Partikalops

Det har kommit ett antal opinionsundersökningar de senaste och de har haft varierande resultat för partierna. Det har varit stora variationer för de olika partierna till och med beroende på vilken undersökning man tittar på. Det enda gemensamma de har egentligen är att de visar på en partikollaps för Socialdemokraterna men där SCB inte visar det lika tydligt.

Där har vi SCB:s mätning. Den hyllas av alla för att vara den bästa samtidigt som samma personer som hyllar säger att SCB alltid har S väldigt högt och SD väldigt lågt. Om det är därför de anser den vara bäst har jag dock ingen aning om.

Sen kom Sentio som samarbetar med Nyheter Idag. De är Sentio som prickat bäst på SD:s resultat i valen 2010 och 2014. Det man kan notera är den stora skillnaden för S, M och SD i Sentio jämfört med SCB. Anmärkningsvärd skillnad på alla tre! Och även Folkp… ”Liberalerna” ligger högt i Sentio.

Sen häromdagen kom Novus som samarbetar med SVT. Det man kan se i Novus är att S ligger ganska lågt i den liksom i Sentio men vad gäller både M och SD så skiljer sig ganska mycket mellan Sentio och Novus.

Så vem ska man tro på tro på tro på när, tro på när det är så här? Hur kan de visa så väldigt olika, i alla fall om man främst kollar på S och SD? Att man inte visar exakt samma siffra är ju inget konstigt, någon procentenhet upp eller ner mellan de olika opinionsföretagen hade ju inte varit nåt att uppmärksamma men det är ju enorma skillnader?

Och om några veckor kommer väl en från Yougov, som samarbetar med Metro, med sin för juni

Så där såg det ut i Yougov i maj. Hur kommer det att se ut nästa gång?

Det man kan se är att i Yougov, Sentio och Novus så får S betydligt lägre siffror än i SCB och att SD får högre.

Men hur kan det skilja så mellan t ex S och SD i SCB resp de andra?

Så här skrev jag 22 aug 2015 när Yougov helt plötsligt inte dög eftersom Sifo hade kommit med en strax efter med lägre siffra för SD

-Hej Sven Svensson, jag heter Radfem Rut och ringer från Sifo och undersöker partisympatierna. Vill du svara på våra frågor? Du heter Sven Svensson, 43 år gammal gift med XXXXX och har 2 barn vars namn är XXX och XXXXX som går på X-skolan, du har personnummer XXXXXX-XXXX, som har telefonnummer XXX-XXXXXX och bor på Lingonvägen XX i X-köping, du jobbar på X-ströms Mekaniska och tjänar XXX XXX kronor på ett år, du har värk i nacken och har fått medicin utskrivet för det. Du är en vit medelålders heterosexuell förtryckare som inte delade lika på föräldraledigheten och så vidare. Har jag kommit rätt?

Sven Svensson: -Det har du förmodligen…

Radfem Rut: Men vad bra, kan du tänka dig att svara på en fråga om partisympatier? Du är givetvis helt anonym och ingen vet något alls om just dig och vad du svarar.

Sven Svensson: -Öh, ok, jag kan väl testa då

Radfem Rut: -Perfekt! Då kör vi! Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag? Fantastiska Fi, Solidariska Vänsterpartiet, Folkpartiet, Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Centern eller de äckliga nassarna, fascisterna och rasisterna i Sverigedemokraterna? Tänk igenom ditt svar noga…

Sven Svensson: -Är jag anonym sa du?

Radfem Rut: -Självklart är det ingen utanför Sifo som har en aning om vem du är och vi tar bort allt som kan identifiera dig i materialet.

Sven Svensson: -Hur vet jag det? Hur vet jag att det inte jobbar några ohederliga typer på Sifo som råkar ”läcka”?

Radfem Rut: -Vi anställer självklart bara människor med rätt värdegrund, det vill säga att inga äckliga nazister, fascister eller SD… förlåt, jag menar rasister har en chans att komma in här! No pasaran!

Sven Svensson: Hmmm, jag skulle nog rösta på Miljöpartiet eller Fi om det var val idag tror jag… Och jag får vara helt anonym säger du?

Radfem Rut: -Du skulle alltså rösta på Fi eller MP. Härl… Jag tackar för svaret. Naturligtvis är du helt anonym, vi vet ju inget alls om dig! Tack för svaret. Vi återkommer om en månad för att se om du ändrat dig.

Sven Svensson: -Hur vet ni vad jag har sagt idag om ni avidentifierar mig och man är helt anonym? Hur kan ni då återkomma om en månad?

Radfem Rut: -Ja vi som jobbar här kan ju se alla dina uppgifter givetvis. Men som sagt, vi har alla rätt värdegrund så du behöver inte vara orolig. No pasaran!

Då var det SIFO men det spelar egentligen ingen roll. Frågan då, liksom nu, var svårigheten att framför allt pricka in SD. Och egentligen vet vi ju inte förrän om 3 månader. Då får man ju svaret vad gäller alla partierna. Men skillnaderna mellan de olika är intressanta. Kan det bero på att man faktiskt inte litar på SCB/Sifo? Att man inte vill riskera att avslöja vad man tänker rösta på inför nån möjlig värdegrundsfascist på SCB/Sifo?

Men en sak kan man se i samtliga vad gäller S och SD och det är att S går ner och SD går upp.

Det ovan skrev jag 5 dec 2014 när det talades om nyval. Före det märkliga DÖ som enbart var ett sätt att skita i demokratin och riksdagen.

Varför tror man att SD växer egentligen? Det är ju inte för deras initierade kulturpolitik. Inte heller för deras fantastiska utrikespolitik. Det finns bara ETT svar och det är deras invandringspolitik. Man får tugga i sig det oavsett om man gillar det eller ej. Uppenbarligen så är det en väldigt viktig fråga för så många svenskar att SD nu har över 16 procent i opinionsundersökningar (Sentio som genomgående har varit mest träffsäkra när det gäller SD). SD har 16 procent därför att de andra lallar runt och låtsas att det inte är en viktig fråga för många människor i Sverige. När inser de att det är en viktig fråga? När SD i nyvalet får över 18 procent? När de i nästa ordinarie val får 22-23 procent, kanske ännu mer? Men då är det försent att göra något för då äger de politiken i Sverige som kanske det största partiet. Jo, de kommer att bli det största partiet oavsett vad alla tyckare som jagar retweetar på twitter anser om man inte gör något nu.

Från samma inlägg. De har fortfarande inte insett vilken viktig fråga detta är! De låtsas att de insett det men det låtsas som sagt bara. Nåt år innan valet i höst började de försiktigt blinka med ögonen och nyvaket titta ut genom fönstret och låtsas vilja göra nåt. Det var uppenbarligen alldeles för sent. Och folk verkar inte gå på den lätta. Och under tiden har SD utvecklat politiken i andra frågor också.

Man glömmer liksom inte kören som sjöng Halleluja på #SverigeTillsammans eller de 9000 vuxna afghanska männen som fått avslag efter avslag men igår fick ännu en chans att gå i samma klasser som våra barn på gymnasierna. Kom ihåg det när era döttrar kommer hem från skolan och är upprivna eller när sönerna, i bästa fall, blivit hotade…

Nu kan man se att folk på allvar resonerar som att det är att partier beskriver invandringen som ett samhällsproblem som gör att SD växer. Det är rätt märkligt ändå, under alla de år man ljög som kraftigast och beskrev den som ett lyckorike med med nästan 1000 miljarder i vinst så växte ju SD också? De växte ju enormt då!

Vad tror man händer när bubblan till slut brister och sanningen och verkligheten visar sitt grinande ansikte samtidigt som politiker, journalister och tyckare fortsätter att sjunga Halleluja?

Är det verkligen så svårt att ta till sig att verkligheten folk ser och som drabbar deras nära och kära inte är speciellt vacker? Är det så svårt att inse att folk får nog till slut? Folk är ju inte dumma i huvudet, de ser ju med egna ögon hur det ser ut? De fattar ju vilka som ställer till med problem? De läser om ”storbråk” varje dag numera runt om i landet, tror man inte att folk fattar vad det handlar om? Tror man inte att folk fattar vilka det är som skjuter? Som gruppvåldtar? Som sextrakasserar, inte bara på festivaler utan överallt? Som våldtar i skolor? Som kastar sten på blåljuspersonal? Osv i oändlighet?

Det betyder inte att det är alla de som kom som asylsökare t ex 2015 som ställer till med extra mycket problem utan att man fullt medvetet fyllde på problemen som redan fanns tills det svämmade över ordentligt. Tills folk inte klarade av att acceptera det längre. Det beror varken på nån jävla bild av verkligheten eller på att man diskuterar asylinvandring som problem utan att den de facto skapat ett jätteproblem som hånflinar svenskarna rakt i ansiktet.

Då dyker en av de mest skyldiga till det medvetna haveriet upp och säger att det inte behövs fler poliser utan att det räcker om mammorna går ut. Vilket jävla hån och spottloska rakt i ansiktet på folk! Först orsakar han Sveriges största problem i modern tid där folk har drabbats enormt hårt och sen säger han ”fixa problemen själva!”! Fy fan alltså!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

185 kommentarer

  1. G

     /  06/08/2018

    Bra skrivet, som alltid! Kul att du tog upp Reinfeldts sjuka förslag om mammapoliser som *samhällets svar* mot moralpoliser, kriminella gäng och andra i ett blogginlägg. Trodde knappt det var sant när jag läste det. Det är ju fan inte klokt hur han och ”Trygghetskommissionen” öht ens kan komma på tanken, och sedan lansera det på riktigt också!

    Svara
    • Skeptisk

       /  06/08/2018

      I de kulturer vi pratar om är mammorna längre ner på samhällsstegen än sönerna. Att de skulle kunna få ordning på sina grabbar nu, när de inte fick det tidigare, är en utopi. Däremot är mamman en familjeklenod i vars sköte familjehedern bor. Därav förolämpningen ”Din mamma…” För övrigt samma förolämpning som tar även i latinsk kultur. Vad fick Zenedine Zedane att balla ur och skalla en person i sin sista stora fotbollsmatch, en vm-final, som skulle avsluta en strålande karriär? Din mamma!

      Svara
      • Vän av oordning

         /  06/08/2018

        Nja, din ”hora till syster” var det nog.

        Svara
        • Skeptisk

           /  06/08/2018

          Ok, men samma hederstänk om familjen heder sitter i kvinnans sexuella göranden och låtanden.

          Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      ”jävla hån”, ”spottloska rakt i ansiktet”, ”Sveriges största problem i modern tid”, ”Fy fan”

      Ett par uttryck som perfekt beskriver hur många känner för Reinfeldt!
      Ulf ”Milhouse” Kristersson har en del att göra.

      Svara
  2. Skeptisk

     /  06/08/2018

    Ser onekligen ut som vi får ett ”chockval” där etablissemanget yrvaket frågar sig hur det kunde bli så här. Sen skyller de på att fel frågor kom upp i valkampanjen, att svensken är genomond och att allt är någon annans fel.

    Svara
    • Senior

       /  06/08/2018

      Eller så får vi undantagstillstånd och en despot som vägrar avgå, uppbackad av sjuklövern.

      I n g e t skulle förvåna mig längre.

      Svara
      • Kronblom

         /  06/08/2018

        Det blir upplopp under sommaren och i slutet av augusti blir det undantagstillstånd och inställt val.

        Svara
        • Senior

           /  06/08/2018

          Som sagt, inget skulle förvåna mig längre.

          Svara
      • Senior

         /  06/08/2018

        ……och 9000 Afghanska medlemmar i sin privata Sturmabteilung.

        Svara
  3. G

     /  06/08/2018

    https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4tta

    Svara
    • Pelle2

       /  06/08/2018

      Inte för att jag har några höga tankar om Jerlerup men nu visar han ännu tydligare vilken idiot han är..

      Svara
    • Herr Böna

       /  06/08/2018

      Haha, enligt sin profil på Twitter är Torbjörn Jerlerup ”Socialdemokrat och liberal”…
      samtidigt, haha kan inte annat än skratta.
      Ungefär som att vara nazist och antirasist samtidigt, haha.

      Svara
      • Kronblom

         /  06/08/2018

        I Sverige är det inte konstigare än att t.ex. vara n*g*r och nazist… eller?

        Svara
        • Opie

           /  06/08/2018

          Va? S är tydligt socialliberala som i princip alla partier i riksdagen. Trodde ni S var socialister eller?

          Svara
          • Porta

             /  06/09/2018

            Liberal är ett väldigt misshandlat ord i Sverige. Fnordspotting brukar vara ganska duktig att reda ut begreppen, läs den bloggen!
            Socialdemokraterna är ”socialliberala” ”nationalsociala” eller rent ”kommunistiska” vartefter det passar dem, ofta alla samtidigt för att maximera väljarstöd och lura folk att rösta på dem. Om du är vaken ser du det själv, olika officiella representanter för dem gör helt motstående uttalanden och ingen i media ifrågasätter…

      • Senior

         /  06/08/2018

        Eller socialist och demokrat; socialdemokrat. En oxymoron.

        Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Precis som Evin skrev så relativiserar Jerlerup bärandet av Niqab och Hijab som många kvinnor tvingas bära dagligen genom att jämföra det med den traditionella hätta som Busch Thor frivillligt valde att bära en speciell dag.
      Ingen tvingar Busch Thor att ha på sig folkdräkt någonsin..
      Vänsterns kulturrelativism får mig att vilja spy !

      Svara
    • Skeptisk

       /  06/09/2018

      Ingen tvingas ta på folkdräkt. Tar man på den behöver man inte ha på fruhättan. Ingen blir socialt utstött i Sverige utan fruhätta. Ingen riskerar utsättas för hedersvåld. Folkdräkt är en uppklädnad och inget syfte att dölja kvinnans kropp finns längre inbygd i den. Fruhättan var jämförbar med hijab för 200 år sedan, men vi har släppt sådant medeltida tankegods på historiens kökkenmödding. Tills det dyker upp folk som fortfarande har sådana tankar och vi måste ta samma gamla strider igen. Värst är när folk glömt våra framgångar och naivt stödjer de som kör medeltidstänket. Med bl a korkade jämförelser.

      Svara
  4. G

     /  06/08/2018

    Svara
  5. Pelle2

     /  06/08/2018

    Det är inte utan att jag undrar om Reinfeldt har rökt på eller om han har blivit så indoktrinerad av godhetsvänstern så att han tror att mammorna i förorten är svaret på att få ner kriminaliteten.
    Han har definitivt inga traditionellt moderata åsikter längre utan kan lika gärna komma ut som V, Fi ,S,C eller MP-anhängare…

    Svara
    • Herr Böna

       /  06/08/2018

      Förklaringen är enkel, han är för envis för att erkänna att han hade/har fel.
      Hela hans taktik att frysa ut SD har ju misslyckats enligt de senaste opinionsundersökningarna.
      Han är enbart patetisk.

      Svara
      • Kronblom

         /  06/08/2018

        Varje gång han öppnar käften tänker UK ”håll käften för helvete” och sen minskar partiet nån procent. It’s going down and going down 😉

        Svara
      • Porta

         /  06/09/2018

        Förklaringen är enklare ändå… det ger miljoner i hans fickor! Men det är ju så vi vill ha det eller…?

        Svara
      • Radio Bubbla gjorde en utmärkt sågning av Borderlinefeldt när han jämförde invandring med att skaffa barn, november 2017. Nästan 22 minuter.
        ”Fredrik Reinfeldt jämför Sveriges migrationspolitik med att skaffa barn”
        http://radio.bubb.la/2017-11-30/

        Hoppar direkt till slutklämmen om FN-jobb, Reinfeld och Merkel, 18 minuter in:
        ” Hur kan de vilja göra sådana sjuka saker […] förstöra sina länder […] de enorma bonuspoäng de skulle plocka på den internationella nivån […] man kan inte tänka sig en finare merit, att han är så god […] så progressiv, att han offrade hela sitt land. Ett av världens bästa länder, Sverige, offrade han, och förstörde fullständigt, för att hjälpa de sämsta människor som han kunde hitta på hela planeten. […] självklart kommer han några ordentliga trappsteg framåt mot generalsekreterarposten.”

        Svara
    • Nisse Hult

       /  06/09/2018

      Mammor och mammor, onda människor och goda människor. Det kan säkert vara bra med mammor på stan men det är också mammor som driver på könsstympningen i Sverige enligt principen ”har jag lidit ska mina döttrar också lida”. Att det är olagligt göra detta bryr dom sig inte om annat än att flytta ut själva utförandet av stympningen ur Sverige.

      Svara
    • Senior

       /  06/09/2018

      Även kallat sjuklövern.

      Svara
  6. G

     /  06/08/2018

    MP gillar inte…..

    Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      Även på coop kan man komma upp i 660 kr/kg!

      Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      Ett av svaren:

      Ja, om 0.4% av världens befolkning slutar flyga blir allt bra …
      Kina, Indien och andra kommer att bidra med en halv miljard världsturister inom högst en generation.

      Svara
      • G

         /  06/08/2018

        ….”Tänkte inte på det” 😉

        Svara
        • Kristian

           /  06/08/2018

          ”Många turister blir det …” 😦

          (Fast där citerar jag baklänges, invänder vän av ordning.)

          Svara
    • Herr Böna

       /  06/08/2018

      Haha, som man påstår får man ett svar (ett gammalt djungelordspråk).

      Svara
  7. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Doppar man hjärnan i känslosås varje dag så blir den marinerad med tiden och logiken verkar inte bli bättre av det…

      Kvinnliga feministaktivister ja, där vissa även är en del av asylindustrin så pengarna bara rullar in.

      Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      ”när systemet fallerar. ”

      Bzzzzt! Jag måste fråga domaren här: Ett ”system” brukar väl vara något som är konsekvent, logiskt och förutsägbart, och som följs i majoriteten av fallen.
      Det vi har i Sverige är väl inget ”system”?

      Svara
    • MickeP

       /  06/08/2018

      Annie Lööfs logik är obetalbar.

      Min tolkning av hennes uttalanden: Utredningen som ligger till grund för detta lagförslag är urusel och detta var sista gången vi ger stöd för ett sådant förslag. Men vi gjorde det av medmänsklighet!

      Min fråga: Jaha, är det alltså slut på medmänskligheten hos Annie Lööf och Centerpartiet i fortsättningen då?

      Svara
      • Senior

         /  06/09/2018

        Observera att det alltid är något parti eller några personer ur sjuklöverpartierna som alltid på ett eller annat sätt, mer eller mindre uppenbart (DÖ), ser till att sossarna kan genomföra sin politik.

        Precis som de olika partierna i gamla Östtyskland är sjuklövern bara ett skådespel för att ge folket ett sken av valfrihet.

        Vår enda valfrihet ligger i små detaljfrågor om olika nivåer inom en snäv ram vari sjuklövern postitionerar sig. (Jämför med kärnkraftsomröstningen 1979 med tre olika alternativ för avveckling och inget för fortsatt satsning på kärnkraft. Samt en massiv propaganda i ”oberoende” media för avveckling.)

        Skulle det officiellt finnas en praktisk chans att sossarnas förslag inte går igenom är det alltid några sjuklöverpersoner som ”går emot partilinjen” och ser till att förslaget går igenom. -Jag hävdar snarare att de mycket medvetet följer moderpartiets partilinje.

        Den enda riktiga oppositionen är SD.

        Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Är aktivisterna helt bakom flötet och kritiserar henne för det.
      Afghanlagen är jättebra valarbetare för SD.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/08/2018

      Det var ju också bl.a pg.a Centerns välvilliga inställning till massinvandring som systemet kollapsade. Sedan skall man då kompensera detta genom att ge ännu flera amnesti..

      Svara
  8. Vic

     /  06/08/2018

    Bubblan brister nog för många just nu i och med beslutet om att ge amnesti till 9000 vuxna och i och med debatten om böneutrop vilka frågor jag tror blivit starka symboler. När jag var ute och läste den otroligt sövande böneutropsdebatten så slogs jag av hur många sekulära muslimer som kommenterar och är förbannade. Just såna vars föräldrar kom hit för att slippa religiöst förtryck. Etablissemangets fiender är inte bara vita, arga män längre.

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  06/08/2018

      vänta till några kommunfestivaler har varit i sommar

      Svara
    • Vic

       /  06/08/2018

      Appropå det, alla kvinnor, såväl svenska som utlänningar, som blivit lovade jämställdhet och säkerhet som nu känner sig otrygga så fort de går utanför dörren (statisktiskt sett). Det blir inga nådiga år för etablissemanget framöver.

      Svara
  9. MiT

     /  06/08/2018

    Svara
  10. hllviken

     /  06/08/2018

    Löfvén kan i samma uttalande säga att illegala ska ut ur landet och att deras barn/ungdomar har rätt att studera i svenska skolor!

    Svara
    • Rikard

       /  06/08/2018

      Hej.

      Dubbeltänk, ditt namn är socialdemokrati (egentligen all socialism).

      ”Laglig rätt att vistas i landet”? Alltså alla turister också? Alla studenter? Alla och envar som passerar gränsen? Så praktiskt för alla som är en del av EU:s ‘fria ‘rörlighet’, de kan helt enkelt bege sig till Sverige för att ta del av exempelvis socialbidrag, tandvård, med mera.

      För de har ju ‘laglig rätt att vistats i landet’, eller hur?

      Som besökare har du i första hand rätt till en sak och en sak allena: att uppföra dig så att invånarna vill ha dig där.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Vic

       /  06/08/2018

      ”fortsätta arbetet för att få fler länder att ta sitt ansvar för människor på flykt” låter ungefär som att slå en död häst.

      Svara
      • Kristian

         /  06/08/2018

        Särskilt när varje land själva definierar vilket ”ansvar” de har.
        Som I Danielssons ”Bok”, där försvarsvänner och pacifister vill ha ”skäliga” anslag till försvaret: ytterligare många miljarder, eller tillräckligt för en blommig slips till ÖB.

        Svara
        • Vic

           /  06/08/2018

          Haha, ja. Jag bara föreställer mig Löfvén på statsbesök i Ungern. ”Kära herr Orban, du måste ju förstå att vi européer måste ställa upp solidariskt. Sverige och svenskarna har varit eniga länge om att Europa inte ska bygga fler murar”

          Svara
  11. Tor

     /  06/08/2018

    Att låta Reinfeldt berätta för oss hur vi ska bli trygga visar med all tydlighet att 7-klöverna fortfarande inte förstått frågan. De spanar och undrar var de ska lägga sig politiskt.
    Det var ju faktiskt HAN som på allvar bejakade massinvandringen – mycket bara för att spotta SD i ansiktet.
    Både S och M har ju sedan 70-talet varit för invandring, men det är framför allt M som har drivit upp volymerna. Det var M som tog bort Luciabeslutet.

    Den dagen M utesluter Reinfeldt, och fler gökar som spelade med, då kanske man kan ta M på allvar.
    Nu tror jag de inte behöver bry sig. Deras politik och väljarna kommer att sköta det av sig själv.

    Vi kan mycket väl få en riksdag bestående av AfS, SD, MED och V. (Kanske inte det här valet….)
    Den dagen då folk inser hur lurade de har blivit i ALLA frågor.
    Handlar ju inte bara om invandringen.
    Tar vi bort den frågan så är det ändå inget toppenland som de skapat!
    Det är ju inte invandringen som skapat den dåliga skolan.
    Det är ju inte invandringen som lagt ner försvaret.
    Det är ju inte invandringen som skapat den ineffektiva och byråkratiska sjukvården.
    osv….
    Sveriges riksdag har helt enkelt inte haft Svenskarnas bästa för ögonen – även om vi inte haft invandringen.

    Man trodde ju aldrig att muren genom Europa skulle falla.
    Jag trodde aldrig vi skulle ha chans att få in ett konservativt parti i riksdagen med tanke på alla människors lallande i genus och hbtqxydry.
    Eftersom snöbollen verkar rulla så fort nu tror jag det kan bli både MED och AfS.

    Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      Ja, det ligger mycket i det. Vågar inte sia om 2022, men ditt scenario är mycket möjligt på sikt. Skall vi tro SD, V, MED, AfS i den storlekordningen? Regering av SD+MED, med V isolerat och AfS som hinder för regeringen att gå för långt åt vänster?

      https://ledarsidorna.se/plus/socialdemokraterna-mot-partisplittring/
      ”[…] socialdemokratin är nära att fullborda varje partis livscykel. Att gå från noll procents väljarstöd till att bli ett parti på över 50 procent av rösterna till att gå tillbaka till startpunkten. Noll procent.
      […]
      En splittring i två partier kan då ske kontrollerat[…] Eller okontrollerat, genom att medlemmar och väljare helt enkelt sugs upp i andra partier. Den mer LO-orineterade upp i Sverigedemokraterna, den mer kulturmarxistiska i antingen miljöpartiet eller vänsterpartiet beroende hur mycket vänster den enskilde är. Miljöpartiet och vänsterpartiet är de partier som skulle gå vinnande ur en okontrollerad partisplittring.”

      Svara
      • Tor

         /  06/08/2018

        Glömde helt bort Islamistpartiet, IP.
        Kommer att bildas ur imploderande S, C, och MP.
        – om inte AfS får gehör för sitt repatrieringsprogram.

        De som ljugit sig in i Sverige ska utvisat.
        Ensamkommande män som kostat Svenskarna 1.000.0000 kronor/år ska få två alternativ.
        1) Vi åtalar dig för grov ekonomiska brottslighet och straffet kommer att avtjänas i Bulgariskt fängelse.
        2) Åk snabbt utav helvete för egen maskin ut ur Sverige.
        (Detta är inte något som jag hämtat från AfS utan egna åsikter)

        Svara
        • Tor

           /  06/08/2018

          Lite fel på nollorna….
          1 miljon per man och år är tydligen siffrorna.

          Svara
  12. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      ”Så länge skatterna är extremt höga kommer samhällsexperimenten att fortsätta”
      http://avancemang.com/samhallsexperimenten-kommer-att-fortsatta/
      ”Elefanten i rummet är att vi har närmare 50% i totalt skattetryck. Det är alldeles för mycket pengar att ge till politikerna att leka med. Så länge vi accepterar att hälften av år lön tas från oss varje månad, så kommer samhällsexperimenten att fortsätta.”

      Svara
  13. hllviken

     /  06/08/2018


    Svara
    • Vic

       /  06/08/2018

      Det kommer bli värre allt snabbare nu när man röstat igenom det idiotiska förslaget om att förmånsbeskatta privata sjukvårdsförsäkringar. De leker med patienters liv och går inte att legitimera med löften om att vi kommer att ha ”ett mera robust sjukvårdssystem” i framtiden, som Jonas Sjöstedt uttryckte det.

      Svara
  14. hllviken

     /  06/08/2018


    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/09/2018

      Som jag sagt så många gånger tidigare: Tobias Billström har en förbannat stor ursäkt att hämta från sina kolleger, vänster som höger.

      Svara
  15. G

     /  06/08/2018

    Om namnet känns bekant…

    ”Nadja Basant Awad jobbar på den kritiserade muslimska friskolan Alsalam i Örebro och är lokalpolitiker för Vänsterpartiet. Friskolan har fått mycket kritik genom åren, bland annat genom könsuppdelad undervisning. Hon är också hijbaist och tycker till exempel att alla som yttrar sig om hedersproblematik är islamofober. Och att Socialdemokraterna och Moderaterna vilar på rasistisk grund.”
    https://uvell.se/2018/03/05/islamister-nastan-alla-partier/
    https://nyheteridag.se/v-politiker-i-orebro-gar-inte-att-uttala-sig-om-hedersvald-utan-att-uttala-sig-islamofobiskt/
    https://nyheteridag.se/v-politiker-i-orebro-s-och-m-vilar-pa-rasistisk-politik/

    Svara
    • Rikard

       /  06/08/2018

      Hej.

      Jag instämmer helt med Nadja, faktiskt.

      Muslimer skall inte ges bostad, eller lön, eller stöd, eller bistånd för det är att träda i guds ställe.

      Låt dem föda sig med sina böner, och söker de med våld ta från andra vad de med sitt arbete skapat…

      …så låt dem skörda vad de sått.

      Precis detsamma gäller straff för brott: straffa muslimer enligt koranen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Jonas

         /  06/08/2018

        +1
        Vill de ha Sharia, så kan vi börja med att ge dem Shariastraff.

        Svara
      • Kristian

         /  06/08/2018

        ”… skåden liljorna på marken.”

