Det är symptomen som visar sig, inte sjukdomen

Igår var det livat om broschyren från Socialstyrelsen, ”Information till dig som är gift med ett barn”, och jag har sett folk som tycker den är toppen, som inte tycker att man ska lasta regeringen för det (Hej Anders Lindberg på Aftonbladet) trots att den är beställd på regeringens uppdrag av Åsa Regnér. Jo, det står så under direktiven, att den är beställd av Åsa Regnér på regeringens uppdrag.

socialstyrelsen broschyr om du är gift med ett barn11.JPG

Framsidan på broschyren gav upphov till div kreativa idéer, den ovan är min men det finns massor av andra.

Jag har också sett de som undrat hur den kunde slippa igenom utan att någon sa stopp. Det undrade jag med faktiskt. Tills jag tänker på att det är ju det här man vill ha. Varför anställer man annars bara aktivister långt ut på vänsterkanten på myndigheterna om man inte vill att de också ska aktivista?

På den ansvarigas på Socialstyrelsen, Petra Rinman, facebook kan man få en liten aning om vad hon är för en person när man kollar på vad hon gillar. Det säger i sig inte så mycket och man kan gilla en sida för att se informationen bara men när man ser hennes gilla-markeringar så förstår man lite bättre hur informationsbladet med den underdåniga texten kunde slippa igenom.

Hon gillar bl a Feministiskt initiativ, Sekretariatet för genusforskning, Ship to Gaza, Sverigedemokraterna i riksdagen nej tack osv. Det finns även med något som heter Terrornätverket Alliansen (har inte en aning om vad det är men kan gissa…). Här kan ni se alla. Hon är också med i den vänsterextremistiska organisationen #jagärhär. Liksom kontaktpersonen, Tina Trygg, som fanns på Socialstyrelsens sida med informationsbladet också är. Det var därför det kunde slinka igenom. Alla som ska kolla på den och godkänna tyckte förmodligen att den var toppen. Och det är det som är problemet.

Rinman och alla andra är aktivister långt ut på vänsterkanten som inte klarar av att hålla sig helt enkelt. Hon nämndes också i DN-artikeln där man ansåg att vuxna barnmän från t ex Afghanistan var jämförbara med krigsbarn från Finland.

Om man är extremist på vänsterkanten så kan man inte bara vara lite extremist i en fråga här och där utan man köper ett helt paket. Där ingår relativism mot t ex barnäktenskap, att alla kulturer är lika mycket värda (utom den svenska förstås för den finns ju inte…), att alla som inte håller med dem är rasister och nazister osv i en oändlig ström av saker. Allt ingår. Att vara ohederlig för Sakens skull är förväntat. Att strunta i fakta och verklighet är ett krav om det gynnar Kampen. Ändamålen helgar medlen. Man kan inte vara extremist på vänsterkanten i bara en fråga utan man har i så fall köpt hela paketet. Och kämpar för det hela tiden där det går.

Så här ser det ut på massor av myndigheter.

Vad sägs om Statens Medieråd?

De där poddarna fanns för ca 2,5 år sedan på Statens Medieråd. Och japp, det är den Kvalitetssäkrade Nätsäkerhetsexperten som ensam höll på att sänka Svenska Institutet där i mitten. Till vänster om Soran. Man undrade ju hur hon nästan kunde lyckas med det? Svaret finns i deras mailkonversation som kom fram, det var en väldigt familjär ton. Man behövde inte anstränga sig för att misstänka att de ansvariga på SI också var aktivister. Och så är är det såklart. De är aktivister i 1:a, 2.a och 3:e hand. De pratade t o m om att Vian skulle utbilda dem och vara med på interna möten. Det var som om hon var anställd på SI. Hennes blocklista var t o m ”supersmart” tyckte en högt uppsatt tjänsteman på SI…

Om ni har glömt vad som hände så finns en sammanfattning här med länkar till mer om just haveriet med Svenska Institutet. Det visade sig att det var Vian som i princip bestämde vad och hur SI skulle kommunicera haveriet utåt med sina små pressreleaser eller vad man kan kalla dem.

Men Statens Medieråd var det, det ovan var bara ett exempel på hur en annan myndighet infiltrerats.

Så där ser det ut på deras ”Nohate-sida” nu.

Går man in på ”Jag vill lära mig mer” t ex så hittar man poddar och sånt

Kolla vilka som är med, BARA extremister långt ut på vänsterkanten.

Samma sak där, BARA extremister långt ut på vänsterkanten. Inga andra.

Sexism på nätet, Ida Östensson är med. Hon är känd vänsterextremist som startat en organisation som bara är till för att mjölka skattepengar. Ett par miljoner om året drar hon in på det viset, rakt in i stiftelsen. Där f ö Maria Arnholm, folkpa… ”liberalerna”, sitter i styrelsen. ALEXANDRA PASCALIDOU behöver ingen presentation, alla vet vad det är för en. De diskuterar hat och hot på nätet utan att ens nämna att det finns något som heter orsak och verkan. De får alltså fortsätta sitta där och bre ut sig och fortsätta sprida sina hittepågrejer riktat till många, med en myndighets välsignelse. De bjuds alltså återigen in för att kasta skit på många från en mäktig plattform.

Är man en person som ges möjlighet att via stor plattform kasta ut ofantliga mängder skit på massor av människor så kommer många av de människorna att kasta skit tillbaka. Om en person kastar skit på många så kommer den personen att få mycket skit tillbaka pga att man adresserat många. Det är logiskt.

T ex Ida Östensson ser de vanliga hyggliga svenska männen som skit och anser att de är roten till allt ont i hela världen. Jag lovar, INGEN har någonsin sett henne vara nyfiken på, och lyfta, problemet med att invandrare är ohyggligt överrepresenterade vid våldtäkter och våldsbrott ur annat perspektiv än att problemet bara är män och inget annat. Trots alla överväldigande bevis för att så inte är fallet. Ändå är det HON som bjuds in för att pladdra på om saker hon inte ens vill veta nåt om. Hon är bara ideolog och skiter i riktig fakta. Hon är inte intresserad av det.

I Skellefteå hade man under Trästockfestivalen för några år sedan en panel som var kritisk mot svenska män. Ja det var inte uttalat det men eftersom panelen bestod av ENBART extremister som anser att den vanliga svenska hyggliga mannen är roten till allt ont så behöver de inte säga det. Så en panel som var kritisk mot svenska män hade de. Sen hade de något inför festivalen också som heter #killmiddag. Det är män som ska bjuda in kompisar och okända på middag och skvallra om sex och känslor med dem. Jo, det är vad #killmiddag är. Med instruktioner om vad man ska prata om från Make equal och FATTA (som är startad av Make equal…). Tror ni jag skojar?

Här är ett reportage från Stockholm och #killmiddag och vad det är…

De vill att män ska bli skvallerkärringar som ältar känslor och sexlivet med kreti och pleti. De tycker ungefär att män ska börja recensera, med andra ibland helt okända män, hur fruarna/samborna är i bingen. Och liknande. Och älta känslor. Varför i hela friden ska man prata känslor med andra än de berörda? Ingen annan har ju med det att göra? När blev skvaller nåt bra?

Men hjälpte panelen som var kritisk mot svenska män och den där #killmiddag i Skellefteå då? Blev det mindre av sexuella ofredanden och sånt på festivalen? Jajamen, övergreppen minskade från hela EN st året innan till 12 st det året… Succé enligt radikalfeministerna, alltså vänsterextremisterna. För i deras värld så räknas alla de som man med hjälp av den manskritiska panlenen och #killmiddagen hindrade att begå övergrepp in i resultatet. Hur vet de hur många det är? Magi såklart!

Berodde den groteska ökningen på panelen som var kritisk mot män? På #killmiddag? Blev de vanliga hyggliga svenska killarna så förbannade att de började begå en massa övergrepp? Knappast. För till den festivalen hade man också ordnat gratis bussar från asylboenden runt Skellefteå. Min gissning är att det var minst 90% utlänningar av de som begick någon form av övergrepp på festivalen. Det är en gissning baserad på hur fakta och verkligheten ser ut på andra festivaler.

Tror ni att polletten trillade ner för t ex Östensson efter festivalen? Såklart inte… Hon fortsätter mata på med sitt ”män”. I hennes värld är den groteska överrepresentationen som är verklig bara en slump. Och Socioekonomiska Faktorer™.

Intressant är att i podden så nämns faktiskt den här bloggen lite, ja inte direkt men ett inlägg om henne nämns. Hon anser i alla fall att jag inte är Nordfront direkt, det var ju snällt.

Statens Medieråd igen

Ännu en podd. Den här gången har man med Lina Thomsgård, Moa Svan och Maria Sveland. Alla välkända extremister långt ut på vänsterkanten.

I varenda podd så hittar man bara ideologiska extremister och i varje material som riktar sig till skolungdomar så hittar man material från ideologiska extremister. Inget annat, bara extremister. I en myndighets material.

Statens Medieråd vänder sig alltså till skolan med sitt material och till skolungdomar. INGEN av de som man ser/hör i poddarna går att lita på ett enda dugg eftersom de just bara är extremister och inget annat.

Hur kan det komma sig att extremister så ofta syns på myndigheter? För att myndigheterna är översvämmade av likadana extremister såklart. Det är därför andra ideologiska extremister bjuds in hela tiden. Det är därför det anställs ideologiska extremister för de som anställer är också ideologiska extremister. Det verkar vara ett sätt att få leva gott på skattepengar för extremister och aktivister.

Hela Statens Medieråd är översvämmat av extremister. Enda sättet att bli av med dem är att lägga ner myndigheten. För vänsterextremisterna som ALLTID erbjuds plats i de här sammanhangen har inte själva sett till att de får utrymmet, det har någon på myndigheten gett dem! Några på myndigheten anser att vad extremister säger är vad svenska skolungdomar ska ta till sig. Samma gäller för Svenska Institutet. Socialstyrelsen är svårare, kanske man ska avskeda samtliga så de får söka om sina jobb och låta urvalet ske via ett företag som är objektivt, kanske t o m ta in utländsk expertis som man vet inte tar vänsterextremistisk politisk hänsyn? Och ställa kravet att all form av politisk aktivism är förbjudet och om man har hållit på med det tidigare så kan man helt enkelt inte bli återanställd? De har ju liksom visat att man inte kan lita på dem?

Kommer ni ihåg Brå? Där kryllar det också av aktivister, ibland så uttalar de sig t o m tvärtemot vad vad Brås egna rapporter säger, bara för att sprida ideologiskt rätta åsikter istället för fakta. Ibland så avslöjar de att de är extremister och aktivister långt ut på vänsterkanten när de t ex ertappas med att planka.

Denna sjukdom finns alltså på samtliga svenska myndigheter. Det vi ser, t ex på Socialstyrelsen, Svenska Institutet, Statens Medieråd osv är bara symptomen på sjukdomen. Folk undrar hur informationsbladet som riktade sig till de som var gifta med barn kunde gå igenom när svaret är att alla tyckte det var bra. Det finns inga som kan säga stopp eftersom man sett till att såna inte jobbar kvar. Det var först efter att massor av helt vanliga svenskar påpekat att den var grotesk som man lite överrumplade drog tillbaka den. Broschyren såg ut som den gjorde för att extremister ville att den skulle se ut så.

Det var flera inblandade aktörer i broschyren. Ingen av dem sade stopp. Varför inte? För att det kryllar av extremister långt ut på vänsterkanten där också såklart. De ville också ha den som den blev. Annars hade de ju sagt stopp…?

ALLA myndigheter är infiltrerade av extremister, det mesta har nog skett genom att ”genus” ska tryckas in överallt eftersom genusfältet bara är vänsterextremistisk ideologiproduktion, inget annat. Feministiskt initiativ är ”genusvetenskapens” politiska gren. Släpp in genus och du får galningarna i Fi på köpet. Ofelbart.

T ex SKL har en gemensam webbplats med några andra aktörer, bl a med Sekretariatet för genusforskning. Men i själva verket så är den webbplatsen, jämställ.nu, enbart till för Sekretariatet, det är bara de som publicerar material där.

SVT och SR är samma sak, totalt infiltrerade av extremister. Barnprogrammen som sänds på Barnkanalen är extremt politiserade, man t o m döper om figurerna i de tecknade filmerna så de ska passa extremisternas utopi! Lilla Aktuellt är ett annat sorgebarn som de använder för att pumpa ut propaganda.

Hur det ser ut på Skolverket vågar jag inte ens tänka på…

Osv

Varenda myndighet är alltså proppfull med extremister och aktivister. Som i sin tur anställer extremister och aktivister. De avslöjas gång på gång eftersom de som tur är inte klarar av att hålla sig utan bara måste aktivista lite småöppet när de får chansen. Men inget händer när de avslöjas! En myndighet får inte ens misstänkas för aktivism men när de avslöjas i sin nakenhet så händer… ingenting. Det bara rullar på. De på t ex Svenska Institutet borde fått sparken med omedelbar verkan efter sitt frotterande med vänsterextremisten Vian men vad jag vet så jobbar de kvar som om inget har hänt trots att de officiellt som myndighet stämplade en massa helt vanliga svenskar och andra som homohatande och kvinnohatande rasister och nazister. Så varför ska de sluta vara extremister och aktivister när inget händer ens när de bli tagna på bar gärning? Varför händer inget?

Så vad ska man göra med alla myndigheter som är kapade av extremister och aktivister? Går det ens att göra nåt utan att lägga ner myndigheterna? Vilket parti kan innan valet säga att de kommer att verka för att sådana myndigheter läggs ner alt reformeras ordentligt med avsked för aktivisterna? Vilket parti skulle också våga göra slag i saken efter valet…?

Något måste göras i alla fall, vi kan inte ha aktivistiska myndigheter eller aktivister på myndigheterna. Myndigheter ska inte ens kunna misstänkas för aktivism. Nu misstänks de inte för det utan de utövar det helt öppet vilket är förödande för respekten och tilltron för förvaltningarna. Speciellt när inget händer när det avslöjas.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

109 kommentarer

  1. Jans

     /  03/30/2018

    Lite mer Långfredagsläsning, OBS verkligen Långfredagsläsning. Riktigt mörkt och deprimerande alltså:
    https://morklaggning.wordpress.com/2018/03/20/sjalvmordspolitik/

    ”om vi fortsätter med dagens stora migration blir siffran 30,6 procent. Det gör Sverige till det land i Europa som år 2050 har överlägset störst andel muslimer. Det alternativet är det mest troliga, med referens till antalet invandrade muslimer under det senaste decenniet.”

    ”Våra politiker talar om religionsfrihet och åsiktsfrihet och gör sitt bästa för att förhindra kritik, utan att förstå att det leder till att muslimerna trappar upp sina krav. De förmanar oss, säger att vi måste bättra oss, i annat fall fungerar inte integrationen. De vägrar se att många muslimer inte alls vill integreras utan styra sig själva. Och på sikt vill de ta över.”

    Svara
  2. Senior

     /  03/30/2018

    Äntligen!

    Nu har du äntligen förstått omfattningen av 68-vänsterns infiltration.

    Lägg till Ruben och Hilda i rättsväsendet.

    Lägg till ett DDR som hade en jättestor, och då menar jag jättestor, organisation som hjälpte denna 68-vänster på alla sätt.

    Varför tror du regeringen hemligstämplat STASI arkiven och vägrar låta folk komma åt Rosenholtzkartoteken?

    Läs nu om DDR i wikipedia, kolla likheterna med facken, folkrörelserna, och de ”tillåtna” partierna att rösta på.

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Äntligen har du förstått långsiktigheten i det hela. Hur detta har planerats för sedan mitten på 60-talet för att läggas in steg för steg i grundlagen med början med den stora ändringen 1975.

      Svara
    • Mycket väl använd tid att lyssna på ”Lagrådets sågning av Regeringen

      Svara
  3. Dags att ändra underrubriken på bloggen till ”Inte Nordfront direkt”?

    Svara
  4. Rikard

     /  03/30/2018

    Hej.

    Vill du som läser den här bloggen att landet Sverige skall fortsätta finnas?

    Inser du vad som då krävs i form av konkret handling?

    Accepterar du det priset?

    Det är hårt, mycket hårt, och svårt för svensk att inse att hundratusentals människor har av oss tillåtits att invadera och kolonisera vårt land – det är inte fråga om invandring, eller att din trevlige iranske kollega representerar invandringen; det är fråga om Sveriges och svenskarnas existens eller undergång.

    Libanon, Sydafrika eller Jugoslavien; där är vår framtid, och det lutar allt mer åt Sydafrika.

    Säg mig, kan du rösta bort islam?
    Kan du rösta bort stenkastning mot polis och hemtjänst?
    Kan du rösta bort gruppvåldtäkter?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Skulle vi kunna återställa ordningen i landet i morgon, skulle det ändå ta generationer att bygga upp landet och välståndet igen.

      Du som lärare, hur lång tid skulle det ta att bygga upp kunskapsnivåerna i skolan igen?

      När lärarna kommer från kullen på 17:e plats i Pisa?

      Vård, skola, omsorg. Allt har raserats i en rasande takt.

      Det kommer att ta generationer att bygga upp landet igen, generationer.

      Svara
      • elina

         /  03/30/2018

        Det tar tusen år att bygga upp en civilisation, århundraden att bygga upp fungerande land/stat men det kan krossas på en dag, vecka, några få år.

        Jag är pessimist. Det är kört. Allt jag ser omkring mig skriker ut förfall. Jag är gammal nog att jämföra och dra slutsatser.Vad kommer efter, ”Sydafrika” kanske som vissa tror. Trots min pessimism är jag ärligt ledsen över att jag inte kan rösta. Jag är i ödemarken utomlands och det gick inte att förhandsrösta innan jag åker.
        Ni får förlåta mig och rösta rätt om det nu finns rösta rätt som räddar landet.

        Svara
        • Senior

           /  03/30/2018

          Det bästa vore nog att stanna kvar i ödemarken utomlands. 🙄

          Svara
      • Rikard

         /  03/30/2018

        Hej.

        Det går inte att ge ett meningsfullt eller vettigt svar på annat än som ren spekulation eller i efterhand. Man kan jämföra med att fråga om när Romarriket föll. (En kuggfråga man definitivt kan ge avancerade studenter – rätt svar är att ingen vet, men mellan ca år 450 ek till ca år 1300 ek, beroende på en hel massa saker.)

        Återställa kan gå på en generation, faktiskt, om man menar sådant som nationalism, medborgarkänsla, kulturell samhörighet och liknande. Det kan också vara helt omöjligt – det handlar ledarskap och sagda ledarskaps förmåga att omsätta sin vilja i handling i enlighet med det svenska folkets vilja, även den manifesterad i handling. Vill inte svenskarna att folket och landet skall finnas kvar, (och de flesta under trettio förstår inte riktigt vad som avses, är min erfarenhet – det tror att ”Sverige” är det eviga riket) som försvinner det, och det innebär rent krasst: det du inte är beredd att slåss för är du redo och villig att förlora till den som vill ta det ifrån dig.

        Det handlar ju inte om att välja en tidpunkt, söka härma den och sedan lägga i handbromsen, utan om ”Gör om – gör rätt”, och sedan fortsätta på historiens eviga marsch.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS Om det saknas detaljer i svaret så finns det en anledning till det – svensk lagstiftning har vissa åsikter om att medborgare (om de är svenskar) slänger fram fraser som ”Låt budkavlen gå!”. DS

        Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Sydafrika förresten, menar du under apartheid regimen eller efter, som det ser ut idag?

      Svara
      • Senior

         /  03/30/2018

        Vi har ett alternativ till, ännu otrevligare om du frågar mig: Iran 1979…

        Svara
      • Sydafrika idag; regimen stöder folkmord på vita farmare. Gårdarna ska tas ifrån dem utan kompensation!

        Svara
        • Senior

           /  03/30/2018

          Jotack, jag vet.

          Jag har bekanta i Sydafrika, de är lika tvehågsna och handlingsförlamade där inför utvecklingen som jag själv är inför utvecklingen här.

          Svara
          • Eftersom MSM inte uppmärksammar detta, är de flesta nog ovetande.

    • Havre flarnstad

       /  03/31/2018

      Vi ”normala” lite yngre män som i princip bara väntar på inbordeskrig Balkan again med Ryssland och NATO runt hörnet.

      Tvekar inte på en forcerad reparation den dagen ekonomiska hemvändar bidrag och indragna förmåner på hemmaplan misslyckats (den senare blir svår att stoppa ) AFS kom 13ar för sent tyvärr.

      Svara
  5. ”De diskuterar hat och hot på nätet utan att ens nämna..orsak och verkan….via stor plattform kasta ofantliga mängder skit på massor av människor så kommer många av de människorna att kasta skit tillbaka.

    Intellektuellt svårt för PK-folket.

    Svara
    • elina

       /  03/30/2018

      Du kom på återanvändning av den broschyren. Toppen. Man ska inte slösa, det är inte miljövänligt.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Bra sammanfattning av Sveriges totalt vansinniga rekrytering till Riksantikvarieämbetet.

      Filmen i sig är också intressant.

      Det diskuteras ju då och då både här och på Flashback om hur det kommer sig att inte judar protesterar mot islamiseringen eftersom de förmodligen är de första som kommer att bli offer om radikal islam vinner terräng i Väst. Men David Horowitz Freedomcenter, som gjort denna video, är ju faktiskt ett exempel på en organisation med judisk grund som vågar ta bladet från munnen. Hoppas fler hakar på. Om de judiska organisationerna på allvar börjar höja sina röster blir det oerhört mycket svårare för vänsterliberalerna att sopa islamismen under mattan med attackteknik av typen ”rasism”, ”islamofobi”.

      Svara
  6. Senior

     /  03/30/2018

    Glöm heller inte hur de fullständigt kastar hundratals miljoner i bidrag på alla möjliga vänsterextrema grupper, projekt och propaganda via statliga instutitioner som vinnova, allmänna arvsfonden, etc. etc.

    Svara
  7. Många miljarder skattekronor hjälpte Mugabe och Mandela att komma till makten – nu folkmördar de vita i Afrika!

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Precis så.
      Liksom vårt ”bistånd” till (de Palestinska) Terroristerna på västbanken.

      Svara
  8. Svag polismakt förebådar en nations undergång.

    Svara
  9. En annan

     /  03/30/2018

    Senior, det handlar knappast om miljonbelopp, snarare miljardbelopp. Inkludera SIDA och FN, många fattigpensionärs-förbättringar där du.
    Det är dags att kräva en total genomlysning av vad alla skattepengar egentligen finansierar
    Om jag som egenföretagare måste jobba 6 timmar gratis, behålla inkomsten för 4 timmar räknat på en tiotimmars arbetsdag, blir jag minst sagt upprörd!
    Sanera i bidragsträsket, stäng ner det välfärdsindustriella komplexet, återinför tjänstemannaansvaret samt dra in presstödet för msm,
    Avsluta partistödet, låt partierna värva röster som tidigare genom medlemsjakt.
    Låt framför allt muslimerna förstå att sverige är en sekulär stat, inget annat.
    Din övertygelse är inte min övertygelse, tycker du annorlunda, helt ok, men sök då upp ett land som gillar lika, här har du ingen framtid, vi slängde av oss den religiösa härskarkoftan för länge sedan, vi har liksom inte GUD och hans supersanna förkunnare som rättesnöre längre, därför har Sverige gått vidare och uppfunnit allt från blixtlås till krockkuddar, vi fastnade liksom inte i naveln.
    Under hundra års pengaregn från väst till mellanöstern, som betalning för oljan har nu ME kunnat bygga upp ett välstånd av sällan skådat slag, där gummibåtsresor över medelhavet
    ingår som event, samt skojserier med annars hårt bevakade NATO-gränser.

    Svara
    • Senior

       /  03/30/2018

      Ja, det är hårresande mycket när man börjar addera allt. Lägg till nettobudraget till EU….

      Alla pengar vi betalar till ”Shengen länderna” för att hålla de yttre gränserna….
      -Väl investerade pengar! 😜

      Svara
      • En annan

         /  03/30/2018

        Det jag inte riktigt förstår, är varför Sverige alltid ska vara bäst i klassen. Kan det ha att göra med att skattkistan alltid är full, men ordet fattigpensionär liksom inte finns.
        Nä, nu måste alla resurser satsas på hittepåbarn, skit i pensionererna, skit i 12-å5ringarna som ska dela klassrum med 30-åringar, rösta på oss…. Hejsan svejsan 7-klövern, svenskar tycker olika, frågor på det Morgan….

        Svara
        • Rikard

           /  03/31/2018

          Hej.

          En hypotes till varför det i det svenska ledarskapet finns en impuls till, som du skriver att vara ”bäst i klassen” (vilket för mig ger associationen insmickrande smilfink modell Fridolin…), är att vi ännu dras med ett komplex sedan Stormaktstiden; det sitter så hårt i vår självbild att vi är en stormakt att vi inte riktigt begriper hur marginella och parentetiska (och numera även patetiska både på engelska och svenska) vi är.

          Dels så är vi sedan ung. en viss Gustav Vasas tid vana vid att se oss som boss över grannfolken, hur hårt den lede dansken än bitit ifrån sig, dels så var vi under senare halvan av nittonhundratalet beundrade för den svenska modellen (inte bara Anita Ekberg och andra kvinnor utan även samarbetet näringsliv, fack och stat), samt för vår då i internationella jämförelser ytterst framgångsrika kultur.

          Vi har helt enkelt en självbild det är skadligt för oss att försöka leva upp till – om Sverige gör något så är Sverige bättre än andra på det; inte sund stolthet över egna prestationer (för som land finns det mycket att vara stolt över) utan mallighet över att vara bättre än andra.

          Lägg där till ett slags skuldkomplex från andra världskriget, och ett mindervärdeskomplex från samma krig och vi får en blandning som driver oss att hitta på något att vara bäst på – till och med när det är direkt dödligt för oss och är något ingen vill vara bra på, eller egentligen vill behöva göra alls.

          Om man skall psykologisera fram ett svar som vore landet och staten en person blir mitt att där finns en odemokratisk kultur i statens förvaltning, att medborgaren är en undersåte som skall lyda politikerna; en kultur som var på väg att brytas men som kom tillbaka med stormsteg efter kriget när socialiseringen tog fart och nationalkänslan blev något fult.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  03/31/2018

            Ja, det där är så j*vla typiskt.

            Kommentaren ”Så där gör vi inte i Sverige”, följt av en stolt förklaring av hur vi istället gör saker och ting i Sverige minsann.

            Alltid underförstått att vårt svenska sätt skulle vara bättre…..

            Så känner man igen en svensk utomlands.

            (swesplaining 😜)

            Gällande den odemokratiska kulturen håller den så sakteliga på att brytas, det är därför lagändringar föreslås till höger o vänster gällande alternativmedia och yttrandefrihet.

            Men frågan är om det finns tillräckligt med driftiga/drivande människor i landet för att kunna bryta detta på riktigt, svensken har varit kuvad så länge att konflikträdslan blivit en falsk överlevnadsinstinkt.

  10. MiT

     /  03/30/2018

    Svara
    • Olof

       /  03/30/2018

      Herregud, vilket jävla rasistiskt AS.

      Så om det inte sker utanför Dennerts husknut så är det ok? Så länge det bara är de bruna i förorten som drabbas så är det ingen fara?

      Jaja, bra för eventuella framtida hardliners att veta om de tar över – lägg inte läger utanför Dennerts husknut så är det ok för honom vad fan man än gör där…

      För visst, Dennert, så länge man spärrar in problemen i läger (‘förorter’) så kan vi säkert hålla mycket av Sverige riktigt najs för rödvinssocialister. Problemet uppstår om vi faktiskt försöker lösa integrationsproblematiken. För då skulle vi behöva bättre spridning. Och då är tyvärr ‘utmaningarna’ nu så många att det skulle bli problem utanför husknuten.

      Godhetsknarkarna har satt oss i en situation där vi har att välja mellan att i princip mer eller mindre internera en del av befolkningen för att hålla ‘problemen’ borta från röstboskapet. Eller försöka integrationsprojekt som kommer kräva spridning av ‘problemen’, men där koncentrationen kommer bli för hög hur man än gör, vilket i sin tur kommer leda till utflyttning och politiska skiften som avbryter sådana försök…

      Svara
      • Det parodiska är att han bor i ett väldigt välmående område, så det är inte underligt att han inte märker av något ”runt husknuten”.

        Nej, för du har isolerat dig själv från problemen pucko.

        Svara
    • weasel

       /  03/30/2018

      Magnus Dennert verkar ha missat att det inte är han och den övriga vänsteröverklassen som drabbas av ”systemkollapsen”.
      ”Har ni fått mindre pengar i plånboken? ” frågar Magnus hånfullt.
      Ja, Magnus, det finns några hundratusen fattigpensionärer och några tusen handikappade barn som har blivit av med sin assistans.
      Sedan finns det även några nyanlända som det tydligen är synd om eftersom dom bor i husvagnar i Staffanstorp.
      Kanske kan du åka till Staffanstorp och berätta för dom att systemet funkar alldeles utmärkt och att Sveriges ekonomi och välfärd i själva verket är fantastisk ?

      Man blir så förbannat trött på dom här Schyffert-kommunisterna som ständigt berättar att dom personligen inte har fått det sämre och att det därför inte finns några problem.
      Överbetalda södermalmssnobbar som sitter i bostadsrätter värda 8 miljoner och berättar att allting fungerar utmärkt för folk som står i en tio år lång bostadskö .
      Fy satan vad vidrigt och fy satan vad sjukt.
      Det är lika imbecillt som om jag skulle berätta att folk norrländska skogarna att dom inte ska vara rädda för björnar för jag har inte mött en enda på tunnelbanan.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Dennert: Bara idag råkade jag ut för två händelser som gör livet otrivsamt och som har direkt koppling till misslyckad immigrationspolitik. Jag lever fortfarande och det var inte direkt brott men på gränsen. En sådan som Dennert vet helt enkelt inte hur det ligger till för han lever i en filterbubbla. Många länder är naturligtvis värre än Sverige men vad är det för djävla måttstock i ett land som var världens rikaste för bara några decennier sedan? Fattar han inte vad han håller på att förlora. Var det inte värt något att leva i ett stabilt, tryggt ohc välmående land?

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  03/31/2018

        Han kan testa att bli sjuk för livet och testa den sk vårdgarantin i verkligheten tar ett specialist besök ett halvår ibland. Vårdcentralen kan byta din läkare 6-7gr på 1år plus , och alla kan ändra eller ha ny inställning till din medecinering / dos .

        Ett fåtal har inte förstått svenska språket och skriver så dåligt och otydligt att FK nekar intyg med indragen inkomst som resultat.

        Har tack och lov aldrig haft tjafs eller problem från FK och alltid retroaktivt betalad vid misstag.

        Svara
        • Rikard

           /  03/31/2018

          Hej.

          Begär att läkaren är svensk. Du har rätt att välja läkare.

          Om personalen konstrar, be dem att läsa upp namnen på läkarna ett i taget och säg stopp vid ett svenskt namn.

          Jag har själv gjort det, och har aldrig ångrat mig.

          Eftersom sådant är nödvändigt nuförtiden kommer här den obligatoriska meningen om att jag /minsann/ träffat utländska läkare med hög kompetens.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Opie

             /  03/31/2018

            Trodde det var en självklarhet att alltid välja svenskt? Vem vill gå till en läkare, tandläkare eller annan vårdgivare från MENA? Finns inte på kartan. Bristande språkkunskaper, bristande kulturkompetens men ffa en utbildning som kanske inte ens existerar.

    • G

       /  03/31/2018

      Wow! Den är ju nästan för bra för att vara sant, vilken kommentar alltså, av en Dennert i egen hög person dessutom. ”Folk” som tänker som denne man är inte att leka med.

      Om det inte är _din_ bil som brinner upp…
      Om det inte är i _ditt_ hus som någon gör inbrott…
      Om det inte är i _dina_ barns skola…
      Om det inte är _din_ dotter som blir våldtagen…

      Svara
      • weasel

         /  03/31/2018

        Till och med Löfven och Expressen har nu erkänt att det finns gigantiska problem . Även om dom kallar de gigantiska problemen för ”utmaningar”.
        Men de mest fundamentalistiska , såsom exempelvis Dennert , lever fortfarande i förnekelse.

        Detta är väl delvis förståeligt eftersom det är mänskligt att inte vilja erkänna att man har haft fel – särskilt inte när det man har förespråkat har fått så förödande konsekvenser för hundratusentals människor.

        Så man kan säga att pensionsåldern höjs och att cancersjuka utförsäkras och att våldtäkterna och bostadskön har ökat med några hundra procent under 2000-talet. Sådana faktaresistenta fundamentalister som Magnus Dennert kommer ändå svara ”Vad är problemet? Jag personligen har inte fått mindre pengar.”
        Påminner en hel del om landsfader Reinfeldts klassiker ”Julgranen har inte brunnit upp” .

        Så…vad är egentligen problemet med att NMR delar ut några flygblad och att SD ligger runt 20 procent i mätningarna, Magnus Dennert ?
        Jag menar, du har ju inte fått mindre pengar och då finns det ju ingen anledning att klaga på någonting ?

        Svara
    • G

       /  03/31/2018

      Svara
  11. Har det svenska folket tillfrågats om de vill invaderas av problem-människor?

    Svara
  12. MiT

     /  03/31/2018

    Svara
  13. Ivar L

     /  03/31/2018

    Thomas Gür gör en intressant distinktion mellan bosättare och invandrare. Säger inget rent ut men naturligtvis är det ganska uppenbart att han menar att betydande immigrationsgrupper i landet är bosättare. Bra och relevant term.
    Till skillnad mot Israeler som får denna beteckning handlar det dessutom om folkgrupper som överhuvudtaget inte har något historiskt band till vårt land. Israelerna har ett synnerligen tydligt historiskt band till de områden som de påstås ockupera.
    https://www.svd.se/skillnad-pa-bosattare-och-invandrare

    Svara
  14. MiT

     /  03/31/2018

    ”Hatpredikanten imam-jihad besöker Stockholm”
    http://www.bassam.nu/hatpredikanten-imam-jihad-besoker-stockholm/

    Svara
    • G

       /  03/31/2018

      ”Ökända islamister” Ibn Rushd i blåsväder efter inbjudan av radikal predikant – sågas av Hanif Bali (M)
      …[..]..
      Hanif Bali framför sin kritik i ett inlägg han publicerat på Facebook.

      ”Men i Sverige är Ibn Rushd av Alice Bah Kunke (MP) bidragsfinansierat ”studieförbund” som drivs av ökända islamister som Omar Mustafa (fd S), Mohammed Temsamani (MP), Yassir Issa – etc. De har återkommande gjort sig vana att bjuda in intoleranta predikanter och varje gång lekt dumma när de ertappats. De har anklagat kampanjer mot barnäktenskap för ”rasism” och ”islamofobi”, skriver Bali på Facebook.

      Han uppger även att Socialdemokraterna i Solna fortsätter att försöka stödja Ibn Rushd med skattebetalarnas pengar.

      ”Trots det motionerade exemplevis Socialdemokraterna i Solnas kommunalråd Sara Kukka-Salam (S) att Ibn Rushd skulle få nya färska skattepengar och ansvar för att ”utbilda” nyanlända. Indoktrineringen måste tydligen ske snabbt och tidigt. Förslaget röstades ner av de borgerliga partierna i Solna och de får inte ett öre av oss. Men andra kommuner däremot. När Ibn Rushds Omar Mustafa avgick från Socialdemokraterna pga han bjudit in hatpredikanter tog Sara Kukka-Salam (S) honom i försvar.” ”.
      https://nyheteridag.se/okanda-islamister-ibn-rushd-i-blasvader-efter-inbjudan-av-radikal-predikant-sagas-av-hanif-bali-m/

      facebook.com/hanif.bali/posts/10155491414555686

      Svara
    • G

       /  03/31/2018

      “Imam Jihad” gästar de Muslimska Familjedagarna i Kista”
      https://ledarsidorna.se/2018/03/imam-jihad-gastar-de-muslimska-familjedagarna-i-kista/

      Svara
      • Ivar L

         /  03/31/2018

        Undrar hur mycket skattepengarna de muslimska familjedagarna kostar? Indirekt har antagligen vi varit med och finansierat jihadpredikanten.

        Undrar vad som kommer härnäst, kanske ”de fosterländska familjedagarna” där vi bjuder in högerextrema ryska eller ukrainska separatister som får inspirera nationalister till väpnad separatism och läsa sagor för barn på Lidingö Bibliotek? Även då skulle DN och kompani avstå att skriva och kritisera?

        Svara
    • G

       /  03/31/2018

      Svara
  15. G

     /  03/31/2018

    ”Var tionde kommun ger illegala invandrare socialbidrag”
    https://nyheteridag.se/var-tionde-kommun-ger-illegala-invandrare-socialbidrag/

    Svara
  16. G

     /  03/31/2018

    ”Regeringen tillsatte 1,2 miljoner för projektet med den kontroversiella informationsfoldern. I regeringens uppdragsbeskrivning går även att läsa att pengarna ska tas från utgiftsområdet Hälsovård, sjukvård och social omsorg.

    ”Socialstyrelsen får använda högst 1 200 000 kronor för uppdragets genomförande under 2017″, står det att läsa i regeringens uppdragsbeskrivning.

    Regeringen ger även order om att de 1,2 miljonerna ska tas från till hälsovård, sjukvård och social omsorg.

    ”Kostnaderna ska belasta utgiftsområde 9 Hälsovård, sjukvård och social omsorg, anslaget 4:7 Bidrag till utveckling av socialt arbete m.m, anslagsposten 4 Utvecklingsmedel.”
    https://nyheteridag.se/regeringen-tillsatte-12-miljoner-for-projektet-med-skandalfoldern-ska-belasta-utgiftsomrade-halsovard-sjukvard-och-social-omsorg/

    Svara
    • Olof

       /  03/31/2018

      Intressant hur man fortfarande systematiskt föröker mörka kostnaderna för migration. Det här har naturligtvis inget med hälsovård, sjukvård eller social omsorg att göra. Men återigen är man så mån att dölja kostnaderna att man till och med tar ifrån budget avsedd för de sjuka och svagaste i samhället för att sopa det under mattan.

      Svara
  17. G

     /  03/31/2018

    ”Överfallsvåldtäkt i Bromma – kvinna attackerades på väg hem från jobbet

    En kvinna blev överfallen och våldtagen i Bromma på fredagen. Hon var på väg hem från jobbet när en man plötsligt överföll henne och fullbordade en våldtäkt, enligt Aftonbladet.

    Enligt Expressen ska kvinnan ha uppgett ett signalement på gärningsmannen. Polisen har dock inte gått ut med det.”
    http://www.friatider.se/verfallsv-ldt-kt-i-bromma-kvinna-attackerades-p-hem-fr-n-jobbet

    Men nu var det inte _min_ kvinna som blev våldtagen, så jag ska inte bry mig om detta alls…. Och bra att polisen lämnade ut signalement precis som vanligt. Inte.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Kanske kan man tolka uteblivet signalement som ”inte svensk” i varje fall. Hade det varit en svensk man hade vi nog fått ett utförligt signalement.

      Svara
      • Opie

         /  03/31/2018

        Uteblivet signalament innabr ALLTID att en babbe varit i farten farten. Herrgud, har ni bott under en sten de senaste 5-10 åren?

        Svara
    • Motkraft

       /  04/01/2018

      Nu är ”kort man med arabiskt utseende som byter på svenska” inte ett speciellt användbart signalement och kanske då inte värt gå ut med. Men om kvinnan hann uppfatta mer som verkligen gjorde att någon kan identifiera förövaren så är det givetvis skandal om signalementet inte offentliggörs.

      Det självklara att göra för att mildra vågen av sexuellt våld är att Sverige inför kravet att alla förs in i ett DNA-register som söker asyl, söker uppehållstillstånd, söker bidrag trots papperslös, eller är icke-svensk och döms för brott (även de under 18 år). Då skulle troligen förövaren i detta fallet redan vara frihetsberövad. Nu kommer han hinna våldta fler kvinnor innan han eventuellt åker dit.

      Att lämna DNA är en rimlig motprestation mot värdlandet Sverige. De som kommer hit i goda avsikter borde inte ha någon invändning mot det. Vi kan ju ha regeln att när fått svenskt medborgarskap så tas informationen bort. Givet att inte är för lätt och för kort tid innan medborgarskap ges.

      Svara
  18. G

     /  03/31/2018

    ”Muslim i hijab kan bli årets Miss England

    Maria Mahmood är historisk som första kandidat som deltar i Miss England med hijab. Nu lovar hon att tävla i burkini under baddräktsmomentet. ”Muslimer är förknippade med negativa saker som terrorism. Jag har bestämt mig för att ändra på den uppfattningen”, säger 20-åringen till The Mirror.

    Maria Mahmood är vidare till semifinal i Miss England. Hon har redan väckt stor medial uppmärksamhet genom att bära hijab, vilket aldrig har skett tidigare i tävlingens historia.

    – Jag anmälde mig till deltävlingen i Birmingham och organisatörerna var entusiastiska att ha en muslim i hijab. Jag tävlade mot 30 tjejer och kom tvåa. Jag kunde inte tro mina ögon, säger Maria Mahmood till The Mirror.
    ….
    Om Maria Mahmood går hela vägen och kröns som skönhetsmiss blir hon den första muslim som vinner tävlingen sedan 2005, då Hammasa Kohistani vann.”
    https://samnytt.se/muslim-i-hijab-kan-bli-arets-miss-england/

    Om denna är första att delta med hijab så måste det betyda att Hammasa varken hade hijab eller burkini, men det var inte tillräckligt bra eller?, trots att hon var muslim. Hon var väl en alldeles för liberal muslim, och ingen ”riktig” muslim som Maria. Nej, att en muslim som inte kan visa sig utan att använda hijab och burkini gör säkert att ”uppfattningen” av muslimer förbättras. Inte. Herre Jesus så entusiastisk jag känner mig.

    Svara
    • Bamse

       /  03/31/2018

      Insisterar på att bära plagg vars hela existens har med blygsamhet och att undvika (framför allt manlig) uppmärksamhet att göra. Ställer upp i skönhetstävling.

      Jo jo… det gäller att vara konsekvent i sina principer 😉

      Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Storbritannien är ta mig tusan nära att gå om Sverige i immigrationsrelaterat vansinne.

      Svara
  19. Visionären

     /  03/31/2018

    ”Så vad ska man göra med alla myndigheter som är kapade av extremister och aktivister? Går det ens att göra nåt utan att lägga ner myndigheterna? Vilket parti kan innan valet säga att de kommer att verka för att sådana myndigheter läggs ner alt reformeras ordentligt med avsked för aktivisterna? Vilket parti skulle också våga göra slag i saken efter valet…?

    Något måste göras i alla fall, vi kan inte ha aktivistiska myndigheter eller aktivister på myndigheterna. Myndigheter ska inte ens kunna misstänkas för aktivism. Nu misstänks de inte för det utan de utövar det helt öppet vilket är förödande för respekten och tilltron för förvaltningarna. Speciellt när inget händer när det avslöjas.”

    Exakt! Precis som jag skrev i en kommentar under ditt förra inlägg. I myndighetssverige fullständigt kryllar det av aktivister. Jag ser det från insidan. Dessa aktivister anser sig stå på de godas sida och att det inte är ngt problem att de använder sina yrken som plattform för sin aktivism. De jobbar ju för den goda saken gud bevars. De är hjärntvättade i sin övertygelse att den goda saken består av ngt av vänsterns projekt, dvs. destruering av familjen, destruering av marknadsekonomi, bejakande av feminism syftande till matriarkat, solidaritet med människor på andra sidan jordklotet men ej till våra egna, miljö- och klimatalarmism, sälungehysteri, influensahysteri, ozonhålshysteri, allas lika värde hysteri, ras- och genushysteri m.m. m.m.

    Dessa aktivister är ett hot mot demokratin, eftersom de kommer att fortsätta föra sin personliga kamp, som de brinner för (se min föregående kommentar), oavsett vad svenska folket säger i val. De av dem som sitter på tillräckligt strategiska positioner kommer t.o.m. göra allt för att förvränga valresultatet efter bästa förmåga. Tro inget annat.

    Så vad göra? Tja, en utrensning behövs. Men hur och av vem? Den frågan har jag inget uppenbart eller omedelbart svar på.

    V

    Svara
    • Senior

       /  03/31/2018

      ”Det privata är politiskt”

      Svara
    • MiT

       /  03/31/2018

      Jag har heller inget svar faktiskt. Men man måste rensa ut myndigheterna ordentligt på något sätt. Eller så sjunker de ihop som en misslyckad sufflé.

      Svara
      • Rikard

         /  03/31/2018

        Hej.

        Man gör som i Tyskland efter kriget: halshugger organisationerna genom att politrukerna, partigängarna och de som varit uppenbart pådrivande (Dan Eliasson t ex) eller både inkompetenta och korrupta (Bermudez-Swanberg m fl) avpolleteras. Ett par tre livstidsdomar för landsförräderi med egendomsförlust som en del av straffet och intervjuer/förhör med mellancheferna, där dessa erbjuds strafflindring (att inte ställas på bar backe) mot information samt befordran av de som internt spjärnat emot eller till och med vågat opponera sig öppet (en viss polis i västra Sverige t ex…) visar var skåpet skall stå och skapar ordning, utan att organisationen försvinner.

        Ca 10% av manskapet skall tas ur tjänst; de övre tio procenten dessutom.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Opie

           /  03/31/2018

          Sorry, men ”ett par tre livstidsdomar” räcker inte på långa vägar. Sveriges eliter har mycket blod på sina händer. Vi pratar om tusentals våldtäkter mot svenska kvinnor, hundratals mord och tiotusentals övriga våldsbrott mot svenskar. Sen kan vi lägga till alla svenskar som tryckts undan ekonomiskt, inte hittar bostad eller kan leva på sin pension. Nej, rättvisa kommer inte skipas förrän blod flyter på gatorna, öga för öga är det enda som återstår. Försoning? Skulle inte tro det.

          Svara
    • too late mannen

       /  03/31/2018

      Byråkrater och mediafolk är opportunistiska revolutionärer, aktivister och extremister.

      Den uppenbara prognosen är att systemet kommer att fortsätta att utnyttjas så länge det överhuvudtaget är möjligt. På sikt krävs det kanske en ny generation som växer upp fri från vänsterradikal propaganda, feminism och genusideologi. För att inte tala om andra konkurrerande religiösa dogmer på kraftig inmarsch. De gör gemansam sak att förstöra det västerländska samhället, men feministerna består i slutändan bara av stjärtgossar och genuspiloter.

      Den unga generationen är totalt söndermarinerad och lobotomerad av ideologiskt nonsens. Problemet är bara att nästkommande generationer, well, räkna ut själv hur det här samhället kommer se ut demografiskt om 50 år.

      Det ser mörkt ut på sveriges avbytarbänk.

      Blundar inte för problemen med konsekvenserna att förstöra alla former av nationalism och patriotism genom immegration en masse, samt genom att skapa kulturella och socioekonomiska konflikter, samt förstörandet av väldfärdssystemet.

      Blundar inte för det faktum att kvinnor gruppvåldtas eller att poliser slutar som aldrig förr. Att brandmän överöses med gatstenar på uttryckning för att släcka bränder och rädda liv. Eller att den svenska militären som borde fylla en funktion är fullt upptagen med att spana efter strumpbyxor på ICA-hyllan.

      Sverige osar Schrödingers katt.

      Landet finns rent formellt på papperet men när man rör sig i närområdet känner man inte riktigt igen sig och om det inte vore för klimatet så skulle det i princip lika gärna kunna vara ett helt annat land. Det är konstant andra språk än svenska som talas, demografin är närmast inverterad och arabiska skyltar ploppar upp som svampar i varje stad. Det beror fortfarande lite på var man bor om man slipper se det, men om man inte bor i ett mångkulturellt område redan i dag så har man en rejäl överraskning att se fram emot.

      Landet har en formell gräns men den upprätthålls inte och asylbedragare kan utan problem vandra in, hävda att de är sexton år och kräva att de ska bo här samt ställa en massa orimliga krav som om de vore prinsar. Precis som de blivit lovade av människosmugglare som den svenska staten indirekt stöder. Det är helt normalt och public service sysslar själva med människosmuggling.

      Det finns en lag men lagen är inte lika för alla. Lagen är dessutom tandlös. Lagen är anpassad för konformistiska svenskar som sköter sig. Inte klankulturer där är kotym att roffa åt sig så mycket som möjligt till varje pris. De slipper dock mirakulöst undan.

      Här springer ”nysvenskar” runt och våldtar till höger och vänster och det finns inga riktiga straff. Den svenska kvinnan anses vara en billig hora i dessa kulturer, men den inhemska lobotomerade feminisen sitter som en dreglande fågelholk och dagdrömmer om att göra karriär på sin genuskompetens. Det är dags att jacka in bidragssnabeln och göra bank.

      Av någon anledning är Sverige inte förmöget att repatriera nordafrikanska och marockanska gatubarn som begår regelrätta våldtäkter, knivmord, rån och som sysslar med droghandel helt öppet.

      För att inte tala om asylbedragare som gömmer sig under fettvalkarna på gamla tanter som tjänat tusenlappar de senaste åren på såväl bidrag som besparingar av flygbiljetter till Gambia. Det har inkommit rapport efter rapport om gamla kärringar som unyttjar afghanmän sexuellt när de inte överöser våldtäktsmän med hjärtan i slutna grupper på Facebook. Dessa utvisas inte heller.

      Sverige klarar inte ens av att repatriera zigenare som stjäl, bedriver människohandel och prostitution och bajsar mitt i gatan. Några klaner åker dock hem över vintern.

      Jag vet inte men det går kanske inte att begära för mycket av ett land som välkomnar ISIS-krigare tillbaka med öppna armar. Terrorister som mördat och skurit halsen av folk. De tillåts återvända och erhåller livstidsförsörjning. Bara den saken vore nog för att ställa regeringen inför rätta.

      Vad är det egentligen för land vi bor i?

      En sak är säker och det är att det är inte samma land som fanns på sjuttio och åttiotalen. Där fanns det åtminstone goda framtidsutsikter att bli ett av de främsta och bästa länderna på jorden att leva i.

      Reflektera över det en sekund och jämför vad vi har i dag.

      Något måste ha gått käpprätt åt helvete med tanke på att framtidsutsikterna för Sverige i dag mest liknar ett rövhål. Vill man bo i en brinnande kriminell soptipp där kvinnor våldtas på öppen gata mitt på ljusa dagen, som skedde häromdagen, då ska man flytta till Sverige. Här delas medborgarskap ut som om det vore godis.

      Allt detta är inlindat i en pervers ideologi där man springer runt kletar mensblod på allmäna platser och kallar det konst. Det är ytterst pre-pubertalt och den normala svensksen skäms när han får besök från andra länder som inte riktigt förstår grejen.

      Jag vet inte riktigt men förr ansågs det vara ett tecken på mänsklig framgång att skicka människor till månen. I dag består den högsta mänskliga strävan i att skicka in människor på fel toalett.

      Det går att skriva hur mycket som helst om detta men tålamodet tryter.

      Finns inte många indicier till handlingskraft när det kommer till nationalism och patriotism. Den genomsnittliga svenska mannen är den mesigaste i världen. Han är pacifierad och gör inte en fluga förnär. Han höjer knappt rösten inför kärringen utan att först be om lov. Han anses vara en samhällsfara eftersom han påstås upprätthålla machokulturen. Nu ska den svenska mannen lära sig att gå på killmiddag och bli en känslostyrd skvallerkärring. Helst ska han sitta ner och kissa på toaletten. Han måste tyglas, den svenska mannen…

      Jag vet inte om avsaknaden av krig och konflikter skapat detta missfoster, men oavsett vilket ligger det samhället i fatet. Landet spolas ner i toaletten och den kokta grodan vågar aldrig yttra sig. Nej ser inte mig själv som lösningen på problemet. Pekar bara på ett problem.

      Livstidsdomar för landsförräderi som föreslås i kommentaren ovanför förefaller i detta ljus som synnerligen hypotetiskt och närmast orealistiskt till sin natur. Rent hypotetiskt är det såklart möjligt att ställa de ansvariga inför rätta, men alla vet att det aldrig kommer ske och att de som petas av politiska skäl snarare erhåller fallskärmar på några miljoner.

      Jämförelsen med Tyskland efter kriget haltar något eftersom det inte varit något fullskaligt krig. Förnekar inte det faktum att det pågår en kulturell invasion där man sålt ut såväl landet och dess invånare som våldtas på löpande band både i ordagrann och överförd bemärkelse. Förmekar inte att svenska kvinnor de-facto blir omringade, antastade och våldtagna på festivaler, badhus, eller på väg hem från jobbet på skärtorsdagen. Även om media såklart försöker mörka övergreppen mot kvinnor till och från. Det är bara vanliga svenska dansringar! skriker en besudlad aktivist från mediahuset. En sann revolutionär!

      Kvinnor blir våldtagna på öppen gata och häromdagen skedde det som sagt igen. Klart som korvspad att ledande politiker borde ställas till svars.

      Läser bloggen ibland och noterar att tonläget i kommentarsfältet skruvats upp på sistone vilket är naturligt. Hoppas ingen hamnar på radikaliseringens sluttande plan, oavsett rådande omständigheter.

      Det är ett systemfel som måste åtgärdas i första hand.

      Håller med tidigare talare. Myndigheter som missköter sig borde läggas ner och finanser strypas. Lagstiftningen borde skärpas och bedragare och våldsbrottslingar repatrieras. Ledande politiker borde utkrävas ansvar.

      Det kommer såklart bli precis tvärtom. Ideologerna kommer fortsätta erhålla statliga miljonmedel och kvinnor kommer råka illa ut till följd av politiken som förs. Även om sunt förnuft mot förmådan på något magiskt sätt skulle få grepp om nationen så kommer det ändå resultera i ett arabland. Den utvecklingen är irreversibel. Demografin ljuger inte. Det går inte att skruva tillbaka klockan. Det skulle kräva en tidsmaskin.

      Jag hävdar att Sverige redan är ett arabland.

      Svara
      • Opie

         /  03/31/2018

        Antingen är du ett del av lösningen eller en del av problemet. Du har just gått med i det förlorande laget som har gett upp och rullat runt på rygg och blottar strupen för MENA-barbarerna. Den defaitism du uttrycker i ditt inlägg är precis det du kritiserar när du klagar på pacificerade svenska män. Ta dig i kragen, man up, sluta grina och skaffa vapenlicens, den kommer behövas.

        Svara
        • too late mannen

           /  03/31/2018

          Ta dig i kragen.

          Jag beskriver läget hur samhället ser ut i dag.
          Helt utan att försköna bilden av det.

          Tänker inte sitta här och ljuga och påstå att framtiden ser ljus ut.
          Ingjuta falska förhoppningar.

          Bara för att det är valår.
          Eller för att du ska sova bättre på natten.

          Jag ser inga tendenser som tyder på att utvecklingen är på väg åt rätt håll.
          Ser inte den politiska viljan och pekar därför ut några bakomliggande faktorer.

          Jag drar dessutom en slutsats baserad på demografin.

          Grinar bara på så sätt att jag konstaterar att för varje svenskt barn som föds så föder muslimerna 10.

          Vad inbillar du dig att jag ska göra åt MENAs födelsetal!?

          Det är mitt argument.

          Nåväl.

          Personligen har jag militär utbildning och ser inte behovet av en licens – en bit papper – för att avfyra ett skjutvapen. Det är inte vägen jag personligen ämnar gå för att potentiellt skaffa fler skjutvapen. Rent hypotetiskt sett förstås.

          Har ingen avsikt att starta ett medborgargarde eller gerilla om du trodde det.

          Jag försvarar saker i turordning.

          1. Mig själv.

          Kan man inte försvara sig själv kan man inte försvara andra.

          2. Min kvinna / min familj.

          3. Mina vänner.

          4. Medmänniskor i nöd som jag stöter på.
          Om jag ser att en kvinna håller på att bli våldtagen är det min plikt som man att ingripa.

          Det tycker jag alla borde göra.

          Jag säger inte att man inte ska kämpa och kriga här i livet.

          Det jag säger är att man bör inte radikaliseras.
          Det är inte samma sak.

          Dels eftersom radikalisering på sikt kan leda till avhumanisering som kan drabba oskyldiga – men inte minst för att det också skada det egna psyket. Radikaliseringsprocessen är ett sluttande plan.

          Välj dina strider.

          Svara
      • Obs – ej aprilskämt!

        Färsk opinionsundersökning gjord av Demoskop visade att, om det vore val idag, skulle 6,8 % rösta på AFS (Alternativ för Sverige) och 20,9 % för SD!

        Svenskar! Kämpa för det svenska folkets överlevnad!

        Svara
    • Visionären

       /  03/31/2018

      Det extra deprimerande i allt detta elände är ju att vi inhemska svenskar, vi som är arvtagare till detta land, är djupt oeniga inbördes. Detta framgår ju med all önskvärd tydlighet av alla skiljaktiga meningar ovan. Och av alla skiljaktiga meningar inom politik och på nätet i övrigt. Om vi ska kunna få ngt gjort måste vi ju först ena oss och gå samman. Detta ser jag inte kommer att ske. Det handlar i så fall om en två- tre- eller t.o.m. fyrastegsraket.

      Först ska vi ha en uppgörelse (kanske blodig) alla etniska svenskar emellan om vilken inriktning vi ska ha på den fortsatta invandringspolitiken.

      Sedan ska vi, om den invandringskritiska sidan nu vinner, ha en uppgörelse (säkert blodig) med de invandrare som vi i första rummet vill avvisa.

      Sedan ska de invandrare som också vill avvisa mer nyanlända invandrare ha en uppgörelse (definitivt blodig) med de nyanlända invandrare som invandringkritiska svenskar och invandringskritiska invandrare vill avvisa.

      Sedan ska alla slåss mot alla, som typ Libanon eller Syrien.

      Grattis sjuklövern för att ni riggat en säker förintelse av landet Sverige! Well done!

      Vem ska sedan ta hand om alla stackars invandrare när landet Sverige inte finns mer. Vad säger sossar och mp om den uthålliga politiken i detta?

      För egen del sticker jag så snart jag kan. Ser ingen annan lösning.

      Till var och en. Lita inte längre på systemet. Se till att ha en buffert och marginal att klara er själva utan beroende av en stat som snarare än ni anar kommer att krascha.

      V

      Svara
    • Motkraft

       /  04/01/2018

      Det ironiska är att de är de första att bli utbytta när islam får ett tillräckligt starkt fäste i den svenska politiken. Godhetsknarkande icke-demokrater kommer att bli utbytta av icke-demokrater med muslimsk agenda.

      De kommer en dag att ångra sitt godhetsknarkande. När deras barns frihet inskränks, när de själva förlorat makten. Men då är det för sent. Är ju redan för sent.

      Svara
  20. G

     /  03/31/2018

    “Alle skal se, hvad de har gjort mod vores datter”

    Se politikere, hvad I har gjort!

    Før eller senere kommer nogen efter jer på en meget konkret måde. Lad være med at håbe på et mirakel. Håb det bliver senere.

    “Hun blev gentagne gange knivstukket af en syrisk asylsøger. Hun fik to ribben brækket, hendes milt har måttet fjernes, hun har været igennem flere kirurgiske indgreb. Vore politikere har gjort dette imod hende.”
    http://snaphanen.dk/2018/03/29/katie-hopkins-skid-row-too-rude-for-america/

    Svara
  21. G

     /  03/31/2018

    ”Det förmodade våldtäktsfallet i Tulln (Österrike) – Frikännanden

    Frikännandet av en afghan och en somalier har utlöst stora protester i Österrike.

    Här en artikel om detta:
    https://derstandard.at/2000076977597/Der-Fall-der-angeblichen-Vergewaltigung-in-Tulln

    Denna artikel översatt till svenska:

    Trots kroppsskador trodde inte «Schöffensenat» (lekmannadomstolen) på en 15-åring att hon hade blivit våldtagna av två asylsökande.”…
    https://petterssonsblogg.se/2018/03/29/det-formodade-valdtaktsfallet-i-tulln-osterrike-frikannaden/

    Svara
  22. G

     /  03/31/2018

    ”Man försökte avstyra bråk – slogs medvetslös

    Mannen i 45-årsåldern försökte avstyra ett ungdomsbråk i gallerian Mall of Scandinavias parkeringshus i Solna. Det slutade med att han blev brutalt misshandlad och fick föras till sjukhus.

    – Han har fått rejält med stryk, säger polisens jourhavande förundersökningsledare Johan Wernesten.

    Enligt polisen ska ett gäng ungdomar ha gett sig på en yngre man i parkeringshuset och mannen i 45-årsåldern ska då ha försökt gå emellan när han misshandlades svårt. Även den yngre mannen misshandlades – dock inte lika illa.

    Två 16-åringar kunde senare gripas men en av dem hade på lördagsmorgonen släppts på grund av sin låga ålder.

    – Men misstanken ligger kvar, säger Johan Wernesten.

    Polisen söker nu efter fler gärningsmän.

    – Exakt hur många som var inblandade är oklart men vi söker minst tio stycken till, säger Johan Wernesten.”
    https://www.expressen.se/nyheter/stort-slagsmal-vid-mall-of-scandinavia/

    Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Vad är egentligen nyttan med att gripa folk och sedan släppa dem? När man är barn så växer man upp med bilden att de som gör fel får sitta i fängelse, det är så det går till i sagor och tecknade filmer. I verkligheten är det bra mycket mer skruvat än i tecknade filmer. Om man deltagit i en brutal misshandel skall man sitta i häkte en rejäl stund, helst fram till rättegång om man kan bindas till brottet. Om de släpper misshandlarna kan de ju snacka ihop sig för att försöka komma undan. Om man är kapabel att misshandla någon svårt så är man också kapabel att sitta i häkte.

      Mall of Scandinavia är visserligen fint och har många bra affärer men det är ganska uppenbart att det kommer att bli det nya Kista Galleria. Uppenbarligen har oroligheterna redan börjat. Man kan lugnt konstatera att platsen har en mycket internationell atmosfär med påtaglig dragning åt Mellanöstern och Afrika. Vi får se om det blir nytt tillhåll för tiggargäng också. I Kista var det ett stort sällskap kycklingätande tunnelbanetiggare som hängde där på kvällen när jag var där senast. Det är så mysigt att shoppa i Sverige.

      Svara
  23. G

     /  03/31/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  03/31/2018

      Så de ser ingen skillnad på att flytta ihop med en kille i 16årsåldern och ett arrangerat äktenskap som kulturellt innebär att man måste ställa upp på sex. Om man inte gör det får mannen slå frun ( utan skador i ansiktet) och släkten straffar henne. Äktenskap i vissa länder är lite annorlunda än att knata upp på rådhuset och skriva på ett papper om arvsrätt.
      Deras relativism och oförmåga att se sina systrars lidande är vämjelig, så feminister de säger sig vara.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/31/2018

        Vems ärenden tycker Barbro och Loan att de går? Fattar de inte vad detta handlar om?Riktiga barn som tvingats till äktenskap. Det är som att de tror de pratar om grejer som är på låtsas. Till vardags kallas detta för pedofili när det inte handlar om gränsfallen 15-17 år.

        Svara
    • weasel

       /  03/31/2018

      Eftersom Loan Sundman ”nästan” flyttade ihop med en kille när hon var 16 så bör vi tillåta barnäktenskap.
      Loan och Barbro Sörman verkar ha missat att socialsyrelsens broschyr inte har titeln ”Information till dig som nästan har flyttat ihop” :/

      Svara
    • Betänk hur illa det kan gå…

      Loan Sundman: ”…Jag flyttade ju nästan ihop med min 9 år äldre pojkvän när jag var 16…”

      Svara
  24. G

     /  03/31/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/31/2018

      Det är även en svensk sedvana att anse att barnäktenskap är olagligt, samt att finna det motbjudande och omoraliskt. Om detta nu är rasism så borde dessa kulturrelativister acceptera att rasism är en svensk sedvana.

      Ordet rasism betyder inte något längre, det är helt förbrukat.

      Svara
  25. G

     /  03/31/2018

    Svara
  26. G

     /  03/31/2018

    Svara
  27. G

     /  03/31/2018

    Svara
    • G

       /  03/31/2018

      Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Tänk att det fanns en tid när jag trodde på Amnesty och till och med skänkte pengar till dem. Nu ser jag dem som en del av problemet och inte en lösning.

      Svara
  28. G

     /  03/31/2018

    Svara
  29. G

     /  03/31/2018

    Svara
  30. robbe

     /  03/31/2018

    Dom glömde sätta dessa bilder på broschyren

    Svara
    • Motkraft

       /  04/01/2018

      Bilderna är omtvistade, de påstås föreställa brudtärnor. Även om barnäktenskap förekommer så är det kanske mindre troligt att 450 stycken så unga som bilderna skulle giftas bort samtidigt (bilderna är från ett massbröllop sponsrat av Hamas 2009).

      Nu finns det andra bilder från det bröllopet som kanske borde få en och annan att tänka till hur vi vill ha vår framtid

      Svara
  31. G

     /  03/31/2018

    Tog med några, tråden består av kring 80 tweets om lite allt möjligt, så den som vill läsa fler får scrolla i tråden.

    ”18 y/o ~ Ex-muslim ~ Liberal ~ Proud Swede”….

    Svara
  32. Mindfucked

     /  03/31/2018

    Som sagt, h8rs will always b h8rs. https://youtu.be/B1ZD1_m7-0E

    Svara
  33. Ivar L

     /  03/31/2018

    Organisationen Höj Rösten Politikerskola påstår vara politiskt obunden och arbetar för att få människor i utanförskapsområden (läs immigranter och deras barn) att engagera sig och bli politiker:

    ”För tredje året i rad välkomnar vi nu sökande till en ettårig partipolitiskt obunden utbildning av framtida förtroendevalda, för att erbjuda verktygen att kunna arbeta politiskt. ”
    https://www.svd.se/demokratiskt-utanforskap-ar-en-tickande-bomb

    Vad tror ni, om Ahmed säger att han är intresserad av Sverigedemokraterna eftersom han vill ha lag och ordning i sin förort då kommer , så kommer de att hjälpa honom att bli förtroendevald i deras parti?

    Med Per Schlingman och Seher Yilmaz sittande i styrelsen?
    Mindre troligt säger jag.

    Grundaren heter Daniel Sachs och rektorn Minéa Frykman, jag vet inget om dem men det hela luktar skattefinansierad propaganda åt främst S, V och MP. Det handlar om att mobilisera immigranter så att de röstar ”rätt” i valen. Fast på sätt och vis har de rätt i denna passage som handlar om det låga valdeltagandet i immigrantgruppen och utanförskapsområdena:
    ”Det demokratiska utanförskapet är en tickande bomb i den hundraåriga svenska demokratin”

    Helt klart är detta en tickande bomb och om dessa grupper på allvar engagerar sig politiskt kommer de partier de startar och röstar på inte att bli vad Schlingman och kompani tror. Det kommer att bli en rejäl smäll helt enkelt.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Kanske inte skattefinansierad utan snarare ett slags goodwillprojekt finansierat av en finansman ser jag nu: http://www.dagensopinion.se/de-f%C3%A5r-g%C3%A5-daniel-sachs-politikerskola
      Daniel Sachs är finansman och verkar vara lite gullunge i media.
      Lägg märke till att Nina Rung var ”elev” förra året. Det är väl hon den politiskt korrekte kriminologen som brukar syssla med desinformation?

      Svara
    • Ivar L

       /  03/31/2018

      Även Lina Thomsgård har varit inblandad i Höj Rösten: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/08/24/pr-konsult-ny-gastrektor-for-hoj-rosten/

      Det verkar vara en avknoppning av PR-branschen med kopplingar till Järvaveckan. Det dräller av PR-konsulter bland namnen som nämns. Det här handlar om allt annat än engagemang för demokrati. Detta är snarare en del av lobbyist och pr-branschen. Enligt min mening verksamheter som skadar demokratin genom att infiltrera politiken från sidan genom olika former av påverkansarbete istället för att gå den demokratiska vägen.

      Svara
  34. Bamse

     /  03/31/2018

    Jag får återigen citera självförsvarsgurun Marc Macyoung, in en artikel om ”gamergate” för några år sedan:

    ”See real feuding and wars have some downsides. Namely you can get killed for participating. Real life also has some limits, like oh say the police and/or getting fired. Whereas internet outrage? Man, that is safe and eternal. You can engage in this behavior as long as you want and never, ever really fear for your safety. In fact, that can become part of the hobby. OMG! Someone doxxed you! (Bitch, until you’ve had to dive for cover coming out a door because of bullets, don’t talk to me about how much danger you are in — because you picked a fight on the internet.)”

    https://conflictresearchgroupintl.com/on-gamergate-marc-macyoung/

    YOU picked a fight on the internet – för en del tycks polletten aldrig trilla ner när det gäller detta.

    Svara
  35. Lustigt att se alla be superkränkta över 1:a april skämt. Läs kommentarerna 😂

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: