Genus i Ljusdal

Det brinner fortfarande i Sverige och nu börjar haveriet i Sverige på många plan även leverera vad gäller MSB, kommuner och räddningstjänster runt om i landet.

T ex Ljusdal har med handling visat vad som är viktigt för dem. Skogen ingår inte i Ljusdals prioriteringar. Den är inte viktig. Bränder är inte viktiga. ”Jämställdhetsstrateger” däremot, de anser kommunen är så viktiga att de har TRE st.

Jag tror man kan dra vilken kommun man vill ur hatten och få ungefär liknande resultat. Man har dragit ner på vitala funktioner i samhället till förmån för hittepå och trams. För man ska veta en sak, i rang står en ”jämställdhetsstrateg” över räddningstjänsten. Hur kan det vara så kanske man undrar? Det är rätt enkelt, en ”jämställdhetsstrateg” har rätt att lägga sig i hur räddningstjänsten arbetar, vilka de anställer osv medan högste chefen på räddningstjänsten inte alls har rätt att lägga sig i hur ”jämställdhetsstrategerna” jobbar eller vilka de anställer osv.

Så här är det i varje kommun. Man har anställt en massa ”strateger”, ”piloter”, ”coacher” osv vars enda kunskap är ideologiproduktion. De kan inget annat. ALLT de studerat på universitet/högskola är ideologi långt ut på vänsterkanten. De skulle vara totalt oanställningsbara om inte statlig/kommunal verksamhet fanns. De är lika nyttiga och användbara som en finne i rumpan. Ljusdals kommun har alltså TRE st ”jämställdhetsstrateger” anställda och jag kan garantera att ingen av dem har gett något användbart tillbaka. Och dessa tre ideologer är garanterat inte de enda som kommunen har anställt utan det finns många fler med andra titlar.

Det där är viktigt i Ljusdal, det har man satsat på. Skogen är det inte och följaktligen har man inte heller satsat på den eller på att skydda den. Man har plockat in ideologer som bara vill rasera samhället, de säger att man måste ifrågasätta vissa saker. Nu har man ifrågasatt skogen och vi ser resultatet.

Jag vet att det finns en del som säger ”Ja men de har ju inte skurit ner och sagt att pengarna ska gå till genus i stället!” osv. Det behövs inte, det räcker att det kommer direktiv uppifrån som säger att man ska satsa på en viss sak så blir det så automatiskt. Direktiven kommer från riksdag/regering. Säger MSB att nu ska ni satsa på genus och mångfald i räddningstjänsten och kommunen redan har tvingats slösa pengar på sånt trams sen länge tillbaka så ifrågasätter ingen det. Då väljer man nagelskulptriser och någon liten tjej i slöja som brandman före utbildade riktiga brandmän med erfarenhet. Eller varför inte en känd våldtäktsman? Mångfald är ju viktigare än något annat.

Hårda och mjuka vokaler minsann. Viktiga saker.

Ideologernas våta dröm, sprida sin extremistvänsterpolitik till folk som tvingas ta emot den och genomföra den. Hade Honecker levt hade han fått spontanorgasmer i sömnen.

Vad det handlar om är att stöpa om samhället i grunden baserat på ideologi och fantasi. Man vill skapa ett Utopia som aldrig kommer att funka vilket vi också ser ganska tydligt mer och mer nu. På område efter område rasar det ihop.

I Ljusdal så ser man det genom att de inte har någon plan för ev skogsbränder men tre stycken sk ”jämställdhetsstrateger” som funderar över hårda och mjuka vokaler.

Allt hänger ihop i en kommun, någon del är inte fri från påverkan av de andra delarna. Förutom det som handlar om genus. De har makt över alla andra verksamheterna i en kommun medan de andra delarna inte har någon makt över det som handlar om genus.

MSB och kärnverksamheten

Häromdagen (se länk ovan) skrev jag att genusfolket vill förändra vad som är verksamheters kärnuppgifter så att t ex räddningstjänsters kärnverksamhet inte längre är samhällsskydd vid olyckor, släcka bränder, rädda liv osv utan att de ska ha mer ideologiska kärnverksamheter. Det vi ser är resultatet av det arbetet. Släcka bränder är manligt och då är det också dåligt enligt genusvetare. Vilka som kan jobba som brandmän osv är bara ”föreställningar”, enligt genusfolket behövs ingen som är stor och stark utan det kan lika gärna vara en halt och lytt lesbisk liten klen kvinna som sitter i rullstol. Då får man resultat som att en kommun som nästan bara består av skog inte ens har någon handlingsplan för skogsbränder men har massor av värdelösa genusvetare.

Man prioriterar det som man anser är viktigt. Som sagt, nu var det Ljusdal som hamnade under luppen men jag tror man kan dra vilken kommun som helst ur den magiska hatten och man upptäcker att de prioriterat genus framför annat. Man har själv prioriterat sin egen undergång. Rätt fantastiskt ändå…

Inte ens SKB har lyckats undvika det.

Några tror att det ska bli mer pengar till forskning om bänder osv. Länken heter ”pengar väntas strömma till forskning om bränder”. In your dreams. Jag tror han kan fetglömma det. De pengar som går till forskning inom orådet kommer garanterat att krävas ”genusperspektiv”och ”mångfaldsperspektiv” på. Annars inga stålar. Genusfolket kommer att vara där och gama för att säkerställa att inget vettigt någonsin kommer fram utan att pengarna slösas på dem. Det är deras uppgift.

ulrika-jansson-genuslektor-brandskyddsfc3b6reningen.jpg

Jag gissar att ev pengar som strömmar någonstans efter alla bränder blir in på t ex Ulrika Janssons projektkonton. Ulrika är nämligen MSB:s absoluta favorit”genusforskare”. Men de har flera favoriter så om inte hon kan så finns flera i kön som bara väntar på miljonerna!

För det är på deras konton ev pengar kommer att hamna till slut, det förstår nog de flesta va?

Jag undrar lite om det inte är dags att kalla in det tunga artilleriet för att bekämpa skogsbränderna? Är det inte dags att spjutspetsen inom genusforskning plockas fram till skogsbränderna, den Feministiska teknovetenskapen? Läs det här först för lite bakgrund, det är lätt värt det!

Kommer ni ihåg den? Har man läst Feministisk teknovetenskap så utklassar man en professor i geoteknik sen 20 år vad gäller dammsäkerhet vid ett mindre jordskalv!

Då handlade det om dammar och vi kan se deras extremt avancerade tankar och idéer om svåra tekniska frågor. De utklassar alla ingenjörer i Sverige!

Men kan man inte omvandla spjutspetskunskapen till att handla om skog och skogsbränder i stället?

Tänkbara feministiska teknovetenskapliga banbrytande perspektiv på skogsbränder:

Punkt 1: Vad är ett träd?

Punkt 2: Vad är en skog?

Punkt 3: Vad är en brand?

Punkt 4: Vad är släcka bränder – brandsäkerhet?

Punkt 5: Och hur kan man använda Feministisk teknovetenskap för att förstå dessa ting – design, konstruktion, skötsel, representationer samt betydelse och konsekvenser därav?

Där har vi ju lösningen! Bara för MSB att börja kalla in experterna!

Här finns ännu mer om MSB och vad de anser är viktigt.

Det kommer att finnas gott om experter inom Feministisk teknovetenskap att anlita i framtiden.

feministisk-tekonovetenskap-umec3a5-universitet.jpg

Man kan t ex läsa Feministisk teknovetenskap på Umeå universitet.

genus-pc3a5-kth.jpg

Och även på KTH. De är säkert stolta över sin satsning på framtiden!

Det är ju så, när man från alla håll samtidigt skriker att genus och mångfald är det viktigaste så har t ex kommuner bara att förhålla sig till det. Och när genusfältet, som ju är viktigt och prioriterat, säger att släcka bränder är för manligt och att det bara är en ”föreställning” om vem som kan vara brandman så tar kommuner det på allvar.

notiser-frc3a5n-msb8.jpg

Då blir det viktigt att kunna rulla in med en rullstol i bastun på en brandstation. För De Viktiga har ju sagt att det bara är en föreställning vem som kan bli brandman. Då kan det lika gärna vara en i rullstol. Helst en enbent lesbisk kvinna, med penis, i rullstol, i slöja och som är 150 cm lång och väger 40 kg. En perfekt brandman.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

135 kommentarer

  1. Patrick

     /  07/28/2018

    Tack för bra blogg man nu säkert följt i över 4 år..!

    Svara
    • MiT

       /  07/29/2018

      Fler borde ju såklart lyssna på denne kloka man! 😛

      Svara
      • Robbe

         /  07/29/2018

        Japp man följer dagligen nästan.
        Jag är facinerad av denna sida på liknande sätt som en trafikolycka, någon typ av morbid facination man kan inte sluta titta fast det är hemskt.
        Ringsideplatser till ett samhälles upplösning och förfall.
        Tack för att du bäddar in allt i humor, det underlättar 😀

        Svara
      • hllviken

         /  07/29/2018

        Ge akt på genus 🙂
        ”denne kloke man!”

        Svara
  2. x

     /  07/29/2018

    Ja det är perverst.

    Tänkte ägna mig åt hårklyverier och invända mot följande formulering:

    ”[…] har anställt en massa ”strateger”, ”piloter”, ”coacher” osv vars enda kunskap är ideologiproduktion. De kan inget annat. […]”

    De kan ju inte ens det.

    Gemensamt för genusaktivisterna är att de är tappade i asfalten bakom en vagn. De är för korkade för att syssla med ideologiproduktion i någon egentlig mening. Ideologiproduktionen sker på andra sidan Atlanten.

    Genusfolk är dock väldigt duktiga på att tillverka Kina-kopior på ideologin. De har aldrig skapat någon komplex ideologi någon endaste gång. Frågan är om de ens tänkt en genomtänkt tanke i hela sitt liv.

    Visst, de organiserar sig och skriver hjärndöda rapporter som inte är värt sin vikt i dasspapper vilket såklart även det kan ses som en form av ideologisk produktion, men lutar mer mot aktivism.

    Kvalitén på deras ideologiproduktion är ytligt skräp.

    Du har såklart helt rätt i det du skriver, men formuleringen ger mer cred och tillskriver genusdårarna mer talang än de besitter.

    Genusaktivisterna är å andra sidan företagsamma på så sätt att de besitter förmågan att skriva av, upprepa saker som en papegoja och har funnit en metod att tjäna enkla pengar genom att blåsa staten på pengar.

    Det kan man inte ta ifrån dem.

    Svara
  3. MiT

     /  07/29/2018

    Svara
  4. MiT

     /  07/29/2018

    Svara
    • x

       /  07/29/2018

      ”Genusvetenskapen har utan tvivel gjort mig till en bättre människa, läkare och forskare.”

      Bli aldrig sjuk.

      🙂

      Svara
    • ”Genusvetenskapen har utan tvivel gjort mig till en bättre människa” – och?

      Seriöst – och? Utbildningar ska inte finnas till för självuppfyllelse – sådant får göras på ens egen fritid. Meditation har gjort MIG till en bättre människa men det behövs inte högskoleutbildningar till det. Kommuner måste inte pytsa slantar för meditation.

      Svara
      • Olof

         /  07/29/2018

        Framförallt skall skattefinansiering av utbildningar bara ske i den mån det inte finns andra utbildningar vi kan finansiera som ger en bättre utdelning på investering. Och enda anledningen att finansiera utbildningar för skattepengar är om de ger en samhällsekonomisk utdelning på investeringen.

        Så frågan här är – ger genusutbildningen någon som helst samhällsekonomisk utdelning? Och om den gör det, hade samhället varit mer betjänt av ytterligare en läkare än att Zettermark fick sin hobby finansierad av det allmänna? Eller kanske en brandman?

        Jag tror vi vet svaret.

        Svara
        • Precis – finansiera utbildningar till yrken vi behöver. Genusprofessorer… ehh.

          Svara
        • Senior

           /  07/29/2018

          Eller som Mit uttrycker det ovan:

          ”Ideologernas våta dröm, sprida sin extremistvänsterpolitik till folk som tvingas ta emot den och genomföra den. Hade Honecker levt hade han fått spontanorgasmer i sömnen.

          Vad det handlar om är att stöpa om samhället i grunden baserat på ideologi och fantasi. Man vill skapa ett Utopia som aldrig kommer att funka vilket vi också ser ganska tydligt mer och mer nu. På område efter område rasar det ihop.”

          Hur lång tid tror ni vi har kvar innan vi befinner oss på samma nivå som Venezuela?

          Svara
    • G

       /  07/29/2018

      Vad fan alltså. 😦

      Svara
    • Jag har läst en utbildning som anses självklart viktig, vars vetenskapsyn aldrig ifrågasätts …

      En ‘vetenskap’ som inte går att ifrågasätta, är en pseudovetenskap, en ideologi …

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/29/2018

        Hon är både obildad och dryg, dvs pretentiöst. Hennes lillgamla påstående att medicinsk vetenskapssyn skulle gå okritiserad. Det finns inget forskningsfält som granskas så hårt och ingående som just medicin, både inom akademin och av samhället i stort. Hennes lillgamla tillrättavisande om vikten av att kombinera kvalitativa genusstudier och kvantitativa studier är rent ut sagt skitnödig.

        Kvalitativa studier görs i stor utsträckning inom medicinsk forskning, helt utan hjälp av töntig genusvetenskap. Och om det nu finns något litet att hämta ur genusvetenskapen så är jag säker på att seriösa forskarna redan listat ut vad detta skulle vara utan att marinera sig i genuspolitisk ideologi.

        Svara
    • Noger

       /  07/29/2018

      Kan inte någon som har Twitter be Sofia om fem namngivna exempel på genusvetenskapliga publikationer som håller en bra vetenskaplig standard enligt henne.
      Glöm inte att poppa popcorn först!

      Svara
    • Bamse

       /  07/30/2018

      ”besvaras bäst med intervjuer och analys förankrad i teori.”

      …och hur var det nu igen man vetenskapligt testar teorier, Sofia? (Inom genus”vetenskap” är nog detta omöjligt eftersom det handlar om en övertygelse, inte vetenskap).

      ”Att säga ‘denna studie inom humaniora har ej statistiskt säkerställda resultat’ är lika dumt som att säga ‘denna läkemedelsstudie saknar djupare förankring i läkemedelshistorist teoribygge.'”

      Nej, det är det inte – åtminstone inte för oss som lever i en värld där verkliga saker existerar och har betydelse.

      Svara
  5. Sverige skulle behöva tvättas med såpa från Treriksröset till Smygehuk hela landet för att få bort alla hjärntvättade idioter.

    Svara
  6. Galenskapen är total, så ruggigt att man blir mörkrädd!
    Tack för en utomordentligt väl skriven blogg!!!

    Svara
  7. Reblogga detta på Life, Death and all between och kommenterade:
    Kan inte fatta vad genusteori har med brandsläckning att göra!!!????

    Svara
  8. weasel

     /  07/29/2018

    Jag är emot vinster i välfärden – och därför anser jag att kommunerna inte bör betala ut en enda krona till de ”jämställdhetsstrateger” och ”genusforskare” som i själva verket bara är profitörer som berikar sig själva genom just vinster i välfärden.

    Svara
  9. Kretin

     /  07/29/2018

    För ett gott skratt, nämn t.ex genusarbete, mångfald vid val av personal eller jämnställdhetstrateg åt en finsk brandman ( också kvinnliga sådana ) så får du som svar en oförstående blick eller ett hjärtligt skratt följt av ett ”svenskar …” med efterföljande huvudskakning

    Svara
  10. lensof

     /  07/29/2018

    Johan Westerholm skriver idag om hur utvecklingen inom skogsbruket ger ökad risk för bränder samtidigt som inkompetensen flödar på maktnivå.

    Man skulle kunna se genusflummet som en skogsbrand inom offentlig sektor. Och där finns inte heller några brandgator, inget som hejdar eller lugnar ner. ”Branden” kan härja fritt och sprida sig, vilket den antagligen kommer att göra tills det bara är aska kvar.

    Som jag ser det började detta redan -68 då en massa glada, lata och inte alltför intelligenta studenter invaderade våra universitet. Där läste de idel flumkurser olika var termin och erhöll aldrig någon examen av värde. Vid var kursstart kunde maktkamp uppstå över vilka böcker man skulle läsa. Resultat var inget en äkta humanist skulle behöva befatta sig med. Samtidigt spydde man galla över dom som följde linjer av olika slag och att vara tekniker var helt ute.

    Så kom verkligheten. Man ville bilda familj och behövde lön. Snabbt läste man då in det som garanterat blev jobb men med fortsatta sommarledigheter. Man blev lärare på olika nivåer. Eller något annat kommunalt som miljö mm.

    Så gick åren och det blev alltför uppenbart att man valt sitt jobb av andra skäl än intresse av vare sig ämne eller elever. Räddningen blev kommunens smörgåsbord dvs den kurskatalog som alla kommunanställda blir tilldelade. Genom den fanns möjligheten att förkovra sig och låtsas att detta bidrog till bättre yrkeskunskaper. Det gjorde (gör?) det sällan men man får lite flykt från ett jobb man inte är intresserad av och samtidigt tro att man utvecklas.

    Jämställdhet och genus var attraktiva både för dom som valde kurserna och för arrangörerna som sålde in kurser till kommunen. Tillräckligt flummigt för att någon aldrig skulle kunna ifrågasätta vad det var man egentligen gjorde.

    Det är ingen slump att det är inom skolans värld som genusvetenskap har fått ett starkt fäste. Det är ingen slump att man istället för att låta barnen vara barn och leka de lekar de själva vill leka så söker man vetenskapliggöra inte bara deras lekar utan hela deras existens.

    Förutom att detta tar resurser så är det ett övergrepp mot barnen som har rätt att få vara just barn utifrån sina egna förutsättningar och utan att behöva bli bedömda eller ifrågasatta hela tiden. Allt bara för att uttråkade vuxna vill göra sin tillvaro lite intressantare och få den mening de saknar.

    Det brinner i Sverige. Och vi har inga brandgator inte heller kompetens på ledande nivå som ser vad som pågår.

    Förlåt att det blev långt men det har varit svårt att se denna utveckling utan att bli arg.

    Svara
  11. Senior

     /  07/29/2018

    ”Oldoz Javidi är feminist, aktivist, skådespelare, clown och riksdagskandidat för Fi. ”

    Så här tituleras Oldoz Javidi…
    Förutom den specifika partitillhörigheten är ju detta en ganska bra beskrivning av vänsterblivna i allmänhet. 😂

    Med skådespelare avser jag då skådespelet att offentligt stå för en sak, men privat agera helt annorlunda. Gällande ”clowneriet” är det nog ganska omedvetet och ofrivilligt i de flesta fall.
    Att ha det i titeln tyder dock på viss självinsikt i detta specifika fall.

    https://www.expressen.se/kultur/drevet-har-forvridit-mina-ord-har-ar-min-sanning/

    Svara
    • Men nej, din dumma jävla F!tta – du misstolkades inte. Du ville ha en ”slutgiltig lösning”. Såsom nazisterna. Du hatar judar – erkänn. Åtminstone så är det mer ärligt.