        Intressant att fältherren M och hippien J sade samma saker. Kanske kommer alltihop från en gemensam tradition där man tolkar som man vill just den dagen.

        Svara
  16. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      … ”Karlavagnen!”
      Jag får spatt!
      Typisk anti-Storabjörnen-ism!

      Svara
  17. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  06/08/2018

      1. Flyr från fundamentalistiskt land där kvinnor förtrycks rejält.
      2. Flyr till Sverige där den kvinnliga frigörelsen kommit som längst. Som är mest jämställt i världen. Där måste man kunna få hjälp av systerskapet.
      3. Svenska feminister relativiserar och stödjer de förtryckande männen för att inte bli kallade ”rasister”.

      You didn’t see that coming, did ya sis’?

      Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Emma är en relativistisk idiot i sann vänstertradition.
      Det är helt obegripligt att sådana som hon skriker om hur förtryckta de svenska kvinnorna är om dom inte får bli chefer och styrelseledamöter medan dom gör allt dom kan för att deras så kallade systrar med rötter i utlandet skall behandlas som andra klassens medborgare av sina män…

      Svara
      • Pelle2

         /  06/09/2018

        För övrigt vill hon ju även påtvinga svenska kvinnor att acceptera att vissa män inte hälsar på dom med en handskakning medan de hälsar på deras manliga kollegor med handskakningar.
        Om jag träffar på Emma i ett sammanhang där vi förväntas hälsa på varandra så skall jag låta bli att ta henne i hand för att se vad hon säger…

        Svara
  18. G

     /  06/08/2018

    ”Att påstå att det är ett personligt val att vägra skaka hand med kvinnor är som att säga att en hijab endast är ett klädstycke. I båda fallen blundar man för att dessa val är ultrareligiösa uttryck och en form av negativ hypersexualisering av kvinnor. Och metoder att befästa könssegregationen och hederskulturen, skriver Omar Makram, GAPF.”

    Mycket bra. Läs hela.

    Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      Käpphäst: Vi borde lyssna mer på vissa personer med invandrarbakgrund. Mycket mer.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Ja,jättebra skrivet av Omar.
      Slutklämmen var riktigt bra
      ”Vi måste ställa oss själva frågan: vill vi ha ett samhälle där religiös ultrakonservatism och sexuell kyskhetskultur sprids? I så fall bör vi komma ihåg att kvinnor och HBTQ-personer kommer att vara de första offren, och att spridningen av denna typ av idéer är ett angrepp på några av våra mest grundläggande värderingar, som de flesta av oss i vårt samhälle vill behålla.”

      Svara
  19. G

     /  06/08/2018

    Svara
  20. G

     /  06/08/2018

    Åke: ”God och glad kristen socialist”…

    Svara
    • Kronblom

       /  06/08/2018

      Kristen socialist. Antingen eller, både och är omöjligt hade min morfar sagt.

      Svara
      • G

         /  06/08/2018

        För en socialist verkar alla omöjliga kombinationer bli möjliga. Exempelvis kan det ju gå utmärkt för vissa att vara antirasist och rasist på en och samma gång, eller antifascist och fascist.

        Svara
      • Kristian

         /  06/08/2018

        Ja, rätta mig om jag har fel, men jag ser stöd i skrifter och tradition för ”ge av det du har” men inte ”tag från andra och ge till de fattiga.”

        Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Framförallt försöker Åke flytta fokus från sakfrågan som var att sossarna, som påstår att dom infört en restriktiv flyktingpolitik, samtidigt ger 9000 personer utan asylskäl amnesti.
      Och var i ligger rasismen att kalla dom för män?
      Men det är ju bara vänsterns sedvanliga retorik att kalla sina åsiktmotståndare rasister i syfte att tysta dom.

      Svara
  21. G

     /  06/08/2018

    hmmm…

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Hur svårt ska det vara att acceptera och fatta. T.o.m LO-ekonomen Torbjörn, som troligen är enda personen på LO jag litar på, håller med om att det handlar om verkligheten (inte för att S och LO nu blir trovärdigare för det)…

      Svara
      • Olof

         /  06/09/2018

        Men… men… det är ju NARRATIVET och SPRÅKET som skapar VERKLIGHETEN, inte tvärt om?

        Herregud, är det tvärt om, att VERKLIGHETEN skapar narrativet så är det ju KÖRT för sjuklövern…

        Svara
    • Kristian

       /  06/08/2018

      För 2018, till och med Maj har vi
      * Anknytning: 19924
      * Arbetsmarknad: 18001
      * Asyl: 9774
      * EES: 2715
      * Studerande: 2309

      Omräknat per år skulle detta kunna bli omkring
      * Anknytning: 47800
      * Arbetsmarknad: 43000
      * Asyl: 23500
      * EES: 6500
      * Studerande: 5500
      Summa cirka 126000

      Historiskt:
      1980 12,669
      1990 37,120
      2000 60,490
      2010 96,388
      2015 115,104
      2016 151,031
      2017 135,529

      https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html, ”Beviljade uppehållstillstånd”
      https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html, ”Beviljade uppehållstillstånd 1980–2017”

      Svara
    • Tanten_2

       /  06/08/2018

      Det är faktiskt så att det hade man förut, tom 2015 tror jag. Men nu har man inte den statistiken officiellt. Självklart kan de plocka fram den om de vill.

      Svara
    • Motkraft

       /  06/08/2018

      Och trots ”hårdare krav” så delas det regelmässigt ut dispenser från kravet att den som tar hit en anhörig ska kunna stå för både bostad och försörjning. För inte lär 48 000 som kommit relativt nyligen ha hunnit få tag i både en stor lägenhet och fått ett arbete som ger så bra betalt att kan försörja familjen?

      Svara
  22. G

     /  06/08/2018

    Japp. Jag såg också debatten i morse, var i SVT:s morgon studion…

    Svara
  23. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Från denna…

      ”I tisdags, när mångas blickar var riktade mot Stockholm och rättegången mot IS-terroristen Rakhmat Akilov, strömmade hundratals göteborgare in i Bellevuemoskén i Göteborg. Männen och pojkarna fick sitta längst fram, kvinnorna och flickorna för sig, en bit bak.

      Den karismatiske somalisk-kanadensiske predikanten Said Rageah var på besök, med sitt vanliga budskap: Koranen har lösningen på alla mänskliga problem. Exempelvis lösningen på ”problemet” att flickor i Göteborg skaffar pojkvän, eller att de struntar i sjalen, eller att unga människor går på fotboll i stället för att gå till moskén och lovorda Gud.

      Said Rageah vände sig till föräldrarna i publiken:

      – Flickan som har pojkvän – när Allah gav henne till dig så var hon ren! Men vad hände?

      Att människor föds ”rena” var ett centralt tema i Said Rageahs föreläsning i Göteborg. Och att vara ren, det är att vara muslim. Said Rageah menade att alla föds som muslimer – det är föräldrar som, om barnen har otur, formar dem till att bli ”judar, kristna eller zoroastrier”.
      https://www.dn.se/nyheter/sverige/medan-vi-tittar-pa-akilov-sprider-predikanter-misstro-och-hat-i-svenska-moskeer/
      https://web.archive.org/nyheter/sverige/medan-vi-tittar-pa-akilov-sprider-predikanter-misstro-och-hat-i-svenska-moskeer/

      I Sverige. Saknar ord.

      Svara
  24. G

     /  06/08/2018

    ”Österrike stänger sju moskéer och utvisar flera imamer i ett tillslag mot ”politisk islam”.
    ..[..]..
    Det kan röra sig om så många som 60 imamer som får lämna landet om de visar sig vara skyldiga till att ha tagit emot pengar från utlandet. Enligt inrikesminister Herbert Kickl (FPÖ) kan det i slutänden bli närmare 150 personer, imamer och deras familjer, som utvisas.

    – Det här är bara början, säger vicepresidenten och FPÖ:s partiledare Heinz-Christian Strache.

    Av Österrikes 8,8 miljoner medborgare är drygt 600 000 muslimer. De flesta har turkiska rötter. Tillslaget mot moskéer och imamer har inte förbättrat de frostiga relationerna mellan Turkiet och Österrike. President Erdogans talesman Ibrahim Kalin kallar beslutet är ett försök att normalisera islamofobi och rasism.

    ”Det här är ett försök att peka ut muslimska grupper för att vinna billiga politiska poänger”, skriver han på Twitter.

    I april spreds bilder på hur barn i en moské spelar upp slaget vid Gallipoli. De bär uniform, viftar med turkiska flaggor och spelar sedan döda. ”Liken” läggs på rad, draperade i turkiska flaggor. Moskén drivs av ATIB, förbundet för turkisk-islamska kulturföreningar, som har sin bas i tyska Köln och är en gren av Turkiets religionsmyndighet Diyanet.

    Bilderna ledde till en utredning som ligger till grund för regeringens beslut att utvisa imamerna och stänga moskéerna.

    ATIB har fördömt bilderna och kallat händelsen ”ytterst beklaglig”. ”

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      ”Parallel societies, political Islam and radicalisation have no place in our country,” said Chancellor Sebastian Kurz of the ruling centre-right People’s Party.
      …..
      In Friday’s press conference Kurz was keen to emphasise that the action was being taken under legislation to regulate Islamic associations that he himself brought in as a minister in the previous government and which had so far — in his opinion — not been used often enough.”
      https://www.afp.com/en/news/23/austria-expel-60-imams-close-7-mosques-doc-15q01p8

      Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Svara
        • Dreadlock

           /  06/08/2018

          Islamofascist i kostym och slips.
          Påstådda ” Violation of Universal legal principles” är helt enkelt sjuk humor när den här bluffmakaren går Erdogans ärenden uti världen.
          Nä, ett rejält nappatag om nackskinnet när det skall deporteras fullständiga idioter som den här ulven i fårakläder. Det västerländska konceptet om hyckleri är ännu inte helt avskaffat, men en allt mindre andel förstår ansvarsfrågor kring den delen. Österrike nuvarande elit gör det. Alltid något. När skall insiktens ljus nå Sverige ?

          Svara
      • G

         /  06/08/2018

        Svara
        • Pelle2

           /  06/09/2018

          Khan skriver att de som som vill ha homosexuella kan flytta till ett västland.
          Då kan vi ju säga detsamma om islamister som inte vill inordna sig i vårt samhälle och vill införa böneutrop och sina morallagar.
          Flytta till ett muslimskt land om ni vill leva på det sättet.

          Svara
  25. Nils Dacke

     /  06/08/2018

    Väldigt bra analys, jag har i flera år hävdat att när sammanbrottet, uppvaknandet och motståndet kommer så blir det inte speciellt snyggt. Gråterskorna och batikkärringarna i de olika aktivistgrupperna kommer att bryta ihop fullständigt när de inser vad de ställt till med.

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  06/09/2018

      absolut inte
      dom kommer aldrig erkänna några fel

      Svara
  26. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • lensof

       /  06/08/2018

      Ja, ja, ja. Kan inte annat än hålla med. Få saker har fått mig att må så illa som detta.

      Detta vidriga beslut ska inte glömmas eller tystas ner. Det ska vara fastnaglas på dem som genomfört det. För all framtid.

      För det är ett svek. Svek mot dom som verkligen behöver vårt stöd. Och svikare ska inte glömmas eller förlåtas.

      Svara
      • Tor

         /  06/08/2018

        En riktig pojke dog i Medelhavet.
        https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trearige-aylan-drunknade-nar-familjen-forsokte-fly

        Hela Europa tog det som ursäkt för att öppna upp för ljugande vuxna män.

        Kvar sitter alla dessa RIKTIGA barn och svälter ihjäl.

        Vi betalar våra politiker för att de ska göra jobbet åt oss. Det är liksom lite praktiskt på det viset.
        Är det verkligen så att Svenska folket ( om det nu finns något sånt…) tycket att de fick bra valuta för sina pengar?
        Istället för att hjälpa de som verkligen behöver det, så poserar batiktanter med sina toyboys.
        Hur kan man undgå att se det uppenbara felet i detta?
        Fy Fan!

        Svara
        • Tor

           /  06/08/2018

          Dessutom var pojkens pappa flyktingsmugglare och ville själv till Sverige för att fixa sina tänder.
          De levde som flyktingar i Turkiet.

          Hur många gånger har man hört uttrycket:
          ”Flyr för sitt liv undan krig och död”?

          Svara
      • Kristian

         /  06/08/2018

        Försökte släppa den här snabbt. Gick inte.

        Svara
  27. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      ”FOTNOT. I en tidigare version av textens ingress hävdades felaktigt att Ann Heberlein har manat till bojkott mot Ben & Jerry’s. Artikeln har korrigerats.”

      Sanslöst. Så hur många hann läsa att Ann gjorde innan expressen kom på att ”nähä, ojdå, vi måste korrigera lite här, hon har visst inte manat till bojkott, det vara nog bara önsketänkande från vår slaskiga sida.”

      Svara
  28. G

     /  06/08/2018

    Svara
  29. G

     /  06/08/2018

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Landets ”trevligaste” influenser äntligen funnen….

      Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Vad fan är problemet. Det var ett jävla hackande på grabben. En helt vanlig hjälm för helvete!

      Svara
      • Cain

         /  06/08/2018

        Verkar som om det finns få saker som retar upp vänstern så mycket som civilkurage. Detta har jag lagt märke till i många år. Ordning, reda, mod, hederlighet. Koncept som nästan alltid hånas och förlöjligas av vänstern. Har undrat vad det egentligen beror på. Detta borde vara karaktärsdrag man unisont hyllar oavsett politisk färg. De verkar dras till kriminella, samhällsomstörtande element.

        Extra vidrigt när de ger sig på ett barn. ”Nej du lilla Gustav, det är töntigt och löjeväckande att vilja göra samhället tryggare.” Bra lektion, jävla rövhål.

        Svara
        • G

           /  06/08/2018

          Bara för att du nämner vänster tar jag med det som jag tog bort innan jag postade, nämligen att jo, ”fiskargubbe” är vänster, det har jag sett några gånger. Men det _borde_ inte spela roll för hur man beter sig, men vi ser gång efter gång sånt här från olika vänstertwittrare, fattar verkligen ej vad grejen är, hade jag sett sånt här från annat håll så hade jag postat det då också, även MiT och andra också säkert, men det finns liksom inte i lika stor utsträckning på andra politiska kanter av någon anledning. För sådan här skit brukar snabbt retweetas runt oavsett vem som är svinet/idioten.

          Svara
        • Senior

           /  06/08/2018

          Ja, men det är väl vänsterns slutmål; att frånta individen all form av självständighet, ansvar och bestämmande och vältra över det på den totalitära staten.

          Alla med egen vilja som motsätter sig detta blir samhällets fiender.

          Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Åh, Vargreviret som alltid är lika trevlig….

      Oväntat…inte….

      Två poliser och sist en tullinspektör i yttre tjänst….

      Svara
    • G

       /  06/08/2018

      En till polis…

      Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Moa får så mycket beröm för sitt mogna beteende att hon inte står ut!…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/08/2018

        Ett ord som inte tycks förekomma längre är ”stropp”. Inte så konstigt, nuförtiden är bak fram och tvärt om. Så vad är då en äkta ”stropp” om inte en överårig fjortis och självutnämnd trendsättare med utseendet på sin sida som rackar ner på en tillsynes lätt vilsen femtonåring.

        En äkta stropp av den här kalibern blir dock inte riktigt fulländad i sin självgodhet om de inte också går omkring och hävdar att de blivit svårt retad när de i själva verket endast fått smaka på hur de flesta hanterar sällsynt egocentriska och nedlåtande varelser med ett alldeles för milt avståndstagande, något som narcissisten uppfattar som just mobbning, men samtidigt bortförklarar med avundsjuka.

        Svara
    • Johan A

       /  06/09/2018

      Nu är både Nöjesguiden och P3 mailade med frågan om de ställer sig bakom hennes utspel. Ska bli spännande att se vilka svar jag får. 🙂

      Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Moa är väl den största tönten som ger sig på en liten kille som vill göra något gott i samhället.
      Det är ju bättre att som hon sitta på nätet och tydligen även i P3 och ”ironisera” över sådant hon inte gillar.
      Otroligt vilken oumbärlig insats hon gör för samhället…

      Svara
  30. narran

     /  06/08/2018

    För någon månad sedan blev jag uppring av ett opinionsinstitut. Tanten frågade vad jag tänkte rösta på. SD sa jag. Menar du sossarna undrade tanten. Nej sverigedemokraterna sa jag. Men socialdemokraterna kan ju också förkortas SD sa tanten. Nej sossarna förkortas SAP sa jag.

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      Jag väntar fortfarande på dagen någon jäkel från ett opinionsinstitut ska ringa, men det händer ju aldrig! 😀 Men jobbar på opinionsinstitut och göra undersökningar inom politiken så borde man väl behöva ha lite bättre koll på detta än tanten som ringde dig, så det inte blir onödigt mycket fel.

      Svara
      • G

         /  06/08/2018

        Nu kom jag på. En gång ringde faktiskt en tjej, men det var inte om politik, hon frågade om jag kunde säga alla produktvarumärken jag kunde komma på på produkter som finns i kylrummet i livsmedelsbutiken, alltså mjölk, yoghurt osv. Visst svarade jag, Alpro, Oatly, Arla, Skånemejerier, Valio…sen rabblade jag på ett tag.

        Svara
    • Jonas

       /  06/08/2018

      Novus ringde mig nu senaste undersökningen, men jag sa att jag inte hade tid, så jag tillhör bortfallet.

      Svara
  31. MiT

     /  06/08/2018

    Svara
    • G

       /  06/08/2018

      ”satiriker på statsmedia”
      Va? Är Moa det? Nä du skojar va? Men herregud om det var det du menade. För detta var nog i så fall inte vad SVT/SR hade hoppats på nu efter senaste veckornas kritik som riktats mot SVT för olika program och kommentarer. Statsmedia: aldrig kan vi få en lugn stund utan kritik!

      Svara
  32. MiT

     /  06/08/2018

    Svara
  33. hllviken

     /  06/08/2018

    Sociala medier har gjort tillvaron rikare för mänskligheten men usch vad mycket elakt skräp det finns!

    Svara
  34. MiT

     /  06/08/2018

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  06/09/2018

      vidar har helt rätt analys
      skitlätt analys som ingen lyssnar

      Svara
  35. MiT

     /  06/08/2018

    Svara
  36. Frida Gustavlin

     /  06/08/2018

    Kan inte tänka mig att ni inte sett denna framtida klassiker, men länkar ändå.

    https://www.expressen.se/debatt/vem-stoppar-rasismen-nar-kvinnorna-ar-stressjuka/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/08/2018

      Kort summering: Om vi alla går ner i arbetstid, men speciellt kvinnor, så kommer SD sjunka i opinionen och folk kommer sluta vara dödsknarkarnazister. I alla fall om F! får bestämma.

      Svara
      • Olof

         /  06/09/2018

        Och ‘sex timmars arbetsdag med bibehållen lön’ retardsen är anledningen att vi inte ens får någon lagstadgad möjlighet till sex timmars arbetsdag utan bibehållen lön.

        De är välkomna att hålla käft.

        Svara
    • Gorby

       /  06/08/2018

      Svara
      • Tor

         /  06/08/2018

        Underbar video.
        Tjejen som kommer in först har en Arcteryx jacka på sig. Superlyx Gore-tex jacka gjord för extrema strapatser. Vanligast att träffa på i Stockholms innerstad.
        Åk till Norrlands inland och räkna antalet sådana jackor.
        Gåsleverkommunister!

        Är Fi nykterister?
        De kände sig tvungna att säga att ölen var alkoholfri.
        Som om det inte fanns nog med anledningar att inte rösta på kommunistfeminister.

        Svara
        • Att de behövde påpeka att ölen är alkoholfri handlar väl mer om att de inte vill att folk ska spekulera i Gudruns drickande.

          Svara
      • Cain

         /  06/08/2018

        Jag gillar att deras lille slav ”Rikard” tvingas nicka lydigt varje gång de säger något.

        Svara
      • Skeptisk

         /  06/09/2018

        Intressant att de helt ur ingenstans börjar femsplaina honom. Han behöver bara säga ett ord så börjar de nedlåtande mästra honom som ett oförstående barn. Säger något om deras sociala förmåga och deras syn på ”vita män”.

        Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Såg den där debattartikeln från Fi.
      Uppenbarligen är det bara kvinnor som gör så att inte alla män är rasister.
      Ingen pappa har någonsin bidragit till att ge barnen sunda värderingar….
      Och naturligtvis är svaret, som alltid, att positivt särbehandla kvinnor och självklart skall någon annan betala genom att låta alla gå ner i arbetstid…

      Riktigt roligt blir det på slutet när dom skriver:

      ”Feministiskt Initiativ har både ekonomisk politik och strategi för hur vi stegvis minskar samhällets arbetsbörda för att öka både folkhälsan och demokratin”

      Så här står det i sammanfattningen av deras ekonomiska politik på deras hemsida:

      ” Andra mått än BNP-tillväxt etableras som mått på god samhällsutveckling.

      ”Ordet ekonomi betyder ursprungligen att hushålla med resurser. För det krävs ett helhetsperspektiv, som går vida utöver begreppet bruttonationalprodukt (BNP). Vi ser att den feministiska rörelsen, arbetarrörelsen, miljörörelsen, urfolksrörelsen, tillgänglighetsrörelsen och den globaliseringskritiska rörelsen tillsammans kan agera som föregångare för ett jämställt, jämlikt och hållbart samhälle.

      Vad har ett jämställt, jämlikt och hållbart samhälle med BNP att göra och hur skall det kunna ersätta måttet BNP ?

      Minskade inkomst- och förmögenhetsklyftor i Sverige och globalt.

      ”Vi vill utforma ekonomiska verktyg och strategier som främjar sociala och ekologiska värden så att dessa blir en drivkraft för en jämställd, jämlik och hållbar samhällsutveckling. I det perspektivet finns det tre vägar att gå: att höja nivån och progressiviteten i skattesystemet, att ta fram nya intäkter via skatt på finanssektorn, energi och på resursanvändning i syfte att styra globaliseringen i en ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar riktning, samt att ge viktiga samhällsorgan, myndigheter och verk nya direktiv som leder deras verksamhet och åtgärder i önskad riktning. Vi vill använda samtliga dessa verktyg för att skapa ett jämställt, jämlikt och hållbart samhälle. Feministisk ekonomisk politik handlar inte bara, eller ens i första hand, om nya inkomstkällor utan om att använda de ekonomiska och politiska resurser som finns för att nå de mål vi sätter upp.
      Minskade inkomst- och förmögenhetsklyftor i Sverige och globalt.”

      Med andra ord skattehöjningar som vanligt när det gäller kryptokommunisterna i Fi.
      Dom skriver att det inte i första hand handlar om nya inkomstkällor.
      Antar då att det handlar om att beslagta och omfördela befintliga resurser för att sedan slösa bort det på genustrams och annat.

      Är det någon som tycker att detta kvalificerade snömoset är en ekonomisk politik ??
      Kommer detta finansiera förkortad arbetstid ?
      Kommer detta leda till ett välmående samhälle ??

      Ett stort skämt är vad deras ekonomiska politik är…

      Svara
      • ”ta fram nya intäkter via skatt på finanssektorn”

        Nej, det blir inte nya ”intäkter”! Typiskt vänsterfolk att inte förstå hur mervärde skapas.

        Man kan tycka vad man vill om ”finanssektorn,” att den är värdelös, bara för överklassen, snyltare etc platityder.
        Om man beskattar valfri sektor betydligt mer än i andra länder kommer den att flytta, och därmed allt kapital, alla arbetstillfällen, och alla indirekta skatte”Intäkter” via konsumtion.

        Svara
  37. MickeP

     /  06/08/2018

    ”Socialdemokraterna förbereder en längre tid i exil” skriver Johan Westerholm på sin blogg https://ledarsidorna.se/2018/06/socialdemokraterna-forbereder-en-langre-tid-i-exil/

    Ja, så verkar det vara. Och inte bara socialdemokraterna, utan hela sju-partiet. Som jag skrivit tidigare är det min uppfattning att Allians-partierna INTE VILL komma till makten. Inte heller sossarna.

    Det är uppenbarligen ”den brända jordens” taktik som gäller hos samtliga partier i sju-partiet. Ge 9 000 ej berättigade asylansökande en straffspark som inte kan missas, höj skatterna till de högsta ever, skär ned på välfärden till ett minimum, sänk kronans värde till det lägsta i mannaminne, skänk ut statshemligheter utan hämningar, skär ned på blåljuspersonals resurser till ett allra lägsta, gör att villkoren och rekryteringen till dessa tjänster går i stå, att ingen vill dit.

    Där kriminaliteten exploderar och där vi i rättsväsendet inte har en chans att hänga med. Skjutningar, mord, balkongkastningar, våldtäkter, könsstympningar, misshandel, rån, stölder, bedrägerier, bidragsbrott, skattebrott och allehanda andra förmögenhetsbrott sker numera i sådan omfattning att vi skulle behöva hundrafaldiga våra styrkor för att ens hålla takt med de kriminella. Därtill kommer en lagstiftning som är skriven runt mitten på förra seklet, då Sverige var ett homogent land och de flesta hade respekt för polis och domstolar. Så icke mer.

    Sätt samtidigt igång vår tids största förföljelse av dissidenter, kalla dem för näthatare och troll, snäs av dem och kalla dem rasister, fascister och rent av nazister. Ta t.o.m. in dem på förhör och åtala dem som är tillräckligt gamla och svaga att de inte vågar göra motstånd på lösa boliner.

    Så skapas brygden för ett samhälle där alla hatar alla, och där inbördeskriget inte ligger långt borta.

    Detta har vi att se fram emot när nu sju-partiet synes ha för avsikt att abdikera och börjar tillämpa ”den brända jordens” taktik. Uppenbarligen för att de mkt väl vet att det kommer att bli ett h-e att styra upp detta land – samtidigt som de saknar både viljan och förmågan att göra detta själva. Dvs. att räta upp den skit och det förfall som de själva har försatt oss i.

    Ynkedomen har inte fått bara ett ansikte, den har fått minst 299 ansikten (= sju-partiets ledamöter).

    Dessa äckel borde egentligen rullas i tjära och fjäder och bäras omkring bundna på stockar längs gator och torg androm till varnagel, men eftersom jag är av civiliserad natur och förespråkare av ett rättssamhälle nöjer jag mig med att kräva er omedelbara avgång i kommande val.

    Men era avgångsansökningar ska vara på grått papper i så fall.

    MickeP

    Svara
    • Senior

       /  06/09/2018

      Precis så.

      Svara
    • Tor

       /  06/09/2018

      Bra skrivet MickeP.

      Jag tycker vi kan gå ett steg längre.
      Eftersom 7-klöverns politiker inte tycker det finns svenskar så är det naturliga att beröva dem på deras medborgarskap – de är ju globalister och världsmedborgare.
      Utvisa packet till Palestina, Syrien eller Somalia.

      Svara
      • ”Sök inte tecken på ‘ondska’ när det räcker med ‘dumhet.'”Men jag håller med.

        Någon nämnde den här för ett tag sedan. Ett ord att minnas de närmsta valen är ”lustration”.
        https://morklaggning.wordpress.com/2018/05/19/lustration/
        ”Hur ska ett land gå vidare från en korrupt elits vanstyre, utan att de fallna makthavarna hänger sig kvar? Ska de förbjudas att ha makt överhuvudtaget och rensas ut, eller finns det metoder för att rättsligt hantera dem? Den inte särskilt kända termen lustration är här relevant. […]
        Det allt överskuggande exemplet är givetvis avnazifieringen av Tyskland. Nya demokratiska makthavare försökte göra sig kvitt banden till diktaturen. Närmare vår egen tid handlar lustrationen om det kommunistiska Östeuropa åren kring 1990. [… ] Tjeckoslovakien […] I forna Östtyskland […] Polen, Baltikum och Ukraina [] ANC:s metod att göra upp med apartheidregimen […] Saddam Hussein […]
        Min tanke med att väcka en diskussion om en svensk lustration kommer från funderingar på hur landet kan gå vidare, när makteliten och dess välfärds- och migrationsindustriella komplex faller. Det kan ske mycket snabbare än vi tror. ”

        Svara
  38. Gorby

     /  06/09/2018

    Svara
  39. robbcos

     /  06/09/2018

    Reinfeldt förstörde Sverige minst lika mkt som Olof Palme gjorde. Tror han på alvar att mammor vågar bli mänskliga sköldar för terror gäng som varje dag skriker till svenne killen i klassen -ja ska knoolla din mamma. Skicka istället ut en arme av batikhäxor som trygghet vackter på gator o torg.. de kan göra hjärtan med fingrarna, krama de muskulösa barnen med högt hårfäste och bli början till en ny världsfred. Jag kan redan nu se hur Sveriges förenade ”vi står inte ut” batikhäxor blir nominerade till fredspriset.

    Svara
  40. MiT

     /  06/09/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  06/09/2018

      Ja, för det finns ju en outsinlig källa att ösa ur…
      Feministerna är ju helt verklighetsfrånvända i sin syn på ekonomin.
      Var väl Schyman som sa att hon tyckte att ekonomi var tråkigt att diskutera
      eller något sådant. Det märks ju när man läser deras så kallade ekonomiska
      politik som bara är floskler och rent snömos.
      Dom har ju samma syn på ekonomi som ett femårigt barn.
      Helt obegripligt att någon med en iQ över sin skostorlek kan rösta på dom

      Svara
    • Skeptisk

       /  06/09/2018

      Undrar om de behandlar sin privatekonomi på samma sätt?
      På väg till affären delar ut pengar till alla tiggare på vägen så hennes egna barn får leva på havregrynsgröt resten av månaden. Man sätter inte grupp mot grupp utan öser på med pengar tills allt är löst…

      Svara
      • Men nationalekonomi är ju annorlunda, visste du inte det! 🙂

        (Självklart är det annorlunda, och om en sparar får en annan lägre inkomst – det fungerar inte som en familj eller ens ett medelstort företag. Skall inte gå in på Keynes kontra Österrike kontra MMT etc. Förr eller senare kommer vi till Fiatvaluta mot Guld, och då kommer jag att Godwinna ut mig!)

        De flesta vet/anser/tycker/tror att skatter betalar för vissa samhällstjänster och då är frågan berättigad: ”Vad fan får jag för pengarna?”. De flesta har en ganska klar bild av vad de vill betala skatt för, och blir alltmer förskräckta när de dagligen ser hur det slösas bort.

        3.9% för FI och MP i valet!

        Svara
  41. Motkraft

     /  06/09/2018

    Om ni vill läsa hur människor som satt oss i denna soppan resonerar så är denna krönikan en kavalkad av förljugenhet, aktivism, förnekelse, trollning, vuxenmobbning, anekdotisk bevisning och fake news. Han bara spottar ur sig dem en och en i en olidlig ström……

    https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/52129-migrationsforskarens-tystnad/

    Svara
    • Motkraft

       /  06/09/2018

      Ok, istället för att bara säga skribenten är en idiot så bemöter jag här argumenten.

      Andreas bekräftar att kostnadsberäkningen i sig kan vara riktig.

      Vi väljer inte vilka volymer kvinnor vi vill ha eller inte så att kvinnor inte betalar in lika mycket i skatt som män är inte relevant. Vi väljer volymen migranter.

      Att ägna en stor del av krönikan åt att raljera över att Joakim blev ställd och var tyst är fult och inget argument för din sak Andreas.

      Var finns dessa ”åtskilliga nationalekonomer och migrationsforskare som tycker att hans sätt att räkna är fel”? Hittepå.

      Joakim var tydlig med att han bara redovisar fakta och inte tar hänsyn till andra faktorer som beslutsfattare kan se som viktiga. Han redovisar ”sin del” utan politisk prägel.

      Det är viktigt att göra en liknande rapport om funktionshindrades kostnader. Det är en aspekt bland flera. Sedan är det upp till politiker och väljare att avgöra hur mycket stödet till funktionshindrade får kosta. Fakta på bordet, väga mot andra praktiska och humanitära aspekter, och ta beslut. Det är så det ska fungera, att *dölja* fakta för att få ett förutbestämt beslut eller inte stöta sig med en grupp är inte riktigt så som en demokrati ska fungera.

      Anekdotisk bevisföring genom att ta något enskilt exempel på glesbygdskommun som fått statliga bidrag och fyllt tomma lägenheter med migranter är inte relevant för den stora bilden.

      Påståendet ”Hansen och Scocco menar att diskussionen har hamnat snett därför att allt för många inte förstår hur nationalekonomi fungerar” blir lite lustigt med tank på att ingen av dem är nationalekonomer. Och jag skulle vilja se den nationalekonom som förnekar att en kostnad inte påverkar utrymmet för andra utgifter. Givetvis är det inte enkla samband men de finns där.

      Sedan kommer ett vänsterresonemang om att den stora fienden är kapitalismen. Även om jag delar vissa av dessa åsikterna så går det inte att använda som argument här. Dels så lever vi i en realitet. Låt oss för diskussionen anta att allt handlar om socioekonomiska faktorer. Det gör det inte till en mindre dålig idé att hiva in massor av människor till vårt land som hamnar i den socioekonomiska svagaste gruppen.

      Låt säga att vi hade ett jämlikare land, bostäder åt alla och jobb åt alla. Det som då skulle hända är att ännu fler kom hit och vi var tillbaka på ruta ett igen. Det går inte att lösa ett näst intill oändligt problem genom att erbjuda alla att få bo här och ta del av vårt välfärdssystem.

      Och så avslutar Andreas med det vanliga att det vi ser ser vi egentligen inte. Och om vi betalar mer i skatt, speciellt då de besuttna, så ordnar sig allt. Dessutom så går Sverige bättre än någonsin. Det finns ingenting att se här, allt är som det ska.

      Vilken verklighet lever du i Andreas?! Jag tror jag vet vilken men jag ska inte raljera över den….

      Svara
      • propp

         /  06/09/2018

        Är Andreas ekonom eller bara ideolog & propagandist?

        Är Andreas kvalificerad att bedöma Joakims prestation i sammanhanget? Eller är han bara ännu en tyckare som förärats en spalt i ett magasin. På Twitter råder ingen direkt brist av tusentals tyckande spyflugor.

        Har Andreas själv blivit intervjuad i direktsändning i nationell nyhetssändning i TV någon gång?

        I så fall där frågor ställs med syfte att stigmatisera personen som kommer med – ideologiskt sett – fel fakta. Istället för att diskutera sakfrågan, som vederbörande under falsk föreställning bjuds in för att diskutera.

        Lider Andreas av grav ADHD som gör att han inte tål några sekunders tystnad?

        Några sekunders tystnad som i det här fallet dessutom resulterade i en effektfull konstpaus, där tittarna tillåts smälta den ideologiska idiotin i reporterns frågor.

        Lider Andreas av någon manisk besatthet som gör att han inte kan stänga av TV:n istället för att bli kränkt över vad han ser där?

        Frågorna är många. Men om man ska spela identitetspolitisk offerbingo – precis som Andreas gör när han krystat försöker dra paralleller till kvinnor och funktionshindrade, grupper med identitetspolitisk offerstatus – med syftet att svartmåla:

        Hur stor andel av flyktingströmmen och välfärdsmigranterna är kvinnor och funktionshindrade? Hur många är transvestiter?

        Har Andreas själv något att säga till om i egenskap av förtryckande medelålders vit kränkt man? Visst, vi hade kanske lyssnat på hen om Andreas hade varit en svart kvinnlig pygmé-transvestit-dvärg.

        Varför skulle någon lyssna på patriarkatet självt.

        Förresten säger feministisk forskning att alla våldtäktsmän är ”vanliga män” och har namn som Andreas. Precis som Andreas.

        OK. Vill man inte spela det spelet måste man ändå säga att Andreas – precis som redan påpekats – är väldigt ohederlig i sin argumentation.

        Sedan när tillåter sig inhemska medborgares biologiska kön och funktionshinder att enkelt regleras?

        Även om Feministiskt initiativ har visioner om flytande kön och öppna gränser där alla ”världsmedborgare” är berättigade till svensk välfärd så betyder det inte att verkligheten förhåller sig så.

        Vill man dessutom framstå som konsekvent när man betackar sig för diskussioner om ekonomiska kostnader bör man nog vara noga med att även ha en kritisk hållning mot debatten även när flyktingmottagandet framställs – faktamässigt felaktigt dessutom – som en ekonomiskt vinst, för att inte framstå som en vindflöjel.

        Ruist stack hål på en propagandaballong och nu råder panik och det gäller att retalliera med allt man har. Om det så krävs att man alla inkallar reserver i form av avdankade lärare.

        Den mest intressanta frågeställningen är vad Andreas får betalt för att skriva den där spalten.

        Svara
        • Olof

           /  06/09/2018

          ”Är Andreas ekonom eller bara ideolog & propagandist?”

          Bara vänstertyckare.

          ”Har Andreas själv blivit intervjuad i direktsändning i nationell nyhetssändning i TV någon gång?”

          Räknas Opinion Live undercover som ‘lärare’?

          https://nyheteridag.se/oops-svt-did-it-again-morkade-vem-vansterdebattor-var-i-opinion-live/

          ”Har Andreas själv något att säga till om i egenskap av förtryckande medelålders vit kränkt man?”

          Tja, jobbar han som lärare så kanske han tillhör de där som övervakar slöjbärandet åt föräldrarna och nekar hungriga barn mat i religionens namn?

          Man stöter på honom lite då och då med den ena krönikan på lägre nivå än den andra…

          Svara
          • propp

             /  06/10/2018

            ”Räknas Opinion Live undercover som ‘lärare’?”

            Nej det stärker bilden av honom som propagandist.

            Rabiata pajkastningsprogram som debatt & opinionsprogram står inte riktigt i paritet med direktsänd nyhetssändning med högre krav på saklighet. Det hade varit en annan sak om Ruist hade stigmatiserats i ett ordkrig på Opinion Live bland femtio andra fårskallar. Tror inte forskare med självrespekt väljer att delta i dessa debattspektakel, men det finns säkert mediakåta undantag.

            Förstår du är ironisk med frågan som kastar ljus på Andreas och vad SVT satt i system och blivit påkomna med flertalet gånger, men det finns kanske även en poäng i att nivån på nyhetsredaktionen normaliserats och blivit lika låg som ett osakligt debattprogram.

  42. MiT

     /  06/09/2018

    ”Maria Hellbjörn – Är klänningen gjord av vassa knivar?”
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1092362?programid=1165

    Svara
    • Jonas

       /  06/09/2018

      Bens särskillda behov grundar sig troligtvis i en destruktiv uppväxtmiljö i hemmet.

      Svara
    • Läste ”arbetar med normkreativ kommunikation” och stängde ned webbläsaren.

      Svara
  43. MiT

     /  06/09/2018


    *https://www.facebook.com/johan.westerholm1/posts/10155833002525000*

    Svara
  44. MiT

     /  06/09/2018

    Svara
  45. Callis Amid om ”amnestin”.
    *https://www.facebook.com/609840862/posts/10155687191815863/*
    ”För det första har de skattemedel som finansierat yrkesutövares arbete på Migrationsverket och migrationsdomstolarna kastats i sjön.
    […]
    För det andra tvingas nu Sveriges lärarkår in i en migrationsprocess där deras utlåtanden kommer avgöra huruvida de ensamkommande får uppehållstillstånd. […] utsikterna för dessa unga män att klara studier på gymnasial nivå inte är goda, vilket sannolikt kan rendera en situation där lärare utsätts för stora påtryckningar för att godkänna de ensamkommande som inte uppnår kunskapskraven för studier på gymnasial nivå.
    […]
    För det tredje kommer det sannolikt resas nya krav på amnesti
    […]
    För det fjärde vill regeringen att de ensamkommande ska genomgå en vandels- och säkerhetsprövning samtidigt som den författar en lagtext som stipulerar att ”Uppehållstillstånd får beviljas även om utlänningens identitet är oklar och han eller hon inte kan göra sin uppgivna identitet sannolik”. […] Hur menar ledamöterna att en vandels- och säkerhetsprövning ska kunna genomföras när identiteten på den sökande inte är känd?
    […]
    För det femte har den reglerade invandring som riksdagspartierna säger sig stå bakom underminerats samtidigt som principen om likabehandling, fundamentet i svensk lagstiftning, har åsidosatts. ”

    Svara
  46. Motkraft

     /  06/09/2018

    Fakenews-Ekot igen. I inledningen trumpetar de ut ”Integrationen fungerar – tycker boende i utsatta områden” enligt en undersökning. Det säger inte undersökningen alls.

    I själva inslaget väljs en annan vinkel ”De som bor i utsatta områden tycker oftare att integrationen i Sverige fungerar väl, om man jämför med befolkningen i allmänhet”.

    Eh?! Så efter att ha frågat människor i förorten hur integrationen fungerar så väljer Ekot att strunta i mångas missnöje och istället välja den vinkeln?

    Vad tycker Ekot är det riktiga problemet? Mediabilden. Undrar lite på vilket sätt de i förorten är hjälpta av att allmänheten får en mer positiv bild av förorten? Tvärtom så riskerar skönmålningen att politiker väljer att inte sätta in stöd för att förbättra integrationen, allt är ju bra. Är ju bara allmänheten som inte förstått att allt är bra.

    Svarsfrekvensen var bara 10%, kanske många inte var så integrerade att de kunde tillräckligt med Svenska för att svara?

    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1092372?programid=4540&playepisode=1092372

    Jag har väldigt väldigt svårt att tro att journalisterna på Ekot inte medvetet gör denna typen av vinkling. Det är viktigare att inte gynna SD än ge röst åt missnöjet i förorten.

    Svara
    • hllviken

       /  06/09/2018

      Fundering: Alla de utlänningar som kommit till Sverige för att utnyttja vårt land så mycket de kan – de vill inte bli svenskar – de anser att det är färdigintegrerat som det är?!?!

      ”Integrationen fungerar bra”.

      Svara
  47. Senior

     /  06/09/2018

    …..Och ingen ifrågasätter ens varför svenska fackförbund till att börja med lägger sina medlemmars pengar på en semesteranläggning i Italien….

    https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/italienska-uppgifter-lo-s-kopare-har-kopplingar-till-maffian-6918893

    Svara
    • Senior

       /  06/09/2018

      ….Som om ”de fattiga och svaga” medlemmar som de säger sig värna skulle ha råd att ta med sig familjen och semestra där….

      Svara
  48. MiT

     /  06/09/2018

    När advokaten fiskar efter likes och varma ryggdunkar. Om det hon skriver är sant? Ingen som vet. Kanske är det så, kanske inte. Men en sak vet man, hon beter sig själv som ett rövhål mot folk och sen lipar när folk är rövhål tillbaka.

    (finns flera som hör till denna, klicka på tidsstämpeln på den ovan för att se dem)
    Och nedan varför hon skriver sånt här alls

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/09/2018

      Angående Emma Advokat : Det finns fler kaniner i hatten som inte redovistas egentligen 🙂

      Anledningen är att hon tycker att hennes rykte är i fara. och det är som alla killar vet, ungefär det värsta som kan hända en kvinna. Lösningen ? Full frontalt angrepp med samma medel och deflektera uppmärksamheten på andra påhittade händelser.

      https://mobile.twitter.com/AdvokatEmma/status/1005136811570749441

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/09/2018

        Emma Persson
        Emma Persson
        @AdvokatEmma
        ·
        8 juni
        Just ja. Nu kom jag på att Granskning Sverige hittade min tinderprofil i höstas som de skärmdumpade. Med resultat att rasister och nazister öppet diskuterade mitt sexliv.

        Kanske kan vara där skon klämmer ?

        Svara
  49. Frida Gustavlin

     /  06/09/2018

    Det är viktigt att vi kvinnor ska få välja själva om vi redan från treårsåldern ska tillåtas skaka hand med män och visa mer hud än vi har på näsryggen. Till alla er som av någon brungrumlig anledning tvivlar på att islams natur är feministisk, rekommenderar jag följande peppiga videoklipp från jämställdhetspionjärerna i Saudi Arabien.

    Svara
  50. MiT

     /  06/09/2018

    Svara
  51. Senior

     /  06/09/2018

    Ett litet marginellt parti i ett litet marginellt land:

    ”– Jag är övertygad om att Miljöpartiet behövs för planetens framtid, säger Lövin i HD och Sydsvenskans partiledarintervju.”

    Storhetsvansinne är min första assosciation.

    https://www.sydsvenskan.se/2018-06-09/isabella-lovin-miljopartiet-behovs-for-planetens-framtid

    Svara
  52. Dreadlock

     /  06/09/2018

    Inte bara Sandviken utan i alla områden. Det är hög tid att föräldrar och anhöriga vänjer sig av med en bekväm livsstil som innebär att knacka tangenter för att skriva arga insändare över en internetanslutning på valfri plattform.
    Det är dags att släpa sig upp från soffan och inse att det finns ett samhälle att försvara genom att visa upp sig – och lufta sina åsikter genom att utnyttja det (än så länge) fria ordet och utnyttja sina demokratiska rätter att forma fria sammankomster genom protest och genom att påverka sina lokalpolitiker. Men utan vilja sker ingenting. Lite av en paradox vi har hamnat här. Efter mer av 150 års frånvaro av allvarliga konflikter.

    Svara
  53. QED

     /  06/09/2018

    Svara
  54. Kristian

     /  06/10/2018

    *https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1938256016225915&id=100001246056672*
    ”DN har gjort en låååååång canossavandringsartikel angående sin lögnaktiga nyhetstext om Sandviken-rapporten och de intjänade 500 miljonerna per år från 2014.
    Nu väntar vi på att den agendasättande Wolodarski initierar liknande lååånga ursäkts- och förklaringsartiklar om:

    – Carema-Koppargården ”skandalen”
    – Scoccos 900 miljarder
    – Brandmannen Thomas i Boden
    – Wolodarskis profetia om att politiken led av migrationsfeber och att den stora från hösten 2015 skulle bli sjukfrånvaron (23 augusti 2015)
    […]”

    Och en del till.

    Viktig kommentar av Michael Fransson:
    ”Så enligt DN är det inte artikeln i sig som är problemet utan att den fått ”evigt liv”. Allt hade således varit frid och fröjd om den hade glömts bort? Detta är varken en pudel eller en ursäkt, utan ett förskräckligt försök att skjuta skulden på de som reagerade och avslöjade den. Skäms DN.”

    Svara
  55. Gorby

     /  06/10/2018

    SVT’s kommunikationschef Frida Mörtsell (jobbade tidigare på Rättviseförmedlingen) gillar inte att Samhällsnytt tar upp att SVT’s nyhetsrapporteringar inte hade något inslag om lagförslaget att ge 9000 afghanska unga män med avslag på asylansökan amnesti antagits av riksdagen.

    Svara
  56. Gorby

     /  06/10/2018

    Svara
    • Senior

       /  06/10/2018

      Ja vad har hon förväntat sig från socialister?

      Socialister vill, som namnet antyder, socialisera folket att lyda proletariatets dekret.

      Enda skälet för en socialist att ha en medborgardialog är att följa upp hur socialiseringen fortgår, och att därefter införa korrektiva åtgärder.

      Visserligen kan man med lite ordvrängande därmed hävda att folket avgör hur politikerna skall agera, men detta är helt uppenbart något helt annat än demokrati; där folket styr politikerna istället för tvärtom.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: