Feministisk revolution och #metoo ligger bakom det ökade antalet sexualbrott i Sverige

I alla fall enligt Linda Snecker, Vänsterpartiet.

Det är gränslöst korkat att påstå att #metoo ligger bakom ökningen av anmälningar vad gäller sexualbrott. Den som gör det måste ha problem med att andas och gå samtidigt.

Varför låter man såna här hållas och dessutom ger dem en plattform? Snecker är V:s talesperson i kriminalpolitiska frågor dessutom (eller har varit i alla fall) vilket gör det ÄNNU mer korkat!

Det är MAKALÖST korkat! Det har passerat gränsen för att vara kriminellt korkat!

ALLA som försöker skylla på #metoo och/eller på ökad anmälningsbenägenhet är direkt medskyldiga till varje fall som sker och borde fan låsas in! Ni är inte bara farliga för er själva utan för andra också!

Ni är enablers! Ni är rakt av möjliggörare! Ni är värre än Klådans vänner som skyddat honom genom åren! Ni är beredda att medvetet offra tjejer på altaret! Ni VET hur det ser ut och vilka som begår en förkrossande majoritet av alla våldtäkter och sexualbrott på t ex festivaler och liknande men ni påstår att det är #metoo och feministisk revolution som ligger bakom, alltså att det bara är en ökad anmälningsbenägenhet. Ni ljuger rakt ut och är beredda att offra tjejer på ert ideologiska altare. Fy fan vad äckliga ni är!

Här finns ännu ett exempel, det är en premiumartikel nu men det var det inte från början.

Helt bisarrt, på festivalerna var det 100% utlänningar/invandrarbakgrund som var aktuella. Det är gruppvåldtäkter om inte varje dag så varje vecka där 100% av de inblandade är utlänningar/har invandrarbakgrund (eller nästan 100%, enligt Expressen var det 98%…).

När man går igenom antal dömda för sexualbrott mellan 2012 och 2017 som en gjorde så blir resultatet över 95% utlänningar/invandrarbakgrund vid överfallsvåldtäkter!

Vad gör idioterna när sånt här UPPENBART kommer på tal? Fattar man inte vad det betyder? Vad det innebär? Det är alltså baserat på riktiga domar från tingsrätterna runt om i landet. 84% av de som är dömda för våldtäkt har utomeuropeisk bakgrund! Vad gör idioterna då? Vad är det som syns och hörs?

Öhhhh, men #metoo då? Ökad anmälningsbenägenhet! Feministisk revolution! Dejtingappar! Sommarvärme! Maskulinitetsnormer! Den Vetenskapliga Triangeln! #killmiddag! Paneler som är kritiska mot svenska män! #metoo sa jag!

Det är vad som syns och hörs! Är det verkligen möjligt att folk kan vara så jävla pantade att de inte kan läsa? Att de inte klarar av att lägga ihop 2+2? De börjar hojta om #metoo…

Helt jävla sinnessjukt! Sverige svämmar över av våldtäkter, sexualbrott, rån osv begångna av utlänningar eller folk med invandrarbakgrund och då säger en ansvarig lagstiftare att det beror på #metoo och feministisk revolution…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

110 kommentarer

  1. Hmm

     /  04/17/2018

    Jag undrar mest när du ska skriva ett upprört inlägg om jättepenisen på väggen i Stockholm? Tänkte du kanske ändå hade någon form av önskan att vara konsekvent?!😊

    Svara
    • MiT

       /  04/18/2018

      Konsekvent ang vad? Menar du pga att jag nämnt hennes vaginamålningar förut? Om det är så så är skillnaden att nu är det fler som tar upp vansinnet så jag slipper. Den har ju inte stått under radarn direkt 😉

      Och en annan sak är att det finns så mycket dumt så man inte hinner med allt…!

      Svara
      • Hmm

         /  04/19/2018

        Ja. Eftersom att tex jag tycker all dylik konst är infantil och dessutom bemötts av flera här att det inte görs någon falloskonst i våra städer under likande inlägg så… ja jag hade tyckte att det passat med jämvikt från dig, men jag trodde väl inte riktigt på det egetligen. Att du skulle stå pall för att slippa dubbelmoralen.

        Och jag instämmer med flera nedan. Förbaskat fånigt tilltag som både 80-åriga tanter och killar i 25 hyllar. Det är den pressen den fick i de flesta inslagen.

        Och med det sagt så tycker jag stt du för att vara lika skulle lyft det jämsides menskonst som du skrivit spaltmeter om i flera flera inlägg. Det fanns det ju tid för. 😉

        Men du levde upp till min förväntning …

        Svara
        • Pelle2

           /  04/19/2018

          Det är ju den första gången som en radikalfeminist får för sig att måla en stor kuk och sätta upp den offentligt vad jag vet.
          Däremot matas vi dagligen med information om menskonst och dylikt feministiskt trams så jag förstår att MIT fokuserar på det.
          MIT har ju heller inte hyllat kuk-konsten. Hade han gjort det så hade det varit dubbelmoral om han klagar på menskonst och dylikt.

          Svara
        • MiT

           /  04/19/2018

          Så bara för att jag nämnt en sak innan så MÅSTE jag nämna en annan sak en annan gång bara för det är ungefär samma sak? Trots att den andra saken en annan gång har valsat runt på nästan varje tidning, varje twitterkonto och varje fb-konto innan jag ens såg det? Och där det mesta redan är sagt flera gånger om kanske både bättre och mer intressant än vad jag skulle gjort? För det är en annan sak, man ska ha möjlighet, tid och lust att sitta ner och skriva något också. Och sen när man kanske får den där möjligheten så har något annat dykt upp som kanske inte har valsat runt överallt och då väljer man det i stället.
          Eller inbillar du dig att bara för att jag flera gånger tagit upp menskonst men inte tagit upp den blå kuken så gillar jag kukkonst eller tycker den är ok? Knappast, det är samma skit oavsett om man säger nåt eller inte.

          Svara
    • Pelle2

       /  04/18/2018

      Jag tycker att jättepenisen bara är en variant på de barnsligheter som radikalfeministerna sysslar med när dom tjatar om att synliggöra vaginan genom att visa upp den i form av bilder eller rent av i verkligheten och skapar menskonst med mera.
      Det är ju på en femårings nivå att sätta upp ett ”konstverk” i form av en blå penis på en husvägg i stan.

      Svara
    • @ Hmm

      Det kanske fanns en djup tanke bakom?

      Svara
    • gäsp

       /  04/18/2018

      Expressen skrev att ”Penisen sticker i ögonen på SD”.

      Visst, Breivik är så 2011 att färgstämpeln torkat. Men snälla. Ge oss något mer än SD. Ge oss ett narrativ om Putin, dödsknarkarnazister och ritualmord i skogen (Eva Lundgren, feministisk professor). Vad som helst mer än SD. Är det bara amatörer och praktikanter som skriver på Expressen nuförtiden.

      Bara för att en knarkarkärring målar snoppar på stan för att provocera och erhålla medial uppmärksamhet och bekräftelse så betyder det inte att alla måste skriva om det. Det är bättre att feminister och mentalsjuka får den vård de behöver.

      Det är inte mentalt friskt att sätta upp blodiga menstrosor på väggarna i tunnelbanan. Det är helt okej om du behöver måla blodiga menstrosor för din egen skull i terapisyfte. Men det hör inte hemma på offentliga platser och mentalsjukdom bör inte uppmuntras.

      Det är inte målningarna i sig som upprör. Det som upprör är att Sverige befinner sig i ett tillstånd av radikalfeministisk mentalsjukdom.

      Det finns åtskilliga tusentals skickliga konstnärer i landet som skulle kunna använda annonsplatsen till att förmedla riktig konst som skulle kunna skänka trötta och stressade människor på väg hem från jobbet en gnutta glädje och en allmänt trevlig upplevelse.

      Dessa konstnärer har NOLL chans att publicera sina alster på offentliga utrymmen eftersom de inte sysslar med ideologisk och POLITISK PROPAGANDA.

      Det enda som sticker i ögonen är att offentliga utrymmen avsätts för ideologisk och POLITISK PROPAGANDA som dessutom är infantil och prepubertal.

      Feminister är själva ideologer, revolutionärer och dessutom infantila och prepubertala i sinnet och ser inga som helst problem med det.

      Feminister är löjliga och inte ett dugg provokativa. Det är dock något fel att indoktrinera samhällsmedborgare med POLITISK PROPAGANDA på det sättet.

      Väx upp.

      Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      Jag kan ju tycka att MiT själv avgör vad han skriver om, och med den äran dessutom.
      Konsekvent eller ej, det är nog upp till betraktarens bias.

      Samtidigt har han väldigt högt i tak i kommentarsfältet, och jag tror att du själv mycket väl kan skriva OT om denna jättepenis och på så vis få fram vad du vill ha sagt på denna eminenta blogg.

      Svara
      • Hmm

         /  04/19/2018

        Klart han kan och han ska. Men jag ifrågasätter ändå honom och hans fokus. Det är väl ändå okey att göra det?

        Svara
        • Senior

           /  04/19/2018

          Det kan du göra hur mycket du vill, så länge MiT godkänner det, men det är hans blogg och hans villkor.

          Sedan är det väl alltid nyttigt att både ifrågasätta och bli ifrågasatt, det är sådant som leder utvecklingen framåt.

          Dock tyckte jag ditt ifrågasättande var osakligt och svepande, och endast anklagade blogginnehavaren att vara inkonsekvent. Personligen tycker jag att han varit väldigt konsekvent i sin kritik. Kan du möjligen ge ett exempel på att det varit inkonsekvent?

          Det är en sak att ifrågasätta texten som skrivs, men jag upplever att ditt ifrågasättande implicerar något annat, ett underförstått krav att belysa en annan sida eller vara neutral, vilket inte på något sätt är en skyldighet för någon annan än SVT och SR.
          ….Och möjligen de som lyfter presstöd, jag vet inte deras villkor..

          Annars brukar jag också ifrågasätta en hel del här på bloggen, men det är mest för att utmana mig själv och andra i hur jag/de tänker.
          -Men då underlättar det om man har en sakfråga, ett yttrande från mig eller någon annan att utgå ifrån.

          Vill du se ett som du uttrycker det ”upprört inlägg om jättepenisen på väggen i Stockholm” är du säkert välkommen att göra det här i kommentarsfältet.
          -Och då lär du nog få en allsidig debatt om saken då du lyfter denna sakfråga.

          Du får ju göra hur du vill, men personligen tror jag du lyckas bättre om du är lite mer precis i ditt ifrågasättande. -Gärna med ett exempel på denna inkonsekvens, då kan vi diskutera hur/om/grad av inkonsekvens i exemplet du ger.

          Svara
        • Senior

           /  04/19/2018

          Tillägg:

          Hans fokus är något helt annat än att vara inkonsekvent. Hans fokus tycker jag har varit väldigt konsekvent. Detta har nog mest att göra med den politiska läggningen.

          Har jag tolkat dig rätt om du vill att han skiftar politisk fokus med sin blogg?
          Du vill alltså att han skall ändra politisk inriktning?

          Min uppfattning är då att du ser dig själv lite som en zampolit som skall tysta oliktänkande eller ändra sig till att sprida den ”rätta” läran.

          Svara
        • MiT

           /  04/19/2018

          Du får gärna ifrågasätta men kanske med bättre argument än ”du har nämnt menskonst då måste du också nämna kuken för annars är du inte konsekvent” utan att ta hänsyn till t ex hur uppmärksammat det redan blivit av alla andra?

          Svara
  2. weasel

     /  04/18/2018

    Det bisarra är att detta är långt ifrån det dummaste som Linda Snecker har kläckt ur sig .
    Jag minns en debatt där hon propagerade för att avskaffa livstidsstraff.
    Detta eftersom hon tyckte att livstidsstraff var ….”omodernt”.. :/

    Istället skulle man få högst 24 år för mord, enligt Linda.
    Vilket skulle betyda att Lasermannen skulle ha släppts senaste förra året….men det kanske antirasisten Linda tycker vore en bra idé ?

    Svara
    • gäsp

       /  04/18/2018

      Linda må vara så korkad att klockorna stannar, men hon är duktig på att fiffla till sig otillbörlig ersättning.

      Hon är en simpel tjuv som hör hemma bakom lås och bom.

      Kanske inte så konstigt att hon hyser sympatier med brottslingar. Att hon vill avskaffa livstidsstraff är inte heller särskilt konstigt med tanke på att feminister gör allt för att våldtäktsmän och mördare ska springa lösa på våra gator.

      Svara
  3. weasel

     /  04/18/2018

    Annars är det här exemplet på Linda-tänker ganska så bra ;
    Eftersom man tydligen inte blir friskare av att vara på sjukhus så kan vi väl lika gärna stänga alla sjukhus ? 🙂

    https://mobile.twitter.com/lindasnecker/status/821648895600164865

    Svara
    • x

       /  04/18/2018

      @weasel
      Kommunister behöver inga fängelser, ett nackskott och sedan är den kriminella ”botad” för resten av livet.
      Detta har praktiserats i kommunistiska länder och har visat sig vara billigt (i t.ex. Kina skickas räkningen för skotten till de anhöriga) och väldigt effektivt då inga återfaller i brott…

      Svara
      • Senior

         /  04/18/2018

        Det beror på.

        Kolla på Sovjet (Gulag) och Nordkorea, där blir/blev åtminstone småbrottslingar och oliktänkande (brott i dessa länder) billig arbetskraft i arbetsläger.

        Något som även gamla DDR praktiserade.

        Nackskott eller arbetsläger, det kanske beror på brottets art?

        Svara
        • x

           /  04/18/2018

          @Senior
          Du har helt rätt i att vissa kommuniststater utnyttjar/utnyttjade de ”kriminellas” arbetskraft innan de tas/togs av daga.

          Svara
      • weasel

         /  04/18/2018

        Jo, det är sant, x , men nu vill ju inte kommunisten Snecker ersätta fängelserna med ”nackskott” .
        Kommunisten Snecker vill sänka straffen och släppa ut de kriminella.
        Detta eftersom kommunisten Snecker värnar mer om brottslingarna än om brottsoffren.

        Svara
        • Senior

           /  04/18/2018

          Jorå, det vill hon.
          Tänk på att hon är revolutionär (verklighetsfrämmande) kommunist.

          Hon vill bara nyttja dem som nyttiga idioter.
          Först för att destabilisera landet, sedan i sin efterlängtade kommunistiska revolution.

          Därefter, när syftet är uppnått och ”proletariatets diktatur” har oinskränkt makt får de sin belöning i nacken. -Om de inte kan kontrolleras och bli någon form av SA/Tjeka/NKVD -motsvarigheter förstås.

          -Historien har ju en förmåga att upprepa sig, och skulle kommunisterna få makten har vi facit från många länder. Destabiliseringen pågår ju för fullt redan….

          Svara
          • Senior

             /  04/18/2018

            Dock med tanke på deras lierade, lär nog resultatet av deras revolution om det går så långt att den blir av, bli som i Iran 1979 snarare än som i Ryssland 1917.

            -Dessutom är Östersjöområdet nu av sådan strategisk vikt att intervention även av västmakter är sannolik om landet destabiliseras för mycket, vilket i det utfallet nog skulle leda till en liknande situation som Syrien.

          • weasel

             /  04/18/2018

            Njaa….jag betvivlar inte ett ögonblick att sådana ”brottslingar” som exempelvis jag skulle få ett nackskott i Sneckers idealsamhälle.
            Men de riktiga brottslingarna skulle säkerligen få en ganska så skön tillvaro. Åtminstone de brottslingarna som har den etnicitet/hudfärg som Snecker gillar.

          • Senior

             /  04/19/2018

            Det stämmer nog också när jag tänker efter.

            I gamla Sovjet var brottsligheten skyhög, och de som åkte i buren var inte brottslingar utan oliktänkande. -Lite som det börjar bli här, där kritiska pensionärer åtalas för hets medan riktiga brottslingar går fria…..

            Annars räcker det väl med hur det ser ut i Sverige redan redan idag?

            Fängelset är en mycket bättre tillvaro än den våra pensionärer som byggt upp landet har.

            Sitter man i fängelset får man allt gratis plus någon form av dagersättning, som pensionär betalar du för allt i ålderdomshemmet ända tills dina eventuellt sparade pengar är slut. -Sedan får du leva på bidrag då pensionen inte ens täcker kostnaderna.

    • Jans

       /  04/20/2018

      Hur kan man vara så osannolikt korkad?

      Svara
  4. MiT

     /  04/18/2018

    Svara
  5. MiT

     /  04/18/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  04/18/2018

      Jag tycker i så fall att Röda korset skall ta ur sina fonder för att finansiera deras uppehälle.
      Undrar om dom skulle vara lika angelägna då ?

      Svara
      • Hans Odeberg

         /  04/18/2018

        Jomenvisst. De filar säkert redan på ansökningen om att få statsbidrag för detta.

        Svara
      • elina

         /  04/18/2018

        Island. Där förser Röda Korset invandrare med nödvändig hemutrustning och kläder. Kanske även med en kontaktperson som hjälper en i gång.

        Svara
      • Jans

         /  04/20/2018

        Annars kunde man tycka att Röda Korset, som bevisligen har personal på plats i många konfliktområden, skulle vilja se mer utsatta människor prioriteras.

        Svara
    • G

       /  04/18/2018

      Lotta: ”Kontorsansvarig på Plan International Sverige”…

      Är det bara aktivister som dras till olika hjälp/bistånds orgs. Verkar ju fan inte bättre.

      ”Plan (biståndsorganisation)

      På huvudkontoret i Stockholm arbetar 91 personer. Plan International Sveriges intäkter kommer från privatpersoner, företag, institutioner och organisationer.

      Övriga intäkter kommer från institutionella givare som Sida och EU samt organisationer som Postkodlotteriet och Radiohjälpen.”
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Plan_%28bist%C3%A5ndsorganisation%29

      Svara
  6. Pelle2

     /  04/18/2018

    Ot:
    Linda Nordlund på Expressen skriver an bra ledare om att aktivisten Bah-Kuhnke aldrig borde ha fått bli minister.
    http://archive.is/Mz6lM

    Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      Detta känns nästan symptomatiskt för alla miljöpartister.

      Jag minns alltför väl när Åsa Romson stod och grät krokodiltårar om ett beslut hon själv varit med att fatta…

      Det är symptomatiskt även för sossarna, eller för alliansen också för den delen. (DÖ)

      Nej, jag anser snarare att detta handlar om dubbelmoral än om aktivism, som vanligt på (sjuklöver) vänstersidan.

      Man säger en sak till väljarna och gör en helt annan, precis som vanligt.
      -Man försöker helt enkelt både ha kakan och äta upp den.

      De inser att deras plakatpolitik inte fungerar i praktiken, men det är trots allt tack vare den väljarna har valt dem. Nu försöker de både behålla (kakan) väljarna och (äta upp den) svika dem på samma gång.

      Svara
      • Senior

         /  04/18/2018

        Samtidigt som de målat in sig i hörnet gällande SD och dess vägran att samarbeta med dem.

        Nu kopierar de hejdlöst SD´s politik, åtminstone retoriskt, men de gör inget i praktiken, och de lär inte införa den politiken efter valet heller.

        -Då kommer de att köra på som vanligt, och trotsa väljarnas vilja.

        Svara
      • weasel

         /  04/18/2018

        ”Jag minns alltför väl när Åsa Romson stod och grät krokodiltårar om ett beslut hon själv varit med att fatta”

        Några månader senare berättade Gustav Fridolin att han tyckte att ”regeringen driver en skitpolitik som kan få fruktansvärda konsekvenser” .
        Att han själv i egenskap av minister skulle ha någon slags koppling till regeringen och deras skitpolitik begrep han förstås inte. :/

        Svara
        • Senior

           /  04/18/2018

          Jag tror han som ansvarig minister begrep det mycket väl, dock verkar han tro att väljarna inte begriper det.

          -Och med tanke på senaste valresultatet kan han mycket väl ha rätt….

          Men nu till valet kan man hoppas att folk lärt sig. Dagens opinionssiffror tyder ju på det.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  04/18/2018

            Antingen är miljöministern ett proffs på att markandsföra sig, hennes stil går, eller så är hon i all enkelhet bara självupptagen. Det spelar dock inte så stor roll, medelklasstjejerna med fil-kand inom humanioria tycker nog att hon är ballaste bästa ministern.

            Den här typen av ”ta-ställningställningstaganden” är som ett gift för personer med minsta lilla narcissism.

  7. G

     /  04/18/2018

    ”Lamotte: Maffialedare bland rymlingarna från Migrationsverkets förvar: ”Det här är en livsfarlig människa”

    Förra veckan rymde 14 utlänningar med utvisningsbeslut från Migrationsverkets förvar i Kållered. En av rymlingarna är ledare för ett brottssyndikat och bedöms som mycket farlig enligt uppgifter till journalisten Joakim Lamotte.

    – Polisen letar inte aktivt efter dem (…) de har inte begått brott, säger Hans Lippens, Polisregion Väst, när han intervjuas av Lamotte.

    Men enligt Joakim Lamotte så är en av rymlingarna ledare för ett organiserat brottsnätverk i Ronneby, den så kallade ”Ronnebymaffian”.

    – Han har levt kriminellt i Sverige under många år, han har levt illegalt i Sverige under tio år och man har inte lyckats utvisa honom, säger Joakim Lamotte.”
    https://nyheteridag.se/lamotte-maffialedare-bland-rymlingarna-fran-migrationsverkets-forvar-det-har-ar-en-livsfarlig-manniska/

    facebook.com/joakim.lamotte/videos/1732605370167380/

    Svara
  8. Pelle2

     /  04/18/2018

    Snecker är ju en kulturrelativist som hellre skulle dö än att erkänna män med utländsk bakgrunds överrepresentation vad gäller sexualbrott.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/18/2018

      Visst vore det fint om det vore som Snecker påstår, att alla påstådda våldtäkter endast var ett ”narrativ” inom ramen för #metoodiskursen. Men så är det inte. De har nästan inget med varandra att göra.

      #metoo är till stor del kvinnor som är missnöjda i allmänhet, som tror på det hemliga världsomspännande ordernssällskapet patriarkatet. Överfallsvåldtäkter i grupp har inget med det att göra. Mörkertalet för överfallsgruppvåldtäkter är med all sannolikhet mikroskopisk, den var det igår och idag och imorgon.

      Svara
  9. Pelle2

     /  04/18/2018

    Lite mera OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna frågar sig, med all rätt, om sossarna kommer överleva 2018 års knytblusaktivism. Han pekar också på att Bommersviks utbildning för sossarnas framtida ledare domineras av postmodernism.
    https://ledarsidorna.se/2018/04/kommer-socialdemokraterna-overleva-2018-ars-knytblusaktivism/

    Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      ”Även om statsministern mer eller mindre kommer befinna sig på en resa i Sverige fram till valet 2018 så finns hela hans stab runt honom som reglerar vad han ska se och vad som skall berättas.”

      -Tänkvärt.

      Även detta får mig osökt att tänka på ledare i kommunistdiktaturer, där staberna runt filtrerar verkligheten för att diktatorn skall vara nöjd.

      Det finns ett par olika möjligheter.
      Han kanske inte är riktigt så dum som man tror, det kanske är en drös med skräddare runt kejsaren som hindrar honom att se verkligheten, eller så skyddar de sig från diktatorns vrede…

      Hur som helst, någon är skyldig till detta fenomen inom sossarna, och innan de löser detta problem ser jag inte att någon med vett och sans skall fortsätta rösta på dem.

      Svara
      • Rikard

         /  04/19/2018

        Hej.

        ”Någon” är inte skyldig; ett generationsskifte är det som skett.

        Vi gick från Hanssons och Erlanders nationella socialistiska demokratiska arbetareparti, med både det goda och onda, till Palmes och Carlssons stegvisa acceptans av allt radikalare idéer – för att undvika tapp av karaktärer, tapp av röster (en felräkning i mitt tycke) och för att ligga rätt i den mediala bilden, det senare allt viktigare ju närmare nutid vi kommer inte minst tack vare journalismens förfall.

        Från sjuttiotalets anti-västerländska aktivism via nittiotalets ”vi säger vad ni vill bara ni röstar på oss”-sosseri hittade man till slut hem: SS Ungdom med ‘separatistiska möten’, representanter för Muslimska Brödraskapet i VU, – internationalistisk islamistisk demokratisk socialism.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  04/19/2018

          Förvisso, det är ju helt korrekt det du skriver.
          Socialismens mål är ju detsamma som kommunismens, fast ”den långa vägen genom instutitionerna” istället för en snabb revolt.

          -Det är väl helt enkelt så att deras enträgna arbete börjar ge frukt på allvar nu.

          Svara
    • Pelle2

       /  04/18/2018

      Bloggaren i Otakt tar upp sossarnas katstrofsiffror i Göteborg i den senaste väljarundersökningen.
      http://iotakt.se/nya-steg-mot-sosseriets-undergang/

      Svara
  10. Senior

     /  04/18/2018

    Jo, de vill gärna tro det….

    Guillou kallade Metoo också för en ”revolution” i en krönika.

    ”Vi måste besinna oss  – innan revolutionen  övergår i galenskap”

    Personligen tycker jag detta metoo var galenskap redan från början.
    Har de begått övergrepp, polisanmäl då och låt rättvisan ha sin gång.

    Att ett pöbelvälde skall anklaga oliktänkande för allt möjligt utan belägg är inget annat än vansinne i sig. Men visst, där kan jag förvisso se likheter med en revolution.

    Oavsett så är det vansinne…

    Dock måste jag denna gång ge KGB agenten rätt enär han försöker dämpa det hela.
    Troligtvis bara för att han själv snart skulle stå på turlistan över uthängda manliga konkurrenter annars.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wEPBEP/vi-maste-besinna-oss–innan-revolutionen-overgar-i-galenskap

    Svara
  11. G

     /  04/18/2018

    ”Kvinna sökte bostad i Märsta – våldtogs av ”hyresvärd”

    Kvinnan sökte bostad och tittade på ett rum i ett flerfamiljhus i Märsta.
    Då ska ”uthyraren” ha attackerat henne, enligt uppgift till Aftonbladet.
    Nu är en person anhållen misstänkt för våldtäkt.

    Polisen larmades under på måndagseftermiddagen till ett bostadsområde i Märsta, norr om Stockholm.
    En kvinna hade då flytt ut ur ett flerfamiljshus och fått hjälp av förbipasserande att slå larm om att hon utsatts för en våldtäkt.

    Enligt uppgift till Aftonbladet är rör det sig om en man, och att han och kvinnan inte är bekanta med varandra sedan innan. Kvinnan ska ha befunnit sig i lägenheten för att hon sökte bostad.”
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dgQ1R/kvinna-sokte-bostad-i-marsta–valdtogs-av-hyresvard

    ”Avspärrat i Eskilstuna efter misstänkt våldtäkt

    Polisen har spärrat av kring en gångtunnel i centrala Eskilstuna efter ett misstänkt grovt brott tidigt på onsdagsmorgonen.
    Polisen uppgav senare att det rörde sig om en misstänkt våldtäkt.

    – Den ska ha skett utomhus, säger presstalesperson Monica Bergström.”
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p65OGV/avsparrat-i-eskilstuna-efter-misstankt-valdtakt

    Svara
  12. G

     /  04/18/2018

    ”GP:s kulturchef om Burka Songs-debatten: Öppnar för extremt godtycke

    – Det är oroande om Göteborgs kulturutövare inte längre ska ägna sig åt vad de själva tycker är bra kultur, utan får förhålla sig till Ann-Sofie Hermanssons godtyckliga idé om vad som är och inte är Göteborgs värdegrund, säger Björn Werner.

    – Jag tycker detta fall öppnar för extremt godtycke – för vad var det som sa att det faktiskt skulle yttras extrema åsikter på det här arrangemanget? Enligt min kultursyn vågar en mogen demokrati även ha extrema röster som hörs i det offentliga samtalet. Det är en sådan demokrati som mår bra, fortsätter han.

    Men Ann-Sofi Hermansson håller inte med, utan menar att det handlar om att problematisera och dra gränser.

    – Får vi in en högerextrem eller fascistisk eller nazistisk konstyttring, även om den inte uppmanar till hets mot folkgrupp, så skulle jag vilja dra gränsen även där, säger hon.

    – Vi skulle aldrig acceptera det, och vi ska inte acceptera religiöst betingad extremism heller. Jag är helt enig om att inte är så enkelt att dra gränsen. Men att inte problematisera och inte dra gränser skulle vara helt orimligt.”
    https://www.svt.se/kultur/burka-songs-2-0-2

    ”Under måndagskvällen genomförs dock arrangemanget ändå – nu av den ideella föreningen Göteborgs Litteraturhus.

    – Vi är jätteglada att få vara här på Folkteatern och vi kommer prata om ett mycket angeläget ämne, en demokratisk fråga: vem som får prata för vem, säger debattören Fatima Doubakil, som också medverkar i filmen och i det efterföljande samtalet.

    – Vi kommer prata om maktstrukturer, hur de fungerar i vårt samhälle. Och om rasismen och hur den fungerar och ger uttryck i det samhälle vi lever i, säger Fatima Doubakil.

    Filmens regissör Hanna Högstedt säger till Kulturnyheterna att de reaktioner som filmen väckt och att filmvisningen nu blir av, visar på behovet av att prata om de här frågorna. Hon säger att hon till stor del är där för att lyssna – ett lyssnande som hon betonar att samhällsdebatten skulle behöva mer av.

    –Vi behöver lyssna på olika erfarenheter, säger Hanna Högstedt. Jag och Fatima delar till exempel inte samma erfarenheter av islamofobi och rasism, så jag tänker att jag också är här mycket för att lyssna.”
    https://www.svt.se/kultur/burka-songs-2-0-visas-i-goteborg-vi-behover-lyssna-pa-olika-erfarenheter

    Svara
    • G

       /  04/18/2018

      Svara
  13. x

     /  04/18/2018

    Apropå Elisabeth Ohlson Wallins utställning Jerusalem – undra när vi får se henne göra en motsvarande utställning om islam?

    https://www.expressen.se/gt/darfor-stoppas-hbt-bilderna-pa-utstallningen/

    Svara
    • Jans

       /  04/20/2018

      Den typen av ifrågasättande konst och filosofi visavi kristendomen har väl i vart fall 200 år på nacken? Motsvarighet inom islams värld existerar inte och de fåtal, främst i Västvärlden, som vågat sig på något lever under dödshot. Så länge islam ser ut på detta sätt har religionen inget i Väst att göra. Det är en oerhört destruktiv kraft som bor i denna rörelse.

      Svara
  14. G

     /  04/18/2018

    ”Alexandra Pascalidou och andra SR-profiler stängs av inför valet

    Bland andra Täppas Fogelberg och Alexandra Pascalidou får inte leda programmet Ring P1 inför valet, rapporterar Expressen. ”Programledarna ska inte kunna misstänkas för att ha lojaliteter som ligger utanför radiouppdraget”, förklarar producenten.

    De två programledarna för Ring P1 är bara några av de som sätts i karantän inför och efter valet, från den 9 juni till den 7 oktober. De berörda programledarna är alla frilansar och kommer att ersättas av tillsvidareanställda.

    Täppas Fogelberg kommenterar för Expressen hur han reagerade när han fick beskedet:

    – Först trodde jag att det var ett skämt. Jag tyckte att det var så larvigt. Men sedan insåg jag att så här ängsligt är det nu för tiden, säger han.

    Den förklaring han har fått är att anställda anses ha bättre koll på sändningsreglerna. Expressens reporter frågar om det handlar om reglerna om opartiskhet.

    – Just det. Och jag är otroligt insatt i de där reglerna. Jag har inget emot dem heller, jag tycker att det är jättebra – man ska vara opartisk. I och för sig ska man gärna bryta den som ringer när personen delar med sig av sina åsikter med något helt annat men det innebär ju inte att jag går in och börjar propagera för ett speciellt parti eller en speciell politiker, säger Täppas Fogelberg.”
    https://nyheteridag.se/alexandra-pascalidou-och-andra-sr-profiler-stangs-av-infor-valet/
    https://www.expressen.se/noje/sr-profilerna-satts-i-karantan-infor-valet/

    Svara
    • Gorby

       /  04/18/2018

      Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      Är inte detta ett erkännande att SVT bryter mot sändningstillståndet där stipuleras att sändningsrätten ska utövas opartiskt?

      -Det gäller väl även om det inte är valår?

      Svara
      • Jans

         /  04/20/2018

        Jo, eftersom de inte lyfter bort några som misstänkts ha sympatier åt andra hållet så är det uppenbarligen så att de rekryterar snett politiskt och dessutom är medvetna om det.

        Svara
    • G

       /  04/19/2018

      Svara
  15. G

     /  04/18/2018

    Vänsterpartiet vägrar svara på frågor om jäv: ”Vår policy är att inte uttala oss”

    Förra veckan avslöjade SVT att Örebro kommun lagt 16 miljoner kronor på boende för ensamkommande, varav 7 miljoner gått till den lokala KD-toppen Anders Hagströms företag, som bland annat bedriver hotell- och vandrarhem.

    Hagström (KD) sitter även i den nämnd som fattar beslut om försörjningsstöd, integration och kommunens flyktingmottagande.

    – Han sitter på två stolar, det blir problematiskt, säger Murad Artin till SVT Örebro.

    Nyheter Idag har sökt Murad Artin för att höra om han anser att det även gäller hans partikollega Nadja Basant Awad (V). Nyheter Idag har tidigare rapporterat om att Vänsterpartiets kommunpolitiker i Örebro, Nadja Basant Awad, avfärdat kritik mot hedersfrågor som orientalism och islamofobi.

    På Facebook skrev hon under 2017 att ”Det går inte att uttala om s.k ‘hedersfrågor’ utan att uttala sig orientalistiskt och islamofobiskt”.

    Awad har stöd i partiet lokalt, något som bland annat manifesterades då hon uttalade sig om S och M ”vilar på rasistisk politik”.

    Nadja Basant Awad är ledamot i fritidsnämnden i Örebro kommun och fattar således beslut om ekonomiskt stöd till såväl föreningen bakom Örebro Moské som till kvinnojourer.

    Nyheter Idag skulle vilja få en kommentar från Murad huruvida det är lämpligt att en person som anser att kritik mot hedersvåld är islamofobiskt och beslutar om stöd till organisationer som ska jobba mot hedersvåld.
    ..[..]..
    Sammanlagt har Nyheter Idag sökt Murad Artin (V) för en kommentar 19 gånger.

    Till slut ringer Nyheter Idag till Vänsterpartiets kansli i Stockholm för att höra hur de ser på saken, men de vägrar uttala sig till Nyheter Idag.

    – Mm nu är ju ni inte riktigt en tidning som vi uttalar oss till så tyvärr kan jag inte ge några kommentarer för det där, säger Marie Antman (V) på vänsterpartiets presstjänst, till Nyheter Idag.

    Varför?

    – Nej men det är en policy vi har jag får tacka så mycket, säger Marie Antman (V) och lägger på.”
    https://nyheteridag.se/vansterpartiet-vagrar-svara-pa-fragor-om-jav-var-policy-ar-att-inte-uttala-oss/

    Så moget och professionellt.

    Svara
  16. elina

     /  04/18/2018

    Viktig dom om äktenskapstvång: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/avgorande-i-hovratten-om-misstankt-tvangsaktenskap

    Jag antar att Socialtjänsten måste upphäva omhändertagandet av henne? Det var ju inga skäl till det. Eller bad hon om det själv? Hur som helst, det var inte brottsligt att ”tvinga” till låtsasgiftermål.
    Nya tider, nya seder i den multikulturella världen.

    Svara
    • Jonas

       /  04/18/2018

      Från faktarutan:
      ”Personer som är nära släkt med varandra får inte ingå äktenskap”

      Är inte det islamofobiskt att inte låta kusiner gifta sig med varandra?

      Svara
      • elina

         /  04/18/2018

        Du får väl gifta dig med din kusin? Inget olagligt i Sverige eller för den delen i de flesta länder i Europa.

        Svara
        • Jonas

           /  04/18/2018

          Ja men se, det blev lagligt 1845. Blev lite orolig för vissa som har som tradition att gifta sig inom släkten 🙂

          Svara
          • elina

             /  04/18/2018

            Den förståndiga försöker hitta en partner lite längre från släktens kärna. De oförståndiga …nä, nu sa jag nog.

          • Senior

             /  04/18/2018

            ……kommer med tiden att bli än mer oförståndiga… 🤪

          • Skeptisk

             /  04/19/2018

            – Vi samlar på jultallrikar, vad samlar din familj på?

            – Vi samlar på recesiva anlag.

  17. Vic

     /  04/18/2018

    Det börjar framgå ganska tydligt att alla galenskaper är bortom korkat. Det finns en medveten agenda, varför man säger som man säger och gör som man gör och nu talar jag inte om Snecker per se. Samma idioti som pågår i Sverige pågår i hela västvärlden. Nedbrytande av nationalstaternas gemensamma kultur och värderingar, samma oförmåga att handla när stora problem ställs inför ett samhälle. Herbert Marcusa som skrev om ”den långa marschen genom instututionerna” var ingen idiot, Lenin var ingen idiot och deras efterträdare idag (och här syftar jag inte heller på Snecker) är inga idioter även om man skulle kunna tro det.

    Det finns en agenda och den agenda som tycks förmedlas, medvetet eller omedvetet, av många politiker och media är att skapa konflikt och kaos för att legitimera större befogenheter för staten och i förlängningen lägga makten i färre och färre händer utanför Sverige, EU till att börja med. Nu säger jag inte att alla politiker och media känner till detta. Precis som alla andra så gör de vad deras överordnade säger åt dem att göra.

    De som tycker det här låter som en galen konspirationsteori inbjuds att läsa wikipediaartikeln om propaganda i Sovjetunionen och se vilka likheter den hade med det ”intellektuella” klimatet i stora delar av Europa idag. https://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_in_the_Soviet_Union

    Svara
      • Vic

         /  04/18/2018

        Guldstjärna? Ajabaja, du har väl hört hur hemskt det var förr när lärarna gav guldstjärnor i skolböckerna till de elever som gjorde ett bra jobb och skötte sig? Det blir ju så ojättvist!

        Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      Enig.
      Det kan inte vara en slump att det ser ut och går åt samma håll på alla håll och kanter i västvärlden.

      Som någon tidigare skrev:
      Reagan slog ut Sovjet ekonomiskt i den militära upprustningen, men Sovjet (och DDR) lyckades över förväntan med det långsiktiga arbetet att destabilisera länderna i väst.
      Något som fortgår än i dag.

      Bara för att den civila staten föll i Sovjet betyder inte det att alla myndigheter upplöstes, framförallt inte ”the deep state” i brist på bättre uttryck.

      Att MfS brände och strimlade så mycket bevis de kunde när muren föll betyder inte att alla deras agenter och kontaktpersoner plötsligt blev arbetslösa över natten.
      Alla deras påverkansagenter finns kvar, och de är inte mindre kommunister nu än de var då.

      Svara
      • Vic

         /  04/18/2018

        Mycket bra analys, tycker jag. Dock tror jag inte att det är renodlad kommunism som är målet. Kommunisterna som stödjer saken vill naturligtvis det, men de är blott nyttiga idioter. Målet ligger nog närmare samhället som beskrivs i Huxley’s ”Sköna Nya värld”. I princip ett samhälle där världsstaten styr allt och alla men med en starkt korporativistisk ekonomi istället snarare än planekonomi.

        Ofta ser man hur tidigare ordföranden och ministrar som tjänat agendan efter sina politiska karriärer dyker upp på toppjobb på t.ex amerikanska storbanker, vilket jag tycker tyder på att det är långt fler än kommunister som vill förändra världen.

        Svara
        • Senior

           /  04/19/2018

          ”Fiendens fiende är min vän” lär nog passa in här, fungerar tills det gemensamma målet är uppnått.

          Sedan kommer de vända sig mot varann med nya pakter tills det återstår en vinnare.

          Kolla hur det går till i Syrien.
          Ena dagen allierade, nästa dag fiender.

          Svara
  18. Jock Rockman

     /  04/18/2018

    Oklart alltsammans. Men att feminismen har fördärvat relationen mellan könen i Sverige, ÄVEN bland svenskar, är ju klart. Inklusive t.ex. mobbing i skolan, skilsmässor, ökande könsvåld, kvinnlig kriminalitet osv.. När kvinnor i allmänhet, och feminister i synnerhet tappar lojalitet och respekt för män. Då slår det till slut tillbaka från t.ex män i marginalen, även från svenska män. Att #metoo fick sådant stort genomslag just i Sverige, (även om det finns en fransman i leken) visar väl tydligt att statsfeminismen har misslyckats med sin s.k jämställdhet, anmälningsbenägenhet. Problemen har ökat genom bristande respekt och oklar kommunikation mellan könen (även från kvinnlig sida) om vad som gäller och är OK. Jämställd sexualitet, könsdiskriminerande sexköpslag, upprepat i media om ”småflickor som viker ut sig på nätet, skolflickor som prostituerar sig. Osv.
    Eller skulle ”den feministiska revolutionen” har inneburit något bättre mellan könen menar du?.Sämre menar jag, på mängder av områden!

    Svara
    • Senior

       /  04/18/2018

      Feminism är inget annat än förtäckt kommunism.
      Same shit different name.
      -Reklamen riktar sig till en annan målgrupp bara, men alla åtgärder och all politik är densamma.

      Svara
      • me

         /  04/19/2018

        @Senior
        Eller snarare så att kommunisterna utnyttjar feminismen för att försöka skaffa sig total makt, när de väl fått den så kommer de att skita i både feminismen och kvinnorna.
        Samma sak med alla övriga grupper som kommunisterna ”kämpar för”.

        Svara
        • Senior

           /  04/19/2018

          Precis så.

          Men Schyman är nog inte mindre kommunist bara för att hon hoppade av V och bildade F!.

          Hon insåg helt enkelt att V aldrig kommer att få fler väljare än de 10% de konstant ligger på.

          Några enkla byten bara, man, kvinna, patriarkat etc. så kan man använda exakt samma retorik på den än kommunister mycket större målgruppen kvinnor.

          Uppenbarligen tog det skruv enär var och varannat parti nu är ”feministiska” i sin framtoning.

          Och som skrivet i en annan kommentar drar ju just nu både feminister, kommunister, islamister och övriga socialister åt samma håll, så ännu så länge är ”fiendens fiende min vän”, men när/om den totalitära strukturen väl är på plats lär det bli andra bullar då de kommer att förtära varann i kampen om den högsta maktpositionen.

          Svara
    • Gorby

       /  04/18/2018

      Det är ett stort shit test som kvinnor utsätter män för…

      Svara
  19. Gorby

     /  04/18/2018

    Sverigebilden ,Sverigebilden…
    Här från BBC med ett över 11 minuters reportage.
    http://www.bbc.co.uk/programmes/p064k6bd

    Svara
    • elina

       /  04/18/2018

      De har en reportage om våra handgranater också.

      Svara
  20. Melmac

     /  04/18/2018

    Jag trodde inte jag skulle palla 1,5h med Bard, men denna intervju är banne mig det mest befriande jag hört på länge, bl.a. angående MeeTo.
    https://m.soundcloud.com/aronflam/79-alexander-bard-rasar-mot-maskinen

    Svara
  21. Ikväll anonym

     /  04/18/2018

    Pellejönsarna… när deras teorier bryter samman så måste de alltså ljuga.

    Vi kunde ha massor med troliga förklaringar till att våldtäktssiffrorna ser ut som de gör.

    1) Många som kommer från krigszoner är krigsskadade och inte riktigt rationellt tänkande.
    2) Opportunister är kraftigt överrepresenterade hos dem som vågar fly till en annan kultur och sådana individer har naturligt en svagare känsla för vad som är rätt och fel.
    3) Personer som kommer hit har svårt att känna gemenskap med det land de bor i. Svenskar beter sig som svin på Teneriffa eller Mallorca. Många MENA-flyktingar beter sig som svin här.

    Finns säkert ett par andra förklaringar också som är naturliga utan att tala om den brännande punkten… att vår kultur av tillit till varandra och staten inte är den kultur som dessa flyktingar kommer ifrån, och att det faktiskt är omöjligt att anpassa sig till 100% för de allra flesta. Och för många går det inte alls.

    Och att de kommer från kulturer där kvinnor är oerhört mycket mindre värda. Främst andra kvinnor, men även deras egna. Och att det även gäller de andra männen.

    Men dessa förklaringar fungerar inte för de akademiska teorier som de vill ska förklara dem. De är inte vad de önskar att de är. Så då ser de egentligen annorlunda ut.

    MURRRKERTALET. Och visst finns ett sådant, men inget talar för att fördelningen skulle se annorlunda ut, snarare att dessa siffror skulle bli ännu mer tydligare.

    Svara
  22. Frida Gustavlin

     /  04/18/2018

    https://www.svd.se/falsk-bild-av-en-hogskola-med-konsmaktsordning

    Vad de som vistats på universitet/högskola i Sverige redan visste, om de nu inte av inbillning trott något annat.

    ”Teorin om en könsmaktsordning antas bland annat innebära att män systematiskt utövar makt över kvinnor, även sexuellt. Exempelvis antas den svenska högskolan belastas av manliga strukturer och sexism, något som exempelvis framhölls i #akademiuppropet, högskolans motsvarighet till #metoo:”

    ”Om det finns en könsmaktsordning kan det användas för att rättfärdiga statliga ingrepp i högskolans beslutsprocesser. Nuvarande regering har långtgående planer på det området under beteckningen jämställdhetsintegrering,”

    ”Men har inte #akademiuppropet visat att grova sexuella övergrepp förekommer ofta på högskolan? Det finns oberoende anledning att ifrågasätta detta. En allvarlig felkälla är att det finns många välmenande skäl att skriva på utan att själv ha blivit utsatt eller ens sett någon utsättas, främst för att ge dem som utsatts sitt stöd.”

    ”Är då teorin om en könsmaktsordning vid högskolorna sann? Vi kan testa den genom att undersöka hur ofta sexuella trakasserier faktiskt förekommer. Sådana undersökningar har faktiskt redan utförts i stor skala vid en rad högskolor i form av anonyma medarbetarenkäter. Överraskande nog är det typiska resultatet att en mycket liten andel kvinnor utsätts. Genomgående uppger cirka 1–2 procent av kvinnorna (och knappt 1 procent av männen) att de blivit utsatta det senaste året. Nästan ingen svarar att de blivit offer för grova övergrepp.”

    ”Resultaten betyder inte att det aldrig funnits inslag av manliga strukturer vid högskolorna. Tvärtom verkar detta troligt – och att vi har träget arbete för likabehandling att tacka för att situationen uppenbarligen åtgärdats så att högskolorna kan gå vidare och fokusera på hög kvalitet i forskning och utbildning.”

    Svara
  23. MiT

     /  04/18/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/19/2018

      Ha ha, att normalisera SD, sveriges tredje största parti, är alltså partiskt, men det får gå enligt journalisten. Hade bara SVT på ett partiskt sätt behandlat SD annorlunda så hade alltså SVT varit mindre partisk. Logik i en uppochnedvänd värld.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/19/2018

      Mirjamsdotter är väl en vänsterextremist så då är det ju klart att hon gillar public service..

      Svara
  24. G

     /  04/19/2018

    ”Kvinnlig journalist hotade hänga ut känd krögare i Expressen – åtalas för utpressning

    En kvinna i 50-årsåldern åtalas för utpressning efter att ha hotat att hänga ut en känd Stureplanskrögare som sexförbrytare i Expressens #Metoo-kampanj. För att undvika uthängning krävde hon att mannen omedelbart skulle betala en stor summa pengar till henne.

    ”Jag har varit i kontakt med Expressen som gärna skriver om detta”, skrev kvinnan i ett sms till mannen.”
    http://www.friatider.se/kvinnlig-journalist-hotade-h-nga-ut-k-nd-kr-gare-i-expressen-talas-f-r-utpressning

    Svara
  25. G

     /  04/19/2018

    ”Gud är fascist” – lärobok för årskurs 7 använder punkbandet Ebba Grön för att beskriva Jesus

    Punkbandets syn på Jesus blev en del av programmet i religionskunskap. Elever uppges må illa och vill inte gå tillbaka till undervisningen i religion.

    Journalisten Nuri Kino uppmärksammar i en statusuppdatering på sin Facebook att i en lärobok, ”Impuls. Religion 1” för elever i årskurs sju, används punkbandets Ebba Gröns beskrivning av gud för att illustrera kristendomen. Enligt föräldrar till elever som går på skolan som Kino pratat med är budskapet kränkande för kristna och återspeglar en allt bredare ”kristofobi” i samhället.

    HÄNG GUD

    GUD E FACIST
    GUD E RASIST
    FÖR GUD GILLAR INTE ALLA FATTIGA
    O GUD GILLAR INTE SVARTINGAR
    O INTE FAN GILLAR HAN DEJ
    HAN HAR GLÖMT DIG FÖR LÄNGE SEN
    HÄNG GUD …

    ..[..]..
    Tipset kommer från en skola i Södertälje som är hem för en stor diaspora av kristna syrianer/assyrier.

    Efter att artikeln publicerats framkom det att förlaget Natur och Kultur som gav ut läroboken samarbetar med Stiftelsen Expo – bland annat genom att sponsra dem. Syftet med sponsringen uppges att vara ”att bygga upp, uppdatera och sprida Expos nya kunskapsbank Expo Fakta”.
    https://samnytt.se/gud-ar-fascist-larobok-for-arskurs-7-anvander-punkbandet-ebba-gron-for-att-beskriva-gud/

    facebook.com/nuri.kino/posts/10157466169789498

    Svara
    • G

       /  04/19/2018

      ”Världen idag tar kontakt med Natur och kultur för att höra varför de valde att ta med texten och bilden i boken.

      – När vi tog fram den här ville vi lyfta fram olika bilder av Jesus. Tanken är att läraren ska få igång en diskussion om vad det handlar om, säger Magnus Öljemark, projektledare för den samhällsvetenskapliga utgivningen för årskurs 7–9 på förlaget.

      Han påpekar att boken är ungefär tio år gammal och att den, såvitt han vet, har fungerat bra hittills.

      På vilket sätt ger denna text en bild av kristendomen?

      – Den ger inte en bild av kristendomen, utan blir en kontrast till vad kristendom är, säger Öljemark.

      Världen idag frågar om förlaget har samma kontrasterande texter i kapitlen om de andra religionerna.

      – Man jobbar lite annorlunda med kristendomen eftersom den är central i kursplanen. Det står att man ska belysa kristendomen ”från enhetskyrka till religiös mångfald och sekularisering”, säger han.

      Skulle ni kunna ha en liknande text och bild om Muhammed?

      – Jag tror inte att vi skulle ha det. Jag tror inte att diskussionen skulle bli den rätta och det har det inte blivit i det här fallet heller. Om det är något som upplevs som kränkande står det i vägen för undervisningen, säger han.”
      http://www.varldenidag.se/nyheter/gud-hanas-i-religionsbok/reprdp!ui3bd1dnXFTM@juVXklEig/

      Svara
    • Pelle2

       /  04/19/2018

      När kommer en lärobok med texten häng Allah ?
      Skulle inte tro att det någonsin händer för det vågar dom inte. Att spotta på kristendomen är ju dock ofarligt.
      Har inget emot Ebba gröns låt utan det jag har synpunkter på är att de som skrev en lärobok i religion tycker att det är ett lämpligt citat i boken.
      När jag läser förlagets svar att de inte skulle skriva en liknande text om Muhammed för att det skulle kunna vara kränkande så förstår jag ju vilken typ av människor det handlar om..

      Svara
  26. G

     /  04/19/2018

    ”Religionshistoriker anklagar samtliga riksdagspartier för ‘islamofobi’

    I den 64 sidor långa rapporten Europeisk islamofobirapport 2017 som gavs ut av Seta tidigare i år ägnas 30 sidor åt Sverige som religionshistorikern Mattias Gardell och sociologen Mehek Muftee skrivit. Världen idag har tittat närmare på texten.

    – Mattias Gardell har en extremt tydlig agenda, och den är så tydlig att den lyser i neon, säger terrorforskaren Magnus Ranstorp till Världen idag.

    – Man gör skillnad på folk utifrån ras och religion, menar Ranstorp som också hävdar att agendan Gardell driver är att påverka politiken i en mer identitetspolitisk riktning.

    Gardell är enligt Ranstorp en del av ett ”kotteri av postkoloniala identitetspolitiska aktivister” som turas om att driva agendan.”
    https://samnytt.se/religionshistoriker-anklagar-samtliga-riksdagspartier-for-islamofobi/
    http://www.varldenidag.se/nyheter/gardell-i-turkisk-rapport-om-svensk-islamofobi/reprdm!DMumMuAottKxMvONiDYjSA/

    Svara
  27. G

     /  04/19/2018

    ”Imam talar om ramadan i Svenska kyrkan

    Awad Olwan är imam i interreligiösa Guds hus i Nacka. I kväll är han inbjuden till Engelbrektskyrkan i Stockholm för att tala om ramadan.
    […..]
    – Han ingår i en föreläsningsserie om högtider i andra religioner. Vi har tidigare haft besök av en jude och en buddhist, säger Gunnar Stålklint, präst i församlingen och ansvarig för föreläsningskvällen.

    Världen idag frågar varför det i en kyrka är viktigt att lära sig om ramadan.

    – Det är viktigt att lära känna varandra över religionsgränserna. Det har kommit många människor till Sverige som inte är kristna. Vill inte du lära känna dina grannar?

    Är det kyrkans uppgift att ge plats åt islam?

    – Kyrkan har många olika uppgifter och jag tycker att en av dem är att lära känna andra religioner. Kristendomen har inte ensamrätt i Sverige.

    Har kristendomen ensamrätt i kyrkan?

    – Ja, det är klart, det är ju en kyrka.
    […..]
    Onsdagens samling i Engelbrektskyrkan, där en imam inbjudits att föreläsa i kyrkan, är dock kontroversiell.

    – Jag tycker att vi som kristna ska ha kontakt med muslimer och vara vänner med dem, men i kyrkan ska vi inte blanda vår lära med andra läror, säger en av kritikerna, Merzek Botros, som är frikyrkopastor i Stockholm och har rötter i Mellanöstern.
    […..]
    Han frågar sig vad målet med imamföreläsningen är.

    – Ska kristna lära sig fasta enligt ramadan eller vad?

    Merzek Botros frågar sig också om det omvända skulle kunna ske: Att en präst eller pastor bjuds in för att tala om Jesus uppståndelse i en moské.

    – Det är omöjligt, säger han.
    […..]
    Att lära känna varandra över religionsgränserna är, enligt Botros, bra, men han menar att det i de flesta fall av ”dialog” inte handlar om det.

    – Många muslimer vill sprida islam och sin ideologi. Jag tycker inte att kyrkan ska vara en plats för det.

    Enligt Merzek Botros är det en mildare form av islam som utåt sett proklameras i Sverige, än vad som är religionens verkliga budskap.

    – När en imam talade vid minneshögtiden för terrorattentatet på Drottninggatan så hade jag velat att han läste Sura 9:29. I den svenska översättningen står det ”Kämpa mot dem som inte tror på Gud /…/ tills de erkänner sig besegrade och betalar skyddsskatten”, men i den arabiska översättningen står det ”Döda dem som inte tror på Gud …”.

    – Vi ska inte leka med det här. Vi ska älska muslimer – absolut. Jag älskar alla mina muslimska vänner, men vi ska inte vara naiva.
    http://www.varldenidag.se/nyheter/imam-talar-om-ramadan-i-svenska-kyrkan/reprdr!GjzlhS5900TOdiZ4oQNL8Q/

    Vi ska inte vara naiva…..

    Svara
  28. G

     /  04/19/2018

    ”Bar judisk kippa – förolämpades på arabiska och piskades med bälte

    Två unga judar 21 respektive 24 år gamla, attackerades på tisdagen på öppen gata i Berlin. De förolämpades med antisemitiska slagord. En av de arabisktalande förövarna gick sedan lös på en av de judiska männen med ett bälte.

    Attacken ägde rum på Raumerstraße nära Helmholtzplatz och var helt oprovocerad. Skälet till att de unga männen angreps var av allt att döma att de bar den judiska huvudbonaden kippa.

    I en video som offret tog själv med sin mobilkamera syns hur en angripare upprepade gånger riktar slag mot honom med ett bälte under det att han skriker ”yahudi”, dvs ”jude” på arabiska. Den slagne mannen upprepar flera gånger att han filmar förövaren, vilket dock inte verkar avskräcka denne.”
    https://samnytt.se/bar-judisk-kippa-forolampades-pa-arabiska-och-piskades-med-balte/

    Svara
  29. G

     /  04/19/2018

    ”Dubbelt livstidsdömd palestinsk terrorist krönikör på svensk vänstertidning

    Den vänsterradikala svenska tidningen Proletären har rekryterat en ny krönikör, Ahmad abu al-Saud Hanani Abd Al-Razeq. På hans CV finns bland annat att han tillhört den palestinska terrororganisationen PFLP:s ledargarnityr och avtjänat 23 år i israeliskt fängelse för antisemitiska terrorbrott.

    1987 dömdes Ahmad i israelisk domstol till dubbla livstidsstraff för terrorbrott som krävt flera dödsoffer. Han frigavs emellertid 2011 i en fångutväxlingsövrenskommelse med Hamas i utbyte mot den israeliske militären Gilad Shalit som tillfångatagits av terrorstämplade Hamas i samband med ett anfall mot en israelisk gränspostering 2006.

    Ahmad lämnades i samband med frigivningen ut till Syrien. Där stannade han emellertid inte. Han är numera syrisk migrant, bosatt i Sverige.

    Han har nu även fått jobb här, som krönikör på våldsbejakande kommunistiska tidningen Proletären. I en färsk text skriver han utan självrannsakan om ”den smärta, det lidande och det förtryck” han upplevt av att sitta i ett ”sionistiskt” fängelse. Han beklagar sig också över att fångar som skadats i samband med sina egna terrorattacker inte får bästa tänkbara vård i fängelset.

    Svenska Dagbladets ledarskribent Per Gudmundson, som var en av de första att uppmärksamma Ahmads nya jobb på Proletären, frågar retoriskt i en statusuppdatering påp Facebook: ”Vad är det för moral i detta land? Finns det ingen skam i samhällskroppen.”
    https://samnytt.se/dubbelt-livstidsdomd-palestinsk-terrorist-kronikor-pa-svensk-vanstertidning/

    Vad det är för moral i detta land? Det är dubbelmoralen!

    ”Gästkrönika: Tron på rättvisa var vårt vapen i fängelsekampen”
    https://web.archive.org/web/20180417173841/http://proletaren.se/artikel/tron-pa-rattvisa-var-vart-vapen-i-fangelsekampen

    Svara
  30. G

     /  04/19/2018

    SVT2 Kl 11 – 13

    ”Efter #metoo – hur går vi vidare?

    Riksdagens kulturutskott håller ett öppet seminarium. Med Staffan Forssell, Statens kulturråd, Birgitta Svendén, Kungliga Operan, Magnus Aspegren, Riksteatern, Anna Wahl, Svensk scenkonsts och Teaterförbundets kommission mot trakasserier, med flera. Sänds med en timmes förskjutning.”

    Ska bli intressant att se vad media och nya-media skriver om detta seminarium.

    Svara
  31. G

     /  04/19/2018

    SVT1 Kl 22, kvällens Opinion Live handlar om….

    ”Knytblusmanifestation – ytligt eller viktigt? Med bland andra medieprofilen Ann Söderlund och krimideologen Nina Rung. Hur ska fler nyanlända få jobb? Stor debatt med bland annat nyanlända och politiker.

    Programledare: Belinda Olsson.”

    Svara
  32. G

     /  04/19/2018

    ”Kvinnlig anställd misstänks ha betalat för sex på HVB-hem

    En kvinnlig anställd på ett HVB-hem i Östersund misstänks ha köpt sex av en av de boende. Det visar en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg, IVO.
    ….
    På HVB, hem för vård eller boende, bor barn och ungdomar som exempelvis har missbruksproblem. På senare år har det dock blivit allt vanligare att de fungerar som boenden för så kallade ensamkommande barn som söker asyl. Utifrån anmälan är det oklart vilka som bor på det aktuella hemmet.”
    https://nyheteridag.se/kvinnlig-anstalld-misstanks-ha-betalat-for-sex-pa-hvb-hem/

    Svara
  33. G

     /  04/19/2018

    Svara
  34. Senior

     /  04/19/2018

    ”Socialdemokraterna inledde mandatperioden med att erkänna Palestina utan att varken specificera vilket landområde det gäller eller visa på legitima demokratiska ledare som skulle kunna utgöra en stat. Därefter har de ensidigt kritiserat Israel i den pågående konflikten. Det är knappast statsmannamässigt utan vittnar om gamla svartvita SSU-takter. Sverige har inte uttryckt sina kondoleanser eller visat solidaritet när Israeliska medborgare kallblodigt mördats på öppen gata av palestinska terrorister. Kanske uteblir solidariteten då Socialdemokraternas palestinska systerparti Fatah har sanktionerat flertalet av attentaten.”

    https://www.expressen.se/debatt/du-borde-skammas-margot-wallstrom/

    Svara
  35. MiT

     /  04/19/2018

    Svara
  1. Våldtäktskultur på riktigt… | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: