Seså moderaterna, ställ er på alla fyra igen!

Moderaterna är ett lustigt parti alltså.

Först tar de in Reinfeldt som goes full Miljöpartiet när det gäller asylinvandring och sviterna efter det haveriet kommer förmodligen aldrig att kunna repareras. Åtminstone inte utan drakoniska åtgärder som ingen egentligen vill se. Björnsax de luxe.

Sen blir det val 2014. Reinfeldt avgår. Där har moderaterna chansen men väljer DÖ som ska garantera S, MP och V makten i oändlighet. För ingen trodde väl att det skulle bli på annat sätt? Det surrades om att det var Reinfeldt som låg bakom DÖ. Den enda oppositionen som finns består av SD.

Moderaterna väljer en ny partiledare, en partiledare som har utsetts av Reinfeldt till arvtagare sedan flera år tillbaka. Vad kan gå fel liksom? Hon överraskar dock lite och vill ändå skaka av sig den obekväma Reinfeldtsrocken. Åtminstone lite. ”-Nej så kan vi inte ha det!” hojtar moderaterna och går tillbaka till Reinfeldtismen och DÖ igen.

Och vips så har moderaterna en ny partiledare. Igen. En ny som säger att man ska vara vuxen. En som applåderade Reinfeldt så handflatorna glödde. En som inte kan se till Sveriges bästa utan desperat kämpar för att den nedlagda DÖ ska kunna leva vidare i praktiken. Den enda oppositionen är SD.

Under tiden så utmärker sig en viss Hanif Bali för att faktiskt ha bett om ursäkt för att moderaterna fattade såna otroliga felbeslut under Reinfeldt och han verkade ärligt ha ändrat uppfattning. Han blev populär på framför allt twitter för att stå emot de värsta avarterna från vänstersidan, extremisterna alltså. Såna långt till vänster om V och MP.

Moderaterna blir livrädda när DN nonchalant slänger fram makalösa konspirationsteorier som uppenbart enbart är riktade mot Bali för att karaktärsmörda honom.

”-Så kan vi inte ha det!” hojtar moderaterna, pinkar på sig, kastar ut Bali och ställer sig genast på alla fyra för att straffas. Bort med honom ur partiledningen. Bort med den enda som stod emot extremisterna på vänsterkanten. Extremisterna alltså, inte vanliga S eller så även om de också fick sig en släng av sleven då och då men det var extremisterna som oftast möttes av samma metoder de själva använder, vilket de hatade och hade svårt att värja sig mot. Moderaterna kastar bort den enda de har som faktiskt bedriver något form av framgångsrik opposition och opinion på sociala medier och som står emot extremisterna som hela tiden vill driva allt så långt åt vänster som det går, ofta genom extremt smutsiga metoder och retorik.

Nu hoppas moderaterna, som står på alla fyra redo att straffas, att media och extremisterna äntligen ska börja bemöta moderaterna med respekt och hederlighet.

Och möts t ex av det där. De jublar näsorna av sig, äntligen har deras värsta fiende försvunnit från twitter där han hackade sönder dem på daglig basis.

Varför tror ni att Bilan Osman fick jobb på SvD? För att hon har åtminstone någon liten borgerlig tanke då och då? Hahaha! Hon fick jobb där för att kunna torgföra vänsterextremism såklart! Sån som passar bättre på etc. Det är därför hon jublar och postar en gif på en som dansar av glädje och texten ”Oh happy day!”. Förmodligen var det någon annan vänsterextremist på SvD som såg till att hon fick jobbet där. Så här är det hela tiden på alla tidningar som anses vara borgerliga, de är det officiellt och inofficiellt så kryllar det av vänsterextremister på dem. Det är därför de hatar framgångsrika borgerliga politiker.

Där moderaterna står på alla fyra så verkar de också tro att det bara är några få som hatar dem, alltså moderaterna som det var förut, MBF (Moderaterna Before Reinfeldt). De måste inse att t o m media som ska vara borgerlig hatar moderaterna av hela sitt hjärta. Reportern på DN som skrev om konspirationsteorin att Nyheter Idag bedriver avancerad signalspaning mot UD gick lätt som en plätt från Aftonbladet till DN för 6-7 år sedan. Inga problem alls. DN har länge avskytt Hanif Bali vilket är obegripligt då han är en av få som faktiskt stått emot extremisterna. Men om man tänker att t ex DN tillhör extremisterna så blir det begripligt. Samma gäller SvD.

Moderaterna borde faktiskt fundera lite, om deras ”fiender” jublar stenhårt så kanske det inte var helt rätt? Vilka är helnöjda i den här soppan när Bali lämnade partistyrelsen och twitter? Tja kolla ovan, extremister och borgerlig media, det ovan är bara några få exempel. Det är inte bara SvD utan även DN som är helnöjda över det. Fundera över varför det är så… Extremister långt ut på vänsterkanten och media som ska vara borgerlig är jättenöjda över att moderaternas enda framgångsrika och vassa opinionsbildare och oppositionspolitiker lämnar fältet öppet. På order av moderaternas partiledning. Det säger en hel del om vilka M har emot sig oavsett vad de gör. Inte bara extremister och media, de kämpar mot sig själva också.

Fridolin tillhör extremisterna såklart. Varför ska man annars försvara en av de mer obehagliga extremister som finns i Sverige? Och låtsas att det bara är en ”lärare” när hatmånglare är rätt ord? Fundera över varför DN länkar till honom i sin tidning som om det han säger är något bra och rättvisande. För det har DN inga problem med nämligen, de tycker att hatmånglaren är skitbra så länge han attackerar Hanif Bali och andra framgångsrika borgerliga opinionsbildare. Det är såna som Magnusson som Bali stått upp mot. Nu finns ingen från moderaterna som gör det längre. M verkar inte vilja att någon faktiskt tar fajten mot de värsta avarterna som smutsar ner debatten så fort de får minsta lilla chans. Varför vill inte moderaterna det…?

M klarar alltså inte av att resa sig upp från sin position på alla fyra ens för sin viktigaste opinionsbildare när extremister försöker attackera med rena konspirationsteorier.

 

Fridolin försökte ju försvara Kaplan trots att det inte handlade om några makalösa konspirationsteorier utan om middagar och härligt samkväm med rena fascister och islamister och att han var tydligt mer intresserad av Turkiet än av Sverige både som minister och innan det också. 32-åriga Fridolin gick så långt att han sa att han jobbat med kaplan i 20 år. Allt för att faktiskt stå upp för Kaplan.

Även S-ministrar har ju utnyttjat tillfället nu att pinka på moderaterna där de står på alla fyra och är ledsna för att ingen tycker om dem. S-ministrarna står där och pinkar och hojtar skadeglatt om att det är partiledarens ansvar för vad partiföreträdare gör. Så gick det med moderaternas inställning att om man är snäll mot S när det gäller t ex Transportstyrelsen och inte agerar hårt och bestämt så kommer S att vara snälla tillbaka när det behövs. Just det, en av de som M var snälla mot, försvarsministern, står där och pinkar och flinar också såklart.

Också under hela tiden från valet och framåt tiden, moderaterna ställer upp sig på alla fyra för S och MP varje gång det gäller något viktigt. De må gälla misstroendeförklaring gällande Transportstyrelsen, finansiera PS med skattepengar, ändra grundlagen så censur kan införas eller se till att ingen opposition finns. Moderaterna ställer ALLTID upp sig på alla fyra, redo att bestigas och domineras. Och enda oppositionen är SD.

Vad ska man ha moderaterna till egentligen? De vill inte regera och de vill inte vara opposition och de går med på allt som regeringen föreslår. Det enda de kan är ju att ställa sig på alla fyra, redo att straffas? Tror de verkligen att anpassa sig efter extremisterna långt ut på vänsterkanten är rätt metod? Tror man att de är potentiella väljare? Nabila Fattah, tror man att såna som hon är potentiella väljare? Bilan Osman? Magnusson? Det måste man tro för det är såna som dem man böjer sig för.

Mest av allt visar ju moderaterna, eller är det Nya Moderaterna? Eller kanske t o m De Allra Nyaste Moderaterna?, att man inte kan räkna med att de gjort upp med Reinfeldts spöke trots att man utåt sett låtsats göra det. Det har bara varit en charad hela tiden. Man vet nog att det är nödvändigt men man vågar inte. Ville Hanif Bali kasta av sig oket efter Reinfeldt? Troligtvis så ville han det, han har bett om ursäkt och faktiskt också i handling efter det visat att det inte bara var ett spel för galleriet när det gäller honom. För De Allra Nyaste Moderaterna i övrigt har det bara varit en charad hela tiden.

För om det inte varit en charad, varför står de då hela tiden på alla fyra i så fall?

För inte kan väl någon moderat vara så dum att den tror att dansa efterextremisters pipa är rätt metod? Gäller f ö inte bara moderater utan alla partier. Inte tror de väl att om de bara tar bort den mest framgångsrika de har så kommer media att börja gilla dem? Fan, inte ens sk borgerlig media gillar ju moderater! De gillar Reinfeldt, dvs Miljöpartiet och ett havererat Sverige och kommer att attackera allt som inte är Reinfeldt, Miljöpartiet och ett havererat Sverige.

Medan moderaterna stå kvar på perrongen på alla fyra med resten av den sk ”Alliansen” åker Bali iväg med väljarnas förtroende. Att Bali är kvar i moderaterna spelar ingen roll, det är HAN som har förtroende, inte moderaterna. Att moderaterna ställer sig på alla fyra så blixtsnabbt är inte speciellt bra för förtroendet…

Man gör detta under ett valår, det är helt obegripligt…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

132 kommentarer

  1. Senior

     /  03/19/2018

    Tänk DDR och hur det såg ut med valbara partier så blir det plötsligt helt logiskt, om alla i Sjuklövern i det dolda egentligen sorterar under samma moderparti.

    -Då blir även deras aversion mot den enda riktiga oppositionen SD förklarlig.

    En sak till som kan vara intressant i ”Bali-affären”, jag gör en Pascalidou och lyfter den fräckt från ditt förra inlägg för en repris:

    Här är lite allmänt läsvärt om Svensk mediebevakning, Ryska påverkansagenter, etc. -En händelse i närtid som ännu inte är utagerad och utredd:

    Virrigt och felaktigt om Theresa May och Skripal

    Svara
    • Ivar L

       /  03/19/2018

      Ja, detta handlar i grunden om rädslan för demokrati hos M och alla andra utom SD. Det handlar om att rädda EU-medlemsskapet om relationen till Nato och om att få behålla alla de privilegier som stora delar av politiker/journoklassen skaffat sig på den internationella arenan (Åsa Regnér nu senast) de senaste decennierna. Hanif hotade helt enkelt etablissemangens privilegier genom att uppmuntra kritiskt och demokratiskt tänkande. Det sista politikerna vill är att arbeta i folkets tjänst.

      Svara
      • Senior

         /  03/19/2018

        Ja, han inbillar sig att de verkligen står för sitt partiprogram, något även jag lät mig luras av tills relativt nyligen då de sista tvivlen försvann.

        Svara
  2. Pether

     /  03/19/2018

    Fascismen är stark och levande i västvärlden, speciellt i sverige. Helt sjukt att det får fortgå. Hur enkelt som helst att förgöra motståndare som vägrar sålla sig i pkledet, och det vanliga folket låter det gå för att de är rädda för att bli kallade dumma namn av fascisterna.

    Svara
  3. Sweden, the most gigantic asshole country in the wold. M-som i moske, Mp- som i minaret, faSCisternas KLöVersjua= DÖ, F! fan.

    Svara
  4. Monopolkapialets korruption av hela det politiska spektrumet att vurma för massinvandringen av extrema sekter, i syfte att slå sönder nationalstaten och välfärden med nyliberal frihandel, är INTE ”vänster”. Det är extremt höger. Det ökar klyftorna i samhället. Riktig och traditionell vänsterpolitik handlar om att minska klyftorna i samhället genom progressiva skatter och att hjälpa andra länder lokalt att göra samma sak med en viss andel av vår budget, inte import av extrema sekter som förstör det egna landet.

    Svara
    • Rikard

       /  03/19/2018

      Hej.

      Har du jobbat på Radio EAP förr i tiden?

      Dina inlägg är ungefär lika förvirrande.

      Riktig och traditionell vänsterpolitik handlar om massmord, förintelseläger, rasbiologi, tvångssteriliseringar, slavarbetsläger, svält, stöld av egendom, statens byråkrati istället för folkets kultur, militarism, personkult, korruption, politisk korrekthet, sönderfallande infrastruktur, censur, Lysenkoism, kollapsande nationer – och till sist:

      Övergången till demokrati och kapitalism i bästa fall, som Polen och Tjeckien, eller autokrati och korporativ oligarki som Ryssland.

      Traditionell vänsterpolitik har en väl dokumenterad historia.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS För övrigt är partinamnet en parodi på sig självt: politik är ingen vetenskap och har mycket litet med någon enskild sådan att göra. DS

      Svara
      • @Rikard
        Nej. Jag har inget med EAP att göra, vilket är en religiös sekt som gjort en gammal gubbe till kultfigur.

        Se din störning som en signal på att du missförstått något som du trodde att du förstod!

        Riktig och traditionell vänsterpolitik i Sverige handlar om inte om dagens folkförrädare som sålt sig till monopolkapitalet, men om nationell demokratisk socialism.

        Vad gäller din uppfattning av Sovjetunionen och Ryssland och din egna positiva bild av västs förträffliga demokrati så verkar dina källor bestå av enbart monopolkapitalistiskt ägd lögnpress. Skaffa dig lite andra, mer trovärdiga och balanserade källor! För din egen skull! Tror man på DN kommer man alltid framstå som en jubelidiot.

        Det är riktigt att politiken i riksdagen INTE baserar sig på grundläggande moralfilosofiska värden och vetenskapliga evidens, samt sanningsökande är alltför tydligt. Det är därför jag skapat partiet.

        Välkommen när du blivit av med din hjärnförsmutsning, kamrat!

        Svara
        • Rikard

           /  03/20/2018

          Hej.

          Min störning? De stavas ”Vetenskapliga partiet”, skulle jag tro.

          Nationell demokratisk socialism? Alltså Tyskland av 1936-1945 ungefär. Nej tack, vi har nog med empiri om vad socialism innebär i praktiken, vilket den som hävdar sig tillämpa vetenskap torde inse.

          Du låter faktiskt ganska exakt som Radio EAP.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Stavningen mitt i natten när ögonen nästan faller samman är inte alltid min starka sida. 🙂

            Din störning är att jag inte har samma världsbild som du, vilket vore ytterst märkligt.

            Jag ställer några frågor som jag besvarar ärligt. Besvara dem gärna ärligt själv!

            1. Var Hitlertyskland nationellt eller imperialistiskt?
            -Hitlertyskland, USA, EU och väst är imperialistiska och angriper (direkt eller indirekt) demokratier som den i Syrien eller den i Ryssland.

            1. Var Olof Palme nationell eller för imperialismen? – Han var nationell. Det är inte dagens sossar. De arbetar oftast åt främmande makt.

            2. Var Hitlertyskland socialistiskt? – Nej. Hitler sattes därför till makten av konservativa, kristdemokrater och centerpartister 1933. Fåtalet berikade sig. Socialister och kommunister hamnade i koncentrationsläger.

            3. Var Hitlertyskland demokratiskt? -Nja. 43% fick han. Det liknar väst av idag. Makteliten kontrollerar propaganda-apparaten som vilseleder folket, förhindrar kommentarer och dementier. Vi har riktig demokrati på valdagen, men folket som röstar vet oftast inte vad de röstar på. De väljer på det som eliten presenterat i de medier som de kontrollerar. (ca 90%) De kontrollerar ca 90% av de politiker som medverkar i medierna och mörkar eller drevar mot de politiker som vore bättre för folket.

            Det som skiljer sig från Hitlers dagar är att vi har Internet, men vissa har fastnat i en social bubbla och befinner sig inte på sidor där det pågår en verkligt öppen och kritisk diskussion. Det och hövlighet är två av nycklarna till Sveriges enhet, anser jag.

            Men hur många söker sanning och enhet på riktigt? Inte många. De sprider lögner och försöker splittra Sverige i olika läger.

            Och hur många av de som förkastar elitens lögner organiserar sig genom en bred valsamverkan med varann för att komma över 4%-spärren? Ännu färre, nämligen ENDAST Vetenskapliga partiet genom Valsamverkanspartiet.

            Andra röstskolkar eller peppar istället varann till hybris i småpartier, vilket är ett vanligt mänskligt beteende vid alla typer av sekterism, men sekterism är inte lösningen.

            Öppenhet och kritiskt tänkande Är Lösningen och det, min vän, är vetenskapligt. Utan vetenskapligheten når du inte vakenhet, min vän.

            Jag kräver inte att du ska vara enig i alla de slutsatser som baserar sig på Vetenskapliga partiets moralfilosofiska grund eller de vetenskapliga rapporter som leder till vår övertygelse. Därför kan du starta ett eget parti och istället valsamverka mot 4%-spärren med oss. Välkommen!

            Meditera på saken, och var särskilt uppmärksam på diverse störningar! Gräv djupare precis där! 🙂

          • Ivar L

             /  03/20/2018

            Jag tänkte först MJ/Musse men njaä, kanske inte.

  5. MiT

     /  03/19/2018

    Se där, jag hade helt rätt, moderaterna har villigt ställt sig på alla fyra och ser förväntansfullt fram mot att bestigas och domineras av vänsterextremisterna…
    ”Hanif Bali pressad av Kristerssons torpeder”
    https://www.expressen.se/nyheter/sa-pressade-ulf-kristerssons-torpeder-m-profilen-hanif-bali

    Svara
    • Ivar L

       /  03/19/2018

      ”Förtroendet för mig är sargat och därmed väljer jag att lämna partistyrelsen, förklarade han för Ekot.”

      Vems förtroende? Inte mitt tills nu.

      Svara
      • lensof

         /  03/19/2018

        Mitt förtroende för Bali är intakt.

        För Kristersson har jag aldrig haft något. Han tycks mig som en peknigneser, mycket ljud men lite substans. Att sen skicka fram två underhuggare för att göra det han själv borde göra är direkt pinsamt. Att han inte förstår det själv gör det bara värre.

        Att Billström ställer upp säger en del om klimatet i partiet.

        Moderaterna kan inte ställa sig på alla fyra för de har inga ben alls att stå på. Det som skulle vara ben har blivit gelé efter alla försök att vara rätt. Både internt och externt.

        Frågan är om inte perioden med demokrati börjar närma sig sitt slut. För när precis vem som helst, som inte kan läsa, än mindre ta till sig information, som inte gör rätt för sig, som sitter av långvariga straff, som aldrig bidragit med en krona i skatt inte för att man inte kunnat utan för att man inte velat får rösta och därmed påverka utvecklingen i landet, är då demokrati det optimala för samhället?

        En inte helt rumsren fråga kanske men när demokratin gör mer illa än gott är den värd att behålla då?

        För vem och för vad?

        Svara
        • Ivar L

           /  03/20/2018

          ”En inte helt rumsren fråga kanske men när demokratin gör mer illa än gott är den värd att behålla då?”

          Rumsren eller ej, frågan är fel ställd. Det är underskottet av demokrati som skapat den situation vi har i Sverige idag. Hade folket fått bestämma över immigration och rättskipning i större utsträckning så skulle det inte se ut som du beskriver.

          Svara
    • G

       /  03/19/2018

      Ja. MiT har alltid rätt, det vet alla kloka människor. Som vanligt mycket bra skrivet. 🙂

      @ivar
      Partiets förtroende till honom gissar jag. Men vad menar du med ”tills nu” ? Jag har fortfarande förtroende, detta är ju hans ”officiella” version som han troligen mer eller mindre är tvingad att visa utåt. Men vad som verkligen sades bakom scenen kan man ju bara gissa om. Nåja, förtroendet för M var bottenlågt innan, efter detta blev det ännu lägre. M var redan i karantän, efter detta lägger jag på mer karantäntid för partiet.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/20/2018

        Att han viker sig för denna struntsak visar att han tycker M är viktigare än rimlighet och Sveriges framtid. Jag skiter i Bali nu. Han var kul som underhållning men hans parti skulle jag aldrig röstat på i vilket fall som helst. Glöm inte att han också är en kappvändare som var proimmigration i Reinfeldstil fram till 2015. Nu fick vi alla se vad han gick för egentligen.

        Svara
    • Olof

       /  03/19/2018

      Japp, som sagt, Reinfeldt 2.0, psykopatliknande mobbarmentalitet och allt.

      Hade inte mycket förtroende för M, men där var det förtroendet fullständigt borta så länge Kristersson sitter kvar.

      Svara
  6. MiT

     /  03/19/2018

    Metoo-aktivist är ledsen över metoo-offer

    Svara
    • Han begick självmord.

      Svara
      • Pether

         /  03/19/2018

        De alla bör dömas för mord.

        Svara
        • …eller förföljelse som ledde fram till denna tragiska händelse.

          Svara
          • weasel

             /  03/19/2018

            Såg ikväll hur SVT hade ett inslag där dom hyllade Fredriksson.
            För 3 månader sedan såg jag ett inslag där SVT utmålade honom som ondskan personifierad.
            :/

          • Ivar L

             /  03/20/2018

            Han tog livet av sig med ganska god marginal mot själva metoo-händelsen och att han slutade på Stadsteatern. Jag tycker sambandet är rätt svagt. Det är inte rimligt att lasta metoo för detta hur illa man än tycker om rörelsen. GBA skall man akta sig för. Det var hans eget val att ta livet av sig. Vilket inte på något sätt gör tragiken mindre men det är fel att lägga skulden på andra även om de är idioter.

    • Fria Tider har en bra artikel om det.

      Svara
    • ”Beskedet nådde mig på filmprisgala i Kph.”

      Är det här en parodi?
      Vissa hade mått bra av att få begränsa sig till 140 tecken.

      Svara
    • G

       /  03/19/2018

      ”Benny Fredriksson begick självmord efter Aftonbladets #Metoo-uthängning”
      http://www.friatider.se/benny-fredriksson-begick-sj-lvmord-efter-aftonbladets-metoo-uth-ngning

      Svara
    • lensof

       /  03/19/2018

      Den svenska s.k. kultureliten dubbelmoral är helt vidrig. Sällan har jag mått så illa av texter som att läsa om när de sörjde den kollega och vän de själva skickat in i döden.

      Svara
    • Expressen: ”Utredningen inleddes i början av december, dagen efter ett upprop i Aftonbladet där ett 40-tal tidigare och nuvarande anställda krävt Benny Fredrikssons avgång.”

      Att vara gammaldags, ärlig, hederlig, och mån om sitt goda namn och rykte kan vara farligt för hälsan. 😦
      Särskilt om omgivningen inte har samma (eller någon) moral.

      (Jag väntar på första artikeln som bara insinuerar ”bara en vit man”, men säger rent ut ”vi måste fortsätta fokusera på offren.” AB? Expressen? Dumheter24? ETC?)

      Svara
  7. MiT

     /  03/19/2018

    Svara
    • ”Dessutom öppnar man upp för att de som har särskilda skäl ska kunna få uppehållstillstånd för studier på halvtid och arbeta resten av tiden.
      […]
      den som kan och vill försörja sig själv måste få möjlighet att göra det. Där har man tagit ett stort stort steg i rätt riktning.”

      Jaha, så … vad? Hur är det möjligt? Vilka jobb och arbetsgivare tror man finns?

      Svara
      • Ivar L

         /  03/20/2018

        De skall alltså klara gymnasiet samtidigt som de jobbar. Det luktar bedrägeri lång väg om detta. Jag fattar inte exakt hur det hänger ihop men hela ensamkommandebluffen är ju kantad av lögner och falskspel och här kommer ännu en. Hazarer som skall klara gymnasiet och jobba (eller ”jobba”) samtidigt. Det är någon som regisserar det hela för att maximera antalet uppehållstillstånd på något sätt.

        Svara
  8. MiT – tack för din blogg!

    Jag läser inte artiklar i MSM längre, därför klarar jag inhämtningen av samhällsupplysning från nättidningar och bloggar. Sanning och klarspråk behövs.

    Svara
    • Men … hörde du inte statsministern häromdagen om ”alternativmedia?” Förstår du inte hur hemsk det är? 🙂

      Svara
      • Ivar L

         /  03/20/2018

        Toklandet styrs från Kreml, det vet ju alla. Vi är ju för övrigt alla ryska troll och det finns antagligen säkerhetsföretag som loggat alla skojiga användarnamn och vilka sympatier vi har.

        Svara
    • MiT

       /  03/19/2018

      Och här finns ju en och annan deprimerande artikel till vanlig media också 😉

      Svara
  9. G

     /  03/19/2018

    Hahahaha. Fascinerande!

    Läs först hela denna:
    http://archive.is/evtYV
    ”Han jämför Israel med Hitler”
    ——————————…………….

    Men nu låter det såhär, lite annan ton från denne man, är det för att det rör Sverige och kristendomen, och inte Israel och judendomen som det låter annorlunda tro, är det det han har *problem* med?, annars fattar jag ingenting…..

    ”Muslimer i Ljungby: Vi vill inte ha böneutrop

    I februari kom uppgifterna om att stiftelsen Växjös muslimer ansökt om att få ha böneutrop från moskén i stadsdelen Araby. Som Världen idag skrev den 16 februari så välkomnades ansökan av stiftets biskop Fredrik Modéus.

    Dessa uppgifter är inte något som gläder Abdelhak Lahouarichri, vice ordförande för Muslimska föreningen i Ljungby.

    Böneutrop passar inte i det svenska samhället – det menar vice ordförande för Muslimska föreningen i Ljungby. – Det här kommer bara att slå tillbaka på oss, säger han apropå att Växjö muslimer ansökt om att få ha böneutrop.

    – Vi är gäster i det här landet och vill inte ha några kulturkrockar. Det här kommer bara att slå tillbaka på oss, säger han till tidningen Smålänningen.

    Lahouarichri betonar att det är hans personliga åsikt, men att andra muslimer som han pratat med i Ljungby håller med honom.

    – Vi vill leva tyst och mjukt, och inte väcka den björn som sover, säger han till tidningen.
    Enligt Lahouarichri kommer föreningen i Ljungby inte ansöka om att få ha böneutrop från sin moské.

    – I Sverige dominerar kristendomen. Det passar inte in i det svenska samhället att ropa ut när det är dags för bön. Jag är medborgare i Sverige, jag måste rätta mig efter svenska lagar, säger han vidare.

    Att jämställa böneutrop med kyrkoklockor går inte, enligt Lahouarichri.

    – Böneutropen är budskap som skriks ut, det är skillnad, säger han till tidningen och berättar att böneutropen i Ljungby alltid sker inne i moskén för att inte störa andra.”
    http://www.varldenidag.se/nyheter/muslimer-i-ljungby-vi-vill-inte-ha-boneutrop/reprcp!osxLDVZGCj3BaEGZ1rS3Iw/

    Svara
    • G

       /  03/19/2018

      Samtidigt skrev DN i en ledare för några dagar sedan att muslimer inte är gäster här, och att det inte går göra skillnad på böneutrop och kyrkklockor…..

      ”Svenska muslimer är inte gäster som ska vara tacksamma för alla förmåner de får av värdfolket”, skriver DN i en ledare på lördagen angående diskussionen om böneutrop från moskén i Växjö.

      Dagens Nyheter förklarar också att det inte går att skilja på böneutrop och gudstjänster. Enligt tidningen kan nämligen ljudet från kyrkklockor ”lika gärna tolkas som ett uttryck för makt”. ”.
      http://www.friatider.se/dn-sverige-m-ste-till-ta-b-neutrop-annars-r-vi-inget-civiliserat-samh-lle

      Svara
      • Jag vill se en grundlagsändring liknande den i Danmark: att Sverige historiskt och kulturellt är ett kristet land, och skall så förbli. Som ateist föredrar jag den religion som har minst 500 års försprång.

        Svara
        • G

           /  03/19/2018

          Låter bra. Danskarna får komma hit hålla en föreläsning för makthavarna. Ja, ateism är den bästa ”religionen” 😛

          Svara
        • Ivar L

           /  03/20/2018

          Tyvärr verkar det nödvändigt för att få behålla landet i sekulariserat skick konstigt nog. Kristendomen är lustigt nog en garant för att hålla starkare religiösa krafter i schack. Förutsatt att de kristna är kristna, vilket å andra sidan verkar mer och mer oklart när det gäller Svenska Kyrkan.

          Svara
      • Arrogansen är inte ny

        Svara
  10. MiT

     /  03/19/2018

    Svara
  11. G

     /  03/19/2018

    ”Syrisk man begärs häktad för fem våldtäktsförsök i Uppsala

    En syrisk man i 30-årsåldern har begärts häktad för en rad våldtäktsförsök i Uppsala den senaste tiden. Det uppger polisen på sin hemsida idag. Han anhölls redan i fredags.

    Mannen, som är i 30-årsåldern, greps vid 21-tiden i fredags.

    Enligt häktningsframställan, som Fria Tider tagit del av, handlar det om en syrisk man född 1988. Han behöver tolk på arabiska och är medborgare i Syrien.

    Mannen har anhållits för fem våldtäktsförsök:
    2018-02-11, Kyrkogårdsgatan, Uppsala
    2018-02-11, Kungsängsgatan, Uppsala
    2018-03-02, Botaniska trädgården/Norbyvägen, Uppsala
    2018-03-03, Slottsbacken, Uppsala
    2018-03-11, gångtunnel vid Mikaelskyrkan, Uppsala”
    http://www.friatider.se/syrisk-man-beg-rs-h-ktad-f-r-fem-v-ldt-ktsf-rs-k-i-uppsala

    Svara
  12. G

     /  03/19/2018

    ”70-åring skrev att gruppvåldtäkter kan bero på låg IQ – åtalas för hets mot folkgrupp”
    http://www.friatider.se/70-ring-skrev-att-gruppv-ldt-kter-kan-bero-p-l-g-iq-talas-f-r-hets-mot-folkgrupp

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/20/2018

      Jag har ingen aning om halten av IQ har något att göra med överrisk för att begå grova sexuella övergrepp, kanske är det så, men jag har inte läst, hört eller sett något som styrker det.

      Det är dock inte så förvånande att han blir anklagd för hets mot folkgrupp, sett utifrån den lagstiftning vi har, om han påstår att afroafrikaner är ett underutvecklat stenåldersfolk med låg IQ som inte kan bo i västvärlden, och som därför är förutbestämda att våldta kvinnor.

      ”71-åringen har erkänt att han skrivit inläggen men nekar till brott.”

      Ja, det kan han göra, och jag kan tycka att det är obrottsligt att göra en massa saker, men om lagen säger något annat så är mitt tycke mer än hyfsat egalt.

      Däremot så hade jag gärna sett en BRÅ-studie som undersökt saken. Har IQ, bildning, kultur, värdegrund, etnicitet och andra tabubelagda personegenskaper inverkan på indviders överrisk för att begå brott, våldtäkt, mord, rån, snatteri och givetvis hets mot folkgrupp inkluderat. 😉

      Svara
  13. G

     /  03/19/2018

    ”Ung syrier begärs häktad för knivdådet på Pressbyrån i Kristianstad

    Förra veckan skakades Kristianstad av ett mordförsök vid Resecentrum i staden, där två män blev huggna med kniv. Nu har en 19-årig syrisk man begärts häktad för dådet.

    Enligt häktningsframställan, som Fria Tider tagit del av, är mannen född 1998 och medborgare i Syrien. Han behöver tolk på arabiska.”
    http://www.friatider.se/ung-syrier-beg-rs-h-ktad-f-r-knivd-det-p-pressbyr-n-i-kristianstad

    Svara
  14. G

     /  03/19/2018

    ”Invandrade elever presterar sämre

    Invandrade elever presterar sämre än infödda elever och skillnaden är större i Sverige än i andra OECD länder, enligt en ny Pisa-rapport. Elever med invandrarbakgrund känner sig också mindre hemma i skolan och är mindre nöjda med livet i allmänhet.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/invandrade-elever-presterar-s%C3%A4mre-1.5409318

    Svara
    • Pether

       /  03/19/2018

      Det kan ju vara så att kravlöshet inte är något bra i slutändan…

      Svara
      • Under utbytesåret i USA (tidigt 90-tal) talade jag en del med några elever från sydostasien. Vissa hade bokstavligen flytt i små båtar med sin mamma. Hade det blåst åt fel håll hade maten tagit slut …

        Där fanns motivation att lära sig! Främst var det matematik och naturvetenskap de klarade riktigt bra.

        Svara
  15. G

     /  03/19/2018

    ”Hur mycket feminism tål Sverige?

    När vi nu har facit på hur landet ser ut efter fyra år av feministiskt styre, är frågan högst relevant. Samhället har sannerligen inte blivit tryggare och definitivt inte för kvinnorna, såvida de inte sveper in sig och håller sig på mattan förstås. Är det dit vi vill komma, så är vi på god väg nu. För att sammanfatta hur långt det gått skulle jag vilja berätta en alldeles sann historia. Följande kan eventuellt också betraktas som ett regelbundet scenario i framtiden om den feministiska regeringen tillåts fortsätta leda landet, skriver Eva-Lisa Dezmin.”
    http://katerinamagasin.se/hur-mycket-feminism-tal-sverige/

    Svara
  16. G

     /  03/19/2018

    Svara
  17. G

     /  03/19/2018

    Googlelänken leder till artikeln i bättre kvalitet här: http://conversari.se/files/Politiken.pdf

    Huitfeldt är intervjuad. Tror vänster älskar att under bilden på Huitfeldt som används i artikeln står det ”Foto: Chang Frick/Nyheter Idag” 😛

    Svara
  18. G

     /  03/19/2018

    ”Stenhård kritik mot regeringens ändringar av grundlagarna

    Nu växer kritiken mot regeringens föreslagna förändringar av grundlagarna som reglerar yttrande- och tryckfriheten.

    – I ett annat politiskt läge kan det här få mycket allvarliga konsekvenser, säger yttrandefrihetsexperten Nils Funcke.

    Sverigedemokraterna kräver att frågan avgörs i en folkomröstning.”
    https://www.aftonbladet.se/a/7l4vG3

    Svara
  19. G

     /  03/19/2018

    https://www.dn.se/nyheter/wallstrom-uppgifter-om-otillaten-inhamtning-ska-tas-pa-storsta-allvar/
    https://archive.is/G4ZkV

    Svara
  20. G

     /  03/19/2018

    Svara
  21. MiT

     /  03/19/2018

    Svara
  22. En annan

     /  03/19/2018

    Så dom jävla pajasarna har totalt glömt bort skadan som transportstyrelsen har åsamkat riket genom att outsoursa hela jävla rubbet!
    Bajsar sig själva i huvudet med nonsens, men låter riktiga statshemligheter bara slaskas iväg. Fy fan vad mitt samhällskontrakt gick ut redan i somras!
    Moderaterna gillar verkligen att stå på alla fyra, liksom resten av 7-klövern, bara dom får vara stjärnor, utan någon som helst talang.
    Hur många j-a vi har varit naiva eller det var den tiden skall vi behöva höra innan dom inser att kejsaren är naken NÄR PENNINGPÅSEN ÄR TOM!

    Svara
    • Klimathotet

       /  03/19/2018

      ”Bend over and grab your ankles” 😛

      Svara
  23. MiT

     /  03/19/2018

    Svara
  24. Det blir nog ”Reinfeldt” i fortsättningen också 😦

    Svara
  25. MiT

     /  03/19/2018

    *https://www.facebook.com/victoria.kawesa/posts/10157180635194046*

    Svara
  26. MiT

     /  03/19/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1696889400405644/*

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  03/20/2018

      alltid detta jvla k*ulla din mamma

      Svara
      • Ivar L

         /  03/20/2018

        FakeSå har det alltid låtit i Sverige. Det är ett gammalt välkänt uttryck från Wasahovet.

        Svara
  27. NI: ”SD utmanar S om förstaplatsen i Sentio”
    https://nyheteridag.se/sd-utmanar-s-om-forstaplatsen-i-sentio/

    Siffrorna går åt rätt håll, men det roligaste är att Frick skriver ”Liberalerna” med citationstecken!

    Svara
  28. Svara
    • weasel

       /  03/19/2018

      Min vän har under de senaste 6-8 åren kallat Sverige för ”Nordkorea” .
      Jag har vid dessa tillfällen invänt och sagt att han överdriver.

      Jag har nu bett min vän om ursäkt.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/20/2018

      Som sagt, vem fan bryr sig om Bali. M är ett skitparti.

      Svara
  29. weasel

     /  03/19/2018

    Det stora problemet i Sverige är att det än idag finns ca 1 miljon människor som röstar på Socialdemokraterna eftersom dom lever i vanföreställningen att Socialdemokraterna är samma parti som på Olof Palmes tid , och att det finns ca 1 miljon människor som röstar på Moderaterna eftersom dom lever i vanföreställningen att Moderaterna är samma parti som på Gösta Bohmans tid.
    Sedan finns det ytterligare någon kvarts miljon människor som röstar på Centerpartiet eftersom dom lever i vanföreställningen att det är samma parti som på Torbjörn Fälldins tid.

    Gemensamt för alla de tre partierna är att dom bryr sig mer om främmande folk än om det svenska folket.
    Och så var det INTE på Palmes, Bohmans och Fälldins tid.

    När det gäller Hanif Bali så…förstår jag inte vad det är som anses vara så allvarligt och fel med det som han har gjort. Inte heller förstår jag varför han lämnar partistyrelsen och twitter istället för att lämna riksdagen och moderaterna om det nu är så allvarligt och fel.

    Men de som över huvud taget ens har övervägt tanken att Kristersson och hans nya nymoderater skulle ha för avsikt att driva någon slags restriktiv invandringspolitik borde låta magnetröntga sina huvuden.

    Svara
    • Jag röstade på Socialdemokraterna i senaste valet.

      Jag har inget att säga till mitt försvar.

      Svara
      • Kristian

         /  03/20/2018

        Vad sägs om ”Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag förutse DÖ och islamist-Mp”?
        Eller ”Jag trodde ärligt att det skulle bli mindre Reinfeldt”?
        Eller ”Angela ‘Wir schaffen das’ Merkel hade ännu inte avslöjat att det skulle bli fri fart genom Europa.”

        Vi är många som lärt oss mycket de senaste åren!
        (Och tyvärr fler som ingenting förstått.)

        Svara
        • Jag kan säga Ei mot?

          Svara
          • Vad jag försökte säga är att uttrycket ”man får de politiker man förtjänar” inte täcker det fantastiska ras på kompetens och moralfronten vi sett i Sverige på sistone. Ingen förtjänar majoriteten av svenska politiker (eller journalister).

            Väldigt få hade kunnat förutse dagens situation för fem eller tio år sedan. Att det går åt fel håll ser väl de flesta, men derivatan …

        • HAX: Postmodernismens baksmälla
          https://henrikalexandersson.blogspot.co.uk/2018/03/postmodernismens-baksmalla.html
          ”I sitt standardverk om den totalitära staten skrev Hannah Arendt att människor inte förstår att allt är möjligt. Och då intog hon inte en postmodern position, snarare motsatsen. Vad hon menade är att folk inte fattar att människor med makt kan bli precis hur djävla skogstokiga som helst. Inte ens när det sker inför öppen ridå. Inte ens när makten har tappat all kontakt med verklighet, rimlighet och förnuft.”

          Svara
  30. MiT

     /  03/19/2018

    https://twitter.com/joel_stade/status/975684381842067457

    Svara
    • Pelle2

       /  03/20/2018

      Skrattretande att höra det av en Sosse.
      Sahlin behövde bara ta en timeout för att bli förlåten och man diskuterar redan eventuella ministerposter för Ygeman..
      Förutom Ygeman var det bara människor med lägre poster som fick avgå efter transporstyrelseskandalen..

      Svara
  31. ankan från helvetet

     /  03/20/2018

    Ankdammen.

    Det har varit en väldans massa snack om högerpopulistiska sajter i media på sistone. Det har varit väldigt viktigt att betona och understryka vilka sajter och alternativmedia som skulle vara högerpopulistiska.

    De är högerpopulistiska. Precis på samma sätt som gammelmedia och public service är vänsterextrema. Publicerar man propaganda, lögner och radikalfeministiska konspirationsteorier dagarna i ända så är man vänsterextrem.

    DN drevar besinningslöst mot ”skäggnissen” på Twitter men frågan är vilket scenario som är värst för dem. Paranoian att Putin fiskar skägg eller att skägget haft ”kontakt” med tjommen Chang som avslöjade att DN mörkade sexuella övergrepp mot tjejer på festival för några år sedan.

    Den politiska stormen i vattenglaset är bara så oerhört tröttsam. Jaja stoppa skägget i frysboxen en stund så blir det bra.

    Nej det sjuka är att alla som inte visslar efter PK-ismen pipa hängs ut som ryssvänliga. Det har blivit den nya moderna häxjakten. Förr var alla som kritiserade PK-ismen kvinnohatare, rasister och breivikare. Men inte nu längre. I dag är de istället rysstroll och spioner allihopa.

    Ropar man ryssen kommer hela tiden kommer ingen reagera när ryssen kommer. Klart som korvspad att ryssen sysslar med signalspaning och bedriver påverkansoperationer, men det är fruktansvärt hysteriskt att peka ut alla som inte viker sig för den sinnesrubbade PK-ismen som ryssvänliga, spioner och nyttiga idioter som springer Putins ärenden.

    De största nyttiga idioterna är PK-isterna men dessvärre är de för korkade för att inse det själva. Det är ingen reality-check där inte.

    Vuxna partiet minsann. Roboten var åtminstone intressant som först lade sig som en platt mask när fettklumpen skulle trampa på henne under DÖ för att sedan öppna för samarbete med pariapartiet. Vuxna partiet låter annars hysteriskt roligt i dessa tider när ingen klarar av att se skillnad på ett barn och en 35-årig vuxen man med pottfrisyr.

    Tror det blir att följa internationell press fortsättningsvis då det börjar bli tröttsamt att lyssna på inavlade Twitter-kärringar och militärer som försvarar strumpbyxans plats i ICA-hyllan.

    Jag har fullt förtroende för den svenska genderarmén den kan försvara oss mot alla mansnormer.

    Kvack Kvack.

    Svara
    • Jans

       /  03/20/2018

      En skillnad med de som kallas högerpopulisterna på nätet är att de brukar var mycket bättre än gammelmedia att länka till sina källor.

      Svara
  32. weasel

     /  03/20/2018

    I dessa tider av Fake News-diskussioner…. 🙂
    Här är Victoria Kawesas senaste facebook-status 🙂

    ” MISSHANDEL MED HATBROTTSMOTIV

    Den 11 januari 2018, var jag på väg hem från jobbet ca kl 17:30. Jag hade bråttom, skulle hämta sonen från fritids som stängde kl 18. Jag har bråttom, tåget åker snart. Jag håller på att gå igenom spärrarna. En vit medelåldersman framför mig, vänder sig om och stoppar mig mitt i spärrarna och säger till mig ”åk på ditt eget kort”. Jag står mellan spärrarna, de slår mig hårt i ryggen. Han blockerar min väg. Förvånat säger jag ”Men jag har kort”, och är på väg att visa honom, men hinner inte ens.

    I nästa ögonblick känner jag hur han tar tag i mig med båda armarna, tränger in mig hårt i ett hörn vid spärrarna, trycker upp sitt knä mot min kropp, för att hindra mig att röra mig och håller fast mig med båda armarna. Jag blir rädd! Jag trycker bort honom med all min kraft. Han blir förbannad och säger ”jävla smutsiga N-ord Hora” samtidigt som han knuffar mig så hårt att jag snubblar igenom spärrarna. En svart man springer fram och säger till den vita mannen att sluta ”Slå en kvinna”.

    Jag blir både rädd, arg, kränkt, chockad, ledsen och förtvivlad. Mannen fortsätter kalla mig N-ord hora. Jag försvarar mig, slår tillbaka! Jag vägrar bli kränkt, rädd och nedtryckt. Allt finns inspelat på video.

    Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv. För en vecka sedan får jag brev hem att min anmälan är nedlagd men mannens anmälan mot mig är inte nedlagd.

    Plötsligt är det jag som är misstänkt för misshandel. Min anmälan läggs ned för att den enligt polisen ”saknar objektiv stödbevisning”. Mannens anmälan läggs inte ned!!

    Polisens rasism har redan bestämt att han (vit man ca 185 cm) är offret, och jag (svart kvinna ca 163 cm) är boven, trots att jag försvarade mig i nödvärn och mannen inledde angreppet mot mig från ingenstans!

    Det är jag som har ryggskador, blev inlagd på sjukhus pga chock, blev sjukskriven, måste ha kollegor som följer mig till T-banan för att jag är rädd att träffa på mannen.

    Det är jag som attackerades av okänd vit man i T-bana, och utsatt för ett afrofobiskt hatbrott. Polisen utredde aldrig min anmälan som ett hatbrott och de registrerade aldrig hatbrottsmotivet innan min anmälan lades ned.

    I Sverige är ca 25 % av alla rasistiska hatbrott afrofobiska. Det vanligaste hatbrottet mot svarta människor är våldsbrott av okänd vit man. Jag är ett av dessa offren som bär på skadorna av rasism, afrofobi och hatbrott som polisen skiter i.

    Jag är trött på den institutionella rasismen hos polisen, vardagsrasism, hat och hot mot svarta/bruna människor
    . Jag är trött efter 34 år i Sverige, att ständigt bära skulden och bli offer för samhällets strukturella rasism som genomsyrar alla myndigheter.
    Jag är trött på att vi som utsätts för rasism aldrig får upprättelse. Men kampen måste fortsätta!!!
    DELA GÄRNA! Min advokat har lämnat in en överklagan till åklagare om nedläggningsbeslutet. Nu avvaktar vi på åklagarens beslut. Blir det ett negativt beslut, då måste vi protestera!
    Det som jag går igenom är fruktansvärt. Jag lider med alla som går igenom ett liknande helvete. Vi måste fortsätta kampen och i detta som många andra fall, ifrågasätta polisens underlåtenhet att utreda och registrera hatbrott. ”

    Jodå, det låter väldigt troligt, Victoria …. 🙂

    Svara
    • Som sagt – finns många kameror i tunnelbanan.

      Med tanke på att vi hotar illitterata 70-åringar med fängelse för dumheter de skrivit på Fejsbook så borde Kawesas fall vara ett slamdunk! ❤

      Svara
      • weasel

         /  03/20/2018

        Jo, men nu hjälpte ju inte det ;
        Kawesa skriver själv ”Allt finns inspelat på video” – men trots detta la den VITA rasistpolisen ner anmälan och åtalade istället den SVARTA Victoria för misshandel av den VITA MEDELÅLDERS mannen.

        Stackars Victoria. Sverige är verkligen som Berlin på 30- talet 😦

        Svara
        • Jans

           /  03/20/2018

          Bra då kan hon ju anmäla rasistpolisen sedan då när hon blivit friad. Försvarsadvokaten lär väl begära ut kameramaterialet?

          Svara
    • Pelle2

       /  03/20/2018

      Är det någon som är en rasist så är det väl Kawesa som upprepade gånger pratar om den vita mannen..Bara för att en vit man ger sig på henne så gör inte alla vita män det.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/20/2018

      Pix or it didn´t happen!

      Filmmaterialet kommer väl upp på flashback förr eller senare…

      Svara
    • Kristian

       /  03/20/2018

      Hennes anmälan verkar ha varit en motanmälan:
      https://www.svegot.se/2018/03/19/victoria-kawesa-anmald-for-misshandel/

      Svara
      • Jans

         /  03/20/2018

        Och vi väntar oss tidningsrubriker i Ekerothklass om detta.

        Svara
  33. MiT

     /  03/20/2018

    ”En nihilistisk polsek från Linköping. Även 2:e vice ordförande för MUF Östergötland”:

    Svara
    • pelle2

       /  03/20/2018

      Är det några som ger sig på enskilda personer så är det väl åsiktskorridorens väktare och godhetsvänstern.
      Dom ger sig aldrig förrän deras åsiktsmotståndare blir av med jobbet och/eller blir socialt stigmatiserade.
      Jävla hycklare är vad dom är !

      Svara
    • Jack Werner är en skojare. Varför frågade han inte när Hanif blev kallad för ”husneger” och ”Onkel Tom”?

      Svara
  34. Gorby

     /  03/20/2018
    Svara
  35. FILTERs nya nummer med Chang Frick är märkt som ”bästsäljare” på Pressbyrån.

    Säljer detta nummer extremt väl?

    Svara
  36. Pether

     /  03/20/2018

    Nu är sverige helt och hållet förlorat.

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/sex-utan-samtycke-blir-kriminellt-1.5414251

    När den fascistiska staten gör allt för att kasta oskyldiga i fängelse finns det inget kvar här, först ska vi inte få ha vilka åsikter vi vill, åsiktsbrott har varit olagligt länge. Nu ska vi även kastas i fängelse för att vi haft sex.

    Svara
    • Olof

       /  03/20/2018

      Mjae. Samtyckeslag gör i slutändan ingen större skillnad.

      Morgan säger:
      ”- Man måste ju bevisa att handlingarna verkligen har genomförts. Det ändrar vi inte på. ”

      Men han missar naturligtvis den stora biten:
      Man måste bevisa att samtycke inte förelåg. Fortfarande. Så länge den anklagade säger ‘hon sa ja! ja!’.

      Bevisbördan skiftas inte. Så länge den påstådda gärningshennen ger en berättelse som gör det rimligt att denne trott att samtycke funnits är det upp till åklagaren att bevisa motsatsen… vilket innebär att man är tillbaka i precis samma läge som innan.

      (Fast man har fått lite röster från lättlurade feminister).

      Svara
      • Pether

         /  03/20/2018

        Läser du vad de säger handlar det om att införa omvänd bevisbörda, du måste bevisa att det förelagt samtycke. Och att justitieministern säger att man har som slutmål att fler ska bli dömda, säger ju även det att målet är att fler ska sitta i fängelse, rättssäkerhet får flytta på sig när feministerna vill ha sina huvuden.

        Svara
        • Olof

           /  03/20/2018

          Det är så de säljer in det till feminister. Det är inget faktiskt beviskrav, det är bara att berättelsen måste innehålla samtycke. Det är delvis också därför man vill ha med ett oaktsamhetsbrott, så berättelsen måste vara tydlig att man faktiskt tänkt på, och uppfattat något som, samtycke.

          Men det är i slutändan ingen omvänd bevisbörda så det kommer förstås sluta i gråt och tandagnisslan när feministerna inser det i nästa upprörande ord-mot-ord fall. Kan gärningshennen erbjuda en ångande historia som fläker ut offrets beteende som ur en porrfilm så har denne gjort sitt och ‘bevisat’ att denne uppfattade samtycke. Och då är det upp till åklagaren att visa varför detta inte är trovärdigt.

          Sen kommer det kanske leda till några fler domar i gränsfall där kommunikation varit otydlig. Men det återstår att se.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  03/20/2018

          Det är därför man pressar stollarna efter om de vill åsidosätta oskuldspresumptionen eller om de vill införa en lag som inte förändrar något. Alla jag pratat med har önskat ha kvar oskuldspresumptionen. Min följdfråga har då varit varför de vill ha en onödig lag? Svaret har varit att de hoppas att en sådan lag kanske ska förhoppningsvis förändra normer om våldtäkt.

          De omdömeslösa fanskapen använder på fullaste allvar LAGSTIFTNINGEN för sin egen värdesignalering.

          Ren och absolut dekadens.
          Det här är Rom precis före fallet.

          Svara
          • Olof

             /  03/20/2018

            Ja, och det ignorerar helt den andra sidan av att använda lagen på det viset.

            För om lagar stiftas för att signallera värden så är de inte längre något som skall följas utan bara någon typ av rekommenderat beteende.

            Vilket i och för sig förklarar en del…

  37. Jack Werner är den mest nedvärderande personen någonsin – då han inte ens kallas hen. Att människor ens pratar med tönten är ofattbart.

    Svara
    • Chang Frick:

      ”Expressen anklagade mig för att vara Putin-lakej där ett av bevisen…….ryska staten stått för tvättkostnaden av mina kalsonger”.

      ???????? 🙂

      Svara
    • Jans

       /  03/20/2018

      Hakelius har ju ofta en ganska sund inställning till saker och ting men här kan vi se hur den moderata akilleshälen blottas (Hakelius är väl i princip moderat?) så fort Ryssland skymtar i kulisserna. Då rinner all sans bort i ett trollslag. Då är Hakelius en lydig moderat. Moderater har beröringsskräck för ryssen. Ryssen har ju utan tvivel blivit den nya brunsmetningen när rasisten inte funkar längre. Hakelius är inte riktigt så fri som han tror och vill ge sken av.

      Svara
  38. Tomas Fritiofsson

     /  03/20/2018

    angående rysk inblandning i sverige
    vi behöver ingen hjälp att ställa till det, vi kan själva
    hade jag varit rysk myndighet så hade jag nog mer undvikit sverige på alla sätt
    sticka in fingret i det där lättkränkta å narcissistiska getingboet är inte nyttigt för någon

    Svara
    • Melmac

       /  03/20/2018

      Frän Ledarsidorna.se

      DN och Margot Wallström har själva agerat kanske precis på det sätt som någon som vill påverka det svenska valet vill att vi agerar. Att våra motmedel sätts in där det inte finns någon aktivitet så att främmande intressen kan agera ostört.

      Med tanke på att man för inte så länge sedan kopplade ihop Aftonbladet Kultur med Ryska intressen så är det inte osannolikt att de sitter en liten lakej på DN också.

      Svara
      • Melmac

         /  03/20/2018

        Fan, det här börjat bli IB-affären 2.0. Åsiktsregistrering och rysk inblandning högt upp i makteliten.

        Fy fan!

        Svara
  39. MiT

     /  03/20/2018

    Burman från Eskilstunakuriren dyker också upp i kommentarsfältet och svingar vilt

    *https://www.facebook.com/mattias.sjodin.79/posts/1689115324460358*

    Svara
  40. Chang Frick är bäst:

    (tipstack till ledarsidorna där jag läste det först.)

    Svara
  41. För övrigt – senaste numret av Filter med Chang Frick är märk som bästsäljare på Pressbyrån.

    Svara
  1. Allijangsens tre kvarvarande partier står kvar på alla fyra | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  3. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Lämna ett svar till pelle2 Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.