrollera folket repressivt i deras biståndsländer förvånar mig inte längre,den Svenska (S)juklövern har länge strävat efter detta.

            Nej, det är idag bara SD som kan vända på skutan, om det inte redan är för sent. -2022 vid nästa val kommer det definitivt att vara försent.

    • Senior

       /  03/03/2018

      Wow!
      Det var ärliga ord från ägaren.
      Är det för att det är valår som sossetidningen folkbladet väljer att publicera detta med den vinkeln tro?

      Min allmänna uppmaning är att folk inte skall glömma vilka som inledde och gjorde detta möjligt till att börja med. Samt att kolla vilka som är för den nya grundlagsändringen om begränsningar i yttrandefriheten.

      Plötsligt återstår inte många alternativ….

      Svara
    • Cain

       /  03/03/2018

      Jag har alltid fattat att det var illa. Men inte *så* illa att de inte kan återgå till normal verksamhet. Kan ni fatta vilket helvete det måste varit om personalen nu behöver 6 mån för att kompensera för den psykiska påfrestningen. Jag vet att många svenskar idag saknar den styrka och tåga våra förfäder hade men ändå.

      Vissa poliser har samma ton när de talar om kriminaliteten. ”Mycket värre än folk tror.”

      Svara
    • Bra att Folkbladet skrev om det i alla fall! Förhoppningsvis kommer några till sovande svenskar att vakna?

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/03/2018

        Hade man varit lite oärlig hade det varit enklast att fixa till en brasa av bygget.

        Svara
  13. Pelle2

     /  03/03/2018

    Gulan Aci(L) och Maria Nilsson(L) skriver ett bra inlägg i dagens expressen om Burka songs 2.0.
    Dom kritiserar vänsterns haveri vad gäller kulturrelativism och samarbete med extremistorganisationer.
    Dom skriver bland annat följande:
    ”istället för ett arbete som grundar sig på alla människors rätt till frihet bildar vänstern med sina åsikter om antikapitalism, postkolonialism och identitetspolitik en ohelig allians med islamisterna som vill påtvinga andra sin extrema tolkning av islam. De förenas i sin kritik av västvärldens liberala demokratier.
    Muslimska mänskliga rättighetskommittén bjöd 2010 in Munir Awad till ett seminarium om svenska antiterrorlagar. Samma person som senare greps och fälldes för att ha förberett ett terrorattentat mot Jyllands-Posten.
    Det här är ett återkommande mönster. Kulturminister Alice Bak Kuhnkes arbete mot islamofobi resulterade i ett samarbete med studieförbundet Ibn Rushd. Det är ett förbund som bjudit in hatpredikanter som spridit antisemitisk propaganda, manat till jihad för att utplåna staten Israel och uttryckt hat mot homosexuella och kvinnor.”
    http://archive.is/uI6cQ

    Svara
    • Senior

       /  03/03/2018

      Ja, snart verkar alla stämma in i kören.
      SD kan inte få så mycket bättre valarbetare eller reklam än detta.

      Dock är det väldigt viktigt att folk kommer ihåg vilka som skapade röran som SD (förr eller senare) kommer att få röja upp, det kommer nämligen också att kosta oss skattebetalare en ansenlig summa.

      Svara
  14. Jag undrar: är inte julkalenderpojkarna så populära längre? Jag ska hyra ut min lägenhet för ett tag på grund av lång vandring. Lång alltså. Har fått många svar av någon som ser ut att söka en ny sugarmama, inte bara lägenhet och de har inga pengar att betala heller.
    Jag undrar. Vinden kan vända snabbt. Eller är urvalet så stort nu att man raggar även på bostadsannonserna?

    Svara
  15. MiT

     /  03/03/2018

    o_O

    Svara
  16. MiT

     /  03/03/2018

    Och kollar man vilka som tycker det är toppen av SvD så hittar man Orrenius, Hamrud m fl. Och också Loan Sundman och massor av andra vänsterextremister osv. Sånt säger en hel del…

    Svara
    • G

       /  03/03/2018

      Kristina: ”vistårinteut”…

      Hehe. Ja verkligen asså ….

      Svara
      • G

         /  03/03/2018

        Jättegod research om antisemitism mmm…

        ”avhoppade rasister”.
        Du är en *jättebra* journalist Annika. Journalister som kallar andra för rasist(er) utan vidare är fullständigt irrelevanta och kommer aldrig någonsin att tas seriöst igen, inget du skriver, inget du rapporterar om, nix.

        Svara
      • Jans

         /  03/04/2018

        Intressant rekrytering av SvD. Det känns lite som att tidningen numera består av en seriös ledaravdelning och en nyhetsavdelning som till mer än 50% är en filial till DN. Jag som fortfarande prenumererar läser i princip ledarsidan som om det var nyheter och resten får man sålla grovt. Det finns några bra skribenter som Ola Wong men det mesta är antingen DN-style och några förnumstiga och outhärdligt självgoda krönikörer som överhuvudtaget inte går att läsa.

        Svara
  17. MiT

     /  03/03/2018

    (Klicka på tidsstämpeln i hennes tweet för att se alla)

    Svara
    • Det handlar inte bara journalister utan flera andra yrken dit man anställer folk vilka inte kan yrket, kanske inte svenska heller och garanterat inte har någon kulturkompetens, men klåpare finns av alla valörer. Många arbetsplatser kraschar av välvilja och rädslan att vara rasist. Ser det tydligt inom äldreomsorgen.

      Äh, de gamla ska ju dö snart.
      Varför står inte journalister för yrket och säger ifrån? Bra fråga. Varför står inte andra för sina yrken och försvarar de? Kan det vara så att ingen bryr sig längre? Kan man vara för rädd för stämpel rasist och bli utfrusen av de goda? Att ifrågasätta oförmåga är inte enkelt, det är riskfyllt.

      Svara
    • G

       /  03/03/2018

      Så _ska_ det fungera överallt, men det gör inte det, och det är det som är del av problemet.

      Varför slutade du på GP Led. nu igen….
      https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/alice-teodorescu-i-konflikt-med-gp-s-ledarsida-redan-for-tre-ar-sedan-6093394
      https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/nytt-avhopp-fran-gp-s-ledarredaktion-6088229

      P.S
      Noterar att det var helt O.K. kritisera Alice trots ”invandrarbakgrund”, men att kritisera ”Moderata” SvD och deras *topprekrytering* av känd vänsterextremist från Expo etc, deeeet får man inte göra, ajabaja, var inte sådana rasistiska islamofober nu är ni snälla, säger *neutrala* ”journalist”kollegorna då.

      Svara
  18. Gorby

     /  03/03/2018

    Femisinstinspektionen ringer till Kramfors kommun och ställer lite frågor gällande deras inbjudan av Fatima Khavari.

    ”Kramfors Kommun väljer att uppmärksamma internationella kvinnodagen genom att bjuda in och låta Fatemeh/Fatima Khavari hålla en föreläsning på Kramfors Bibliotek eftersom ”hon är en förebild, en stark kvinna som kommit långt och stridigt för barn och ungas rättigheter.”

    Svara
  19. Gorby

     /  03/03/2018

    Ensam är inte stark – Bernt Herlitz

    ”Tandhyginisten Bernt från Gotland som anmälde åldersbedrägeri till Migrationsverket har haft en lång kamp mot Region Gotland som först sparkade honom från sitt arbete pgr av att han anmälde ensamkommande som ljög om sin ålder. Därefter så anmälde Bernt sin arbetsgivare och domslutet blev till viss del till hans fördel där han inte riskerade ekonomiskt kaos, utan fick skadestånd men ej jobbet åter.

    Detta nöjde sig inte Region Gotland med som nu har överklagat till Arbetsdomstolen och anlitat en så kallad stjärnadvokat. Om Bernt förlorar målet så kommer han att få betala region Gotlands advokatkostnader plus sina egna runt en miljon.

    Lyssna på inlägget och få en inblick i hur Region Gotland med skattemedel krossar en människa och dennes famij.”

    Svara
  20. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
  21. G

     /  03/03/2018

    Svara
    • G

       /  03/03/2018

      ”BBK Fotboll ställer sig självklart bakom Idrottsuppropet liksom många andra föreningar och idrottsprofiler. Idrottsuppropet vill stoppa att ensamkommande utvisas från Sverige.
      BBK har många ensamkommande unga i våra lag och vill förbättra deras möjligheter till ett bra liv.

      Uppropet handlar om att tävlingsreglerna förändrades under ”tävlingens gång” sommaren 2016 och medförde att gruppen ensamkommande barn som kom till Sverige innan hamnade i kläm. BBK Fotboll är självklart politiskt oberoende men VI är för medmänsklighet, Fair play och att vi ska följa FN:s barnkonvention, därför har vi ställt oss bakom Idrottsupproret ”Fair Play”. Gör det du med!”

      Ehhh nej, det är ni inte om ni ställer er bakom sådant här, nötter.

      Svara
  22. Gorby

     /  03/03/2018

    Katerina Janoush skriver om Näthatsgranskaren. Och det visar sig att de år 2017 fått 600 000 kronor i stöd av MUCF, Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, som är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar.

    Projektet heter “Projektbidrag till verksamheter mot rasism och intolerans, omgång två”, och då finns det säkert en “omgång ett” också.

    http://katerinamagasin.se/nathatsgranskaren-ett-digitalt-medborgargarde-i-statens-tjanst/

    Sverige blir verkligen värre o värre dag för dag…

    Svara
      • Gorby

         /  03/03/2018

        Tack för den G.
        Katerina är verkligen bra i sina granskningar. Och det kommer nog tyvärr att bara bli värre och värre under tiden fram till valet.

        Svara
    • G

       /  03/03/2018

      Och denna, utvecklingen i detta land asså…

      ”Har polisanmält 750 personer för ”näthat” – kan utses till ”årets hjälte” av Aftonbladet”

      Det annars anonyma projektet Näthatsgranskaren har en offentlig projektledare, Tomas Åberg, 43.

      Han har tidigare arbetat som polis och startade Näthatsgranskaren ihop med en kompis som varit systemutvecklare.

      – Vi tillverkade ett eget sökprogram som hittar ord och fraser som kan misstänkas utgöra hets mot folkgrupp, uppvigling och olaga hot, säger Tomas Åberg till Aftonbladet och påpekar att man vill vara en motvikt mot det ”radikaliserande och grova språkbruket” på nätet.

      Enligt Åberg är utvecklingen på internet ”riktig farlig” och han satsar nu på att utvidga verksamheten, så att så många svenskar som möjligt stoppas från att ”radikaliseras”.
      …..
      Många av de som fastnat i Åberg ”sökprogram” och anmälts för hets mot folkgrupp är äldre damer som skrivit upprörda inlägg på Facebook om invandringen till Sverige.

      Inte mindre än 15 personer arbetar nu med Näthatsgranskaren, som enligt Aftonbladet ”jagar” individer som uttrycker ”kriminell hets”. Men samtidigt som Näthatsgranskaren arbetar med att identifiera personer som uttrycker åsikter de inte vill veta av, är projektets andra medarbetare själva anonyma. Detta med förklaringen att ”Vi vill rikta fokus mot punkterna ovan. Inte mot vår grupp eller specifika medlemmar i den”, som det står på Näthatsgranskarens hemsida.

      Under 2017 fick Näthatsgranskaren 600.000 kronor i statligt stöd av MUCF, Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor.”
      http://www.friatider.se/har-polisanm-lt-750-personer-f-r-n-kan-utses-till-rets-hj-lte-av-aftonbladet

      Svara
      • Jaha – de själva är anonyma!

        Svara
      • Jans

         /  03/04/2018

        Det här är väl ganska välbekanta metoder från auktoritära stater? Jag gissar att t.ex. Kina arbetar med liknande metoder för att spåra dissidenter. För man måste ju sätta det i proportion mot brottets art. Det handlar ju inte direkt om pedofilringar som begår övergrepp mot barn, eller terrorister. I så fall vore metoderna naturligtvis helt adekvata. Men att jaga folk som i text uttrycker åsikter på detta vis är oerhört skrämmande med tanke på hur effektiva IT-metoder vi kommer att ha inom en snar framtid. Vi behöver helt klart ny tryckfrihetslagstiftning om vi inte vill hamna i en åsiktsdiktatur.

        Svara
  23. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
  24. G

     /  03/03/2018

    ”Muslimska Brödraskapets utbredning i Sverige inte okänd

    Den svenske medborgaren Tarif al-Sayed som utsattes för en bilbomb i staden Idlib i Syrien har dött, meddelar hans familj rapporterar DN och Expressen. DN skriver, av någon anledning inte ut hela hans namn vilket Expressen gör, Tarif al-Sayed Issa. Klanen och familjen Issa är inte på något sätt okänd i den svenska islamistiska miljön.

    Genom att som DN inte skriva ut hela namnet blir det svårare för läsaren att sätta Tarif al-Sayed Issa i ett bredare svenskt sammanhang. Klanen Issa är nämligen inte okänd alls för framför allt utrikeskorrespondenterna eller för regeringskansliet.

    Den nu döde Tarif al-Sayyed Issa var medlem i Muslimska brödraskapet och 2015 gick han med i Fath-armén, en islamistisk grupp som deltog i den väpnade offensiven för att ta kontroll över Idlib 2015. Med var också fraktioner med kopplingar till al-Qaida samt Fria syriska armén. Fath-armén var delaktig i den etniska rensningen och folkmordet på kristna i Idlib. Av 1 300 kristna överlevde endast två.”
    https://ledarsidorna.se/2018/03/muslimska-brodraskapets-utbredning-i-sverige-inte-okand/

    Svara
    • Klimathotet

       /  03/03/2018

      En dödsruna för samtiden. :/
      ”Sverige har gjort en stor förlust i dagarna när vi nås av nyheten att Tarif al-Sayyed Issa avlidit i Syrien. Mitt uppe i sitt viktiga förvärv avled han till följd av en bilbomb. Han hade en lång karriär som invandrarentreprenör och lämnade ett stort avtryck i de organisationer han arbetade i. Han steg snabbt i rang efter sin anslutning till Fath-armén. Arbetet uppmärksammades internationellt redan 2015, bland annat i Issa, Syrien. Trots sin internationella karriär och de långa tjänsteresorna övergav han aldrig Sverige och många är de svenska ungdomar som tagit intryck av hans idéer och ledarskap. En inspiratör för många. Han sörjs närmast av sin familj.”

      Svara
  25. G

     /  03/03/2018

    ”Brittisk privatlärare i islamstudier skulle skapa en barnarmé för att utföra terrordåd i London

    Under en längre tid har en 25-årig anställd på en privatskola i London radikaliserat barn i åldern 11 till 14 år för att utföra terrordåd. Umar Haque som försökt skapa sin barnarmé genom att visa propagandafilmer för barnen ville få dem att begå terrordåd på stora, allmänna platser i London.”
    https://nyheteridag.se/brittisk-privatlarare-i-islamstudier-skulle-skapa-en-barnarme-for-att-utfora-terrordad-i-london/

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      UK, Frankrike, Belgien, Sverige. Islamismens starkaste fästen i Europa.

      Svara
  26. G

     /  03/03/2018

    ”Bonniers på krigsstigen – försöker stänga ner Granskning Sverige”
    http://www.friatider.se/bonniers-p-krigsstigen-f-rs-ker-st-nga-ner-granskning-sverige

    Svara
    • G

       /  03/04/2018

      Tweeten bäddas inte in som den ska (iaf för mig) så jag postar innehållet manuellt….

      ”Vi betalar även för en utställning av Nabila Abdul Fattah med det här budskapet. Mångkulturellt centrum jobbar stenhårt med skattefinansierad ”integration”.” …

      facebook.com/events/172061910104187/?ti=as

      Svara
  27. Gorby

     /  03/03/2018

    Svara
  28. Gorby

     /  03/03/2018

    Och i USA plockar Youtube bort konservativa och högeråsikter från deras plattform.

    Svara
    • Gorby

       /  03/03/2018

      Äh, blev ju fel klipp.
      Här kommer det rätta med Tim Pool.

      Svara
  29. G

     /  03/03/2018

    Bäst jag inte säger något, min åsikt har nog fel värdegrund om man frågar åsiktspolisen…

    ”Eleverna slår larm: ”Känns som ett fängelse”

    Flera elever berättar om sexuella trakasserier som sker dagligen. Främst genom rop och skrik på andra språk än svenska. Något som inte har polisanmälts.

    – När jag går in och ut så känns det som ett fängelse. Det är många som skriker och säger fula ord mot en, jag har själv upplevt det flera gånger, säger Srwean Kheder som går vård- och omsorgsprogrammet på Komvux.

    En som förstår vad som sägs är eleven Sandra Norekärr som berättar:

    – Det är fula ord som könsord och vad de vill göra med oss sexuellt. De är hemska och det får vi stå ut med varje dag. Det är hemskt, hur ska man vilja komma hit varje dag när det är så! Vi ska inte behöva uppleva detta, säger hon.
    http://24malmo.se/2018/03/01/eleverna-slar-larm-kanns-som-ett-fangelse/
    https://archive.is/MFsfF

    Fruktansvärt se utvecklingen 😦 Nej det ska ni inte behöva uppleva, ingen annan heller, men vad göra, vi får inte prata om det, vi får inte säga vad vi själva tror utvecklingen beror på, bättre blunda och hoppas det går över med hänvisning till *ska arbeta med skolans värdegrund” eller nåt.

    Svara
  30. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
  31. G

     /  03/03/2018

    ”Migrationsdomstolen i Malmö inför ett nytt asylskäl – trafikolycka

    En man från Irak uppgav sig ha kört på en annan man i Bagdad, vilket ska ha retat upp den påkörde mannens familj. Den olycklige föraren tar med sig sin familj och flyr till Sverige. Nu får de alla permanenta uppehållstillstånd – därför att det saknas anledning att inte bevilja dem enligt domstolen.”
    https://samnytt.se/migrationsdomstolen-i-malmo-infor-ett-nytt-asylskal-trafikolycka/

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Tror vi det jobbar proimmigrationsaktivister i dessa domstolar?

      Svara
  32. G

     /  03/03/2018

    ”Mördade rabbin – nu belönas familjen med gratis och fullt möblerad bostad

    Fatah, som leds av den Palestiniska myndighetens ordförande Mahmoud Abbas, har gett en hyresfri och fullt möblerad lägenhet till Ahmad Nasser Jarars familj, ledaren för den muslimska terroristcell som i januari mördade den judiske rabbinen Raziel Shevach.”
    https://samnytt.se/mordade-rabbi-nu-belonas-familjen-med-gratis-och-fullt-moblerad-bostad/

    Svara
  33. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
  34. G

     /  03/03/2018

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Undrar vem som får synas i Brasiliansk reklam, eller Japansk, eller Egyptisk o.s.v?

      Svara
  35. MiT

     /  03/03/2018


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10155456032298231*

    Svara
    • G

       /  03/03/2018

      Herrejösses. Stödjer mord på barn? hmmm ja, vissa flyter omkring på rosa moln men hon flyter nog omkring på något annat, wow.

      Svara
  36. MiT

     /  03/03/2018

    Svara
    • G

       /  03/03/2018

      Hmmm haha…

      Svara
  37. MiT

     /  03/04/2018

    ”Kafkaesque Yo! Därför stängde Facebook av mig och raderade min kommentar.”
    http://tino.us/2018/03/kafkaesque-yo-darfor-stangde-facebook-av-mig/

    Svara
    • Rikard

       /  03/04/2018

      Hej.

      Är det bara jag som får upp diverse felmedeladen när man försöker gå in på tino.us?

      Slump känns ju möjligt, men i sammanhanget, givet bl a Westerholms erfarenhet av nätbaserade attacker så känns tajmningen lite väl… snygg, som man säger.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • När jag försöker kommentera på samhällskritiska bloggen X står det att någon annan är inloggad på mitt konto!

        Svara
  38. MiT

     /  03/04/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2018

      Det finns många duktiga journalister med utländsk bakgrund som dom gärna hade fått rekrytera.Alice Teodorescu läste jag första gången på SvD t.ex.
      Är helt obegripligt att en förment borgerlig tidning rekryterar en vänstermänniska.
      Det räcker väl med Andres Lokko och radikalfeministerna på kulturen .

      Svara
  39. G

     /  03/04/2018

    ”Jag har fått några frågor om en publicering där jag och ett antal andra skribenter omnämns i Magasinet Paragraf.

    Först något om sajten där texten publicerats.

    Paragraf drivs av Dick Sundevall, tidigare framträdande profil inom det maoistiska Sveriges Kommunistiska Parti, tidigare Kommunistiska Förbundet Marxist-Leninisterna, KFML, som bildades 1967 som en pro-kinesisk utbrytning ur VPK. Magasinet Paragraf har en programförklaring där man redogör för sin syn på hur bevakning av juridiska frågor ska ske. Paragraf intervjuar inte talespersoner för polisen, som man avfärdar som ”operettpoliser”. Däremot har man bland sina skribenter en person som sitter på anstalt dömd till livstid – vilket man berömmer sig för som ”provocerande”. (forts)”

    Svara
    • G

       /  03/04/2018

      Tino…

      ”..[..]..
      Det rör sig alltså om en verksamhet på yttersta vänsterkanten, som gör enskilda brottslingar till sanningsvittnen samtidigt som man avfärdar officiella uttalanden från poliser…

      Magasinet Paragraf hävdar också att det skulle varit en ”önskepresent” bland annat för mig att brottsligheten har ökat i Tyskland. Man påstår alltså skamlöst att jag önskat mig fler mord, våldtäkter och sexuella övergrepp. Det vore psykopati. Och detta alltså från en publikation som stoltserar med att man publicerar en man som är dömd för mord på tre människor. En sådan tidskrift kommer jag inte att nedlåta mig att gå i polemik med”

      Förra året mördade en av de journalister som brukade skriva i Para§rafs en polisman i Spanien och blev själv dödad. Helt normalt, eller hur? Låt er inte luras att ni läser en nyhetssida, Magazinet Para§raf är polisfientliga folliehatar som sprider hätska personangrepp mot de som vill ha lag och ordning.”
      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155440693633231&id=560498230

      Svara
    • Pelle2

       /  03/04/2018

      Bra skrivet av Neuding !
      Sjukt att vänsterextremister, som dessutom verkar gilla brottslingar, ser sig som moraliskt högtstående..

      Svara
      • Senior

         /  03/04/2018

        Hela vänstern kan sammanfattas med två alternativ:

        1.Bedragare och despoter.
        2. Nyttiga idioter som lurats av ovanståendes retorik.

        Hela denna ideologi går ut på att någon annan ”solidariskt” skall försörja dessa personer istället för att de själva skall behöva arbeta.

        Eller för att uttrycka det som någon tidigare skrev:
        ”Hur svälter man en socialist?
        -Man gömmer hans bidragsblanketter under arbetskläderna.”

        Vänster är ingen ideologi, det är en diagnos.

        Svara
  40. G

     /  03/04/2018

    Svara
  41. G

     /  03/04/2018

    ”Svensk feminism tycks varken veta ut eller in”

    Dagens svenska feministiska arena får mig att tänka på uttrycket ”revolutionen äter sina egna barn”. Svenska feminister utkämpar en hård kamp. Ifrågasätts de blir de aggressiva, även när kritiken kommer från de egna leden.

    Petra Östergren var förr en aktad feminist men så fort hon ifrågasatte den svenska feminismens axiom blev hon persona hon grata.

    Masspsykosen Metoo varade i flera månader. Den började som en fin idé, människor skulle solidarisera sig, ta stöd av varandra och utmana sina antagonister. Men kampanjen misslyckades då endast kvinnor fick framstå som offer och män som förövare.

    Även mäns sexuella gränser överträds, men männen som under Metoo anklagades för övergrepp eller bara ett opassande sätt hade ingen chans att försvara sig eftersom domen oftast föll utanför juridikens domäner.

    Advokat Elisabeth Massi Fritz gjorde sig raskt till Metoo-debattens svenska galjonsfigur, men efter Aftonbladets avslöjande om både moraliska och eventuellt ekonomiska oegentligheter har Massi Fritz hjältegloria hamnat på sned.

    Avslöjandet följer Metoo-kampanjens mallar till punkt och pricka: anställda tar mod till sig, berättar anonymt och rösterna mångfaldigas när även illa behandlade klienter bryter tystnaden.

    Kanske inser Massi Fritz först nu att svärdet är tveeggat – Metoo har en inbyggd dramaturgi som kan drabba alla – skyldiga eller ej.

    De feminister som njöt av hur Metoo-avslöjanden drog undan mattan för Virtanen, Timell med flera är nu upprörda när samma sak drabbar hjältinnan. Anklagelserna avfärdas och stödet haglar, till exempel på Massi Fritz firmas Facebooksida och några av de större feministgrupperna på Facebook.

    I sina försök att försvara försvarsadvokaten menar de att då det mestadels är kvinnor som klagar har de gaddat ihop sig, är avundsjuka och hämndlystna. Det som var en central styrka i Metoo-uppropen för bara några månader sedan utmålas nu som en svaghet och misstänkliggörs.

    Vad definierar en kvinna? Att i feministiska kretsar säga ”kvinna” anses idag problematiskt. Korrekt svenska är ”kvinnligt kodad kropp” och ”livmoderbärare”, vilka nu även kan vara män.

    När Kajsa Ekis Ekman – länge uppburen i feministkretsar – ifrågasätter huruvida människor själva ska kunna avgöra om de är ”födda i fel kön” slutar det med att ROKS avbokar henne.

    Och i Feministiskt initiativ stormar det som vanligt.

    Den svenska feminismen tycks varken veta ut eller in. Kanske är det en god utveckling att den feministiska kampen äter sina egna kvinnor. I 1900-talets början fanns ett stort gap mellan kvinnor och män som kvinnokampen försökte överbrygga. En bit in i nästa århundrade har kampen ofta tyckts gå ut på att fördjupa gapet. Bättre då att de stridande äter upp varann och att vi som blir kvar – kvinnor, män och alla däremellan – närmar oss varandra och gör tillvaron bättre för alla.”
    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/svensk-feminism-tycks-varken-veta-ut-eller-20960

    Svara
  42. Pelle2

     /  03/04/2018

    Anders Lindberg på Aftonbladet sällar sig till MP och menar att vi skall prata om hur bra det är i Sverige istället för att prata om dom problem som finns.
    http://archive.is/tCinI

    Svara
  43. Jans

     /  03/04/2018

    ”[Gudrun Sjödén] Hamnar på plats 21 när Women’s Business Research Institute rankar Sveriges största kvinnliga företagare. Av Gudrun Sjödéns 350 medarbetare är cirka 93 procent kvinnor.”
    https://www.svd.se/hon-ser-pa-handstilen-om-nagon-ar-vard-att-anstalla

    Ynka 7% från helt jämställt. Tror ni den nästan 100% kvinnodominansen tas upp mer i artikeln? Fast Gudrun själv verkar faktiskt inte tänka i de klassiska feministiska banorna:
    ” de [kvinnor] som klagar på att de inte kommer någon vart och att de inte får högre lön eller någon vidare pension, de sitter ju där de gör eftersom de har valt något annat än att satsa på sitt yrke.
    Vad tror du det är som gör att man som kvinna väljer så då?
    – Det är väl bekvämt. Att gå hem klockan fyra är väl ganska skönt?”

    Svara
  44. Jans

     /  03/04/2018

    Apropå skattefinansierade filmer om hbtq och normkritik etc. Denna artikel är v’rd att påminna om, av Ola Wong och tar upp samma problematik i förlagsvärlden.
    https://www.svd.se/forlagen-bara-godkanda-bocker-far-stod-av-staten/av/ola-wong

    Svara
    • Senior

       /  03/04/2018

      Ständigt denna Kuhnke!

      ”Hård kritik riktas mot kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP) som gett order till Kulturrådet att ”betona frågan om sexuella trakasserier när stöd delas ut”.”

      Svara
  45. Jans

     /  03/04/2018

    Det som Burkasongsanhängarna kämpar för är inte yttrandefrihet, den har de redan. De slåss för två andra saker:
    1. Fortsatt skattefinansiering av deras PR-maskineri så saudierna et al. kan satsa på mer på moskébyggen och annat dyrt.
    2. Ökad acceptans för islamisk fundamentalism i den svenska statsapparaten.

    Fast när man läser deras kritik finns det väl en viss desperation i rösten vi inte hört tidigare? De verkar känna att de förlorat sitt moraliska imperativ, deras gamla postkoloniala argumentation biter inte riktigt längre. Håll tummarna, deras aktier kan vara i dalande…

    Hela MENA står öppen för envar som vill leva i islamisk fundamentalism. Man måste inte bo i Sverige om man inte vill leva som svenskar gör.

    Svara
  46. Joy

     /  03/04/2018

    Herregud, varför stängdes mentalsjukhusen ner? Detta infantila skränande hade rendera en sängplats på sluten anstalt förr. Idag är det kultur.

    Svara
  47. Jans

     /  03/04/2018

    Två proportioner att ställa mot varandra:

    1.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Frankrikes_demografi
    ”Ungefär 70 % av [Frankrikers] befolkningen är romerska katoliker[3], 6–7 % muslimer (främst sunniter)”

    2.
    ”I Paris fängelser är andelen praktiserande muslimer omkring 70 procent av de intagna, och bland många har de terrordömda ikonstatus.”
    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/hur-manga-akilov-har-vi-i-vara-fangelser-20675

    Om vi antar att andelen muslimer i Paris är avsevärt högre än i övriga landet, säg 4ggr fler, har vi fortfarande en bedövande överrepresentation av muslimer i Paris fängelser.

    Undrar hur det ser ut i Sverige? Vår andel muslimer är ännu högre i samhället i varje fall.

    Svara
  48. Gorby

     /  03/04/2018

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Arikeln i NY Times berättar indirekt annat om våra invandrarförorter. Saker som vi kanske alltför sällan tänker på, här om kebabkillen som var i närheten när handgranaten detonerade:
      ”Like many of his neighbors in Varby Gard, Mr. Borisho had sought asylum in Sweden to escape a war. He knew what a grenade sounded like. As a commando in a Lebanese militia, he had handled grenades”

      Kebabkillen runt hörnet kanske liksom Borisho är f.d. vapentränad milisman med gud vet vad på sitt samvete. ”Escape a war” betyder väl snarare: deltog i krig? Fy sjutton vilket djävla land vi håller på att bygga upp med den totalt idiotiska MENA-invandringen. Vad gör en f.d. milisman från Libanon i Sverige egentligen?

      Svara
  49. MiT

     /  03/04/2018

    Svara
    • Jans

       /  03/04/2018

      Linus får anställa Toklandet som brukar lyckas ta skärmdumparna INNAN moderering skett. Det blir liksom lite mer trovärdigt än detta ständiga bluffande om hur det var innan det modererades, detta vidriga som man konstigt nog alltid glömmer skärmdumpa innan det modererats.

      Svara
  50. Jans

     /  03/04/2018

    Tysklands och Svreiges olika strategier kring sexofredanden vid nyår:

    ”As in Cologne, the recurrence of such attacks seems to have been prevented this December 31, although the [Swedish] police effort was much smaller than in Germany—92 police officers were on patrol in the Swedish capital of Stockholm, compared with an extra 1,700 in Berlin.
    How was it possible that such small forces in Sweden prevented a repeat of last year’s calamity?
    One answer could be that Swedish women simply took extra precautions. According to Kalmar police, there were unusually few women and girls at the New Year’s celebration in the town square this year. ”

    http://www.weeklystandard.com/a-tale-of-two-new-years-eves/article/2006486

    Så jobbar den feministiska regeringen.

    Svara
  51. MiT

     /  03/04/2018

    Svara
  52. G

     /  03/04/2018

    ”Migrationsverket medger: Tiotusentals uppehållstillstånd kan ha beviljats felaktigt

    Bara de senaste två åren kan runt 35 000 personer, asylsökande och anhöriga, felaktigt ha beviljats uppehållstillstånd i Sverige. Det medger Migrationsverket efter att en intern utredning visat att var femte asylbeslut fattats på undermåliga utredningar och underlag. Några personer kan också ha fått avslag på felaktig grund.”
    https://samnytt.se/migrationsverket-medger-tiotusentals-uppehallstillstand-kan-ha-beviljats-felaktigt/

    *Vi ska ha ordning och reda!*

    Svara
  53. MiT

     /  03/04/2018

    Svara
    • G

       /  03/04/2018

      Media vill föregå som ett gott exempel på detta? Haha! Av någon anledning dök Linda Bengtzings låt från Melodifestivalen 2006 upp i skallen: ”Jag ljuger så bra”

      Svara
  54. G

     /  03/04/2018

    ”Finland: Inrikesminister Kai Mykkänen: ”Den som har fått avslag på sin asylansökan måste kunna förflyttas ut ur Finland”

    På mottagningscentren (asylboendena) i Finland finns just nu 10.000 personer som fått avslag på sina asylansökningar. En del befinner sig i en överklagandeprocedur i förvaltningsdomstolarna, men det är sannolikt att de flesta av dem kommer att få negativa beslut också där.

    Kai Mykkänen (Samlingspartiet) som är ny inrikesminister (12.2 2018), ser asylinvandringen som en mycket stor fråga för vår generation.

    ”Under de närmaste åren finns för första gången i vårt lands historia ett hot om att det formas en betydande grupp av personer som befinner sig här olagligt. Om kriterierna för uppehållstillstånd enligt Finlands rättssystem efter utredning inte uppfylls, kan man inte stanna här.”

    Enligt Mykkänen kan man se fallen ur ett mänskligt perspektiv, men man kan inte se mellan fingrarna. För dem som befinner sig olagligt i landet finns inga andra alternativ än att söka sig till den grå ekonomin och kriminalitet.
    ..[..]..
    Enligt Mykkänen vore det klokare att inom EU ha en gemensam politik där man väljer ett större antal kvotflyktingar direkt från lägren och inte, som nu, upprätthålla tunga processer och olaglig människosmuggling.

    ”Kvinnor och barn som är mest utsatta kan idag inte ens försöka fly eftersom resan till ett tryggare land är både dyr och farlig.”

    Det krävs tid för att nå en samsyn i EU. Mykkänen ämnar ta upp frågan i EUs inrikesministerråd. Han ska träffa representanter för Migri på måndag och EU-kommissionens ansvarige kommissionär Dimitris Avramopoulos nästa vecka.

    ”Man måste också”, säger Mykkänen, ”förhålla sig med stort allvar till de asylsökandes rättsskydd. Lagen är tydlig: ingen får utvisas till personlig förföljelse, tortyr eller livsfara och här ser minister Mykkänen inget behov av förändringar.

    Men det är en jäkla svår uppgift att utreda vems historia om personlig förföljelse som är äkta och vem som är ute efter att skaffa sig ett bättre liv, vilket inte är grund för internationellt skydd”.(forts)”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-inrikesminister-kai-mykkanen-den-som-har-fatt-avslag-pa-sin-asylansokan-maste-kunna-forflyttas-ut-ur-finland/

    ”Finland: Det är lätt att glömma bort, när man rycks med, att det behövs både hjärta och hjärna, inte bara det ena eller det andra.

    I Finland har den senaste veckan ett fall där en irakisk familj med sju döttrar i två instanser – Migri och förvaltningsdomstolen – fått avslag på sin asylansökan och därför ska utvisas, fått stor uppmärksamhet. I den lilla staden Lovisa har familjen fått starkt stöd av personer som tycker att familjen ska få stanna dels för att de anser att beslutet är felaktigt; dels för att flickorna går i skolan och har lärt sig en hel del finska. Läs om fallet efter den här texten. Engagemanget för just den här familjen har blivit stort i Lovisa och trots att man säger sig agera för döttrarna i familjen så verkar man inte ha tänkt särskilt mycket på vad man utsätter dessa barn för när man paraderar dem i medierna. Om det och andra aspekter i fallet skriver Helén Kurri, nyhetschef och chefredaktör för Östnyland i en ledartext bland annat:

    Medan föräldrarna håller sig i bakgrunden på grund av säkerhetsskäl figurerar döttrarna med sina ansikten, namn och intervjuer i nyhetsinslag och artiklar.
    —————-
    På ett dygn samlades flera tusen namn in i protest mot Migris beslut, inom bara ett dygn anslöt sig över 2500 personer till den lokala Facebookgruppen Loviisan tyttöjen palautukselle seis!, och en stöddemonstration arrangeras på Lovisa torg i morgon. Lovisa stads ledning har också uttalat stadens stöd och förhoppning om att familjen ska få stanna.

    Det är ändå något som skaver med den omfattande publiciteten, som främst fokuserar på barnen. Barn är barn tills de är 18 år, och även om också barn har rätt att yttra sig i medier är det med stor försiktighet som man publicerar bilder, namn och uttalanden av minderåriga. Ju yngre desto större hänsyn.

    Stor eftertanke och försiktighet alltså i vanliga fall, när det är finländska barn som står i fokus. Men nu riktas allt ljus på sju flyktingbarn och inför kamerorna får de svara på frågor som inget barn någonsin skulle behöva ställas inför.

    Föräldrarna i familjen talar varken finska eller engelska, och det har varit svårt att hitta professionella tolkar för att kunna höra dem berätta sin historia. Att i stället låta barn, alla under elva år och redan traumatiserade av de senaste årens upplevelser, svara på frågor som ”vad tror du händer om ni åker tillbaka till Irak”, framstår som verkligt ansvarslöst. (Yle 28.2.18)

    Om inte föräldrarna i sin desperation förstår att skydda sina barn, om nyhetsreportern anser det relevant att barn uttalar sig i teve med svar som ”Jag är rädd eftersom de dödar oss alla om vi åker till Irak, ” så borde kanske familjens stödperson i alla fall ha förstånd att ingripa. (forts)”.
    http://meritwager.nu/allmant/finland-det-ar-latt-att-glomma-bort-nar-man-rycks-med-att-det-behovs-bade-hjarta-och-hjarna-inte-bara-det-ena-eller-det-andra/

    Svara
  55. Gorby

     /  03/04/2018

    Svara
  1. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: