MSB och kärnverksamheten

Så här i brandtider så funderar ju folk på hur det kommer sig att Sverige inte har beredskap för skogsbränder utan måste förlita sig på andra länders kapacitet och utrustning. Det blir ju ännu konstigare med tanke på att skogen är en av Sveriges viktigaste råvaror men ändå så vill man inte skydda den. För det vill man uppenbarligen inte.

Hade vi haft några vattenbombningsplan att sätta in i tidigt skede på några av platserna så hade kanske inte bränderna utvecklats till monsterbränder?

Man säger som vid andra stora händelser, t ex terrordådet på Drottninggatan, att ”Nu är inte rätt tid att leta syndabockar” osv. Men varför är det fel nu? Det är ju NU som är helt rätt tid! Om 6 månader har man begravt alltihop för att samma skiva ska kunna snurra nästa gång igen. Ungefär som man gjorde efter branden 2014, direkt efter valet så begravde S-regeringen utredningen. Därför är rätt tid just nu!

Varför har vi inte vattenbombningsplan och fler helikoptrar att sätta in? Främst för att MSB inte anser att släcka bränder och rycka ut vid olyckor tillhör kärnverksamheten för räddningstjänster eller för dem själva. Det är för manligt och maskulint att göra sånt och så kan vi inte ha det i det här jävla landet. Det är budskapet som gått ut från MSB under massor av år. Man har ansett att genus och mångfald är mycket viktigare. Och det handlar inte om miljonerna som just de kostat utan om kostnaderna som kommer när de tankarna och idéerna implementeras. Och då inte bara i enormt många miljoner kronor utan också om HUR saker och ting styrs, VAD man ska fokusera på osv. MSB är ett typexempel.

Jag har ju många gånger länkat till mina gamla inlägg om MSB och vad som sker där och jag gör det igen! De flesta länkar osv till rapporter som finns där funkar fortfarande.

Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap

I inlägget ovan kan man bl a hitta det här från en av rapporterna

Man vill införa en ”granskningsrutin” så inga kritiska röster kommer ut. Man kallar de kritiska rösterna för ”misstag”. För en sak måste man ha klart för sig, när man pratar om jämställdhet och genusfolk är inblandade så menar man inte alls jämställdhet utan politisk vänsterextremism. Endast.

I den reviderade rapporten kan man läsa det ovan om ”granskningsrutinen”, de har en ”intern mångfaldsgrupp”!!! som ska säkerställa det…

En sak som jag också har tänkt att nämna i det här inlägget är

”Metoder mot motstånd”. Först så anlitar MSB en massa sk ”genusforskare” som ska kasta en massa ideologiskt trams i knät på räddningstjänsterna, sen får de tre miljoner för att utveckla en strategi för att möta de som protesterar mot vad de fått i knät för i genusvärlden innebär nämligen protester mot dumheter alltid en bekräftelse på att dumheterna är helt rätt och att protesterna bara är bevis för att det behövs mer av dumheterna.

Men vad är då ”Metoder mot motstånd”? Det är en rapport skriven av inte mindre än fyra st genusvetare. Vad den gör helt klart är att de inte begriper någonting om hur människan fungerar. Alls. Nada. De kan absolut inget om det. De t o m saknar den grundläggande kunskapen om det som samtliga människor annars har. Men ändå så anlitas de av t ex MSB för att utreda mänskliga beteenden osv.

De har ett antal mer eller mindre fiktiva berättelser om hur och vilket motstånd som sk ”jämställdhetsexperter” möter på räddningstjänster. Man framställer dem som hjältar som slåss mot gigantiska arméer av dräglande monster. ”Förändringsaktörer” kallar man dem som ”arbetar för jämställdhet”.

Ett av de tre ”idealen” som kommer från SKL:s rapport som man hänvisar till, det är alltså ”jämställdhetsarbetares” beskrivningar av sitt ”yrke”, är ”Genusförändraren”. Hur det nu kan vara ett yrke att sprida vänsterextremistisk ideologi.

Genusförändraren av makthotare, hemlig agent, ojämställdhetsut-
rotare, genusvetare, genusanalytiker, kunskapsöversättare, superpedagog,
människodomptör, mytavlivare, föregångare, provokatör, normbrytare, nynormsfrämjare, inspiratör, aktivist, lobbyist, gisslan, alibi, slasktratt, slag-påse och härskarteknikoffer/–motverkare (Spets 2011).

De anser att de har riktigt blanka och fina rustningar.

Här och där avslöjas att det är radikalfeminister som skriver, bara en sån sak som att byta ut det neutrala ordet ”man” mot ”en” säger rätt mycket.

Men det där att de inte alls förstår något om människor, det avslöjas i de där delvis fiktiva berättelserna. Det är när de pratar om cheferna och att de hela tiden pratar om kärnverksamheten som det kommer fram extra tydligt. För vad det handlar om är att de här ”genusförändrarna” eller vad man vill kalla dem egentligen vill ändra är vad som är kärnverksamheten på räddningstjänsterna till att vara extremistiska politiska lekstugeprojekt. Den ”nya kärnverksamheten” man vill skapa och som ska rädda folk ska innehålla halta och lytta och enbenta lesbiska och dvärgar, förlåt längdutmanande menar jag, och små tjejer på 150 cm som väger 45 kg och rullstolsburna och gud vet allt. DET är vad dessa ”jämställdhetsarbetare” vill göra med räddningstjänsten. Klart som fan att folk protesterar…

De förstår inte att de flesta arbeten där man är starkt beroende av varandra kräver en viss sorts människa, de tror att vara brandman är ungefär som att stå i kassan på McDonalds. De förstår inte att en brandman krasst riskerar livet varje gång det är utryckning och att det kräver att man kan lita på sina kollegor till 100% eftersom man annars kan dö. En sådan tillit kräver rent mänskligt att man är rätt lika varandra till sättet, att man har mycket gemensamt som man pratar om på raster och ledig tid, man kanske t o m har samma fritidsintressen osv. Det behöver du inte för att fungera i kassan på McDonalds eller på löpande bandet på Volvo. Om du fallerar i kassan på Donken så dör inte din kollega eller andra människor. De förstår inte detta eftersom de själva aldrig har haft ett riktigt jobb utan enbart ”jobbar” med att sprida extremistisk ideologi. De vill skapa en ny kärnverksamhet på alla ställen de infiltrerar. Och med ny kärnverksamhet följer nya prioriteringar.

De förstår inte hur människor funkar men ändå trycker man glatt in dem i organisationer där de blir spindeln i nätet med ansvar för just mänskliga relationer och interaktioner och hur de fungerar. Rena guldgruvan för dem!

För ideologer är det bara en föreställning som styr vem som kan bli t ex brandman, att egentligen kan vem som helst bli det. Det som i verkligheten krävs är för dem är inte på riktigt utan bara en vrångbild. Halt och lytt? Inga problem. Lesbisk enbent dvärg, förlåt igen längdutmanande? Sitta i rullstol? Nemas problemas, det är ju ändå bara en föreställning som styr. Klart man ska kunna rulla in med en rullstol i bastun på en räddningstjänst! Sitter man i rullstol så passar man väldigt bra som brandman!

Man tvingas alltså att gå ifrån vad man SKA göra till förmån för ideologisk lekstuga. Klart det blir protester när detta ska tvingas på ovanifrån. Sen finns det vissa chefer som är bra på att slicka uppåt och sparka neråt och som tycker att ideologiskt trams är skitbra för problemen blir ju ÄNNU större när chefen inte tar sitt ansvar att förmedla att det inte finns utrymme för ideologiskt bullshit på en räddningstjänst utan lismande säger ”Jättebra! Sånt här ska vi ha!”.

En av författarna till ”Metoder mot motstånd” är MSB:s favoritgenuslektor Ulrika Jansson. Hon dyker ständigt upp som någon sorts expert på området. Trots att hon bevisat genom rapporten att hon inte ens förstår grundläggande hur människor funkar.

Sådär säger hon om yrket. Hon tror verkligen att det är vilket yrke som helst. Helt aningslös.

Räddningstjänsterna är en av de sista, i princip helt, mansdominerade miljöerna i det svenska arbetslivet med starka kopplingar mellan brandmannayrket och maskulinitet. Forskning har visat att de former av maskulinitet som idealiseras vid räddningstjänsterna villkorar kvinnors möjligheter att arbeta med risk- och krishantering. Karaktärsdrag som fysisk styrka och praktiska kunskaper förhärligas och används ofta som argument för att utestänga kvinnor.

Sådär ser hela stycket ut. Problemet för henne är ”mansdominerat” och ”maskulinitet som idealiseras”.

Fysisk styrka för personal på räddningstjänst är nödvändigt och de flesta män är starkare än de flesta kvinnor. Jag som extremt otränad medelålders vit köttätande bilkörande vit man är fysiskt starkare än de flesta kvinnor. Nu har jag inte testat t ex bänkpress på säkert 25 år och jag har garanterat tappat en del med åren men 75-80 kg tar jag garanterat som extremt otränad, klarar en vanlig svensk kvinna det ens om hon tränar en del? När jag testade för 25 år sedan (typ första och enda gången jag testat) tog jag 100 kg, relativt otränad (aldrig gått på gym och sånt alltså). Män har mer muskler än kvinnor. Så är det bara. Det är inte bara en ”föreställning”.

Om det är så att det krävs en viss fysisk styrka på ett arbete så kommer antalet män som söker och sen får arbetet att krossa antalet kvinnor numerärt. Några exceptionella kvinnor kommer också att klara det utmärkt. Och varför kan det inte få vara så i vissa yrken där det är nödvändigt? Med mäns större fysiska styrka kommer också att vi generellt är större, vi har större händer vilket kan vara viktigt när det handlar om att hantera utrustning osv. Alla män passar dock inte heller som t ex brandmän även om man är stark utan det kan vara annat som gör att man inte alls passar. Men fysisk styrka är viktigt och underlaget för att hitta fysiskt starka män som också passar blir då enormt mycket större än underlaget för kvinnor. Därför är det färre kvinnor.

Det är allt sånt här som ska in i organisationerna som kostar enorma pengar, det är sånt som gör att man anser att man inte har råd med flygplan för vattenbombning eftersom man inte anser att det är viktigt att kunna släcka skogsbränder. Man prioriterar kärnverksamheten och släcka bränder ingår inte längre i det. MSB styrs av folk som inte anser att det tillhör kärnverksamheten längre och sen trycks det ut till alla räddningstjänster. Officiellt så gör det det men inte i praktiken för fucking jävla trams är mycket viktigare. Man anser att släcka bränder är för maskulint och manligt och har hjältestatus och då är det inte önskvärt längre. Räcker att läsa valfri genusvetare för att inse det. Läs valfri genusvetare som MSB har engagerat för att skriva rapporter så inser man det. Genus och mångfald är ett särskilt viktigt område för MSB. Ett av stödbenen de står på. Det har själva uttryckt det så.

Det är alltså inte genusvetarens direkta kostnad som är problemet, det spelar ingen roll om de får 3 miljoner här och 10 miljoner där för sina tramsprojekt där de petar i naveln, det är småpengar. Den stora kostnaden är det som de orsakar i alla organisationer. De orsakar enorma kostnader i organisationer bara genom att de används som om de är experter på hur människor funkar när de i själva verket är tvärtom, de vet förmodligen mindre om det än vilken normal svensk som helst.

Mer från MSB som jag har tagit upp förut, kolla gärna igenom om ni inte gjort det för det finns massor som är länkat!

Det skaver rätt mycket det där om MSB

Lite mer om MSB

Och detta pågår för fullt just nu överallt. I alla myndigheter, alla statliga och kommunala organisationer, i skolvärlden, i alla landsting osv. Överallt. Där är varför ”vi” anser att vi inte har råd med flygplan för att släcka bränder. Pengarna måste gå till annat som man anser är viktigare.

Fenomenet fångat av @StegetEfter på twitter. Men tröjan är lite missvisande för genusverksamheten blomstrade under den sk ”alliansen” också. De är lika medskyldiga. Över hela linjen. Några av grejerna jag tagit upp i det här inlägget kommer t o m från slutet av deras tid vid makten.

Apropå fysisk styrka, här kan ni läsa om vad MSB själva har för uppgifter om hur det ligger till med den saken. Det är tre delrapporter.

Just det, kolla referenslistan för det där ”Metoder mot motstånd”, en massa hänvisningar till andra genusvetare. En ständig cirkel där de hänvisar till varandra och så låtsas man att det är på riktigt.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

123 kommentarer

  1. x

     /  07/23/2018

    DN poängterar att brandbomberna mot Israel är miljövänliga
    https://samnytt.se/dn-poangterar-att-brandbomberna-mot-israel-ar-miljovanliga/

    Svara
    • x

       /  07/23/2018

      Svara
    • Motkraft

       /  07/24/2018

      Jag har inte läst DN-artikeln då den är bakom betalvägg. Men jag tror att i detta fallet så handlar det om att journalisten använt ordet ”återvunnet” på ett olyckligt sätt, ett ord som har en positiv klang på svenska. Att den som återvunnit har gjort något bra. Vilket är ett högst olämpligt sätt att uttrycka sig i detta fallet.

      Han menar troligen att drakarna konstrueras av sopor och skräp. Dvs de som bygger dem åker inte till någon byggfirma och köper pinnar och plast utan tar det de får tag på.

      Svara
  2. Tor

     /  07/23/2018

    ” Vi behöver titta närmare på det här och fundera över vad vi kan göra åt situationen. Men när debatten breddas kommer det gynna oss, migrationsdebatten har varit för dominant, säger KD:s biträdande partisekreterare Peter Kullgren.
    Marja Lemne, statsvetare på Stockholms universitet, tror att det är en stramare asylpolitik som skrämmer bort partiets kärnväljare. Denna åsikt delas även av riksdagsledamöter inom Kristdemokraterna själva, enligt Dagen.”

    https://nyheteridag.se/kd-topp-kallar-till-krismote-migrationsdebatten-har-varit-for-dominant/

    KD har med andra ord inte fattat någonting allt – ingenting – nada.
    Hade Sara Skyttedal varit partiledare i stället för Ebba, så hade KD lätt varit kvar i riksdagen.
    Hon verkar stå för ett konservativt kristet synsätt.
    De enda som är kvar idag är de som delar svenska kyrkans syn på invandring – med andra ord öppna gränser. vänsterextrema biskopar och kyrkringning för att tysta kritiker.

    Så mycket fel det kan bli.
    Ebba B T tog mammaledigt första halvåret som partiledare….
    Alf Svensson grät när han hörde JÅ prata flyktingpolitik.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att KD åker ur riksdagen i september –
    däremot skulle jag välkomna ett kristet konservativt parti.
    (Jag är själv inte troende med delar de kristna värderingarna)

    Verkar som de flesta andra partierna gör på samma sätt.
    Man vet att man förlorar matchen mot SD om man ställer upp på match i invandring.
    I stället ska till exempel S prata vård.
    Bra!
    Prata då om varför vi behöver beväpnade vakter på sjukhusen….

    Svara
    • Jans

       /  07/24/2018

      Jag tror KD åker ut, inte minst för en del måste taktikrösta för att inte L skall åka ut. Har vi riktigt tur åker även MP ut men det är mer osäkert.

      Svara
      • Tor

         /  07/24/2018

        Ja det är riktigt knivigt den här gången.
        Förr var det lätt. Några från högersidan var tvungna att rösta KD.

        Nu måste även L leta röster.
        M kommer att göra sitt sämsta val på länge.
        C hoppas att bli stora – antingen i Alliansen eller med S.
        MP kan nog få röster från V – de har god marginal (vilket är såååå märkligt).
        S kämpar med raset.

        Det kommer att gå åt mycket popcorn och öl.

        Svara
        • hllviken

           /  07/24/2018

          ”Knivigt” – symboliserar Sveriges förfall utan något illa menat mot IKEA.

          Svara
  3. Tor

     /  07/23/2018

    Tycket AfS börjar bli det enda partiet som verkar gå att rösta på:
    Återvandring
    Swexit
    Inte NATO
    Minska riksdag
    Ut ur EU
    Platt inkomstskatt

    AfS´s Youtube kanal blev nedstängd när de publicerade film från SVT med uppläsare som bröt extremt kraftigt. De menade att man ska prata svenska på nyheterna.
    Då vet man att partiet gör rätt när de blir censurerade.

    http://www.friatider.se/youtube-raderar-alternativ-f-r-sveriges-kanal-permanent

    Hur många av er tror på allvar att nuvarande riksdagspartier kan vända alla år av galenskap och återskapa ett Sverige som någorlunda liknar det gamla Sverige?
    Hand upp.
    SD har börjat svamla nu om att de inte alls vill ut ur EU och återvandring vill man inte prata om för att det kan skrämma nya väljare.

    Svara
    • weasel

       /  07/23/2018

      Jag tror inte för en sekund att nuvarande riksdagspartier kan vända alla år av galenskap.
      Den som tror att AfS kan vända alla år av galenskap om dom lyckas få in sisådär 15 riksdagsledamöter kan ju nu räcka upp handen…?

      Svara
      • Jans

         /  07/24/2018

        AfS kommer inte komma in.
        Hold your horses och rösta på SD denna gång. Nästa riksdagsval kanske det kan vara annat läge både för MED och AfS men att riskera det nu…
        Nej, nej nej, gör det inte. Ni vet, det kan bli ännu värre än idag om inte SD får maximal styrka.

        Svara
        • Tor

           /  07/24/2018

          Vad spelar det för roll om SD får 25 eller 30 procent?
          Tror du verkligen att 7-klöverna kommer att släppa fram dem?
          Skulle vilja se att både M och S säga: ”Ja nu har ju väljarna sagt sitt och eftersom SD är största partiet så får de bilda regering”.
          Kommer aldrig att hända.
          Hela Alliansen har bundit upp sig hårt att inte regera med SD – S lika så.

          Jag vill inte ens att varken SD, AfS och MED ska få egen majoritet i nästa val.
          Risken är överhängande att Sverige kommer att kollapsa under nästa mandatperiod – då blir det nyval och vi kan få en regering som röjer upp.

          Eller så är folk så förbannat hjärntvättade att de söker sig till S och M i svåra tider.
          Jag är väldigt pessimistisk att det går att vända utvecklingen i Sverige.
          Hur kan 7-klövern fortfarande ha över 70 % i undersökningarna?

          Trodde faktiskt aldrig att jag skulle få se ett konservativt parti på riktigt i Sverige.
          Nu finns de!

          SD har ju fångat upp precis alla som inte ville ha invandring – från M till S.
          Nu finns alternativ.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  07/24/2018

            De behöver inte majoritet, de behöver ”relativ majoritet”, att bli största block. Är de andra stollarna jämnstora behöver SD bara 34%.

      • Tor

         /  07/24/2018

        Weasel:
        Det är klart de inte kan ensamma rädda landet.
        Men med ett gläfsande AfS i baken kommer SD att vara tvungna att leva upp till sin gamla profil, inte som idag ett bekvämt invandringskritiskt (men inte för mycket) parti.

        Svara
        • weasel

           /  07/24/2018

          @ Tor ;

          Ja, även jag tycker att AfS fyller en ganska så viktig funktion som blåslampa.
          När det hela blir problematiskt är när du först skriver att det inte spelar någon roll om SD blir Sveriges största parti – för att sedan mena på att det spelar en stor roll om AfS blir Sveriges nionde största parti.
          Det finns faktiskt ingen som helst logik i det resonemanget.

          Ännu mindre logik finns det i resonemanget med tanke på att om nu AfS skulle bli Sveriges nionde största parti så sker det på bekostnad av att SD inte blir Sveriges största parti – jag tror nämligen inte att så värst många C- väljare eller S-väljare kommer att gå till AfS utan ca 99 % av AfS tillväxt sker på SD´s bekostnad.

          Jag förstår att folk är besvikna på SD eftersom dom , enligt dessa människor, ”inte har förändrat eller påverkat någonting” .
          Frågan är då vad AfS kommer att kunna påverka eller förändra om dom skulle lyckas ta sig in i riksdagen ?
          Svaret på frågan är ;
          Exakt lika lite som SD lyckades med när dom tog sig in och utgjorde 5,7 % av mandaten i riksdagen.

          För att påverka och förändra så måste ett parti antingen ha egen majoritet eller ingå i en koalition . Problemet med AfS är att dom betraktar koalitioner som att man fjäskar och har blivit PK.
          Det gör även de flesta AfS väljare som jag har talat med.
          Därför är jag helt övertygad om att om nu AfS skulle lyckas ta sig in i riksdagen i år så kommer deras väljare gnälla på att ”AfS har inte lyckats förändra någonting och därför ska jag rösta på det nystartade partiet XYZ som består av avhoppare från AfS” i valrörelsen 2022. 😦

          Svara
    • Vis

       /  07/24/2018

      Är det någon som sett Jeff Ahls debatter i i riksdagen sen han bytte till AfS. Det är en frisk fläkt att se någon prata klarspråk i riksdagen om genustrams eller invandring. Ministrar får gråt i halsen och svamlar. Bara av den anledning är det värt att få in de riksdagen, tror också att de kan agera blåslampa så att de andra partierna lägger sig närmare den enda politik som kan rädda Sverige; återvandring. Varje person som återvänder är en besparing för Sverige på i genomsnitt 75 tkr per år, enligt Ruist.

      Svara
      • weasel

         /  07/24/2018

        Om nu de övriga ministrarna får gråt i halsen när dom hör Jeff Ahl så förstår jag inte varför de ministrarna skulle lägga sig närmare den politiken som Jeff Ahl förespråkar ?
        :/

        Att förespråka återvandring när det pågår en massinvandring är lite som att försöka springa innan man lärt sig gå.

        Svara
  4. MiT

     /  07/23/2018

    Svara
  5. Jans

     /  07/23/2018

    Nyheteridag verkar gå all in och hänga ut elaka twittrare, oldschool DN-style.
    Tja, varför inte?
    https://nyheteridag.se/plus/efter-debattartikeln-hilda-frick-sd-utsatt-for-nathat-kla-dig-mindre-horigt/

    Med tanke på hur DN-vänstern och dess svans uppför sig numera på internet med massanmälningar och otrevligheter kanske det är dags för lite medeltid tillbaka?

    Svara
  6. hllviken

     /  07/23/2018


    Svara
  7. Tor

     /  07/23/2018

    Nu är det för lite fritidsgårdar i Uppsala IGEN:
    https://nyheteridag.se/brandkar-ryckte-ut-till-bilbrand-utsattes-for-stenkastning/
    Tänk att kommunpolitiker aldrig lär sig. De pengar man satsar idag på fritidsgårdar är en enorm vinst i någon kommande framtid.

    Dessutom kommer vi att ha mängder med raketforskare och läkare om 7-8 år.
    9000 afghaner kickstartar Sverige med gymnasieutbildning.
    Ni vet den där svenska skolan som är så bra till och med för svenskar….

    Ja fy fan:
    Öppna gränserna så att alla högutbildare flyktingar får något att jobba med.

    Svara
  8. MiT

     /  07/23/2018

    Undrar om hon någonsin kommer att förstå sambandet mellan få bostäder och Öppna ditt hjärta…?

    Svara
    • weasel

       /  07/23/2018

      Kan inte Nacka kommun köpa en bostadsrätt och låta Moas bekant bo där ?
      :/

      Svara
  9. hllviken

     /  07/23/2018


    Svara
  10. hllviken

     /  07/23/2018

    PK–RESONEMANG

    Svara
    • Steve

       /  07/24/2018

      Just det, åker man till Afghanistan så kommer man ”most likely get killed”. Mycket insiktsfull analys av denna ”hjälte” till tjej. Fascinerande att det ens finns några människor kvar i det landet. Man tycker att de flesta borde ha dödats vid det här laget med tanke på hur farligt det är där.

      Det nästan mest skrämmande är att titta i kommentarsfältet och se mängder av människor som faktiskt tyckte att detta agerande var värt att hylla. Personen hade uppenbarligen inte skäl att stanna i landet, svårare än så är det inte. Nästan så att man är sugen på att gå in och skriva något dylikt i kommentarsfältet där bara för att känna på hur det är att ta emot en störtflod av hat och hot.

      Svara
      • G

         /  07/24/2018

        @Steve. Är det möjligen detta och denna tjej det handlar om?…

        MSB och kärnverksamheten

        Jag ser inte vad det handlar om då MIT glömde ta med en kopierbar länk till vad jag gissar är ett inlägg på Facebook, han brukar alltid ha med det annars :p

        Svara
        • MiT

           /  07/24/2018

          Men om du högerklickar på videon så kommer alternativet att välja länkens adress upp?

          Svara
          • G

             /  07/24/2018

            Facebook videos bäddas nästan aldrig in korrekt för mig, varken i kommentarsfältet eller i blogginlägg, så när ingen länk finns med så är följande allt jag ser 😛 😛 ….

            Men om det nu är samma ang aktivisttjejen och afghanen så spelar det ingen roll, har redan hittat länk till inlägget i en tweet och hos NI.

          • MiT

             /  07/24/2018

            Ahhh, ok. 😛

    • Grodan Boll

       /  07/24/2018

      Jag hade behövt en stor #triggerwarning för cringe.

      Svara
  11. hllviken

     /  07/23/2018

    Svara
    • Nisse Hult

       /  07/23/2018

      Nej, det är åt helvete. Biståndsbudgeten är ett monster som får sina en procent av BNP vare sig vi har pengar eller ej. Ett verkligt obsolet beslut från 60-talet att Sverige ska toppa det som FN sade (0,7%) med ytterligare 50% för att våra svenska politiker ska få leka ”Flotta Vicke” ute i världen. (Flotta Vicke var en seriestrip om en man som lite ironiskt bjöd flott men alltid på andras bekostnad. Har inte sett den på länge.)
      Dra ner biståndet till 0,7% av BNP och utnyttja samtidigt kvittningsmöjligheten som länder som tar emot många flyktingar kan utnyttja. Flyktingmottagande är ju även det ett bistånd till de länder som kan dumpa överflödiga människor.

      Svara
      • Tor

         /  07/24/2018

        Allt Svenskt bistånd för Svenskarnas väl!
        Använd biståndspengar till Återvandring.

        Svenskt bistånd har hållit kvar mängder av socialistiska diktaturer vid makten.

        Svara
  12. hllviken

     /  07/23/2018

    Svara
  13. hllviken

     /  07/23/2018

    Svara
  14. weasel

     /  07/23/2018

    ”MSB ska skapa en granskningsrutin för all extern kommunikation i syfte att säkerställa att inga budskap sprids som motverkar myndighetens strävan att öka jämställdheten och mångfalden i räddningstjänsten.”

    Tja, visst kan jag väl – kanske…- respektera att det finns människor som anser att ”jämställdhet och mångfald” är viktiga grejer .
    Men jag kan absolut inte respektera att MSB anser det.
    Detta eftersom ”jämställdhet och mångfald” inte har ett jävla skit med vare sig ”samhällsskydd” eller ”beredskap” att göra.

    Om nu regeringen och genustomtarna på MSB tycker att ”jämställdhet och mångfald” är viktigt så får dom väl ta och döpa om myndigheten till MJM ( Myndigheten för jämställdhet och mångfald) .
    Men att kalla sig för myndigheten för samhällskydd och beredskap när man ägnar sig åt saker som inte har någonting med det att göra är faktiskt falsk marknadsföring.

    Och det är inte så särskilt konstigt att Sverige är beroende av polska, italienska , danska och franska brandmän för att skydda samhället när den myndigheten som har den uppgiften ägnar sig åt allt annat än det som påstås vara deras uppgift.

    Den som tror att det här landet skulle klara en kärnkraftsolycka eller ett välorganiserat terrorattentat räcker upp en hand… ? 😦

    Svara
  15. Nisse Hult

     /  07/23/2018

    Kärnkraften har hyfsade förberedelser, kraftverken tvingas betala själva och här övervakas det hela av Länsstyrelsen och Strålsäkerhetsmyndigheten. (Tror inte att SSM är så förorenad av genusteoretiker som MSB verkar vara, så dom får nog sin kärnverksamhet utförd.)
    Det finns mycket bra framtaget på MSB, tankar och rapporter. Men det är för lite verkstad i genomförandet, kanske för att man tänker för mycket på formalia och för lite på resultat.

    Svara
    • weasel

       /  07/23/2018

      Att Länsstyrelsen övervakar kärnkraften gör mig inte direkt mera lugn….

      ”Vi arbetar utifrån regeringens nationella jämställdhetspolitik. Målet är att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv. För att nå dit arbetar vi efter sex nationella delmål.
      En jämn fördelning av makt och inflytande
      Kvinnor och män ska ha samma rätt och möjlighet att vara aktiva samhällsmedborgare och forma villkoren för beslutsfattande
      Kvinnor och män ska ta samma ansvar för hemarbetet och ha möjlighet att ge och få omsorg på lika villkor
      Jämställd hälsa
      Kvinnor och män, flickor och pojkar ska ha samma förutsättningar för en god hälsa samt erbjudas vård och omsorg på lika villkor
      Mäns våld mot kvinnor ska upphöra ”
      ( Från Länsstyrelsens värdegrunds-sida….)

      Svara
      • Jans

         /  07/24/2018

        I den islamiska världen finns väl likartade deklarationer om Allahs storhet i de flesta officiella texter? Här kör myndigheterna med ”allahs lika värde” istället. Lite samma sak.
        Inte konstigt hela MENA vill hit om man tänker efter. När de strykt ”lika” är allt som hemma igen.

        Svara
    • Gorby

       /  07/24/2018

      Nja, känner mig inte helt lugn heller.

      Svensk Kärnbränslehantering AB (SKB) har genusaspekter på slutförvaring av utbränt kärnbränsle…
      De har till och med tryckt upp en folder med titeln ”Könskonstruktioner, föreställningar om kön och riskupplevelse – En reflektion kring betydelsen av kön gällande attityder till ett slutförvar för använt kärnbränsle”.
      http://studylibsv.com/doc/157987/könskonstruktioner–föreställningar-om-kön-och-riskupplev

      Pär Ström och Tanja Bergkvist har även skrivit om denna publikation

      Genus goes radioactive

      Genusaspekter på slutförvaring av använt kärnbränsle

      Författarna är två genusforskare, Annelie Andersson vid Uppsala Universitet och Mia Heikkilä vid Försvarshögskolan.

      Nedan kommer från hennes sida på Mälardalens högskola (http://www.mdh.se/ukk/personal/pea/mha01):
      ”Mia Heikkilä är docent i pedagogik och verksam som forskare och lektor i pedagogik med inriktning mot förskolan vid Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, Mälardalens högskola.”

      Beskrivning av hennes forskning:
      ”Mina forskningsintressen och forskningsområden är barns lärande med fokus på hur kön, etnicitet och ålder görs i lärandeprocessen. Jag är också intresserad av hur förskolan som samhällsinstitution bidrar till utbildningssystemets upprätthållande och hur verksamheten i förskolan kan utvecklas och stärkas genom systematiska och långsiktiga åtgärder. Jag arbetar utifrån sociokulturella och multimodala lärande- och kommunikationsteorier och feministisk organisationsteori.”

      Läs gärna igenom hennes publikationslista. Publicerar mest om män i skola/förskola.

      Lite utdrag från publikationen:
      ”Maskulinitet som innebär att män inte tränas att kommunicera känslomässigt leder till att oron för brister i det tekniska kunnandet förläggs utanför den egna personen/den egna kroppen, medan kvinnor tränas i motsatsen nämligen att uttrycka och kommunicera oro över potentiell fara. Kvinnor tränas därmed till att internalisera maktordningen och värderingen av upplevd risk, där internaliseringen leder till att risk förläggs inom den egna personen/den egna kroppen. Den feminina träningen att internalisera och förlägga händelser som känslor i kroppen leder oöverskådlighet av konsekvenser av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Den maskulina träningen i att förlägga händelser och känslor utanför det egna jaget, leder till att det som kan betraktas som oöverskådlighet kan kännas hanterbart. Det som, så att säga, riskerar att hända, händer någon annanstans än i den egna kroppen.”
      […]
      ”Hirdman kallar det ‘den manliga ordningens primat’ och menar att det finns en gradering av vad som är viktigt. Män som grupp är överordnade kvinnor som grupp och det manliga är det som representerar det riktiga och det som värderas högre /Hirdman 2003/. […] Hirdmans resonemang om manlig överordning och kvinnlig underordning är användbart, inte bara i analyser av ojämställdhet i arbetslivet utan även i andra sammanhang och kontexter. I exempelvis termer av säkerhet och risk gällande slutförvaring skulle Hirdmans resonemang innebära att den manliga värderingen av risk är den korrekta värderingen av risk. Om man går tillbaka till den könskonstruktion av flickor och pojkar som skapar män som tar för sig, är framåtdrivande och så vidare och kvinnor som är omvårdande, mer ansvarstagande – åtminstone med avseende på den privata sfären – så kan man anta att olika riskbenägenhet blir hierarkiserad utifrån kön. När män bedömer och värderar risk så blir det därmed en annan risk med ett annat innehåll, än när kvinnor gör det. När Sjöberg /2007/ i sin studie mäter upplevelse av risk hos kvinnor och män får svaret att kvinnor upplever högre risk och därmed är mer negativa till ett slutförvar i närheten av hemmet/närområdet än vad män är. Men vad kan det svaret stå för? Kan detta tolkas som att kvinnor är negativa till ett slutförvar på närorten eller står det för något annat?”

      Som Pär Ström skriver kan detta sammanfattas till: ”Kvinnor är räddare än män”.

      Svara
      • weasel

         /  07/24/2018

        En genusaspekt på….slutförvaring av kärnbränsle…?
        Okej.
        Då vet jag att det numera alltså inte finns någonting som det inte finns en genusaspekt på i landet Absurdistan .
        😦

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  07/24/2018

          ”Maskulinitet som innebär att män inte tränas att kommunicera känslomässigt leder till att oron för brister i det tekniska kunnandet förläggs utanför den egna personen/den egna kroppen, medan kvinnor tränas i motsatsen nämligen att uttrycka och kommunicera oro över potentiell fara. Kvinnor tränas därmed till att internalisera maktordningen och värderingen av upplevd risk, där internaliseringen leder till att risk förläggs inom den egna personen/den egna kroppen. Den feminina träningen att internalisera och förlägga händelser som känslor i kroppen leder oöverskådlighet av konsekvenser av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Den maskulina träningen i att förlägga händelser och känslor utanför det egna jaget, leder till att det som kan betraktas som oöverskådlighet kan kännas hanterbart. Det som, så att säga, riskerar att hända, händer någon annanstans än i den egna kroppen.”

          Behövs det verkligen så många ord för att påstå att kvinnor är från Venus och män är från Mars. Är det ingen som lärt denna kvinna att cirkulära argumentationer inte riktigt håller måttet?

          Antag att den ogreppbara allestädes närvarande kraften i könsmaktsordningen påverkar alla skillnader mellan män och kvinnor. Det måste därför vara könsmaktsordningen som får kvinnor att vara rädda och män vara modiga, och det är därför osannolikt att något annat kunnat förorsaka denna djupt orättvisa skillnad i uppförande. Alltså finns könsmaktsordningen, och därför behövs genusvetenskap.

          Svara
        • G

           /  07/24/2018

          Ja. Det. Är. Helt. Sinnesmarinerat. Hur i helvete kommer genushjärnorna ens på tanke på något sådant här. Wow. 😦

          Svara
  16. tompas11

     /  07/24/2018

    Postar detta här också tycker att det passar som hand i handsken. En räddningstjänst i kris. Inslaget är gammalt (2016) men nog så aktuellt idag. På en direkt fråga om det finns något problem inom svensk räddningstjänst så svarar Anders Ygeman ett klart NEJ!
    Se inslaget här: http://www.samhallsmagasinet.se/365-2/ eller här: https://www.youtube.com/watch?v=wMBXrJVbYWY

    Svara
  17. tompas11

     /  07/24/2018

    Eller varför inte bygga om riksdagshuset på Helgeandsholmen till en toalett så att alla som sitter där vet vad dom gör.

    Svara
  18. x

     /  07/24/2018

    Metoder mot motstånd, minsann…

    Ok, scrollade snabbt igenom den så kallade ”rapporten” och den är – på fullaste allvar – skriven som en dagbok där två nippertippor har en fnittrande dialog med varandra. Precis som tjejer alltid pratar om killar på café och bekräftar varandra.

    Det första man frågar sig är om detta verkligen är en seriös rapport.

    Dialogen beskriver en dramadrottning som smärtsamt stöter på patrull i verksamheter i verkligheten där man, hör och häpna, har mage att ifrågasätta vinsten med ideologiska dumheter.

    Ja. Varför skulle en företagsledare inte lyssna på en ung kvinna utan någon som helst bransch- eller arbetslivserfarenhet, men med ambitionen att stöpa vinstdrivande verksamheter i en radikal ideologisk mall och förändra världen. Hon titulerar sig förändringsaktör.

    Nej. Det liknar mer en saga om den stackars prinsessan som levt hela sitt vuxna liv på statliga bidrag i en skyddad verkstad och som plötsligt tagit klivet. Hon kastar sig modigt ut på djupt vatten och fäktar nu febrilt mot det patriarkala gubbväldet.

    I rapporten ser hon sin chans att ge igen och i någon mån försköna händelseförloppet där hon i själva verket inte togs riktigt på allvar, vilket tycks ha tärt på såväl prestige som ego. Det framgår av rapporten att det var en väldigt känslosam upplevelse att hon blev ifrågasatt.

    Bortser man från den prepubertala framtoningen med rosa glitter eller det faktum att nippertipporna skriver radikalpolitiska pronomen (hen) i var och varannan mening på ett minst sagt trotsigt och överdrivet sätt, så var det ändå en specifik definition i texten som lyste igenom det övriga svamlet.

    Kanske just för att den var så konkret och koncis.

    ”Kvotering är att betrakta som en mer radikal strategi i ett jämställdhetsarbete för att uppnå reell jämställdhet och frångår liberala principer om likabehandling. Det är en omdiskuterad
    metod som ofta möter explicit motstånd.”

    Det är såklart en saxad definition (ideologerna saknar själva den hjärnkapacitet som krävs för att formulera något sådant, vilket de kompenserar med kvickhet på stencileringsapparaten när det gäller att äska bidragsmedel) men det är en definition som sammanfattar den radikala genusideologens syn på jämställdhet och motståndet mot detsamma i varsin mening.

    Reell jämställdhet.

    Svara
    • MiT

       /  07/24/2018

      Den har fått 3 miljoner av Vinnova så den ska nog vara seriös…
      Btw, i förordet så tackar de särskilt Sophia Ivarsson på Vinnova för hjälp att söka bidrag, precis ALLT rubbat från Vinnova har passerat genom denna Sophia. Jag menar verkligen ALLT…
      Hon har även varit i försvaret och spridit rubbade saker…

      Svara
      • x

         /  07/24/2018

        Jag tror dig.

        Vinnova är typexempel på radikal ideologi och aktivism inom statliga verk och myndigheter.

        I förordet radbryter de dock hennes namn:

        Sop-
        hia

        Tack för slantarna, Sop-
        hia.

        Ryktet säger att män som erhåller genusmedel från Vinnova går lite konstigt efteråt.

        Svara
  19. Gorby

     /  07/24/2018

    Svara
  20. G

     /  07/24/2018

    https://twitter.com/SimonLjungberg/status/1021505108209750017
    https://twitter.com/PontusPersson5/status/1021493084243329025

    Svara
    • Tomas Fritiofsson

       /  07/24/2018

      för det passar inte med några tjejers uppfattning om dom själva
      offerkoftan sitter hårt

      Svara
    • Medelålders damer tycker sig också ha rätt att klappa och peta på alla spädbarn de ser.
      Undrade ofta hur de skulle reagera om jag sagt ”kan du vara snäll och sluta tafsa?”.

      Svara
  21. G

     /  07/24/2018

    https://twitter.com/didenette/status/1019990864079224833

    https://twitter.com/didenette/status/1020058395083268097

    Svara
    • Oj ”orten”. Jag bodde i orten och det var väl si och så. Ett par killar skrek ”döda bögen” en gång åt mig – positivt: en av dom unga killarna kom faktiskt fram till mig och sade att de menade det inte.

      Svara
    • Vattenkarsaktivisten Segerfeldt strikes again.

      Svara
      • weasel

         /  07/24/2018

        Jag har inte twitter, men någon som har det kanske kan upplysa geniet Segerfeldt om att SL betyder Storstockholms Lokaltrafik och att det är lite si och så med tunnelbanan och busstrafiken i Ragunda… :/

        Svara
        • Jag växte upp i Arboga – vi gick eller cyklade överallt för att det fanns inte andra alternativ.

          Svara
        • Det påminner mig för övrigt hur jag försökte förklara för någon Karlsson om hur man skulle ”befolka” orten – jag försökte förklara att finns det inte jobb så vill ingen bo där. De såg nollställda ut. Alltså jobb på orten = folk vill bo där. Inte svårt, men svårt för sossar.

          Svara
  22. G

     /  07/24/2018

    Svara
  23. G

     /  07/24/2018

    Svara
  24. G

     /  07/24/2018

    Svara
  25. G

     /  07/24/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  07/24/2018

      Det är väl Gud som skapat torkan och bränderna också.
      Lite som polisen som sköt Flink i Falun. Gud styrde min kula och bort Flinks kula. Då undrar man vad gud gjorde just innan. Styrde Flinks kulor att döda 5 människor? Eller lät bli att styra undan dem?

      Svara
    • Eftersom vi har religionsfrihet tänker jag tacka djävulen. Han kan eld.
      #Lucifer2018

      Svara
  26. G

     /  07/24/2018

    Svara
  27. G

     /  07/24/2018

    Svara
    • Jonas

       /  07/24/2018

      ”Integration är som en dans där båda parterna ska bjuda till, brukar jag få höra under mina föreläsningar av socialsekreterare, gode män och lärare på skolan. ”Det handlar om att mötas i mitten och kompromissa med varandra”, brukar vara en annan förklaring”

      Och om den ena parten vägrar kompromissa så brukar den svagare parten anpassa sig.

      Jag väntar bara på att den första godhetsivrande kändisen ska konvertera till Islam för att visa hur tolerant hen är.

      Svara
    • Vilket är helt korrekt. Ärligt talat: Vi vill ha assimilation. Att låtsas som annat är bisarrt.

      Svara
  28. Jonas

     /  07/24/2018

    Äntligen är den här, köp den och bär den med stolthet ända fram till valet!

    http://butik.feministisktinitiativ.se/december2017/gudrun-tisha

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/24/2018

      De tycker säkert att det är chickt att ha en Gudruntröja, ironiskt och peppigt på samma gång. De kommer dock inte ifrån faktumet att de i grund och botten är en sekt med en djup dyrkan inför partiets auktoriteter. Fräscht när man påstår sig stå för normkritik och alla lika värde? Nja…

      Svara
    • G

       /  07/24/2018

      Svara
    • Min kritik kvarstår: Röck Döts för helvete!

      Svara
    • Jonas

       /  07/24/2018

      Jag är grymt sugen på att köpa en och justera den lite, kanske ett horn på hästen och byta huvud på katten… problemet är bara att jag inte vill bidra med ett endaste öre till dem.

      Svara
  29. G

     /  07/24/2018

    ”Aktivist tilläts stoppa plan – hindrade utvisning av afghan

    På måndagen skulle en afghan utvisas till sitt hemland från Landvetter flygplats. Utvisningen stoppades dock av en aktivist som vägrade sätta sig ner i planet.

    På måndagskvällen sände aktivisten Elin Ersson live på sin Facebooksida. I filmen berättar hon att hon är ombord på ett plan till Istanbul för att stoppa utvisningen av en 52-åring till Afghanistan.

    Kabinpersonalen säger åt henne att sätta sig ner eller gå av planet, men hon vägrar. Hon uppmanar också andra att ställa sig upp så att kaptenen ska beordra afghanen att gå av planet. Efter ungefär tio minuter är det flera som har ställt sig upp och personalen går med på hennes krav – både hon och afghanen måste gå av. Utvisningen är därmed avbruten.

    Elin Ersson är student och har skrivit och delat flera inlägg på Facebook om hur man stoppar utvisningar och att människor som deporteras till Afghanistan dör. Enligt henne är det fullt lagligt att vägra sätta sig ner på ett flygplan för att stoppa en utvisning.

    Hans Uhrus, presschef vid Swedavia../../..säger att kvinnan har brutit mot gällande regelverk genom att inte lyda pilotens order, men vet inte om det kommer att få några konsekvenser för henne.
    …[..]..
    Se aktivistens livesändning här:…”
    https://nyheteridag.se/aktivist-tillats-stoppa-plan-hindrade-utvisning-av-afghan/

    Svara
    • G

       /  07/24/2018

      Tina ”Utb.nämnd och kf för (L) i Mölndal. Vice ordf GFS. Kyrkofullm.”

      Svara
      • G

         /  07/24/2018

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/24/2018

        Jerzy Sarnecki donna för den oinvigde.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/24/2018

          Klicka på ordningspolisens tweet.

          Svara
        • x

           /  07/24/2018

          Vad föreställer de där bruna sakerna efter ”Tur att hon råkade befinna sig ombord den dagen!” i Tina Höstlyckes Tweet?
          Att Malin Björk får tre n***rkukar som belöning för sin handlingskraft?

          Svara
          • Kronblom

             /  07/24/2018

            ”A baby’s arm holding an apple” 😛

    • G

       /  07/24/2018

      Ehh, japp. Okej, visst, Thord. Är att lita på….

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/24/2018

        Jepp. Att lita på, så nu blir det ett chartrat plan istället. Vore intressant att höra Elin resonera kring det.

        Och om när och vem som får bryta mot regler och förordningar för att det känns så varmt och gott på insidan. Jag frågar förstås åt en kompis. Jag har dessutom både både Anders med ett automatvapen och Rashid med ett bombbälte som undrar. I övrigt:

        https://www.flashback.org/sp64722550

        Man kan lätt säga att flygbolagen som låter aktivister fortsätta med detta kommer att gräva sin egen grav om de inte genast sätter in polis som griper och åtalar människor som dessa batikhäxor, vidare bör de även såklart bekosta alla förseningar som drabbas både bolag och övriga resenärer.

        Svara
      • x

         /  07/24/2018

        Räkningen för det chartrat planet borde skickas till Elin Ersson!
        Visst, hon kan få hålla på med aktivism men också vara beredd på vad det kostar för varför ska vi skattebetalare behöva stå för notan när det finns så många bättre saker som pengarna kan användas till?

        Svara
  30. Dreadlock

     /  07/24/2018

    ” Unconscious Bias Training” ( Implicit associationtest)

    Inte helt överraskande den djupt infekterade postmoderna/nihilistiska juvelen i Socialpsykologins produktion.

    ” According to a metanalysis of 17 unconscious bias interventions, counterstereotype training is the most effective way to reduce unconscious bias.[12] In the area of gender bias, techniques such as imagining powerful women, hearing their stories, and writing essays about them has been shown to reduce levels of unconscious gender bias on the IAT. ”

    Någon som är sugen att göra ett online test ? ( Kan ju vara bra att göra , innan testet blir obligatorisk på arbetsplatser ,vilket det redan är på vissa håll i USA)

    Klickade fram den här sidan : https://implicit.harvard.edu/implicit/sweden/selectatest.jsp

    Och valde : Etnicitet : ” IAT för Etnicitet (Svarta-Vita). Detta IAT förutsätter en förmåga att kunna skilja mellan ansikten med europeiskt eller afrikanskt ursprung. Det visar att de flesta har en automatisk preferens för vita framför svarta. ”

    Det slog mig hur barnsligt testet var upplagt. Det finns ”Bra” eller ”Dåligt” knappar att trycka på när man får upp värdeord på rutan. Om man (Som jag) t.ex. är filosofiskt lagt och tycker ” Lycka” är ett negativt laddat ord så belönas man med ett fett rött kryss. Och får inte fortsätta testet förrän man trycker rätt d.v.s. ” Bra”

    Detta är Socialpsykologi ? Då kan dom köra upp dyngan så långt det går.

    Svara
    • En gång räckte det med vit rock, nu behöver man datorer för att det skall bli Vetenskap(tm)!

      Svara
    • Rikard

       /  07/24/2018

      Hej.

      Visst är det socialpsykologi. Syftet är inte att undersöka något utan att dressera dig.

      Symboler och ord representerar tankar. Kan jag bestämma vad orden betyder kan jag bestämma vad du kan tänka.

      Så enkelt är det.

      (Sen kan jag säkert pula ihop en jättelång text med en massa terminologi om semiotik och semantik och gabba gabba hey, men summan av språkvetenskap och socialpsykologi ryms på ett vykort.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  31. G

     /  07/24/2018

    Helena: ”Lärare på gymnasiets språkintroduktion. Brinner för alla människors lika värde”

    Sverige brutit ner? Nix. Men möjligen V/S/C/MP och andra ”goda” politiker som tagit alla beslut som lett fram till där vi nu är. Och en och annan god man, lärare osv som kanske säger och lovar saker till dessa s.k ”unga” som inte är förankrat i verkligheten utan mest baserat på rosa fluffiga drömmar, där man kan snabbstifta nya barnmänvänliga lagar och regler när befintliga helt plötsligt inte passar. Ni är problemet.

    Svara
    • Har de någonsin tänkt att det finns fler skäl till deras ångest?

      Svara
      • Johan A

         /  07/24/2018

        Folks minnen är korta så det är inte så många som minns de ”apatiska” barnen – de som bara var apatiska så länge någon som kunde propagera för att de skulle få stanna såg dem.

        Svara
    • Psykakuten … såg han några våldtagna flickor där, eller håller de sig hemma?

      Svara
  32. Trump är bajs.

    Svara
  33. G

     /  07/24/2018

    Svara
  34. G

     /  07/24/2018

    ”Desperata socialdemokraters pinsamma utspel

    Det är rekordvarmt och Sverige brinner, men det borde inte vara någon anledning till att den högsta politiska makten i landet ska drabbas av solsting. Efter att jag twittrade sarkastiskt att folk skulle gråta av tacksamhet om vi befriades från Löfvén och hans inkompetenta regering, har dock både toppsossar, miljöpartister och avdankade TT-journalister gått man ur huse för att tillrättavisa mig. Jag förstår att sanningen svider och desperationen över sjunkande opinionssiffror avspeglar sig i fula påhopp, medvetna misstolkningar och härskartekniker. Dock är dessa utspel en intressant insyn i dessa maktmäns psyken. Herrarna tål inte en kvinna som tar bladet från munnen. Uppenbart är jag också numera en del av den yttersta politiska makteliten i Sverige och allt jag skriver måste tas på största allvar och avhandlas på regeringsnivå. Eller så har det helt enkelt brunnit fullständigt inom den sviktande socialdemokratin.”
    http://katerinamagasin.se/desperata-socialdemokraters-pinsamma-utspel/

    Be om ursäkt? Haha. Höj nivån kära S/MP-herrar, makten håller på att rinna ur era händer pga vad ni gjort och inte gjort när ni haft makten, det är inte Katerinas fel utan helt självförvållat, men troligen därför ni är så lättirriterade när någon skojar om det, maktgalna, my precioussssss.

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/24/2018

      Ok, sååå

      ” Herrarna tål inte en kvinna som tar bladet från munnen.”

      Märks att Janouch inte är helt botad.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/24/2018

        Alla får återfall, men hon har kommit långt. Hon började trots allt längst bort på andra sidan staketet.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/24/2018

        Eller så har hon lärt sig att missbruka deras egna (hennes gamla) retorik. Svårt att veta.

        Svara
  35. Är det någon myndighet som ska vattenbombas så är det ju MSB. Det gamla civilförsvaret hade sunt förnuft, nu är det bara genustrams som gäller.

    Svara
  1. MSB och bränderna – Micaels Lidéns Blog
  2. Radioaktivt genus | WTF?
  3. Genus i Ljusdal | WTF?
  4. SVT:s faktakoll är ett skämt värdigt Monty Python! | WTF?
  5. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?
  6. Smått och gott från 2018, del 4 | WTF?
  7. Vad som finns resp saknas i Corona-Sverige | WTF?

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.