Insändaren

Det publicerades en insändare i tidningen Östra Småland häromdagen om Özz Nujen och Janne Josefssons intervju med honom för Uppdrag Granskning.

Jag vet inte men visst är det något som skaver lite?

Luktar det inte väldigt mycket svåger här?

Insändaren är underskriven av en ”Morgan Cohen Shillberg” vilket för dem som inte vet betyder just ”svågern” på kinesiska.

Allvarligt, det måste väl vara Özz själv som skrivit den insändaren va? För det är ju i stort sett bara han själv som anser det som står i insändaren? Alla som t o m endast sett UG:s version, som är snällklippt för att INTE vara för elak mot Nujen, har ju både sett och hört hur han betedde sig under intervjun? Och den som sett och hört Özz egna inspelning av intervjun inser ju att UG snällklippt.

Under intervjun är Özz Nûjen saklig och grundar samtliga av sina uttalanden på fakta medan Janne Josefsson med en osäker blick och röst ständigt överröstar honom, och när detta inte funkar använder han sig av klassiska härskartekniker.

Ta bara meningen ovan liksom, det är ju en klockren beskrivning av hur Nujen betedde sig? Finns ingen någorlunda rationell människa som kan hålla med om det som står ovan?

Eller har Östra Småland helt enkelt blivit trollade…?

Oavsett så är det ju ingen seriös insändare, det inser ju vem som helst?

Här kan man se en sammanfattning av Özz egna inspelning.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

52 kommentarer

  1. MiT

     /  05/02/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909.1073741828.713993068695287/1750025651758685/?type=3*

    Svara
    • Oopsy daisy

       /  05/02/2018

      Antar att att Annie förvarnat Cuf-kompisarna i god tid, så de kan infiltrera och stävja de kritiska rösterna i massan – Det är ju viktigt att ”bilden” blir rätt.

      Svara
    • Bra reportage!

      Svara
  2. MiT

     /  05/02/2018

    *https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/videos/10155475984856245/*

    Svara
  3. Gigas

     /  05/02/2018

    Har man inte sett intervjun kan man tro att insändaren är på allvar,det borde den som skickade in den tänkt på.

    Svara
  4. Ärligt talat så får det mig att undra hur ofta den här typen av insändartrollningar sker. Vi såg ju samma sak med den där insändaren i Aftonbladet, som kanske eller kanske inte skrevs av Egor Putilov, som var helt uppåt väggarna. Samma sak här.

    Släpper man kanske in dom för att det ger klick numera?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/02/2018

      Tror faktiskt som du antyder, för att vara lite konspiratorisk, att det kan vara någon som vill jävlas lite extra med Özz ”dindu nuffin” Nujen, för han eller någon av hans polare kan väl inte vara så puckad att de skrivit insändaren ihop om upprättelse. Den smartaste manövern för Özz ”svågern” Nujen vore väl att lägga sig under en sten i sex månader och hoppas på att de flesta glömt.

      Svara
  5. Özz är fortfarande gullgosse i MSM!

    Svara
  6. michaelnilsson228

     /  05/02/2018

    Det finns ingen som heter Shillberg i Sverige. Shill översatt från engelskan till svenska är: Bondfångare och lurendrejare (person som utnyttjar någons dumhet eller godtrohet).

    Svara
    • MiT

       /  05/02/2018

      Jaha, då är det ju en trollning de luxe 😀

      Svara
    • Rätt uppenbart förvisso att det är en trollning. Gissningsvis Morgan = Mållgan. Antar att om det är någon från NMR eller dylikt organisation som skickat in den kan förklara det rätt stereotypa judiska namnet ”Cohen”.

      Svara
    • Leisha Camden

       /  05/02/2018

      Nja, är inte riktigt det det betyder. Någon som är en shill är en person som låtsas vara något den inte är specifikt för att sälja något, typ låtsas vara en kund, eller en användare av något produkt eller tjänst, med det som mål att andra människor ska tänka att produktet eller vad det är är något bra och själva önska att köpa det. Man får hoppas att Özz är en osäljbar produkt numera.

      Svara
  7. lensof

     /  05/02/2018

    Kanske är det någon som vill skämta oss aprilo.

    Kanske är det någon med dold agenda som försöker påverka oss.

    Kanske är det någon som tror att man på detta sätt kan vinna tillbaka ett tappat ansikte.

    Eller kan det vara någon som på fullt allvar har gjort denna insändare, som verkligen anser det som står där? Ett alternativ som ger mig mest obehag för det blottlägger i så fall en avgrund i mellan de två kulturer Janne och Özz representerar.

    Svara
    • Hypocrita

       /  05/02/2018

      Och med den för Sverige just nu gällande logiken så måste det vara Putin som är insändarskribent…..

      Svara
  8. weasel

     /  05/02/2018

    Jag befann mig några hundra mil från Sverige under förra veckan då ”intervjun” med Özz kom ut, så därför såg jag den inte förrän nu via länken i det här inlägget, och….herregud…det var till och med värre än jag trodde….
    :/
    Alltså ;
    Om jag ägde ett hus och mina släktingar och delägare till huset bevisligen hade smällt in 85.000 kronor till Akilov – eller Breivik för den delen – så skulle jag ha vett att ligga jävligt platt och jag skulle vara djupt ångerfull och jag skulle göra en GIGANTISK pudel och be om ursäkt minst tusen gånger.
    Det absolut sista som jag skulle göra vore att utmåla mig själv som offret och gå till attack mot Janne Josefssons högst relevanta frågor.
    Men att jag skulle handla så beror på att jag har två saker som Özz uppenbarligen saknar ;

    Folkvett och samvete.

    Svara
    • Vic

       /  05/02/2018

      Självklart skulle de flesta be om ursäkt och krypa till korset. Vill man fly från sitt ansvar och i alla fall försöka komma undan så gäller dock två gyllene regler: 1) Erkänn aldrig misstag, 2) Be absolut INTE om ursäkt.

      Inget för den samvetsgranne men definitivt rätt tillvägagångssätt om man vill ha den minsta chans att komma undan.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/02/2018

      Avsaknanden av folkvett och samvete, nära till skrupelfri lögn kombinerat med en kokett framtoning och överdriven självbild finns som bekant som psykiatrisk diagnos, den stavas narcissism och ligger inom samma kluster som den mer våldsbetonade antisocial personlighetsstörningen, vanligare känd som psykopati.

      Svara
    • MiT

       /  05/02/2018

      Om du missat vad det troligen beror på att Özz i våra ögon havererade så totalt
      http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/

      Svara
  9. SenTwen

     /  05/02/2018

    Jag gissar på att insändarens bostad är någonstans i Sankt Petersburg….

    Svara
    • Ivar L

       /  05/02/2018

      Jag tror som du att den är skriven av någon icke seriös men varför den skulle komma från Putin fattar jag inte riktigt. Med tanke på senaste tidens twitterbravader är väl snarare någon ”duktig” sosse att misstänka. Där har vi ju bevisligen haft trollare på sista tiden.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/02/2018

        Klart som fan att den inte kommer från Putin. Jag skulle ha kunnat skicka in den där insändaren, om jag var rolig nog och dragit i mig tre glas vitvin. Den var ju på gränsen till genial, en riktig rolig trollning. Ge inte det till ryssarna. 😀

        Svara
  10. Motkraft

     /  05/02/2018

    Nu var det några dagar sedan jag läste Özz twitterflöde om detta men jag tyckte igen att det är intressant att den ”goda sidan” numera är mindre nyanserad än ”den onda sidan”.

    De flesta på den ”onda sidan” var naturligtvis ”Özz är en idiot, Janne gjorde allt rätt”.
    De flesta på den ”goda sidan” var ”Janne är en idiot, Özz gjorde allt rätt”. De få som höll med Özz. De är som de är, de polariserade.

    Men det intressanta är att flera på den ”onda sidan” poängterade att Özz inte kan lastas för terrorattacken men att han har ett ansvar för de svarta affärerna. Som vi alla har, att han för har ”rätt åsikt” och ”rätt etnicitet” inte kan få komma undan med sådant du och jag inte skulle komma undan med. Dvs försöker nyansera.

    Vad jag kunde se så på den ”goda sidan” så fanns inga försök till att nyansera. Inget om att ”visserligen verkar det onekligen så att det har anlitats svart arbetskraft och har Özz ett ansvar för att det anlitas svart arbetskraft, men jag tycker det var fult av Janne att ge sig på Özz….”.

    Tycker det är en trend. De som tror sig vara ”den goda sidan” är de som har minst förmåga till att nyansera och föra en mogen diskussion.

    Svara
    • Olof

       /  05/02/2018

      Ja, det är ju liksom en del av problemet med att tysta debatt och vägra diskutera. Rätt snart förlorar man förmågan att göra det och står handfallen när någon har andra åsikter eller mer välunderbygda fakta.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/02/2018

        Det som verkligen slagit mig som gått från den ”goda” till den ”onda” sidan under loppet av ett drygt halv decennium är att när en diskussion slutligen närmar sig pudelns kärna är det nästan alltid ”de goda” som antingen a) blir tysta, b) börjar med påhopp, c) är oförmögna att nyansera, d) inte anger källor. Precis därför jag till slut kom fram till att ”de godas” argument inte hade rationell förankring och blev tvungen att ompröva grunden för mina ställningstaganden.

        Inget jag sett sedan jag bytte sida tyder på att jag såg fel. Samma mönster upprepas ständigt precis som du säger.

        Svara
        • Noger

           /  05/03/2018

          This!
          Efter att ha stångat pannan blodig med att försöka få sakargument från den ”goda sidan”, bestämde jag mig för flera år sedan att ägna tiden åt att göra egen research och presentera den i stället.
          Diskussionen följer visserligen ungefär samma mönster (blir tysta, börjar med påhopp, etc), men förhoppningsvis ger det ett mervärde till andra läsare.

          Svara
  11. MiT

     /  05/02/2018

    https://www.facebook.com/groups/579616798892831/permalink/813510838836758/
    *https://www.facebook.com/groups/579616798892831/permalink/813510838836758/*

    Svara
  12. Frida Gustavlin

     /  05/02/2018

    Sverige är ett konstigt land.

    https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/17-aring-mordad-familjen-far-inte-ga-pa-begravningen/

    ”En 17-årig elev på Enskede gårds gymnasium knivhöggs till döds av en annan elev i december 2017. Han var i Sverige som ensamkommande från Afghanistan och hans familj bor i Iran.”

    ”Enligt tidningen Mitt i har hans mamma, bror och syster ansökt om visum för att få komma till Sverige och gå på begravningen men fått avslag.”

    En femtonåring från Afghanistan med mamma och syster i Iran som har råd att flyga till sverige. Syntax error. De kan väl bekosta transport av liket till Iran?

    Om svenska politiker och migrationsverket gjort sitt jobb så hade den där killen inte varit död. För i ett normalt land skickar man 15-åringar tillbaka till sina föräldrar.

    Svara
    • En annan

       /  05/02/2018

      Ja, där blir det ju full brand i proppskåpet, hissen gick inte hela vägen upp! Du sätter fingret på hela problematiken, absurt är bara förnamnet. Synd att inte Annie tittar in här ock ökar sitt medvetande en smula. Visst nej, här bor bara troll och annat opolitisk korrekta folk…

      Svara
  13. Ivar L

     /  05/02/2018

    Jag måste säga att jag här vänder mig mot Ledarsidorna.se’s sätt att se på saken:
    https://ledarsidorna.se/2018/05/regeringen-erkanner-inte-det-assyriska-folkmordet-av-latt-insedda-skal/
    ”Erkännandet av det armeniska folkmordet är ytterst en enkel fråga som statsministern avgjort rent pragmatiskt. Att inte erkänna lättar på migranttrycket då president Erdogan i alla väsentliga delar kontrollerar det som kallas för Balkanrutten.”

    I grund och botten kontrollerar inte Erdogan Balkanrutten mer än vad EU gör. Enda skillnaden är att Erdogan, diktator som han är, inte backar för att ta i med hårdhandskarna. EU borde sluta låta sig ägas av Erdogan och börja försvara sin egen gräns på riktigt. Det gäller för övrigt åt alla håll. Att vi skall behöva fjäska för diktatorer för att vi inte själva pallar att visa var gränsen till Europa ligger är verkligen skämmigt. Vi skulle utan problem kunna tala om för Erdogan och turkarna att vi tycker det som hände 1915 var folkmord bara vi lärde oss sköta vår egen gränsbevakning.

    Svara
  14. Visionären

     /  05/02/2018

    Yepp, trollning de luxe. Helt uppenbart.

    Men underskatta inte svenskens benägenhet att tro på amsagor. Många kommer ta åt sig det här och använda det som ammunition vid fika-/middagsborden. Jag har precis förvärvat egna erfarenheter av dylikt.

    V

    Svara
  15. x

     /  05/02/2018

    Svara
  16. Tomas Fritiofsson

     /  05/02/2018

    ynka 15 miljarder så måste välfärden dras in på
    inte ett pip om alla miljarder som körts ner på barnen
    https://www.svt.se/svttext/web/pages/112.html

    Svara
  17. MiT

     /  05/02/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  05/02/2018

      Vilken samling gycklare detta är. Hübinette är alltså i detta sammanhang en meriterad forskare. Man fattar ju kvaliteten på den forskning som pågår.

      Svara
      • Pether

         /  05/02/2018

        Han har dock fel åsikter, allt som räknas.

        Svara
        • Olof

           /  05/03/2018

          Jag har dock lite svårt att se hur hans åsikter avviker så mycket från resten av gänget, så jag undrar om det är det.

          Han själv verkar ju tro att det handlar om nepotism. Och det är ju möjligt.

          Men jag undrar… om det inte beror på att de andra helt enkelt inte vill ha honom som kollega. Det finns ju onekligen indikationer att han kanske inte skulle göra avdelningsmiddagen till en succe.

          Kanske det är en blandning.

          Svara
      • Pether

         /  05/03/2018

        Ok, misstog namnet för någon annan. Han har helt rätt åsikter och rätt hudfärg, så han borde fått uppdraget. 😛

        Svara
  18. MiT

     /  05/02/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1750614868366430/*

    Svara
  19. MiT

     /  05/03/2018

    *https://www.facebook.com/bertsvarld/videos/163992457614930/*

    Svara
  20. x

     /  05/03/2018

    Svara
  21. x

     /  05/03/2018

    Svara
  22. Senior

     /  05/03/2018

    ”I Sverige har vi sedan lång tid tillbaka istället socialiserat migrationen. Denna illa planerade planekonomi tar med tvång ifrån medborgarna mångmiljardbelopp och ”investerar” i migrationen. Som väntat så uppvisar den också alla de sjukdomar som socialismen burit på genom tiderna: Misshushållning, felsatsningar, storskalighet, fusk, lögner, individer i kläm, korruption, våld/hot, propaganda, repression samt erodering av institutioner, dygder och tillit. Dessutom sker allt, precis som i andra socialistiska system, helt utan hänsyn till medborgarnas önskemål.”

    https://nyheteridag.se/johan-varland-socialismen-inte-migrationen-ar-grundproblemet/

    Svara
  23. Senior

     /  05/03/2018

    ”Vänsterpartiet har infört en partiskatt för våra företrädare eftersom vi inte tycker att politiker ska leva i en verklighet långt från vanliga medborgare. Gång på gång har vi föreslagit att riksdagsarvodet ska sänkas men hittills har inget annat parti röstat för vårt förslag, i stället höjs riksdagsledamöternas arvoden år efter år. Vår partiskatt gör att oavsett hur högt arvode ett visst uppdrag har, till exempel att sitta i riksdagen, så får en företrädare för Vänsterpartiet inte ut mer än 28 400 kronor i månaden. Partiskattens syfte är att utjämna klyftan mellan de folkvalda och folket de representerar.”

    -Var hamnar dessa pengar i slutändan?

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/xRWa6R/jag-borde-betala-mycket-mer-i-skatt

    Svara
    • Pether

       /  05/03/2018

      Men de har ändå råd att bo i centrala stockholm… hmmm…. hmmm… HMMMMM

      Svara
      • Senior

         /  05/03/2018

        Ja, men partiet betalar säkert för detta, liksom flygresor, taxi, etc. liksom en massa annat.
        -Eftersom de tjänar så lite.

        Svara
      • Senior

         /  05/03/2018

        Jag skulle inte bli förvånad om dessa 28400:- i månaden sedermera vid en granskning visar sig vara fickpengar enär partiet står för allt annat, via den inbetalda partiskatten.
        -Ger mig fan på att det finns skattemässiga fördelar med upplägget.

        Läge för en granskning av en riktig journalist.

        Svara
  24. konservator242

     /  05/03/2018

    ”Morgan Cohen Shillberg”? 😀

    Ja, obvious troll is obvious. Övertydlig, t o m. Tog han månne namnet från /pol/ på 4chan? Vilka kompletta sopor som tydligen hänger på Östra Smålands insändarredaktion!

    Svara
  1. Infantiliseringen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: