Den krypande känslan

Har ju flera gånger skrivit om den där Arif i Söderköping som får det att rinna till ordentligt hos de medelålders och äldre kvinnorna där. Ja t o m lokala S-politiker känner pirret så hårt när han är nära att de låter honom bo hemma hos dem.

Det är t ex lärare som försvarade honom när han på ett konfirmationsläger för tjejer, alltså tjejer i 14-15-årsåldern, sexuellt ofredande en 14-årig tjej. Från en del var det verkligen full attack. På den 14-åriga tjejen alltså… Hur hamnade han vid ett smörgå… konfirmationsläger för mycket unga tjejer? Det var kyrkan som erbjöd honom en plats som ledare! Utan att ha en aning om vem han är eller hur gammal han är. För det är en annan sak, han kom som sk ”ensamkommande barn”, tror det var 2014 och när han hamnade i sextrubbel så var han 18-19 år. Sägs det. Han ska i alla fall vara född 1998.

Om det är 1998 enligt åldersbedömningen eller enligt honom själv vet jag inte. Men i domen för sexuellt ofredande står det 1998 i alla fall.

Vuxna medelålders och äldre kvinnor bokstavligt talat dränkte honom i kärleksbetygelser, allt offentligt på facebook. Det fanns ingen ände på hur fin och fantastisk han var. En del kom till med hot mot tjejen som han tallade på. Hormonerna rusade vilt hos dem.

Sen blev han satt i Migrationsverkets förvar för utvisning. Då satte kärleksstormen på facebook igång igen. En hade t o m gjort en kudde med hans ansikte på! Massor av kärlek och röda bultande hjärtan skickade till honom.

Nu helt plötsligt har han fått uppehållstillstånd i Sverige! Då blir det kärleksbombning igen. Såklart.

En av hans kompisar postade det där.

Och här är några reaktioner

Linda verkligen ÄLSKAR PUT. Om det gäller speciellt för de som sexofredat barn vet jag dock inte.

Synd bara att tjejen han tallade på inte får vara trygg. För det är hon inte eftersom hans beskyddande hormonstinna damer ser till att hon inte får vara det… Men det är väl oviktigt i dessa människors ögon antar jag.

Där kan man se att han bytt namn också.

O_o  Är det verkligen åldersbedragare och sexofredare vi behöver i landet…?

Såna reaktioner blir det, massor av bultande röda hjärtan.

Men hur gammal är han EGENTLIGEN den där Arif? Är han född 1998? Var han ett litet barn när han kom som bara satte igång moderskänslor hos de medelålders och äldre damerna?

Tja, ålder verkar vara väldigt relativt när hormonerna rusar hos kvinnorna men enligt sin egen facebook har han nyligen fyllt 25 år i alla fall.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

108 kommentarer

  1. MiT

     /  03/23/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/23/2018

      Den här typen av av kollegialitet som förväntats prägla feminismen genom det så kallade ”systerskapet” tycks ju vara minst lika poppis i den ”antirasistiska” klubben.

      Som kvinna tycks man aldrig kunna kritisera en annan kvinna, särskilt om det är mot en uttalad feministaktivist, man ska hellre stötta och peppa, för annars är man per automatik en könsförrädare.

      Detta fenomen vittnar i grunden om den osäkerhet som finns inom radikalfeminismen och den samtida rasistiska antirasismen. Om man inte benhårt står upp för den kommer den alltså dö ut, och allt den kämpat för kommer gå förlorat, och så kan det nog vara då båda dessa ismer på många plan just endast är auktoritära överrockar fabricerad med hätsk aktivism.

      #Inte antirasist, men… /Frida

      Svara
      • Senior

         /  03/24/2018

        Ja, man kan nästan förledas tro att det handlar om -auktoritär vänster!

        Svara
  2. Senior

     /  03/23/2018

    Visst, blockera oppositionen bara, demokratiskt och bra….
    Folkrepubliken Sverige.

    https://nyheteridag.se/nya-kravet-i-expressen-blockera-sverigedemokraterna-fran-facebook/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/23/2018

      Obehagligare typer får man leta efter.

      ”I dagarna framkom det att företaget Cambridge analytica har samlat in data från runt 50 miljoner Facebookanvändare, ofta utan deras vetskap. Datan från Cambridge analytica har bland annat använts i just Donald Trumps valkampanj.”

      ”Vi får inte vara naiva och tro att detta inte kommer hända i Sverige. Högerextrema medier har gjort stora landvinningar på internet sedan förra valet. Sverigedemokraterna har överlägset störst uppmärksamhet av de svenska partierna på sociala medier.”

      Ja, och jag såg statsministern svara svepande på frågor ang. Cambridge analytica i Aktuellt, fullkomligt självlysande att Sossarna på något sätt pysslar med liknande saker, och då är det så klart bra att inte vara allt för tydlig i sin kritik.

      ”Den datadrivna ekonomin lever på våra reaktioner. Innehållet som skapar starkast känslor och polariserar mest kommer alltid gå före sansad och kvalitativ journalistik i plattformsjättarnas algoritmer.”

      Ja, och? Om man vill ha journalistik får man väl söka på ”journalism”.

      ”Sverigedemokraterna blir de stora vinnarna om inget görs för att reglera plattformarnas algoritmer. Partiet har redan gett smakprov på vilken ton de kommer ha i valet i en film som visades under deras landsdagar. Till bilder på brinnande bilar och gråtande kvinnor säger Jimmie Åkesson att socialdemokraterna och moderaterna är ansvariga för att det ”råder inbördeskrig” i Sverige och att ”folk har mördats och folk kommer fortsätta mördas till följd av er politik och ni kommer fortsätta mörka och ljuga”.”

      Nu har jag inte sett SD:s film, men något säger mig att deras referat inte är helt korrekt.

      ”Om inte propagandamakare regleras bort från våra flöden blir detta ett valår där högerextrema medier kommer få historiskt stort inflytande över det redan skadeskjutna politiska samtalet. Att Facebook och Google ”ser över” sina algoritmer är inte bra nog.
      Vi som konsumenter tar inte del av sociala medier gratis, vi betalar dyrt med vår data och våra personuppgifter så plattformarna kan sälja tillgången till sina kraftfulla annonsverktyg. Det är högst rimligt att kräva att Google, Facebook och de andra plattformarna visar mer respekt för den relationen.”

      Men jag ska inte vara en surmört, jag ställer upp på reglering av propagandamakare till 100% om de börjar med att blocka typerna från Skiftet och deras kompisar. Sedan när allt som gör ont att titta på är borta kan vi alla njuta av en valrörelse med bilder på söta sällskapsdjur, för då blir det extra demokratiskt.

      Svara
      • Översättning: ”SD blir vinnarna om alla får komma till tals.”

        Svara
        • Grodan Boll

           /  03/24/2018

          ”Våga vägra debatten”.

          Svara
          • Senior

             /  03/24/2018

            Det fungerade inte….
            Nu är det ”våga förbjuda debatten” som gäller.

          • Kristian

             /  03/24/2018

            Sedan ”våga förbjuda partier”.
            Sedan ”våga förbjuda folksamlingar”.

            Historiens vingslag.

          • Senior

             /  03/24/2018

            Precis så.
            Och fort går det.

      • Bo

         /  03/23/2018

        Artikelförfattarna måste vara imbecilla. Facebook har samlat och sålt data om användarna så snart de godkänt avtalen vid skapandet av kontot. För övrigt gjorde Obama-kampanjen samma sak. Sedan, hur exakt har detta använts för att ”tvinga” folk att rösta på Trump? Antidemokratiska och totalitära människor poppar upp som svampar i Expressens kampanj mot ”nätjättarna”.

        Svara
        • Precis. Därtill godkänner du att tredje part får tillgång till dina data via dina vänner, om du inte uttryckligen har sagt nej till detta på varje punk. (Cornucupia nämnde detta häromdagen.)

          Svara
        • weasel

           /  03/24/2018

          Det har ”tvingat” folk att rösta på Trump på ungefär samma sätt som Expressens rännstenslöpsedel tvingade folk att inte rösta på SD.
          Inte alls, med andra ord…

          Svara
      • Ivar L

         /  03/24/2018

        ”Om inte propagandamakare regleras bort från våra flöden blir detta ett valår där högerextrema medier kommer få historiskt stort inflytande över det redan skadeskjutna politiska samtalet.”

        Så valpropaganda skall alltså förbjudas? Eller vad sjutton menar de? Vad är INTE propaganda i en valrörelse? Det är ju för tusan det en valrörelse går ut på, att propagera. Hur man sedan väljer att propagera är ju också något som berättar vad man är för slags parti. Att SD historiskt skulle överdriva mer än andra skulle jag vilja se hårda bevis på. Det tvivlar jag starkt på. Det är enbart ämnesvalet som är annorlunda.

        Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Så här går det till när despoter tystar yttrandefrihet.

      https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-google-och-facebook-till-mote/

      Svara
      • Ivar L

         /  03/24/2018

        Det här börjar bli riktigt obehagligt. Det är en enorm tur att det är val i år så detta i bästa fall kan stävjas. Grundlagsförändringen är ett steg på en väg som jag sannerligen inte vill att Sverige skall gå.

        Svara
        • Senior

           /  03/24/2018

          Ja, går den igenom………

          Då blir det ännu värre, ännu snabbare.

          Betänk att folk redan idag blir anmälda och åtalade för hets mot folkgrupp av Sossarnas trollarmé av duktiga grannar och andra spioner. -Endast för att ha uttryckt sina åsikter.

          Folk blir avskedade från sina jobb, helt lagvidrigt, endast för att Sossarnas trollarmé med sina ”#J*vlabrädstapelgrupper” ifrågasatt företagens ”värdegrund” när en medarbetare uttryckt politiskt avvikande åsikter…

          Tyvärr, med tanke på alliansens åsikter om denna ändring, kommer ju hela sjuklövern att rösta igenom detta, vilket innebär att SD måste ha absolut majoritet efter valet om denna ändring skall kunna stoppas.

          Tycker du att det börjar bli riktigt obehagligt redan nu, vänta tills efter valet…..

          Svara
          • Senior

             /  03/24/2018

            Nästa hypotetiska fråga som infinner sig är ju givetvis om SD efter valet verkligen skulle rösta ner detta förslag om de själva hade absolut majoritet och därmed fick chansen att vända sjuklöverns vapen mot dem själva…?

            -Historien upprepar sig.

          • Kristian

             /  03/24/2018

            Som Scott Adams har sagt, ungefär: Vi har en del vapen här i landet. Visar det sig att vi val en Hitler till president är vi ganska många som är beredda att avsätta honom.

            Fast USA har ju lite närmre historia på den punkten. Anckarström är väl det senaste i det här landet.

          • Senior

             /  03/24/2018

            Varför tror du det jobbas så febrilt för att försvåra vapeninnehav i Sverige?

            Det är heller ingen slump.

          • Eric

             /  03/25/2018

            Frågan är om det blir något val 2022, eller om det ställs in på grund av ”påverkan från främmande makt”?

      • Ivar L

         /  03/24/2018

        Arpi skrev idag i pappers-SvD om hur precis de metoder som nu kallas demokratihotande (d.v.s. att vara bra på sociala medier) hyllades av journalistkåren när Barack Obama använde dem vid sin presidentvalskampanj. har inte kommit ut på nätet tyvärr.

        Svara
        • Senior

           /  03/24/2018

          Som vanligt inom vänstern; ”det är helt ok när vi gör det”

          Alla andra skall ha ”trevlig samtalston”, -Själva beter de sig som svin.
          Alla andra skall inte få nyttja sociala medier, -Själva har de hela arméer med troll och grupper på sociala medier, hemsidor såsom ”politism” och allt vad de nu heter.

          Socialismen föll i Europa i slutet på 80-talet, det är hög tid att Sverige också skakar av sig detta vansinne, sent omsider.

          Svara
        • elina

           /  03/24/2018

          Hade fru Clinton vunnit hade man inte ens hostat.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  03/24/2018

      Om inte propagandamakare regleras bort från våra flöden blir detta ett valår där högerextrema medier kommer få historiskt stort inflytande

      Vilken överraskning.
      De blev utkastade från MSM. De tvingades hitta egna kanaler. De gjorde det. De blev bra på dem. NU först vaknar MSM upp till detta?

      Svara
      • Senior

         /  03/24/2018

        Och varför skall oppositionens propaganda regleras bort men inte sjuklöverns tro?

        Luftslottet de byggt upp håller på att kollapsa och de försöker hålla liv i det ett tag till, men snart smäller det.

        Svara
      • Ivar L

         /  03/24/2018

        Är det någon mer än jag som ser likheter med hur musikindustrin uppförde sig när folk ville gå över till filbaserad lyssning. Glädjande nog den gången får man nog säga att folket vann, Spotify är i och för sig nu en del av musikindustrin men de tillgodoser ändå de implicita krav som låg i musiklysnarnas förändrade kosnumtionsbeteende. Men det var mycket som offrades på altaret innan musikindustrin gav sig den gången.
        Denna gång handlar det om större saker. Makten och demokratin, globalisterna har oerhört mycket att förlora om folkmakten och demokratin (läs folkhemmet) vinner. Detta kommer att trappas upp ännu mer. Särskilt om det bildas oheliga allianser för att bilda regering.

        Svara
        • Senior

           /  03/24/2018

          Förstår vad du avser, men nu är det betydligt högre dignitet i frågan.

          STIM-Pengar på digitala minnen är ju en piss i havet vid en jämförelse där man är beredd att bli fulländad diktatur med denna grundlagsändring hellre än att låta oppositionen komma till tals

          Vi har dessutom redan den oheliga alliansen sjukövern.
          Hur många fler bevis behövs?

          Är det någon mer än jag som ser likheterna mellan Sverige och DDR?

          https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östtyskland

          Svara
  3. Är han afghan har han haft ett pass för att kunna resa ut ur Afghanistan. Varför kan inte någon myndighetsperson höra med berörd myndighet i Afghanistan hur det ligger till? Vill man inte kännas vid honom där, finns chansen att man i stället hittar information i Iran. Sanningen om hans ålder är nog närmast det han själv angivigt på sin fb-sida.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/23/2018

      Och att han lyckats återförenas med sin familj var väl fantastiskt, vilket trolleri, helt plötsligt finns de där för honom. Om något borde man JO-anmäla migrationsverket för att de plågat detta lilla barn under så lång tid, och förvägrat honom möjligheten att återförenas med sina föräldrar redan för flera år sedan.

      Svara
    • Rp

       /  03/24/2018

      Som ett anekdotiskt exempel är min lillebror som är född 00 född 93 på facebook pga åldersgräns för att skaffa ett konto.

      Jag säger inget om arifs ålder men incitament att ljuga om sin ålder på facebook finns.

      Svara
  4. Det är verkligen skamligt att dömda sexförbrytare (eller för den delen förbrytare överhuvudtaget) släpps in i det här djävla landet, än värre får uppehållstillstånd!

    Svara
    • Senior

       /  03/23/2018

      Sossarnas privata SA styrkor om de förlorar valet…..

      Svara
  5. MiT

     /  03/23/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  03/24/2018

      Intressant utveckling men i grund och botten spel för gallerierna. Det handlar om vad som är trendigt snarare än om någon reell patos. Kanske är det till och med iscensatt av hans PR-avdelning. Även om det där brittiska informationsföretaget (oj, det var visst inte ryskt) uppfört sig illa så är de demokratiska konsekvenserna av deras verksamhet i stort sett obetydliga. Vår grundlagsförändring är ett klart större hot mot demokratin t.ex.

      Svara
      • Senior

         /  03/24/2018

        Precis så.
        Skådespel för massan under tiden de gör de stora förändringarna i skymundan.

        Men även andra händelser tystas ner:
        Transportgate tex. det absolut största och allvarligaste informationsläckaget till främmande makt i svensk historia, och det står inte ett ord om detta i media…..

        Svara
  6. MiT

     /  03/23/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/23/2018

      Ha ha, hon kommer alltså aldrig ta ett kontorsjobb. Nä, men då föreslår jag Abbas fabrik för fiskkonserver, där finns säkert en lucka att fylla, någon måste ju skruva på locken på sillburkarna.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/24/2018

      Hon kommer säkert hitta en plats inom bidragsindustrin som hon kan överleva på kryddat med repetitiva krönikor i Aftonbladet och besök i tv-soffor.

      Svara
    • Senior

       /  03/24/2018

      Skulle vara kul att läsa en av Ganmans berättelser ”en dag i **** liv” angående denna persons 17-timmarsdag.

      Får en känsla av att all aktivitet räknas som arbete, likt vänstern i övrigt benämner allt hemarbete som obetalt.

      07:00 går upp. ”Förr i världen fanns det påkläderskor. Nu måste jag göra det själv.

      -Obetalt!”

      07:30 sminkar mig. ”-På tv får folk betalt för att sminka mig innan jag medverkar. Orättvist att jag nu måste göra detta själv. -Obetalt arbete i hemmet!”

      Etc. Etc.

      Svara
  7. MiT

     /  03/23/2018

    Svara
  8. Att bita sin svans

    Svara
  9. När alla kärleksbetygelserna runnit ut i sanden…

    Svara
  10. Råkade titta på Kulturnyheterna ikväll. Det skulle jag inte gjort. Där hade de ett reportage om nån tant som tydligen gjort sig känd inom tokfeministsfären med hasch-taggen ”#ensnippaomdagen” och att lägga upp fula kladdteckningar av kvinnliga könsorgan på internet…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/23/2018

      Kulturnyheterna gör en aldrig besviken. Nu när metoo verkar vara slut iom stadsteaterchefens självmord så gäller det att så snabbt som möjligt återgå till sedvanlig syntax av standardiserat feministformat.

      De får helt enkelt kämpa lite extra för att fylla kvällens nyhetssändning. Har det satts upp någon ny tolkning av SCUM-manifestet på någon marginellt besökt amatörteater? Kan vi kanske göra ett nedslag i någon facebookgrupp som tydliggör hur otroligt viktigt mens är? Kanske finns det något på Trump?

      Man kan ju alltid kolla Hufftington post, där finns ofta rätt grejer, och alltid kul med utländksa nyheter.

      Har vi riktigt tur kan de spinna med en feministisk vinkel på Expressens Googledrev de kommande sex månaderna. Varför besöker inte fler feministgruppen ”Mens till alla”? Kan det bero på de demokratihatande algoritmerna?

      Svara
      • Metoo lär knappast vara över än på länge. Var stadsteaterchefen förresten utpekad för att ha trakasserat någon sexuellt?

        Svara
    • Ivar L

       /  03/24/2018

      Vad tanten i fråga har för hobby har jag inga som helst synpunkter på däremot att det kan bli riksnyheter… Hur kan det blir riksnyheter? Då kunde lika bra mina telefonsamtalskluddteckningar bli riksnyheter.

      Svara
      • Absolut, folk får väl ha vilken sjuk hobby de vill så länge den är laglig, det skumma är att media alltid ställer sig bakom och hejar på ifall det är ”feministiskt”.
        Det är dock märkligt att feministerna inte kan bestämma sig för ifall det är feministiskt eller kvinnokränkande med bilder på kvinnliga könsorgan…

        Svara
  11. weasel

     /  03/23/2018

    ”Vad skulle Sverige vara utan alla invandrare? Ingenting. Och en tråkig plats att vara på” skriver Anna Rosenkvist.

    För Annas skull så får vi väl då hoppas att det aldrig någonsin blir världsfred för då kommer ju Anna få det så oerhört tråkigt .
    För din skull så hoppas jag att vapenexporten och kriget ökar och att de flesta afrikanska länder blir riktigt omänskliga diktaturer så att du får en rolig plats att vara på, Anna.

    Svara
    • Kristian

       /  03/24/2018

      Ständigt detta ”alla”.
      Kan vi inte välja lite, lite mer noggrant? Åtminstone ta reda på vem det är som kommer?

      Svara
      • weasel

         /  03/24/2018

        Nej, Kristian.
        Rasisten Anna tycker att folkgruppen svenskar är sämre ( eller ”tråkigare” som hon kallar det ) än folkgrupper från Afrika och Mellanöstern.
        Och om det inte vore för detta roliga och exotiska folk skulle ju Anna inte få någon kebab- därför får vi hoppas på att tredje världskriget bryter ut i Afrika så att fler roliga människor kommer till det tråkiga Sverige.

        Svara
  12. MiT

     /  03/23/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155565913993251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
    • Pelle2

       /  03/24/2018

      Är som sagt var helt sjukt att man vill tillåta barngiftermål om barnen kommer från en annan kultur. Maken till syltryggar och kulturrelativister får man leta efter.

      Svara
      • Senior

         /  03/24/2018

        Ursäkta versalerna men det finns ett meddelande jag vill hamra in här, igen.

        Inget personligt mot Pelle 2 heller, ditt inlägg passar bra att spinna vidare på bara, svaret är inte riktat åt dig…

        Inget jag står för själv heller, tvärtom.

        Vad tror ni att grundlagsändringen om Mångkultur skulle innebära?

        Skall vi ha mångkultur i landet, och en av dessa kulturer innehåller barngiftermål, hur skall det annars vara mångkultur om de inte får gifta sig?

        Detta är bara Barngiftermål i vår kultur.
        Enligt deras kultur är det inte barngiftermål, eftersom barnen i deras kultur blir kvinnor i samband med menstruation, inte en viss ålder. -De räknas inte som barn!

        I vår kultur i Sverige blir kvinnor och män myndiga vid 18, man får skaffa barn vid 15, men inte handla alkohol förrän 20 års ålder.

        Precis som folk får ta körkort vid 16 års ålder i vissa kulturer, precis som myndighetsålder och annat varierar i olika kulturer.

        I vissa kulturer är du kvinna, mogen att gifta dig när du fått mens.

        I vissa kulturer blir aldrig kvinnor myndiga och får ta eget ansvar

        SKALL ALLA ANPASSA SIG EFTER SVENSK LAG?

        DÅ ÄR DET INTE MÅNGKULTUR LÄNGRE, då är det den av våra politiker förhatliga Svenska kulturen som kommer att dominera och integrera de andra kulturerna.

        DET FINNS ETT GRUNDLAGSBESLUT OM MÅNGKULTUR SEDAN 1975.

        GRUNDLAGEN STÅR ÖVER ANDRA LAGAR.

        DE ÄR DÄRMED ATT ANSE SOM ANPASSADE EFTER SVENSK LAG.

        Eller som Mona Sahlin säger:
        Det är Svenskarna som skall anpassa sig till det nya Sverige.

        Detta är en medveten förd politik, ingen slump.

        Detta är ett långsiktigt politiskt arbete påbörjat redan i slutet på 60-talet, vars tankar nu börjar bära frukt.

        Resultatet kommer att bli som i alla andra länder som haft olika kulturella inslag, inbördeskrig mellan kulturerna och i slutänden uppdelning i mindre stater.

        Jag förstår fortfarande inte varför Svenska politiker skulle vilja ha det så.
        Dock så förstår jag om andra länder skulle vilja ha Sverige så.

        Framförallt eftersom militära experter är ganska ense om att nästa storkonflikt i världen kommer att gälla området runt Östersjön.

        Svara
        • elina

           /  03/24/2018

          Jag hade gärna sluppit Mångkultur.
          Vad var det jag sa är en passande mening för oss väldigt enkulturella.

          Svara
        • Ivar L

           /  03/24/2018

          Svenska politiker månar sedan grundlagsändringen inte om Sverige utan om sina internationella karriärer, inom FN och liknande. Det kanske är ett av det mest betydande arven efter Palme. Möjligheten att bygga en internationell karriär genom att vara svensk politiker. De offrar gladeligen Sverige eftersom Sverige inte är målet med deras politiska engagemang. Målet är den internationella karriären och den enda roll Sverige spelar är såsom säljande varumärke. Det är därför de bygger vidare på de humanitära stormaktsdrömmarna oavsett de reella konsekvenserna.

          Svara
    • Kristian

       /  03/24/2018

      PS. Många av Ganmans bästa finns samlade här:
      http://invandringsdebatten.se/skribent/2525

      För oss som inte har facebook brukar det gå att klicka därifrån. I alla fall i Google Chrome.

      Svara
  13. Detta är absurt. Jag är i 30-års-åldern och han ser jämngammal. Inte en chans att han är under 25!

    Svara
  14. En annan

     /  03/24/2018

    Äh, förr i tden var sverige så jävla tråkigt att man bara uppfann skiftnyckeln, rörtängen, pacemakern, mlölkseparatorn,blixtlåset, datorfärggrafiken m.m i brist på fantasi…
    Nädu Anna, lätt att skita når röven är full

    Svara
    • Joy

       /  03/24/2018

      Kullager också, blinkande fyrar, det finns mycket bra från Sverige.

      Svara
  15. Svara
  16. Senior

     /  03/24/2018

    Nu till den större bilden:

    ”Skripal fick frihet efter en fångutväxling. Ändå dog hans son och hans fru under mystiska omständigheter. Nu är han och hans dotter allvarligt sjuka. I Godmorgon världen! får Guillou frågan om man aldrig kan pensioneras som spion. Kan man aldrig få slappna av?

    ”Inte om man är en rysk spion”, svarar Jan Guillou.

    Det där var däremot insiktsfullt. Guillou har ju själv viss erfarenhet! År 2010 erkände han att han utfört arbete åt KGB, visserligen inte som spion utan som en liten agent. Men ändå. Ärendet försvinner inte från hans CV, och den besvärar honom fortfarande. Det märktes.”
    -Lena Breitner

    (https://tankaromib.wordpress.com/2018/03/19/dubbelt-av-guillou-i-godmorgon-varlden/)

    Detta är ju egentligen ingen hemlighet, en gång agent, alltid agent.

    Men hur kommer det sig att Guillou får sitta i media och fortsätta förgifta samhället med sin propaganda när man vet att han är betald KGB-agent?

    Svara
    • Mycket viktig frågeställning i sista stycket!
      Hoppas att någon debattör som når fram till makthavarna konfronterar dem!

      Svara
    • Senior

       /  03/24/2018

      Det PRATAS om integration, ja.
      Men man har BESLUTAT om mångkultur…

      Lyssnar ni på vad politikerna säger, eller kollar ni på konsekvenserna av vad de gör?
      Har någon politiker någonsin levt upp till vad de sagt?

      Alla dessa i antal ökande ”utanförskapsområden” är inget annat än resultatet av mångkultur; egna enklaver med sina egna kulturer, lagar och regler.

      Svara
  17. Pelle2

     /  03/24/2018

    Ot:
    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver bra om det sjunkande förtroendet för Politiker och Media.
    Hon avslutar med följande:
    ”Det är naturligtvis av största vikt att politikerna återvinner folkets förtroende. Hur ska vi göra det? Mitt förslag är enkelt: Lyssna på människor, skit i journalisterna”.
    https://ledarsidorna.se/2018/03/en-fraga-om-demokrati/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/24/2018

      Fast hennes eget parti M röstar ju för inskränkningar i yttrandefriheten så jag vet inte hur trovärdig jag tycker hon är i sådana här frågor. Hur skall politiker kunna lyssna på folket om de inskränker folkets rätt att yttra sig och ta del av information?

      Det är svårt att begripa varför personer som Bali och Heberlein ens är med i M med tanke på vilka åsikter de påstår sig ha. Ibland undrar jag om Heberlein och Bali kanske inte är annat än simpla opportunister som egentligen har andra åsikter än de ger uttryck för. Annars vore de väl med i SD snarare?

      Svara
      • Bali och Heberlein kommer säkert bli valda mha personkryss – tillfaller ändå Partiet.

        Svara
        • Kristian

           /  03/24/2018

          Största problemet med Bali är att han fortfarande är lojal mot Reinfeldt-DÖ-partiet.
          Tror han verkligen att det går att förändra på mindre än en generation?

          (Någon sade att vetenskapen gör framsteg en begravning i taget. Det gäller kanske politiska partier också.)

          Svara
          • Många gillar Hanif Bali men inte det parti han representerar.
            Samma med Heberlein.
            Röstningen blir knepig för dem.

          • Ivar L

             /  03/24/2018

            Precis därför deras medlemskap i M är så obegripligt. Speciellt Heberlein som nyss gick med. Hon är ju redan på kant med partiet. Vad går det ut på?

    • Senior

       /  03/24/2018

      Problemet är väl hur vi skall få dem att lyssna på människor.
      Politikerna får ju sin bild av människorna via… tada! Journalisterna!
      Eller, det borde vara så…..

      Det politikerna skulle behöva göra, vilket de aldrig kommer att göra eftersom media och politiker slagit sig samman, är att lyssna på alla media för att försöka få en komplett bild av verkligheten. -Om vi hade levt i en demokrati!

      Nu är ju flödet tvärtom, politikerna styr folk via media.
      (Eller möjligen är det media som styr både folk och politiker?)

      Det är just därför de försöker förbjuda oppositionens media, den som kan tänkas ge folk en annan bild av verkligheten. -En kanske bättre överensstämmande, vilket skulle ge dem rösterna i valet…

      Svara
  18. x

     /  03/24/2018

    Off topic:

    Svara
  19. Ivar L

     /  03/24/2018

    Johanne Hildebrandt i sansad krönika om den påstådda signalspaningen mot UD:
    https://www.svd.se/vem-ar-egentligen-nyttig-idiot

    ”Om UD är avlyssnat är det en enorm skandal. Samtidigt hopar sig frågorna. Skulle denna avlyssnande främmande makt riskera att avslöjas genom att tipsa en nättidning om ett harmlöst mejl från en journalist på en lokaltidning?”

    Hon vågar i och för sig inte använda the F-word mot DN (F som i fejk) men i princip är det vad hon säger i sin krönika. Att signalspaningsvinkeln på Bali-gate är fejk och att om Bali knapast är den enda som gåt hårt ut på Twitter.

    ”Själv undrar jag fortfarande om UD är avlyssnat. Och vem är egentligen den nyttiga idioten? Bara en sak är säker: krisen mellan Storbritannien och Ryssland, där Sverige blev indraget, fick ingen större uppmärksamhet.
    Och Bali är sannerligen inte den enda som borde reflektera över sin ton i sociala medier.”

    Svara
  20. Ivar L

     /  03/24/2018

    Lars Åberg om den sanslöst defensiva inställningen till barnäktenskap i en utredning samt om hur islamisterna flyttar fram positionerna även genom avhandlingar på våra lärosäten:
    https://www.svd.se/de-jagas-i-sverige-av-det-som-de-flytt-fran

    ”För åtta år sedan lade doktoranden Mosa Sayed fram sin avhandling ”Islamisk arvsrätt i det mångkulturella Sverige” vid Uppsala universitet. I den pläderade han för att svenska myndigheter och domstolar ska ta hänsyn till de inblandades kulturella bakgrund när arv ska delas. Kort sammanfattat borde sharia kunna tillämpas inom ramen för svensk lagstiftning.”

    ”På regeringens uppdrag utreds just nu barnäktenskap, tvångsäktenskap och brott med hedersmotiv, och i det första delbetänkandet, ”Utvidgat hinder mot erkännande av utländska barnäktenskap” (SOU 2017:96), syns spåren av en relativiserande och religiöst påverkad diskussion som borde vara främmande för svenska lagstiftare. — Det kanske mest svårsmälta är ändå denna passus: ‘Ett tidigt äktenskap anses också erbjuda dottern skydd från våld och sexuella övergrepp.'”

    Svara
    • Kristian

       /  03/24/2018

      För trettio år sedan behövdes inte detta ”skydd.”

      Svara
      • Johan A

         /  03/24/2018

        För ca 25 år sen gick SD ut och varnade för att om inget gjordes skulle Sverige vara islamiserat 25-30 år senare, dvs idag…

        Svara
    • Senior

       /  03/24/2018

      ja, man måste ju börja anpassa och tillämpa lagarna så att grundlagen om mångkultur kan tillämpas. Olika lagar för olika kulturer.

      -Snart måste vi därmed också tillämpa apartheid mellan dessa kulturer så de inte bryter varandras lagar i vardagslivet.
      Om inte det görs står ett inbördeskrig för dörren.

      Svara
    • Joy

       /  03/24/2018

      Våldtäkt inom äktenskapet då? Och våldtäkt på flickorna i familjen, av fäder, bröder och far-och morbröder. Det är bara bullshit för att få gehör för att få igenom barngiften, att påstå att flickor slipper våldtäkt om de gifts bort tidigt. De kan bli våldtagna av utomstående även om de är gifta. Så de ska låsas in i hemmet, eller?

      Svara
      • Senior

         /  03/24/2018

        Sker det mot hennes vilja, med våld, inom äktenskapet är det ändå inte våldtäkt i deras kultur. Du har fortfarande inte riktigt greppat vad mångkultur innebär. Du ser det fortfarande med svenska ögon.

        Precis som de räknas som kvinnor och inte barn om de fått mens är sex inom äktenskapet en skyldighet. -Det är kvinnan som begår lagbrottet genom att vägra.

        De slipper inte alls våldtäkten, det är bara att det inte räknas som våldtäkt längre enligt deras lag, det är nu hustruns skyldighet att ställa upp.

        Svara
  21. Gorby

     /  03/24/2018

    Svara
    • Melmac

       /  03/24/2018

      Tänkte precis tipsa om denna kanal. Ruskigt bra, snyggt och enkelt presenterat begripligt för en so jag. Prenumerera och sprid!

      Svara
  22. Ivar L

     /  03/24/2018

    Jag har inte hängt med i alla Arifturer, på vilka grunder fick han stanna? Skall han dra hit hela tjocka släkten nu också? Det stod ju något om att han hittat sin familj, vilket är vanligt efter PUT.

    Svara
    • MiT

       /  03/24/2018

      Jag vet faktiskt inte på vilka grunder, det verkar mest handla om att man kan överklaga så in i helvete många gånger att man tröttnar till slut.

      Svara
  23. Svara
  24. Gorby

     /  03/24/2018

    Fortsättning gällande alternativmedias besök i Bonnierhuset.

    Svara
    • Jans

       /  03/24/2018

      Det är tragiskt att se hur de gömmer sig bakom sina murar istället för att stå upp för sina åsikter på riktigt.

      Svara
  25. Jans

     /  03/24/2018

    Det här kände jag inte till. Ganska vidrigt faktiskt om det stämmer:

    ”Problemet är att dessa 100 000 [skadestånd för våldtäkt] nu räknas som sparade pengar, som tjejen först måste spendera innan hon kan få socialbidrag. — Detta skadestånd kan alltså innebära att offret blir utan socialbidrag i över ett år, och egentligen aldrig får någon upprättelse. — Du som socialbidragstagande offer får i praktiken ingen inkomstökning som ”plåster på såren” och brottslingen behöver inte betala något skadestånd eftersom staten tar hand om det. Vilket incitament skapar detta för brottslingen att inte göra om det? Och varför ska du ens anmäla brottet, du får ju ändå ingen egentlig upprättelse?”

    https://samnytt.se/varfor-forlorar-valdtaktsoffer-ratten-till-socialbidrag/

    Svara
    • Staten skall inte betala skadestånd. Det skall dras från lön eller bidrag tills det är betalt.

      Som andra har sagt är en rimligt lägstanivå en tredjedel av vad fattigpensionärer får. Allt över detta är att räkna som bonus och kan tas.

      Svara
  26. SVT slutar sända studentkonsert: ”vill skildra olika traditioner”
    https://nyheteridag.se/svt-slutar-sanda-studentkonsert-vill-skildra-olika-traditioner/

    Tror ni vi är dumma i huvudet, SVT?
    Nåja, det går väl att streama. Ännu en spik i kistan för gammelmedia.

    Svara
    • elina

       /  03/24/2018

      De tror faktiskt att vi är glömska och dumma. Snart betalar vi också snällt genom skatten.

      Svara
  27. Senior

     /  03/24/2018

    En krypande känsla till:

    Hur många invandrare har vi i Sverige?

    Stämmer nedanstående länk är det totalt cirka 2,1 miljoner eller 21,5% av befolkningen.

    http://blog.zaramis.se/2015/10/19/hur-manga-invandrare-finns-det-i-sverige-ar-2015/

    Vi har idag ett nyetablerat parti som försöker göra anspråk på dessa väljare.
    Nu blir det upp till bevis gällande dessa invandrare; har de flytt från det hela, eller missionerar de och vill dominera. Skall bli mycket intressant att se detta partis valresultat.

    https://nyheteridag.se/partiledare-for-nybildat-parti-hyllar-saddam-hussein-pa-facebook/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/24/2018

      Det bästa som kan hända när vi nu har den situation vi har är om islamister sugs upp av ett islamsitsikt parti istället för att absorberas av C, S, V och MP. Då kommer deras åsiktsprofil att bli mycket mer tydlig och fler svenskar kommer att vakna. När dessutom t.ex. partier som C förkorar islamisterna så kommer de att återgå till mer svenska åsikter troligen, för att inte gå under.

      Svara
  28. Senior

     /  03/24/2018

    ”Nu kräver finansminister Magdalena Andersson (S) att kravlistan offentliggörs. ”Ulf Kristersson måste se till att listan blir offentlig så att väljarna kan bedöma vad en röst på moderaterna egentligen innebär”, skriver hon på Facebook.”

    https://nyheteridag.se/magdalena-andersson-kraver-att-fa-se-jimmie-akessons-hemliga-lista/

    Jamen vad bra!

    Då kan ju Sossarna offentliggöra kravlistorna mellan facken och S, samt listan mellan V och S….. Samt mellan alla folkrörelserna och S.

    Svara
  1. Propagandan rullar på | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: