Asylaktivist bekräftar bilden av batikhäxors utnyttjande av sk ”ensamkommande”

Jag har i flera inlägg tagit upp den sjuka miljön i grupper som kämpar för de sk ”ensamkommande” vuxna barnen. Man har länge misstänkt att engagemang i de grupperna i den frågan för ett antal enbart har varit ett sätt att utnyttja människor, sexuellt och som arbetskraft. Finns möjligheten någonstans så dras de dit som flugor till en sockerbit. Är man vrålhungrig och någon lagar mat i köket så gömmer man sig ju inte på toaletten utan då dras man till köket och tassar runt där. Samma sak med de här predatorerna, de söker sig till ”lämpliga” ställen där de kan utnyttja andra på det sätt de vill.

De här grupperna som finns, ”Stoppa utvisningarna”, #vistårinteut osv är rena smörgåsbordet för såna här predatorer. Det är därför de dras till dem som flugor till en sockerbit. Mängder med extremt naiva människor i grupper och som inte ens tror på vad de ser med egna ögon måste ju vara rena himmelriket för en predator på jakt.

Nu har en som varit aktiv i gruppen polisanmält ett antal medlemmar i en av grupperna. Han säger att admins för gruppen inte gör något alls av rädsla för att det ska gynna någon annan.

Det var Samhällsnytt som tog upp detta idag i ett inlägg, där säger han att det handlar om i alla fall ett tiotal personer, någon man och resten kvinnor.

Man kan nog ”ana” ett mörkertal här, chansen att någon ska berätta om det är ju minimal, förövarna skryter ju knappast med det och de utsatta kniper ju käft för att inte råka mer illa ut. Men man kan ändå få en viss hum om att det nog är ganska utbrett genom sättet de skriver om dem. Det är rätt obehagligt, de kallar dem ”min afghan” ”min lille afghanpojke” och liknande, de pratar lyriskt om ljuset i hazarernas ögon, de tittar på dem med kärleksfulla glittrande ögon när de håller om dem, det är bilder på dem tillsammans som är helt bisarra osv. Vågar inte ens tänka på hur det är i deras slutna chattgrupper.

ALLA har sett det här alltså. ALLA! ALLA har misstänkt att det pågår ljusskygga saker i och runt de här grupperna som också är predatorernas dröm. Det är som gjort för sånt här! De som gjort det möjligt är alla runtomkring som låtsas vara blinda och döva för Sakens skull, som inte velat ta in att de är en del i en enormt ful industri som växt upp runt de sk ”ensamkommande”. De enda som tagit upp det på något sätt är ondingar med bloggar, som jag själv, och andra alternativmedia.

Det är alltså BRA att Lindquist nu till slut ruttnat på det! Men för bara några veckor sedan var han en av alla enablers som gjorde det möjligt för sånt här att förekomma. ALLA som är med i såna här grupper är enablers för div olika predatorer. De ser till att gruppen får inflytande genom sin storlek och sitt antal medlemmar och genom sin enorma kollektiva naivitet där var och en bidrar med en del av det. Ju mer inflytande desto mindre risk för predatorer att upptäckas. Just pga av vad han själv säger, man vill inte att gruppen ska få dåligt rykte osv. Jag tror nog att folk i grupperna har anat vad som pågått men de har hållit truten…

Hur är det möjligt att sånt här kunnat fortgå utan att någon förutom vi ondingar har reagerat? Varningssignaler har ju liksom inte saknats?

För att folk som t ex Bjereld också är en enabler, eller möjliggörare, såklart! En av Sveriges mäktigaste politiker är med där och raggar röster. Och inte bara han, det är många politiker och journalister som är enablers genom att vara med i grupperna, de garanterar att ingen granskar dem. Vilken journalist vill granska sina egna kollegor, kanske från den egna redaktionen, i form av att de är medlemmar och därmed möjliggörare? Vilken politiker vill säga till sin partikollega att ”Du möjliggör för predatorer genom att du är medlem i de här grupperna!”? Det är såna som Bjereld, politiker alltså, och journalister som har stor skuld till att sånt här kan förekomma och inte granskas.

För visst har det varit extremt tyst i media om oegentligheter i de här grupperna? Det är ju inte tyst för att det inte förekommer/förekommit något? Det måste bero på annat! Och svaret är att det är tyst för att politiker och journalister också är medlemmar och inte vill att det ska komma fram.

Men allt är inte bara utnyttjande från batikhäxornas håll, det kan vara det motsatta också

När en sk ”ensamkommande” blir dömd för sexuellt ofredande på en 14-årig tjej på ett konfirmationsläger för tjejer dit han av någon outgrundlig anledning var inbjuden av batikaktivister i Svenska kyrkan så översköljdes han av en tsunami av kärlek från aktivister. Aktivister som man hittar i just de här grupperna. Enablers. De gör det möjligt för predatorer att kunna fortsätta, inte bara predatorer som utnyttjar de ”ensamkommande” utan även ”ensamkommande” predatorer som utnyttjar svenska unga tjejer. Möjliggörandet står exakt samma människor för. Gissar att en hel del av dem som öser kärlek över dem själva är predatorer dessutom. Men här är det tydligt att det är utnyttjande från andra hållet som är mest i centrum, Arif har helt enkelt lindat dem runt sitt finger. De blir helt pirriga i kroppen när han viftar med sin magiska stav som ger dem kollektiv orgasm…

Här hittar ni alla inlägg om just den där personen och den kärlekstsunami han i omgångar tagit emot. Mycket fascinerande beteende rent psykologisk måste jag säga

Det kryper i mig

Det kryper i mig. Igen

Då var det dags för den där otäcka krypande känslan igen

Den krypande känslan

Det ovan bara om det alltså…

Ibland kan det nog vara någon form av ömsesidigt utnyttjande också. En del får uppmärksamhet och har inte det minsta emot det, snarare tvärtom.

Inte övergrepp utan mer för att göda egon. Det är massor av bultande hjärtan i kommentarsfälten hos en del som arbetar/arbetade på HVB-hem och som SFI-lärare osv. Kommentarerna här ovan hör till bilden med ”Rör inte min afghan”. Det finns massor av fler exempel i det här inlägget. De uppmuntrar det inte direkt men de säger inte stopp heller.

Jag gjorde en liten special om fenomenet men där jag bytte ut afghaner mot thailändska unga tjejer och kvinnorna mot män.

Det ovan är en hopslagning av två olika inlägg från batikaktivister. Jag gjorde en fakebook av vad de sagt i olika sammanhang och bytte ut till thailändskor osv. Jag har alltså inte lagt till något ovan, så här bisarrt är det!

Länk till originaltråden på facebook finns i inlägget som länkas ovan. Den är så här bisarr på riktigt faktiskt…

Sådär kan de skriva om ”afghanpojkarna” i sina chattrum.

När det blir utvisningar så är det snyftare i media. Hade det varit samma snyftare om det handlade om unga thailändskor som påstods vara mellan 14 och 18 år gamla?

En som jobbade på HVB-hem lät den ”ensamkommande” flytta hem till sig när han ”fyllde 18” år. Hem till sig själv och sina egna döttrar där den yngsta var 12 år. Snart började afghanen kasta lystna blickar på 12-åringen och var t o m innanför hennes trosor och tallade. Men inte ens det fick kvinnan att kasta ut sin toyboy! Han var värd mer än de egna döttrarna. I en av grupperna så erbjöd kvinnan den fine killen till någon annan som kunde ta hand om honom. Utan att nämna att han varit innanför hennes dotters trosor och tallat såklart.

Varför läser man inte om såna här fall i svensk media? Varför är det bara i alternativ media man kan läsa om det? Visst, det finns ett fall som är omskrivet, Arbogakvinnan, men det är ju för att det är flera mord och annat inblandat där? Man ser aldrig såna här fall där det är utnyttjande osv? Det är ju knäpptyst trots att det bevisligen förekommer? Man har genom åren varit obehagligt tyst från medias håll när det gäller problem kopplat till den smutsiga industrin med de ”ensamkommande”.

Tystnaden är jag helt övertygad beror på att de själva är en del av industrin, kanske som medlemmar i olika grupper osv. De ”ensamkommande” har egna underdåniga hovreportrar vid våra tidningar som spottar ut artiklar om dem, om problem med åldersbedömning osv och som aldrig andas en enda kritisk stavelse mot dem. Allt hänger ihop, det finns inte bara ETT skäl utan de samverkar. Journalister som är med i grupperna är möjliggörare!

Att politiker också är medlemmar gör sitt till också. Såna som Bjereld och andra politiker bär ett stort ansvar för att predatorer i lugn och ro kan sköta sitt i grupperna. De är lika stora möjliggörare som journalisterna som är med!

Enablers. Möjliggörare. Använd gärna de orden när ni pratar med och om dem. För det är vad de är. De är garanten för att grupperna inte granskas.

Katerina Janouch tar också upp det här med Lindquist som anmält. Plus en bisarr film om de de ensamkommandes beskyddare, en film som frossar i darrande röster och känslor.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

211 kommentarer

  1. hllviken

     /  07/02/2018

    På något sätt går trådarna tillbaka till Stridshingsten?!?!

    Svara
  2. hllviken

     /  07/02/2018

    Invandrare + sexualutnyttjande slår åt båda hållen

    Svara
    • Frida Gustavl

       /  07/02/2018

      Nu får du ge dig, den där bilden är så uppenbart helt hemmatillverkad att den får Terje att framstå som en rättmäktig Hasselbladspristagare. Om du har hittat den på nätet, vilket jag inte tror, eftersom jag gjort en omvänd bildsökning och inte hittat ett jota, så blir jag blir milt sagt fundersam på ditt omdöme. Vad vill du egentligen ha sagt?

      Svara
      • Pröva imgops.com. Finns plugin till firefox.
        Yandex hittar ofta mer än google, tineye och bing. Två ryska källor. Originaltext på engelska.

        Ja, texten är ändrad.

        Svara
        • Frida Gustavl

           /  07/02/2018

          Tack för info. Den där sidan verkar mycket användbar. Verkar vara en bild som cirkulerar i en del memes.

          En förklaring från Hllviken vore fortfarande mycket välkommet.

          Svara
      • Ser ut som om det är taget i en regelrätt knarkarkvart om man tittar på fatet på golvet…

        Svara
  3. hllviken

     /  07/02/2018


    Svara
  4. Jans

     /  07/02/2018

    Det här med att media blundar är symptomatiskt. Och naturligtvis skulle motsvarande förhållande med män och thailändskor gett en helt annan typ av journalistik.
    En annan variant på ämnet är den där bisarra filmen från skottlossningen i Helsingborg med den stora invandrarmobben där en del sparkar på den skjutne. Tänk om det varit ett gäng nynazister som varit mobben. Vilka krigsrubriker det hade blivit, nu inte ett knyst vad jag sett:

    Svara
  5. hllviken

     /  07/02/2018


    Svara
    • Dreadlock

       /  07/02/2018

      hllviken : Ibland hajjar man till för vad du lägger in här. Detta är en en av dem.
      Det är rubriker,men vilken tidning har publicerat detta, vem har skrivit detta och när har det publicerats ? Jag kan också svänga ihop stygga rubriker i ett bildprogram . Kort sagt : Var är dina källor ?

      Svara
      • Jans

         /  07/02/2018

        Ja, det börjar bli rätt tröttsamt detta.
        Och kontraproduktivt.
        Om det ÄR riktigt så är ju källhänvisning av godo.
        Om det INTE är riktigt så skadar det enbart bloggen.

        Svara
        • Senior

           /  07/03/2018

          Fördelen med att inte länka är att ingen längre reagerar i ett senare skede när/om man efter att andra kollat upp vidimerat informationen (och gett dig ”godkänt”) börjar lägga ut falsk information.

          För din egen trovärdighets skull Hllviken, föreslår jag att du helt enkelt kör en ctrl-c och ctrl-v på länken i läsarfönstret.

          Kostar dig så otroligt lite, men ger dig desto mer trovärdighet då man enkelt kan vidimera det du skriver.

          Svara
      • hllviken

         /  07/02/2018


        Svara
      • Olof

         /  07/02/2018

        I det här fallet tycks den komma från Fria Tider (googlade på rubriken): http://www.friatider.se/kurdisk-v-ldt-ktsman-f-r-skattemiljoner-f-r-att-bek-mpa-f-rdomar-om-invandrare

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/02/2018

          Det borde åtminstone publiceras en FUP, eller liknande . Vi är i valtider och det dyker upp mer och mer groteska påståenden , inte för att jag tror att det är omöjligt detta som hänt, men man vill ha lite mer kött …

          Svara
          • Olof

             /  07/02/2018

            Ja, Fria Tider är ju en aningen tveksam källa. Artikeln i sig är dock rätt bra exempel på just varför det är en tveksam källa.

            Våldtäkten i sig kan vara av intresse. Samtidigt kan bidragsrullning till tveksamma föreningar drivna av belastade personer vara av intresse.

            Men att kombinera dem i en enda artikel luktar bara känslosås och beskriver i slutändan ett fenomen som torde vara extremt sällsynt och därigenom blir själva artikeln knappt relevant för något annat än just att försöka väcka ilska.

          • weasel

             /  07/03/2018

            @ Dreadlock, Jans & Olof ;

            I Fria tiders artikel finns det en länk till Sveriges radio som berättar för oss vilket fantastiskt integrationsfrämjande arbete Noredin Shivan från ”Borlänges Multikulturella förening” gör.
            Om man sedan googlar hans namn kan man gå in på flashbacktråden om honom och där finns det en länk så att man kan ladda hem domen.
            FALU TINGSRÄTT
            Mål nr: B 359-16
            Så det hela är hur trovärdigt som helst.

            Själv befinner jag mig för tillfället i fullskaligt krig ( och det är INTE jag som vinner… ) med min mobil så jag kan tyvärr inte posta några länkar…

          • Olof

             /  07/03/2018

            @weasel Ja, jag opponerar mig inte mot trovärdigheten i det här fallet, utan att den övertydliga vinklingen som görs genom sammanslagningen av separata frågor här bidrar till varför de helt enkelt inte blir speciellt bra att länka till utan kommer uppfattas som vinklade oavsett sanningshalten.

            Inte för att jag tycker de är speciellt mycket mer vinklade än DN eller SVT dock. Det är precis samma sak som de sysslar med – selektivt urval, etc etc. Varje del kan ha en hög sanningshalt i sig, men helhetsbilden blir missvisande.

  6. Dreadlock

     /  07/02/2018

    Allt är i händerna på politikerna i Almedalen. En grandios exposé av en DÖende röra framför en pretentiös kuliss av utlovade handlingar.
    Den sista kniven i ryggen är ännu inte utdelat. Vi väntar på ett smärre kaos i septembers regeringsbildning.

    Svara
  7. MiT

     /  07/02/2018

    Svara
    • Ja, att bränna folk levande, kasta homosexuella från byggnader, låta barn avrätta fångade soldater och att hålla minderåriga sexslavar var vanligt under spanska inbördeskriget och andra världskriget.

      Idioter.

      Svara
    • Pether

       /  07/03/2018

      Varför inte bildsätta med högerextremister, istället för vänsterextremister?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/03/2018

      För att tangera lite:
      https://www.svt.se/opinion/samtyckeslagen-racker-inte-vi-behover-en-sexuell-revolution

      Men för att dessa rättigheter ska bli några som tjejer och transpersoner får åtnjuta måste nu hela samhället ta efter.

      Tjejer och transpersoner utgör den röstberättigade majoriteten. Och har de inte glömt några som också bör få de rättigheterna?

      Det mest akuta säkerhetspolitiska hotet i Sverige är våld mot kvinnor och transpersoner.
      Ändå får Försvarsmakten 10 gånger mer i höjda anslag än de utbildningsinsatser som regeringen vill ska följa samtyckeslagen. Det är tydligt hur feministerna i Rosenbad prioriterar territoriell säkerhet framför mänsklig säkerhet.

      Vilket har störst inverkan på transpersoner liv och bör vara prioriterat?
      * Att vi styr över om svensk eller rysk lag ska gälla här, eller
      * om utbildningsbudgeten för samtyckeslagen ska vara för hög eller lite till?

      feministisk politik för att implementera en samtyckeskultur. Därför lanserar Unga Feminister nu sin sexualpolitiska reform.

      Socialismen är inte bara en ideologi. Den är genom sitt standardiserade språkbruk även lite av en litterär estetik. Jag antar att det är därför vänstermupparna inte läser motståndarnas texter och hör deras argument, utan läser deras språk och projicerar ett budskap de tycker passar.
      Kultur är i min mening både åsikter och gärningar. Vad händer med de kamrater som inte marscherar i takt. Gudrun, du sa något om frivilliga utbildningskollon?

      Nå, var gjorde jag nu av mitt Frank Klepacki Hell march-meme….

      Svara
      • G

         /  07/03/2018

        Herrejävlar! Vad fan var det jag precis läste? Det finns ingen tokgräns som kan passeras i detta land för att sedan lugna ner sig, istället blir det bara värre och värre hela tiden. 😦

        Svara
      • G

         /  07/03/2018

        Svara
  8. Dreadlock

     /  07/02/2018

    Vad bra att veta att Islamister i Sverige reser iväg till sina hemländer för att bekämpa högerfascismen. Ett tag var jag ute i helt ute i det blå…

    Svara
    • Pether

       /  07/03/2018

      Finns inget som heter högerfascism…

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Nej, det är samma skit allihop även om en del högerfascister försöker få det till att allt är kommunistfascism.

        Svara
        • Patrick

           /  07/03/2018

          Dock bör poängteras att mycket som kallas ”högerextremt” sällan är så, på vilket sätt är det höger? Ekonomiska delen av politiken? Den är ju sällan annat än extremsocialistisk. Är nationalismen höger? Möjligtvis oftare så idag än förut. Är rasismen/judehatet höger? Varken eller, stora anledningen till nazisternas hat mot judarna var ju att de ansåg skoffa åt sig mycket till dem själva. Dvs att de är dem med kapital men behåller det/stjäl av andra tillsammans med många andra mytbildningar. Kollar man på vart ideologier ligger så är nazismen och kommunismen inte raka motsatser. De är snarare rätt lika varandra, detta sagt inte för att förringa vissa ideologiers belastningar. Egentligen skulle man kunna avskaffa både höger/vänster skalan då alla grupperingar är blandningar av olika tankesätt.

          Svara
        • Senior

           /  07/03/2018

          Skulle snarare säga att du fallit offer för vänsterns ”tolkningsföreträde”.

          Bara en sådan sak att de hävdar att nazismen, som står för nationalSOCIALISM skulle vara högerextremt är ju helt barockt!
          -Men folk låter sig enkelt luras helt utan att kritisera eller frågasätta hur nationell socialism är högerextrem.

          En äkta högerextremist torde vara en enstöring likt de man ser i tv från Alaska. En som vill minimera statens inblandning i sitt liv.

          Svara
        • Pether

           /  07/03/2018

          Nej, fascism, även nazismen, är en vänsterideologier. Att således kalla något högerfascism är att kalla något högerkommunist, högersocialism. Det går inte.

          Svara
  9. En annan

     /  07/02/2018

    Skojsigt när de där bar..männen riggar sina äventyr hos batikanerna ettflertal gånger och vid en lugn och skön frukost hotar att lägga ut filmerna på sin egen FB-sida, om inte deras riktiga fruar och barn minsann ska få komma hit, under deras paraply för att senare tvinga ut dem från deras egna hem!
    Haha, gäddhäng o grattis….

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      ”batikanerna”! :LOL:
      Är det Söder som är Batikanstaten?

      Svara
  10. hllviken

     /  07/02/2018

    ”Kultureliten” motsätter sig att dessa komiker utreds för brott

    http://newsvoice.se/2018/07/02/polisen-simon-gardenfors-anton-magnusson-rape-the-baby/

    Svara
    • hllviken

       /  07/02/2018


      Svara
    • Totalt meningslöst att spendera resurser på en utredning – denna typ av låtar och ”chock”-humor är inget nytt eller olagligt. Mer pappersarbete som kommer läggas på en hög.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Nu vet jag inte vad klippet handlade om men Youtube är i vart fall lydiga censorer numera.

        Svara
    • hllviken

       /  07/02/2018

      View this post on Instagram

      "The äta bajs tour" väcker starka känslor. Ikväll uppträder vi i Norrköping. Fåtal biljetter kvar! Sök på "äta bajs" på http://www.billetto.se och upplev tramsiga skämt om känsliga ämnen. Den här gången är det barnrättskämpen Elaine Eksvärd (som jag gissar inte har sett föreställningen) och många av hennes 35k följare som kritiserar vår humor.

      A post shared by Simon Gärdenfors (@gardenfors) on

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Inte för att jag gillar pedofilskämt särskilt mycket (fast farbror Barbro är rätt bra) men jag gissar att en del av dem som myser med bäbisar läser deckare med mord och blod när bebisen sover. Undrar om det också betyder att de vill göra allt det som står i böckerna.

        Svara
        • hllviken

           /  07/03/2018

          Avskyvärd rap-sång som nu är borttaget från Internet. Man behöver höra och läsa texterna för att begripa hur vidrigt det var. Duon har hållit på ett par år och det är på tiden att de utreds av polisen!

          Svara
          • Patrick

             /  07/03/2018

            Hur äcklig den är och det är den. I ett fritt samhälle med freedom of speech så är det just det avskyvärda som måste få framföras, när det blir till handling däremot… Man kan undvika ge plattform/sponsra m.fl. Nu är det ju dock rätt självfallet att en klar majoritet finner detta grovt anstötligt men tänk om nästa gång är något 98% av alla islamtrogna finner anstötlig.. Därför oavsett hur vidrig texten är, och det är den så bör den inte åtminstone direkt leda till bestraffning.

          • Tycker du det var rätt att fälla Dan Park för brott hllviken?

          • hllviken

             /  07/03/2018

            Dan Park ironiserar över den förtryckande PK-eliten – han sattes i fängelse och hans tavlor konfiskerades. Typiskt och helt fel av makteliten att göra så.

            ”Mr Cool” spred suggestiv musik som uppmanade till våldtäkt av spädbarn!

          • Med din logik så är det rätt att kasta Dan Park i fängelse då han kan anses vara en uppviglare. Lars Vilks kan också sitta i samma cell, med din logik.

          • Ivar L

             /  07/03/2018

            Det är väl som Onkel Kånkel och sån’t där som en del tycker är kul (inte jag), men jag är en verklig Je Suis Charlie så jag är i allmänhet pro att det mesta skit skall vara tillåten.
            Med två viktiga undantag:
            1. Om det riktar reella hot mot enskilda som uppenbart inte är skämt utan syftar till att hetsa folk mot riktiga människor. Särskilt om det förekommer adresser och liknande. Likaså allt som på något sätt handlar om att skymfa en enskild med t.ex. nakenbilder och liknande privat innehåll. Där fångas dessutom all riktig barnporr in.
            2. Om det på något sätt uppmanar till konkreta saker som verkligen kan genomföras mot organisationer, religioner e.t.c. D.v.s. ungefär hets mot folkgrupp där hets verkligen betyder riktig hets. Finspångstramset är helt klart inte sådan hets och inte något Dan Parks gjort heller vad jag vet.

            Ungefär så. Om dessutom något inträffar som direkt hör ihop med sådana här meddelanden skall det vara en försvårande omständighet.

            …men rondellhundar, perversa idiotlåtar, pedomanga och bla bla bla, ser ingen anledning till att förbjuda det. De som tycker det är kul får väl hålla på bäst de vill. Det mesta löses med rätt filterinställningar i webbläsare och liknande.

          • Ivar L

             /  07/03/2018

            @hllviken:
            Vilka har än så länge skadats av låten?

      • G

         /  07/03/2018

        Jag håller med inkonsekvenshen.

        Svara
        • Ivar L

           /  07/03/2018

          Jag är verkligen emot förbuden mot animerad och tecknade sexuella skildringar även om det är ”barn” (de är inte riktigta) med på bilderna.
          Jag menar, varför skall man få skildra mord, halshuggning, utplånande av hela planeter (Star Wars) ja till och med våldtäkt och tortyr men inte någon fjantig teckning på nakna barn? Hur skall man motivera den logiken egentligen? Om man menar att de som ser skiten blir pedofiler av bilderna så borde man ju inte tillåta dem som bevismaterial i en rättegång utan omedelbart förstöra dem.

          Yttrandefrihet är svårt och inte alltid tilltalande men jag anser att det, precis som demokrati är ett absolut okränkbart värde som det pillas på tok för mycket i just nu och det är precis de som jag ogillar allra mest i samhället som rider på den här vågen. Odemokratiskt lagda fundamentalister, kommunister, moralväktare och elitistiska teknokrater som vill kontrollera människor. Ena dagen tar de bort serieböcker med nakna barn, sedan tar de bort Tintin i Kongo, sedan tar de bort tjejer i bikini i tunnelbanereklam (men halvnakna manliga dansare i Eurovision går bra), sedan blir allt som Houllebecqs Underkastelse.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  07/03/2018

            Moralpolisen (barnporr är ett sedesbrott) anser att barnporren är ”kränkande mot barn i allmänhet”. Den meningen kom de fram till efter att just ha förfrågats om konsekvensen jämfört de övriga fantasibrotten.

            Så än en gång fick lagstiftningen rycka ut för att ge godhetsknarkare med moralpanik en varm känsla på insidan av att få signalera sin värdegrund lite.

          • Grodan Boll

             /  07/04/2018

            Eller som ECPAT beskriver det ”ett dokumenterat övergrepp på barn”.

    • hllviken

       /  07/03/2018


      Svara
      • Kristian

         /  07/03/2018

        Att vi fortfarande har brottsrubriceringen ”Förledande av ungdom” är lika komiskt som Scotland Yards avdelning för ”Obscene Publications.”

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/03/2018

        Och Jonatan är fortfarande ett falskt signalerande värdegrunds-as.

        Svara
  11. Gorby

     /  07/02/2018

    Svara
  12. Jag har inte lyssnat på Sommar i P1 (en vana jag inte tänker bryta heller) – men David Eberhard får hård kritik av GP kultur; han jämförs med Jordan B Peterson!!!

    http://www.gp.se/kultur/kultur/som-en-svensk-jordan-b-peterson-1.6823293

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/02/2018

      Högsta betyg,med andra ord.
      Någon mer pålitligare kontraindikator än kulturmupparna på sina stationer , finns ej. Har aldrig funnits. Man får passa på att tacka redaktionen att ha spridit kännedom om Peterson,eftersom det var så jävla uppenbart att 68 kulturmupparna i sina elfenbenstorn får spasmer så fort det blåser lite runt knutarna i tidningspalatsets VIP- avdelning

      Svara
      • Jag har aldrig ens riktigt läst något om Peterson (jag är inte mycket för självhjälp-böcker), däremot så är jag rätt road över hur vänstern/massmedia helt slår sig i knutar av det han säger.

        Svara
    • Hotte

       /  07/02/2018

      Jag läste flera av recentionerna av sommarpratare på GP och de verkar vara en röd tråd att såga alla. Så Ebenhart är inte ensam utan dom tycks skriva elakt om alla. På så vis verkar det finnas en viss humor då udden tycks vara riktad mot alla.

      Svara
      • G

         /  07/03/2018

        Om du planerar läsa många fler recentioner om vad GP:s kulturfolk tycker om sommarpratarna, så återkom gärna och berätta om denna röda tråd höll hela sommaren ut (själv tror jag inte det 😛 ), om det verkligen skrevs elakt om så gott som alla, för det är trots allt många sommarpratare kvar som ska sändas i P1 innan det är över för i år. Kan vara intressant att veta.

        Svara
    • Cain

       /  07/02/2018

      Toppbetyg! Att jämföras med JBP är oerhört smickrande. En principfast, passionerad sanningssägare som kämpar stenhårt mot totalitärt, auktoritärt och kollektivistiskt vansinne, oavsett politisk färg.

      En man som säger: ”Väx upp och ta ansvar! Säg alltid sanningen!” med sylvass intellektuell skärpa och hederlighet. Inte undra på att radikalvänstern hatar honom.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2018

      Låter lovande.

      Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Det enda prat jag hört hela är Ehrenmark (ur arkivet).

      Svara
  13. Innoperp

     /  07/02/2018

    Hehe, jag brukar berätta om er till folket i landet jag bor, och även i Norge. De tror inte det är sant, mesta av det. Som den där kvinnan som lät hennes boytoy talla på dottern till exempel. Afghanamnestin ett annat.
    Sen framkommer det också i vissa rapporter att man följer utvecklingen i Sverige noga och har gjort så ett tag, särskilt efter ‘krisen’. Skulle Sverige braka samman i kaos, finns det möjlighet att stänga och vakta gränsen samt införa viseringskrav på alla inresande. Står ibland om detta på Rights.no, Resett.no och även Document.

    F.ö. har ABB bytt namn till Fjotolf Hansen.

    Svara
    • Trodde först du menade företaget … 😀

      Svara
      • G

         /  07/03/2018

        Ja. Tog typ 10min innan jag kom på vad fan som menades med ABB (utan att googla lol!). Det sade *pling* i huvudet och vips kom jag på att jag läste en artikel för inte så länge sedan där det nya namnet nämndes 😀

        Svara
  14. Olof

     /  07/02/2018

    ”Skottlossningen i Helsingborg föregicks av ett storbråk med uppemot 25 personer, uppger polisen.
    – De är bekanta med varandra och det är inga utomstående som har farit illa, säger polischefen Tommy Lindén till TT.”

    Inte? Då antar jag att Tommy Linden är där på sin fritid och inte upptar arbetstid för skattepengar som kunde användas till att hjälpa utomstående?

    För om vi inte har ett extremt överskott på poliser så drabbar den här typen av barbari (säkert väldigt ursvenskt, Reinfeldt) per definition resten av samhällsapparaten och de andra medborgarna.

    Och det är alldeles utan att man påpekar att DET ÄR FAN INTE OK ATT EN MÄNNISKA SKJUTS IHJÄL I SVERIGE BARA FÖR ATT DEN RÅKAR VARA AV ANNAN ETNICITET.

    Inomstående, utomstående, är det här sättet de sköter sina konflikter på skall de UT. Det här är inte ok i Sverige. Alls. Oavsett vem det drabbar.

    https://omni.se/gangvald-tillbakavisas-storbrak-bakom-skotten/a/Rxp2K8

    Svara
  15. MiT

     /  07/02/2018

    Svara
    • Jonas

       /  07/03/2018

      Om man hamnar i den situationen så får man spika upp mängder med kors och kräva att man bara vill ha kristna vårdare.

      Svara
    • Olof

       /  07/03/2018

      Återigen så fattar de inte hur sådant här bygger på främlingsfientlighet.

      Jag tror inte jag själv skulle välja bort människor med utländskt ursprung i den situationen, åtminstone så länge det fungerade väl nog att vi kunde kommunicera med lite god vilja.

      Men det är om jag får VÄLJA. Om de skulle försöka TVINGA mig, så skulle jag typ smeta in dörrhantaget i baconfett… vi skall se hur barnslig man kan vara som 80 åring.

      Men återigen, om svenska äldre ser att de är på väg att hamna i en situation där de kommer tas om hand av människor som sannolikt dels inte vill ta hand om dem (utan är tvingade av sossarnas arbeit-macht-bättre-statistik program), dels inte kan kommunicera med dem, dels har värderingar som de inte klarar av att dölja med professionalism (vägran att göra vissa sysslor, etc)… vad tror man dessa äldre kommer att rösta på i så fall?

      Såvitt jag kan se får man ju i så fall ta steget till AfS för att vara säker på att slippa det. För det är ju svårt att sätta återvandrade i tvångsarbete i äldervården.

      Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Jag såg det i direkt sändning och tänkte vad i helvete håller SVT på med. Det handlade i grunden om utländsk bakgrund, men SVT gör en egen hemmasnickrad hudfärgsvinkling och börjar snacka om mörkhyade personer och gjorde dessutom intervju med en mörkhyad man som jobbar med äldre. Taget från minnet så sa mannen att han kan förstå de äldre men att han gillade DO:s beslut pga detta är nya Sverige.

      Och med denna hudfärgsvinkling förvandlade SVT alla med utländsk bakgrund (icke-svensk bakgrund) inom äldreomsorgen till mörkhyade personer. Oavsett om det är en vit amerikan, tysk eller polack som det handlar om.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Jag kommer att tänka på en adopterad från Afrika från när jag gick i skolan. En typiskt rekorderlig och pratglad och dessutom kristet troende tjej. Inte för att jag vet vad hon valde för yrke men om hon valde vårdyrke är jag kanska säker på att 98% av alla pensionärer skulle vilja ha henne varje dag som vårdare. Hon var precis den där typen som pensionärer gillar. De återstående 2% hudfärgsrasister kanske till och med vore ännu färre.

        Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Svara
      • michael.

         /  07/04/2018

        Om jag inte missminner mig så stödjer man i Sverige att minoriteter som är pensionärer ska kunna få vårdpersonal från samma länder man kommer ifrån,man sa att det är viktigt om man blir senil att kunna prata sitt modersmål med personalen.

        Svara
  16. Rikard

     /  07/02/2018

    Hej.

    Toxisk kvinnlighet, helt klart. Man måste förstå att det handlar om en struktur, där kvinnors tal om solidaritet och omhändertagande bara är första steget mot utpressning och sexuella övergrepp mot barn, via sublimering av offren. Vi måste ta krafttag mot dessa matriarkala hierarkier där den vita heterosexuella västerländska cis-kvinnan både symboliskt och fysiskt ställer sig över rasifierade barn i makt-diskursen.

    Jag ber om ursäkt; det hela är obeskrivligt äckligt, och jag kan inte annat än använda svart humor som ett slags försvar. Ingen, illegal invandrare och åldersbedragare eller ej, förtjänar att utnyttjas som en levande sexleksak och utpressas till att tiga om detta.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  17. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
  18. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
  19. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
  20. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Pengarna kan gå till läraren istället för eleven. Idiotland.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Extremt kontraproduktivt och skadligt. Men det sitter ju bara postmodernistiska hjärntvättade muppar och styr skolsystemet numer så vem är förvånad.

        Svara
    • Rikard

       /  07/03/2018

      Hej.

      Betalvägg på den tyvärr, så här får man gissa vad som hänt.

      Nio av tio rektorer (eller skolchefer som de gärna vill kallas) jag arbetat med saknar den högst basala och självklara insikten att svensk lag gäller i skolan – i sin helhet, inte bara skollagen eller det senaste flummet (och ‘det senaste flummet’ är egentligen samma trams som plågat oss sedan Piaget et al först svamlade fram sitt Rousseau:ska dravel…).

      Jag har på fullt allvar informerats om:

      Att nödvärnsrätten inte gäller någon inom skolan:

      Att vi skall ta hänsyn till elevens psykosociala situation (läs: invandrare eller ej, mobbare eller ej, rätt värdegrund eller ej, osv) innan vi anmäler till polis eller socialtjänst:

      Att vi skall ha ett icke-hierarkiskt demokratiskt klassrum (dvs att eleverna och jag röstar om vad som skall göras… gissa hur bra det gick):

      Att betyg skall sättas efter hur mycket eleven verkar ha ansträngt sig – inte resultatet, att betyg skall sättas efter hur mycket eleven utvecklats – vilket betyder att en analfabet som lär sig läsa och skriva skall belönas mer än en duktig elev som skriver alla rätt på grammatikprov:

      Att till varje pris hitta anledningar till att kunna godkänna en elev, så att skolans statistik inte påverkas för negativt:

      Att inte förutsätta att alla har samma stöd i hemmet (och här kan jag skriva en uppsats om varför det inte är relevant):

      Att anpassa undervisningen så att alla klarar kursen (och vad händer då, kan en statistiker svara på det?):

      Att elever lär sig bättre av söka kunskap själva (läs: slösurfa)

      Att alla har rätt till en andra chans (och gissa om det blir dålig stämning när man påpekar att det är elevens n:te chans…):

      Att vi måste arbeta för jämn könsfördelning i betygsättningen:

      Att vi måste prioritera kvinnor inom kåren för jämställdheten (dålig stämning uppstår när hr Surgubbe drar fram faktiska data…)

      Att alla är lika värda (gissa om eleverna protesterar):

      Att vi måste se till att eleverna får rätt värderingar:

      Att alla sanningar är lika giltiga:

      Att man la pengar på att bygga om en toalett och förse denna med duschrum enkom för en kvinna bland personalen enär hon är muslim och enligt sig själv blir smutsig av att använda samma utrymmen som otrogna

      Och så vidare.

      När jag tänker på alla gånger jag parerat sparkar och slag, brutit ner elever på golvet och lagt dem i lås (inte choke-lock!), duckat för kastade knivar, glas, häftapparater och annat, blivit hotad till livet, fått min familj hotad till livet, fått fordon vandaliserade, sopat upp krossat glas (glöm att du får kräva att eleven som krossat rutan skall sopa – det är förbjudet), haft inbrott på jobbet (över tio gånger på två år på samma skola är rekordet!), upptäckt att det serveras utspädd eller undermålig mat (för att bespisningspersonalen stal råvaror), och tröstat gråtande elever och försökt förklara för föräldrar…

      Troligen är jag en samhällsfara – om det skall rendera ett skadestånd om 10 000:- kalla så borde vad jag gjort rendera livstids fängelse för mig, eller hur?

      Eller är det kanske änna lite granna fel på kärringaväldet Sverige?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS Bli inte lärare. Särskilt inte på kommunala skolor. Absolut inte i röda kommuner. Är du lärare: varför då? DS

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/03/2018

        Utbildade mig till lärare. Grät blod. Rev mitt hår. Förbannade flummet i utbildningen (jag hade blivit förvarnad)… sedan gud då det gav mer effekt. Sa Fuckit! Duckade kulan och jobbar sedan många år ”med människor” och i privat regi och har aldrig haft ågren inför en jobbdag i hela mitt liv.

        Tjocka släkten (alla livslånga 1-9 lärare, kommunalt) summerade det med: ”Vi var oroliga för dig, men det slutade ju bra. Du blev inte lärare till slut i alla fall!”. Oironiskt, ska tilläggas.

        Svara
        • Kristian

           /  07/03/2018

          Som Murray sade (tror han citerade någon annan): ”Det märkliga är väl inte att tonåringar är bråkiga, utan att de vuxna låter dem hållas.”

          (Eventuellt provocerande fråga: Var det bra eller dåligt att ha nästan bara kvinnor i skolan?)

          Svara
      • intressant

         /  07/03/2018

        Hmm detta var intressant.

        Är inte lärare själv men har pratat med lärare av ”den gamla skolan” som berättar hur de dagligen kastar ut elever, brottar ner elever på golvet och slänger deras smartphones i papperskorgen. Ibland kastar de enligt egen utsago ut elever genom fönstret (öppet fönster, markplan).

        De vittnar om elever som hotar lärare till livet (både deras kollegor och dem själva) och att elever i vissa fall realiserar hoten och misshandlar lärare fysiskt. Hot och våld tycks vara lärares vardag. De något mer rutinerade lärarna sätter hårt mot hårt och hotar direkt eleven tillbaka (de säger att eleven sällan är van vid det eller särskilt kaxig efter det) medan deras ”mesigare” kollegor i värsta fall blir hotade till livet, misshandlade och sjukskrivna.

        Lärare vittnar om att elever (från vissa kulturer ska tilläggas) ställer orimliga och orättfärdiga krav och sätter i system att utpressa lärare till att bland annat ge dem högsta betyg. Trots att eleven knappt går på lektionerna och i det fall eleven går på lektionerna vägrar jobba. Det är inte att eleven gjort en god insats och känner sig förfördelade.

        Varpå de mer rutinerade lärarna svarar:
        – Du har inte jobbat. Du får inget (högre) betyg!

        Sedan följer en process.

        Jag har ärligt talat lite svårt att förstå den här utvecklingen. När jag gick i skolan (det var länge sedan men inte så fasligt länge sedan) fick man en tillsägelse på skarpen av läraren om man (på minsta sätt) störde ordningen i klassrummet och vi blev i vissa fall skickade till rektorn. Vi elever var rädda att bli skickade till rektorn eller om inte rädda så hade vi i varje fall väldigt stor respekt för honom (det var en han, inte en hon eller hen).

        I dag tycks det vara precis tvärtom. Eleverna går till rektorn (som inte sällan är en kvinna) för att ställa orimliga krav och bedriva regelrätt utpressning mot lärarna. Det kan vara allt från skadeståndskrav (uppenbart påhittade skador vid fysiska konfrontationer där lärarna har dragit i deras kläder eller tagit deras smartphones ifrån dem) till krav på högre betyg. När det gäller påhittade skadeståndskrav väljer rektorerna ofta att betala för att ”slippa problem”.

        Är det en skola eller ett tivoli?

        Lärarna säger att det finns superbra elever och i vissa fall hela klasser men generellt sett blir eleverna allt svagare. Det som var en bråkig extremklass på 80-talet (som dessa lärare tack och lov erfarit, vet inte hur det är med 20-åriga Lisa som kommer nybakad från lärarhögskolan med en kapacitet som en uppblåsbar badboll) har i dag blivit vardag och passerats med råge. Lärarna vittnar också om att när de kommer in i lärarrummet i dag så pratas det numera ofta arabiska istället för svenska (detta är inget påhitt eller skämt).

        Lärarna säger att arabtjejerna (eleverna) är värst, mest odisciplinerade och svårast att hantera. En generalisering som de säger oftast överensstämmer med verkligheten.

        Lärarna säger att skolorna anlitar specialpedagoger och pedagoger (ofta kvinnor) som utarbetar olika ”strategier” för att komma till rätta med svaga elevers beteenden, vilket resulterar i att lärare beordras följa ett koncept som består i att skriva på tavlan att ”Här pågår undervisning” och tejpa papperslappar på tröskeln till klassrummet med texten ”Lugna tröskeln” (underförstått att passerar man tröskeln så ska elever vara lugna).

        Lärarna skakar på huvudet åt denna naiva dumhet och undrar vilken vadderad verklighet dessa psykologer och pedagoger kommer ifrån. Det tycks mest vara ett sätt för specialpedagogerna och pedagogerna att rättfärdiga sin egen existens. Lärarna kör sin egen beprövade metod, men det finns inte så många lärare av den gamla skolan kvar.

        Kan inte återberätta allt lärarna sagt men den korta versionen är att den svenska skolan går käpprätt åt helvete (även om det såklart finns undantag som är bra).

        Svara
        • Kristian

           /  07/03/2018

          … och det enda Frigoliten och andra kan säga är att det är dåligt att folk får segregera sig.

          En analys sade att det enda ”Internationella Engelska” har gjort är att hitta målmedvetna föräldrar som ser till att ”studiemotivera” sina barn.
          Jaha, och? Det betyder bara att Sverige har blivit som resten av världen, utom att skolan fortfarande är skattefinansierad.

          Lyssna noga, samtliga riksdagspartier, det här kommer inte att fungera. Medelklassen kommer att få sin vilja igenom. Man kommer att segregera sig. Man kommer att rösta till höger om AfS om det behövs.

          Svara
          • intressant

             /  07/03/2018

            ”Frigoliten” höll ett tal till lärare, vill jag minnas, där han framstod som gravt utvecklingsstörd (inget ont om utvecklingsstörda).

        • Rikard

           /  07/03/2018

          Hej.

          Kan bara instämma med sign. intressant och Grodan boll ovan.

          Där vi normala människor ser beteenden som kan sammanfattas med ‘ett dj*vla sätt’, ser kärringarna (de flesta kvinnor men en och annan duktig gosse finns där också) ett stackars svagt offer, som med stora våta ögon rådjurslikt blinkar mot helljusen…

          All räddning av den svenska skolan måste börja med att en motsvarighet till Beria ges fulla befogenheter att rensa ut lärarhögskolor, rektorsutbildningar och i synnerhet lärarkåren.

          En del skolor har mördare, våldtäktsmän, knarklangare, hälare, rånare, fd barnsoldater, tortyroffer, ungdomar med stridspsykos, könsstympade flickor, gifta barn, barn med egna barn, bland eleverna.

          Du som har barn: engagera dig i dina barns skola. Var jobbig. Var påläst. Samarbeta med andra föräldrar. Lägg dig i allt flum som pågår. Ifrågasätt. Stötta varandra när hatet och hoten kommer; täck ryggen åt varandra! Om rektor inte är fullblodsidiot (risken finns…) så kommer rektor att välkomna engagemanget för denne kan då gå till sina politruker till chefer och visa att det finns ett tryck från föräldrarna för reformer. Var inte rädd eller främmande för att spela in eller filma möten, men gör det lagligt – inhämta samtycke! – särskilt om aktivistföräldrar modell batikhäxa eller surdegssalafist finns bland föräldrarna och lärarkåren.

          Och hemundervisa!

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • bildt

       /  07/03/2018

      Bra bildsättning.

      Det var säkert precis så det såg ut…

      Svara
  21. G

     /  07/03/2018

    ”Ni har verkligen gått ner er i det kulturrelativistiska träsket” Sakine Madons tuffa sågning av Rossana Dinnamarca (V)

    I måndagens Opinion Live debatterade VLT:s ledarskribent Sakine Madon med Vänsterpartiets riksdagsledamot Rossana Dinnamarca om partiets politik för förorten. När Vänsterpartiets historik i att bekämpa hedersvåld kom till tals så hettade det till ordentligt.

    Det var inte mycket som Rossana Dinamarca och Sakine Madon var eniga om. Rossana Dinamarca kallade inledningsvis separata badtider för kvinnor ”en fantastisk möjlighet att lära sig simma”.

    – Mitt problem med de här separata badtiderna är att det är kulturella och religiösa argument och att man separerar barn från låga åldrar, svarade Sakine Madon.

    Programledaren Petter Ljunggren frågade Dinamarca om det var så att man inom Vänsterpartiet fastnat i identitetspolitik och glömt klasskampen.

    Rossana Dinamarca protesterade initialt mot begreppet identitetspolitik och försvarade sitt sätt att se på världen.

    – Se dig om här till exempel. Det är jag och Sakine som är de enda som avviker från vithetsnormen här. Det ser ut så i medievärlden, det ser ut så i den politiska världen, det ser ut så i rättsväsendet. Och om det är så att vithetsnormen som är majoritet så kommer det väldigt sällan fram någonting annat, sade Dinamarca.

    Sakine Madon kontrade:

    – Så lustigt. När invandrarkvinnor från förorter berättar om sin verklighet och det de upplever, så lustigt då att det är just Vänsterpartiet som anklagar dem för ryktesspridning och misstänkliggör dem.

    En man med invandrarbakgrund i publiken tyckte att man fick ta seden dit man kommer. Rossana Dinamarca reagerade kraftigt.

    – Vi kan inte förklara problem med en viss kultur eller en viss religion, sade Dinamarca som sade att Vänsterpartiet är det enda parti som kan krossa patriarkatet och att man ska bekämpa problemen överallt – på Östermalm, på landsbygden och i förorten.

    Sakine Madon var skeptisk.

    – Det låter bra. Men sen i praktiken så är man för könsseparation för barn, man ber kvinnor som vittnar om problem i förorter att hålla käften och så vidare. Så det låter bra i teorin men i praktiken, ni har verkligen gått ner er i det kulturrelativistiska träsket och du är verkligen en av nyckelpersonerna, sade Sakine Madon och pekade på Rossana Dinamarca.”
    https://nyheteridag.se/ni-har-verkligen-gatt-ner-er-i-det-kulturrelativistiska-trasket-sakine-madons-tuffa-sagning-av-rossana-dinnamarca-v/

    Hela artikeln för det är så jävla viktigt att uppmärksamma vad som sägs och hur tänket verkligen går på vänsterkanten i detta land. Jag finner inga ord på hur man ens ska beskriva Dinamarca eller hennes parti. Galna? Naiva? Nä, naiva är fan vare sig hon eller partiet, för det körs på i detta sinnessjuka spår helt medvetet!

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Svara
    • G

       /  07/03/2018

      ”Rossana Dinamarca lämnar Almedalen i förtid på grund av NMR

      – Jag känner mig inte trygg, säger hon.

      Nu säger den vänsterpartistiska riksdagsledamoten och feministen Rossana Dinamarca att hon har beslutat att lämna politikerveckan i förtid på grund av NMR:s närvaro.

      – Det känns inte tryggt, säger hon och menar att organisationen tydligt uttrycker att ”icke-vita, vänsterpersoner och feminister” inte är välkomna i Sverige.

      Hon håller inte med de som hävdar att NMR har rätt att vistas i Almedalen på grund av yttrandefriheten. I stället anser hon att NMR begränsar yttrandefriheten för andra.

      – Man täpper ju igen andras yttrandefrihet. Det är ett hot mot demokratin. Min rörelsefrihet begränsas väsentligt, för jag vill inte gå runt själv.
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rossana-dinamarca-lamnar-almedalen-i-fortid-pa-grund-av-nmr

      Som ett skämt. Nu är det ju faktiskt du själv _som väljer_ att lämna i förtid, inte NMR som säger att du måste göra det. Jag vet fler som inte vågar gå själva på gatan någonstans i Sverige, och det är inte pga NMR! Vad fan ska vi göra åt det då tycker du?!

      Svara
      • weasel

         /  07/04/2018

        Jag har ingenting till övers för NMR.
        Men…nu är det så här att Rosanna Dinamarca har förstört min tillvaro och mitt land så om hon nu känner sig så pass rädd för NMR att hon inte vågar visa sig offentligt anser jag faktiskt att hon får vad hon förtjänar.

        NMR har hittills mördat 0 personer – hur många som har mördats som en direkt följd av Dinamarcas migrationspolitik var det många, många år sedan jag tappade räkningen på…

        Svara
        • Melmac

           /  07/04/2018

          NMR är ett gäng historieförvanskande muppar som folk skrattar åt. SÄPO har bra koll på denna typ av grupperingar och vet var de är och vad de håller på med. Det har de till stor del också på AFA m.fl på ”andra kanten” (Vänster/Höger är inte en linje, det är en cirkel där extremisthaveristerna möts). Det de inte har koll på är de som kommer hem från Syrien och har begått den ena vidrighet efter den andra. Det är det som folk inte skrattar åt utan är rädda för!

          RD visar precis vilken feg ryggradslös låtsaspolitiker hon är som inte vågar stå för sina ord och som sticker med svansen mellan benen så fort hon ska stå upp för sina åsikter på riktigt! Rädda människor är farliga säger man, rädda OCH fega är livsfarliga!

          Svara
          • Anledningen till att SÄPO inte ser NMR som ett stort hot mot rikets säkerhet är just att de inte har ingångar till regering eller media. Till och med det ”högerextrema” partiet Sverigedemokraterna sparkar prompt ut någon som ens visat sympati åt det hållet.

            AFA m.fl har däremot högt profilerade politiker och journalister som ständigt gör ursäkter åt deras vägnar och umgås i dessa kretsar. Därav så ser SÄPO dom som ett större reellt hot – t. o. m. Expressens Niklas Svensson erkände att när han försökte göra ett reportage om den vänsterextrema kanten så blev han stoppad på grund av att det började leda tillbaka till deras egen redaktion…

            Islamister har statsbidrag, återfinns i domstolar och riksdag/regering. Det är mer eller mindre allmänt känt att det har varit krångligt att få till hårdare och effektivare terrorlagar på grund av att krafter inom vissa partier står mot detta…

            Sedan så kan man konstatera att Dinamarca bör vara försiktig med vad hon önskar – vi har en stark demonstrationsrätt av en anledning. Men visst, vi kan väl säga att revolutionsromantiserande och anti-demokrater blir förbjudna att demonstrera? Adios extrema vänsterkant…

      • ”täpper igen andras yttrandefrihet” ,”hot mot demokratin, ”rörelsefrihet begränsas väsentligt” ,”vill inte gå runt själv”

        Ja, tack för en perfekt beskrivning av hur det ser ut i verklighet och media när sjuklövern varit framme.

        Svara
      • michael.

         /  07/04/2018

        Om vänsterpartiet och NMR skulle läsa varandras partiprogram skulle dom upptäcka att dessa till största del överensstämmer med varandra,allt från att krossa kapitalismen till att förstatliga banker.

        Svara
  22. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
  23. G

     /  07/03/2018

    Svara
  24. Senior

     /  07/03/2018

    ”För att inte bli kallad pedofil borde det rimligtvis räcka med att inte begå sexuella övergrepp på barn. Annars låter vi en liten del verkliga förövare göra oss alla till misstänka, och det är en premiss jag vägrar acceptera.”

    -Undrar just om det är för att det börjar dyka upp kvinnliga pedofiler så som i ovanstående inlägg?

    Annars brukar det inte vara något hinder att låta en liten del verkliga förövare göra alla män misstänkta, och hålla alla män ansvariga för en ”våldtäktskultur”..

    http://www.gp.se/kultur/kultur/varför-ens-skämta-om-något-så-fruktansvärt-1.6901545

    Svara
  25. G

     /  07/03/2018

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      ”Din dos hjärncancer i Twitterflödet. En samling retweets av slöa analyser, högerresonemang och andra människor som har fel.”….

      Hoppas verkligen du retweetar dig själv också, för detta var jävlar i mig en slö analys som heter duga. Hahaha!

      Svara
      • Kristian

         /  07/03/2018

        Svara
        • G

           /  07/03/2018

          Otroligt. Går ju inte ens kommentera så dumt som det är 😦 Och detta parti (S) vill helst av allt fortsätta regera….

          Svara
          • Senior

             /  07/04/2018

            Återigen:
            Bara att gratulera SD, nu fick de 5% sosseröster till.

            Snart kan väl inte ens den mest inbitne betongsosse fortsätta rösta på dem.

    • G

       /  07/03/2018

      ”Annie Lööf har även kritiserats av KD:s Sara Skyttedal som det senast dygnet har ifrågasatt hennes ledarskap på Twitter. Lööf svarar dock att ledarskapet är stabilt och påpekar att Centerpartiet går framåt (till skillnad mot KD).

      Vad säger du om att hon öppet kritiserar dig?

      – Det är inte första gången som det finns företrädare för olika partier som kritiserar mig. Men jag känner mig trygg i mitt ledarskap.

      Vad säger då Annie Lööf idag, bör SD få ordförandeplatser i utskotten efter valet?

      – Nej.

      Varför inte?

      – För att det har uppfattats som att vi skulle samarbeta och förhandla med Sverigedemokraterna, och det är inte värt det.

      Men är det inte orättvist?

      – Nej, det här är inte en viktig fråga för Centerpartiet. I decennier har utskottspresidieplatser gjorts upp mellan Socialdemokraterna och Moderaterna och då går vi tillbaka till den ordningen som har gällt.”
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annie-loof-givetvis-har-det-skadat-alliansen

      ”Tunga liberalen Johan Pehrson går emot partiledningen efter alliansbråket om SD

      Den tunga liberalen Johan Pehrson går emot egna partiledningen efter alliansbråket. Han anser att det är rimligt att SD ska kunna få ordförandeposter i riksdagsutskotten.
      ..[..]..
      – På samma sätt som en riksdag med något enstaka undantag av partierna valde att släppa fram en sverigedemokratisk talman efter förra valet är det rimligt att när man når en viss storlek får man också vara med i den kartellbildning som ska kunna fördela ordförandeposter och vice ordförandeposter i utskotten, säger han till SVT Nyheter.
      ..[..]..
      – Många är väldigt rädda och tycker det är obehagligt att Sverigedemokraterna samlar ett starkt stöd i opinionen. Det har lett till att människor sitter och pratar om Sverigedemokraterna i stället för sin egen politik. Det har till och med lett till att man pratar om hur man ska fördela utskottsplatserna, precis som om det skulle vara något kontroversiellt att vi skulle ha ett ganska stort inslag av proportionalitet, säger han och fortsätter:

      – Den här frågan är känslig, det är många aktivister som känner väldigt starkt, men då är det lätt att man glömmer bort att det viktiga är att bemöta argument i sak.”
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/johan-persson-l-om-alliansbraket-om-sd

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        Alliansen är rätt festlig faktiskt:
        C är totalt prilliga och opålitliga. Det är omöjligt att begripa vad man får om man röstar på dem. De skulle säkert kunna bilda regering med MP om det passade.
        M är i grunden rimliga på gräsrotsnivå verkar det men styrs av folk som verkar vara ungefär som C, Reinfeldtister och Timbrostollar. Totalt lotteri att rösta på M och dessutom noll trovärdighet i immigrationsfrågan.
        L hariga och sneglar på vad Expo och sossarna tycker, försöker profilera sig i skolfrågor efter att i åtta år inte gjort ett jota av vikt i skolfrågan. En L röst är ungefär som en C-röst. Totalt lotteri.
        KD enda partiet som har en viss trovärdighet, de spräckte ju trots allt DÖ, men samtidigt finns där en hel del asylaktivister och dessutom är de så små så de riskerar åka ut ur Riksdagen.

        Härligt startfält.

        Svara
        • weasel

           /  07/04/2018

          Hahaha 😀

          ”Jag vill byta ut Löfven” , säger Annie Lööf- efter att ha ägnat de senaste 42 månaderna åt att rädda honom kvar vid makten .

          Svara
      • michael.

         /  07/04/2018

        Enligt Annie Lööf är det hon som bestämmer vad som är demokratiskt inte medborgarna som lägger sin röstsedel i valurnan.

        Svara
  26. G

     /  07/03/2018

    David: ”Far-son-musiker-lärare

    Svara
  27. G

     /  07/03/2018

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Svara
      • Ivar L

         /  07/03/2018

        DN och extremvänstern är bästisar. SvD ligger inte långt efter heller när de köper Exponarrativ var och varannan dag.

        Svara
    • Motkraft

       /  07/03/2018

      De missar båda att ”kunskapsöverföring” inte hjälper för att hindra någon som skiter fullständigt i offrets skrik, lidande och framtida lidande som de utsätter offret för. För oss civiliserade är det fullständigt obegripligt hur en man kan ge sig på någon värnlös eller med våld tvinga sig på någon som förtvivlat skriker eller gråter.

      De gör det för de saknar empati och ser sig som högre stående än flickan/kvinnan de utsätter. Ett tankesätt som är kulturellt betingat, har nötts in i dem från barnsben.

      Observera att många av dem aldrig hade våldtagit någon i sitt hemland. Inte för att de där är en godare människa utan för att de inte har tillgång till ”lättfångat byte” på samma sätt där. Och för att vedergällningen från den utsattes familj är brutal, inte som här några samtal med en socialtant.

      Så de gör det för de saknar empati, för har stöd av sin kultur och religion, och för att de kan.

      Tillgången på lättfångat byte kan vi stävja något med mer information till unga tjejer (och killar, vi ser ju fler homovåldtäkter nu). Men i ett öppet samhälle som det svenska så kan vi inte göra så mycket.

      Men den andra delen, den brutala vedergällningen, kan vi bli bättre på. Sluta acceptera bortförklaringar i rätten, kortare tid mellan brott och rättegång och att utdöms fängelse även för unga. Och givetvis utvisning på livstid i många fler fall.

      Det enda en empatilös förstår är om det gör ont för dem själva. Och det måste snabbt göra ont för förövaren. Men tänker ofta på fabeln om grodan och skorpionen, inte heller det kommer att hjälpa helt. Några kommer att låta bli att göra brottet, men inte alla.

      Svara
      • Kristian

         /  07/03/2018

        Sitter allt oftare och tänker att ”man skulle ha lite fler ‘städare’, som i filmen Léon (The Professional). Det är den enda lösningen.”

        Tack så jävla mycket för att jag tänker så, godhetsvänstern.

        Svara
  28. G

     /  07/03/2018

    Förvånad är jag inte….

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Mari-Ann: ”Etablerad pensionär. Rasister får gärna flytta till Ungern.”

      Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Förvar förvandlas i vänsterns värld till koncentrationsläger….

      Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Svara
    • Senior

       /  07/04/2018

      Skälet?
      Brist på argument, men det kommer de aldrig att erkänna.

      Svara
  29. G

     /  07/03/2018

    Vänsterns äckliga hyckleri finns som alltid närvarande….

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Svara
    • InnoPerp

       /  07/03/2018

      ‘Jag skrev på FB att jag inte ville komma på festen så alla kunde se. Sen väntade jag en timme så alla såg att jag markerade att jag inte kom, och sen gick jag på festen ändå. Det är viktigt att vi nu markerar tydligt att vi är här, och att alla vet tydligt vart vi står.
      – Ja, vart står ni då?
      Det är så tydlig så att det vet alla vart vi står!’

      Fortsätt ni på er utstakade väg, så kommer 2020 års valvinnare i Norge ha ‘Bygg muren!’ som främsta vallöfte.

      Svara
  30. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
  31. Kristian

     /  07/03/2018

    Svaren är som vanligt inte värda att läsa.

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Kul att hon skaffat twitter. (ogillar henne dock fortfarande för hon är för böneutrop 😦 Fast mycket annat bra gör hon) Men svaren från tolerantvänstern är ju för sorgligt. Vet dessa faktaresistenta inte hur man söker efter information, och gillar man inte första källan så gå vidare och vidare då tills du hittar någon som du litar på. Här ett av hur många exempel som helst…

      ”Islamister och vänstern arm i arm 1 maj – (V) överger de mest utsatta för samarbete med Muslimska Brödraskapet”
      http://arbetartidningen.se/2017/05/islamister-och-vanstern-arm-i-arm-1-maj-v-overger-de-mest-utsatta-for-samarbete-med-muslimska-brodraskapet/

      Svara
      • Kristian

         /  07/03/2018

        Har jag förstått rätt?
        * ”SD är nazister” – kräver ingen förklaring, självklart är det sant.
        * ”Värdegrund” – kräver ingen förklaring.
        * ”Vänstern måste sluta se islamisterna som bundsförvanter i kampen mot rasism.” – Vad menar hon med ”Vänstern”, ”islamisterna”, ”bundsförvanter”, ”rasism”? Och ”i”. Vi måste ha rubriker som är minst tre meningar långa, så att man absolut inte kan missförstå. Ord är det viktigaste som finns, semantik, tolkning …

        Svara
  32. G

     /  07/03/2018

    ”Folks frågor ska tas på allvar

    Sophia Jarl (M) tycker inte vi ska vara rädda för att ställa ”grupp mot grupp”.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/folks-fragor-ska-tas-pa-allvar-om5359368.aspx

    Använd ovan länk. Reserv om betalvägg dyker upp…
    https://web.archive.org/web/20180703123529/http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/folks-fragor-ska-tas-pa-allvar-om5359368.aspx

    Svara
  33. Kristian

     /  07/03/2018

    Svara
  34. G

     /  07/03/2018

    ”IVO kritiserar Norrköpings kommun

    12-åringen berättade att hon och syskonen blev slagna hemma och att pappan kontrollerade dem. Socialtjänsten ansåg att föräldrarna behövde vägledning i uppfostran, men IVO är av en annan åsikt. Flickan fördes utomlands och nu vet ingen var hon är.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ivo-kritiserar-norrkopings-kommun-om5358651.aspx
    Reserv…
    https://www.archive.is/SNUXh

    Svara
  35. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      ”Några försöker undkomma sitt öde genom att fly från Sverige. Men klimatet hårdnar även i Tyskland, Frankrike och Italien.
      ..[..]..
      Utvisningarna kostar mycket pengar utan att skapa nytta. I stället bidrar de till att bryta ner vårt solidariska samhälle och, för en stor grupp väljare, slå sönder tilliten till samhället.

      Om pengarna användes för att ge även de 4.000 ungdomarna en möjlighet att studera och skaffa sig en yrkesutbildning skulle investeringen ge flerfaldigt tillbaka – inte bara i skattebetalande arbetskraft, utan också i form av en signal till oss medborgare att så här gör ett anständigt samhälle.

      Allt fler ansluter sig till protesterna mot dagens asylpolitik och den politik som de stora partierna signalerar ska gälla efter valet. Allt fler använder ord som moral, etik och värdegrund i sin argumentation.

      Dagens asylpolitik, och den asylpolitik som de stora partierna avser att införa efter valet, är omoralisk, oetisk och strider mot de flesta partiers värdegrunder.”

      Svara
      • G

         /  07/03/2018

        ”anständigt samhälle.”

        Anständighet Anständighet Anständighet….

        Svara
        • Kristian

           /  07/03/2018

          ”Anstændig” har i minst ett halvt decennium använts sarkastiskt med betydelsen ”PK” i Danmark. Tror boken kom ut 2013.

          Svara
      • Olof

         /  07/03/2018

        Ja, om Ingrid tycker det är en så jättebra investering så föreslår jag att Ingrid startar en skola i Afghanistan där hon utbildar dessa människorna så de sedan kan söka arbetsvisum till Sverige. Om det är en bra investering så borde det väl inte vara några problem att finansiera?

        Svara
  36. Ivar L

     /  07/03/2018

    ”På Svenska Dagbladets scen i Almedalen sa han [Säpochef: Klas Friberg] att varje gång Säpo nämner NMR så stärker det organisationens ”skrämselkapital”. Däremot gjorde han klart att det finns personer i organisationen som kan vara farliga. Inte farliga mot rikets säkerhet, men farliga för enskilda.”

    …skriver SvD och sedan nämner de NMR mängder med gånger och blåser upp deras betydelse. Tycker vi att de verkar begripa vad Säpochefen säger?
    https://www.svd.se/darfor-namner-sapochefen-inte-nmr-vid-namn

    Jag gör det, NMR är inte ofarliga men inte särskilt farliga heller och varje gång media förstorar deras betydelse gör de NMR en tjänst. Som när samma SvD fick Finspångspanik häromdagen och låtsades att de fjantiga Finspångsskämten i själva verket är reella mordhot. NMR tackar och bugar och ytterligare någon fjunig 14-åring kommer på att det kanske är fränt att vara nazist.

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Precis. Helt otroligt hur mycket uppmärksamhet som media vill ge NMR helt frivilligt.

      Svara
  37. G

     /  07/03/2018

    Svara
  38. G

     /  07/03/2018

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Och så alla dessa svar som går ut på att ”Det spelar ingen roll hur stora de blir, vi gör rätt! Moralen är på vår sida!”. Sannolikt ett och annat rödvins-no pasaran också, men jag orkade inte läsa så långt.

      Svara
  39. G

     /  07/03/2018

    Svara
  40. G

     /  07/03/2018

    Svara
  41. G

     /  07/03/2018

    Svara
  42. G

     /  07/03/2018

    Svara
  43. G

     /  07/03/2018

    Läsa hela. Inte mitt Sverige…

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Och tänk om den friade mannen i fittjavåldtäkten hade blivit dömd istället, då hade han suttit inne och inte haft möjlighet att sälja knark hela dagarna, röka knark hela dagarna, och jaga bort journalister från deras(!) torg.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2018

      ”Trots skyddstillsyn – som döms ut om fängelse anses för hårt – står han på torget och bidrar till den dagliga intjäningen [knarförsäljning].
      Expressens granskning visar att just skyddstillsyn är ett vanligt straff för gängmedlemmar, trots gedigna brottsregister och tydliga kopplingar till kriminella nätverk.”

      Tack Sveriges rättsväsende.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/03/2018

      Förnekelsen är ta mig tusan fundamental. Detta händer ju för tusan varenda gång journalister gör riktiga reportage i de där områdena. Hur kan man fortsätta förneka vad det handlar om?

      Borde inte polisen kunna bevaka sådana där torg uppifrån olika lägenheter och liknande, att åka förbi i en bil funkar ju uppenbarligen inte eftersom det finns spejare men om polisen observerar på håll så det ser när någon har knark på sig så kan de ju slå till mot den personen och jaga denne oavsett om det finns spanare som varnar. Men det saknas äl resurser förstås…

      Svara
      • Kristian

         /  07/03/2018

        Det lär enligt valkompassen finnas hela 170 fasta övervakningskameror runt om i landet!

        Storbritannien har minst 4 miljoner. Någonstans däremellan – och bortom ett par års patetiska diskussioner om övervakningssamhället och Storebror – går det säkert att hitta en lösning.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/03/2018

          Övervakningen ger inte ett piss så länge rättsskipningen inte fungerar. Den enda som förlorar på övervakning under tiden är den laglydiges integritet.

          https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-la-ner-hamids-anmalan-det-kandes-som-en-kalldusch

          Jag är i det övervakade ghettot. Kamerorna gör inte ett skit. Största ironin är när gängen saboterar och river ner dem, vilket i sig genererar anmälan om skadegörelse som vanligen leder till absolut ingenting trots att kamerorna filmar förloppet och misshandeln av dem…

          Jag repeterar: kameror betyder inte ett piss. De är ingen lösning på problemet och storebror ska inte ges rättigheter och möjligheter. Han är inte betrodd. Dessa missbrukas.

          Svara
        • Rikard

           /  07/03/2018

          Hej.

          Argumentet ‘Storebror ser dig’ blev ogiltigt med mobiltelefon i var mans hand, med sociala medier (jag undrar fortfarande vad asociala medier är?), och i synnerhet med så kallade ‘smartphones’.

          Jag tror inte det dröjer tio år ens innan det blir ett lagstadgat tvång att ha en spårbar telefon och att vara ständigt inloggad och kopplad mot EU:s version av Weibo.

          Och chipning förstås.

          För din säkerhets skull.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Grodan Boll

             /  07/04/2018

            Ge dem inte idéer!

      • Melmac

         /  07/04/2018

        Beror förmodligen på att dessa förnekare har mentala nogo zoner, dvs dit inte hjärnkapacitet räcker.

        Svara
  44. G

     /  07/03/2018

    ”Professor: Fanns ingen hatstorm mot Durmaz

    Hatstormen mot Jimmy Durmaz efter Tysklandsmatchen fanns inte. Det uppger Per Ödling, professor i bredbandskommunikation vid Lunds universitet i en intervju med Fplus.

    Per Ödling berättar för Fplus att den så kallade hatstorm som uppstod mot Jimmy Durmaz aldrig fanns. Traditionell media har inte förmåga att tolka sociala medier och hur kraftfulla så kallade botnät kan vara menar Per Ödling.

    – Det senaste vi har gjort, Christian Landgrens arbete, är att titta på den så kallade hatstormen mot Jimmy Durmaz. Data visar att det inte fanns någon hatstorm utan en kärleksstorm. Däremot ser det ut som ett botnät gått in och hatat och sedan raderat sina inlägg. Att svenska tidningar och media använder förra årtusendets teknologi i detta årtusende gör dem blinda, lättlurade och förvandlar dem till vad som brukar kallas “nyttiga idioter” för att sprida en bild av ett hatfullt Sverige. Trist, säger han.

    Det är inte alla som är övertygade om att hatstormen var konstruerad.

    Nyheter Idag har tidigare intervjuat journalisten Jack Werner som gick igenom ett antal tusen kommentarer. Han fann inget stöd för påståendet att någon organiserad kampanj låg bakom kommentarerna. (forts)”
    https://nyheteridag.se/professor-hatstorm-mot-durmaz-var-fejk/

    Svara
  45. G

     /  07/03/2018

    Hahaha. Det är helt galet, han är alltid så bra och så träffsäker i allt han producerar.

    Svara
  46. G

     /  07/03/2018

    Nej, det finns ingen gräns….

    Svara
    • G

       /  07/03/2018

      Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Hade förstås läst Goodhart, visste inte att det fanns en utmärkt fördjupning på svenska:

      ”Från någonstans till varsomhelst – så gick partierna vilse”
      https://kvartal.se/essaer/frn-ngonstans-till-varsomhelst-s-gick-partierna-vilse

      Svara
  47. Olof

     /  07/03/2018

    Och där var det roliga slut. Det betyder att Dublin återupprättas och att gränsländerna nu har att välja hur de vill lösa problemet för de människor de släpper in får de själva ta hand om.

    https://www.reuters.com/article/europe-migrants-germany-merkel/merkel-hails-compromise-on-migration-with-bavarian-allies-idUSS8N1PX056

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Spännande att Sveriges problem löses av att Bayrare höjer rösten lite.

      Svara
      • Olof

         /  07/03/2018

        Ja, visst är det. Och Österrike har redan sagt att genomför Tyskland detta kommer de stänga gränsen söderut, vilket förstås kommer få Balkanländerna och Italien att sätta tvärstopp. Hur Grekland sedan agerar är kanske inte säkert, men skulle tippa på att de åtminstone kommer begränsa till läger. Hur Spanien kommer göra får vi väl se med.

        Men oavsett, slutar Tyskland fungera som transitland är det ju tvärstopp till Sverige. Och försvinner Norden och Tyskland som tillgängliga destinationer så minskar pullfaktorerna rätt rejält.

        Svara
        • Kristian

           /  07/03/2018

          Och då behöver vi aldrig lära oss ta ansvar för våra handlingar!
          Så jätte-, jättebra …

          Fast det finns kanske problem att ta tag i redan i det här landet. Tillräckligt för minst en generation politiker.

          Svara
          • Olof

             /  07/03/2018

            Ja, jag tror vi arbetat ihop alldeles tillräckligt problem. Och bara för att man i så fall får svårt att lura hit fler nya asylsökande så har vi fortfarande mycket kvarvarande anhöriginvandring som kan försvåra situationen rätt mycket till om den misssköts.

        • Ivar L

           /  07/03/2018

          Enligt Ledarsidorna (artikel för någon vecka sedan) är flyget största källan till asylanter så ropa inte hej för högt.

          Svara
      • Olof

         /  07/03/2018

        Ja. Att EU säger nej tror jag inte är sannolikt, det handlar trots allt om att upprätthålla faktiska regler från giltiga fördrag. EU domtolen uprätthöll Dublin fördraget 2017 och sa att det är det som gäller.

        Mer möjligt är att SPD trilskas men då faller sannolikt Merkel och blir det nyval har inte opinionen gått åt ett håll som skulle vara bra för dem.

        Så… just nu ser det väldigt svårt ut för Merkel att vara kvar utan att Dublin återställs.

        Svara
  48. G

     /  07/03/2018

    ”Christian: ”(MP) Stockholm Stad, tidigare Stockholm Pride”

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2018

      Hur många arbetslösa har vi? Gick det verkligen inte att hitta 9000 personer i hela landet som kunde göra de här jobben?

      Svara
  49. G

     /  07/03/2018

    Nej, det gör det inte, men det är okej att du gärna vill att det ska bli det…

    ”Björklund: Valet blir en folkomröstning om EU”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bjorklund-valet-blir-en-folkomrostning-om-eu

    ”Knutson: EU-frågan lär inte lösa Liberalernas kris

    Efter de senaste dagarnas bråk inom Alliansen försöker nu Liberalernas partiledare Jan Björklund byta fokus. Men det är långt ifrån självklart att lanseringen av EU som viktig valfråga i slutändan kommer att gynna Liberalerna.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/eu-fragan-lar-inte-losa-liberalernas-kris

    Svara
  50. G

     /  07/03/2018

    Svara
  51. ”Kristerssons tal visar att Annie Lööf styr Alliansen”
    https://nyheteridag.se/kristerssons-tal-visar-att-annie-loof-styr-alliansen/

    Annie: Vem styr alliansen? Vem … styr … alliansen?
    Ulf: Du vet vem.
    Annie: Säga
    Ulf: Annie Lööf
    Annie: Säga högt!
    Ulf: Annie Lööf!
    Annie: Annie Lööf … vad?
    Ulf: Annie Lööf styr Alliansen.
    Annie: Högre!
    Ulf: Annie Lööf styr Alliansen!
    (https://en.wikipedia.org/wiki/Beyond_Thunderdome)

    PS

    Svara
  52. MiT

     /  07/03/2018

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/03/2018

      Visar att det finns falanger inom borgerligheten som kan tänkas vara intresserade av samarbete framöver. Kan också vara en valtaktisk manöver .

      Svara
      • Ivar L

         /  07/04/2018

        Bland väljarna och gräsrötterna finns det nog en betydande mängd som ser SD som rimliga samarbetspartners. Allt handlar om hur bra ”shaming tactics” fortsätter att fungera som broms.

        Eliten (näringsliv, politiker, media) vill inte ha SD men det har naturligtvis inte att göra med någon ”rasism”, det skiter de högvärdigt i, utan det handlar om att de inte vill ha en ny förhandlare vid bordet som de inte har koll på. Särskilt inte som denne verkar intresserad av vad folket tycker, det absolut värsta scenariot för eliten.

        Svara
  53. MiT

     /  07/04/2018

    Svara
  54. MiT

     /  07/04/2018

    När man trodde att såna här korkade grejer t o m var FÖR korkat även för de största trollen att dra fram så dyker han upp och slår till

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  07/04/2018

      aha en hat å hot sökare 🙂

      Svara
    • Melmac

       /  07/04/2018

      Det märks att bränslet börjar ta slut! Man bränner på så länge det går!

      Svara
    • Olof

       /  07/04/2018

      Det här var ett bra exempel på varför jag misstänker att ‘finspångmemen’ i snarast är en parodi på vänsterns bild av ‘rassenassar’…

      Svara
      • Ivar L

         /  07/04/2018

        Jag tror Finspångsmemen är både och. Den började, om jag fattar det rätt, som något nazisttrams som på deras typiska pekoralmanér pumpats upp till något som snart kommer att inträffa. Men sedan var det väl mer sansade och inte minst humoristiska människor som tyckte att den var så komisk i sin idiotiskhet att den funkade som dubbelriktad humor både åt högerns larviga krigsromantik men också mot vänsterns nassealarmism. Typiskt humor när det verkligen tillför något och blir riktigt kul enligt min mening.

        Men det fattade naturligtvis inte t.ex. SvD:s ledarsida och andra ängsliga tyckare. Sån’t får man väl ändå inte skämta om…

        Vilket fått till följd att ordet ”Finspång” nu är nästan livsfarligt. NMR tackar och bockar och de som försökte visa hur fjantigt det var genom att skratta åt det tar sig för pannan och inser att detta land har en lång väg att gå.

        Svara
        • Kristian

           /  07/04/2018

          Det är svårt att inte förstå satiren i parodiversionen av Finspångs egen reklamfilm:
          ”Siemens är ett av världens främsta urgermanska företag”
          ”vi anställer bara vita människor, och här ser du Leif trycka på en knapp.”

          Svara
  55. Gorby

     /  07/04/2018

    Svara
  56. Det går bra för socialistparadiset Venezuela nu!!!

    https://www.di.se/nyheter/har-kostar-en-kopp-kaffe-en-miljon/

    ”Hyperinflationen i Venezuela har nått nya nivåer. Nu kostar en kopp kaffe i huvudstaden en miljon bolivar, enligt Bloombergs Cafe con leche-index.

    När nyhetsbyrån startade sin jämförelse för två år sedan låg priset på 450 bolivar och för bara en vecka sedan kostade en kopp kaffe 800 000 bolivar. Inflationen i Venezuela under de tre senaste månaderna ligger på över 482 000 procent på årsbasis.

    Priset är visserligen bara motsvarande 2,50 kronor koppen, men det är även en femtedel av landets lagstadgade minimilöner. Det krävs även 10 000 exemplar av Venezuelas vanligaste sedel, 100-bolivarssedeln, för att kunna köpa morgonkaffet, påpekar Bloomberg.”

    Svara
  57. Notera den lilla notisen på slutet ….

    https://ledarsidorna.se/2018/07/almedalen-ett-uppgivet-och-samtidigt-nervost-lugn/
    ”Ledarsidorna kommer på sikt lämna Youtube som arena då de anonyma anmälningarna mot programmen inte längre går att hantera på ett rimligt sätt utan lägger sin videokanal nu utanför Youtube med egen videospelare”

    Svara
    • Melmac

       /  07/04/2018

      Det beror ju på att Westerholm är ”en snigel på ögat” på sina partikollegor och resten av elitisterna och tyckonomerna. Framtiden kommer att visa att han har rätt och de andra tvärfel!

      Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2018

      Skitbra beslut av Ledarsidorna. Internet i sig fungerar ju utan att man göder de amerikanska giganterna. De massanmälande antidemokraterna kommer att förlora informationskriget hur de än gör.

      Svara

  58. Citerar Jakob Heidbrink
    ”Räknar man något eller några decennier framåt utifrån dagens utvecklingslinjer, är det extremt oroande att det saknas poliser, domare, socialsekreterare, vårdpersonal, lärare [..] att flickor i klassrummen möter förväntningar på sina könsroller som motsvarar tillstånd som vi lämnat bakom oss för 60-70 år sedan. [..] att vi håller på att få en etniskt definierad underklass. [..] skäl att frukta det accelererande våldet.
    [..]
    Nu är det förstås alltid missvisande att dra raka linjer från dagens trender: trender kan brytas, och utvecklingen går sällan eller aldrig linjärt. Men problemet är att de som har makten att bryta utvecklingen, de som är satta att förvalta den gemensamma sfären, inte tycks ens se utvecklingslinjer.
    [..]
    I tilltagande grad ser det ut som alla inom samhället har problemmedvetenhet, alla – förutom de som faktiskt skulle kunna göra något åt problemen.”

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: