All offentlig makt i Sverige utgår från Socialdemokraterna. Och Allijangsen.

Första meningen i första stycket i första paragrafen i Regeringsformen lyder

All offentlig makt i Sverige utgår från folket

Sen fortsätter det så här

Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett representativt och parlamentariskt statsskick och genom kommunal självstyrelse.

All offentlig makt utgår från folket och förverkligas genom representativt och parlamentariskt statsskick och kommunalt självstyre.

Det har ju varit lite livat några dagar om ordförandeposter i riksdagens utskott. Kan tyckas vara en skitsak men tydligen så har ordföranden utslagsröst vid behov så det kan vara väldigt viktigt.

Det är BRA att sånt här dras fram i ljuset nu innan valet! Jag trodde i min enfald att allt sådant som vilka som ska få vilka poster osv i riksdagen var noga reglerat i ett regelverk baserat på partiets storlek i senaste valet. Men så är det inte utan det är tydligen rena vilda västern i riksdagen utan regler för någonting. Utan ordentliga regler i riksdagen så förvandlas tydligen vuxna människor till dagisbarn så fort de kliver innanför dörrarna.

Några exempel

Politiskt sakokunnig hos Shekarabi. Han tycks inte ha en aning om att det är väljarna som ger partier makt i en demokrati. Vilken chock han kommer att få i september alltså!

Det där är så enormt obehagligt fån en CUF:are! Pratar om att stänga ute kanske en fjärdedel, eller ännu mer, av Sveriges befolkning från inflytande de röstar fram i nästa val! För det måste hon väl ändå förstå att det är inte SD hon vill hålla borta från makt och inflytande utan de hon vill hålla borta från makt och inflytande är väljare i Sverige som utnyttjar sin röst som medborgare i en demokrati? Hon tycker att man ska agera ”tekniskt” för att kanske 25%, eller ännu fler, av den röstberättigade befolkningen inte ska få det inflytande de har rätt till. Makalöst!

”Tekniska vägar att förhindra inflytande”…

(L)illeputtpartiets lilleputtar pratar som om (L)illeputtpartiet hade 50% av rösterna i ställer för att dansa på slak lina runt 4%-spärren.

”Ge SD makt”… Smaka på det några gånger. Så Allijangsen har makt att dela ut? Makt som är deras att göra som de vill med?

Eller är det Socialdemokraterna som delar ut? Enligt (L)illeputtpartiet är det S som bestämmer sånt i Sverige.

Enligt Socialdemokraterna är det Socialdemokraterna som sitter på all makt och bestämmer vem som på nåder ska få en gnutta av den. S tar ansvar genom att säga: Fuck väljarna! All offentlig makt i Sverige utgår ju från Socialdemokraterna. Och Allijangsen!

Den ovan tyckte jag faktiskt var lite gullig. En kommunist som frågar andra om de inget lärt av historien liksom  😀

Enligt LO är det (L)illeputtpartiet som har all makt och bestämmer i Sverige.

Minister Strandhäll tycker att det är oanständigt att låta all offentlig makt utgå från folket och inte från Socialdemokraterna. Och Allijangsen. Är det också enligt minister Strandhäll helt onödigt med val, representation och sånt där tjafs?

Så det har alltså varit kotterier och inte demokratin som styrt, och styr, vilka som får vilka poster i riksdagen. Det var faktiskt helt okänt för mig. Jag trodde faktiskt att sånt viktigt var styrt av ett ordentligt regelverk som inte kunde rundas och så visar det sig att det är vilda västern i stället.

 

De har alltså suttit där som Hemliga Arne och fördelat viktiga poster mellan sig. Helt overkligt att sånt kan ske i en demokrati 2018!

Är det något som den här jävla cirkusen visat så är det att riksdagens arbete mer liknar ett dagis. Eller en skolgård på en kass skola som inte sett en rastvakt de senaste 25 åren!

Det man måste göra akut är ju att styra upp ett tydligt regelverk omedelbart! Ett regelverk som styr vilka partier som får vilka poster och det ska såklart vara baserat på antal röster i senaste valet. Detta är absolut nödvändigt då man nu visat att man helt enkelt inte klarar av att vara vuxna med eget ansvar. Ett regelverk som stoppar såna antidemokrater som vi sett ovan i inlägget att kunna sitta som Hemliga Arne och fördela poster mellan sig! De är ju som små barn i riksdagen ffs! Vilket jävla haveri!

Det jag häpnar mest över är arrogansen från partiföreträdare! Fy fan alltså vilka obehagliga typer ni är!

Även Islamistpartiet de Gröna i Sverige tycker att man inte ska ge makt till SD. Men ge makt till hårdföra islamister var inga problem alls. De blev t o m ministrar. Fridolins mentor, som han såg till också blev minister, var ju mer intresserad av Turkiet, Milli Görus och Grå Vargarna än av Sverige. Och partiet är fortfarande proppfullt av dem…

Miljöpartiets kompisar i Karlstad tycker så här.

Vadå Miljöpartiets kompisar?

Miljöpartiet i Karlstad tyckte att de kunde få bygga sitt hus. Jo, så uttryckte han det faktiskt. Trots att de visste vilka typer det handlade om…

**********

Ett inlägg från början av juni om ni missat. Obs, det är ett väldigt långt inlägg men också väldigt läsvärt   😛

Vems värderingar skall gälla i Sverige?

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

213 kommentarer

  1. MiT

     /  06/30/2018


    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155791517238251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
  2. Ivar L

     /  06/30/2018

    Ja, jädrar.
    Antidemokraterna ploppar alltså frivilligt ut i dagsljuset nu? Folk som alltså motsätter sig en demokratisk ordning med folkstyre. Alla de som på teknisk väg vill utesluta SD från makten är PRECIS den sort som sätter diktatorer till makten när de får chansen. Här har ni dem alla, de som inte skulle blinka att ge en diktator makten om de finge chansen.

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Ja, det är nästan otroligt. Samtidigt så är det människor från denna grupp av makthavare/politiker som inte ryggar eller skäms för att kalla åsiktsmotståndare för antidemokrater utan vidare, det är fan provocerande. Mycket bra blogginlägg av MiT som uppmärksammar och visar hur tänket går i deras värld, som vanligt oundvikligt att inte hålla med i allt han skriver.

      Svara
  3. MiT

     /  06/30/2018

    ”Machonormen är lika destruktiv var den än dyker upp”
    https://www.sydsvenskan.se/2018-06-30/machonormen-ar-lika-destruktiv-var-den-an-dyker-upp

    Svara
    • Olof

       /  06/30/2018

      ”Där pratar förskollärarna om samtycke, om rätten att säga ja och nej… Där barn kommer att slippa gå till skolan med ont i magen.”

      … men de kommer inte slippa gå till skolan?

      Hur var det med det där om rätten att säga ja och nej? Så mycket var samtycke värt.

      Svara
    • Jonas

       /  07/01/2018

      ”De vill att läraren avbryter lektionen och visar sitt ställningstagande där och då när kränkningar sker i klassrummet.”

      Det här är vad feministerna gör, hur de vill att samhället ska se ut.

      EDIT: Klipp borttaget. Kollade vad det där ”Nothung” är för nåt och det kan du behålla för dig själv //MiT

      EDIT 2: Var inte alls ”Nothung” som visades här, jag spelade aldrig upp det utan såg bara samma bild som den skräniga skiten som en ”NKVD” postade längre ner. Förmodligen fanns skränet i datorns casheminne eller nåt. Lade in igen!

      Svara
      • Jonas

         /  07/01/2018

        Jag valde versionen med Taiwanesisk undertext för att inte stöta mig med alla taiwaneser som läser här här 😀

        Svara
        • Patrick

           /  07/01/2018

          Finns ingen ”taiwanesisk” text, det en majoritet talar är en del av hokkien dialekten samt mandarin kinesiska. Taiwan är blodsmässigt och kulturellt kinesiskt. Huruvida det är bra om de är separata från Kina regeringen är en annan femma dock.

          Svara
          • Jonas

             /  07/01/2018

            Mansplainade du just precis om det ämne som jag sitter och skriver en doktorsavhandling om?

            Nej det gör jag inte … just nu, men textningen, det talade språket är en helt annan sak, är med traditionellt kinesiska tecken som de använder i Taiwan. Om det hade varit ”main land” kinesiska så skulle det varit förenklad tecknen.

            Historien med Taiwan är komplicerad men lite som att Reinfeldt efter att ha förlorat valet skulle ha åkt till Gotland och hävdat att det var ett eget land.

          • Patrick

             /  07/01/2018

            Det är inte bara i Taiwan man använder de tecknena. Både historiskt, kulturellt och bildmässigt är Taiwan kinesiskt. Sedan kan man diskutera till dödsdagar huruvida vilken regering det bör tillhöra. Precis som du sade i slutet där 😉 Inte för att det kanske är mycket till merit men bodde i Kina 2008-2009. Var gift med Shanghaines, som numer är min exfru och flickvän 😛 komplicerat värre.

          • Patrick

             /  07/01/2018

            Ops blev autokorrigerat… menade blodsmässigt..

          • Jonas

             /  07/01/2018

            Då vet vi båda vad vi talar om 🙂
            Jo, båda använder de äldre tecknena men jag har bara sett att de används dagligen i Taiwan så därför antar jag att textningen är gjord i Taiwan.

      • Jonas

         /  07/01/2018

        ”EDIT: Klipp borttaget. Kollade vad det där ”Nothung” är för nåt och det kan du behålla för dig själv //MiT”

        ???????????????????????????????????????? va tusan är Nothung för något?

        Svara
        • Patrick

           /  07/01/2018

          Lite positivt med fin röst istället för nazistiskt skrot:

          Svara
          • Jonas

             /  07/01/2018

            Om du bara visste hur trött jag är på kinesisk smörsång.

        • Jonas

           /  07/01/2018

          ”Tokis” blandade tydligen ihop mitt inlägg med ett längre ner.
          Jag postar igen och om någon hittar någon ”Nothung” i den så ta gärna bort den.

          Svara
          • Patrick

             /  07/01/2018

            Kinesisk musik är ju awesome. Tänk om majoriteten av resten av världen höll samma kvalité 🙂 Östasiatiska kulturer har ju mycket fokus på kärlek, inget fel på det men kanske inte faller alla i smaken MEN tänk om MÖ hade hälften så mycket variation och fina budskap i deras ”musik”. Det skulle göra underverk.

          • Jonas

             /  07/01/2018

            För tio år sen var den awesome men sen gick det mot, till största delen, smörsång eller 80-tals eurodiscoblandad house. Inte min smak.

        • MiT

           /  07/01/2018

          Det jag såg var samma klipp här som under den andra, exakt samma nämligen. Kan i o f vara datorn som behöll i minnet efter att ha tittat på den andra skränande smörjan. Jag lägger in klippet under din kommentar igen, det är INTE ”Nothung” i din nya kommentar och som tydligen var den du postade från början, långt därifrån 😛
          Måste ha behållits i minnet på datorn på nåt sätt.

          Svara
          • Jonas

             /  07/01/2018

            Gott så. Man vill ju, o hemska tanke, inte bli beskylld för att ha dålig musiksmak 😉

      • Senior

         /  07/01/2018

        A class divided heter filmen, borde vara obligatorisk från 3:e klass med repetition varannat år.

        Svara
    • Bamse

       /  07/01/2018

      ”Vissa killar använder ofta ordet bög av rädsla för att de ska uppfattas som feminina. Killarna är kanske medvetna om den låga statusen som tjejerna har. Killarna är säkert medvetna om hur de och deras kompisar uppfattar och ser på tjejer, därför vill de inte befatta sig som feminina.”

      Men för bövelen alltså! Vanliga killar vill inte uppfattas som feminina av den enkla orsaken att de är killar och INTE tjejer. Ska det vara så svårt att förstå eller?

      Sedan är det förstås inte schysst att använda bög som skällsord, men det är en annan historia.

      Svara
  4. Uffe

     /  06/30/2018

    Jag är inte särskilt förvånad över en del av politikernas inställning, om jag inte minns fel var det väl i samband med att Regeringen Bildt vann valet på 1990-talet som någon högt stående S-kvinna anklagade honom för statskupp.

    Svara
    • Rikard

       /  07/01/2018

      Hej.

      Det var Marita Ulvskog, socialdemokrat, som talade från hjärtat:

      ”Ulvskog beskrev i en intervju i tidningen VI, i början av 1990-talet, hur hon upplevde det borgerliga segerruset i Stockholmsnatten efter den socialdemokratiska valförlusten 1976 som oförsonligt; ingen glädje, bara revanschism: ”Det kändes som en statskupp”. Efter denna förlust blev hon medlem i det socialdemokratiska partiet.” [https://sv.wikipedia.org/wiki/Marita_Ulvskog]

      Detta var ett meddelande från avdelningen för BisserWasser;

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  5. Olof

     /  06/30/2018

    Dana har rätt i en sak. De väljarna är inte C’s väljare och kommer sannolikt nu inte bli det oavsett vad.

    Men de har varit det. Och det finns fortfarande fler väljare som kan gå till SD som aldrig går tillbaka. Så så länge man har väljare kvar så kanske man inte skall skicka iväg fler.

    När jag gör valkompassen idag blir den SD->L->M->C->…. och det är inte många procent mellan valen. Men trots det har Dana rätt, jag kommer aldrig rösta på dem. Och deras antidemokratiska ”värderingar” är en av grundorsakerna.

    Jag kommer aldrig medverka till att ge någon som Dana makt.

    Svara
  6. MiT

     /  06/30/2018

    Svara
  7. Senior

     /  06/30/2018

    Jag har sagt det förut, och jag säger det igen:
    Jämför S, övriga sjuklövern, ABF, Facken, unga örnar, ”folkrörelsena” etc. etc. med nedanstående länk om ett visst land som Sveriges politiker haft ett väldigt tätt samarbete med.

    Läs särskilt avsnitten om kultur och politik.

    https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östtyskland

    Svara
  8. Ha, ha. Välkommen till Toklandet!

     /  06/30/2018

    MickeP

    Svara
    • Ehh, jag menar Sverige och svenska politiker...

       /  07/01/2018

      …inte denna blogg.

      MickeP

      Svara
  9. hllviken

     /  06/30/2018

    Fridolins ”hållning” då?

    Svara
    • Gorby

       /  06/30/2018

      Svara
      • Ivar L

         /  06/30/2018

        Klockrent, precis så.

        Politikfakta, en anonym blogg som heter Toklandet och dess kommentatorer fattar problemet medan Sveriges samlade ledarskribenter, journalister och tyckare inte gör det.

        För mig trumfar demokratifrågor allt annat. Det tyckte jag redan när Ny Demokrati blev illa behandlade på 90-talet trots att jag själv ogillade partiet. De var ju valda av folket, det glömde precis alla i media och resterande partier.

        Svara
        • MiT

           /  07/01/2018

          Sen Wästerberg reste sig ur soffan och gick har jag verkligen tyckt extremt illa om både Vet Bästerberg och Folkpartiet. Jag verkligen avskyr Bästerberg och skulle njuta av att se honom krypa i rännstenen. Den enda människa jag känner så för faktiskt. Han spottade människor hånfullt rakt i ansiktet.

          Svara
          • Senior

             /  07/01/2018

            Liksom Lars Ohly (om jag minns rätt) som vägrade sminka sig tillsammans med Jimmy Åkessson och reste sig och gick. -Och skröt om det.

            Samma person som i sitt tal efter valnederlaget 2006 till alliansen uttryckte sig, med reservation för mitt minne, att ”vi lyckades inte få makten i detta val, det är nu dags för utomparlamentariska metoder”.

            Andemeningen var i alla fall en uppmaning till revolution (eller möjligen till vänsteraktivister inom förvaltningar etc. att börja obstruera i sina ämbeten), även om jag inte kommer ihåg exakt ordval.

            Men kommunister har ju aldrig respekterat demokratins principer, hela deras världsbild kretsar ju runt revolution….

          • Olof

             /  07/01/2018

            Haha, det är lustigt hur lika ursprung en del av oss här har.

            Westerbergs agerande där var nog starten för när jag började hysa allvarliga tvivel kring hur demokratin egentligen mådde i Sverige. Westerberg och folkpartiet sjönk där rejält i mina ögon. Något de hittils inte lyckats återhämta sig från. Trist, för på en del sätt är jag nära dem, men det tycks vara något som är fundamentalt fel med partiet, för jag får hela tiden känslan av att de är någon sorts diaboliskt förvriden variant av ett sant liberalt parti.

            Nåja, förhoppningsvis kan de ersättas av MED när de åkt ut, som tycks ligga närmare vad L borde vara.

          • Ivar L

             /  07/01/2018

            Härligt att det är tron på riktig demokrati som driver ett flertal till den frustration som vi uttrycker. Det är precis vad det skall handla om. Demokrati på riktigt, yttrandefrihet på riktigt.

  10. hllviken

     /  06/30/2018

    Och de betraktar sig som vida överlägsna SD! 🙂 😦 🙂

    Svara
  11. Svara
    • lensof

       /  06/30/2018

      Jag är antagligen inte tillräckligt bevandrad i sådana här kvinnliga intrigvärldar (trots att jag är ett väldigt mycket hon och inget hen). Om det är en brist eller tillgång kan diskuteras. Dock är resultatet av min okunskap att jag fattar ingenting. Jag fattar inget av vad deras diskussion ens handlar om än mindre vad avsikten är eller vad de vill uppnå.

      Det känns inte ens värt att försöka förstå.

      Svara
    • Fräscht at använda någons ex tragiska mord som ammunition i en diskussion.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/01/2018

      Cissi Wallin är med i ”Roliga Tjejer” ?

      Det var så långt jag kom, sedan tappade jag bort mig i gnällkärret precis som lensof ovan. Vad gäller saken och vad fan vill de? Jag får väl en neutral beskrivning från metros krönikesida nästa vecka antar jag…

      Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Undrar om man som man ska sluta vara en tjejpleaser om det är olämpligt att som kvinna vara en killpleaser. Vi ska ju behandla män och kvinnor lika…

      Svara
  12. Gorby

     /  06/30/2018

    Svara
    • Senior

       /  07/01/2018

      Partiernas representanter har nog killgissat respektive tjejforskat på varsitt håll, utan inbördes kommunikation, vad denna Allians och dess olika överenskommelser innebär.
      Då blir man alliansöverens.

      Man kan ju få intrycket att de försöker kollra bort folk så till den grad att de inte alls har en aning om vad partierna står för, och hoppas att de därmed skall slentrianrösta på ”det gamla vanliga”.

      Svara
  13. hllviken

     /  06/30/2018

    V + (S) har visat prov på gott omdöme och moralisk överlägsenhet!

    Svara
  14. Melmac

     /  06/30/2018

    Vilka jävla svin ni politiker är! Ni konspirerar, misstolkar, egentolkar och övertolkar! Ni är så jävla kåta på makt att ni överger er ideologi för taktik och pakter. Ni är så jävla självupptagna och skitnödiga att man skäms för er! Efter hela detta debacle med Alliansen kan jag konstatera en gång för alla att ni är fullständigt opålitliga och står inte rakryggade för er åsikt någon gång, någon stans. Ni kan dra dit pepparn växer! Jag kommer aldrig rösta på er, förbannade parasiter som lever på oss andra. Ni är folkvalda! Det är vi som tillsätter och avsätter er! Må ni åka ut med röven före allihop i höst!

    Svara
    • Bra rutet!

       /  07/01/2018

      MickeP

      Svara
    • Patrick

       /  07/01/2018

      Delvis rätt men även fel. Du röstar på personer och parti som du tror representerar dig. Men ett parti/person representerar sig självt. Detta parti/person bör hålla vad denne lovar till nog stor grad om denne/dessa vill behålla makt eller utvidga den. Det är givetvis sjukt besvikande om den personen/partiet helt går emot de principer som du röstade för. Man skall dock komma ihåg att ett parti/person representerar sig självt. Man får alltså väljare pga just denna anledning. När man slutar följa den politik man fört är då ett svek upplevs. Vill man ha riktig representabel politik så får man kämpa för direktdemokrati. Politiker måste få representera sina egna idéer, tycker man det är fel så får man ändra på systemet eller bli politiker själv. De flesta människor skulle hellre hoppa från ett högt träd än bli politiker, men gnäller samtidigt om hur lurade de blir. Ställ dig upp och sätt dig emot det du tycker är fel då Soffliggare är vad som gjort Sverige till det är 2018, åtminstone delvis.

      Svara
    • Patrick

       /  07/01/2018

      Skall även nämnas att man måste spela ett taktiskt spel om man vill vinna ibland. Det är även så att många politiska regler finns för att allmänheten ställer de kraven. Som medmänniska är tröskeln rätt hög men minsta lilla misstag som politiker kan din politiska karriär vara över. Folk eftersöker ärliga politiker men skulle samtidigt inte ge dem makten. En för ärlig politiker är en naiv och okunnig person. Folk vill även att politiker skall lova allt, därför sitter det i som system. Den som lovar mindre ses som dåligt alternativ. Alla löften kan ej hållas då det möts av motstånd från övriga håll. Rätt självklara saker för de flesta, borde det vara iaf.

      Svara
  15. hllviken

     /  06/30/2018

    Den nuvarande makteliten i Regeringen kreverar när JÅ säger vad han tycker om muslimer

    Svara
    • Motkraft

       /  07/01/2018

      Faktum är att Jimmie Åkesson med denna kommentaren inte är ute på hal is. Han förvränger inte, han feltolkar inte. För om läser diverse sidor där muslimska företrädare eller organisationer försöker förklara det med slöja och att begränsa kvinnors frihet så hänvisas det till att män blir lockade och då förlora kontrollen. Och att det är kvinnans uppgift att inte locka mannen.

      Det värsta jag hört i den vägen var en ljudinspelning av en föreläsning som var upplagd på en svensk muslimsk sida (som jag tyvärr inte sparade). Där föreläsaren förklarade att en fru inte kan vägra sin make sex för att han då kanske förlorar kontrollen och ger sig på andra kvinnor. Dvs en syn att mannen är ett vilddjur som inte kan kontrollera sin sexlust och en hustrus uppgift är att se till att vilddjuret i honom inte kommer fram.

      Sedan blir det med att inte locka lite löjligt i våran tid med internet. En pakistansk bekant berättade för mig att när tittat på internet-trafik så är Pakistan en av de länder där ses mest grov och avvikande porr. Så jag tror nog att muslimer i allmänhet redan sett det mesta (undantag finns naturligtvis) utan att bli så lockade av en sommarklädd kvinna med utfällt hår.

      Det handlar om makt. När kvinnor avancerade mer och mer så behövdes ett sätt att trycka tillbaka dem, och att använda (påstådda) religiösa regler är naturligtvis perfekt. Sätt. Makt och inget annat.

      Svara
  16. hllviken

     /  06/30/2018


    Svara
  17. hllviken

     /  06/30/2018


    Svara
    • weasel

       /  06/30/2018

      Moderaterna har tydligen inga problem att ingå i en allians med det partiet som röstar JA till att 9000 män som har bedömts sakna asylskäl ska få stanna i Sverige.
      Men dom kan inte göra en överenskommelse med SD eftersom SD inte har samma syn på migrationspolitiken som Moderaterna.

      Då vet vi alltså att M endast kan göra överenskommelser med partiet som har samma syn som M. Vi vet också att M har gjort hur många överenskommelser som helst med C.
      Och av detta kan vi dra slutsatsen att Moderaternas syn på migrationspolitiken är att män som saknar asylskäl ska få stanna i Sverige.

      Svara
      • Olof

         /  07/01/2018

        Fast det verkar ju inte ens så bra. Moderaterna och SD tycks ju ha mer gemensam syn på migrationspolitiken än M och C numera (om man tror på vad de säger då).

        Så vad det fortfarande tycks handla om är snarare att Moderaterna inte har några problem att ingå i en allians med det partiet som var som mest förtjusta i rasbiologi tidigare i förra seklet men de vill inte göra överrenskommelser med det andra partiet som hade lite väl rasistiska övertoner lite senare i förra seklet.

        Signalpolitik återigen alltså. Svårt att bygga trovärdighet i sakpolitik så länge det är grunden för allt.

        Svara
  18. Kronblom

     /  06/30/2018

    OT, för den som vill få nåt att skratta åt.
    Jag fick brev denna vecka från COOP att de skulle spärra mitt MedMera-kort den sista September om jag inte kunde säkerställa att mina intjänade bonuspoäng inte används till finansiering av terrorism.

    Svara
    • hllviken

       /  07/01/2018

      Mycket märkligt! Berätta gärna bakgrundshistorien!

      Svara
      • Kronblom

         /  07/01/2018

        Brevet börjar:
        Nu stärks konsumentskyddet för dina betaltjänster. En ny betaltjänstlag som syftar till att förstärka konsumentskyddet trädde i kraft det 1 maj 2018. Läs mer på baksidan och på coop.se

        Sen kommer nästa stycke:
        Enligt penningtvättlagen behöver vi ställa ytterligare frågor till våra befintliga kunder för att säkerställa att vi har tillräcklig kundkännedom och därmed kunna motverka penningtvätt och finansiering av terrorism.

        Varför ska det vara så jävla krångligt att gå in i deras butik, betala kontant för varorna och gå därifrån?

        När går COOP i konkurs?

        Svara
        • hllviken

           /  07/01/2018

          Om jag förstår det rätt så är informationen riktad till alla kunder och inte till några misstänkta?

          Svara
          • Kronblom

             /  07/01/2018

            Jag vill inte lämna några privata uppgifter om mig som privatperson utöver det som redan kan inhämtas från statens personadressregister (SPAR) och liknande.

          • hllviken

             /  07/01/2018

            Fullt förståeligt!

        • Kronblom

           /  07/01/2018

          Som en bekant sa om detta då bank-ID krävs för att lämna uppgifterna: Varför ska svensken ge bankerna möjlighet att kartlägga vem som ligger med vem?

          Svara
        • Ivar L

           /  07/01/2018

          Påminner om visumansökan till USA: Har du deltagit i folkmord? JA/NEJ
          Totalt meningslösa frågor naturligtvis. Jag vet inte hur många penningtvättsfrågor jag svarat på till min bank, men vilken penningtvättare skulle svara ärligt? Det är ju bara löjligt.

          Svara
  19. weasel

     /  06/30/2018

    Bra, då vet vi att vänstern och de socialdemokratiska stödpartierna L och C anser att representation i riksdagens utskott inte ska styras av hur folket röstar utan att minoritetsregeringen ska utse personer utifrån någon slags värdegrundskala.
    Vilket alltså betyder att ett parti som har fått 400.000 röster kan ha ett dussin representanter, medan ett parti som har fått 2 000 000 röster inte har en enda.
    Om motsvarande skedde i exempelvis Ryssland eller Ungern skulle både Anders Lindberg och Jan Björklund betrakta det som ”antidemokratiskt” – nu händer det i Sverige och då betraktar dom det bisarrt nog som att systemet ”försvarar demokratin”.

    Jag har länge anat att S,V,MP och deras stödpartier C och V inte är alltför förtjusta i demokrati och det ser jag naturligtvis som någonting negativt.
    Men ska jag ändå försöka hitta någonting positivt i det här så tycker jag att det är bra att dom för en gångs skull visar sina rätta ansikten istället för att gömma sig bakom en demokratisk mask.

    Det ska bli ett nöje att diskutera detta med de stackarna som står i L och C valstugor 🙂

    Svara
  20. NKVD

     /  07/01/2018

    Om röda SR hade spelat denna Ebba Grön-klassiker hade det väl varit helt ok. Texten lätt modifierad.

    EDIT: Klipp borttaget. Nu har jag googlat vad det där ”Nothung” är för skrän. Behåll det för dig själv… //MiT

    Svara
    • MiT

       /  07/01/2018

      Vad är det där för jävla skrän? Hur klarar någon av att lyssna mer än två sekunder?

