Herr Twitterhyena uppmärksammas

För några år sedan så uppmärksammade jag att en twittrare var synnerligen ivrig med att försöka starta drev med sina likasinnade kompisar. Och det är intressant att se vilka det är som är med i hans entourage för man hittar ALLTID samma sorts människor runt sånt här. Alltid alltså. Ibland är de flera med men det är alltid samma kärna. Och för det mesta så hittar man samma personer också.

Twitters vidriga små hyenor startar drev mot MP-politiker

Den gången var det en MP-politiker som var i deras sikte och ingen möda sparades, man pingade in den ena efter den andra i drevet, ja man pingade in så mycket folk som twitters då 140 tecken tillät i varje tweet. De man pingade in var sådana som man visste ville vara med i drev. Annars pingar man ju inte in dem när man vill starta drev liksom…

T o m rikspolitiker drogs in, bl a Maria Ferm, som man avkrävde svar av. Men även andra drogs in. Intressant dock hur de hanterade det, var liksom ingen som bara bad haveristerna att hålla käft och dra åt helvete med sitt trams.

En S-politiker kände sig också manad att delta i drevet liksom en som kallar sig journalist.

Genierna var så uppe i varv av sitt drevande att de inte ens hade en aning om var i landet Sollentuna ligger, de trodde att det låg i Västerbotten…

Det är ju inte så att det för några år sedan bara var en tillfällighet utan han har hela tiden utmärkt sig som en fullständigt vidrig twittrare som attackerat andra på de mest vidriga sätt.

Den ovan är riktad till Ivar Arpi. Bara som ett exempel på hur hans twittrande brukar se ut.

Men nu har Herr Twitterhyena som försökte starta drevet mot MP-politikern  uppmärksammats lite för sin trevliga twitterstil

Det är Samhällsnytt som uppmärksammat twittraren. På tiden…

Men som sagt, det är också intressant att titta på vilka som hänger runt honom och tycker han är skitbra och gärna sprider hans twitteralster.

**********

Gruppvåldtäkter har ju uppmärksammats lite, det är Expressen som granskat dömda gruppvåldtäktsmän 2016 och 2017. 98% av dömda gruppvåldtäktsmän har utländsk bakgrund

Linda Snecker, Vänsterpartiet, var med i Brottscentralen igår och om ni inte hört henne innan så passa på nu, klicka på tweeten nedan

Man saknar ord. Är helt obegripligt hur hon ens kan andas och gå samtidigt. Här har Expressen undersökt vilka som fällts i rätterna under 2016 och 2017 och det finns 1 st av 43 (EN stycken av 43 alltså) som har svensk bakgrund och då kläcker hon sånt där.2% av de dömda har svensk bakgrund, 98% har utländsk bakgrund. Och av bilderna och namnen att döma så kommer de från länder utanför Europa och då menar jag inte Kina, Japan USA och liknande…

Helt otroligt ändå, Snecker verkar se deras offer som siffror bara. Som man kan ideologisera runt. Hon ser dem inte som människor utan som spelpjäser som hon spelar Fia med knuff med.

Från en av artiklarna i Expressen serie, om en 13-åring som blivit utsatt för gruppvåldtäkt. Här tror jag Sverige går vilse så in i helvete för jag är inte så säker på att deras familjer överhuvudtaget ser det som nåt brott. Jag tror att familjerna bara anser att de har tillrättavisat en otrogen, en liten hora, så hon håller sig i skinnet i framtiden. I deras ögon är det nog HON som gjort det fruktansvärda, att locka deras fina söner så de var tvungna att våldta henne. Det är HON som nu förstört för deras fina söner. Varför skulle det förstöra för deras familjer om de ser det så?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

95 kommentarer

  1. Så illa är det ja!

    Svara
  2. PeW

     /  03/21/2018

    Kan det inte vara så att de utländska brottslingarna är så frustrerade över klimatförändringen att enda lösningen är att gruppvåldta svenska kvinnor/flickor, kan det vara en av de faktorer som vänsterhycklerskan pratar om.

    Svara
    • Kristian

       /  03/21/2018

      Har inte hört den förklaringen, men det är tänkvärt. Någon Grön Ungdom talade en del härförleden om hur klimatstressad hon var. Allt hänger ihop …

      Svara
  3. Avdelning Konstiga Tweets

    Svara
    • Kristian

       /  03/21/2018

      Misstänkt troll-satir-konto. Reagerade själv på den bilden när den flimrade förbi.

      Svara
      • Kristian

         /  03/21/2018

        PS. ”Raising the Skirt” är givetvis ett konstprojekt. Sök på egen risk …

        Svara
        • Pelle2

           /  03/22/2018

          Googlade på detta och naturligtvis är det ett feministiskt projekt…
          Deras barnsliga förtjusning i sitt könsorgan är skrattretande.

          Svara
  4. Drevens mest tragiska konsekvens

    Svara
  5. Ministeravgångstweet

    Svara
    • Kristian

       /  03/21/2018

      ”vårt ansvar”.
      Du menar vår skuld? Vår arvsynd?

      Svara
      • Jans

         /  03/22/2018

        Fast av hennes resonemang följer att de i så fall även är alla andra länders ansvar så egentligen är man tillbaka till ruta ett. Var skall man göra av brottslingar?

        Svara
        • elina

           /  03/22/2018

          Som jag förut sagt: vi hyr en plats från Putin i Sibirien och dumpar alla där. Uppför de sig inte då kallar vi på grannens Nordkorea.
          (Det var faktiskt något jag snappade upp på ett fik.)

          Svara
    • weasel

       /  03/21/2018

      ”I så fall kanske vi skulle utvisa alla som begår brott och mördar, vart skulle de hamna någonstans?”

      Ja, det skulle vi.
      Och de skulle förslagsvis hamna i de länderna som dom är medborgare i.
      Och det gäller naturligtvis även svenska mördare.
      Elle anser Gita Nabavi att en svensk vit medelålders man som åker till Uganda och våldtar och mördar en svart kvinna bör få permanent uppehållstillstånd i Uganda ?

      ”Bara för att de inte är födda här innebär det inte att de inte är vårt ansvar”

      Eeh…Jo, det är precis det som det innebär – för senast jag kollade betalade inte försäkringskassan ut barnbidrag till 50 miljoner amerikanska barn som aldrig har satt sin fot i Sverige. Och anledningen till att Försäkringskassan inte gör detta är …att dom inte är vårt ansvar.
      Och om barn inte är vårt ansvar bör faktiskt inte våldtäktsmän och mördare vara det heller.

      Svara
  6. Oförglömligt tweet

    Svara
    • weasel

       /  03/21/2018

      Nästan lika bra som den här 🙂

      https://goo.gl/images/32d6r1

      Svara
    • Kristian

       /  03/21/2018

      Peterson nämnde vid något tillfälle boken Hitler’s Table Talk
      https://en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_Table_Talk
      Diverse ”monologer” Hitler höll inför sina middagsgäster.

      Det handlade mycket om hur vissa grupper var orena och en ”sjukdom” som skulle fördrivas från den ariska samhällskroppen. Kackerlackor och råttor, vill jag minnas. Har inte läst. (Den engelska översättningen verkar vara tvivelaktig.)

      Svara
      • Cecilia Hagen är judinna och råttorna är nog svenskar i hennes tankevärld.

        Svara
        • MiT

           /  03/22/2018

          Varför är det så viktigt vilka som är judar och inte? Jag kan fan inte begripa det alltså. Misstänker man att judar har en sorts kollektiv intelligens eller nåt och att alla alltid kämpar för samma sak? Jag fattar inte fascinationen för att alltid tala om att någon är jude. Man säger ju inte ”NN är kaukasier” i tid och otid om andra?

          Svara
          • KB

             /  03/22/2018

            +10
            KB

          • Tomas Fritiofsson

             /  03/22/2018

            ungefär som en annan typ/grupp alltid ska ha sexuellt umgänge med min mamma
            IQ fiskmås

          • MiT

             /  03/22/2018

            Men det är väl ingen som säger att du inte får kritisera Hagen? Eller menar du att det är judinnan du har ett behov av att kritisera och inte Hagen? Det är alltså judinnan som har skrivit nåt du vill kritisera och inte Hagen? Tror du att judar (OBS: folkgrupp, inte religion) har en sorts kollektiv intelligens där alla samverkar mot samma mål hela tiden, som myror, bin osv?

          • Nej inte kollektiv intelligens utan kollektivt intresse.
            Hon hade inte vågat förolämpa alla svenskar så grovt utan säkerheten av judemakten som plattform.

          • MiT

             /  03/22/2018

            Det är bisarrt att tänka så…

          • Judemakten som gör att judar inte kan existera i en stor del av världen …

  7. weasel

     /  03/21/2018

    Ja,
    våldtäktsmännen har förstört för sina familjer.
    Och det 24 åriga flyktingbarnet som mördade Alexandra måste , enligt Dan Eliasson, ha varit med om traumatiska upplevelser så han var ju också ett offer.
    Och… Breiviks föräldrar skilde sig och detta ledde ju till att Breivik blev ett traumatiserat offer (arbetslös var han också ) som inte bara förstörde för andra utan han förstörde ju sitt eget liv.
    Buhu. Stackars Breivik.
    Eller gäller inte den retoriken när det kommer till Breivik ? :/

    För övrigt är Stina Oscarsons dikt om att hon vill se Akilov sitta i kassan på Coop och säga ”Välkommen” till kunderna så pass osmaklig att inte ens ETC borde ha publicerat den.

    Svara
  8. Anders Lindberg är alltid med på avd. dumma tweets

    Svara
    • weasel

       /  03/22/2018

      ”Vilka kräk SD är ” = Politisk expertanalys som håller en god ton
      ”Vilka kräk sossarna är” = Näthat från en obildad svans

      Svara
  9. MiT

     /  03/21/2018

    Självklart är han en jättefin kille med superfina värderingar…

    Tror dock inte att Christoffer får nåt svar…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2018

      Om extremisten Loan Sundman går i god för någon så är det ett tydligt kvitto på att den personen är en extremist.
      Är ju som sagt var konstigt att vi skall acceptera vänsterextremister som Dr Estvalls hatande på Twitter medan vänstern skriker sig blåa om någon från höger bara är kritisk mot en vänstermänniska. Vänstern=hycklare och dubbelmoralister.

      Svara
  10. MiT

     /  03/21/2018

    Svara
    • weasel

       /  03/22/2018

      Fråga : – Vad kännetecknar en förkämpe för jämlikhet ?
      Svar ; – Att han kallar kvinnor för ”subba” och hotar med bögstryk.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2018

      Loan Sundman är ju för övrigt själv en hatare. Vi minns ju hur hon försökte driva Birro till självmord med sina hatiska tweets.
      Sundman är en riktigt otäck människa !

      Svara
    • Lovisa Loan Sundman är ett fenomen

      Hatet mot Lamotte:

      Svara
  11. MiT

     /  03/21/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2018

      Är ju extra roligt att samma vänster som klagar på att någon kontaktar en vänsterextremist arbetsgivare pg.a dennes hatande själva brukar göra samma sak mot sina politiska motståndare. Hycklare !

      Svara
  12. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
  13. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Jans

       /  03/22/2018

      ”Problemet” (fysikens lagar) med Malm är ingen nyhet, det är ju välkänt sedan länge. Det har inträffat dödsfall med barn i bland annat USA. Lär ju knappast vara första byrån som det händer med, men i och med att den är Ikea och har ett namn så blir den liksom en kändis nästan och extra uppmärksammad. Till skillnad från många andra tillverkare har ju dessutom Ikea tagit tag i problemet. När jag köpte en Malm nyligen var det tydliga varningar i bygginstruktionerna.

      Om en byrå inte skall välta behöver den vara ordentligt tung i bottenplattan och det är nog inte bara Ikea som sett en möjlighet att spara virke där som sagt. Dessutom vill inte folk ha tunga möbler. Då är väggmontage enda lösningen.

      Svara
      • Tomas Fritiofsson

         /  03/22/2018

        fysiken hit å fysiken dit detta är ju ett patriarkalt problem som drabbar

        Svara
  14. snackers

     /  03/22/2018

    Snecker är en fifflarkärring utan dess like. Inte särskilt förvånande att hon står och ljuger rakt ut. Desto mer förvånande att hon ens kom till intervjun. Med tanke på att hon ”jobbar” när ingen annan jobbar.

    Svara
  15. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Om man betänker att PewDiePie har knappt 62 miljoner följare på tuben –
      då är det mycket förargligt att bli ”uthängd”…..

      Svara
  16. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
      • Pelle2

         /  03/22/2018

        Ingen risk att någon toppsosse skulle göra hembesök i någon problemförort.
        Möjligen skulle dom kunna hålla ett extremt välbevakat möte..

        Svara
        • Annika Strandhälls väljarbesök verkade vara ett teaterstycke för MSM, anser jag.
          Du har helt rätt.
          När SVT besökte en våldsam förort för ett tag sen, blev de bestulna på TV-kameran (hi hi)

          Svara
  17. MiT

     /  03/22/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2018

      Och det är fel när män äter kött. Får vi äta något överhuvudtaget för extremisterna ?

      Svara
    • Har de ett par snurror med olika ord på som de använder för att skriva slumpmässiga rubriker?
      Vegan, mjölk, bil, tandläkare, städning, pappaledigt.
      Patriarkatet, förtryck, vithet, maskulinitet, cis-, Nalle Puh.

      Svara
    • ”Men are especially guilty of perpetuating white masculinity if they frame their choice to become vegan as “rational” as opposed to “emotional,”
      […]
      Mycek also argues that men who cite expert research on the benefits of veganism are enacting white middle-class masculinity, since “facts” conflict with more feminine sources of knowledge such as “value” or “opinion.” ”

      Svara
  18. Pelle2

     /  03/22/2018

    OT:
    Martin Ågård på Aftonbladet tar sig för att karaktärsmörda Hanif Bali. Han kallar honom för en Twittermobbare,främlingsfientlig och antifeminist.
    Det roliga är att trots att han kallar Bali för främlingsfientlig menar han att Bali är en extrem nyliberalist som vill krossa välfärdsstaten. Han menar att om man släpper in många flyktingar som behöver hjälp så förlänger man livet på välfärdsstaten.

    Det är väl snarare tvärt om. Om vi pumpar in tusentals bidraggsbehövande under en kort tid så kommer välfärdsstaten kollapsa väldigt snart. Då borde väl Bali förespråka öppna gränser för att skynda på förloppet.
    http://archive.is/27jXj

    Svara
  19. J.G

     /  03/22/2018

    Stefan Molyneux har ledsnat:

    Jag börjar fundera på om det inte är ett lågintensivt krig som pågår?

    Svara
    • Rikard

       /  03/22/2018

      Hej.

      En del schimpanser bekrigar varandra.

      Antingen genom att hanarna driver bort, dominerar eller dödar hanarna i den angripna flocken, eller att man överfaller och våldtar honor samt dödar eller kidnappar ungar.

      Syftet är att dominera eller utrota samt kunna ta över konkurrentens område.

      Pacifism och fredlig mångkultur är inte evolutionära framgångsstrategier.

      Om får lov att dra parallellen, alltså.

      Människor är ju inte schimpanser, så vi kan ju rationalisera vad som händer istället för att agera på vad som händer.

      Annars kan man fråga nordamerikanska indianer vad de tycker om den mångkulturella kontinent de lever på.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Pakistanier dömda för organiserade grova övergrepp på engelska flickor

      Svara
  20. Pelle2

     /  03/22/2018

    OT:
    Anne Heberlein på ledarsidorna skriver bra om drev.
    https://ledarsidorna.se/2018/03/nar-mediedreven-gar/

    Svara
    • Maria

       /  03/22/2018

      Nja, hon har inte många rätt om Liza Marklund, det var ett dåligt exempel.

      Svara
      • Ja, att hon ”anklagades” för att ha ljugit i sin ”dokumentärroman” är väl ganska fegt.
        Wiki:
        ”Enligt representanter för Piratförlaget har Gömda alltid marknadsförts som skönlitteratur, men Bibliotekstjänst meddelade att förlaget och en av författarna medgett att boken var av fiktiv karaktär först i januari 2009 sedan sanningshalten ifrågasatts. Piratförlaget och Liza Marklund har enligt Bibliotekstjänst aldrig protesterat mot klassificeringen av boken som fackbok”

        Sedan kan man tycka att ”drev” är fel metod.
        Detta var väl en av få gånger någon på PK-SJW-sidan drabbades.

        Svara
  21. Jans

     /  03/22/2018

    ”Här tror jag Sverige går vilse så in i helvete för jag är inte så säker på att deras familjer överhuvudtaget ser det som nåt brott.”

    Enligt integrationsforskaren Paul Collier är precis detta en av förklaringarna till att denna typ av brott är överrepresenterade bland invandrare. Brott mot majoritetsbefolkningen betraktas inte alltid som ett socialt stigma i en del diasporor. Särskilt inte om diasporan kulturellt befinner sig långt från värdlandet. Dessutom förstärks problemet om man har ett mottagande som är såpass stort att assimilation uteblir eller går för långsamt.

    Exakt de problem vi har i Sverige alltså. Synd att de inte bjuder in forskare av samma slag som Paul Collier för där finns förklaringarna. Fast det finns väl ingen riktig integrtionsforkskning i Sverige troligen.

    Svara
  22. Bamse

     /  03/22/2018

    Jaså, hotar med ”bögstryk”… sådana gör vi som Indiana Jones med.

    Svara
  23. MiT

     /  03/22/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534.1073741829.713993068695287/1700655730029011/?type=3*

    Svara
  24. Hela tråden:
    https://threadreaderapp.com/thread/976737306966155264.html

    Svara
  25. Pelle2

     /  03/22/2018

    OT:
    Bloggaren Fristad skriver bra om Linda Sneckers så kallade analys om varför gruppvåldtäkter till övergripande del begås an män med utländsk bakgrund
    http://www.fristad.eu/2018/03/valdtaktsmannens-frizon/
    Han sågar också vänsterns apologeter som förminskar dessa brott enbart för att de begås av fel män…

    Svara
  26. Jonas

     /  03/22/2018

    Vad f-n läste jag just precis????

    ”5§ innebär att en kvinna kan fastställas vara mor till barnet om hon har haft samlag med den man som fött barnet och det med hänsyn till samtliga omständigheter är sannolikt att barnet har tillkommit genom samlaget.”

    http://www.regeringen.se/4950e9/contentassets/428b06fbb3384045b13b281228b5216d/modernare-regler-om-assisterad-befruktning-och-foraldraskap-prop.-201718155

    Svara
    • Jaha … just det, ja.

      Tidigare i samma skrivelse:
      ”Reglerna innebär bl.a. att en man som föder ett barn ska anses som far till barnet och att en kvinna som bidrar med sina spermier till ett barns tillkomst ska anses som mor till barnet.
      […]
      När det är en man som har fött barnet får barnet två fäder.”

      Svara
    • Jonas

       /  03/22/2018

      Det är som ett ymnighetshorn av humor

      ”En kvinna som bidrar med sina spermier till ett barns tillkomst, eller som har samtyckt till en assisterad befruktning av sin make…”

      Svara
      • Man får läsa … vad säger jag … en får läsa om en del av meningarna för att inte råka tänka i fel riktning, så att säga.

        Svara
      • Pelle2

         /  03/22/2018

        Dom slår verkligen knut på sig själva för att vara politiskt korrekta..

        Svara
    • The Perfect Man

       /  03/23/2018

      Det påminner mig om den där videon med Sarina och Buck Angel…

      Svara
  1. Trolltider | WTF?
  2. Vad händer i Lysekil? | WTF?

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.