Vad tycker alla gamla Centerpartister runt om i Sverige om sånt här?

Centerpartiet har varit lite aktuella det senaste, de ska t ex rösta igenom en lag om att ca 9000 vuxna män utan asylskäl och som vi inte vet något om ska få gå på gymnasiet. Det var den där islamisten i tingsrätten som ville fria en man bara för han kom från en ”fin familj”.

Sen dök det här upp häromdagen

En fd riksdagsledamot från Centerpartiet som går in i affärer och hjälper till att ”städa” bort andra partiers valmaterial. Han jobbar på kommunen också. Kan inte delge mer då artikeln i Sydsvenskan är låst.

Det är ju helt bisarrt! Hur är man funtad i skallen om man gör såna saker?

Och sen finns det är från i förrgår

En från en lokal CUF-avdelning i Norrköping som hävdar att muslimer diskrimineras.

Nu får det vara nog segregationen i Sverige, och speciellt på arbetsmarknaden. Man läser nästan varje vecka om att en kvinna har fått sparken eller inte får det jobbet hon vill och har sökt till, på grund av sin slöja. Sedan klagas det på att muslimer inte vill jobba och inte vill anpassa sig till det svenska samhället.

Så börjar debattartikeln. Först så kan man inte säga att man anpassar sig om man kämpar för en tygbit på huvudet eller ännu mer täckande. Det är motsatsen till anpassning. Anpassning är att man förstår att man befinner sig i Sverige och inte i ett muslimskt land och att t ex slöjan inte hör hemma här. Det är anpassning. Sverige SKA skita i er religion och vad den säger att ni ska göra osv. Det är nämligen helt oviktigt här. Håller man inte med om det så är det bara att dra härifrån till ett land där det är viktigt.

Jag har en lillasyster som går i årskurs 5 som ibland berättar för mig att hon drömmer om att bli advokat. Självklart känner jag mig stolt som storebror att lillasystern har en sån dröm men samtidigt känner jag mig orolig för framtiden för att hon har valt att ha på sig slöja och kanske advokatsamfundet också kommer att kräva att man inte får ha på sig slöja som advokat.

Han säger att han har en lillasyster som går i 5:an och att hon har VALT att ha slöja på sig. När man går i 5:an så är man 11 år och kanske hinner fylla 12. Hon har alltså VALT det, dvs det är enligt debattören från CUF helt frivilligt.

Känner mig orolig efter att jag har läst om Aye Alhassani som inte fick jobb på SAS på grund av sin slöja, Ruya EL Hattawi som måste ta av sig slöjan och slänga sin identitet för att jobba på ett företag eller sist men inte minst Hoda 21 år gammal som har jobbat i två år som väktare i Linköping men nu är det slut med det. Securitas låter henne inte bära slöja.

Han fortsätter med att räkna upp några extremister och aktivister som inte får ha slöja på jobbet. Är faktiskt inte så konstigt, jag skulle t ex inte få jobba med ett durkslag som jag frivilligt har på huvudet, inte ens på ett spagettikokarföretag.

Hur kan man säga att detta inte är diskriminering? Hur kan man förneka att muslimska beslöjade kvinnor förtrycks på arbetsmarknaden och inte kan få ett jobb på grund av sin identitet?

Så i den högst frivilliga slöjan sitter alltså hela identiteten? Eftersom slöjan ju är helt frivillig enligt alla experter på området, inkl debattören själv, så kan man säga att de frivilligt VÄLJER att i så fall bli diskriminerade?

Ett vanligt argument som förs fram gällande detta är “Det är ett jobb som kräver sin uniform och slöjan är inte en del av uniformen” Slöjan är obligatorisk för troende kvinnor inom islam så som bönen är obligatorisk vilket även viss del av den manliga klädseln är obligatorisk. Med anledning av att det är obligatoriskt, känns det inte rätt att beslöjade kvinnor inte ges möjlighet att jobba och integreras i samhället.

Men vänta lite här nu, hade inte hans lillasyster i 5:an frivilligt VALT att ha på sig slöja? Nu säger han att det är obligatoriskt? Så någon har alltså tvingat hans lillasyster i 5:an att bära slöja fast han säger att hon valt det själv? Det stinker hårdför islamism här! Beslöjade kvinnor diskrimineras inte alls i Sverige, de VÄLJER själva att bli ”diskriminerade”, de väljer själva att stå utanför. Det finns ingen framtid för fundamentalister i Sverige. Så enkelt är det. Passar det inte så åk till ett land där slöjan är accepterad. Sverige är inget muslimskt land och har aldrig varit det. Man kan leva här som muslim utan minsta problem men inte förvänta sig att det ska ske på ens egna villkor. Anpassa er.

Hans första mening är

Nu får det vara nog segregationen i Sverige, och speciellt på arbetsmarknaden.

Ja det är faktiskt dags sen länge att muslimer slutar segregera sig i Sverige! Dags att ni slutar lyssna på fundamentalister som debattören för så länge ni lyssnar på dem som tvingar er att ta på er t ex slöjor och sen ljuger om att det är frivilligt så kommer det bara att bli ännu värre. Ta på er slöjorna och det finns ingen framtid för er i Sverige. Det har aldrig funnits någon framtid för er här, har man trott det så har man blivit lurad. Det är inte svårare än så. Låt inte folk som debattören lura er!

Vad tycker alla gamla centerpartister på landsbygden om Centerpartiets nya islamistlinje? Vad säger de om att Centerpartiet skiter i dem och i stället fokuserar på att få in islamister i partiet?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

147 kommentarer

  1. En annan

     /  05/31/2018

    Lär bli svårt för dom att sommarjobba som semestervikarier hos grisbönder, eller att sortera potatis bland snurrande mojänger, så nä, här på landet lär dom knappast bli populära.
    Tvärtom, bönder är oftast väldigt konservativa och har också ett klantänkande med sig i modersmjölken.Tog lång tid att bli acepterad när jag flyttade ut på österlen, men lär man sig värdegrunden så funkar det till vardags, men bonne, det blir man inte, det ÄR MAN.

    Svara
    • Pelle2

       /  05/31/2018

      Åsa Linderborg på Aftonbladet skriver ett intressant inlägg om Me too i dagens Aftonbladet.
      https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/31/2018

        Det är spännande med Åsa. Henne läste jag av samma anledning som Grelsson och Ekis Ekman: hon var en skogstokig vänstermupp.

        Vad har hänt?

        Hon går från klarhet till klarhet. Förra gången, dvs bokmässedebaklet, stod den forna kommunisten på den liberala sidan och slogs för yttrandefrihet.

        Har hon mognat? Har hon blivit ovän med fel person och utkastad ur något innegäng? Har hon polat för mycket med Neuding, Madon eller Teodorescu?

        Svara
        • Senior

           /  05/31/2018

          Valår.
          Då måste ju propagandamaskineriet inom vänstern låtsas att de tar väljarna på allvar och står på deras sida.

          Svara
        • Hon är extremt intelligent. Allt som eliten skapar för att förvilla arbetarklassen verkar nu inte längre bita, i alla fall inte på henne och hon är en förebild för många. Den riktiga vänstern har vaknat, kanske tack vare henne och Ekis. Snart ska ni nog få se på riktig vänsternationalism som på den gamla goda sosse-tiden, när sossarna fortfarande hade heder och ryggrad och var för nationell demokrati och socialism på riktigt.

          Svara
          • weasel

             /  06/01/2018

            Njaa, Martin… ?
            En ”extremt intelligent” person ringer väl brandkåren innan huset har brunnit ner ?
            Lindeborgs och Ekis ”uppvaknande” är snarare att jämföra med att dom plötsligt säger ”Det luktar lite rök” när skogsbranden redan har pågått i en vecka.

          • Samtidigt är Lindeborgs och Ekis ”uppvaknande” bland de första i sin egen sociala bubbla som säger att det luktar rök.

            Jag tillhör den riktiga vänstern, den vänsternationella traditionella vänstern, men har inte fallit för den liberala hjärntvätten orkestrerad av fåtalet monopolkapitalister, eftersom jag läst ledarskapspsykologi och alltid sedan dess varit skeptisk mot medias dominanta tyckare.

            Alltid sedan dess har jag tyckt och tänkt själv utan att sätta upp tabun som beror på vad någon grupp eller dominant individ tycker.

            Med tanke på att hjärntvätt kan sitta djupt och drabba den mest intelligente individen, genom det gruppsociala trycket, så tycker jag ändå att Lindeborg och Ekis uppvaknanden på olika områden, där vänstern varit förlamad, hellre bör ges ros än ris och nu tillåtas vara galjonsfigurer för de olika diskurser som vänstern behöver för att kunna återupprätta sitt rykte.

            Utan vänstern kan vi nämligen inte varaktigt spola tillbaka bandet till rimlighet på ett Sverigevänligt sätt. Högern, MP-högern och Sossehögern har sänkt 90% av folkets förmögenheter med sin extrema marknadsliberala politik och SD är fullt nöjda med den delen av ekvationen, men det är inte folket nöjt med kan jag lova.

            Det är därför det behövs tänkande vänsterskribenter och en alternativ vänster och det är detta jag startat och driver på för att rädda Sverige och alla andra nationer i världen.

            Malcolm Kueyune var tidigt ute genom Örebropartiet och en podd och Ekis och Linderborg är de första kvinnorna i etablissemangsmedia som trevande provar terrängen.

            Detta ledde till att Ekis sades upp från Aftonbladet, för att hon gav sig på normkritikerna, men Linderborg stod upp för henne, som en riktig kamrat ska göra. Det tycker jag var modigt och fint gjort.

            Som lök på laxen ger sig nu Linderborg sig på medierna som okritiskt svalde och propagerade för omoraliska Metoo-drev mot människor som inte ens blivit dömda.

            De här två kvinnorna kritiserar olika etablissemang som tidigare inte kunnat kritiseras i de här medierna. Det är ryggrad på de här tjejerna. Håller du inte med?

          • Grodan Boll

             /  06/01/2018

            @weasel
            Självreformation är väldigt svårt och kräver både huvud att ta in annan information och ärlighet gentemot tidigare åsikter man hållit. Med tanke på hennes djupt marinerade bakgrund är jag faktiskt imponerad.

            Att jag inte sett någon beskriva henne som annat än trevlig privat gör inte saken sämre heller 🙂

          • Så sant. Självreformation är djävligt jobbigt. Själv dras jag mellan rätten till satir som kränker och lämpligheten i att vara hövlig, men tycker att båda behövs i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet.

            Det pågår en inre strid som är svår just nu för mig. Meditationen är mitt hopp om att kunna komma fram till en bra balanserad medelväg eller kreativa nya insikter och vägar.

            Jag känner inte Linderborg privat men i radio låter hon både intelligent och trevlig. Lyssna själv!

            https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2018/05/19/kanske-ar-asa-linderborg-en-av-de-viktigaste-kvinnorna-i-sverige-kanske-i-varlden-tillsammans-med-ekis-och-wagenknecht/

          • Senior

             /  06/01/2018

            @Grodan Boll

            Vänta du bara, efter valet är hon sitt gamla vanliga jag igen.
            Hon har ingen självreformation, möjligen gör hon allt som hon anser krävs för stunden då hon själv för ett par månader sedan stod och uppmuntrade alla dessa ”metooare” och deras ”revolution”.

            -När deras fantasifoster till revolution kom av sig och verkligheten kom ifatt har hon helt enkelt på vanligt manér vänt kappan efter vinden.

          • Jag tycker mig ana något djupare än kappvändare här. Kanske en insikt om att de här kampanjerna varit orkestrerade av människor som är ondskefulla och vill krossa folkets (90-99%) enhet mot monopolkapitalisterna?

            Män mot kvinnor, hetero mot ”sexuellt avancerade”, helt öppna gränser av extrema kulturer mot att kasta ut precis alla med brun hud, d.v.s. konflikter som är helt ologiska och känslomässigt osunda, omöjliga och elaka och egentligen inte bör existera alls.

            De ondskefulla illusionisterna har genom dessa medier ställt människor mot varandra i extrema ohövliga motpositioner på ett sätt som splittrat arbetarklassen.

            Jag tror inte att detta beteende ligger i de här båda kvinnornas verkliga intresse eller i vår demokratis intresse, även om många kanske först dragits med av den orkestrerade gruppsociala hjärntvätten.

            Men vem vet, kanske är jag grundlurad? Kanske är det bara ett spel?

        • Grodan Boll

           /  06/01/2018

          wtf? 3 minus för att jag uppskattar att Åsa kampanjar för vad som är rätt och riktigt?

          Svara
        • Melmac

           /  06/01/2018

          Hon känner väl att vindarna blåser år fel håll (enligt henne) så istället för att blåsa iväg vänder hon kappan. På Vänsterfronten intet nytt!

          Svara
          • Senior

             /  06/01/2018

            Tvåa på bollen ser jag…

  2. Jag tycker fortfarande lika illa om Virtanen, men det här är ett intressant exempel på metoorörelsen:
    https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/flera-fel-och-svagheter-i-mediernas-publiceringar-om-fredrik-virtanen

    Svara
    • En annan

       /  05/31/2018

      Praktexempel på ljugmedia. ingen självransakan där inte, KÖR LÖPET FÖR FAN
      Praktsvin enligt min mening, Frapperande att han den där osynlighetsmästeren Mattson fortfarande är osynlig.
      Bra reportage från UG

      Svara
    • Pelle2

       /  05/31/2018

      Cissi Wallin skriver en krönika i dagens Metro där hon menar att vi skall tro rakt av på det som sas under Me too och att SVT inte skulle ha granskat vittnesmålen.
      https://www.metro.se/artikel/cissi-wallin-sätt-fokus-på-tystnadskulturen-istället-uppdrag-granskning

      Svara
    • michael.

       /  05/31/2018

      Sverige är världens mest feministiska land,att metoo skulle spåra ur här var en självklarhet.

      Svara
    • Jag har oerhört svårt att känna sympati för Virtanen med tanke på att han var en stor del av problemet och det som hände honom var att hans egen retorik slog tillbaka mot honom med nåde. Hade inte #MeToo letat sig rakt in på Aftonbladets redaktion så hade Virtanen och de övriga suttit där som pösmunkar och försvarat det hela.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/31/2018

        Håller med !
        Virtanen är verkligen inte guds bästa barn.
        Det jag tycker är otäckt med Me too är att man hänger ut folk offentligt när dom inte har blivit dömda. Det har ju förstört människors liv..
        Media skall inte var en domstol.

        Svara
    • Rikard

       /  05/31/2018

      Hej.

      Ang. Virtanen och Wallin: det du gr mot andra ger du andra rätt att göra mot dig.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  3. MiT

     /  05/31/2018

    Lite mer om (eller snarare från) Robinson

    *https://www.facebook.com/thetommyrobinson/videos/1264663180336400/*

    Svara
  4. Pelle2

     /  05/31/2018

    Ja, Centerpartiet borde verkligen fundera på om dom vill vara ett parti för muslimer eller ej. Dom kommer definitivt inte locka mig med en sådan inriktning fast å andra sidan lockade dom inte mig innan heller 😉
    Sjukt också av centerpartisten som inte bara tyckte att det var ok att sabotera för riksdagspartiet SD genom att förstöra deras material utan dessutom skryter om det på nätet.
    Undrar vad han skulle säga om SD-anhängare förstörde centerns material ?

    Är ju som sagt var märkligt att muslimer i vissa fall hävdar att kvinnor bär slöja frivilligt medan dom i andra fall menar att det är tvingande.

    Svara
  5. Pelle2

     /  05/31/2018

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver bra om hur sossarna försöker få valet att handla om traditionellt socialdemokratiska frågor men att få är intresserade av att lyssna.
    https://ledarsidorna.se/2018/05/valrorelsen-och-valfarden-en-fraga-som-inte-riktigt-vill-ta-fart/

    Svara
    • De flesta normalt funtade fattar varför inte ”välfärdsfrågorna” tar fart eftersom migrationshaveriet mer eller mindre direkt påverkar frågan – och i sig skär in sig i princip på varenda valfråga. Detta är något politikerna själva har skapat genom att premiera bidragsinvandring med lågutbildade som inte passar in på svensk arbetsmarknad.

      Sängen är bäddad, nu får de ligga i den…

      Svara
  6. G

     /  05/31/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  05/31/2018

      Nej, det är egentligen inte så märkligt.
      Bengtsson är feminist och identitetspolitiker och för en identitetspolitiker handlar det om att hitta offergrupper. Muslimer ligger högt upp på deras offerlista vilket gör att man skall förlåta i stort sett allt dom gör även om det krockar med andra delar i deras ideologi.
      Frågan är bara hur feministerna kan tillåta att deras företrädare har en moral för svenska män och en för män från hederskulturer ?
      Hela deras trovärdighet försvinner ju om dom tycker att det är ok för vissa män att nedvärdera kvinnor medan andra män inte ens får tänka tanken att kvinnor och män inte är jämlika på alla områden.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/31/2018

        Deras känslor har en tendens att vara objektiva absoluta fakta också. Om Jenny känner vad som är rätt och fel så behöver hon inte diskutera med meningsmotståndare.

        Lite som hur religiösa inte behöver (och inte bör) lyssna på sina meningsmotståndare. Varför skulle de? De har absolut rätt och alla andra har absolut fel. Inget gott kan komma av att lyssna.

        Svara
      • weasel

         /  05/31/2018

        Min religion – weaselismen – påbjuder att man ska hälsa på vita med handskakning, medan man ska hälsa på färgade genom att klappa sig själv på magen.
        Weaselismen säger alltså att man inte får vidröra färgade människor om man inte är gift med dom och att man därför måste behandla vita och färgade människor olika när man hälsar på dom.
        Jag tar för givet att Jenny Bengtsson är konsekvent och stöder min rätt att slippa skaka hand med färgade.

        Svara
      • Butter

         /  05/31/2018

        Och för att krångla till det ytterligare, vad som händer när män anser att det skall vara exakt lika för kvinnor och män och får på skallen för det. Tänker bla. på fystestet för brandmän.

        Svara
  7. G

     /  05/31/2018

    Svara
    • G

       /  05/31/2018

      Max: ”Andre vice ordförande för Lufswe och riksdagskandidat för Liberalerna.”

      Svara
    • Pelle2

       /  05/31/2018

      Bra av Evin ta striden mot Max. Är helt sjukt med alla apologeter och identitetspolitiker i samhället som slår knut på sig själva för att försvara sant patriarkala normer så länge det är rätt grupp om upprätthåller normerna.
      Sedan undrar dom varför integrationen inte fungerar…

      Svara
  8. Pelle2

     /  05/31/2018

    OT:
    Bloggaren Anybody’s place skriver bra om att Kommunal lovar S 250000 röster och tänker åka omkring på arbetsplatserna och missionera för det..
    https://anybodys-place.blogspot.com/2018/05/ar-det-har-ens-lagligt.html

    Svara
    • michael.

       /  05/31/2018

      Fackpamp lovar röster till sossarna,undrar hur det känns för medlemmarna.

      Svara
      • Motkraft

         /  05/31/2018

        Internt strategimöte ”S är i kris, vi startar en kampanj för att värva röster till S”.
        Extern kommunikation ”S är i kris, vi startar en kampanj för att värva röster till S”.

        Idioter. Är de verkligen så dumma eller fartblinda att de inte kan skilja på intern och extern kommunikation?!

        De borde sagt (om något alls) ”Vi startar en kampanj inför valet för att lyfta de frågor som våra medlemmar tycker är viktiga”.

        Svara
    • Melmac

       /  06/01/2018

      Nu drabbar censuren även S-medlemmarna:
      https://nyheteridag.se/skadar-allvarligt-interndemokratin-s-medlemmarnas-motionsratt-kan-forsvinna/

      Ni tycker fel, alltså får ni inte tycka alls! Fast bara om ni tycker som vi!
      Jösses! Man kaskadkräker medlemmarna i ansiktet och ber dem sen om en röst! Vilka jävla idioter!

      Svara
  9. G

     /  05/31/2018

    Bra skrivet MiT. Det är en sak om man blir diskriminerad pga exempelvis kön eller hudfärg, mot att självmant exkludera sig själv från ditten och datten då man tycker sig ha rätt bära religiös klädsel och/eller religiösa symboler precis överallt, exempelvis att man _väljer_ slöjan och tycker den är viktigare än att följa ett företags neutrala klädkodspolicy som är lika för alla i.e ingen diskrimineras eller särbehandlas med specialregler, eller att man som man eller kvinna _väljer_ att inte ta motsatta könet i hand och då särbehandlar baserat på kön, vilket år 2018 säkert går emot regler och policys på vad jag gissar alla seriösa arbetsplatser.

    Sverige är och ska förbli ett av jordens mest sekulära länder, det är dags att ni religiösa vidskepelseföljare inser det en gång för alla och slutar motarbeta samhället, om ni nu vill bo och leva här, vilket ingen tvingar er till. För alla som inte trivs här kan faktiskt frivilligt lämna Sverige för något land som är mer passande. Ingen ska söka sig till Sverige för att ”bo” här men ”leva” som om man befinner sig i ett helt annat land.

    Svara
  10. Sekulär, ett ord som inte finns i muslimska världen… Det är något dom måste lära sig, eller så kan dom lämna landet. Att svenska politiker låter dom hållas är bara kontraproduktivt…

    Svara
    • Motkraft

       /  05/31/2018

      Ska bli spännande att se hur de gjort studien. Det är ju inte raketforskning att göra en dubbelt blind studie där man som testobjekt använder ungdomar födda i Sverige men med utlandsfödda föräldrar. Dvs man vet exakt födelsedatum då de är födda i Sverige men föräldrarna är från de länder från vart vi tar emot flest ensamkommande.

      Nu blir även en sådan studie inte 100% då andra faktorer såsom kosten påverkar kroppens utveckling. Men borde bli tillräckligt säker.

      Svara
      • fakta

         /  05/31/2018

        @Motkraft
        ”Däremot kunde man konstatera att faktorer som socioekonomi och om man varit mycket fysiskt aktiv under uppväxten inte hade någon inverkan på resultatet”.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/31/2018

        På ett sätt börjar jag tycka åldersbedömningsfrågan börjar bli en ickefråga. Den är i grund och botten en rökridå. De ensamkommande är ju inte föräldrarlösa utom i undantagsfall. Egentligen borde naturligtvis alla som säger sig vara minderåriga skickas till barnhem i Afghanistan. Gissar att nivåerna ganska snabbt skulle sjunka till noll då. Och många av ”barnen” skulle kanska kvickt hitta hem igen från barnhemmen. Kanske till och med hela vägen till Iran. De som verkligen är föräldrarlösa barn får naturligtvis bo kvar och växa upp i sitt hemland som sig bör. Sverige kunde till och med vara med och stödja verksamheten. Lär ju bli billigt mot idag.

        I fallet marockanska gatubarn kan däremot åldersbedömning vara på sin plats.

        Svara
  11. Skeptisk

     /  05/31/2018

    Någonstans får de bestämma sig. Antingen
    1. Slöja är helt frivilligt. Ett plagg som alla andra. Ok, men då kan man helt frivilligt ta av den också om man tycker att jobbet är viktigt. Jag har helt frivilligt shorts och sandaler i värmen. Men det är inte ok på mitt arbete. Eftersom jag värderar arbetet högre än mina shorts tar jag helt frivilligt på långbyxor på jobbet. Hade jag haft kvar mitt gamla jobb kunde jag springa runt i shorts hur mycket jag ville. Mitt val, min frivillighet. Deras val, deras frivillighet.

    Eller så gäller
    2. Slöja är obligatorisk för troende kvinnor. Ok, men då ÄR det en unken patriarkal sedvänja som inte hör hemma i ett jämställt och sekulärt samhälle. Då finns det inget vettigt försvar för slöjan i vårt samhälle. Förtryckande sedvänjor, om än religiösa, som symboliserar kvinnans sexuella heder för klanen och en sexualisering av flickor som ska täcka sig.

    Man kan inte både ha kakan och äta upp den. I båda fallen finns det ingen anledning för arbetsgivare att tillåta slöja om de tycker det påverkar jobbet negativt.

    Intressant att den unga feministen klagade på att hennes kropp blev sexualiserad när hon ombads ta på ett linne på Liseberg och inte springa runt med en BH. Men att tvinga kvinnor att ta på sig stora tygsjok i värmen är bara ”frivilligt” och härlig mångkultur. Inte lätt att förstå sig på feminister idag…

    Svara
    • Bamse

       /  05/31/2018

      Kunde inte ha sagt det bättre själv 🙂

      Om vi ska ha muslimer i Europa är det definitivt av nöden att islam anpassas till ett sekulärt samhälle. Denna ständiga slöjdebatt är ett utmärkt exempel på att det verkar vara lång väg dit ännu.

      Svara
    • Problemet är att man vill ha hela kakan och samtidigt äta den.

      Hela debatten blir ju absurd när den, som du påpekar, grundar sig på falska premisser – så redan här behöver de bekänna färg: är slöjan frivillig eller inte? Inget av svaren kommer direkt falla mot deras fördel – för är den frivillig så är det upp till var och en om slöjan är viktigare än ett potentiellt jobb. Är den inte frivillig så är det en helt annan problematik som dyker upp…

      Svara
    • Skeptisk

       /  05/31/2018

      Här är en feministisk muslimsk kvinna som argumenterar för att det är både frivilligt och guds påbud. Det går inte så bra…

      Svara
    • Olof

       /  05/31/2018

      ”2. Slöja är obligatorisk för troende kvinnor.”

      Det finns dock ytterligare en intressant aspekt på detta.

      Slöja är obligatorisk för troende kvinnor inom islam. OM DET INTE ÄR FÖRBJUDET DÄR DE VISTAS. Om det är förbjudet så tycks den vanliga tolkningen nämligen vara att då behöver de inte, som troende muslimska kvinnor, bära slöjan utan de kan anpassa sig till lagen utan att de anses agera i strid med tron.

      Det innebär att det bästa vi kan göra för att muslimska kvinnor skall vara fria i sin tro men utan att behöva bära slöja skulle vara att förbjuda den helt. Vi kan altså på det sättet lösa den här aspekten på integrationsproblemet och det de upplever som ‘diskriminering’.

      Svara
  12. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • G

       /  05/31/2018

      Håller med helt. Och precis, ”med all respekt för Ruist”, han är ju trots allt en av några få vettiga som hörs och syns i debatten då och då. Men det är ju även detta Annie Lööf påstår och säger ”Jobb är nyckeln till integration”. Om jag inte minns helt fel så hade flera som åkte anslöt sig till mördarna & terroristerna i IS jobb, och att vissa börjat jobba igen efter att de kommit ”hem” igen, så nix, jobb är långt ifrån ”nyckeln” till problemlösare.

      Svara
      • weasel

         /  05/31/2018

        Fadimes pappa jobbade på en tvätterifirma när han sköt sin dotter. Han hade jobbat där i flera år. Av detta kan vi dra slutsatsen att Fadimes pappa var väl integrerad i det svenska samhället när han sköt sin dotter.
        Om vi nu ska gå efter den definitionen av ”integrerad” som de flesta av landets politiker, journalister och experter använder sig av….

        Svara
        • Ivar L

           /  05/31/2018

          Central observation. Akilov jobbade ju också från och till, i och för svart men i alla fall.

          Svara
      • Holtzkampf

         /  05/31/2018

        När man lyssnar/läser Joakim Ruist så bör man ha i bakhuvudet att han är gammal miljöpartist om jag inte missminner mig.

        Han har o har haft en ganska tydlig bias till invandringspositiva grupper. Och fick Myrdalspriset 2013. Inom universitet/högskole-världen hittar man inte SD:s bästa vänner och finns de så ligger de väldigt lågt.

        Jag har dock fått intrycket att på senare 2-3 åren tonat ner detta. Försöker framstå som mer neutral och publicerar forskning i linje med detta.

        Charlatan, vända kappan efter vinden, en roddare? Svårt att säga. Kommer visa sig.

        Svara
      • Kan det finnas en koppling mellan politikeradelns psykopater och IS psykopater som gladeligen forslats in i landet?

        ”Annie Lööf, kan vi börja med henne?

        (Jens grimaserar olyckligt)

        Annie Lööööv… oaah… oj… vad säger man om henne… som inte redan är sagt…? Politikens svar på Kajsa Kavat och Ayn Rand i en och samma person… typ…

        Är hon svår att sätta fingret på tycker du?

        Nämen alltså, det är väl lite som om Reagan och Thatcher skulle fått ett kärleksbarnbarnsbarn ihop… eller?

        Hur menar du nu?

        Jag menar iskall hypermarknadsliberalism parat med ett totalt förakt för de brittiska kolgruvearbetarnas situation…? Typ så…? Plus hennes fullständigt fascinerande leende.

        Du gillar hennes leende?

        Gillar är väl att ta i extremt mycket… jag får mer samma känsla när jag ser det som när Charles Manson ler. Du vet, man vill börja backa mot dörren… keep smiling and nodding… and no sudden moves liksom…

        Aha.

        Mhm.”

        https://jensganman.wordpress.com/2017/04/07/lumiere-nordique-ett-efterlangtat-hemmahosreportage/

        Svara
    • G

       /  05/31/2018

      ”Nu vill polisen förhöra IS-återvändare i Göteborg

      Cirka 150 personer tros ha återvänt till Sverige efter att ha stridit med terrorgrupper som IS i Mellanöstern, skriver Göteborgs-Posten. 50 kommer från Göteborg och polisen uppger att man har kontakt med en ”handfull” av dem, skriver tidningen.

      Det är Säkerhetspolisen som har i uppgift att kartlägga återvändarna. Göteborgspolisen har nyligen börjat genomföra egna förhör med några av dem, för att få en bild av vad de gör i dag, hur de mår och ifall de utgör ett hot mot samhället.

      En del har gjort sig skyldiga till brott efter återvändandet, medan andra återgått till vanliga arbeten, berättar Ulf Merlander, lokalpolisområdeschef i nordöstra Göteborg, till GP.

      – Man får uppfattningen i förhören att alla kanske inte mår så bra. Då försöker vi lotsa dem till rätt myndighet, så att de ska få hjälp med sina bekymmer, fortsätter han.”
      https://omni.se/nu-vill-polisen-forhora-is-atervandare-i-goteborg/a/bK8y4A

      Man kan inte ”återgå” till något som man aldrig haft, alltså hade dessa individer ett jobb men lämnade det för att ansluta sig till terroristerna i IS, men började arbeta igen efter ”hemkomsten”, precis som om inget hänt. Men fortsätt tro på att jobb = integration bara, verkar ju fungera utmärkt….

      Svara
      • Olof

         /  05/31/2018

        Jag föreslår att vi låter Assad förhöra dem istället.

        Svara
    • Skeptisk

       /  05/31/2018

      De som kom som flyktingar till Sverige tidigt 80-tal var chilenare och iranier. Dessa grupper var utbildad medelklass och högre. Där pratar vi verkligen kompetensregn. Samtidigt fanns det industrijobb att få. Det fanns enkla jobb som inte krävde så bra svenska. Helt andra flyktingar och en helt annan tid än idag. Och betydligt färre än idag. Chilenare och iranier har blivit en väl integrerad del i samhället. De var dessutom väldigt ickereligiösa. Chilenarna var politiskt vänster och iranierna mot ayatollornas religiösa revolution, för shahen. De var alltså inte så dogmatiskt bundna i religionen och hade lättare att ta till sig det svenska.
      Att jämföra dem med dagens flyktingar och situation är som äpplen och päron.

      Svara
  13. Jag har väl rätt att besvara frågan som står i artikeln eftersom jag har bedrivit jordbruk och varit medlem i Centerpartiet.
    Svar: Centerns politik har varit bedrövlig under många år. Kan ej peka på exakt datum då förfallet började pga att det skedde gradvis.

    http://runelanestrand.wordpress.com/2011/08/26/media-utser-ny-centerledare/

    Svara
  14. G

     /  05/31/2018

    ”C-politiker om slöjdebatt

    Kommunalrådet Karin Jonsson (C) ser vissa poänger i Jaafer Obeds (CUF) debattartikel men ställer inte upp på påståendet att slöja är obligatorisk för troende muslimer.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/c-politiker-om-slojdebatt-om5314354.aspx

    https://web.archive.org/web/20180531050526/http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/c-politiker-om-slojdebatt-om5314354.aspx

    Hon behöver inte snöa in på just slöjan och vad muslimer har på sig. Prata istället om religiös klädsel och religiösa symboler. Då spelar det ingen roll om det är kippa, slöja, burka eller nåt annat. Då gör man det svårare för andra att påstå att just muslimer skulle bli ”diskriminerade” pga slöja, pga sin religion osv osv.

    Svara
  15. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • Motkraft

       /  05/31/2018

      Nya tidens forskning är politiskt präglat ”tyckande”. Härligt med den digra referenslistan för att understryka sina argument. De refererar sina egna publikationer, dvs sig själva 😉

      Nu har de kanske delvis rätt i vissa saker, som att den som suttit inne länge har svårare att anpassa sig till samhället när kommer ut igen. Men tyvärr så har samhällsförfallet passerat gränsen då ”rehabilitering” eller ”bestraffning” kan vara huvudmålet med att utdöma fängelse. Istället måste vi fokusera på offren och kommande offren och se till att de sitter inne så länge som möjligt för att skydda oss andra från dem.

      Svara
  16. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • Senior

       /  05/31/2018

      Den villfarelsen kan du ju få tro på om du vill.
      Socialdemokraterna och facken hänger ihop som IRA och Sinn Fein på sin tid.

      Du kan sätta likhetstecken mellan (LO) facken och socialdemokraterna.

      ”Åtta år senare, den 23 april 1889, bildades Sveriges socialdemokratiska arbetareparti, SAP. Fackföreningsrörelsen stod bakom partiet vid bildandet, och det fick uppgiften att även fungera som facklig centralorganisation fram till 1898 då LO bildades med stöd av socialdemokraterna. Det nära facklig-politiska sambandet mellan SAP och LO-förbunden har alltsedan dess starkt präglat den svenska arbetarrörelsen.”

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sveriges_socialdemokratiska_arbetarepartis_historia

      Svara
      • Senior

         /  06/01/2018

        Själv skulle jag vilja korrigera texten i wikipedia lite.
        Lite, men med en viktig skillnad.

        ”Fackföreningsrörelsen stod bakom partiet vid bildandet,”

        Borde istället stå så här:

        ”Fackföreningsrörelsen stod bakom bildandet av partiet,”

        Vilket är med sanningen mer överensstämmande.

        Svara
  17. Jonas

     /  05/31/2018

    Ukrainas säkerhetstjänst iscensätter ett fejkat mord på journalisten Arkadij Babtjenko och skyller på Ryssland?!?
    Ukraina har tagit ”False flag” till en ny höjd.

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/aklagare-30-personer-skulle-dodas

    Svara
    • Jonas

       /  05/31/2018

      Nehe, så var det inte, måste lära mig trippelkolla allt, dubbelkoll räcker inte längre.

      Tydligen var det en rysk agent som betalade för mordet, bara det att mördaren var ukrainsk agent och han använde lösa skott.

      Svara
  18. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
  19. G

     /  05/31/2018

    Svara
  20. G

     /  05/31/2018

    Svara
    • Jonas

       /  05/31/2018

      Netflix Goes SJW After Huge Investment from George Soros

      Visa på Medium.com

      Svara
      • Ivar L

         /  05/31/2018

        Men av någon outgrundlig anledning kallas inte detta för propaganda eller påverkansoperationer.

        Men det handlar om ”Manufacturing consent” för att tala med Noam Chomsky. Demokratiers sätt att föra propaganda via massmedier. Glädjande nog fungerar det inte felfritt. De valde ju Trump i alla fall, fast de inte fick och Soros har inte fått bort Orban ännu. Rätt lustigt, men för närvarande kanske våra demokatier utästts för hårdare stress än någonsin och visst finns orosmoln men än så länge fungerar de. Trots massiva propagandainvesteringar som ovan gör folket som de vill. Glädjande.

        Svara
  21. G

     /  05/31/2018

    Svara
  22. G

     /  05/31/2018

    ”Förskola riskerar vite – ingen i personalen kan svenska

    På Missansia förskola i Norrköping kan ingen i personalen svenska. Om det inte ändras före den 20 augusti kan kommunens utbildningsnämnd utdöma vite.
    ….
    Inte heller förskolechefen Mona Blommaberg har relevant svensk utbildning. Hon har dock en pedagogikexamen från Egypten och håller på att avsluta en förskollärarutbildning på Södertörns högskola.
    ….
    Enligt skollagen ska barn ha möjlighet att lära sig det svenska språket. På Missansia förskola har alla 25 inskrivna barn utom ett dock vårdnadshavare med ett annat modersmål än svenska. Det gör att skolan är det enda stället där de kan utveckla sin svenska.”
    https://nyheteridag.se/forskola-riskerar-vite-ingen-i-personalen-kan-svenska/
    http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/ingen-i-personalen-kunde-svenska-om5307212.aspx

    Svara
  23. fakta

     /  05/31/2018

    Svara
  24. fakta

     /  05/31/2018

    Svara
  25. Jonas

     /  05/31/2018

    Ny ESO-rapport: Flyktinginvandring en kostnad för Sverige
    Studien visar bland annat att integrationen av flyktingar gradvis försämrats under perioden, och att en genomsnittlig flykting utgör en kostnad på 74 000 kronor per år för de offentliga finanserna.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-eso-rapport-flyktinginvandring-en-kostnad-for-sverige

    Själva rapporten

    https://eso.expertgrupp.se/rapporter/tid-for-integration/

    Svara
  26. fakta

     /  05/31/2018

    Svara
  27. weasel

     /  05/31/2018

    ”Nu får det vara nog segregationen i Sverige, och speciellt på arbetsmarknaden. Man läser nästan varje vecka om att en kvinna har fått sparken eller inte får det jobbet hon vill och har sökt till, på grund av sin slöja. Sedan klagas det på att muslimer inte vill jobba och inte vill anpassa sig till det svenska samhället.”

    Speciellt förtjust är jag i resonemanget att det skulle vara ett tecken på att man vill anpassa sig till det svenska samhället om man bryter mot de uniformsregler/klädkoder som gäller i det svenska samhället. Resonemanget är ungefär lika logiskt som….vegetariskt hästkött.

    Nu får det vara nog med segregationen i Sverige !
    Det är dags att 100 svenska män går in med skorna på i södermalmsmoskén samtidigt som 100 svenska kvinnor går in utan att täcka håret.
    Skor är ju bara lite tyg eller läder så därför har vi rätt att ha dom på inne i moskén. Och om kvinnorna går in i moskén utan att täcka håret är det ju egentligen ett tecken på att dom vill anpassa sig till det muslimska samhället ? :/

    Svara
  28. weasel

     /  05/31/2018

    När det gäller frågan i TS – ”Vad tycker alla gamla centerpartister om sånt här?” – så tror jag att det ligger till ungefär så här :
    Det finns bara någonstans runt 50.000 gamla centerpartister kvar som röstar på Centerpartiet. Dessa 50.000 lever i vanföreställningen att Centerpartiet skulle vara ett parti som värnar bönder och landsbygden ( trots att centerpartiets nuvarande ideologi är rena döden för bönder och landsbygden ) . Men dessa ca 50.000 väljare har inte noterat att Centerpartiet idag är ett helt annat parti än på Fälldins tid.

    Övriga centerpartiska väljare – ca en halv miljon – skulle lika gärna kunna rösta på V eller MP eftersom den enda frågan som är viktig för dom är att Sverige ska ha västvärldens högsta invandring . Det är ju liksom ingen slump att C ökade med 3 % samtidigt som MP minskade med 3 % .

    Men det är fel att kalla C för ett enfrågaparti ;
    Att Sverige ska islamiseras och att välfärden ska avvecklas är för C nästan lika viktiga frågor som att Sverige ska ha västvärldens högsta invandring.
    Så den stora skillnaden mellan V/ MP och C är att C även vill avskaffa välfärden.
    V och MP vill inte avveckla välfärden- dom är bara för dumma för att förstå att det i längden är det enda möjliga resultatet om man driver en politik som går ut på att importera arbetslöshet. Så Annie är något smartare än Jonas och Gustav . Vilket ju i och för sig inte är någon större merit. 😦

    Svara
    • Skulle tro att de som är genuint intresserade av miljöfrågor lämnar MP för ett annat parti; t.ex. Centerpartiet.

      Svara
      • weasel

         /  06/01/2018

        Tja, några sådana kanske det finns, men jag tror att de flesta som bytte från MP till C gjorde det eftersom MP böjde sig och införde gränskontroller och tillfälliga uppehållstillstånd istället för att ”stå upp för alla människors lika värde” genom att hoppa av regeringen.

        ( Men jag erkänner att det är svårt att veta säkert- eftersom det är oerhört knepigt för en normal människa att sätta sig in i tankebanorna hos miljöpartister och centerpartister…) :/

        Svara
  29. Ivar L

     /  05/31/2018

    Ni har väl inte missat att när det vankades en riktigt fet Fake News, nämligen att ukrainske journalisten Arkadij Babtjenko mördats av ryska säkerhetstjänsten, ja då kom den visst från Ukraina och inte från trollamiral Putin.

    Av någon anledning lyser frasen ”fake news” med sin frånvaro när det skrivs om fallet.
    https://www.svd.se/aklagare-30-personer-skulle-dodas

    Ivar Arpi han till och med skriva en ledare i papperstidningen som byggde på de falska uppgifterna. Men den verkar bortplockad från nätet. Så kan det gå när man bara tror det är Putin som ljuger.

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  05/31/2018

      Nja, inte riktigt. Det verkar som att det hela var ett underrättelsespel (eller ”kontrollerad leverans” som det skulle kallas här).

      http://www.bbc.com/news/world-europe-44320240

      Svara
      • Ivar L

         /  05/31/2018

        Hehe… man kan ju kalla alla fake news som härrör från en regim (alltså inte är en dåligt journalistisk produkt) för ”underrättelsespel”.

        Men en spade är en spade säger jag. Det är för det handlar om Ukraina och inte Ryssland som man tonar ner Fake News-vinkeln. Gissa hur det hade låtit om Putins säkerhetstjänst icensatt samma sak.

        Svara
      • Ivar L

         /  05/31/2018

        Tillägg: Med tanke på UK:s beef med Ryssland skall nog den där artikeln från BBC läsas med stor skepsis. Vem vet om den där mannen de gripit ens finns på riktigt? Missförstå mig rätt, Ryssland är inte att lita på och en diktatur men Ukraina är inte mycket bättre men de senare vill EU och Nato knyta till sig. Därför skall man vara mer skeptisk till positiva vinklar om Ukraina än negativa vinklar om Ryssland.

        Svara
  30. MiT

     /  05/31/2018

    SEX ministrar för att inviga några laddstolpar…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/31/2018

      ”Att halvdussinet ministrar stannar till i Upplands Väsby har dock en mer naturlig förklaring än man först kan tro.

      – Det är regeringssammanträde i Uppsala imorgon också. Det är därför ett gäng av dem stannar till i Upplands Väsby på vägen tillbaka till Stockholm. Det passade väldigt bra, berättar Carl-Martin Vikingsson, pressekreterare för bostadsminister Peter Eriksson.”

      Svara
  31. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/31/2018

      Polisen ska vara konsekvensneutrala. Enda gången de ska be någon att hålla käften är i samband med att en åklagare beslutat om förundersökningssekretess. Vad vanligt folk pratar om i allmänhet ska de ge fan i.

      Svara
  32. fakta

     /  05/31/2018

    Svara
    • fakta

       /  05/31/2018

      Svara
      • Okej, nu är jag inte sådan och Mamoudou är kanske en fantastisk person, men ska man erbjudas medborgarskap för att man gör det anständiga och försöker hjälpa människor? Ska man få jobb för att man lyckas rädda en person?

        Mamoudou är kanske en jättekompetent och en underbar människa, men i slutändan så är detta inte vad asylrätten handlar om. Han utförde säkert hjältedåd på eget bevåg men den efterföljande mediebevakningen luktar PR-jippo.

        Svara
        • weasel

           /  06/01/2018

          Instämmer, Polyester.
          Nu är jag inte insatt i fallet Mamoudou så jag vet inte om han var asylsökare eller om han redan hade uppehållstillstånd.
          Det var ju oerhört bra och modigt gjort av Mamoudou , MEN…. asyl och medborgarskap bör ges till de som uppfyller vissa bestämda kriterier .
          Och ”klättra uppför husvägg” är icke ett av dessa kriterier.
          Inte ”gå på gymnasium” heller. …

          Jag har läst några hundra reportage i svensk media av varianten ”Det här är X och han borde få asyl eftersom han är snäll och duktig” .
          Det är ju förvisso bra om X är snäll och duktig, men personliga karaktärsegenskaper är ingenting som bör ha någon som helst betydelse i asylprocessen. Dels eftersom dom inte har någonting med asylrätten att göra, men kanske främst för att det skulle innebära att de som inte är snälla och duktiga inte får asyl oavsett hur mycket dom än uppfyller asylskälen.

          Min vän räddade ett barn från att drunkna när han var på semester i Grekland för några år sedan, så han borde få asyl och medborgarskap i Grekland . Sedan borde han även få bli både polis, brandman och sjuksköterska i Grekland utan att behöva gå på några utbildningar.
          Fan, nu när jag tänker efter är han en så pass bra och snäll kille att han borde utnämnas till President i Grekland.

          Svara
          • Jag har sagt det förr och jag kan säga det igen: de som kommer urholka asylrätten är inte Sverigedemokraterna eller någon annan åt det hållet. Det är asylrättshaveristerna. De förstår helt enkelt inte asylrätten över huvud taget och blandar ihop den med allehanda invandring.

            De skapade det kaos vi har idag genom att INTE värna om asylrätten och reglerna bakom det.

        • Melmac

           /  06/01/2018

          Det är som Bard säger: Hela jävla landet är ett stort dagis där man inte vill höra eller se hemskheter och att alla ska ha guldstjärna för saker som är självklara. Infantilism!

          Svara
        • MiT

           /  06/01/2018

          Jag tycker det är helt rätt att han fick det däremot 😛
          Han riskerade vad det verkar osjälviskt sitt eget liv och att det blir uppmärksammat är inte så konstigt.

          Svara
          • Att han får uppmärksamhet är en sak, men asyl, medborgarskap etc ska inte grundas på sådant. Jag vill inte nedvärdera det han gjorde – modigt, men det blir lite smått absurt. Vad ger en rätt till asyl och medborgarskap egentligen?

          • MiT

             /  06/01/2018

            Jag tycker att bra handlingar gott kan belönas. Ett land kan ju ge medborgarskap på olika grunder, han fick det ju direkt nu tack vare att han var modig och riskerade sitt eget liv, han fick väl det inte pga att han sökte asyl? Skulle du göra nåt hjältemodigt i nåt annat land så belönas du kanske också, det är ju ett billigt sätt för landet att visa tacksamhet? Om du befinner dig i ett annat land och gör nåt liknande och det kommer fram att du lämnat ditt skitland så är väl ett medborgarskap extremt lämpligt?

          • Det låter nog finare än vad resultatet riskerar att bli – du får människor som riskerar att bete sig som Tarzan för att vinna medborgarskap. Ännu en gång, detta är inte vad asyl handlar om – i grund och botten så handlar det om att du inte kan vara i ett land av olika skäl; må det vara politiska, religiösa, att du har fel sexualitet, fel hudfärg eller är såpass sjuk att du inte kan överleva i ett flyktningläger. Dessa är de som borde prioriteras när det gäller asylrätt.

            Om man ens är intresserad att bevara den, det vill säga.

          • Senior

             /  06/01/2018

            Förvisso har Polyester rätt rent juridiskt.
            Men han borde ju kunna utses till någon form av ”hedersmedborgare” för sitt agerande. Kanske med en monetär uppskattning och ett gott ord för hans insats i den ordinarie asylprocessen.

            Hjältemod skall ju belönas, frågan är väl mest i vilken grad.

            Utan att veta har jag känslan av ett medborgarskap i Frankrike inte har riktigt samma förmånliga rätt till livstids försörjning som det har i Sverige.

  33. fakta

     /  05/31/2018

    ”#Metoo för kvinnor som försökt ligga sig till framgång men misslyckats”.
    https://mitti.se/nyheter/sexistisk-banderoll-hangas/?omrade=upplandsbro

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/31/2018

      Såg den. En tjej i Vilhelmina, 66 mil från Upplands-Bro, har fått en bild på en studentbanderoll skickat till sig och blivit jättearg.

      Svara
    • Olof

       /  05/31/2018

      Det är ganska roande att se hur indoktrineringen misslyckas :D. Woke as fuck.

      Svara
      • Senior

         /  06/01/2018

        Det finns hopp för de kommande generationerna!

        Svara
  34. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • Pether

       /  06/01/2018

      Eller inte. Dessa gamerhatare var kända för att hitta på hot mot sig själva. FBI hittade inte ett endaste trovärdigt hot.

      Snillen som säger att de tvingas att flytta för att polisen inte gör något efter alla hot, flyttar till en annan del av rummet, och polisen inte har någon info om att något ens anmälts. Eller när de glömmer att logga ut ur sina egna konton och hotar sig själva. Osv osv.

      Svara
  35. MiT

     /  05/31/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  06/01/2018

      Hade det varit tjejerna som halkade efter hade det inte funnits någon hejd på alla program och riktade satsningar som hade tagits fram för att korrigera detta.
      Krav hade också ställts på att förändra skolan för att hjälpa tjejerna.
      När killarna halkar efter däremot så skall männen och mansnormen problematiseras och felet är naturligtvis pojkarna själva.
      Någon satsning på att förbättra pojkarnas prestationer är naturligtvis inte att tänka på och att förändra skolan för att passa pojkar är otänkbart.

      Svara
    • x

       /  06/01/2018

      Varför killarna ”halkar” efter betygsmässigt?
      Svaret är mycket enkelt: jäv, feminister ger flickor högre betyg än vad de är värda kunskapsmässigt för att gynna könskampen.

      Svara
      • Pelle2

         /  06/01/2018

        Framförallt har dom anpassat skolan för att passa tjejers sätt att lära sig saker. Dom gjorde ju om delar av nationella provet för att killarna presterade bättre

        Svara
    • skitsnack

       /  06/01/2018

      Lyssnade på programmet och det var bara en massa svammel.

      De öppnade med att prata om normer och manliga könsroller (som den heliga ideologin på förhand pekat ut som orsaken till problemet med skolan och alla andra problem på jorden) för att sedan glida över på ett personligt familjedrama och spela på känsloargument.

      Sen tog de in en gammal tant på telefonen som de kallade ”expert” och som inte hade svar på någonting alls förutom just det att man absolut inte kunde gå tillbaka till gammaldags undervisning (när saker bevisligen fungerade bättre).

      Narcissisten Kjell Eriksson fick göra reklam för sin bok (Kjell) och prata om sig själv, men var åtminstone hyfsat rolig både ofrivilligt och när han ställde på de andra i studion, som tog sig själva på litet för stort allvar.

      Spektaklet avslutades med att alla instämde i den ideologiska kören att det var positivt och häftigt att kvinnor tar över maktpositioner i samhället och det sades rakt ut i sändningen, hör och häpna, att det skulle bli färre krig i världen om kvinnor styrde!

      Vilket ingen i studion opponerade sig emot.

      Revolutionärerna förnekar sig inte minsann.

      De fick ur sig att man skulle fokusera mer på det relationella. Detta är helt fel tillvägagångssätt om man har att göra med män, eftersom det kommer leda till en ännu mer kvinnoanpassad skola. Det är snarare en ideologisk ambition som går ut på att få män att bli mer som kvinnor, vilket är en stor del av problemet till att det går så dåligt för killar i skolan i dag.

      Ja och slutligen slängde de ur sig någonting om mansrollen och machokulturen.

      De tjänar alla pengar på detta så det finns inget mer att tillägga.

      Svara
      • skitsnack

         /  06/01/2018

        Glömde tillägga.

        Västeråsgubben blygskröt om att hans dotter var elektroingenjör och hade ambitioner att rädda liv i Kongo. Det är en fin (naiv) tanke, men med tanke på vad som hände Zaida Catalán så kanske han bör tänka sig för både en och två gånger innan han skickar iväg sin yngsta dotter till Kongo.

        Å andra sidan hur ser det ut i Sverige i dag med ökade våldtäkter och djävulskap.

        Svara
  36. MiT

     /  06/01/2018

    Svara
    • G

       /  06/01/2018

      Mycket läsvärd!

      Svara
    • Jonas

       /  06/01/2018

      Alla ni som inte har en aning om, eller ”tror” ni vet, vem Tommy Robinson är bör läsa den här:

      Svara
      • MiT

         /  06/01/2018

        Och se klippet jag postade tidigare där han berättade om Luton. Att jag inte riktigt vet vem det är, eller inte har brytt mig direkt, beror på att jag inte är så intresserad av vad som händer utomlands utan mest har fokuserat på Sverige.

        Svara
        • Senior

           /  06/01/2018

          Vilket du gjort j*vligt bra, med väldigt få tecken på uppskattning.
          Kämpa på karljä’el! 😉

          Bra jobbat!

          Svara
    • Bamse

       /  06/01/2018

      Mycket nyanserad text av Murray. Känns onekligen som det finns otroligt med resurser för att sätta dit de som, likt Robinson, har ”fel” åsikter på rekordtid.

      Ett trivialare exempel från denna vecka är den amerikanska komikern Roseanne Barr som fick sin tv-show nedlagd efter ett olämpligt skämt på Twitter. Man kan tycka olika om skämtet i fråga och tevebolaget har givetvis rätt att bryta kontraktet av den orsaken om de vill. Men hela förloppet gick så snabbt att man nästan får känslan av att någon satt med fingret på knappen och bara väntade på en orsak att sparka Barr.

      Svara
  37. MiT

     /  06/01/2018

    Herregud så bisarrt

    Svara
  38. MiT

     /  06/01/2018

    Svara
  39. G

     /  06/01/2018

    ”Uppdrag granskning anmält över 1 000 gånger
    …..
    Onsdagens Uppdrag granskning handlade om #metoo och rapporteringen kring förmodade förövare och brottsoffer. Reaktionerna på programmet har inte låtit vänta på sig. Vissa menar att Uppdrag granskning förringar och ifrågasätter brottsoffers berättelser, medan andra tycker att journalistiken kring #metoo publicerades med för lite fakta på fötterna och bör granskas. Granskningsnämnden har under torsdagskvällen tagit emot över 1 000 anmälningar mot programmet, vilket är rekord för SVT.
    ….
    Kulturnyheterna har gått igenom ett 20-tal anmälningar till Granskningsnämnden. De allra flesta kommer från kvinnor och samtliga anmälningar Kulturnyheterna gått igenom anmäler programmet på grund av att anmälarna anser att Uppdrag granskning tagit parti för en man som anklagas för övergrepp och skuldbelägger en kvinna som säger sig vara utsatt.”
    https://www.svt.se/kultur/medier/uppdrag-granskning-anmalt-over-500-ganger

    Svara
  40. Är det inte fantastiskt hur den nya datalagen verkar mest fått mig blockerad på många webbplatser?

    Svara
  41. Senior

     /  06/01/2018

    Läs om sossarnas fulspel i UD.
    Läs därefter redaktörens kommentar.
    Sverige år 2018……

    https://ledarsidorna.se/2018/05/i-skuggan-av-fn-rapporten-forbereder-ud-en-svidande-valforlust/

    Svara
  42. https://www.aftonbladet.se/a/dd828A

    Verkar som Sverigedemokraterna har sprängt väggen även i Inizio/Aftonbladets opinionsundersökning. Ska vi gissa att de springer runt som hönor med huvudet avhugget på kontoret?

    PS är det inte konstigt hur detta inte ligger högst upp på deras löpsedel?

    Svara
  43. x

     /  06/01/2018

    Hehe, sossarna har precis som SD blivit ”nazister” för att få väljarnas röster i valet:
    https://omni.se/den-normalisering-vi-varnade-for-ar-har/a/BJEXB9

    Svara
    • Olof

       /  06/01/2018

      Den normaliseringen var en oundviklig konsekvens av att man accepterat en invandringsnivå som garanterat skulle skapa resurskonflikter som upplevs av gemene man.

      Jag varnade för det från början, och jag varnar fortfarande för hur ofattbart mörka konsekvenserna kommer att bli om man inte hanterar problemen. Och med ‘hantera problemen’ så innebär att man nu måste åstadkomma total assimilation och se till att resurskonflikterna försvinner. Dvs, om invandrare som grupp inte kan bli mer än självförsörjande så måste alla bidrag till grupperna skäras tills de inte längre är en nettokostnad för samhället. T.ex genom införande av strikta kvalifikationer i alla bidragssystem, där du i princip inte längre skulle få vare sig vård, ekonomiskt bistånd eller pension om du inte är född i landet eller kvalificerat dig genom inbetald skatt, ens om du fått uppehållstillstånd.

      När det sakerna åstadkommits så kan man förvänta sig att börja se en tillbakarullning av ‘normaliseringen’ av gruppkonflikter.

      Svara
  44. Visionären

     /  06/01/2018

    Ingen som har kommenterat Aktuellt-intervjun med Joakim Ruist än?

    Låt mig börja.

    Förbannades, dj-a, idiotiska, lömska……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………….kommunistTV.

    Ni är så j-a korkade i roten att klockorna stannar, blommorna vissnar…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………och tiden står stilla.

    🙂

    Puh, det var skönt att få skriva av sig.

    V

    Svara
    • Visionären

       /  06/01/2018

      Här är länken (som inte gynnar SVT).

      V

      Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: