Heja heja

Ibland så kan man utläsa en del av en tidnings agenda om man kollar hur de skriver OM sina artiklar på sociala medier.

Nu tror jag det där ”Heja heja” avser någon sorts lokalpatriotism, någon från området/staden är nominerad. Han nomineras alltså för att han ”problematiserar dagens mansroll”. Vilken det skulle vara är dock oklart eftersom det i artikeln inte framgår. Men att VN också säger ”Heja heja” åt det som han nominerats för är ganska klart.

”För att han uppmärksammar något som berör de flesta som är eller känner en ung man. Han problematiserar dagens mansroll och hur det är att leva efter en stereotyp bild som många män inte kan identifiera sig med. Hampus förespråkar en ny sorts manlighet och har gett ut boken ”Ta det som en man – hur fan gör man det?”, som nu är aktuell som scenföreställning.”

Som sagt, det står inte så noga.

Där är tidigare pristagare i alla fall.

Kollade lite snabbt vem Hampus är eftersom jag inte har en aning

och hittade den gamla vanliga trötta radikalfeministen som pumpar ut samma trötta propaganda från samma trötta manual som alltid visat sig ha tokfel. Sök på honom och ni kommer nog att hitta massor av liknande.

Hela tiden så framhärdar man att män inte vill vara som de är utan att de EGENTLIGEN vill vara något annat, att det är något som tvingar män att vara som de är. Varför tror man det? Om de flesta EGENTLIGEN ville att män skulle vara på annat sätt så skulle de ju vara det och då skulle ju det vara ”normen” (eller normerna)…? Det är ju så normer fungerar liksom. För då skulle ju även kvinnor rata det som de inte vill veta av och vips hade man skapat ”nya” normer.

Och sen det där att man pratar om ”mansrollen” som att det bara finns en enda säger det mesta om att det bara är tramspropaganda, det finns givetvis inte bara en.

Sånt här jävla trams har man alltså chans att vinna 100 papp på. Värnamo Nyheter borde skriva att det är ”Skrämmande” i stället för ”Heja heja”…

Kommer ni ihåg det här sinnessjuka på samma tema?

DN skrev om en sk ”killmiddag” och tyckte det var konstigt att heterosexuella män bara pratar om känslor, sex och kärlek med sina flickvänner/fruar…. Killmiddag är alltså ett radikalfeministiskt påfund, en träff där män äter middag ihop och diskuterar kärlek och sex med varandra från en radikalfeministisk manual…

Varför i hela friden ska man prata om sånt med en massa andra för?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

65 kommentarer

  1. MiT

     /  06/23/2018

    Humor 😛

    Svara
  2. Undrar om dagens Heberlein ens skulle kunna vara påtänkt för priset?

    Inte direkt samband med priset, men bra text av just Heberlein:
    ”När slutade vi vara vuxna, egentligen?”
    https://ledarsidorna.se/2017/09/nar-slutade-vi-vara-vuxna-egentligen/
    ”Jag kan inte minnas att mina föräldrar lekte när jag växte upp. De arbetade, städade, lagade mat, tog hand om trädgården, allt sånt där som vuxna gör. De gjorde saker som de tyckte var roliga också, såklart, sånt som fyllde deras tillvaro med glädje. […]
    Jag behövde aldrig se dem posta fåniga bilder på sociala medier, ta på sig rosa fittmössor, göra handhjärtan eller hoppa upp på bordet för att protestera mot ett eller annat. De pratade aldrig offentligt om sitt sexliv (thank God!) och kände inget behov av att tala ut om sina konflikter inför andra. […]
    Det är jag tacksam över. Kanske tillhör jag den sista generationen som växte upp med vuxna föräldrar.”

    Svara
  3. Försökte hitta den Breughel-målning jag kommer att tänka på (eller någon samtida konstnär eller bildhuggare) men går bet. Yandex, bing, google – ingen hittar något särskilt likt. Googles förslag: ”Best guess for this image: girl”

    Jag tror det är Steve Coogan som en medeltida belgisk bonde.

    ”Haja byn, haja byn, haja byn …” som skalden sade.

    Svara
  4. MiT

     /  06/23/2018

    Svara
  5. vic

     /  06/23/2018

    Män pratar visst känslor och sex med varandra men oftast bara med de som vunnit förtroende; bästa vänner. Ofta behöver inte särskilt många ord sägas heller för att få sympati, förståelse och eventuellt ett konstruktivt tips och det behöver inte ältas dagarna i ända.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  06/24/2018

      Se också: den könsbundna reflexen att plocka upp mobilen och ringa en väninna när det gått mer än 5 sekunder sedan den senaste konversationen med någon.

      Svara
  6. Ivar L

     /  06/23/2018

    Lägg märke till att denna Hampus kallar sig artist så går resten ganska lätt att räkna ut. Han säger det som han tror ger honom bäst rubriker och uppmärksamhet, inte av övertygelse utan för att försöka kicka igång en mediekarriär.

    Svara
  7. hllviken

     /  06/23/2018

    Skönt att ”vanligt folk” ger svar på dumt och elakt tal!

    Svara
    • Senior

       /  06/23/2018

      Hon får rejält svar på tal också.
      ”Näthatet” flödar välförtjänt mot henne.

      ”Svenskarna är de som skapade och håller upp välfärden din löjeväckande människa. Du spottar inte bara på de gamla svenskarna som byggde upp landet i sitt anletes svett, du förringar även svenskens roll i landet. Sverige ser inte ut som Afghanistan för svenskar är inte afghaner.”

      ”Hur vore det om DU visade lite ödmjukhet mot det land som tagit emot dig och försörjt dig! Istället spottar du på oss hårt arbetande svenskar, skäms!”

      ”Tur? Det är inte tur, men det är hårt arbete som har gjort Sverige till den landet som det är tills ni förstörde det med eran dumheter. Vi har uppnått det med möda och folket har lidit så du kan ta och lägga ner ditt skit snack. Men jag tvivlar på att du förstå.”

      ”Så du menar att det inte spelar nån roll vad varje individ gör för det är marken man står på som är anledningen till att vissa har det bättre? Förstår att du säger så när det inte är den som skrivit vissa av dina alster som fått cred för sitt arbete. Kan du inte bara vara tyst?”

      ”Tror du att det var en slump att jag föddes i Sverige? Tror du mina föräldrar kastade en lott om vart de skulle få mig? Tror du jag lottade mina barns födelseland? Jag är född här pga medvetna val. Landet är på samma vis bra till följd av generationers strävan för sina barn.”

      Svara
    • weasel

       /  06/24/2018

      Instämmer.
      Alexandra Pascalidous alla tillgångar bör genast konfiskeras och solidariskt delas ut till jordens befolkning så att jämlikhet och rättvisa uppnås.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/24/2018

        Apropå det. Hennes altruism vs. hennes egna skattemoral säger en hel del.
        Coolt att någon annan betalar skatten, gissar jag…

        Svara
    • Melmac

       /  06/24/2018

      Hon lägger ut sån här smörja just för att få dess kommentarer, för att kunna ta på sig offer koftan och böla om allt ”hat” hon får utstå. Sen kan hon kamma hem fler billiga lip-poäng och få mer bidrag. Det är ta mig fan på tiden att folk ser vilken falsk utsugare detta är och att de ber henne dra dit pepparn växer!

      Svara
  8. Rikard

     /  06/23/2018

    Hej.

    Ta det som en man, kallar han sitt spektakel, och verkar inte begripa vad det innebär.

    Bit ihop, kämpa på, skyll inte ifrån dig, fega inte ur, axla bördan, ge inte upp, härda ut, marschera eller dö, sätt skuldran mot hjulet, och så vidare, men även stanna upp och se det sköna i allt; om det så bara är ett gruskorn; det vackra i en fullbordad rörelse med penseln eller yxan eller kolven: glädjen av att lyckas prestera något; modet att visa sinnesrörelse på rätt sätt vid rätt tid; disciplinen att vara ett gott föredöme, eller hedern att vara ett varnande exempel; och mycket mer.

    Vilket även kvinnor gör, på kvinnors vis.

    Men det gör inte att det är ett och samma – alla mina yxor och knivar har egg, men varken kastyxan, klyvyxan, vedyxan, Morakniven, buköppnaren eller skrotkniven är samma eller används till samma. Likväl skall de alla tillbaka till sin plats väl dagens värv är färdigt.

    Manligt resonerat? Nej, vettigt resonerat, och att vara en man likväl som att vara en kvinna börjar med disciplin, ordning, sans och vett och att agera med hedern i behåll – inte genom att ge efter för nihilistisk egoism, hänsynslös hedonism, och det depressionens kaos som kommer sig av den rena postmoderna hedonismen.

    Vilket jag misstänker att objektet i damhatt på bilden överst på sidan gör – vältrar sig i egocentrisk tillfredsställelse av alla impulser, rationaliserade via postmodern terminologis formler och besvärjelser.

    En man, eller en kvinna, säger: ”Jag vill, så jag gör”.

    Ett hen som Hampus säger: ”Det var inte jag; det var den enarmade banditen/gud/satan/strukturerna!”.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  9. Olof

     /  06/23/2018

    Kvinnor, eller rättare sagt, feminister, tar inte det minsta ansvar för mänskliga rättigheter.

    Att ta ansvar innebär att lösa målkonflikterna, att välja vad man prioriterar, att offra det man inte har råd med för att göra något annat man känner att man måste ha råd med. Att kräva, kräva, kräva, som ett litet barn är inte att ta ansvar. Det är motsatsen till att ta ansvar, för det tvingar någon annan att göra de valen man själv inte vill göra.

    Feminister finns i många positioner som är ren lyxkonsumption för samhället. Om feminister hade tagit ansvar hade de sagt upp sig från sina jobb på högskolor, på tidningar och på reklambyråer för att ta jobb inom vård och skola så dessa områden inte drabbas negativt. De hade argumenterat för att skära ner allt inom kommun, landsting och stat som inte är strikt nödvändigt för samhällskontraktet för att kunna prioritera de där mänskliga rättigheterna.

    Det hade varit att ta ansvar. Det har jag inte sett en enda feminist göra. De tycks glada i att argumentera för att man skall ta andras pengar för att göra vad de vill, men det är varken att ta ansvar eller speciellt framgångsrikt – för gissa vad som händer i nästa val då? Precis, de vars pengar man tänker ta röstar istället på någon som kan… ta ansvar. Ta ansvar och göra de där valen som barnungarna vägrar göra. De kanske inte gör samma val som feministerna skulle velat se, men feministerna hade sin chans att ta ansvar och göra val och försatte den.

    På slutsträckan valde de till och med att sälja ut mänskliga rättigheter för känslosås runt vuxna män utan asylskäl och visade att ansvar inte var ett begrepp som ens existerade för dem längre. Med en effekthorizont på mindre än ett halvår valde man att döda Alliansen, totalt avsluta S trovärdighet i migrationsfrågan inför ett val som ofrånkomligen skulle handla om den och offra miljön som relevant politisk fråga för att kunna hålla fast vid sin godhetsfantasi bara lite till och samtidigt lura några stackare att slösa ännu mer av sitt liv i Sverige.

    Det här är människor som fortfarande sitter fast med en prepubertal hjärna. De klarar inte av att planera för en längre tid, de klarar inte av att hantera en värld där man inte kan få allt man vill med en gång. De sitter fast i en mental värld där de inte klarar att leva utan curlingföräldrar som ger dem allt de pekar på.

    Det kommer bli jobbigt att växa upp och lära sig ta ansvar. Men nu tycks det vara så menyn ser ut för det närmaste decenniet.

    Av någon anledning så tycks senaste Time omslaget illustrera den väntade reaktionen rätt bra…

    Svara
    • Realist

       /  06/23/2018

      För övrigt, beträffande Time Magazines nya omslag bör man minnas ett par smärre detaljer, dvs

      1. Barn i burar var tydligen inget problem med Obama i Vita Huset för alla höll käften och var nöjda under Obama som POTUS trots att Barry lät sätta barn i samma burar …

      2. Time Magazine ägs av bröderna Koch

      Svara
      • Olof

         /  06/24/2018

        Ja, plus ett antal andra saker, som t.ex att barnet i fråga inte separerades från modern. Dock separerades barnet från fadern och syskonen när modern tydligen själv bestämde sig att ta barnet och för andra gången ta sig in i USA illegalt. Man kan ju ifrågasätta kvinnans lämplighet som förälder…

        Plus att det tydligen har varit ett antal fall där man lämnat över barn till traffickers…

        På den positiva sidan… här handlar det faktiskt om baaaaaarn. Känns uppfriskande i en svensk kontext. 🙂

        Svara
      • Senior

         /  06/24/2018

        En sak till man bör beakta:

        Folk hamnar i fängelse när de begår brott.

        Man fängslar inte brottslingars barn.
        Det anses inhumant, och arvssynd är också allmänt vedertaget som förkastligt.

        Det är ett brott att ta sig in illegalt i ett land.

        Inalles:
        Till skillnad mot Svenska myndigheter, ser de Amerikanska myndigheterna till att upprätthålla lagen.

        (Fast även i sverige omhändertar de sociala myndigheterna barnen när föräldrarna åker i fängelse, åtminstone om föräldrarna är småbrottsliga svenskar.)

        Det verkar som om Amerikanarna även lever upp till begreppet likhet inför lagen bättre än Sverige.

        Svara
        • Olof

           /  06/24/2018

          Ja, man ställer ju sig frågande. Skulle de som klagar över det här själva ta med sig barn på brottsliga aktiviteter? Skita i ESTA ansökan, försöka smita ut från flygplatsen och in i USA utan att passera gränskontrollen?

          Vad jag förstår handlar det här ju inte om människor som söker asyl. Hade de velat söka asyl så skall de kunna göra det vid gränspassagerna. Det här handlar om människor som passerat gränsen _utan_ att söka asyl, och alltså befinner sig illegalt i landet. De har begått brott och kommer att bli åtalade. Vad skall man då göra med barnen? Fängsla dem med? Skicka tillbaka dem över gränsen ensamma? Skicka dem till ursprungslandets socialtjänst? Sälja dem till närmaste tidningsfotograf som behöver gråtmodeller?

          Svara
      • Kronblom

         /  06/24/2018

        ”The whole magazine is nothing but Koch brother’s proposals”

        Svara
        • Olof

           /  06/24/2018

          Fast det här uppslaget har gett upphov till en hel hög hysteriskt roliga memes.

          Svara
    • Senior

       /  06/23/2018

      Svara
    • Rikard

       /  06/23/2018

      Hej.

      Mycket, mycket väl formulerat och väl levererat.

      Prepubertal är i verkligen spiken i ögat; det är till och med värre än så. Det är det lilla barnet som inte ens är två år gammalt men som upptäckt att de vuxna kan manipuleras med läten och med utsötande av avföring.

      Det är den nutida feministens, marxistens och ‘anti’-rasistens mänskliga mognad – ett barn i krypåldern fast i en vuxen kropp med en vuxens privilegier.

      Inspirerande text, Olof.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Kristian

       /  06/24/2018

      Engellau: ”Överskottet”
      https://detgodasamhallet.com/2018/05/27/overskottet/
      ”De flesta ekonomier producerar mer än det minimum som behövs för att befolkningen ska kunna överleva och fortplanta sig. Några ekonomier, exempelvis den svenska, producerar oerhört mycket mer än detta minimum. Frågan är vad olika samhällen gör med detta överskott. Det kan vara väldigt olika.

      De gamla egyptierna använde sitt överskott till att bygga pyramider och andra märkvärdiga byggnadsverk.”

      Det är som du säger, folk i allmänhet har inte förmågan att spara och planera. Allt skall användas nu.

      Svara
  10. Realist

     /  06/23/2018

    Jag kan bara inte låta bli att undra över hur den typiske svennen som uppfyller dagens ”mansnorm” skulle klara av lumpen sådan som armén var på den tiden Sverige hade ett försvar ….

    Kanske jag är ett reaktionärt fossil, men Sverige är i desperat behov av verkligt dåliga tider för att rent darwinistiskt ren(s)a samhället …

    Svara
    • Kristian

       /  06/24/2018

      Kängor var en gång gjorda för att hålla så länge som möjligt, inte för att de skulle passa fötter…

      Mycket av det jag hört om 50- och 60-talets Sverige låter som Kina eller Japan. Mycket auktoritärt, och med skoldisciplin som på ett internat ur någon SM-fantasi. På den tiden kunde man verkligen misslyckas med examen. Skulle gissa att real- och studentexamen på den tiden motsvarade minst gymnasiet och några års universitetsstudier idag.
      (Återigen: en majoritet av ”Baby Boomer”-generationen var inte särskilt bortskämda.)

      Svara
  11. Senior

     /  06/23/2018

    Som jag ser det så kan detta mycket väl vara den praktiska räddningen snarare än en ny lägstanivå om S/M skulle samverka på riksplanet mot SD:

    https://ledarsidorna.se/2018/06/det-finns-alltid-en-lagre-niva-att-strava-efter/

    Svara
    • Realist

       /  06/23/2018

      Ifall S inte är med i nästa regering blir det intressant. Alla S/Mp osv märkta tjänstehen mfl som kommer att ta modell utav USA vänstern och obstruera allt vad de kan. Detta kan få intressanta följder för samhällets funktion.

      Svara
      • Senior

         /  06/24/2018

        Tyvärr är det så.
        Denna (S) aktivism har även framgått de få madatperider de andra i sjuklövern har varit i regeringsställning.

        Hög tid att återinföra ämbetsmannaansvar och ta bort folkvaldas undantag från tjänstemannaansvaret.

        Svara
        • Senior

           /  06/24/2018

          Hög tid att skrota hela ändringen som Palme och Geijer derv igenom 1975….

          Svara
  12. Dan

     /  06/24/2018

    Bojkotta cloetta och mejla dom sen och tala om vad ni tycker om deras skärp pris

    Svara
  13. Olof

     /  06/24/2018

    Den vilja som tycks finnas att avskaffa gränser och öppna för migration från all världens misskötta länder har på senaste tiden fått mig att fundera.

    Är det dags att återupprätta imperialismen?

    Skall man döma av den migration som sker så är det ett flertal länder som uppenbarligen inte klarar av att sköta sin förvaltning på ett sätt som den egna befolkningen är nöjd med. De tycks mycket hellre vilja ha det som västvärlden kan erbjuda.

    EU betalar allt mer för att länder skall sköta vad som tycks vara grundläggande delar av vad de bör göra för att alls kunna kalla sig stater.

    Om vi ändå får betala för detta, är det inte lika bra att i så fall gå hela vägen? Om så stora delar av befolkningen hellre tar sig hit, varför inte göra dem till lags och ge dem ett europeiskt styre? Om deras önskan är att bli tjänstehjon åt europeer, så är det ju något vi erbjudit förr. Bör vi göra det igen?

    Om inte annat kan vi ju ta diskussionen med de styrande i de länder vi får migration ifrån och påpeka situationen. Och påtala att om befolkningen fortsätter rösta för europeiskt styre med fötterna, så kan det arrangeras.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  06/24/2018

      ”Är det dags att återupprätta imperialismen?”

      Visst! Låt oss börja med att erövra Gambia, så kan vi skicka dit alla batikkärringar!

      Svara
      • Olof

         /  06/24/2018

        Som imperiebyggare måste man förstås finansiera sin godhjärtade verksamhet och det är en god tradition att använda de lokala naturresurserna för det. Vissa länder kan erbjuda fantastiska odlingsmöjligheter, andra mineraler. Och en del kan bidra med poolpojkar för att hålla vissa demografier på hemmafronten nöjda.

        Svara
  14. weasel

     /  06/24/2018

    ”I sina föreläsningar går Hampus Nessvold in på djupet om det att vara man, ända från barnåldern, via tonåren till vuxenlivet.”

    Kul att en tjugoåring går in på djupet om vuxenlivet och att vara man….
    För övrigt tycker jag att det är märkligt tyst från 2014 års voice of the year pristagare Soran Ismail , men han kanske är upptagen med annat för tillfället ? 🙂

    Svara
  15. heraldikern

     /  06/24/2018

    Ständigt detta feministiska trams om att kvinnan alltid fått dra det ”tyngsta lasset”! Det måste man ju ifrågasätta alltsedan hedenhös och till nu. Och dessutom först bestämma i vilken kultur man hävdar detta. I just denna kulturen vi lever i här och nu och tvåhundra år bakåt så står nog inte mannen långt efter med det tunga ansvaret att jobba och dra in försörjningsmedel, om man bortser de senaste decennierna där det nog varit lika för båda.

    Svara
    • Kristian

       /  06/24/2018

      68-feminismen hade svårt att göra sig gällande i tredje världen, eftersom kvinnor där fortfarande gjorde en hel del tungt grovarbete.
      ”Ni har rätt till samma jobb som männen” lät för dem som ”ni har rätt att slita ut er ännu mer.”

      I Väst hade kvinnorna inte varit i skogen eller på åkern på ett par generationer. – åtminstone inte de borgerliga kvinnorna som höll feminismen igång.

      Svara
  16. hllviken

     /  06/24/2018

    Storbrittaniens Premiärminister Theresa May niger för prins William:

    Svara
  17. hllviken

     /  06/24/2018

    TV4-Sporten: iförd ”Scull & Bones”-bälte gör kommentatorn Pyramidtecknet:

    Svara
    • Jonas

       /  06/24/2018

      ”Ni kan vara lugna, domaren är mutad och Tyskland kommer att vinna”

      Svara
  18. Bamse

     /  06/24/2018

    ”…hur det är att leva efter en stereotyp bild som många män inte kan identifiera sig med.”

    Så låt bli att leva efter den bilden då. Vem hindrar dig, Hampus? Men ge farao i att försöka pådyvla andra din idiotfeministiska floskelagenda!

    Svara
    • Trolletplit

       /  06/24/2018

      Hampus får gärna propagera för sin agenda. Däremot ska han inte få utrymme av kommun, SVT SR mm.
      Värnamo nyheter för dock ge honom utrymme om de inte uppbär statliga stöd( tycker jag)

      Problemet är när tidningar blev propaganda organ samtidigt som SR/SVT och samtidigt finns det inga högerpartiet eller tidningar.

      Nätet är vår räddning ända tills…

      Svara
      • Kronblom

         /  06/24/2018

        ”He’s stupid enough to go to London just to find out Big Ben is a clock”

        Svara
  19. Cain

     /  06/24/2018

    Hampus == nyttig idiot. Jag tror, eller åtminstone hoppas att de flesta som stödjer vansinnet är det. Hela den postmoderna rörelsen (”feminism”, ”antirasism” etc. notera ””) är designad för att förstöra det västerländska samhället i grunden.

    Sargon of Akkad gjorde nyligen en mycket intressant intervju på ämnet postmodernism där han intervjuar en amerikansk professor som både forskat och skrivit om det.

    Svara
    • invaderace

       /  06/25/2018

      Boken är mycket bra om än ganska svår- och tungläst.

      Svara
  20. hllviken

     /  06/24/2018

    KÖNSROLL ∆ SOMMAR

    Svara
  21. ok

     /  06/24/2018

    Trodde du skämtade!

    ”en träff där män äter middag ihop och diskuterar kärlek och sex med varandra från en radikalfeministisk manual…”

    Alltså, trodde du menade i överförd bemärkelse.

    Inte att det faktiskt fanns en fysisk manual.

    😀

    ”Henrik Teljfors är en av många män som hakat på initiativet #killmiddag, det vill säga middagar där man diskuterar mansrollen utifrån ett särskilt frågeformulär om till exempel sex och kärlek.”

    Det finns alltså ett särskilt framtaget frågeformulär.

    Tur det tänk vad spontant det hade kunnat bli annars…

    😀

    Men inte nog med det.

    ”Men när han för ett år sedan läste om Make Equals killmiddagsinitiativ gjorde han och en kompis slag i saken. Sedan dess har de ordnat fyra middagar med ett 40-tal gäster i varierad ålder på restaurang Söders Hjärta i Stockholm.”

    ”– Tidigare har jag främst agerat moderator, men nu när vi är färre kan jag delta i snacket på ett annat sätt. Det ser jag fram emot.”

    Personen i fråga agerar moderator i dessa manualstyrda samtal, så ingen kommer på fel tankar.

    De har alltså BÅDE ett feministiskt frågeformulär och en feministman som moderator!

    😀

    ”Initiativet ”#killmiddag” startades av Ida Östensson och jämlikhetsstiftelsen Make Equal sommaren 2016 som svar på debatten om de många övergrepp som skett på musikfestivaler.”

    Jättebra svar hörrni!

    Tillägnades killmiddagen de afghanska flyktingbarn som begick övergreppen på musikfestivaler med våldtäktslekar som Taharrush?

    Jasså inte?

    Som vanligt med ME så handlar det om inget annat än att jacka in bidragssnabeln.

    https://toklandet.wordpress.com/2016/06/19/apropa-bidrag-fran-mucf/

    Den där Hampus rabblar bara raadialfeministiska floskler och för det kan han belönas med 100 tusen kronor.

    Det där är bara ett sätt för ”män” som är osäkra på sin sexualitet att tjäna snabba och lättförtjänta pengar.

    Men åter till frågeformuläret.

    http://www.killmiddag.se/pdf/svenska/alla_samtalsguider.pdf

    😀

    ”Uppvärmningpåståenden – svara JA/NEJ om de stämmer på dig:
    … Jag har skedat med en killkompis”

    – Nej.

    (borde man ha gjort det?)

    ”Hur skulle du vilja hantera din svartsjuka på ett bra sätt?”

    – Vad sägs om att ha en partner som är pålitlig?

    Där finns många frågor på teman:

    – ”Män & Kärlek”
    – ”Män & Vänskap”
    – ”Män & Ego”
    – ”Män & Skörhet”
    – ”Män & Flyktvägar”
    – ”Män & Sex”.

    Inte heller dessa frågor var på dari.

    Så mycket för unga kvinnor på festivaler…

    Frågorna är framtagna för att bryta ner män psykiskt och bekänna sig till Gudrun Schyman ideologin.

    Det är ett indoktrineringsmaterial.

    Just ja, har en motfråga också:

    – Hur mycket bidragsmedel erhåller Make Equal för att bedriva alla sina projekt?

    $$$

    Tro fan att herrar (och hennar) som är osäkra på sin sexualitet ser sin chans att tjäna snabba cash.

    Svara
    • Patrik S

       /  06/24/2018

      På tal om manualer, så borde dessa ”män” läsa på lite vad SCUM-manifestet anser om feministiska män.

      Svara
    • MiT

       /  06/24/2018

      Som sagt, det är i allra högsta grad på riktigt med en riktig radikalfeministisk manual…
      Och Make equal har dragit in MINST 10 miljoner de senaste 5 åren från MUCF och Arvsfonden, sen kanske det tillkomemr ännu mer från kommun/landsting osv, det vet jag inte. Sök på ”bidragsmjölkare” här på bloggen så kommer det upp en del.

      Svara
      • Olof

         /  06/24/2018

        Ja, och det är exakt sådant här jag menar med att feministerna inte är villiga att ta det minsta ansvar för mänskliga rättigheter. Detta är pengar som skulle kunna ha använts för att förstärka grunden i samhällskontraktet, som hade kunnat åtminstone minska påverkan på de essentiella tjänsterna.

        Det här slöseriet är vad som har garanterat att konflikten i slutändan skulle ställa resurser till våra egna svaga i samhället mot resurser till migranter. Man har vägrat ta ansvar och välja bort det här slöseriet.

        Svara
    • Cain

       /  06/24/2018

      Paolo Roberto: ”…surdegsbakande snubbar från Södermalm som inte kan ligga med sina brudar.”

      Svara
  22. weasel

     /  06/24/2018

    Det är fascinerande att de som ständigt pratar om hur viktigt det är att ”bryta normer” alltid visar sig vara samma människor som pratar om hur viktigt det är att kvinnor ska bära slöja.
    Konklusion ;
    Vissa normer ska brytas- andra normer ska absolut inte brytas.
    :/

    Svara
    • Olof

       /  06/24/2018

      För att citera socialtjänsten i malmö om en ung grovt kriminell: ”har både förutsättningarna och de sociala färdigheterna som krävs för att bryta sitt normbrytande beteende”.

      Ibland måste man gå ett steg till och bryta normbrytandet!

      Svara
  23. Grodan Boll

     /  06/25/2018

    Killmiddag s.10
    ”Om jag är på bio med en manlig vän kan jag gråta till filmen utan att skämmas”

    Måste vara en kvinna som skrev manualen. Premisserna för frågan är helt åt fanders. Ja, jag hade säkert kunnat gråta, men varför i glödhetaste helvete skulle jag och en annan man gå på bio för att bli ledsna?

    Vi män går på bio för att roas och bli glada…

    Svara
    • ok

       /  06/25/2018

      Precis!

      Det var min första tanke också.

      Att en kvinna skrivit manualen. Ganska uppenbart faktiskt.

      Det krävs en speciell typ av man för att gå på bio med en manlig vän för att gråta tillsammans.

      För att sedan gå hem och ligga sked med varandra.

      🙂

      Inte ens kvinnor gör detta!

      Kvinnor går på bio tillsammans för att se en franchise där kvinnor domineras och utsätts för BDSM av rika män (det är åtminstone så jag har förstått filmernas handling, har dock inte sett någon av filmerna personligen eftersom de ligger något utanför min direkta intressesfär men skyller på normerna). Därefter åker kvinnorna hem till sina män och pojkvänner.

      Det hade varit en helt annan sak om frågeformuläret handlade om homosexuella män, men det är uppenbarligen inte dessa som den radikalfeministiska manualen riktar sig till.

      (och homosexuella män är knappast i behov av en middagsmanual med feministman, då dessa män redan är säkra på sin sexualitet)

      Som någon skrev är det säkert ingen slump att de håller sina feministmiddagar på Söder.

      Frågorna är så korkade att det är svårt att greppa.

      Visst, många ideologer är investerade i ideologin. 10 miljoner kronor på bara några få år är relativt bra förtjänst för printa några PDF:er och rabbla radikalfeminsitiska ramsor. Det finns såklart omkostnader med marknadsföring etcetera, men mycket är ren förtjänst som spekulativt spenderas på sprit och droger. De är bara att se hur dessa människor är funtade, det syns ju på dem att de tar droger.

      Visst, målet för den feministiska rörelsen är makt och män står i vägen. Krossa patriarkatet och allt det där tröttsamma och pinsamma.

      Visst, feminister vill krossa ”mansnormen” (de har ingen aning om vad dessa är) och bredda det manliga känslospektrat i någon slags ideologisk social ingenjörskonst som de gärna utsätter små barn för utan något som helst vetenskapligt stöd.

      Perverst är bara förnamnet.

      Feminister är beredda att offra kvinnor på den revolutionära kampens altare, en grupp som de säger sig företräda, då lär de knappast bry sig om män, en grupp som de uttryckligen säger sig hata.

      Tror inte feminister bryr sig nämnvärt om att svaga mäns psyke knäcks som tändstickor.

      Svagt lär det bli om deras huvuden pumpas med genusideologi sedan barnsben att de besitter en slags kollektiv manlig skuld. Barnen får kanske normal uppfostran hemma som underminerar knäppkärringarnas indoktrinering så det löser sig i slutändan.

      Det roligaste var att det i tidningsartikeln stod att mensmiddagarna i början spårade ur och feministmannen totalt tappade kontrollen och kunde inte hantera situationen, eftersom de inbjudna gästerna började socialisera med sina bordsherrar på traditionellt vis och började prata om fotboll och annat så kallat ”normativt” för att skapa trevlig middagsstämning vilket såklart var som att svära i feministkyrkan och fick feministmannen att baxna.

      🙂

      Med tiden lärde sig feministmannen hur hen skulle hantera middagarna med strikta kvinnliga frågeformulär för att undvika denna katastrof.

      Finns många bisarra sekter i herrens hage men få har så stort samhälls- och mediainflytande.

      Totalt obegripligt detta, men konklusionen måste ändå bli att det i huvudsak handlar om tre saker.

      Makt. Kamp. Pengar.

      Och inte nödvändigtvis i den ordningen…

      Svara
    • MiT

       /  06/25/2018

      Hahaha, ungefär så 😛

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: