Sverige styrs av byfånar och clowner

Sverige styrs av byfånar och clowner. Det kan bara vara byfånar och clowner som ställer upp på Prides sk ”partiledarutfrågning” där de ska vifta med flaggan om de håller med om ett påstående. Att MP, Fi och V är där är inte så konstigt eftersom de befinner sig låååångt till vänster men resten?

Vad gör t ex M där? S? KD? L? C? Vet de inte att RFSL, vars flaggor de ska vifta med, bara är en kanal för vänsterextremism? Inser de inte att de går i deras koppel? Vet de inte att man kan vara för att alla ska ha samma rättigheter och behandlas precis som alla andra osv utan att ställa upp på sånt här trams?

I ärlighetens namn måste man ändå säga att t ex Löfven ser väldigt tveksam ut. Han ser inte direkt ut som en statsman heller…

Fast man måste ändå ge RFSL cred för att de är smarta, de lyckas få sina ideologiska motståndare att frivilligt ställa upp och kampanja för dem utan att de ens förstår det.

Men titta noga på bilden och tänk bort clownnäsorna de fått av mig och fundera på om detta är en så bra idé egentligen? Man förstår liksom varför ett uttryck som ”7-klövern” finns…

Och inte nog med att de 7 (8 för Fi, Antisemitiskt Initiativ, var av någon outgrundlig anledning med) stod där som lallande byfånar, de förstärkte också bilden av att det bara finns 1 (ETT) oppositionsparti i riksdagen genom att ställa upp på märkliga påståenden och frågor om partiet som inte var där. Om man vill rösta på något av de åtta partier som finns i riksdagen idag så är partiledarnas budskap att det inte alls finns åtta utan egentligen bara två, 7-partiet och SD. Det är alltså vad det finns att välja på i höst.

Man kan väl säga att t ex M och Kristersson inte direkt stärkte sin idé om att vara den vuxne i rummet. För en vuxen hade sagt ifrån och bara gått därifrån med orden ”Jag drar nu och vill aldrig mer ha med er obehagliga människor att göra!”.

Partier FÅR alltså inte vara med pga av ”fel värdegrund”, tänker på nystartade MED men också SD. MED är dessutom det enda partiet som har en öppet homosexuell partiledare.

Men vad är då rätt värdegrund enligt Pride? För om fel värdegrund finns så måste ju också rätt värdegrund finnas?

Det där. Det där är Prides, och även RFSL:s, rätta sk ”Värdegrund”. Nästa journalist som pratar med de båda historielösa som stod på scenen kan ju fråga dem om vad de tror hände med homosexuella i deras drömland…

Varför ställer partiledare upp på att göra detta hån mot över 100 miljoner döda normalt? Förutom MP, V och Fi som alltså gillar det? Varför ställer M, KD, S, C och L upp på det? De kan ju knappast säga att de inte visste om att Pride och RFSL enbart är en vänsterextrem megafon eftersom det har varit ganska tydligt sen många år tillbaka?

Det där att de påstod saker om SD som alltså inte var där har t ex Nyheter Idag tagit upp och det är häpnadsväckande bisarrt.

Men frågan är om det inte egentligen är en redig jackpott att inte få vara med på det här? Det tror jag i alla fall. Och de andra 7 partierna ökade på jackpotten genom att vara med och inte säga ifrån.

Löfven ser inte riktigt bekväm ut. Jag tror faktiskt inte att han ville vara där…

Tre bilder som sammanfattar det makalöst bisarra Sverige.

Styrs av lallande byfånar och clowner.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

243 kommentarer

  1. G

     /  08/04/2018

    *Vi är alla överens om att SD är homofobiskt. Mvh 7-partiet*….

    ”Han är gay och SD:are – utsätts för hat från HBTQ-människor: ”Man är inte beredd att acceptera en annan åsikt”

    I höstens val är Martin Alvsveden ett av Sverigedemokraternas nya namn på kommunlistan i Värnamo. Men det är inte alla som är nöjda med det. Alvsveden är gay och berättar att han angripits av flera inom HBTQ-världen för sitt politiska engagemang, något som Värnamo Nyheter var först att berätta om.”
    https://nyheteridag.se/han-ar-gay-och-sdare-utsatts-for-hat-fran-hbtq-manniskor-man-ar-inte-beredd-att-acceptera-en-annan-asikt/

    Svara
    • Lev Barkland

       /  08/04/2018

      Vi behöver fler som Martin. Vi saknar en ‘Milo’ i Sverige. SD bör rimligen vara det gay-vänligaste partiet, det enda av de större partierna som vill värna den västerländska kulturen.

      Svara
  2. G

     /  08/04/2018

    ”Fi stämmer bäst med RFSL:s åsikter

    Feministiskt initiativ är det parti vars riksdagskandidaters åsikter mest är i linje med RFSL:s ståndpunkter, visar förbundets nya kartläggning av partiers och riksdagskandidaters hbtq-politik.

    Enkätsvaren från Fi:s riksdagskandidater stämmer till 91,2 procent med RFSL:s åsikter, enligt undersökningen. Längst ifrån låg Sverigedemokraternas riksdagskandidater, som överensstämmer till 19,2 procent.

    ”Olikheterna går att hitta på båda sidor om blockgränsen, vilket gör att vi inte kan avfärdas som ‘bara höger’ eller ‘bara vänster'”, skriver förbundsordförande Sandra Ehne i rapportens förord.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/fi-st%C3%A4mmer-b%C3%A4st-med-rfsl-s-%C3%A5sikter-1.7476212

    Svara
    • G

       /  08/04/2018

      ”Ordförande: ”Katastrof om SD får mer makt”

      – En missnöjesröst på SD är ett slag i magen på oss, säger Sandra Ehne, förbundsordförande för RFSL.”
      https://www.svd.se/rost-pa-sd-ar-ett-slag-i-magen–valfragor-i-fokus-under-pride

      Ni med Premium kan läsa hela.

      Svara
      • Olof

         /  08/04/2018

        Hmm, är det för att SD kanske skulle vara mindre benägna att köpa HBTQ certifieringar från RFSL eller är det för att de inte är kommunister?

        Att det skulle ha något med inställning till homosexuella att göra köper jag inte. SD är trots allt det parti som är minst villigt att tolerera utbredning av homofobiska ideologier i Sverige.

        Svara
        • Lev Barkland

           /  08/04/2018

          ”SD kanske skulle vara mindre benägna att köpa HBTQ certifieringar från RFSL”

          Just detta är jag övertygad om är faktiskt det stora skälet. Genus liksom antirasism är stora industrier som till varje pris vill överleva en mandatperiod till. Sen finns det väl en viss ideologisk aspekt i deras aversion mot SD också, eftersom de (RFSL) obegripligt nog verkar vara förbehållslösa omfamnare av mångkultur och befolkningsutbyte. Hur nu det går ihop, tämligen obegripligt är det i alla fall. Förmodligen för att de röster som var av en annan uppfattning har mobbats ut ur organisationen. Vi ser ju deras kompetens på det området.

          Men pengarna, anslagen. Ja det är säkerligen det stora skälet.

          Svara
          • Ivar L

             /  08/05/2018

            De är väl anhängare av mångkultur eftersom det också ger bidragspengar?

      • Gunnar Sjölander

         /  08/07/2018

        Då röstar jag afs – borde kännas som en hoppspark i snurpen det.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/05/2018

      Ingen är väl förvånad att Fi sympatiserar mest med RFSL.Vänsterextremister borde ju gilla varandra. .

      Svara
  3. michael.

     /  08/04/2018

    Självklart kommer SD inhösta många röster i valet pga RFSLs agerande,alltfler ser Pride som något urspårat och sektliknande dvs Pride har skapat ett vi och dom tänk,där majoriteten av svenska medborgare numer känner sig tillhöra dom andra när det gäller Pride dvs Pride tar själva död på den acceptans som byggts upp under åratal.
    Att borgerliga partiledare gladeligen viftar med flaggor och sväljer postmodernistisk identitetspolitik med hull och hår visar endast hur ryggradslös,feg och lismande svensk borgerlighet blivit.

    Svara
  4. G

     /  08/04/2018

    ”Under veckan pågår Europride i Stockholm och på fredagen anordnar RFSL en partiledardebatt.

    Inbjudna är Antisemitiskt Initiativ och sju riksdagspartier. Bara Sverigedemokraterna saknar inbjudan.

    Lars Jonsson på RFSL:s kommunikationsenhet skriver till Expressen i ett mejl att RFSL inte har skickat någon inbjudan till SD.

    ”RFSL har gemensamma regler för förhållningssätt till rasistiska och antidemokratiska organisationer som vi har att hålla oss till gällande Sverigedemokraterna. Utifrån dessa gemensamma regler, som antagits av vår kongress, bjuder RFSL inte in SD till debatter.”

    Sandra Ehne är förbundsordförande på RFSL. Hon menar att linjen att inte bjuda in, eller på något sätt samarbeta, med SD är något som man inom förbundet har haft sedan 2010.

    – Dels handlar det om grundideologi, SD delar in människor och utgår från att det finns ett rätt sätt att vara på. Vi vill vara tydliga med att säga att det i deras politik inte finns utrymme för den mångfald som vi är och vill se, säger Sandra Ehne och fortsätter:

    – Dels handlar det om faktisk politik. De har inte röstat för en enda reform som skulle göra hbtq-personerns liv bättre och de backar inte en enda fråga som vi driver.

    På fredagen släpper RFSL även sin valrapport, där partiernas och riksdagskandidaternas hbtq-politik sammanställs och analyseras. I den rapporten inkluderas även Sverigedemokraterna, berättar Sandra Ehne.

    – Vi granskar Sverigedemokraterna men vi pratar inte med dem, säger hon.

    Men är det inte intressant att ställa deras politik emot andra partiers och höra vad de har att säga i hbtq-frågor?

    – Vi ser det som att det är två dåliga alternativ att välja mellan här. Det ena är att fortsätta stänga dem ute, det gör att de kan ha sin offerkofta på och framstå som att de står vid sidan om. Det är självklart problematiskt men vi granskar dem i till exempel valrapporten. Det andra alternativet är att släppa in dem och då bidrar vi till normaliseringen av deras politik och det tycker vi är ett värre alternativ.”
    https://www.expressen.se/nyheter/sd-inte-inbjudna-till-rfsls-partiledardebatt-/

    Svara
    • weasel

       /  08/05/2018

      ”SD delar in människor ” …., säger alltså Sandra Ehne som tillhör en organisation som ständigt tjatar om… HBTQ-personer… 😦

      Svara
  5. G

     /  08/04/2018

    ”Heberlein: Stefan Löfven och socialdemokratins arv

    Samtiden, Sverigedemokraternas partiorgan, har producerat en film som slog ner som en bomb i den svenska offentligheten i veckan. Filmen, med namnet ”Ett folk, ett parti” skildrar Socialdemokraternas mindre smickrande förflutna och belyser med hjälp av autentiska citat partiets tveksamma relation till nazismen, sveket mot judar som sökte asyl undan gaskamrarna i vårt land, rasbiologiska institutet, de fasansfulla tandvårdsexperimenten på Vipeholm och tvångssteriliseringarna som pågick långt in på 1970-talet.

    Reaktionerna på filmen är, faktiskt, märkliga. Mängder av skribenter rusar genast till Socialdemokraternas försvar. Ingen tycks vara intresserad av att diskutera partiets ansvar för deras behandling av psykiskt funktionshindrade på Vipeholm, partiets vurm för rasbiologiska teorier, steriliseringarna av 60 000 människor – ”tattare, lösaktiga, kriminella, sinnesslöa och vanföra”. Nej, man stirrar sig blind på avsändaren – Sverigedemokraterna – och avfärdar filmen som ”negativt kampanjande” och ”propaganda”.

    Visst kan man anmärka på att filmen är tillspetsad, vinklad och bygger på en hel del lösryckta citat, samt att filmen far med en del felaktigheter. Man kan dock inte komma förbi det förhållandet att detta faktiskt har hänt, med socialdemokratiska regeringars goda minne och välsignelse. (forts)”.
    https://ledarsidorna.se/2018/08/stefan-lofven-och-socialdemokratins-arv/

    Svara
    • Rikard

       /  08/04/2018

      Hej.

      Jag har sett det påstås att filmen innehåller felaktigheter, bland annat av Heberlein. Vad som förvånar mig med hennes text är att om där nu finns felaktigheter (inte tolkningar, vinklingar, eller liknande ut direkta fel av typen fel namn, årtal, plats, et cetera) – varför nämner hon då inte dessa felaktigheter?

      Har någon sett någon som påstår att där förekommer direkta fel faktiskt nämna eller beskriva felen?

      Jag förstår varför så många reagerar så starkt. Å andra sidan: den som förnekar sin synd, syndar igen.

      Förslag: ge vänner och bekanta i utlandet innehållet i sammandrag. Många medelålders och äldre européer är för artiga för att säga sitt hjärtas mening om den socialdemokratiska politiken före, under och efter kriget.

      I den mån de alls bryr sig om Sverige alltså – ni som inte reser i grannländerna så ofta kanske inte vet det, men ett rättmätigt förakt blandat med en attityd av ”som man bäddar får man ligga” blir allt tydligare. Hur stora och viktiga vi tycker att vi är internationellt, och verkligheten är besläktade som socialdemokrater och sanningen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  08/05/2018

        Ungefär som vilken socialiststat som helst alltså…..

        Svara
  6. G

     /  08/04/2018

    Kanske har Tapani Juntunen, som bytte från M till SD, skrivit något på Facebook ang RFSL:s debatt ovan där SD inte var inbjudna att bemöta pajkastningen, ni som har FB kan ju kolla om ni vill, jag kan det inte. Han är ju öppet homosexuell och lever dessutom med en muslimsk man, men den kombinationen kanske inte är tillräckligt mycket ”mångfald” för RFSL.

    Svara
    • weasel

       /  08/05/2018

      Märkligt att T.J. gick med i ett parti som vill avskaffa hans rättigheter – och ännu märkligare att han var välkommen i partiet… :/

      Svara
  7. MickeP

     /  08/04/2018

    ”Tre bilder som sammanfattar det makalöst bisarra Sverige.”

    I mina ögon ser det ut som ett konstprojekt, eller en ”installation” som man kallar det nuförtiden.

    ”Den gemensamma värdegrunden” är dess namn.

    MickeP

    PS. MiT, jag har ofint nog aldrig berömt dig för din blogg och dina utmärkta inlägg, som du dessutom så frikostigt delar med dig av åt sådana gnällspikar som mig att ocensurerat få kommentera på. Hatten av för dig!

    Svara
    • lensof

       /  08/04/2018

      Instämmer.

      Dessa tre bilder som också jag ser som ett konstprojekt har jag nu fotograferat in i min platta och sparat som en spegling av Sverige år 2018.

      För detta är ett sammandrag av vad socialdemokraterna kommer att vilja glömma och få till illvilliga rykten kanske redan efter valet.

      Dessutom. Jag fick mig ett riktigt gott skratt av installationen. Det är sällan de är så roliga.

      Svara
  8. Det kommer att bli intressant hur de ska pussla ihop islamisters syn på homosexuella och HBT-rörelsen – min gissning är att de kommer helt ignorera målkonflikterna helt.

    Svara
  9. G

     /  08/04/2018

    Ja. Jag har som vanligt inget att tillägga MiT. Mycket bra och sammanfattande inlägg. Ibland undrar man hur fan det kunnat bli så illa som det blivit, det är verkligen helt otroligt.

    Svara
  10. G

     /  08/04/2018

    Svara
    • sick

       /  08/04/2018

      Jag vill också bli robot…

      JAG – HAR – LÄRT – MIG – ETT – SKRIPT

      DET – FINNS – ING – EN – SVENSK – KUL – TUR

      DET – FINNS – BA – RA – VÅLD – TÄKTS – KUL – TUR

      MA – CHO – KUL – TUR – ÄR – ETT – STORT – PRO – BLEM

      FÖR – JAG – ÄR – EN – HJÄRN – TVÄT – F! – GUR

      GE – MIG – BI – DRAGS – MED – DEL

      NU

      KOLLA – EN – VIT – MAN

      HA – TA

      DÖ – DA

      DA – DA – DA – DA – DA -DA – DA – DA

      ERROR – ERROR – ERROR

      Hehe, vilket liv de lever.

      Horar ut sig för en piss-ideologi 24 timmar om dygnet.

      Svara
  11. MiT

     /  08/04/2018

    Svara
    • Jonas

       /  08/04/2018

      Och nu ser vi resultatet av att man sänkte intagningskravet till 0,05, på högskoleprovet, för att komma in på lärarutbildningen….

      Svara
      • MiT

         /  08/04/2018

        Fast Hamid är jävligt bra, The Usual Suspects som alltid dyker upp med sin relativism och överslätande attityd hatar honom 😛

        Svara
        • lensof

           /  08/04/2018

          Instämmer.

          Han skriver ibland i GP. Tillhör en av dom som gör att jag över huvudtaget tittar i tidningen numera.

          Har är klok, kritisk och säkert väldigt irriterande för de ”goda” svenskarna som söker göra invandrare till några som inte förstår så mycket. Därtill har han självdistans och humor. Vad behöver man mer?

          Svara
  12. Who is the bigger fool — the fool himself or the one, who votes for him?

    Svara
  13. HBTQ vurmar för partier som i handling stöder Islams spridande i Sverige,har de inte läst/förstått?

    Svara
  14. G

     /  08/04/2018

    Herregud. Helt sjukt vad hudfärgsfixerad *en* kan vara, se länkade tråden….

    Och den här artikeln…

    plus länkade tråden…

    Som jag skrev häromveckan, obehagligt och farligt, det är som ett gift som spridit sig.
    https://twitter.com/PontusPersson5/status/1025659738892197888

    Svara
    • G

       /  08/04/2018

      ”Sarah Jeong, the newest editorial board member of The New York Times, is also responsible for extensive anti-cop and anti-men tweets.
      …..
      “Cops are assholes,” she said in 2015.
      …..
      White women were not spared from Jeong’s rage — during the 2016 election she eloquently tweeted “fuck white women lol.”
      …..
      The New York Times said on Thursday that they had reviewed Jeong’s tweets prior to hiring her, but did not specify what they had found beyond the racist tweets.””.
      http://dailycaller.com/2018/08/03/nyt-sarah-jeong-cop-men-tweets/

      Skulle gått till Specsavers….

      Svara
  15. Senior

     /  08/04/2018

    ”Vad gör t ex M där? S? KD? L? C? Vet de inte att RFSL, vars flaggor de ska vifta med, bara är en kanal för vänsterextremism? Inser de inte att de går i deras koppel?

    Sjuklövern går alla i samma koppel.
    Detta har jag tjatat om i flera år.

    Det finns en fullständigt logisk förklaring om man bara är beredd att dra upp huvudet ur sanden och titta på vad de faktiskt GÖR (tex.detta och dö, exemplen är många.), inte vad de säger.

    Förklaringen finns här nedan, i den politiska förebilden.

    Skillnaden är att det i detta land var olagligt att ha andra partier utanför den nationella fronten, vilket uppvägs av den svenska ”värdegrunden” och dess bevakare:

    ”Efter krigsslutet slogs det tyska kommunistpartiet KPD och det socialdemokratiska partiet SPD under sovjetiska påtryckningar samman till Tysklands socialistiska enhetsparti, (SED). Vid sidan av detta statsbärande parti fanns fyra lagliga politiska partier: Tysklands liberaldemokratiska parti (liberalism), Tysklands nationaldemokratiska parti (nationalism), Kristdemokratiska unionen (kristdemokrati) och Tysklands demokratiska bondeparti (agrart), som sammanfördes under SED:s ledning på en enhetlig vallista, den Nationella fronten. På denna lista fanns även organisationer, till exempel fackföreningar representerade.

    Tysklands Demokratiska Bondeparti
    Tysklands Liberaldemokratiska Parti
    Christlich-Demokratische Union Deutschlands (DDR)
    Nationaldemokratiska partiet i Tyskland
    Typiskt för Östtyskland var massorganisationerna som SED:s förlängda politiska arm i samhället:

    Demokratischer Frauenbund Deutschlands (DFD)
    Freie Deutsche Jugend (FDJ)
    Pionierorganisation Ernst Thälmann
    Freier Deutscher Gewerkschaftsbund (FDGB)
    Kulturbund (KB)
    Vereinigung der gegenseitigen Bauernhilfe (VdgB)”

    Den Nationella fronten var landets enhetliga vallista. På denna sammanfördes alla de fem legitima partiernas kandidater under SED:s dominans, vilket innebar att socialistiska kandidater i realiteten fick en majoritet av platserna i parlamentet.

    Fördelningen av mandaten på partier och organisationer var konstant över en längre tid och SED kunde via sina massorganisationer alltid säkra majoriteten i Volkskammer. I valet 1986 röstade enligt statliga siffror 99,94 % av de deltagande på Nationella Frontens enhetslista, vilken var den enda lagliga, och vars sammansättning därmed smälte samman med parlamentets. Valdeltagandet var enligt uppgifter 99,74 %. Sammanlagt gav denna sammansättning SED 276 av 500 mandat i folkkammaren. Vallistans sammansättning bestämdes av SED:s centralkommitté, politbyrån, i samarbete med de övriga partiernas ledningar. I realiteten dominerades all politisk verksamhet inom Nationella Fronten och därmed också inom DDR av SED:s generalsekreterare. Politisk verksamhet utanför dessa partier och organisationer var inte tillåten.”

    -Wikipedia

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Östtyskland

    Svara
    • MickeP

       /  08/04/2018

      Exakt så! (Får ju försöka att inte härmas ;-))

      Vad folk som regel inte förstår är att den svenska värdegrunden är totalitär till sin natur, ej demokratisk.

      MickeP

      Svara
      • Senior

         /  08/04/2018

        Socialism är till sin natur totalitär, hela vänstern är till sin natur totalitär.
        Socialism står ju för att socialisera folket, dvs styra folket i önskad riktning.

        Anne Heberlein skriver om detta i Ledarsidorna, och jag kan bara hålla med.
        Att Socialdemokratin i sitt förflutna har utsatt folk för dessa övergrepp kan man inte lasta dagens socialdemokrater för.

        Men oviljan från dagens socialister att ta avstånd från detta förflutna, samt att de fortfarande håller kollektivet som viktigare än individen är mycket talande för deras ställningstagande, vilket innebär att historien mycket väl kan upprepa sig med dessa vid makten.

        Något gemensamt (för alla socialister, både nu och då, därav namnet) är dock att de fortfarande försöker socialisera folket. -Nu för tiden med ekonomiska tvångsmedel via skattesedeln och riktade bidrag stället för handgripligen med kniven.

        Socialisterna har ju redan idag visat sitt rätta tryne gällande oliktänkande, senast nu på pride.
        Även dessa särskilda ”manshagar” säger ju en del om det totalitära tänket att separera oönskade delar av samhället……

        Så länge kollektivet kommer före individen (dvs vänster) i en ideologi skall man passa sig väldigt noga för dem:

        ”Människor har behandlats som försökskaniner för att etablera ett samband mellan socker och karies, människor har vägts, mätts, fotograferats och dokumenterats av rasbiologer, människor har fråntagits sin möjlighet att bli föräldrar med hänvisning till samhällsnyttan. Det går som en röd tråd genom socialdemokratins historia, föraktet för individens rättigheter och beredvilligheten att offra den enskilda för kollektivets bästa. I den socialdemokratiska ideologin är nämligen kollektivet alltid överordnat individen – och det är en livsfarlig värdering. En sådan värdering möjliggör fasansfulla experiment på människor som betraktas som lägre stående – resultatet kommer ju kollektivet till godo, en sådan värdering rättfärdigar tvångssterilisering av människor av sämre folkmaterial, med kollektivets bästa för ögonen, naturligtvis. Oförmågan att se individens unika värde är den fundamentala förutsättningen för barbariet……………

        Däremot har ett parti en skyldighet att förhålla sig till sin historia och göra upp med den – och jag är inte alls övertygad om att Socialdemokratin övergett sina destruktiva värderingar som innebär att ändamålet helgar medlen och att individen alltid kan offras för kollektivets fromma.”

        https://ledarsidorna.se/2018/08/stefan-lofven-och-socialdemokratins-arv/

        Svara
    • Kronblom

       /  08/04/2018

      Vad fick vi se av DDR? Många kulstöterskor, rikligt behårade både under armarna och i ansiktet. 😉

      Svara
      • Kromblom

         /  08/05/2018

        kustöterskor fulltankade med ryssfemmor (anabola steroider) ska det tilläggas

        Svara
  16. MiT

     /  08/04/2018

    https://twitter.com/bernardi_david/status/1025688406934925313

    Svara
    • G

       /  08/04/2018

      Återigen. Du säger att du är kommunist och ni båda ska rösta på VPK, så vad har ni att be om ursäkt för egentligen?…..

      ”../../..Jag är kommunist ../../..Både Rebecca och Fiona ska rösta på Vänsterpartiet i riksdagsvalet.”
      https://ng.se/artiklar/rebecca-fiona-har-startat-eget

      ”Utöver att be om ursäkt vill jag förtydliga att jag absolut inte står bakom några former av trakasserier, förföljelser”…

      Jaså, gör ni inte det nu heller, nähä, har ni fått kalla fötter…..

      ”Snälla, försök att övertyga, manipulera och hota alla du känner” i att inte rösta på Sverigedemokraterna.
      https://nyheteridag.se/rebecca-fiona-uppmanar-att-hota-sd-valjare-far-stod-av-tv4-efter-politiska-utspelet/

      Svara
    • Min pappa brukar säga till mig när jag gör eller säger något dumt: ”Tänkte inte på det” (i torr sarkastisk röst)

      Rebecca & Fiona, när de skulle uppträda, ”tänkte inte på det”. Fuck you. Folk sade detta till er om och om igen! Är ni dumma i huvudet?

      Svara
      • G

         /  08/04/2018

        Du gör eller säger aldrig något dumt här Polyester 😉

        Svara
        • Trams – alla gör något dumt då och då. Vissa lär sig av det och andra inte dock.

          Svara
          • Kronblom

             /  08/04/2018

            Lite ironiskt trams förgyller den annars så grå vardagem 🙂

    • G

       /  08/04/2018

      03 aug 2016

      ”Vi är trötta på att leva i en rutten kapitalistvärld där människor delas in i olika kategorier pga sin hudfärg, sexualitet, könstillhörighet, religion, funktionsförmåga osv. Det är vi jävligt trötta på.”
      https://www.metro.se/artikel/rebecca-fiona-vi-%C3%A4r-tr%C3%B6tta-p%C3%A5-att-leva-i-en-rutten-kapitalistv%C3%A4rld-xr

      Svara
    • G

       /  08/04/2018

      ”..[..]..
      I början fick vi ta emot så mycket skit. Det gick inte att vara feminister och socialister och sam­tidigt klä sig sexigt och festa på Stureplan. I dag är det ingen som höjer på ögonbrynen ­över sådant längre”, säger Fiona Fitzpatrick.

      Den svenska musikbranschen har förändrats ­radikalt sedan Rebecca & Fiona slog igenom för tio år sedan. I dag kryllar det av artister med stark röst, hög integritet och ett eget uttryck – som Zara Larsson, Little Jinder och Silvana Iman för att nämna några.
      ..[..]..
      Swedish House Mafia-medlemmen Steve ­Angello berättade i en stor Di Weekend-intervju för två veckor sedan att han tar ”1,5 miljoner kronor och uppåt” för ett dj-gig. Sådana summor är Rebecca & Fiona inte i närheten av.

      ”Som mest har vi fått 250 000 kronor för en spelning. För oss är det jättemycket pengar. Det var när vi spelade i Las Vegas en gång i månaden under fyra års tid. Men det höll på att ta livet av oss, både fysiskt och själsligt. Las Vegas är nog det värsta stället på jorden”, säger Rebecca Scheja.
      ..[..]..
      Under Las Vegas-åren, då Rebecca & Fiona var så kallade ”resident dj:s” på två av kasinostadens största klubbar, omsatte deras gemensamma ­bolag runt 4 miljoner kronor årligen, med god förtjänst. Men 2016, efter att duon sagt upp de lukrativa Las Vegas-kontrakten, dippade omsättningen rejält till 1,7 miljoner och året slutade med en förlust på en halv miljon kronor.

      ”Haha, ja 2016 var vårt liveturnéår då vi åkte runt med ett band på tio personer. Det var kul, men ingen ekonomisk succé direkt”, säger Fiona Fitzpatrick.

      En snabb sms-konversation med deras ”ekonomikille” visar att siffrorna i det färska bokslutet för 2017 var något bättre. Omsättning uppgick till 2,3 miljoner kronor och det blev en vinst på 200 000 kronor.

      ”Vi har inte jättebra koll på ekonomin, men det är viktigt för oss att betala skatt och sköta allt rätt. Men det är lugnt, vår ekonomikille är socialist precis som vi”, säger Rebecca Scheja.

      Rebecca & Fiona har kallats ”chamapagne­socialister” och skyltar gärna med att de röstar på Vänsterpartiet. De ser alltid till att prata om socialism och feminism i intervjuer, även så ­under åren då de försökte slå igenom stort i USA.

      ”Det var inte alltid det gick hem. Amerika­nerna är ju indoktrinerade sedan barnsben att skatt är något fult. Men när man väl berättar om allt bra som skatterna går till här i Sverige är det ändå många som fattar. De är ju vana att behöva ­betala för allting själva”, säger Fiona Fitzpatrick.

      Den som följer Rebecca & Fiona i sociala medier kan lätt få intrycket att deras liv är en konstant ­pågående fest. De syns ständigt i nya städer ­bakom ett dj-bås med en öl i handen. Och det är inte så långt från sanningen, enligt dem själva.

      ”Vi sammanställde lite statistik härom dagen då vi kom fram till att vi druckit 15 000 öl de ­senaste tio åren”, säger Rebecca Scheja.

      ”Var för sig. I runda slängar. Det kan vara mer”, säger Fiona Fitzpatrick.

      Ni är ju inte 20 längre, hur orkar ni?

      ”Det är klart att man blir lite mer bakis i dag än för tio år sedan, men jag tycker fortfarande att det är det roligaste som finns att festa”, säger Fiona Fitzpatrick.

      ”Men så tar vi inga droger heller, vi bara ­dricker”, säger Rebecca Scheja.

      Vad händer den dagen någon av er vill skaffa barn och familj?

      ”Ingen av oss har något som helst sug efter det. Vi kommer att pusha det så långt det bara går”, säger Fiona Fitzpatrick, som är den av de två som för tillfället har en pojkvän.

      ”Alltså, jag kan inte tänka mig något värre än att köpa en fin bostadsrätt som ska renoveras. Och så en gullig unge att ta hand om på det. Det ­funkar inte med våra liv. Vildheten går förlorad och man blir en trygghetsknarkare”, säger Rebecca ­Scheja.

      ”Att renovera lägenheter är nog det ocoolaste och mest oromantiska vi vet”, säger Fiona ­Fitzpatrick.”
      https://weekend.di.se/intervjuer/rebecca-fiona-vi-har-brutit-med-alla

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/04/2018

        Frågan är hur länge man kan spela 17-årig partybrud?
        Någonstans på vägen borde det gå över i cringe för konsumenterna.

        Svara
      • Skeptisk

         /  08/05/2018

        Mattedags. Om man dricker en öl om dagen, vilket är på gränsen till riskbruk för liten späd kvinna, ger det 365 öl per år eller 3652 öl på 10 år (2 skottår). Om man hinkat i sig 4-5 ggr så mycket är man inne i medicinskt beroende. Deras kroppar håller inte till ett sådant liv. Lär aldrig få vila. Finns det ingen i deras närhet som kan hjälpa dem dra i handbromsen. De kommer inte party party parta och dj:a in i ålderdomen utan sluta som vrak.

        Svara
        • Kromblom

           /  08/05/2018

          Levertransplantation eller död innan 40 för kvinnor då de i genomsnitt har mindre lever än män. Alkade män som har tankat mycket sås sen de var i övre tonåren brukar dö runt 50. Det behöver inte vara på fyllan alla dagar, organen pajar ändå. Jag har haft nu avlidna bekanta som jämt krökat när de var lediga från jobbet och de blev inte äldre.

          Svara
    • G

       /  08/04/2018

      Och så här väljer alt-vänstern att uppmärksamma det hela……

      ”Moderatpolitiker tvärilsken över att Rebecca & Fiona fick uppträda på Europride”
      https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:vYiIz5JhGj0J:https://aktuelltfokus.se/moderatpolitiker-tvarilsken-over-att-rebecca-fionas-fick-upptrada-pa-europride/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

      Svara
      • Pelle2

         /  08/05/2018

        Så här skriver journalisten Maria Johansson om symbolen hammaren och skäran:
        ” Hammaren och skäran symboliserar enigheten mellan arbetarklassen och bondeklassen”.
        Att symbolen användes av den kanske värsta förtryckarregimen i världshistorien var tydligen inte intressant för postmodernisten Johansson.
        Rebecca och Fiona har sagt att dom är kommunister så jag tror knappast att dom ville hylla enigheten mellan arbetare- och bondeklassen.
        Skulle hon säga att en person som bär ett hakkors hyllar solen eftersom det var en symbol för solen i bl.a Persien…

        Svara
    • G

       /  08/04/2018

      23 apr, 2014.

      ”Rebecca & Fiona: Vänstern, förena er!

      De är uttalade feminister och socialister och inför årets riksdagsval tiger de inte. I musikvideon till singeln ”Holler” dansar de i klänningar med överkryssade hakkors.

      -Alla som kan och som vågar säga något borde göra det med tanke på hur samhället ser ut, säger Rebecca Scheja.
      ..[..]..
      Det är inte någon hemlighet var Rebecca & Fiona står politiskt, men på vänsterkanten har en del haft svårt att ta dem på allvar. Att posera i rosa klänningar och spela på Stureplansklubbar går inte ihop med den stereotypa bilden av en socialist.

      -Det finns fördomar om att det skulle finnas en motsättning mellan att sitta nära Svampen (ett byggnadsverk på Stureplan, reds anm.) som vi gör nu och att vara för jämställdhet. Så behöver det inte vara, säger Fiona Fitzpatrick.

      Samma dag som intervjun äger rum har DN-krönikören Jonas Thente publicerat en artikel om att näthatet beror på att arbetarklassen är förtryckt. Det dröjde inte länge förrän han fick mothugg av en drös debattörer på vänsterkanten.

      Fiona Fitzpatrick suckar.

      -Det är problematiskt att vi inom vänstern ska bråka med varandra i stället för att hålla ihop. Inom högern är det lättare att stå upp för liberalism eller what the fuck oavsett bakgrund men inom vänstern måste du hålla dig inom så jävla tajta ramar, annars blir du knivhuggen från insidan.”
      http://www.gp.se/kultur/rebecca-fiona-vänstern-förena-er-1.467970

      Hakkors är tydligen no no, men hammaren och skäran är godhet 2018.
      Ja, och ni lever verkligen som ni lär, haha. Det finns massor av kändisar som kallar sig ”socialister” men lever värre än fan själv. Det går helt ihop med den ”socialistiska” världsbilden. Förena er, sade ni 2014, har vänstern gjort det nu då, nix.

      Svara
      • Hade dessa två idioter läst lite så hade de förstått vad hammaren och skäran betydde för bland annat de som bodde i Karelen. Och homosexuella. Men de är för korkade för att ens andas.

        Svara
        • Kronblom

           /  08/04/2018

          Kommunistiska företagare, only in Sweden… 😛

          Svara
          • Precis.

            Berätta för mig HUR Rebecca & Fionas verksamhet funkar?

          • Senior

             /  08/05/2018

            Berätta för mig hur Rebecka och Fiona är kommunister, förutom att de inte lever som de lär.

          • Pelle2

             /  08/05/2018

            @Senior
            Dom är ju i gott sällskap med gåsleverproletärerna Guillou och Wiehe till exempel.

          • Senior

             /  08/05/2018

            Precis så.

            Gåsleverproletärer som aldrig skulle leva som de lär.

      • Grodan Boll

         /  08/04/2018

        men på vänsterkanten har en del haft svårt att ta dem på allvar

        Svårt att förstå varför… *ögonrullning*

        Svara
      • Senior

         /  08/05/2018

        ”-Det är problematiskt att vi inom vänstern ska bråka med varandra i stället för att hålla ihop. Inom högern är det lättare att stå upp för liberalism eller what the fuck oavsett bakgrund men inom vänstern måste du hålla dig inom så jävla tajta ramar, annars blir du knivhuggen från insidan.”

        Japp, det beror just på att…-de är vänster.

        ”Vad som är utmärkande för socialism är utrensningarna på den egna sidan.”
        -Okänd

        Svara
        • Haha, helt sant. Det är som hur NMR brukar regelbundet rensa ut folk som inte tänker ”rasrent”. Och så går det till i vänstern – yttrar du en åsikt som inte är godkänd? Utesluten utan pardon.

          Skillnaden mellan NMR och vänstern är att vänstern fått ett helvetiskt fäste i Sverige till den graden att människor blir rädda att uttrycka sin åsikt (eller blir åtalad för den).

          Svara
          • Senior

             /  08/05/2018

            ”Skillnaden mellan NMR och vänstern”

            NMR är väl nationalsocialister?
            Dvs. Vänster…
            All socialism är vänster.

    • Pelle2

       /  08/05/2018

      Rebecca och Fiona röstar ju på smygkommunisterna i V så varför ber dom om ursäkt för tröjan? Om dom hade något i huvudet och verkligen menade sin ursäkt så skulle dom aldrig kommit på tanken att bära tröjan och rösta på V.
      Eller så är det så illa att dom är så obildade eller korkade att dom inte vet vad kommunismen står för..

      Svara
      • Kromblom

         /  08/05/2018

        För 100 år sedan, efter inbördeskriget avrättade man kommunister i Finland, sen fick de som var kvar ett alternativ. Flytta till Sverige eller dö.

        Svara
        • Senior

           /  08/05/2018

          För 100 år sedan flyttade svenska kommunister till Sovjet. Där blev de avrättade eller skickade till Gulag.

          Svara
          • Kromblom

             /  08/05/2018

            ”Dö här och nu eller dö i Sovjet.” Kirunasvenskarna har man hört om sen barnsben (jag har ursprung från Tornedalen) . Några få av dem kom tillbaka.

          • Senior

             /  08/05/2018

            ”Dö här och nu”?

            Menar du att de blev hotade att flytta?

            Det är inte min bild av det hela, men jag är å andra sidan oinsatt i ämnet, har endast wikipedia som referens.

            https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kirunasvenskarna

          • Senior

             /  08/05/2018

            Som jag förstått det var det emigration det handlade om, precis som andra emigrerade till USA.

          • Kromblom

             /  08/05/2018

            Dö har och nu syftade på Finland. Det var hårda bud där. Kirunasvenskarna var en sektliknande grupp som hade kunnat stanna kvar i Sverige men de trodde paradiset fanns i Sovjet. För 100 år sedan hade södra Sverige större armod än norra p.g.a. befolkningstätheten.

          • Kromblom

             /  08/05/2018

            Till skillnad mot Sverige har Finland sammanlagt haft en (vänster) S-regering i 3 år och 2 månader sedan 1917. Däremot har de ingått i olika samlingsregeringar där partiledaren för S haft posten som statsminister i sammanlagt ca 28 år.

          • Senior

             /  08/05/2018

            Ah, jag trodde du även menade kirunasvenskarna, my bad.

    • Senior

       /  08/05/2018

      ”Utöver att be om ursäkt vill jag förtydliga att jag absolut inte står bakom några former av trakasserier, förföljelser eller brott mot mänskliga rättigheter.”

      -Varför är hon då kommunist?

      Svara
  17. Gorby

     /  08/04/2018

    SVT’s definition på yttrandefrihet…
    https://twitter.com/bystromfelix/status/1025388533962493952
    https://twitter.com/TungKungPung/status/1025417070803075073

    Svara
  18. Gorby

     /  08/04/2018

    ABT sågar centerpartiet och Annie Lööf…

    Svara
  19. Stolla

     /  08/04/2018

    Hihi! Otroligt pinsamt och jag är stolt slippa se mitt val av parti stå där och vifta!!!
    Dessa 8 ser allt annat än glada ut med raka ryggar!

    Vinn valet Jimmy Åkesson så det blir ordning med landet för så här kan vi inte längre leva,!!!
    Se också till att ge pengar för de verkligen behövs som kriminella!!! Tror flera skulle uppskatta den biten…elefant är bättre än 8 hösäckar: på rad ) grattis Jimmy du är bääääst… Fd S men idag stolt SD…

    Svara
    • Butter

       /  08/04/2018

      Åtta säckar hö torde bara vara en munsbit för en elefant…

      Svara
  20. G

     /  08/04/2018

    Svara
    • Nej, det krävs en VETTIG människa. Herregud, hur många länder som har prövat kommunism har lyckats? Hur många massmord har utövats?

      Jenny Bengtsson är en idiot.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/04/2018

        ”Du hoppade på en 12 år yngre person, på ingen grund alls, och du sitter i riksdagen.”

        Hon är alltså 20 år och han är 32, av den anledningen får han faktiskt inte kritisera henne, pilutta er som inte håller med!

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/04/2018

          Det är rent ut sagt skrämmande att tjugoåringar på allvar tycker att de står över kritik för att de hittat på att de är ”underordnade”. Men vem vet, skulle den här bruden få kritik av en sextonårig mörkhyad kille i rullstol, gomspalt och nedsatt intelligens så kanske hon skulle tagit till sig åtminstone en smula.

          Svara
          • Jamenjn frejda nu övertänker du. Tihi! Min hjärna är full av Instagram och ahshfgkglbn

          • Senior

             /  08/05/2018

            Återigen en som diskriminerar andra för saker de själva inte kan påverka (ålder).

    • Pelle2

       /  08/05/2018

      Det krävs en kommunistjävel som Bengtsson för att relativisera kommunisternas mord på oliktänkande..

      Svara
    • Nilsson

       /  08/05/2018

      1. Che Guevara var massmördare.
      2. Hitler var massmördare.
      3. Båda var socialister.

      Svara
      • Senior

         /  08/05/2018

        Stalin.
        Mao.
        Pol Pot.
        Etc. Etc.

        Listan på socialistiska mördare är lång….

        Svara
        • Ha, när jag var tonåring så började jag fundera om Pol Pot verkligen var så illa (ledtråd: ja det var han). Jag var extremt indoktrinerad i Marx och värre för att jag trodde att jag var smart som läste böcker.

          Svara
  21. G

     /  08/04/2018

    Har twitter fått ny design idag eller är det bara hos mig det ser annorlunda ut? Ser ut som om jag hamnat på mobile.twitter.com fast jag använder vanligt. Helt jävla värdelöst.

    Svara
    • Kronblom

       /  08/04/2018

      Så ser det ut för mig sen ett år tillbaka. De vill att man ska använda webläsare med trojan.

      Svara
      • G

         /  08/04/2018

        Nu har jag fått tillbaka gamla/vanligt layouten när jag besöker twitter. Så märkligt. Men jag ska inte klaga, för den där skitdesignen jag fick förut vill jag fan inte ha tillbaka 😛

        Svara
  22. Jaha, nu anses jag tydligen vara homofob också.

     /  08/04/2018

    Tidigare omdömen om mig som SD-anhängare har ju av etablissemanget ansetts vara
    1. Fascist
    2. Rasist
    3. Nazist
    4. Islamofob

    M.a.o. anses jag – bl.a. av den svenska statsministern – vara en klart suspekt figur med klart uttalade psykiska syndrom (fobier). Klart degenererad alltså.

    Det är väl bara en tidsfråga innan jag – i gammal god socialdemokratisk anda – i rashygieniskt syfte blir tvångssteriliserad, inlåst på vårdinrättning, svältfödd och utsatt för diverse kariesexperiment.

    MickeP

    Svara
    • Senior

       /  08/04/2018

      Det finns en god anledning till att man kan föredra att vara anonym.

      Svara
  23. Finn fem fel!

     /  08/04/2018

    Bilden på gycklarna/hycklarna från RFSL-meetingen ovan ger mig för övrigt osökta associationer till leken ”Finn fem fel”. I detta fall blir frågorna följande.
    1. Det finns en statsminister på bilden. Varför syns inte han?
    2. Det finns en oppositionsledare i Sveriges Riksdag. Varför syns inte han på bilden?
    3. De som kallar sig för oppositionsledare ser ut som om de nyss tuggat i sig en burk med mask. Varför är de där ö.h.t. ?
    4. F! är inte ett riksdagsparti. Vad gör de där ö.h.t.?
    5. Den som ser ut att ha vunnit högsta vinsten och håller fanan högt (likt en övertygad nazist) är Jonas Sjöstedt. Varför är han så glad.

    MickeP

    Svara
    • De rätta svaren

       /  08/04/2018

      1. Han gömmer sig bakom en regnbågsflagga. Helst vill han inte vara där ö.h.t.
      2. Han har inte den rätta femi- och homonazistiska värdegrunden.
      3. De vågar inte vägra, eftersom de inte vill beskyllas för att inte ha den rätta femi- och homonazistiska värdegrunden.
      4. De har den rätta femi- och homonazistiska värdegrunden.
      5. Han är kung i världen med den rätta femi- och homonazistiska värdegrunden.

      MickeP

      Svara
  24. Dreadlock

     /  08/04/2018

    Allt accelererar. New York Times ( En gång i tiden guldstandard bland alla papperstidningar) Har anställd en rasist som medarbetare nu i början av augusti. Någon har grävt i hennes tweets (se Länk) och ursäkten att personen kontratrollar troll ,håller inte.Dessa är skrivna direkt ut till följarna utan provokation.
    New York Times behåller henne som anställt, för det är tydligen helt ok att tweeta rasseåsikter , målet är ju vita män.

    Så det är rasåtskillnad man vill ha. Tillbaka till 50-60 talets tillstånd i USA.

    https://knowyourmeme.com/memes/events/the-new-york-times-sarah-jeong-hiring-controversy

    Svara
    • Kretin

       /  08/04/2018

      Inte utan orsak att en av världens skarpaste trend forecasters kallar NYT för The Toiletpaper of Record. Verkligen träffande benämning.

      Svara
  25. G

     /  08/04/2018

    ”Teodorescu: Uppvärdera svenska medborgarskapet

    Genom att skärpa kraven för den som vill bli svensk medborgare ökar vi värdet av medborgarskapet.”
    http://www.gp.se/ledare/teodorescu-uppvärdera-svenska-medborgarskapet-1.7482524

    Svara
  26. Kretin

     /  08/04/2018

    Berträffande RFSL och SD, Åkesson borde skicka en väl tilltagen blombukett till RFSLs ledning som tack för det utmärkta valarbete de återigen utförde till förmån för Åkessons parti ..

    Svara
  27. MiT

     /  08/04/2018

    Herregud, de kan verkligen inte tänka på något annat än SD…
    Kolla svaren också

    Svara
  28. Kretin

     /  08/04/2018

    En tanke slog mig när jag besökte Helsingfors. Det var ingen svårighet alls att hitta klassisk literatur som Livius, Seneca, Marcus Aurelius mm hos bokhandlare och antikvariat i Helsingfors. Det som i stället lyste med sin frånvaro var allt vänster, HBTQ mm stolleri som man är van att se på hyllorna i Sverige.

    Man kan ställa sig frågan, är finländarna mer civiliserade än svenskar på basis utav litteraturen som finns till salu eller är det så att finländarna är efterblivna och inte har insett vad som är så viktigt enligt Sverige ?

    Svara
  29. weasel

     /  08/04/2018

    Pride har varit väldigt, väldigt tydliga med att dom bara bjuder in folk som delar deras Värdegrund.
    Pride bjuder in kommunisterna Rebecca & Fiona som uppträder med hammaren och skäran -symbolen för den diktaturen som ligger bakom tiotals miljoner mord. .
    Ok, då vet vi vad Pride har för Värdegrund.
    De partiledarna som medverkade borde skämmas och Jimmie Åkesson kan vara stolt över att Pride inte vill ha med honom att göra.

    Och Rebeccas pudel är skrattretande ;
    ”Jag tänkte inte så långt när jag valde kläder” .
    Nähä ?
    Då vet vi att det är helt ok om en artist uppträder i en tröja med en gigantisk swastika på – åtminstone om artisten säger att han ”inte tänkte så långt när han valde kläder” ifall någon kritiserar hans tröja.

    Dom jävla champagnekommunisterna Rebecca & Fiona borde klä sig i sina CCCP-tröjor och sedan åka till Estland eller Lettland eller något annat land som blev ockuperade av deras idolers favoritideologi .
    Kanske kan dom besöka KGB-huset i Riga och försöka förklara hur bra kommunismen är för de vars släktingar blev ihjältorterade ?

    För övrigt anser jag att Pride bidrar till att öka fördomarna mot homosexuella.
    När jag var ung hette det att ”homosexuella var precis som vilka människor som helst förutom att dom hade en annorlunda sexuell läggning” .
    Pride , med deras ständiga idiotprogram och seminarium – exempelvis dagens ”Bygg din egen dildo ” – bekräftar bara vissa människors fördomar om att homosexuella INTE är som vanliga människor eftersom dom är sjukligt översexuella .

    Om jag vore bög skulle jag skämmas för det som Pride gör i mitt namn.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/04/2018

      Jag har däremot inget emot att de har kurser i hur man bygger ekologiska och rättvisemärkta butt-pluggs. Däremot så spyr jag på den vänstervridna identitespolitiken som genomsyrar evenemanget och hållet med om att paraden är i osedligaste laget.

      Svara
      • weasel

         /  08/04/2018

        Dom är i sin fulla rätt att bygga ekologiska och miljöcertifierade dildos.
        Det är inte så att jag är pryd.
        Det är bara det att när man skummar igenom programmet på Pride så får man lätt intrycket att man i själva verket läser programmet för ”Sexmissbrukarnas riksförbund” .
        Och detta riskerar väl att ge den så kallade allmänheten en bild av att det enda som rör sig i huvudet på homosexuella är knullaknullaknulla – vilket snarare ökar fördomarna än minskar fördomarna.

        Svara
    • Jock Rockman

       /  08/05/2018

      Jag har en nära släkting, halvkändis, men som aldrig skulle sätt sin fot där! Dekadans utan sans!

      Svara
  30. weasel

     /  08/04/2018

    Det var oerhört synd att Catharina Strandqvist inte sa att ”hon inte tänkte så långt när hon valde kläder” för då hade hon sluppit avgå och fått vänsterns och medias förlåtelse.
    Dessutom skulle kommunisten Jenny Bengtsson ha skällt på alla som gav sig på ”en ung tjej” ( Strandqvist är ju typ 10 år yngre än Rebbecca & Fiona….)

    https://www.expressen.se/nyheter/catharina-strandqvist-hoppar-av-efter-nazibild/

    Svara
    • Hypocrita

       /  08/04/2018

      ”Imponerande” att det krävdes 3 personer (jag vägrar skriva journalister”) för att skriva den där artikeln…… T o m Lars Lindström bidrog till ”mästerverket”.

      Svara
  31. MiT

     /  08/04/2018

    Svara
  32. MiT

     /  08/04/2018

    Svara
    • lensof

       /  08/04/2018

      Vad är avsikten med Pridefestivalen?

      Är det verkligen att fylla en med den avsmak denna bild åtminstone ger mig?

      Eller få en att ifrågasätta de föräldrar som ta sina förskolebarn till ett sådant evenemang?

      Jag är antagligen hopplöst ute men när mina barn var små så var vi i skogen eller på stranden en fin lördag som den här. Och var vi i stan så inte var det för att göra dem rädda eller ängsliga som flera av barnen på bilden ger uttryck för.

      De enda som verkar reagera sunt är ungarna som väljer att titta i sin mobiler istället för spektaklet på gatan.

      Svara
      • weasel

         /  08/05/2018

        Jag tolkar det som att syftet är att visa att HBTQ-personer inte är som andra människor utan är exhibitionister och sexgalna.
        På något annat sätt kan jag faktiskt inte tolka ovanstående bild.

        Svara
      • ”Vad är avsikten med Pridefestivalen? ”

        Ja du. De första Pridefestivalerna så var det helt enkelt att visa sig och säga ”Hej, jag är homosexuell”. Det var ”extremt” och chockade massorna. Nu chockar inte det meddelandet i sig längre så då måste man gå längre.

        Pride är en freakshow som jag inte går på. Om jag vill se på freaks då tittar jag på, tjae, Tod Brownings underskattade ”Freaks”:

        Svara
      • MED det sagt så känner jag en hel del småstadsbögar vars enda utlopp är Pride, så jag vill inte dissa det helt, även om det inte är för moi.

        Svara
        • Kromblom

           /  08/05/2018

          De flesta bögar är som folk är mest, ingen stämpel i pannan eller skylt som hänger runt halsen och förkunnar läget 24/7. Sen finns de som syns i Pride som är som på Blue Oyster Club i Polisskolanfilmerna eller som Nathan Lane (som faktiskt är jävligt rolig)

          Svara
          • Ja, alltså, de deltar inte i själva paraden men är där på ”parken” och annat häng. Jag skulle aldrig vilja ta det från dom då det är deras enda tid på året att vara bög och träffa andra bögar.

      • Rikard

         /  08/05/2018

        Hej.

        Kanske en variant på ‘minoritetens tyranni’ kan användas som förklaring?

        Dylikt beteende som på bilden ovan hade annars troligen föranlett polisingripande (förargelseväckande beteende). Nu utförs det av en skyddad och privilegierad minoritet i ett av likriktaren och tolkningsföreträdaren givet utrymme, och skall därför hyllas.

        Något tillspetsat kan man jämföra det med nudister och naturister, för att se skillnaden i bemötande. Dessa tilldelas i regel avgränsade delar av badplatser och campingar, inte sällan betydligt sämre än de delar som upplåts för påklädda. Dessutom placeras deras delar av stränder ofta invid hund- och handikappbad; nästan som tillståndsgivande myndigheter vill hålla alla dessa avsides från övriga badare.

        På den vanliga badplatsen blir du uttittad, utbuad, kallad pervers och oansvarig djurägare om du (för exemplets skull) badar näck och har hund med dig – och du kan både avlägsnas av polis och bötfällas.

        Ponera att polisen skulle tillämpa förargelseväckande beteende och sedlighetssårande uppträdande konsekvent? Vad hade då hänt på Pride?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • MIckeP

           /  08/05/2018

          ”Ponera att polisen skulle tillämpa förargelseväckande beteende och sedlighetssårande uppträdande konsekvent? Vad hade då hänt på Pride?”

          Kommer aldrig att hända.

          MickeP

          Svara
    • sick

       /  08/05/2018

      Vilken av herrarna är ÖB nu igen?

      Svara
    • Rikard

       /  08/07/2018

      Hej.

      Sent ute kanske, men jag bläddrade genom tråden och såg bilden på mannen och kvinnan ovan igen. Ser jag fel eller håller hon i en pistol?

      Kan någon ärligen se om den är äkta eller en leksakspistol?

      Är det detta homorörelsen i Sverige är reducerad till, att på öppen gata inför barn hota någon med pistol som en del av parets sexuella fetisch… tack & adjö.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  33. Det artikeln undrar angående ”men resten” blir ju lite konstigt, då vi har ETT Parti med sju avdelningar.

    Vi hittar ingen höger i den politik de jobbar för, enligt riktig skala. För de löser upp allt som har gränser, man kvinna, familj, kultur och nationell identitet – allts integritet – de vänder sanning och därmed tradition ryggen – för att bygga deras globalism gemom upplösning via kulturmarxismens alla vidriga ord och begrepp. Det är bara vidrig vänster. MP som är gröna utanpå men röda inuti, melonerna. Vi har ETT Parti i Sverige och de har gemensamt rott skutan dit vi är idag, till att ha blivit världens mest kommunistiska land, det av kulturmarxism och sjuk ”värdegrund” svårast sabbade landet i världen. Kalla inte det för ”höger” – låt en spade vara en spade.

    Svara
  34. Förhoppningsvis så är den hycklande politikeradeln inte med och viftar med Pride-flaggan p.g.a. stolta övergrepp mot barn, såsom en viss andel av de medverkande säker är… https://www.youtube.com/watch?v=MNsIRDFJWC0

    Svara
    • Senior

       /  08/05/2018

      Efter att ha läst på din sida om ”vetenskapliga” partiet verkar det i mina ögon som dina åsikter ligger väl i paritet med dessa marxister som förgiftar samhället idag.

      Jag tror tyvärr att din ”vetenskap” precis som ”genusvetenskapen” består mer av ideologisk produktion snarare än vetenskap.
      -Lysenkoism, efter Trofim Lysenko.

      Svara
      • Extrem marknadsliberalism är INTE Marxism, tvärt om.

        Svara
        • Senior

           /  08/05/2018

          Nej, jag vet.

          Men din syn på ekonomi däremot liknar om jag tolkat den rätt den Sovjetiska planekonomin, med samma argument som socialister och miljöpartister kör med idag, och det vet vi alla (andra) hur det slutar.
          -Senast i raden Venezuela.

          Ekonomi, avstannad tillväxt, nedväxt och naturlig balans

          Svara
          • Nej, Vetenskapliga partiet är ute efter en blandekonomi. De länder som brukar kallas blandekonomier var främst de nordiska länderna som präglades av relativt höga skatter och stor offentlig sektor.

            Dagens extremhöger-sossar, som jag antar att du kallar ”socialister”, samt högerns miljöpartister är alls inte för mer socialism eller en ekologiskt hållbar miljöpolitik, eftersom de inte aktivt driver på ett Swexit.

            En självständig nationalstat såsom vi hade på Olof Palmes tid, skulle möjliggöra en hållbar miljöpolitik. Så är det inte idag. Politikeradelns höger blåser upp en kortsiktigt korkad bubbla tillsammans och de krediter de tar i processen, samtidigt som de håvar in sina vidlyftiga arvoden, har de ställt ur på framtidens skattebetalare.

            S&MP ligger i ett spektrum av partier som dragit sig extremt åt den tokliberala högern på den marknadsliberala skalan vad gäller både massinvandring av billig arbetskraft, samt att pungslå folket och ge vinsten till monopolkapitalet inom EU.

            Lars Bern har redogjort för dessa siffror via SwebbTV. https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2018/03/12/mediansvenskens-formogenhet-har-minskat-med-ca-149585-kronor-pa-tre-ar-vart-har-pengarna-tagit-vagen/

            Inte ens V driver idag ut ur det extremkapitalistiska EU. Det är mycket klandervärt av V.

            Venezuela utsätts, eller kommer sannolikt att utsättas, för statsterror från USA och reaktionärt landsförräderi från överklassen i Venezuela, men det har naturligtvis inget med demokrati att göra, men med olaglig terrorism, något som de flesta amerikaner skäms för.

            Det är ju inte för inte som Tulsi Gabbard lägger förslag om att USA inte ska få stötta terrorism i världen. USA har ju stöttat massvis med olika terrornätverk mot suveräna stater, inkl. mot Syriens demokrati.

            Javisst vet vi hur sådant här kan sluta, men vi får väl hoppas att de skyldiga massmördarna i USA kommer få lämpliga straff i en framtida Nürnbergrättegång.

          • Senior

             /  08/05/2018

            1. Jag skrev planekonomi, inte blandekonomi.

            2. Resten av ditt svar är ren rappakalja utan någon som helst evidens.

        • Senior

           /  08/05/2018

          När nu alla resurser är ändliga, och du förespråkar balans, hur har du tänkt stävja befolkningsökningen som i sin tur kräver tillväxt för att mätta alla nya munnar?

          Hur tänker du behålla balansen, status quo, på antalet människor?

          Vårt välstånd i världen har ökat dramatiskt sedan den industriella revolutionen, vilken nivå på välstånd anser du vi skall ha när vi har balans?

          Vilket land anser du är det land som ligger närmast gällande din ekonomiska politik?

          Hur ser du på nya innovationer som ger mer välstånd (tex mer grödor med hjälp av effektivare gödning) med mindre satsade resurser? Skall det gå till ännu bättre välstånd för de människor som finns eller skall fler tillåtas födas så fler kan dela på kakan?

          Ditt partiprogram liknar enligt mig ren och skär kommunism.

          Svara
          • För att skapa befolkningsminskning i Sverige kan vi först och främst återupprätta en fri nationalstat och avvisa icke-flyktingar, icke-barn och särskilt människor som tillhör sekter som ser ned på sekulär och ateistisk kultur.

            Sedan kan vi införa restriktioner i barnavel, såsom gjorts i ex. Kina där man numera har tvåbarnspolicy. Antalet barn som tillåts per familj styr balansen.

            Jag anser att vetenskapsmän ska ange de nivåer som är ekologiskt hållbara och att människorna själva måste välja direktdemokratiskt vilken väg de vill gå.

            1. Om de vill ha hög folkmängd i kombination med lägre standard,
            eller
            2. En lägre folkmängd i kombination med en högre standard.

            Jag föredrar det senare och att den höga standarden även inkluderar ett fungerande totalförsvar för de reella faror som finns, ex. Yellowstone-kalderan som kan innebära flera år utan somrar vid ett utbrott.

            Det land som ligger närmast vad gäller vår ekonomiska politik så är väl det Sverige INNAN de politiska morden på äkta socialdemokrater och Novemberrevolutionen, enigt Dan Josefsson.

            Om du tycker att vårt partiprogram liknar ”ren och skär kommunism” så föreställer jag mig att din syn på ”kommunism” är att den vill göra det bästa för framtidens generationer med vetenskapliga evidens som grund, samt att den är ekologiskt hållbar och mycket demokratisk som tillåter människorna att rösta direkt i många frågor som rör samhället.

            Kommunism brukar beskriva helt annorlunda och beskrivningarna skiljer sig ofta åt mellan Wikipedia, Kommunisterna själva och medierna. Detta leder givetvis till käbbel. Om du själv väljer en definition på ett vetenskapligt sätt kan jag svara mer sakligt på din definition.

          • Senior

             /  08/05/2018

            ”Om du själv väljer en definition på ett vetenskapligt sätt kan jag svara mer sakligt på din definition.”

            -Tack för erbjudandet, men jag fick tillräckligt med information i detta svar.

      • …i övrigt bör du alltid leverera evidens för dina påståenden, istället för att ”tro” saker som saknar evidens. Annars håller du faktiskt på med pseudovetenskap själv.

        Svara
        • Senior

           /  08/05/2018

          Jag tror inget, jag uttrycker en åsikt.
          -Och ber dig lägga fram evidens för dina, du som hela tiden framhåller att du har evidens.

          Du kan gärna besvara mina frågor, och rätta mig med evidens för att jag har fel eller har missuppfattat dina påståenden. -Hittills har du levererat noll.

          Svara
          • Utgå gärna från det vi säger på vår hemsida i så fall och kommentera i anslutning till ämnet där vi ev. saknar evidens, så att vi kan fylla i det där. Då blir det relevant.

            ”I religion och politik är människors tro och övertygelser i nästan varje fall införskaffade i andra hand, och utan undersökning, från auktoriteter som själva inte har granskat frågorna i fråga, men har tagit dem i andra hand från andra icke-granskare, vars åsikter om dem inte var värda en mässingsprutt.”
            / Mark Twain (I reviderad utgåva, kapitel 78, sid. 401, The Autobiography of Mark Twain, 1959, Charles Neider, Harper & Row.)

            ”In religion and politics, people’s beliefs and convictions are in almost every case gotten at second-hand, and without examination, from authorities who have not themselves examined the questions at issue, but have taken them at second-hand from other non-examiners, whose opinions about them were not worth a brass farthing.”
            / Mark Twain (In revised edition, chapter 78, p. 401, The Autobiography of Mark Twain, 1959, Charles Neider, Harper & Row.)

  35. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
    • Kromblom

       /  08/05/2018

      ”If I could turn back time” keep trying Cher, keep trying…

      Svara
  36. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
    • G

       /  08/06/2018

      Svara
  37. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
  38. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/05/2018

      Om sagan med girafferna är det minsta naturtrogen kommer krokodilerna sedan äta upp girafferna när de kommer till floden för att dricka. En allegori som nog mera tilltalar SD och AfS än de som gjort sagan. Om girafferna och krokodilerna lever i samförstånd happy ever after, kan man konstatera att sagan liknar Jevovas vittnens förvirrade tanke att lejon och får ska leva tillsammans.

      Lite naturfilm om giraffer och krokodiler. Observera turisternas önskan att krokodilen ska svälta. Out of touch with reality är ett vitt spritt fenomen.

      Svara
  39. Nilsson

     /  08/05/2018

    Nedersta 3-delade bilden kommer i framtiden att förklaras med att på vår tid var det populärt med vuxenmobbning.
    Del 1 är mobbning mot JÅ och sverigedemokrater, del 2 mot muslimska kvinnor och del 3 mot kvi… män? alla? Nä det är mobbning mot intelligens!

    Svara
    • lensof

       /  08/05/2018

      Sett så är bilden inte bara rolig, den är också djupt tragisk. Så som ofta bra kritisk humor är.

      Svara
  40. Ivar L

     /  08/05/2018

    Polska brandmän avtackas av svenskar, även officiella representanter för kommun och MSB. Gissar att genusmaffian höll sig på behörigt avstånd vilket kanske säger en del om vad som är viktigt och vad som inte är det, även för dem?
    Även fingerpekande svenska politiker kanske både höll truten och höll sig undan trots att representanter för ”rasistsika” Polen var på plats?
    http://www.friatider.se/polska-brandm-nnen-har-kt-hem

    Det är en episk ironi att brandmän i Polen av alla länder mer än några andra verkligen hjälpte till personligen att släcka bränderna.

    Svara
  41. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
    • Ivar L

       /  08/05/2018

      Intressant karta. Ryssland och Östra Afrika svarta resten ”låter dig vara den du är” antar jag?
      Kina?
      Saudi Arabien?
      Afghanistan?

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/05/2018

      Jag trodde doktrinen vara att alla kulturer är lika bra. Cumbaya! Om något land är homofobt måste det bero på kolonialism och påverkan från de onda vita männen… i vars länder man får vara vilka man vill. Typ.

      Har SIDA verkligen fått den där godkänd av PRIDES värdegrund. Verkar nästan lite rasistisk…

      Svara
  42. MiT

     /  08/05/2018

    Svara
    • Senior

       /  08/05/2018

      ”Ökad risk”….

      Som jag tolkar artikeln låter det som om risken har fallit ut… Ökat utfall av korruption skulle jag nog uttryckt mig. -Men jag är ju inte direkt diplomatisk..

      Svara
  43. x

     /  08/05/2018

    Svara
    • sick

       /  08/05/2018

      Klart han gör.

      Vad fan gjorde en kalsongbärare i tvättstugan annars.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/06/2018

      Carl Hiaasen hade varit stolt 🙂

      Svara
  44. x

     /  08/05/2018

    Svara
    • Kromblom

       /  08/05/2018

      För sossarna är det här vara som antibiotikaresistent Gonorré. ”The gift that keeps on giving”

      Svara
  45. Ivar L

     /  08/05/2018

    När mångkulturen möter överklassen:
    https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/overklassomradet–som-de-rika-inte-fick-ha-for-sig-sjalva/
    ”– ‘Passar ni inte era barn är det synd om min bil, för det kommer bli blod på den’. Sånt har se sagt. Man tror inte sina öron, säger Birgitta Sjöman som är med i lobbygruppen Trafikgruppen i Västra Hamnen.

    Hon är en av de som går fram till unga män som kör eller parkerar på otillåtna platser.
    – En svarade att visserligen äger vi husen, men att de äger gatorna, säger hon.
    Birgitta Sjöman bor på ett seniorboende. Hon tycker att det är underbart att bo i området.
    – Men vi börjar känna av att det trycker på från övriga Malmö.”

    Svara
    • Senior

       /  08/05/2018

      Rubriken säger allt.
      Tänk vilka reaktioner det blivit om samma uttalande skulle komma från en bilförare som genar genom Rosengård med sin ”dyra SUV”…..

      Svara
    • Senior

       /  08/05/2018

      Undrar vilka reaktioner det skulke bli om deras felparkerade bilar skulle börja spontanbrinna likt de gör i andra stadsdelar?

      Svara
      • Senior

         /  08/05/2018

        ”Nazister tar lagen i egna händer!”

        ”Medborgargarde i västra hamnen!”

        Skulle det fortfarande vara bakomliggande socioekonomiska faktorer?

        Svara
  46. MiT

     /  08/05/2018

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155871879708251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3*

    Svara
    • sick

       /  08/05/2018

      Så får man inte skriva.

      Släpp loss Twitter-hundarna.

      Svara
    • Senior

       /  08/05/2018

      ……och det är precis det som dessa socialister som skall socialisera folk inte kan inse….

      Jag kommer aldrig förlåta dessa feminister för det sjuka sociala experiment de utsätter våra barn för. -Aldrig!

      Svara
  47. x

     /  08/05/2018

    Svara
  48. x

     /  08/05/2018

    Svara
  49. MiT

     /  08/06/2018

    Svara
    • Sune

       /  08/06/2018

      Misstänker att nästa DÖ kommer att bestå i att sjuklövern(eller vad det nu blir för siffra efter valet) kommer överens om att förbjuda ”rasistiska organisationer”. Grundlagsstödet anses finnas på plats och såväl statsminister som justitieminister och partisekreterare(s) har medelst upprepning redan fastslagit att SD är ”ett rasistiskt parti…”. Huruvida det blir egen majoritet eller ej för SD i valet 2022 kommer nog inte spela någon roll eftersom rösterna kommer att bedömas ogiltiga.

      Svara
  50. G

     /  08/06/2018

    ”Lokal moderat sätter press på Kristersson: ”Vi tar gärna intryck utifrån men inte ordrar”

    I fredags flaggviftade Ulf Kristersson ikapp med sju andra partiledare under Stockholm Prides partiledaredebatt i att fördöma SD som homofobt och omöjligt att samarbeta med. Nu kan det bli ytterligare huvudvärk för Kristersson – Moderaterna i Staffanstorp deklarerar att de inte kommer att ta några ordrar uppifrån och går till val på totalt flyktingstopp.

    Det är Staffanstorp kommunalråd Christian Sonesson som i ett flitigt delat Facebookinlägg deklarerar att valrörelsen lokalt officiellt är igång.”
    https://nyheteridag.se/lokal-moderat-satter-press-pa-kristersson-vi-tar-garna-intryck-utifran-men-inte-ordrar/

    Svara
  51. MiT

     /  08/06/2018

    Svara
  52. hllviken

     /  08/06/2018

    Hör Löfvén tala syriska:

    Svara
  53. Gorby

     /  08/06/2018

    Svara
    • lensof

       /  08/06/2018

      Hur kan man tycka att det är kul och spännande att skriva om incest, försummelse, våld och svåra samlevnadsförhållanden?

      Hur kan man tro att detta är kul och spännande för barn?

      Detta är inte upplysning. Det är inte roligt inte heller underhållande. Annat för ett par perversa personer som finner det meningsfullt att trycka sin perversa värld på ännu oskadade barn.

      Får man vara så gammaldags att man finner både dom och deras bok som rent ut sagt äckliga.

      Svara
    • Pether

       /  08/06/2018

      Och tänka sig, mannen är mörkhyad och kvinnan vit.. verkar vara en fantasi dessa feministiska illustratörer har, kanske därför de är så måna att alla ska få stanna? Aldrig sett en vit man med en vit kvinna, eller vit man o mörk kvinna?

      Svara
      • x2

         /  08/06/2018

        Inte vit, GUL!

        Bilden symboliserar (vit som sagt, gul är ljusaste färgen) den interracial genre som träsktrollen är så förtjusta i.

        Hur fick de idén?

        Träsktrollets barnbarn fick väl en chock av att rota i träsktrollets dator,

        Plus ett barndomstrauma av att se träsktrollet självt.

        Du sätter fingret på elefanten i rummet.

        Vad är förklaringen till att i 90% av fallen illustreras en vit (ljus) kvinna alltid med en svart (mörk) man?

        Är ration inte representativ (vilket inte är fallet) rör det sig sannolikt om ideologi och aktivism.

        De senaste 15-20 åren har propaganda riktats uteslutande till unga kvinnor med budskapet, vilket samhället skördar frukten av nu.

        Folk och föräldrar förstår inte hur många unga svenska tjejer som ränner hem till svarta ”gangsters” frivilligt med droger och sex iblandat.

        Långt ifrån alla men väldigt många fler än förr.

        Propagandan har gått såpass långt att samhället normaliserat ett riskbeteende, för de individer som samhället har uppgift att skydda.

        ”Dahle och Nyhus tror att boken kan tillgodose barn i dagis och uppåt, men kanske bäst från skolåldern.”

        Träsktroll är perversa.

        (dagis, maxar målgruppen för bokförsäljningen)

        Kvinnan (M) publicerar tweeten en gammal nyhet från förra hösten med text saxad från Nordfront med norska dagbladet som ursprungskälla. Tajmingen är en slump förstås.

        Svara
  54. Gorby

     /  08/06/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/06/2018

      Strejka på!

      • Pratstrejka
      • Sittstrejka
      • Matstrejka
      • Skolstrejka
      • Bidragsstrejka
      • Tafsstrejka
      • Twitterstrejka!

      Svara
    • weasel

       /  08/06/2018

      ”En strejk är arbetsvägran från arbetssäljare (även kallat arbetstagare) på en arbetsplats”
      ( Wiki )

      Hur ska det nu gå för Fatemeh Khavaris och de övriga afghanernas arbetsgivare..? 😦

      Svara
    • Senior

       /  08/06/2018

      Ett ganska tydligt tecken på att hon/de varit nyttiga idioter som nu spelat ut sin roll.
      Nu är det ingen som bryr sig, ingen vågar riskera något så nära valet:

      ”Svalt intresse när afghanerna sittstrejkade för uppehållstillstånd för alla”

      https://nyheteridag.se/svalt-intresse-nar-afghanerna-sittstrejkade-for-uppehallstillstand-for-alla/

      Svara
  55. hllviken

     /  08/06/2018

    Svara
  56. Gorby

     /  08/06/2018

    Svara
  57. Frida Gustavlin

     /  08/06/2018

    Brukar inte läsa den kristna dagstidningen Dagen, men nu gjorde jag det ändå.

    http://www.dagen.se/nyheter/partiledare-ovanligt-eniga-under-rfsl-debatt-1.1181564

    ”Partiledare ovanligt eniga under RFSL-debatt”

    ”C-ledaren Annie Lööf lyfte flera frågor som angelägna.

    – Det finns oerhört mycket som vi behöver ta tag i. Det är uppenbart att vi behöver en ny ledning. Vi behöver titta på utredning om tredje kön, se över familjeförsäkringen, korta köerna till BUP. Det finns mycket att se över, sa Annie Lööf enligt Aftonbladet.”

    Om avsaknaden av utredningspengar till andra kön är den uppenbart oerhörda viktigheten som behöver tas tag i, och detta är skäl för regeringsbyte, är jag rätt säker på att Centerpartiet inte kommer få min röst. Men. Egentligen bryr jag mig inte, det kan få finnas hur många kön som helst.

    Vill någon kalle sig harmynt harpalt, gör det då!

    Men det är inget annat än ren populism att påstå sig vilja slänga pengar på en utredning som endast kommer visa att kostnaderna för att införa ett tredje juridiskt kön är monstruösa, om det nu ens är genomförbart med tanke på att det här konceptet med kvinnor och män, om någon nu missat det, är det globalt vedertagna sättet att skilja på hon och han.

    Svara
    • Precis.

      Vad människor identifierar sig som bryr jag mig nada om – precis som i stort så skiter jag i vad människor gör privat. Men, de rena formella kostnaderna för att införa ett tredje kön är sannolikt oerhört stora och då tar jag inte ens i åsyn de problem som uppstår i passet internationellt.

      I USA så har det gjorts olika undersökningar om hur många som lider av könsdysfori – det brukar landa mellan 0,3-0,5%. Lägg sedan till att de transsexuella som jag träffat vill bli identifierad som man eller kvinna. Så vi pratar om att tillfredsställa några promille och till vilken kostnad?

      Svara
  58. hllviken

     /  08/06/2018

    Svara
  59. Gorby

     /  08/06/2018

    https://twitter.com/daccraft/status/1026068368753913856
    https://twitter.com/daccraft/status/1026071052655452160
    https://twitter.com/daccraft/status/1026081403426009088

    https://twitter.com/Sukata0/status/1026109389386797056
    https://twitter.com/feminspe/status/1026117417645297665

    Svara
  60. Dreadlock

     /  08/06/2018

    Decemberöverenskommelsen – 1 parti står en en scen och leker överenskommelseleken med lekledare ur någon obskyr rättviseorganisation . Det blir som en tyst minut över en av Sveriges mest pinsamma regering någonsin. Det är ett jäkla trängsel med elefanter i rummet.

    Svara
  61. Dreadlock

     /  08/06/2018

    Tänk om man skulle kopiera klippet och lägga upp på YT med engelska undertexter, undrar vilken reaktion man skulle få ? Haha. Inte ALLS bra för Sverigebilden kanske,men så är det om man tävlar med Justin Trudeaux…

    Svara
  62. Jag kollar på Leila K-dokumentären ”Fuck You, Fuck You Very Much” för 189:e gången och en sak som slår mig är vad Leila själv sa: ”Min pappa försökte gifta bort mig”; något som verkar ha viftats bort. Detta var… 1996? Och när detta ska ha skett så måste man gå tillbaka till 80-talet?

    Leila sa det rakt ut. I SVT. Ingen brydde sig.

    Svara
  63. Gorby

     /  08/06/2018

    Svara
  64. SverigeEuropaVärlden

     /  08/07/2018

    Vilken brun gegga vi ser bubbla, och innehållet är mängder av läderklädda män som i koppel kryper fram längs Stockholms gator.

    Med 45000 personer som åskådare, och av dem många barn och ungdomar som tar till sig av denna ”extremsexuella” och denna perverst exhibitionistska härdsmälta det i själva verket är frågan om.

    Militären dansar, polisen dansar och alla vill i kollektiv anda bli till en HBTQ-person, eller? Detta vi ser idag har inte mycket med vad Pride var i början utan det har spårat ur fullständigt.

    Att sedan se bilden på Stefan Löfven, ja det räcker för att se hur han på allvar ser detta gayjippo och denna homofiering av det svenska samhället.

    Svara
    • ”Homofiering”? Åhåhå, nu vill vi veta vad du menar – helst i en punktlista!

      Svara
      • SverigeEuropaVärlden

         /  08/07/2018

        Menar? Så homofiering var ett dåligt ordval? Ok. Men det är dock vad som blivit till ett märkligt faktum, att hela samhället ska omvandlas, passa in, göras redo och allt för att HBTQ ska vara nöjda. Så jag håller mig till ordvalet ”homofiering”.

        Svara
        • Men lilla vän – vad har homosexuella och övriga att tjäna på bland annat fjäsket mot islamistiska organisationer? Lär dig skilja på förbund och faktiska människor. Det finns ingen ”homofiering”. Möjligtvis förbund som RFSU som får alltför mycket makt i proportion hur små de faktiskt är.

          Svara
          • SverigeEuropaVärlden

             /  08/08/2018

            Lilla vän?! Är du president för bögarnas MC? Behåll din jävla homolobbying, det är ändå bara en jävla travesti, min lilla vän.

    • x

       /  08/07/2018

      @SverigeEuropaVärlden
      ”Med 45000 personer som åskådare…”.
      45 000?
      Enligt trovärdig källa var de 600 000.

      Svara
  65. x

     /  08/07/2018

    Svara
  66. Dreadlock

     /  08/07/2018

    Den officiella videon för demokraternas mid-term elections (Se Wikipedia) Nov. 2018 har släppts, tanken är att denna snutt ska ut och televiseras bl.a. (Ej säker på det)

    Släpp nu allt ni håller på med och se denna snutt. Det är absolut skakande och skrämmande.

    Svara
    • Olof

       /  08/07/2018

      Tror den är mot demokraterna. Fast med demokrater. Och av republikanerna. 🙂

      Politik idag, det måste vara jävligt skönt att motståndaren gör hela jobbet så man bara behöver klippa ihop vad de gjort sedan…

      Det är rätt fantastiskt när en uppblåsbar elefant kan avgå som segrare i en partiledardebatt.

      Svara
  67. Dreadlock

     /  08/07/2018

    Republikanerna menar jag. Kastat om partierna.

    Svara
  68. Rikard

     /  08/07/2018

    Hej.

    OT, men ganska viktigt tror jag:

    ”Av rapporten framgår att det inom polisen finns en utbredd inställning att Polismyndigheten inte behöver rätta sig efter lagar och regler. Det handlar inte om bristande intern information, utan om ett förhållningssätt som återfinns hos personal på skilda hierarkiska nivåer. Förhållandet återspeglas i många sammanhang, exempelvis när någon begär att ta del av allmänna handlingar, i vapenlicensärenden, i arbetsmiljöärenden och hur polisen bland annat i pressmeddelande vinklar olika förhållanden m.m.”
    sid 4, från rapporten ”Ursäkta, men vi är faktiskt polisen och vi står över lagen!”, Stefan Holgersson

    Söker man på namnet bör man hitta den.

    Citatet ovan säger väl allt om graden av allvar?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  69. Gorby

     /  08/07/2018

    Svara
  70. Gorby

     /  08/07/2018

    Svara
    • Gorby

       /  08/07/2018

      https://twitter.com/Dykaren21/status/1026609979665670144

      https://twitter.com/MikaelSodertorn/status/1026509858621796352

      https://twitter.com/MikaelSodertorn/status/1026723492346122240

      Svara
      • Jag har, personligen, aldrig sett asylinvandring som någon ”samhällsvinst” utan något vi gör för att vi kan. Det är en ekonomisk förlust. Jag skulle t. ex. gärna ta hit en handikappad, som aldrig skulle bidra till samhället ekonomiskt, om det visade sig att denne hade asylskäl.

        Men det är väl där skon klämmer – man beviljar människor asyl som inte har skäl till det.

        Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/07/2018

        All respekt för att det är svårt att lära sig ett främmande språk, ännu svårare om man varken kan läsa eller skriva och är 50+. Klart som fan att de inte klarar det.

        Så vad återstår för dessa kvinnor? Integration? Nja. Tänk er själva, flytta till Somalia under sådana svåra inlärningsförhållanden, i Nigeria finns två bostadsområden, ett där det bara bor Nigerianer och ett där det nästna bara bor folk som pratar något av de skandinaviska språken. Vart bosätter du dig?

        Det är i någon reel mening inte möjligt att integrera dessa kvinnor och detta skapar i sin tur så klart utanförskapsområden, där deras barn och makar bor, som inte heller integreras. Allt är som vanligt kvinnornas fel. 🙂

        Klart som sjutton, om det inte erbjudits så generös försörjning och välfärd i Sverige och många europeiska länder att de föredragit att bosätta sig i en tryggare del av sitt hemland i den mån de upplever förföljelse och osäkerhet.

        Svara
  71. Gorby

     /  08/07/2018

    Reportaget från Polen när deras brandmän kommer hem.
    De tar även upp att MSB satsat på genusutbildningar i stället för att säkerställas att det finns rätt materiel på plats.
    https://twitter.com/PolandDaily/status/1026565052789342208

    Svara
    • flyttlass2525FB

       /  08/07/2018

      Sverigebilden…
      Den Sverigebilden…

      Svara
  72. Gorby

     /  08/07/2018

    Dubbelmoral.
    Det är förskräckligt att NMR stör sammankomster, men uppmanar själva att störa SD’s torgmöten…

    Svara
    • Gorby

       /  08/07/2018

      Svara
      • Motkraft

         /  08/08/2018

        Vid förra valet så fördömde Jonas Sjöstedt de som saboterade SDs valmöten. Med följd att han fick en massa skit i sociala medier från sina egna. Tror till och med det var de som brunsmetade honom. Demokrati och yttrandefrihet är ju bara för de med rätt åsikt.

        Så är inte förvånad att han duckar denna gången även om det just bekräftar att politiker idag låter sig styras av pöbeln. Strykrädda så anpassar de sin politik och vad de säger för att undvika twitterstormar.

        Svara
  73. Gorby

     /  08/07/2018

    Svara
  74. QED

     /  08/07/2018

    GUDRUN – Konsten att vara människa

    https://bio.se/film/ST00005082/gudrun-konsten-att-vara-manniska/2018-08-10

    Blygsam titel….

    Svara
    • flyttlass2525FB

       /  08/07/2018

      Nja, det kanske är modern konst? Hon är ju lite av en pågående happening.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/07/2018

        Brukar ibland tänka på de intervjuer som Kristina Lugn gjorde på sin teater med partiledarna inför valet 2002. I en intervju ett tag efter reflekterade hon över sina möten. Hittar den inte, men som jag minns fann hon intressant nog att det möte som var mest mänskligt och trevligt vara med Göran Persson. Mötet med Bo Lundgren avslutades med att han i ärlig stil sa något som liknar: ”jag förstår mig inte på det här, nu ska jag åka och umgås med människor som tycker om mig…”, mötet med Gudrun Schyman beskrev hon som oerhört fladdrigt, ytligt och kallt.

        Gudrun Schyman går hem bland vilsna fjortisar, hon får dem verkligen att dyrka F!, som om hade de uppfunnit hjulet på nytt, för mig framstår hon som självcentrerad och omogen.

        Svara
  75. Dreadlock

     /  08/07/2018

    Rån i Kista Galleri för något år sedan. Två bovar kör in en jävla moped in i gallerian under öppettid och robbar en affär. I 3 minuter helt ostört. Ja, ni får se själva.. Unfucking unreal.

    Svara
  76. Dreadlock

     /  08/07/2018

    Hur kan alla åskådare bara glo, filma och agera passivt? De hade all tid i världen att försöka blockera utgångsvägar ut ur gallerian , med en enkelt farthinder . Ibland undrar jag hur det är beställt med beredskapen i folks huvuden, när det väl gäller.

    Svara
  1. Sverige styrs av byfånar och clowner – Micaels Lidéns Blog
  2. Dikt om Floskelfyllda valaffischer i plast som skräpar ner våra städer och vår miljö i valet 2018 | Vetenskapliga partiet
  3. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?
  4. Smått och gott från 2018, del 4 | WTF?

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.