      Svara
      • Senior

         /  07/29/2018

        Ja, jag har svårt att se en annorlunda tolkning av citatet.

        Svara
        • Jag skulle ha viss respekt för den här F!ttan om hon åtminstone stod för vad hon sagt. Utlandssvensk som då och då kommenterar på den här bloggen är totalt öppen med sin rasism och även om jag inte håller med honom så kan jag respektera honom.

          Däremot så AVSKYR jag människor som ljuger mig rakt i ansiktet. Och det är där denna F!ttan passar in.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  07/29/2018

            Jag håller helt med.

            Medan jag på inget vis uppskattar deras handlingar, så respekterar jag rasister, nazister, isis, Breivik och jehovas fan så mycket mer än den helvetiska nyvänstern, just för att de står för vad de tycker.

            Man får inte relativisera sina egna principer.

          • Senior

             /  07/29/2018

            I deras fall är det ju enda sättet enär ingen normalt funtad människa frivilligt vill omfamna deras idéer

          • Helt rätt.

            Det enda sättet att bemöta nazister och konspirationsteoretiker är fullt på. Det finns inget ”mellan” här. Jag hatar dig och du borde veta det.

          • Utlandssvensk

             /  07/30/2018

            ” Utlandssvensk som då och då kommenterar på den här bloggen är totalt öppen med sin rasism och även om jag inte håller med honom så kan jag respektera honom.”

            Tja, det är en laddad fråga och det är helt klart enklare om man bara låter bli att prata om saken. Men verkligheten är som den är och vi har (enligt mig) inte längre lyxen att välja ut vilka delar vi vill erkänna. Åtminstone inte om vi vill överleva…..

            Sen är det min ärliga uppfattning att de finns väldigt få svenskar som är lika insatta i den här frågan som jag och när jag skriver om saken är det ofta ganska långa och rimligt genomarbetade inlägg. Det innebär inte nödvändigtvis att jag har rätt och alla andra har fel, men det vore kul med kvalificerade motargument istället för allmänna utrop av typen ”jag håller inte med” eller ”du har fel”.

            Slutligen finns det ingen koppling mellan att vara rasist, dvs. anse att det finns meningsfulla skillnader mellan olika grupper av människor, och att på något sätt vilja skada dessa andra grupper.

          • Jag gillar hur du inte ens kan ta en komplimang och bara gå: Utlandssvensk, med denna kommentar så vill jag inte argumentera. Som min korkade (som jag hatar lite grann) labrador: sitt.

          • Utlandssvensk

             /  07/30/2018

            ”Som min korkade (som jag hatar lite grann) labrador: sitt.”

            Ja, ja, ok då! Jag sätter mig 🙂

      • weasel

         /  07/30/2018

        @utlandssvensk :

        Om definitionen av ”rasist” är ”person som anser att det finns meningsfulla skillnader mellan olika grupper av människor” så är ju alla från Fredrik Reinfeldt till Anders Lindberg rasister ?
        Jag menar, dom har ju motiverat invandringen just med argumentet att invandrarna inte är likadana som svenskarna ; ^
        Om invandrarna vore likadana som svenskarna så skulle vi ju inte få något ”mångkulturellt samhälle” hur många miljoner invandrare vi än importerade.
        Och aftonbladets ( eller om det nu var expressen ) paroll ”Vi gillar olika” innebär ju just att invandrare är ”olika” – vilket väl borde vara en väldigt rasistisk syn ?
        : /

        Själv är jag bara kulturrasist.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  07/30/2018

          @ weasel,

          ”Själv är jag bara kulturrasist.”

          Det är en bra början! 🙂

          Som i många andra laddade frågor råder det begreppsförvirring kring ordet ”rasist”. Den historiska betydelsen är helt enkelt att man erkänner att det finns olika raser (eller ”underarter” med modern terminologi) av människor. Att det är så är (enligt mig) helt glasklart och det har inget att göra med om man är ond eller god utan endast om ens vilja att erkänna en objektiv verklighet.

          Som du påpekar, finns det också uppenbara motsägelser i det sedvanliga mångkulturmantrat. Å ena sidan ska man ha in annat folk just för att de är olika, å andra sidan argumenterar man för att alla i grunden är lika. Det är bra med olika kulturer, men alla ska följa svensk lag. Osv, osv

          Men om man ogillar sådan slarvig argumentation, har man rimligen själv ett ansvar att försöka lägga sig på en högre nivå. Att verkligen ta reda på hur utfallet ser ut för de mångetiska och/eller mångkulturella samhällen som finns eller har funnits är en bra början. Men det är ofta en smärtsam upplevelse eftersom man då tvingas att ompröva mycket av det vi har uppfostrats till att betrakta som inte bara absoluta sanningar, utan även som måttstockar på om vi är bra eller dåliga människor. Det påminner troligen ganska mycket om hur det är att lämna en sekt…………….

          Svara
          • weasel

             /  07/30/2018

            Ja, det är en bra början 🙂

            Jag erkänner att det finns olika raser ( eller vad man nu vill kalla det ). Vilket då inte betyder att jag är Adolf Breivik utan bara att jag noterar vissa fysiska skillnader mellan exempelvis kineser och afrikaner.
            Dessa fysiska/pigment-skillnader stör mig dock inte.
            Det som stör mig är de kulturella skillnaderna.

    • G

       /  07/29/2018

      ”Antisemitiskt Initiativ: Riksdagskandidaten Javidi skickade judetexten till FI före publicering

      Feministiskt Initiativs riksdagskandidat, clownen Oldoz Javidi hamnade i blåsväder efter en intervju där hon drömde om en lösning att israeler skulle flyttas till USA. Feministiskt Initiativs ledning fördömde hennes uttalande. Men nu hävdar Javidi att hon mejlade sina intervjusvar till partiet innan publicering.”
      https://nyheteridag.se/antisemitiskt-initiativ-riksdagskandidaten-javidi-skickade-judetexten-till-fi-fore-publicering/

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2018

        Jag kan hålla med henne om att hon inte skrev något om utrotning av judar, som några verkar vilja få det till, men hon ville ju uppenbarligen skicka iväg alla judar till Amerika så att Palestinierna kan ta över.
        Att hon sedan är med i extremistorganisationen ship to Gaza ökar ju inte på hennes trovärdighet direkt…

        Svara
  12. Nisse Hult

     /  07/29/2018

    Någonstans ovan skrivs att hela denna genusbransch är ett uttag av vinst ur välfärden. Så är det naturligtvis, har bara inte tänkt på det på det sättet.
    Vänsterpartiet, som i frågan om vinstuttag ur skattefinansierad verksamhet annars för en förtjänstfull politik, har ju här faktiskt en jättelik fläck som dom kan angripas för. Som visats ovan är det en hel bransch som försörjer sig på att tvinga in leveranser och faktureringar för produkter och tjänster som är orelevanta eller till och med skadliga för den verksamhet det handlar om.
    Det är ju lika idiotiskt med de uttag som HBTQ-organisationerna kan göra med sin ”välfärdsbekostade” certifiering.
    Samtidigt har vi en organisation som ”Skattebetalarnas förening” som accepterar vinstuttag ur välfärden utan att i den frågan yttra sig, troligen därför att någon ”välfärdsföretagare” sponsrat den föreningen.
    Man kan inte lita på någon nuförtiden……

    Svara
    • Senior

       /  07/29/2018

      ”It’s ok when we do it.”

      Tänk på att de vänsterblivna anser sig vara de goda, och då är det en annan sak…. De skor sig inte, de tar bara betalt för utfört arbete i godhetens namn.. (eller kanske; genom sig själv känner man andra, och de själva inte vill dela med sig av kakan åt andra.)

      Har man bara rätt buzzwords kan de vänsterblivna tänka sig att kasta välfärdspengar på alla charlataner som erbjuder snakeoil i form av olika genuskurser och hbtq-certifikat….

      Svara
    • weasel

       /  07/30/2018

      Även när det gäller ”asylbaronerna” och deras vinster har Vänsterpartiet en jättelik blind fläck.
      V talar gärna och ofta om hur hemskt det är med privata aktörer som tjänar pengar inom exempelvis skola och omsorg.
      Men aldrig talar dom om hur hemskt det är med privata aktörer som tjänar fullständigt vansinniga pengar inom asylindustrin.

      Jag erkänner att jag faktiskt en gång läste någon artikel av någon vänsterpartistisk politiker som klagade på Bert Karlsson och hans vinster inom asylindustrin.
      Att Bert kunde göra sina vinster på grund av den migrationspolitiken som vänsterpartiet förespråkar förstod naturligtvis inte V-politikern.
      Det är nämligen inte så att stat och kommun ständigt har tusentals tomma lokaler som bara väntar på att det ska komma 163.000 nyanlända och flytta in i dom. Men det förstår man naturligtvis inte om man är V-politiker.

      Svara
  13. hate-chan

     /  07/29/2018

    Har funderat på det här med brandmän i rullstol för att se om det finns en vettig anledning jag missat. Även om rullstolsbundna inte bör tas in som brandmän är det nog vanligare att brandmän blir rullstolsbundna. Deras jobb är ju att vara först på plats och rädda folk vid olyckor. Även om de inte kan rycka ut längre kanske man vill behålla dem som instruktörer eller till skrivbordsjobb. Inte som en prioritet varje station måste ha men en relativt billig sak när man bygger/renoverar stora stationer.

    Svara
  14. hllviken

     /  07/29/2018

    Svara
  15. hllviken

     /  07/29/2018

    Svara
  16. Senior

     /  07/29/2018

    Jag anar en trend……

    När nu feministerna varefter inser att det är en återvändsgränd börjar de nu polarisera andra karegorier mot varann istället, nu är det smala mot tjocka…
    Lady Dahmer var en föregångare, och nu hakar Linea Clason på.

    Att ingen nappar på ögonfärg?
    Dokumentären ”A class divided” påvisade ju tydligt vad som händer med folk som faller för det.

    Det kanske inte är så noga vad som skall få folk att må dåligt och känna sig offer eller förövare. -Huvudsaken är att man får dem att må dåligt.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yvj5Rx/forbjudet-for-tjocka-att-ta-selfies

    Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      Hon är verkligen ett proffsoffer Clason. Det enda hon skriver om är hur synd det är om kvinnorna och hur förtryckta dom är.
      Personligen skiter jag väl i om tjocka kvinnor lägger ut bilder på nätet och var och en får ju välja om de vill vara smala eller ej.
      Är ju sjukt att hon pratar om smalhetsnormen som något sjukt när alla vet att övervikt inte är hälsosamt.
      Är ju också som vanligt så att det enbart är kvinnor som blir mobbade för sin övervikt enligt Clason.
      Det är väl inte många som ser manlig övervikt som något positivt heller ?

      Svara
      • Senior

         /  07/30/2018

        Det hon och hennes feministsystrar inte sett eller fattat ännu är att deras ”patriarkat” i stort sett endast består av hennes medsystrar och deras inbördes tävlande….
        -Men det är klart, då får de ju lägga ner feminismen den dagen de inser det.

        Svara
  17. G

     /  07/29/2018

    Svara
  18. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • hllviken

       /  07/29/2018

      Ursäkta – jag fattar inte ett smack vad det där går ut på!

      Svara
    • Finns det någon normal som inte accepterar transsexuella?

      Att man nödvändigtvis inte vill ha en överraskning när man drar ner brallan är en annan sak…

      Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      och hur många är det som har kvinnliga könsorgan som inte ser sig och känner sig som kvinnor ?
      I Sverige är det ju dessutom accepterat att byta kön om man vill.

      Svara
  19. G

     /  07/29/2018

    Haha, ja. Men till skillnad från Lena så är Strandhäll säkert fortfarande medlem i jagärhär också…

    Svara
    • hllviken

       /  07/29/2018

      Det är inte klokt att vuxna människor beter sig så här!

      Svara
  20. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/29/2018

      Vilket är anledningen varför den fullblodsnarcissisten gick på Teodorescus om hennes utseende

      ”Shit. Den där porslinsdockan kan anses snyggare än vad jag är. Så kan jag inte ha det. Måste få hennes skönhet till något negativt, utan att trilla dit själv. Aha! Jag har det!”

      Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      Bra svar av Sakine !
      Identitetspolitik är ett gift som förstör samhället och skapar en offer och vi mot dom attityd.

      Svara
  21. hllviken

     /  07/29/2018

    Jag drömde att Stridshingsten åter reste flyg över skogsbältet i norra Sverige.

    Sedan stirrade han hypnotiserande och sade: ”Öppna era plånböcker för en miljard afrikaner som ska idka svedjebruk här!”

    Svara
  22. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      Bra skrivet av Sakine !
      Det är ren idioti att sänka kraven på brandmännen för att tillfredsställa genusmänniskornas sjuka politik.
      Inte utan att man önskar att genusmänniskorna själva skulle utsättas för de olämpliga brandmännen i en utryckning till deras hem och få ta konsekvensen av det dom predikar..

      Svara
  23. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Senior

       /  07/29/2018

      Precis så.

      Svara
    • G

       /  07/29/2018

      Per: ”Riktig Kommunist. Inte Södermalmsvänster.”

      Svara
      • Senior

         /  07/29/2018

        ”I en värld med ändliga resurser och ökande befolkning är det snarare borgerlig politik, som är extremt genom att vilja fördela ökat välstånd ojämlikt.”

        Vänsterbliven retorik i praktiken.

        1. Om välståndet de facto ökar, är det inte statiskt och ”ändligt” i den bemärkelsen.

        2. Om jag kavlar upp ärmarna och bereder mark för att därefter odla potatis för att mätta min mun, att skaffa mig lite välstånd, vari ligger ojämlikheten i att jag inte skulle vilja föda någon som inte hjälpt mig att odla?

        3. Vad är det som hindrar kommunisten att själv odla sin potatis istället för att kräva att få andras utan att ge något i gengäld? Eller göra något annat han är bra på så han kan byta till sig lite potatis, och därigenom dra sitt strå till stacken?

        Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2018

        På vilket sätt är det skillnad på V och AFA ?
        Har någon från V någonsin tagit avstånd från vänsterextremisterna i AFA ?

        Och nog är V extrema alltid med deras dröm om socialisering av näringslivet och allmänt orealistisk politik.

        Svara
  24. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • G

       /  07/29/2018

      Svara
    • x

       /  07/29/2018

      Finns det några snälla afghaner här?

      På flygplanet.

      Är det inte lite förmätet av den unga damen, förutsatt att hon verkligen tror på devisen att den som utvisas skickas rakt in i döden, att bara rycka på axlarna över den afghanska individ vars utvisning hon egentligen planerade att förhindra men missade, att hon bedriver sin aktivism på vilket flygplan som helst, så länge det finns någon som liknar en afghan där.

      Det spelar inte heller någon roll om personen som utvisas begått kriminella handlingar och förstört livet för andra människor, män, kvinnor och barn.

      Elin fick sin selfie, vilket var det viktiga.

      Det vore dumt att slösa pengar i onödan och kasta bort chansen efter att ha spenderat timmar framför spegeln och tränat på att klämma den perfekta krokodiltåren.

      Att aktivister inom media och rättsväsende sitter och klappar händerna som sälar…

      Egoist eller Hjälte.
      Hmm.
      Väldigt svårt val.

      Elin är absolut en hjälte.
      I aktivistkretsar.

      Vilket säger något om dessa människor.

      Räcker det till en mediakarriär för Elin.
      Eller krävs det fler stunts.
      Det är frågan.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/29/2018

      ”Jag tänker inte läsa artikeln, men…”

      WHARGRBLE!1!!

      Igen. En signifikant och talande skillnad mellan vänsterblivna och vettiga. Vettiga informerar sig. Vettlösa isolerar sig villigt och medvetet från andras idéer ( ”Haram!”, etc. ).

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2018

        Det var en väldigt bra skriven artikel/ledare där hon motiverar sin syn på Elins handlande med var vi skulle hamna om alla tar sig rätten att sätta sig över lagarna och myndighetsbeslut.
        Naturligtvis tyckte Anne Ramberg att Elin gjorde rätt. Med den synen på lagar borde hon ta konsekvensen och avgå direkt. Hon är olämplig som advokat med den synen !

        Svara
  25. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      För AB handlar det väl om att ”en god” person med rätt åsikter protesterade.

      Svara
  26. G

     /  07/29/2018

    ”SD-stöd bland invandrare ökar

    Sverigedemokraterna är långt ifrån bara ett parti för människor med svensk bakgrund – även många med invandrarbakgrund sympatiserar med SD. Orsakerna kan vara flera, enligt en expert – men den största förklaringen är missnöje med just invandringspolitiken.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/sd-st%C3%B6d-bland-invandrare-%C3%B6kar-1.7397967

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/29/2018

      ”No shit, Sherlock.”

      Kort och gott är alla invandrare rasister utom
      1. De som klär sig i skynken, lever på bidrag och säger ”allah” varannat ord
      2. De som klär sig i adidas, lever på brott och säger ”wallah” varannat ord

      Svara
  27. G

     /  07/29/2018

    Svara
  28. G

     /  07/29/2018

    ”Den rödgröna regeringen har sjösatt en egen påverkanskampanj inför valet – med Özz Nujen som dragplåster

    Det återstår idag 42 dagar kvar till riksdagsvalet och här och där kan vi läsa varningar om att det pågår så kallade påverkanskampanjer för att förmå folket att rösta på ett visst sätt. MSB gick redan 2017 ut och varnade för att det finns krafter som försöker styra våra åsikter. Jag vågar dock påstå att den kraftfullaste desinformations- och påverkanskampanjen utgår från den rödgröna regeringen. Den som dominerar scenen är den vänsterfinansierade påverkanskampanjen #röstamermänskligt, som under falskt flagg utger sig för att vara “opolitisk” men som i själva verket stöttas och finansieras av socialdemokratiska organisationer. Till sin hjälp har man det odemokratiska censurnätverket #jagärhär, samt afghanaktivisterna i #vistårinteut. Dessa sprider tillsammans lögner om tillståndet i landet och försöker pressa väljare att lägga röster på de partier som vurmar för fortsatt stor flyktinginvandring till Sverige. Som affischnamn har man bland annat tagit komikern Özz Nujen, vars familj själv betalat svart till den terrordömde mördaren Akilov. (forts).”
    http://katerinamagasin.se/den-rodgrona-regeringen-har-sjosatt-en-egen-paverkanskampanj-infor-valet-med-ozz-nujen-som-dragplaster/

    Svara
    • Senior

       /  07/29/2018

      Snacka om att kasta sten i glashus:

      ”Du, jag och alla vi behövs för att föra det politiska samtalet bort från den enkelspåriga retorik som går ut på att ställa grupper mot varandra och som sprider sig i den offentliga debatten.”

      Detta torde diskvalificera alla partier på vänsterkanten som för identitetspolitik, vare sig de är feminister och ställer män mot kvinnor eller socialister som ställer rika mot fattiga..

      Socialdemokraterna för alltså en kampanj mot sig själva. -Bra!

      Svara
  29. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Det är ju ungefär som den där bögen ute på Hisingen försöker förvarna som – han försöker flagga om hur bögar från olika kulturer kanske har lite si och så förhållande med kondomer. När vi får ett rejält utbrott med HIV så kanske folk börjar lyssna och se bekymrade ut.

      Fuck my life.

      Svara
    • x

       /  07/29/2018

      Sara har något av maskulina anletsdrag, skulle inte vilja vara i samma rum när hon får raseriutbrott.

      Svara
      • Senior

         /  07/29/2018

        Jag gillar hennes beskrivning på Twitter; ”en rak höger”

        Den kunde rent av ett riktigt högerparti sno som slogan om det funnits något.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/30/2018

          MED borde omgående rekrytera henne och Billström (m).

          Svara
    • Grodan Boll

       /  07/30/2018

      Expressen intervjuar.

      Vilken är din guilty pleasure-låt?
      – När jag tränar lyssnar jag på Raubtier

      …och där fick jag hela tangentbordet fyllt av te, via näsan 🙂

      Svara
  30. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • Maxie

       /  07/29/2018

      Mitt hjärta brister. Stackars, stackars små barn. 😔

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/30/2018

      Intressant.
      Att könsstympa spädbarn innebär tydligen risker. Vem hade kunnat ana?

      *djup suck*

      Svara
  31. G

     /  07/29/2018

    Inte bara ”Rektorhamid” som nu hoppas på av godhetsvänstern och jagärhär:are. Även Bassam verkar ha fått godhetssvärmen över sig. Flera kända namn i denna tråd bl.a…

    Putin putin putin, han kommer och tar oss snart. Och brunstämpel såklart, Bassam kämpar ju trots allt mot islamismen som feminister gillar, så vad ska man annars förvänta sig från feminister….

    Svara
  32. G

     /  07/29/2018

    Och så kämpar han även emot sånt här som ju vänstergoda älskar att ”satsa” pengar på, ytterligare en vänsterbliven anledning att hoppa på Bassam….

    Svara
    • x

       /  07/29/2018

      När man inte trodde att det kunde bli mer bisarrt…

      Svara
  33. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • G

       /  07/29/2018

      @Polyester

      Homofil. Var det inte du som tyckte att det var ett roligt ord som vi borde använda oss mera av? 😀

      Svara
      • Ja, din jefvla heterofil.

        Att kalla mig homofil är ungefär som ”förolämpningen” att jag sitter i källaren och min mamma ger mig O’Boy. Ursäkta? Vem vill inte att ens mamma ska komma med en ostmacka och varm choklad? Människor jag argumenterar med har en ohälsosam relation med sin mor.

        Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      Jävla skitsnack från identitetspolitikern att skriva att rasism mot vita inte finns.
      Spyr på sådana som den personen !

      Svara
  34. G

     /  07/29/2018

    Svara
  35. G

     /  07/29/2018

    ”Till alla hbtq-personer – jag vill be om förlåtelse

    Hbtq-personer hotas och förföljs på grund av hedersförtyck i Sverige.
    Jag vet hur det fungerar. Jag har själv sett förtrycket på nära håll, skriver Galaxia Ima Elias, grundare av Centrum för jämlikhet och demokrati.

    När jag var 16 år och bodde i Syrien fick jag höra om de nya inflyttade grannarna och deras 22-årige son Jalal. Jalal var sjuk. Symptomen var tajta kläder, långt hår och tjejaktigt beteende. Jalal krossade sina föräldrars hjärtan när han vägrade gifta sig med en kvinna.

    Hans föräldrar sökte botemedel hos läkare, imamer, präster och schamaner. Jalal skickades till heliga platser och tvingades bära på en amulett som kostade föräldrarna en förmögenhet. Men ingen och inget kunde ”bota” honom.”
    https://www.expressen.se/debatt/till-alla-hbtq-personer-jag-ber-om-forlatelse/

    Svara
  36. G

     /  07/29/2018

    ”Så gynnar bränderna Sverigedemokraterna

    Denna sommar brinner Sverige. Andra år är det tågen som stannar, sjöar som svämmar över eller asfalten som smälter.

    Men de ansvarigas agerande går igen.

    Det är i denna kontext vi kan förstå SD:s framgång, skriver Alf Solander, rektor för Tumba gymnasium i Botkyrka.”
    https://www.expressen.se/debatt/sa-gynnar-skogsbranderna-sverigedemokraterna/

    Ehhhm. *okej*. Det var ingen vidare analys.

    Svara
    • G

       /  07/29/2018

      …efter att ha läst hela ska tilläggas. Några poänger har han möjligen, men i det stora hela ser jag inte mycket svar på ”SD:s framgångar” där. Det finns så mycket annat och så mycket mer som ligger bakom.

      Svara
    • G

       /  07/29/2018

      Svara
  37. G

     /  07/29/2018

    Svara
    • G

       /  07/29/2018

      ”– Jag kommer under alla förhållanden att överklaga straffen och utvisningsyrkandet. Två av de här killarna saknar svenskt medborgarskap och jag anser inte att de ska få stanna i Sverige, säger Elisabeth Massi Fritz.
      ..[..]..
      Under utredningens gång valde en av männen att lägga skulden på flickan.

      ”NN anser att målsäganden gjort ett stort fel genom att sova ensam med tre killar i en lägenhet och att allt är hennes fel”, framgår av en personutredning med en av männen som gjordes av frivården.”

      Svara
    • G

       /  07/29/2018

      Ah fan… ”Publicerad 28 jul 2017 kl 11.48”

      Fel år, annars hade den ju varit färskt.

      Svara
  38. x

     /  07/29/2018

    Svara
    • x

       /  07/29/2018

      Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2018

      Sådan ”journalister” är en skam för kåren.
      Tycker han att dom skulle ha sagt att MSB får vänta till nästa år på leverans av slangar ?
      Och vill han inte själv tjäna pengar ?

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2018

        Tydligen hade personalen avbrutit sin semester för att kunna leverera mera brandslangar och som tack för det får dom en verbal spottloska i ansiktet från idiotjournalisten.

        Svara
  39. x

     /  07/29/2018

    Svara
    • Senior

       /  07/30/2018

      Buissness as usual, denna läxa lörde jag mig redan på 80-talet. Fast då var de liiiite smartare.

      -Om de lovade att sänka bensinskatten x%, vilket de i och för sig gjorde, så höjde de istället någon annan skatt så de fick tillbaka det med råge.

      Svara
  40. x

     /  07/29/2018

    Svara
  41. x

     /  07/29/2018

    Svara
  42. MiT

     /  07/29/2018

    Klicka på tidsstämpeln och läs tweetarna…

    Svara
    • lensof

       /  07/29/2018

      De som låter detta ske utan att ingripa är inte människor. De är värre än djur helt i klass med dom som våldtar.

      Att de dessutom gömmer sig bakom yrken inom skola, socialtjänst eller rättsväsende gör det bara värre.

      Välfärdssamhälle. Bla ha bla ha. För vem? Inte för små svaga svenska flickebarn som lever i ett samhälle som hellre skyddar fullvuxna män med falska identiteter än sina egna barn.

      Kan ett samhälle överleva som inte skyddar sin egen avkomma? Har ett sådant samhälle ens ett berättigande? Och nog kan man hävda att de som är ledare för ett sådant samhälle är landsförrädare. Att de borde stå till svars för detta och straffas. För inte ska små barn behöva bära deras svek.

      Fasaden rämnar.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/30/2018

        Relaterat, 52 minuter in ungefär startar det. Nog för att det är en livestream med mycket skitsnack, men vad rapporten insinuerar passar alldeles för bra för att vara falskt. Inget säger att det inte är samma här i Sverige.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/30/2018

        Betänk utfallet om en person som Masoud Kamali blev inkvisitorn som ledde expertgruppen som dömer om polisens gärningar var att betrakta som rasistiska eller ej och att alla som hade annan åsikt inom kåren riskerade att bli av med jobbet.

        Svara
    • Senior

       /  07/30/2018

      Fy fan!

      Svara
  43. MiT

     /  07/29/2018

    Svara
    • HanUtanKoll

       /  07/30/2018

      Tja, det lär väl fixa trög mage i ett huj.

      Svara
  44. MiT

     /  07/30/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2018

      Om det nu är som den här hjälten till aktivisten säger, liktydigt med döden att utvisas till Afghanistan, så borde man väl kunna generaliserande säga att asylinvandring från samma land är liktydigt med mord och våldtäkt I Sverige.

      Vad jag vet har Iranska/Afghanska asylinvandrarare mördat respektive våldtagit fler i Sverige per capita än de själva blivit våldtagna respektive dödade per capita när de väl utvisats till Afghanistan.

      Borde då det inte enligt fjortis-elinlogik vara en hjältehandling att själv utvisa några afghaner med avslag?

      Svara
      • Olof

         /  07/30/2018

        Anne Ramberg skulle ju i alla fall applådera, hon är ju för människor som står upp för vad de tror på.

        Svara
      • weasel

         /  07/30/2018

        Under de senaste 30 åren har Afghanistans befolkning ökat från 18 miljoner till 34 miljoner.
        Detta torde vara ett ganska så bra bevis på att det inte innebär ”säker död” att befinna sig i Afghanistan- och detta då oavsett vad Elin Erson påstår….
        :/

        Svara
  45. Grodan Boll

     /  07/30/2018

    Ooh Grelsson, ditt intellektuella lågvattenmärke. Som nitt blodtryck har saknat dig.

    I kort: allt som inte är hardcore socialism är rasism.

    Att zigenare kommer hit illegalt, annekterar mark och skräpar ner så till den milda grad att det är hälsovådligt för dem är bara början på problemen. En snabb titt av ”Hotell Paradiset” eller en informell pratstund med valfri personal inom allmännyttan under tjänstemannaposition kommer ytterligare förklara vidden av dem. Eller varför inte läsa mellan raderna på FNs hearing om romernas situation, där EUs medlemsstater en efter en radar upp samma ”utmaningar” med just den, och endast den, folkgruppen?

    ( Jag gissar dock att nästa även kommer innehålla somalier, om inte EU rämnat innan dess )

    Svara
  46. x

     /  07/30/2018

    Undra om det behövs ett särskilt knullkörkort eller om det räcker med en ny bokstav i den vanliga?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2018

      Kul och modernt att man inte längre behöver vara äldre än 12 år för att vara medlem i SSU.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/30/2018

        Uppkörningsman på Storsjöskolan denna termin, Ulla Karlsson.

        Svara
  47. Pelle2

     /  07/30/2018

    Även Westerholm på ledarsidorna tar upp att MSB sysslar med identitetspolitik och genderforskning istället för att jobba med det dom skall göra.
    https://ledarsidorna.se/2018/07/genderforskning-och-intersektionalitet-dominerar-msb-men-skogsbranderna-rasar-vidare/

    Svara
  48. Pelle2

     /  07/30/2018

    OT:
    Rebecca Weidmo Uvell visar ännu en gång hur bidragsparasiten Ehrenberg snor åt sig skattepengar för att finansiera hans förlustverksamheter.
    https://uvell.se/2018/07/29/mer-bidrag-for-ehrenberg/

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/30/2018

      Inga vinster i välfärden betyder också inga vinster genom fifflande av antal prenumerationer för att få vinst genom välfärdssystemet. Och definitivt inga vinster genom påhittade kurser som vittjar skattekistan genom att söka nya bidrag,genom att kursa gamla.
      Den socialistiska versionen av marknadsekonomi är så systemdjup att det fortfarande går att betala fifflare som Johan Ehrenberg miljonbelopp, trots att färre än 25% av befolkningen är socialister längre.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/30/2018

        Det är en tänkvärd vinkel. Tror dock inte att de skattefinansierade projektentreprenörerna håller med. De anser nämligen att deras projekt är jätteviktiga. Föreslå nedskärningar på kultursidan till förmån för satsningar på skola, vård, omsorg och infrastruktur så får du se hur grinigt det blir i vänsterlägret.

        Svara
  49. MiT

     /  07/30/2018

    Svara
  50. Dreadlock

     /  07/30/2018

    Kuk,Fitta,Anus,Queer, Bimbos = HBTQ= Knickedick,Skabbhals,Blindstyre, Tjockskalle, Svinpäls, kåta slynor och mesiga bögar en en del pedofiler .Tävla om att st
    Syltrygg, Pottsork, Kanalje, Pridedist, kontrabasist,
    Hem-lösist, meningslös-ist, jetplansaktivism, kamelbajsuppsamlare, Tennisracket-granatavvärjare ,

    Och när aktivisterna ramlar ihop av fylla och självgoda profetior så går alla hem och väntar på nästa års PRIDE-Direktiv.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: