Påminnelse inför valet: Del 7

Dags för del 7 av sammanfattningen av vad som hänt sen 2014 inför valet om mindre än två veckor. Så ni kan fatta ett bra beslut, baserat på viktig information och fakta vad partier, medier och tyckare anser i olika frågor, vid valurnan!

Påminnelse inför valet: Del 1

Påminnelse inför valet: Del 2

Påminnelse inför valet: Del 3

Påminnelse inför valet: Del 4

Påminnelse inför valet: Del 5

Påminnelse inför valet: Del 6

Dags för del 7 alltså

Undrar hur det går för mansskattfolket?

Sådär kunde det se ut i juli 2014. Och ni kan inte ana vad som hände sedan…

Bl a försökte man införa någon hemsnickrad definition av vad som är rasism. Men finns mycket mer i inlägget.

Den där tokiga genusvetaren Nina Rung, ni vet hon som skyller ökning av våldtäkter och sexualbrott på väder och dejtingappar, var igång redan 2014. Finns en hel del från henne i inlägget.

Kommer ni ihåg när twitterpoliserna gick till full attack mot Kikki Danielsson av alla för att hon retweetade en tweet?

2014 blev Löfven attackerad av en massa vita svenska heterosexuella köttätande män för att han var lite diplomatisk i konflikten Israel/Palestina. In och kolla kommentarerna själva så får ni se…

2014 anmälde Sveriges Unga Muslimer med Rashid Musa i spetsen SvD och Arpi. Men det finns massor av väldigt intressanta tweeetar där vissa välkända slår knut på sig själva för att försvara AFA och RF…

Om fi mot all förmodan kommer in i riksdagen, gäller lex Gudrun fortfarande då…?

Vad kan den ovan handla om…?

2014 så näthatade Unga Feminister en medlem så hårt att han tog sitt liv. Utan att media reagerade förstås…

Genusdans på skolor, låter det bra tycker ni? Då finns minst 7 partier att rösta på i årets val!

Förbjuden humor gick man loss om 2015. Till den förbjudna hör Lindström tydligen. Massor av tweetar i inlägget!

På Stockholms universitet och Juridiska fakulteten rensade man bort konstverk på gamla professorer. För att de var vita män…

2015 anlitade Centern Näsviseförmedlingen för en anställning. Varför anlitar man Näsvise?

Vad Mona Sahlin sa på ett seminiarium 2015…

Linda Snecker om de vanliga svenskar som kämpar för att få det att gå ihop när hon börjar ”jobba” exakt samma dag som riksdagen stänger och går på föräldraledighet exakt samma dag som den öppnar. Undrar man över det är man bara ”kränkelikränkt”…

På Popkollo är musiken inte så viktigare utan man går ”pronomenrundor” och liknande istället för att öva. Sen undrar man varför musikbranschen är mansdominerad…

Har granen brunnit? Nej, bara grannen…

I juli 2016 var allt som vanligt. Finns massor av tweetar i inlägget!

2016 var det Genusmaraton på Kunskapsanalen.

2016 var en styrelsemedlem i en lokal Fi-styrelse igång med lite härlig retorik mot en mjölkbonde.

2016 så anställde Stockholms stad radikalfeminister för att sprida radikalfeminismens förträfflighet. Engström, pressekreterare för MP Stockholms stad, tycker att kritik mot det bara bevisar att det behövs ännu mer radikalfeminism.

Alla övergrepp osv på festivaler beror på att tv-spel lär barn att våldta och mörda enligt krimideolog 2016. Kan vara bra att titta tillbaka så man verkligen får se HUR jävla korkat man resonerat när man kämpat för att dölja…

2016 började verkligheten med massor av sexuella övergrepp osv att bli väldigt jobbig för en del inom media.

Lite mer från Nina Rung om de ökande våldtäkterna och sexuella övergreppen. Hon anser att det bara är ökad anmälningsbenägenhet. I den artikeln kallades hon för polis dessutom men jag VÄGRAR tro att en som Rung kan bli polis!

Det har varit rena byfånevarningar på de som ”debatterat” det ökande antalet våldtäkter och sexualbrott.

Vissa organisationer är bra på att mjölka bidrag, här ett exempel där Män för jämställdhet, numera MÄN, en extremt radikalfeministisk organisation, som likplundrarna på Arvsfonden strösslar miljoner över.

Vad kan det ovan handla om? In och kolla…

När det rånas och misshandlas massor säger en lektor i krimideologi att det beror på att de som rånas och misshandlas rör sig ute.

– Att unga män rör sig på platser och vid tidpunkter där de här brotten sker, gör att de tenderar att bli mer utsatta. Kvinnor rör sig inte på samma sätt själva ute. De har blivit skrämda på grund av att det finns en patriarkal struktur, säger Ingela Kolfjord, universitetslektor i kriminologi vid Malmö Högskola.

Samma krimideolog om varför kvinnor inte längre vågar gå ut.

Nina Rung anser att det ökande antalet våldtäkter och sexövergrepp beror på dejtingappar och nöjeskultur. Häpp! Den såg man inte komma…

 

Kommer ni ihåg när guldspadevinnaren var i Hamburg?

Lite jämförelser mellan vanlig media och alternativ media. Det ovan är en artikel från SR om en händelse men man ser ju att den är så rentvättad, ja nästan så desinficerad att man kan operera på den utan risk för infektion.

När man skrivit en artikel som råkar avslöja att att allt bara är en bluff.

Ni vet de där förhatliga arga männen som påpekar alla lögner och faktafel? Tänk om man lyssnade på dem då och då…?

Det var del 7 av sammanfattningen. Del 8 kommer om någon dag eller två!

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

89 kommentarer

  1. Avdelningen ”Nostalgi”:
    Visst var det ganska trevligt när Göran Persson eller Carl Bildt var det värsta som någonsin hänt Sverige?

    Svara
  2. Vad gäller onda israeler och oskyldiga palestinier:
    ”Palestina” har en befolkning på omkring 4,5 miljoner, varav en tredjedel under 15 år. 1,5 miljoner, kanske är det ”miljontals”?

    1950 var befolkningen under en miljon, så övriga har fötts sedan dess eller flyttat dit. Med samma befolkningsökning under samma tid hade Sverige haft över 30 miljoner idag. (Är detta Annie Lööfs inspirationskälla?)

    Svara
  3. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
    • weasel

       /  08/29/2018

      1. Man måste vara ganska så ordentligt onfantil om man tror på sådana där citat helt ryckta ur sammanhanget och dessutom stympade på mitten ;
      Att Åkesson säger att SD rent teoretiskt skulle kunna komma överens med C om invandringspolitiken betyder liksom INTE att Åkesson är överens med C om att det fungerar att ta emot 30 miljoner invandrare.

      2. ”Vi ska stoppa invandringen och inleda återvandringen”
      Jaså ?
      Och hur ska ni göra det ?
      Jaha, så det vill inte herr populistisk floskelspruta informera oss om …?
      AfS kommer inte att kunna stoppa någon invandring.
      Dom kommer inte ens kunna driva igenom någonting av det som dom står och lovar.
      Detta eftersom Kasselstrand själv vid ett flertal tillfällen har sagt att dom aldrig kommer att kompromissa eller samarbeta med något av de partierna som är skyldiga till dagens situation.
      Och eftersom de partierna , enligt Kasselstrand, är ALLA riksdagspartier så krävs det att AfS får minst 50,1 % för att kunna ”stoppa invandringen och inleda återvandringen ” .

      Men jag erkänner att dom är oerhört bra på att säga sådana där ogenomförbara och orealistiska floskler som relativt många människor verkar vilja höra. Faktiskt lika bra som MP-politiker.
      Det är tråkigt att tuff och kompromisslös retorik inte kan förändra verkligheten.

      Svara
      • Tor

         /  08/29/2018

        För att citera Trump:
        ”What the hell do you have to lose?”
        (Efter åtta år till de svarta i USA som inte fått det bättre, torts helgonet Obama.)

        1.
        Jag anser att politiker ska säga vad de tycker och sedan kämpa för att genomföra det.
        MP är ett bra exempel. De har trots att de är mikroskopiska kunnat få igenom mycket av sin politik de senaste 8 åren – både med M och S.
        Sen när röstar någon på ett parti som bara har chans att få 51%?
        Man röstar på det parti som ligger närmast sin egen uppfattning, eller stödröst för att nå dit.
        2.
        Väldigt många anser att Sverige har passerat stadiet där det inte finns någon återvändo.
        Vilka åtgärder är då det lämpliga?
        Någon kommenterade igår om att bara Hanif Bali blir migrationsminister så ordnar sig allt.
        Jag säger NEJ!
        Det är ju Moderaterna och alla ministrar som är den största anledningen att vi är i dagens situation.
        Jag är sedan barnsben inget fan av S, men de var faktiskt de som ordnade Luciabeslutet när det var kris sist – och M som tog bort det.
        3.
        Inget av de etablerade partierna har åtgärder för att vrida tillbaka utvecklingen.
        Våldtäkter
        Sharia
        Feminism
        Stor stat
        Välj själv….
        4.
        Vad ska vi då hoppas på?
        Ska vi behöva gå vägen över en diktator som styr upp utvecklingen?
        Finns nog en och annan som hoppas och tror på ”den starke mannen” som ska styra upp riket. Vi kommer då att få se våld och rena rama inbördeskrig.
        5.
        Det finns ett nytt parti som har goda chanser att komma in i riksdagen.
        De har på agendan att de som ljugit sig in i Sverige och de som begått brott ska ut.
        De är konservativa och vill att staten ska minska.
        De är för oss som röstat på SD på grund av att de är de enda som velat minska invandringen. Men SD är ju i grund och botten socialister.
        Är man konservativ och vill styra upp landet är AfS det nya naturliga valet.
        Jag tror personligen att MED inte är så tokiga i ett normalt läge, men där är vi inte nu.
        Nu måste det till ett parti som törs säga: Släng ut de som inte vi vill ha här.

        Svara
        • Weasel

           /  08/29/2018

          Ja du, Tor… what the hell do we have to lose ?
          Om man anser att det helt saknar betydelse om valresultatet bli
          S 24 %
          M 21 %
          Sd 20 %
          Eller om valresultatet blir
          Sd 25 %
          S 24 %
          M 21 %
          Anset man att det saknar betydelse har man ingenting att förlora.

          Och mp är knappast en bra eller relevant liknelse , för någonting säger mig att Löfven inte kommer att vara så värst intresserad av att bilda regering med dom även om dom får lika många procent som mp.

          Och återigen : oavsett vad man tycker om sd eller afs så är det fullständigt svagsint att dela skit bestående av felaktiga citat.
          Googla reda på den svd-artikeln som hällviken påstår att citatet kommer ifrån och försök sedan hitta det stycket i artikeln där åkesson säger det som hllviken påstår att han säger.
          Lycka till….
          Och Nej , rubriken räknas inte eftersom hllviken påstår att det är åkesson som har sagt det – inte svds rubriksättare.

          Det vore bättre om afs ägnade sig åt att driva opposition mot DÖ-regeringen istället för att ständigt driva opposition mot oppositionen.
          Kasselstrand till Finspång.

          Svara
      • Pether

         /  08/29/2018

        Det billigaste sättet att få folk att ‘återvandra’/’utvandra’ eller vad de nu kallar det, är helt enkelt att sluta ge bidrag, då ger de sig av självmant. Inget behov av en ‘återvandringsmiljard’.

        Svara
        • Det kan bli lite ”stökigt” om man plötsligt tar bort försörjningen för tio- eller hundratusentals människor som har betydligt större våldskapital än omgivningen …

          På lång sikt måst bidragen bort, förstås.

          Svara
          • Tor

             /  08/29/2018

            Kristian;
            Helt rätt. Snyt bidragen och väldigt många blir illegala på riktigt och försörjer sig på brott.
            Redan idag spekuleras det om hur många 10.000-tals det kom som aldrig sökte asyl under 2015.
            Staten måste bygga upp en organisation som finns i USA – ICE.
            Stort våldskapital som knackar på dörrar och utvisar illegala som begått brott.

      • michael.

         /  08/29/2018

        Det enda AfS retorik om att SD är som resten av riksdagspartierna och ingår i en åttaklöver kommer göra är att dränera SD på röster men inte som Afs tror att dom flesta går till partiet,utan att dom flesta istället går till andra riksdagspartier pga denna retorik.
        AfS är en gudasänd gåva till socialdemokraterna för att fortsätta vara största parti detta pga AfS lilla anhängarskara är väldigt aktiva på socialamedier(där SD kunnat sätta agendan)och bedriver hatpropaganda mot SD pga gamla oförrätter,det finns Afs anhängare som menar att bli största parti endast handlar om symbolik och inte är så viktigt,om man resonerar så då är man väldigt okunnig om svensk politik,om SD blev största parti skulle det bryta ner den mentala låsning som svensk politik befunnit sig i närmare 100år där S alltid och för all framtid kommer vara största parti.Det är intressant med mentala låsningar när man t,ex tittar på idrottsrekord så finns det sådana som stått sig i årtionden och känts närmast omöjliga att slå,men när en person gör detta brukar det direkt efteråt följas av flera personer som gör detta dvs en mentallåsning har varit hinder.
        Själv röstar jag inte på SD men har en förhoppning att man ska bli största parti och på så sätt öppna vägen fler partier framgent att bli så,men tyvärr tror jag att alltför många fått hybris när man t,ex läser AfS anhängare som på fullaste allvar tror att SD får runt 30% och AfS 5-6% vilket inte kommer ske,om SD gör ett riktigt bara val hamnar man runt 24% om det går sämre ett antal % lägre,men dessa % kan avgöra om sossarnas 100åriga rekord ska bestå ännu efter ett val eller inte.

        Svara
        • Senior

           /  08/29/2018

          ”Själv röstar jag inte på SD men har en förhoppning att man ska bli största parti”

          Själv röstar jag normalt sett heller inte SD, men gör i år ett undantag med samma förhoppning som du skriver.

          Om du vill att SD skall bli störst föreslår jag att du röstar på dem.
          -Man kan inte på vänstermanér förlita sig att ”någon annan” hela tiden skall göra smutsjobbet.

          Helst hade jag röstat MED, men tror att de fortfarande är lite för okända för att tillräckligt många skall rösta på dem.

          Får de bara lite vettig medial uppmärksamhet och kan lägga fram sig som ett trovärdigt borgerligt alternativ tror jag att de har framtiden för sig.
          -Tyvärr utmålas ju även de som ”nazister” i regim-media.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/29/2018

            Ja, det är sjukt att MED utmålas som nazister i media.

            Finns inget nazistiskt i deras partiprogram om de nu inte är nazister för att de vill ha en begränsad invandring och hjälpa folk i deras närområde.
            Vad jag vet har MED heller ingen ledande företrädare med nazistisk bakgrund.

            Skulle tro att vänstern vill brunmåla MED för att dom är rädda för att ett riktigt borgerligt parti skall få inflytande.

            Själv röstade jag på MED för att dom är det enda partiet som har samma syn på samhället som jag har just nu. Kunde inte förmå mig att taktikrösta på något av de andra förment borgerliga partierna.

          • Senior

             /  08/29/2018

            MED är nog det enda borgerliga parti idag.

            Övriga är så vänstermarinerade och värdegrundsindoktrinerade att de ger vänstern tolkningsföreträde och därmed spelar på deras planhalva efter deras pipa i precis alla frågor.

            Alliansen hade två mandatperioder på sig att förändra på riktigt, men gjorde inget av större dignitet, inget.

            De hade chansen att fortsätta i en tredje mandatperiod men valde då aktivt att DÖ istället och lämna walkover till moderpartiet.

            -(S)juklövern har därmed förverkat både sitt förtroende och sina chanser.

        • Tor

           /  08/29/2018

          michael.
          Hur tror du att vi kan lösa de enorma problemen med invandringen?
          Vore lämpligt med förslag på åtgärder.
          Eller tror du fortfarande på 7-klövern.
          ”Det är inte OK”. – har ju varit ett vinnande koncept.

          Ingen trodde att Trump skulle vinna.
          En affärsman som inte hade någon politisk erfarenhet.
          Helt omöjligt!
          Clinton skulle vinna överlägset. Det var dags för en kvinna.
          Det visade sig att Trump vann och det är nog det bästa som har hänt världen på väldigt länge.
          Mer nationalism men med frihandel mellan stater.
          (Detta blev en utsvävning)

          Det enda som kan rädda det ”gamla” Sverige är att gå från hus till hus och rensa ut kriminella och bidragsturister.
          Invandrare som lärt sig svenska, jobbar och betalar skatt är väl ingen som har klagat på.
          Är man nöjd med hur Malmö har utvecklats så ska man naturligtvis fortsätta att rösta på de partier som skapat Malmö.
          Underskott 5 miljarder per år, som Sveriges andra kommuner måste betala.
          Öppen knarkförsäljning.
          Svenska som andra språk.
          Idag är det många kommuner så är på väg till ”Malmöstatus”.
          Är det något vi bara ska sitta och titta på eller ska vi försöka att göra något?

          Rösta 7-klövern för:
          Hög skatt
          Kass sjukvård och äldrevård
          Sämre assistansmöjligheter
          Rutten skola
          Fler våldtäkter
          Otryggt samhälle
          Låga pensioner
          Obetydlig polis och inget försvar
          Mer pengar till genus

          SD, AfS och MED är bara bråkiga små uppstickare.
          De behövs absolut inga rasister och nazister!
          Tacka vet jag de etablerade partierna som har visat sig mogna att ta hand om problemen. (Viss ironi)

          Svara
    • Tja, nu ska man kanske inte måla fan på väggen fullständigt. Citatet av Åkesson kommer från den här artikeln: https://www.pressreader.com/sweden/svenska-dagbladet/20180823/281500752105140

      Svara
  4. hllviken

     /  08/28/2018

    Henrik Malmrot hade tillfälligt jobb som lagerarbetare på IKEA när Ingvar Kamprad dog.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/29/2018

      Om vänstern fick som de ville, att IKEA övergick i de anställdas ägo, så skulle det bli så mycket bättre. Här är några fina exempel på möbler som IKEA skulle kunna sälja.

      Först ut, fåtöljen JONAS, inget tvång i den inte.

      Sedan har vi den peppiga damvippan SNECKER, superfrihetligt socialistisk.

      Svara
      • hllviken

         /  08/29/2018

        🙂 🙂 🙂

        Svara
      • Pelle2

         /  08/29/2018

        Om nu kommunisterna i V är så jäkla duktiga på att driva företag så borde dom skapa några företag och driva dom efter sin ideologi. Borde ju vara oerhört framgångsrikt om man får tro dom.
        Problemet är väl bara att alla länder som har socialiserat företagen alltid har kört dom i botten inom loppet av några år…

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/29/2018

          Det finns visserligen kooperativa företag som fungerar hyfsat, det är verkligen inget som hindrar dem att starta fler, inget. Gissar dock att de skulle börja kräva särskilda skatteregler för just deras företag, eftersom de är lite godare än andra.

          Svara
  5. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
  6. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
  7. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
  8. hllviken

     /  08/28/2018

    Finland är tacksamma för att de blev av med denne man – Stackars Sverige!

    http://pbs.twimg.com/media/DlJdPYVXgAACf2W .jpg

    Svara
  9. MiT

     /  08/28/2018

    Svara
  10. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
    • x

       /  08/29/2018

      Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2018

      Är väl en socialdemokratisk paradgren att låta misslyckade ministrar ta time out när dom har gjort bort sig och sedan låta dom komma tillbaka nästa val.
      Gick väl bara lite extra fort denna gången..

      Svara
  11. hllviken

     /  08/28/2018

    Svara
  12. MiT

     /  08/28/2018

    Svara
    • Garanterat pedaldrivet!

      Svara
    • x

       /  08/29/2018

      Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2018

      Mp förnekar att det är dom som ligger bakom reklamen.
      https://www.expressen.se/gt/flygkupp-mot-miljopartiet-skrattet-fastnar-i-halsen-/

      Svara
    • Senior

       /  08/29/2018

      Men de var inte alls säkra på att det inte var de själva:

      ”– Så jag kollade om det verkligen kunde vara vi som skickat upp planet. Och dubbelkollade.”

      Med tanke på den gamla vanliga dubbelmoralen förstår jag om de är osäkra på sin sak.

      Själv lever jag som jag lär, då behöver jag inte oroa mig för hur mitt beteende framstår i andras ögon.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/29/2018

        Förstår vad du menar Senior men jag ville vara hederlig nog att peka på att det inte var MP som låg bakom reklamen.
        Hade dock varit roligt om det hade varit MP som stod bakom reklamen just med tanke på deras hyckleri.

        Svara
        • Senior

           /  08/29/2018

          Ja, jag avsåg inte att kritisera dig på något vis, jag gjorde bara noteringen när jag läste länken att det går att tolka svaret från deras talesperson att det mycket väl kunde varit dem själva, eftersom vederbörande var tvungen att både kolla och dubbelkolla så det verkligen, verkligen inte var dem själva….

          Svara
  13. MiT

     /  08/28/2018

    Svara
  14. MiT

     /  08/29/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2018

      Helt sjukt !
      Det här är vad kommunisten Dadgostar kom fram till:
      ” En utredning om hur byggprocesserna skulle kunna snabbas på hade nämligen kommit med även för ministern verklighetsfrämmande förslag. Kommuner föreslås kunna tvinga byggbolag att bygga skolor på mark som bolagen tvingas avstå till kommuner utan någon som helt ersättning. Således en inskränkning av den grundlagskyddade äganderätten och ett rejält intrång i näringsfriheten. ”
      Tvinga byggbolagen att bygga skolor på deras egen mark och de skall inte få ersättning för sin egen mark som de bygger på.
      Kommunism i sin prydno !

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/29/2018

      Man undrar om han även kommer ställa in presskonferensen om
      Ja till livets rapport om Aborträtten?
      NMRs systemöversikt av migrationsprocessen?
      SUMs analys över Israel/Palestinakonflikten?
      Etc…

      Kampen framför allt! levererade Kampen framför allt! No shit, Sherlock.

      Svara
  15. MiT

     /  08/29/2018

    Svara
  16. Rikard

     /  08/29/2018

    Hej.

    De här genomgångarna får mig att tänka på påvekyrkan, åren före en viss Luther spikade sina teser på porten. Guld och glans och glamour på utsidan, hymner och skönsång och avlatsbrev (även sådana med synden tom för att ifyllas senare – dåtidens klimatkompensation?) och förebyggande förbön, inkvisitioner och utrensningar och skumma fastighetsaffärer och inrikes utrikespolitik och en ständig strävan efter mer världslig makt åt påvedömet – mer makt åt den som ägde värdegrunden.

    Kyrkans ruttenhet var det som ledde till reformationen (även om en hel del världslig realpolitik bidrog till att skapa en öppen schism), och målet var ju att reformera kyrkan, inte splittra den – samma mål som alla vi som via sociala medier (undrar fortfarande vad asociala medier är, dagbok, kanske?) försöker larma och väcka diskussionens, av De Goda PK-gardet grundligt nedpissade, glöd på det att den skall flamma stolt mot dunkla skyar och på det viset lyckas inte bara famlande hålla oss kvar på avgrundens rand utan ånyo börja klättra bort från den.

    Kommande val är första kraftmätningen. Låt se vad vi kan göra. Får man önska, har vi både AfS, MED och SD i riksdagen, och Mp, Kd och L utanför. Händer det kommer S, m, och C att begå självmord via en allians – Annie Lööf som statsminister vilande på ett rött blåbär och ett blått lingon.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard. fd lärare

    Svara
    • Tor

       /  08/29/2018

      Finns många tänkbara scenarion för regering:
      S, MP och V. M vägrar att prata med SD och släpper fram socialisterna en period till – bekvämt att sitta i riksdagen och bara bära upp lön.

      S, L och C. En mittenregering som kommer till bara för att ingen annan vill.

      M och KD. Regerar med stöd av SD. Törs nog inte ta med SD i regeringen även om de är störst.

      Bara SD! Inget parti vill regera med de förutsättningarna som finns. Man släpper fram SD för att visa att de inte är regeringsdugliga.

      Kom ihåg: Folkpartiet med Ola Ullsten och 11% av rösterna bildade en minoritetsregering 1977.
      Allt kan hända!

      Optimisten i mig säger att det blir extraval om något år.
      Läget i landet har inte förbättrats och det finns ingen regering som kan eller vill styra upp.
      I extravalet får SD, AfS och MED egen majoritet och bildar regering.

      Svara
    • ”Krossa den skändliga” skrev Voltaire ännu 200 år senare.

      (Fast det kan ha varit mer teologisk-filosofiska argument han hade mot kyrkan.)
      (Han var mot demokrati också!)

      Svara
  17. MiT

     /  08/29/2018


    *https://www.facebook.com/Galaxia15/posts/2229708633928280?__xts__%5B0%5D=68.ARCyEC6X2QaFQdb2-TPIshnSODmm5bcLjHXCjQudyqo4VxoZDBtm_jw2Vi6niiZRNnI5VG8jkEWnlbKzBEq-taU73VKZGXM5OZB88Tbih6fydL7W65FlbymXJmuVt2kVeY1dAy7paf14u4BkyBJfhJK7Qbfj4IzopFhsnuI9P-boC9Qowcdodqhj&__tn__=H-R*

    Svara
  18. MiT

     /  08/29/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  08/29/2018

      Ingen är väl egentligen förvånad. LO jobbar ju hårt, för deras medlemmars avgifter, att sossarna skall behålla makten..

      Svara
    • Senior

       /  08/29/2018

      1. Därför att LO, S och V hänger tätt ihop.
      Svårt att i praktiken se några tydliga gränser däremellan.

      2. Därför att LO, S och V hänger tätt ihop med de socialistiska SA-styrkorna Afa och expo.
      De vill gärna ha koll på meningsmotståndare och vill av naturliga skäl inte bli exponerade då en grävande journalist kunde koppla ihop dem och behandlingen av meningsmotståndare med karaktärsmord, våldsamma hembesök och annat….

      Svara
  19. x

     /  08/29/2018

    Vad gör man inte för att bli vald:

    Svara
  20. Gorby

     /  08/29/2018

    Svara
  21. Gorby

     /  08/29/2018

    Svara
  22. Pelle2

     /  08/29/2018

    OT:
    Feministiskt initiativ i Stockholm beklagar sig över att KD vill stoppa genus”vetenskapen” inom skolan. Dom menar att det handlar om jämställdhetsarbete och att genuspedagogik skall stoppa mäns övergrepp mot kvinnor.
    Det börjar visst bli jobbigt när KD ifrågasätter deras manshatiska ideologier.
    Dom är väl rädda at få sparken för dom vet att ingen annan efterfrågar deras låtsasutbildning och att dom därmed riskerar att bli arbetslösa..
    http://archive.is/WbYuE

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/29/2018

      ”Det verkar som att kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor har drabbats av en minnesförlust där #Metoo aldrig har ägt rum.”

      Jag har verkligen inte glömt #Metoo, en enorm masspsykos av sällan skådad storlek, och jag kommer inte glömma hur en del av mina vänner motiverade att de skrev upp sig på de där uppropslistorna. En av dem resonerade på pricken som återgett nedan.

      – Men har du utsatts för övergrepp?
      – Nä, men jag tycker det är viktigt ändå.
      – Men då är det väl inte riktigt #jagmed, utan kanske snarare #dumed
      – Ja, och sen vill jag protestera mot att jag som kvinna har lägre lön.
      – Ja, men du tjänar väl ändå typ 65 loppor.
      – Jo, men några män på jobbet tjänar orättfärdigt lite mer.

      Svara
      • Medelklassen behöver något att sysselsätta sig med och tro på.

        Brendan O’Neil skriver om Trump-protester, men sak samma:
        http://www.spiked-online.com/newsite/article/those-anti-trump-protests-were-really-really-weird/21594
        ”What all of this points to is a new kind of protest. There is a new generation for whom protesting is largely indistinguishable from a music festival.
        […]
        The contradictory nature is captured in their use, or rather misuse, of language. To the leaders of these protests, everything is white supremacy; every bad Trump policy is an echo of the Holocaust; everything they disagree with – whether it’s the Brexit vote or clampdowns on immigration – is proof of the imminent return of fascism. This is a deeply cynical exploitation of the crimes of history to try to give their lame, shallow, playful protests a sense of historic meaning and urgency.”

        Svara
  23. Pelle2

     /  08/29/2018

    Lite mera OT:
    Stefan Krakaowski skriver bra om Sjöstedts kommunistiska drömsamhälle
    https://www.expressen.se/debatt/sjostedts-dromsamhalle-slutar-alltid-med-katastrof/

    Svara
  24. hllviken

     /  08/29/2018

    Detta förklarar en hel del:

    Svara
  25. x

     /  08/29/2018

    Svara
    • Namn

       /  08/29/2018

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/30/2018

        Få borde ses som mer solidariska än ofrivilliga nettobetalare.

        Svara
  26. x

     /  08/29/2018

    Svara
  27. x

     /  08/29/2018

    Svara
    • Namn

       /  08/29/2018

      Svara
  28. x

     /  08/29/2018

    Svara
  29. x

     /  08/29/2018

    Svara
  30. hllviken

     /  08/29/2018

    Mycket magstarkt!

    Det räckte att vistas 10 år i Sverige för att få pension!

    Svara
  31. MiT

     /  08/29/2018

    Svara
  32. hllviken

     /  08/29/2018

    Jeff Ahl läxar upp feministerna:

    Svara
    • Tor

       /  08/29/2018

      Det är ju precis här som KD har haft sin smash-boll.
      Värna familjen mot feminister och marxister.
      Men nej, man valde att vika ner sig.

      Ett konservativt (på riktigt) KD med traditionell familjepolitik hade kunnat konkurrera med M.
      Speciellt som M gick och blev ”S light”.
      Det finns inte så många kyrkliga väljare, men de flesta till höger ställer upp på de kristna värderingarna. (Inte att förväxla med Värdegrunden….)

      Men nu har vi AfS som står upp för Svenskarna, familjen och mot en stor stat.

      Svara
      • hllviken

         /  08/29/2018

        Hoppas att AfS åtminstone får 1% så att de får ekonomisk möjlighet att nå ut till väljarna år 2022!

        Svara
  33. Dreadlock

     /  08/29/2018

    @Pether

    Angående organisationen Grå Vargarna ,som du hävdade är vänsterfascister (Förra tråden)

    På wikipedia presenteras dem som en turkisk högerextrem, ultranationalistisk,[1] nyfascistisk och panturkisk ungdomsorganisation.
    Kända attentat :
    Cafer Derili, turkisk vänsteraktivist, knivhöggs till döds den 9 december 2001 i Rotterdam.
    Jardin de Babylone café i Saint-Josse-Ten-Noode i Belgien, som ägdes av en armenier, brändes ner och vandaliserades.
    Sveriges kommunistiska parti (SKP) angreps i Malmö, då man uppmanade till bojkott av Turkiet.
    Påven Johannes Paulus II skottskadades i buken på Petersplatsen av medlemmen Mehmet Ali Ağca den 13 maj 1981. Två år senare besökte påven honom i fängelset och förlät honom för attentatet.

    Svara
    • Pether

       /  08/29/2018

      Fascism är en vänsterideologi, således är det redan vänster där. Att andra vänsterfolk kallar dem höger gör dem inte till det. Att vänsterfolk dödar annat vänsterfolk har skett så länge det funnits vänsterfolk. Se dem som sunni och shia, båda följer samma bok, men har olika implementation och väg till målet.

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/29/2018

        ?????

        Och varför begår man attentat på främst vänsteraktivister

        Svara
        • Pether

           /  08/29/2018

          För att de konkurrerar om makten. Precis som man i efterkrigstiden i Tyskland slogs mestadels mellan vänsterorganisationer. Precis som när sunnimuslimer dödar shiamuslimer.

          Svara
      • Senior

         /  08/29/2018

        Precis så.

        Som här i Sverige där man kallar (national)socialister högerextrema.

        Hur ända in i ***vete kan en de facto socialistisk ideologi bli högerextrem?

        Nej, folk har låtit sig luras och indoktrinerats av vänstern och dess ”tolkningsföreträde” alldeles för länge!

        Svara
  34. MiT

     /  08/29/2018

    *https://www.facebook.com/samnytt/videos/1016778175163575/*

    Svara
  35. hllviken

     /  08/29/2018

    Svara
  36. MiT

     /  08/29/2018

    Svara
  37. Dreadlock

     /  08/29/2018

    Ett drygt jobb det här med att sortera bort tomtar som vill bli valda in i Kommun och Landsting som serverar flosker om ”Allas lika värde” ”Står inför utmaningar” . Googlandet efter vad valbara politiker har åstadkommit något av värde lär fortgå hela veckan ut. Riks vet man ju exakt, men till kommunal och Landsting är ett drygt jobb. Någon som har förslag på en politiker på Landstingsnivå som stuckit ut särskilt under de senaste 4 åren (Västra Götalands landsting) ? Tipsa gärna.
    Pust !

    Svara
  38. hllviken

     /  08/29/2018

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 9 | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 10 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 11 | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 12 | WTF?
  5. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: