861 ord trams

Det där att Burka Songs blev inställd störde extremisterna så till den grad att de skrivit en arg insändare i nån tidning som heter ”Fria Tidningen”. Gissar att det är nån sorts tidning för extremister långt ut på vänsterkanten, ungefär som ETC.

Mellan rubriken som vi ser ovan och sista meningen

Vår kamp för jämlikhet fortsätter och vi låter oss inte skrämmas till tystnad!

är det 848 ord som tillsammans med varandra bildar vad som snällast kan sammanfattas som trams. Detta är vad man får när man inte sätter stopp för det i tid utan tvärtom, lyfter om sånt här som om det var viktigt, som om det är viktiga perspektiv man ska ta hänsyn till.

Men några exempel

antimuslimska ideologer

självutnämnda terrorexperter från försvarshögskolan

misstänkliggöra och anklaga organiserade muslimer

antimuslimska konspirationsteorier

vikt sig för dessa krafter

inte kunnat stå pall mot ett drev med så tydliga antimuslimska förtecken

Hyckleriet i detta vurmande för “allsidighet” är överväldigande

raslig mångfald

Samtliga tjänstemän är vita

Den vita ensidigheten och dominansen

Den här typen av ensidighet som ger den vita majoritetsbefolkningen fördelar

ensidigheten är på bekostnad av bruna och svarta människor

de vita perspektiven

antimuslimismen

Hermanssons antimuslimism

riksdagsledamot sprider anti-muslimsk och anti-svart propaganda

opinionsbildare som slår sig på bröstet för att vara islamofober

en arrogans och en rasism som är återkommande i den svenska debatten

rasistiska keyboard-krigare ägnar sig åt att etikettera muslimers kamp för jämlikhet som extremism

antimuslimskt drev

den högst uppsatta politikern i Göteborgs stad lånar samma språkbruk och analys som bygger på samma antimuslimska konspirationsteorier om dolda extremistiska agendor

Ja, ni kan ju föreställa er i vilka sammanhang det ovan finns…

Det mest otäcka med insändaren är inte de totalt sett 861 orden rent trams med rasbiologisk retorik som t ex ”raslig mångfald” utan följande mening

Det mest absurda i den här debatten är att varken Göteborg Stad som vi för övrigt har haft samarbeten med de senaste 10 åren eller journalister som återberättar ett farligt narrativ om oss, har hört av sig för en kommentar.

Extremisterna säger att de haft samarbeten med Göteborgs Stad i 10 år! I 10 år alltså! Göteborgs Stad har alltså gött extremister i MINST 10 år med bidrag till allehanda extremt onödigt och kontraproduktivt trams.

Och så undrar folk varför integrationen går åt helvete…

Ingen fråga som rör ”integrationen” är tillräckligt viktig för Annie Lööf och Centern, allra minst frågan om böneutrop. På ett sätt har hon rätt, det ska vara en icke-fråga eftersom svaret på frågan om böneutrop ska tillåtas automatiskt ska vara NEJ helt enkelt. På så vis borde det inte vara ens en fråga att diskutera. Men det är inte det hon menar…

På ett annat sätt har hon tokfel. Man kan lika gärna säga att det inte finns någon fråga som är viktigare för integrationen än att säga NEJ till böneutrop. För varför ska man bry sig om att bli en del av Sverige om man inte behöver? Är böneutrop så viktigt är man inte speciellt intresserad av att bli en del av Sverige och det finns då ett antal länder att flytta till där böneutropet är viktigt. För man ska komma ihåg att de har kommit hit till oss, inte tvärtom! Då är det våra regler som gäller och om det inte passar så kan man flytta till ett annat land. Varför överhuvudtaget komma till Sverige om man inte vill bo i Sverige utan i mulla-land? Varför söker man sig inte till mulla-land då?

Kan man f ö ens gradera integrationsfrågor i termer av viktighet? Det är väl snarare så att varje del är lika viktig och nödvändig? Men klart att Lööf inte vill låtsas om den frågan, hon vill ju ha massa röster av de som inte vill vara en del av Sverige…

Idiotin måste ta slut någon gång!

Löfven vill att kommuner själva ska få besluta om böneutrop. Det kan vara en bra idé, då kan de kommuner som vill locka till sig muslimer och tror att det är bra, utvecklande, ger mer skattekraft osv göra kommunen mer attraktiv för dem genom att tillåta böneutrop, moskéer och en massa annat som hör till.

Och de kommuner som vill göra kommunen attraktiv för alla andra kan stoppa böneutrop, moskéer och annat som hör till. Samtidigt så ska man givetvis också stoppa utjämningssystemet som gör att t ex Malmö kan få 5 miljarder varje år i bidrag från välfungerande kommuner bara för att inte gå i konkurs.

Då kan ju alla få sitt paradis?

I Opinion Live igår så var det med en som heter Andreas Magnusson och han beskrevs av Opinion Live som lärare.

Synd bara att de glömde berätta att han också är en av de mer obehagliga extremister som finns i Sverige i form av krönikör hos Magasinet Paragraf där han varje vecka öser ur sig verbala spyor mot alla som inte anser att Sverige kan vara hela världens socialbyrå. Han ljuger, slirar på sanningen, hittar på, använder guilt by association som om det inte finns en morgondag, fultolkar extremt medvetet precis allt han kan fultolka osv i en aldrig sinande ström. Allt bara för att kunna smutskasta.

Bali och Lamotte är två av alla som han ständigt attackerar i sina smutsiga krönikor. Han kallar dem radikaliserade.

Själv är han radikaliserad så till den grad att kritik mot en minister som hellre reser till Turkiet (för att förmodligen glassa med sin status och umgås med Erdogans män) än att vara minister i Sverige, ständigt umgås med hårdföra islamister, har märkliga kopplingar till Muslimska Brödraskapet, frotterar sig med hårdföra fascister osv bara är islamofobi. Anser man att kritiken då beror på islamofobi är man duktigt radikaliserad själv…

Det är alltså Magnusson det.

Opinion Live får fan skärpa sig alltså! De drabbas ovanligt ofta av den sk ”slumpen” att extremister kallas nåt annat än vad de faktiskt är. Man kan nästan tro att man planerar det efter nån sorts agenda faktiskt…

Staffanstorp var ju på tapeten för drygt en månad sedan.

Ett annat exempel är från i höstas där det var TYDLIGT att redaktionen jobbade tillsammans med en av debattörerna för att försöka trycka till den andra. Hon fick komma in när hon inte alls var aktuell och på något magiskt sätt så kom det hon pratade om upp på skärmarna direkt. I exakt samma ögonblick…

Om Mengele hade levt idag och sagt att det är svårt att bedöma ålder och Opinion Live skulle debattera medicinsk åldersbedömning så skulle han bjudas in och presenteras som läkare och medicinsk expert med många års erfarenhet av att arbeta med barn i kontrollerad miljö.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

186 kommentarer

  1. Muslimerna anser att de är moraliskt överlägsna alla kuffar!
    När de kommer som invandrare till Sverige anser de att de har Rättigheter men knappt några skyldigheter.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Ja, de märker ju dessutom att de får de rättigheter (särrättigheter) de pekar på så då är det ju fullt naturligt att de skriker efter mer. Pullfaktorn i Sveriges ryggradslösa hållning är svår att överskatta.

      Svara
      • Senior

         /  03/18/2018

        Precis så.

        Likhet inför lagen har vi aldrig haft m.h.a. politikernas gräddfil, men nu börjar det bli verkligt stor inflation i detta.

        Men som jag tidigare skrivit är det en nödvändighet om man rent juridiskt skall kunna ha den i grundlagen 1975 instiftade mångkulturen.

        -Mångkultur förutsätter särrättigheter och anpassning av lagarna till de olika kulturerna.

        Om kast med liten dotter är tillåtet i en kultur och deras lag tillåter det måste ju även vi tillåta det. -Annars diskriminerar du dem och deras kultur.

        Om det enligt en kultur är berättigat att kasta starkt frätande syra i ansiktet på vissa misshagliga individer måste ju den svenska lagen anpassas efter deras lag. Annars diskrimineras ju dem och deras kultur,

        Om man enligt en kultur måste leva i enlighet med sharia lagar måste ju den svenska lagen anpassas att tillåta dem och deras kultur att leva efter den lagen.

        -Annars är det ju inte mångkultur om alla andra kulturer skall anpassa sig efter den svenska lagen, då blir det ju endast svensk kultur och integration istället för mångfald och mångkultur.

        Inalles: Vi behöver en grundlagsändring tillbaka som det var innan Palme och Geijer förstörde allt 1975.

        Eller så får vi som Mona Sahlin uttryckte det köpa läget:
        ”Det är svenskarna som skall integreras i det nya Sverige”.

        Hur som helst, detta är vad du får med en röst på sjuklövern och deras mångfald.

        Svara
        • Senior

           /  03/18/2018

          Och det är precis här de svenska ”antirasisterna” begår samma misstag som Sydafrikas dåvarande ”antirasister” som i all välmening (till en början) ville skydda stammarnas (mångkulturens) särart.

          Problemet och misstaget som gjordes i Sydafrika, och alla andra diktaturer, är just det som vänstern uppmuntrar idag; ”kulturell appropriering” förbjöds i Sydafrika.

          Den ”White supremacy” hade snarare med diktatoriska förhållanden att göra i grund och botten. Att National Party (NP) precis som alla andra ideologier som skall styra andra till slut går för långt i sin iver att vara ”den goda sidan”. -Precis som vilken diktatur som helst.

          Man gick till och med så långt som att förbjuda giftermål mellan stammarna för att de skulle behålla sin särart. -Allt i det godas namn, för att främja och bibehålla mångkultur.

          Svara
  2. MiT

     /  03/16/2018

    *https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/posts/1705875672769120*

    Svara
  3. DARURA alla som inte vill bli krossade under Islam; lär er begreppet Darura och svara de aggressivt krävande!

    http://aktualia.wordpress.com/tag/darura/

    Svara
    • KOPPLINGS-SCHEMA

      Svara
      • Ivar L

         /  03/18/2018

        En dag i framtiden kommer den där bilden att finnas i historieböckerna. Om de svenskar som då läser om sin historia finns kvar i Sverige eller lever som spridda spillror här och var i Västvärlden återstår att se. Den där bilden kommer i vart fall ingå i förklaringen vad som hände efter millenieskiftet.

        Svara
    • Kristian

       /  03/16/2018

      Eller snabbversionen: ”Hej, jag heter Soheila. Får jag ställa några frågor?” [Räcker fram handen för att hälsa.]

      Svara
  4. Kristian

     /  03/16/2018

    Liksom andra som investerat i Ledarsidorna och annat, får jag diverse utskick från fundedbyme.com om olika pågående och tidigare möjligheter. (På hemsnickrad IKEA-engelska.) En del företagsidéer låter vettiga, andra är heltokiga, och många är av typen ”tja, jag kan väl investera och tjäna lite pengar på storstadshipsters. De tror säkert på det här och jag kan sälja tidigt.” (Tyvärr har jag inte tillräcklig med disponibelt kapital för att kunna roa mig på det sättet.)

    Har inte för avsikt att göra reklam för någon specifik, men aningslösheten i det här mejlet var ganska fantastisk. En ny magisk app existerar (snart?):
    ”To read news today, you need to visit multiple websites and apps. Furthermore media close down and more places lack local news. Not to mention that for the 16% that doesn’t speak Swedish it’s not really available. […] thinks it has become a democratic problem and solve it with one app for all news.”

    Jag håller med, jag ser ett enormt problem här. Det har att dock inte att göra med ”en app” utan med siffran 16%.

    Svara
  5. lensof

     /  03/16/2018

    Märkligt med extremer.

    Denne Andreas Magnusson påminner mig om Caligula i filmen Hets. Motsatser på ett sätt men ändå så lika. Man behöver bara tänka sig in i situationen att en elev i Magnussons klass skulle sympatisera med Bali. Den eleven håller nog käft eller får ett helvete.

    Svara
  6. Ni minns väl söta Maria?

    Svara
  7. Reblogga detta på Life, Death and all between och kommenterade:
    Angående krav från muslimer -Respekt är ingenting man kan kräva utan någonting man förtjänar!

    Svara
    • Kristian

       /  03/16/2018

      Precis, respekt kan inte vara baserat på åsikter eller något man är, utan på handlingar.
      Därtill kan den inte vara enkelriktad, då är den något annat.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Hörde ett inslag om det där och som vanligt problematiseras det inte när kvinnor har högre lön än män medan det omvända naturligtvis beror på patriarkatet och könsdiskriminering.
      Det är ju alltid så att kvinnlig dominans på ett positivt område aldrig är fel medan manlig är förkastlig.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/18/2018

        Ja, jag läste också nyligen en artikel där det uttrycktes glädje över att bland nyutexaminerade arkitekter tjänade kvinnliga i snitt mer än manliga. Ganska uppenbart att jämställdhetssnacket aldrig handlat om rättvisa…

        Svara
  8. Jonas

     /  03/16/2018

    Islam betyder underkastelse.
    Jag är rädd för att jag och mina barn skall behöva underkasta oss islam, och islamistiska 1400 år gamla levnadsregler, så jag har kommit fram till att jag har underkastelsefobi.

    Svara
    • elina

       /  03/16/2018

      En till här och igår träffade jag en flykting från Syrien som led av samma sak.
      Bot? Medicin?

      Svara
      • Kristian

         /  03/16/2018

        Just detta att så många berättar att de har flytt undan något som nu får statligt stöd borde få de styrande att tänka efter, åtminstone litegrann.

        Men de är väl bara intressanta tills de kommit över gränsen. Jag måste sluta försöka tillämpa logik här, annars blir det något apoplektiskt.

        Svara
        • Rikard

           /  03/16/2018

          Hej.

          Om de styrande, som du skriver, skall besinna sig måste de först erkänna att de hade fel (eller ”var naiva”…) och dessutom då också erkänna om så bara per implikation att ”rasisterna” hade rätt.

          Faller den s.m.s Gustaf-linjen så faller allt.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  9. G

     /  03/16/2018

    https://twitter.com/SVTOpinion/status/974568868441149440

    ”Oops SVT did it again: Mörkade vem vänsterdebattör var i Opinion Live”
    https://nyheteridag.se/oops-svt-did-it-again-morkade-vem-vansterdebattor-var-i-opinion-live/

    Svara
      • Grodan Boll

         /  03/16/2018

        Vallda? Det är vad man lugnt kan kalla en melaninresa.

        Ålder 43.
        Familj Fru och två barn
        Bor Vallda, i Kungsbacka utanför Göteborg. Ursprungligen från Hammarkullen.

        Svara
        • Måste skratta åt att han känner sig tvungen att nämna att han är från Hammarkullen – människan är 43, så antingen så är han född 1974 eller 75 – Hammarkullen byggdes kring 1968-70. Så han ”är från Hammarkullen” när det var nybyggt i princip. Mucho kredd.

          Svara
    • Olof

       /  03/16/2018

      Det är faktiskt rätt intressant vad det återigen visar om SVT.

      För att förstå hur SVT fungerar i det här fallet måste man sätta sig in i deras situation och hur hjärnan fungerar för i sina heuristiska klassificeringar. När man gör det förstår man snabbt hur de kan kalla honom ‘lärare’. Det är helt enkelt det som är hans särskiljande drag för dem.

      Han är ‘lärare’ för någon som upplever ‘vänsterdebattör’ som normalläget. Hur skulle hans aktivitet som ‘opinionsbildare på vänsterkanten’ skilja sig från vad de själva gör varje dag? De blir helt blinda för det, det blir helt irrelevant som särskiljande egenskap för det _är_ ingen särskiljande egenskap för dem.

      Och de ser det återigen inte. För att se det krävs att man _inte_ är vänster. Eller opinionsbildare. Och de _har_ inte sådana människor där. Det är därför de går i samma fällor gång på gång, de klarar inte av att hantera den gigantiska blinda fläck de skapat sig för det är skitsvårt att utmana sina kognitiva filter. Och jag tror inte de kan fixa det nu, de har byggt upp en sådan organisatoriskt skuld att det blir väldigt svårt att korrigera problemet.

      Svara
      • lensof

         /  03/16/2018

        Snygg beskrivning av paradigm.

        Inom SVT lever man alltså i ett annat paradigm än vad alla vi andra i Sverige gör. Det kan faktiskt förklara en hel del. Framför allt att man bara inte förstår vad SVT håller på med.

        Svara
  10. G

     /  03/16/2018

    ”Danish minister: We have lost and have been silenced by Islam and its fundamentalist followers”
    https://voiceofeurope.com/2018/02/danish-minister-we-have-lost-and-have-been-silenced-by-islam-and-its-fundamentalist-followers/

    Støjberg ❤ Detta är helt korrekt.

    Svara
  11. Våra skattekronor allokeras till…

    Svara
    • Senior

       /  03/16/2018

      *Ja, botemedlet för en fobi skall visst vara att utsätta fobikern för just det vederbörande är fobisk inför:
      Svenskar anses islamofober. -Utsätt dem för det genom att införa det!

      Voila! Probemet löst!

      *Detta inlägg kan innehålla spår av ironi.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Hoppas vid min gud (typ) att detta får ett slut när MP åker ut ur regeringen och förhoppningsvis ut ur riksdagen.

      Svara
      • Senior

         /  03/18/2018

        Knappast troligt dock, detta har (S)sjuklövern jobbar för i flera år, långt innan MP kom in i riksdagen.

        Svara
        • Pelle2

           /  03/18/2018

          Fast Bah-Kuhnke har ju skruvat på bidragskranen till extremister ordentligt och vill införa identitetspolitik och normkritik på våra muséer.

          Svara
  12. G

     /  03/16/2018

    ”Heberlein: Vem vill lyssna på våldtäktsoffret?”
    https://ledarsidorna.se/2018/03/vem-vill-lyssna-pa-valdtaktsoffret/

    Svara
  13. G

     /  03/16/2018

    ”EU vill se ”automatiska filter” mot ”hat” – men lovar att ”inte införa ett sanningsminister

    Bonniers uppmaningar till IT-jättarna Google och Youtube att ta bort så kallat hatiskt material från internet har nu nått till EU.

    EU uppmanar nu Google att ta bort ”hatpropaganda” från internet ännu snabbare. EU:s kommissionär för inre säkerhet Julian King vill helst se ”automatiska filter” så att de så kallade hatbudskapen inte ens kan publiceras.”
    http://www.friatider.se/eu-vill-se-automatiska-filter-mot-hat-men-lovar-att-inte-inf-ra-ett-sanningsministerium

    ”– Jag uppmanar IT-företagen att samarbeta med polisen och att använda automatiska filter för att upptäcka hatbudskap på nätet, sa Julian King. Helst ska sådant olagligt innehåll stoppas redan innan det publiceras, annars ska det raderas snarast.

    Julian King är medveten om den debatt som blossat upp i Sverige om söktjänsten Google efter flera avslöjanden om att antisemitisk propaganda inte tagits bort trots anmälningar och fällande domar.

    – Jag har förstått att det är en livlig debatt om Google i Sverige och jag hoppas att det här ska åtgärdas snarast, sa King.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6908346

    Julian, vill du ha numret till Tomas på Näthatsgranskaren ? Han och hans kompis har redan skapat det du söker. Men du ska vara medveten om att deras filter bara snappar upp saker som sägs om invandring, muslimer eller islam, inget annat, fråga gärna varför när du ringer honom.

    Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Men Julle, du verkar ju vare en klokare man än drevarna på Expressen och DN som bara tänker till nästippen, du säger något mycket bra och oerhört viktigt på slutet, så det vore en ful vinkling av mig att utelämna det…

      ”Uppmaningar till terrorbrott ska tas bort inom en timme. Om det inte sker inom tre månader hotar lagstiftning.

      Men när det gäller hatpropaganda, som till exempel antisemitiska budskap, vill Julian King inte se nån EU-lagstiftning.

      Vi måste gå en balansgång och värna yttrandefriheten och förhindra censur, säger han.

      – Staten ska inte gå in och bestämma vad som får publiceras.”
      ————-

      Tack så mycket för dessa ord, Julle. En kan ju hoppas att ”journalisterna” på DN och Expressen läser och förstår, men det är nog att hoppas på för mycket. :/

      Svara
  14. HAMAS–prins som konverterade till Kristendomen:

    Svara
  15. G

     /  03/16/2018

    ”Nya läger med hitresta tiggare skapar miljöproblem i Malmö

    Ett nytt olagligt läger med hitresta romska tiggare från Rumänien och Bulgarien skapar sanitära problem, luftföroreningar och vantrivsel i Malmö.

    Staden har tidigare rivit och avhyst flera olagliga tiggarläger men nu är problemen tillbaka. Denna gång är det parkeringsplatsen i korsningen Östra Farmvägen-Industrigatan som ockuperats. Där sover de hitresta tiggarna i bilar som de för att hålla värmen låter gå på tomgång dygnet runt med omfattande giftiga avgasutsläpp som följd. Det mekas med bilarna och olja hälls ut i dagvattenbrunnarna.

    Runt platsen har tiggarna också skapat soptippar med avfall och man uträttar också sina behov i anslutning till parkeringsplatsen med de sanitära olägenheter det innebär. Boende i närområdet klagar till kommunen och undrar varför polis och väktare inte gör något trots att de vet om vad som sker.

    – Det är en sak för polis och kommunala myndigheter att se till att privat egendom inte kränks. Det är rimligt att kräva i ett rättssamhälle att man får ha sin egendom i fred, säger Per Arwidsson i en kommentar till Sydsvenskan.

    På Sydsvenskan är man emellertid mer intresserad av att i kontrast till de hitresta tiggarna, som man kallar för ”hemlösa”, framhålla att Arwidsson är miljardär och publicera bilder på honom i hans exklusiva hemmiljö än att stå upp för rättssamhällets principer och att land ska med lag byggas.”
    https://samnytt.se/nya-lager-med-hitresta-tiggare-skapar-miljoproblem-i-malmo/

    ”Ännu en Malmötomt stängs av för hemlösa

    Bilar på tomgång har i månader fungerat som sovplatser. Trots höjd väktarrondering har parkeringsplatsen i korsningen Östra Farmvägen-Industrigatan fyllts med sovande hemlösa och deras avfall. ”Det är rimligt att kräva att man i ett rättssamhälle får ha sin egendom i fred”, säger miljardären Per Arwidsson som äger tomten.”
    https://www.sydsvenskan.se/2018-03-15/miljardar-sparrar-av-malmotomt-fran-sovande-hemlosa-for-andra-gangen

    Vad är detta för jävla ordval i länken och artikeln av Sydsvenskan: ”miljardär spärrar av Malmötomt från sovande hemlösa för andra gånger”. Spelar det någon jävla roll om han är vanlig arbetare eller miljardär, som om en miljardär tycker det är mer acceptabelt än någon annan att ha såna här skitiga läger på sin tomt? För Sydsvenskan tror väl inte på allvar att Malmö kommun med deras ”toppenekonomi” går in och sanerar marken efteråt om det skulle behövas ? Nej, just det, det faller nog på denna mannen det, miljardär eller inte. Men det är väl såhär ni arbetar med ”kvalitets journalistik” på Sydsvenskan.

    Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Helt jävla sjukt att polisen inte agerar. Hade en ensam svensk försökt göra detsamma så hade denne sparkats därifrån på en gång men tiggarna tillåts ockupera mark gång på gång utan åtgärd.
      Sedan är det ju sjukt att kulturrelativisterna på Sydsvenskan tar dom i försvar.
      Hade jag varit markägaren hade jag tipsat tiggarna om att slå sig ned utanför Sydsvenskan som ju uppenbarligen gillar sådant…

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Och hemma i min vardag sitter samma kvinnor för säkert femte året i rad och tigger trots att väl gränsen är tre månader för hur länge man får hänga i Sverige och ”söka jobb”. Det finns bara en sak som funkar: förbud och se till att de lagar som redan finns efterlevs. I två matbutiker i min närhet har tiggare blockerat handikappramperna i åratal. Ni vet, sådana där saker som brukar gör handikapporganisationerna vansinniga om det bara står en väska i vägen i vanliga fall…

      Svara
      • Rikard

         /  03/18/2018

        Hej.

        Hur snabbt tror du problemet försvinner om tiggeri av sådant slag automatiskt renderar en illegal person fem års arbetsläger följt av minst tjugo års utvisning?

        En vecka?

        Anledningen till en sådan slägga till straff är att annars kan man skippa att göra det till ett brott.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  16. Imam Hassan al Banna – grundare av Egyptiska Muslimska Brödraskapet 1928:

    Svara
  17. G

     /  03/16/2018

    Svara
  18. G

     /  03/16/2018

    ”24 Muslim Terrorists The U.K. Let Into The Country Instead Of Lauren Southern

    The British government barred 22-year-old Canadian journalist and YouTuber Lauren Southern from entering the United Kingdom on Monday under the Terrorism Act 2000. The U.K. Home Office concluded that Southern’s presence in the county “is not conducive to the public good” and accused her of “distribution of racist materials” representing “a threat to the fundamental interests of society and to the public policy of the United Kingdom.” Southern’s alleged racism refers to an incident in Luton at which she distributed a satirical “LGBT for Islam UK” poster, which prompted authorities to accuse Southern of ”Christian extremism.” The British government apparently labors under the misconception that Islam is a race. Islam is not a race but rather a religion founded in the seventh century after Muhammad encountered a heretical Christian monk named Bahira on a merchant trip to Syria with his uncle Abu Talib.

    Southern’s arrest comes just days after British newspapers exposed Britain’s “worst ever” child sex abuse scandal in Telford, where Middle Eastern immigrants groomed, raped, pimped, and tortured as many as 1,000 children since the 1980s. The Mirror’s 18-month investigation into the child sex slavery revealed “abuse on unprecedented levels,” as well as continuous attempts by British authorities to hide abusers’ Middle Eastern background “for fear of ‘racism.’” One 13-year-old victim pulled out of the investigation because she “didn’t feel she was being emotionally supported” by police. Families of victims were regularly tortured and killed, as when abuser Azhar Ali Mehmood set fire to the Lowe family house in 2000. Fear of reprisal against families kept countless other victims silent and obedient.”
    https://www.dailywire.com/news/28202/22-muslim-terrorists-uk-let-country-instead-lauren-michael-j-knowles

    Svara
    • elina

       /  03/16/2018

      Just nu förstår jag varför 98 % av mina patienter (grava missbrukare) blev och förblev än drogfria efter tre år. Jag hade annan teknik. Inga mammor eller påtända läkare.
      Jubelidiot? Tja konkurrensen är hård. Jag tvivlar på att hon kan vinna. Nej.

      Svara
    • Rikard

       /  03/16/2018

      Hej.

      Herre jösses dj*vlar! Hur skall det bli nu med sänkta begåvningskrav om det här är vad som fått bli polis tidigare?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Senior

       /  03/16/2018

      Det största problemet idag är väl att polisen (har fått direktiv?) tror de är några j*vla socialarbetare. Det är så fel det kan bli. Det är när socialarbetarna misslyckats som polisen skall sättas in, när icke-vålds lösningarna inte fungerat.

      Då skall polisen sättas in, våldsmonopolet, och då skall det inte vara någon tvekan om vad som gäller, inget tjafs, inget snack, bara ta dem. Med så mycket våld som situationen kräver.

      Försöker de fly får de fångas med alla medel då de ej hörsammat polisen. De skall veta att det inte är någon ide att ens försöka fly, att polisen inte ger sig förrän de är fast.

      Svara
      • Joy

         /  03/17/2018

        De tvingas att vara det eftersom det dras ner överallt, polisen blir den sista utposten. Föralldel, nu får ju väktarna gå in och ersätta polisen i vissa fall, på grund av polisbrist.

        Det var artiklar om detta i bland annat DN redan på 90-talet. Polisen berättade om det ökade sociala, inte polisiära ansvar de fick ta. Numera vet jag inte om just DN ens berättar om det, men det finns information på andra håll, och jag känner också poliser som har talat om sin situation.

        Svara
        • Senior

           /  03/17/2018

          Vem tvingar dem?
          Direktiv alltså?

          Eller är det självpåtaget?

          I så fall har de missuppfattat sin roll som polis och borde i så fall ta av sig uniformen för att istället bli socialarbetare.

          Om följane länk stämmer är jag dock inte förvånad gällande den bristande respekt polisen har då deras olika grenar i yrket är allt från dialogpoliser (socialarbetare), ”näthatspoliser” till kravallpoliser. -Då har polisyrket urvattnats rejält på senare tid.

          https://www.framtid.se/yrke/polis

          Svara
    • Hypocrita

       /  03/18/2018

      ”Did you just assume the doctors gender…..?”
      (Det var länge sedan jag läste något om den frasen)

      Svara
    • Johan

       /  03/18/2018

      Jag skyller på yrkesvägledarna att hon inte blev komiker istället för polis.

      Men men, de gånger jag varit inne på vårdcentraler de senare åren för lättare krämpor så har det hon säger nästan känts relevant. Utmaningen har bestått i att kommunicera ibland komplicerade problem med någon som knappt varit kapabel att prata svenska och svaren har varit någon tom plattityd och sen har han skrivit ut någon slumpmässig drog.

      Kanske vad man kunnat förvänta sig av en pårökt läkare som just dragit en lina?! Kontentan är väl att man får börja läsa på och självmedicinera.. och i möjlig mån försöka lägga pengarna på konstruktivare saker än skatter.

      Svara
    • Joy

       /  03/17/2018

      Det var väl lite överdrivet, minst sagt! Folk, exempelvis min generation, fick fostran både i skolan och hemmet, och en bättre fostran utan hysteri.

      Svara
  19. G

     /  03/16/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Ja, det är intressant att identitetspacket tror att all kompetens sitter i medfödda egenskaper som ras,sexualitet och kön.
      Varför utbilda sig överhuvudtaget ? Det är väl bara att fördela alla arbeten utifrån ovanstående kriterier för det är ju ändå bara det som räknas.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Bra då kan jag stryka Huffington Post från min lista över engelskspråkiga medier att läsa.

      Svara
  20. MiT

     /  03/16/2018

    Svara
    • Olof

       /  03/17/2018

      Jisses, det är ju så man börjar misstänka att ryssarna infiltrerat DN för att helt misskreditera dem…

      Svara
  21. Gorby

     /  03/16/2018
    Svara
  22. Gorby

     /  03/16/2018
    Svara
  23. Pelle2

     /  03/16/2018

    På tal om huvudinlägget så visar det väldigt tydligt hur muslimer och identitetspolitiker är Sveriges största rasister. Alla deras argument handlar om hudfärg och ras.
    Hitler hade varit imponerad !

    Svara
    • weasel

       /  03/16/2018

      Ja, man kan konstatera att dom är märkligt besatta av ”hudfärg” för att vara antirasister…

      Svara
      • Ivar L

         /  03/18/2018

        De flesta har ju sitt ursprung i delar av världen som är oerhört mycket mer rasistiska än Sverige idag. De har alltså med sig rasismen hit från sina hemländer, det är bara det att svenska medier inte begriper att detta är hur rasismen ser ut när rasisten inte är vit västerlänning. Det är precis samma gamla rasism egentligen, bara orden blir annorlunda när ”den andre” är rasist.

        Svara
  24. MiT

     /  03/16/2018

    Utan att veta vad som ligger bakom så är det här extremt obehagligt. Kontakta föreningar och ska diskutera medlemmars Värdegrund™ liksom…

    Svara
    • Olof

       /  03/17/2018

      Jag väntar med spänning på Expressens kampanj för nedstängning av denna hemska människa och hennes trakasserier.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Negra är en av SvD:s aktivister mot åldersbedömningar. Hon har skrivit en stor mängd artiklar som alla går ut på att få stopp på åldersbedömningar.

      Svara
  25. Pelle2

     /  03/16/2018

    Radikalfeministen Erica Treijs på SVd gillar Bonniers och Expressen försök att censurera Google-
    I en mening tror jag att hon avslöjar varför:
    ”Detta samtidigt som Google lägger beslag på en allt större del av de totala nätintäkterna – som tidigare kom bland annat nationella mediehus till del – och fungerar som allenarådande vägvisare i den digitala djungeln. ”
    Börjar väl brännas under fötterna på journalisterna när deras inkomst riskerar att försvinna…

    https://www.svd.se/varfor-sa-extrem-google

    Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Jag såg rubriken men orkade inte läsa. Det är helt bisarrt att se hur ett stort antal journalister nu kämpar för fullt för att inskränka yttrandefriheten. De behöver ju inte gilla det som yttras men att från detta som journalist det ta steget till att propagera för censur, blockering och tystande är verkligen en skrämmande utveckling. Je suis Charlie? Är de någon av dem som kommer ihåg hur heligt det var med yttrandefrihet för bara några år sedan?

      Svara
  26. Pelle2

     /  03/16/2018

    Weidmo Uvell skriver utmärkt om pengarna som flödar in till islamisterna i IBN rushd från stat och landsting.

    Så strömmar pengarna till Muslimska brödraskapet

    Svara
  27. Pelle2

     /  03/16/2018

    Bloggaren Fnordspotting tar också upp de hycklande journalisterna som fördömde när t.ex Kina censurerade Google men nu applåderar och tvingar fram en liknande lösning i Sverige.
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Dessutom, var är journalisternas historier om den oerhört skrämmande utvecklingen i Kina? Där Jinping snart kommer att få en maktställning som ligger i nivå med Stalins? Det enda de skriver om är halvdiktatorn Putin och Trump. Samtidigt som världens näst folkrikaste land backar tillbaka till Kulturrevolutionens dagar.

      Svara
  28. Pelle2

     /  03/16/2018

    OT:
    Bloggaren Avancemang skriver bra om Vänsterns så kallade godhet.
    http://avancemang.com/vanstern-godhet-finns-bara-pa-ytan-vars-syfte-ar-att-dolja-en-mork-totalitar-ideologi/

    Svara
  29. Pelle2

     /  03/16/2018

    Bloggaren i Otakt skriver om den så kallade läraren som egentligen är en känd vänsterextremist.
    http://iotakt.se/opinionsbildning.

    Svara
  30. swedengoodbye

     /  03/16/2018

    Jizzes vilken soppa alltså……

    Svara
  31. weasel

     /  03/16/2018

    En fråga ;
    Vad jobbar de här två kvinnorna – Fatima Doubaki och Maimuna Abdullahi – med ?
    Alltså ;
    Var är de anställda och vilken arbetsgivare är det som betalar deras lön ?

    Nästa gång som Rickard Jomshofs är med på SVT tar jag för givet att SVT sätter titeln ”Lärare” .
    :/

    Svara
  32. Gorby

     /  03/17/2018

    Svara
  33. Pelle2

     /  03/17/2018

    Imamen Kashif Virk skriver ett inlägg om böneutropen och drar naturligtvis som vanligt islamofobikortet.
    Han erkänner visserligen att klockringningarna är en del av den svenska historian men menar att det inte kan vara ett argument för att inte tillåta böneutrop.
    Vidare argumenterar han för att böneutropet skall tillåtas om det inte stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse vilket skall bedömas av myndigheterna.
    Böneutrop stör ju samhällets lugn inte minst för dom som har flytt från islamistiskt förtryck
    och nu påminns om det igen. Oss andra stör dom rent ljudmässigt.
    http://archive.is/k377q

    Svara
    • Rikard

       /  03/17/2018

      Hej.

      Holmgång, blodsörn, rista nid, och en hel del annat är också svensk tradition.

      Särskilt diverse räli’a avrättningsmetoder var länge en svensk tradition. Olika straff för personer med olika härkomst var länge en svensk tradition. Att rakt upp och ned slå huvudet av dyrkare av Mahomet (som sade för länge sedan var en svensk tradition).

      Vill man läsa mer av denne infiltratör så fick han en text publicerad på Det Goda Samhället för en tid sedan – sök på hans namn där om intresse finns. Han fick s.m.s en del mothugg. Inte minst att han är ahmaddiyya (stavning?) och alltså kättare och därmed en person som enligt islamsk tradition skall genomgå huddud och avrättas.

      Men det glömmer han att nämna.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Hela debatten är ju fullständigt redundant. Folkomröstning ger svaret på om vi skall tillåta ett såpass radikalt islamistiskt fenomen som böenutrop i Sverige. Schweiz hade en liknande om det mindre invasiva fenomentet minareter och det blev ett ”nej”. Vad är det för fel med demokrati? Med större inslag av demokrati behöver vi inte ens ha dessa ändlösa meningslösa debatter om diverse immigrationsfenomen som svenska folket i allmänhet säger nej till. Så länge det inte inskränker på alla personers PERSONLIGA fri och rättigheter är folkomröstning ett snabbt och enkelt svar på frågan hur vi skall göra.

      Svara
      • Senior

         /  03/18/2018

        Precis så.

        En folkomröstning torde omedelbart ge svaret på om detta är lagligt enligt 1§ i Religionfrihetslagen.

        ”1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.”

        https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/religionsfrihetslag-1951680_sfs-1951-680

        Svara
        • Senior

           /  03/18/2018

          Med tanke på debatten torde svaret redan vara givet.

          Svara
      • Rikard

         /  03/18/2018

        Hej.

        Kan och kommer islam att acceptera att demokrati och västerländska fri- och rättigheter trumfar sharia?

        Du kan inte resonera om muslimer och islam som om de inte vore just det; de rättigheter du tillerkänner mig oavsett vilken tomte-religion jag bekänner mig till existerar inte enligt islam.

        Det är som om man skulle säga om en aggressiv och ohjälplig tamhund vilken konstant attackerar och dödar tamdjur (och människor) att den är en tamhund och därmed har den samma rättigheter och friheter som andra tamhundar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  34. Pelle2

     /  03/17/2018

    OT:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver bra om de illegala bosättningarna som tiggarn bygger upp.
    https://ledarsidorna.se/2018/03/illegala-bosattningar-och-aganderatten/

    Svara
    • Det hela är absurt. Den senaste bosättningen kostade uppenbarligen 700 000+ kronor! Som sagt, säg åt dom att bosätta sig vid Sydsvenskan eller på deras chefsredaktörs tomt. Se hur roligt de tycker att det är att ha ett migrantläger på sin ägo!

      Svara
    • Och det tragikomiska är givetvis att om detta hade handlat om svenska hemlösa som försökt sätta upp läger – då menar jag försökt, för de hade kastats ut innan de ens börjat – så hade det aldrig blivit samma diskussion.

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/17/2018

        Finns det inga tunnor kvar i Teckomatorp?

        Svara
  35. Gaffa fälls för könsdiskriminering efter sökt ”icke-CIS-män”

    Svara
    • Pelle2

       /  03/17/2018

      Perfekt att könsrasisterna på Gaffa anmäldes.

      Svara
    • Senior

       /  03/17/2018

      ”DO konstaterar att så kallad positiv särbehandling visserligen är tillåtet enligt lagen, men att undantaget inte gäller ett ”automatiskt och ovillkorligt företräde”.”

      Hur kan det över huvud taget vara det?

      Om det nu är en viss kategori som blir positivt särbehandlade torde ALLA ÖVRIGA bli diskriminerade, vilket torde vara olagligt. Så fort egenskaper som inte har med arbetsuppgiften och arbetsbeskrivningen att skaffa blandas in är det per definition diskriminering.

      Med tanke på att det därmed dessutom är en minoritet som får företräde över en majoritet torde det vara extra allvarligt då det åsidosätter de demokratiska värderingarna i samhället.

      I samband med rekryteringar borde strikt meritokrati tillämpas. -Rätt person på rätt plats för denna uppgift, oavsett medfödda egenskaper så som kön, etnicitet, sexuell läggning, etc.

      Det är endast stora välmående företag som har råd med detta socialistiska experiment, men detta är på kort sikt. Denna kvotering dränerar företaget på sin konkurrensmöjlighet och därmed kommer detta att dra ner företagets ekonomi, och man har på lite längre sikt inte längre denna möjlighet.

      Det är precis socialistiska experiment likt dessa som innebär att alla socialistiska länder förr eller senare, utan undantag, blir konkursmässiga som stater. -Detta smittar av sig på skolor, vård, industrin, ja allt. -Och det tar generationer att bygga upp det igen.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Jag har som musikintresserad läst den tidningen ibland men känt att den dragit åt et hållet på senare år. Inte förvånad. Dock tror jag den i grunden är dansk faktiskt.

      Svara
  36. MiT

     /  03/17/2018

    Stressade hazarers knän liksom

    Svara
    • Olof

       /  03/17/2018

      Han måste mena ‘att med parodi på vetenskap som grund låta lögnare stanna är inte värdigt en rättsstat’.

      För testerna görs ju bara på dem som inte gjort sin ålder sannolik på annat sätt.

      Svara
      • Rikard

         /  03/17/2018

        Hej.

        Vad man skall fråga, och som ingen journalist gör, är:

        ”Varför är det Sveriges skyldighet att styrka deras ålder? Varför är det inte deras egen?”

        Svammel om att man i Afghanistan eller Iran inte har reda på när man är född lär vara svaret, vilket är en direkt lögn – och bör polisanmälas för hets mot folkgrupp.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  03/18/2018

          Dessutom är vad jag förstår åldern inte ens avgörande för att de skall ha rätt till asyl rent juridiskt. Och som jag skrivit många gånger tidigare, om de är under 18 år så är de traffickingoffer och varje sådant fall borde leda till polisutredning kring hur de egentligen tvingats hit och deras föräldrar i hemlandet borde eftersökas, på riktigt.

          Svara
    • Motkraft

       /  03/17/2018

      Få som gnäller om åldersbedömningens tillförlitlighet har inte läst lagen https://lagen.nu/dom/mig/2014:1

      En asylsökande som påstår sig vara underårig har bevisbördan för att göra sin uppgivna ålder sannolik. Han eller hon kan erbjudas möjligheten att använda en läkarundersökning som ett bevismedel för att uppfylla sin bevisbörda. Det finns ingen skyldighet för Migrationsverket att erbjuda en läkarundersökning, endast en skyldighet att informera om möjligheten att genomgå en sådan. En medicinsk åldersbedömning är dock endast ett av flera bevismedel som den enskilde kan använda sig av för att uppfylla sin bevisbörda vad åldern beträffar.

      Nu tror jag den medicinska åldersbedömningen är tillräckligt tillförlitlig. Men egentligen så ser de det från fel håll. Grundregeln är avslag om inte kan styrka sin ålder. Men sedan har Sverige av vänlighet valt att gå längre än lagen för att hjälpa människor som kommer hit och påstår sig vara minderåriga. Dels om klart ser yngre ut så bedöms av Migrationsverket att vara barn. Och de som ser ut att vara äldre än 18 så får de ytterligare en chans trots inte kan styrka sin ålder, de kan välja att medicinskt ålderstestas.

      Om de har problem med detta så ska de kontakta sitt parti och kräva att lagen ändras. Kräva att bevisbördan flyttas till Migrationsverket istället.

      Svara
      • Motkraft

         /  03/17/2018

        Blev lite fel, ”Få som gnäller om åldersbedömningens tillförlitlighet har läst lagen”

        Svara
  37. Senior

     /  03/17/2018

    Det verkar som om UD och DN har haft otillbörlig kontakt sig emellan, någon som vet mer?

    https://www.dn.se/nyheter/politik/hanif-bali-erkanner-hemlig-kontakt-med-hogerpopulistiskt-sajt/

    Svara
  38. En annan

     /  03/17/2018

    Sist på bollen som vanligt men tänkvärt ändå from overthere…
    http://everykindapeople.blogspot.se/2018/03/illegal-invandring.html

    Svara
  39. Komedi:

    ”Påståendet om att Nyheter Idag begär ut det ”dagen efter” blir central i DN-artikeln som listar tre hypoteser på hur Zackrisson kan fått vetskap om mejlens existens.

    ”Det finns tre teorier om hur det kan ha gått till, varav två – slumpen och en läcka på UD – avfärdas. Den tredje teorin bedöms vara mest trolig: att mejltrafiken mellan Oksanen och UD avlyssnats och att Nyheter Idag på något sätt, oklart hur, fått tips om att begära ut mejlen som allmän handling”, skriver DN i brödtexten.

    Men det finns en fjärde förklaring som DN inte redovisar. Pelle Zackrisson arbetade på Hela Hälsingland, alltså exakt samma redaktion som Patrik Oksanen, fram till den nionde februari. Zackrisson och Oksanen var kollegor på samma redaktion när mejlkorrespondensen med UD inleds.”

    https://nyheteridag.se/det-vet-jag-inte-det-har-jag-ingen-aning-om-dn-journalisten-svarar-om-pastadd-signalspaning-mot-ud/

    NyheterIdag har antagligen fått reda på korrespondensen via ”källor” (läs: f.d. kollegor, möjligtvis Oksanen själv, till Zackrisson) på Hela Hälsingland. Så mycket för spionteorin…

    Svara
    • Senior

       /  03/17/2018

      Damage control:

      Sätt uppmärksamheten på
      HUR NÅGON FÅTT VETA DETTA?
      -RYSKT SPIONERI!
      DRA UPPMÄRKSAMHETEN TILL DETTA ISTÄLLET!!

      Så tar du uppmärksamheten från ämnet.
      (och slipper uppmärksamheten kring den politiskt styrda nyhetsbevakningen som egentligen är vad det borde handla om.)

      Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Hahaha, DN levererar fakta säger Carlsson, men Carlsson själv kan inte ens hålla reda på vilken tidning som är vilken utan blandar ihop. Ja, varför skulle folk kommunicerar med varandra på en redaktion, det låter ju troligt herr Carlsson, alla går säkert omkring och är helt stumma hela dagen lång…

      Svara
      • Ja, det komiska är att han får det låta som att ledarredaktionen på Hela Hälsingland ligger i Narnia och utom räckhåll från nyhetsredaktionen – kanske på en stor tidning som DN, men på en liten tidning som Hela Hälsingland?

        I slutändan handlar det om vilken historia som är mest trovärdig – Zackrisson arbetar på Hela Hälsingland -> Oksanen arbetar på Hela Hälsingland mot RYSK SIGNALSPANING!!!!11
        Och för att dra det ytterligare – medarbetare skvallrar och pratar med varandra mot MASSIVT DATAINTRÅNG. Jeezuz.

        Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Om ni har Plusmedlemsskap på Nyheteridag så rekommenderar jag lyssning på hela (6 min) det som utvecklas till en omvänd intervju av Mattias Carlsson när han ringer Chang Frick. Jag kan säga så mycket att förtroendet för DN inte direkt ökar efter att ha hört hur han resonerar.
      Intressant hur andra medier (t.ex. SvD) nu drar växlar på den här historien som mest verkar vara trams från början till slut. Mejlkonversiationen i sig är offentlig handling och tecknen på rysk inblandning är minst sagt otydliga.

      Rysskopplings-gba verkar ju vara medias nya inriktning när det gäller att mota alternativmedia. Inte för att jag inte tror att Ryssland bedriver all möjlig verksamhet i Sverige men inte på det sätt och av de aktörer som gammelmedia påstår. Det blir samma problem som med Trump. Man kan inte lita på något som skrivs om rysskopplingar eftersom säkert hälften är mer eller mindre uppdiktat. Synd på de rapporter som faktiskt är sanna…

      Svara
      • Senior

         /  03/18/2018

        Skulle något vara ansatt för Ryska påverkansoperationer torde det vara just DN, expressen etc.

        -Antingen de agerar medvetet eller som nyttiga idioter har ingen betydelse så länge resultatet blir som Ryssarna avsett.

        Svara
  40. Pelle2

     /  03/17/2018

    Den lille godhetsaposteln Alex Schulman pläderar naturligtvis för böneutrop,vård av papperslösa och tycker naturligtvis att det är förskräckligt att ställa krav på att invandrare skall lära sig språket.
    Allt detta en säker väg mot att aldrig integreras och att leva på bidrag som vi andra förväntas betala.
    Sådana som han får mig att vilja spy!
    http://archive.is/EA4ns

    Svara
    • lensof

       /  03/18/2018

      Stockholms innerstad har blivit något av sekt. De lever alltmer isolerade och efter egna värderingar som de tror att alla andra också har. Likt sektmedlemmar märker de inte hur aparta de har blivit, även i förhållande till övriga världen.

      Mötte en Östermalmsman för ett tag sedan som jag tidigare haft stor respekt för, både för hans kunnande och som person. Nu mötte jag en floskelapparat som mest ansträngde sig för att säga och vara rätt. När han kom in på tiggare, invandring och svenska arbetare blev det direkt pinsamt.

      Jag hade väntat mig att möta en kompetent mogen människa med egna tankar men han hade utvecklats till en ytlig schablon, en person som övergett allt av värde inklusive sig själv.

      Idag stämmer han bra med Schulman, Ramberg och de andra som mest har sitt boende gemensamt.

      Svara
  41. icke-svensk

     /  03/17/2018

    Jag tänkte dela med er ngt från mitt lilla tokland.

    Enjoy

    Svara
    • icke-svensk

       /  03/18/2018

      I forgot to say: cringe-alert. Especially the young leftist is enormously cringy.

      Svara
  42. G

     /  03/18/2018

    “Böneutrop i Sverige: “Påtvinga mig inte en religion som står för förtryck, underkastelse och diskriminering av kvinnor”

    När ska galenskapen i detta landet ta slut? När ska vi börja inse orimligheten i att en främmande religion ska ha ett inflytande på det offentliga rummet? Jag syftar givetvis på debatten som blossat upp angående om vi ska tillåta böneutrop i Sverige eller inte. För mig är frågan glasklar. Nej, vi ska inte tillåta böneutrop i Sverige. Vi är inget muslimskt land. Nya uppgifter visar också att majoriteten av svenskar vill förbjuda böneutrop. Det är dags att lyssna på folkets vilja.” Det skriver idag Fredrik Brodén, debattör från Landskrona.”
    http://katerinamagasin.se/boneutrop-i-sverige-patvinga-mig-inte-en-religion-som-star-for-fortryck-underkastelse-och-diskriminering-av-kvinnor/

    Svara
  43. G

     /  03/18/2018

    ”Ny mätning visar: En majoritet av svenskarna vill förbjuda böneutrop

    Sifo har frågat drygt tusen personer om de tycker att muslimska böneutrop ska vara lagliga eller inte. Resultatet visar att en tydlig majoritet är för förbud. Medan 60 procent vill förbjuda är det enbart 21 procent som vill tillåta. 19 procent är tveksamma.
    ..[..]..
    TV4 har också intervjuat folk på gatan, där de som är mot böneutrop själva har invandrarbakgrund och tycker att man ska ta seden dit man kommer.

    – Vi bor ju i Europa nu, i Sverige, och det är inte den kulturen som finns här idag. Det blir rätt så främmande , säger Fatma Ahmed Rabto.”
    https://nyheteridag.se/ny-matning-visar-en-majoritet-av-svenskarna-vill-forbjuda-boneutrop/

    Svara
    • Motkraft

       /  03/18/2018

      Oj, och i debattartikeln finns ett diagram som visar att med nuvarande invandring så kommer Sveriges befolkning fördubblas på 70 år. Eftersom merparten kommer att vara muslimer så kommer debatter som den idag om böneutrop eller inte att vara ett minne blott, böneutrop kommer att vara en del av vardagen.

      Trodde inte tidningar fick visa sådana rasistiska diagram som spelar SD i händerna. Fast hela artikeln är ju rasistisk, väga miljöeffekter mot människors som är i behov av skydd?! Som flyr hals över huvud när kulorna viner?!

      (För att förtydliga, är ironisk. Alla undersökningar visar att få har verkligt skyddsbehov även om det givetvis förekommer).

      Undrar om artikelförfattarna missbedömt bredden av åsiktskorridoren? De får nog räkna med att mista vänner, få sin karriär förstörd och annat….

      Svara
      • Ivar L

         /  03/18/2018

        ”Eftersom merparten kommer att vara muslimer så kommer debatter som den idag om böneutrop eller inte att vara ett minne blott, böneutrop kommer att vara en del av vardagen.”

        Det är ett rent matematiskt faktum om vi inte gör något nu, gensat.

        Svara
      • Nisse Hult

         /  03/18/2018

        SvD-artikeln var mycket intressant. Men om vi nu inte kan få alternativ 1 så får vi 2 eller 3 och då kommer effekterna att hanteras så att det blir repression mot den befolkning som redan finns i Sverige, alltså mer skog beslagtagen av markägare, tuffare skatter, mer källsortering och annat för att ”Sverige” gör av med för mycket resurser.
        Det är otroligt bra att frågan har väckts men tyvärr verkar inget parti, inte ens SD, propagera i denna fråga.

        Svara
  44. G

     /  03/18/2018

    ”Utomnordiska män grovt överrepresenterade i våldtäkter på Åland

    Utomnordiska män är åtta gånger mer benägna att våldta än åländska män. De ligger också bakom samtliga färjevåldtäkter.

    Sajten Ålands Nyheter har undersökt samtliga våldtäktsrättegångar i Ålands tingsrätt sedan tio år tillbaka.”
    https://samnytt.se/utomnordiska-man-grovt-overrepresenterade-i-valdtakter-pa-aland/
    https://www.alandsnyheter.com/valdtakt/utomnordiska-man-grovt-overrepresenterade-i-valdtakter-pa-aland/

    Svara
  45. G

     /  03/18/2018

    Hahahaha! Så jävla roligt! 😛 HUR ska han kunna bli rasistanklagad, speciellt av vänstern, för det torde vara 100% omöjligt om man följer vänsterns rasistmodell som säger att bara vita kan vara rasister? Ja, och den där fotbollsspelaren som reagerar, sättet han reagerar på säger mig att han måste vara en sådan där anti-rasist….

    ”Italien får sin första svarta senator

    Den första svarta senatorn i Italiens historia kommer från partiet Lega. Hans namn är Toni Iwobi, är 62 år gammal och född i Nigeria. Hans ansvarsområde är Legas migrationspolitik.
    ..[..]..
    Efter att han blivit vald, tackade Iwobi Salvini via Facebook genom att beskriva honom som ”en stor ledare som förmått göra Lega till landets starkaste högerpolitiska kraft”.

    Han slog också fast att ”när jag anlände till Italien, kunde ingen komma hit utan ett uppehållstillstånd. Så är det inte längre. Lega är inte emot invandring, vi vill bara reglera den, bland annat för att försvara lagliga invandrare och skydda värdigheten för dem som flyr från krigshärjade områden. För övrigt, om nationsgränser existerar, måste även illegal invandring existera”.

    En som reagerat på nyheten om att Toni Iwobi valts som senator för Lega är fotbollsspelaren Mario Balotelli som uttryckte sig hårt kritiskt. På Instagram skrev Balotelli: ”Jag kanske är blind eller så har ingen berättat för honom att han är svart. Skam!!!”.

    Balotelli, som själv blivit föremål för rasfördomar på fotbollsarenor i form av burop och inkastade bananer, ventilerar nu samma rasfördomar mot Iwobi genom att angripa honom för hans hudfärg och hävda att han inte kan vara senator för Lega eftersom han är svart.”
    https://samnytt.se/italien-far-sin-forsta-svarta-senator/

    Svara
  46. G

     /  03/18/2018

    facebook.com/hanif.bali/posts/10155452023515686

    Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Herregud…
      *Jag vill ha tillbaka honom nu!* … *Näää, lite till!*

      Svara
  47. G

     /  03/18/2018

    ”Överklottrat penisklotter gav böter
    ..[..]..
    – Jag tycker att dessa bilder tar för stor plats i samhället. När jag såg bilden tröttnade jag och målade över det manliga könsorganet. Men jag hade lite otur. För när jag nästan var klar kom en polis och gick förbi, en polis som dessutom var ledig, säger 28-åringen till Smålandsposten.

    Den 28-årige mannen erkände direkt och ska nu betala 6 000 kronor i böter samt 3 100 kronor till Växjö kommun för saneringskostnaderna. Kommunen ville egentligen ha mer pengar men Växjö tingsrätt anser att mannen bara stått för en del av klottret och att han därför inte ska bekosta alla sanering.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/%C3%B6verklottrat-penisklotter-gav-b%C3%B6ter-1.5401837

    Svara
  48. G

     /  03/18/2018

    ”Instabila maktpartier. Dömda till sin undergång”
    https://ledarsidorna.se/2018/03/instabila-maktpartier-domda-till-sin-undergang/

    Svara
  49. G

     /  03/18/2018

    ”Inom 20 år har vi öppet krig” – Ken Ring om invandringen och framtiden för Sverige

    Sverigebilden fick sig en rejäl törn i tisdags när rapparen Ken Ring medverkade i norsk tv och pratade om den allt värre situationen i Sverige.

    – Jag tror att det är kört, säger han.”
    https://nyheteridag.se/inom-20-ar-har-vi-oppet-krig-ken-ring-om-invandringen-och-framtiden-for-sverige/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/18/2018

      Var inte han själv rätt bra på att brunsmeta immigrationskritiker för några år sedan? Jag vill minas Ken Ring som en antivit agitator när han var som mest hypad i media. Han är själv medskyldig till att ha bromsat motåtgärderna mot kriminaliteten i sin förort Hässelby. Men visst, han kan gärna flytta till Afrika. Jag kommer inte sakna honom. Hoppas han gör något bra där som bidrar till att utveckla denna kontinent.

      Svara
    • lensof

       /  03/18/2018

      Ken Ring är en vindflöjel. En lyhörd sådan och reagerar därför tidigt på signaler. Möjligheterna att tjäna stora pengar på hans typ av musik är antagligen mättad och då blir det flytt eller kriminalitet för hans del.

      Follow the money…

      Men som vindflöjel är han lite intressant.

      Svara
  50. Ivar L

     /  03/18/2018

    Paula Neuding om böneutrop:
    https://www.svd.se/inte-nodtvunget-att-acceptera-boneutrop/i/senaste/om/ledare

    ”En klar majoritet i Sverige vill förbjuda muslimska böneutrop (60 procent), en klar minoritet (21 procent) anser att dessa ska vara tillåtna. Det visar en undersökning från Sifo som kom i helgen. —- Kan anywheres acceptera att en somewehere kan uppleva ett främlingskap inför ett sådant fenomen? Eller ska även detta avfärdas som en oanständig uppfattning?”

    Svara
  51. Ivar L

     /  03/18/2018

    Vad tror ni, -5% för moderaterna om de kickar ut Hanif Bali?
    Fast jag tror inte de kickar ut honom.

    Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Menar du att detta är på nivå för att M funderar på att sparka ut Hanif ?

      Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Svara
      • G

         /  03/18/2018

        Eddie:Reporter på Dagens Nyheter….
        https://twitter.com/EdgarMannheimer/status/975310691124039680

        Svara
  52. G

     /  03/18/2018

    ”Vill ta emot förföljda vita från Sydafrika – kallas rasist

    Australiens inrikesminister Peter Dutton har föreslagit snabbspår för invandring av vita farmare som utsätts för systematiska och bestialiska förföljelser i Sydafrika. Nu anklagas han för rasism – och den svarta regimen i Sydafrika kräver att han ska ta tillbaka erbjudandet.
    ..[..]..
    – Utifrån det jag har sett behöver de hjälp från ett civiliserat land som vårt, sade Peter Dutton vidare.

    Han konstaterade också att gruppen vita farmare utgörs av hårt arbetande människor som skulle bidra mycket till Australien.

    – Vi vill att människor som vill komma hit följer våra lagar, integrerar sig i vårt samhälle, jobbar hårt och inte lever på bidrag. Och jag tror att dessa människor förtjänar särskild uppmärksamhet.

    Utspelet väckte starka reaktioner från den sydafrikanska regimen. Utrikesdepartementet kräver att Dutton ska dra tillbaka sitt uttalande, som kallas ”tragiskt” och ”beklagligt”, enligt The Guardian.

    I Australien går samtidigt oppositionspolitiker på vänsterkanten ännu längre – och anklagar Peter Dutton för att vara ”rasist”.

    – Killen är en fullblodsrasist, säger exempelvis miljöpartiets ledare Richard Di Natale enligt The Guardian.”
    http://www.friatider.se/vill-ta-emot-f-rf-ljda-vita-fr-n-sydafrika-kallas-rasist

    Svara
  53. G

     /  03/18/2018

    ”Åsa Linderborg sågar Bonniers kampanj

    Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg kritiserar nu öppet familjen Bonniers kampanj mot Google – som hon beskriver som ”ett angrepp på yttrandefriheten som heter duga”.

    ”Kravet att Google ska plocka bort olagligt eller stötande material är ett angrepp på yttrandefriheten som heter duga”, skriver hon.

    Kulturchefen riktar också kritik mot Bonniers försök att förmå Google att ta bort historiska filmer, som Hitlers tal, från Youtube.

    ”Ja, det kan tyckas stötande, men världshistorien är till stora delar ohyggligt stötande. Det unika med 1900-talet är att det har dokumenteras även med rörligt material. Det är en fantastisk informationsrikedom, som alla måste vara betrodda att ta del av”, skriver Åsa Linderborg.

    Bonniers kampanj är ”minst sagt provinsiell” och även tidstypisk, konstaterar hon vidare.

    ”De självutnämnt upplysta anser sig ha den moraliska rätten att villkora vilken information som får spridas och vad som får sägas.” ”.
    http://www.friatider.se/sa-linderborg-s-gar-bonniers-kampanj
    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/ngOzaQ/asa-linderborg-googlegranskning-blev-huvudlos-kampanj

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2018

      Trodde aldrig jag skulle få uppleva den dagen när kommunisten Linderborg är den som försvarar yttrandefriheten. Men all heder till henne för att hon gör det.

      Svara
  54. G

     /  03/18/2018

    Svara
  55. G

     /  03/18/2018

    Ang….

    861 ord trams

    Ahahahaha. Dess stollar är fullkomligt skogstokiga. Mina Dennert replikerar till mannen som blev utkastad från jagärhär https://archive.is/xiR3V

    Svara
  56. G

     /  03/18/2018

    https://twitter.com/doppler3ffect/status/975020852495384576

    Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Vänstern håller hög argumentationsklass, tror Claudia är random 20-åring och låter som en rysk bot, i själva verket är hon (om jag minns rätt) över 35 och juristutbildad.
      https://twitter.com/LenaHansson130/status/975103075219312640

      Ja. Och Nyheter Idag är fasciststyrd publikation.

      Svara
  57. Gorby

     /  03/18/2018

    Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Hihihi, vänstern kommer blir tokig på detta. 😀

      Svara
    • G

       /  03/18/2018

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/18/2018

        DN befinner sig uppenbart i ett tillstånd av intellektuell isolering. De här påstådda rysspåren är lika sannolika som att sveriges judars största hot är en hatlista som man kunde nå via Google. Jag som trodde att Wolodarski sagt att han lämnat Agendajournalistiken bakom sig, tydligen inte. Expressen har helt uppenbart inte gjort det.

        Svara
    • lensof

       /  03/18/2018

      Helt underbart. Är nästan i klass med de nedsågade masterna vid Borås som tydligen också Putin gjorde.

      Svara
  58. G

     /  03/18/2018

    Svara
  59. G

     /  03/18/2018

    ”Plagiat i Aftonbladet-kolumn – igen

    Kolumnister finns det gott om i Sverige. Många av oss utmanas av att läsa skarpt formulerade, men också personliga, texter som sätter händelser och trender i ett nytt ljus. Texter som tycker till och som ofta skapar debatt.

    Men vad händer med formatet, trovärdigheten och till syvende och sist behovet av kolumner om det framkommer att stora delar av en skribents text är rakt av plagierade från någon annan?

    Inte på sättet att texten löst inspirerats, utan att den helt enkelt är ett klipp-och-klistra-verk?

    Aftonbladets kolumnist, Linnéa Claeson, anklagas nu ännu en gång för plagiat. Hur ser tidningen på det?

    Reporter: Jonna Westin.”
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1054727?programid=2795

    Va? Vilken kolumn gäller det denna gången ?

    Svara
    • G

       /  03/18/2018

      https://otillstaendig.wordpress.com/2018/03/18/den-moderna-feministiska-traditionen-att-plagiera/

      ”Radioinslaget i SR Medierna handlar istället främst om den färska krönikan ”Så tystar nationalismen kvinnorörelsen” som påstås ha allt för stora likheter med en rapport hon refererar till, från organisationen Kvinna till kvinna (KTK), en rapport med titeln ”Så tystas en kvinnorörelse”. Och ett online-verktyg jag har använt visar att SR Medierna har en klar poäng. Döm själv av dessa fem exempel.

      LC: ”så riskerar framsteg som det har tagit generationer att erövra att gå förlorade”

      KTK (s. 15): ”så riskerar framsteg som det har tagit generationer att erövra att gå förlorade”.

      LC: ”Samtidigt visar rapporten att EU erbjudit överenskommelser och bistånd till flera av de stater som är inblandade i de mest brutala inskränkningarna mot civilsamhället”.

      KTK (s. 13): ”Enligt en studie som Europaparlamentet publicerat har EU, (…)’erbjudit nya överenskommelser och bistånd till flera av de stater som är inblandade i de mest brutala inskränkningarna mot civilsamhället’”.

      LC: ”Bidragande till denna utveckling i Sverige är riksdagspartiet Sverigedemokraterna med sin starka nationalism och konservativa familjepolitik med en traditionell syn på könsroller”.

      KTK (s. 11): ”Sverigedemokraterna (SD) kom in i Sveriges riksdag 2010 med ett program grundat på en konservativ familjepolitik med en traditionell syn på könsroller”.

      LC: ”Tvärtom har flera höga företrädare i partiet uttalat att jämställdhet är något typiskt svenskt som ingår i den svenska kulturen. I den retoriken bortser man från att dagens relativa jämställdhet är ett resultat av politiska processer som ofta initierats och drivits av kvinnorörelsen”.

      KTK (s. 11): ”Snarare tvärtom. Enligt flera höga företrädare i partiet är jämställdhet något typiskt svenskt som ingår i den svenska kulturen. I den retoriken bortser man från att dagens relativa jämställdhet är ett resultat av politiska processer som ofta initierats och drivits av kvinnorörelsen.

      LC: ”men ändå för en politik som i praktiken trycker tillbaka reformer som syftar till att utjämna skillnader i kvinnors och mäns livsvillkor och garanterar kvinnors rätt till sin kropp”.

      KTK, (s. 11): ”medan partiet i praktisk politik trycker tillbaka reformer
      som syftar till att utjämna skillnader i kvinnors och mäns livsvillkor och garanterar kvinnors rätt till sin kropp”.”

      https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VRe39p/sa-tystar-nationalismen-kvinnororelsen

      Svara
  60. G

     /  03/18/2018

    Svara
  61. G

     /  03/18/2018

    Svara
  62. G

     /  03/18/2018

    Svara
  63. G

     /  03/18/2018

    ”Nyanlända kan få förstahandskontrakt i Uppsala

    Hos MP tycker man idén är bra. ”Det vore direkt orättvist att ha gräddfiler till en bostad för dem som inte ens är medborgare”, säger SD:s representant.”
    https://samnytt.se/nyanlanda-kan-fa-forstahandskontrakt-i-uppsala/

    Svara
  64. G

     /  03/18/2018

    Kvällens Agenda handlar om….

    ”Socialdemokraterna vill förbjuda religiösa friskolor. Men vad händer med religionsfriheten? Debatt mellan civilminister Ardalan Shekarabi (S) och Ebba Busch Thor (KD), partiledare.

    Sociala medieföretagen har full koll på våra åsikter, intressen och köpvanor. En guldgruva för de politiska partierna i valrörelsen. I studion kommunikationscheferna Helena Salomonson (S), Hampus Knutsson (M) och Joakim Wallerstein (SD).

    Polen vägrar att foga sig efter EU:s kritik. Reportage från Warszawa och intervju med polsk-amerikanske historikern Jan Gross.

    Programledare: Camilla Kvartoft”

    Svara
  65. Frida Gustavlin

     /  03/18/2018

    https://www.aftonbladet.se/a/ngOzaQ

    När till och med Aftonbladets kulturskribenter ser det orimliga i situationen är något galet på gång.

    Svara
  66. Gorby

     /  03/18/2018
    Svara
  1. Medkänsla med de kvinnor som vilseleds av Fatima Doubakil & Maimuna Abdullahi som reagerar mot att Burka Songs 2.0-visningen ställdes in | Vetenskapliga partiet
  2. Och integrationen flyter på? | WTF?

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.