”Nyhetsartikel” på SVT kliniskt ren från all ”jobbig” information

Igår postade jag den här tweeten

 

Artikeln är från Fria Tider. Det finns väldigt många liknande där. Otroligt många. Ja det finns sinnessjukt många sådana liknande faktiskt.

För den som vill läsa domen så finns den här.

Nu är det så att även SVT har skrivit om det här fallet efter domen.

Den är kliniskt ren från besvärande uppgifter. De använder inte rökmaskin utan ett mörkrum när de skriver såna här.

Vad är syftet med att tvätta en artikel om en sån händelse i desinfektionsmedel som SVT gör? Vad tror man att man uppnår? Tror man att folk inte ska fatta? Att andra inte kommer att skriva lite mer utförligt med mer relevant information om det? Det måste man väl ändå veta? Och vad tror man de funderar på när de läser andra som skrivit lite mer utförligt och med mer information om det och sen jämför med SVT:s artikel? Vad tror man de tänker då? Tror man att de tänker ”Ja jäklar, SVT, de är raka och ärliga! De vill inte dölja något bara för det anses känsligt!”?

Allvarligt, finns det något som spär på motsättningar mer än när statsmedia, politiker och annan media försöker gömma allvarliga problem som man importerat till landet genom att kliniskt tvätta varenda artikel om problemen? Fattar man inte att det inte kommer att lösa sig av sig självt? Att det blir som en tryckkokare till slut?

Och det här är ett reellt importerat problem! Inte i den bemärkelsen att våldtäkter inte funnits i landet innan för det har det men problemet har blivit enormt mycket större på ett sätt som inte står i proportion till befolkningsökningen. Inte ens nära!

Det duger inte att som Sarnecki och andra krimideologer hålla på med sitt ”socioekonomiska faktorer” hela tiden. De tror på riktigt att det handlar om ett nollsummespel. Det är det inte! De hittar på och ljuger medan folk drabbas på riktigt pga av att politiker lyssnar på deras hittepå! Innan det är för sent, släng de mossiga marxistiska krimideologerna på tippen där de hör hemma! De VILL inte veta någonting, de säger ju det själva! Fakta är enligt dem själva ointressant! Och ändå så tillfrågas de? Det är ofattbart!

Det finns ohyggligt många artiklar som är som den på Fria Tider bara hos dem. Och för varje gång som ett jävla skämtstraff döms ut och personen inte ens blir utvisad så kommer vi ett steg närmare en jävla smäll!

Det enda syftet med att tvätta artiklar som SVT gör är att man vill ge sken av att det är vanliga svenskar som är i farten. Inget annat. Man vill leva i illusionen att inga problem finns och finns det problem så klarar folk inte av att hantera dem så bäst att inte låta dem få veta nåt.

Man verkligen kämpar för att folk ska börja ta lagen i egna händer.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

99 kommentarer

  1. Andreas

     /  05/10/2018

    De är livrädda för att bli påkomna med att det inte är vem som helst (svensk vit man), hela deras världsbild är på väg att falla samman och de blir bara alltmer desperata.

    Svara
  2. weasel

     /  05/10/2018

    Ungefär 20 % av de utländska medborgarna som döms för våldtäkter/sexualbrott döms till utvisning.
    Och ungefär 50 % av de utländska medborgarna som döms till utvisning på grund av våldtäkt/sexualbrott utvisas.

    Vilket betyder att ca en av tio utländska medborgare som döms för våldtäkt/sexualbrott utvisas. Vilket i sin tur betyder att 9 av 10 utländska medborgare som döms för våldtäkt/sexualbrott får stanna i landet.

    Detta får mig att undra över vad moderaternas och socialdemokraternas syfte och mål egentligen är ?
    Om deras syfte och mål är att motsättningarna, fördomarna och rasismen i landet ska öka så finns det inget bättre sätt än att driva den politiken som dom driver nu.
    ( Ja, det är regeringen och riksdagen som styr och ställer över domstolar, lagar och därmed även över utvisningar, och detta oavsett vad Löfven och Kristersson än påstår )

    Det hela är egentligen väldigt enkelt och självklart ;
    Om alla utländska medborgare som döms för sexualbrott/våldtäkter utvisas så tänker ”den vanliga människan på gatan” när han ser en invandrare ”där är en invandrare , men eftersom alla kriminella invandrare utvisas är han till största sannolikhet en helt ok människa ”
    Om en av fem utländska medborgare som döms för sexualbrott/våldtäkter utvisas så tänker ”den vanliga människan på gatan” när han ser en invandrare ”där är en invandrare och eftersom dom är groteskt överrepresenterade när det gäller kriminalitet så är han säkert kriminell” .

    Jag kan faktiskt inte dra någon annan slutsats än att Löfvens och Kristerssons syfte och mål är att skapa och öka motsättningar, polarisering och ”rasism”.
    Någon annan logiskt förklaring till att dom låter våldtäktsmän få uppehålkstillstånd finns det inte såvitt jag kan se.

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      Det är otroligt svårt att förstå varför inte alla grova brottslingar utvisas. Särskilt de som brukat våld i någon form. De som framförallt utvisas är narkotikabrottslingar. Bra att de åker ut men kan inte spontant känna att det är viktigare att skicka ut en heroinförsäljare än en våldtäktsman, om de nu inte är både och alltså.

      De som av olika skäl inte kan utvisas skall interneras till dess de kan utvisas eller plötsligt väljer att åka själva.

      Svara
      • weasel

         /  05/11/2018

        Tja, det kanske låter som en foliehattsteori, men jag kan som sagt inte finna någon annan förklaring till det än att regeringen vill öka polariseringen och hatet.
        Riktigt vad dom skulle vinna på det har jag däremot ingen aning om – det är ju oerhört svårt för en normal människa att sätta sig in i hur så pass sjuka människor tänker och fungerar … :/

        Svara
  3. weasel

     /  05/11/2018

    Och,
    vad som är viktigt att komma ihåg är att det helt saknar betydelse om våldtäkterna beror på ”kultur” , ”kvinnosyn” eller på ”socioekonomiska faktorer” som idiotvänstern brukar försvara det hela med.
    Om vi rent hypotetiskt nu låtsas att kvinnosynen i exempelvis Afghanistan är exakt likadan som i Sverige och att afghanska mäns gigantiska överrepresentation när det gäller sexualbrott beror helt och hållet beror på ”socioekonomiska faktorer” så…. kvarstår faktum ;
    Socialmoderaternas migrationspolitik – att importera lågutbildade till ett land där arbetsmarknaden i princip är stängd för lågutbildade och helt saknar behov och efterfrågan av dessa – har resulterat i en permanent underklass.
    Och dessa begår då sexualbrott på grund av ”socioekonomiska faktorer”.

    Alltså:
    Oavsett om det ökande antalet sexualbrott beror på ”kultur” eller ”socioekonomiska faktorer” så är det socialmoderaterna som har skapat det ökande antalet sexualbrott genom sin fullständigt vansinniga migrationspolitik.
    Och det är inte direkt så att jag förlåter dom om det nu skulle visa sig bero på ”socioekonomiska faktorer” istället för ”kultur”…

    Svara
    • Senior

       /  05/11/2018

      Dessutom:

      Om vi nu beskattar de som har lite mer resurser för att hjälpa dessa ur sin ”socioekonomiska situation” – Var hamnar då de som beskattas?

      Hur mycket går det att beskatta folk innan de också hamnar i den ”socioekonimiska” sitsen att de också börjar våldta?

      När, detta är struntprat från början till slut, att det skulle ligga socioekonomiska faktorer bakom.

      Svara
      • Kronblom

         /  05/11/2018

        Vi ska provoceras att bli delaktiga i planen att reducera jordens befolkning?

        Svara
        • Senior

           /  05/11/2018

          Förklara gärna för mig att reproduktion, om än ofrivillig, reducerar befolkningen?

          Svara
          • Kronblom

             /  05/11/2018

            Nej, döda kan inte reproducera sig. Om 6-7 år förutsäger vissa att landets befolkning kan vara halverad. Vi närmar oss snabbt en jävla smäll.

            ”Man verkligen kämpar för att folk ska börja ta lagen i egna händer.”

        • weasel

           /  05/11/2018

          Om vi tar Afghanistan som exempel ;
          Under de senaste 30 åren har befolkningen i Afghanistan ökat med över 200 % – från 11 miljoner till 34 miljoner invånare .
          Av detta kan man ju dra två slutsatser :
          1. Trots att säkra källor ( Fathema Khavari ) berättar att 100 % av de ensamkommande dör inom några timmar om dom utvisas till Afghanistan eftersom det pågår ett fullskaligt krig i hela landet så verkar det märkligt nog som om det går att leva där utan att dö.
          2. Det verkar gå lite si och så med den där ”planen att reducera jordens befolkning”… ?

          Svara
  4. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      Läs svaren han får. Man blir spyfärdig. Hoppas samtliga får behov av akut sjukvård så de förstår vad prioriteringar betyder i praktiken.
      Dessutom tror jag de har fel. Jag tror kriminella ofta prioriteras på andras bekostnad på grund av att kriminologer tutat i alla att det leder till färre brott att satsa på brottslingar.

      Svara
  5. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
  6. G

     /  05/11/2018

    Svara
    • weasel

       /  05/11/2018

      Ganska så kul med tanke på att vänstern brukar tjata om att man inte ska döma folk efter deras etnicitet/hudfärg 😀

      Svara
      • Ivar L

         /  05/11/2018

        Vänsterextremister är tvåa efter muslimska extremister i brott mot judar. Vänsterns märkliga kombination av nationshat och rasism är inte helt enkel att begripa men den är helt klart en realitet.

        Svara
  7. G

     /  05/11/2018

    Svara
  8. G

     /  05/11/2018

    ”Åklagarens yrkande på utvisning avslås”

    Det är en formulering som återkommer gång efter annan i det material bestående av domar i våldtäktsmål som jag går igenom i arbetet med min kommande bok Våldtäkt och kultur: ”åklagarens yrkande på utvisning avslås”.
    https://ledarsidorna.se/2018/04/aklagarens-yrkande-pa-utvisning-avslas/

    En bra text av Heberlein från 28 april som inte länkats härifrån tidigare. Och som av en händelse, även i våldtäktsfallet som MiT och FT skriver om så har åklagarens yrkande på utvisning avslagits av tingsrätten.

    Svara
    • Leisha Camden

       /  05/11/2018

      Tingsrättarna är fulla av aktivister som tycker synd om förövarna. Obegripligt vad det skall vara annars.

      Svara
  9. G

     /  05/11/2018

    “Bernt Herlitz skulle gå fri om straffvärdet på att ljuga vid asylansökan var högre”

    Många har upprörts över hur det svenska samhället valt att behandla den gotländske tandhygienisten Bernt Herlitz, som nu riskerar 1 miljon i böter och två års fängelse. Bernt rapporterade ensamkommande som kunde antas ha ljugit om sin ålder, som han träffade på i sitt arbete efter en uppmaning från Migrationsverket. Nu har Bernt själv hamnat i klammeri med rättvisan då hans arbetsgivare anser att han har brutit mot patientsekretessen som regleras i Lagen om offentlighet och sekretess. Närmare bestämt i kapitel 25. Det mest intressanta i historien är dock att Bernt inte skulle ha begått något brott om straffvärdet på att ljuga vid asylansökan var högre. Detta betyder att riksdagen inte anser att det är ett allvarligt brott att ljuga då man söker asyl, vilket visar på ett gravt systemfel. Hittills har dock inget av partierna i riksdagen föreslagit några straffskärpningar för att brott mot utlänningslagen ska kunna rapporteras till Migrationsverket och polisen.”
    http://katerinamagasin.se/bernt-herlitz-skulle-ga-fri-om-straffvardet-pa-att-ljuga-vid-asylansokan-var-hogre/

    Ja, något parti borde ta en titt på det, komma undan med lögner ska inte vara möjligt för någon. Men det spelar ju heller ingen roll om ålderslögnare avslöjas, vuxen man döms ändå som minderårig. Som en av afghanmännen i våldtäktsfallet MiT skriver om…..

    ”Den ene döms till skyddstillsyn förenad med fängelse i två månader för våldtäkt. Han påstod att han vid gärningstillfället var 16 år, men Migrationsverket fastslog den 25 augusti 2017 med hjälp av ålderstester att han var en vuxen man. Tingsrätten dömer honom som om han hade varit 17 år en månad tidigare, då våldtäkten ägde rum.”

    Lite skillnad i straff som Bernt riskerar få och vad våldtäktsmännen dömdes till kan man säga. Men i dagens Sverige anses detta helt rimligt. Goda är onda och onda är goda. Om jag hade fått välja så vet jag vem som hade fått 1 miljon i böter (skadestånd till flickan) och fängelse i 2 år (samt direktutvisning efter avtjänat straff).

    Svara
  10. G

     /  05/11/2018

    ”Anonymisering främjar främlingsfientlighet”

    Öppenhet om brottslingars härkomst är viktigt för att slå hål på myter om kriminalitet, anser Poul Madsen, chefredaktör vid danska Ekstrabladet.
    ..[..]..
    Svenska tidningar är i normalfallet restriktiva med att publicera brottslingars etniska härkomst men i Danmark ser det helt annorlunda ut.

    – Vi berättar alltid om personen har en annan etnisk bakgrund än dansk om någon begått allvarliga brott. Vi har alltid gjort det, i alla fall så länge jag har varit här, säger Poul Madsen på Ekstrabladet.

    Han säger att det delvis är kopplat till tidningens policy när det gäller namnpubliceringar. I Sverige publicerar medier endast namn på personer som begått mycket allvarliga brott, som mord eller terrorbrott, eller om brottslingen är en offentlig person. Ekstrabladet har en klart lägre tröskel.

    – Om man får minst två års fängelse så upplyser vi om namn. Och utifrån namnet går det ju att se om de har en annan etnisk härkomst, säger Poul Madsen.

    Tidningen skriver också ut vilket land brottslingen härstammar från. Madsen hävdar att det hindrar mytbildningar om vilka som begår brott.

    – Det är för att avliva osäkerheten om vad det är för en person som begått brottet. Vi ska inte ha myter om vilka som begår kriminalitet.

    Han anser att den restriktiva svenska modellen fungerar som ”bensin på brasan” för de som vill måla upp invandrares kriminalitet som större än vad den egentligen är.

    Madsen säger att det finns andra stora medier i Danmark som är mer restriktiva än Ekstrabladet. Kvällstidningen kan samtidigt ha rubriker som ”Invandrar-ligister skapar fruktan i staden”.

    Finns det en risk att er modell förstärker främlingsfientliga åsikter?

    – Ja, den finns, men min hållning är den rakt mottsatta. Man främjar främlingsfientligheten genom att anonymisera för då ger man de människor som är främlingsfientliga möjligheten att påstå att icke etniska danskar begår långt mer kriminalitet än de verkligen begår, säger han.

    Under tisdagen vände alltså Brottsförebyggande rådet (Brå) i frågan om kartläggningar om brottslingars härkomst och gick ut med att det kan behövas en ny studie på området.

    – Det finns ett intresse för frågan uppenbarligen i stora grupper, har Stina Holmberg, forskningsledare på Brå, sagt till TT.

    Det är något den danska motsvarigheten, Det kriminalpreventive råd, redan gör enligt Madsen.

    – Ja. Deras statistik visar precis inom bestämda landsgrupper var de kriminella kommer ifrån, säger han.
    ..[..]..
    Ola Sigvardsson, Allmänhetens pressombudsman, tycker att medier bör ha den hållning som beskrivs i de pressetiska reglerna. Det innebär att om information om någons ursprungsland har betydelse i sammanhanget och kan anses ha allmänintresse bör det anges – annars inte.

    – Man ska inte låta bli att ange ursprungsland av någon slags politiska skäl eller rädsla för främlingsfientlighet.

    Poul Madsens resonemang kring huruvida publicering av etnisk härkomst bidrar till ökad främlingsfientlighet köper Ola Sigvardsson inte.

    – Ur mitt perspektiv, som är ett pressetiskt perspektiv, så bryr jag mig inte om det eldar på brasan eller inte. Att säga att det eldar på brasan är att göra en politisk bedömning.

    Ola Sigvardsson säger att anmälningar till PO som rör publiceringar av uppgifter om någons ursprungsland är ovanliga.

    – Jag kan inte säga att jag upplever att personer med ett annat ursprung har blivit störda av det som publiceras i svenska tidningar och det kan möjligen tas som intäkt för att man är ganska försiktig i media.”
    https://www.svd.se/anonymisering-framjar-framlingsfientlighet/om/kriminalpolitiken

    Svara
  11. G

     /  05/11/2018

    ”Asylsökande och ‘ensamkommande’ ska lära sig om sina rättigheter

    Projektet finansieras med ett bidrag från länsstyrelsen. ”Vi menar att det finns ett behov av kunskap om rättigheter för gruppen asylsökande i stort”

    På Örebro rättighetscenter, som driver en antidiskrimineringsbyrå i Örebro län och erbjuder kostnadsfri juridisk rådgivning och stöd till personer som känner sig diskriminerade samt bedriver opinionsbildning och lobbying, lanserar man i höst ett projekt om normer, mänskliga rättigheter och diskriminering för asylsökande.

    – Vi är väldigt glada att vår ansökan beviljats, det visar att Länsstyrelsen tror på vår verksamhet och förstår vikten av att känna till sina rättigheter, säger Petra Elb, verksamhetsansvarig vid Örebro Rättighetscenter, i ett pressmeddelande.

    Tidigare projekt har bland annat bestått av att informera så kallade ”ensamkommande flyktingbarn” och dessas gode män och sina rättigheter.

    – I samtal på bland annat språkcaféer har det framkommit asylsökanden till viss del blivit informerade om sina rättigheter, men inte alls i samma utsträckning som för ensamkommande barn. Vi menar att det finns ett behov av kunskap om rättigheter för gruppen asylsökande i stort, säger Petra Elb.”
    https://samnytt.se/asylsokande-och-ensamkommande-ska-lara-sig-om-sina-rattigheter/
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/antidiskrimineringsverksamhet-far-pengar-for-asylprojekt

    Rättigheter och… nä okej, vi skippar det där andra.

    Svara
  12. G

     /  05/11/2018

    Hmmm, intressant krönika av Putilov.

    ”Inifrån Schibsteds propagandamaskin”
    https://samnytt.se/inifran-schibsteds-propagandamaskin/

    Svara
  13. G

     /  05/11/2018

    ”Vit äldre man – sinnebilden av en chef.

    Tänk på en känd chef. Förmodligen ser du en äldre man framför dig. När chefsorganisationen Ledarna efterfrågade kända chefer var det bara en kvinna som dök upp bland de tio främsta.

    – Det är beklämmande att vi inte kommit längre i bilden av vem som är chef. När folk börjar fundera på vad man känner till för chefer så stiger det fram ett antal äldre män. Det är inga kvinnor, i princip, och heller inte några som är utlandsfödda. Utan det är en väldigt homogen skara som man ser framför sig, säger Annika Elias, ordförande för Ledarna.

    – Men om man ska försöka söka i sitt minne efter en känd person som man upplever som en ledare i någon bemärkelse och på toppen av ett företag eller en organisation, då stiger de här männen fram. De är cementerade i vårt medvetande.

    Även om fler kvinnor gradvis kommer in på högre poster i företag så får de inte den uppmärksamhet de förtjänar, säger Elias.

    – Men sedan handlar det också om att vi måste ändra verkligheten. Man måste se till att de bästa cheferna finns på höga positioner och då kommer det att bli en naturlig blandning av män och kvinnor om man väljer på kompetens.

    Ledarna ser undersökningen som ett sätt att skapa uppmärksamhet kring att det finns en ensidig bild av vad eller vem en chef är.

    – Min dröm är att vi en dag får ett resultat av en sådan här undersökning som är en helt varvad lista. Varannan man, varannan kvinna och gärna någon som kommer från något annat land eller har en annan bakgrund så att man förstår att det här är chefer som finns där för sin kompetens, säger Annika Elias.”
    http://www.gp.se/ekonomi/vit-%C3%A4ldre-man-sinnebilden-av-en-chef-1.5955689

    Svara
    • Bamse

       /  05/11/2018

      ”Varannan man, varannan kvinna och gärna någon som kommer från något annat land eller har en annan bakgrund så att man förstår att det här är chefer som finns där för sin kompetens, säger Annika Elias.”

      Vänta lite, förstod jag rätt nu? En avgörande del av kompetensen sitter alltså i kön och etnicitet?

      Svara
      • Too Long Rant

         /  05/11/2018

        Ja du har uppfattat helt korrekt.

        Din fråga är såklart retorisk till sin natur, men tar mig friheten att svara i alla fall.

        Ja inte nog med att kompetensen sitter i kön.

        Det är alltid samma ideologer som förnekar eller tonar ner könsskillnader i precis alla andra sammanhang som är först med att lyfta upp könsskillnader när det kommer till chefskompetens. När det handlar om att tillskansa sig makt, fördelar, bidrag och så vidare finns det helt plötsligt alltid utrymme för undantag.

        En snabb googling på ”kvinnor bättre chefer” spottar fram den sedvanliga propagandan att kvinnor är mycket bättre chefer än män.

        http://kvalitetsmagasinet.se/kvinnor-ar-battre-chefer/
        https://cio.idg.se/2.1782/1.439981/darfor-ar-kvinnor-battre-chefer
        https://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressmeddelande-arkiv/kvinnor-ses-som-bra-chefer-men-blir-%C3%A4nd%C3%A5-inte-fler-1.213698
        https://chef.se/sponsrat/framtidens-jobb-passar-kvinnor-battre/
        http://www.duochjobbet.se/chef/kvinnor-ar-battre-chefer-men-oroar-sig-mer/

        Det finns hur mycket ideologisk propaganda som helst.

        ”Varannan man, varannan kvinna …”

        Vän av ordning inser att hon ljuger som en fet ponny travar redan i de två första ord som hoppar ur den glappa käften.

        Det är ett välkänt faktum att radikalfeminister alltid strävar efter 50% kvinnodominans och uppåt. Helst 100% kvinnor på ledande befattningar om det är möjligt att fylla dessa poster med kvinnor. Det inses lätt av iakttagelse och observation i vår samtid, samt det faktum att, märk väl, den feministiska rörelsen och ideologin helt saknar tydligt definierat slutmål. Det i kombination med osynligt strukturellt förtryck som belägg för kvinnlig underordning är receptet för en ideologisk evighetsmaskin. Kampen har inget slut.

        Det uppenbara målet är alltid att tillskansa sig mer makt, mer resurser och mer bidrag.

        Mer. Mer. Mer.

        Det är kanske ingen slump att det finns så många likheter mellan feminister och flodhästar, såväl till utseendet som beteende.

        Islamism innebär på sikt ett orosmoln för feministisk revolution. Förr eller senare trär araberna en slöja över feministernas sågspånsfyllda huvuden, trycker en kebab i deras kakhål och slänger in dem i en moské.

        Först då kan feminister driva en kamp mot synligt förtryck, i form av att inte bli nerkastad från en balkong. Vilket, flertalet kvinnor i Sverige inom hederskultur blir redan utsatta för detta, märk väl, men utsatta kvinnor som är offer för riktigt förtryck (hedersförtryck eller andra former) är aldrig någonsin föremål för den radikalfeministiska revolutionen, som mest består i att kvotera in vita kvinnor i övre medelklassen till chefsposter.

        Kvinnor som blir gruppvåldtagna på svenska gator, i motionsspåret, på festivaler och badhuset är inte föremål för den radikalfeministiska revolutionen. För dessa kvinnor förblir den feministiska aktivisten såväl blind som döv. Dessa utsatta kvinnor existerar inte i feministens radikala medvetande. Deras förtryck lånas bara stundvis för att skänka legitimitet åt deras egen kamp mot toppen.

        Feministen tänker aldrig längre än näsan räcker. Än så länge kan radikala ideologer, feministiska aktivister och islamister, göra gemensam sak att underminera den västerländska civilisationen och förvandla relativt välfungerande samhällen till brinnande kriminella konflikthärdar och soptippar där kvinnor våldtas på löpande band.

        Feminister och genusvetare har bemästrat kompetensen att suga statliga sedlar ur en bidragsslang.

        I dag ser vi feminister tala sig varma för ”rätten” att bära slöja, samtidigt som kvinnor som säger ifrån och tar av sig plagget kastas huvudstupa från balkonger till en snabb ond bråd död. Inte bara i Saudiarabien eller Afghanistan utan i Sverige.

        Nåväl om islamisterna till syvende och sist köra över hen-ideologerna och vinna kampen till följd av mental förslappning i form av PK-perversioner och hjärndöd feminism så finns det ändå ett ess kvar i rockärmen. Artificiell intelligens kan komma att sopa banan med allt och alla inom hundra år.

        Hasta la vista, Muhammed baby!

        Även om ett urspårat globalistiskt multikultiexperiment ämnat att skapa kontinuerlig segration och samhällskonflikter ligger närmast till hands.

        Hursomhelst.

        Det finns två uppenbara anledningar att hon formulerar sig ”varannan man”.

        Det första är uppenbart och det är att ge den radikala feministiska kampen ett sken av legitimitet. Den andra är att man aldrig någonsin kommer lyckas pressa fram erforderligt underlag i form av likvärdigt antal kvalificerade kvinnliga kandidater och knappast ens i närheten av femtio procent.

        Åtminstone inte om man i begreppet kvalificerad väger in andra faktorer än kön.

        Kunskap, gedigen erfarenhet, ledaregenskaper och viljan att kriga eller konkurrera, viljan att ta stort ansvar, viljan att ta risker och viljan att lägga ner den tiden och det jobb som faktiskt krävs vilket innebär prioritera bort och med andra ord försumma andra saker i livet som kvinnor generellt sett inte riktigt är villiga att försumma. Allt det plus förmågan att uppnå resultat. Många lyckas trots allt inte, även om de satsar allt.

        Feministen tror att det räcker med en framstjärt och ett skolbetyg baserat på konformism. I den radikala ideologens förtrollade värld med regnbågar och enhörningar får man saker till skänks bara man gått ut skolan. Helst av en patriarkal figur som tomten eller pappa staten. Feministen är alldeles för korkad för att inse ironin i deras egna faderskomplex.

        Feministen ser en man på en chefspost i skyn men saknar helt förmågan att reflektera över vad mannen gjort och genomgått för att ta sig dit. Inte heller har hon förmågan att se män på lägre nivåer i samhället, vilket skulle kräva en generell kvinnlig nackjustering.

        Feministen anser sig berättigad till makten och ska bara ha. Lite som en femåring. Pappa tomten eller staten ska leverera som om hon vore ett litet flickebarn och fungerar inte detta skriker hon rakt ut som en fet stucken gris.

        Tänk på saken. Har det någonsin funnits en feministisk ambition att kvotera in män i ledande befattningar inom områden där kvinnor är i majoritet och som dessutom anses ha någon som helst form av social status. Med tanke på att feminister endast lobbar för kvinnor (sig själva) i sin kampen för ”jämställdhet” (makt) kanske frågan är fel formulerad. Har det någonsin funnits en feministisk ambition att kvotera in kvinnor till områden där kvinnor är underrepresenterade och som inte innebär ett tillskansande av makt eller erhållande social status (läs: sopåkare).

        Hur feministisk ”jämställdhet” fungerar är mycket enkelt.

        Makt. Makt. Makt.

        Feministen är en fet flodhäst som självbelåtet slickar sig runt munnen och med självbilden av en världsmedborgare och världsförbättrare. Dessa radikala revolutionärer tror på strukturer och hatar män. Framförallt vita män. I synnerhet vita medelålders män. Det är trots allt där honungskakan, makten och pengarna som de suktar efter finns. Där finns även roten till feministens faderskomplex och issues.

        Tillbaka till topic:

        ”Klara K har utsett Annika Elias, Ledarnas ordförande, till Årets förebild.
        Motivering:
        Ledarnas ordförande, Annika Elias, vet att i ett modernt ledarskap finns inget utrymme för glastak, sexism eller oskäliga löneskillnader.”

        https://www.ledarna.se/om-ledarna/nyheter/nyheter/annika-elias-arets-forebild/

        Alltså, de tror på strukturer i form av glastak, sexism och oskäliga löneskillnader.

        Det trots att myterna om glastak och löneskillnader inte håller vatten. Den värsta sexismen förekommer dessutom i feministernas egna led. Kapten klänning och profiler inom diverse media och kulturkretsar (#metoo) med andra ord feminister av manligt kön, även om det senare i vissa fall kan diskuteras.

        OnT:

        ”Klara K är en jämställdhetsbyrå för strategisk rådgivning och opinionsbildning.

        Klara K verkar för att främja kvinnors karriärer och vill bidra till ett hållbart arbetsliv på lika villkor. Vi skapar mötesplatser för erfarenhetsutbyte och inspiration, föreläser, utbildar och debatterar.

        Klara K vill vara en tydlig och trovärdig opinionsbildare som bidrar till att förändra attityder och strukturer som idag står i vägen för ett jämställt arbetsliv.”

        http://klara-k.se/om-oss/

        Hur mycket bidrag har denna organisation mjölkat är den relevanta frågan. Jämställdhetskonsultbranschen är inget trots allt inget annat än en industri med målet att äska så mycket bidragsmedel som möjligt. Precis som deras systerorganisation MÄN.

        Ideologi och lurendrejeri för hela slanten.

        Det är ett bekvämt sätt att bli ekonomisk oberoende och aldrig behöva arbeta mer. Det är enklare för feministen att korka upp lådvinet och klaga på vita män när hon, trots sin spetskompetens i genus och Gudrun-Schyman-ideologi, inte förmår att ens samtala med sin make eller partner om att dela på disken. Det är så mycket enklare att skylla på strukturer och skyffla ansvaret på Patriarkatet™.

        Feministen är förtjänt av en nappflaska. Inte en chefspost. Ändå är det bättre att kvinnor kvoteras till chefer än till brandmän och sedan får en massa människor dödade på grund av brist på reell yrkesmässig kompetens och kapacitet.

        Ja, feministen är en simpel könsrasist, det är svaret på frågan.

        Svara
        • Bamse

           /  05/12/2018

          Oj, det var ord och inga visor! I det stora hela håller jag absolut med dig, speciellt detta:

          ”Det är alltid samma ideologer som förnekar eller tonar ner könsskillnader i precis alla andra sammanhang som är först med att lyfta upp könsskillnader när det kommer till chefskompetens.”

          Ju mer jag hör från aktiva feminister blir det allt tydligare att en av de grundläggande definitionerna på feminism måste vara något i stil med: ”konsten att tro på två, varandra ömsesidigt uteslutande påståenden samtidigt”.

          Svara
          • Too Long Rant

             /  05/12/2018

            Självklart skrevs föregående ord med glimten i ögat.

            Den feministiska flodhästen som på våra nordliga breddgrader främst kännetecknas av dess ansenligt hårbevuxna armhåla, sin karaktäriserande knallröda kalufs, samt dess tidlösa tjurring för politisk boskapshantering är såklart något av en stereotyp och nidbild baserad på feministens mer eller mindre ytliga attribut.

            Den feministiska flodhästens beteende kännetecknas av dess outtröttliga gapande efter makt och pengar. Det är en egenskap som innehas av feminismens främsta medlöpare, som uteslutande består av opportunister och karriärister. Allt från politiker och mediapersoner till jämställdhetskonsulter som gapar efter bidragsmedel.

            ”Ju mer jag hör från aktiva feminister blir det allt tydligare att en av de grundläggande definitionerna på feminism måste vara något i stil med: ”konsten att tro på två, varandra ömsesidigt uteslutande påståenden samtidigt”.”

            Precis.

            Aktiva feminister blandar ömsesidigt uteslutande påståenden, som om de vore epoxylim.

            Men det fastnar.

            Betänk att feminister får fritt spelrum att sprida sagor om osynliga strukturer, om patriarkalt förtryck, om glastak och oskäliga löneskillnader som om det vore objektiva sanningar.

            Det ungår ingen att ideologin åtnjuter en särställning inom media och politik. Det är en repig skiva som spelas på daglig basis i TV och tidningar för att den dumme svensken ska rätta sig i ledet, samtidigt som rationella motargument sällan erhåller något som helst mediautrymme.

            Flertalet inom media och myndigheter är aktivister och revolutionärer. Den som opponerar sig offentligt riskerar att mer eller mindre karaktärsmördas, hängas ut som en hemsk figur och därmed riskera att förlora sitt arbete och sin förvärvsinkomst, sitt hem och kanske därigenom sin fru och familj samt sitt sociala umgänge. Det är ingen slump att flertalet av de som opponerar sig närmar sig pensionsåldern och har mindre att förlora.

            En feminist måste anses agera rationellt som en effektiv metod att tillskansa sig makt och medel. Det hjälper förstås till att feminister är specialister på relativisering och rationella argument rinner därmed av feministen som vatten på en gås. Det kan i sin tur ses som en försvarsmekanism mot kognitiv dissonans.

            Det är allmänt känt att det knappast går att resonera med en genomsnittlig feminist, eftersom alla argument flyger över hennes huvud. Det enda som träffar feministen rakt i hjärtat det är den stereotypa nidbilden, av den enkla anledningen att genomsnittsfeministen trots allt är kvinna och oerhört kropps- och utseendefixerad. Rationella argument kommer aldrig bita och ses närmast som en svaghet, men om man påpekar att feminister är en samling misslyckade feta kossor så kommer damen vara mindre benägen att kalla sig feminist. Här görs det dock med glimten i ögat.

            Hur är det nu dessa kvinnor radikaliseras till feminister/radikalfeminister från första början. Är det genom sunt bondförnuft, genom logiska och rationella resonemang angående sakernas natur. Eller är det genom känsloargument kopplat till hennes person och samhällets snäva ideal.

            Rörelsen är oerhört skicklig att spela på kvinnors skuldkänslor, det måste man ge dem. Kvinnor erbjuds total ansvarsbefrielse och de intalas att alla tillkortakommanden beror på en konspiration i form av strukturellt patriarkalt förtryck. Det är ganska starka känslomässiga argument.

            Feminister har många tokiga teorier.

            https://www.expressen.se/nyheter/professorn-man-mordar-barn-i-skogen/

            Feminister säger att kvinnor förtjänar platser i ledande befattningar utan motprestation, enkom i egenskap av kön. Because You’re Worth It.

            De intalar unga kvinnor att de har naturliga förutsättningar för chefskap och att de är orättvist förtryckta och förfördelade. På det stora hela är det ett sött erbjudande som säljs in helt på känslomässig basis. På senare år uppbackade av vinklade studier som inte håller för seriös kritisk granskning. I rätt mediaklimat fyller det dock en funktion.

            Kvinnor som är starka självständiga individer låter sig såklart inte luras av dessa känsloargument och absurda konspirationsteorier om makt och kön. Kvinnor som är smarta inser att de inte gynnas alls av en massimport av våldtäktsmän.

            Din definition av feminism är såklart väldigt träffande.

            Det finns andra vedertagna varianter som är desto mer problematiska:

            ”Rörelse för jämställdhet.”

            Kort och koncis, men totalt intetsägande.
            Hur definieras jämställdhet?

            ”Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.”

            Hyfsat neutral men ytterst problematisk.

            Förutsatt att man inte får vara världsmedborgare (alltså peka på Saudiarabien) och inte heller tidsresenär som i Tillbaka till framtiden (alltså peka på Sverige för 200 år sedan) på samma gång vilket är feministens paradgrenar kan motfrågan formuleras på formen:

            Importerat hedersförtryck (som hedersmord och tvångsgifte) undantaget – Vilka rättigheter, möjligheter och skyldigheter saknar kvinnor i Sverige i dag?

            På tal om ”samma som män”: Känner ni ens till mäns rättigheter, möjligheter och skyldigheter?

            Nej, givetvis inte. Den feministiska bilden av män och manlighet är väldigt skev och saknar oftast någon som helst verklighetsförankring. Feministers bild av män och manlighet är baserad på konspirationer och sterotyper. De har ingen aning om vad det innebär.

            Dessutom har feminister en tendens att stirra sig blinda på män med åtråvärd makt som glimmar på toppen, utan att förmå se helheter. Lite som en skata faktiskt.

            Vän av ordning undrar dessutom: Är ”mäns möjligheter” ens definierbart utifrån något så generellt som kön?

            Nej, knappast.

            ” Feminism är den klassiska politiska rörelsen för kvinnors fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen.”

            Den sociala delen är synnerligen intressant på så sätt att många skulle argumentera för att kvinnor har större sociala möjligheter än män. Det feministen implicit säger är att hon ska ha mäns fördelar (i synnerhet den promille män som sitter på makten hon själv vill ha) plus sina egna fördelar.

            Feminismens definition har såklart ett smart tillägg:

            ”Att kvinnor generellt sett är underordnade män.
            Att detta förhållande ska förändras.”

            Det är det bästa i hela kråksången och detta tillägg ändras aldrig. Det betyder att den mest neutrala definitionen av feminism som kan frambringas kommer ändå alltid att ha ett underförstått eller uttalat tillägg som omkullkastar definitionens neutralitet.

            Låt mig därför kontra med två egna definitioner på feminism och feminist.

            Feminsim är ett maktmedel.
            Feminst är en hönshjärna.

  14. G

     /  05/11/2018

    ”Britter alltmer positiva till flyktingar

    Förståelsen för dem som flytt till Storbritannien ökar bland landets befolkning. Och mer än hälften av britterna, 52 procent, anser att den statliga hjälpen till flyktingarna borde förbättras.

    Den andel som säger sig hysa medkänsla och förståelse för flyktingarnas situation har ökat till 38 procent från 27 procent förra året, visar en ny opinionsmätning.

    – Det är glädjande att den nationalistiska hållningen gentemot flyktingar blir allt ovanligare. Men Storbritannien har tagit emot betydligt färre flyktingar än många andra länder, så frågan är i vilken mån den förändrade inställningen leder till ökad öppenhet. Det är ju bara i handling det kan bevisas, säger Ruben Vardanyan, medgrundare till organisationen Aurora Humanitarian Initiative. (forts)”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/britter-alltmer-positiva-till-flyktingar-1.5955366

    Svara
    • Rikard

       /  05/11/2018

      Hej.

      Den misstänksamme (jag, alltså) frågar sig varför ‘invandring’ och ‘integration’ inte är samma stapel?

      Demoskops statistiker vet vad de gör, så att beställaren får de data den vill ha, antar jag.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • MiT

         /  05/11/2018

        Nästan alla staplar är rakt av beroende av just den första.

        Svara
        • Rikard

           /  05/11/2018

          Hej.

          Jo, men det är inte det som undersökts.

          Jag undrar vad man fått fram om man rakt av frågat:

          ”Vilken är den, i ett ord, viktigaste politiska frågan i Sverige idag?”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • weasel

       /  05/11/2018

      Tja, eftersom ”invandring” antingen direkt eller indirekt påverkar alla de 10 övriga frågorna, så känns den ju ganska så viktig….

      Svara
  15. G

     /  05/11/2018

    ”Läkare missade tbc två gånger

    Två gånger sökte kvinnan vård utan att hennes tuberkulos upptäcktes. Efter missarna har hon fått permanenta men. Inspektionen för vård och omsorg (Ivo) kritiserar därför två läkare i Luleå, rapporterar SVT Norrbotten.

    Kvinnan mådde dåligt våren 2016, men vid två tillfällen upptäckte läkarna inte att hon led av tbc, tuberkulos. Först efter ungefär två månader lades hon in på sjukhus.

    Enligt Ivo har patienten fått onödiga men av läkarmissarna.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/l%C3%A4kare-missade-tbc-tv%C3%A5-g%C3%A5nger-1.5955228

    ”De allra flesta som insjuknar i TBC i Sverige idag (2013) kommer från länder där TBC fortfarande är vanligt. De svenskar som insjuknar är företrädesvis äldre, över 60 år, och har sannolikt smittats i barndomen. Under 2015 anmäldes 835 nya fall av tuberkulos i Sverige, vilket innebär en ökning med 22% jämfört med 2014. Av de 835 fallen blev 97 smittade i Sverige.

    Under 2016 rapporterades 421 fall av Folkhälsomyndigheten från 1 januari till 30 juni, varav 48% var födda i Afrika, 25% födda i Asien (främst Afghanistan) och 10% var födda i Sverige. Av de 421 var 32% kvinnor eftersom könsfördelningen på invandringen dominerades av unga män och TBC drabbar främst yngre vuxna i länder med pågående epidemier.”
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Tuberkulos

    Svara
  16. MSM: Sanning och relevans är helt ointressant
    folkets yttrandefrihet finns inte

    Svara
    • Joy

       /  05/11/2018

      Styrk mig! Har dessa tosingar slagit ihop huvudena och kläckt fram ”något nytt?”

      Svara
  17. G

     /  05/11/2018

    IKUD = Interkulturellt utvecklings-centrum Dalarna

    Svara
    • G

       /  05/11/2018

      Sparade hela chatten från Feb 2017 med den där Axelson från IKUD. Tar med en fråga från Magnus och svaret av Tomas, resten av chatten finns i länken om någon vill läsa.

      ”Myter Och Fakta Om Islam – ställ dina frågor

      ”Borlänges muslimska miljö är integrerad och välfungerande”, så svarar religionssociologen Tomas Axelsson på den oro som uttryckts kring att ett moskébygge skulle leda till våldsbejakande extremism.”
      https://archive.is/HAiGj

      Magnus:…
      ”Hur kan man tycka att ”Borlänges muslimska miljö är integrerad och välfungerande” när det är bilbränder,stenkastning mot blåljus och väktare på busslinjer? Bandy lag som slåss med klubbor i ett VM…
      Detta är så solklara utanförskapsproblem som eskalerat lååångt utanför vanliga problem!
      Frågan om en mosk’e med Sharia inriktning är så sjukt,att de flesta borde förstå vad som kommer hända!!!”

      Tomas Axelson:…
      ”Borlänges muslimska församling har jag hälsat på flera gånger och prata med imamerna. Det är mycket tydliga med sin demokratiska grundsyn och att det är svensk lag som gäller i alla avseenden. Ett stort problem i både Sverige och andra delar av Europa är det som du pekar på som utanförskapsproblem.

      Problemet med utanförskapsområden är att vi får grupper i samhället som upplever stor hopplöshet och misstro, misströstan och till och med hat mot samhället olika funktioner. Detta har ju i och för sig inget med islam och muslimsk tro att göra. Däremot är det ju tyvärr så att många muslimer i Europa och Sverige hamnar i socialt tunga områden. Det är bekymmersamt.”

      Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      1. Hur snabbt ändras de? Snabbare än de immigrerar?
      2. Hur påverkas siffran av bristen på boende med svenskar? Många muslimer hamnar ju mer eller mindre i små arabstater i förorten.

      Finns ju inget som tyder på att islams inflytande minskar, tvärtom. Att stå och påstå att det löser sig över tid när det över tid hela tiden blir mer islamism är ju lögnaktigt.

      Svara
  18. Skeptisk

     /  05/11/2018

    Eftersom MSM inte har monopol på nyheter längre och allt fler läser alternativa nyhetskanaler, blir skillnaden i journalistik allt mer uppenbar. MSM mörkar och undanhåller fakta och tidningar som Fria Tider tar endast upp de fall som stärker deras tes. Men man förväntar inte att FT ska vara neutrala. De är öppna med sin agenda. Däremot blir de källan att ta till för att visa MSM faktiskt har en agenda, trots de säger sig vara neutrala. När man nu ser att även förment neutrala medier vinklar och undanhåller information, varför ska vi hellre lita på dem än FT? MSM gräver sin egen grav och på vägen arbetar de som SDs bästa valarbetare. De visar att konspirationsteorier om hur etablissemanget mörkar och vränger visar sig sanna, istället för att vara just konspirationsteorier.
    Grattis SVT och andra i MSM. Ni är stort bidragande till SDs valresultat i höst.

    Svara
  19. Bo Adolfsson

     /  05/11/2018

    För att travestera stassminister Löfven: ”Ett solklart fall för LAS. Sist in, sist ut!

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      Det där var extremt interssant. Egentligen ett slags scoop.
      Tydligare bevis på att islam har fått en särställning i samhället går knappt att hitta.

      Svara
  20. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
  21. Gorby

     /  05/11/2018

    Svara
  22. Gorby

     /  05/11/2018

    Svara
    • lensof

       /  05/11/2018

      Nu är det så galet att det börjar bli roligt.

      För inte trodde jag att det fanns så starka sympatier för SD bland tjänstemännen på Växjö kommun.

      Lite mer nyheter därifrån och SD kommer snart inte att behöva några valarbetare alls.

      Svara
  23. Gorby

     /  05/11/2018

    Merit Wagner avslöjar att 40 svenskar åkt till Riyadh, Saudiarabien, på migrationskonferens?

    ”Den 24 – 25 april deltog närmare 40 personer i årets migrationskonferens i Mellanöstern. Temat var samverkan mellan berörda myndigheter och departement och hur de ska kunna möta de gemensamma utmaningar som finns till följd av konflikten i Syrien.”

    Det finns skäl att undra över valet av land för en svensk migrationskonferens. Starka skäl. Att Utrikesdepartementet och Justitiedepartementet, delar av Sveriges regering, väljer att samla en 40-mannagrupp för en tvådagarskonferens i just Saudiarabien tarvar en förklaring. Hur tänkte regeringen? Saudiarabien som Sverige så ofta kritiserar. Saudiarabien som inte har något överhuvudtaget med asyl- och flyktingfrågor att göra. Saudiarabien, som är ett dyrt land att flyga ett fyrtiotal personer till och Riyadh, som är en dyr stad att inkvartera dem i. Och om huvuddelen av konferensdeltagarna kom från Sverige, varför flög man inte hit cheferna för nio svenska utlandsmyndigheter i regionen i stället?”

    http://meritwager.nu/allmant/en-migga-hor-av-sig-och-berattar-och-jag-undrar-varfor-reste-40-svenskar-till-riyadh-saudiarabien-pa-migrationskonferens/

    Svara
    • MiT

       /  05/11/2018

      Svara
    • Olof

       /  05/11/2018

      Fast det kan ju vara en riktigt bra ide. De kan ju t.ex kolla upp hur Saudi löser välfärdsfrågorna för sina migranter. Vilka bidrag som utgår och så till icke-medborgare. Och hur man blir medborgare.

      Anammar vi samma regler som Saudi på de områdena tror jag vi skulle lösa mycket av de problem Sverige har med migrationen.

      Svara
  24. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
  25. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      Han kanske inte fattar att Hesa Fredrik är avsedd att rädda liv i en krissituation. En del vänstermänniskor begriper inte att samhällets grundläggande funktioner är på allvar.

      Svara
  26. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
    • Olof

       /  05/11/2018

      Som det är just nu kan vilken som av dem ha rätt, men vilket det är lär vi snart få på pappret.

      Om FMS får ok för att köra propaganda på 110db då handlar det här om allt annat som låter mycket. Då är det bara för fler att köra på, jag är säker på att det finns fler grupper som gärna skulle vilja köra ut sina budskap över högtalare både lite här och där. Och uppenbarligen ‘tar polisen ingen hänsyn till innehåll’. Får vi se NMR ansöka om tillstånd att hålla 110db ‘bön’ tvärs över gatan från mosken?

      Skulle tippa på att lagstiftningen då skulle förändras rätt fort om allmänna högtalarutrop börjar bli en del av stadsupplevelsen.

      Om FMS inte får ok så är det uppenbart att det handlar om religionen särbehandlas och vidgar sitt utrymme genom att tvinga sig på människor i det offentliga rummet. Då har Evins far rätt, det här behöver näpsas i sin linda. Religioner skall inte ha någon särställning att störa människor.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2018

      Så sorgligt att kvinnan bakom den utmärkta dokumentären ”Könskriget” förfallit till total PK på senare år.

      Svara
    • Skeptisk

       /  05/12/2018

      Hon kanske borde lyssna på pappsen som varit med förr och ser hur de jobbar.

      Svara
  27. weasel

     /  05/11/2018

    Eftersom vi ju har både ”yttrandefrihet” och ”religionsfrihet” i det här landet är det min rättighet att ställa mig och skrika ”Länge leve Lucifer!” i en megafon utanför Mattias Ståhles sovrumsfönster klockan 02.35 varje natt.
    Om han skulle ha några klagomål så svarar jag bara ”Vadå ? Vi har ju yttrandefrihet och religionsfrihet i det här landet och förresten så låter ju både glassbilen och hesa Fredrik så då får ju jag också göra det och om du har några negativa synpunkter på det är du satanofob och kränker mina mänskliga rättigheter ” :/

    Svara
  28. MiT

     /  05/11/2018

    Svara
  29. MiT

     /  05/12/2018

    *https://www.facebook.com/tinapolitikse/photos/a.1541127722629438.1073741829.1479387025470175/1711074795634729/?type=3*

    Svara
  30. Frida Gustavlin

     /  05/12/2018

    https://www.svd.se/fn-larmar-sverige-stottar-och-sporrar-rasistiskt-hat

    Sverige är tydligen rena rama tredje riket. I alla fall om man läser en FN-rapport.

    Nu ska jag inte vara cynisk, men med tanke på den uppskruvad kritiken, där nästan alla citat låter som om de var stencilerade från Arnstad, SUM:s och F!:s twitterflöde, så anar jag ugglor i mossen. Den där rapporten vill jag gärna läsa själv, särskillt källdatan.

    Särskillt den här formuleringen får mig att höja på ögonbrynen.

    ”FN-experterna säger att romer fortfarande har svårt ”att få jobb, utbildning, sjukvård och tillgång till rättsväsendet.” Rapporter om fortsatta vräkningar av romer från informella läger bekymrar också FN.”

    Helt enkelt eftersom den omöjligen kan vara sann.

    Sen så var det så klart inte FN, utan Svenska FN-förbundet som var i farten – hyfsat stor skillnad, men det missar så klart Svenskan.

    Svara
    • MiT

       /  05/12/2018

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/12/2018

        Ha ha, och givetvis även Svt i sin rubrik.

        Svenska FN-förbundet har också gjort ett nummer av att de skickat en kopia av en feministbok till svenska akademins ledamöter, säger något om nivån i den där föreningen.

        ”– Vi hoppas att boken ska tjäna som underlag till en öppen, transparent och ansvarstagande diskussion i Svenska Akademien om jämställdhet och icke-diskriminering i linje med centrala FN-värden och mål 5 i de globala målen för hållbar utveckling, säger förbundets generalsekreterare Petra Hallebrant.”

        https://fn.se/aktuellt/ovriga-nyheter/feministbok-till-svenska-akademien/

        Verkar vara ett gäng något överspända typer som sitter i den där klubben.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  05/12/2018

          Även den här formuleringen är rätt flippad.

          ”FN oroar sig för rapporterat rasistiskt våld och hatbrott mot judar, muslimer, romer och afrosvenskar i Sverige, skriver SvD. Dessutom menar FN att man bekymras över ”rasistiska och extremistiska organisationer och deras offentliga manifestationer och demonstrationer”. Även mordbränder mot asylboenden och moskéer oroar.”

          Alltså, FN blir väl så klart oroliga, när Svenska FN-förbundet skickar in en rapport som säger att svenskarna bränner ned en massa asylboeenden. Det har ju skett ett antal bränder på asylboeende, min uppfattning var i alla fall att merparten startats av asylsökande själva. Men jag kan väl ha fel.

          Det vore något om man skulle ta och skicka in en rapport till FN som berättar att en massa utländska personer från Iran låtsas att de är barn och kommer från Afghanistan, att deras föräldrar är mördade. Detta både devalverar asylsystemet i Sverige och skapar en massa polarisering som skapar slitningar och oro i Sverige. Det om något borde få FN att oroa sig på riktigt vad gäller landets tillstånd.

          Det här med afrofobi är ju också lustigt. Mitt intryck är att skolboksrasisterna som inte gillar svarta, araber och blattar är just svarta, araber och blattar, inte den typiska svensken. Så om man nu vill få mindre rasism i Sverige så är lämpligen en restrektiv migrationspolitik en huvudnyckel.

          Svara
  31. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  32. Hur kommer det sig att så lite hatbrott anmälts mot judar?
    Eller homosexuella?

    Det finns rätt jävla mycket hat mot oss på Facebook, men av någon anledning så är ”hatbrottsgranskaren” inte speciellt intresserad. Undrar varför?

    Svara
  33. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  34. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  35. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  36. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  37. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  38. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  39. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  40. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  41. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  42. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  43. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  44. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  45. MiT

     /  05/12/2018

    Svara
  46. Pether

     /  05/12/2018

    Jävlar vad fascisterna har jobbat hårt för att censuera oliktänkande. Tänka sig att i det samhälle de är med och skapar så hade de själva stått mot väggen framför en skyttepatrull.

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: