I know nothing Janne Josefsson

I går handlade UG om terroristen Akilov och vad han pysslat med i Sverige under de år han inte skulle varit här.

Men som ett litet sidospår som inte var med i UG så undrade man lite över Nujens drygt 85 000 kronor som man satt direkt in på Akilovs konto, pengar som ska gått till arbete på Gotland och på Nujens fastigheter där.

Janne Josefsson intervjuar Manuel Özz Nujen som hela tiden försöker med ”I know nothing” och att det inte har med honom att göra. Han verkar inte förstå att han som ägare som sen ska njuta av frukterna (kanske t o m tjäna pengar) på det svartarbete som rustat upp husen, också är ansvarig. Liksom alla delägare är.

 

Kolla gärna på Özz Nujens egna version av intervjun då han också spelade in den. I alla fall jag tycker nog det hade varit mycket smartare av Özz att låta UG:s version av intervjun vara den enda officiella för UG hade faktiskt snällklippt till Nujens fördel så mycket de kunde.

Om man inte anade ugglor i mossen innan det här så gör man det definitivt efter Nujens version. Hans aggressivitet, hans försök till förminskande, att hela tiden säga hela Josefsson namn, inte lyssna utan hela tiden avbryta, kalla Josefsson för gubbe, kalla honom för ”creepy gubbe”, försöka dra kvinnokortet!!, försöka dra kurdkortet genom att hänvisa till att man ska behandla hans kurdiska mamma på ett speciellt sätt osv. DET övertygade mig i alla fall om det finns en hel jävla kennel begravd i Nujens affärer!

Förstår han inte att han faktiskt också är ansvarig? Visst, jag kan köpa att man inte vet allt som pågår om man kommit överens om att någon annan delägare ska leda arbetet och ta alla beslut osv. Men det innebär inte att man inte har ansvar.

När frågorna börjar komma så ser man snabbare än Özz Nujen kan säga ”Janne Josefsson” till att ta reda på EXAKT vad som skett, hur det skett, varför det skett, namn på involverade företag osv. Sen när man fått reda på det så berättar man. Då säger man inte att man inget vet, att det är någon annan som vet, att man inte alls har med det att göra. Svart arbetskraft har renoverat Özz Nujens fastigheter på Gotland och då är det Özz Nujens ansvar som ägare att ta reda på vad som skett! Har man anlitat en firma som i sin tur anlitat svart arbetskraft så plockar man fram avtalet med firman och visar det. Då har man själv ryggen fri.

Om det nu inte är svarta pengar inblandade, varför kan han då inte säga till UG vilket företag man anlitat? Varför kan han inte berätta varför pengar satts in direkt på Akilovs konto i stället för att visa upp en faktura som man betalat? Nu är jag ingen företagare men pengar rakt in på en arbetares konto luktar skunk.

Nej, det är nog ytterst få som tror att man sponsrat terrorism medvetet här. Däremot så är det allmänt känt att om man utnyttjar svart arbetskraft så är också risken stor att man göder organiserad kriminalitet. Då menar jag inte när man pröjsar sin polare några tusen för att han ska hjälpa till hemma med badrummet utan när det sker organiserat. Vilket uppenbart har skett här.I fallet med Nujens så råkade deras svarta pengar göda terrorism och blev uppmärksammat. De kunde inte veta det när det skedde men det är faktiskt resultatet av det.

Om nu Özz inte har en aning så är det hans förbannade skyldighet att ta reda på det! Eftersom det är hans hus som renoverats med svarta pengar.

Men inte ens ett namn på det sk ”företaget” som de säger att de anlitat kan de klämma fram till UG eller någon annan. Man kan nästan tro att det inte finns nåt sånt företag…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

144 kommentarer

  1. MiT

     /  04/26/2018

    Svara
    • lensof

       /  04/26/2018

      Det blev väl alltför uppenbart vilka socialdemokraterna vill spara på. En svensk gamling mindre på akuten och vips får man kapacitet till tio nyanlända.

      Strandhäll har logik a la Nujen.

      Vi svenskar blir äldre och ska därför arbeta tills vi är 75. Men tydligen är vi samtidigt mest kroniskt sjuka och till belastning. Så vem är det då som ska arbeta? Eller förbereder socialdemokraterna oss för en ny form av ättestupa?

      Fast detta gäller nog bara infödda svenskar för de nyanlända är ju evigt unga, friska, välutbildade och arbetsvilliga. Dom som säger annat är illasinnade och kommer med falsk information.

      Svara
      • Visionären

         /  04/27/2018

        Exakt!

        I ena stunden är vi allt friskare på ålderns höst, för då ska en högre pensionsålder motiveras.

        I andra stunden är vi allt mer vårdkrävande på ålderns höst, för då ska en hög invandring försvaras.

        Sosselogik i sitt esse.

        V

        Svara
      • Tyvärr så är detta vanligt när besparingar måste ske – man går på de svaga utan en röst att försvara sig istället för de som de vet kommer att göra ett sjuhelvetes liv av sig. Det är så äckligt cyniskt.

        Svara
      • BjörnLarsson

         /  04/27/2018

        Erlanders pensionärsgeneration uppvisar de värst skriande orättvisor och klassklyftor i inkomst och förmögenhet någonsin. Socialismens verkliga resultat bortom alla psykopatiska lögner, återigen uppenbara för alla.

        Svara
    • Pelle2

       /  04/27/2018

      Det är väl självklart att flyktingarna påverkar äldrevården eftersom kostnaden för dom belastar stats- och kommunbudgetar.
      Jag kan inte påminna mig om att regeringen har sagt sig tänka att satsa ens en bråkdel av flyktingkostnaden på att förbättra äldrevården. Strandhäll måste tro att vi är dumma i huvudet om hon inte tror att vi ser sambandet.
      Kostnaden för flyktingarna påverkar för övrigt även andra delar av våra samhällsfunktioner också.
      Regeringen pratar vitt och brett om att inte ställa grupper mot varandra men det är ju bara snömos. Våra samhällsresurser är inte oändliga så då måste man välja hur man skall använda dom.
      Politikerna måste välja och det är det dom har gjort. Dom har valt att lägga miljarder på att ta emot asylsökare och då får dom väl stå för de val dom gör.

      Svara
    • Vic

       /  04/27/2018

      Då var det officiellt: Kina-google i Sverige. Svenskarna får börja slåss för sin yttrandefrihet precis som resten av världen. Det vore dock önskvärt att fler kunde förmå rycka upp huvudet ur sanden.

      Svara
    • BjörnLarsson

       /  04/27/2018

      Tvärtom, Sverige är en total demokrati! Ingen maktdelning och inga individuella rättigheter står i vägen för majoritetens totalitära makt vid valurnan. Svenskar är av Erlanders totalitära statspropaganda i media och skolor och bibliotek indoktrinerade att meningslöst papegoja att ”demokrati betyder bra,när demokratin ger oönskade resultat så är demokratin inte demokratisk”, när det i verkligheten är demokratin som inte är bra. Donald Trump har avsevärda problem att genomdriva sin folkvalda politik i USA, därför att USA har maktdelning och ett rättsväsende som tar till vara individers konstitutionella rättigheter. Sånt förekommer överhuvudtaget inte i Sverige som är en totalitär demokrati med all makt helt oemotsagt koncentrerad till riksdagsmajoriteten.

      En enkel allmänbildningsfråga: Vilket år blev Sverige demokratiskt?

      Svara
      • Gustav Hjelm

         /  04/27/2018

        År 1809 infördes en konstitutionell monarki med regeringen hårt hållen av ett demokratisk parlament (maktdelning).

        Efter ”statskuppen” 1971-1974 blev Sverige ett totalitärt politikervälde, i och med att 1809-års maktdelning avskaffades.

        Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      Vilka sajter ett kommersiellt företag gör reklam på har inget med demokrati att göra. Däremot är det allmänt beklämmande men det är en helt annan sak.

      Svara
      • Rikard

         /  04/27/2018

        Hej.

        Att ett lands sittande regering i princip kräver av en kommersiell aktör på mediemarknaden att den skall strypa annonsintäkter för en tidning vars politiska agenda regimen inte delar eller gillar, har allt med demokrati att göra Ivar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  04/28/2018

          På sätt och vis håller jag med, det påminner om hur diktaturer jobbar men det påverkar inte själva demokratin i sig. Ingen skulle ju påstå att det är ett demokratiproblem om regeringen kräver att ett slarvigt företag som förorenar miljön skärper till sig. Men i båda fallen kan man naturligtvis fråga sig om det är såhär en regering skall agera.

          Svara
          • Senior

             /  04/29/2018

            Det är vetenskapligt konstaterat att reklam fungerar.

            Att ett styrande parti då går in och förbjuder all reklam förutom för sitt eget parti har allt med demokrati att skaffa.

            Jämförelsen du gör mot ett företag är något helt annat, såvida inte undantag ges till det egna företaget likt statliga monopolet på lotteri, vari socialdemokraterna gett sig själva undantag….

    • Tja. Om politruker för monopolkapitalismen och amerikanska monopolkapitalistiska företag samverkar mot de som granskar dem så är det inte olagligt enligt brottsbalken, men man behöver ju inte rösta för dem i valet 2018.

      Svara
      • Senior

         /  04/28/2018

        ”Monopolkapitalism” -marxistisk smörja!

        Har man ”monopol” i en kapitalistisk ekonom beror det på att man konkurrerat ut alla andra, av den enkla anledningen att folk frivilligt ansett dem som bäst.

        Börjar man sedan höja priser och bli sämre är det då fritt fram för vem som helst att starta ett konkurrerande företag och upphäva detta ”monopol” genom att vara bättre.

        Reglerar man marknaden är det inte längre kapitalism, utan något annat, som i Sverige, ett reglerat mellanting mellan kommunismens statliga monopol, planekonomin, och en fri kapitalistisk ekonomi.

        Näru, monopol återfinner vi endast i statligt reglerade ekonomier som endast tillåter en aktör, oftast statlig. Vanligen i kommunistdiktaturer.

        -Så som tex. Televerket, apoteket, systembolaget hade statligt monopol i Sverige fram till slutet på 80-talet.

        Svara
        • Senior

           /  04/28/2018

          Rättning:
          Det är när som helst i en fri kapitalistisk ekonomi tillåtet för någon annan att öppna en konkurrerande verksamhet och försöka bli bättre än den dominerande.

          Svara
        • Rikard

           /  04/28/2018

          Hej.

          I princip har du rätt att det i ett kapitalistiskt demokratiskt samhälle är fritt fram att erbjuda alternativ till den som har etablerat monopol (låt säga på asfalt, dess produktion, distribution, användande och destruktion).

          I praktiken skapar ett sådant företag (som Microsoft, Volvo, Google, Asea, Atlas Copco, Ig Farben m fl) en slags symbios med statsmakten: lagstiftningen görs sådan att den teoretiska möjligheten till konkurrens kvarstår, men den reella görs obefintlig.

          Detta är ingen ond plan, utan en logisk följd av vanlig mänsklig egoism och lathet.

          Det är trots allt billigare för mig och ger mig högre avkastning per investerad krona om jag kan tjäna mina slantar på att begränsa kundernas alternativ till de som är billigast för mig – vilket jag kan göra om jag via lagar och statens våldsmonopol samt den för medborgaren mycket dyra och snåriga juridiken i praktiken kan skapa monopol.

          Det roliga, om man har sådan humor (om det är rätt ord…) som jag har är att kapitalism och kommunism genererar för den enskilde samma resultat: den som kontrollerar produktion och distribution agerar för att utestänga enskilda och eliminera konkurrens. I en kommunistisk stat skapas en svart marknad för allehanda varor – jag byter mitt extra toalettpapper mot din extra tandkräm, typ. I en kapitalistisk stat sker detsamma – därför att tillverkaren av sanitetsprodukter via staten etablerat monopol, så du och jag är reducerade till samma svarta marknad. Detta är givetvis in extremis, men fullt möjligt.

          Det är en marig gåta hur man balanserar mellan en å ena sidan privat ägande och å andra sidan statlig påverkan – kommunister och libertarianer (som egentligen delar samma ideologiska grundteser) väljer därför att ignorera verkligheten genom att låtsas som om alla problem försvinner om man avskaffar privat ägande/staten respektive.

          Fast nu drar jag iväg, ser jag – eller som min fru ibland sagt: ”Nu tror han att han står i katedern…”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  04/28/2018

            ”I praktiken skapar ett sådant företag (som Microsoft, Volvo, Google, Asea, Atlas Copco, Ig Farben m fl) en slags symbios med statsmakten: lagstiftningen görs sådan att den teoretiska möjligheten till konkurrens kvarstår, men den reella görs obefintlig.”

            -Då är det inte längre fri kapitalism, utan en statligt reglerad marknad.

            Något som skulle kunna ges grundlagsskydd, om vi hade en seriös demokrati med seriösa grundlagar, och en konstitutionsdomstol som skyddar dem, och en rättsstat som ser till att de efterlevs. -Liksom tillhörande saker som likhet inför lagen, utan undantag.

            ”Detta är ingen ond plan, utan en logisk följd av vanlig mänsklig egoism och lathet.”

            Det är nog formeln för all form av monopol och diktatur.

            -Och det är precis därför kommunismen alltid misslyckas och slutar i diktatur, även proletariatets diktatur innehar dessa egenskaper, men har ingen oberoende rättstat som kan stävja det varvid resultatet alltid blir detsamma.

            Återigen: inget som inte skulle kunna åtgärdas med seriösa grundlagar enligt ovanstående, samt medföljande rättsväsen.

            (Det är just tack vare denna typ av grundlag som kommunister alltid måste revoltera och åsidosätta detta för att kunna ta makten.)

          • Senior

             /  04/28/2018

            …. och det borde snarare vara det staten skulle lägga resurser på, än att gå in och detaljstyra och ”reglera” marknaden, vilket öppnar just för det du beskriver.

          • Senior

             /  04/28/2018

            ”Det är trots allt billigare för mig och ger mig högre avkastning per investerad krona om jag kan tjäna mina slantar på att begränsa kundernas alternativ till de som är billigast för mig – vilket jag kan göra om jag via lagar och statens våldsmonopol samt den för medborgaren mycket dyra och snåriga juridiken i praktiken kan skapa monopol.”

            -Det du beskriver är ju korruption, om staten på så vis samarbetar med (stor)företag, och korruption existerar ju inte i Sverige! 😉🙄

          • Senior

             /  04/28/2018

            *Du menar väl ändå inte att Svenska staten tex. skulle försvåra konkurrensen genom att ge småföretagare så dåliga förutsättningar med snåriga regler och höga skatter att de aldrig får en chans att kunna växa till sig och bli stora?

            (Så som IKEA, Clas Olsson, och Biltema en gång i tiden började som små enmansföertag hemma i källaren.)

            *Denna kommentar kan möjligen drypa av ironi eller sarkasm.

          • Senior

             /  04/28/2018

            Dessutom:
            Den oreglerade svarta (bytes)handeln, -det är fri kapitalism!
            Till och med skattefri.

        • Om det nu var så att politiker, storföretag och banker var hederliga så skulle det kanske fungera, men så är det tyvärr inte, därför går kapitalismen allt mer mot oligopolkapitalism och monopolkapitalism. Globalismen är ett resultat från dessa oligarkers vilja att skapa olika globala världsmonopol.

          https://anthropocene.live/2018/03/16/globalismens-konsekvenser-for-demokratin/

          https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2015/03/03/den-oforsmutsade-sanningen-george-carlin-den-amerikanska-drommen/

          Svara
          • Senior

             /  04/29/2018

            Hederliga?

            Som du själv skriver ovan bryter de inte mot lagen, därav är de per definition hederliga.

            -Precis som jag tidigare skrivit är lösningen att ha en stark grundlag som skyddar den fria marknaden, och ett starkt rättsväsende som ser till att det efterlevs.

            I Sverige har vi varken det ena eller det andra.

          • Nej. Inte heller en stark grundlag fungerar. Se ex. på USA, där visselblåsare utsätts för repressalier. medan de som bryter mot den går fria. Visselblåsarna försöker upprätthålla konstitutionen. De korrumperade politikerna skiter i dem.

            Vi behöver istället mer inslag av deliberativ demokrati baserad på evidens, samt direktdemokrati av ett upplyst långsiktigt tänkande folk, ett folk som tar ansvar, så att den grundlag vi alla enas om verkligen kan upprätthållas.

  2. MiT

     /  04/26/2018

    Svara
    • Jans

       /  04/26/2018

      Ju mer videon visas desto bättre. Även om en hjärntvättad södertörnslärare berättar för studenterna att Janne är Kato kommer nog i vart fall de intelligentaste studenterna som ännu inte hjärntvättats se något helt annat.

      Svara
    • Bamse

       /  04/27/2018

      Verkligen? Personal för vilka ändamål då? Skulle någon från exempelvis ett företag bete sig så här skulle jag göra allt för att aldrig någonsin ha med sagda firma att göra igen.

      Svara
  3. Gorby

     /  04/26/2018

    Svara
  4. Özz Nujens syster är advokat som haft flera asyl-mål.
    Vilka kurdiska kontakter sammanförde Rakhmat Akilov och Özz Nujen´s gäng?
    Det är mer intressant än skattereducering.

    Svara
    • Jans

       /  04/26/2018

      Fast Akilov är ju inte kurd. Å andra sidan var han väl i Turkiet (där delar av krudistan ligger) ett tag? Det kan helt klart finnas mer att hitta för den som gräver. Inte minst undrar man ju hur systerns jobb spelat in när de hittat sin arbetskraft.

      Svara
  5. x

     /  04/26/2018

    Svara
  6. Jans

     /  04/26/2018

    Alltså jag har mina dubier om SD även om jag skall rösta på dem men sådana här grejer gör mig verkligen glad:
    https://nyheteridag.se/sd-ku-anmaler-regeringens-afghanforslag-behover-stod-fran-en-tredjedel-av-riksdagen/

    För detta är demokrati när det funkar. Det är precis sånt här man vill se mer av. Utan SD i riksdagen, hade M gjort detta? Ytterst tveksamt. Kommer M fälla förslaget, för om jag fattat rätt kan de ju det tillsammans med SD. Detta kommer att bli otroligt viktig valinformation för väljarna om var framförallt M egentligen står i migrationsfrågan.

    Svara
  7. Jans

     /  04/26/2018

    Haha, obetalbart Annie Lööfcitat:
    ”– Vi har siktet tydligt inställt på att byta ut Stefan Löfven och forma en ny Alliansregering. ”
    https://nyheteridag.se/kryp-tillbaka-under-din-sten-sade-hon-da-nu-manar-annie-loof-till-god-ton/

    Skiktet tydligt inställt? Hon röstar ju på S/MP:s förslag!
    Utan att ens äta upp sin sko.
    😀 😀 😀 😀 😀

    Svara
    • Senior

       /  04/28/2018

      Sitter man i riksdagen och får ett förslag framför sig som man själv betraktar som ”haveri”, som blivit sågat jäms med fotknölarna med beska kommentarer om lägstanivåer från lagrådet, blivit sågat av samtliga remissinstanser, ja då är det ens jävla skyldighet som folkvald att rösta mot det.

      Svara
      • Lägg till att Lööf faktiskt är utbildad jurist ovanpå det. Hon kan inte skylla på ignorans.

        Svara
        • Senior

           /  04/28/2018

          Precis.

          Det finns inget som ursäktar detta svek, mot sina väljare, men framförallt mot de demokratiska principer som är tänkta att filtrera bort förslag som dessa.

          Återgå till regeringsformen innan 1975 och återinför ämbetsmannaansvaret och tjänstemannaansvaret för politiskt tillsatta, så politiker kan ställas till svars!

          -Detta kan inte heller skyllas på ”naivitet” eller okunskap, detta är medvetet sabotage!

          Svara
  8. Jans

     /  04/26/2018

    ”Nej, det är nog ytterst få som tror att man sponsrat terrorism medvetet här. ”

    Det är i och för sig sant men en sak som slog mig när jag funderade på detta är att han kanske faktiskt ändå tycker konsekvenserna är bra av hans systerns typ av arrangemang. Det hjälper till att upprätthålla möjligheten för mängder av illegala asylanter att på olika sätt hålla sig kvar i landet och trixa sig fram. Jag tror han tilltalas av detta. Att han tjänar en slant sätter dessutom guldkant på det hela.

    Jag har ju länge närt en idé om att Özz har ett ganska rejält mindervärdeskomplex för sitt misslyckade hemland Kurdistan och delvis använt sin ”komik” som ett sätt att avreagera sig på svenskarna som har ett mer lyckat land och som på nåder släppt in hans familj. Det är naturligtvis komplicerad hobbypsykologi men jag tror faktiskt han kan njuta av att se hur landet Sverige haverar under trycket från för stor immigration. Särskilt tror jag han njuter av att svenskar som vill vara svenskar känner sig undanträngda. Det är hans bisarra hämnd för att Kurderna är undanträngda.

    Han har kanske inte haft uppsåt att stödja terrorism men han kan ha haft som uppsåt att mer generellt skada Sverige genom att i bästa fall blunda för i värsta fall stödja och tjäna pengar på den ljusskygga verksamhet som verkar funnits i kretsen kring företaget han har med sin syster.
    Och då kan man också ta sig en funderare, om Özz eller hans syster skulle se tecken på extremism hos en svartarbetare, skulle de rapportera detta till polisen? Knappast. Det kan mycket väl vara så att han vet mer än vi tror om Akilov, men inte räknade med att just Akilov skulle gå så långt. De kan ju sett fler med liknande tendenser.

    Svara
    • lensof

       /  04/26/2018

      Helt klart är att vi har många nya i vårt land som är väldigt negativa till landet och det svenska folket. Varför de är det kan man fundera över och en anledning kan var som du skriver mindervärdeskomplex. Ett komplex de vill göra om till att se sig som bättre, starkare, mer värda osv. Allt för att kunna få vad man vill ha utan att trappa ansiktet.

      Nujens låsningar och aggressioner mot Josefsson är onekligen väldigt speciella om man säger så.

      Oavsett anledning så är det viktigt att vara medveten om att komplex kan finnas i många och att godtroget bemötande knappast gör komplexet mindre. Snarare öppnar man upp för projicering med slappt bemötande och att ständigt söka ursäkter för dåligt beteende, projiceringar och aggressioner.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/27/2018

        Och de som inte har komplex eller hatar Sverige, de är till stora delar helt likgiltiga till landet de bor i. De är bara här för att kranen är lätt att vrida på och dörren står på vid gavel.

        Svara
    • Rikard

       /  04/26/2018

      Hej.

      Herr Petig poängterar att Özz Nujen inte har något hemland, såvida Turkiet inte räknas.

      Kurderna har nämligen aldrig, under sin mycket långa historia, hålla ihop på sådant vis att de kunnat etablera en egen stat.

      Man kan om man vill jämföra med Polen och dess folk, som trots att de erövrats om och om igen (och erövrat en och annan själva ibland) inte bara lever i sin egen stat utan även frodas.

      Om polackerna kan trots vad de fått utstå; varför misslyckas kurder, palestinier, somalier, afghaner, libyer, med flera om och om igen?

      Det håller liksom inte att skylla på ockupation och kolonialism när ett folk som varit boxboll och tuggleksak åt tyskar och ryssar (för att välja två) i århundraden går från det andra världskrigets helvete på jorden via kommunistisk diktatur till demokrati och framgång på en till två generationer.

      Så: varför är det alltid samma folkslag som är ynkliga nog att skylla sina egna tillkortakommanden på allt och alla andra?

      Özz? Soran? Alexandra? Dinamarca? Ho-ho?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ivar L

         /  04/27/2018

        Jag var lite postmodernistisk där, jag vill minnas att han refererat till Kurdistan som sitt hemland i en intervju jag hört.

        Svara
      • Senior

         /  04/27/2018

        Ja, där har de krigat i snart 2000 år, lite svårt att skylla det på kolonialismen på 1800-talet…

        Svara
      • lensof

         /  04/27/2018

        Intressant kommentar.

        Och då kan man undra varför svenska politiker i modern tid är så förtjusta i dessa eviga gnällfolk…… Är det för att endast de är dumma nog att tro på sossarnas budskap?

        Svara
  9. Gorby

     /  04/26/2018

    Lamotte har varil i Lysekil

    Svara
  10. Gorby

     /  04/26/2018

    Svara
    • Melmac

       /  04/26/2018

      Hahaha! Ohly din jävla mupp! Du är fortfarande sur att Janne avslöjade även dig med att ljuga.

      Svara
      • Lars Ohly är en f.d. Folkpartist som gick in i Vänsterpartiet för att där plötsligt leka råkommunist och sedan sänka Vänsterpartiet genom att vara ohövlig mot Jimmie Åkesson genom att kalla honom ”rasist”, när Åkesson alls inte varken lyft eller förnedrat någon ras.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/26/2018

      Vilket snack. Är det någon som har jobbat som polis, åklagare, dommare och fängelsevakt så är det väl Özz Nujen. Janne Josefsson har gjort många dåliga grejer, inget snack, men jag har hört honom många gånger diskutera sina reportage på ett rakt, ärligt och faltabaserat sätt. När man tittar på Özz Nujens CV så står knappast ödmjukhet längst upp bland hans personliga meriter. Nujen är inget annat än en skenhelig lobbyist och opinionsbildare, dåligt sminkad till komiker.

      Svara
  11. Gorby

     /  04/26/2018

    Svara
  12. MiT

     /  04/26/2018

    Lamottes livesändning, blev ett jävla kackel i slutet när småsnärtor skulle läxa upp en pensionär om att svenskarna är de värsta i hela världen

    Svara
    • G

       /  04/27/2018

      ”Svenskar begår flest våldtäkter, det kan du ge dig fan på!”
      …..
      Förra veckan spreds en video i sociala medier som visar slagsmål mellan unga invandrarkillar och svenska pensionärer i Lysekil.

      Det så kallade bråket började med att ungdomarna hade slagit på fönstret till en restaurang på Kungstorget.

      Nu har Joakim Lamotte publicerat ett reportage från staden.

      ”Jag åkte dit efter att under våren ha läst om stenkastning, attacker mot väktare, vandalisering, hot och gängslagsmål. Sådant som man annars förknippar med utsatta förorter och inte med en idyllisk gammal fiskestad i Bohuslän”, skriver han på sin Facebook.

      I ett klipp som Lamotte lagt upp syns en hätsk diskussion mellan invandrare och äldre svenskar.

      ”De slår sönder rutor och fördärvar. Det kostar Hasse 8.000 kronor i självrisk för att sätta in den rutan. Hur tror ni vi ska kunna ha det jävla packet här”, säger en svensk pensionär i klippet.

      Men en större grupp invandrare käftar tillbaka.

      ”Svenskar!”, ropar en utländsk ung kvinna när hon får den retoriska frågan vem som begår flest våldtäkter i Sverige. ”Det kan du fan ge dig på!”, fortsätter hon.

      ”Svenskarna beter sig exakt lika illa som invandrarna gör!”, påstår sedan en svensk tjej i folkmassan.

      Joakim Lamotte ser med oroliga ögon på utvecklingen i Lysekil.

      ”Jag fick se ett polariserat samhälle där det kokar under ytan. Tror ni att våra politiker någonsin kommer ta på sig skulden för att det blivit så här?”, skriver han i en kommentar.”
      http://www.friatider.se/svenskar-beg-r-flest-v-ldt-kter-det-kan-du-ge-dig-fan-p

      Svara
  13. MiT

     /  04/26/2018


    *https://www.facebook.com/Piluppan/photos/a.198070150796776.1073741828.197961250807666/207685739835217/?type=3*

    Svara
  14. MiT

     /  04/26/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155645291363251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  15. Den gången var han komisk i alla fall!

    Svara
  16. MiT

     /  04/26/2018


    *https://www.facebook.com/argblattetalar/posts/1301202186690932*

    Svara
  17. Ivar L

     /  04/27/2018

    Nu har jag också sett UG. Upprörande på så många plan men det vet ju ni alla andra också.

    Ni som inte sett det, titta:
    https://www.svtplay.se/video/17724547/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-19-avsnitt-15?start=auto&tab=2018

    Och missa inte Özz Nujenbonusen. Vilket djävla praktas. Så falsk denne människa är och feg och bara genuint osympatisk:
    https://www.svtplay.se/video/17810519/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-16-2?start=auto&tab=2018

    Svara
  18. Ivar L

     /  04/27/2018

    Fast en del är av en annan åsikt, Jessica Schewdin synar korten:

    Hon är tydligen chefredaktör för något hittepåmagasin som heter Makthavare. Hon tycker politik är kul men framförallt Almedalen. Seriös till 100% som ni förstår.

    ”Politik är så kul att vi tar det på allvar! Året om, fast med en extra kärlek till Almedalen. Stolta arrangörer av Makthavaröl i Stockholm och Göteborg – #möl.”

    Svara
  19. En annan

     /  04/27/2018

    Hoppas att någon med mer it-vana än jag speedar upp hastigheten till kalleanka-nivå på intervjun, samt lägger ut den, skulle gjort min dag!

    Svara
  20. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • Typiskt nog så verkar det som inlägget är borta…

      Svara
    • Fredrik

       /  04/28/2018

      Det kanske rent av är Alice Bah som är modern. ”Håller feminismfanan högt” är ju helt i stuk med hennes återkommande grodor på twitter.

      Svara
  21. MiT

     /  04/27/2018

    ”Varför förväntar man sig att Özz skall bete sig som en svensk?”
    http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/

    Svara
  22. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  04/27/2018

      Så hon tycker att det är rimligt att säga att Heberlein skall utvisas som svensk medborgare och förväntar sig inte att någon säger emot ??

      Svara
    • Jag fattar inte varför vissa försvarar med näbbar och klor att kriminella inte ska utvisas. Vi pratar inte om att utvisa folk för en obetald parkeringsböter.

      Och för övrigt – ska vi utvisa Ann Heberlein till… Sverige?

      Svara
  23. heraldikern

     /  04/27/2018

    Man undrar varför inte skatteverket och polisen är intresserade och börjar ställa frågor när en svartsumma som 85 000:- läggs i dagen på detta sättet. Och ÖZZ verkar ju vara den verklig sjuke som inte lät Josefsson ens komma till tals! Han bara gapade och skrek hela tiden!

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      De har fullt upp med att sätta dit alla som köper saker för 25 kr på eBay från Kina. Småsaker som 10 000-tals illegaler och svarta byggen har de inte tid med.

      Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      Utan att betala moms alltså. Tänk er, det har funnits folk som har köpt saker från Kina UTAN att betala moms. Och Tullen har inte gjort något. Skandal!

      Svara
  24. Ärligt talat så fattar jag inte varför han ställde upp på intervjun om han åtminstone inte kunde hitta på bättre lögner? Eller varför han laddade upp videon och hävda att UG fulklippte honom…

    Svara
    • lensof

       /  04/27/2018

      Antagligen total brist på intelligens, medvetenhet och självkritik. Trots att han kan de svenska orden har han dock inte lärt sig något om svenskt beteende och svenska värderingar.

      Oförmåga? Ovilja? Eller ”bara” väldigt begränsat umgänge?

      Svara
  25. Pelle2

     /  04/27/2018

    OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm tar upp Fridolins prat om det dåliga debattklimatet med anledning av kritiken mot Annie Lööfs beslut om att låta 9000 Afghanska män stanna i Sverige.
    Han påminner, med all rätt, om hur Fridolins åsikts- och regeringskamrater har brunmålat alla som ens har andats kritik mot asylpolitiken och hur dom har sett till att åsiktsmotståndare har blivit av med vänner, familj och arbete.
    Då var det aldrig prat om god ton och debattklimatet.
    Den vanliga västerhyckleriet med andra ord !

    Svara
    • Japp. Inte ett knyst när meningsmotståndare attackeras och betydligt brutalare än samarbetspartnern Lööf, men offerkoftan dras direkt fram när de själva blir attackerade. Inte ett uns självinsikt att finna där.

      Lägg sedan till att kritiken mot Lööf och Afghanföreslaget är berättigad…

      Svara
      • Pelle2

         /  04/27/2018

        Tror tyvärr att dom agerar så här fullt medvetet. Dom själva vill vara hur grisiga dom vill medan dom inte accepterar någon kritik mot sig själva oavsett hur nyanserad den är.

        Svara
        • Det ”roliga” är att han även i samma anda tycker att kritikerna (förlåt, ”hatarna”) saknar medmänsklighet. För att ge människor som saknar asylskäl falskt hopp, få dom stanna i landet onödigt länge och antagligen hamna i botten av samhällspyramiden är medmänsklighet. Låta vuxna män gå i gymnasiet är medmänsklighet. Totalt sabba könsbalansen i Sverige i många årtionden framöver, om det ens går att fixa, är medmänsklighet.

          Svara
      • Olof

         /  04/27/2018

        Ja, och hade det varit ett friskt debattklimat innan och fram till när afghanerna kom hade problemet aldrig uppstått. Men vad var det man kallades när man pratade ‘volymer’?

        Det här är de hycklande godhetsknarkarnas fel, och nu vill de att de svaga i vårt samhälle (och flyktingar i faktisk nöd) skall få betala för deras skuldkänslor. Det finns knappt ord för hur vidriga jag tycker de är.

        Svara
  26. Pelle2

     /  04/27/2018

    Lite mera OT:
    Gunnar Hökmark kritiserade svenska freds och skiljedomsföreningen för att dom protesterar när det svenska försvaret och Nato övar medan dom inte säger ett pip när Ryssland övar. Tänk t.ex på Ryssland senaste övning som gjordes extremt nära Svenska gränsen. Inte ett knyst hördes från Svenska freds.
    Nu har dess ordförande ”svarat ” på kritiken. Hon sa inte ett dugg om Hökmarks kritik mot att de aldrig protesterar mot Ryssland övningar utan kritiserade endast Hökmarks kritik mot det som händer i Syrien.
    https://www.expressen.se/debatt/orimligt-att-hokmark-riktar-sin-ilska-mot-oss/

    Svara
    • Rikard

       /  04/27/2018

      Hej.

      Varför skulle Svenska Freds & skiljedomsföreningen kritisera sin uppdragsgivare?

      Det är ju inte som om Hökmark inte vet vem den föreningen alltid arbetat för.

      Det finns, om man säger så, en anledning till att Ryssland självt strikt begränsar möjligheten för vad som numera kallas NGO:er att operera i Ryssland. Man gör sig inga illusioner om vad påverkansoperationer är.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  27. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      Upphovsrättsanspråk LOL 😀 😀 😀
      Han jobbar precis som scientologerna. Hur ofta har inte han själv använt andras material i sina shower? Vill minnas att han hade ett långt klipp med kungen i en show en gång. Tror vi han betalade? Kanske svart 😀

      Svara
    • G

       /  04/27/2018

      Lägg in dessa två tweets i blogginlägget! 😀

      Svara
      • MiT

         /  04/27/2018

        Äh, spelar ingen roll, det har ju ändå varit med tillräckligt länge för att folk ska se klippet. Och så finns det på fb också, med enorm många fler visningar 😛

        Svara
        • G

           /  04/28/2018

          Ja, jag har märkt det, oavsett om det är klipp uppladdat på din egen FB-kanal eller hos någon annan så får klippet typ 100x fler visningar och spridning på facebook än vad det gör på e.g youtube, lite tråkigt men så är det. Samtidigt mycket viktigt imo att klipp också läggs upp på youtube så att innehållet finns kvar om ”något skulle hända” med fb-sidan, antingen din egen fb-sida eller någon annans, så som EABT eller andras. För tyck vad man vill om youtube, men än så länge är inte youtube lika skitnödiga och stora censurhejare som fb med att stänga ner och ta bort innehåll osv. FB är ju inte konsekventa med att följa sina s.k regler för fem öre.

          Svara
    • Skeptisk

       /  04/27/2018

      Kommentera och klipp ut godbitarna. Fair use.
      Man får ta annans material om man klipper om och kommenterar, kritiserar. Då kan du överklaga.

      Svara
      • MiT

         /  04/27/2018

        Jo i o f. Men visst, det är hans klipp material det kommer från och så här så framstår han bara som ännu löjligare 😛

        Svara
  28. MiT

     /  04/27/2018

    video/1

    Svara
  29. G

     /  04/27/2018

    ”15 män omringade och rånade 50-årig kvinna

    En 50-årig kvinna omringades och rånades av en större grupp män i Växjö på fredagen. Enligt polisen handlar det om så många som 15 förövare. Kvinnan skadades i handen.

    Männen försvann från platsen och ingen har ännu gripits. Polisen har inte heller gått ut med något signalement på förövarna.”
    http://www.friatider.se/15-m-n-omringade-och-r-nade-50-rig-kvinna

    ”Ung kvinna gruppvåldtagen i Borlänge

    En ung kvinna har under natten blivit våldtagen i Liljeqvistska parken i centrala Borlänge.

    Flera gärningsmän ska där ha våldtagit en 20-årig kvinna, som sedan själv lyckades larma polisen.

    Männen var okända för det kvinnliga offret, men den här gången går polisen ut med signalement på förövarna.

    – Det rör sig om totalt 4–5 män. Enligt kvinnan var de i 18–25 årsåldern och hade utländsk härkomst, säger Tommy Lindh vid polisens ledningscentral”
    http://www.friatider.se/ung-kvinna-gruppv-ldtagen-av-invandrare-i-borl-nge

    Svara
  30. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • G

       /  04/27/2018

      Kära nån… officiella twitterkontot och allt haha.

      Svara
  31. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
  32. G

     /  04/27/2018

    ”Låter som Trump”: Avstängde Täppas angrepp på Ann Heberlein

    I torsdagens avsnitt av SVT:s Opinion live drabbade radioprogramledaren Täppas Fogelberg samman med Ann Heberlein i en debatt om public service.

    – Är du missnöjd över public service som ger dig så mycket utrymme för att framföra dina åsikter? Du skulle vara tacksam över att du får höras över huvud taget, säger Täppas Fogelberg.

    Programledaren Belinda Olsson tar upp några exempel på när han har torgfört sina åsikter öppet. Exempelvis skrev han en debattartikel 2012 om att han inte ville avlöna de livvakter som skyddar konstnären Lars Vilks som ”smädar islam”. ”Dra in hans bevakning och lägg ut stormningen av hans hus på Youtube”, skrev han bland annat.

    – Jag älskar public service, och våra grundgrejer är att vara för jämställdhet och mot diskriminering, och i och med att man är mot diskriminering då är man också emot sådana som gör skillnad på människors värde. Alltså vi slåss för människovärde. Om det retar Ann Heberlein, då är det ju hennes problem, svarar Fogelberg.

    Ann Heberlein anser att det finns flera vägar att gå för public service. Man kan lägga ner ”hela skiten” och låta de kommersiella krafterna styra, eller så kan man byta ut de uppenbart partiska programledarna mot sådana som kan hålla sig opartiska.

    – Tycker du låter som Trump ungefär, replikerar Täppas Fogelberg.”
    https://nyheteridag.se/later-som-trump-avstangde-tappas-angrepp-mot-ann-heberlein/

    ”Täppas Fogelberg om Lars Vilks:

    Är det verkligen yttrandefrihet Lars Vilks slåss för? Som han smädar islam känns Vilks mest besatt av uppmärksamhet. När konstnären nu rest till en rasistkongress i USA har det gått för långt. Jag vill inte längre avlöna hans livvakter via min skattsedel. Dra in polisbevakningen och lägg ut stormningen av Lars Vilks hus på Youtube – se det som ett konstprojekt, skriver Täppas Fogelberg.”
    https://www.svt.se/opinion/jag-har-trottnat-pa-att-betala-for-lars-vilks-polisskydd
    https://archive.is/6L9pI

    Svara
  33. Ivar L

     /  04/27/2018

    Det här lär väl provocera en och annan kommunist och nazist:
    https://www.svd.se/berattelsen-om-israel-liknar-ingen-annan
    ”Israels ambassadör i Sverige, Ilan Ben-Dov, ger en personlig betraktelse över den judiska statens betydelse.”

    En hyllning av Israel, det är vl nästan olagligt i Sverige? Vad säger Margot Wallström, läge att censurera SvD?

    Svara
  34. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      Läge att flytta för småföretagare? De kanske har annat att göra än producera oändlig mängder siffror som skall motivera finansiering till hittepåmyndigheter som Genussekretarietet. Snart hinner de väl inte tillverka sina grejer för de måste ha så många genuskonsulter anställda.

      I grunden är det väl vad detta går ut på? 100-tals arbetslösa genusvetare skall få jobb i näringslivet genom tvångsmetoder från staten? Som om inte skatterna räckte.

      Svara
      • Olof

         /  04/27/2018

        Tycker det låter som arbete som med fördel kan outsourcas. Någon på fiverr som börjat skriva sådana dokument än? Med tanke på att genusvetare inte kan se skillnad på sina egna alster och sådana genererade av pomogenerator så torde det inte behövas mycket annat än dokument med blaj i.

        Svara
  35. Gorby

     /  04/27/2018

    Svara
  36. MiT

     /  04/27/2018

    Svara
    • G

       /  04/27/2018

      Svara
  37. G

     /  04/27/2018

    ”Våld och dödshot bland dagisbarn – ska få tarmarna utskurna och huvudena uppsatta på pålar

    Barn som dödshotas av andra barn, utsätts för stryptag, sparkar och slag med tillhyggen och kommer hem med blåtiror och rivmärken. Personal som tvingas låsa in barn för att dessa inte ska skada andra barn. Återkommande anmälningar till polisen och Skolinspektionen. Så ser vardagen ut på en kommunal förskola i ett så kallat utsatt område i västra Göteborg. Det rapporterar Göteborgs-Posten.

    Även personalen utsätts för våld och hot från de utagerande barnen. Föräldrar vittnar om vad de sett när de kommit till dagis för att lämna eller hämta sina barn:

    – Min son kom hem med blåtiror, rivmärken och dödshot varenda dag. Han har blivit slagen med alla möjliga tillhyggen, allt från leksaker till träbitar och pinnar i ögonen, berättar en förälder.

    – Jag har gått emellan när fröknar blivit slagna av barn, när barn har slagit varandra och när de slagits med stolar. Det är fruktansvärt mycket våld och väldigt grovt språk. Jag har sett barn bli sparkade i bakhuvudet, vittnar en annan förälder.
    …..
    Hoten kan exempelvis bestå i att ett barn hotar ett annat barn eller en anställd med att få tarmarna utskurna och huvudet uppsatt på en påle.”
    https://samnytt.se/vald-och-dodshot-bland-dagisbarn-ska-fa-tarmarna-utskurna-och-huvudena-uppsatta-pa-palar/
    https://www.pressreader.com/sweden/g%C3%B6teborgs-posten/20180427/281629600881779

    Premium:…

    ”Förskolechefen svarar på kritiken: ”Ett misslyckande”
    Skuldbelägger personalen: ”Haft ett arbetslag som inte har klarat av förskoleuppdraget.”

    Efter en uppsjö av anmälningar till både polis och Skolinspektionen riktar ett stort antal föräldrar skarp kritik mot den aktuella förskolechefen.”
    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rskolechefen-svarar-p%C3%A5-kritiken-ett-misslyckande-1.5761732

    ”SDN-ordföranden: Vi kommer att polisanmäla

    Den kaosartade situationen på en förskola i Askim-Frölunda-Högsbo har gjort stadsdelsnämndens ordförande Camilla Widman (S) bestört. Hon säger att stadsdelen kommer att göra en polisanmälan.”
    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sdn-ordf%C3%B6randen-vi-kommer-att-polisanm%C3%A4la-1.5774068

    Svara
    • G

       /  04/27/2018

      ”– Bara i höstas tror jag att vi hade vi fem krismöten med förskolechefen och hennes personal om att vår son vid olika tillfällen blivit skadad på dagis. På ett och ett halvt år har han blivit utsatt för två hjärnskakningar och en rejäl misshandel, säger en förälder.

      – Hon skyller allt på personalen, men problemet kvarstår ju oavsett vilka som jobbar där. Hon har bytt ut hur mycket personal som helst de senaste åren, säger en.

      – Hon vill inte ta ansvar, man får ligga på hela tiden för att överhuvudtaget få några svar. Att det ser ut så här beror på dålig ledning. Hon har inte brytt sig om varken avdelningen, personalen eller barnen, säger en annan.

      Förälder: ”Vi kallades nyligen till ett möte där vi fick reda på att all personal akut hade omplacerats”
      https://www.pressreader.com/sweden/g%C3%B6teborgs-posten/20180427/textview

      Svara
    • Jag är inte förvånad. Jag har en vän som hade en praktikplats i en av dessa förskolor och hon var chockad hur barnen tilltalade varandra (typ ”jag ska cutta dig” etc – vi pratar om 4-5-åringar). Hon försökte gå till chefen som avfärdade henne.

      Svara
  38. Gorby

     /  04/27/2018

    Snacka med min svågermålvakt.

    Svara
  39. G

     /  04/27/2018

    ”Fyra skadade i storbråk i Värnamo

    Enligt uppgifter till Aftonbladet är en person skottskadad och tre är knivskurna. Polisen vill inte bekräfta de uppgifterna.

    Polisen larmades vid 17-tiden på fredagen om att flera personer slogs utomhus i centrala Värnamo.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/fyra-skadade-i-storbr%C3%A5k-i-v%C3%A4rnamo-1.5776221

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/27/2018

      Ska enligt mediauppgifter vara en så kallad modern ”släktfejd”, ni vet den där typen av fejd som alltid funnits i Sverige alltsedan sver­kerska och erikska ätterna låg i luven på varandra i början på 1200-talet.

      Svara
  40. G

     /  04/27/2018

    ”Runars attack på Fridolin: ”Nu har han mage att klucka ur sig att han är förbannad!”
    https://nyheteridag.se/runars-attack-pa-fridolin-nu-har-han-mage-att-klucka-ur-sig-att-han-ar-forbannad/

    Hahaha, kör hårt Runar!

    Svara
  41. Gigas

     /  04/27/2018

    För den som behöver rensa huvudet efter Özz Nujen ochj JJ.

    It takes two to tango.

    Svara
  42. Ivar L

     /  04/27/2018

    I betaldelen av Nyheteridag intervjuas Janne Josefsson och berättar att Nujens hotat med rättsliga åtgärder om intervjun sänds.
    https://nyheteridag.se/plus/det-mest-osannolika-jag-varit-med-om-janne-josefsson-talar-ut-om-nujen-intervjun/

    Den komikern är alltså inte bara extremt otrevlig utan beredd att gå precis hur långt som helst för att dölja sitt skattefiffel. Om inte hans karriär är över så fattar jag ingenting.

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2018

      ”Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen.”

      Vart tog svågern vägen?
      Det börjar låta som att han helt enkelt agerat målvakt åt Nujens.

      En hel del talar för att en riktig grävande journalist kommer att hitta samband här som komprometterar Özz och systern ännu mer. Med tanke på den skuggvärld med svartarbetskraft och utvisningsasylanter som skymtas i UG:s program (t.ex. är ju även Scandic Hotels med på ett hörn) så gissar jag att Özzhistorien bara är toppen av ett isberg och att inte ens den är helt utredd ännu. Det finns mer även där…

      Svara
      • Jag tror också det finns betydligt mer bakom det hela och jag har svårt att tro att det bara är ett sammanträffande att systern är asylrättsadvokat. Det skulle inte förvåna mig om det fanns något betydligt mer organiserat bakom det hela.

        Svara
        • Jans

           /  04/28/2018

          Och det som är mest beklämmande är att det skulle till ett terrordåd för att fifflet med illegala invandrare och svartarbetskraft skulle ta sig upp i ljuset och inte ens då så tar det riktig fart. Egentligen borde ju tidningarna tävla mot varandra och gräva för att hitta scoop nu, men det gör de inte. Även den mystiska omständigheten att migrationsverket skickar ett avvisningsbeslut med fel namn och fel land borde sätta igång kvarnarna, men icke.

          Det vi skymtar här är hur immigrationspolitiken och fifflet går hand i hand med myndigheters slapphänthet och slarv. Jag gissar att det är mycket värre än vi tror med hela migrationsindustrin och alla företag, advokater och näringar i dess omgivning. Svartarbetskraft, aktivism, bidragsfiffel och i värsta fall mutor. Fasen vad man skulle vilja ha till en tribunal som dömer alla inblandade (inklusive tjänstemän som sett genom fingrarna med flit) till långvarigt straffarbete.

          Svara
      • A fish called Nemo

         /  04/30/2018

        Jag tror.
        Att Nujjjens har skjutit av sig halva foten här , de hade en riktigt bra chans att gilla läget och erkänna att de hade haft med svartjobbare att göra ,skattefiffel och lite annat smått som i det stora hela inte hade gett så mycket mer än smisk på rumpan.(Ungefär som flyktingsmugglaren på SVT som nu har sin egen ”talkshow” )

        Men,problemet var att Nujjens inte insåg att de om de tagit en ”mindre” smäll,eventuellt sluppit en större.Jag vill och ska veta allt om familjen Nujjens förehavande.
        Finns det inget mer att ”veta” har ni heller inget att vara oroliga för,eller hur var det…?
        Hoppas vi ses i sommar Özz,jag brukar fiska i träsket(i dubbel bemärkelse)

        Svara
  43. Ivar L

     /  04/27/2018

    Denna härliga tweet fann jag i Özz twitterflöde. Snacka om bristande islaminsikt:

    Hur fredliga är de muslimska länderna? Enda anledningen till att inte hela världen ser ut som mellanöstern är ju att islamismen ännu inte brett ut sig fullständigt på jorden. Islamofobin är fullständigt rationell. Vi vill inte ha det som den där tredjedelen har det.

    Svara
    • Sune

       /  04/27/2018

      Rationell rädsla är inte fobi. För att det skall vara fobi behöver rädslan vara obefogad, orimlig eller överdriven.

      Svara
    • Rikard

       /  04/28/2018

      Hej.

      Rätt så typisk islamsk propaganda – det subtila hot om massmord som impliceras av meningen ”If islam was a religion of violence there would be no one left on Earth” är helt i enlighet med muslimers agerande: ”Tillåt oss allt vi kräver och ge oss allt vi kräver, annars…!”.

      Det finns två, och endast två, sätt att bemöts det: underkastelse.

      Eller väpnad kamp.

      Men för all del, det fanns en stor och högljudd intelligentsia som hävdade att nationalsocialismens legioner skulle stoppas med pacifism, ickevåld och eftergifter.

      Som professor Samuel P Huntington sade: ”Islam has bloody borders”. Detta för att var du än hittar islam hittar du våld – massmord, folkmord, våldtäkter, förödelse och förstörelse.

      Sveriges framtid är antingen islam, eller att vi svenskar begraver alla andra konflikter och befriar landet från islam.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Skeptisk

       /  04/28/2018

      De jobbar på det. Det är i muslimska länder det dödas mest och det är mest andra muslimer som dödas.

      Svara
      • Senior

         /  04/28/2018

        Ja nu ja, efter att alla kristna dödats eller fördrivits.

        Svara
        • Jans

           /  04/28/2018

          Precis men jag gissar att Skeptisks kommentar syftar på att inte ens då blir det fred. När det är 100% muslimer och blir det fred så är det ofta parat med våldsamt förtryck istället.

          Svara
  44. G

     /  04/28/2018

    https://toklandet.wordpress.com/2018/04/26/i-know-nothing-janne-josefsson/#comment-149894

    Svara
  45. G

     /  04/28/2018

    Lite här och lite där….

    Svara
    • Ivar L

       /  04/28/2018

      Vad tror ni, 2 månaders lyxfängelse och ingen utvisning?
      Förr var det ”exceptional” i Sverige också. Det var då det.

      Svara
  46. Jonas

     /  04/28/2018

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bjod-in-till-kurs-mot-diskriminering-aldre-inte-valkomna

    De ”missade” diskrimineringen mot politiska åsikter i formuleringen ”Har ett aktivt socialt engagemang”. socialt = socialistiskt

    Svara
  1. Infantiliseringen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: