Radikalfeministiskt frisyrkrig på Instagram

Revolutionen äter sina egna barn heter det. Och det verkar stämma på alla grupperingar som står långt till vänster. Nu har turen kommit till radikalfeministerna, vilka lätt kan räknas som ren extremistvänster, som huserar på t ex Instagram där det är fullt inbördeskrig. Om frisyrer…

Man kallar det för ”Tuffa konflikter på Instagram” när de sliter i varandras strupar, klöser ögonen ur varandra och anmäler varandra så konton stängs av, anklagar varandra för att vara rasister osv. Och SVT ställer såklart upp med en lång artikel.

”Den tuffa konflikten” handlar om… trumvirvel… frisyrer!

Tänk er om såna här på allvar styrde landet? Tänk er Fi vid makten? Folk som skulle kunna döda varandra för att någon har en frisyr någon annan ogillar förfogar över statsapparaten…?

Undrar var Malin som skrev artikeln finns i sekten som nu krigar om frisyrer? Måste ju finnas en anledning till att de får en jättelång artikel på SVT-Opinion? En artikel där det inte ens finns ett spår av förundran över hur man kan slita struparna av varandra pga en frisyr…?

feministiskt krig om frisyrer6

Att jag undrar beror också såklart på att hon frågat två medlemmar i den radikalfeministiska sekten om detta, Nina Åkestam och Elza Dunkels.

Men SVT ligger långt efter mig, jag tog upp det här fenomenet med förtryckande och rasistiska frisyrer redan för flera år sedan!

Det var en som frågade om just frisyrer i en trådstart i Rosa Apor-gruppen. Genast, alltså bland de första svaren till trådstartaren, så slogs det fast att dreads var förtryckande, kränkande och indirekt hets mot folkgrupp. Och då ska ni veta att inlägget som startade tråden ändå är löjligt underdånigt där hon nästan ber om ursäkt för att hon finns och råkar vara vit… In och läs inlägget om detta om ni missat eller glömt, där finns massor med mer från fb-tråden! Det spårar ur med rasism hit och dit så att säga.

Jag trodde att det för flera år sedan bara var en engångsgrej pga så bisarrt men oj så fel jag hade. Man håller alltså på än idag, 3,5 år senare, och klöser ögonen ur varandra för att man inte gillar någons frisyr eller hår…

Apropå Nazli i SVT-artikeln

Nazli Moloudi är feminist, antirasist och transaktivist och också aktiv på Instagram, med runt 4 000 följare. Nazli Moloudi, som vill bli kallad för den, startade nyligen en tråd på Facebook där följarna räknade upp anledningar till varför de anser att två andra feministprofiler är rasister och transfober.

Man ska kalla Nazli för ”den”.

– Klart att vi låter hysteriska, men det är ju helt hysteriskt att vara transperson och icke-vit i Sverige idag. Tror fan att transpersoner är förbannade. Den ilskan är hälsosam, säger den.

Vilket såklart får Malin att begå våld på det svenska språket…

Men som sagt, ett gäng extremisters inbördeskrig om hår fick en lång artikel på SVT-Opinion av någon anledning. Tänk vad de skulle göra om de fick bestämma över ett helt land.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

132 kommentarer

  1. Rikard

     /  03/11/2018

    Hej.

    Dessa människor har rösträtt. Deras röst är lika mycket värd som vem som helst.

    Bra? Dåligt?

    Skälet till att den tanken vaknar är just den skriande okunnighet som blottas, men än mer den oförmåga till efterforskning som också den läggs i dagen av dessa… medmänniskor.

    ”Okunnighet är styrka”

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Hans Odeberg

       /  03/11/2018

      Visst vore det bra om bara kloka människor, som jag, hade rösträtt, tänker jag emellanåt. Sen minns jag att jag röstade på Alliansen senast.

      Svara
      • Rikard

         /  03/11/2018

        Hej.

        Jo, precis. Du kan vara hur påläst, inläst och vid din läst som helst men det i sig är ingen garant att de du röstat fram fattar vettiga beslut – eller att din röst påverkar vilka beslut som fattas.

        Större frihet och större profan rikedom än under arvkonungarnas dagar har vi, men mer inflytande på hur landet styrs, det har vi inte.

        Tungt vilar ansvaret på alla de SO-lärare som lärt ut att demokrati innebär folkligt inflytande på politikens innehåll, eller att demokrati borgar för goda beslut, eller kloka beslutsfattare. Inget politiskt system har (enligt mig) mer legitimitet än i vad mån det levererar resultat – däremot förlorar alla politiska system sin legitimitet när det slutar fungera.

        Demokrati borde ju dessutom räknas som kulturell appropriering förutom för grekerna.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • Insiktsfullt och upplyst. Ärlig självkritik är en ovanlighet. Har du mediterat likt Buddha?

        Svara
    • weasel

       /  03/11/2018

      Teoriprovet för att få ett körkort består av 70 frågor med 5 olika svarsalternativ.
      Röstkortet får man hemskickat med posten…

      Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Sossarna höll ju röstskola inför ett val, jag föredrar nog att folk får rösta efter eget huvud ändå. Det räcker med socialistisk indoktrinering, vi har alldeles för mycket av det redan idag.

        Svara
      • Senior ita

         /  03/12/2018

        Vem skall utforma dessa 70 frågor och svar?

        Jag kommer bara alltför väl ihåg kärnkraftsomröstningen 1979, och vilket enormt arbete det var innan partierna äntligen kunde enas om hur de tre olika svarsalternativen skulle se ut.

        Resultatet?
        Tre olika nej-alternativ!

        Näru, politikerna lägger sig i alldeles för mycket redan.
        Skall de dessutom utforma en röstskola…..

        Förresten, jag kan nästan sätta 100:- på att du nog redan hittar en studiecirkel på ABF gällande detta. -Sponsrad av det socialistiska moderpartiet….

        Svara
        • Rikard

           /  03/12/2018

          Hej.

          Däri ligger knuten – vem kan utveckla något sådant utan att det på förhand blir ett verktyg för politisk styrning, är den vanligaste invändningen.

          Hur ser bilden ut om du jämför den frågeställningen med dagens partisystem, föreningsliv, och diverse spridande av bidrag kopplade till korrekt värdegrund?

          Jag påstår att vi redan är i den situation du varnar för, och har varit det i generationer.

          Man skulle kunna nöja sig med att höja åldern för rösträtt till:

          Du får rösta om du uppfyller ett av följande krav:

          A) 40 år fyllda
          B) Minst två vuxna barn (alltså myndiga) – adoption och liknande får inte glömmas
          C) Föregående år inbetalat minst fem basbelopp i skatt

          till detta läggs

          D) Är svensk (den äldre definitionen)

          Något åt det hållet.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  03/12/2018

            @Rikard
            Håller med.
            Jag brukar föreslå folk att googla DDR på wikipedia för att belysa alla dessa likheter, men folk verkar likt strutsar ha en inbyggd ovilja att erkänna verkligheten så som den är.

            Vi har dock sedan den nya upplysningstiden (ca1980-2018, paraboler och internet.) fått möjligheten att motverka denna politiska styrning och Socialisternas ”fakenews” via alternativa media.

            Fler och fler vaknar upp, vilket återspeglas på Socialdemokraternas valresultat. Tyvärr verkar de inte ännu kommit till insikt att övriga sjuklövern också är en röst på det befintliga moderpartiet, likt SED i DDR.

            Sakta men säkert gick detta åt rätt håll sedan muren föll.

            Efter att ha varit vilsna i några år har dock de olika vänstergrupperingarna sedan början på 2000-talet påbörjat arbetet med att byta ut lagen mot värdegrund, vilket de tyvärr lyckats med över förväntan.

            Så till den grad att de nu håller på att göra sin godtyckliga värdegrund till lag istället.

            Inom två år kommer vi inte längre att kunna uttrycka våra åsikter fritt om de lyckas, vilket återigen ger Socialisterna tolkningsföreträdet och möjligheten att återigen kunna indoktrinera medborgarna likt gamla DDR.

        • weasel

           /  03/12/2018

          Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot allmän rösträtt.
          Jag påpekade bara att det ställs oerhört mycket hårdare krav på kunskap och kompetens för att få ett körkort än för att få ett röstkort.
          Om detta sedan är bra eller dåligt är upp till var och en att bedöma.

          Här om dagen läste jag en intervju med en förstagångsväljare.
          Han var 20 år gammal och skulle rösta på Liberalerna i höst.
          Detta motiverade han med att han ”ville avskaffa förmögenhetsskatten” .

          Vilket ju då gjordes för ca 10 år sedan… 🙂

          Svara
          • Senior

             /  03/12/2018

            Fast vänstern har ju propagerat för att återinföra den.

          • weasel

             /  03/12/2018

            Ja, men jag kan väl knappast motivera mitt röstande på Socialdemokraterna med att dom vill avskaffa dödsstraffet även om det finns ett parti som vill återinföra det ?
            :/

          • Senior

             /  03/12/2018

            -Jag förstår vad du menar enär han pratar i presens och inte futurum gällande förmögenhetsskatten.

            Jag ville egentligen bara lyfta fram att vänstern vill återinföra den.

            Fast jag motiverar en röst på SD av precis den anledningen. -Dock är sakfrågan en annan, en grundlagsändring.

            Man kan och bör verkligen i detta fall arbeta förebyggande snarare än avhjälpande.

            För att använda din analogi med dödsstraff:
            Är det så klokt rösta på partierna som vill återinföra dödsstraffet som en av sina frågor, när det finns ett parti som förebygger, motverkar och försöker stoppa de som försöker återinföra det?

        • Ett demokratikort borde bestå av att:
          1. Kunna känna till olika former av osanning i en text och att kunna avslöja dem och kunna beskriva varför det är osanning.
          2. Hjärnscanning som upptäcker psykopater som rekommenderas mer passande yrken där de står under ständig övervakning och inte kan skada någon.
          3. Språktest så att kommunikationen fungerar.
          4. Kunskapstest om viktiga saker som man måste känna till inom politiken.
          5. IQ-test som är över 80 så att individen bevisligen kan tänka rätt i åtminstone tre steg.

          Svara
          • Rikard

             /  03/13/2018

            Hej.

            Punkterna 1, 3, och 4 är i stort sett samma sak, och kan därför helt enkelt ges som ett läsförståelsetest – vilket om skolan vore som den borde fått fortsätta vara hade varit en icke-fråga.

            Hjärnscanning i all ära – varför exkludera psykopater från att ha rösträtt? Särskilt om de inte agerat på våldsamt vis – då torde det vara mer motiverat att exkludera de som begår planlagda noga övervägda brott, då de senare demonstrerar en förmåga att rationalisera sin egoism till långt över vad empati och samvete säger.

            IQ-testet löser sig självt via läsförståelsen – dessutom är högre än genomsnittlig IQ ingen garant för vare sig klok eller funktionell politik, och än mindre moraliskt välgrundad. Se resultaten från Nürnbergprocessens IQ-tester t ex.

            Det vi är ute efter borde vara mognad, tillhörighet/samhörighet samt eftertänksamhet och ansvarstagande agerande – svårt att testa, milt sagt.

            Men visst är det paradoxalt att ju mer abstrakt en rättighet är desto lättare är det att komma ifråga för den – rätten att uppföra ett staket runt sin tomt är ju mer hårt kringskuren och granskad än rätten att rösta eller vara valbar.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  2. G

     /  03/11/2018

    Media skriver ibland om att den ”psykiska ohälsan ökar” av olika anledningar. Kanske inte konstigt om man följer människor som dessa galna ”feministiska makthavare” i sociala medier, ser dessa människor som kloka feministiska förebilder och kanske även försöker leva och ta efter alla idiotier som sägs från olika håll, de är ju fan inte kloka nånstans. Som om något argsint feministväsen har tagit över hjärnverksamhet och helt raderat ut allt sunt förnuft som en gång fanns där. Radikaliserade på sitt egna lilla vis.

    Svara
    • Rikard

       /  03/12/2018

      Hej.

      En studie jag velat se är en som undersöker sammanhanget mellan möjligheten att vara psykiskt sjuk och antalet diagnoser.

      Man kan utöka den med att studera hur mängden psykisk sjukdom ökar med antalet diagnoser som skapas.

      För många fall av neurotiska tillstånd, t ex depressioner, kan det vara så att möjligheten att leva trots att du inte tar itu med dina problem gör att du så att säga väljer att fortsätta vara deprimerad. Då jag själv har PTSD (arbetsrelaterat) vill jag med emfas hävda att den bästa boten mot depressionen är att göra saker – från små som att vårda krukväxter till stora som att kontakta myndigheter (rutingöromål ter sig som Trojas murar när man är som längst ner). Men om jag själv inte var tvungen att göra allt detta själv?

      Varför skulle jag då eftersträva att må bättre?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  3. G

     /  03/11/2018

    ”Syskonen Gabro öppnade ögonen

    En ögonöppnare. Det blev det för såväl lärare som elever när syskonen Charbel och Srour Gabro föreläste på Klingsborgsskolan på fredagen.

    Den här veckan har det varit ”relationsvecka” på Klingsborgsskolan, vilket bland annat betytt att det anordnats disko och funnits en kramruta.

    – Det var trygghetsrådet på skolan som kom med idén. Och det är ju något som vi jobbar med enligt läroplanen, säger rektor Johannes Bulkay.

    För åttornas del betydde det även att Charbel Gabro och hans lillasyster Srour Gabro kom på besök. Med sig hade de en två timmar lång föreläsning om diskrimineringslagstiftningen – för att helt enkelt berätta vilka regler den innefattar, vars uppgift är att skydda oss människor.

    – Vi kommer att tjata om den här för att den är så oerhört viktig, inledde Srour, som till vardags är socionom och arbetar med att ta emot människor som fått uppehållstillstånd och placerats i Stockholm.

    Utefter bilder som handlar om olika egenskaper som tas upp i lagstiftningen, fick eleverna göra små övningar och diskutera saker som kön, etnicitet, funktionsnedsättning, religion, och sexuell läggning.

    – Vad händer om en kille kommer ut som homosexuell på skolan? frågade Charbel retoriskt.
    Flera svar kom:

    – Jag skulle inte tycka om det men jag skulle inte säga något.

    – Jag skulle inte bry mig.

    – Jag skulle mobba honom.

    Det sista fick Charbel att reagera:

    – Gör du det bryter du faktiskt mot lagen. För var och en har rätt till sin egen sexualitet i Sverige.

    Med sina rötter i Syrien och kunskaper om vad som barn som kommer därifrån generellt matas med för värderingar från sina föräldrar, när det exempelvis kommer till homosexualitet, försökte han förklara vad som gäller i Sverige enligt svensk lag:

    – De flesta religioner säger att det ska vara man och kvinna. Men i Sverige säger lagen att min sexuella läggning är min ensak, att vi alla är jämställda.

    När syskonen visade en bild på en modell, en tjej som bar en kort svart klänning och som särade lite på benen, var reaktionen att det var en ”hora” och att hon skulle få blickar på sig och råka illa ut.

    – Jag skulle aldrig låta min lillasyster gå ut så där, sa en elev.

    – Men det fungerar inte så här i Sverige. Jag har ingen rätt att bestämma vad min lillasyster har på sig. Och det gäller alla, sade Charbel.

    Srour Gabro fortsatte:

    – Det är ni som ska bära det här samhället i framtiden – och ni är en del av den här lagen. Därför är det viktigt att vi pratar om de fördomar som finns, annars blir det aldrig någon förändring.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/syskonen-gabro-oppnade-ogonen-om5035176.aspx

    Svara
  4. G

     /  03/11/2018

    ”Grön Ungdom spår ENORM invandring i framtiden – kräver mer ”medmänsklighet” av svenskarna
    ..[..]..
    Asylvågen 2015, som gjorde att regeringen tvingades stänga Sveriges gränser, kommer bara vara en droppe i havet, menar hon.

    – Jag tror att vi kommer att leva i en värld med mycket, mycket större migrationsströmmar än vi ser i dag. Då gör vi rätt i att bygga system som kan hantera det. Den här lilla kulmen 2015 tror jag kommer att vara ingenting i framtiden, säger Hanna Lidström till Aftonbladet och påpekar att framtidens politik kommer handla om krishantering,

    ”Klimatkamp” och att ”visa medmänsklighet” ska därför bli Grön Ungdoms stora frågor inför valet. Enligt Lidström är detta även de viktigaste frågorna för hela den svenska ungdomsgenerationen idag.

    På Grön Ungdoms hemsida illustreras ungdomsförbundets kamp för ”medmänsklighet” med en bild där en blond svensk tjej och en utländsk till synes afghansk man höjer varandras händer i luften framför en lysande stjärna, som om de vore med i en religiös kult.

    ”Vi kämpar för en rättvisare framtid där flyktingar välkomnas med värme och slipper utsättas för rasism. En framtid där de får utbildning, bostad och gemenskap. Vi ser till att ensamkommande får stanna och bli en del av Sverige – och vi har bara börjat”, står det på sidan.(forts)”.
    http://www.friatider.se/gr-n-ungdom-sp-r-enorm-invandring-i-framtiden-kr-ver-mer-medm-nsklighet-av-svenskarna

    Svara
  5. G

     /  03/11/2018

    ”Mångmiljonär ska hjälpa andra muslimer bryta mot burkaförbud: ”Jag betalar era böter”

    Den fransk-algeriske affärsmannen Rachid Nekkaz säger nu att han kommer betala alla böter som utfärdas mot kvinnor i Danmark för att de bär burka eller niqab, skriver SR.
    ..[..]..
    Nekkaz har satt i system att gå emot europeiska regeringars lagförbud mot de islamska klädesplaggen, som anses vara kvinnoförtryckande, bryta mot västerländska värderingar och försvåra integrationen.

    Sammanlagt har han nu spenderat runt 2,5 miljoner kronor på att betala kvinnor som brutit på liknande förbud i andra länder i Europa.

    Enligt Marcus Knuth, integrationstalesperson för regeringspartiet Venstre, försöker Rachid Nekkaz med sitt agerande blanda sig i och i praktiken upphäva dansk lagstiftning.

    – Det är ett hån mot danskt folkstyre att han blandar sig i, säger Marcus Knuth till danska TV2.

    Enligt en opinionsundersökning vill hela 62 procent av Danmarks befolkning förbjuda heltäckande klädesplagg. Bara 23 procent var emot förslaget och resterande uppgav sig vara osäkra.”
    http://www.friatider.se/m-ngmiljon-r-ska-hj-lpa-andra-muslimer-bryta-mot-burkaf-rbud-jag-betalar-era-b-ter

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/11/2018

      Det är väl bara att höja bötesbeloppet om nu betalningsviljan är hög.

      Svara
    • Nykteroklok

       /  03/11/2018

      Kan väl lösas genom att varenda dansk kvinna går ut med burka imorgon, polisen skriver böter för allihop, varpå man skickar räkningen till Nekkaz.

      Svara
    • Olof

       /  03/12/2018

      Det låter väl som en bra lösning på integrationskostnader. Då är det är ju bara att höja beloppet tills finansiering finns.

      Svara
  6. G

     /  03/11/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/11/2018

      Typisk kvinnohatande antipostkolonial maktstruktur att göra en sådan där rasistlista, en vet med hjälp av kunskaperna, för det har genusvetenskapen redan visat, att patriarkatet är spritt jämnt över jordklotet, faktiskt hela galaxkroppen, helt oberoende tidskod och rumsnarrativ.

      Svara
  7. Erik

     /  03/11/2018

    Känner igen det där frisyrfokuset från identitetsrörelsen Black Lives Matter. Det lokala universitetet har en regel som säger att studenter ska ha vårdade frisyrer, och då skriker BLM ”rasism” och förutser att svartas annorlunda hår ska bli stämplat som ostädat på grund av ”vithetsnormen”.

    Svara
  8. Frida Gustavlin

     /  03/11/2018

    Vem ogillar inte hot och hat? Men, i rimlighetens namn, har någon frågat sig om den ökning som BRÅ nu rapporterar egentligen beror på den mytiska anmälningsbenägenheten™️? Det brukar ju som bekant vara en vanlig frågeställning.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-hot-och-trakasserier-mot-politiker

    https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistiska-undersokningar/politikernas-trygghetsundersokning.html

    Dock inte ett pip om att det är politiker från SD som absolut störst utsträckning upplever våld och hot enligt BRÅ:s rapport, se sidan 41.

    Svara
    • G

       /  03/11/2018

      Skulle SVT nämna det så skulle det ju bli en lite mer saklig och neutralt vinklad artikel, och det går ju inte för sig…

      Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Framförallt skulle SVT’s gullegrisar inom våldsvänstern hamna i fokus, där de bör vara.

        Svara
  9. G

     /  03/11/2018

    ”Finland: Demonstrant dömd för ärekränkning av polis.

    Demonstrant som motsatte sig tvångsutvisning av asylsökande dömd för ärekränkning av polis. (forts)”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-demonstrant-domd-for-arekrankning-av-polis/

    ”Finland: Inrikesminister Kai Mykkänen vill begränsa asylrätten till förmån för ett kvotflyktingsystem.

    I Finland vill nytillträdde inrikesminister Kai Mykkänen begränsa asylrätten till förmån för ett kvotflyktingsystem. Han anser också att rättshjälpen för asylsökande bör utredas,men är inte beredd att avbryta utvisningarna innan utredningen är klar.
    ..[..]..
    – Det jag ville väcka diskussion om var ifall det system vi har nu, som leder till människosmuggling och hundratusentals personer med negativt besked som trots allt stannar i Europa, verkligen är det mest optimala. Asylsystemets syfte är ju att skydda dem som förföljs personligen och som är allra mest utsatta, och i så fall är det ju bättre att ta emot folk direkt från ett visst område och inte bara dem som har råd och möjlighet att betala smugglare och bege sig ut på en farlig flyktresa, säger Mykkänen.

    I gengäld skulle man försvåra för asylsökande att korsa gränser och lämna in en asylansökan. Men det behövs gemensamma beslut inom EU, och det är förstås ingenting som sker i morgon utan handlar om ett mer långsiktigt arbete, säger Mykkänen. (forts)”.
    http://meritwager.nu/allmant/finland-inrikesminister-kai-mykkanen-vill-begransa-asylratten-till-forman-for-ett-kvotflyktingsystem/

    ”Finland: Varför sökte 21.000 irakier asyl just i Finland?

    Analys: Varför sökte 21.000 irakier asyl just i Finland? Här är sex skäl:

    De asylsökande hade många anledningar att lämna Irak. Men varför kom de till just Finland? Kan samma fenomen upprepas? Om du undrar, läs detta. (forts)”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-varfor-sokte-21-000-irakier-asyl-just-i-finland/

    Svara
  10. Sydafrika

    Svara
  11. G

     /  03/11/2018

    ”Par sa till ”gäng yngre män” att inte störa i biosalongen – misshandlades när filmen var slut

    Förra fredagen gick ett par i 20-årsåldern i Göteborg för att ha det trevligt och se en film på biografen Bergakungen i centrala Göteborg. Filmupplevelsen blev dock raka motsatsen till den trevliga upplevelse de förväntat sig.”
    https://samnytt.se/par-sa-till-gang-yngre-man-att-inte-stora-i-biosalongen-misshandlades-nar-filmen-var-slut/

    Vakter som lösningen på allt? Snart har vi vakter överallt i #detnyalandet. Trevlig utveckling.

    Svara
  12. G

     /  03/11/2018

    ”HD: Finns inga skäl att pröva ett och ett halvt års fängelse för lögn om våldtäkt

    Det blir ingen prövning i Högsta domstolen för den kvinna som dömts för att ha ljugit om att hon skulle ha våldtagits av sin före detta pojkvän. Hovrätten konstaterade att kvinnans ”hämnd-lystnad” och ”uppdiktade brott” var så allvarliga att hon dömdes till ett och ett halvt års fängelse.”
    http://www.dagensjuridik.se/2018/03/hd-finns-inga-skal-att-prova-ett-och-ett-halvt-ars-fangelse-logn-om-valdtakt

    Så kan det gå.

    Svara
  13. Jag tycker dock att det är både förvånande, hoppfullt och positivt att den där Nazli-karaktären vill bli kallad för den. Bättre den än ”hen”!

    Svara
  14. Gorby

     /  03/11/2018
    Svara
    • Melmac

       /  03/12/2018

      Lindberg, ger Twitter-Tourettes ett ansikte!

      Svara
    • Senior

       /  03/12/2018

      Och under tiden kampanjar både press, aktivistgrupper och alla politiker utom Hanif mot Google, och uppvaktar deras svenska chefer med stegrande (ännu så länge passiv) aggression tills de ger sig……

      Slam Dunk, Sjuklövern och #dessajävlabrädstapelgrupper

      Svara
  15. weasel

     /  03/11/2018

    Ok, få se nu om jag har förstått det hela rätt…;
    Anna Davidsson gjorde hårförlängning på en afrikansk frisörsalong.
    Så långt är jag med, men hur mycket jag än funderar på saken så kan jag inte komma på var det rasistiska i detta skulle vara ?
    Är det själva hårförlängningen i sig som är rasistisk eller är det att hon gjorde den på en afrikansk frisörsalong ?

    Och vad är egentligen en ”afrikansk frisörsalong” ? Det måste väl vara en frisörsalong som ligger i Afrika ? För om en frisörsalong ligger i Sverige så är det väl en svensk frisörsalong, som Åsa Romson skulle ha uttryckt saken ?

    Det hela är faktiskt mycket förvirrande för en normal människa.
    Kanske ligger det rasistiska i att Annas namn börjar på samma bokstav som Adolfs namn.
    :/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/11/2018

      Nä, den blir inte svensk för att den ligger i Sverige. Däremot blir den svensk om den ligger i en svensk tunnelbana.

      Svara
    • Skeptisk

       /  03/12/2018

      Att klippa krusigt afrikanskt hår är annorlunda än vårt raka eller lockiga hår. Därför finns det salonger som specialiserat sig på det. Och det är helt ok. Finns det en marknad. Men självklart ska vem som helst kunna gå dit och få vilken frisyr de vill. Antagligen är de som klipper även de av afrikanskt ursprung. Så frisyren är knappast en förvanskning av afrikansk kultur. Och med tanke på att många svarta kvinnor använder peruk av asiatiskt hår…

      Svara
      • weasel

         /  03/12/2018

        Skeptisk ;
        Menar dom alltså att hon är rasistisk eftersom hon ”förvanskar afrikansk kultur” genom att klippa sig på en afrikansk frisörsalong trots att hon inte har afrikanskt hår ? :/
        ( Frågan är seriös, jag förstår faktiskt ingenting och blir därför väldigt nyfiken…)

        Om detta är vad dom menar så faller väl den där ständiga retoriken om ”alla kulturer utvecklas och påverkas och förändras” ?
        Jag menar…människan kommer ju ursprungligen från Afrika så vi är väl alla afrikaner ? :/

        Svara
        • MiT

           /  03/12/2018

          Det är ingen idé att ens försöka förstå vad de vill eller menar eftersom de är en sekt med godtyckliga sektregler. De tävlar nu om vem som är mest renlärig och ju mer de gör det desto mer skruvat blir det.

          Svara
        • Rikard

           /  03/12/2018

          Hej.

          Afrikaner kommer från Afrika; om alla människor gör det ifrågasätts allt mer:

          [https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170523083548.htm]

          Den länkade textens rubrik:
          ”7.2-million-year-old pre-human remains found in the Balkans”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  03/12/2018

            404: Not found

          • Ivar L

             /  03/13/2018

            Jag hittade den genom att googla på rubriken:
            https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170523083548.htm

            Spännande forskning i vilket fall som helst. Frågan om människans ursprung är verkligen intressant oavsett om vi kommer från Afrika eller ej. Det som beskrivs i artikeln är ju inte ett fynd av en människa utan en förmänniska så själva Homo Sapiens kan ju fortfarande sannolikt utvandrat från Afrika får några hundratusen år sedan.

  16. MiT

     /  03/11/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2018

      Ja, en mycket tänkbar förklaring. Jag skulle verkligen vilja se en genomlysning av hela filantropibranshen. Med tanke på att t.ex. Özz koppling till asylindustrin via systern knappast är något ovanligt i sammanhanget så finns det nog en hel del oheliga allianser och kopplingar mellan asylindustri och filantropi. I slutändan handlar det nog i många fall om pengar och ett bekvämt jetsetliv finansierat av snälla gamla pensionärer som skänker pengar och skattmedel som går till ”antirasism” och liknande.

      Svara
  17. Undrande

     /  03/12/2018

    Det här med kulturell appropriering är en gåta för mig. Ska man se homoäktenskap som appropriering av heterokultur, tex ? Det kan väl inte vara i linje med värdegrunden!

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/12/2018

      Om inte vita får använda svarta kulturuttryck får väl svarta hålla sig från vita kulturuttryck och uppfinningar. Lycka till.

      Svara
    • weasel

       /  03/12/2018

      Jag har lite svårt att förstå hur vi någonsin ska kunna få ”ett mångkulturellt samhälle befolkat av mångkulturella människor” om vi förbjuder kulturell appropriering ? :/

      Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Det är ju det enda sättet att få mångkultur. Om alla kulturer approprierar saker från varann och integreras får vi ju en homogen kultur med en mix av alla dessa olika kulturer.

        Skall vi ha den enligt grundlagen sedan 1975 stipulerade mångkulturen torde enda sättet att garantera detta vara via apartheid så som i Sydafrika, just för att skydda dessa kulturers särart från att urvattnas av varann att bli en homogen kultur.

        Svara
        • weasel

           /  03/12/2018

          Ok- då förväntar jag mig ett ramaskri nästa gång det rapporteras att en svensk har ätit en kebab.

          Svara
          • Senior

             /  03/12/2018

            Om de hade varit stringenta, ja.

            Nu vet vi ju vilka hycklare detta är och vad vi kan förvänta oss av dem.

  18. Tomas Fritiofsson

     /  03/12/2018

    kulturell appropriering är ett helt fantastiskt begrepp som jag tycker man ska använda mycket mer 🙂

    Svara
    • Senior

       /  03/12/2018

      Ja, jag tycker det är rent av fördärvligt att vänstern approprierar kommunister.

      Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Framförallt så borde de begripa bättre med facit i hand från alla länder som försökt.

        Svara
    • Pether

       /  03/12/2018

      Mångkultur är bra! Men fan ta dig ifall du tar del a den!

      Svara
  19. Melmac

     /  03/12/2018

    Intressant intervju. Notera hennes attityd och förändring i rösten när Publicistklubben och Chang Frick diskuteras. ”Jag är lite viktigare än du och har tolkningsföreträde” attityden.

    Synd. För hon började rätt bra men hon vågar inte vara helt ärlig och ta steget ut ur klubben för inbördes beundran.
    http://kvartalplay.se/fredagsintervjun/fredagsintervjun-anna_hedenmo

    Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Svara
  20. elina

     /  03/12/2018

    Vad jobbigt folk har det. Igår kränkt av knappar (förra MiT), idag kränkt av hår, i morgon…
    Det är faktiskt synd om feminister. Kan de inte få ett eget feministland någonstans så vi slipper att kränka dem ständigt?

    Svara
    • Senior

       /  03/12/2018

      Ja, ett feministreservat där de kan leva avskilt från alla andra kulturer och slippa deras för sin kultur skadliga påverkan av andra kulturer.

      Jag föreslår att vi hägnar in och förklarar Söremalm varande ett feministreservat.

      Svara
    • elina

       /  03/12/2018

      Se detta! Fast kampen ser ut att vara över. Bara SD är mot, tror jag. Rätta mig gärna.

      Svara
      • Olof

         /  03/12/2018

        Ja, jag har fått den uppfattningen med. Jag säger bara grattis till partierna, ni har lyckats få ännu en väljare att gå från ‘jag kommer aldrig att rösta på SD’ till ‘jag ser inget annat val än att rösta på SD’.

        Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Enda räddningen verkar vara om SD antingen kan få till en beslutande folkomröstning, eller får riksdagsmajoritet vid valet så de kan rösta ner förslaget vid andra omröstningen efter valet.

        Jag ger bägge alternativen samma sannolikhet att lyckas som en snöboll i helvetet.

        Skulle SD fortfarande vara emot förslaget om det var de som hade fördelarna av det?
        Ytterst tveksamt.

        Svara
  21. G

     /  03/12/2018

    ”Dagens Nyheter och falska nyheter – ett samhällsproblem”
    https://ledarsidorna.se/2018/03/dagens-nyheter-och-falska-nyheter-ett-samhallsproblem/

    Svara
  22. G

     /  03/12/2018

    ”Kommun stoppar burkinis till flickor – efter förslag från SD

    Politikerna i Mjölby har nu kommit överens om att stoppa uthyrningen av burkini på Lundbybadet. Detta efter ett förslag från Sverigedemokraterna, skriver P4 Östergötland.

    Det kommer inte längre gå att hyra burkini vid Lundbubadet i Mjölby. Partierna i kommunen har enats om att stoppa sådan uthyrning sedan Sverigedemokraterna lyfte frågan förra hösten.

    Enligt Anneli Sjöström (C), vice ordförande i Kultur- och fritidsnämnden, är det kommunens ansvar att stå upp för ett jämställt samhälle och alla människors värde, något de islamska plaggen försvårar.

    – Vi vet att flickor som lever i en hederskultur riskerar begränsas och att inte tillhandahålla burkini på Lundbybadet är ett litet men symboliskt ställningstagande mot dessa begränsningar, säger hon till P4.

    Beslut i frågan ska fattas i kultur- och fritidsnämnden nästa vecka.”
    http://www.friatider.se/kommun-stoppar-burkinis-till-flickor-efter-f-rslag-fr-n-sd
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6903754

    Svara
    • Senior

       /  03/12/2018

      Bra där Mjölby!
      Reflektera nu över hur det kom sig att ni tog det korkade beslutet att hyra ut dem till att börja med. Dra därefter lärdom för framtiden av denna reflektion.

      Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  03/12/2018

    Den här tåls att sparas

    https://web.archive.org/web/20180312124651/https://www.expressen.se/debatt/har-du-nagot-som-helst-civilkurage-wikland/

    ”Du verkar sakna förmåga att rakryggat ta ställning för de mest grundläggande mänskliga principerna som handlar att motverka alla former av diskriminering, rasism och förföljelse av enskilda människor.”

    Nu är det faktiskt så att hon har tagit ställning mot nazism, men det behöver ju inte betyda att man inte tar ställning för den, om inte högre, så minst lika viktiga mänskliga principen om fri information, hur dåligt den än råkar smaka.

    ”Alltså – en bild på dig och någon anhörig hängs ut på Google.”

    Hängs ut på Google, nu får han för fan ge sig, tror han att folk är dumma i huvudet.

    ”Dina görande och låtanden är, på så kallad vanlig svenska, skämmiga. Tyvärr så får jag intrycket att det är representativt för Google. Detta världsomspännande företag har valt att köra maktens arrogans upphöjt till flera tusen. Google är oåtkomligt, stängt, nonchalant och uppenbarligen bara intresserat av att tjäna pengar på allt man kan lägga ut på sina plattformar.”

    Till skillnad från kvällspressen då?

    ”De skarpa protester som kommer från flera publicistiska organisationer (inom Bonniersfären Fridas anm), olika medieföretag (inom Bonniersfären, Fridas anm) och även enskilda människor (kopplade till Bonniersfären, Fridas anm) inger hopp.”

    Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Man kan undra hur detta blir i förlängningen om media fortsätter hålla på såhär och internetbolagen viker sig efter påtryckningar, eller ska vi kalla det för drev? Tjatdrev. Vad är det nästa gång som media inte gillar och som ska ”bort” från sökmotorer.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/12/2018

        Någonstans så tror jag att de skjuter sig i foten, folk, pöbeln, massan är rätt förtjusta i information, helt oavsett om den kan karaktäriseras som fakta, skvaller eller till och med fake news. Låt säga att Google utvecklas till än en mer tillrättalagd söktjänst. Kommer mer ofiltrerade alternativ ta marknadsandelar?

        Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        Ännu så länge är det en baggis att köra en VPN tjänst för att komma undan landsunik/geografisk filtrering, men att det ens skall behövas i en demokrati…..

        Är det förresten någon som har provat att göra en googlesökning idag med respektive utan VPN?

        Svara
        • Senior

           /  03/12/2018

          Eller rättare sagt, det lär knappast vara en demokrati den dagen det behövs.

          Svara
    • G

       /  03/12/2018

      ”Här flyr Janne Josefsson och andra experter – vägrar uttala sig om Bonniers ”krig” mot yttrandefriheten
      ..[..]..
      När Johan Andersson på Granskning Sverige, som fått samtliga sina Youtubekanaler med allt journalistiskt arbete raderat efter Expressens och DN:s hetsartiklar senaste veckan, ringer upp den granskande journalisten Janne Josefsson, vill denne inte ens uttala sig.

      – Jag har ingen åsikt om det, jag är ledsen, säger Josefsson.

      Och det finns fler exempel på personer som inte vill yttra sig i frågan.

      Den så kallade yttrandefrihetsexperten Nils Funcke, som ofta uttalar sig i media i frågor som rör yttrandefrihet, vill inte heller ge någon konkret kommentar när Andersson ringer upp.

      – Jag vill inte uttala mig till dig i det här, säger Funcke men påpekar att han funderar på att skriva en artikel av något slag.

      Johan Andersson har även ringt till Reportrar utan gränser, men de ”vågar inte uttala sig”, enligt honom.

      Nils Funcke medger till slut att det är ”väldigt tyst” från journalister, organisationer och andra som vanligtvis står upp för yttrandefriheten, men i slutet av intervjun betonar han återigen sin egen ståndpunkt:

      – Jag kommer vara tyst ett tag till i varje fall.”
      http://www.friatider.se/h-r-flyr-janne-josefsson-och-andra-experter-v-grar-uttala-sig-om-bonniers-krig-mot-yttrandefriheten



      Svara
  24. G

     /  03/12/2018

    ”DN: Sverige måste tillåta böneutrop – annars är vi inget ”civiliserat” samhälle

    ”Svenska muslimer är inte gäster som ska vara tacksamma för alla förmåner de får av värdfolket”, skriver DN i en ledare på lördagen angående diskussionen om böneutrop från moskén i Växjö.

    Bonniertidningen hävdar vidare att ett lands ”grad av civilisation” mäts i hur minoriteter behandlas. Förskjutande av en minoritet är början till förföljelse av gruppen, skriver DN, och påstår att förbud mot böneutrop skulle skapa motsättningar mellan muslimer och ickemuslimer.

    Dagens Nyheter förklarar också att det inte går att skilja på böneutrop och gudstjänster. Enligt tidningen kan nämligen ljudet från kyrkklockor ”lika gärna tolkas som ett uttryck för makt”. ”.
    http://www.friatider.se/dn-sverige-m-ste-till-ta-b-neutrop-annars-r-vi-inget-civiliserat-samh-lle

    Svara
    • G

       /  03/12/2018

      https://twitter.com/doppler3ffect/status/972828211326472193

      Svara
  25. G

     /  03/12/2018

    ”Här släpar våldtäktsmannen Alladdin kvinnan efter bilen

    Den 21-årige araben kom för några år sedan undan med ett par veckors ungdomstjänst efter att ha gruppvåldtagit en flicka en hel kväll tillsammans med inte mindre än fem andra invandrare. Nu åtalas han återigen – för att ha släpat en kvinna i 45-årsåldern efter sin bil vid en bensinmack.

    ”Hora! Slyna!” skrek våldtäktsmannen i samband med bilsläpningen, som enligt åklagaren var ”livsfarlig” och präglad av ”särskild råhet”. Kvinnans manlige kollega gjorde sitt bästa för att rädda henne när bilen körde iväg.”
    http://www.friatider.se/h-r-sl-par-v-ldt-ktsmannen-alladdin-kvinnan-efter-bilen

    Svara
  26. G

     /  03/12/2018

    ”Man straffas för ”rasism” efter att ha klottrat om islam”
    https://nyheteridag.se/man-straffas-for-rasism-efter-att-ha-klottrat-om-islam/

    Svara
  27. G

     /  03/12/2018

    Svara
  28. G

     /  03/12/2018

    Svara
  29. G

     /  03/12/2018

    Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Svara
  30. G

     /  03/12/2018

    Svara
  31. G

     /  03/12/2018

    https://www.svensktidskrift.se/replik-grundlagsskyddet-bor-galla-utan-inskrankning/

    Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Svara
      • Pether

         /  03/12/2018

        Polen förändrar för att kasta ut kommunister från makten, Sverige förändrar för att ge kommunister och islamister makten.

        Svara
        • Senior

           /  03/12/2018

          Precis så.

          Vilket land är på väg åt rätt håll?

          Från diktatur eller mot diktatur?

          Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Svara
      • Senior

         /  03/12/2018

        ”Jag förutsatte att det var för att skyddet kom att skydda sådant det inte var ämnat att skydda?”

        -Juridiskt sett bedöms lagtexten utifrån dess lydelse och inte utifrån vad som egentligen kan ha åsyftats av politikerna, även om de är mycket väl medvetna om vad de gör.

        Svara
    • G

       /  03/12/2018

      Svara
  32. G

     /  03/12/2018

    https://twitter.com/ahellstrom111/status/973142966008270848

    Svara
    • Motkraft

       /  03/13/2018

      Jag tycker inte att nyanlända ska gå före i bostadskön eller särbehandlas.

      Men jag har letat och letat men jag kan inte hitta i vare sig den lag som skapades för mottagning av nyanlända eller på Migrationsverkets hemsida att det fanns en tidsgräns. Så det kan vara så att många inte alls fick den upplysningen när de flyttade in i lägenheten?

      Om inte sas från början så kan den tolkning som gjorts nu av vissa kommuner att kommunens ansvar upphör efter två år kan för vissa familjer kommit som en överraskning och naturligtvis skapat stora problem att på kort varsel skaffa nytt boende på egen hand.

      Eller kan någon länka texter som visar att det var frågan om ett tidsbegränsat boende och att det fanns information om detta?

      Svara
  33. MiT

     /  03/12/2018

    ”Här släpar våldtäktsmannen Alladdin kvinnan efter bilen”
    http://www.friatider.se/h-r-sl-par-v-ldt-ktsmannen-alladdin-kvinnan-efter-bilen

    Svara
  34. G

     /  03/12/2018

    En s.k ”miss” bara, har aldrig hänt förut.

    Svara
  35. G

     /  03/12/2018

    Svara
  36. G

     /  03/12/2018

    ”Rödgröna regeringen satsar miljoner – på att få fler invandrare att rösta

    Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällsfrågor, MUCF, ger nu bidrag på hundratusentals kronor till organisationer i invandrartäta förorter för att få flera människor att rösta. Pengarna ska bland annat gå till att anställa personer som sedan knackar på hos invandrare i områden som Rinkeby och övertalar dem att rösta.

    Det är den statliga myndigheten MUCF, Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällsfrågor, som betalar totalt 8,5 miljoner kronor med det officiella syftet att få fler att rösta i årets val.

    Enbart Rinkeby Folkets Hus har erhållit 500.000 kronor för att de ska få fler i den invandrartäta Stockholmsförorten att gå till valurnorna.

    ”Statsbidrag för projekt som syftar till ökat valdeltagande”, heter det på MUCF:s hemsida.

    – Valdeltagandet är extremt lågt i Rinkeby. Vi kommer att samla människor genom workshops, utbildningssatsningar och visa på fördelarna med att rösta i ett val, säger Jörgen Strandberg, ordförande för Rinkeby Folkets Hus, till Sveriges Radio.(forts)”
    http://www.friatider.se/staten-satsar-miljoner-p-att-f-fler-invandrare-att-r-sta

    Svara
    • Senior

       /  03/12/2018

      Ja självklart!
      det fattas ju fortfarande 30% röster för dem!

      Svara
      • x

         /  03/13/2018

        @Senior
        ”30 %”.
        Nej, det saknas minst 40 %.
        I socialistiska val brukar regeringspartiet få minst 110 % av rösterna bara för att de är så otroligt populära.
        De svenska socialisterna är inget undantag, de har inga problem med valfusk så länge det gagnar den goda saken…

        Svara
    • elina

       /  03/12/2018

      Invandrarområden röstar ofta rött.

      Svara
    • Olof

       /  03/12/2018

      Southerns avvisningsbesked var åtminstone på korrekt engelska, men den svaga engelskan i Pettibones motsvarande gör ju att man ställer sig frågan om UK har liknande problem i sin administration som vi nu noterat bland våra nämdemän.

      Svara
  37. G

     /  03/12/2018

    Svara
  38. MiT

     /  03/12/2018

    ”https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1687570331337551/”

    Svara
  39. MiT

     /  03/12/2018

    Det här var lite oväntat ändå
    ”Jonathan Lundqvist: Ska vi verkligen ge bort makten över vem som får höras till amerikanska företag?”
    https://www.dn.se/kultur-noje/jonathan-lundqvist-ska-vi-verkligen-ge-bort-makten-over-vem-som-far-horas-till-amerikanska-foretag/

    Men DN kämpar visst på i det tysta
    https://twitter.com/feminspe/status/973247178557804544

    Svara
  40. Gorby

     /  03/12/2018

    Svara
  41. Törnrosa

     /  03/12/2018

    Hoppas MiT att du fortsätter att bevaka detta. Skulle det gå så tokigt att det blir en fällande dom med skadestånd etc så vill jag få en möjlighet att skicka ett bidrag till den här drabbade kvinnan. mvh

    Svara
    • Törnrosa

       /  03/12/2018

      Ser att elina kommit mellan. Jag menar naturligtvis Gorbys inlägg.Mvh

      Svara
  42. Gorby

     /  03/12/2018

    Svara
  43. MiT

     /  03/12/2018

    ”Sprang in i” 😛

    Svara
  44. Haha, förlåt, är detta seriöst?

    ”DEN” kan väl ha vilken frissa som helst?

    Svara
  45. Ivar L

     /  03/13/2018

    Undrar om någon gjorde sig besväret att fråga afrikanerna på frisörsalongen om de tyckte feministen var rasist? De om några borde väl veta eftersom de har förstahandserfarenhet av tjejen i fråga.

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  2. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.