      Svara
      • NKVD

         /  07/05/2018

        Ebba Gröns original då? Att döma efter innehåll eller avsändare?

        ”Ja!
        Ja ja, ja hatar hela borgeligheten
        ja ja, ja hatar hela kungahuset
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss

        Ja ja, ja svär utifrån mitt hjärta
        att vi från förorterna ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss

        Ja ja, ja hatar prins Bertil å Carl-Gustav
        ja ja, ja hatar Zarah Leander
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss

        Ja dom tål lite bly i nackarna
        ja dom tål lite bly i nackarna

        för vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss

        vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss
        ja vi, vi ska beväpna oss”

        Svara
        • MiT

           /  07/05/2018

          Ja varför länkade du inte Ebba Grön utan just ”Nothung” om det var Ebba Grön du ville framhålla…? Min gissning, du skiter i Ebba Grön men gillar ”Nothung”…

          Svara
  21. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • Senior

       /  07/01/2018

      Det är nog ingen som överger SD på grund av detta, däremot får de nog deso fler sympatisörer. SD kan bara luta sig tillbaka, vara tysta, och låta dessa människor sköta valkampanjen åt dem.

      Svara
      • Olof

         /  07/01/2018

        Jag har så svårt att förstå hur de inte kan fatta hur det här fungerar.

        Det är samma sak med extremvänstern som håller på med ‘den _här_ gången skall vi kämpa med våld och hot mot högerextremismen så den inte får växa!’ och tycks helt ignorera hur 1920-1930 faktiskt såg ut. Det kämpades för fullt. Med våld och hot. Så mycket våld och hot att kommunismen till slut för de flesta upplevdes vara ett större hot än de där socialisterna med lite nationell inriktning. Med känt resultat.

        För tusan, kan folk sluta göra motståndaren jobb för dem? I en demokrati är det inte den som vinner tävlingen om att bete sig sämst som vinner valen.

        Svara
        • Senior

           /  07/01/2018

          Precis så.

          Lösningen är som alltid att rycka på axlarna och gå därifrån, låta dem stå kvar ensamma på torget och skråla för sig själva den timmen de har bokat för sin demonstration.

          Svara
    • Gorby

       /  07/01/2018

      Svara
      • G

         /  07/01/2018

        ”Manipulate” skulle också kunna vara understruket IMO. Är väl en sak att försök övertyga någon muntligt/skriftligt med sina argument, men att manipulera ? För att inte tala om hota ?! Möjligen låter sånt fullt normalt i deras vänstergodhetliga värld och för deras 2485 gillande följare. ”very cool fashion statement”…

        Svara
      • Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Svara
    • Jonas

       /  07/01/2018

      Svara
    • G

       /  07/01/2018

      ”Men det är ju för att jag är kommunist också.”
      ..[..]..
      – Det går inte att undvika att prata om politik, för vi lever ju i ett samhälle, säger Rebecca.
      
– Det är väldigt många som… börjar Fiona.
      
– Jag vet, men vi kunde ju inte undvika det, säger Rebecca.
      
– Jag förstår inte hur alla andra artister orkar det. Bara ”Nä, jag ska hålla mig helt likgiltig i den här frågan”. Jävla, vad heter han… Håkan Hellström. Säg nåt. Är du inte intresserad? Är du så besatt av att alla ska älska dig att du inte kan välja bort rasisterna ur den ekvationen? säger Fiona.
      – Att han inte uttalade sig nu när hans skivbolag… Det är så fucking osolidariskt tycker jag, säger Rebecca.

      – Det är så jävla manligt att inte känna ansvar på något sätt. Jag känner mig typ ansvarig för vad den gubben har gjort. Hur kan inte han känna ett ansvar? Helt vidrigt, säger Fiona.



      Både Rebecca och Fiona ska rösta på Vänsterpartiet i riksdagsvalet.

      – Det viktigaste med valet för mig är att Sverigedemokraterna inte ökar så mycket och att vänstern inte splittras. Varje år tror jag att Vänsterpartiet ska gå jättebra. Jag tror alltid att ”Nu fan händer det!”. Så blir det motsatsen, säger Fiona.

      – Vi pratar skitmycket om jämställdhet mellan män och kvinnor nu. Men vi pratar sjukt lite om den utbredda rasismen och hur den växer och hur vidrigt det är och blablabla. Det måste vi prata om skitmycket innan valet. För annars kan de hålla på med sin rasism och låta den gro medan vi är upptagna med metoo eller whatever. Vi kommer inte se det komma när de går över 30 procent eller vad det är, säger Rebecca.
      
– 30 är väl lite högt? säger Fiona.
      
– Säg inte det du. Det är livsfarligt. Det kan hända vad som helst medan vi går och tror att det är lugnt, säger Rebecca.

      – Det viktigaste är att alla mobiliserar sig i vetskapen om hur farligt det är med ett fascistiskt parti, säger Fiona.”
      https://ng.se/artiklar/rebecca-fiona-har-startat-eget
      https://web.archive.org/web/20180422095537/https://ng.se/artiklar/rebecca-fiona-har-startat-eget

      Svara
    • G

       /  07/01/2018

      ””Please, try to convince, manipulate and threaten everybody you know into not voting for an inexperienced Kalle Anka nazi party in the upcoming election”, skriver duon på engelska samtidigt som inlägget är taggat med #fuckSD.

      Nyheter Idag har talat med Joakim Wallerstein, kommunikationschef hos Sverigedemokraterna. Han är djupt kritisk till mediernas del i hotfulla utspelet.

      – Jag har alltid trott att Rebecca och Fiona var ett barnprogram, vilket jag nu förstått att så inte är fallet. Att de dansar i egentryckta t-shirts när de spelar popmusik bryr jag mig inte så mycket om. Vad jag däremot bryr mig om är att media lyfter fram detta som en ”kupp” och obekymrat publicerar ett inlägg från duon om att man ska manipulera och hota sina vänner att rösta på ett visst sätt i valet.

      – För en vecka sedan skrev svenska medier om att unga inte vågar uttrycka politiska åsikter på internet på grund av hot. Inte så konstigt att utvecklingen ser ut så när etablerad media legitimerar uttalanden såsom dem från Rebecca och Fiona.”
      https://nyheteridag.se/rebecca-fiona-uppmanar-att-hota-sd-valjare-far-stod-av-tv4-efter-politiska-utspelet/

      Mycket bra påpekat av Wallerstein. Expressen refererar till inlägget på instagram i sin artikel, men det enda som togs med från inlägget på instagram var att kommunisterna skrev att detta var ett ”fashion statement”. Inte en rad om uppmaning att man ska manipulera och hota människor så att de inte röstar fel.

      Svara
      • Casey Jones

         /  07/01/2018

        ”Jag har alltid trott att Rebecca och Fiona var ett barnprogram” 🙂

        Svara
      • weasel

         /  07/02/2018

        ”…into not voting for an inexperienced Kalle Anka nazi parti in the upcoming election.”

        Men, snälla, Rebecca & Fiona…., Kalle Anka heter Donald Duck på engelska , så det verkar faktiskt ganska så idiotiskt att skriva ett inlägg som uppenbarligen riktar sig till engelskspråkiga läsare och sedan ta för givet att dom vet vem/vad ”Kalle Anka” är 🙂

        Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      Svara
  22. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
  23. MiT

     /  07/01/2018

    Svara
    • Olof

       /  07/01/2018

      Oj, oj, så mycket godhetssignallerare, och ändå säljer man inte av kyrkans tillgångar för att finansiera flyktingmottagning? Som vanligt, lätt att leka god med andras pengar, inte så lätt att offra något själv?

      Svara
  24. G

     /  07/01/2018

    ”Hyckleriet har fått ett alldeles eget ansikte.”…..

    Svara
  25. G

     /  07/01/2018

    Caroline: ”Distriktsordförande för CUF Storstockholm.”

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Mer CUF 🙂 Skulle posta en tweet från ”Distriktsordföranden i CUF västra götaland”, iaf var hon det när hon gjorde tweeten, men det gick inget vidare för tweeten är tydligen borttagen nu. Men som tur var sparade jag den för länge sedan: http://www.archive.is/6qPb6
      Det är lite svårt att tro att detta verkligen är ett ungdomsförbund till ett s.k ”borgerligt parti” som centern kallar sig.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/01/2018

      Hahah! Svart på vitt:

      Svara
    • Senior

       /  07/01/2018

      Jädra tölp den där Bali.
      -Komma här och mansplaina hennes känslor med fakta och kunskap!

      Svara
    • Senior

       /  07/01/2018

      Precis så.
      -Och dessa smygkommunister kallar sig liberaler.

      Svara
      • G

         /  07/01/2018

        Kommunistliberaler 😛

        Svara
        • Kristian

           /  07/01/2018

          Heter det inte ”folkpartister”? 🙂

          Svara
          • Kristian

             /  07/01/2018

            Apropå det, under uppslagsord ”harrejavlar”:

          • G

             /  07/01/2018

            Hahahaha! 😀
            Undrar varför Sjöstedt då inleder sina tal på 1 maj med: ”Vänsterpartister, kära socialister, i dag är det vår dag…” :/

            Kommunistlibertarianerna – klassisk kommunistpolitik med libertariansk touch.

  26. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Hahahaha! Fan vilket vass penna, han fick nästan med hela tjottaballongen i en enda krönika! Toppenbra!

      Svara
    • lensof

       /  07/01/2018

      Tack och lov för Ganman. Han kan verkligen ge hopp om framtiden samtidigt som han är underhållande.

      Inser när jag läser hans ledare att något Lööf har jag inte i mig. Hon retar mig inte ens, jag blir bara föraktfullt likgiltig för hennes självgoda spel.

      Dock har jag nog mer av Trump än jag velat erkänna. Jag gillar människor som åstadkommer resultat och gör tillvaron lite lättare att leva, även om de har orange hud och ibland uttrycker sig sig mer som en stuverisjas än en världsledande politiker. Dessutom slipper man se hans tandgarnityr jämt och ständigt, han är måttlig med falska stora ögondöda leenden.

      Så när jag numera får frågan var jag står politiskt så har jag börjat svara att det vill hen inte veta. Även om detta innebär att hen kommer att reagera negativt kanske så till den grad att jag blir avvisad i framtiden. Men jag orkar inte spela med i galenskaperna längre.

      Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      (Tangent.)

      ”Det såg inte bra ut att så många välbetalda proffsanalytiker missat så många uppenbara varningssignaler. Lite som en doktor som diagnosticerar en ebolasmittad patient med hösnuva. Och på grund av denna episka feldiagnos är media tvungna att – även fortsättningsvis – utmåla Trump som en abnorm individ som när som helst kan kasta sig över den” röda knappen” och förgöra världen.”

      Som Mikes skriver i ”Land of the Rising Yen”: Den som efter helvetiska anstringingar kommer in på ett Japanskt universitet, kommer även att ta examen. Alternativet – att någon kommer in men misslyckas – skulle insinuera att examinatorerna – Auktoriteten med stort A – hade gjort fel.
      Det är naturligtvis oacceptabel.

      Svara
  27. G

     /  07/01/2018

    ”Till det senaste avsnittet av Göttänna-podden tog de emot SD-ledaren Jimmie Åkesson. Samtliga partiledare har bjudits in, men hittills har bara Åkesson tackat ja.

    – Jag hade ett ämne jag ville prata om och det var spel och spelberoende. Glenn ville prata om blåljuspersonal. Annars är det att vi vill möta människan bakom den yttre människan, säger Micke Målarn i början av poddcasten med Åkesson.”
    https://nyheteridag.se/nathat-mot-glenn-hysen-efter-podd-med-jimmie-akesson/

    Svara
  28. hllviken

     /  07/01/2018

    ll

    Svara
    • Senior

       /  07/01/2018

      Denna bild säger ju ingenting utan måtten och enheterna som mäts i skalan.

      Svara
      • hllviken

         /  07/01/2018

        Vill man veta detaljer måste man gå in på SOM-institutets sida.

        ”Multidimensionell skalningsanalys av väljarnas betygsättning av partier och partiledare”.

        Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      Källa! Snälla! Bara en URL. Det är allt vi begär!
      Det måste ta minst lika lång tid att knäppa en skärmbild. Klipp in webbaddressen också.

      Svara
  29. G

     /  07/01/2018

    Svara
  30. G

     /  07/01/2018

    Svara
  31. G

     /  07/01/2018

    Svara
  32. G

     /  07/01/2018

    Håkan: ”Socialdemokratisk kommunpolitiker i Älmhult”…

    Suzanne: ”Fritidspolitiker (S) i Väsby”

    Svara
    • Olof

       /  07/01/2018

      ”får man vara beredd på att detsamma drabbar en själv en dag.”

      Japp, what goes around comes around. Och SD har fått rätt mycket marginal upparbetad nu. Jag skulle säga att den här mandatperioden är sista chansen för resten av partierna att återställa en normalitet till hur en demokrati skall fungera. Gör de inte det…

      Ja, som sagt, jag tror ju att om SD får vara enda oppositionen kommande mandatperiod och vi åker på en lågkonjunktur så kommer SD och närliggande få egen majoritet valet efter. Har de fortsatt behandlats som de gjorts hittils så förväntar jag mig en ordentlig värdegrundsutrensning därefter inom den mesta politiskt styrda verksamheten. Och om någon skulle klaga har de inte ett ben att stå på. Politiska åsikter är en tilllåten diskrimineringsgrund i Sverige. Som vi sett.

      ”Har vi inte en skyldighet att göra allt för att stoppa fascism/främlingsfientlighet, hot mot vår demokrati.”

      Fascism, främlingsfientlighet och hot mot demokratin stoppas inte genom att man anammar fascistiska beteenden, hotar demokratin och gör allt vad man kan för att främlingsfientlighet skall växa. Jag skulle säga att stora delar av SD’s tillväxt sedan de kom in i riksdagen direkt kan tillskrivas de andra partiernas agerande.

      Så om man anser sig ha en sådan skyldighet och anser att SD är de sakerna, så föreslår jag att man agerar annorlunda. För det här verkar inte funka så bra.

      Svara
      • Jonas

         /  07/01/2018

        Ca 30% i valet, en kris, omval, majoritet …. nu får till och med jag lust att prata om 30-talet 🙂

        Svara
        • Senior

           /  07/01/2018

          Precis så.
          Även här är likheterna slående.

          Svara
      • Kloka ord från dig

         /  07/01/2018

        Som vanligt.

        MickeP

        Svara
      • Rikard

         /  07/02/2018

        Hej.

        Påpekande:

        Demokrati är för en del något med egenvärde, och som så ett begrepp som inrymmer många andra begrepp för att vara uppfyllt; yttrandefrihet, organisationsfrihet, näringsfrihet och så vidare ur den klassiska västerländska liberala civilisations idétradition. Det är kulturella, civilisatoriska värden.

        Demokrati är för andra en metod för att etablera och behålla makt; utöver detta saknar begreppet egenvärde utöver att denna grupp kan använda det faktum att den valts med folkligt stöd för att detronisera kritik, och inducera splittring hos kritiker, särskilt om dessa kritiker argumenterar utifrån en tredje position av idealistisk utopism. Se exempelvis Rysslands, Turkiets och Kinas kritik av västvärlden.

        Därför är det av central betydelse att inte inbilla sig att demokrati, och demokratiska ideal på något villkors vis skyddar från, tja något alls. De (idealen) möjliggör i sitt genomförande ett samhälle med växande materiell och personlig frihet, inget annat. Ett av dessa ideal är universalistiskt: alla människors lika värde. Konkret gör det värdet att en IS-soldat vilken flyttat till Sverige äger rätt att på demokratisk väg söka etablera ett kalifat. Förkastar man de universalistiska värdena till förmån för partikularistiska sådana (‘alla svenska svenskars lika värde är högre än främlingars’, förenklat) och den grupp man skapar via definitionens avgränsning kan denne IS-soldat inte skapa sitt kalifat annat än i direkt konflikt med det system han verkar inom, och han kan därför neutraliseras.

        Demokratiska värderingar och metoder kan aldrig tillåtas innehålla fröet till sin egen undergång, och de mekanismer som skyddade mot detta var just nationalism grundad i folkgruppstillhörighet, en viss chauvinism (som kan vara av godo eller ondo), och absoluta krav på underkastelse och assimilering för främlingar, samt olika krav, rättigheter och skyldigheter för infödda och invandrade, till de inföddas fördel. Dessa mekanismer har sedan femtio år aktivt avvecklats i Sverige, och är nu sedda som ondska, eller som psykisk sjukdom.

        För ungdomar: TL;DR.versionen nedan:

        Demokrati är inte att fåren låter vargarna rösta om vem som skall ätas.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2018

      Suzanne vill således stoppa ”hot mot vår demokrati” genom att motarbeta demokratin?

      Svara
  33. Senior

     /  07/01/2018

    Arbetarrörelsen klarar inte av att försvara arbetarnas intressen

    ”Historiskt har facken och dess socialdemokratiska partiförgrening haft fördelaktiga förutsättningar, alltifrån en snabb industrialiseringstakt, bondeklassens relativa frihet och slumpmässiga faktorer som andra världskrigets ödeläggelse av Europa – har påverkat i vilken utsträckning svensk arbetarklass kunnat dra nytta av de objektiva förutsättningarna.”

    Precis så, det är snarare den tekniska utvecklingen med billig energi som ligger bakom välfärden vi har i västvärlden idag. Vore det inte för billig diesel och de tillhörande traktorerna skulle vi likt nordkoreanerna stå ett tjugotal personer i stöten med hackor och hacka. Frågan är om det inte är dit sossarna försöker få oss med alla fördyrande skatter och avgifter på samtliga energislag….. -Så de kan få tillbaka fler arbetare som de kan ”värna” om och fiska röster från.

    Gällande facken skiter de fullständigt i arbetstagarna, det är ingen intresseorganisation för medlemmarna, de är politiska ideologer som strävar efter kommunism.

    De fem arbetsplatser jag jobbat på de senaste 30 åren har alla haft ett antal gemensamma nämnare mellan facken:

    De har motsatt sig löneökningar.
    När företagen velat höja löner har facken motsatt sig detta till förmån för de sämst betalda i företaget, oavsett sysslor och arbetsuppgifter. Fackets inställning har på alla platser varit att alla utom de sämst betalda skall avstå löneökningar tills de sämst betalda ”kommit ifatt”.
    På en arbetsplats ville de till och med sänka(!) lönerna för en grupp istället för att höja de andra kollegernas, till förmån för en tredje grupp som de ansåg behövde höjas.
    De försöker alltså bakvägen att införa den kommunistiska medborgarlönen, samma summa för alla oavsett arbetsuppgifter och prestation.

    Det är samma sak med hälsofrämjande åtgärder, de företag jag arbetat på har arbetsgivaren varit betydligt mer mån om arbetstagarna och deras väl och ve än vad facken någonsin varit.

    Jag vet inte om jag haft tur med mina fem olika arbetsgivare men de ”strukturer” som vänstern uttrycker det har varit konsekvent desamma på de platserna:

    Arbetsgivarna är måna om sina anställda, emedan facken bara pungslår dem på fackavgifter som de åker iväg och äter gott, dricker och lever för på sina anläggningar inom och utom landet. -Och de värsta och lataste smitarna, de som vilken arbetsgivare som helst skulle ångra att han anställt, det var de fackligt aktiva. Antingen gick de och såsade, och så fort det drog ihop sig fick de påpassligt nog ”ett fackligt ärende” och försvann tills det lugnat ner sig.

    -Det är inte facken som ordnat arbetarnas välstånd, det är arbetarna själva tillsammans med arbetsgivarna i symbios med varann och den tekniska utvecklingen.

    Den ”industriella revolutionen” är vad som ligger bakom: hårt arbete med både hjärna och kropp där konstruktörernas och utvecklarnas metoder. verktyg och maskiner, byggda av arbetare, bekostade av arbetsgivarna, har utvecklat både maskiner och energiutvinning till deras drift. -Det är vad som tagit oss dit vi är idag, en samverkande symbios mellan ovanstående i en uppåtgående spiral, inte parasiterande kommunister.

    Fackförbund som på 70-talet protesterade mot att ”robotar” skulle ta jobben från arbetarna och göra dem arbetslösa. De föredrog hellre att arbetarna skulle förstöra ryggarna och andas in giftiga gaser för att ”skydda jobben” istället för att låta robotarna inte bara skydda arbetarna utan också försörja dem.

    Ibland undrar jag ironiskt om det inte är så att socialisterna och facken medvetet vill kasta oss tillbaka till tiden innan den industriella revolutionen så de åter igen får sina arbetare med manuellt arbete med hackor och spadar att värna om. Det kanske är medvetet att alla kommunistländer förr eller senare hamnar i den sitsen. -Fan skaffa en hund istället!

    Facket har måhända haft en roll som organisation för omhändertagande av arbetarnas intresse, men den rollen har de i så fall för länge sedan spelat ut.

    https://ledarsidorna.se/2018/07/arbetarrorelsen-klarar-inte-av-att-forsvara-arbetarnas-intressen/

    Svara
    • Kronblom

       /  07/01/2018

      Hamnen i fråga i Göteborg kunde de ha stängt för nåt år sedan och flyttat den till Uddevalla istället.

      Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      Enligt uppgift: en gång när Saab fanns föreslog man att istället för att göra några moment längs ett löpande band så skulle varje lag bygga en hel bil. Man börjar med underrede/karross och monterar … allt.
      Verkar mycket mer intressant säger jag efter mina fyra veckor där en sommar på 90-talet.
      Tänk vilken känsla att se bil efter bil växa fram! Jämför det med det monotona ”taklucka”-”fälg”-”baklyse”-”taklucka”-”lunch” …

      Facket lär ha tagit död på det förslaget. Gissar att det skulle ha blivit för tydligt om någon inte höll måttet.
      (Det var samma företag som ett tag hade en ”fritidsgård” dit folk som blivit friställda kunde gå och sitta, så att företag och arbetslösa kunde låtsas att de fortfarande hade jobb. Vansinne.)

      Svara
    • lensof

       /  07/02/2018

      Anställd hjälpare tog ut 26 000 kr på vårdtagares kort.

      Hjälparen blev avskedad.

      Facket protesterar. Hänvisar till lagen om anställningstrygghet.

      Vårdtagarens trygghet är däremot inget man bryr sig om.

      Avslöjar vilka anställda facket vill stötta och vilka grundläggande värderingar man har inom facket.

      Det där med värdegrund ?!

      Svara
  34. G

     /  07/01/2018

    Svara
  35. hllviken

     /  07/01/2018

    Sparas i Historiska Arkivet

    Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      Ja, det var väl länge sedan Strandhäll passerade den gränsen!

      Svara
  36. Kristian

     /  07/01/2018

    ”Socialdemokraternas senaste utspel: Språkkrav för försörjningsstöd”
    https://nyheteridag.se/socialdemokraternas-senaste-utspel-sprakkrav-for-forsorjningsstod/

    Åter till Nostradamus-Ganmans förutsägelser.

    ”Den svenska integrationsdebatten kommer mycket snart – helt öppet och helt skamlöst – att kretsa kring två begrepp: ”repatriering” och ”assimilering”. Socialdemokratin kommer att gå i bräschen för detta.”

    (… att man sedan inte har minsta avsikt att se till att kraven uppfylls är en anna sak.)

    Svara
    • Olof

       /  07/01/2018

      Om vi inte ens har krav på att man skall ha rätt att uppehålla sig i landet för att få försörjningsstöd så finns ingen anledning att tro att det här är seröst menat. Och S klarar inte ens av att hålla en trovärdig linje med det.

      Man kan skratta över hur Alliansen misslyckas med sin koordination, men sanningen är ju att S har nästan samma problem fast internt istället. Så länge falanger som Brödraskapet, f’låt, ”Tro och Solidaritet”, har en signifikant maktbas så är det helt irrelevant vad Löfven säger.

      Svara
    • Kristian

       /  07/01/2018

      Det kommer mera …

      70 dagar kvar till valet.
      Sedan blir det månader och åter månader innan vi har en regering.

      Svara
  37. hllviken

     /  07/01/2018


    Svara
    • hllviken

       /  07/01/2018

      Tvi vale – vilken vidrig video! De här jönsarna skämmer ut Sverige!
      Helst ser jag en organiserad ursäkt sänd till Schweiziska Ambassaden!

      Svara
    • Gorby

       /  07/01/2018

      Kul däremot att läsa kommentarerna där de påpekar att Sverige är The race Capital of Europe.

      Svara
    • lensof

       /  07/01/2018

      Sverige vill se sig som moralens väktare.

      Sanningen är att Sverige är dubbelmoralens väktare.

      Lagen om prostitution har inte tagit bort sexhandeln. Hur skulle den kunna göra det med öppna gränser, illegala migranter, ökad brottslighet och en krympande hårt belastad polisstyrka. Man sopar under mattan, låtsas ha en kontroll man inte alls har.

      Tycker att dessa självgoda varelser från filmen ska ta sig en promenad på vissa centrala gator i våra städer. De gator man undviker om man är det minsta lilla medveten och rädd om sig själv (åtminstone som kvinna).

      Denna självgodhet! Jag skäms som svensk.

      Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Skratta eller gråta, det är frågan. 😦
      Följande personer har gjort detta *mästerverk*, själv känner jag inte igen något av namnen, men om någon känner för att undersöka vidare så here you go….

      https://lbbonline.com/news/swedes-reveal-they-are-sick-of-being-confused-with-switzerland/

      Client

      Advertiser: Frauenzentrale Zürich

      Creative Agency

      Creative Agency: Publicis Zürich

      CEO: Thomas Wildberger

      Managing Director: Matthias Koller

      Agency Production: Vicky Cullen

      Creatives: Johannes Raggio, Peter Brönnimann

      Account Manager: Nina Wildhaber

      Production Company

      Production Company: Social Club, Stockholm

      Director: Julia Lindström

      Music

      Composer: Ole Sebastian Kåss

      Svara
    • Jeez, snacka om rasister!

       /  07/01/2018

      Vad gör vi nu? Kan man anmäla de här stollarna ngn stans?

      Fy f-n vad vidrigt!

      MickeP

      Svara
      • Ivar L

         /  07/02/2018

        Varför skulle vi anmäla dem? Vi har väl yttrandefrihet? Jag litar tryggt på att merparten av Schweiz vuxna medborgare är vuxna och mest rycker på axlarna åt tramset. Ja, den promille som kommer att se videon alltså.

        Svara
  38. MiT

     /  07/01/2018

    Svara
  39. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • Hypocrita

       /  07/01/2018

      Av beskrivningen att döma, (lång, blond osv) skulle jag gissa Säpo…..

      Svara
      • Ivar L

         /  07/02/2018

        Man fattar ju vilken bäbis till politiker Ali är. Han skulle antagligen anmäla livvakterna för hets mot folkgrupp om de övermannade en islamist med IS-flagga och k-pist. Men på sätt och vis vore det väl bra om alla de där bäbispolitikerna och välgörenhetslobbyisterna stannade kvar i Almedalen och drack rosévin så kan vi andra försöka sköta landet istället. Ställ in alla båtturer och flygturer till Gotland nu när de alla är samlade!

        Ursäkta Gotlänningarna, vi kompenserar er i efterhand.

        Svara
        • weasel

           /  07/02/2018

          Men…vad hände med vänstern slogan ”man ska inte döma folk efter deras utseende”… ? :/

          Svara
  40. Kristian

     /  07/01/2018

    Svara
    • Kronblom

       /  07/01/2018

      Butthole surfers?

      Svara
      • Har bara hört namnen, men Cherry Popping Daddies och Anal Cunt om det skall vara sådant!

        Svara
      • G

         /  07/01/2018

        I did not (may the gods love me) think it mattered,
        whether I might be smelling Aemilius’s mouth or arse.
        The one’s no cleaner, the other’s no dirtier,
        in fact his arse is both cleaner and nicer:
        since it’s no teeth. Indeed, the other has
        foot long teeth, gums like an old box-cart,
        and jaws that usually gape like the open cunt of a pissing mule on heat.
        He fucks lots of women, and makes himself out
        to be charming, and isn’t set to the mill with the ass?
        Shouldn’t we think, of any girl touching him,
        she’s capable of licking a foul hangman’s arse?
        .
        http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/e97.htm

        Svara
    • Eller varför inte Tom Zacharias?

      Svara
  41. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Helt jävla sinnessjukt detta. *Vi har för få fritidsgårdar i Sverige!!!!*

      Svara
      • Ivar L

         /  07/01/2018

        Så tar vi och identifierar alla i den där mobben och utvisar dem för gott tack.

        Svara
    • G

       /  07/01/2018

      ”Nyheter Idag har talat med polisens presstalesman Fredrik Bratt och berättar att det finns en naturlig förklaring till varför ingen polis ingrep. Han känner till videoklippet och har själv sett de dramatiska bilderna.

      – Polisbilen är tom. De poliserna som befann sig i polisbilen befinner sig en bit därifrån och jagar en av personerna som sedan visar sig vara en eventuell gärningsman som sitter anhållen nu för mordförsök och grovt vapenbrott. Det är förklaringen till att de inte har möjlighet att ingripa där på platsen.

      Bratt säger att han fått frågor från flera medier om just det som sker precis bredvid polisbilen och han har förklarat att det helt enkelt inte finns någon polis just där och då på platsen.

      – Jag är övertygad om att det stått en polispatrull i närheten så hade de ingripit direkt mot detta.

      Bakgrunden till att den skjutne mannen sparkas av en grupp andra män kan inte Bratt svara på. Han säger att polisen kommer titta närmare på detta för att försöka identifiera vilka som varit på platsen och vem som gjort vad.

      – Kan vi knyta någon till platsen som begått brott så kommer vi agera mot dom.”
      https://nyheteridag.se/har-sparkar-mobben-skjuten-man-som-ligger-pa-oppen-gata-i-helsingborg/

      Svara
  42. Kristian

     /  07/01/2018

    Bästa sammanfattningen jag sett:

    Svara
  43. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Kristallklart. Sådana politiker är bra, man vet vad man får när man röstar också. Troligen ingen som viker sig för anklagelser om fel värdegrund och gör ändringar i politiken stup i kvarten pga ditten eller datten, eller gör som inkompetenta politiker och skapar ”enighet” i partiallianser som knappt håller ett dygn innan någon får kalla fötter (Hej C & L) och drar sig ur efter häftig kritik…

      Svara
  44. Gorby

     /  07/01/2018

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Politikerföraktet, precis som mina fina tomater, det bara växer och växer!…

      Svara
      • Det gör det!
        Hade tomatplantor i växthuset för några år sedan. Eftersom jag inte vet något om tomater, gallrade jag inte som man tydligen skall göra.
        Jag fick fullt med vackra gröna blad hela sommaren – det såg ut som om jag fyllt hela växthuset med blivande ensilage – och kanske ett dussin knappt valnötsstora tomater …

        Men jag ställer i alla fall inte upp i något val som ”bra trädgårdsmästare.”

        Svara
    • hllviken

       /  07/01/2018

      Så fånig hon ser ut! Ja, något ännu löjligare är fånig.
      Kommer inte på exakt beteckning.

      Svara
      • lensof

         /  07/01/2018

        Ja en gång kommer man skratta åt henne. För hon är både speciell och väldigt tidstypisk. Precis som vi en gång skrattade åt både männen och kvinnorna i gamla pilsnerfilmer från 30-talet.

        Kan centerns kvinnor ha inspirerats av Fridolf och lilla Selma månntro? Det verkar nästan så. Jag kan se mina barnbarn ha roliga film- (internet)kvällar då de vrider sig av skratt. Tyvärr är damerna inte lika lätta att skratta åt nu (eller än).

        Svara
  45. G

     /  07/01/2018

    ”Breda överenskommelser” ? Hahahaha, ni och era förbannade överenskommelser!

    Svara
    • Frida Gustavl

       /  07/01/2018

      Sverige behöver alltså långsiktigt ansvarstagande och breda överenskommelser. Ja, men varför då? Om det nu inte är någon kris, varför detta behov av blocköverskridande ”ansvar” och ”rivstart”. Om nu rivstart är det som behövs, hur ska det åstadkommas när 80% av kammaren ska komma överens?

      Och om nu politikerna är så där särskilt intresserad av de där överenskommelserna så borde väl de i god anda kunna komma överens om att bestämma vad de är överens om att de ska komma överens om och redovisa det för väljarna i god tid före valet. Men men, det förtar ju lite poängen med valet, för vad ska väljarna välja om de nu är överens.

      De försöker gång på gång sälja gris i säck de där små bettlarna.

      Svara
    • Olof

       /  07/01/2018

      Med tanke på det sannolikt svåra parlamentariska läget antar jag att det kommer att ta ett tag innan en sådan överrenskommelse kan komma på plats. Vad tror du om december som mål för överrenskommelsen, Annie? Jag har ett klatchigt namn för den…

      ”Vi i Centerpartiet är beredda att ta stort ansvar för nya långsiktiga reformer.”

      Hahaha. Afghanamnestin.

      ”skapa möjlighet till fler enkla jobb med något lägre ingångslön”

      Hahaha. För den HÄR gången har ni en plan för hur ni skall avskaffa de svenska facken. Kan vi få se den? Inte? Ah, då är det bara fantasier, och ni har ingen lösning för hur ni skall få de med väldigt låg möjlighet att leverera värde i arbete. Tack.

      ”Vi behöver ett systemskifte i synen på skatter, jobb och företagande.”

      Är du säker på att det inte är struktuuuuuurerna?

      Det är gulligt att du nämner grön skatteväxling i en artikel där du pratar om långsiktiga reformer. För saken med att just beskatta skadliga saker högre är att avsikten är att de skadliga sakerna på lång sikt skall ersättas med mindre skadliga alternativ. Så om man ser sådan skatteväxling som något långsiktigt så måste man samtidigt uppmuntra fortsatt användning av det skadliga så inte skattebasen försvinner.

      Det låter lite… motsägelsefullt.

      ”Vi ska hjälpa de mest utsatta och samtidigt ha en fungerande mottagande och bättre integration.”

      Och om du bara får välja en? Vilket är det mest viktiga då? Välj, Annie, VÄLJ. Du är politiker, det är ditt JOBB. Hjälpa utsatta _eller_ fungerande mottagande. Bättre integration _eller_ hjälpa utsatta. Vad VÄLJER du Annie? Kan du inte välja? Då skall du ha ett annat jobb.

      ”se till att EU tar ett större samlat ansvar och att fler länder är med och delar på mottagandet.”

      Oj, förlåt, jag visste inte att du var mentalt handikappad Annie. För om du inte FATTAT att fler länder inte KOMMER att vara med och dela på mottagandet så är du för fan trög. Merkel har äntligen fattat. Tusk har fattat. De politiska skiften i EU som kommit på grund av problemen som följt i kölvattnet av migrationsfrågan är inte i närheten av att avstanna än.

      Löfvens linje är död. Det är mer troligt att EU skulle komma överrens om att gemensamt finansiera en femtio meter hög yttre mur och minera medelhavet än att någon fördelning skulle kunna få stöd.

      Svara
      • lensof

         /  07/01/2018

        Snart är nog det enda EU kommer att kunna komma överens om just en hög yttre mur och att minera Medelhavet. Individerna i Bryssel kämpar emot inte minst för att bevara sina löner och förmåner men frågan är om det är ländernas vilja längre.

        En del länder har redan förstått detta och bygger egna murar på olika sätt. De kommer inte vilja finansiera vare sig andra länders flyktingkostnader eller senkomna murbyggen.

        Risken finns att vi kommer att stå ensamma kvar med en massa olösta problem som de andra EU-länderna har släppt på oss. Och som våra handikappade politiker glatt tagit emot samtidigt som de försökt få oss att tro att detta är rätt och riktigt.

        Det är dyrt att vara dum och inbilsk.

        Svara
        • Ivar L

           /  07/02/2018

          Enligt bl.a. Ledarsidorna kommer merparten av immigranterna till Sverige via flyg. Hur går egentligen det till? Falska ID-handlingar vid incheckning? Om de flesta kommer från ett begränsat antal flygplatser borde Sverige enkelt kunna stoppa detta. Men då krävs en vilja naturligtvis.
          Frågan borde diskuteras mer, Medelhavsfokuset kanske delvis handlar om att blanda bort korten så vi skall missa detta faktum.

          Svara
    • Svara
      • Olof

         /  07/01/2018

        Gärningshennen. Vi är faktiskt i Sverige och här heter det gärningshennen.

        Bra av Skyttedal dock, det var nog klaraste beskedet hittils. Annie kommer inte ingå i en regering som inte har aktivt stöd från S. Då vet vi.

        På sätt och vis är jag lite tacksam mot Annie. Hade det inte varit för Afghanamnestin och vad den sa om blockens kapacitet att ta ansvar så hade jag fortfarande tvekat om vad jag skulle rösta på och då hade jag upplevt den nuvarande situationen som jobbig. Nu kan jag ha lite distans, jag har redan bestämt mig.

        Dock börjar jag undra om det alls kommer att gå att forma någon regering efter valet. Eftersom dagisbarnen fortfarande inte vill leka med varandra börjar det se ut som det kan bli en timeout för hela högen.

        Svara
  46. G

     /  07/01/2018

    Svara
    • ”ansvarstagande”
      [Sätter i halsen.]
      [Läser igen om specialregler för 9200 personer som i princip inte omfattas av gällande lag.]
      ”ansvarstagande”
      [Jo, hon skriver faktiskt så!]

      Ganmans förutsägelser igen:
      ”Alliansen kommer inte att kunna bilda ett trovärdigt regeringsalternativ (de skulle inte ens kunna bilda en vägförening ihop.)”

      Mjujjejujj på er!

      Svara
    • Jösses!

       /  07/01/2018

      Sitter hon och tjejtrollar eller…?

      MickeP

      Svara
    • Är det någon som är förvånad? Ponera följande:

      Om Sverigedemokraterna fortsätter sitt tåg mot 30%, Moderaterna lyckas hålla sig kring 20% och Kristdemokraterna lyckas dra sig upp till 4%-strecket så är inte bara S/V/MP finito, utan även Centerpartiet. Åker KD ut så är Liberalerna ökända kappvändare som antagligen skulle liera sig. Centerns enda chans i ett sådant läge är ”en bred överenskommelse” (eftersom de huggit sina Allianskollegor i ryggen) och eventuellt ännu en DÖ.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/01/2018

        Jag tänker mig snarare att det alltid kommer att finnas en klick som vill ha ett politiskt korrekt liberalt/borgerligt parti och att det snarare är KD och L som är körda.

        Svara
  47. MiT

     /  07/01/2018

    Svara
    • G

       /  07/01/2018

      ”Jag är en kvinna i männens korridor

      Linda Wijkström. Ålder: 42. Gör: Generalsekreterare för Elitfotboll dam.

      – Det är männen som byggt upp vår rörelse, och det har jag respekt för. Men vi behöver få in mer mångfald, både på plan och bland beslutsfattarna.

      Det är ganska många saker som är frustrerande, säger Linda.

      – Men jag försöker vända på det – hur kan vi komma till en lösning och bli hörda? De män jag jobbar med nu visar mig nästan lika stor respekt som de gör mot män.
      …..
      Men sett över hela landet är ändå fördelningen av offentliga medel fortfarande ojämn. Minst sagt.

      – Det är många som inte vet att fördelningen av skattemedel är 80-20. Vi måste se till att pojkar och flickor får samma förutsättningar att utföra sin idrott.
      …..
      Själv beskriver hon sig som oerhört passionerad för frågorna de driver. För att ytterligare förstå hur allt fungerar tackade hon ja till att bli ersättare i fritidsnämnden i Vallentuna för Centerpartiet.

      – Det behövs en mer spridning av fakta när det talas damfotboll,, det är därför jag ogärna använder martyrkoftan. Jag kandiderar till riksdagen, även om jag inte är där än i huvudet. Jag har ett starkt intresse för politiken och vill vara med och påverka.”
      https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/jag-ar-en-kvinna-i-mannens-korridor/repqkn!YVMlRsTztYnTpUUug70ng/

      Svara
      • Olof

         /  07/01/2018

        Låter bra. Jag föreslår en helt jämn fördelning av skattemedel på noll kronor till herrarna och noll kronor till damerna.

        Skattemedel till idrott kan få utgå när vi har ordning på statens kärnuppdrag.

        Svara
    • G

       /  07/01/2018

      ”Är en idrottsman mer värd än en idrottskvinna?”

      Nej. För i detta land gäller ”alla människors lika värde”. Har ni inte fattat det än eller?! Hur många gånger ska politikerna behöva säga dessa ord innan meddelandet nåt fram till alla…

      Svara
    • Hett tips: börja gå på matcherna och intressera er för sporten. Ni ska se att sponsorpengarna kommer öka med automatik…

      Svara
    • G

       /  07/01/2018

      Svara
  48. hllviken

     /  07/01/2018

    Att sätta sig över demokratiska spelregler gör Löfvén även i Bryssel. Citatet är efter det senaste EU-toppmötet

    Svara
  49. hllviken

     /  07/01/2018

    Prominenta besökare har anlänt i Visby

    Svara
    • Ivar L

       /  07/01/2018

      Pratar han om frisyren så är det väl hazarer. De kör ju med rakat på sidorna rätt ofta precis som nazisterna gjorde.

      Svara
  50. Kristian

     /  07/01/2018

    Svara
  51. Ivar L

     /  07/01/2018

    Alla dessa utspel om att ”vi skall inte samarbeta med SD” verkar närma sig en all time high nu från Alliansen. Jag fattar ingenting. De har inte lärt sig ett du från förra valet utan nu kör de samma taktik igen, den som gav oss DÖ och troligen är en av orsakerna till att SD verkar nå ännu större framgång detta val. Vad är det de inte förstår? Hur kan du köra samma sak en gång till när de vet att det inte funkar. Det är som masspsykos.

    Svara
  52. MiT

     /  07/01/2018

    Svara
  53. Innoperp

     /  07/01/2018

    Ohygglig dokumentär av Lauren Southern som varit i Sydafrika och pratat med farmers som mördas https://www.youtube.com/watch?v=a_bDc7FfItk

    Australien ville ge dom asyl, som ett brev på posten var det rasistiskt att hjälpa någon som förföljs: https://qz.com/1233248/australias-visas-for-white-south-african-farmers-have-a-long-racist-history/

    Skulle något liknande kunna ske i Sverige eller andra delar av Europa när ladan är tom på riktigt, regimkritik på sociala medier stryps och den statsbärande massan inte längre har något att säga till om?

    Vad om någon efter ett tag tycker att du som har 2 bilar, villa med 6 sovrum och sommarstuga på det enbart behöver en bil och kan bo i sommarstugan?

    Det finns ju redan olika element som redan gapar att både den ene och andre ska dö, ibland påhejat av regim och media, ibland motarbetat av samma organ.

    Svara
    • Kristian

       /  07/02/2018

      Folkmord pågår överallt, alltid, i någon form. Det är tyst i västmedia eftersom det gäller vita. Australien ligger något lite efter när det gäller PK, så man kan fortfarande tala om det där.

      (Sedan är det knäpptyst om Uigurerna i Kina också.)

      Svara
  54. MiT

     /  07/01/2018

    Kolla reaktionerna…

    Svara
    • Innoperp

       /  07/01/2018

      Försökte regga mig häromdagen på Twitter. Under tiden jag var upptagen med att bekräfta mail, låstes mitt konto då det verkade ‘misstänkt’. Sen ville dom supergärna ha mitt telefonnummer…

      Notera, detta innan jag ens läst en enda tweet.

      Svara
    • Olof

       /  07/02/2018

      Det är väldigt obehagligt att en del av människorna som kommenterar där ens får vara i läraryrket. Klarar man inte ens av att någon intervjuar politiker vars åsikter man inte gillar så har man en ytterst antidemokratisk hållning och är direkt olämplig i skolan.

      Svara
  55. MiT

     /  07/02/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2018

      There’s no such thing as a free lunch så frågan är: är det Partiet som betalar eller trixar de till sig bidrag någonstans så det är du och jag som betalar?
      Hemspråk, teorilektioner på arabiska, tolkar o.s.v. Inte särskilt svårt att se vartåt det barkar på sikt. Vi kommer att få ett arabiskt parallellsamhälle komplett med arabsik media, moskéer, böneutrop, stadsdelar och till slut kanske stadsdelsnämnder.

      Men så är det ju den där lilla detaljen att alla immigranter inte är araber…
      Då kommer konflikterna och de kommer att öka i intensitet allteftersom den reella makten blir mer och mer åtkomlig för immigranterna. Strålande tider.

      Svara
  56. MiT

     /  07/02/2018


    *https://www.facebook.com/tapani.juntunen.7/posts/10155768574275852*

    Svara
    • Ivar L

       /  07/02/2018

      Det känns vidrigt att se hans nuna och hur han fortsätter propagera för att förvärra den skit han själv använde 8 år till att skapa. Han är verkligen en symbol för destruktivitet.

      Svara
      • lensof

         /  07/02/2018

        Och han sitter fortfarande i kulisserna och styr Kristersson. Som alltmer framstår som en buktalares docka.

        Raseringen av landet kan så fortsätta.

        Svara
  57. x

     /  07/02/2018

    Något att tänka på i dessa valtider: genom att presentera ”utvalda” fakta kan man svart- eller skönmåla vad som helst.

    Svara
  58. Kristian

     /  07/02/2018

    Svara
  59. Kristian

     /  07/02/2018

    Svara
  60. Skeptisk

     /  07/02/2018

    Vi leker med tanken att SD får majoritet i valet och tillsätter alla poster själva. Att de verkligen är demokratins dödgrävare och stöveltramp från 30-talet. Vem ska klaga på deras beteende om de andra kollektivt ville utesluta dem. Förstår de inte att deras beteende kan komma tillbaka och bita dem i baken?
    Det enda rätta vore att fördela ordförandeposterna efter valresultatet och i vissa utskott är det viktigt att låta oppositionen ta plats för att inte en regering bara kan dra iväg.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: